لوگو کانون بورس

بهترین استراتژی ارز دیجیتال برای اسکالپ و فیوچرز

استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال
شما در حال مطالعه مقاله ۳۸ از ۴۷ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

بهترین استراتژی ارز دیجیتال چیست و کدام استراتژی ها می توانند شرایط بهتری را در بازار برای معاملات ما به دنبال داشته باشند؟ انتخاب استراتژی قوی ارز دیجیتال یکی از نکات بسیار مهمی است که احتمالاً همه معامله گران در بازار به دنبال آن هستند و از این طریق سعی دارند معاملات مطمئنی را برای خود رقم بزنند. اما واقعاً بهترین استراتژی برای انجام معاملات در این بازار چقدر می تواند تضمین کننده موفقیت ما باشد و بهترین معامله گران از کدام استراتژی ها برای انجام معاملات خود استفاده می نمایند؟ در این مقاله از سری مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال در کنار شما هستیم تا به معرفی بهترین استراتژی خرید ارز دیجیتال در شرایط مختلف پرداخته و نکات بسیار مهمی را در این باره با شما در میان بگذاریم.

دقت داشته باشید که بسیاری از کاربران در حال حاضر با وجود اینکه آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را به صورت کامل پشت سر گذاشته و شناخت کافی نسبت به روش‌های مختلف تحلیلی در این بازار دارند اما هنوز شناخت کافی نسبت به انواع استراتژی های تعریف شده برای بازار نداشته و عملاً تنها از چند الگوی ساده برای انجام معاملات خود استفاده می کنند. با توجه به اینکه چنین امری می تواند چالش های بسیار زیادی برای معاملات کاربران در بازار ارز دیجیتال به دنبال داشته باشد از این رو بر آن شدیم تا بررسی کامل و جامع نسبت به شرایط و معرفی بهترین استراتژی های موجود برای تحلیل رمز ارز ها داشته باشیم. در پایان این مقاله شما خواهید توانست تا استراتژی های رایج برای معاملات رمز ارز ها را شناسایی کرده و سپس برای انجام معاملات خود از آنها استفاده کنید. مقاله که می‌تواند روند معاملات شما را در بازار کاملاً تغییر دهد.

راهنمای مطالعه نمایش

استراتژی ارز دیجیتال چیست؟


برای انتخاب بهترین استراتژی ارز دیجیتال ابتدا باید یک تعریف از استراتژی معاملاتی در این بازار برای شما داشته باشیم. دقت کنید که استراتژی معاملاتی همان روش های ساده تحلیل تکنیکال مورد استفاده برای تحلیل ارز دیجیتال نبوده و تعریف متفاوتی نسبت به آن دارد. ‌استراتژی قوی ارز دیجیتال در واقع ترکیبی از روش‌ها و تکنیک‌های مختلف تعریف شده در تحلیل تکنیکال در کنار یکدیگر است که استفاده همزمان از آنها باعث میشود تا اطمینان نسبت به تشخیص درست به روند بیشتر شده و معامله گران می توانند به سادگی معاملات فوق العاده ای را برای خود در بازار رقم بزنند. با این تعریف به سادگی شما درک می کنید که استراتژی معاملاتی در واقع می‌تواند شامل چند تکنیک مختلف که هر کدام کارایی خاصی دارند باشد. البته دقت داشته باشید که وجود چند فیلتر مختلف با کارکرد یکسان در برخی از استراتژی ها نیز تعریف می شود که باعث محدود شدن تعداد سیگنال های خارج شده از آنها خواهد شد.

بر این اساس استراتژی ها می توانند برای کارکردهای مختلف تعریف شوند. به عنوان مثال وقتی چند ابزار مختلف را برای تحلیل و ترید در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه مدت چند دقیقه تا چند ساعت استفاده میکنیم در واقع در حال استفاده از یک استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال هستیم. به همین ترتیب استراتژی های دیگر نیز در بازار ارز دیجیتال تعریف شده و امکان استفاده از آنها برای انجام معاملات وجود دارد.

دقت داشته باشید که استراتژی معاملاتی به این معنا نیست که شما هر ترکیبی از روشهای تحلیل تکنیکال را بتوانیم در کنار یکدیگر قرار داده و از آن به عنوان استراتژی معاملاتی استفاده کنید. در یک تعریف دقیق تر و حرفه ای تر، یک استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال حتما بعد از تدوین بایستی مراحل ابتدایی یک تست را پشت سر بگذارد. به این معنا که نحوه عملکرد استراتژی مورد نظر در گذشته بازار مورد آزمایش قرار گرفته و در نهایت شرایط استفاده از آن به صورت کامل و دقیق ارزیابی و سپس برای استفاده از آن اقدام شود. با این تعریف عملاً استفاده از چند روش که رسیدن به موفقیت در آنها احتمال بسیار پایینی دارد نمی تواند به معنی استراتژی معاملاتی باشد.

انواع استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال چیست؟


معرفی بهترین استراتژی ارز دیجیتال بررسی و معرفی انواع استراتژی های موجود در بازار ارز دیجیتال ادامه می دهیم. در معرفی انواع استراتژی های معاملاتی ارز دیجیتال سعی داریم تا تمام شرایط لازم برای سرمایه گذاری در این بازار را در نظر گرفته و روش های معاملاتی مختلفی را برای استفاده توسط کاربران مختلف را معرفی کنیم. به عنوان مثال کسانی که به دنبال سرمایه گذاری در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه مدت چند دقیقه تا چند ساعت در این بازار هستند مسلما استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال می‌تواند گزینه بهتری برای آنها باشد و در آن از کسانی که به دنبال سرمایه گذاریهای بلند مدت و چندین ماهه در بازار می باشند می بایست سراغ استراتژی های معاملاتی طولانی مدتی بروند.

در معرفی انواع استراتژی های خرید ارز دیجیتال سعی داریم تا علاوه بر معرفی استراتژی ها میزان موفقیت آنها را نیز برای شما مورد بررسی قرار دهیم تا در نهایت شما بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. همچنین قبل از شروع معرفی بهترین استراتژی های ارز دیجیتال بایستی یک نکته بسیار مهم را نیز با شما در میان بگذاریم که استفاده از استراتژی های معاملاتی که برای شرایط مختلف توسعه پیدا کرده اند به جای یکدیگر ممکن است چالش‌های را برای شما به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است یک استراتژی برای اسکالپ و معاملات نوسان گیری در بازار ارز دیجیتال بسیار مناسب باشد اما استفاده از آن برای سرمایه گذاری طولانی مدت همیشه بهینه نخواهد بود. از این رو در کنار مطالعه و بررسی انواع استراتژی های معاملاتی در عرض ویژوال حتماً بایستی به محل کاربرد آن ها نیز دقت داشته باشید تا از این بابت هیچگونه چالشی معاملات شما را تحت تاثیر قرار ندهد.

استراتژی خرید ارز دیجیتال در بازار اسپات

استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال

معرفی بهترین استراتژی ارز دیجیتال با بررسی بهترین استراتژی ها برای خرید رمز ارزها در بازار اسپات ادامه می‌دهیم. اولین نوع از استراتژی های خرید ارز دیجیتال مربوط به معاملات اسپات می‌شوند که در آنها خبری از خرید و فروش های کوتاه مدت نبوده و در آنها تنها خرید رمز ارز ها در دستور کار قرار می گیرد. همانطور که می دانید در بازار اسپات ارز دیجیتال عملاً خبری از بازار دو طرفه نبوده و در این معاملات تنها استراتژی های مورد استفاده قرار خواهند گرفت که سیگنال های خرید خوبی را ارائه میدهند.

استراتژی قوی ارز دیجیتال در بازار اسپات ارز دیجیتال بسیار زیاد بوده و شما می توانید تنوع قابل قبولی از استراتژی های معاملاتی را در این بازار آموخته و از آنها استفاده نمایید. دقت داشته باشید که استراتژی های به کار گرفته شده در بازار مستقیم بیشتر امکان رسیدن به سود در بازه های زمانی چند هفته تا چند ماه را برای کاربران فراهم می آورند. در واقع فرایند خرید و فروش و رسیدن به سود در این روش ها بیشتر نیاز به حداقل چند هفته زمان خواهد داشت.

در استراتژی های بازار مستقیم نوسانات کوتاه مدت و چند ساعت چندان اهمیتی نداشته و نوع تدوین استراتژی به گونه ای است که کاربر بتواند در نهایت در یک موج صعودی قابل توجه درصد قابل ملاحظه ای از آن را به عنوان سود دریافت کند. سود حاصل از استراتژی های معاملاتی به کار گرفته شده در بازار مستقیم ارز دیجیتال معمولاً برای هر معامله می تواند بیشتر از ۱۰ درصد باشد. اگر شما بتوانید در یک روند صعودی حدود ۸۰ درصد آن را به عنوان سود در بازار مستقیم که از کنید در حال استفاده از استراتژی های قدرتمند و فوق العاده برای بازار مستقیم هستید.

به صورت کلی تحلیل گران و معامله گران بزرگ بازار ارز دیجیتال بر این باور هستند که اگر شما یک استراتژی با احتمال موفقیت ۷۰ درصد در بازار مستقیم به کار بگیرید می‌تواند شرایط فوق العاده ای را برای شما در این معاملات به دنبال داشته باشد. در این استراتژی ها از هر ده معامله هفت معامله آن به صورت نشسته و تنها ۳ معامله وارد ضرر می شوند که با استفاده از سیستم مدیریت سرمایه و همچنین استفاده از حد ضرر در ارز دیجیتال می‌توانید ضرر های حاصل از این سه معامله را نیز به حداقل میزان ممکن برسانید.

استراتژی ترید ارز دیجیتال در میان مدت

چندین مورد استراتژی قوی ارز دیجیتال برای ترید در میان مدت مورد استفاده قرار می گیرند که از جمله استراتژی های رایج و پرکاربرد برای معامله گران در این بازار می باشند. دقت داشته باشید که تفاوت‌های زیادی میان انواع استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال با استراتژی های مورد استفاده در میان مدت وجود دارد و سیستم مدیریت سرمایه به کار گرفته شده برای آنها نیز شرایط متفاوتی خواهد داشت.

استراتژی های خرید ارز دیجیتال در میان مدت معمولاً برای بازه های زمانی چند روز تا حداکثر یک ماه مورد استفاده قرار می گیرند. استراتژی های مورد استفاده برای بازه‌های زمانی میان‌مدت بایستی به گونه ای باشند که در موج های صعودی امکان دریافت حداکثر میزان سود را برای معامله گران فراهم آورند. بسیار مهم است که این استراتژی ها سیگنال های خرید خود را زمانی صادر نمایند که حداقل میزان حد ضرر برای معامله در نظر گرفته شود. از این گذشته چنین استراتژی‌ هایی همچنین بایستی قدرت کافی برای کنترل ضرر ها در معاملات زیان‌ده را نیز داشته باشند تا در نهایت برآیند معاملات کاربران با حداکثر میزان سود همراه باشد.

استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال

استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال

بررسی بهترین استراتژی ارز دیجیتال را با معرفی انواع استراتژی های مورد استفاده برای اسکالپ در این بازار ادامه می دهیم. معاملات اسکالپ در واقع به معاملات اطلاق می شود که بازه زمانی لازم برای رسیدن به نتیجه در آنها کمتر از چند ساعت است. برای انجام این معاملات در بازار از تایم فریم ارز دیجیتال  دقیقه و یک دقیقه استفاده می‌شود و معامله‌گران معمولاً به دنبال رسیدن به یک سود مناسب در یک بازه زمانی بسیار کوتاه هستند.

استراتژی قوی ارز دیجیتال بایستی برای انجام معاملات اسکالپ در نظر گرفته شود. از جمله مهمترین و اصلی ترین ویژگی هایی که استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال بایستی داشته باشد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

با توجه به اینکه معامله‌گران در این روش معاملاتی به دنبال رسیدن به سود در موهای بسیار کوتاه هستند از این رو استراتژی‌ هایی برای آن مناسب خواهد بود که سیگنال ورود به معامله در آنها بسیار سریع صادر شود.

یکی از مهمترین ویژگی های لازم برای قوی ترین استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال داشتن حد ضرر های بسیار کوچک اما با پشتوانه بسیار قدرتمند است تا  معامله گران بتوانند با خیال راحت نسبت به کیفیت معاملات خود وارد آنها شوند.

دریافت تعداد سیگنال های زیاد یکی دیگر از ویژگی هایی است که استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال بایستی داشته باشد.

همچنین در نهایت باید یادآور شویم که استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال بایستی قابل استفاده در تایم فریم های بسیار کوتاه یک دقیقه و ۵ دقیقه باشد. زیرا معامله گران در این بازار و در این روند ها به دنبال استفاده از موج های بسیار کوچک برای انجام معاملات خود هستند.

استراتژی فیوچرز ارز دیجیتال

معرفی انواع استراتژی های ارز دیجیتال را با بررسی بهترین گزینه ها برای انجام معاملات در بازار فیوچرز ادامه می دهیم. برای فیوچرز نیز حتما باید از استراتژی قوی ارز دیجیتال استفاده شود. با توجه به اینکه معامله گران در این بازار به دنبال انجام معاملات دو طرفه هستند و سرعت رسیدن به نتیجه نیز در آنها بالا است عملا استراتژی های بسیار خاصی را بایستی برای این منظور مورد استفاده قرار دهند.

بازار فیوچرز ارز دیجیتال در حال حاضر تبدیل به یکی از پرکاربردترین روش های سرمایه گذاری در میان کاربران جهانی شده است. در حال حاضر درصد قابل توجهی از معامله گران در بازار ارز دیجیتال در حال استفاده از مزیت های این بازار بوده و استراتژی های فوق العاده زیادی نیز برای آن تعریف شده است. انجام معامله در بازار فیوچرز ارز دیجیتال به این سادگی‌ها نیست و در حال حاضر تعداد قابل توجهی از معامله گران در این بازار با شکست های سنگین روبرو شده و به اصطلاح لیکویید می شوند. استراتژی های مورد استفاده برای بازار فیوچرز ارز دیجیتال حتماً باید قدرت قابل‌توجهی داشته و شرایط لازم برای انجام معاملات بهینه در این بازار را برای معامله گران به دنبال داشته باشد. استفاده از اندیکاتور هایی که روند ها را با تاخیر بسیار زیاد نشان می‌دهند به هیچ وجه مناسب چنین شرایطی نخواهد بود.


اهمیت استفاده از استراتژی های ارز دیجیتال چیست؟


معرفی بهترین استراتژی ارز دیجیتال را با بررسی اهمیت استفاده از این استراتژی ها در معاملات ارز دیجیتال ادامه می دهیم. شاید از خود بپرسید که چه نیازی به استفاده از استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال داریم و چنین استراتژی‌ هایی چگونه می توان در انجام معاملات در بازار ارز دیجیتال به ما کمک کنند؟

برای اینکه با اهمیت استفاده از استراتژی ها در بازار ارز دیجیتال بیشتر آشنا شوید تنها کافیست یک مثال بسیار ساده را در ذهن خود مرور نمایید. در حال حاضر در حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از معامله گران در بازار ارز دیجیتال که در بازه های زمانی کوتاه مدت معامله می‌کنند با زیان های سنگینی همراه شده و نمی توانند موفقیت خود را تضمین نمایند. از این گذشته درصد قابل توجهی از این معامله گران هیچ اعتقادی به استفاده از استراتژی های معاملاتی نداشته و هیچ تلاشی برای آموزش آنها نیز ندارند.

وقتی شما هیچ استراتژی در معاملات خود استفاده نکنید عملاً به بازار این اجازه را می دهد که در هر جهتی شما را کشانده و شناختی نسبت به روند ها در بازار نیز نخواهد داشت. نمی دانید که چه زمانی بایستی برای ورود به یک معامله اقدام نمایید و چه زمانی شرایط لازم برای خروج از معامله نیز برای شما فراهم شده است. با این شرایط به راحتی می توان از آن داشت که اهمیت استفاده از استراتژی در معاملات ارز دیجیتال دقیقا به اندازه موفقیت شما مهم است اگر تمهیدات لازم برای انتخاب بهترین و قوی ترین استراتژی ها را برای خود در نظر نگیرید خیلی زود بازی های بسیار سنگین بازار را ترک خواهید کرد. در ادامه با بررسی مزیت ها و معایب استفاده از بهترین استراتژی معاملاتی در بازار ارز دیجیتال اهمیت استفاده از این استراتژی ها را بیشتر به شما معرفی خواهیم کرد.

مزایای استفاده از بهترین استراتژی ارز دیجیتال


برای اینکه اهمیت استفاده از انواع استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال را بهتر درک کنید لازم است تا مزایای استفاده از این استراتژی ها را با شما در میان بگذاریم. باید در نظر داشته باشید که استفاده از یک استراتژی قوی ارز دیجیتال می تواند تبدیل به ماشین چاپ پول برای شما شده و عملاً شما را به استقلال مالی برساند. البته شایان ذکر است که عدم دقت به انتخاب بهترین استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال نیز مانند شمشیر دو لبه عمل کرده و باعث می شود تا شما سرمایه های گرانقدر خود را در بازار از دست دهید. با فرض اینکه شما به تمام روش ها و تکنیک های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال واقف هستید استفاده و داشتن یک استراتژی معاملاتی ایده‌آل می تواند مزیت های زیر را برای شما به دنبال داشته باشد:

  • با داشتن یک استراتژی خرید ارز دیجیتال شما دقیقاً می دانید که چه رفتاری را بایستی در معاملات خود داشته باشید.
  • عدم درگیر شدن با احساسات و هیجانات موجود در بازار ارز دیجیتال یکی دیگر از نکات بسیار مهمی است که می توان با داشتن یک استراتژی به آن دست یافت.
  • داشتن معاملات کاملا منظم و هدفمند مزیت دیگری است که می‌تواند برای شما ایجاد شود.
  • امکان کنترل و مدیریت زمان و عدم نیاز به حضور دائم و پرفشار جلوی چارت یکی دیگر از مزیت های داشتن یک استراتژی معاملاتی ایده آل است.
  • با داشتن استراتژی معاملاتی شما چه در زمان رسیدن به سود و چه در زمان وارد شدن به ضرر می دانید که چه رفتاری را باید در بازار از خود بروز دهید.
  • بهینه تر شدن معاملات و انجام معاملات موفق‌تر یکی دیگر از مزیت های داشتن استراتژی معاملاتی برای شما خواهد بود.
  • عدم وابسته بودن به سایر تحلیل گران و عدم نیاز به استفاده از کانال سیگنال ارز دیجیتال از دیگر مزیت‌های بسیاری داشتن استراتژی معاملاتی برای شما است.

مشاهده می کنید که داشتن یک استراتژی معاملاتی در بازار ارز دیجیتال می تواند چه روند ایده آلی را برای شما ایجاد کرده و شرایط را کاملاً مطابق با میل شما نماید. البته استفاده از بهترین استراتژی ارز دیجیتال به این معنا نیست که تمام معاملات شما در بازار با موفقیت همراه بود اما با اینها برایند معاملات شما همیشه مثبت بوده و میتوانید برای داشتن درآمد های ثابت قابل توجه در بازار ارز دیجیتال اقدام نمایید.

معایب عدم استفاده از استراتژی ارز دیجیتال


بررسی شناخت اهمیت بهترین استراتژی ارز دیجیتال را با ارزیابی معایب عدم داشتن استراتژی ادامه می‌دهیم. شاید از خود بپرسید که اگر شما برای معاملات کوتاه مدت خود از استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال چه چالش ها و مشکلات پیش روی شما قرار خواهد گرفت و آیا نیاز به استفاده از استراتژی ضروری است؟

نداشتن یک استراتژی برای انجام معاملات در بازار ارز دیجیتال می تواند معایب زیر را برای شما به دنبال داشته باشد:

  • در درجه اول تکلیف شما مشخص نیست و نمی دانید که در چه صورتی و در چه شرایطی می توانید برای انجام معامله در بازار اقدام نمایید.
  • از این گذشته ساعات انجام معامله برای شما نیز کاملاً با چالش روبرو شده و مدیریت خوبی بر روی زمان انجام معاملات خود در بازار نخواهید داشت.
  • ریسک سرمایه گذاری شما در بازار به حداکثر میزان ممکن می رسد.
  • نمی توانید به خوبی از سیستم های مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال استفاده نمایید.
  • امکان تعیین حد ضرر در معاملات خود را نداشته و حد ضرر های تعیین شده بر اساس منطق حاکم بر شرایط تغییرات قیمت ارز دیجیتال نخواهد بود.
  • انجام معاملات نامنظم باعث افت قابل توجهی ارزش سرمایه های شما خواهد شد و ممکن است باعث شود تا ضرر های سنگینی را در بازار مشاهده کنید.

البته دقت داشته باشید که معرفی مزیت ها و معایب داشتن و نداشتن استراتژی معاملاتی در بازار ارز دیجیتال وقتی معنی پیدا میکند که شما در بازار به سود برسید و یا سرمایه‌های خود را از دست بدهید. ممکن است افرادی پیدا شوند که ادعا نمایند بدون داشتن استراتژی معاملاتی در حال حاضر سود های قابل توجهی از بازار ارز دیجیتال استخراج کرده و سرمایه قابل توجهی دارند. اما شواهد نشان می‌دهد که چنین امری به ندرت افتاده و چنین افرادی در بازار فیوچرز ارز دیجیتال نمی توانند به موفقیت برسند.

آیا بدون داشتن استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال می توان موفق بود؟


استراتژی فیوچرز ارز دیجیتال

اگر بخواهیم به این پرسش تنها در یک جمله پاسخ دهیم پاسخ ما این خواهد بود که داشتن استراتژی قوی ارز دیجیتال به هیچ وجه می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت شما در بازار باشد اما نداشتن یک استراتژی معاملاتی مناسب حتماً می‌تواند تضمین‌کننده شکست شما در بازار شود. در حال حاضر هزاران تریدر و معامله گر در سطح جهانی در حال انجام معامله بر روی ارزهای دیجیتال هستند و هر روز صحبت های بسیار جالبی درباره لیکویید شدن و از بین رفتن سرمایه‌های چندین میلیون دلاری در بازار می شود. همین چندی پیش بود که یک سرمایه گذار در بازار فیوچرز به دلیل نداشتن‌ استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال مناسب سرمایه ۲۱ میلیون دلاری خود را تنها در چشم به هم زدنی از دست داد.

واقعیت این است که اکثر افرادی که با شکست های سنگین بازار ارز دیجیتال را ترک می نمایند همان کسانی هستند که با این باور که نیازی به استفاده از استراتژی معاملاتی ندارند وارد شده و سرمایه های خود را صرف انجام معاملات شکست خورده می نمایند. اکثر کسانی که وارد بازار ارز دیجیتال می شوند بر این باور هستند که با هر نوع خریدی و هر روش تریدی امکان رسیدن به سودهای قابل توجه را خواهند داشت اما واقعیت چیز دیگری است. واقعیت این است که بازار ارز دیجیتال بیشتر از اینکه بازاری برای رسیدن به سود برای سرمایه گذاران خود باشد تبدیل بازاری برای کسب درآمدهای قابل توجه توسط انواع صرافی ارز دیجیتال شده است.

معامله گران این بازار بایستی حتماً قدرت کافی برای انجام معاملات فوق العاده پر ریسک را داشته باشند. رسیدن به چنین شرایطی امکان پذیر نخواهد بود جز با استفاده از یکی از بهترین استراتژی های معاملاتی در بازار ارز دیجیتال و داشتن معاملاتی منظم و بر پایه اصول تحلیل تکنیکال در این بازار.

استراتژی های ارز دیجیتال بر اساس تحلیل فاندامنتال یا تکنیکال؟


معرفی بهترین استراتژی ارز دیجیتال را با بررسی شرایط استفاده از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال برای پیاده سازی این استراتژی ها ادامه میدهیم. به صورت کلی وقتی صحبت از استراتژی معاملاتی در بازار ارز دیجیتال می شود همین نگاه ها به سمت تحلیل تکنیکال رفته و خبری از استفاده از روش های مختلف تحلیل فاندامنتال برای این منظور نخواهد بود. در واقع این روش های تکنیکال هستند که در کنار یکدیگر استراتژی معاملات در این بازار را توسعه داده و امکان ترید و خرید ارز دیجیتال را فراهم می آورند. اما با این حال برخی از نکات و مفاهیم مهم تحلیل فاندامنتال را نیز می توان در در تعیین استراتژی معاملاتی در این بازار مورد استفاده قرار داد.

تعیین اینکه آیا از مفاهیم تحلیل تکنیکال و یا تحلیل فاندامنتال در بازار و در زمان خرید استفاده کنیم به شرایط انجام معامله نیز بستگی دارد. به عنوان مثال وقتی صحبت از استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال کمتر می‌توان به نکات در روش های تحلیل فاندامنتال پایبند بود و در این شرایط بیشتر تحلیل تکنیکال است که اولویت اصلی کاربران است. اما در استراتژی های طولانی مدت که کاربران به دنبال سرمایه گذاری چند هفته تا چند ماه می باشند حتماً بایستی به نکات مربوط به تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال نیز دقت داشته باشید تا روند معاملات شما به بهترین شکل ممکن به پیش برود.


چگونه می توان یک استراتژی خرید ارز دیجیتال داشت؟


استراتژی قوی ارز دیجیتال می تواند تبدیل به ماشین چاپ پول برای شما در این بازار شود اما چگونه می توانیم به چنین استراتژی دست پیدا کنیم؟ واقعیت این است که بسیاری از کاربران به دلیل شکست در معاملات همیشه به دنبال انتخاب استراتژی های بهتر هستند و به همین دلیل آموزش های مختلفی را سپری کرده و هزینه های بسیار زیادی نیز برای شناخت این استراتژی ها صرف می نمایند. خیلی از کاربران هستند که برای خرید استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال سرمایه هنگفتی را صرف می کنند اما باز هم نمی توانند به خواسته های مورد نظر خود برسند.

در این بخش تصمیم گرفتیم تا پیش نیاز ها و ویژگی های لازم برای تعیین و پیاده سازی بهترین استراتژی معاملاتی در بازار ارز دیجیتال را با شما در میان بگذاریم. اما قبل از آن لازم است و چند نکته بسیار مهم و حیاتی را درباره انتخاب بهترین استراتژی بدانید که به شرح زیر هستند:

  • در درجه اول باید یادآور شویم که هیچ استراتژی معجزه‌آسا و شگفت انگیزی وجود ندارد که در هر معامله سرمایه‌های چندین میلیون دلاری را برای شما به دنبال داشته باشد. پس بیخود هزینه ها و وقت خود را صرف پیدا کردن چنین استراتژی نکرده و سعی کنید تا از استراتژی های قوی در شرایط بهینه استفاده کنید.
  • همگام سازی یک استراتژی قوی در بازار ارز دیجیتال با روانشناسی بازار و همچنین سیستم مدیریت سرمایه می تواند موفقیت شما را در این بازار تضمین کند.
  • یک استراتژی که در تمام شرایط ۷۰ درصد موفقیت را به ثبت رساند می تواند یک استراتژی قدرتمند باشد.

شما بایستی سعی کنید تا از استراتژی های قوی موجود در بازار ارز دیجیتال به شکل بهینه استفاده کنید و در این بین در مواقعی که استراتژی معاملاتی شما در خلاف جهت سیگنال صادر کرده به دنبال بهینه کردن ضررهای خود باشید تا در نهایت برآیند سرمایه گذاری شما در ایده آل ترین شرایط ممکن قرار بگیرد. برای اینکه یک استراتژی چنین شرایطی را برای شما به وجود آورد لازم است تا ویژگی های زیر را داشته باشد.

۱- داشتن یک الگو برای تعیین روند قیمت

استراتژی فیوچرز ارز دیجیتال

یکی از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های لازم برای بهترین استراتژی ارز دیجیتال داشتن یک الگو و روش مناسب برای تعیین روند قیمت است. اینکه تعیین روند قیمت در چه تایم فریم ارز دیجیتال و به چه روشی صورت می پذیرد به شرایط معاملات شما بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال در یک استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال بهتر است تعیین روند قیمت در تایم فریم های ۱۵ دقیقه تا ۴ ساعت انجام پذیرد. البته روش های مختلف برای تعیین روند قیمت وجود دارد که معامله گران به تبع دانش و تجربه خود در بازار از آنها استفاده می کنند.

تشخیص درست روند اهمیت بسیار زیادی در انجام معاملات عالی در بازار ارز دیجیتال خواهد داشت. برخلاف تصور بسیاری از کاربران تشخیص روند در بازار ارز دیجیتال به این سادگی‌ها نیست و حتما شما بایستی از ابزارهای حرفه‌ای برای این منظور استفاده کنید. درصد قابل توجهی از معامله گران که با زیان های بزرگ در معاملات خود روبرو می‌شوند نمی‌توانند تشخیص درستی از روند قیمت رمز ارز مورد نظر خود داشته و در نتیجه در خلاف جهت روند وارد معامله می شوند.

ابزارهای مختلفی در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال برای تشخیص روند مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌توان از مجموعه‌ای از آنها برای این منظور استفاده نمود. از جمله رایج ترین ابزارهای مورد استفاده در تحلیل تکنیکال برای تشخیص روند می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • مووینگ اوریج ها یکی از بهترین ابزارها برای تشخیص روند هستند که شرایط فوق العاده ایده آلی را برای معامله گران به وجود می آورند.
  • ترسیم خط روند یکی دیگر از روش های تشخیص روند در انواع تایم فریم ارز دیجیتال می باشد.
  • اندیکاتور های مانند مکدی و آر اس آی نیز می توانند ابزار های مناسبی برای تشخیص روند در انجام معاملات بازار ارز دیجیتال باشند.

به غیر از این موارد آیتم ها و ابزارهای دیگری نیز برای تشخیص روند تعریف می شوند که معامله‌گران بنا به تجربه و تسلط به روش های تحلیل تکنیکال می توانند از آنها استفاده نمایند. با توجه به اینکه تشخیص در سطح روند اهمیت بسیار زیادی برای داشتن معاملات موفق دارد از این رو توصیه می کنیم که حتماً از ابزارهای حرفه ای برای این منظور استفاده کرده و از پیش نحوه تشخیص روند با ابزار های مورد نظر خود را در گذشته بازار مورد بررسی قرار دهید. این بررسی این کمک را به شما می کند تا بتوانید با مواردی که ابزار مورد نظر شما در تشخیص روند اشتباه عمل می‌کند نیز آشنا شده و با استفاده از از روش های مختلف به دنبال فیلتر کردن این اشتباهات باشید.

۲- در نظر گرفتن فیلترهای لازم برای انجام معامله

استراتژی قوی ارز دیجیتال از بخشهای مختلفی تشکیل می شود که هر کدام از این بخش ها وظیفه خاص خود را دارند و قرار است شرایط ایده آلی را در انجام معاملات برای تریدر ها ایجاد کنند. استراتژی های ارز دیجیتال با فیلترهای مختلف در واقع شرایط لازم برای انجام معاملات بهینه را برای معامله گران ایجاد می نمایند. انجام معاملات سوده و متناسب با شرایط بازار نیاز به فیلتر های مختلف دارد و ابزارها و روش های تحلیل تکنیکال زیادی نیز برای این منظور موجود هستند.

یکی از مهم ترین این فیلتر ها در تشخیص روند قیمت ارز دیجیتال مورد نظر برای معامله است. فرض کنید که شما به دنبال خرید یک ارز دیجیتال بعد از تشخیص روند صعودی آن هستید. همانطور که می‌دانید روندهای صعودی و نزولی در قیمت ارزهای دیجیتال مختلف ممکن است در کمتر از چند دقیقه به یکدیگر تبدیل شده و شرایط برای انجام معامله عوض شود. برای اینکه شما بدونید که چه وقتی یک روند صعودی به وجود آمده قدرت قابل توجهی دارد و خیالتان از بابت خرید رمز ارز مورد نظر راحت باشد حتماً باید از فیلتر های مختلف استفاده کنید.

چنین فیلترهای با کاربردهای مختلف در بازار ارز دیجیتال تعریف می شوند و حتماً باید استراتژی قدرتمند مورد نظر شما دارای چه شرایطی باشد. نه فقط در تشخیص روند قیمت بلکه در سایر فاکتورهای که برای انجام یک معامله ایمن و بی خطر لازم هستند بایستی این فیلترها در نظر گرفته شوند. در ادامه با تشریح سایر موارد مربوط به یک استراتژی قدرتمند در بازار ارز دیجیتال می توانید فیلتر های مختلف لازم برای پیاده سازی استراتژی مورد نظر خود را تشخیص دهید.

۳- داشتن تریگر ورود به معامله

استراتژی فیوچرز ارز دیجیتال

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های لازم برای بهترین استراتژی ارز دیجیتال داشتن تریگر ورود به معامله است. تریگر در حقیقت اصطلاحی است که برای آخرین مرحله از ورود به معامله استفاده می شود. وقتی شما تمام فیلتر ها و شرایط لازم برای انجام یک معامله را در نظر گرفته و در نهایت به دنبال آخرین کلیک برای ورود به معامله مورد نظر هستید لازم است تا آخر این فیلتر را نیز برای این منظور در نظر بگیرید که تریگر ورود به معامله این فیلتر خواهد بود.

استراتژی های ارز دیجیتال بدون داشتن چیزی دیگر ورود به معامله ممکن است چالش‌های بسیار زیادی داشته باشند و با ضررهای بسیار سنگینی پیشرو باشند. با توجه به اینکه تریگر ورود به معامله آخرین مرحله از اقدامات شما برای انجام و یا عدم انجام یک معامله است حتماً باید دقت ویژه‌ای به آن داشته باشید و از فیلترهای قدرتمندی برای این منظور استفاده کنید. دقت داشته باشید که این آخرین اقدام شما برای ورود به یک معامله درست و یا عدم ورود به یک معامله اشتباه است اگر در آن شک و تردید دارید بهتر است وارد چنین معامله ای نشوید.

تریگر ورود به معامله بایستی به گونه ای در نظر گرفته شود که تمام شک و تردید های شما را برای انجام یا عدم انجام معامله مورد نظر از بین ببرد. تمام ابزارها و روش هایی که قبل از استفاده از طریق ورود به معامله برای انجام معامله خود در نظر گرفته اید در نهایت در این قسمت بایستی به جمع‌بندی برسند. با توجه به اینکه تمام ابزارهای تعریف شده در تحلیل تکنیکال ممکن است ورود به یک معامله را برای شما تایید نکنند عملا شما در این قسمت بایستی از تمام ابزارهای در نظر گرفته شده میانگین بگیرید و بهترین نقطه را برای ورود به معامله استفاده کنید.

اگر شما تریگر مناسب برای ورود به معاملات خود در بازار ارز دیجیتال در نظر گرفته باشید امکان جلوگیری از ورود به معاملات اشتباه و یا قدم گذاشتن در معاملات با سود بیشتر برای شما فراهم خواهد شد. تریگر ورود به معامله یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین المان های استراتژی معاملاتی برای خرید ارز دیجیتال است و حتماً باید با دقت بسیار بالا انتخاب شود.

۴- داشتن روش تعیین حد ضرر در ارز دیجیتال

استراتژی های ارز دیجیتال بدون داشتن حد ضرر فوق العاده خطرناک خواهد بود و ممکن است شرایط بسیار بدی را برای شما ایجاد نمایند. متاسفانه شاهد هستیم که درصد قابل توجهی از معامله گران در بازار ارز دیجیتال در حال حاضر از روش‌های با ریسک بسیار بالا و البته بدون حد ضرر استفاده می نمایند که استفاده از این استراتژی ها می تواند خطرات بسیار زیادی را برای سرمایه های شما به دنبال داشته باشد. حد ضرر در ارز دیجیتال اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر شما دقت کافی برای تعیین بهترین نقاط برای این منظور را نداشته باشید عملاً ممکن است استراتژی های شما با چالش‌های بسیار زیادی روبرو باشد.

استراتژی های ارز دیجیتال در میان معامله گران به دو دسته استراتژی های بدون حد ضرر و استراتژی‌های با حد ضرر تقسیم می شوند. استفاده از استراتژی های بدون حد ضرر بیشتر برای معامله گران حرفه ای و کسانی مناسب است که تجربه فوق‌العاده زیادی برای انجام معامله در این بازار داشته و در حال حاضر به شناخت کافی نسبت به روش های معاملاتی در این بازار رسیده اند.

در عوض استراتژی‌های با هم ضرر نیز شرایط بسیار مناسبی برای کاربرانی به دنبال دارند که سعی دارند تا روند معاملات خود را در بازار بهینه نمایند. البته دقت کنید که حد ضرر و تعیین آن یک کار بسیار حرفه ای و تخصصی در انجام معاملات بازار ارز دیجیتال از صفر اگر شما در تعیین این مقدار با اشتباه روبه‌رو شوید حتی ممکن است معاملات سودده خود را نیز با ضرر ببندید. حد ضرر بایستی جایی تعیین شود که عملاً با رسیدن قیمت به آن استراتژی شما با شکست روبرو شده و بهتر از در همان لحظه از بازار خارج شوید. اگر شما نقطه خوبی برای حد ضرر تعیین کنیم ممکن است بعد از یک افت کوچک در معامله شما شاهد بسته شدن آن باشید.

نداشتن حد ضرر نیز معایب خاص خود را دارد. فرض کنید که شما تمام معاملات خود در بازار ارز دیجیتال را با سرمایه ۱۰ دلاری انجام می دهید و تمام پوزیشن های شما ۱۰ دلار از دارایی شما را درگیر می نماید. اگر شما ما در ۵ معامله موفق به رسیدن به سود ۲۰ درصد شوید که سود فوق العاده مناسبی است میزان سود کل شما به ۱۰ دلار خواهد رسید. در حالی که اگر شما هم ضرر نداشته باشید شکستند تنها یک معامله می تواند تمام این ۱۰ دلار را از بین برده و بالانس حساب شما را به همان شرایط اولیه برگرداند. دقت داشته باشید که در بازه های زمانی طولانی مدت چنین روندی می‌تواند باعث زیان‌ده شدن حساب کاربری شما شود. به همین دلیل توصیه می کنیم که حتماً تمهیدات لازم برای استفاده از حد ضرر در معاملات خود در بازار ارز دیجیتال را در نظر بگیرید.

۵- داشتن روش تعیین حد سود در ارز دیجیتال

استراتژی فیوچرز ارز دیجیتال

بهترین استراتژی ارز دیجیتال همچنین بایستی حد سود مناسب برای معاملات را نیز داشته باشد. برانیز معاملات شما بعد از وارد شدن به سود قابل توجه، کم کم شروع به افت کرده و علاوه بر اینکه تمام سود خود را از دست بدهید حتی معامله خود را با ضرر ببندید. داشتن حد سود یکی از مهم‌ترین بخش‌های پیاده‌سازی استراتژی خرید ارز دیجیتال است. اگر شما حد سود نداشته باشید خیلی زود متوجه خواهید شد که معاملات شما در روند اشتباهی قرار گرفته و نمی توانید حتی تحلیل‌های درست خود را نیز با معاملات موفق همراه کنید. فراموش نکنید که قیمت رمز ارزها دائماً در حال نوسان است و ممکن است هر لحظه قیمت رمز ارز مورد معامله شما در جهت برعکس حرکت کند.

استراتژی های ارز دیجیتال هم باید این امکان را داشته باشند که در هنگام ورود به ضرر معاملات شما را مدیریت کنند و هم در هنگام ورود به سود نیز مدیریت مناسبی بر روی معاملات شما داشته باشند. تریدر ها و معامله گران در حال حاضر از روش‌های مختلفی برای تعیین حد سود و همچنین خروج از معاملات موفق استفاده می نمایند. به عنوان مثال از جمله مهمترین روش های تعیین حد سود در معاملات ارز دیجیتال موارد زیر را می توان عنوان نمود:

  • با استفاده از واگرایی ها می توان برای تعیین بهترین نقاط خروج از معامله اقدام کرد.
  • ابزار فیبوناچی یکی دیگر از ابزار های فوق العاده کاربردی برای خروج از معاملات در زمان رسیدن به سود های قابل توجه است.
  • سیگنال های خروج از اندیکاتور های مانند مکدی و آر اس آی نیز می‌توانند چنین شرایطی را برای شما ایجاد نمایند.
  • برخورد با حمایت ها و مقاومت ها و همچنین شکست خط روند از دیگر نشانه های خروج از معاملات در سود است.
  • شکست و حمایت های ناشی از برخورد قیمت با مووینگ اوریج ها نیز می تواند روشی برای تعیین حد سود در معاملات ارز دیجیتال باشد.
  • اندیکاتور ایچیموکو یکی دیگر از روش هایی است که می توان با استفاده از آن برای تعیین حد سود و نقاط خروج از بازار اقدام نمود.

علاوه بر این لازم به توضیح است که استراتژی های مختلفی برای خروج از معاملات در سودهای مختلف نیز در دستور کار معامله‌گران قرار می گیرد. به عنوان مثال شما می توانید با رسیدن به سود مشخصی درصدی از آن را ذخیره کرده و برای رسیدن به سود های بیشتر باقی معاملات خود را باز نگه دارید. به صورت کلی انجام معامله به صورت پله مدت زمان خرید و در زمان فروش از جمله روش های ایده آل برای معامله در بازار ارز دیجیتال است که در بازار فیوچرز نیز مورد توجه کاربران قرار گرفته است. در این روش شما با افزایش میزان سود ها میتوانید بخشی از معامله خود را با سود ببندید و برای رسیدن به سود های بیشتر از بقیه معامله را باز نگه دارید.

این نکات ظریف و جزئیات است که باعث می‌شود تا معامله گران حتی و سودهای چند در معاملات خود نیز می توانند شرایط خوبی را به دست آورده و به درآمدهای ثابت قابل توجه در طول هر ماه از معاملات خود در بازار برسند. رسیدن به چنین شرایطی جز با تمرین و همچنین کسب آموزش‌های حرفه‌ای لازم امکان پذیر نخواهد بود.

۶- داشتن مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال

استراتژی خرید ارز دیجیتال همچنین بایستی دارای سیستم مدیریت سرمایه مناسب برای جلوگیری از ضرر ها در بازار نیز باشد. مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال یکی از مهمترین فاکتورها برای انجام معاملات ایمن و کم خطر است. متاسفانه درصد قابل توجهی از معامله گران در بازار یا شناخت کافی نسبت به سیستم های مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال ندارند و یا از نظر روانشناسی و قدرت تحلیلی به شرایط این رسیدند که از روشهای مدیریت سرمایه برای کنترل ریسک ها در بازار ارز دیجیتال استفاده کنند. چنین روندی می تواند در دراز مدت باعث بروز مشکلات زیادی برای معاملات شما شده و حتی تنها در چند معامله ساده علاوه بر اینکه تمام سود های شما را از بین ببرد شرایط لازم برای از بین رفتن تمام سرمایه های شما را نیز ایجاد نماید.

استراتژی های ارز دیجیتال معمولاً با تسلط بر روش های تحلیل تکنیکال به وجود می آید اما اگر بخواهیم واقعی نباشیم عدم استفاده از مدیریت سرمایه می‌تواند باعث بروز چالش‌های بسیار زیادی شده و امکان باقی ماندن در بازار برای طولانی مدت را از شما سلب کند. داشتن مدیریت سرمایه باعث می‌شود تا حتی در صورت ورود به ضرر نیز شما می توانید ضرر های خود را کنترل کرده و در نهایت برای مدت طولانی تری در بازار باقی بمانید. فراموش نکنید که اولین اصل از اصول ترید ارز دیجیتال حفظ سرمایه اولیه است و اگر شما در این امر موفق باشید عملاً خیلی زود بایستی تمام سرمایه های خود را به بازار واگذار کرده و رسیدن به سود را نیز برای همیشه فراموش کنید.

افراد و سرمایه‌گذاران بسیار زیادی در طول سالهای گذشته سرمایه های گران قیمت خود را وارد بازار ارز دیجیتال کرده اما بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه مجبور به ترک بازار با از بین رفتن تمام سرمایه های خود شده اند. بسیاری از این افراد حتی تسلط کامل و کافی بر روی روش های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال نیز داشته و توانمندی های خوبی در این زمینه کسب کرده بودند. اما عدم دقت به جزئیات و مواردی مانند مدیریت سرمایه و همچنین حد ضرر باعث شده تا خیلی زود و بعد از گذشت چند معامله تمام سرمایه های خود را از دست بدهند. معامله‌گران معمولاً بعد از وارد شدن به سود ترجیح می دهند خیلی با استرس و سریع از بازار خارج شود اما در ضرر ها بسیار صبور شده و تا زمان لیکویید شدن در معاملات خود باقی می مانند.

به همین دلیل نداشتن حد ضرر و سیستم مدیریت سرمایه باعث می شود تا یک معامله زیان‌ده باعث شود تا شما تمام سودهای به دست آورده از چندین معامله را از دست بدهید. معامله گری در بازار ارز دیجیتال یک هنر است و برای اینکه این هنر را به صورت کامل داشته باشید حتماً بایستی هم در ضررها و هم در سود ها به صورت بهینه عمل کنید.

۷- شناخت کافی نسبت به روانشناسی ارز دیجیتال

آخرین موردی که برای پیاده سازی استراتژی خرید ارز دیجیتال به آن نیاز خواهید داشت استفاده از روش های مختلف روانشناسی بازار ارز دیجیتال است. از نظر بسیاری از کاربران تازه وارد، تحلیل تکنیکال اولویت اصلی برای انجام معاملات در بازار است و مواردی مانند روانشناسی چندان اهمیتی ندارند. این دسته از افراد و معامله گران بعد از از دست رفتن سرمایه های خود تازه به اهمیت روانشناسی ارز دیجیتال پی برده و متوجه معایب عدم استفاده از آن می شوند.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران باسابقه بازار ارز دیجیتال بر این باور هستند که تمام روش های تحلیل تکنیکال تنها حدود ۳۰ درصد از شرایط لازم برای موفقیت در معاملات این بازار را فراهم کرده و برای رسیدن به بقیه شرایط لازم بایستی کاربران حتماً با روانشناسی خویشتن و روانشناسی بازار ارز دیجیتال آشنا باشند. به همین دلیل استراتژی معامله ارز دیجیتال نیز حتماً بایستی بر اساس اصول روانشناسی پایه گذاری شده باشد و عدم دقت به این اصول ممکن است باعث شود تا شما بتوانید در زمان های فعالیت در بازار تصمیمات بهینه بگیرید. معامله‌گران زیادی هستند که با وجود رسیدن به تسلط کافی در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال هنوز توانایی های لازم برای انجام معاملات موفق را ندارند و در این باره با چالش‌های زیادی روبرو می شوند.

احتمالا بسیاری از تریدر ها و معامله گران اطرافیان شما با وجود رسیدن به این شرایط هنوز نمی‌توانند معاملات موفقی را برای خود رقم بزنند. یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل بروز چنین مشکلاتی برای معامله گران در بازار ارز دیجیتال عدم دقت به اصول روانشناسی در بازار است. وقتی شما به اصول روانشناسی در بازار تسلط کافی نداشته باشید، خیلی زود درگیر هیجانات و احساسات خود شده و بخش اعظمی از معاملات شما بر اساس همین هیجانات و احساسات باز خواهند شد. هرچند در یکی دو معامله می توان به صورت های قابل توجه و مناسبی از این روش دست یافت اما در درازمدت شرایط برای شما پیچیغ شده و احتمالاً بایستی شاهد ورود معاملات خود یکی پس از دیگری به ضرر های سنگین باشید.

واقعیت این است که کنترل احساسات و هیجانات در معاملات بازار ارز دیجیتال کلید اصلی موفقیت کاربران خواهد بود و اصلی ترین وجه تمایز بین معاملات کاملا موفق و تریدر های عالی همین موضوع است. به همین دلیل است که با وجود دوره های آموزش حرفه‌ای تحلیل تکنیکال همچنان نیز معامله‌گران می‌تواند روند خوبی را در بازار برای خود رقم بزنند.


معرفی بهترین استراتژی ارز دیجیتال


نوبت به این رسیده تا برخی از بهترین استراتژی های ارز دیجیتال را که در حال حاضر مورد استفاده تریدر ها و معامله گران در این بازار قرار می‌گیرد را به شما معرفی کنیم. به صورت کلی در حال حاضر می‌توان هزاران استراتژی خرید ارز دیجیتال پیدا کرد که هریک از آنها بنا به اصول و شرایطی توسعه پیدا کرده اند. دقت داشته باشید که یک استراتژی معاملاتی زمانی قابل استفاده است که حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصد معاملات توسط آن همراه با سود باشد. وقتی یک استراتژی در گذشته بازار به چنین شرایطی درست عمل آن می‌توان از آن به عنوان یک استراتژی قدرتمند و مناسب در بازار استفاده کرد.

با در نظر گرفتن این فاکتور و همچنین فاکتورهای دیگری مانند نحوه تعیین حد ضرر و البته میزان افت سرمایه بعد از باز شدن هر پوزیشن انتخاب بهترین استراتژی سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال محدودتر خواهد شد. در واقع بسیاری از استراتژی های تعریف شده با این فیلتر جایی در میان انجام معاملات در بازار نداشته و بیشتر آنها تبلیغاتی بیشتر نیستند. بسیاری از افرادی که امکان رسیدن به سود با چنین استراتژی هایی را ندارند آنها را به طور مختلف به دست سایر کاربران رسانده و از طریق فروش این استراتژی‌ها و یا تبلیغ آنها به دنبال رسیدن به درآمد هستند.

با توجه به تمام این شرایط، در این بخش سعی کرده ایم تا چند نمونه از بهترین استراتژی های معامله در ارز دیجیتال را برای شما به تفکیک شرایط استفاده معرفی کنیم. دقت داشته باشید که تمام استراتژی‌های معرفی شده در ادامه از نظر قدرت و شرایط در وضعیت خوبی هستند و در صورتی که شما سایر اصول مربوط به انجام معامله در بازار مانند اصول روانشناسی و اصول ترید در ارز دیجیتال را نیز به نحوه انجام معامله با این استراتژی‌ها اضافه کنید، امکان رسیدن به صورت های قابل توجه با استفاده از آنها وجود خواهد داشت.

همچنین به عنوان یک نکته بسیار مهم بایستی یادآوری کنیم که تمام استراتژی هایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم،همگی در حال حاضر توسط تحلیلگران و معامله گران بسیار جدی در بازار استفاده می شوند. از این رو این استراتژی‌ها امتحان خود را پس داده و به عنوان استراتژی های کاربردی در بازار قابل استفاده خواهند بود.


استراتژی قوی ارز دیجیتال


معرفی استراتژی خرید ارز دیجیتال را با بررسی استراتژی های قوی و کارساز آغاز می کنیم. در این بخش سعی داریم که چند مورد از استراتژی های قوی ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم که شانس موفقیت با استفاده از آنها فوق العاده زیاد است اگر شما تسلط کافی به نحوه به کارگیری آنها در بازار پیدا کنید می توانید معاملات موفق و ایده آلی را برای خود رقم بزنید. البته شایان ذکر است که همانطور که در بالا اشاره کردیم صرف در اختیار داشتن و شناخت یک استراتژی معامله ارز دیجیتال با هر میزان قدرتی به هیچ وجه تضمین کننده موفقیت شما در بازار نیست. رسیدن به موفقیت در انجام معاملات با در نظر گرفتن تمام فاکتورهای موثر برای موضوع خواهد بود که در بالا به تک تک آنها اشاره کردیم.

درباره انواع استراتژی قوی ارز دیجیتال بایستی به این نکته اشاره داشته باشیم که تمام این استراتژی ها به صورت کاملا حرفه ای و توسعه پیدا کرده و استفاده از آنها نیاز به تسلط فوق‌العاده زیادی بر روی تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال دارد. در واقع معامله‌گران فوق العاده قدرتمند و با تجربه با سال ها تجربه استفاده از این استراتژی ها به آنها دست یافته و در حال حاضر سایر کاربران نیز می‌توانند با رسیدن به تسلط کافی به روش های تحلیل تکنیکال از آنها استفاده نمایند.

همچنین لازم به یادآوری است که استفاده از هر کدام از انواع استراتژی قوی ارز دیجیتال نیاز به تمرین کافی آنها در گذشته بازار و یا در شرایط فعلی بازار بدون پول واقعی است. در واقع شما بایستی ابتدا تمام این استراتژی ها را در بازار بدون قرار دادن پول واقعی تمرین کنید و بعد از اینکه به تسلط کافی نسبت به نحوه استفاده از آنها رسیدید، شروع به استفاده از آنها به صورت حرفه‌ای نمایید. یا حتی اگر در دوره ارز دیجیتال شرکت کرده اید می توانید این استراتژی را همراه با اساتید با تجربه به کار بگیرید و کم کم با بالا بردن میزان تجربه خود شرایط لازم برای استفاده از آنها را نیز فراهم آورید.

استراتژی فیبوناچی و درصدهای آن

استراتژی فیوچرز ارز دیجیتال

معرفی بهترین استراتژی ارز دیجیتال در بخش استراتژی های قدرتمند با بررسی استراتژی فیبوناچی و درصدهای آن آغاز می کنیم. فیبوناچی ابزاری عالی برای توسعه انواع استراتژی خرید ارز دیجیتال است. همانطور که می دانید ابزار فیبوناچی از درست های مختلفی تشکیل شده است که این درصد ها تبدیل به خطوط حمایت و مقاومت در نمودار ارز دیجیتال می شوند. در واقع این درصدها در کنار یکدیگر و با جمع شدن نواحی مقاومتی و حمایتی را به وجود می آورند که می تواند منطقه بسیار عالی برای برگشت قیمت باشد.

تریدر ها با استفاده از استراتژی فیبوناچی و درصدهای آن در چنین نواحی اقدام به وارد شدن به معامله در جهت عکس روند موجود کرده و با یک حد ضرر بسیار کوچک می تواند به سود قابل توجهی برسند. استراتژی فیبوناچی یکی از استراتژی های قدرتمند تعریف شده در بازار محسوب می‌شود که معمولاً مورد توجه قرار گرفته و افراد زیادی در حال حاضر از این استراتژی برای انجام معاملات خود در بازار استفاده می نمایند. از جمله مهمترین مزیت های استراتژی فیبوناچی و درصدهای آن برای خرید ارز دیجیتال حد ضرر های بسیار کوچک این روش است که باعث شده تا شما بتوانید با سرمایه های بسیار کم نیز برای انجام معامله با استفاده از این استراتژی اقدام کنید.

از جمله سایر ویژگی ها و شرایط استفاده از استراتژی فیبوناچی و درصدهای آن برای خرید ارز دیجیتال نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • همانطور که اشاره کردیم این استراتژی حد ضرر بسیار کوچکی داشته و به همین دلیل پتانسیل بسیار بالایی برای سوددهی دارد.
  • از این روش می‌توان برای اسکالپ و نوسان گیری بسیار کوتاه مدت در بازار ارز دیجیتال استفاده کرد.
  • این استراتژی به‌خودی‌خود مولتی تایم فریم بوده و محدود به هیچ تایمی در بازار نیست. حتی اگر شما تحلیل خود را با استفاده از فیبوناچی و درصد های آن در یک تایم فریم خاص انجام دهید باز هم نتایج آن برای سایر تایم فریم ها نیز قابل استفاده خواهد بود.
  • به علت این که کاربران بسیار زیادی از این استراتژی در معاملات در بازار ارز دیجیتال استفاده می نماید و قدرت آن نیز افزایش پیدا کرده و نتایج حاصل از آن بسیار عالی است.
  • به دلیل عدم نیاز به استفاده از هیچگونه اندیکاتور برای رسیدن به نتیجه مورد نظر، سرعت سیگنال دهی آن نیز دقیقا متناسب با شرایط تغییرات قیمت از و در لحظه شما میتوانید از سیگنال های آن استفاده کنید.
  • تعداد سیگنال های مناسبی را نیز می‌توانید از استراتژی فیبوناچی دریافت نمایید که باعث شده تا استفاده از این روش درآمد مناسبی را برای علاقمندان به دنبال داشته باشد.
  • انتخاب نقطه ورود مناسب و همچنین حد ضرر مناسب از اصلی‌ترین دغدغه‌های علاقمندان به استفاده از این استراتژی در بازار است که بایستی حتماً در این باره تجربه کافی را بدست آورده و سپس برای استفاده از آن اقدام نمایید. همچنین شما این امکان را خواهید داشت که با ترکیب استراتژی فیبوناچی و درصدهای آن با سایر استراتژی ها مانند خط روند و یا خطوط حمایت و مقاومت، قدرت معاملاتی خود را چندین برابر افزایش داده و شرایط به مراتب بهتری را برای خود در بازار ایجاد نمایید. استراتژی فیبوناچی در بیش از ۸۰ درصد موارد می تواند نتیجه درستی را برای شما از تحلیل انجام گرفته به بار بنشاند.
  • به عنوان نکته آخر درباره استراتژی فیبوناچی و درصدهای آن بایستی یادآوری کنیم که این استراتژی معمولاً برای بازه های زمانی کوتاه مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای بازه های زمانی طولانی مدت می توانید با ترکیب آن با سایر استراتژی ها به دنبال رسیدن به به سودهای قابل توجه باشید. در واقع هم حد ضرر این استراتژی بسیار کوچک است و هم زمان رسیدن به نتیجه نیز در آن بسیار کوتاه خواهد بود.

استراتژی واگرایی و شکست خط روند

استراتژی قوی ارز دیجیتال

معرفی استراتژی خرید ارز دیجیتال با بررسی یکی دیگر از استراتژی های قدرتمند تعریف شده در بازار ارز دیجیتال ادامه می دهیم. در این استراتژی شما بایستی بعد از تشخیص روند و همچنین تشخیص واگرایی در روند موجود بعد از شکست خط روند اصلی بازار وارد پوزیشن خرید یا فروش شوید. اگر در حال معامله در بازار اسپات هستید تنها برای پوزیشن های خرید و اگر در حال معامله در بازار فیوچرز ارز دیجیتال به سر می برید می توانید هم برای پوزیشن های خرید و هم برای پوزیشن های فروش از این استراتژی به راحتی استفاده نمایید.

برای تشخیص واگرایی در نمودار فعلی قیمت روشهای مختلفی در دسترس شما وجود دارد که می توانید از آنها استفاده نمایید. به عنوان مثال یکی از بهترین روش های تشخیص واگرایی در نمودار قیمت استفاده از اندیکاتور rsi یا مکدی است. با استفاده از هر کدام از این اندیکاتور ها به راحتی می توانید برای تشخیص واگرایی در نمودار قیمت اقدام کرده و سپس از استراتژی واگرایی و شکست خط روند برای انجام معاملات خود استفاده نمایید.

به صورت کلی هر استراتژی معامله ارز دیجیتال شرایط خاص خود را دارد و حتما باید در زمان استفاده از آنها نکات لازم را در نظر بگیرید. همچنین شما میتوانید برای افزایش قدرت تمام استراتژی های تعریف شده در بازار ارز دیجیتال نیز از تاییدیه های بیشتر و یا ترکیب آنها با سایر استراتژی ها استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید استراتژی واگرایی و خط روند را با استراتژی های مربوط به خطوط حمایت و مقاومت و پرایس اکشن ترکیب کرده و شرایط به مراتب ایده آل تری را برای معاملات خود رقم بزنید.

درباره انجام معامله در بازار ارز دیجیتال با تکیه بر استراتژی مبتنی بر واگرایی حتماً باید به نکات زیر دقت کافی داشته باشید:

  • دقت داشته باشید که انجام معامله با استفاده از این روش حتماً باید در تایم فریمی صورت پذیرد که واگرایی را نیز در آن تایم فریم ارز دیجیتال مشاهده کرده‌اید. در صورت انجام معامله در تایم فریم های متفاوت ممکن است به نتیجه مطلوب نرسید.
  • ترکیب کردن واگرایی ها با خطوط و نواحی حمایت و مقاومت می تواند شرایط به مراتب بهتری را برای شما در انجام معامله در این بازار به دنبال داشته باشد.
  • در صورتی که واگرایی صورت گرفته همراه با رسیدن به درصد های مهم فیبوناچی باشد این استراتژی قدرت بیشتری خواهد داشت.
  • در صورتی که واگرایی صورت‌گرفته همراه با الگوهای هارمونیک و الگوهای کلاسیک باشد قدرت استراتژی معاملاتی شما بیشتر خواهد شد.
  • اگر همراه با وجود واگرایی در نمودار قیمت، شاهد سیگنال های سایر اندیکاتور های ارز دیجیتال نیز باشید قدرت این استراتژی به مراتب بیشتر خواهد شد.
  • استفاده از این استراتژی در تایم فریم های یک ساعته و بالاتر می تواند شرایط بهتری را برای شما به دنبال داشته باشد اما با این حال در تایم فریم های کوتاه مدت نیز می توان از آن استفاده کرد.
  • به دلیل نیاز به شکست خط روند در این استراتژی خیلی نمی‌توان از آن برای اسکالپ های کوتاه مدت چند دقیقه استفاده نمود اما با این حال برای بازه های زمانی چند ساعته می تواند گزینه مناسبی باشد.

استراتژی فیوچرز ارز دیجیتال


معرفی بهترین استراتژی ارز دیجیتال با بررسی استراتژی های مورد استفاده در بازار فیوچرز ارز دیجیتال ادامه می دهیم. استراتژی معامله ارز دیجیتال شرایط مختلفی توسعه پیدا می‌کند و همین شرایط در محل و جایگاه استفاده از آن نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت. به عنوان مثال دقت شروع یک استراتژی برای بازار فیوچرز ارز دیجیتال مناسب است لزوما نمی تواند شرایط مناسبی برای بازار اسپات نیز داشته باشد. از این رو در کنار شناخت استراتژی‌های مختلف معاملاتی در بازار ارز دیجیتال بایستی جایگاه استفاده از آنها را نیز به خوبی بشناسید.

با توجه به این موضوع اهمیت آن ترجیح دادیم تا استراتژی های معاملاتی مختلف را در دسته بندی های مختلف شما معرفی کنیم تا در کنار شناخت این استراتژی‌ها بتوانید در محل درست و بهینه نیز از آنها استفاده نمایید. شناخت استراتژی های معاملاتی و استفاده از آنها در محل درست باعث می شود تا خیلی زود به قدم در مسیر رشد و رسیدن به سودهای قابل توجه ترین بازار گذاشته و خود را از ضررهای بزرگ برخی از معامله گران تازه کار دور نگه دارید. اتخاذ چنین روندی می‌تواند شرایط فوق العاده ای داد از همان ابتدا در سرمایه گذاری شما در بازار ارز دیجیتال ایجاد نماید.

بازار فیوچرز یکی از حساس ترین و پرمخاطب ترین بازار ها و روش های درآمدزایی در این بازار محسوب می شود که در حال حاضر کاربران ایرانی بسیار زیادی نیز در این بازار فعالیت می نمایند. اما شرایط و وضعیت های مختلفی برای موفقیت در بازار فیوچرز ارز دیجیتال لازم است که عدم قدرت آنها باعث از بین رفتن سرمایه های شما در این بازار خواهد شد. داشتن یک استراتژی کاملا بهینه شده از منظومات اصلی فعالیت در این بازار است که متاسفانه توسط بسیاری از کاربران نادیده گرفته می‌شود. در این بخش سعی داریم تا برخی از رایج ترین و بهترین استراتژی های مورد استفاده در بازار فیوچرز توسط بهترین معامله گران را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن ها می توانید روند به مراتب بهتری برای انجام معاملات خود ایجاد کنید.

البته لازم به توضیح است که برای استفاده از این روش ها نیز لازم است تا حتما نکات لازم را در نظر گرفته و بدون کسب تجربه لازم برای سرمایه گذاری بر روی آنها اقدام نکنید. اما با این حال تمام این استراتژی ها قدرت قابل توجهی داشته و استفاده از آن‌ها می‌تواند شرایط فوق العاده مناسبی را برای شما در بازار فیوچرز ایجاد نماید.

استراتژی دو قلو کف و دو قلو سقف

استراتژی قوی ارز دیجیتال

معرفی استراتژی خرید ارز دیجیتال با بررسی یکی از جذاب ترین و باحال ترین استراتژی های مورد استفاده در بازار ادامه می دهیم. استراتژی دوقلو کف و یا دوقلو سقف برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بازار فیوچرز می تواند گزینه فوق العاده عالی باشد. البته استفاده از این استراتژی برای انجام معاملات اسپات برای خرید ارز دیجیتال نیز رایج است و شما می توانید با استفاده از استراتژی دوقلو کف در کمترین قیمت رمز ارز مورد نظر خود را خریداری نمایید.

دوقلو سقف و دوقلو کف از جمله الگوهای کلاسیک فوق العاده رایج و کاربردی در بازار ارز دیجیتال محسوب می‌شوند که در حال حاضر علاقه مندان به تحلیل تکنیکال علاقه بسیار زیادی به استفاده از این الگو در انجام معاملات خود دارند. وقتی قیمت در یک تایم فریم در یک بازه رفت و برگشتی دوبار به یک قیمت سقف و یا قیمت کف برسد و همزمان شاهد واگرایی در روند قیمت ارز دیجیتال مورد نظر میان دو کف یا دو سقف تشکیل شده باشیم، الگوی دوقلو کف یا دوقلو سقف در نمودار موردنظر تشکیل شده است.

معامله گران در صورتی که خط گردن این الگو به سمت خلاف جهت روند شکسته شود می توانند وارد بازار شوند. البته در بازار فیوچرز ارز دیجیتال می توانید از تریگرهای ورود دیگری مانند شکست خط روند در نمودار قیمتی از استفاده کرده و از این طریق ورود سریع برای خرید ارز دیجیتال مورد نظر داشته باشید.

استراتژی معامله ارز دیجیتال بایستی تمام فاکتورها و موارد گفته شده در بالا را داشته باشد که این الگو به صورت کامل چنین شرایطی را برای شما فراهم می آورد. معامله کردن با دوقلو کف دوقلو سقف بسیار ساده است و حتی افراد تازه کار نیز با کمی تمرین به راحتی می‌توانند از این الگو برای انجام معاملات خود استفاده نمایند. از جمله نکات و موارد بسیار مهمی که درباره این الگو باید به آن اشاره داشته باشیم موارد زیر را می توان بیان کرد:

  • دقت داشته باشید که برای معامله با استفاده از این الگو حتماً باید در همان تایم فریمی که الگوی مورد نظر تشکیل شده برای خرید و فروش رمز ارز مورد نظر خود اقدام کنید.
  • بهترین حد ضرر برای این استراتژی قیمت کمی بالاتر از سقف هایی تشکیل شده و یا کمی پایین تر از کف های تشکیل شده در نمودار است.
  • دقت داشته باشید که وقوع واگرایی برای تشکیل این الگو ضروری است اگر واگرایی در نمودار وجود نداشته باشد عملاً ممکن است چالش بزرگی پیش روی معامله شما قرار بگیرد.
  • بسیاری از معامله‌گران در زمان استفاده از این الگو عجله کرده و قبل از اینکه شاهد به وقوع پیوستن الگوی مورد نظر و تریگر آن باشند وارد معامله می‌شوند که همین امر باعث شده تا بسیاری از افراد در زمان استفاده نتوانند به موفقیت لازم در این باره برسند.
  • همچنین بهترین حد سود و نقطه خروج از بازار برای این استراتژی نیز به همان اندازه ای است که قوس های دوقلو سقف و کف تشکیل شده اند. هرچقدر قوس تشکیل شده در این الگو بیشتر باشد از یک طرف حد ضرر آن افزایش پیدا خواهد کرد و از طرف دیگر شاهد افزایش حد سود آن نیز خواهیم بود.
  • شما می‌توانید برای کم کردن مقدار حد ضرر در این الگو بعد از اینکه خط روند شکسته شده وارد معامله شوید.
  • امکان استفاده از این الگو برای خرید ارز دیجیتال هم در تایم فریم های کوتاه مدت و هم در تایم فریم های بلند مدت به راحتی وجود دارد و از این بابت هیچگونه چالشی پیش روی شما قرار خواهد گرفت.
  • برای بهینه تر شدن و قدرتمند تر شدن این الگو می توانید از سایر استراتژی ها نیز در کنار آن مانند حمایت ها و مقاومت ها و یا درصد های فیبوناچی استفاده کنید.
  • دقت داشته باشید که یک الگوی دوقلو کف دوقلو سقف و همیشه این احتمال را دارد که تبدیل به یک الگوی سه قلو کف و سقف شود. از این رو اگر خیلی زود وارد معامله شویم ممکن است با این چالش روبرو شده و نتوانید سود مناسب و مورد نظر خود را به دست آورده و حتی با ضرر از معامله خارج شوید.

استراتژی شکست مثلث ها

 

استراتژی قوی ارز دیجیتال

مثلث ها نیز از جمله بهترین استراتژی های ارز دیجیتال هستند. استفاده از مثلث ها برای توسعه استراتژی ترید ارز دیجیتال به شدت رایج شده و در حال حاضر کاربران زیادی از این دسته از استراتژی ها برای انجام معاملات خود در بازار ارز دیجیتال استفاده می‌نمایند. خوبی استفاده از این استراتژی این است که شما می توانید در تعداد رمز ارز مشخص سیگنال های بسیار زیادی را در بازار فیوچرز ارز دیجیتال برای خود به دست آورید. همانطور که می دانید یک استراتژی قدرتمند زمانی کاربردی خواهد بود که علاوه بر قدرت بسیار زیاد در رسیدن به نتایج مطلوب تعداد سیگنال های مناسبی را نیز برای خرید و فروش صادر نماید. وقتی شما از یک استراتژی قدرتمند استفاده کنید اما سیگنال های آن خیلی کم باشد عمل آن می‌توان با چنین استراتژی به موفقیت رسید.

البته این موضوع به این معنا نیست که استراتژی بهتر گزینه ای است که تعداد سیگنال های بسیار زیادی را صادر نماید خیر. در واقع در تعداد سیگنال های ارائه شده توسط استراتژی و میزان موفقیت آن بایستی تعادل خوبی برقرار باشد. استراتژی های توسعه پیدا کرده بر اساس مثلث ها همیشه شرایط خوبی داشته و هم تعداد سیگنال های مناسبی از آنها صادر می‌شود و هم شانس موفقیت با استفاده از این استراتژی بسیار بالا است.

مثلث یکی از الگوهای کلاسیک مورد استفاده در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال است که که معمولاً به عنوان یک الگو برای ادامه روند فعلی تشکیل میشود. البته مثلثات در برخی مواقع شرایط لازم برای تغییر روند را نیز ایجاد می نماید اما با این حال نوع معامله گری در آن ها بیشتر بر اساس ادامه روند فعلی است. اگر در مسیر یک روند قدرتمند در بازار شاهد به وجود آوردن یک مثلث باشید و قیمت بتوانند ضلع هم جهت با روند را بشکند شما می توانید برای ورود به معامله اقدام نمایید.

دقت داشته باشید که برای استفاده از استراتژی های توسعه پیدا کرده توسط مثلث ها باید به موارد زیر توجه کنید:

  • حتماً در نظر داشته باشید که تشخیص روند برای معامله گری با مثلث و اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما در تشخیص روند و موج ورودی به مثلث مورد نظر دچار اشتباه شوید معامله شما نیز با اشتباه همراه خواهد شد.
  • یکی از اصلی ترین نکات در استفاده از الگوهای مثلث برای معامله گری دقت به تریگر ورود است. شما حتماً باید منتظر بمانید تا ضلع مثلث در جهت روند فعلی شکسته شود تا برای ورود به معامله اقدام نمایید.
  • در الگوهای مثلث حد ضرر می تواند کمی با فاصله از ضلع مقابل مثلث باشد.
  • حد سود در الگوهای مثلث معمولاً برابر با اندازه ضلع ورودی به مثلث خواهد بود.
  • حتما نویسی در الگوهای مثلث از سیستم مدیریت سرمایه مناسب استفاده کنید.
  • عجله کردن برای ورود به معامله در الگوهای مثلث معمولاً چالش‌برانگیز شده و معاملات زیان‌دهی را برای علاقمندان به بازار فیوچرز ارز دیجیتال دنبال دارد.
  • ترکیب کردن الگو های مثلث با سایر استراتژی ها مانند فیبوناچی و یا استفاده از اندیکاتور ایچیموکو می‌تواند شرایط ایده آل تری را برای شما در انجام معامله به دنبال داشته باشد.

الگوهای مثلث به دلیل اینکه الگو های بسیار رایج در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال است و افراد زیادی از آنها استفاده می نمایند معمولاً با موفقیت بسیار زیادی همراه است. اگر به تسلط کافی برای کار کردن با این الگوها برسید در دراز مدت می تواند روند فوق العاده مناسبی را برای معاملات خود ایجاد کرده و از این استراتژی برای رسیدن به درآمدهای قابل توجه و ثابت استفاده نمایید. همچنین لازم به توضیح است که امکان استفاده از الگوهای مثلث در تمام انواع تایم فریم ارز دیجیتال وجود دارد و شما به راحتی می توانید حتی در تایم فریم های کوتاه مدت نیز از این الگوها برای انجام معامله استفاده کنید.

استراتژی برخورد با حمایت و مقاومت و شکست خط روند

استراتژی قوی ارز دیجیتال

معرفی استراتژی ترید ارز دیجیتالرا با بررسی استفاده از حمایت ها و مقاومت ها و شکست خط روند روند ادامه میدهیم. استفاده از حمایت ها و مقاومت ها و در کنار آن شکسته خط روند به نوعی از روش های پرایس اکشن برای انجام معامله در بازار ارز دیجیتال است. از این استراتژی خرید ارز دیجیتال هم میتوان برای واژه های زمانی بلند مدت است و هم برای بازار فیوچرز ارز دیجیتال استفاده کرد. حمایت ها و مقاومت ها همیشه در تحلیل تکنیکال به عنوان محل هایی برای برای بازگشت قیمت مورد استفاده قرار می گیرند. در حقیقت این نواحی اهمیت بسیار زیادی برای معامله گران داشته و همیشه محل هایی با استعداد بسیار زیاد برای برگشت قیمت معرفی می شوند.  به همین دلیل می‌توان از آن‌ها به عنوان یک استراتژی قدرتمند در بازار ارز دیجیتال استفاده کرد. از مهمترین ویژگی های مربوط به استراتژی خطوط حمایت و مقاومت و شکست خط روند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهتر است به جای استفاده از خطوط حمایت و مقاومت نواحی حمایت و مقاومت استفاده کنید که قدرت بیشتری برای برای برگرداندن قیمت در جهت عکس روند فعلی دارند.
  • به وجود آمدن واگرایی ها همزمان با برخورد قیمت مقاومت و حمایت می تواند استراتژی مورد نظر را برای شما فوق العاده قدرتمند تر نماید.
  • این استراتژی حد ضرر بسیار کوچکی دارد و به همین دلیل به خوبی می توان از آن برای انجام معامله در بازار فیوچرز ارز دیجیتال استفاده کرد.
  • امکان استفاده از این استراتژی در تایم فریم های بسیار پایین وجود دارد و شما به راحتی می توانید با استفاده از آن سود های قابل ملاحظه ای را در طول هر روز معاملاتی به دست آورید.
  • با توجه به اینکه تعداد بسیاری از کاربران معامله‌گران از این استراتژی استفاده می‌نمایند و موفقیت بسیار بالایی را می توان برای آن بر شمرد.
  • بهترین حد ضرر برای استراتژی نواحی حمایت و مقاومت کمی بالاتر و یا پایین تر از این نواحی در پوزیشن های خرید و فروش خواهد بود.
  • رسیدن به ریسک به ریوارد یک به یک می تواند یکی از اصلی ترین اهداف در تعیین حد سود این استراتژی برای معامله گران در بازار باشد.
  • امکان ترکیب استراتژی نواحی حمایت و مقاومت با استراتژی های بسیار زیادی در بازار وجود دارد و شما می توانید به راحتی از ترفندهای دیگری نیز همراه با این استراتژی برای رسیدن به معاملات بهتر استفاده کنید.
  • یکی از نکات مثبت و عالی برای استراتژی نواحی حمایت و مقاومت این است که شما می‌توانید از این استراتژی به صورت مولتی تایم فریم استفاده کنید. به این معنا با پیدا کردن نواحی حمایت و مقاومت در تایم فریم های بالاتر می توانید از همین نواحی برای انجام معامله در تایم فریم های کوتاه مدت استفاده کنید و در این باره هیچ گونه چالشی وجود نخواهد داشت.

استراتژی خطوط حمایت و مقاومت و شکست خط روند یکی از مهمترین استراتژی ها و همچنین پرکاربردترین استراتژی ها در بازار فیوچرز ارز دیجیتال است. اگر شما بتوانید به تسلط کافی برای استفاده از این استراتژی به صورت کامل و با تکیه بر سیستم های مدیریت سرمایه بازی امکان سرمایه گذاری ایده آل را در بازار خواهید داشت.استراتژی از آن دسته از استراتژی های که می تواند درآمد ماهانه ثابت و منظمی را برای شما در معاملات بازار رقم بزند.


استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال


معرفی بهترین استراتژی ارز دیجیتال را بررسی استراتژی های مناسب برای اسکالپ در در بازار ادامه می دهیم. همانطور که در بالا اشاره کردیم اسکالپ اصطلاحی است که به معاملات بسیار کوتاه مدت در بازار ارز دیجیتال اطلاق می شود. برای استفاده از از مزیت های این روش معاملاتی بایستی از خدمات بازار فیوچرز ارز دیجیتال در صرافی ارز دیجیتال استفاده کنید. در بازار های دوطرفه شما می توانید با خرید و فروش سریع رمز ارز های مورد نظر خود البته با استراتژی های مناسب به سود قابل ملاحظه آن هم در بازه های زمانی کوتاه مدت برسید.

استراتژی ترید ارز دیجیتال برای اسکالپ و معاملات کوتاه مدت بایستی شرایط خاص خود را داشته باشد. اگر شما هنگام انجام معامله به هر دلیلی احساسات خود را درگیر این روش از معاملات کنید خیلی سریع با شکست‌های قابل توجه بازار را ترک خواهید کرد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که اگر از نظر ذهنی آمادگی لازم برای انجام چنین معاملاتی را ندارید بهتر است وارد این روش معاملاتی نشوید. هرچند استفاده از معاملات اسکالپ می‌تواند سود بسیار زیادی برای شما آن هم در بازه های زمانی کوتاه مدت داشته باشد اما به دلیل چالش های بسیار زیاد، در حال حاضر درصد قابل توجهی از معامله گران وارد ضرر های سنگینی در این روش معاملاتی شده اند.

با تمام این اوصاف در این بخش سعی داریم تا بهترین استراتژی های اسکالپ ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن ها تا حدودی میتوانید معاملات خود را بهینه کرده و البته با اضافه کردن سیستم های مدیریت سرمایه و همچنین استفاده از حد ضرر شرایط خوبی را برای خود ایجاد کنید. دقت داشته باشید که استراتژی هایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم همگی شرایط فوق العاده ای دارند و شانس موفقیت با استفاده از آن‌ها بسیار بالا خواهد بود اما لازم است حتماً در زمان استفاده از آنها به تمام نکات احتیاطی دقت کافی داشته باشید.

بهترین استراتژی ها در بازار نیز ممکن است با چالش هایی روبرو شده و با معاملات زیانده و اشتباه همراه باشند. یک سرمایه گذار حرفه ای در چنین شرایطی از اقدامات مختلف استفاده می نماید تا به گونه ای مانع از ورود ضرر های سنگین در معاملات خود شده و از این طریق شرایط فوق العاده ای را برای معاملات خود ایجاد نماید. بایستی در نظر داشته باشید که قرار نیست سود های حاصل از ۱۰ معامله را تنها در یک معامله از دست بدهید. این رفتار باعث می شود تا شما در بازار متزلزل عمل کرده و ناتوانی در دراز مدت شرایط خوبی را در معاملات خود ایجاد نمایید. به همین دلیل توصیه می کنیم که در کنار آموزش استراتژی های معاملاتی برای اسکالپ در بازار ارز دیجیتال حتماً خود را از نظر ذهنی نیز مهیا ورود به چنین معاملاتی نمایید.

استراتژی RSI

بهترین استراتژی ارز دیجیتال

معرفی استراتژی ترید ارز دیجیتال برای اسکالپ را با معرفی استراتژی اندیکاتور rsi آغاز می کنیم. در بحث اندیکاتورهای ارز دیجیتال اشاره کردیم که اندیکاتور آر اس آی یکی از قوی ترین و قدرتمند ترین اندیکاتور های مورد استفاده در تحلیل تکنیکال از آن هم برای تعیین روند و هم برای سیگنال خرید و فروش می توان استفاده نمود. این اندیکاتور شرایطی دارد که حتی به عنوان ماشین سیگنال دهی در تحلیل تکنیکال نیز معروف شده و شما می توانید در بازه های زمانی مختلف سیگنال های زیادی را از آن دریافت کنید.

استراتژی خرید ارز دیجیتال با استفاده از اندیکاتور آر اس آی به این صورت است که وقتی خط روند این اندیکاتور سطح ۳۰ درصد خود را به سمت بالا بشکند می توانید وارد معامله خرید شوید و وقتی خط ۷۰ درصد خود را به سمت پایین بشکند می توانید وارد پوزیشن فروش شوید. البته برای استفاده از این استراتژی باعث این نکات بسیار مهمی را در نظر داشته باشید تا در نهایت بهترین شرایط برای انجام معامله برای شما فراهم آید. نکات مهم زیر را حتما باید در این باره در نظر داشته باشید:

دقت داشته باشید که با توجه به این که اندیکاتور rsi معمولاً سیگنال های بسیار زیادی صادر می نماید از این رو ممکن است بسیاری از آنها با چالش روبرو شده و در جهت خلاف روند باشند. با توجه به این موضوع حتماً باید تنها در سیگنال های در این اندیکاتور استفاده کنید که در جهت روند فعلی قیمت صادر شده باشند.

همراه با این اندیکاتور حتماً بایستی از یک ابزار حرفه ای برای تعیین روند قیمت ارز دیجیتال مورد نظر خود نیز استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید از خط روند ترسیم شده در یک تایم فریم بالاتر و یا از مووینگ اوریج ها کمک بگیرید.

با توجه به اینکه در معاملات اسکالپ معمولاً تمام طول مدت معامله در یک بازه زمانی چند دقیقه تا چند ساعت به اتمام می رسد از این رو سرعت عمل در آن بسیار مهم خواهد بود. با توجه به این موضوع بهتر است بعد از صادر شدن سیگنال این اندیکاتور خیلی سریع وارد بازار شده و همچنین در صورت صادر شدن سیگنال خلاف جهت شما برای خروج از بازار اقدام کنید.

در این استراتژی شما هم می توانید برای ورود به بازار و هم خروج از آن بدون نیاز به هیچ ابزار دیگری اقدام نموده و شرایط معاملاتی خوبی از این نظر برای خود ایجاد نمایید.

اندیکاتور آر اس آی اندیکاتور بسیار پرکاربرد برای تحلیل تکنیکال است و به همین دلیل به صورت جداگانه به عنوان یک استراتژی معاملاتی در این بازار نیز مورد استفاده قرار می گیرد. توصیه می‌کنیم که قبل از استفاده از این استراتژی در انجام معاملات خود حتماً چند بار آن را در گذشته بازار مرور کرده و به نوعی از آن یک تست بگیرید. این عمل باعث میشود تا شما بتوانید تسلط بیشتری به نحوه استفاده از استراتژی معاملاتی آن داشته باشید و در کنار آن سرعت عمل خود را برای استفاده از این اندیکاتور در انجام معاملات نیز بالاتر ببرید.

استراتژی مکدی

بهترین استراتژی ارز دیجیتال

معرفی بهترین استراتژی ارز دیجیتال را با بررسی استراتژی معاملاتی اندیکاتور مکدی ادامه می‌دهیم. این اندیکاتور نیز شرایط بسیار خوبی دارد و از آن میتوان برای انجام معامله در بازار ارز دیجیتال در بازه های زمانی کوتاه مدت و اسکالپ استفاده کرد. استراتژی ترید ارز دیجیتال بر اثر اندیکاتور مکدی به این گونه است که هر زمان خط مکدی هیستوگرام این اندیکاتور را به سمت بالا قطع نماید می توانید برای خرید ارز دیجیتال به هر زمان خط مکدی هیستوگرام این اندیکاتور را به سمت پایین قطع کند می‌توانید برای فروش ارز دیجیتال در معاملات اسکالپ استفاده کنید.

مکدی یکی از رایج ترین و پرکاربردترین اندیکاتورهای ارز دیجیتال محسوب می‌شود که توجه معامله‌گران بسیار زیادی را به خود جلب کرده و در حال حاضر به محبوبیت قابل توجهی نیز رسیده است. شما میتوانید از این اندیکاتور برای دریافت سیگنال های بسیار زیاد در تایم فریم های مختلف استفاده کرده و هیچ گونه محدودیتی از این بابت پیش روی معاملات شما وجود نخواهد داشت. برای اینکه از اندیکاتور مکدی برای انجام معاملات اسکالپ در بازار ارز دیجیتال استفاده کنید دقت به نکات زیر می تواند برای شما مفید باشد:

  • بهتر است حتماً از سیگنال هایی از این اندیکاتور در معاملات اسکالپ به خود استفاده نمایید که هم جهت با روند فعلی بازار باشند.
  • همراه با اندیکاتور مکدی می توانید از یک ابزار عالی برای تشخیص روند رمز ارز مورد نظر خود استفاده کنید. ترسیم خطوط روند و همچنین مووینگ اوریج ها می توانند ابزار مناسبی برای این منظور باشند.
  • دقت داشته باشید که سیگنال ورود به یک معامله توسط اندیکاتور مجیدی در حقیقت سیگنالی برای خروج از معامله قبلی از آن محسوب می شود.
  • استفاده از سیستم مدیریت سرمایه قدرتمند اهمیت بسیار زیادی برای استفاده از این استراتژی در انجام معاملات اسکالپ در بازار ارز دیجیتال خواهد داشت.
  • تعیین حد ضرر مناسب و همچنین ورود و خروج به موقع از بازار نیز اهمیت بسیار زیادی برای انجام معاملات بهتر در این روش معاملاتی دارد.
  • حتماً باید سعی کنید که از نظر ذهنی و روانی تسلط کامل بر روی روند انجام معاملات پیدا کرده و در هنگام استفاده از این استراتژی برای معاملات خود دستخوش احساسات و هیجانات نشوید.

اگر در تایم فریم های خیلی کوتاه به دنبال استفاده از اندیکاتور منفی برای انجام معامله هستید حتماً می توانید در کنار آن از سایر فیلترها و استراتژی ها نیز کمک بگیرید تا روند بهتری در معاملات خود ایجاد نمایید. در صورت که با تمرین و آموزش نحوه استفاده از این استراتژی را در بازار آموخته و سپس آن را پیاده سازی کنید می توانید شرایط لازم را برای داشتن معاملات کاملا مطمئن فراهم آورید.

استراتژی شکست مووینگ اوریج

بهترین استراتژی ارز دیجیتال

معرفی استراتژی ترید ارز دیجیتال برای معاملات اسکالپ را با بررسی شرایط شکست مووینگ اوریج ها ادامه میدهیم. شکست موقعی که همچنین می تواند یک استراتژی مناسب برای بازار فیوچرز نیز باشد. استراتژی فیوچرز ارز دیجیتال بایستی دارای مشخصات و شرایط مناسبی باشد که این استراتژی این شرایط را نیز دارا است. در این استراتژی وقتی یکی از مهمترین روش‌های معتبر بازار شکسته می شود شما می توانید با فیلتر های مناسب وارد معامله شوید. با توجه به اینکه موضوع برش های بسیار زیادی در بازار تعریف می‌شود انتخاب نوع برنج باعث ای بر اساس تایم فریم معاملاتی مورد نظر شما انجام پذیرد.

در حال حاضر مووینگ اوریج های شماره های ۹، ۱۴، ۳۰، ۶۰ و ۱۰۰ می تواند انتخاب خوبی برای این منظور باشند که البته بایستی بر اساس تایم فریم و نوع روند معاملات شما انتخاب شوند. برای استفاده از مووینگ اوریج ها به عنوان یک استراتژی خرید ارز دیجیتال دقت به نکات زیر می تواند برای شما مفید باشد:

در کنار مووینگ اوریج ها برای افزایش قدرت معاملاتی خود می‌توانید از فیلترهای دیگری مانند تشخیص جهت روند با استفاده از اندیکاتور مکدی استفاده کنید. به این معنا که سیگنال صادر شده از سوی مکدی حتماً بایستی با جهت روند در اندیکاتور مکدی یکسان باشد.

حد ضرر معاملاتی خود را می‌تواند در نزدیکترین مقاومت و یا حمایت موجود در بازار انتخاب شود. دقت داشته باشید که حتماً بایستی از مقاومت ها و حمایت های معتبر برای انتخاب حد ضرر استفاده نمایید.

برای تعیین حد سود می توانید به بررسی شرایط ایجاد واگرایی در نمودار قیمت و همچنین برخورد آن با حمایت ها و مقاومت های موجود به دقت کنید.

برای اینکه بتوانید ایده آل ترین شرایط را با استفاده از اندیکاتور مکدی در معاملات خود داشته باشید حتماً بایستی به تسلط کافی نسبت به این استراتژی برسید. برای این منظور بهترین روش دریافت آموزش های حرفه ای لازم و همچنین تمرین و ممارست در گذشته بازار و بدون پول واقعی است. این رفتار باعث می شود تا اولا شما تسلط کافی نسبت به شرایط استفاده از این استراتژی را پیدا کنید و همچنین مووینگ اوریج مناسب برای خرید و فروش رمز ارز مورد نظر خود را نیز بیابید.

استراتژی باند بولینگر

بهترین استراتژی ارز دیجیتال

معرفی بهترین استراتژی ارز دیجیتال را با بررسی شرایط استفاده از اندیکاتور باند بولینگر برای انجام معاملات اسکالپ ادامه میدهیم. این اندیکاتور نیز شرایط بسیار خوبی برای انجام معامله در این تایم فریم داشته و همچنین شما می توانید از آن به عنوان یکی از قدرتمندترین انواع استراتژی فیوچرز ارز دیجیتال نیز استفاده کنید. باندهای بولینگر باند هایی هستند که شرایط تغییرات و نوسانات قیمت ارز دیجیتال را بر اساس توزیع نرمال به نمایش در می آورند و در تمام طول مدت تغییرات شاهد نوسان قیمت در میان باند های این اندیکاتور خواهیم بود. در صورتی که قیمت از هر یک از بندهای اندیکاتور بولینگر خارج شود، در کمترین زمان ممکن دوباره به داخل آن باز خواهد گشت. شما می‌توانید از این قاعده برای گرفتن معامله در جهت عکس مسیر خروج قیمت از باند بولینگر استفاده نمایید.

  • به عنوان یک نکته مهم برای استفاده از این استراتژی در انجام معاملات ارز دیجیتال بهتر است تنها وارد معاملات شوید که جهت آنها با جهت اصلی روند یکسان هستند. این امر باعث می شود تا احتمال بروز اشتباه در معاملات شما به حداقل میزان ممکن برسد و همچنین بتوانید از حد ضرر های بهینه نیز برای معاملات خود استفاده نمایید.
  • حد ضرر مناسب برای این استراتژی معاملاتی در روش اسکالپ ارز دیجیتال نزدیکترین حمایت و مقاومت معتبر موجود در بازار خواهد بود.
  • دریافت سود در این روش بسیار کوتاه مدت است و بلافاصله بعد از ورود قیمت به داخل باندهای بولینگر شما می بایست برای ذخیره سود به دست آمده اقدام نمایید. همچنین شما میتوانید برای رسیدن به سود های بیشتر نیز بازار را دنبال کرده و در صورت مشاهده سیگنال های خلاف جهت حرکت قیمت، از معامله مورد نظر خود در بازار خارج شوید.

این روش معاملاتی قدرت بسیار زیادی دارد اما نیاز به تمرین بسیار زیادی نیز خواهد داشت و اگر شما تسلط کافی نسبت به نحوه استفاده از آن را نداشته باشید ممکن است با چالش‌های بسیار زیادی روبرو شده و نتوانید معاملات بی خطری برای خود رقم بزنید. بسیاری از افراد به دلیل قدرت بسیار زیاد این روش آن را نیز به عنوان یکی از استراتژی های مورد نظر خود در نظر گرفته و از آن استفاده می نمایند. شما نیز می توانید با کمی تمرین شرایط لازم برای رسیدن به سود با استفاده از این استراتژی را به دست آورید.

استراتژی خرید ارز دیجیتال در بازار اسپات


معرفی انواع استراتژی ترید ارز دیجیتال را بررسی استراتژی های مناسب برای خرید ارز دیجیتال در بازار اسپات ادامه می دهیم. دقت داشته باشید که شرایط لازم برای استراتژی فیوچرز ارز دیجیتال با بازار اسپات تفاوت های بسیار زیادی خواهد داشت و شما نمی توانید از تمام استراتژی ها به صورت یکسان برای هر دوی این بازارها استفاده کنید. به صورت کلی استراتژی هایی برای بازار مستقیم خرید ارز دیجیتال مناسب هستند که نتایج حاصل از آنها در طولانی مدت کارساز باشد و شما می توانید در بازه‌های زمانی طولانی شرایط لازم برای رسیدن به سود های قابل توجه را با استفاده از آنها به دست آورید.

به عنوان یک نکته بسیار مهم بایستی دقت داشته باشید که انجام معاملات مستقیم و اسپات در بازار ارز دیجیتال بیشتر در تایم فریم های بالا انجام می پذیرد. تایم فریم های یک ساعته به بالاتر می توانند بهترین شرایط را برای خرید ارز دیجیتال در این بازار برای شما فراهم آورند و در نتیجه استراتژی های مورد استفاده برای آن نیز بایستی برای چنین تایم فریم هایی توسعه پیدا کرده باشند. در ادامه سعی داری مهم ترین و بهترین استراتژی های معاملاتی برای خرید مستقیم ارز دیجیتال را با شما در میان بگذاریم که با دقت و آنها می توانید شرایط بسیار مناسبی را برای این نوع از معاملات خود ایجاد نمایید.

  • البته قبل از آن بایستی چند نکته بسیار مهم درباره این استراتژی ها با شما در میان بگذاریم که دقت به آنها می تواند در نوع انتخاب شما برای انجام معامله نیز تاثیر داشته باشد.
  • قبل از هر چیزی بایستی یادآوری کنیم که در بازار مستقیم شما تنها می‌توانید برای خرید ارز دیجیتال اقدام کنید و خبری از کسب سود از طریق فروش ارز دیجیتال مطابق آن چیزی که در بازار فیوچرز وجود دارد نخواهد بود. به همین دلیل شرایط انجام معامله نیز در آن با تفاوت‌های همراه خواهد بود.
  • انجام معامله در بازار مستقیم نیاز به صبر و حوصله بسیار زیادی دارد و اگر شما صبر و حوصله کافی برای منظور آن داشته باشید ممکن است نتوانید از پس شرایط چالش‌برانگیز این معاملات برآیید.
  • زمان لازم برای به نتیجه رسیدن معاملات در بازار مستقیم معمولاً از چند روز آغاز شده و تا چند هفته می تواند ادامه داشته باشد.
  • حد ضرر در نظر گرفته شده برای استراتژی های معاملاتی مناسب برای بازار اسپات معمولاً زیاد بوده و از این رو شما بایستی آمادگی لازم برای ورود معامله خود به ضرر های قابل توجه نیز باشید.
  • نکته بسیار مهم درباره روند این معاملات پایبند بودن به حد ضرر در آن است. نه حد ضرر معاملاتی خودرو خیلی بالا بیاورید و نه در صورتی که قیمت در حد ضرر واقعی شما رسید آن را افزایش دهید.
  • در انجام معاملات اسپات دقت داشته باشید که تحلیل فاندامنتال نیز تاثیر خاص خود را خواهد داشت و نباید فقط بر روی نکات مربوط به استراتژی های معاملاتی مبتنی بر تحلیل تکنیکال تکیه کنید.
  • اخبار اقتصادی مربوط به بازار ارز دیجیتال نیز تاثیر بسیار زیادی بر روی روند معاملات شما در بازار مستقیم خواهد داشت و حتماً باید به این موضوع نیز دقت کافی داشته باشید.
  • خرید پله ای یکی از نکات بسیار مهم برای فعالیت در بازار مستقیم ارز دیجیتال است که می تواند شرایط بهتری را برای شما در این بازار ایجاد کند.
  • استفاده از سیستم های مدیریت سرمایه حرفه ای لازمه انجام معاملات ایده‌آل در بازار مستقیم ارز دیجیتال است اگر شما از این سیستم ها استفاده کنید ممکن است خیلی زود سرمایه های خود را از دست داده و با مشکلات زیادی در این باره روبرو شوید.

برای این که بتوانید سود قابل ملاحظه‌ای در معاملات اسپات به دست آورید لازم است حجم سرمایه مناسبی نیز برای منظور در دسترس داشته باشید. به دلیل اینکه با حجم سرمایه بسیار کم و بدون استفاده از اهرم معمولاً این معاملات سود خیلی زیادی برای شما به دنبال نخواهد داشت ممکن است از نظر ذهنی و روانی شرایط شما حتی بعد از رسیدن به معاملات سوده نیز چندان مناسب نباشد.

استراتژی شکست خط روند معتبر

معرفی بهترین استراتژی ارز دیجیتال برای معاملات مستقیم را با بررسی استراتژی شکست خط روند معتبر آغاز میکنیم. اگر قیمت در مسیر خود با حمایت روبه رو شود و همزمان شاهد به وجود آمدن واگرایی در نمودار قیمت نیز باشیم بعد از شکست خط روند معتبر میتوان برای خرید ارز دیجیتال مورد نظر اقدام کرد. در این  استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال دقت به نکات زیر برای شما لازم خواهد بود:

  • برای استفاده از این استراتژی تایم فریم های یک ساعته و بالاتر می توانند شرایط به مراتب بهتری را برای شما به دنبال داشته باشد.
  • حتماً بایستی برای این استراتژی بعد از شکست خط روند معتبر وارد بازار شوید و شکست خط روند های کوچکترین شده در روند قیمت نمی توانند شرایط خوبی را برای شما ایجاد کنند.
  • به وجود آمدن واگرایی در روند قیمت می تواند در تعیین استراتژی را برای شما به حداکثر میزان ممکن برساند.
  • دریافت سیگنال های مربوط به مکدی و آر اس آی نیز می تواند قدرت این استراتژی را برای شما بیشتر کند.
  • بهترین حد ضرر برای این روش معاملاتی کمی پایین تر از آخرین کف تشکیل شده در روند قیمت است که به نوعی یک حمایت فوق العاده قوی محسوب می شود.
  • رسیدن به ریسک به ریوارد یک به یک می تواند حد سود اصلی معامله باشد اما شما می‌توانید برای رسیدن به سود های بیشتر نیز همچنان با ذخیره سود قبلی اقدام نمایید.
  • به وجود آمدن سیگنال های خلاف جهت روند فعلی نیز می توانند نشانه هایی برای خروج از این معامله برای شما باشند.
  • زمان لازم برای به نتیجه رسیدن در این دسته از معاملات معمولاً چند روز تا چند هفته خواهد بود.
  • با توجه به استفاده از تایم فریم های بالاتر برای انجام معامله معمولاً حد ضرر بزرگی نیز پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

با دقت به این نکات و همچنین ترکیب این استراتژی با سایر استراتژی های مورد استفاده در خرید مستقیم ارز دیجیتال می‌توانید روند فوق العاده مناسبی را برای انجام معاملات خود در بازار برای خود ایجاد نمایید. همچنین لازم به توضیح است که برای استفاده بهتر از این روش حتما باید ابتدا تمرین های لازم را انجام داده و سپس در بازار واقعی آن را مورد استفاده قرار دهید.

استراتژی شکست مووینگ اوریج ۱۰۰

معرفی استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال برای خرید ارز دیجیتال در بازار اسپات را با معرفی استراتژی شکستم مووینگ اوریج ۱۰۰ ادامه می دهیم. البته لازم به توضیح است که استفاده از این روش به عنوان یک استراتژی فیوچرز ارز دیجیتال چندان رایج نیست زیرا برخورد قیمت با مووینگ اوریج ۱۰۰ روزه و عبور از آن می تواند نیاز به تاخیر بسیار زیادی در معاملات شما داشته باشد که این موضوع برای بازار فیوچرز چندان مناسب نخواهد بود.

در صورتی که قیمت ارز دیجیتال مورد نظر شما بتواند در هر یک از تایم فریم های یک ساعته به بالاتر مووینگ اوریج شماره ۱۰۰ را به سمت بالا بشکند شما میتوانید برای خرید رمز ارز مورد نظر اقدام نمایید. البته برای اینکه معاملات شما در این روش کاملا بهینه شود لازم است به نکات زیر دقت کافی داشته باشید:

  • حتماً بایستی بررسی کنید که در زمان انجام معامله روند قیمت ارز دیجیتال مورد نظر شما بر اساس سایر فیلتر ها مانند اندیکاتور مکدی و یا اندیکاتور rsi مطابق با جهت فعلی باشند.
  • همراه شدن شکسته مووینگ اوریج ۱۰۰ روزه با برخورد قیمت با درصد های فیبوناچی و همچنین مقاومت های موجود در بازار می تواند شرایط فوق العاده ای را برای شما در استفاده از این استراتژی به دنبال داشته باشد.

استراتژی عبور از نواحی عرضه و تقاضا

بهترین استراتژی ارز دیجیتال

معرفی بهترین استراتژی ارز دیجیتال را با بررسی عبور قیمت از نواحی عرضه و تقاضا و برخورد با این نواحی را ادامه میدهیم. استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال مبتنی بر برخورد قیمت و نواحی عرضه و تقاضا بیشتر مربوط به روش‌های پرایس اکشن است. در این روش ها معمولاً تریدر از هیچگونه اندیکاتور برای سیگنال خرید و فروش استفاده نکرده و بیشتر با توجه به رفتار قیمت در نمودار برای تعیین محل های ورود و خروج اقدام می نماید. چنین استراتژی معامله ارز دیجیتال مزیت ها و معایب خاص خود را داشته و استفاده از آن می تواند شرایط خوبی را برای انجام معاملات بهینه به وجود آورد.

نواحی عرضه و تقاضا در نمودار قیمت رمز ارزها به نواحی اطلاق می شود که در گذشته بازار میزان عرضه و تقاضا در آنها باشد تا قابل توجهی روبرو شده و شاهد برگشت روند ها بوده ایم. هرچقدر تعداد روند های برگشت خورده در یک ناحیه بیشتر باشد نشان از اهمیت و اعتبار بیشتر آن ناحیه خواهد داشت که می تواند تاثیر بیشتری بر روی شرایط فعلی قیمت نیز داشته باشد. در حقیقت نواحی عرضه و تقاضا نواحی هستند که تعداد حمایت ها و مقاومت های بسیار زیادی در آن ها جمع شده و تشکیل یک ناحیه را داده اند. در حال حاضر معامله‌گران بسیار زیادی در سطح بازار از چنین استراتژی برای انجام معاملات خود در بازار ارز دیجیتال استفاده می‌نمایند.

برای اینکه بتوانید با استفاده از این روش به معاملات ایده آلی در بازار ارز دیجیتال مخصوصاً در بازار اسپات دست بزنید دقت به نکات زیر برای شما الزامی خواهد بود:

  • برای ترسیم نواحی عرضه و تقاضا حتماً باید سعی کنید از یکی دو حمایت یا مقاومت معتبر موجود در بازار استفاده نمایید تا اعتبار این نواحی برای شما بیشتر شود.
  • دقت داشته باشید که بلافاصله بعد از برخورد قیمت با نواحی عرضه و تقاضا وارد معامله نشوید و برای دریافت سیگنال نهایی ورود به معامله صبر داشته باشید.
  • شکست خط روند و یا تثبیت شکست نواحی عرضه و تقاضا می توانند از جمله سیگنالهای مهم ورود به معامله در این استراتژی برای شما باشند.
  • همراه شدن نواحی عرضه و تقاضا با درصد های فیبوناچی ای و همچنین دریافت سیگنال خرید و فروش از اندیکاتور های مانند مکدی و آر اس آی می تواند قدرت این استراتژی را برای شما به حداکثر میزان ممکن برساند.
  • در صورتی که برخورد قیمت با نواحی عرضه و تقاضا همراه با برخورد قیمت با خط روند اصلی فعلی بازار باشد میتوان یک معامله فوق العاده قدرتمند بعد از صادر شدن سیگنال اصلی ورود به معامله داشت.
  • با توجه به اینکه معمولا در این روش حدضرر بسیار کوچک خواهد بود شما می توانید با حجم بالاتری نسبت به سایر معاملات معمول وارد این معاملات شوید.
  • بهترین حد ضرر برای استراتژی نواحی عرضه و تقاضا کمی بعد از آخرین ضلع این نواحی خواهد بود.
  • بهترین حد سود برای استراتژی نواحی عرضه و تقاضا ریسک به ریوارد یک به یک از و البته شما می توانید برای دریافت سود های بیشتر نیز همچنان با ذخیره سود قبلی معامله خود را باز نگه دارید.
  • وجود واگرایی در تایم فریم های بالا مانند تایم فریم های روزانه و هفتگی می تواند سیگنال خروج شما از استراتژی نواحی عرضه و تقاضا بعد از رسیدن به سود باشد ‌.
  • در صورتی که ۳۵ درصد از سود کل در نظر گرفته شده برای معامله به روش حاصل شود، بهتر است معامله خود را به حالت ریسک فری در آورید.
  • دقت داشته باشید که در صورت افزایش میزان سود و بالاتر رفتن آن است ۵۰ درصد کل سود در نظر گرفته شده بهتر است مقداری از سود را نیز ذخیره داشته باشید.
  • سیستم های مدیریت سرمایه برای استفاده از این استراتژی بهره ببرید و همچنین شما می توانید با توجه به این سیستم ها حجم معامله خود را نیز تعیین کنید.
  • با توجه به اینکه در بازار مستقیم ارز دیجیتال تنها امکان خرید رمز ارز ها وجود دارد بنابراین شما تنها در نواحی حمایتی می توانید از این استراتژی در این بازار استفاده نمایید.
  • هر چقدر قدرت خطوط حمایت و مقاومت موجود در این استراتژی بیشتر باشد در نهایت اعتبار این استراتژی نیز بیشتر شده و امکان رسیدن به سود حاصل از آن نیز بیشتر خواهد شد.
  • در صورتی که این استراتژی همزمان با سایر استراتژی ها مانند درصد های فیبوناچی همراه شود شما می توانید حجم معامله بالاتری را نیز برای خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود در نظر بگیرید و به نوعی ریسک بیشتری داشته باشید.
  • تعیین حد ضرر مناسب برای این استراتژی اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت زیرا با توجه به اینکه نواحی عرضه و تقاضا معمولاً به صورت افقی ترسیم می شوند امکان نفوذ اندک قیمت به این نواحی وجود خواهد داشت.

توصیه می‌کنیم که قبل از استفاده از این استراتژی برای معامله در بازار واقعی حتما برای رسیدن به تسلط کافی تمرین های لازم را داشته باشید و ابتدا با حساب های دمو و بدون استفاده از پول واقعی آن را در بازار تمرین کرده و بعد از رسیدن به تسلط کافی برای استفاده از آن اقدام کنید. با توجه به اینکه تعداد بسیار زیادی از معامله گران از این استراتژی برای انجام معاملات خود استفاده می نمایند به همین دلیل شما میتوانید با کمی دقت بیشتر شرایط لازم برای استفاده بهینه از آن را نیز فراهم آورید.

سایر استراتژی های معامله ارز دیجیتال


استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال در بخش های مختلف را با هم مرور کردیم و نکات لازم برای استفاده از آنها را نیز به شما گوشزد نمودیم. اما در ادامه قصد داریم برخی از استراتژی های دیگر رایج در بازار ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم که شناخت آنها نیز مزیت های خاص خود را برای شما به دنبال خواهد داشت که می تواند شرایط ایده آلی را برای انجام معاملات بهتر برای شما فراهم کند. در ادامه استراتژی هایی که به شما معرفی می کنیم در روش‌های مختلف سرمایه گذاری در این بازار کاربرد دارند و شما می‌توانید به فراخور از آنها در بازارهای مختلف استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر هسته معامله در بازار فیوچرز را دارید می توانید با استراتژی هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم برای سرمایه گذاری در این روش معاملاتی اقدام کنید. به صورت کلی استراتژی فیوچرز ارز دیجیتال بایستی شرایط لازم برای استفاده در بازه های زمانی کوتاه مدت را داشته باشد تا شما بتوانید خیلی زود با دریافت سیگنال ورود از آنها برای معامله و کسب سود استفاده کنید.

قبل از اینکه به بررسی سایر استراتژی های رایج در بازار ارز دیجیتال بپردازیم لازم است ابتدا چند نکته مهم درباره این استراتژی ها را با شما در میان بگذاریم:

  • فراموش نکنید که تمام این استراتژی ها تنها در زمانی می توانند شرایط ایده آل برای انجام معامله برای شما فراهم آوردن که همراه با آنها شما به روانشناسی بازار ارز دیجیتال نیز تسلط کافی و کامل داشته باشید.
  • استفاده همزمان از چندین استراتژی می‌تواند شرایط به مراتب ایده آل تری را برای معاملات شما ایجاد نماید.
  • تمرین یک استراتژی در بازار قبل از اینکه که با پول واقعی برای استفاده از آن اقدام کنیم می‌تواند شرایط به مراتب بهتری را برای شما ایجاد کند.
  • استفاده از استراتژی های مختلف حتماً بایستی با در نظر گرفتن شرایط تایم فریم معاملاتی در بازار ارز دیجیتال باشد و نباید در زمان معامله استراتژی معاملاتی خود را در یک تایم فریم به کار گرفته و ورود به معامله شما در تایم فریم دیگری صورت پذیرد.
  • در استفاده از این استراتژی ها در نظر گرفتن حد ضرر مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا  اگر شما حد ضرر معامله خود را در جای مناسب قرار ندهید ممکن است حتی معاملات سودده شما نیز با ضرر بسته شوند و نتوانید در شرایط خوبی را در انجام معاملات در بازار ارز دیجیتال داشته باشید.

به صورت کلی  داشتن معاملات موفق در بازار ارز دیجیتال تنها متکی به استفاده از بهترین استراتژی ارز دیجیتال نبوده و حتما شما بایستی در این زمینه به نکات اصول ترید ارز دیجیتال نیز دقت کافی داشته باشید. تنها در این شرایط است که شما می‌توانید معاملات موفقی را برای خود رقم زده و حتی با استراتژی های ساده نیز بتوانید شرایط خوبی را در معاملات خود ایجاد کنید.

استراتژی واگرایی در جهت روند

معرفی بهترین استراتژی ارز دیجیتال را بررسی یکدیگر از استراتژی های قدرتمند مورد استفاده در بازار ارز دیجیتال برای معامله ادامه می‌دهیم. همانطور که می‌دانید در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال انواع مختلفی از واگرایی ها وجود دارند که هر یک از آنها کارکرد خاص خود را داشته و از این گذشته معنای خاصی نیز برای تحلیل گران دارند. یکی از انواع واگرایی ها که در بخش های قبلی به معرفی آن برای ‌استراتژی فیوچرز ارز دیجیتال پرداختیم. واگرایی معمولی از که معمولاً نشان‌دهنده به انتها رسیدن یک رو نداشته و با وقوع آن تحلیلگران سعی می کنند در خلاف جهت روند فعلی و در شروع روند جدید وارد معامله شوند. علاوه بر این واگرایی و واگرایی دیگری نیز وجود دارد که در آن قیمت و اندیکاتور های موجود در همان مسیر روند در خلاف یکدیگر حرکت میکنند.

فرض کنید که شما در یک روند صعودی قرار دارید و قیمت در حال اصلاح خود است. در زمان اصلاح قیمت در یک روند صعودی یک کف جدید بالاتر از کف قبلی در نمودار قیمت تشکیل می شود. حالا اگر کف جدید تشکیل شده بالاتر از کف قبلی، اما در اندیکاتور ها کف جدید پایین تر از کف قبلی باشد، اصطلاحاً یک واگرایی در جهت تقویت روند را در نمودار شاهد هستیم. در چه مواقعی شما می توانید در جهت روند وارد معامله شوید.

  • بعد از وقوع واگرایی در نمودار قیمت با دقت به موارد زیر می توانید در جهت روند وارد معامله شوید:
  • دقت داشته باشید که به وجود آمدن این واگرایی به معنی تقویت روند فعلی است و بعد از وقوع واگرایی شما می توانید در جهت روند وارد معامله شوید نه خلاف جهت.
  • برای کنترل این واگرایی می‌توانید از اندیکاتور مکدی و اندیکاتور آر اس آی استفاده کنید.
  • ورود به معامله بعد از وقوع واگرایی بایستی خیلی سریع و بعد از شکسته خط روند کوتاه مدت بازار باشد.
  • بهترین تریگر ورود در این استراتژی شکست خط روند کوتاه مدت در دو تایم فریم پایین تر از تایم فریم تحلیل است.
  • بهترین حد ضرر برای این استراتژی در بازار ارز دیجیتال کمی پایین تر از آخرین دره موجود در روند قیمت و یا کمی بالاتر از آخرین سقف موجود در روند قیمت به ترتیب در معاملات خرید و فروش است.
  • همراه شدن این استراتژی با سایر استراتژی ها مانند درصد های فیبوناچی می تواند قدرت آن را به مراتب بیشتر نماید.
  • بهترین حد سود برای این استراتژی نسبت ریسک به ریوارد یک به یک هستند اما شما می توانید با حالت ریسک به فری برای رسیدن به سودهای بیشتر نیز اقدام کنید.
  • در صورتیکه واگرایی به صورت همزمان هم در اندیکاتور مکدی و هم در اندیکاتور rsi رخ داده باشد قدرت این استراتژی بیشتر خواهد شد.
  • برای تثبیت واگرایی در این استراتژی نیازی به صبر خیلی زیادی نداشته و بلافاصله بعد از کج شدن میله های مکدی و یا خم شدن خط می توانید برای معامله اقدام کنید.

استفاده از سیستم های مدیریت سرمایه و حد ضرر در این استراتژی معاملاتی در بازار ارز دیجیتال اهمیت بسیار زیادی دارد تا تمام چالش های معاملاتی شما به حداقل میزان ممکن برسد. دقت داشته باشید که اگر از مدیریت سرمایه و حد ضرر استفاده نکنید ممکن است معاملات شما با ضررهای سنگینی همراه شده و حتی در صورت رسیدن به سود در اثر معاملات نیز نتوانید یک سرمایه گذاری موفق در بازار خود رقم بزنید. این استراتژی به خودی خود قدرت قابل توجهی داشته و استفاده از آن در انجام معاملات ارز دیجیتال می تواند شرایط خوبی را برای معامله گران به دنبال داشته باشد.

استراتژی شکست ابر ایچیموکو

بهترین استراتژی ارز دیجیتال

معرفی استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال را با بررسی یکی دیگر از استراتژی های رایج برای انجام معامله در بازار ارز دیجیتال ادامه می دهیم. اندیکاتور ایچیموکو یکی از رایج‌ترین اندیکاتور های مورد استفاده در تحلیل تکنیکال است که کاربردهای بسیار زیادی داشته و از آن می توان برای کارکرد های مختلف در بازار ارز دیجیتال استفاده کرد. استراتژی های بسیار زیادی نیز با توجه به قدرت و توانمندی های این اندیکاتور به وجود آمده و در حال حاضر بسیاری از معامله‌گران در حال استفاده از این استراتژی ها برای انجام معامله در بازار هستند. همچنین از ایچیموکو به وفور در انواع استراتژی فیوچرز ارز دیجیتال نیز استفاده می‌شود.

میزان قدرت و شرایط استراتژی مبتنی بر ایچیموکو بر فیلترها و آیتم هایی بستگی خواهد داشت که معامله گر از آنها برای هرچه بهتر کردن شرایط معامله استفاده می نماید. به عنوان مثال همراه شدن واگرایی ها و خطوط حمایت و مقاومت با این اندیکاتور می تواند قدرت استراتژی به وجود آمده توسط آن را چندین برابر نماید. در این بین یکی از بهترین و قدرتمند ترین استراتژی های معاملاتی توسعه یافته با استفاده از ابر ایچیموکو، در نظر گرفتن این امر به عنوان یک مقاومت و یا حمایت قدرتمند و انجام معامله در خلاف جهت برخورد قیمت با این ابر است. در صورتی که قیمت که در روند نزولی و چه در روند صعودی در مسیر خود به ابر ضخیم ایچیموکو برخورد کرده و همزمان شاهد شکسته شدن خط روند باشیم شما می توانید وارد معامله شوید. دقت به نکات زیر می تواند استفاده از این استراتژی را برای شما به این حد نموده و شرایط بهتری را برای شما در هنگام انجام معامله در بازار ارز دیجیتال به وجود آورد.

  • در درجه اول بایستی به خاطر داشته باشید که حتماً قیمت بایستی با ابر ضخیم ایچیموکو برخورد نماید و برخورد با قسمت نازک این ابر به هیچ وجه نمی تواند معیار خوبی برای انجام معامله برای شما باشد.
  • در صورتی که ابر ضخیم ایچیموکو با یک ناحیه حمایتی و مقاومتی همراه شود قدرت این استراتژی به مراتب بیشتر خواهد شد.
  • بعد از برخورد قیمت باور و برگشت آن در صورتی که خط روند در جهت مقابل مخالف بشکند می توانید برای معامله از آن استفاده کنید.
  • کمی پایین تر از ابر ایچیموکو در معامله خرید و کمی بالاتر از ابر ایچیموکو در معامله فروش بهترین نقاط حد ضرر برای این استراتژی در بازار ارز دیجیتال هستند.
  • رعایت نکات مربوط به سیستم مدیریت سرمایه برای استفاده بهینه از این استراتژی الزامی خواهد بود.
  • استفاده از ابر ایچیموکو برای تحلیل روند قیمت در تایم فریم های بالاتر اعتبار بیشتری دارد و می‌تواند قدرت بیشتری را برای شما در هنگام معامله ایجاد کند.
  • در صورتی که قیمت در مسیر خود بتواند از ابر ایچیموکو کاملاً رد شده و بدنه آخرین کندل بعد از ابر ایچیموکو قرار بگیرند ورود به معامله با استفاده از این استراتژی چالش برانگیز خواهد بود و نمی توانید برای این منظور اقدام کنید.
  • همراه شدن نسبت های فیبوناچی با ابر ایچیموکو می‌تواند قدرت این استراتژی را برای شما بیشتر نماید.
  • به وجود آمدن واگرایی همراه با ابر ایچیموکو قدرت این استراتژی را برای شما افزایش خواهد داد.
  • با استفاده از این استراتژی هم می توانید در تایم فریم های کوتاه و معاملات اسکالپ در ارز دیجیتال اقدام کنید و هم امکان انجام معامله در تایم فریم های بالاتر را نیز خواهید داشت.

ملاحظه می کنید که این استراتژی با وجود قدرتی که دارد هم با ترکیب شدن با سایر استراتژی ها قدرت بیشتری برای شما ایجاد کرده و به همین دلیل توصیه می کنید حتماً با تمرین و اضافه کردن سایر فیلترها شرایط بهتری را برای استفاده از این استراتژی معاملاتی برای خود ایجاد نمایید.

استراتژی موج شماری الیوت

معرفی بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال را با بررسی شرایط استفاده از استراتژی موج شماری الیوت ادامه می دهیم. امواج الیوت یکی از روش های بسیار عالی برای معامله در بازارهای مالی است که کاربران و معامله گران زیادی از آن استفاده کرده و این روش تبدیل به یک روش هم گیر شده است. در این بین شما میتوانید از استراتژی های رایج آن برای انجام معامله در بازار ارز دیجیتال نیز استفاده کنید. از موج شماری الیوت می توان به عنوان استراتژی فیوچرز ارز دیجیتال نیز استفاده کرد.

همانطور که می دانید طبق نظریه آقای الیوت امواج در بازار ارز دیجیتال در یک مسیر ۵ موجی خود ادامه می دهند‌. در این بین طبق نظریه آقای الیوت شرایط و درصد های مختلفی برای تشکیل هر یک از این واژه ها در نظر گرفته می شود و معامله گران و تحلیل گران می توانند با استفاده از این نسبت ها بهترین مکان برای خرید و فروش رمز ارز ها را پیدا کنند.

برای استفاده از این استراتژی معاملاتی در بازار ارز دیجیتال دقت به نکات زیر می تواند برای شما کارساز باشد.

  • در درجه اول باعث اشاره کنیم که حتما می بایست از یک تریگر ورود در کنار این استراتژی استفاده کنید که بهترین تریگر در این استراتژی می تواند شکسته آخرین کف و سقف ایجاد شده در مسیر قیمت باشد.
  • وجود سایر استراتژی ها مانند واگرایی نیز می تواند قدرت این استراتژی را برای شما افزایش دهد.
  • بهترین حد ضرر برای این استراتژی در نظر گرفتن آخرین کف و سقف نزدیک به قیمت فعلی بر اساس معامله خرید و یا فروش خواهد بود.

استفاده از استراتژی موج شماری الیوت برای انجام معامله در بازار ارز دیجیتال در کنار شناخت کافی نسبت به این روش نیاز به تجربه بسیار زیادی دارد و اگر شما تجربه کافی برای این منظور نداشته باشیم ممکن است با چالش‌های بسیار زیادی روبرو شده و نه تو آنی معاملات درستی را برای خود انجام دهید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال این روش برای انجام معامله در بازار ارز دیجیتال هستید ابتدا تمام شرایط لازم را در نظر گرفته و با تمرین در گذشته بازار به تسلط کافی برای استفاده از این روش برسید.


آیا با داشتن بهترین استراتژی ارز دیجیتال موفقیت در این بازار تضمین شده است؟


داشتن استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال لازمه اصلی و مهم فعالیت در این بازار است اما مساله این است که آیا با نبود استراتژی معاملاتی احتمال موفقیت برای کاربران وجود دارد یا خیر و آیا استفاده از بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت معامله‌گران در این بازار باشد؟

درباره سوال اول که در بالا پاسخ لازم را ارائه دادیم و روشن کردیم که اقدام برای معامله گری در بازار ارز دیجیتال بدون داشتن استراتژی معاملاتی به هیچ وجه نمی تواند شرایط خوبی را برای معامله گران در این بازار به دنبال داشته باشد و این مهم یک اشتباه بزرگ از جانب شما خواهد بود. درباره سوال دوم اما شرایط کاملاً متفاوت است. هرچند نداشتن استراتژی معاملاتی برای انجام معامله در بازار ارز دیجیتال میتواند تضمین کننده شکست شما در انجام معامله در این بازار باشد اما وجود یک استراتژی قدرتمند نیز به هیچ وجه تضمین کننده موفقیت شما در بازار نیست.

در بخش های مختلف این مقاله اشاره کردیم که برای موفقیت در این بازار تنها داشتن استراتژی معاملاتی کافی نبوده و شما همراه با یک استراتژی قدرتمند بایستی از سایر فاکتورهای موثر در موفقیت در بازار نیز استفاده کنید. کسب تجربه و تسلط به نحوه استفاده از استراتژی های معاملاتی و در کنار آن تسلط و روانشناسی ارز دیجیتال و استفاده از سیستم های مدیریت سرمایه از دیگر ملزوماتی هستند که وجود همه‌ی آن‌ها می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت شما در این بازار باشد.

اگر شما یک استراتژی خیلی معمولی استفاده کنید اما سیستم های مدیریت سرمایه و اصول روانشناسی ارز دیجیتال را نیز در معاملات خود در نظر بگیرید احتمال موفقیت شما به مراتب بیشتر از زمانی خواهد بود که از بهترین استراتژی های معاملاتی بهره ببرید اما این المان‌ها در معاملات شما موثر نباشند. وقتی شما قدرت لازم برای پایبند بودن بر روی معاملات خود را ندارید هر اقدامی می‌تواند در نهایت باعث ایجاد ضرر برای شما شده و امکان رسیدن به سود قابل توجهی را برای شما از بین ببرد. معامله گران نامنظم که به استراتژی معاملاتی خود پایبند نیستند در حقیقت نقاط ضعف بسیار زیادی در اصول روانشناسی ارز دیجیتال داشته و نمی‌توانند شخصیت یک فرد برنده را در انجام معامله در این بازار برای خود ایجاد کنند.

بهترین استراتژی های ارز دیجیتال چند درصد موفق هستند؟


بهترین استراتژی ارز دیجیتال تا چه حد می تواند احتمال موفقیت داشته باشد و آیا میزان شانس موفقیت استراتژی های مختلف در بازار با یکدیگر متفاوت است؟ واقعیت این است که انواع استراتژی فیوچرز ارز دیجیتال از نظر شانس موفقیت با یکدیگر شرایط متفاوتی دارند اما لازم به توضیح است که استفاده از یک استراتژی با قدرت بیشتر نمی تواند تضمین کننده موفقیت شما در این بازار باشد. در حال حاضر طبق نظر بسیاری از تحلیلگران و معامله گران یک استراتژی معاملاتی با ۷۰ درصد موفقیت در بازار می تواند شرایط ایده آلی را برای معامله گر ایجاد کرده و همچنین می توان به عنوان یک استراتژی موفق و قوی از آن یاد کرد.

اما افراد بسیار زیادی هستند که با وجود استفاده از یک استراتژی معاملاتی با شانس موفقیت بیش از ۷۰ درصد نیز در حال حاضر با زیان های بسیار زیادی همراه بوده و خیلی ها هم هستند که با استراتژی های معاملاتی با شانس کمتر از ۷۰ درصد در حال حاضر به صورت های ثابت قابل توجهی در معاملات ارز دیجیتال رسیده اند. این مهم نشان می‌دهد که بالا بودن شانس موفقیت یک استراتژی به تنهایی نمی تواند تضمین کننده موفقیت شما باشد ما همراه شدن سایر فاکتورهای لازم برای این منظور می تواند شرایط لازم برای رسیدن به موفقیت را برای شما ایجاد کند.

چه کسانی استراتژی های ترید ارز دیجیتال را می سازند؟


استراتژی ترید ارز دیجیتال و ساختن آن نیاز به نوبه خیلی خاصی ندارد و شما نمی توانید با رسیدن به تجربیات بیشتر در انجام معامله در این بازار و استفاده از روش های مختلف تحلیل تکنیکال برای ساخت استراتژی های مختلف اقدام کنید. یک استراتژی فیوچرز ارز دیجیتال معمولاً با در هم آمیختن چند اندیکاتور و روشهای تکنیکالی توسط افراد باتجربه و تحلیلگران قدیمی ساخته می شود. البته دقت داشته باشید که اگر استراتژی های آب دوغ خیاری موجود در اینترنت را به عنوان استراتژی تلقی نمایم شما میتوانید هزاران استراتژی معاملاتی را برای بازار ارز دیجیتال در اختیار داشته باشید. اما استراتژی های قدرتمند و قابل استفاده در هر شرایطی معمولاً تعداد زیادی نیستند و این دسته از استراتژی ها توسط افرادی با تجربه بسیار بالا در بازار ساخته می شوند.

این گونه نیست که شما بتوانید با ترکیب هر روش یک استراتژی قدرتمند بسازید و المان ها و شرایط مختلفی برای این منظور بایستی در نظر گرفته شود. در درجه اول تمام پیش نیازهای لازم برای ساخت یک استراتژی معاملاتی بایستی فراهم شود و سپس نوبت به بک تست گرفتن آن در بازار میرسد. تست کردن یک استراتژی برای تضمین موفقیت آن می تواند چندین ماه زمان نیاز داشته باشد. در حالی که بسیاری از استراتژی های موجود در بازار شرایط اولیه لازم برای تعریف شدن به عنوان یک استراتژی را ندارند و استفاده از آنها می تواند دانش های بسیار زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد.

قانون ۸۰ به ۲۰ در استفاده از استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال


بهترین استراتژی ارز دیجیتال و تمام نکاتی که برای استفاده از آنها در این مقاله با شما در میان گذاشتیم را بایستی با یک واقعیت مهم دیگر تکمیل کنیم. در معاملات ارز دیجیتال به صورت کلی قانون ۸۰  به ۲۰ وجود دارد. طبق این قانون ۸۰ درصد از میزان موفقیت شما در انجام معاملات ارز دیجیتال ناشی از ۲۰ درصد فعالیت شما خواهد بود. بر این اساس یک استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال قدرتمندی نیز تنها یک فاکتور برای موفقیت شما در این بازار است و شما بایستی مجموعه ای از رفتارهای مختلف را در کنار یکدیگر قرار دهید تا موفقیت شما در انجام معاملات مختلف تضمین شده باشد.

بهترین استراتژی ارز دیجیتال

کلام آخر


بهترین استراتژی ارز دیجیتال را به شما معرفی کردیم و نکات لازم برای استفاده از هر کدام از این استراتژی ها را نیز گوشزد نمودیم. در پایان لازم است تا چند نکته مهم دیگر را نیز دوباره شما تاکید کنیم تا احتمال موفقیت شما در انجام معاملات مختلف در این بازار به حداکثر میزان ممکن برسد:

  • در درجه اول باید یادآوری کنیم که یک استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال نیاز به ملزومات بسیار زیادی داشته و هر کسی نمی تواند یک استراتژی قدرتمند در این بازار را توسعه داده و در اختیار شما قرار دهد.
  • استراتژی ترید ارز دیجیتال بدون استفاده از سیستم های مدیریت سرمایه و همچنین حدضرر به هیچ وجه نمی تواند شرایط خوبی را برای شما در بازار ایجاد کرده و چنین روشی در نهایت منجر به شکست شما خواهد شد.
  • برای موفقیت در بازار ارز دیجیتال دقت به اصول روانشناسی مربوط به انجام معامله در این بازار اهمیت بسیار زیادی دارد و حتی اهمیت آن را میتوان با داشتن یک استراتژی قدرتمند برابر دانست.

در پایان بایستی تاکید داشته باشیم که شما بایستی یک تریدر شوید و موفقیت یک تریدر به شرایط فعالیت وی بستگی دارد. برای درک هرچه بهتر این موضوع راننده یک اتومبیل را در مسابقات فرمول ۱ در نظر بگیرید. آیا همه راننده ها میتوانند با بهترین اتومبیل ها قهرمان مسابقات فرمول ۱ شوند؟ پاسخ این سوال اینجاست که این تنها اتومبیل نیست که لازمه رسیدن به موفقیت در این مسابقات بوده و خود راننده نیز بایستی قابلیت‌ها و تجربه کافی برای این منظور داشته باشد. استفاده از استراتژی معاملاتی در بازار ارز دیجیتال نیز دقیقا حکم ۱ اتومبیل را برای شما دارد. هرچند داشتن یک اتومبیل قدرتمند می تواند شرایط بهتری را برای رسیدن به موفقیت در این بازار برای شما ایجاد کند اما وجود یک راننده ناشی همیشه باعث شکست می شود.

در مجموعه کانون بورس در دوره ارز دیجیتال با شما همراه هستیم تا ایده آل ترین شرایط ممکن برای انجام معاملات مطمئن را برای شما فراهم آوریم. بازار ارز دیجیتال بازاری پر از خطر و چالش های بسیار زیاد است که با استفاده از تجربیات ما می توانید این چالش‌ها را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و تبدیل به یک معامله گر موفق در این بازار شوید.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: