لوگو کانون بورس

سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال + معرفی بهترین ارزها

بهترین روش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
شما در حال مطالعه مقاله ۴۰ از ۴۷ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال آیا یک شعار است یا اینکه میتواند یک حقیقت محض باشد؟ البته که سرمایه گذاری با پول کم نه فقط در بازار ارز دیجیتال بلکه در هر بازار دیگری امکان پذیر است اما آیا این روش سرمایه گذاری و این ترفند می تواند راه به موفقیت هم داشته باشد و یا اینکه قرار است ما هم این پول های کم را نیز در بازار ارز دیجیتال از دست بدهیم؟ در یکی دیگر از مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال و سری مقالات سرمایه گذاری در بازارهای مختلف مالی این بار سر داریم و شرایط سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال را برای شما تشریح کنیم و در صورت امکان بهترین رمز ارز ها برای این منظور را نیز به شما معرفی نماییم.

در منابع مختلف و مقالات موجود در سایت های سرمایه گذاری و مالی اظهار نظرهای مختلفی درباره شرایط سرمایه گذاری در ارز دیجیتال مشاهده می‌کنیم که برخی از آنها واقعاً خنده دار است. برخی از این اظهار نظرها به اندازه‌ای جذاب و تغییر کننده است که حتی خودمان نیز با سالها تجربه در فرایند سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال وسوسه می شویم تا با مالکین مقاله ها تماس بگیریم و درباره توضیحات ارائه شده کمی به گفتگو بپردازیم. اما تجربه بارها و بارها ثابت کرده که اکثر این مقالات و منابع چیزی جز یک تبلیغ برای جذب مخاطب بیشتر نیستند و قرار نیست سرمایه ما را چند هزار برابر نمایند.

سرمایه گذاری با پول کم و سود بالا چالش های بسیار زیادی به دنبال دارد و معمولاً روش های به کار گرفته شده و معرفی شده در منابع مختلف چیزی جز یک شعار از آب در نمی آید. در پشت پرده سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال چه می گذرد و چگونه می توانیم چالش های مربوط به این فرایند سرمایه گذاری را پشت سر بگذاریم؟ آیا واقعاً راه حلی وجود دارد که بتوان با پول کم وارد بازار ارز دیجیتال شد و در نهایت با سود بالا از این بازار خارج شویم؟ در این مقاله جنجالی با شما همراه هستیم تا در درجه اول به تمام شعار های موجود درباره فرایند سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال پایان دهیم و در عوض شما را با واقعیت های سرمایه گذاری در این بازار آشنا کرده و در صورت وجود راه حل هایی برای سرمایه گذاری با پول کم در این بازار به شما معرفی کنیم که استفاده از آنها می تواند حداقل شما را به آینده امیدوار تر کند. با ما در کانون بورس همراه باشید.


سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال چیست؟


سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال چیست و منظور ما از پول کم در فرایند سرمایه گذاری در بازار چقدر است؟ قبل از اینکه به معرفی روش ها و راه حل های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال بپردازیم و البته ترفند هایی برای موفقیت در این بازار را به شما معرفی کنیم لازم است یک تعریف کلی درباره سرمایه گذاری با پول کم و چه با پول زیاد داشته باشیم.

دقت داشته باشید که اگر شما تعریف ساده و اولیه سرمایه ‌گذاری را ندانید و اصول سرمایه گذاری را رعایت نکنید فرقی نمی کند که با پول کم و یا پول زیاد وارد بازارهای مالی شوید در هر صورت شما یک فرد از پیش شکست خورده خواهید بود.

در بسیاری از منابع تعریف بسیار عجیبی درباره سرمایه گذاری مشاهده می کنیم که گاهی اوقات استفاده از این جملات برای ما عادت شده است. مثلاً عبارت سرمایه گذاری یعنی استفاده از پول مازاد در زندگی برای رسیدن به سود به عنوان یک تعریف کلی برای سرمایه گذاری بیان می شود که به نظر یک تعریف اشتباه می رسد.

البته اینکه ماهیت این تعریف داشته باش باشد اما معنای پول مازاد چندان به مذاق بسیاری از ما خوشش نمی آید و دوست ندارم هیچ کدام از سرمایه هایی که با سختی بسیار زیاد به دست آورده اید به عنوان پول مازاد تعریف کنیم. بنابراین در تعریف سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال نیز نمی خواهیم از این عبارت سخیف برای سرمایه های گرانبهای شما عزیزان استفاده نماییم.

از نظر ما سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال به معنای از خود گذشتگی برای حذف برخی از آیتم های رفاهی زندگی به هدف کسب سودهای بیشتر و افزایش ارزش دارایی ها برای داشتن یک زندگی مرفه در آینده است. اگر شما در حساب خود صد میلیون تومان پول دارید و علاوه بر این پول هزینه های لازم برای زندگی شخصی خود را نیز به هر طریقی به دست می آورید به این معنا نیست که این صد میلیون پول اضافه برای شما است. شما می توانید همین مقدار پول را صرف یک سفر تفریحی کرده و یا حتی یک وسیله جدید برای خانه خود تهیه کنید.

از این گذشته استفاده از عبارت پول مازاد برای سرمایه گذاری و معمولاً کاربران را با این دیدگاه روبرو می سازد که از دست دادن آن پول چندان اهمیتی نداشته و می توانند بدون هیچ گونه نگرانی از بابت از بین رفتن سرمایه خود وارد بازارهای مالی شده و حتی به شرط بندی هم سرمایه ‌گذاری خود را آغاز نمایند. با این تعریف سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال نباید تبدیل به یک بازی و سرگرمی برای شما شود و از همین ابتدا توصیه می‌کنیم که اگر برای چنین موردی آماده نیستید بهتر است پول خود را صرف مواردی مانند خرید یک وسیله جدید و تا یک سفر تفریحی نمایید تا اینکه آنها را در بازار ارز دیجیتال بدست نهنگ ها و سرمایه گذاران بزرگ بسپارید.

اما نکته بعدی که باید به بررسی آن بپردازیم این است که پول کم برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چقدر است؟ یک میلیون تومان، ۱۰ میلیون تومان، صد میلیون تومان و شاید هم یک میلیارد تومان؟ اگر بخواهیم درباره شرایط بازار ارز دیجیتال واقع‌بین باشیم تمام این سرمایه ها در این بازار سرمایه کم محسوب می‌شوند و قرار نیست شما با این میزان سرمایه تبدیل به نهنگ ارز دیجیتال شوید. نهنگ بیت کوین به کسی گفته میشود که چندین میلیون دلار سرمایه در اختیار داشته و هرگونه اقدام آن در بازار می تواند باعث ایجاد یک روند جدید در نمودار قیمت بیت کوین باشد.

با این حساب شما با هر میزان دارایی نقدی که وارد بازار ارز دیجیتال می‌شوید بایستی آن را به عنوان پول کم در نظر گرفته و با ترفندهای مختلف دنبال افزایش ارزش آن باشید. اما نکته ویژه که درباره بازار ارز دیجیتال باید به آن اشاره کنیم این است که ورود به این بازار حتی با یک سرمایه ۱۰۰ دلاری نیز می‌تواند شرایط لازم برای رسیدن به سود های قابل توجهی را برای شما ایجاد کند و هیچ گونه محدودیتی از این بابت وجود نخواهد داشت.

هرچند هر چقدر دارایی اولیه شما برای ورود به بازار ارز دیجیتال بیشتر باشد در نهایت امکان رسیدن به سود های بیشتر نیز برای شما راحت تر خواهد بود اما این نکته را نیز فراموش نکنید که در صورت از دست رفتن سرمایه ها نیز دارای قابل توجهی از دست خواهید داد. خوب اگر از روضه اول مقاله خسته شده اید بهتر است کمی به مطالب جذاب تر درباره روند سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال بپردازیم.


پتانسیل بازار ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری با پول کم


سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال احتمالاً یکی از اولین مواردی که درباره شرایط سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال مشتاق شنیدن آن هستید پتانسیل این بازار برای میزان سودآوری برای شما است. بیایید درباره پتانسیل سودآوری بازار ارز دیجیتال با سرمایه کم هم شایعات و شعار ها را مرور کنیم و هم به واقعیت موجود نیز بپردازیم.

چندی پیش بود که در یک مقاله با این مضمون روبرو شدیم که ارز دیجیتال شیبا در طول یک بازه زمانی ۶ ماهه توانسته بود دارایی‌های کاربران را به بیش از دو میلیون برابر افزایش دهد و در حقیقت یک دارایی یک میلیون تومانی را تبدیل به دو هزار میلیارد تومان کند. اما هنوز حتی یک نفر هم به چشم من خورده که در این فرایند سودآوری شیبا اینو حاضر باشد و چنین سرمایه ای را به دست آورد. اینکه ما یک حرکت نوسانی قیمت ارز دیجیتال را با سقف آن با هم مقایسه کرده و یک درصد در میان این کف و سقف را به عنوان حداکثر میزان سودآوری یک ارز دیجیتال تعریف کنیم فقط یک تعریف شعار گونه است و به هیچ وجه با واقعیت های سرمایه ‌گذاری در این بازار همخوانی ندارد.

فرض کنید که شما با یک سرمایه ده میلیون تومانی وارد بازار ارز دیجیتال شده و یک رمز ارز را خریداری کرده اید. از شانس خوب شما رمز ارز مورد نظر بلافاصله در یک روند صعودی پرقدرت قرار گرفته و سرمایه شما در طول دو ماه به حدود ۱۰۰ میلیون تومان می رسد. چند نفر را دور و بر خود می شناسید که بعد از ۱۰ برابر شدن ارزش سرمایه اولیه هنوز هم این توانایی را داشته باشد که پول خود را در بازار نگه دارد و سرمایه خود را از رمز ارز مورد نظر خارج نکند؟ موضوع وقتی جذاب تر می شود که این عدد را به ۵۰۰ میلیون تومان و یک میلیارد تومان افزایش دهیم.

در واقع منظور ما از این بند این است که حتی در صورت وجود یک روند صعودی قدرتمند در بازار ارز دیجیتال نیز بسیاری از کاربران بعد از رسیدن به یک سود کرد کسر ظرفیت آنها در فرایند سرمایه ‌گذاری است دارایی های خود را خارج کرده و خیلی صبر زیادی برای رسیدن به سودهای چند هزار برابری نخواهند داشت.

از این گذشته احتمال وقوع چنین شرایطی برای سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال نیز در همان اندازه کم‌بودن سرمایه کم است و قرار نیست شما با خرید هر ارز دیجیتالی چنین روندی را مشاهده کنید. کما اینکه درصد قابل توجهی از سرمایه گذاران سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در حال حاضر با ضرر های بسیار سنگینی در بازار ارز دیجیتال همراه شده‌اند و ارزش داراییهای آنها حتی به کمتر از ۸۰ درصد سرمایه اولیه نیز رسیده است. برای چنین افرادی حتی شدن سرمایه آنها نیز می تواند یک موفقیت بزرگ محسوب شده و در چنین شرایطی بلافاصله آنها از بازار خارج خواهند شد.

اینکه ما بخواهیم یک سری از رمز ارزها که در یک بازه زمانی مشخص سودآوری قابل توجهی را ایجاد کردند را در این مقاله لیست کنیم و شما را با توجه به این لیست ترغیب به سرمایه گذاری به صورت گسترده در بازار ارز دیجیتال نمایم چندان فرایند منطقی از نظر ما به نظر نمی رسد. اتفاقی که متاسفانه در بسیاری از مقالات موجود در سایت های مختلف پارسی زبان شاهد آن هستیم.

اگر بخواهیم پتانسیل بازار ارز دیجیتال برای سودآوری با سرمایه کم را به صورت خلاصه برای شما تعریف کنیم و در این باره واقع بین هم باشیم میتوان عنوان کرد که بازار ارز دیجیتال پتانسیل سودآوری نامحدودی حتی با سرمایه ها و پول های کم دارد اما رسیدن به چنین میزان سودآوری به این راحتی ها نیست و هر کسی نمی تواند چنین شرایطی را برای خود ایجاد کند.

بنابراین در همین ابتدای مقاله لازم است به شما یادآوری کنیم که هرگز و هرگز نباید با چنین دیدگاهی وارد فرآیند سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال شوید که قرار است پول های که شما در یک بازه زمانی چند ماه چندین میلیون دلار شود. این دیدگاه و این موضوع اولین پله شکست و اولین قدم برای از بین بردن تمام سرمایه ها در بازار ارز دیجیتال است.


بازار ارز دیجیتال بازاری برای کسب سودهای نامتعارف و بالا


قرار شد که درباره شرایط سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال به صورت کاملاً واقع‌بینانه و بی طرفانه صحبت کنیم و به هیچ وجه شعارهای برخی از مقالات را در این باره برای شما ردیف نکنیم. هرچند به هیچ وجه دوست نداشتیم درباره امکان رسیدن به سودهای نامتعارف و خیلی بالا را در بازار رمز ارزها برای شما بیان کنیم زیرا بیان این نکته بد آموزی بسیار سنگینی در فرایند سرمایه گذاری در این بازار داشته و ممکن است ذهنیت شما را کاملاً نسبت به این بازار را عوض کند اما نتوانستیم این موضوع را درباره این بازار نادیده بگیریم.

واقعیت این است که هرچند کم اما هستند کسانی که چه شانسی و چه از روی یک تحلیل درست و چه حتی با سیگنال ارز دیجیتال سرمایه کم خود را در این بازار به چند هزار برابر تبدیل کرده و در حال حاضر حتی نیازی به داشتن یک شغل معمولی نیز ندارند.

این که شما نیز می‌توانید یکی از این افراد باشید احتمال بسیار کمی دارند اما با این حال نمی توانیم این احتمال را برای شما نادیده بگیریم. بسیاری از کسانی که ادعا می کنند در بازار ارز دیجیتال به موفقیت های بسیار بزرگی رسیده و در حال حاضر سرمایه های سنگینی در اختیار دارند حتی از درآمد های ۴۰ یا ۵۰ دلاری برای فروش سیگنال و یا ارائه رفرال کد برای ورود به صرافی ارز دیجیتال نیز نمی گذارند و این موضوع نشان از بلوف زدن آنها در میزان موفقیت در بازار ارز دیجیتال دارد. مطمئن باشید که کسانی که در فرایند سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال به سودهای نامتعارف رسیده‌اند افراد کاملاً ناشناخته هستند و تمام وقت خود را صرف حضور در شبکه های اجتماعی برای تبلیغات مختلف نمی کنند. بنابراین در میان این افراد به دنبال چنین اشخاصی نباشید.

تمام تلاش ما در مجموعه کانون بورس برای سرمایه گذاران ای که به دنبال ورود به بازار ارز دیجیتال چه با پول کم و چه با پول زیاد هستند ایجاد یک ذهنیت درست و منطقی برای سرمایه ‌گذاری در این بازار است و سعی نداریم با تبلیغات اشتباه و نادرست کاربران ایرانی را به سمت ورود به بازاری بکشانیم که همزمان با داشتن پتانسیل سود های بسیار نامتعارف و بالا امکان از بین رفتن تمام سرمایه ها نیز در آن وجود دارد.


مزیت های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال


سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال چه مزیت هایی می تواند برای ما داشته باشد و آیا ورود به این فرآیند سرمایه گذاری با توجه به مزیت های موجود ارزش دارد یا خیر؟ معرفی و بررسی مزیت های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال ممکن است مانند یک شمشیر دو لبه عمل کند.

همانطور که می دانید یکی از پیامد های معرفی مزیت های یک روش سرمایه گذاری ترغیب کاربران به ورود به روش مورد نظر و البته وارد شدن سرمایه های بیشتر به بازار مربوطه خواهد بود. سوال بسیار مهم اینجاست که آیا شما قبل از ورود به این بازار برای سرمایه گذاری پیش نیازهای لازم را فراهم کرده و آماده ورود به این بازار هستید یا خیر؟

با توجه به این نکته اگر معرفی مزیت های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال ممکن است شما را از هول حلیم در دیگ انداخته و باعث ترغیب شما در فرایند سرمایه گذاری در این بازار بدون داشتن پیش نیازهای لازم شود، بهتر است در این باره کمی بیشتر دقت کنید و ابتدا آموزش های لازم را پشت سر بگذارید.

هدف ما از معرفی مزیت های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال به هیچ وجه ترغیب شما برای ورود سریع به این بازار نیست. بلکه سعی داریم تا شناخت بیشتری نسبت به این روش سرمایه گذاری برای شما ایجاد کرده و در نهایت آگاهی شما برای سرمایه گذاری در این بازار را نیز به حداکثر میزان ممکن برسانیم.

البته در ادامه معایب ورود به بازار ارز دیجیتال با پول کم را نیز برای شما تشریح خواهیم کرد تا در این باره نیز اطلاعات کافی داشته و بتوانید یک حساب کتاب دقیق و کامل برای سرمایه گذاری در این بازار داشته باشید.

دسترسی به روش های مختلف سرمایه گذاری

اولین مزیت ای که برای سرمایه گذاری با پول کم در بازار ارز دیجیتال باید با نشانه داشته باشیم امکان استفاده از روش های مختلف برای افزایش ارزش دارایی ها است. در آموزش رایگان فارکس و آموزش رایگان بورس اشاره کردیم که امکان سرمایه گذاری با پول کم در این بازار ها وجود دارد اما روش های مختلفی برای افزایش در دارایی ها در بازارهای فارکس و بورس در دسترس نیستند.

در اکثر بازارهای مالی و سرمایه گذاری شما تنها می‌توانید از یک فرایند برای افزایش ارزش دارایی های خود استفاده کنید که در بسیاری از مواقع ممکن است چالش هایی را برای شما به وجود آورد. اما در بازار ارز دیجیتال شرایط کاملاً متفاوت است.

حتی با سرمایه های کم و پول کم نیز شما می توانید در بازار ارز دیجیتال از ترفند ها و روش های مختلفی برای سرمایه گذاری استفاده کرده و از این طریق دارایی های خود را چند برابر کنید.

  • شما می‌توانید از طریق استیک کردن ارز دیجیتال به سود برسید.
  • امکان استفاده از مزیت های بازار فیوچرز ارز دیجیتال را خواهید داشت.
  • امکان استفاده از خدمات پلتفرم های دیفای برای دریافت وام و سرمایه گذاری بیشتر را دارید.
  • حضور در دنیای متاورس و خرید و فروش زمین در این فضا یکی دیگر از روش های درآمدزایی برای شما در بازار ارز دیجیتال است.
  • خرید و فروش انواع ان اف تی یکی دیگر از روش های درآمدزایی در بازار رمز ارزها حتی با سرمایه های کم است.

ملاحظه می کنید که حتی با دارایی های کم نیز می توانید از روش های مختلف سرمایه گذاری و افزایش ارزش دارایی ها وارد بازار ارز دیجیتال شده و در نهایت یک سرمایه گذاری مطمئن و ایده آل برای خود رقم بزنید. افزایش روش های سرمایه گذاری در یک بازار مزیت های بسیار زیادی برای شما به دنبال خواهد داشت. به عنوان یک مزیت بسیار بزرگ و عالی در مواقعی که امکان نوسان گیری از ارز دیجیتال در بازار فیوچرز وجود نداشته باشد شما می توانید سایر روش ها استفاده کنید.

فراموش نکنید که همانطور که در مقاله سرمایه گذاری با پول کم و سود بالا به آن اشاره کردیم کم بودن میزان سرمایه های شما نباید به هیچ وجه بهانه ای برای ورود به روش های سرمایه گذاری با ریسک بسیار بالا و یا قمار باشد. قمار و سرمایه ‌گذاری دو موضوع کاملاً متفاوت نسبت به یکدیگر هستند و نباید این دو را با یکدیگر اشتباه بگیرید. اگر به دنبال قمار کردن هستید بهتر است از ورود به بازار ارز دیجیتال اجتناب کرده و از سایر روش‌های معمول قمار برای افزایش ارزش دارایی های خود بهره ببرید.

امکان رسیدن به سودهای فوق العاده جذاب

سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال همچنین از دیگر مزیت های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال پتانسیل بالای کسب سود در این بازار سرمایه های کم است. بازار بورس و بازار سکه و حتی بازار دلار شرایط لازم برای سرمایه گذاری با پول کم را برای کاربران ایجاد می‌کنند اما واقعاً این بازارها چقدر پتانسیل سوددهی داشته و چه مقدار باید امیدوار به افزایش ارزش دارایی ها در این بازارها باشیم؟

آیا در بازار دلار در بهترین شرایط ممکن امکان ۱۰۰ برابر کردن یک سرمایه یک میلیون تومانی وجود دارد؟ نظر شما در این باره درباره بازار بورس و بازار سکه چیست؟ تمام این بازار ها شرایط لازم برای سودآوری حتی با پول کم را برای کاربران فراهم می کند اما واقعیت این است که پتانسیل سوددهی آن ها در بهترین شرایط حتی به گرد پای بازار ارز دیجیتال نیز نمی رسد.

هرچند این موضوع برای همه کاربران و معامله گران در بازار ارز دیجیتال رخ نمی دهد و تعداد افرادی که به سودهای چند صد برابری در این بازار می رسند که هستند اما با این حال بازار ارز دیجیتال پتانسیل افزایش ارزش دارایی های شما را به میزان قابل توجهی دارد. حتی این امکان را می توانیم در این بازار برای سرمایه گذاران متصور باشیم که ارزش دارایی های آنها در طول یک سال به بیش از یک میلیون برابر افزایش پیدا کند. در صورت وقوع چنین شرایطی ممکن است یک سرمایه ۱۰ میلیون تومانی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان برسد.

این مزیت یکی از چالش‌برانگیزترین مزیت های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال است. زیرا اغلب سرمایه گذاران و افرادی که وارد این بازار می‌شوند از همین نکته استفاده کرده و به دنبال افزایش ارزش دارایی های خود به میزان قابل توجهی هستند. اما واقعیت این است که سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال نیاز به پیش درآمد های بسیار زیادی داشته و از شما تخصص های لازم برای سرمایه گذاری در این بازار را به دست بیاورید عملاً علاوه بر اینکه سود قابل توجهی به دست نخواهید آورد ممکن است سرمایه های اولیه خود را نیز به خطر بیاندازید.

سرمایه گذاری به صورت شخصی یا مدیریت سرمایه

در بازار ارز دیجیتال این امکان برای شما وجود دارد که به صورت شخصی برای سرمایه گذاری اقدام کنید و یا از مدیریت سرمایه و اشخاص سرمایه‌گذار در این بازار کمک بگیرید. البته منظور ما از مدیریت سرمایه به هیچ وجه استفاده از سیگنال ارز دیجیتال و یا عرضه دارایی ها به افراد سودجو در کانال های تلگرامی نیست.

مدیریت سرمایه در بازارهای مالی یک روش کاملاً تثبیت شده برای سرمایه گذاران خرد است. اما شما حتما باید از قبل شناخت کافی نسبت به سرمایه گذار مورد نظر پیدا کرده و البته با قراردادهای محکم دارایی های خود را به وی برای سرمایه ‌گذاری بسپارید. تنها در این صورت است که امکان افزایش ارزش دارایی های خود را خواهید داشت و در غیر اینصورت سرمایه گذاری شما به احتمال بسیار بالا با شکست روبرو شده و همان دارایی کم خود را نیز از دست خواهید داد.

متاسفانه وقتی صحبت از مدیریت سرمایه در بازارهای مالی می شود بسیاری از افراد مسیر های اشتباهی را برای این منظور در نظر میگیرند و به همین دلیل نمی‌توانند یک سرمایه گذاری مطمئن و جذاب برای خود رقم بزنند. متاسفانه وجود تبلیغات گسترده در زمینه ارائه سودهای چند صد برابری حتی در بازه های زمانی کوتاه باعث شده تا بسیاری از افراد سرمایه های گرانقدر خدا در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند که به هیچ وجه تجربه و دانش کافی برای سرمایه گذاری در این بازار را نداشته و شکست آنها حتمی خواهد بود.

عدم وابستگی به بازار داخل

یکی دیگر از مزیت هایی که میتوانیم برای سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال به آن اشاره داشته باشیم عدم وابستگی این روش سرمایه گذاری به اقتصاد داخل کشور است. در حال حاضر اقتصاد کشور ما با چالش‌های بسیار زیادی روبرو بوده و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از روش های سرمایه گذاری در بازار ایران طبق شرایط نرمال حرکت نکنند.

بسیاری از سرمایه گذاران از همین شرایط برای رسیدن به سودهای قابل توجه استفاده می نمایند اما دقت داشته باشید که سرمایه گذاری یک قمار نیست و حتما باید شما تحت شرایط نرمال و با توجه به تحلیل های موجود برای سرمایه گذاری خود اقدام کنید.

وقتی در بازار امکان سرمایه گذاری مناسب و ایده آل وجود نداشته باشد عمل آن استفاده از آن نیز چندان جالب نبوده و ممکن است حتی تکنیک های ایده آل سرمایه ‌گذاری نیز در چنین بازارهایی با اشتباهات زیادی روبرو شود. با توجه به این موضوع سرمایه ‌گذاری در یک بازار بین المللی که شرایط آن به هیچ وابسته به بازار داخل نبوده و از این گذشته درآمدهای آن نیز به دلار باشد می تواند یک سرمایه گذاری فوق العاده مطمئن برای سرمایه گذاری با پول کم نیز باشد.

در شرایطی که قیمت ارز در داخل کشور ما دائماً در حال افزایش است و نگه داشتن پول به دلار نیز می‌تواند یک سرمایه ‌گذاری جذاب تلقی شود. نکته مثبت این روش سرمایه گذاری آنجاست که در صورت رسیدن به یک سود ۲۰ درصدی و همزمان شدن آن با افزایش قیمت ارز در داخل کشور شما می توانید یک سود ۵۰ تا ۶۰ درصدی را تجربه کنید.

فرض کنید که شما ارز دیجیتال ترون را خریداری کرده و این رمز ارز را در کیف پول تراست ولت استیک کرده باشید. سود حاصل از استیک کردن ارز دیجیتال ترون در کیف پول تراست ولت حدود ۵ تا ۷ درصد است که به صورت سالانه به سرمایه گذاری شما تعلق میگیرد. حال اگر در یک فاصله زمانی یکساله هم شاهد افزایش قیمت ترون باشیم و هم قیمت دلار در داخل کشور افزایش پیدا کند در حقیقت قیمت واقعی ترون به تومان به صورت تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد و همین ۵ تا ۷ درصد می تواند معادل ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد شود.

همین ریزه کاری ها و دقت به آن ها در بازار ارز دیجیتال می تواند یک سرمایه گذاری فوق العاده جذاب با پول های کم را برای شما ایجاد نماید. با دقت به این جزئیات شما می توانید از روش های سرمایه گذاری با سود بسیار بالا اما با ریسک بسیار پایین استفاده کنید و سرمایه ها و پول های کم خود را با رشدهای چند برابری روبرو سازید.

بازار ارز دیجیتالی فرصت را در اختیار معامله گران و سرمایه گذاران قرار می دهد تا بتوانند سرمایه های خود را حتی با ریسک های متوسط و معقول نیز به میزان قابل توجهی افزایش دهند و دیگر نگران از دست رفتن سرمایه های خود ناشی از استفاده از روش های با ریسک بالا نباشند. در واقع به جای اینکه شما به فکر رسیدن به سرمایه های چند میلیون دلاری در یک شب باشید بهتر است با آموزش چنین روش‌هایی یک سرمایه ‌گذاری منطقی اما با پتانسیل سود بالا برای خود رقم بزنید تا در نهایت به جای اینکه شاهد از بین رفتن سرمایه های خود باشید با همان پول کم نیز به دارایی‌های قابل توجهی برسید.


معایب سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال


سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال دارای معایبی نیز است که لازم دانستیم تا این معایب را نیز با شما در میان بگذاریم. اتفاقاً مطالعه معایب سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال اهمیت به مراتب بیشتری نسبت به مزیت های این روش سرمایه گذاری دارد زیرا شما با این مطالعه به درک بهتری نسبت به شرایط این روش سرمایه گذاری خواهید رسید و می‌توانید از روند بهتری برای یک سرمایه گذاری ایده آل و جذاب استفاده کنید.

سرمایه گذاری زمانی تبدیل به یک روش عالی برای افزایش ارزش دارایی ها خواهد شد که شما از روشهای معقول و منطقی و بر اساس تحلیل های درست و با اهداف قابل دسترس برای آن اقدام کرده باشید. وقتی شما اهداف غیر منطقی و غیر قابل دسترس برای سرمایه گذاری خود تعیین میکنید عملاً همین موضوع باعث می شود تا شما از روش هایی با ریسک بسیار بالا استفاده کرده و شانس موفقیت خود را به حداقل میزان ممکن برسانید.

برای اینکه اهمیت این موضوع را به شما بیشتر نشان دهیم لازم است تا دو فرد با دو روش سرمایه گذاری متفاوت اما با پول یکسان را باهم مقایسه کنیم. نفر اول با داشتن اهداف منطقی یک سرمایه ۱۰۰ میلیون تومانی را در طول ۵ سال کم کم رشد داده و هرچند در سالهای اول روزهای بسیار کمی به دست آورده اما در طول ۵ سال موفق شده تا ارزش دارایی های خود را به ۱۰ میلیارد تومان برساند.

در واقع این فرد در طول ۵ سال ارزش سرمایه های خود را ۱۰۰ برابر کرده است. نکته بسیار مهمی که درباره روش سرمایه گذاری فرد اول باید دانشگاه داشته باشیم این است که احتمالاً این فرد در ماه ها و یکی دو سال اول سرمایه ‌گذاری خود سود کلان قابل ملاحظه به دست نیاورده و رمز ارز های مورد نظر برای سرمایه گذاری وی نیز رشد های خیلی کمی را تجربه کردند. اما در یکی دو سال انتهایی در این پنج سال شاهد رشد های انفجاری در رمز ارزهای ایده آل مورد نظر خود برای سرمایه گذاری بوده که همین امر در نهایت باعث شده تا به یک سرمایه ده میلیاردی بعد از پنج سال در اختیار داشته باشد.

فرد دوم اما به سود های خیلی کم چند درصدی در ماه های اول سرمایه ‌گذاری خود راضی نبوده و سعی کرده تا با ورود به روش های با ریسک بسیار بالا مانند استفاده از بازار فیوچرز در ارز دیجیتال با اهرم بیش از ده برابری در همان سال اول ارزش سرمایه های خود را صد برابر نماید. اما مطابق با معمول و تجربیاتی که از بازار ارز دیجیتال داریم که می فردی در همان سال اول تمام دارایی های خود را از دست داده و حتی دیگر امکان سرمایه ‌گذاری در بازار را نیز ندارد.

در حالیکه اگر بخواهیم در پایان سال اول شرایط سرمایه گذاری این دو نفر را باهم مقایسه کنیم نفر اول رشد چندان قابل توجهی در سرمایه‌های خود مشاهده نکرده و دارایی اولیه خود را در اختیار داشته اما نفر دوم در همان سال اول با ریسک بسیار زیاد سرمایه خود را کاملا از دست داده است.

تمام تلاش ما در مجموعه کانون بورس ایجاد یک ذهنیت برای معامله گران بازار ارز دیجیتال در میان کاربران ایرانی در بازه های زمانی طولانی مدت است. در حقیقت سعی داریم تا اهداف معقول و منطقی برای سرمایه گذاری شما در بازار ارز دیجیتال تعریف کنیم تا در نهایت شما به جای از دست دادن سرمایه های خود در دراز مدت بتوانید شاهد رشد های چند برابری آنها باشید. لازمه چنین امری درک واقعیت های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال است که مطالعه معایب این روش سرمایه گذاری می تواند بزرگترین قدم را برای شما بردارد. از این رو سعی کنید به دیده یک سرمایه گذار معایب سرمایه گذاری در این روش را در ادامه مرور کنید.

رسیدن به سود بالا نیاز به زمان بیشتری دارد

سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال وقتی شما با پول کم وارد فرایند سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال میشوید دو راه پیش روی خود خواهید داشت. یا باید در این فرایند سرمایه ‌گذاری کاملاً صبور باشید و با صبر و تحمل در یک بازه زمانی معقول مانند یکی دو سال به سرمایه قابل توجهی برسید و یا اینکه از همان ابتدا ریسک فوق العاده بالایی را به سرمایه های خود برای رسیدن به سود ارزشمند وارد کنید که این روش راهی جز شکست برای شما به دنبال نخواهد داشت.

کدام بازار را می شناسید که در طول ۴ تا ۵ سال بتواند سرمایه شما را به بیش از ۱۰۰۰ برابر افزایش دهد؟ هزار و برابر کردن دارایی ها در طول یک بازه زمانی ۴ تا ۵ سال می تواند اتفاق بسیار بزرگی در فرایند مالی و سرمایه گذاری شما باشد. اما متاسفانه کاربران ایرانی به این موضوع راضی نبوده و ترجیح می‌دهند تا در یک بازه زمانی دو هفته‌ای میلیون‌ها دلار سرمایه به دست آورند و همین موضوع باعث می‌شود تا آنها به جای رسیدن به سود در این بازار همان سرمایه‌های که خود را نیز از دست بدهند.

سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال می تواند به شدت سودآور باشد اما برای کسانی که به صورت کاملاً هوشمند وارد فرایند سرمایه گذاری در این بازار شده و به دنبال امتحان کردن روش های نابود شده نیستند. اگر قرار بود چه روش هایی سودآور باشد در حال حاضر بیش از نیمی از افراد جهان سرمایه چند میلیون دلاری در اختیار داشتند. در حالی که آمارها نشان از این دارد که بیش از ۹۰ درصد سرمایه گذاران در بازار ارز دیجیتال در حال حاضر زیان‌ده بوده و دائما در حال از دست دادن سرمایه های خود هستند.

نکته بسیار مهم درباره سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال این است که هر چند بار هم که ما این موضوع را تکرار کنیم که سرمایه گذاری در این بازار نیاز به یک بازه زمانی ۴ تا ۵ ساله داشته و حتماً باید با این هدف وارد این بازار شوید باز هم درصد قابل توجهی از کاربران به این موضوع اهمیت قائل شده و همان مسیر اشتباه همیشگی را در پیش می‌گیرند. اگر شما همان سرمایه های کم خود را به روش درست و صحیح در این بازار سرمایه گذاری کنید این امکان برای شما وجود خواهد داشت ها در یک بازه زمانی چند ساله سرمایه های خود را چند هزار برابر کنید.

در نهایت انتخاب با شما خواهد بود یا اینکه در طول دو هفته تمام سرمایه های کم خود را در بازار ارز دیجیتال از دست بدهید و یا اینکه با شرکت در دوره ارز دیجیتال و کسب آموزش‌های لازم در این باره به دنبال انتخاب بهترین ها برای خرید باشید. خریدی که می تواند سود قابل توجهی را برای شما ایجاد کرده و در نهایت منجر به استقلال مالی برای شما نیز شود.

به عنوان مثال می توانیم ارز دیجیتال فانتوم را برای شما یادآور شویم که در یک بازی زمانی دو ساله از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا اواخر سال ۲۰۲۱ ارزش دارایی های سرمایه گذاران خود را به بیش از ۵۰ برابر رسانده است. اما همین ارز دیجیتال در طول سال ۲۰۲۲ در بازار فیوچرز دارایی های بسیاری از کاربران را کاملا نابود کرده و افراد زیادی در فرآیند سرمایه گذاری بر روی فانتوم لیکویید شده و تمام دارایی های خود را از دست دادند.

امکان از دست رفتن بسیاری از فرصت های بازار

وقتی شما با پول کم وارد فرایند سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال میشوید نمی توانید از تمام فرصت های موجود در این بازار استفاده کنید و چاره ای جز انتخاب برخی از فرصت ها نخواهید داشت. چه در فرایند سرمایه گذاری در بازار فیوچرز و چه برای خرید و نگهداری از آلت کوین ها شما تنها می‌توانید برخی از گزینه ها را انتخاب کنید و امکان انتخاب تمام گزینه ها برای شما وجود نخواهد داشت.

اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم از میان بیش از ۳۰ هزار ارز دیجیتال موجود در بازار در حال حاضر تنها کمتر از ۲۰۰ مورد آنها ارزش سرمایه گذاری در دراز مدت را دارا هستند و بقیه احتمالا به زودی از بین خواهند رفت و یا قرار نیست ارزش دارایی های کاربران خود را چندین برابر کنند. از این گذشته سرمایه گذاری بر روی آنها به قدری چالش‌برانگیز و ریسک بسیار بالایی دارد که حتی در صورت افزایش قیمت آنها نیز نمی توان سرمایه گذاری بر روی آنها را یک فرایند مناسب در نظر گرفت.

برای سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال شما می بایست از میان رمز ارزهای موجود در بازار بهترین گزینه ها را انتخاب کنید تا در نهایت در یک بازه زمانی چند ساله ارزش دارایی‌های خود را چندین برابر کنید. با توجه به اینکه شما در این فرآیند پول بسیار کمی در اختیار دارید حتما می بایست چند ارز دیجیتال محدود را انتخاب نمایید و این انتخاب برای شما بسیار سخت خواهد شد و حتماً باید تمام جوانب را در نظر بگیرید.

از یک طرف نمی توانید سراغ رمز ارز های با ریسک خیلی بالا بروید که احتمال از بین رفتن تمام و کمال آنها در بازه های زمانی چند سال وجود دارد. از طرفی دیگر خرید رمز ارز هایی که کاربران اعتماد فوق العاده زیادی به آنها دارند و سرمایه گذاری بر روی آنها ریسک کمی دارد نیز برای شما چندان جذابیت نخواهد داشت زیرا معمولا این دسته از رمز ارزها مانند ارز دیجیتال بیت کوین خیلی سودآور نخواهند بود.

شما باید ارز دیجیتال ها را انتخاب نمایید ریسک سرمایه گذاری در آنها متوسط است و امکان از بین رفتن دارایی های شما در آنها بسیار کم باشد. از طرفی دیگر پتانسیل سودآوری رمز ارز های مورد نظر خود را باید بررسی کنید تا در نهایت هم از نظر پتانسیل سوددهی و هم از نظر میزان ریسک شرایط برای سرمایه گذاری شما کاملاً ایده آل شود.

برای اینکه سر وقت بیشتری در این مورد به شما داده باشیم لازم دانستیم تا برخی از آلت کوین های مناسب برای سرمایه گذاری که هم پتانسیل سودآوری بالایی دارند و هم ریسک سرمایه گذاری بر روی آنها خیلی بالا نیست را به شما معرفی کنیم.

  • ارز دیجیتال فانتوم
  • ارز دیجیتال آواکس
  • ارز دیجیتال شیبا اینو
  • ارز دیجیتال دوج کوین
  • ارز دیجیتال فایل کوین
  • ارز دیجیتال اتریوم
  • ارز دیجیتال سولانا
  • ارز دیجیتال بایننس کوین

خطر از دست رفتن سرمایه ها

یکی دیگر از معایب سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال خطر بزرگ از دست رفتن سرمایه ها به دلیل علاقه کاربران به سودآوری در بازه های زمانی کوتاه مدت است. فرض کنید که شما با یک سرمایه ده میلیون تومانی وارد بازار ارز دیجیتال شده و به دنبال رسیدن به سود هستید. اگر شما تنها در یک بازه زمانی سه ماهه بتوانید ارزش دارایی‌های خود را دوبرابر کرده و مقدار دارایی های خود را به ۲۰ میلیون تومان برسانید کار بسیار بزرگی کرده اید اما همچنان ۲۰ میلیون تومان دارایی قابل‌توجهی محسوب نشده و نمی‌تواند برای سرمایه گذاران در شرایط اقتصادی کنونی راضی‌کننده باشد.

من به همین دلیل بسیاری از معامله‌گران و سرمایه گذاران در بازار ارز دیجیتال ترجیح می دهند تا ریسک سرمایه ‌گذاری خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند تا امکان رسیدن به صورت های بسیار بالا را در بازه های زمانی کوتاه مدت برای خود فراهم کنند. سرمایه گذاری که می تواند در یک بازه زمانی سه ماهه مقدار کل دارایی های خود را دوبرابر نماید به دنبال ۱۰۰ برابر کردن دارایی‌های خود آن هم در یک بازه زمانی یک ماه می رود.

این روند دقیقاً همان روندی است که در نهایت منجر به از بین رفتن تمام دارایی ها و سرمایه ها خواهد شد و سرمایه گذار بعد از یک شکست بزرگ از بازار اخراج میشود. اما متاسفانه با وجود تمام این نصایح و پندها باز هم شاهد هستیم که کاربران ایرانی هم این روند را در پیش می گیرند و نمی توانند احساسات خود را برای ورود به چنین روش های غیر منطقی کنترل کنند. این شرایط برای کسانی که سرمایه کمی در اختیار دارند به مراتب بیشتر رخ داده و چنین افرادی بیشتر از سرمایه گذاران بزرگ در معرض این خطر قرار می گیرند.

عدم امکان ورود به برخی از معاملات به دلیل حد ضرر زیاد

بهترین روش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال فرض کنید که شما با یک سرمایه ۵ میلیون تومانی وارد بازار ارز دیجیتال شده و به دنبال خرید یک ارز دیجیتال بر اساس اصول تحلیل تکنیکال هستید. حد ضرر در ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین فاکتورها در فرایند سرمایه ‌گذاری در این بازار است اگر شما برای معاملات خود حد ضرر نداشته باشید خیلی زود تمام دارایی های خود را از دست خواهید داد.

با این حساب وقتی شما تنها ۵ میلیون تومان سرمایه در اختیار داریم نمی توانید وارد معاملات شوید که حد ضرر شما بزرگتر از این مقدار باشد. طبق اصول مدیریت سرمایه شما در هر معامله تنها می توانید ۲ تا ۵ درصد کل سرمایه خود را درگیر کنید و این مهم باز هم تعداد فرصت های قابل استفاده برای شما در بازار را محدود تر خواهد کرد.

محدود شدن تعداد فرصت های قابل استفاده باعث می‌شود تا عملا شما بسیاری از فرصت های عالی موجود در بازار را از دست بدهید. به عنوان مثال فرض کنید که در یک فرصت معاملاتی حد ضرر شما ۵ میلیون تومان و حد سود شما ۵۰ میلیون تومان باشد. هرچند در همین معامله امکان ده برابر شدن ارزش دارایی های شما وجود دارد اما به دلیل بزرگ بودن حد ضرر عملا شما امکان ورود به این فرصت معاملاتی را نخواهید داشت.

همچنین لازم به توضیح است که اگر شما به این نکته دقت نکرده و بدون توجه به حد ضرر در ارز دیجیتال وارد معاملات مختلف شوید در بازه زمانی کوتاه مدت دارایی های خود را از دست خواهید داد و با ضرر های بسیار سنگینی رو به رو خواهید شد. این بند را از این جهت بیان کردیم که شما وارد تمام معاملات حتی با حد ضرر های بسیار بزرگ شوید بلکه به دنبال بررسی و ارزیابی معایب سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال برای شما بودیم. در حقیقت عدم ورود به چنین معاملاتی یک اصل بسیار مهم در فرآیند سرمایه گذاری در این بازار است و اگر شما به آن دقت نکنید در حال قمار کردن با سرمایه های خود هستید.


روش های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال


بهترین روش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال مزیت ها و معایب سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال را با هم مرور کردیم و خوبی شما می دانید که با چه شرایطی در فرایند سرمایه گذاری در این بازار با پول کم روبرو هستید و چه موانعی را باید پشت سر بگذاریم تا در نهایت به موفقیت مورد نظر خود برسید. اکنون سوال بسیار مهم اینجاست که از چه راه حل هایی را با استفاده از چه روشهایی می توانیم سرمایه گذاری با پول کم در بازار ارز دیجیتال را در پیش بگیریم.

در مقاله روش های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال سعی کردیم تا تمام روش‌های مورد استفاده توسط کاربران جهانی برای سودآوری در این بازار را با شما در میان بگذاریم که البته بسیاری از این روش شام مناسب برای پول کم نیستند و شما نمی توانید از تمام روش های سرمایه گذاری با سرمایه های کم استفاده کنید.

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین نکات و اصول اقتصادی استفاده همزمان از چندین روش برای سرمایه گذاری در یک بازار است تا از این طریق شما ریسک سرمایه ‌گذاری خود را به حداقل میزان ممکن برسانید. احتمالا نشنیده‌اید که تمام تخم مرغ ها را نباید از یک سبد انتخاب کنید تا با ایجاد تنوع در گزینه های سرمایه گذاری خود بتوانید علاوه بر استفاده از پتانسیل سوددهی بازار ریسک سرمایه ‌گذاری خود را نیز کاهش دهید.

در ادامه روش های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال را به شما معرفی خواهیم کرد اما واقعیت این است که شما نمی توانید از تمام این روش ها به صورت همزمان استفاده نمایید. در واقع شما پول و سرمایه کافی برای استفاده همزمان از تمام این روش ها برای سودآوری را ندارید و لازم است تا با بررسی های مختلف بهترین گزینه ها را برای سرمایه گذاری با توجه به هدف خود انتخاب و تنها از آنها استفاده کنید.

البته بعد از اتمام معرفی روش های سرمایه گذاری با پول کم در بازار ارز دیجیتال سعی خواهیم کرد تا بهترین های آنها را از هر نظر نیز به شما معرفی کنید تا این انتخاب برای شما ساده تر شود. اما هر چه هست با توجه به اینکه مسئولیت سرمایه گذاری به عهده خود شما می باشد لازم است تا تمام این روش ها را با مزیت ها و معایب در نظر گرفته و در نهایت دست روی بهترین گزینه بگذارید تا هم متناسب با اهداف شما از فرایند سرمایه گذاری در این بازار باشد و هم متناسب با شخصیت سرمایه گذاری شما باشد.

به عنوان مثال ممکن است یک روش سرمایه گذاری پتانسیل سودآوری بسیار زیادی داشته باشد اما امکان از بین رفتن تمام سرمایه ها و ریسک بالایی را نیز باید برای آن متصور باشیم. بسیاری از افراد با توجه به نوع سرمایه در دسترس خود معمولاً به دنبال انتخاب روش هایی هستند که حداقل میزان ضرر را برای آنها به دنبال داشته باشد. برای چنین افرادی انتخاب این روش ها نمی تواند گزینه مناسبی باشد و آنها باید به دنبال روش هایی با میزان ریسک پایین تر بروند حتی اگر پتانسیل سوددهی در نهایت برای آنها کمتر باشد.

به همین دلیل لازم است تا شما تنها به نکات ارائه شده در این مقاله استفاده کرده و تمام جوانب را بر اساس شرایط خود برای سرمایه گذاری مورد بررسی قرار دهید تا در نهایت هیچگونه چالشی در فرایند سرمایه ‌گذاری برای شما پیش نیاید. اگر چند ماه بعد نیاز به خارج کردن سرمایه های خود از بازار دارید بایستی روشی را انتخاب کنید که سودآوری آن تنها به همین چند ماه مربوط باشد. اگر برای سال های زیاد نیازی به استفاده از سرمایه خود ندارید می توانید از روش های طولانی مدت استفاده کنید. اگر اصل سرمایه برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد باید به دنبال روش های بروید که اصل سرمایه شما در آنها خیلی در خطر نباشد.

نوسان گیری در ارز دیجیتال

بهترین روش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال اولین روشی که در بازار ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری با پول کم باید به آن اشاره داشته باشیم نوسان گیری در ارز دیجیتال است. روش اتفاقاً یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری با پول کم در این بازار است که شما با استفاده از آن می توانید با ریسک متوسط سرمایه گذاری فوق العاده جذابی را در این بازار برای خود رقم بزنید.

نوسان گیری در ارز دیجیتال به این معنا است که شما با استفاده از تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال به دنبال انتخاب رمز ارز های مناسب برای سود آوری باشید که در یک بازه زمانی مشخص با افزایش قیمت روبرو شده و شما در پایین ترین قیمت ها برای خرید آن ها اقدام و قیمت بالا آنها را بفروشید.

به عنوان مثال تصور کنید که تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال نشان از این دارد که ارز دیجیتال اتریوم قرار است در طی چهار ماه آینده با ۵۰ درصد افزایش قیمت روبرو شود. شما می توانید در حال حاضر اقدام به خرید اتریوم کرده و بعد از رسیدن به سود ۵۰ درصد مورد نظر با توجه به تکنیک های تحلیل تکنیکال برای فروش این ارز دیجیتال اقدام کنید.

اگر شما تنها ۱۰ میلیون تومان سرمایه در اختیار داشته باشید در همین معامله می توانید ۵ میلیون تومان سود به دست آورده و در طی چهار ماه ارزش دارایی های خود را به ۱۵ میلیون تومان برسانید. استفاده از این تکنیک به صورت مکرر و در بازه های زمانی مختلف می‌تواند ارزش دارایی های شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

با توجه به اینکه در بازار اسپات ارز دیجیتال خبری از از بین رفتن سریع سرمایه ها وجود ندارد و شما با ریسک کمتری در فرآیند سرمایه گذاری و نوسان گیری در این بازار شرکت میکنید میتوانید با انتخاب آلتکوین های مناسب آن هم در زمان ایده آل و در کمترین قیمت ها یک سودآوری عالی را در یک بازه زمانی چند ساله برای خود رقم بزنید.

دقت کنید که با توجه به اینکه در این روش شما از نرخ سود مرکب برای سودآوری استفاده خواهد کرد اگر به صورت متوسط بتوانیم در هر ماه ۲۰ درصد سود کسب کنید در یک بازه زمانی ۵ ساله شاهد افزایش چند برابری دارایی‌های خود خواهید شد.

رسیدن به سود چند میلیاردی با استفاده از این روش ها با سرمایه های ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی به راحتی در دسترس شما خواهد گرفت. البته به شرطی که تمام نکات و اصول سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را فرا گرفته و آنها را در معاملات خود در نظر بگیرید تا در نهایت معاملات کاملاً مطمئن و ایده آل برای خود رقم بزنید.

حتی شما میتوانید با کم کردن بازه سرمایه ‌گذاری نیز در مدت زمان های کمتری به سود بالا برسید و این امر امکان استفاده از نرخ مرکب برای سودآوری را به میزان قابل توجهی برای شما افزایش می دهد. توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال این روش برای سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال هستید حتما نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • حتما تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را آموزش دیده و بر اساس استراتژی های معاملاتی به روز و مناسب برای بازار ارز دیجیتال وارد این روش سرمایه گذاری شوید.
  • یکی از نکات بسیار مهمی که در انتخاب فرصت های معاملاتی باید به آن دقت داشته باشید نسبت ریوارد به ریسک بالا است. هر چقدر این نسبت برای معاملات شما بیشتر باشد در نهایت حتی در صورت شکست خوردن در برخی از معاملات خود نیز می‌توانید سودآوری قابل توجهی به دست آورده و حتی به اهداف در نظر گرفته شده ماهانه خود نیز دست یابید.
  • انتخاب آلت کوین های مناسب با نوسانات قابل توجه در بازه های زمانی کوتاه مدت یکی از مهمترین نکات برای این روش سرمایه گذاری است که می تواند تفاوت قابل توجهی را برای شما در میزان سودآوری رقم بزند.
  • با توجه به اینکه بازه های سرمایه گذاری شما کوتاه است کمتر در خطر از بین رفتن دارایی‌های خود به دلیل کلاهبرداری بودن بسیاری از پروژه ها قرار خواهد گرفت اما با این حال باید حتماً این موضوع را در نظر بگیرید تا این چالش در فرایند سرمایه ‌گذاری شما به وجود نیاید.
  • یکی از مهمترین و اصلی ترین نکات برای نوسان گیری در ارز دیجیتال دقت به حد ضرر در معاملات است. بسیاری از کاربران بلافاصله بعد از ورود معامله خود به ضرر بسیار صبور شده و حتی بعد از مشاهده ضرر های ۵۰ تا ۶۰ درصد این نیز به هیچ وجه اقدام می‌کنند تا معامله به شرایط سر به سر خود بازگردد. اگر چنین روندی را برای معاملات خود در نظر بگیرید و در نهایت بعد از گذشت چند سال دوباره همان سرمایه اولیه خود را در اختیار خواهید داشت و این روش نمی تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
  • کنترل احساسات و فائق آمدن بر هیجانات بازار در روند معاملات یکی از مهم‌ترین روز موفقیت در این روش سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال است.
  • شرکت در دوره ارز دیجیتال و کسب آموزش‌های لازم یکی از مهمترین پیش نیاز های موفقیت در این روش سرمایه گذاری برای شما خواهد بود که حتماً باید یک دوره مناسب و کامل را انتخاب کنید تا در نهایت هیچ چالشی پیش روی شما قرار نگیرد.

استفاده از اهرم در بازار فیوچرز ارز دیجیتال

همچنین به عنوان روش دوم برای سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال بایستی بازار فیوچرز را به شما معرفی کنیم. بازار فیوچرز بازاری است که شما می‌توانید با استفاده از قراردادهای آتی هر کدام از رمز ارزها هم در روندهای صعودی و هم در روندهای نزولی برای کسب سود اقدام کنید و البته در این بازار یک ضریب اهرمی برای ورود به معاملاتی با چند برابر ارزش دارایی های خود را نیز خواهید داشت.

بازار فیوچرز نسبت به نوسان گیری در بازار اسپات پتانسیل سوددهی به مراتب بالاتری دارد اما ریسک آن نیز به مراتب بیشتر از بازار اسپات است و ورود به این بازار بدون داشتن شناخت کافی نسبت به روند خرید و فروش در بازار فیوچرز و البته عدم استفاده از استراتژی های معاملاتی قدرتمند می تواند یک چالش بسیار بزرگ برای شما باشد.

متاسفانه در سال های اخیر شاهد هستیم که بسیاری از کاربران ایرانی برای چند برابر کردن دارایی های خود به دنبال استفاده از ضریب های اهرمی بالا وارد این بازار شده و با توجه به نداشتن تجربه و تسلط کافی به استراتژی های معاملاتی در تحلیل تکنیکال تمام دارایی های خود را از دست دادند. لازم به یادآوری است که بیش از ۹۰ درصد تریدرها در بازار فیوچرز شکست خورده هستند و نمی توانند روند معاملات موفقی را برای خود رقم بزنند. به همین دلیل خیلی توصیه به استفاده از این بازار در صورت نداشتن تجربه و تسلط کافی به روش های معاملاتی به روز و ایده‌آل نداریم.

اگر به دنبال استفاده از بازار فیوچرز برای نوسان گیری و رسیدن به سود در بازار ارز دیجیتال هستید دقت به نکات زیر می تواند برای شما سود آور باشد:

  • سعی کنید اهرم بیشتر از سه برابر را در معاملات خود وارد نکنید زیرا در این صورت میزان ریسک سرمایه گذاری شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده و نمی توانید کنترل دقیقی روی ضررهای خود داشته باشید.
  • به دنبال معامله گری بر روی تعداد زیادی از رمز ارزها نباشید و تنها چند ارز دیجیتال مختصر را انتخاب و معاملات خود را برروی آنها معطوف کنید.
  • دقت داشته باشید که در بازار اسپات وقتی شما یک ارز دیجیتالی را می خرید صاحب و مالک توکن های خریداری شده خواهید بود و حتی اگر قیمت رمز ارز مورد نظر شما به صفر نیز برسد دارایی شما در اختیار شما قرار خواهد داشت. اما در بازار فیوچرز در صورتی که وارد ضرر شوید بعد از مدتی حساب شما لیکوئید شده و تمام دارایی های خود را از دست خواهید داد.
  • بازار فیوچرز یک بازار فوق العاده حرفه ای برای سرمایه گذاری است و ورود به آن برای افراد مبتدی به هیچ وجه نمی تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد.
  • افراد زیادی با استفاده از سیگنال ارز دیجیتال به دنبال سرمایه ‌گذاری در بازار فیوچرز هستند که یک اشتباه بسیار بزرگ خواهد بود و می تواند باعث از بین رفتن دارایی های آنها شود.

به صورت کلی توصیه می‌کنیم که اگر تسلط لازم و تجربه کافی برای استفاده از استراتژی های معاملاتی در تحلیل تکنیکال را ندارید از این روش سرمایه گذاری دور بمانید و سایر روش ها برای انجام معاملات خود استفاده کنید. اما با این حال نمی توان این پتانسیل سوددهی این روش را نیز نادیده گرفته و به آن اشاره نکنیم. فیوچرز می تواند بیشترین پتانسیل سودآوری را در میان انواع روش های سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال داشته باشد.

استیک کردن رمز ارزها در انواع کیف پول های نرم افزاری

بهترین روش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال سهام گذاری و یا استیک کردن رمز ارزها در انواع کیف پول های نرم افزاری است. سهام گذاری یا استیک کردن به این معناست که شما توکن های در دسترس خود را در اختیار سرمایه گذاران و پلتفرم ها قرار می دهید تا آنها از این توکن ها برای تامین نقدینگی کسب و کار خود استفاده نمایند و در ازای این موضوع به شما سود بدهند.

استیک کردن در واقع همان کسب سود مانند سپرده گذاری پول نقد در بانک ها است که در این فرآیند شما میتوانید سود مشخصی را از بانک‌ها دریافت کنید. استیک کردن یکی از بهترین روش های درآمدزایی در بازار ارز دیجیتال است که می توانید به صورت همزمان از آن در روش هایی مانند نوسان گیری و یا سرمایه گذاری طولانی مدت استفاده کرده و از این طریق علاوه بر افزایش قیمت رمز ارز مورد نظر خود از دریافت جایزه نیز سود به دست آورید.

فرض کنید که شما اقدام به خرید ارز دیجیتال پولکادات کرده اید و قصد دارید تا این ارز دیجیتال را برای یک سال نگهداری کنید. البته این اقدام شما بر اساس اصول تحلیل تکنیکال بوده و استراتژی معاملاتی شما نشان از این دارد که در طول این مدت ممکن است ارزش دارایی های شما در این روند سرمایه گذاری به میزان ۵۰ درصد افزایش پیدا کند و پولکادات می‌تواند سود آوری ۵۰ درصدی را برای شما ایجاد کند.

حال شما میتوانید توکن های خریداری شده خود را در طول این یک سال وارد شده اما کیف پول های نرم افزاری مانند تراست ولت و یا اتمیک ولت کرده و آنها را استیک کنید. در فرایند استیک ارز دیجیتال پولکادات ممکن است سرمایه گذار در طول یکسال سوده حدود ۱۰ درصدی را در اختیار شما قرار دارد. حال بیایید میزان سود کلیه شما را از این فرآیند سرمایه گذاری محاسبه کنیم.

فرض کنید که شما ۱۰۰۰ عدد توکن پولکادات را خریداری کرده و بعد از یک سال میزان سود شما از این فرآیند سرمایه گذاری ۵۰ درصد باشد. اگر شما در فرایند استیک گذاری به سود ۱۰ درصدی در یک سال برسید تعداد توکن های شما در نهایت ۱۱۰۰ توکن خواهد بود که البته آنها را با قیمت روز در اختیار دارید. حال اگر در طول همین بازه زمانی یک ساله قیمت دلار در بازار آزاد ایران نیز با رشد روبرو شده باشد شما با یک سوده تصاعدی قابل توجه رو به رو خواهید شد.

وارد شدن به فرایند استخراج ارز دیجیتال

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری با پول کم در بازار ارز دیجیتال وارد شدن به فرایند استخراج است. در مقالات آموزش استخراج ارز دیجیتال و آموزش استخراج بیت کوین سعی کردیم سیر تا پیاز ورود به این فرآیند برای سرمایه گذاری را برای شما تشریح کنیم. در این فرآیند شما به جای خرید مستقیم رمز ارز ها می توانید با استفاده از دستگاه هایی به نام ماینر اقدام به استخراج آنها کرده و میزان سود آوری شما بر اساس قیمت رمز ارز مورد نظر و تعداد رمز ارز های استخراج شده بر اساس هزینه برق و اینترنت مصرف شده به دست خواهد آمد.

وظیفه ما در این مقاله برای آموزش روش های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال معرفی تمام روش ها هستند استفاده از این روش برای کسانی که پول کمی در اختیار دارند چندان نمی تواند قابل توجه باشد. زیرا این روش سرمایه گذاری برای سودآور بودن در همان ابتدا نیاز به صرف هزینه های قابل توجه دارد و ممکن است این هزینه‌ها درصد قابل توجهی از سرمایه های اولیه شما را نیز به عنوان هزینه به خود اختصاص دهد.

البته در فرایند استخراج ارز دیجیتال با موبایل و یا استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر رمز ارز های وجود دارد که به روشهای ساده ترین امکان استخراج آنها امکان پذیر است اما نکته بسیار مهم اینجاست که ممکن است قیمت آن چندان بالا نباشد و در نهایت در صورت موفق شدن برای استخراج نیز سود قابل توجهی به دست شما نرسد.

اگر بخواهیم تجربیات و دانسته های خود را درباره فرایند استخراج ارز دیجیتال با شما در میان بگذاریم و مقایسه برای استفاده از این روش با سایر روش ها برای سرمایه گذاری با پول کم داشته باشیم چندان توصیه به استفاده از این روشن نمیکنیم. زیرا اولا استفاده از فرایند استخراج رمز ارز هایی با امکان استخراج با موبایل و کامپیوتر سود قابل توجهی به دست شما خواهد رسید و برای استخراج رمز ارز های با میزان سختی بالا مانند ارز دیجیتال بیت کوین نیز نیاز به صرف هزینه های قابل توجه برای خرید دستگاه ماینر خواهید داشت که این موضوع نیز می تواند در ابتدای امر برای شما چالش برانگیز باشد.

خرید و هولد کردن ارزهای دیجیتال کمتر شناخته شده

روش دیگری که برای سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال باید به معرفی آن بپردازیم، خرید و نگهداری از رمز هرس ها برای بازه های زمانی طولانی مدت بیش از یک سال است. در این فرآیند شما بایستی اقدام به بررسی اطلاعات فاندامنتال ای و نمودار قیمت رمز ارزهای مختلف نموده و بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری طولانی مدت بر اساس میزان ریسک و پتانسیل سوددهی انتخاب کنید.

خرید و هول کردن یک ارز دیجیتال معمولاً یک فرآیند ۱تا ۵ ساله است و در این مدت شما باید اهداف سرمایه گذاری خود را در نظر بگیرید و آنها را با میزان سوددهی مورد نظر و در دسترس مقایسه کنید. فرض کنید که شما ۱۰ میلیون تومان سرمایه در اختیار دارید و انتظار دارید که ارز دیجیتال آواکس در طول یک بازه زمانی سه ساله ارزش دارایی های شما را ۴۰ برابر کند. در صورتی که بهترین حالت ممکن به وجود آید و ارزش دارایی های شما ۴۰ برابر شود شما یک سرمایه ۴ میلیارد تومانی در اختیار خواهید داشت.

حالا باید بشینید و بررسی کنید که آیا رسیدن به یک سرمایه ۴ میلیارد تومانی در طول یک بازه زمانی ۳ ساله برای شما مناسب است یا خیر؟ اگر مناسب بود میتوانید آوالانچ را برای خرید و نگهداری طولانی مدت انتخاب کنید در غیر اینصورت باید به دنبال رمز ارزهای باشید که پتانسیل سود دهی بیشتری در طول این بازه زمانی دارند.

البته نکته بسیار مهم در فرآیند خرید و هولد کردن ارز دیجیتال برای بازه های زمانی طولانی مدت بررسی پلتفرم رمز ارز مورد نظر از نظر امنیت و اطلاعات فاندامنتالی است. دقت کنید که اگر شما از این نظر توکن های مورد نظر خود را بررسی نکنید ممکن است ریسک سرمایه گذاری شما افزایش پیدا کرده و حتی شاهد از بین رفتن تمام دارایی های خود در بازه های زمانی طولانی مدت نیز باشید.

با توجه به اینکه در این روش شما به دنبال نگهداری از یک ارز دیجیتال برای چند سال هستید ممکن است خطراتی مانند از بین رفتن کامل پلتفرم مورد نظر را شاهد باشید که این امر می‌تواند یک چالش بزرگ برای سرمایه گذاری شما باشد.

یکی از راههای جلوگیری از وجود چنین خطری در فرآیند سرمایه گذاری طولانی مدت در بازار ارز دیجیتال انتخاب رمز ارزهای مختلف و خرید تعداد زیادی از آنها از تا از این طریق در صورت از بین رفتن یک یا دو ارز دیجیتال همچنان شما به سودآوری خود البته با درصد کمتر امیدوار باشید. استفاده از این روش ها این امکان را برای شما به وجود می‌آورد که بخش کمی از سرمایه های خود را بر روی میم کوین ها و یا رمز ارز هایی با ریسک بسیار بالا قرار دهید تا پتانسیل سود دهی فوق العاده بالای آن ها را نیز در سبد سرمایه خود داشته باشید.

در حال حاضر اگر بخواهیم ایمن ترین رمز ارزها برای خرید و نگهداری طولانی مدت را به شما معرفی کنیم احتمالاً ارز دیجیتال بیت کوین و ارز دیجیتال اتریوم می تواند بهترین گزینه برای این منظور باشند. اما واقعیت این است که این دو ارز دیجیتال از نظر پتانسیل شده اید ممکن است نسبت به برخی از آلت کوین ها در شرایط خوبی قرار نداشته باشند و استفاده از سایر آلت کوین ها می تواند گزینه بهتری برای شما باشد. از طرف دیگر آلت کوین های کمتر شناخته شده نیز است که بالایی در سرمایه ‌گذاری داشته و خطرات نگهداری آنها در طولانی مدت بیشتر است.

با توجه به این نکته لازم است تا شما یک تعادل مناسب برای سبد سرمایه خود ایجاد کنید تا هم ریسک آن به مقدار متوسط برسد و هم پتانسیل سودآوری آن نیز در شرایط خوبی باشد. به عنوان مثال شما می توانید بخش کمی از سرمایه های خود را بر روی بیت کوین قرار دهید تا اصل سرمایه شما در بازار تضمین شده باشد و بخش دیگر سرمایه های خود را بر روی آلت کوین هایی با پتانسیل سوددهی بالا تر مانند سولانا یا اتم قرار دهید تا بتوانید از میزان سودآوری بالای این دسته از رمز ارزها در طولانی مدت استفاده کنید.

حضور در ایردراپ ارز دیجیتال

بهترین روش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال استفاده از ایردراپ های تعریف شده در این بازار است. ایردراپ ارز دیجیتال فرصتی است که شما با استفاده از آن می توانید بسیاری از طوطی ها را در همان شوره ورود به بازار و یا در زمان اضافه کردن تعداد توکن ها دریافت کنید و از این طریق به سود قابل ملاحظه برسید.

ایردراپ در واقع یک روش عالی از سوی تیم توسعه دهنده یک ارز دیجیتال برای ترغیب کاربران برای خرید و سرمایه گذاری بیشتر است و معمولاً به صورت رایگان در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که از قبل به عنوان سرمایه گذار رمز ارز مورد نظر تعریف شده باشند.

به عنوان مثال فرض کنید که شما ارز دیجیتال لونا را در اختیار دارید و تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال تصمیم به توزیع تعدادی از توکن های جدید این رمز ارز در میان کاربران را داشته باشد. در این فرایند اگر شما توکن های لونا را در یک کیف پول مناسب سرمایه گذاری و نگهداری کرده باشید می توانید تو که های جدید توزیع شده را نیز به نسبت سرمایه های خود دریافت کنید.

نکته بسیار مهمی که درباره این روش سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال باید به آن اشاره داشته باشیم این است که معمولاً فرصت های این چنینی در بازار بسیار کم هستند و شما نمی توانید دائما انتظار دستیابی به آنها را داشته باشید. به همین دلیل نمی توانید این روش را به عنوان یک روش اصلی برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال انتخاب کنید و باید آن را همزمان با سایر روش ها مانند نوسان گیری در ارز دیجیتال و یا خرید و نگهداری طولانی مدت از رمز ارز ها در نظر بگیرید.

همچنین نکته بسیار مهم دیگر درباره این روش سرمایه گذاری وجود کلاهبرداران بسیار زیاد در بازار برای سوء استفاده از کاربران است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن هستید حتماً تمام جوانب را در این باره در نظر بگیرید و سپس با احتیاط بسیار بالا برای این روش سرمایه گذاری اقدام کنید.

حضور در عرضه اولیه ارز دیجیتال

عرضه اولیه ارز دیجیتال که از آن به عنوان ico نیز یاد می شود، اصطلاحاً به زمانی اطلاق می شود یک ارز دیجیتال برای اولین بار در حال ورود به بازار است و شما قبل از ورود به بازار می توانید آن را در عرضه اولیه به قیمت بسیار کمتری نسبت به قیمت ورود آن به بازار خریداری کنید. معمولاً چند هفته یا چند ماه قبل از اینکه یک ارز دیجیتال به صورت رسمی وارد بازار شود در فرآیند عرضه اولیه قرار گرفته و کاربران می توانند با استفاده از انواع صرافی غیر متمرکز ارز دیجیتال برای خرید رمز ارز مورد نظر اقدام نمایند.

بعد از چند هفته یا چند ماه با ورود رمز ارز مورد نظر به بازار معمولا شاهد رشد های قابل توجه و چند برابری در آن خواهیم بود که می تواند سرمایه کاربران را در طول همان بازه کم به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اما استفاده از این روش برای سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال چالش هایی را نیز به دنبال دارد که حتماً باید به آنها نیز دقت داشته باشید.

دقیقاً مانند ایردراپ این روش نیز همیشه در دسترس نیست و شما باید ماهها منتظر باشید تا شاهد یک عرضه اولیه مناسب در بازار ارز دیجیتال بوده و بتوانید یک سرمایه گذاری سودآور را در آن برای خود رقم بزنید.

از این گذشته تمام عرضه اولیه ها در بازار ارز دیجیتال سودآور نیست و شما حتماً باید با تکنیک های تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال به دنبال انتخاب پروژه های مناسب و جذاب باشید.

بسیاری از رمز ارز های معرفی شده برای عرضه اولیه ها ممکن است کلاهبرداری باشند و بعد از مدتی به صورت کامل از بین برود که خرید این دسته از رمز ارزها می تواند ضرر بسیار سنگینی را نیز برای شما به دنبال داشته باشد.

با توجه به این نکات و این موارد استفاده از فرآیند خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال به هیچ وجه نمی تواند به روش اصلی شما برای سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال باشد و تنها می توانید از این روش به عنوان یک روش جذاب در کنار روش اصلی خود استفاده نمایید. همچنین نکته مهم دیگر در این باره این است که برخلاف تصور بسیاری از کاربران استفاده از این روش نیاز به دانش بسیار قدرتمندی دارد و اگر شما شناخت کافی نسبت به پروژه های تعریف شده برای عرضه اولیه نداشته باشید ممکن است سرمایه های خود را به خطر بیاندازید و وارد پروژه‌های شوید که بیشتر کلاهبرداری بوده و قصد تیم توسعه دهنده تنها جذب سرمایه اولیه و خارج شدن از بازار برای همیشه باشد.


کدام روش بالاترین سود را در سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال دارا است؟


بهترین روش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بهترین روش های سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال را به شما معرفی کردیم و همچنین نکات بسیار مهمی درباره استفاده از آن‌ها را نیز با شما در میان گذاشتیم تا بتوانید بر اساس شرایط و اهداف مورد نظر خود بهترین گزینه ها را انتخاب کنید. اما همانطور که در بالا اشاره کردیم قرار است تا به برخی از سوالات بسیار مهم درباره این روش ها نیز به شما پاسخ های لازم را ارائه کنیم تا این انتخاب برای شما ساده تر و بهینه تر باشد.

اولین سوالی که به ذهن ما می رسد این است که کدام یک از روش‌های بالا می تواند بیشترین پتانسیل سودآوری را برای شما ایجاد کند؟ برای پاسخ دادن به این سوال دو شرایط مختلف را میتوانیم در نظر بگیریم. اگر بخواهیم بدون در نظر گرفتن ریسک و خطرات سرمایه گذاری اقدام به معرفی بهترین روش برای کسب سود های بسیار بالا کنیم از نظر ما بهترین گزینه بازار فیوچرز ارز دیجیتال خواهد بود که بالاترین پتانسیل سودآوری را در بازار ارز دیجیتال دارا است.

اما وقتی صحبت از کنترل ریسک و مدیریت سرمایه به میان بیاید دیگر نمی توان این روش را انتخاب کرد زیرا در کنار پتانسیل بسیار بالا برای سودآوری ریسک بسیار زیادی داشته و معمولا اکثر کاربران در این فرآیند سرمایه گذاری با شکست روبرو می شوند. با توجه به این نکته ترجیح دادیم تا علاوه بر معرفی بهترین روش سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال بدون در نظر گرفتن ریسک به معرفی بهینه ترین روش نیز از این نظر بپردازیم.

بهینه ترین روش سرمایه گذاری که هم پتانسیل سودآوری قابل توجهی داشته باشد و هم ریسک سرمایه ‌گذاری در آن برای شما قابل کنترل باشد نوسان گیری در ارز دیجیتال است. با استفاده از نوسان گیری در ارز دیجیتال هر چند ممکن است پتانسیل سودآوری بازار فروش ارز را در اختیار نداشته باشید اما به دلیل امکان کنترل ریسک این روش در نهایت ممکن است برای شما سودآورتر باشد.


کدام روش کمترین ریسک را در سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال دارا است؟


دومین سوالی که درباره انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال باید به آن پاسخ دهیم انتخاب روشی است که کمترین میزان ریسک را برای شما به دنبال دارد. اگر بخواهیم از بین روش های معرفی شده در بالا روشی را به شما معرفی کنیم که کمترین میزان ریسک را دارد باید به روش خرید و هولد کردن ارز دیجیتال برای طولانی مدت اشاره داشته باشیم.

در فرایند سرمایه گذاری طولانی مدت بر روی یک ارز دیجیتال شما تنها با این چالش رو هستید که بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری هم با پتانسیل سوددهی قابل توجه و هم با میزان ریسک متوسط انتخاب کنید. البته هرچند رسیدن به این نتیجه گیری نیز با چالش‌های خاص خود همراه است اما به نسبت سایر روش های سرمایه گذاری ریسک کمتری برای شما به دنبال خواهد داشت.

در نظر داشته باشید که انتخاب این روش برای سرمایه گذاری با پول کم به میزان سرمایه شما نیز بستگی دارد. برای سرمایه های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان استفاده از این روش چندان قابل توجه نخواهد بود زیرا امکان استفاده از نرخ مرکب سود در بازه های زمانی طولانی مدت وجود ندارد و شما تنها به یک درصد سود مشخص از ابتدای بازه سرمایه ‌گذاری تا انتهای آن خواهید رسید.

حتی اگر مقدار سرمایه اولیه در دسترس شما بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است نیز پیشنهاد می کنیم تا بخشی از سرمایه های خود را برای خرید و نگهداری طولانی مدت رمز ارز ها اختصاص دهید و بخش دیگر آن را برای یک سرمایه گذاری میان مدت و نوسان گیری از ارز دیجیتال اختصاص دهید تا امکان استفاده از پتانسیل سوددهی هر دو روش را داشته باشید و از این طریق حتی میزان ریسک سرمایه ‌گذاری خود را نیز به حداقل شرایط ممکن برسانید.


کدام روش بیشترین ریسک را در سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال دارا است؟


احتمالاً با مطالعه نکات بالا خودتان می توانید به راحتی به این پرسش پاسخ دهید که کدام روش می تواند بیشترین ریسک را در سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال برای شما ایجاد کند. بله درست حدس زدید، استفاده از بازار فیوچرز برای سرمایه گذاری می تواند بیشترین ریسک را به سرمایه گذاری شما وارد کرده و شرایط بسیار سختی را برای شما به وجود آورد.

به صورت یک اصل کلی و مهم در اقتصاد معمولاً روش هایی که میزان سودآوری بسیار بالایی داشته باشند ریسک سرمایه ‌گذاری در آنها نیز بالاتر است. به عنوان مثال اگر بخواهیم سرمایه گذاری در بازار مسکن و سرمایه گذاری در بازار بورس را با همدیگر مقایسه کنیم ریسک سرمایه گذاری در بازار بورس به مراتب بیشتر است و در عوض سودآوری این بازار نیز نسبت به سرمایه گذاری در بازار مسکن در بازه های زمانی طولانی مدت به مراتب بیشتر خواهد بود.

البته بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در یک روش به این معنا نیست که شما به هیچ وجه از آن استفاده نکنید. شما می توانید با شرکت در دوره ارز دیجیتال و کسب مهارت های لازم برای استفاده از مزیت های بازار فیوچرز وارد این بازار نیز شده و برخی از سرمایه های خود را به میزان کم وارد این بازار نموده و از پتانسیل سوددهی این بازار نیز برای کسب سود استفاده نمایید.


بهترین روش سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال چیست؟


بهترین روش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال حالا لازم است از میان تمام روش ها و نکاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم بهترین روش سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال را انتخاب کنید. خودمان میتوانیم بهترین روش را از دیدگاه خود برای شما معرفی نماییم اما این انتخاب به آیتم های مختلفی بستگی دارد و شما بر اساس این آیتم ها و شرایط سرمایه گذاری خود باید برای این انتخاب اقدام نمایید.

اگر سرمایه در دسترس شما کمتر از ۱۰ میلیون تومان است بهترین روش سرمایه گذاری با پول کم می تواند استفاده از مزیت های بازار فیوچرز باشد به شرط اینکه آموزش‌های لازم را پشت سر گذاشته و به تسلط و تجربه کافی برای فعالیت در این بازار برسید.

برای کسانی که سرمایه اولیه در دسترس آنها بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان از بهترین روش استفاده از نوسان گیری ارز دیجیتال است زیرا هم امکان سودآوری به میزان قابل توجه در آن وجود خواهد داشت و هم ریسک سرمایه ‌گذاری کمتری را نیز می توانید برای معاملات خود متصور باشید.

برای کسانی که سرمایه اولیه در دسترس آنها بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است تقسیم سرمایه ها میان سه روش سرمایه گذاری خرید طولانی مدت، نوسان گیری و حضور در بازار فیوچرز می تواند بهترین گزینه باشد. در این حالت بهتر از شما بخش اعظمی از سرمایه های خود در حدود ۶۰ درصد را در فرآیند خرید و نگهداری طولانی مدت رمز ارزها اختصاص دهید و ۳۰ درصد آن را نیز برای نوسان گیری در نظر بگیرید و در نهایت ۱۰ درصد باقیمانده را نیز وارد بازار فیوچرز نمایید.


آیا کسی در بازار ارز دیجیتال با پول کم موفق شده است؟


داشتن یک تجربه موفقیت‌آمیز حتی از سوی دیگران می‌تواند یک پله عالی برای ورود به بازار برای سرمایه گذاری و کسب سود باشد. اگر ما کسانی را بشناسیم که با سرمایه و پول کم وارد بازار ارز دیجیتال شده و به موفقیت های قابل توجه در این بازار رسیده باشند این انگیزه برای ما نیز وجود خواهد داشت تا بتوانیم با این میزان سرمایه در این بازار به سودآوری بپردازیم.

اگر در میان اطرافیان شما کسانی وجود دارند که با پول کم وارد این بازار شده و به موفقیت قابل توجه حتی به صورت شانسی در آن رسیده باشند بهتر است حتماً با آنها صحبت کنید. البته نه اینکه از همان روش های آنها برای سرمایه گذاری استفاده نماید بلکه همان تجربه موفقیت آمیز آن ها در بازار می تواند انگیزه برای یک سرمایه گذاری مطمئن و مناسب برای شما باشد تا نه وارد روند های سرمایه گذاری با ریسک بسیار بالا شوید و نه از سودآوری در این بازار ناامید شوید.

در حال حاضر افراد مختلفی را می شناسیم که با پول کم وارد بازار ارز دیجیتال شده و سودآوری قابل توجهی را حتی در بازه های زمانی کوتاه مدت برای خود رقم زدند. سرمایه ‌گذاری در این بازار با چالش‌های بسیار زیادی روبرو است اما نکته مهمی که در این بین وجود دارد این است که اکثر اطرافیان ما کسانی هستند که در دوره ارز دیجیتال شرکت کرده و با تسلط کامل و با استفاده از تجربیات اساتید ما ورود خود را به بازار ارز دیجیتال با قدرت آغاز کرده اند.

احتمالاً در میان کسانی که آموزش‌های ابتدایی لازم را پشت سر نگذاشته و تسلط کافی برای استفاده از تحلیل تکنیکال در معاملات ارز دیجیتال را نداشته باشند مشاهده چنین اشخاصی نیز به ندرت خواهد بود.


نکاتی مهم در فرایند سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال


سعی کردیم تا یک مقاله آموزنده و البته منطبق بر واقعیت های بازار ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری با پول کم در این بازار برای شما آماده کنیم و تمام بند ها و نکاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم همگی در همین راستا در نظر گرفته شده بودند. در نهایت برای یک اتمام حجت لازم داشتیم تا برخی از نکات بسیار مهم و تجربی را نیز برای این فرایند سرمایه ‌گذاری برای شما تبیین کنیم که دقت به آنها می تواند قدرت شما را در همان زمان ورود به این بازار برای سرمایه گذاری افزایش داده و مسیر را برای شما روشن تر کند.

ما در طول بیش از دو دهه فعالیت خود برای آموزش روش های سرمایه گذاری در بازارهای مختلف با افراد بسیار زیادی روبرو شده‌ایم که هم مسیر های اشتباه و غلط را طی کرده و با معاملات اشتباه سرمایه‌های خود را از دست داده‌اند و هم افرادی را می شناسیم که با دقت به نکات آموزش داده شده روند موفقیت‌آمیز را برای خود طی کرده و در یک بازه زمانی کوتاه سود قابل ملاحظه‌ای را نیز به دست آورده‌اند.

بر این اساس در ادامه تجربیات و نکاتی را با شما در میان می گذاریم که می‌تواند شما را از میان افراد دسته اول خارج کرده و وارد افراد دسته دوم نماید. البته اینکه شما این تجربیات و نکات را در نظر بگیرید و برای آنها اهمیت قائل شوید دقیقاً یک انتخاب شخصی برای شما خواهد بود و ما نمی توانیم اصرار زیادی برای این منظور داشته باشیم اما با این حال و وظیفه ما است تا این کار را به صورت کامل برای شما تشریح کنیم.

  • با ریسک کم معامله کنید

سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال پتانسیل سود دهی بسیار بالایی را در اختیار کاربران معامله‌گران قرار میدهد. سوال بسیار مهمی که درباره فرایند سرمایه ‌گذاری در این بازار باید از خود بپرسید این است که آیا تمام افرادی که وارد این بازار می‌شوند به موفقیت رسیده و میتوانند سرمایه کم خود را چند صد برابر نمایند؟

اگر تنها یک جستجوی ساده در شبکه های اجتماعی مربوط به رمز ارزها داشته باشید با تعداد بسیار زیادی از افراد روبرو خواهید شد که در فرآیند سرمایه گذاری در این بازار شکست خورده و دارایی های خود را به صورت کامل از دست داده‌اند. حالا سوال بسیار مهم اینجاست که آیا شما با این افراد فرق دارید و قرار نیست ضرر کنید؟

اگر این دیدگاه در ذهن شما شکل گرفته توصیه میکنیم که سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را برای همیشه فراموش کنید و به دنبال روش های مطمئن تر و با ریسک کمتر در بازار بگردید تا در نهایت سرمایه های اولیه خود را نیز از دست ندهید.

اما اگر این دیدگاه را در ذهن دارید توصیه می کنیم که حتماً در صورت استفاده از هر کدام از روش های بالا برای سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال میزان ریسک خود را به حداقل ممکن برسانید.

متاسفانه اکثر افرادی که وارد بازار ارز دیجیتال میشوند و سرمایه گذاری خود را در این بازار آغاز می‌نمایند واریز که بالا به دنبال سودآوری می گردند و بر این تصور هستند که آنها مانند افراد زیان‌ده نخواهند بود و می توانند ارزش سرمایه های خود را در طول یک بازه زمانی کم چندین برابر کنند. اتفاقی که دقیقاً برعکس رو خواهد داد و این افراد نیز سرمایه های خود را برای همیشه از دست خواهند داد.

کاهش میزان ریسک سرمایه گذاری در این بازار یکی از راه حل هایی است که می تواند در شروع ورود به بازار شرایط بهتری را برای شما ایجاد کرده و جلوی ضرر های سنگین شما را بگیرد. این ترفند حداقل می تواند تجربیات شما را در بازار افزایش داده و باعث شود تا در نهایت می توانید برای زمان بیشتری در بازار باقی بمانید و با افزایش میزان تجربیات و تسلط خود به روش های تحلیل تکنیکال احتمال موفقیت خود را افزایش دهید.

  • به دنبال سودهای منطقی اما دائمی باشید

اگر شما بتوانید در یک بازه زمانی یک ماهه ارزش دارایی های خود را به هزار برابر برسانید با یک سرمایه یک میلیون تومانی می توانید به سرمایه یک میلیارد تومانی برسید و در ماه دوم نیز تکرار این روند می تواند یک سرمایه هزار میلیارد تومانی برای شما رقم بزند. اما آیا چنین سرود هایی در بازار ارز دیجیتال منطقی است و امکان رسیدن به آنها وجود دارد؟

حتی اگر چنین امکانی در بازار ارز دیجیتال وجود داشته باشد بایستی پاسخ شما به این سوال منفی باشد در غیر اینصورت در سراشیبی شکست و از بین رفتن سرمایه های خود قرار گرفته و خیلی زود دارایی‌های خود را از دست خواهید داد.

بسیار مهم است که شما در فرایند سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال سود های منطقی برای خود در نظر بگیرید و علاوه بر آن اهداف خود را برای بازه های زمانی کوتاه مدت بچینید. به عنوان مثال رسیدن به یک سود ۲۰ درصدی در هر ماه میتواند یک هدف کاملاً منطقی و ایده آل در این بازار برای معامله گران باشد.

نداشتن یک دیدگاه منطقی برای رسیدن به سود در بازار ارز دیجیتال مانند یک سم خیلی زود تمام سرمایه های شما را به باد خواهد داد و اگر شما این نصیحت را جدی نگیرید متاسفانه هیچ شانسی برای موفقیت در بازار نخواهید داشت. واقعاً تعداد افرادی که  نکته را در روند سرمایه ‌گذاری خود جدی می‌گیرند بسیار کم هستند و به همین دلیل است که تعداد افراد موفق در فرایند سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال نیز کم هستند.

  • سیگنال ارز دیجیتال هیچ راه نجاتی نیست

در سال های اخیر شاهد بودیم که بسیاری از افراد تنها راه نجات خود از ضررهای سنگین و رسیدن به سود های قابل توجه در بازار ارز دیجیتال را استفاده از سیگنال ارز دیجیتال می دانند. بیایید در این باره کمی منطقی صحبت کنیم.

چه کسانی به دنبال ارائه سیگنال ارز دیجیتال و دریافت پول از این بابت هستند؟ آیا کسی که سیگنال های مطمئنی برای معاملات بازار ارز دیجیتال ارائه می دهد نمی تواند با استفاده از همین سیگنال ها در بازار معاملات موفق خود را رقم زده و به سودآوری قابل توجه به سطح دیگر نیاز به چند صد هزار تومان سرمایه شما برای ارائه سیگنال در کانال های وی آی پی نداشته باشد؟

از زمان آغاز بازارهای مالی و سرمایه گذاری مقوله سیگنال به عنوان یکی از راه های کسب درآمد از افراد کلاهبردار و ناتوان در بازار های مالی به وجود آمده و هنوز هم ادامه دارد. نکته بسیار شگفت آور در این باره این است که هنوز هم افراد زیادی برای سرمایه گذاری خود در بازارهای مالی از سیگنال استفاده می نمایند که همین موضوع باعث شده تا این افراد سودجو به فعالیت خود ادامه دهند.

سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال با استفاده از سیگنال هیچ شانسی برای موفقیت شما به وجود نخواهد آورد و استفاده از این روش در نهایت تمام دارایی های شما را از بین خواهد برد. در دور و بر خود بگردید و ببینید آیا کسی را می شناسید که با استفاده از سیگنال ارز دیجیتال به موفقیت قابل توجه در بازار رسیده و در حال حاضر سرمایه هنگفتی در اختیار دارد؟ ما که در دوره برخورد و چنین کسی را نمی شناسیم و نمی‌توانیم به شما معرفی کنیم.

  • اشتباهات خود را خیلی سریع بپذیرید

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که در فرایند سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال باید به آن اشاره داشته باشیم قبول کردن اشتباهات در فرآیند سرمایه گذاری و معاملات است. بعد از ورود به بازار ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری با پول کم دو مسیر پیش روی شما قرار خواهد گرفت. یا اشتباهات خود را خیلی سریع می پذیرد و به دنبال حل کردن آنها بر می آید و یا اینکه همین اشتباهات در نهایت باعث از بین رفتن تمام دارایی های شما در بازار خواهد شد.

بهترین و باتجربه ترین معامله گران در بازار نیز دچار اشتباه می‌شوند و بسیاری از معاملات آنها با ضرر همراه میشود. تفاوت یک معامله گر موفق و با تجربه با یک معامله گر تازه کار و بی تجربه در پذیرفتن سریع اشتباهات و دور ماندن از این اشتباهات و انجام معاملات بهتر در آینده است.

فرد تازه کار اشتباه خود را نمی پذیرد و سر می کند تا باسواد بودن در ضرر ها دوباره شرایط اولیه را بازگرداند شرایطی که هیچ وقت رقم نمیخورد. اما یک فرد حرفه ای سریع اشتباه خود را قبول کرده و با استفاده از تکنیک های در دسترس خود به دنبال انتخاب معاملاتی می گردد که این اشتباه را جبران نماید و البته قطعا به سودآوری نیز برسد.

  • سرمایه گذاری را با قمار یکی نکنید

در ابتدای این مقاله سعی کردیم تا یک تعریف کاملاً مشخص از سرمایه گذاری برای شما داشته باشیم و دقیقا هدف اصلی ما از این تعریف نیز رسیدن به این نکته بود که شما نباید سرمایه گذاری را با قمار یکی بدانید. وقتی شما بدون هدف و بدون داشتن یک استراتژی معاملاتی مشخص سرمایه گذاری خود را در بازار آغاز می کنید در واقع در حال قمار کردن هستید و به دنبال این هستید که به صورت شانسی در این بازار به موفقیت برسید.

مانند قمار های معمولی این روش قمار کردن نیز در نهایت شکست شما را منجر خواهد شد و نمی تواند موفقیت را در فرایند معاملات برای شما رقم بزند. اگر به دنبال حمام کردن در بازار ارز دیجیتال هستید بهتر است از بازار های ساده تری استفاده کنید که نیاز به یادگیری و آموزش خاصی نداشته باشند و خیلی سریع نیز بتوانید معاملات خدا در آن ها آغاز نمایید و حتی چالش مربوط به عضویت در صرافی های خارجی و تحریم ها نیز شامل حال آنها نباشد.

  • روش تحلیلی مشخص و هدفمند داشته باشید

نکته مهم بعدی که در فرایند سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال می تواند برای شما قابل توجه باشد استفاده از روش‌های تحلیلی کاملاً مشخص و هدفمند برای سرمایه ‌گذاری در این بازار است. داشتن یک استراتژی معاملاتی مشخص باعث می شود تا شما دقیقا متناسب با شرایط از پیش تعیین شده معامله کنید و وارد معاملات و فرصت های هیجانی نشوید.

اگر با معامله گران و سرمایه گذاران قدیمی بازار ارز دیجیتال صحبت کنید اکثر آنها اصلی ترین دلیل شکست خود در بسیاری از معاملات را عدم تسلط بر احساسات و هیجانات می دانند و بر این باور هستند که اگر از یک استراتژی کاملاً مشخص و مدون در معاملات خود استفاده می کردند وارد چنین هیجاناتی نشده و می توانستند دارای خود را از بسیاری از ضرر ها دور نگه دارند.

البته نه اینکه تمام استراتژی های معاملاتی تعریف شده برای خرید و فروش در بازار ارز دیجیتال می توانند سودآوری قابل توجهی داشته باشند و موفقیت شما را تضمین خواهد کرد اما عدم استفاده از یک استراتژی مشخص می تواند شکست شما را در این بازار تضمین کند.

با داشتن یک استراتژی معاملاتی شما تنها وارد فرصت‌های سرمایه ‌گذاری خواهد شد که دقیقاً منطبق با شرایط از پیش تعیین شده توسط شما باشند و این موضوع می‌تواند مزیت های بسیار زیادی برای شما به دنبال داشته باشد. کنترل هیجانات و احساسات اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزیت است و علاوه بر آن بهینه کردن ضرر ها کاهش حداکثری معاملات اشتباه را نیز می‌توانیم به این مزیت ها اضافه کنیم.

  • منظم سرمایه گذاری کنید

یکی دیگر از نکاتی که در فرایند سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال می تواند برای شما سود آور باشد انجام معاملات به صورت منظم و با یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده است. انجام معاملات منظم و بر اساس اصول از پیش تعیین شده یکی از نکات بسیار مهم برای موفقیت کاربران در این بازار است که البته کمتر کسی را می توان با این دیدگاه در بازار پیدا کرد.

البته شایان ذکر است که درصد قابل توجهی از معامله گران بازار ارز دیجیتال به این نکات واقف هستند که انجام معاملات منظم می تواند در نهایت برای آنها سودآور و موفقیت آمیز باشد اما کمتر کسی به این نکته دقت می‌کند و آنرا در معاملات خود رعایت می نماید.

انجام معاملات منظم باعث می شود تا شما از بسیاری از معاملات اشتباه در بازار دور بمانید و روندی را در پیش بگیرید که در دراز مدت باعث سود آوری شما شود. منظم بودن باعث می شود تا به مرور اشتباهات گذشته را تکرار نکنید و می توانید از معاملات اشتباه خود برای انجام هر چه بهتر معاملات در آینده درس بگیرید.

  • خطرات ارز دیجیتال را بشناسید و از آنها اجتناب کنید

خطرات ارز دیجیتال از آن دسته از اگر آنها را جدی نگیریم ممکن است حتی معاملات موفق خود را نیز با چالش همراه کرده و نتوانیم یک سرمایه گذاری جذاب برای خود رقم بزنیم. خطرات بسیار زیادی در فرایند سرمایه گذاری در این بازار وجود دارند که با روشهای معمول امکان از بین بردن آن خطرات وجود ندارد و حتماً شما باید از قبل تمهیدات لازم برای دور ماندن از آنها را در نظر گرفته باشید.

وقتی شما یک خطر را در فرایند سرمایه ‌گذاری خود جدی نگیرید ممکن است چالش های سرمایه گذاری برای شما بسیار زیاد شود و نه توانید حتی از دانش و تجربیات خود در بازار نیز به خوبی استفاده کنید. در مقالات مختلف آموزش رایگان ارز دیجیتال سعی کرده ایم تا تمام خطرات مربوط به سرمایه گذاری در این بازار را با شما در میان بگذاریم. با مطالعه این مقالات این شرایط برای شما وجود خواهد داشت تا از همان ابتدا راه حل های لازم برای دور ماندن از آنها را در نظر بگیرید و بتوانید یک سرمایه گذاری مطمئن و کم خطر برای خود رقم بزنید.

فرض کنید که شما بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در بازه های زمانی طولانی مدت را انتخاب کرده اید. اما با خطر نگهداری از رمز ارزها در حساب صرافی داخلی و یا صرافی خارجی آشنا نیستید و رمز ارزهای خود را در حساب صرافی نگهداری میکنید.

ممکن است در طول یک بازه زمانی طولانی مدت مشکلاتی برای حساب صرافی مورد نظر ایجاد شده و شما عملاً سرمایه های خود را به راحتی از دست بدهید و دیگر شانسی برای بازگرداندن آنها نیز وجود نداشته باشد. نکته بسیار جالب این است که در حال حاضر چنین شرایطی برای بسیاری از کاربران به وجود آمده و دائماً در حال از بین رفتن دارایی بسیاری از کاربران در حساب صرافی های مختلف هستیم اما کمتر کسی از این موضوع درس می گیرد.

  • به فکر یک دوره آموزش عالی در بازار رمز ارزها باشید

مهمترین اصل و نکته که در فرایند سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال با پول کم باید به آن اشاره کنیم آموزش است. استفاده از مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال و یا حتی شرکت در یک دوره ارز دیجیتال حرفه ای می تواند پیش نیازهای لازم برای موفقیت در این بازار را در اختیار شما قرار دهد و شما را به سمت موفقیت پیش ببرد.

بگذارید اهمیت آموزش برای ورود به بازار ارز دیجیتال را با یک جمله بسیار پر مفهوم برای شما بیان کنیم:

آموزش ارز دیجیتال تضمین کننده موفقیت شما در این بازار نخواهد بود اما عدم استفاده از آموزش ارز دیجیتال می تواند تضمین کننده شکست شما در این بازار باشد.

در واقع وقتی شما بدون آموزش فرایند سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را آغاز می کنید احتمال از بین رفتن و نابودی سرمایه های شما بسیار زیاد خواهد بود و عملاً شانس زیادی برای موفقیت در این بازار ندارید. استفاده از سیگنال ارز دیجیتال و یا روش های این چنینی حداکثر امکاناتی است که در این شرایط اختیار خواهید داشت که این روش ها نیز همانطور که در بالا اشاره کردیم در نهایت شکست را برای شما رقم خواهند زد.

کلام آخر


سعی کردیم تا سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال را با یک دید کاملاً منطقی و حرفه‌ای برای شما تبیین کنیم. واقعیت این است که انتظار نداریم تمام شما به تمام نکاتی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم دقت داشته باشید و آنها را سرلوحه معاملات خود در بازار قرار دهید. زیرا اگر چنین بود در حال حاضر تمام سرمایه گذاران در بازار ارز دیجیتال به سودآوری رسیده و در حال انجام معاملات موفق در بازار بودند. در حالی که آمارها نشان می‌دهد که تنها ۱۰ درصد از معامله گران چنین شرایطی دارند و بقیه با ضرر های بسیار سنگینی در بازار روبرو هستند.

برای اینکه در نهایت شما جزء ۱۰ درصد موفق به سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال باشید لازم است و تمام نکات این مقاله را در نظر بگیرید و با آنها در فرآیند معاملات خود عمل کنید. فرقی نمی کند که شما چقدر سرمایه اولیه در اختیار دارید در هر صورت عدم دقت به نکات بالا شکست شما را تضمین خواهد کرد.

در انتها و در بخش دیدگاه ها منتظر شنیدن نظرات شما درباره فرایند سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال هستیم و همچنین دوست داریم تا اگر تجربه ای در این باره دارید را با ما و با سایر کاربران در میان بگذارید تا در نهایت با یک همفکری فرآیند سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی کاملاً بهینه شود. کانون بورس همراه شما در بازارهای مالی و سرمایه گذاری است.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: