ضمن تبریک سال نو، به اطلاع می رساند از تاریخ 26 اسفند ماه 1402 لغایت 25 فروردین ماه 1403، تمامی کلاس های حضوری کانون بورس برگزار نخواهند شد.
لوگو کانون بورس
نوروز مبارک

ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

ویژگی های ارز دیجیتال
شما در حال مطالعه مقاله ۱۰ از ۴۷ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر مقاله آموزش ارز دیجیتال ما را مطالعه کرده باشید، به خوبی با ماهیت ارزهای دیجیتال آشنا بوده و می‌دانید که این ارزها چه ماهیتی دارند. در این مقاله قصد داریم به صورت کاملاً کاربردی و حرفه‌ای به بررسی انواع ارز دیجیتال و ماهیت این ارزها بپردازیم. دقت کنید که اگر شناخت اولیه نسبت به این ارزها نداشته و هنوز در اول راه هستید، بهتر است ابتدا مقاله آموزش رایگان ارز دیجیتال ما را مطالعه کرده و سپس برای دریافت نکات حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر در ادامه با ما همراه شوید.

برای کسانی که دوره ارز دیجیتال را ما را در آکادمی کانون بورس طی کرده و به صورت حرفه‌ای در این بازار فعالیت دارند، مطالعه این مقاله می‌تواند یادآور درس‌های گذشته باشد. اگر هنوز هیچ دوره آموزش ارز دیجیتالی را طی نکرده و از پکیج غیر حضوری آموزش ارز دیجیتال نیز استفاده نکرده‌اید، این مقاله می‌تواند یک محتوای کاملاً حرفه‌ای و به در بور برای سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال باشد.

راهنمای مطالعه نمایش

ارز دیجیتال چیست ؟

ارز دیجیتال چیست و چرا از این لفظ برای نامیدن آن استفاده می‌شود؟ ارز دیجیتال در واقع حکم پول و اسکناس را در دنیای دیجیتال به عهده دارد. این ارزها برنامه‌های کد نویسی شده هستند که قابلیت های خاص خود را داشته  و به کاربر اجازه انجام فعالیت هایی را می‌دهد.

کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال در واقع شبکه های غیر متمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند که بدون دخالت هیچ مرجع مرکزی یا دولتی تولید شده و به عنوان واحدی برای پرداخت ها در محیط مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ارزهای دیجیتال توسط فرآیندی به عنوان رمزنگاری در محیط مجازی ایمن شده و با استفاده از امضای دیجیتال امکان نقل و انتقال ایمن آنها در این محیط امکان پذیر می‌شود.

ارز دیجیتال چیست به زبان ساده

در بند قبل به بررسی تعریف حرفه‌ای و تخصصی ارز دیجیتال پرداختیم. اما ارز دیجیتال چیست به زبان ساده چه پاسخی می‌تواند داشته باشد؟

برای درک ارز دیجیتال به زبان ساده شما را به نحوه استفاده از حساب های بانکی در محیط مجازی ارجاع می‌دهیم. شما برای پرداخت هزینه یک خرید اینترنتی در محیط اینترنت می‌توانید از حساب بانکی خود استفاده کرده و با انتقال پول از حساب خود به حساب فروشنده، مبلغ هر جنسی را بپردازید.

در این فرایند هر چند در حساب بانکی عملاً پول از حساب شما برداشته شده و به حساب فروشنده وارد شده است، اما شما به صورت فیزیکی هیچ عملیاتی انجام نداده‌اید. حال فرض کنید که قرار باشد مبلغ جنس خریداری شده را با طلا بپردازید. می‌توانید از حساب صرافی خود مقداری طلا به ارز قیمت جنس به حساب مشتری بفرستید.

ارز دیجیتال چیست

ارز دیجیتال نحوه مدرن و به روز انتقال ارزش یک خرید به حساب شخص ثالث در قرن ۲۱ است که جایگزین همه این موارد شده است. ارز دیجیتال را می‌توان پول یا اسکناس در محیط مجازی تعریف کرد که البته هیچ نمود فیزیکی نداشته و برای پرداخت های در محیط اینترنت قابل استفاده است.

دقیقاً مانند ارزهای مختلف کشورها که هر یک ارزش خاص خود را در جهان دارند، هر یک از انواع ارز دیجیتال نیز به جهت عوامل مختلف، ارزش خاص خود را پیدا کرده‌اند.

رمز ارز چیست ؟

انگور، عنب و اوزوم هر سه به معنی میوه انگور هستند که در زبان های مختلف از آنها استفاده می‌شود. رمز ارز نیز همان ارز دیجیتال است که در میان پارسی زبان ها به این نام مشهور شده است. پس برای تعریف رمز ارز باید شما را به دو بند قبلی و پاسخ ارز دیجیتال چیست ارجاع دهیم. اگر این سؤال را درباره کریپتوکارنسی هم داشته باشید، دوباره مجبور هستیم همین پاسخ را به شما ارائه کنیم. زیرا کریپتوکارنسی هم نام لاتین ارز دیجیتال می‌باشد.

برای درک هر چه بهتر اصطلاحات ارز دیجیتال می‌توانید از مقاله جامع و کامل ما استفاده کنید.

ارز دیجیتال چیست

کاربرد ارز دیجیتال چیست ؟

در حال حاضر که در حال نگارش این مقاله هستیم، بیش از ۵۰۰۰ ارز دیجیتال در جهان توسعه یافته و در دسترس قرار گرفته است. برای هر کدام از این ارزها می‌توان کاربردهای خاص خود را تعریف کرد. از این رو پرداخت به کاربرد ارز دیجیتال خود نیاز به یک مقاله ۵۰۰۰ صفحه ای خواهد داشت. اما بسیاری از این کاربردها خیلی متعارف نبوده و حتی ممکن است به همین دلیل باعث بی ارزش شدن ارز دیجیتال مذکور نیز شود. از این رو در این بخش سعی داریم تا عمومی‌ترین کاربرد های ارز دیجیتال را با شما در میان بگذاریم که به شرح زیر است:

  • واحدی برای نقل و انتقال مبلغ و ارزش یک کالا در هنگام خرید و فروش اجناس
  • امکان انجام معاملات در سطح بین‌المللی در کمترین زمان ممکن
  • سرمایه گذاری هم در سطح خرد و هم در سطح کلان

به اصطلاح می‌توان کاربرد ارز دیجیتال را با کاربرد پول و اسکناس واقعی هم مقایسه کرد. ارزهای دیجیتال قرار است جایگزینی برای پول واقعی باشند؛ از این رو می بایست تمام کاربردهای پول را داشته و به راحتی بتوان از شرایط آنها برای جایگزینی با پول واقعی استفاده کرد.

کاربرد ارز دیجیتال در ایران

کاربردهای ارز دیجیتال

کاربرد ارز دیجیتال در ایران چیست؟ پاسخ این سؤال به این دلیل اهمیت دارد مه متأسفانه کشور ما از نظر اقتصادی شرایط کاملاً متفاوتی با سایر کشورها داشته و عملاً رفتار تمام بازارها در کشور ما نیز با رفتار سایر کشورها متفاوت است. کاربران ایرانی به تمام امکانات مربوط به این ارزها دسترسی نداشته و نمی‌توانند مانند کاربران جهانی به راحتی از ویژگی های ارز دیجیتال استفاده نمایند.

اما با این حال در معرفی کاربرد ارز دیجیتال در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرمایه گذاری را کی توان اصلی ترین کاربرد ارز دیجیتال در ایران برشمرد.
  • هم چنین دور زدن تحریم ها برای نقل و انتقال پول در سطح بین‌المللی را نیز می‌توان یکی دیگر از کاربرد های ارز دیجیتال در ایران عنوان کرد.

ویژگی های ارز دیجیتال چیست ؟

دقیقاً به مانند کاربرد ارز دیجیتال برای بخش ویژگی های ارز دیجیتال نیز می‌توان موارد بسیار زیادی را عنوان نمود. هر ارز دیجیتالی بنا به اهداف توسعه ای که دارد، دارای ویژگی های خاص خود نیز بوده و از این رو می‌توان برای آن ویژگی های خاصی تعریف کرد. اما توسعه اصلی و اولیه ارزهای دیجیتال برای کاربردهای خاصی بوده و به همین دلیل شاهد ویژگی های مشترک زیادی در آنها هستیم. معرفی این ویژگی ها کمک می‌کند تا شما هر چه بیشتر با ماهیت این ارزها آشنا شوید.

از جمله اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های ارز دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • غیر متمرکز بودن
  • عدم نیاز به شخص ثالث برای نقل و انتقال
  • عدم وابستگی به دولت یا سازمان خاصی
  • ایمن بودن
  • رمزنگاری شده
  • غیر قابل بازگشت بودن نقل و انتقال ارزها
  • سرعت بالا در فرایند انتقال

البته ویژگی های بسیار زیاد دیگری را نیز می‌توان برای انواع ارز دیجیتال تعریف کرد که معمولاً به صورت خاص برای یک یا چند رمز ارز تعریف می‌شوند که در معرفی هر یک از انواع ارزهای دیجیتال در بخش مقالات سایت به بررسی تخصصی آنها پرداخته‌ایم.

مزیت های ارز دیجیتال چیست ؟

بخش مربوط به معرفی مزیت های ارز دیجیتال یکی از بخش هایی است که خود ما نیز علاقه بسیار زیادی به آن داریم. معرفی این مزیت ها از این نظر جذاب است که امیدواری به آینده آنها را بیشتر می‌نماید. البته این بخش با یک چالش بزرگ نیز همراه است.

بسیاری از کاربران بر این باورند که همه رمز ارزها مزیت های ارز دیجیتال را دارا هستند. اما این تصور غلط است. مزیت های ارز دیجیتال برای تمام رمز ارز تعریف نشده و بسیاری از به اصلاح زرد ارزها اصلاً این مزیت ها را ندارند.

از مهم ترین مزیت های ارز دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عدم وابستگی به هیچ سازمان و دولت خاص
  • عدم امکان دخالت دولت ها و گروه های مختلف در روند تغییرات قیمت آنها
  • امکان سرمایه گذاری بدون واسطه در آنها حتی برای کاربران خرد
  • امکان خرید و فروش ارز دیجیتال در کمتر از چند صدم ثانیه
  • امنیت بسیار بالا با توجه به امنیت بالای بلاک چین
  • تنوع بسیار بالا هم برای سرمایه گذاری و هم برای استفاده برای کارکردهای مختلف

معایب ارز دیجیتال چیست ؟

همان طور که به صورت صادقانه به بررسی مزیت های ارز دیجیتال پرداختیم، لازم است تا معایب آنها را نیز بیان کنیم. البته که بررسی این معایب باعث می‌شود تا کاربران ایرانی که به دنبال سرمایه گذاری بر روی این ارزها هستند، روند بهتری برای معاملات خود داشته و خود را از ضررهای سنگین و ورود به ارزهای دیجیتال بی در و پیکر در امان نگه دارند.

معایب ارز دیجیتال در بندهای زیر خلاصه می‌شود:

  • عدم وجود هیچ نظارت برای شرایط توسعه و یا کنترل آنها
  • امکان وجود تقلب در توسعه ارزهای دیجیتال زرد و سوء استفاده از اعتماد کاربران
  • بالا بردن تب و تاب سرمایه گذاری در جامعه و تأثیر مستقیم روی سایر بازارهای مالی
  • زیاد بودن تعداد ارزهای دیجیتال جعلی و تقلبی
  • چالش های مربوط به خرید و فروش و نقل و انتقال رمز ارزها در کیف پول و حساب های موجود در صرافی

اولین ارز دیجیتال چیست ؟

کاربردهای ارز دیجیتال

بیت کوین نامی آشنا برای تمام جامعه امروز . چه کسانی که در بازار ارزهای دیجیتال حاضر بوده و چه کسانی که در این بازار هیچ فعالیتی ندارند، با این عبارت آشنا بود و می‌دانند که اگر در ۱۰ سل گذشته بخشی از سرمایه های خود را به خرید بیت کوین اختصاص می‌دادند، اکنون به یکی از سرمایه داران بزرگ تبدیل شده بودند.

بیت کوین در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار به جامعه جهانی معرفی شد. اکنون بیت کوین به عنوان بهترین ارز دیجیتال جهان معرفی می‌شود. برای دیدن اطلاعات فاندامنتالی این ارز اعم از

  • قیمت لحظه ای بیت کوین
  • نمودار بیت کوین
  • حجم معاملات بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته
  • تغییرات قیمت بیت کوین
  • نمودار بیت کوین از ابتدا تاکنون

می‌توانید هم از سایت کوین مارکت کپ استفاده کرده و هم از مقالات جامع و کامل ما در کانون بورس استفاده کنید.

تاریخچه ارز دیجیتال چیست ؟

در بند قبلی با معرفی بیت کوین به نوعی به بررسی تاریخچه این ارز دیجیتال نیز پرداختیم. هر چند تاریخچه ارز دیجیتال خیلی تاریخچه طولانی نیست اما با این حال در همین یک دهه و اندی سال تفاوت های بسیار زیادی در زندگی انسان داشته است. از تغییر سلیقه کاربران برای سرمایه گذاری گرفته تا تأثیر مستقیم روی سایر بازارهای جهانی باعث شده تا هر کسی که در هر بازاری فعالیت دارد، نیم نگاهی به بازار ارزهای دیجیتال نیز داشته باشد.

انواع ارز دیجیتال چیست ؟

انواع ارز دیجیتال چیست؟ پاسخ دادن به این سؤال از چندین جنبه مختلف امکان پذیر است. دسته بندی های بسیار زیادی برای انواع ارز دیجیتال تعریف شده که هر یک اهمیت خاص خود را دارد. برای مثال در یک دسته بندی ارزهای دیجیتال را می‌توان بر اساس نوع پروژه اولیه آنها تقسیم نمود. شبکه های بلاک چین مورد استفاده برای هر یک از انواع ارز دیجیتال نیز می‌تواند یکی از دسته بندی های به کار گرفته شده برای تقسیم آنها باشد.

کاربردهای ارز دیجیتال

برای اینکه یک بار برای همیشه پاسخ سؤال انواع ارز دیجیتال چیست را درک کنید، لازم دانستیم تا تمام این دسته بندی ها را با شما در میان بگذاریم.

  • کوین و توکن

در این دسته بندی انواع ارز دیجیتال در دو دسته کوین و توکن قرار می‌گیرند. کوین به آن دسته از ارزهای دیجیتالی اطلاق می‌شود که دارای شبکه بلاک چین اختصاصی می‌باشند. بیت کوین، اتریوم، سولانا، استلار و … در این دسته قرار می‌گیرند. ارزهای دیجیتالی که روی شبکه بلاک چین سایر ارزها سوار شده و بلاک چین اختصاصی ندارند نیز با اصلاح توکن شناخته می‌شوند. دوج کوین، شیبا اینو، تتر و … نیز در این دسته بندی جای دارند.

  • بیت کوین، آلت کوین ها و توکن ها

این دسته بندی انواع ارز دیجیتال را به سه دسته تقسیم می‌کند. بیت کوین به عنوان اولین و مهم ترین ارز دیجیتال به عنوان یک دسته معرفی شده و بقیه ارزهای دیجیتال که دارای شبکه بلاک چین اختصاصی می‌باشند، به عنوان آلت کوین شناخته می‌شوند. هم چنین سایرینی که بلاک چین اختصاصی ندارند، با عنوان توکن در این دسته بندی معرفی می‌شوند.

  • قابل استخراج و غیر قابل استخراج

نحوه توسعه توکن ها و کوین های جدید نیز می‌تواند تبدیل به یک نوع دسته بندی برای انواع ارز دیجیتال باشند. قابل استخراج آنهایی هستند که کوین های جدید آنها در حال حاضر وجود نداشته و در دسترس هیچ کسی نیست. بیت کوین، اتریوم در این دسته قرار دارند. دسته دوم هم توکن هایی هستند که عملاً غیرقابل استخراج بوده و تعداد مشخصی از آنها در همان روز اول توسعه تعریف شده است.

سایر انواع ارز دیجیتال

با دسته بندی های مختلف به کار گرفته شده برای انواع ارز دیجیتال آشنا شدید. اما لازم است تا انواع مختلف ارز دیجیتال را نیز برای شما تعریف نماییم. در مقاله آموزش ارز دیجیتال یک بار این دسته بندی ها را با یک فرم مشخص معرفی کردیم. اگر این مقاله را مطالعه کرده باشید، اکنون به خوبی انواع ارز دیجیتال را می شناسید. اما برای اینکه کمی حرفه‌ای‌تر و کاربردی تر نیز به معرفی این انواع بپردازیم، در این مقاله ارزهای دیجیتال را بر اساس شرایط توسعه و بلاک چین و پروژه مورد نظر برای شما تقسیم کرده‌ایم که عبارتند از:

  • ارزهای دیجیتال بر پایه قراردادهای هوشمند اعم از اتریوم، کاردانو و سولانا و …
  • ارزهای دیجیتال مبتنی بر صرافی اعم از کوکوین، کوینکس، یونی سوآپ، پنکیک سوآپ و …
  • ارزهای دیجیتال مبتنی بر پروژه دیفای اعم از ترا، چین لینک، یونی سوآپ، دای و …
  • استیبل کوین ها اعم از تتر، دای و …
  • ارزهای دیجیتال بر پایه شبکه باینانس اسمارت چین اعم از خود کوین این صرافی
  • ارزهای دیجیتال اکوسیستم سولانا
  • ارزهای دیجیتال اکوسیستم پولکادات
  • میم کوین ها
  • ارزهای دیجیتال اکوسیستم کازماس
  • NFT ها

البته انواع دیگری نیز برای ارزهای دیجیتال می‌توان تعریف کرد که معمول ترین آنها به همان شرح بالا است و بقیه خیلی کاربردی نیستند.

مزیت های ارز دیجیتال

دلیل محبوبیت ارزهای دیجیتال چیست؟

محبوبیت ارزهای دیجیتال را می‌توان بنا به دلایل زیادی عنوان کرد. اما پرداختن به بسیاری از آنها چیزی جز شعارهای تبلیغاتی نیست که در سایت‌های آموزش ارز دیجیتال رواج پیدا کرده است. هر چند در آینده با امکان نقل و انتقال ساده و سریع این ارزها می‌توان محبوبیت چند برابری برای انواع ارز دیجیتال متصور بود، اما در حال حاضر هیچ کدام از ویژگی ها و مزیت های رمز ارزها دلیل اصلی محبوبیت آنها نیست. اصلی ترین محبوبیت رمز ارزها در حال حاضر به دلیل پتانسیل بالای آنها برای سوددهی در سرمایه گذاری های کوتاه مدت و بلند مدت است.

اگر با ارز دیجیتال شیبا اینو آشنا باشید، می‌دانید که این ارز دیجیتال در همین سال ۱۴۰۰ ما از اوایل فروردین تا انتهای ۶ ماهه نخست بالغ بر ۱ میلیون دویست هزار برابر شده است. اگر شما در ابتدای سال تنها ۱ میلیون تومان سرمایه گذاری می کردید، اکنون نام شما در لیست ثروتمندترین افراد جهان قرار می‌گرفت. آیا این موضوع برای محبوبیت بالای ارزهای دیجیتال کافی نیست؟

جدیدترین ارز دیجیتال

آشنایی با جدیدترین ارزهای دیجیتال برای برخی کاربران با اهمیت بسیار زیادی همراه است. ارزهای دیجیتال جدید به دلیل تازه بودن معمولاً با استقبال زیادی روبرو شده و قیمت آنها در یک برهه کوتاه با نوسانات بسیار شدیدی همراه می‌شود. افزایش قیمت های چندین برابری این ارزها باعث شده تا خیلی ها به دنبال مشاهده و سرمایه گذاری روی آنها باشند.

البته سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال جدید با ریسک های بسیار زیادی نیز همراه است. از این رو توصیه می‌کنیم که اگر دانش کافی برای تحلیل و ارزیابی هر یک از انواع ارزهای دیجیتال جدید را ندارید، از این نوع سرمایه گذاری اجتناب کنید. با این حال برای مشاهده جدیدترین ارز دیجیتال می‌توانید به سایت کوین مارکت کپ مراجعه کرده و در بخش New Cryptocurrency تمام ارزهای دیجیتال جدید معرفی شده را مشاهده کنید.

مزیت های ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

صرافی ارز دیجیتال که با عنوان Exchange در زبان لاتین شناخته می‌شود، در واقع محلی برای داد و ستد و خرید و فروش ارزهای دیجیتال است که در آن کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را با یکدیگر مبادله نمایند. امکان خرید ارزها با استفاده از پول واقعی و یا سایر ارزها در این صرافی ها امکان پذیر است.

صرافی های ارزهای دیجیتال به دو دسته صرافی متمرکز و غیر متمرکز تقسیم می‌شود. صرافی متمرکز به صرافی اطلاق می‌شود که در کشوری خاص توسعه یافته و مکان آن مشخص است. در این نوع صرافی خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت مستقیم در میان خود کاربران است. صرافی غیر متمرکز نیز ب صرافی اطلاق می‌شود که خرید و فروش در آنها به صورت مستقیم انجام نشده و کاربران تنها با قیمت حال حاضر می‌توانند برای خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود اقدام کنند.

خرید و فروش ارز دیجیتال چیست ؟

به فرایند نقل و انتقال رمز ارزها اصطلاحاً خرید و فروش ارز دیجیتال گفته می‌شود. راه‌های مختلفی برای خرید و فروش ارز دیجیتال وجود دارد که هر یک از این راه‌ها شرایط خاص خود را دارد. از این جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خرید و فروش مستقیم ارز دیجیتال که در آن کاربران به صورت مستقیم با خود معامله می‌کنند.
  • خرید و فروش ارز دیجیتال از طریق صرافی

البته راه‌های دیگری برای به دست آوردن رمز ارزها به جز خرید و فروش نیز وجود دارد برای مثال شما می‌توانید با استخراج، برخی از رمز ارزها را به دست آورید. یا امکان تهیه برخی از ارزها با انجام برخی از فعالیت ها در سایت‌های خدماتی و تبلیغاتی نیز وجود دارد.

قیمت ارز دیجیتال چیست ؟

ارز هر رمز ارز در هر لحظه بر اساس عوامل مختلف تعیین می‌شود. اصلی ترین عامل برای این منظور میزان عرضه و تقاضا برایشان است. هر چقدر تقاضا برای خرید یک ارز بیشتر شود، قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در عوض هر چقدر عرضه یک ارز بیشتر شده و تقاضا ثابت باقی بماند، با افت قیمت در آن ارز دیجیتال شاهد خواهیم بود.

فرایند خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ها دقیقاً با فرآیندی مشابه با خرید و فروش سهام در بورس صورت می‌پذیرد. اگر در دوره جامع بزرگان بورس ما در شرکت کرده باشید، با این فرایند به خوبی آشنا بوده و می‌دانید که حراج قیمت در بازار سهام به چه صورت است.

در این فرایند خریداران قیمت های مختلفی را برای خرید یک ارز پیشنهاد می‌نمایند. در طرف مقابل فروشندگان نیز قیمت های مشخصی را برای فروش ارزهای در دسترس خود تعیین می‌کنند. در این بین بیشترین قیمت خریداران و کمترین قیمت فروشندگان در صدر لیست این دو دسته قرار می‌گیرد. زمانی که دو قیمت صدر دو لیست با هم برابر شود، فرایند خرید و فروش ارز دیجیتال اتفاق خواهد افتاد. قیمت ارز دیجیتال نیز بر این اساس تعیین می‌شود.

انواع ارز دیجیتال معتبر

در بخش انواع ارز دیجیتال سعی کردیم تا هم دسته بندی های مختلف و هم انواع مختلف ارزهای دیجیتال را با شما مرور کنیم. اما در این بخش سعی داریم تا انواع ارز دیجیتال معتبر را نیز به شما معرفی نماییم. شناخت انواع ارز دیجیتال معتبر مزیت ها و ویژگی های زیادی دارد. از این جمله می‌توان به بهینه کردن سرمایه گذاری روی این ارزها اشاره نمود.

مزیت های ارز دیجیتال

بیت کوین

بیت کوین به عنوان معتبر ترین ارز دیجیتال جهان شناخته می‌شود. بیت کوین به عنوان لیدر اصلی ارزهای دیجیتال جایگاه خاصی در بازار این ارزها داشته و تحلیل بیت کوین در هر لحظه می‌تواند روند بازار ارز دیجیتال را به شما نشان دهد. در مواقعی که قیمت بیت کوین روند صعودی به خود گرفته است، سایر ارزها نیز معمولاً در یک روند صعودی قرار می‌گیرند.

ارز دیجیتال اتریوم چیست ؟

در معرفی انواع ارز دیجیتال معتبر باید به معرفی اتریوم نیز بپردازیم. اتریوم هر چند از نظر ارزش بازار در جایگاه دوم ارزهای دیجیتال قرار دارد، اما به لحاظ محبوبیت شبکه بلاک چین حتی بهتر از بیت کوین عمل نموده است. داشتن یک تیم حرفه‌ای توسعه دهنده و متن باز بودن بلاک چین اتریوم باعث شده تا این ارز دیجیتال با محبوبیت های بسیار زیادی در نزد کاربران همراه شود. آینده ارز دیجیتال اتریوم نشان از این می‌دهد که این ارز حتی می‌تواند بهتر از بیت کوین عمل نماید.

ارز دیجیتال تتر چیست ؟

یکی دیگر از انواع ارز دیجیتال معتبر تتر است. تتر یک استیبل کوین معروف و محبوب است که بیشتر از آن به عنوان جایگزینی برای دلار در بازار رمز ارزها استفاده شده و محبوبیت و کاربرد بسیار زیادی نیز در بازار دارا است.

ویژگی های ارز دیجیتال

ارز دیجیتال استلار چیست؟

استلار یکی از محبوب ترین پروژه های ارز دیجیتال است که به دلیل شرایط خاصی که در پروژه آن وجود دارد، بسیار محبوب شده و این محبوبیت درباره این ارز دیجیتال اصلاً اتفاقی نیست. اهداف سیار جذاب در نظر گرفته شده برای شبکه ارز دیجیتال استلار می‌تواند آینده ای درخشان برای آن به دنبال داشته باشد.

ارز دیجیتال ترون چیست؟

یکی دیگر از انواع معتبر و معروف رمز ارزها ارز دیجیتال ترون است. این ارز نیز هر چند از نظر قیمتی در حال حاضر با اعداد پایینی معامله می‌شود، اما شبکه پرکاربرد آن باعث شده تا تبدیل به یکی از جذاب ترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری بلند مدت شود.

ارز دیجیتال کازماس چیست؟

پروژه کازماس یکی از پروژه هایی است که خود ما هر بار اطلاعات و اهداف مربوط به آن را مطالعه می‌کنیم، به اهمیت این ارز دیجیتال پی برده و بیشتر ترغیب به خرید و نگهداری ارز دیجیتال کازماس می‌نماییم. این پروژه به قدری جذاب تعریف شده که مالک آن حتی آینده ای به مراتب بالاتر از اتریوم و بیت کوین برای آن متصور است.

ارز دیجیتال ایاس چیست؟

یکی دیگر از انواع ارز دیجیتال معتبر، ارز دیجیتال ایاس است. این ارز نیز در عین اعتبار پتانسیل بسیار زیادی برای رشد و رسیدن به قیمت های بالاتر را دارد. آینده ارز دیجیتال ایاس بنا به پیش بینی کارشناسان می‌تواند بسیار درخشان و جالب توجه باشد.

ویژگی های ارز دیجیتال

ارز دیجیتال کاردانو چیست؟

اگر مقاله آینده ارز دیجیتال کاردانو ما را در آکادمی مطالعه کرده باشید، به خوبی می‌دانید که این ارز دیجیتال می‌تواند چه مزیت هایی را در آینده برای کاربران جهانی ایجاد نماید. اگر به فکر سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال هستید، هرگز از این ارز دیجیتال غافل نشوید.

ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟

هر چند  ارز دیجیتال دوج کوین یکی از انواع میم کوین ها در بازار ارز دیجیتال شناخته می‌شود، اما با این حال این ارز نیز به محبوبیت بسیار زیادی رسیده و در لیست ۱۰ ارز معتبر اول جهان جای می‌گیرد. محبوبیت بسیار بالای این ارز هم می‌تواند تحت تأثیر فعالیت نهنگ های بزرگ در آن باشد و هم اهدافی که به تازگی برای شبکه دوج کوین تعریف شده است.

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال را از کجا ببینیم؟

برای مشاهده قیمت لحظه ای ارز دیجیتال می‌توانید از سایت ها و منابع مختلفی استفاده کنید. برای دیدن قیمت لحظه ای بیت کوین می‌توانید از اطلاعات ارائه شده در کانون بورس استفاده کنید. برای سایر ارزهای دیجیتال نیز بهترین منبع برای این منظور سایت کوین مارکت کپ است. در این سایت اطلاعات رازهای دیجیتال به ترتیب میزان رازش بازار آنها درج شده  و قیمت هر ارز نیز در کنار آن قرار دارد.

ویژگی های ارز دیجیتال

آینده بازار ارز دیجیتال چه خواهد شد؟

صحبت کردن درباره آینده بازار ارز دیجیتال به این سادگی ها نیست. حالا که می‌دانید ارز دیجیتال چیست و چه قابلیت ها و ویژگی هایی دارد به راحتی باید درک کنید که آینده بازار رمز ارزها نیز دقیقاً بمانند شرایط خود ارزهای دیجیتال می‌تواند مبهم باشد. شاید اگر چندی پیش شاهد از بین رفتن شبکه ارز دیجیتال لونا نبودیم، راحت‌تر می‌توانستیم درباره ارزهای دیجیتال و آینده آنها صحبت کنیم اما در شرایط کنونی و با توجه به اتفاقات پیش آمده ارائه نظر در این باره چیزی جز حدس و گمان نیست. اما ترجیح دادیم تا آینده بازار ارز دیجیتال را از دید سرمایه گذاری و تریدری با شما در میان بگذاریم که در نهایت بتوان از آن برداشت مثبتی داشت. وگرنه در مقالات و سایت های مختلف می توانید هزاران جمله انگیزشی مثبت و یا هزاران جمله منفی درباره بازار ارز دیجیتال پیدا کنید که هیچ کدام از آنها نمی توانند ۱۰۰% تضمین شده باشند و حتی خود گویندگان و افراد تحلیلگر نیز باورهای کاملی نسبت به چنین تحلیل‌هایی ندارند.

درباره بازار ارز دیجیتال دو دیدگاه اصلی و مهم را با هم مورد بررسی قرار داده و شرایط انجام معاملات در هر دوی این نظریات را باهم مقایسه کنیم.

در قدم اول فرض را بر این می گیریم که آینده ارز دیجیتال شرایط روشنی داشته و رمز ارز ها در ۵ تا ۱۰ سال آینده می توانند به رشد های قبلی خود ادامه داده و شرایط فوق‌العاده عالی برای سرمایه گذاری بر روی آنها به وجود خواهد آمد. تحت این شرایط افرادی که در حال حاضر به دنبال نوسان گیری در بازار ارز دیجیتال هستند و چه آنهایی که به دنبال سرمایه گذاری طولانی مدت می باشند، بدون هیچ چالشی می توانند به ادامه روند سرمایه‌گذاری خود ادامه دهند. تنها انتخاب بهترین ارز های دیجیتال برای نوسان گیری و بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت چالش اصلی کاربران در چنین شرایط خواهد بود.

به عنوان فرضیه دوم بیایید تصور کنیم که بازار ارز دیجیتال بعد از گذشت یک بازه زمانی مشخص کاملاً از بین خواهد رفت و دیگر شاهد رونق رمز ارزها در جهان نباشیم. در این وضعیت اولاً باید متذکر شویم که شما تا زمان رسیدن به این شرایط می توانید از روش های مختلف سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال استفاده کرده و سود قابل توجهی به دست آورید. کما اینکه در شرایط کنونی تحلیل‌گران و معامله گران بسیار زیادی در حال درو کردن سرمایه های زیادی در این بازار هستند. همین چندی پیش بود که از سوی یکی از مسئولان دولتی اعلام شد که یک کاربر ایرانی در طول یک سال بیش از ۶ هزار میلیارد تومان از بازار رمز ارزها درآمد داشته است.

از طرف دیگر باید یادآوری کنیم که ارز های دیجیتالی مانند تتر یا یو اس دی کوین دارای پشتوانه فیزیکی بوده و حتی در صورت از بین رفتن کل بازار نیز شما می توانید دارایی های خود را نقد کنید؛ بنابراین در مواقع بحرانی می توانید ارزهای دیجیتال خود را به استیبل کوین ها تبدیل کرده و چالش های از بین رفتن بازار ارز دیجیتال را نیز برای سرمایه‌گذاری خود تا حدی از بین ببرید.

به صورت کلی اما می توان اظهار داشت که بازار ارز دیجیتال در حال گسترش و تبدیل شدن به یک بازار فوق‌العاده جذاب برای سرمایه گذاری در میان کاربران در سرتاسر دنیا شده و از بین رفتن این بازار در حال حاضر چندان منطقی به نظر نمی رسد. به همین دلیل بایستی این ذهنیت را از خود دور کرده و تنها بر روی روش های تحلیلی مختلف مورد استفاده برای تحلیل ارزهای دیجیتال تمرکز داشته باشید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

مقاله ارز دیجیتال چیست را با معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت ادامه می دهیم. شناخت بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت اهمیت بسیار زیادی برای کاربران دارد. در حال حاضر درصد قابل توجهی از سرمایه گذاران در بازار ارز دیجیتال به دنبال سرمایه گذاری های بلند مدت رفته و ترجیح می دهند تا برای طولانی مدت رمز ارز ها را در انواع کیف پول ارز دیجیتال نگهداری نمایند. برای اینکه یک دیدگاه کامل و جامع برای انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت برای شما ایجاد کرده باشیم لازم دانستیم که ابتدا نکات و موارد لازم برای انتخاب این رمز ارزها را با شما در میان بگذاریم که به شرح زیر هستند:

  • اگر با ویژگی های ارز دیجیتال خوب آشنا باشید وجود این ویژگی ها برای انتخاب یک رمز ارز برای سرمایه گذاری بلند مدت لازم هستند.
  • دقت کنید که ارز دیجیتال مورد نظر حتماً باید تیم توسعه دهنده قدرتمندی داشته و از این نظر هیچ گونه چالشی وجود نداشته باشد.
  • وجود یک بستر مناسب از جمله سایت، وایت پیپر و مواردی از این دست نیز از جمله لازمه های یک رمز ارز مناسب می باشند.
  • لیست شدن در انواع صرافی ارز دیجیتال یکی دیگر از لازمه‌های انتخاب رمز ارز های مناسب برای سرمایه گذاری طولانی مدت است.
  • وجود اعتبار بالا و شناخته شده بودن در بازار و همچنین محبوبیت قابل توجه از دیگر لازمه‌های چنین رمز ارزهایی هستند.
  • حتماً باید به اهداف و کاربرد های تعریف شده برای پلتفرم یک ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری بلند مدت دقت کافی داشته و نحوه دستیابی به این اهداف را در گذشته برای آن بررسی کنید. زیرا ممکن است ارز دیجیتال مورد نظر تنها این اهداف را به نگارش در آورده باشد و اهتمامی برای رسیدن به اهداف انجام نشده باشد.

در نهایت با در نظر گرفتن تمام این ویژگی ها و شرایط رمز ارز های زیر می‌تواند بهترین گزینه برای سرمایه گذاری بلند مدت باشند:

  • ارز دیجیتال بیت کوین در حال حاضر محتمل ترین گزینه برای این منظور است. هرچند ممکن است بیت کوین در بسیاری از ویژگی های با کیفیت فوق‌العاده ای نداشته باشد و یا گزینه های بهتری نسبت به بیت کوین وجود داشته باشد اما محبوبیت فوق‌العاده زیاد بیت کوین باعث شده تا تمام معایب آن در بازار نادیده گرفته شود.
  • ارز دیجیتال اتریوم دومین گزینه مناسب برای سرمایه گذاری بلند مدت در بازار محسوب می شود. آینده اتریوم نشان از صعود بیشتر قیمت آن دارد.
  • ارز دیجیتال بایننس کوین یکی دیگر از رمز ارزهایی است که می‌تواند شرایط بسیار خوبی در آینده داشته باشد و سرمایه گذاری بلند مدت بر روی آن نیز توجیه پذیر است.
  • ارز دیجیتال کاردانو را نیز می توان در لیست رمز ارزهای مناسب برای سرمایه گذاری بلند مدت تعریف کرد. پیش بینی کاردانو نشان میدهد که این رمز ارز در آینده می‌تواند با قیمت های بسیار بالاتری معامله شود.
  • ارز دیجیتال کازماس یکی دیگر از رمز ارز هایی است که شرایط بسیار خوبی برای سرمایه گذاری بلند مدت دارد. تحلیل کازماس نیز نشان از رسیدن به قیمت های بالاتر در آینده دارد.
  • ارز دیجیتال دوج کوین یکی دیگر از رمز ارز هایی است که هر چند ممکن است از نظر کاربرد ها و ویژگی ها در شرایط خوبی نباشد اما با این حال محبوبیت قابل قبولی کسب کرده و پیش بینی آینده دوج کوین نشان از صعودی بودن قیمت آن دارد.
  • ارز دیجیتال شیبا به عنوان یک میم کوین یکی دیگر از رمز ارزهایی است که می‌تواند در این لیست البته با رعایت حداکثر شرایط مدیریت ریسک و سرمایه قرار بگیرد. آینده شیبا حداقل برای بازه های زمانی حدود ۵ سال نشان از رشد قیمت قابل توجه آن دارد.
  • ارز دیجیتال سندباکس یکی دیگر از رمز ارز هایی است که می توان آن را نیز در لیست قرار داد. تحلیل سند باکس نشان از تقویت قابل توجه این رمز ارز در آینده دارد.
  • ارز دیجیتال استلار گزینه بعدی برای سرمایه گذاری بلند مدت است. بسیاری از تحلیلگران آینده استلار را بسیار درخشان می دانند.
  • ارز دیجیتال ایاس با توجه به ویژگی ها و کاربرد ها رمز ارز بعدی در این لیست است. آینده ایاس نیز دقیقاً مشابه با آینده کاردانو مناسب پیش بینی می شود.

البته شما می توانید در مقاله بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت به لیست کامل این رمز ارزها دسترسی پیدا کرده و از بین تمام موارد مورد بررسی قرار گرفته در نهایت بهترین گزینه ها را برای خود انتخاب نمایید. همچنین در این مقاله می توانید با استراتژی معاملاتی برای سرمایه گذاری بلند مدت در بازار ارز دیجیتال نیز آشنا شوید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری

مقاله ارز دیجیتال چیست را با معرفی بهترین ارز های دیجیتال برای نوسان گیری ادامه می دهیم. در مقاله آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال سعی کردیم تا تمام جزئیات و موارد مربوط به این روش چسب درآمد از بازار ارز دیجیتال را برای شما تشریح کنیم. در حال حاضر نوسان گیری در بازار ارز دیجیتال یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای رسیدن به سود های قابل توجه در بازه های زمانی کوتاه مدت محسوب می شود و خیلی از کاربران از مزیت هایی روش برای رسیدن به درآمد استفاده می نمایند. برای اینکه یک ارز دیجیتال شرایط خوبی برای انتخاب به عنوان رمز ارز مناسب برای نوسان گیری برخوردار باشد لازم است یا ویژگی های زیر را در آن بررسی کنید:

  • حجم معاملات قابل توجه در هر روز معاملاتی
  • تعداد کاربران زیاد برای انجام معامله در هر روز معاملاتی
  • نوسانات قابل توجه در بازه های زمانی کوتاه مدت
  • قرار گرفتن در لیست تعداد قابل توجهی از انواع صرافی ارز دیجیتال
  • تعریف شدن در بازار فیوچرز ارز دیجیتال
  • محبوبیت و اعتبار بالا در بازار
  • تعداد سکه های در گردش مناسب

با بررسی تمام این ویژگی ها و شرایط شما می توانید برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری اقدام نمایید. البته در حال حاضر گزینه های زیادی می توانند در لیست بهترین ارز های دیجیتال برای نوسان گیری قرار بگیرند. در حال حاضر گزینه های زیر می توانند بهترین شرایط را برای این منظور برای شما فراهم آورند:

  • ارز دیجیتال بیت کوین با تمام کمبود ها و معایبی که دارد در این روش سرمایه گذاری نیز گزینه اول محسوب می شود.
  • بیشترین میزان استفاده کاربران برای انجام معاملات نوسان گیری در بازار ارز دیجیتال بعد از بیت کوین مربوط به اتریوم است.
  • ارز دیجیتال ترون یکی دیگر از گزینه هایی است که می توان آن را نیز در این لیست قرار داد. آینده ترون نیز بسیار خوب پیش بینی می‌شود و انتظار رسیدن به قیمت های بالاتر را نیز در آن داریم.
  • ارز دیجیتال مانا از دیگر گزینه هایی است که می توان از آن نیز برای نوسان گیری استفاده کرد. پیش بینی مانا نیز نشان از آینده درخشان برای این رمز ارز دارد.
  • حجم قابل توجهی از معاملات در روش نوسان گیری در حال حاضر بر روی ارز دیجیتال کاردانو قرار دارد.
  • ارز دیجیتالی ایاس و استلار نیز شرایط خوبی برای این منظور دارند.
  • همچنین بخش قابل توجهی از معاملات در روش نوسان گیری در حال حاضر بر روی ارز دیجیتال دوج کوین و ارز دیجیتال شیبا انجام می‌شود.

برای مشاهده لیست کامل بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری می توانید از مقاله مربوط به این موضوع استفاده نمایید و همچنین در مقاله آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال نیز روش های مناسب و ایده آل برای تحلیل رمز ارزها در این روش سرمایه گذاری برای شما بیان شده است.

آیا ارز دیجیتال از بین خواهد رفت؟

سوال بسیار مهمی که ممکن است خیلی از کاربران درباره ارز دیجیتال از خود بپرسند، این است که آیا این رمز ارزها از بین خواهند رفت یا خیر؟ اتفاقا این سوال از بابت داشتن یک سرمایه گذاری مطمئن در این بازار بسیار اهمیت دارد. در همین راستا لازم دانستیم تا این موضوع را به صورت کامل بررسی کنیم. قبل از هر چیزی باید یادآوری کنیم که احتمال از بین رفتن بسیاری از رمز ارزهای تعریف شده در بازار وجود دارد. کما اینکه هم اکنون هم خیلی از رمز ارزهای توسعه یافته در سال های گذشته نابود شده و دیگر خبری از آنها نیست. نمونه بارز آنها نیز ارز دیجیتال لونا است که این روزها آن را با نام لونا کلاسیک می شناسیم. رمز ارزی که به قمیت ۱۲۰ دلار هم رسید، اما در حال حاضر با قیمت های بسیار پایین معامله می شود.

با این دیدگاه اینکه رمز ارزهایی که شما برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید، ارزشمند هستند یا از بین خواهند رفت، به دانش و نوع سرمایه گذاری شما در این بازار بستگی خواهد داشن. اما تعمیم دادن این دیدگاه برای کل بازار ارز دیجیتال به این سادگی ها نیست و نمی توانیم چنین تصوری را برای همه بازار در نظر بگیریم. بسیار مهم است که شما دیدگاه مثبتی نسبت به بازار ارز دیجیتال پیدا کرده و با توجه به این دیدگاه سرمایه گذاری خود را آغاز نمایید. احتمال از بین رفتن رمز ارزهای اصلی بازار مانند بیت کوین و اتریوم وجود دارد، اما بسیار بسیار کم است. آن قدر کم که

جمع بندی از ارز دیجیتال چیست

در پایان این مقاله از مجموع مقالات آموزش ارز دیجیتال در کانون بورس اکنون شما به خوبی و به صورت کامل با این پدید جهانی آشنا شده اید. البته در حال حاضر برای با این اطلاعات سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال برای شما زود است و این مهم ممکن است شما را در یک روند اشتباه قرار دهد.

توصیه ما این است که مقاله آموزش جامع ارز دیجیتال را تا انتها مرور کرده و تمام زیر مقالات آن را مطالعه کنید. در پایان شما خواهید توانست تا مقدمات حضور در بازار ارزهای دیجیتال را فراهم کرده و با قدرت وارد این بازار شوید.

در پایان اگر سؤالی درباره انواع ارز دیجیتال دارید آن را با ما در کانون بورسی در میان گذاشته و پاسخ مشاورین و متخصصین ما را برای چالش های ذهنی خود جویا شوید.

سؤالات رایج درباره ارز دیجیتال

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال در واقع یک پول دیجیتالی برای مبادلات در سطح اینترنت نمی‌باشد.

آیا ارز دیجیتال معتبر است؟

اعتبار ارزهای دیجیتال بنا به تعریف پروژه و اهداف آنها تعیین می‌شود.

اولین ارز دیجیتال چیست؟

بیت کوین اولین ارز دیجیتال جهان است.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری چیست؟

بیت کوین را می توان مطمئن ترین گزینه برای سرمایه گذاری دانست.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: