ضمن تبریک سال نو، به اطلاع می رساند از تاریخ 26 اسفند ماه 1402 لغایت 25 فروردین ماه 1403، تمامی کلاس های حضوری کانون بورس برگزار نخواهند شد.
لوگو کانون بورس
نوروز مبارک

تایم فریم در ارز دیجیتال چیست؟ + بهترین تایم فریم معاملاتی در بازار فیوچرز

تایم فریم در ارز دیجیتال
شما در حال مطالعه مقاله ۳۷ از ۴۷ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

تایم فریم در ارز دیجیتال چیست و چگونه می توانیم بهترین تایم فریم معاملاتی را برای خود در این بازار انتخاب کنیم؟ آشنایی با اصطلاحات مختلف بازار ارز دیجیتال باعث می شود تا شما بتوانید شناخت بهتری نسبت به این بازار پیدا کرده و در نهایت معاملات بهتری نیز برای خود در بازار رقم بزنید. به همین دلیل در سری مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال سعی کرده ایم تا تمام نکات و مفاهیم مربوط به این بازار را یکی پس از دیگری برای شما تعریف کرده و نکات حرفه ای و تجربه لازم درباره آنها را نیز با شما در میان بگذاریم. در این مقاله نوبت به تعریف تایم فریم در ارز دیجیتال رسیده است که بیشتر یک اصطلاح تکنیکالی برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال است.

انواع مختلفی از تایم فریم ها در بازار ارز دیجیتال تعریف می شوند که هریک از آنها شرایط خاص خود را برای معامله گری داشته و حتماً یک معامله گر موفق بایستی با بررسی شرایط لازم دست به انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی برای خود بزند. انتخاب تایم فریم مناسب برای انجام معاملات از چند جهت حائز اهمیت است که یکی از مهمترین آنها داشتن معاملات موفق خواهد بود. در این مقاله سعی کردیم تا تمام نکات لازم برای انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی در بازار ارز دیجیتال را با شما در میان گذاشته و سپس نکات لازم برای انجام معاملات بهتر در آنها را نیز معرفی کنیم. با ما در کانون بورس همراه باشید.

راهنمای مطالعه نمایش

تایم فریم در ارز دیجیتال چیست


تایم فریم در ارز دیجیتال

در اولین قدم شما باید بدانید که تایم فریم در ارز دیجیتال چیست و تایم فریم های مختلف چگونه تعریف می شوند؟ تایم فریم یا دوره تناوب چه زمانی اصطلاحاً به بازه های زمانی مختلف گفته میشود که در نمودار شمعی و میله ای انواع ارز دیجیتال شاهد باز و بسته شدن آن دوره هستیم. در واقع هر شمع در نمودار شمعی و یا هر میله در نمودار میله ای در بازار ارز دیجیتال نشان دهنده یک بازه زمانی مشخصی است که این بازه زمانی اصطلاحاً تایم فریم در ارز دیجیتال خواهد بود.

همانطور که قبلاً در آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال به بررسی آن پرداختیم در هر کدام از نمودارهای مختلف می توان به اطلاعات متفاوتی دسترسی پیدا کرد. به عنوان مثال در نمودار شمعی ارز دیجیتال شما می توانید در هر شمع ۴ قیمت مختلف

  • باز شدن
  • بسته شدن
  • بیشترین
  • و کمترین

را مشاهده کنید. اما سوال اینجاست که چه مقدار طول میکشد تا یک شمع در نمودار باز شده و در نهایت بسته شود؟ به مقدار زمانی که طول میکشد تا یک شمع باز شده و در نهایت بسته شود اصطلاحاً تایم فریم گفته می شود. وقتی شما در تایم فریم روزانه قرار دارید زمان لازم برای باز و بسته شدن یک شمع ۲۴ ساعت شبانه روز خواهد بود و وقتی در تایم فریم یک دقیقه قرار دارید زمان لازم برای باز و بسته شدن یک شمع یک دقیقه خواهد بود.

اهمیت تایم فریم در ارز دیجیتال چیست


نکته بعدی که درباره تایم فریم در ارز دیجیتال باید بدانیم اهمیت آن در معاملات بازار است. اگر بخواهیم تنها در یک جمله و در یک پرسش اهمیت تایم فریم در ارز دیجیتال را به شما نشان دهیم تنها کافیست از شما بپرسیم که روند یک ارز دیجیتال در حال حاضر صعودی است یا نزولی؟ پاسخ دادن به این سوال بدون در نظر گرفتن تایم فریم معاملاتی عملاً پاسخ اشتباهی را در بر خواهد داشت و به هیچ وجه نمی توان روند یک ارز دیجیتال را برای تمام تایم فریم ها یکسان در نظر گرفت.

دقت به تایم فریم در بازار رمز ارزها اهمیت دارد زیرا عدم دقت به دوره تناوب زمانی باعث می شود تا شما نتوانید در مسیر درست معاملات خود را پیش ببرید و ممکن است در مسیر مخالف بازار وارد معامله شوید. اگر به دنبال خرید یک ارز دیجیتال است حتماً باید مطمئن شوید که روند آن رمز ارز صعودی است و اگر به دنبال فروش آن هستید نیز بایستی از نزولی بودن روند مطمئن شوید. برای رسیدن به پاسخ درست چنین پرسش هایی لازم است تا با تایم فریم در بازار ارز دیجیتال آشنا شوید. همچنین نکات مهم دیگری را نیز می‌توان برای اصل اهمیت تایم فریم در بازار ارز دیجیتال بیان کرد که در ادامه اصلی‌ترین این نکات را با شما در میان می گذاریم.

تایم فریم برای مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال

اگر با مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال آشنا باشید به خوبی بایستی اهمیت تایم فریم را برای داشتن یک مدیریت سرمایه دقیق و برنامه‌ریزی شده نیز بدانید. انتخاب بهترین روش مدیریت سرمایه دقیقاً به تایم فریم معاملاتی شما بستگی خواهد داشت و اگر بدون در نظر گرفتن تایم فریم به دنبال چیدن سیستم مدیریت سرمایه خود باشید ممکن است در نهایت حتی معاملاتی که استراتژی شما به درستی آنها را تشخیص داده نیز وارد ضرر شوند.

انتخاب تایم فریم در تعیین مقدار سرمایه لازم برای معامله گری در بازار ارز دیجیتال نیز اهمیت دارد و شما بایستی بر این اساس سیستم مدیریت سرمایه خود را به نسبت تایم فریم و همچنین سرمایه در دسترس پیاده سازی کنید.

تایم فریم برای تعیین حد ضرر در ارز دیجیتال

یکی دیگر از مواردی که اهمیت تایم فریم در ارز دیجیتال را به خوبی نشان می دهد، تعیین میزان حد ضرر برای معاملات در این بازار است. تعیین حد ضرر در ارز دیجیتال دقیقاً بایستی در تایم فریم های مختلف تنظیم شده و به هیچ وجه این گونه نیست که شما بدون دقت به تایم فریم معاملاتی برای تعیین مقدار حد ضرر روی یک معامله اقدام نمایید.

دقت داشته باشید که هر چقدر تایم فریم معاملاتی شما کوچکتر میشود مقدار حد ضرر نیز برای شما کوچک تر خواهد شد و سیستم مدیریت سرمایه در نظر گرفته شده برای معاملات نیز تغییر خواهد کرد. وقتی در تایم فریم های کوتاه تر معامله کنید حتی می توانید با سرمایه های کم نیز وارد معاملات مختلف شوید؛ اما در تایم فریم های بالاتر امکان انجام معاملات با حد ضرر بزرگ و با سرمایه کم وجود نخواهد داشت.

به عنوان مثال وقتی حد ضرر در یک معامله ۵۰ دلار باشد شما نمی توانید با یک سرمایه ۳۰ دلاری وارد این معامله شوید. در صورتی که سرمایه شما ۳۰ دلار است حتماً بایستی در تایم فریمی به انجام معاملات خود بپردازید که حد ضرر تعیین شده در آن در حدود یکی دو دلار باشد.

تایم فریم برای تعیین زمان لازم برای به نتیجه رسیدن معاملات در ارز دیجیتال

نکته بعدی که اهمیت تایم فریم در بازار ارز دیجیتال را نشان میدهد دقت به زمان لازم برای رسیدن به نتیجه در معاملات مختلف است. انتخاب تایم فریم مناسب برای انجام معامله در بازار ارز دیجیتال از این نظر نیز اهمیت دارد که نتیجه این معامله شما بر اساس این تایم فریم تعیین خواهد شد. وقتی شما در تایم فریم کوتاه مدت معامله می کنید در بازه زمانی بسیار کمی نتیجه معامله شما به دست خواهد آمد و زمانی که در تایم فریم های بالا ترید میکنید عملاً بایستی انتظار بیشتری برای رسیدن به نتیجه در معامله خود نیز بکشید.

این موضوع از این نظر نیز اهمیت دارد که زمان لازم برای رسیدن به نتیجه یک معامله ارتباط مستقیمی با شخصیت و روانشناسی افراد در بازار ارز دیجیتال دارد. با توجه به اینکه روانشناسی ارز بیشتر اهمیت بسیار زیادی در رسیدن به موفقیت در این بازار داشته و عدم دقت به آن ممکن است معاملات فوق العاده بدی را برای شما به دنبال داشته باشد، از این رو حتماً لازم است تا شما با دقت به تیپ شخصیتی خود به دنبال انتخاب بهترین تایم فریم برای معامله باشید. در غیر این صورت حتی ممکن است رایت کردن تمام اصول ترید ارز دیجیتال نیز شرایط لازم برای موفقیت در این بازار را برای شما ایجاد نکرده و حتی در صورت استفاده از بهترین استراتژی های معاملاتی نیز نتوانید دست به معاملات موفق بزنید.


رایج ترین انواع تایم فریم معاملاتی در ارز دیجیتال چیست؟


تایم فریم در ارز دیجیتال

اکنون به خوبی می‌دانید که تایم فریم در ارز دیجیتال چیست و اهمیت آن برای انجام معاملات موفق نیز به چه موضوعاتی برمیگردد. در این بخش برای این که شناخت شما نسبت به تایم فریم در بازار ارز دیجیتال بیشتر شود لازم برسیم تا معرفی رایج ترین انواع تایم فریم معاملاتی در بازار رمز ارزها بپردازیم. قبل از هر چیزی باعث یادآوری کنیم که در حال حاضر پلتفرم های معاملاتی پیشرفته مانند تریدینگ ویو امکان مشاهده تایم فرم های فوق العاده زیادی را در نمودار رمز ارزها برای کاربران ایجاد کرده اند.

شما میتوانید در چنین پلتفرم هایی برای مشاهده تایم فریم یک ثانیه تا یک سال اقدام کنید و هیچ گونه محدودیتی از این بابت وجود نخواهد داشت. اما یکی از نکات بسیار مهم انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی در بازار ارز دیجیتال این است که شما معاملات خود را در تایم فریمی انجام دهید که سایر کاربران و معامله گران نیز استقبال زیادی از آن کرده و به عنوان تایم رایج برای انجام معامله در این بازار شناخته می شود. به عنوان مثال کمتر کسی را می توان در میان کاربران بازار ارز دیجیتال پیدا کرد که در حال معامله در تایم فریم یک ثانیه باشد. با توجه به این موضوع تصمیم گرفتیم تا همواره تایم فریم رایج معاملاتی در بازار ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم که اکثر کاربران و تریدرها از این تایم فریم ها برای معاملات خود استفاده می نمایند.

تایم فریم هفتگی

یکی از بلندترین تایم فریم های معاملاتی در بازار ارز دیجیتال هفتگی است. در تایم فریم هفتگی هر کندل برای اینکه باز شده و در نهایت بسته شود نیاز به یک هفته زمان خواهد داشت. هر کندل در تایم فریم هفتگی برابر با ۷ کندل در تایم فریم روزانه خواهد بود. با توجه به این موضوع بایستی در نظر داشته باشید که روند معامله در تایم فریم های هفتگی به سمت معاملات دراز مدت می رود. عملاً وقتی شما در تایم فریم هفتگی در حال مشاهده شرایط یک ارز دیجیتال هستید به نوعی به دنبال تحلیل آن برای بازی های زمانی چند ماه می باشید. زیرا برای اینکه نتیجه یک معامله در تایم فریم هفتگی مشخص شود نیاز به چندین ماه زمان خواهد داشت.

دقت داشته باشید که تایم فریم هفتگی یک تایم فوق العاده طولانی مدت است و نمی توان از آن برای نوسان گیری در کوتاه مدت استفاده کرد. حتی امکان استفاده از این تایم فریم برای تعیین روند برای نوسان گیری در کوتاه مدت نیز وجود ندارد و این موضوع ممکن است چالش هایی را برای شما به دنبال داشته باشد. خطوط حمایت و مقاومت ترسیم شده در تایم فریم هفتگی اعتبار بسیار زیادی داشته و قدرت فوق العاده زیادی نیز برای برگرداندن قیمت دارند. به صورت کلی ناحیه های حمایتی و مقاومتی در تایم فریم هفتگی می توانند به عنوان بهترین نواحی PRZ در انجام معاملات مورد استفاده قرار بگیرند‌.

بیشتر کسانی به دنبال انجام معامله در تایم فریم هفتگی هستند که به دنبال خرید و فروش رمز ارز ها برای بازه های زمانی میان مدت چند ماه می باشند. خرید و فروش ارز دیجیتال در چنین بازه هایی نیاز به صبر و تحمل بسیار زیادی داشته و ممکن است میزان سود و ضرر یک معامله چندین بار عوض شود.

نکته مهم دیگر درباره تایم فریم هفتگی این است که حد ضرر ها در این تایم فریم فوق العاده بالا هستند. اگر سرمایه کوچکی برای انجام معامله در بازار ارز دیجیتال دارید نمی توانید برای معامله گری در تایم فریم هفتگی اقدام کنید زیرا معمولاً کوچک ترین حد ضرر را در این تایم فریم میتوانند سرمایه قابل توجهی برای معامله گران خرد باشند. برای تشخیص روند در بازه های زمانی طولانی مدت می توانید از این تایم استفاده کنید.

تایم فریم دیلی یا روزانه

بررسی تایم فریم در ارز دیجیتال را با ارزیابی شرایط تایم فریم دیلی یا روزانه ادامه می دهیم. تایم روزانه را می توان پرکاربردترین و رایج ترین تایم فریم برای انجام معامله در بازار ارز دیجیتال تعریف کرد. هم معامله گرانی که در بازه های زمانی طولانی مدت ترید می‌کنند و هم کسانی که در کوتاه مدت و نوسان گیری فعالیت دارند از مزیت های این تایم فریم برای انجام معاملات بهتر استفاده می کنند.

در تایم فریم روزانه هر کندل در نمودار شمعی ارز دیجیتال در طول ۲۴ ساعت تشکیل می شود. از جمله مهمترین و اصلی ترین کاربرد ها و ویژگی های تایم فریم روزانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای مشخص کردن جهت نمودار قیمت ارز دیجیتال و همچنین تعیین روند آن می‌توان از این تایم استفاده نمود.
  • از تایم فریم روزانه می توان برای تشخیص بهترین مناطق عرضه و تقاضا استفاده کرد. اکثر معامله‌گران بزرگ دنیا و همچنین سرمایه گذاران شرکتی که سرمایه های بسیار زیادی در بازار دارند بر اساس شرایط عرضه و تقاضا در نمودار روزانه فعالیت خود را انجام میدهند.
  • برای تشخیص بهترین خطوط حمایت و مقاومت می توان از تایم فریم روزانه استفاده کرد.
  • تایم فریم روزانه بهترین تایم فریم برای تعیین نقاط برگشتی قیمت در بازه های زمانی میان مدت است.
  • الگوهای شمعی به کار گرفته شده در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال در تایم فریم روزانه اهمیت چندین برابری پیدا می کنند.
  • تمام الگوهای رایج در تحلیل تکنیکال در تایم فریم روزانه اعتبار بیشتری داشته و امکان استفاده از آنها برای تحلیل و ترید بهتر است.
  • انجام معاملات ارز دیجیتال بر اساس تایم فریم روزانه می‌تواند شرایط بهتری را برای معامله گران به دنبال داشته باشد.
  • تعیین حد ضرر در تایم فریم روزانه تقریباً مناسب است اما با این حال برای کسانی که سرمایه کمی در بازار داشته باشند بازهم این حد ضرر ها می تواند بزرگ باشد.
  • تشخیص واگرایی ها در تایم فریم روزانه می تواند کمک بسیار زیادی برای تشخیص روند داشته باشد.

ملاحظه می کنید که تایم روزانه اهمیت بسیار زیادی داشته و از کاربردهای مختلف آن برای تحلیل و معامله گری در بازار ارز دیجیتال استفاده میشود.

تایم فریم ۴ ساعته

یکی دیگر از رایج‌ترین انواع تایم فریم ارز دیجیتال تایم فریم چهار ساعته است که اتفاقاً کاربرد بسیار زیادی داشته و بسیاری از کاربران معاملات خود را بر اساس شرایط این تایم فریم تنظیم می نمایند. بعد از تایم فریم روزانه این تایم فریم ۴ ساعت است که بیشترین کاربرد را در معاملات روزانه را داشته و بسیاری از تحلیل گران بر اساس مناطق عرضه و تقاضا در این تایم فریم اقدام به انجام معاملات خود می نمایند. کل زمان لازم برای تشکیل یک شمع در نمودار شمعی چهار ساعته، چهار ساعت تمام خواهد بود. در واقع هر کندل روزانه از ۶ کندل ۴ ساعته تشکیل می شود. بنابراین یک کندل در تایم فریم روزانه می‌تواند در تایم ۴ ساعته تبدیل به یک موج قابل توجه شود.

تایم فریم در ارز دیجیتال

تمام نکات و کاربرد هایی که برای تایم فریم روزانه برشمردیم برای تایم فریم ۴ ساعت نیز استوار هستند اما لازم به توضیح است که اعتبار تمام المان های تحلیل تکنیکال در تایم فریم ۴ ساعت نسبت به تایم روزانه کمتر است. برای کسانی که به دنبال انجام معاملات روزانه هستند استفاده از تایم فریم ۴ساعته کاربرد بیشتری نسبت تایم فریم روزانه دارد زیرا در این تایم فریم موج های تشکیل شده به موج های کوتاه تر نزدیک تر هستند و تشخیص روند بر اساس این تایم فریم کارکرد بهتری در چنین معاملاتی به دنبال خواهد داشت.

از جمله نکات بسیار مهمی که درباره تایم فریم چهار ساعته باید به آن اشاره داشته باشیم این است که بسیاری از معامله‌گران در ترید روزانه و به اصطلاح نوسان گیری در ارز دیجیتال برای تشخیص روند یک رمز ارز از موج های تشکیل شده در این تایم فریم استفاده می نمایند.

تایم فریم ۱ ساعته

یکی دیگر از انواع تایم فریم های رایج در معاملات بازار ارز دیجیتال تایم فریم یک ساعته است که طول زمان حرکت کند در آن یک ساعت خواهد بود. هر کندل در تایم فریم روزانه برابر با ۲۴ کندل در تایم فریم یک ساعت است. بنابراین روند موج شماری و تشخیص روند در تایم فریم یک ساعته با تایم فریم روزانه کاملاً متفاوت خواهد بود. حتی این امکان وجود دارد که شما در روند روزانه شاهد یک رالی صعودی باشید اما در عوض در تایم فریم یک ساعته ارز دیجیتال مورد نظر شما یک روند نزولی را طی می کند.

با توجه به این نکته در نظر گرفتن همزمان تایم فریم روزانه و تایم فریم یک ساعته برای انجام معاملات ممکن است کمی برای شما چالش برانگیز باشد. بنابراین بایستی به این تسلط برسید که چگونه از تمام مزیت های دو تایم فریم روزانه و یک ساعته بدون ایجاد تداخل استفاده کنید. به عنوان مثال اگر تریدر روزانه و نوسان گیر هستید، بهتر است برای تشخیص روند از تایم فریم یک ساعته و چهار ساعته استفاده کنید و برای بررسی بهترین مناطق عرضه و تقاضا و همچنین ترسیم خطوط حمایت و مقاومت قدرتمند از تایم فریم روزانه کمک بگیرید. مسلما تشخیص روند در تایم فریم روزانه نمی تواند کمکی به شما برای انجام معاملات در کوتاه مدت نماید.

همچنین لازم به توضیح است که وجود الگوهای مختلف کندل استیک و الگوهای کلاسیک در تایم فریم یک ساعته اعتبار بیشتری نسبت به تایم فریم های پایین تر داشته و به همین دلیل بسیاری از معامله‌گران نیز از تشکیل این الگو ها در تایم فریم یک ساعته برای انجام معاملات در تایم فریم های کوتاه تر نیز استفاده می نمایند.

تایم فریم ۱۵ دقیقه

معرفی انواع تایم فریم ارز دیجیتال را با بررسی شرایط تایم فریم ۱۵ دقیقه ادامه می‌دهیم. البته شایان ذکر است که تایم فیلم های دیگری مانند تایم ۳۰ دقیقه نیز در بازار ارز دیجیتال تعریف می شوند اما با توجه به اینکه به دنبال معرفی رایج ترین و پرکاربردترین تایم فریم ها هستیم، به همین دلیل تنها معرفی تایم فریم هایی در دستور کار قرار گرفته است که اکثر کاربران در حال استفاده از مزیت های آن ها برای انجام معامله می باشند. در بررسی کاربردهای تایم فریم ۱۵ دقیقه می‌توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • برای کسانی که به دنبال انجام معاملات میان مدت و طولانی مدت هستند بررسی تایم فریم ۱۵ دقیقه چندان اهمیت بسیار زیادی نخواهد داشت. اما با این حال بسیاری از افراد در این شرایط از این تایم فریم برای دریافت سیگنال خروج از معاملات خود استفاده می نمایند.
  • برای کسانی که به دنبال انجام معاملات کوتاه مدت هستند تایم ۱۵ دقیقه اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. بسیاری از معامله‌گران در تایم فریم های خیلی کوتاه که به دنبال انجام معاملات در عرض چند دقیقه هستند از این تایم فریم برای تعیین روند یک ارز دیجیتال استفاده می نمایند.
  • تایم فریم ۱۵ دقیقه همچنین می تواند معیار بسیار مناسبی برای تعیین خطوط حمایت و مقاومت قدرتمند برای معاملات کوتاه مدت در تایم فریم های پایین تر باشد.
  • با استفاده از تایم فریم ۱۵ دقیقه می‌توان بهترین نقاط برای ورود به رمز ارزهای مختلف در بازار فیوچرز ارز دیجیتال را پیدا کرد.

به صورت کلی تایم ۱۵ دقیقه به دلیل اینکه بینابین تایم فریم های کوتاه مدت و میان مدت قرار گرفته و اهمیت بسیار زیادی برای معامله گران پیدا کرده و هم معامله‌گران میان مدت و هم معامله گران کوتاه مدت از مزیت‌های آن استفاده می نمایند. اینترنت داریم هم برای تعیین نقاط ورود مناسب و هم برای تعیین نقاط خروج مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد.

تایم فریم ۵ دقیقه

تایم فریم بعدی که باید به معرفی آن بپردازیم ۵ دقیقه است. تایم فریم ۵ دقیقه بیشتر برای انجام معاملات کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیرد و معامله گران میان مدت و بلند مدت نگاهی به آن ندارند. هر کدام از کندل های نمودار شمعی در این تایم فریم تنها در ۵ دقیقه تشکیل می شوند. دقت داشته باشید که یک کندل در تایم فریم یک ساعته شامل  ۱۲ کندل در تایم فریم پنج دقیقه خواهد بود. بنابراین در همان مدت زمانی که در تایم فریم یک ساعته یک کندل باز و بسته می شود عملاً یک موج قابل توجه در تایم فریم ۵ دقیقه تشکیل شده و به اتمام رسیده است.

با توجه به این موضوع دقت داشته باشید که برای انجام معاملات کوتاه مدت حتماً موج های تایم فریم ۵ دقیقه را ملاک قرار دهید. اگر شما روند ارز دیجیتال مورد نظر خود را در تایم فریم یک ساعته تعیین کنید، در عوض برای انجام معامله در تایم فریم ۵ دقیقه و کوتاه تر اقدام نمایید می توانید نتیجه مناسبی از معاملات خود داشته باشید. زیر قبل از اینکه یک موج در تایم فریم یک ساعته تشکیل شود عملاً چندین رالی در تایم فریم های کوتاه تشکیل شده و به اتمام رسیده اند.

بسیاری از کاربران و معامله گران به اشتباه تحلیل های خود را در تایپ یک ساعت انجام داده و سپس در تایم فریم های کوتاه ۵ دقیقه وارد معامله می شوند. دقت داشته باشید که این موضوع باعث می‌شود تا معامله شما در همان نقطه ورود وارد زیان قابل توجه شده و اگر سرمایه کافی در حساب کاربری خود نداشته باشید حتی ممکن است قبل از اینکه روند مورد نظر شما در تایم فریم یک ساعت تشکیل شود، خط ضرر شما فعال شده باشد.

یکی از مزیت‌های بسیار بزرگ تایم فریم ۵ دقیقه برای معامله گران کوتاه مدت این است که معمولاً حد ضرر در این تایم فریم بسیار کوتاه است و شما می توانید با دقت به سیستم مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال ریسک به ریوارد خوبی را برای خود فراهم آورید.

تایم فریم ۱ دقیقه

آخرین تایم فریم ی که به عنوان انواع تایم فریم رایج ارز دیجیتال باید به معرفی آن بپردازیم تایم فریم یک دقیقه است. در تایم فریم یک دقیقه هر کندل در نمودار شمعی تنها در یک دقیقه تشکیل می شود. هر کمدین در تایم فریم یک ساعته از ۶۰ کندل در تایم فریم ۱ دقیقه تشکیل می‌شود و عملاً روند رمز ارز مورد نظر شما در این دو تایم فریم می توانند تفاوت های بسیار زیادی داشته باشند.

وقتی قرار است شما ۶۰ کندل مختلف را در تایوان یک دقیقه دنبال نمایید عملاً قبل از اینکه تایم فریم یک ساعته شما اولین کندل را تشکیل دهد معامله شما به پایان رسیده و میتوانید سود و یا ضرر خود را از معامله مورد نظر استخراج کنید.

تایم فریم یک دقیقه بیشتر برای انجام معاملات اسکالپ یا خیلی کوتاه مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد که طول زمان یک معامله از زمان شروع تا پایان در کمتر از یک ساعت به پایان خواهد رسید. از این تایم فریم برای انجام معاملات با سود کم اما در تعداد معامله بسیار بالا استفاده می شود و استفاده از آن برای انجام معاملات بلند مدت چندان نمی تواند شرایط خوبی برای شما به دنبال داشته باشد.

با توجه به اینکه انجام معامله در تایم فریم کوتاه یک دقیقه ممکن است بسیار چالش برانگیز باشد از این رو توصیه می کنیم که در شروع کار از تایم فریم های بالاتر برای انجام معاملات خود استفاده کنید و کم کم با تسلط پیدا کردن به استراتژی های معاملاتی و همچنین روند حرکت رمز ارزها در بازار به دنبال استفاده از مزیت‌های تایم فریم کوتاه یک دقیقه باشید.


سوالات رایج درباره تایم فریم ارز دیجیتال


در بخش‌های بعدی این مقاله سعی داریم تا نکات بیشتری را درباره تایم فریم در ارز دیجیتال به شما معرفی کنیم اما قبل از آن لازم دانستیم تا به برخی از سوالات مهم و رایج درباره تایم فریم در ارز دیجیتال پاسخ دهیم تا چالش های ذهنی شما برطرف شود. متاسفانه خیلی از کاربران به شناخت کافی نسبت به روند انجام معامله در تایم فریم های مختلف نرسیده و به همین دلیل حتی با وجود استفاده از بهترین استراتژی های معاملاتی نمی توانند شرایط خوبی را در روند معاملات خود رقم بزنند. استفاده از بهترین استراتژی معاملاتی اما در تایم فریم اشتباه هیچ نتیجه ای برای شما به دنبال نخواهد داشت.

تایم فریم در ارز دیجیتال بسیاری از استراتژی های معاملاتی تنها برای یک تایم فریم مشخص توسعه پیدا کرده و در سایت تایم فریم ها عملا نمی توانید از آنها استفاده کنید. از این گذشته ترکیب کردن اشتباه تایم فریم ها نیز می تواند شرایط را برای معاملات شما پیچیده تر کند.

به عنوان مثال اگر شما استراتژی معاملاتی خود را در تایم فریم یک ساعت پیاده کنید اما در تایم فریم یک دقیقه وارد بازار شوید ممکن است قبل از اینکه معامله شما وارد شود حد زیان شما فعال شده باشد. در چنین مواقعی حتی ممکن از تحلیل شما از شرایط و روند رمز ارز مورد نظر نیز درست از آب در بیاید اما به دلیل اشتباه در انتخاب تایم فریم الان شما هیچ پولی از معامله مورد نظر به دست نخواهید آورد. به همین دلیل می بایست تمام نکاتی که در ادامه با شما در میان می گذاریم را به صورت دقیق مطالعه کنید تا شناخت کافی نسبت به نحوه استفاده از تایم فریم ها در بازار ارز دیجیتال برسید.

بهترین تایم فریم معاملاتی کدام است؟


احتمالا اولین سوالی که ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد این است که بهترین تایم معاملاتی کدام است و انجام معامله در کدام تایم فریم می‌تواند شرایط خوبی را برای شما به دنبال داشته باشد؟ هرچند پاسخ دادن به این سوال که چندان پیچیده نیست اما لازم به توضیح است که انتخاب بهترین تایم معاملاتی برای هر شخص با توجه به نوع روحیات و همچنین استراتژی‌های در نظر گرفته شده می تواند متفاوت باشد.

  • برای کسانی که به دنبال انجام معاملات خیلی سریع و در بازه های زمانی کمتر از یکساعت هستند بهترین تایم معاملاتی یک دقیقه و ۵ دقیقه خواهد بود.
  • برای کسانی که به دنبال نوسان گیری در ارز دیجیتال بوده و سعی دارند تا روی نمودار رمز ارز های مختلف موج سواری کنند انتخاب تایم فریم هایی مانند تایم فرم ۱۵ دقیقه تا چهار ساعت می تواند گزینه مناسبی باشد.
  • برای افرادی که در بازه های زمانی میان مدت چند روز تا چند هفته معامله می نمایند بهترین تایم فریم معاملاتی روزانه خواهد بود.
  • معامله گرانی که در صدد تنظیم معاملات خود برای چند ماه هستند بهترین تایم فریم هفتگی خواهد بود.

جدایی از این موضوع دقت داشته باشید که استراتژی های معاملاتی مختلف مورد استفاده در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال برای تایم فریم های مختلف توسعه پیدا کرده اند. بنابراین نوع استراتژی مورد استفاده برای انجام معامله در بازار نیز می تواند تاثیر مستقیمی بر روی انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی برای معامله گران در بازار داشته باشد.

همچنین نکته بسیار مهم این است که شما مجبور نیستید حتما از مزیت های یک تایم فریم برای انجام معاملات خود استفاده کنید و این امکان برای شما وجود دارد تا با استفاده از استراتژی های مولتی تایم فریم شرایط به مراتب بهتری را برای معاملات خود ایجاد نمایید. البته نحوه چیدمان و نحوه استفاده از هر کدام از تایم فریم ها در چنین استراتژی‌های اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت و اگر شما نتوانید چیدمان درستی برای این موضوع در نظر بگیرید عملاً حتی معاملات درست شما نیز ممکن است با ضرر بسته شوند.

بهترین تایم فریم تحلیلی کدام است؟


نکته دیگری که درباره انتخاب بهترین تایم فریم باید به بررسی آن بپردازیم در نظر گرفتن یک تایم فریم تحلیلی مناسب برای بررسی شرایط کلی بازار ارز دیجیتال است. همان طور که در سایر مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال دانشگاه کردیم تحلیل کردن با ترید کردن تفاوت بسیار زیادی با هم دارند و همیشه یک تحلیلگر نمی تواند یک تریدر موفق باشد. رعایت اصول تریدر ارز دیجیتال و همچنین پیدا کردن تسلط کافی به روش های روانشناسی در ارز دیجیتال نکات بسیار مهمی هستند که تفاوت میان یک تحلیلگر و تریدر را در بازار رقم می زنند.

با توجه به این نکته عملاً انتخاب بهترین تایم فریم تحلیلی با انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی ممکن است متفاوت باشد. در حال حاضر اکثر تحلیلگران بزرگ از تایم فریم روزانه به عنوان تایم فریم مناسب برای تحلیل استفاده می نمایند. البته استفاده از تایم های چهار ساعته و هفتگی نیز در برخی مواقع رایج شده است اما به صورت کلی و در میان اکثر تحلیلگران تایم فریم روزانه مورد توجه قرار گرفته و از آن به عنوان تایم فریم تحلیلی می توان استفاده کرد. از این گذشته برای بررسی روند یک ارز دیجیتال در میان مدت نیز بهترین تایم فریم همان تایم فریم روزانه و یا دیلی خواهد بود.

دقت داشته باشید که یک تحلیل در تایم فریم روزانه نمی تواند همخوانی کاملی با روند یک ارز دیجیتال در تایم فریم های کوتاه ۵ دقیقه و یک دقیقه داشته باشد. از این رو شما نمی توانید بر اساس تحلیل های موجود در سایت های مختلف برای روند روزانه یک ارز دیجیتال برای ترید در بازه های زمانی کوتاه مدت در آن اقدام کنید.

تحلیل های به نمایش درآمده در تایم فریم روزانه بیشتر برای بررسی شرایط و روند ارزهای دیجیتال برای بازه های زمانی میان مدت در طول چند هفته تا چند ماه هستند.

معتبرترین تایم فریم کدام است؟


یکی دیگر از سوالات و چالش هایی که ممکن است ذهن شود بسیاری از شما را به خود درگیر کرده باشد این است که معتبر ترین تایم فریم کدام است. در بررسی معتبر ترین تایم فریم بایستی چند نکته بسیار مهم را با شما در میان بگذاریم:

تایم فریم در ارز دیجیتال در درجه اول باید بدانید که انتخاب معتبر ترین تایم فریم به این معنا نیست که تایم فریم موردنظر برای معامله نیز بهترین گزینه برای شما است. نکات لازم برای انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی را در بندهای قبلی با شما در میان گذاشتیم که با استفاده از این کارت می توانید برای این منظور اقدام کنید.

همچنین لازم به توضیح است که انتخاب معتبر ترین تایم فریم نیست که سایر تایم فریم ها اعتباری ندارند و یا نمی توان بر روی الگو های تشکیل شده در آنها حساب کرد. در واقع تمام تایم فریم ها به نوعی حائز اهمیت بوده و اعتبار خاص خود را دارند اما با این حال اگر به دنبال انتخاب معتبر ترین تایم فریم برای تحلیل بازار ارز دیجیتال باشید احتمالا بایستی دست روی تایم فریم دیلی یا روزانه بگذارید. این تایم فریم به دلیل اینکه اکثریت کاربران در حال استفاده از آن برای انجام معاملات خود هستند اعتبار بیشتری داشته و در نظر گرفتن آن به عنوان معتبرترین تایم فریم نیز می تواند منطقی باشد. همچنین بایستی اضافه کنیم که:

  • الگوهای کندل استیک در تایم فریم روزانه اعتبار بیشتری داشته و معیار بسیار بهتری برای انجام معاملات می باشند.
  • الگوهای کلاسیک یکی دیگر از الگوهای است که در تایم فریم روزانه می‌تواند اعتبار به مراتب بیشتری نسبت به سایر تایم های کوتاه تر داشته باشند.
  • تشکیل الگوهای هارمونیک در تایم فریم روزانه می‌تواند شرایط بسیار خوبی برای انجام معامله بر روی ارز دیجیتال به دنبال داشته باشد.
  • خطوط حمایت و مقاومت ترسیم شده و به صورت کلی ناحیه های حمایتی و مقاومتی در تایم فریم روزانه اهمیت بیشتری دارند.
  • مناطق عرضه و تقاضای موجود در تایم فریم روزانه به خوبی می تواند تبدیل به مناطق عالی برای ترید و معامله گری در تایم فریم های کوتاه مدت باشند.
  • خط روند ترسیم شده در تایم فریم روزانه نیز می تواند معیار خوبی برای بررسی شرایط تغییرات قیمت یک ارز دیجیتال در تایم فریم های کوتاه تر باشد.

آیا می توان در تایم فریم روزانه تحلیل و در تایم فریم ۵ دقیقه معامله کرد؟


یکی از بزرگترین اشتباهاتی که معامله گران در بازار ارز دیجیتال مخصوصاً در بازار فیوچرز ارز دیجیتال انجام می دهند تحلیل یک ارز دیجیتال در تایم فریم های با بازه زمانی طولانی مدت و ترید در تایم فریم های کوتاه مدت است. به عنوان مثال بسیاری از کاربران تحلیل و بررسی خود را بر روی ارز دیجیتال مورد نظر در بازار در تایم فریم روزانه انجام داده و بعد از پیاده سازی تمام الگو ها و استراتژی ها به دنبال انجام معامله در تایم فریم ۵ دقیقه و حتی یک دقیقه می روند.

چنین اقدامی به چند دلیل می تواند یک اشتباهی بسیار بزرگ باشد و عمل آن باعث از بین رفتن سرمایه شما در بازار نیز شود. دقت داشته باشید که در تایم فریم روزانه هر کندل برابر با ۲۸۸ کندل در تایم ۵ دقیقه و ۱۴۴۰ کمدی در تایم یک دقیقه است. در واقع وقتی یک کندل روزانه تشکیل میشود عملاً در تایم فریم های کوتاه مدت مانند ۵ دقیقه و یک دقیقه چندین موج کوتاه و بلند تشکیل شده و بازار با نوسانات فوق العاده زیادی روبرو شده است.

در نظر داشته باشید که اگر به دنبال تحلیل نمودار یک ارز دیجیتال در تایم فریم روزانه هستید، انجام معامله در این تایم فریم با تایم فریم ۵ دقیقه و یا یک دقیقه می تواند تفاوت های زیر را داشته باشد:

در درجه اول به عنوان مهمترین گزینه با است یادآور شویم که حد ضرر در تایم فریم روزانه تفاوت بسیار زیادی با تایم فریم ۵دقیقه داشته و عملا اگر شما تحلیل خود را در تایم فریم روزانه انجام داده باشید انتخاب حد ضرر در تایم فریم ۵ دقیقه استراتژی شما را با شکست روبرو خواهد کرد.

سیستم مدیریت سرمایه مورد استفاده در معاملات مربوط به تایم فریم روزانه تفاوت بسیار زیادی با تنظیم های کوتاه تر داشته و از این رو چنین روندی می‌تواند باعث ایجاد ریسک معاملاتی به مراتب بیشتر برای معاملات شما گردد.

نوع استراتژی های به کار گرفته شده برای انجام معامله در تایم فریم روزانه با تایم فریم های کوتاه تر متفاوت است اگر شما سیگنال ورود به یک ارز دیجیتال را در تایم فریم روزانه مشاهده کنید ممکن است در تایم فریم های کوتاه در هنوز جهت روند نمودار رمز ارز مورد نظر شما در جهت مخالف تحلیل شما باشد.

اگر شما در تایم فریم روزانه به دنبال خرید یک ارز دیجیتال هستید ممکن است هزاران نفر در تایم فریم های کوتاه تر در حال فروش آن باشند.

یکی از دلایل بسیار مهمی که باعث می‌شود تا در اوج قیمت و یا در کف قیمت هنوز هم خریدار و فروشنده در بازار موجود باشند انجام معاملات کاربران در تایم فریم های متفاوت است. در اوج قیمتی تایم فریم روزانه ممکن است برخی از معامله گران در تایم فریم یک دقیقه با یک خرید به دنبال یک سیگنال گیری کوتاه باشند و به همین ترتیب امکان انجام معاملات این چنینی برای شما وجود نخواهد داشت.


نحوه انتخاب بهترین تایم فریم برای معاملات ارز دیجیتال و عوامل موثر بر آن


تایم فریم در ارز دیجیتال

در این بخش از مقاله سعی داریم تا نکات و فاکتورهای را با شما در میان بگذاریم که با دقت به آنها می توانید در انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی برای شرایط معاملات خود اقدام نمایید. در بالا توضیحات مختصری برای انتخاب معتبر ترین تایم فریم معاملاتی در ارز دیجیتال و همچنین بهترین تایم فریم برای نوع استراتژی شما در بازار ارائه نمودیم. اما برای اینکه انتخاب بهترین تایم فریم برای معاملات ارز دیجیتال را به صورت کامل و جامع برای شما تشریح کرده باشیم لازم دانستیم تا فاکتور های مختلف موثر برای انتخاب را با شما در میان بگذاریم.

در ادامه تک تک عوامل موثر برای انتخاب بهترین تایم فریم در ارز دیجیتال را با شما در میان می گذاریم که شما می توانید با مطالعه هر یک از این بندها شرایط خود را با این شرایط مورد مقایسه قرار داده و در نهایت بهترین نتیجه در این باره برسید. دقت داشته باشید که انتخاب بهترین تایم فریم برای انجام معاملات اهمیت بسیار زیادی برای موفقیت در این بازار دارد و اگر شما به این موضوع دقت داشته باشید ممکن است بعد از گذشت مدتی حتی در صورت استفاده از بهترین استراتژی های معاملاتی نیز نتوانیم به شرایط مورد نظر خود در بازار دست یابید. به همین دلیل توصیه می کنیم که انتخاب بهترین تایم فریم برای انجام معاملات در ارز دیجیتال را جدی در نظر گرفته و از همان ابتدا برای این منظور تمهیدات لازم را در نظر بگیرید.

معامله گر کوتاه مدت هستید یا بلند مدت

اولین نکته ای که برای انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی در بازار ارز دیجیتال بایستی به آن بپردازیم نوع شرایط و روندی است که شما در انجام معاملات خود در بازار ارز دیجیتال به دنبال آن هستید. انتخاب اینکه شما معامله گر کوتاه‌مدت هستید و یا بلند مدت اهمیت بسیار زیادی برای تعیین بهترین تایم فریم معاملاتی برای شما خواهد داشت. دقت داشته باشید که ترکیب کردن تایم فریم های معاملاتی بدون در نظر گرفتن بازه زمانی مورد نظر برای انجام معاملات اشتباه بزرگی است و این مهم ممکن است حتی بهترین تکنیک های معاملاتی را نیز برای شما بی‌اثر نماید.

وقتی معامله گر کوتاه مدت هستید انتخاب تایم فریم های کوتاه مانند ۵ دقیقه و ۱۵ دقیقه می تواند گزینه بهتری برای شما باشند وقتی معامله‌گر بلندمدت هستید تایم فریم های روزانه و هفتگی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

در صورتی که به دنبال انجام معاملات در کمتر از یک ساعت هستید انتخاب تایم فریم یک دقیقه می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد.

البته در ادامه با تشریح نکات لازم برای انجام معاملات به صورت مولتی تایم فریم شرایط انتخاب بهترین تایم فریم را بهتر درک های جدول متوجه خواهید شد که کدام یک از تایم فریم ها می توانند گزینه بهتری برای انجام معاملات شما باشند.

چقدر ریسک پذیر هستید؟

نکته بعدی که در انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی برای شما اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت میزان ریسک پذیری شما در انجام معاملات است. اگر ریسک‌پذیری خیلی زیادی ندارید بهتر است از تایم فریم های میان مدت مانند یک ساعته و چهار ساعته برای انجام معاملات خود استفاده کنید و در صورتی که ریسک پذیری بالایی دارید می توانید سراغ تایم فریم های کوتاه تر بروید.

به صورت کلی میزان ریسک پذیری افراد تاثیر بسیار زیادی بر روی انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی برای آنها دارد و اگر شما به این مهم دقت کنید ممکن است در شرایط قرار بگیرید که ریسک فوق‌العاده زیادی را متحمل شده و از نظر روانشناسی نتوانید ایده آل ترین شرایط را برای معاملات خود رقم بزنید.

چقدر تحمل ورود معاملات خود به ضرر را دارید؟

یکی دیگر از مهمترین نکاتی که در انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی در ارز دیجیتال می تواند برای شما اهمیت داشته باشد میزان تحمل شما برای ورود به ضرر در معاملات است. بسیار مهم است که بدانید که شخصیت سرمایه گذاری شما در این بازار چگونه است و تحمل چقدر ضرر را در معاملات خود دارید. دقت داشته باشید که وقتی شما از تایم فریم روزانه برای معاملات خود استفاده می‌کنید ممکن است حد ضرر شما به گونه ای باشد که در ابتدای ورود به معامله درصد قابل توجهی از حساب در نظر گرفته شده برای آن معامله وارد ضرر شود و این ضرر به نسبت تایم فریم های کوچکتر مانند ۵ دقیقه و ۱۵ دقیقه بزرگتر خواهد بود.

تایم فریم در ارز دیجیتال با این حساب یکی از مهمترین نکاتی که شما در هنگام انتخاب تایم فریم معاملاتی در بازار ارز دیجیتال باید به آن دقت داشته باشید این است که در تایم فریم های بزرگتر حد ضرر های بزرگتری برای شما به وجود خواهد آمد و همین موضوع باید ذهنیت شما را به سمت این موضوع دارد که حد ضرر در ارز دیجیتال برای شما تا چه حد قابل قبول است.

به عنوان مثال فرض کنید که شما وارد یک معامله ای در تایم فریم روزانه شده‌اید که درصد سود ناشی از آن ۴۰ درصد است و ضرر ناشی از معامله در نهایت در صورتی که حد ضرر شما فعال شود ۲۰ درصد. که این معامله از نظر نسبت ریوارد به ریسک شرایط بسیار خوبی دارد و لطفاً یک معامله بسیار عالی محسوب می‌شود اما در نظر بگیرید که حد ضرر ایجاد شده می تواند ۲۰ درصد از سرمایه مورد نظر شما را نابود سازد. به همین دلیل یا شما باید با حجم بسیار کمی وارد این معامله شوید که در صورت فعال شدن حد ضرر خیلی زیاد بزرگی نداشته باشید و یا اینکه چنین ضرری را باید تحمل کنید.

به صورت کلی وقتی حد ضرر معاملات بزرگتر می شود بسیاری از معامله‌گران نمی توانند شرایط خوبی را برای خود ایجاد نمایند و معمولاً احساسات و عواطف آنها درگیر معامله شده و به همین دلیل توصیه می کنیم که در ابتدای ورود به بازار ارز دیجیتال برای معامله گری سراغ روش های معاملاتی بروید که در آنها حد ضرر شما کوچکتر باشد. به عنوان مثال با استفاده از الگوهای شمعی در ارز دیجیتال برای شما به وجود می‌آید که بتوانید حد ضرر های کوچکتر را برای معاملات خود در نظر بگیرید.

استراتژی معاملاتی شما در ارز دیجیتال چیست؟

نکته بعدی که روی انتخاب تایم فریم معاملاتی در ارز دیجیتال تاثیر خواهد گذاشت استراتژی معاملاتی شما است. گاهی اوقات معامله‌گران از استراتژی های استفاده می کنند که محدود به یک تایم فریم نبوده و به صورت همزمان چند تایم معاملاتی را مورد بررسی و آنالیز قرار می‌دهند و در نهایت معامله خود را انجام میدهند. استراتژی معاملاتی نقش تعیین کننده ای در تعیین تایم فریم در ارز دیجیتال دارد و شما حتماً باید برای اینکه بتوانید یک تایم مناسب برای معاملات خود در نظر بگیرید لازم است و حتما از قبل شرایط استراتژی معاملاتی خود را بدانید.

همانطور که میدانید روش معاملاتی در بازار ارز دیجیتال وجود دارد که شما می‌توانید بسته به توانمندی ها و تجربه از هر کدام از این روش ها برای معاملات خود استفاده نمایید. انجام معامله در تایم های کوچک که به معاملات اسکالپ معروف است و معمولاً نیاز به بازه های زمانی بسیار کوتاه خواهد داشت یک روش معاملاتی است. نوسان گیری در ارز دیجیتال که معمولاً دست تایم فریم های چند روزه تا یکی دو ماهه صورت می پذیرد. در نهایت معاملات طولانی مدت که از آن به عنوان هولد نیز یاد می شود.

برای هر کدام از این روش های معاملاتی استراتژی های مشخصی وجود دارد و شما نمی توانید از یک استراتژی معاملاتی برای روش های مختلف بهره ببرید. حالا اگر شما از قبل استراتژی معاملاتی خود را مشخص کرده باشید بنابراین می بایست بر اساس استراتژی معاملاتی برای تعیین تایم فریم اقدام نمایید. ارتباط میان تایم فریم معاملاتی و استراتژی معاملاتی یک رابطه دو طرفه است و شما حتماً باید تمام جوانب را میان این دو در نظر گرفته باشید تا در نهایت انتخاب شما کاملاً بر اساس شرایط موجود باشد.

دقت داشته باشید که اگر شما یک استراتژی در تایم نا مرتبط با آن استفاده کنید قدرت معاملاتی شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد و نمی توانید معاملات موفقی را در بازار برای خود رقم بزنید. به همین دلیل است که اصرار داریم که شما حتما باید بر اساس نوع استراتژی معاملاتی خود برای تعیین تایم معاملاتی اقدام نمایید. وگرنه صرف اینکه شما یک تایم فریم معاملاتی انتخاب کنید و از یک استراتژی تحلیل تکنیکال در کنار آن به رهبری چندان کار پیچیده‌ای نخواهد بود و هر کسی می تواند این رفتار را در بازار داشته باشد.


نحوه انتخاب بهترین تایم فریم برای معامله در بازار فیوچرز ارز دیجیتال


اگر در بازار فیوچرز ارز دیجیتال فعالیت دارید و به دنبال انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی برای این بازار می باشید پیشنهاد ما استفاده از استراتژی هایی است که شرایط مولتی تایم فریم را برای شما ایجاد نماید. دقت کنید که شما حتماً باید در معاملات بازار فیوچرز برای انجام معامله اسکالپ اقدام نمایید و امکان استفاده از تایم فریم های بالاتر مانند تایم فریم یک ساعته ۴ ساعته و ۱۵ دقیقه برای شما وجود دارد و شما میتوانید معاملات خود را به گونه‌ای پیش ببرید که در این تایم فریم ها تحلیل های خود را انجام داده باشید.

 

همانطور که میدانید انجام معاملات در بازار فیوچرز به خودی خود چالش های خاص خود را دارد و اگر شما تایم فریم معاملاتی را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهید ریسک های معامله در این بازار برای شما بیشتر هم خواهد شد. دیدگاه اصلی ما استفاده از چهار طایفه این روزانه تا ۱۵ دقیقه برای تحلیل و انجام معاملات اسکالپ است. البته ورود به معاملات در تایم فریم ۵ دقیقه و یک دقیقه نیز چیز چندان عجیبی برای این دسته از معاملات نیست اما اگر شما تحلیل های خود را از تایم های خیلی کوچک آغاز کنید ممکن است شرایط برای شما کمی پیچیده شود و نتوانید معاملات موفقی را برای خود رقم بزنید.

به عنوان مثال شما می توانید روند قیمت را در تایم فریم های چهار ساعته و یک ساعت تعیین کرده و برای ورود به معامله از تایم فریم های پایین تر مانند ۱۵ دقیقه و ۵ دقیقه و حتی یک دقیقه استفاده کنید.


معاملات مولتی تایم فریم در تحلیل تکنیکال و اهمیت آن


احتمالاً با اصطلاح مولتی تایم فریم در معاملات ارز دیجیتال آشنا شده اید و می دانید که بسیاری از معامله‌گران در حال حاضر برای تحلیل و خرید و فروش خود در این بازار از معاملات مولتی تایم فریم استفاده می نمایند. اما سوال بسیار مهم اینجاست که چگونه میتوانیم از این نوع معاملات برای خود استفاده کنیم و اهمیت آنها در تحلیل تکنیکال چیست؟ قبل از هر چیزی باید یک تعریف کلی نسبت به انجام معاملات مولتی تایم فریم در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال برای شما داشته باشیم.

تایم فریم در ارز دیجیتال

معاملات مولتی تایم فریم در تحلیل تکنیکال به این معنا است که شما از یک استراتژی معاملاتی در چند تایم فریم به صورت همزمان برای تحلیل قیمت و خرید و فروش خود استفاده می کنید. به این معنا که مثلاً شما در تایم فریم روزانه اقدام به شناسایی روند مورد نظر کرده و در تایم ۴ ساعته می توانید فیلترهای مورد نظر خود را مشاهده نمایید و در نهایت ورود شما در بازار در تایم فریم یک ساعته انجام پذیرد. البته این موضوع تنها یک مثال برای مولتی تایم فریم در معاملات ارز دیجیتال است و شما می توانید بر اساس استراتژی معاملاتی خود گزینه های مختلف دیگری را نیز برگزینید.

نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کنیم اهمیت استفاده از این روش برای معاملات در بازار ارز دیجیتال است. وقتی شما به صورت مولتی تایم فریم تحلیل ها و معاملات خود را انجام دهید این مزیت برای شما به وجود می آید که بتوانید با دیدگاه افراد زیادی معاملات خود را بچینید و همچنین شرایط بیشتری را مشاهده کنید تا احتمال خطا برای معاملات شما به حداقل میزان ممکن برسد. برای اینکه موضوع را بهتر درک کنید لازم است تا یک مثال بسیار ساده را با هم مرور کنیم.

همانطور که میدانید یک موج در روند قیمت در تایم فریم روزانه ممکن است از چندین موج کوچک در تایم های پایین تر تشکیل شده باشد. حتی یک یا چند کندل روزانه ممکن است یک موج بسیار بزرگ را در تایم فریم یک ساعته تشکیل داده باشد و به همین ترتیب روند ها در تایم فریم های مختلف نسبت به یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند. حالا کسانی را فرض کنید که در تایم روزانه در حال معامله هستند و یا در تایم فریم های پایین تر معاملات خود را اخذ می کنند. ممکن است در تایم روزانه روند قیمت یک ارز دیجیتال صعودی باشد و معامله گر نیز به دنبال ورود به معاملات خرید باشد.

اما همانطور که میدانید تمام روندهای صعودی با اصلاح های قیمتی هم همراه هستند و ممکن است یک معامله گر در تایم پایین تر برای معامله فروش اقدام کند. آیا شما به صورت مولتی تایم فریم تحلیل‌های خود را انجام دهید این مزیت برای شما به وجود می‌آید که بتوانید با دیدگاه همه این افراد آشنا شوید و در نهایت معامله خود را به گونه‌ای انجام دهید که دیدگاه همه را در خود دیده باشد تا احتمال موفقیت آن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. در جایی که هم معامله گران روزانه و هم معامله گران ساعتی در حال انجام معامله خرید باشند مطمئناً روند صعودی قدرتمندتری تشکیل خواهد شد و اگر شما وارد معامله خرید شوید به سود بیشتری نیز خواهید رسید.

دقیقاً همین شرایط باعث می‌شود و گاهی اوقات شما از ورود به معامله اشتباه دور بمانید. اگر شما در جایی مشاهده میکنید که معامله گران در تایم فریم یک ساعته یا ۱۵ دقیقه در حال انجام معامله فروش هستند اما معامله‌گران ۴ ساعته به دنبال انجام معامله خرید هستند، شما می توانید ساعت کنید تا شرایط به نحوی پیش برود که یکی از این دو بر یکدیگر غالب شده و روند بازار به صورت دقیق مشخص شود.در این وضعیت اگر شما اقدام به ورود به یک معامله نمایید قدرت معاملاتی بیشتری خواهید داشت و احتمال ضرر کردن برای شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.


چگونه می توانیم به صورت مولتی تایم فریم تحلیل کنیم؟


خوب حالا سوال بسیار مهم اینجاست که چگونه می توانیم به صورت مولتی تایم فریم تحلیل کنیم و معاملات خود را در بازار به این صورت پیش ببریم. پاسخ این سوال چندان پیچیده نیست و شما با کمی دقت می توانید از استراتژی های معاملاتی استفاده نمایید که امکان تحلیل مولتی تایم فریم را برای شما فراهم کرده باشند. به عنوان مثال فرض کنید که شما به دنبال انجام یک معامله در بازار هستید و نمودار قیمت یک ارز دیجیتال را باز کرده اید.

تایم فریم در ارز دیجیتال مسلماً در قدم اول باید تعیین کنید که معامله خرید برای شما مناسب است یا معامله فروش؟ چگونه می توانید چنین چیزی را برای معامله خود تعیین کنید؟ شما می توانید یک تایم فریم معاملاتی قدرتمند برای تعیین روند را مشخص کرده و تجزیه و تحلیل کنید که روند موجود در قیمت ارز دیجیتال مورد نظر به کدام سمت است. به عنوان مثال بهترین گزینه برای این منظور می تواند تایم فریم روزانه باشد و شما تایم فریم روزانه را باز می‌کنید و تحلیل می کنید که روند قیمت به کدام سمت است. تا اینجا شما هنوز هیچ معامله انجام نداده اید و از این گذشته تایم فریم روزانه نیز تایم فریم معاملاتی شما نبوده است.

بعد از تایم فریم روزانه شما می‌توانید به دنبال پیدا کردن سیگنال هایی برای ورود به معامله در جهت روند روزانه در تایم فریم های پایین تر باشید. ممکن است در تایم فریم چهار ساعته قیمت به یک محدوده مقاومتی یا حمایتی برخورد کرده باشد که شما با این محدوده ها معمولاً معاملات خود را انجام می دهید و در استراتژی معاملاتی شما قرار دارند. حالا شما هم تایم فریم روزانه را مورد تحلیل قرار داده اید و هم تایم فریم ۴ ساعته را نیز تجربه و تحلیل کرده و شرایط آن را می دانید. حالا نوبت به این رسیده تا در نهایت برای ورود به معامله در یک تایم فریم به دیگر اقدام نمایید.

به همین سادگی شما می توانید از مولتی تایم فریم برای تحلیل قیمت در ارز دیجیتال استفاده نمایید و قدرت معاملاتی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. مهمترین مزیت استفاده از این روش برای تحلیل و ورود به معاملات این است که شما می توانید معاملات خود را به گونه ای پیش ببرید که حد ضرر های بسیار کمی داشته باشید و در عوض به دستور های بسیار بزرگی را برای معاملات خود در نظر بگیرید.


بهترین روش تحلیل تکنیکال مولتی تایم فریم در نوسان گیری ارز دیجیتال


حالا نوبت به این رسیده که برای روش های مختلف سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بهترین تایم فریم معاملاتی را برای تحلیل تکنیکال به شما معرفی کنیم. این بخش از مقاله بیشتر تجربیات ما در معاملات بازار ارز دیجیتال است و شما می توانید بر اساس تجربیات که دارید شرایط مختلف دیگری را نیز برای معاملات خود در نظر بگیرید و هیچگونه اجباری در این باره وجود ندارد. اما با این حال می‌توانید از تجربیات ما استفاده کرده و شرایطی را برای خود به وجود آورید که در نهایت منجر به انجام معاملات سودآور و بهینه برای شما شود.

تایم فریم در ارز دیجیتال آیا به دنبال نوسان گیری در ارز دیجیتال هستید باید وضعیت معاملاتی خود را مشخص کنید که دوست دارید معاملات شما در چه بازه زمانی انجام پذیرد. اگر معاملات نوسان گیری شما تنها در یک هفته آغاز شده و به پایان می رسد شما باید از تایم فریم روزانه یا ۴ ساعته برای انجام معاملات خود استفاده نمایید. اگر به دنبال این هستید که معاملاتی نوسان گیری را در بازه های زمانی چند هفته تا یکی دو ماه پیش ببرید می توانید علاوه بر تایم روزانه از تایم هفتگی نیز برای تحلیل نمودار قیمت استفاده نمایید.

به صورت کلی کسانی که به دنبال نوسان گیری در ارز دیجیتال هستند چهار تایم فریم را باید همیشه مد نظر داشته باشند. تایم فریم هفتگی برای مشاهده وضعیت کلی، تایم فریم روزانه برای مشخص کردن روند قیمت و تایم فریم ۴ ساعته و یک ساعته برای مشاهده سیگنال های معاملاتی و ورود به معاملات که البته استفاده از تایم فریم های کوچک تر برای ورود چابکتر به معاملات نیز می‌تواند شرایط را برای معامله گران بهینه‌تر کند.


مولتی تایم فریم در خرید و سرمایه گذاری در بازار اسپات ارز دیجیتال


معاملات بازار اسپات یکی از جذاب ترین روش های سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال است که بسیاری از معامله‌گران ترجیح می‌دهند تا معاملات خود را در این روش در پیش بگیرند. سوال بسیار مهم اینجاست که برای این روش از معاملات کدام تایم فریم ها را بررسی کنیم تا بتوانیم معاملات موفقی را در بازار برای خود رقم بزنیم. برای این دسته از معاملات نیز همان تایم هایی که دربند قبلی به آنها اشاره کردیم می توانند بهترین شرایط را برای معامله گران به وجود آورند. کما اینکه اضافه شدن تایم فریم ۱۵ دقیقه به انتخاب بهترین نقاط برای ورود به معاملات نیز می‌تواند شرایط را برای شما باز هم بهتر نمایند و حد ضرر های کوچکتری را نیز برای شما هم در معاملات اسپات و هم در معاملات نوسان گیری به دنبال داشته باشد.

البته شایان ذکر است که پیشنهاداتی که از این قبیل ارائه میکنیم بیشتر باید تحت تاثیر استراتژی معاملاتی کاربران انجام پذیرد و اگر شما از استراتژی های استفاده می کنید که تایم های متفاوتی را برای تحلیل در اختیار شما قرار می دهد و در آنها موفق هستید بهتر است تا اینکه معاملاتی خود را عوض نکنید. عوض کردن شرایط برنده همیشه ممکن است یک چالش بزرگ برای معامله گر ایجاد کند و توصیه می کنیم که تا زمانی که شرایط برای شما به خوبی پیش میرود دست به این اقدام نزنید و سعی کنید معاملات خود را به همان روال قبلی در پیش بگیرید.

مولتی تایم فریم برای سرمایه گذاری بلند مدت


برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری خیلی بلند مدت در بازار ارز دیجیتال هستند حتی استفاده از تایم فریم های بسیار بالا تر مانند هفتگی و ماهانه نیز می‌تواند شرایط خوبی را به دنبال داشته باشد. بسیاری از معامله‌گران که در تایم فریم های بالا در حال معامله هستند و به دنبال انجام معاملات یکی دو ساله بر روی یک ارز دیجیتال میباشند و معمولاً کندل های ماهانه را نیز برای معاملات خود مشاهده می‌کنند تا در بهترین نقاط برای ورود به معامله وارد شوند.

معمولاً وقتی صحبت از معاملات بسیار طولانی مدت می شود خیلی ورود دقیق در یک قیمت به معامله چندان اهمیت نخواهد داشت و شما تنها کافیست کف قیمتی مشخص را برای نمودار مشخص نموده و در آن معاملات خود را آغاز کنید. به همین دلیل بهتر است در تایم فریم های ماهانه و هفتگی به دنبال این کف قیمتی باشی تا خیلی ذهن شما درگیر یک یا دو کندل پایین و بالا برای ورود به معامله نشود.


معامله گران موفق در چه تایم فریمی معامله می کنند؟


سوال بسیار مهم دیگری که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد این است که در حال حاضر معامله گران موفق در کدام تایم فریم در ارز دیجیتال معامله می کنند و افراد حرفه‌ای معمولا ترجیح می دهند تا چه روندی را در معاملات خود در پیش بگیرند. از چند جنبه مختلف می توانیم پاسخ این سوال را به شما ارائه کنیم. در وهله اول باید یادآوری کنیم که هیچ معامله گر موفق ای در یک تایم فریم در حال معامله نیست و معمولا افراد موفق در این بازار از استراتژی های استفاده می کنند که در چند تایم فریم امکان معامله را برای آنها به وجود می آورد.

تایم فریم در ارز دیجیتال اما اگر بخواهیم در این باره واقع می باشیم بیشتر افراد موفق کسانی هستند که از تایم فریم های بالاتر مانند یک ساعته و چهار ساعته برای انجام معاملات خود استفاده می نمایند و کسانی که بیشتر به دنبال معاملات اسکالپ در تایم فریم های بسیار کوتاه می روند و من نمی تواند تغییرات قابل توجهی را برای خود رقم بزنند.‌ البته دلایل مختلفی را می توانیم برای این موضوع تشویق کنیم که دقت و آنها نیز اهمیت خاص خود را خواهد داشت.

به دلیل اینکه اکثر استراتژی های معاملاتی تعریف شده در بازار در تایم های بلند اعتبار بیشتری دارند و فیلترهای مورد استفاده برای آنها قدرت معاملاتی بیشتری را برای معامله گران و کاربران ایجاد می کند،  به همین دلیل است که استفاده از تایم فریم های بالاتر معمولاً شرایط بهتری را برای معامله گران به وجود می‌آورد و اکثر معامله‌گران موفق نیز از این شرایط برای انجام معاملات خود استفاده می کنند.

اما با این حال هیچ چیزی در بازار ارز دیجیتال قطعی نیست و شما میتوانید از یک استراتژی معاملاتی در تایم فریم کوتاه‌تر به نحوی استفاده کنید که قدرت قابل توجهی برای شما به دنبال داشته باشد و بتوانید با استفاده از آن معاملات موفق و سودآوری را نیز برای خود در بازار رقم بزنید.

از کدام تایم فریم کار خود را در بازار ارز دیجیتال آغاز کنیم؟


سوال بسیار مهم دیگری که در انتخاب تایم فریم در ارز دیجیتال باید به آن پاسخ دهیم این است که اگر برای شروع وارد معاملات این بازار می شویم کدام تایم معاملاتی می تواند شرایط خوبی را برای ما به دنبال داشته باشد و چگونه می توانیم ورود خود را با کمترین چالش و کمترین ریسک انجام دهیم؟ قبل از هر چیزی باید یادآوری کنیم که بسیاری از نکاتی که در بالا به عنوان نکات انتخاب تایم فریم معاملاتی به آنها اشاره کردیم همراه با تجربه به دست خواهند آمد و اگر شما تجربه کافی برای بکارگیری روش های معاملاتی مختلف را در تایم فریم ها نداشته باشید نمی توانید انتخاب خوبی نیز در این باره انجام دهید.

بر این اساس توصیه ما این است که اگر در ابتدای ورود به بازار ارز دیجیتال هستید و هنوز تجربه کافی برای انتخاب تایم فریم معاملاتی خود را نیز به دست نیاورده اید، معاملات خود را از تایم فریم های یک ساعته به بالا تر آغاز کنید. تایم فریم های یک ساعته و چهار ساعته و همچنین روزانه می‌تواند بهترین گزینه ها برای شروع معاملات شما در این بازار باشند زیرا همان ریسک معاملات شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد و هم اکثر استراتژی های معاملاتی رایج در بازار ارز دیجیتال در این تایم فریم ها قدرت بیشتری دارند و شما می توانید با خطر کمتری معاملات خود را آغاز نمایید.

دقت داشته باشید که در حال حاضر استراتژی های مدرن مورد استفاده در بازار ارز دیجیتال به هیچ وجه محدود به یک تایم فریم نبوده و معمولاً در زمان تحلیل لازم است تا شما چند تایم فریم را به صورت همزمان مورد بررسی و آنالیز قرار دهید و معامله خود را در تایم انجام دهید که بالاترین قدرت را برای شما به دنبال داشته باشد. اما با توجه به اینکه در شروع کار معمولاً معامله‌گران شناخت کافی نسبت به این موضوع ندارند توصیه ما استفاده از تایم های معرفی شده است تا شما بتوانید با کمترین ریسک فرآیند ورود به ارز دیجیتال را برای خود انجام دهید.

کلام آخر


اگر تاکنون در انتخاب بهترین تایم فریم ارز دیجیتال خیلی مبتدیانه عمل می کردید و اهمیت خاصی برای این موضوع قائل نبودید اکنون با مطالعه این مقاله شما این توانایی و آگاهی را دارید که بتوانید بر اساس واقعیت های موجود و شرایط حاکم بر معاملات خود به این انتخاب دست بزنید. واقعیت این است که موفقیت نه فقط در بازار ارز دیجیتال بلکه در هر بازار مالی دیگری شانسی به دست می‌آید و یک فرد موفق تمام جزئیات لازم را درباره معامله گری در این بازارها در نظر می‌گیرد که انتخاب تایم فریم نیز یکی از مهمترین آنها است.

متاسفانه در حال حاضر وقتی از بسیاری از معامله‌گران می پرسیم که در چه تایمی و بر چه اساسی معامله می‌کنند آنها شناخت کافی نسبت به این موضوع نداشته و خیلی به صورت حرفه ای نمی دانند که چه نکاتی را باید در انتخاب تایم فریم معاملاتی در نظر بگیرند و اصلا انتخاب تایم فریم چه اهمیتی در معاملات آنها دارد. نکته وقتی جالب تر می شود که بدانید وقتی شما از این دوستان می پرسید که آیا استراتژی موفقی دارند آنها با وجود داشتن یک استراتژی بسیار عالی نمیتوانند از استراتژی موردنظر به خوبی استفاده کنند و دائما درگیر چالش های مربوط به تغییر تایم فریم معاملاتی هستند.

با این حال چه بخواهیم و چه نخواهیم انتخاب تایم فریم در ارز دیجیتال اهمیت بسیار زیادی در موفقیت ما در این بازار دارد و اگر ما نتوانیم شرایط خوبی را از این بابت برای معاملات خود برگزینیم محکوم به شکست خواهیم بود و حتی استفاده از بهترین استراتژی معاملاتی نیز نمی‌تواند نجات‌بخش ما در این مسیر باشد. تمام تلاش خود را در سایت کانون بورس ارائه می کنیم تا شما بتوانید با بهترین بسترها و امکانات ممکن معاملات خود را در بازار ارز دیجیتال در پیش بگیرید. مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال و همچنین حرفه ای ترین دوره ارز دیجیتال در همین راستا توسعه پیدا کرده اند تا شما بتوانید با استفاده از این اطلاعات یک معامله گر حرفه ای در بازار رمز ارزها شوید.

در پایان این مقاله دعوت می کنیم اگر دیدگاهی نسبت به شرایط انتخاب تایم فریم در ارز دیجیتال دارید آنها را با ما در میان بگذارید و یا نکته ای در ذهن دارید که در این مقاله به آن پرداخته نشد در بخش دیدگاه ها متذکر شوید.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: