لوگو کانون بورس

آموزش ترید در فارکس + نقشه راه تریدر شدن در فارکس

آموزش ترید در فارکس
شما در حال مطالعه مقاله ۸ از ۳۶ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

آموزش ترید در بازار فارکس یکی از آموزش هایی است که این روزها به شدت مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته و خیلی ها به دنبال رسیدن به سود و درآمدهای دلاری بهترین دوره های آموزش فارکس را جستجو می نمایند. دوره آموزش ترید در فارکس می تواند مسیر زندگی شما را به کل تغییر داده و شرایطی را به وجود آورد که با استفاده از آن بتوانید از تورم سرسام آور اقتصاد ایران در امان باشید. اگر شما تنها در هر روز ۱۰۰ دلار سود داشته باشید، سود کل هر ماه شما برابر ۳۰۰۰ دلار خواهد شد. البته هر چند ۳۰۰۰ دلار به پول ما ایرانی ها چیزی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان می شود، اما چه بخواهیم چه نخواهیم این میزان درآمد یک درآمد معقول و معمول در اکثر کشورهای توسعه یافته و ثروتمند جهان است. رسیدن به این درآمد رویا نیست.

در این مقاله سعی داریم تا مسیر تریدر شدن در فارکس و بورس جهانی را به شما معرفی کنیم. مسیری که اگر آن را به درستی بپیمایید، زندگی بهتری خواهید داشت. البته که همه در این راه موفق نمی شوند، اما کسانی که هرگز شروع نمی کنند، قطعا شکست خورده خواهند بود. در کانون بورس در کنار شما هستیم.

راهنمای مطالعه نمایش

ترید در فارکس چیست؟


آموزش ترید در بازار فارکس را با تعریفی از ترید در بورس فارکس و بررسی شرایط آن آغاز می کنیم. در دوره آموزش ترید در فارکس قرار است شما چه چیزی بیاموزید و چه معامله کنید؟ بازار فارکس یک بازار بین المللی است که برای مقاصدی مانند نقل و انتقال راحت پول در حجم بالا در میان بامک های بزرگ جهانی راه اندازی شده است. اما این بازار کم کم تبدیل به فضایی برای رسیدن به سود نیز شده و سرمایه گذاران خرد نیز این مسیر را طی می نمایند.

تصور کنید که بانک مرکزی آمریکا برای پرداخت هزینه های خود در کشوری دیگر به یورو نیاز دارد تا بخشی از سرمایه های خود را از دلار به یورو تبدیل کند. در شرایط عادی تبدیل چند میلیارد دلار به چند میلیارد یورو با دردسرهای زیادی همراه است و ممکن است حتی باعث اتلاف وقت قابل توجهی نیز شود. در بازار فارکس اما این تبدیل تنها در چند صدم ثانیه قابل انجام است.

در فرایند تبدیل واحدهای پولی در میان بانک ها عرضه و تقاضا بر روی این ارزها به وجود می آید. ممکن است در اثر تقاضای زیاد برای یورو شاهد افزایش نرخ آن در بازار فارکس باشیم. همچنین در شرایط برعکس نیز ممکن است نرخ دلار در بازار افزایش پیدا کند.

تریدرهای خرد در این بین کسانی هستند که به موقع و با تحلیل های درست مسیر عرضه و تقاضا را در بازار شناسایی کرده و همسو با آن به خرید و فروش جفت ارزها در مقابل یکدیگر می پردازند. به عنوان مثال آنها با روش های تحلیلی مختلف درباره نحوه نوسان قیمت دلار  یا یورو تصمیم گیری کرده و در همان جهت ترید می کنند. ترید در بازار فارکس به معنی خرید یک ارز و فروش ارز مقابل آن است.

اگر در جفت ارز یورو به دلار اقدام به معامله خرید کنید در واقع شما یورو خریداری کرده و دلار فروخته آید. این ترید زمانی انجام می پذیرد که تحلیل تریدر مبنی بر افزایش نرخ برابری این دو ارز و تقویت یورو نسبت به دلار باشد.

در آموزش ترید فارکس نیز قرار است شما روش هایی را بیاموزید که با استفاده از آنها بتوانید مسیر درست رفتار جفت ارزها نسبت به یکدیگر را تحلیل و پیش بینی کنید. البته که این تحلیل ها و پیش بینی ها ممکن است گاها با اشتباهاتی نیز روبرو شود. اما بیایید با هم مرور کنیم که یک ترید هنرمند چگونه می تواند از این بازار به سود قابل توجه برسد.


مزیت های ترید در فارکس


آموزش ترید در فارکس را با بررسی مزیت ها و معایب آن ادامه می دهیم. خیلی از کاربران در همان ابتدای ورود به بازار فارکس و کسب آموزش های لازم به دنبال این هستند که آن را به عنوان شغل اصلی خود در نظر گرفته و دیگر سر کار نروند. البته که ترید کردن در بازار بورس فارکس می تواند یک روش عالی برای درآمدزایی باشد. اما آیا قبل از آن مزیت ها و معایب این روش درآمدزایی را مرور کرده و می دانید که در آن چه چیزی منتظر شما است؟

سرمایه گذاری در بازار فارکس با ریسک هایی نیز همراه است و اگر به خوبی نتوانید ریسک های خود را مدیریت کنید، خیلی زود بازار شما را جریمه خواهد کرد. تازه در این مرحله است که متوجه می شوید انتخاب ترید در فارکس نمی تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. البته اگر تا آن زمان دیر نشده و هنوز فرصت کافی برای شغل اولیه خود را داشته باشید.

سرمایه گذاری در بازار فارکس برخلاف سایر بازارهای مالی نمی تواند طولانی مدت باشد. در واقع در بازار فارکس تنها می توانید تریدر باشید. به این معنی که حتما باید سراغ تحلیل ها و معاملات کوتاه مدت بروید. برای همین منظور در ادامه با تشریح مزیت های ترید در فارکس سعی می کنیم تا شناخت شما را نسبت به سرمایه گذاری در این بازار بیشتر کنیم. با بررسی این مزیت ها ابتدا می توانید انتخاب تریدر فارکس بودن به عنوان شغل را ارزیابی نموده و البته سپس با معایب آن مقایسه کنید.

اگر به دنبال تریدر شدن در بازار فارکس هستید، بهتر است در این باره واقع بین باشید. اینکه فقط به صرف پتانسیل بالای سوددهی بخواهید در این بازار وارد شوید، شرایط برای شما پیچیده خواهد شد. برای جلوگیری از چنین فرایندی بهتر است ابتدا تمام جوانب و شرایط را ارزیابی و بررسی کرده و سپس برای سرمایه گذاری و ترید در بازار اقدام کنید.

همچنین در ادامه در بررسی مزیت ها و معایب ترید در بازار بورس فارکس سعی کرده ایم تا کاملا بی طرفانه و بدون هیچ گرایشی آنها را تبیین کنیم تا تاثیرگذاری این بررسی روی نظر شما کاملا آزاد و بر اساس واقعیت ها باشد. البته داشتن یک ذهنیت قدرتمند برای چنین بررسی می تواند یک راه حل عالی برای یک انتخاب ایده آل برای شما باشد.

امکان رسیدن به سودهای بالا

اولین مزیتی که در آموزش ترید فارکس باید درباره این روش سرمایه گذاری به آن اشاره کنیم، پتانسیل بالای سوددهی این بازار حتی با سرمایه های کم است. پتانسیل سوددهی بازار فارکس بسیار بالا است و شما می توانید با سرمایه های بسیار کم وارد این بازار شده و آنها را در بازه های زمانی کوتاه مدت چندین برابر نمایید.

جفت ارزها در بازار فارکس بر اساس پیپ تغییر قیمت می دهند. جفت ارزهای پرنوسان بازار فارکس در طول هر روز معاملاتی می توانند حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ پیپ تغییر کنند. نوسان ۲۰۰ پیپی با حجم معاملاتی ۱ لات می تواند سود حدود ۲۰۰۰ دلاری را برای شما به ارمغان آورد. برای ورود به یک معامله ۱ لاتی با اهرم ۵۰۰ نیز شما تنها نیاز به ۱۰۰۰ دلار سرمایه خواهید داشت. در واقع این حساب و کتاب اگر شما با ۱۰۰۰ دلار وارد بازار فارکس شده و ترید خود را در آن آغاز کنید، در هر روز پتانسیل رسیدن به سود ۲۰۰۰ دلاری را خواهید داشت.

البته این مهم تنها پتانسیل سوددهی بازار فارکس است و رسیدن به این میزان سود آن هم با سرمایه ۱۰۰۰ دلاری بسیار دشوار است. اما با همین میزان سرمایه به صورت منطقی می توان به سود ۱۰۰۰ تا حتی بیشتر در یک ماه رسید. یک سود ۱۰۰۰ دلاری در هر ماه با دلار ۳۶۰۰۰ تومانی امروز می تواند حقوق ۳۶ میلیون تومانی را برای شما رقم بزند.

البته شایان ذکر است که برای رسیدن به چنین سودی باید قدرت تحلیل زیادی در بازار داشته باشید. اینگونه نیست که تمام معاملات شما با سود بسته شود. در ادامه در تشریح معایب ترید در بازار فارکس شما را پتانسیل زیان دهی این بازار نیز آشنا خواهیم کرد.

عدم نیاز به شغل

یکی دیگر از مزیت های بارز ترید در فارکس عدم نیاز به شغل است. داشتن یک شغل با درآمد بالا در شرایط اجتماعی و اقتصادی امروز بسیار پر چالش است. زیرا اولا در ایران درآمدها بر اساس ریال است و تورم هر ساله به هیچ وجه نمی تواند درآمدهای ریالی را مناسب جلوه کند. زیرا حتی در صورت رشد ۲۰ درصدی حقوق در هر سال که کمتر شاهد ن هستیم، باز هم این تورم است که ارزش دارایی کاربران را با افت روبرو خواهد نمود.

آموزش ترید در فارکس و رسیدن به تسلط کافی برای تحلیل این بازار باعث می شود تا شما نیاز به داشتن یک شغل نداشته باشید. البته که برای رسیدن به چنین درجه ای نیاز به تلاش زیادی خواهد بود، اما در همین قدر باید بیان کنیم که در حال حاضر تعداد افراد بسیار زیادی توانسته اند تا این مسیر را با موفقیت سپری کرده و در نهایت نیاز به شغل نیز نداشته باشند.

استقلال مالی در زندگی

استقلال مالی در زندگی شخصی یکی دیگر از مزیت های آموزش ترید در فارکس است. رسیدن به استقلال مالی در زندگی به این معنی است که دیگر شما برای گذران زندگی خود نیاز به شغل نداشته و بتوانید با سرمایه های نقدی خود بدون دغدغه به زندگی ادامه داده و با سرمایه گذاری در بازارها و کسب  و کارهای مطمئن بتوانید سرمایه خود را افزایش دهید. رسیدن به استقلال مالی در دنیای امروز ساده تر از گذشته شده است. اما در قدم اول شما باید توانمندی های لازم برای چنین امری را کسب کنید.

تصور کنید که شما در یک شرکت بسیار بزرگ با حقوق عالی در ایران مشغول به کار هستید. دریافت حقوق ۲۰ میلیون تومانی نیز در حال حاضر نمی تواند پاسخگوی نیازهای زندگی در ایران امروز باشد. وقتی خط فقر از سوی سازمان های دولتی ۱۸ میلیون تومان اعلام شده، عملا چنین حقوق هایی نمی توانند شرایط یک فرد را به خوبی تشریح کنند. اما با ترید در فارکس می توانید به استقلال مالی رسیده و یک زندگی بدون دغدغه برای خود رقم بزنید.

درآمد دلاری

نکته مهم بعدی که باید به مزیت های ترید در فارکس اضافه کنیم، درآمد دلاری در این روش سرمایه گذاری است. درآمد دلاری در حال حاضر تبدیل به یکی از خواسته های اصلی کاربران در جامعه ایران شده است. افراد به روش ها و طرق مختلف به دنبال رسیدن به درآمدهای این چنینی هستند و تبلیغات گسترده ای نیز در این باره انجام می شود. اما بسیاری از روش های معرفی شده در این تبلیغات چیزی جز رویا فروشی نیست و در نهایت خبری از درآمد دلاری نخواهد بود.

درآمد دلاری با ترید در فارکس کاملا در دسترس است و شما می توانید با تسلط به روش های تحلیل این بازار برای خود درآمد دلاری به صورت ماهیانه به دست آورید. البته که رسیدن به این درآمد دلاری نیز به این راحتی ها نخواهد بود و حتما باید تمام جوانب را مورد بررسی قرار داده و در نهایت برای سرمایه گذاری و ترید وارد شوید.

اگر بخواهیم در رابطه با رسیدن به درآمد دلاری در ترید در فارکس واقع بین باشیم و واقعیت ها را با شما در میان بگذاریم، تجربه ثابت کرده که تنها ۲۰ درصد از افراد و تریدرها در این راه موفق می شوند. در حقیقت ۸۰ درصد از افرادی که وارد آموزش ترید در فارکس می شوند، به هیچ وجه نمی توانند نظم معاملاتی خود را حفظ کرده و از بازار با شکست های فراوان خارج می شوند.

نکته بسیار مهم و جالب توجه نیز در این باره این است که در مواقع بسیار زیادی افرادی که از نظر کیفیت دانسته ها و آموزش ها در شرایط یکسانی قرار دارند، با نتایج متفاوتی در عملکرد در ترید در فارکس روبرو می شوند. به این معنی که دانشجویان یک دوره آموزش فارکس نمی توانند شرایط یکسانی در بازار داشته باشند. این مهم نشان می دهد که یک دوره فارکس به تنهایی نمی تواند تضمین کننده موفقیت و رسیدن به درآمد دلاری برای شما باشد. برای این منظور لازم است تا در کنار آموزش، ذهنیت خود را نیز برای ترید در فارکس آماده کنید.


اهمیت آموزش ترید در فارکس چیست؟


آموزش ترید در بازار فارکس را با بررسی اهمیت این آموزش ادامه میدهیم.‌ همانطور که میدانید دوره آموزش ترید در فارکس به عنوان یک دوره کاملا حرفه ای و فوق العاده محسوب می شود و کسانی که موفق شوند در این دوره به تجربیات و تسلط کافی برای سرمایه‌ گذاری در بازار فارکس برسند می توانند موفقیت قابل توجهی را در این بازار برای خود رقم زده و به فکر رسیدن به سود های بالا نیز باشند.

بسیاری از افراد مخصوصاً معامله‌گران و کاربران ایرانی برای ترید در فارکس معامله گری در این بازار هیچگونه آموزشی را پشت سر نگذاشته و تنها با اتکا به سیگنال معاملاتی برای خرید و فروش در این بازار اقدام می تعداد این دسته از افرادی که در سال های اخیر سرمایه های هنگفتی را در بازار فارکس از دست داده و در حال حاضر حداقل سرمایه لازم برای ورود به این بازار را ندارند نیز بسیار زیاد است.

در حال حاضر در دنیای مدرن امروز هزینه کردن برای آموزش به هیچ وجه هزینه اضافی محسوب نمی شود بلکه این هزینه را می‌توان مانند یک سرمایه گذاری در نظر گرفته تریدر برای پیشبرد اهداف خود در بازار از آن استفاده می کند. امروزه حتی برای باز کردن یک سوپرمارکت در گوشه ای از شهر نیز نیاز است تا آموزش های لازم پشت سر گذاشته شود و تخصص ها و تجربیات لازم برای این منظور آموخته شود. حال سوال اینجاست که شما چگونه می خواهید وارد معامله در یکی از مدرن ترین بازارهای مالی جهان شوید آن هم بدون داشتن هیچ گونه تجربه و آموزش؟

واقعیت این است که آموزش ترید در فارکس معامله گری در این بازار اجباری نیست اما بدون کسب آموزش ‌های حرفه‌ای لازم در این زمینه شما چیزی جز یک بازنده در این بازار نخواهید بود. با استفاده از دوره فارکس شما این مزیت را خواهید داشت تا بتوانید از تجربیات افراد موفق برای معامله گری در بازار فارکس استفاده کنید و از این طریق از همان ابتدا قدم های اولیه ورود به این بازار را با اقتدار بردارید.

متاسفانه شاهد هستیم که درصد قابل توجهی از کاربران ایرانی برای ورود و معامله گری در بازار فارکس عجله کرده و بدون کسب و آموزش های لازم وارد این بازار می‌شوند. این افراد معمولا بعد از چند بار شکست خوردن و خارج شدن از بازار و از دست دادن سرمایه های قابل توجه به فکر آموزش ترید در فارکس می افتند که معمولاً در چنین مواقعی کسب آموزش ‌های حرفه‌ای هم نمی‌تواند چندان به آنها کمک کند.

دقت داشته باشید که آموزش ترید در فارکس اهمیت بسیار زیادی دارد و زمان کسب این آموزش نیز برای ورود به این بازار اهمیت دوچندانی دارد. اگر شما با یک سری روش ها و تکنیک های اشتباه وارد بازار فارکس شده و معاملات خود را در این بازار پیش ببرید ممکن است تا سالهای سال همین رفتارهای اشتباه ملکه ذهن شما شده و حداکثر آموزش های جدید نیز نتواند شما را از چنین اشتباهاتی دور نگه دارد.

هزینه کردن برای آموزش ترید در فارکس بیشتر از اینکه یک هزینه باشد یک سرمایه گذاری برای رسیدن به درآمدهای قابل توجه برای شما خواهد بود.


آموزش ترید در فارکس برای چه کسانی مناسب است؟


سوال و نکته بعدی که درباره آموزش ترید فارکس باید به آن بپردازیم این است که این آموزش ها برای چه کسانی لازم است و چه افرادی می توانند با استفاده از آن در بازار موفق شوند. واقعیت این است که پیش بینی روند قیمت جفت ارزها در فارکس به خودی خود با مشکلات و پیچیدگی های بسیار زیادی همراه است و اینکه بخواهیم افراد موفق در این بازار را پیش بینی کنیم موضوع باز هم سخت تر می شود.

معیارها و نکات بسیار زیادی برای موفقیت معامله گران در بازار فارکس وجود دارد که در مجموع تمام آنها در کنار هم می توانند باعث روند صعودی و کسب سود های قابل توجه برای معامله گران شوند. شما نیز به عنوان یک تریدر در بازار فارکس می توانید با قدم گذاشتن در مسیر درسته موفقیت در این بازار که در ادامه به صورت کامل تشریح خواهیم کرد موفقیت خود را در بازار تضمین کنید.

به صورت کلی آموزش ترید در فارکس برای افراد زیر مناسب خواهد بود:

  • آموزش ترید در فارکس برای کسانی مناسب است که به دنبال یک روش سرمایه گذاری ایده آل برای کسب سودهای کلان در بازه های زمانی کوتاه مدت هستند.
  • آموزش ترید فارکس برای کسانی مناسب است که ریسک پذیری قابل قبولی برای انجام معاملات در بازار فارکس داشته و ترسی از وارد شدن سرمایه‌های خود به ضرر ندارند.
  •  ترید در فارکس و آموزش های آن برای کسانی مناسب است که به دنبال رسیدن به درآمدهای دلاری برای برون رفت از چالش های تورم سنگین در اقتصاد ایران هستند.
  • آموزش ترید فارکس برای کسانی مناسب است که قبلا وارد این بازار شده اما به دلیل نداشتن تجربه و آموزش های حرفه ای نتوانستند شرایط ایده آلی را برای خود رقم بزنند.
  • ترید در فارکس برای کسانی مناسب است که سرمایه گذاری را به عنوان یکی از اولویت های اصلی در زندگی مالی خود در نظر گرفته و دائما به دنبال استفاده از روش ها و تاکتیک های مختلف برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی می گردند.

در نهایت شما بایستی در شرایط مالی و اقتصادی خود جستجو کنید و ببینید آیا سرمایه گذاری در بازار فارکس و آموزش های آن برای شما لازم است و یا اینکه بدون نیاز به سرمایه گذاری در این بازار می توانید شرایط مالی خوبی برای خود رقم بزنید.


بهترین روش آموزش ترید در فارکس چیست؟


در اینجا سعی داریم انواع روش های آموزش ترید در فارکس را برای شما تشریح کنیم. با توجه به اینکه انتخاب روش مناسب برای آموزش ترید در بازار فارکس اهمیت بسیار زیادی در موفقیت کاربران و تحلیلگران در این بازار دارد اگر به این موضوع دقت کنید ممکن است ضرر هنگفتی را هم در همان شروع ورود به بازار داشته باشید از این رو این بخش از مقاله را به دقت مطالعه کنید تا در نهایت بهترین و ایده آل ترین مسیر را برای ورود به بازار فارکس و ترید در این بازار برای خود در نظر بگیرید.

نکته قابل تاملی که درباره روش های آموزش ترید در فارکس باید با نشانه داشته باشیم این است که بسیاری از کاربران با این دیدگاه به دنبال انتخاب این روش ها می روند که یا هزینه‌های خود را به حداقل میزان ممکن برسانند و یا اینکه بر این باور هستند که تمام آموزش ها کیفیت یکسانی دارند و در نهایت این خود تحلیلگر است که می تواند زمینه ساز موفقیت خود باشد. اما واقعیت با چنین دیدگاه های کاملا متناقض است و حتماً باید از همان ابتدا نظر خود را نسبت به این روش ها عوض کنید تا شرایط برای شما بهینه تمام شود.

در حقیقت روشی که شما برای این آموزش ها در نظر میگیرید اهمیت بسیار زیادی برای موفقیت شما دارد و بسیاری از افراد به دلیل انتخاب روشهای آموزشی اشتباه سالها درگیر موضوعات و مطالبی می‌شوند که به هیچ وجه نمی تواند تضمین کننده موفقیت آنها در بازار باشد و از طرف دیگر پیگیر شدن برای مطالب نیز به مرور سرمایه های آنها را در بازار از بین برده و شرایط برای را آنها روز به روز پیچیده تر می شود.

وضعیت وقتی بغرنج تر میشود که بدانید بسیاری از کسانی که یک مسیر اشتباه برای آموزش ترید در فارکس را در پیش گرفته باشند حتی ورود به روش ها و مسیرهای درست را نیز به سختی قبول خواهند کرد نمی‌تواند به این راحتی ها آموزش های حرفه ای مفید و کاربردی را بیاموزند زیرا ذهن آنها درگیر مسائل دیگری است.

برای اینکه موضوع را بهتر درک کنید بیا یک مثال بسیار ساده را با هم مرور کنیم. فرض کنید شما وارد کلاس درسی شده‌اید که هیچ شناختی نسبت به مبحث دسترسی نداشته و تمام گفته های استاد برای شما تازگی دارد. در چنین حالتی ذهن شما در فرایند یادگیری قرار گرفته و تمام گفته ها را مو به مو در بازار اجرا خواهد کرد و این موضوع می‌تواند باعث پیشرفت شما شود.

اما در طرف مقابل کسی را در نظر بگیرید که از قبل نسبت به مباحث کلاس یک ذهنیت داشته و اطلاعاتی درباره آنها دارد و هر گفته از سخنان استاد را به این راحتی ها نخواهد پذیرفت. چنین افرادی دائماً به دنبال انتقاد و به چالش کشیدن مطالب هستند و یادگیری آن ها به حداقل راندمان ممکن خواهد رسید.

دقیقا چه اتفاقی برای کسانی رخ می دهد که از همان ابتدا مسیر آموزش درستی را برای ورود به بازار فارکس و معامله گری در این بازار در نظر نگرفته و آموزش های اشتباه در حال حاضر ذهنیت فوق العاده اشتباهی نسبت به فرایند معامله گری در این بازار دارند. به همین دلیل است که اصرار داریم حتماً تامل بیشتری درباره روش های آموزش معامله گری در بازار فارکس داشته باشید و دست روی روشی بگذارید که در نهایت منجر به بهترین نتیجه برای شما شود.

  • شرکت در دوره آموزش ترید در بازار فارکس

اولین روشی که برای آموزش ترید در بازار فارکس باید اشاره کنیم انتخاب یک دوره آموزشی و سپری کردن کلاس های آموزشی است. اگر در اینترنت درباره بهترین دوره آموزش ترید در فارکس جستجو کرده باشید احتمالاً تعداد سایت ها و منابعی که به شما معرفی می شود از تعداد تمام تریدرهای ایرانی بیشتر است و شما می‌توانید با انبوهی از منابع آموزشی و دوره های مختلف رو به رو شوید که امکان شرکت در آنها با پرداخت هزینه های از چند صد هزار تومان گرفته تا چند میلیون تومان وجود دارد.

یعنی اینکه شما حتما باید در یک دوره آموزشی حرفه ای برای ورود به بازار فارکس شرکت کنید هیچ شکی نیست و حتما باید شما آموزش ‌ها را در کنار یک استاد با تجربه که خود در بازار فارکس ترید های موفقی دارد انجام دهید. اما سوال بسیار مهم مال شما این است که آیا تمام این سد ها دوره آموزشی چه به صورت حضوری و چه به صورت پکیج آموزش فارکس می توانند کیفیت لازم را داشته باشند و آیا شما را برای ورود به یک بازار فوق العاده حرفه ای و با ریسک بسیار بالا مانند فارکس آماده خواهند کرد.

مسلما تمام کسانی که در حال ارائه مطالب آموزشی و برگزاری دوره های حرف های آموزشی ترید در فارکس هستند درباره این بازار مطلع بوده و دانش اولیه لازم برای معرفی این بازار را نیز دارند. اما اگر بخواهیم دوره های آموزشی فارکس را دسته بندی کنیم در نهایت دو دسته از افراد هستند که آموزش فارکس را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کرده و در حال ارائه مطالب آموزشی به صورت دوره های مختلف به علاقه مندان میباشند.

دسته اول کسانی هستند که به عنوان یک تریدر موفق سال ها تجربه فعالیت در بازار فارکس را داشته و همچنین کارنامه بسیار موفقی در این بازار دارند اما برای کسب درآمد بیشتر و یا عرضه تخصص و مهارت های خود به سایرین در حال آموزش ترید فارکس بوده و شرکت در دوره های برگزار شده این‌چنینی میتواند رمز موفقیت شما باشد.

دسته دوم ما کسانی هستند که هرچند دانش اولیه لازم برای معامله گری در بازار فارکس را داشته و دوره های مختلفی را پشت سر گذاشته اند اما در فرایند معاملات در این بازار به موفقیت این رسیده و حساب های خود را یکی پس از دیگری به صورت کامل از دست داده اند. درباره علم و دانش این دسته از اساتید دوره فارکس خیلی صحبت نمی‌کنیم اما آیا به نظر شما شرکت در دوره های آموزشی این‌چنینی می توانند شرایط لازم برای موفقیت در بازار فارکس را برای شما به دنبال داشته باشد.

این چند نکته را با شما در میان گذاشتیم تا یادآوری کنیم که هرچند انتخاب یک دوره آموزشی حرفه ای برای ترید در بازار فارکس لازم و ضروری است اما نه هر دوره‌ای و اگر شما در انتخاب یک دوره آموزشی با اشتباه روبرو شوید شرایط برای شما بسیار پیچیده خواهد شد و به هیچ وجه نمی توانید شرایط موفقیت آمیز را برای خود در بازار فارکس معاملات آن رقم بزنید.

اگر نکاتی که در این بند و بند قبلی با شما در میان گذاشتیم را کنار یکدیگر بگذارید متوجه خواهید شد که این انتخاب چقدر برای شما اهمیت دارد و عدم دقت به آن چه چالش هایی را در ادامه مسیر در این بازار پیش روی شما قرار خواهد داد. چه بسا که در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از کسانی که دوره های آموزش حرفه ای در بازار فارکس را پشت سر گذاشته و مرحله اول را به پایان رساند و این بازار موفق نشده و با شکست های سنگین بازار فارکس را ترک کرده‌اند. در اکثر موارد هم همین افراد هستند که بر این باور که بازار فارکس یک بازار تقلبی بوده و امکان سودآوری در آن برای معامله گران وجود ندارد. در حالی که خیلی ها به درآمد مستمر و ثابت در این بازار رسیده و شرایط را برای خود به گونه ای رقم زدند که میتوانند ماهانه مبلغ قابل توجهی را آنهم به دلار به دست آورند.

  • مطالعه آزاد مقالات آموزش رایگان فارکس

دومین روش برای آموزش ترید در فارکس مطالعه آزاد و استفاده از منابع آموزشی رایگان که به زبان فارسی و چه زبان انگلیسی است. واقعیت این است که نزدیک به ۸۰ درصد از تمام مطالب آموزشی در دسترس برای بازار فارکس به صورت رایگان در منابع مختلف البته به صورت پراکنده در اختیار علاقمندان قرار دارد و شما می توانید به جای شرکت در دوره های حضوری و یا خرید پکیج آموزش غیرحضوری فارکس از این مقالات و منابع برای آموزش ترید و معامله گری در این بازار استفاده کنید.

این روش آموزشی نیز جذابیت های خاص خود را دارد و مزیت ها و معایب خاصی را می توان برای آن بیان کرد. به عنوان مثال در همین سری مقالات آموزش رایگان فارکس تمام تلاش ما بر این است که تمام نکات و مطالب آموزشی لازم برای معامله گری در این بازار را از صفر تا صد برای شما آماده کنیم و شما می توانید با مطالعه مقالات کم کم تمام نیازمندی‌های لازم برای معامله گری در این بازار را فراگرفته و یک معامله گر حرفه ای در بازار فارکس شوید.

با توجه به اینکه در اکثر مواقع منابع و مطالب آموزشی رایگان موجود در اینترنت به صورت پراکنده وجود دارند از این رو سعی کردیم تا در سری مقالات آموزش رایگان فارکس تمام این مطالب را به ترتیب و بر اساس نیازمندی های معامله گران در نظر بگیرید تا در نهایت با مطالعه این مقاله ها بتوانید هم شناخت کافی و لازم درباره این بازار را به دست آورید و هم بتوانید با استفاده از استراتژی های معاملاتی بیان شده شروع به معامله کرده و به سود هم برسید.

نکته بسیار جالب درباره مقالات آموزش رایگان ما در کانون بورس این است که بسیاری از مطالب آموزشی ما به صورت حرفه ای در سایت ها و منابع مختلف درست می شود و شما برای استفاده از آنها نیاز به پرداخت هزینه های قابل توجهی خواهد داشت که در حال حاضر به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته و امکان استفاده از آن را خواهید داشت.

  • پکیج آموزش غیرحضوری فارکس

آموزش ترید در بازار فارکس را همچنین میتوانید با پکیج های غیرحضوری و دانلودی نیز پیش ببرید. انتخاب اینکه در یک دوره آموزش ترید در فارکس شرکت کنید و یا یک پکیج غیر حضوری را خریداری کرده و از آن استفاده کنید بیشتر به شرایط دسترسی شما به دوره های آموزشی و همچنین زمان لازم برای شرکت در این دوره ها از سوی شما دارد. اگر فرصت کافی برای شرکت در یک دوره حضور ندارید خرید یک پکیج غیر حضوری و دانلودی می‌تواند کفاف آموزش های اولیه لازم برای معامله گری در این بازار برای شما باشد.

نکته قابل تامل و مهمی که درباره استفاده از پکیج آموزش غیرحضوری فارکس باید به آن اشاره داشته باشیم این است که کیفیت این پکیج ها نسبت به بسیاری از دوره های موجود کمتر است. همانطور که در بحث دوره های حضوری آموزش فارکس به آن اشاره کردیم بسیاری از دوره ها کیفیت فنی لازم برای آماده سازی معامله گران برای ورود به این بازار را ندارند. در بحث آموزش های غیرحضوری و پکیج این شرایط وخیم تر هم هست و درصد قابل توجهی از دوره های آموزشی این چنینی بیشتر مطالب کپی شده سایت های مختلف هستند که استفاده از آنها علاوه بر اینکه موفقیت شما را در بازار فارکس تضمین می کند بلکه می تواند مانعی برای انجام معاملات بهینه و درست در این بازار از سوی شما شود.


بهترین دوره آموزش ترید در فارکس


آموزش ترید در بازار فارکس را با بررسی شرایط انتخاب بهترین دوره آموزشی برای ورود به این بازار ادامه میدهیم. همانطور که در بالا اشاره کردیم بسیار مهم است که شما در همان ابتدای ورود به بازار فارکس از یک دوره آموزشی حرفه ای و عالی برای یادگیری مطالب مختلف استفاده نمایید. در ادامه معیارهای انتخاب بهترین دوره آموزشی برای ترید در فارکس را برای شما تشریح خواهد کرد ما قبل از آن لازم است تا چند نکته بسیار مهم در این باره را با شما در میان بگذاریم.

معامله گری در بازار فارکس نیاز به تخصص و دانش های مختلفی دارد. این گونه نیست که شما تنها با آموزش تحلیل تکنیکال فارکس و یا نیم‌نگاهی به تحلیل فاندامنتال فارکس بتوانید معامله گری در این بازار را آغاز کنید و به سود خوبی هم برسید. اگر بخواهیم تمام نیازمندی های لازم برای موفقیت در معاملات بازار فارکس را برای شما خلاصه کنیم به چهار دانش زیر خواهیم رسید:

  • تحلیل تکنیکال فارکس
  • تحلیل فاندامنتال فارکس
  • مدیریت سرمایه و استراتژی معاملاتی
  • روانشناسی خویشتن و روانشناسی بازار

برای اینکه شما معاملات موفقی را در بازار برای خود رقم بزنید لازم است تا در هر چهار دانش بالا به تسلط کافی رسیده باشید و بتوانید از این تسلط برای انجام معاملات حرفه‌ای در بازار استفاده کنید. نکته بسیار مهم در این باره این است که بسیاری از افراد بر این باور هستند که تنها با آموزش تحلیل تکنیکال می توانند معاملات خود را در بازار فارکس آغاز کرده و در این بازار به موفقیت برسند اما به هیچ وجه چنین چیزی امکان پذیر نیست.

مجموعه ای از تمام موارد بالا در کنار یکدیگر است که باعث می‌شود شما در بازار فارکس به موفقیت برسید. اگر دانش و تجربه شما در یکی از موارد بالا کم باشد عملاً امکان موفقیت برای شما بسیار سخت خواهد بود و به این راحتی آن می توانید معامله گر دائمی در بازار فارکس باشید.

یک دوره آموزش ترید در فارکس بایستی برنامه ریزی لازم برای آموزش تمام این دانش ها را برای شما انجام داده باشد و شرایط کلاس ها و دوره را به گونه‌ای پیش ببرد که شما تمام این موارد را دقیقا به همین دلیل است که اکثر دوره های موجود در اینترنت به هیچ وجه کیفیت لازم برای موفقیت معامله گران در بازار فارکس را ایجاد نمی کنند.

رسیدن به موفقیت در بازار فارکس تنها در شرایطی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که بتوانید تمام جزئیات لازم برای هر چهار دانش بالا را فرا بگیرید و این مهم تنها با انتخاب بهترین دوره آموزش ترید در فارکس برای شما امکان پذیر خواهد بود. در ادامه تمام تلاش خود را خواهد کرد تا ذهنیت شما را به گونه ای پیش ببریم که امکان انتخاب بهترین دوره آموزشی برای تسلط بر تمامی دانش ها برای شما به وجود آید.


معیارهای انتخاب بهترین دوره آموزش ترید زدن در فارکس


با معرفی معیارهای بهترین دوره آموزش ترید زدن در فارکس ذهنیت شما را به سمتی پیش ببریم که به جای انتخاب دوره های به درد نخور و هزینه کردن برای آنها تنها یک دوره را انتخاب کرده و در نهایت همان دوره تمام پیش نیاز های لازم برای موفقیت در این بازار را در اختیار شما قرار دهد. بنابراین به تمام مواردی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد را به ذهن بسپارید و همراه با بررسی شرایط دوره برای شروع آموزش ها تمام این موارد را در نظر بگیرید.

موفقیت در بازار فارکس و معاملات این بازار دور از دسترس نیست اما این موفقیت از همان قدم های ابتدایی و کوچک به دست می آید و اگر شما از همان ابتدا نتوانید و مورد خوبی را برای شرایط خود برای ورود به بازار فارکس در نظر بگیرید در نهایت شکستن تنها نتیجه شما از معاملات این بازار خواهد بود.

۱- جامع و کامل بودن


یکی از مهمترین معیار هایی که برای انتخاب بهترین دوره آموزش ترید فارکس باید دانشگاه داشته باشیم جامع و کامل بودن دوره مورد نظر است. قرار نیست شما در ۱۰ دوره مختلف شرکت کرده و تازه شرایط اولیه لازم برای ورود به بازار فارکس را به دست آورید و بتوانیم در این بازار معامله کنید. یک دوره خوب باید جامع و کامل باشد و تمام مطالب آموزشی لازم برای ورود به این بازار و ترید در آن را در بر گرفته باشد.

اگر در اینترنت جستجو کرده باشید در بسیاری از موارد شرایط هستیم که برخی از دوره های آموزشی تنها مطالب اولیه لازم برای ورود به بازار فارکس را در اختیار دانشجویان قرار میدهند. مطالبی از جمله انتخاب بهترین بروکر فارکس و یا ارائه اطلاعات اولیه درباره فرهنگ و فاندامنتال و تحلیل تکنیکال فارکس که به هیچ وجه برای معامله گری در این بازار کافی نیستند و حتما باید شما در دوره های مکمل دیگری نیز شرکت کنید تا بتوانید معاملات خود را در بازار فارکس آغاز نمایید.

یک دوره حرفه ای و عالی بایستی از سیر تا پیاز از تعریف بازار فارکس گرفته تا پیاده سازی یک پلن معاملاتی و استراتژی معاملاتی دقیق در این بازار را در بر بگیرد و شما را از شرکت در سال دوره های آموزشی بی نیاز سازد. دقت داشته باشید که وقتی شما در چند دوره آموزشی مختلف شرکت میکنید اولاً با عقاید و شرایط متفاوتی با بازار روبرو خواهیم شد و در ثانی ممکن است تا نظرات خودتان نیز درباره روش های مختلف معامله گری در این بازار همراه با تناقض باشد. بنابراین از همان ابتدا باید یک دوره جامع و کامل را برای ترید در بازار فارکس بر گزینه تا در نهایت موفقیت برای شما نزدیک تر باشد.

۲- امکان شرکت در دوره به صورت حضوری و یا آنلاین


آیا شما وقت کافی برای شرکت در دوره حضوری آموزش ترید در فارکس را دارید و یا اینکه ترجیح می دهید در یک دوره آنلاین و غیر حضوری شرکت کنید؟ یکی دیگر از ویژگی هایی که می تواند بهترین دوره آموزش معامله گری در فارکس را برای شما معرفی کند انتخاب دوره ای است که هم امکان شرکت حضوری در آن وجود دارد و هم امکان شرکت به صورت آنلاین و مشاهده ویدیو های آموزشی مختلف در آن برای شما در نظر گرفته شده باشد.

واقعیت این است که درصد قابل توجهی از دوره های آموزشی تعریف شده برای بازار فارکس به زعم ما به دلیل ناتوانایی و کم تجربه بودن بسیاری از اساتید فقط به صورت پکیج های غیرحضوری آماده شده و استفاده از آن ها چندان نمی تواند تضمین کننده موفقیت شما در این بازار باشد. در حالیکه اگر یک استاد نسبت به کار خود مطمئن باشد از ارائه مطالب به صورت حضوری نیز هیچ ابایی نداشته و شرایط لازم برای شرکت در جلسات حضوری را نیز فراهم می آورد.

شاید اگر بخواهیم دوره های آموزش ترید فارکس را به دو دسته آموزش های حضوری و غیرحضوری تقسیم کنیم تعداد دوره های حضوری بسیار کم خواهد شد و انتخاب دوره مناسب برای شما راحت تر خواهد بود.

۳- پشتیبانی در حین دوره و بعد از آن


یکی دیگر از ویژگی هایی که برای انتخاب بهترین دوره آموزش ترید فارکس باید به آن اشاره داشته باشیم پشتیبانی در حین دوره و بعد از آن است. پشتیبانی از یک دوره آموزشی چه به صورت حضوری و چه به صورت غیرحضوری بایستی انجام پذیرد و اگر شما دوره را در اینترنت جستجو کرده که هیچگونه پشتیبانی در آن وجود ندارد شرکت در آن به هیچ وجه برای شما منطقه نخواهد بود و بهتر است از خدمات دوره دیگری استفاده کنید.

برای کسانی که هنوز شناخت کافی نسبت به شرایط معامله گری در بازار فارکس را ندارند این موضوع در ابتدای امر چندان مهم به نظر نمی‌رسد اما رفته رفته درک میکنید که پشتیبانی که اهمیت بسیار زیادی برای درک هرچه بهتر مطالب آموزشی خواهد داشت. وقتی شما موضوعی را متوجه نمی شوید و یا سوالی دارید که در زمان کلاس امکان رسیدن به پاسخ آن وجود نداشته استفاده از پشتیبانی می تواند مزیت های بسیار زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد.

دقت داشته باشید که حضور در بازارهای بین‌المللی مانند بازار فارکس برای کاربران ایرانی با چالش‌های بسیار زیادی روبرو همراه است و اینگونه نیست که شما به صورت کاملاً نرمال و عادی بتوانید تمام مراحل ورود به این بازار را طی کنید. در بسیاری از مواقع شما می توانید با استفاده از خدمات پشتیبانی حتی اطلاعات اولیه لازم برای انتخاب بهترین بروکر و نحوه ثبت نام در بروکر ها را نیز به دست آورید و از همان ابتدا شرایط خوبی را برای ورود خود به بازار فارکس در نظر بگیرید.

۴- استاد باید تریدر باشد


بیش از ۹۰ درصد کسانی که در حال حاضر در حال ارائه خدمات و نکات آموزشی درباره بازار فارکس هستند، هرگز نتوانستند در این بازار به موفقیت قابل توجهی برسند و به همین دلیل ترجیح داده اند تا به جای معامله گری از طریق آموزش و یا مواردی از این دست به دنبال جمع کردن سرمایه برای خود بروند. البته نه اینکه ارائه خدمات آموزشی برای ورود به بازارهای مالی فکر و ایده بدی باشد اما تفاوت آموزش دیدن در کنار یک استاد که خود تریدر موفقی است با آموزش دیدن در کنار فردی که به هیچ وجه توانسته در بازار فارکس به موفقیت برسد بسیار زیاد است.

اگر بخواهیم این موضوع را با یک مثال کاملا ملموس برای شما تشریح کنیم بایستی به شرایط آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها اشاره داشته باشیم که هر چند ممکن است مطالب تئوری را به صورت کامل و یا ناقص در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان قرار دهد اما هیچ دانشجویی و دانش آموزی با این مطالب نمی تواند به کسب و کار ایده آل در بازار برای خود رقم بزند و لازمه موفقیت در بازار تجربه و ورود عملیاتی به آن خواهد بود. فرض کنید شما در حال آموزش مسائل اقتصادی از کسی هستید که هیچگونه فعالیت اقتصادی به جز آموزش در دانشگاه را نداشته و هیچ تجربه‌ای از بازارهای اقتصادی ندارد. در واقع فردی که در این شرایط در حال آموزش دادن به شما از خودش موفق نشده از این آموزش ها به نحو احسنت استفاده کند. پس چگونه شما انتظار دارید که آموزش های ارائه شده تبدیل به برگ برنده برای شما در بازارهای مالی و یا بازارهای مورد نظر شما شود.

بهترین دوره آموزش ترید در فارکس دوره ای است که استادان خود یک تریدر بازار فارکس باشد و به موفقیت قابل توجهی در این بازار رسیده باشد. اگر تنها همین دیدگاه و همین معیار را به انتخاب بهترین دوره آموزش ترید در فارکس اضافه کنید درصد قابل توجهی از آموزش های موجود در اینترنت حذف خواهد شد و شما از بین تنها چند دوره بسیار معدود دست به انتخاب خواهید زد.

۵- کارگاه های عملی تریدر شو


در یک دوره حرفه ای و در واقع در بهترین دوره ترید در فارکس شما باید همراه با آموزش های تئوری در کارگاه های عملی ترید نیز شرکت کرده و بتوانیم همراه با استاد در بازار به صورت واقعی ترید کنید. شرکت در کارگاه های عملی باعث میشود تا شما بتوانید از همان ابتدا از تجربیات استاد استفاده کرده و بازار واقعی را تجربه نمایید که این می تواند هم فرایند ورود شما را به بازار تسریع نماید و هم از همان ابتدا شرایط لازم برای سودآوری را برای شما فراهم آورد.

باور کنید یا نکنید روزهای اولیه که در بازار فارکس فعالیت می‌کنید احتمالاً شرایط برای شما بسیار پیچیده خواهد شد و این احتمال وجود دارد که سرمایه اولیه خود را از دست بدهید. به همین دلیل اصرار داریم که روزهای اولیه ورود خود به بازار فارکس را در کنار یک استاد با تجربه تجربه کنید تا از همان ابتدا نگران از دست دادن پول و دارایی با ارزش خود در بازار نباشید.

۶- معرفی بهترین ستاپ های معاملاتی در فارکس


یکی دیگر از معیارهای انتخاب بهترین دوره آموزش ترید در فارکس بررسی سرفصل های دوره و رسیدن به معرفی بهترین کتاب های معاملاتی در این بازار است. در بالا اشاره کردیم که چهار دانش مختلف در کنار هم هستند که برای موفقیت یک تریدر در بازار فارکس اهمیت خواهند داشت. اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم درصد قابل توجهی از موفقیت شما در این بازار منوط به تسلط شما به استفاده از استراتژی های معاملاتی و همچنین سیستم های مدیریت سرمایه و روانشناسی خواهد بود و تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال چندان تاثیرگذاری بالایی در این زمینه ندارند.

یک دوره حرفه ای و عالی بایستی در کنار آموزش های مربوط به تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال آموزش های مربوط به تدوین استراتژی های معاملاتی را نیز برای شما در نظر بگیرد تا این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید از استراتژی در بازار استفاده کنید و اینکه بدون هیچ گونه برنامه از پیش تعیین شده وارد بازار شده و به دنبال معامله گری در بازار باشید.

تعداد بسیار کمی از اساتید هستند که از نظر قدرت تحلیل گری در بازار فارکس به این شرایط رسیدن که بتوانند بهترین استراتژی ها را به شما آموزش داده و شرایط لازم برای موفقیت در این بازار را برای شما فراهم آورند. بسیاری از دوره های آموزشی موجود در اینترنت تنها در حال ارائه مطالب آموزشی درباره تحلیل تکنیکال و کمی هم تحلیل فاندامنتال هستند و کمتر شاهد ارائه استراتژی های معاملاتی در این دوره ها هستیم.

نکته بسیار جالب همین است که بسیاری از استراتژی های معاملاتی آموزش داده شده توسط بسیاری از دوره های اینترنتی به صورت رایگان در سایر سایت ها وجود دارد که خودمان نیز در مقالات آموزش رایگان فارکس سعی کرده ایم تا بسیاری از این استراتژی های معاملاتی را به شما آموزش دهیم که نیازی به پرداخت پول برای یادگیری آنها نداشته باشید.

۷- تدوین پلن ترید در فارکس


در نهایت آخرین معیاری که برای انتخاب بهترین دوره آموزش ترید در فارکس باید به آن اشاره کنیم آموزش تدوین پلن طرح در این بازار به معامله گران است که این هم به این راحتی بدست نخواهد آمد ز بالا کمک گرفتن از اساتید با تجربه و موفق در فرایند معاملات بازار فارکس.

تمام آموزش ها و مهارت های که شما در فرایند آموزشی به دست می‌آورید همگی باید در پلن معاملاتی شما در نظر گرفته شود و شما از این پس مانند یک روبات بر اساس پلن معاملاتی در دسترس به معامله گری بازار اقدام کنید. تمام قدرت شما در فرایند معاملات در بازار فارکس بر اساس همین پلن معاملاتی خواهد بود و اگر شما مشخص نداشته باشید از بین رفتن دارایی های شما و شکست در معاملات بازار برای شما حتمی خواهد بود.

کسی که از استراتژی های ضعیف تر اما پلن معاملاتی کامل استفاده می کند شانس موفقیت بیشتری نسبت به کسی دارد که از استراتژی های قوی تری استفاده می‌کند اما پلن معاملاتی ایده‌آلی در اختیار ندارد. داشتن پلن معاملاتی باعث می شود تا شما تبدیل به یک معامله گر منظم شده و بتوانید معاملات خود را در بازار بر اساس اصول پیش ببرید.

اگر شما دوره آموزشی پیدا کردید که در کنار آموزش استراتژی های معاملاتی و برگزاری کارگاه های عملیاتی برای تولید در کنار استاد یک پلن معاملاتی قدرتمند نیز برای شما تضمین نماید می توانید با اطمینان کامل آن را انتخاب نموده و معامله گری خود را نیز بر اساس آن در پیش بگیرید.


نقشه راه تریدر شدن در فارکس


معیارهای انتخاب بهترین دوره آموزش ترید در فارکس را با شما در میان گذاشتیم و اکنون نوبت به این موضوع رسیده تا نقشه راه تریدر شدن در این بازار را نیز در اختیار شما قرار دهیم. شما بایستی بر اساس یک اصول منطقی فرایند ورود خود به بازار فارکس را برنامه ریزی کرده و در نهایت بر اساس امکانات موجود بهترین شرایط را برای معاملات خود رقم بزنید. بسیاری از کاربران هستند که بدون دوخت به امکانات و ابزارهای در دست است ن هیچ گونه برنامه ریزی وارد بازار فارکس شده و بعد از از دست دادن مقدار قابل توجهی از دارایی‌های خود تازه به این نتیجه می‌رسند که باید اصول سرمایه گذاری در این بازار را یاد بگیرند و طبق یک پلن مشخص ترید خود را آغاز کنند.

در این بخش سعی داریم تا یک مسیر کاملاً شفاف و روشن را برای شروع ترید در بازار فارکس برای شما تبدیل کنیم که با استفاده از آن می توانید از همان ابتدا شرایط را به گونه ای پیش ببرید که در نهایت با کمترین احتمال ضرر و در بهینه ترین شرایط ممکن معاملات خود را در این بازار آغاز کرده باشید. دقیقا تصمیم با شماست که روند ورود خود به بازار فارکس را بر اساس این نقشه و پلن بچینید در صورت عدم رعایت این علت شکست شما اجتناب ناپذیر خواهد بود و احتمالاً باید به فکر از دست دادن سرمایه های خود در بازار باشید.

دقت داشته باشید که یک دوره آموزشی حرفه ای و عالی نیز بایستی به همین شرایط فرایند آموزش ترید در فارکس را برای شما تعیین کند تا در نهایت شانس موفقیت شما در بازار به حداکثر میزان ممکن برسد. بنابراین خودی نقشه تریدر شدن در فارکس چگونه می تواند معیار انتخاب یک دوره جذاب و ایده آل برای کسب آموزش ‌های اولیه لازم برای ورود به این بازار باشد.

۱- آشنایی با مفاهیم اولیه و ماهیت بازار فارکس


اولین قدم برای آموزش ترید در فارکس و ورود به این بازار آشنایی با مفاهیم اولیه و ماهیت بازار فارکس است. شما باید در قدم اول بدانید که در حال ورود به چه بازاری هستید و چه چیزی در این بازار انتظار شما را می کشد. آیا قرار است سهام بورس آمریکا را معامله کنید و یا در این بازار میتوانید نفت و طلا و یا ارزهای دیجیتال را معامله نمایید. بنابراین در قدم اول شما می‌توانید مفاهیم اولیه و ماهیت بازار فارکس را به تحقیق و تفحص بگذارید. آیا در یک دوره آموزشی حضوری شرکت کرده اید و یا یک پکیج غیر حضوری آموزش فارکس در اختیار دارید این دوره ها بایستی با معرفی مفاهیم اولیه و ماهیت بازار فارکس آغاز شود تا شما به شناخت اولیه نسبت به این بازار برسید.

اگر هم به دنبال آموزش ترید در فارکس با استفاده از مقالات و کتاب‌های مختلف هستید و از آموزش های رایگان در اینترنت استفاده میکنید مطالعات خود را از آشنایی با مفاهیم اولیه و ماهیت بازار فارکس آغاز کنید. شما باید بدانید که بازیگردان اصلی بازار فارکس چه کسی است و این بازار تحت کنترل چه کشورهایی و چه سازمان هایی قرار دارد. بروکر ها چه نقشی در فرایند معاملات بازار فارکس دارند و شما برای انجام معاملات خود و زدن دکمه خرید و فروش باید چه مسیری را طی کنید.

آیا معامله گری در بازار فارکس برای کاربران ایرانی قانونی است و درآمد حاصل از بازار فارکس چقدر است؟ در ازای هر مقدار ریسکی که شما وارد بازار فارکس می کنید قرار است چه مقدار سود برای شما به وجود آید؟ پاسخ دادن به این سوالات و رسیدن به جواب منطقی برای آنها از اولین قدم برای تحریری ورود به فرآیند ترید در فارکس است که در سری مقالات آموزش رایگان فارکس در همین مقاله می توانید پاسخ بخشی از این سوالات را به دست آورید. در مقاله اصطلاحات رایج فارکس نیز سعی کرده ایم تا به صورت مختصر و مفید تمام اصطلاحات مربوط به بازار را برای شما تشریح کنیم. همچنین در مقاله فارکس چیست و بازیگران بازار فارکس نیز به تشریح ماهیت اصلی بازار برای شما پرداختیم که با استفاده از آن ها می توانید به درک و شناخت اولیه نسبت به این بازار برسید.

۲- آشنایی با مزیت ها و معایب سرمایه گذاری در فارکس


سرمایه گذاری در بازار فارکس چه مزیت ها و معایبی دارد و قرار است شما با ورود به بازار چه شرایطی را تجربه کنید؟ همه تریدر ها در نگاه اول با توجه به پتانسیل بسیار بالایی بازار فارکس برای سودآوری وارد این بازار می‌شوند و معاملات خود را آغاز می‌کند اما فارغ از اینکه این بازار می توان از مزیت های بسیار زیاد دیگر و البته معایبی هم برای سرمایه گذاری داشته باشد.

واقعیت این است که شما در قدم اول باید به این نتیجه برسید که آیا از نظر شخصیت و ویژگی های روحی و ذهنی خود برای بازار فارکس از ساخته شده و معامله گری در این بازار برای شما مناسب است یا خیر. پاسخ این سوال اهمیت بسیار زیادی برای موفقیت در بازار فارکس برای شما خواهد داشت و اگر بتوانید به پاسخ منطقی برسید می توانید درصد احتمال موفقیت خود را نیز در بازار تا اندازه بدانید.

پیشنهاد میکنیم که حتماً در این باره به صورت کاملاً واقع بینانه و به دور از هیجانات بررسی های خود را انجام دهید تا در نهایت پاسخ شما به اینکه آیا برای بازار فارکس مناسب هستید یا بازار فارکس برای سرمایه گذاری شما گزینه خوبی است کاملا منطقی و به دور از هیجانات مربوط به پتانسیل سود دهی این بازار باشد. سرمایه گذاری در ارز دیجیتال یا سرمایه گذاری در بورس و سرمایه گذاری در مسکن و سرمایه گذاری در خودرو سایر روش های سرمایه گذاری از شما از آنها نیز می توانید برای پیشبرد اهداف مالی خود استفاده نمایید.

حالا شما می توانید با آموزش پیش بینی قیمت طلا و یا روند قیمت سکه و حتی تحلیل بیت کوین و پیش بینی دلار از سایر بازارهای مالی در دسترس برای سودآوری استفاده نمایید و ذهن خود را تنها معروف بازار فارکس نکنید. اما وقتی به این نتیجه رسید که واقعاً بازار فارکس می تواند بازاری مناسب برای روحی شما برای معامله گری باشد انتخاب این بازار برای معامله گری یک تصمیم آگاهانه از سوی شما خواهد بود.

۳- آموزش تحلیل تکنیکال فارکس


سومین مرحله از نقشه ورود به فرآیند معاملات بازار فارکس آموزش تحلیل تکنیکال فارکس است. در این مرحله شما باید با استفاده از بهترین دوره آموزش ترید فارکس آموزش های تحلیل تکنیکال را آغاز کرده و تمام نکات و مفاهیم لازم برای استفاده از این روش تحلیلی در بازار را بیاموزید.

تحلیل تکنیکال دنیایی بسیار بزرگی دارد که البته آموزش تمام نکات مربوط به تحلیل تکنیکال تضمین کننده موفقیت شما در معاملات بازار فارکس نیست اما برای آن کاملاً لازم است. در واقع اگر شما تحلیل تکنیکال را به صورت کامل و جامع یاد بگیرید به هیچ وجه مطمئن خواهید بود که معاملات موفقی در بازار فارکس خواهد داشت اما اگر این روش تحلیل نیاموزید قطعاً معاملات شما همراه با زیان در بازار فارکس خواهد بود و در نهایت با شکست این بازار را ترک خواهد کرد.

۴- آموزش تحلیل فاندامنتال فارکس


چهارمین مرحله در نقشه ورود به بازار فارکس آموزش تحلیل فاندامنتال است. در آموزش تحلیل فاندامنتال فارکس چرا ما باید بیاموزیم که اقتصاد کشورهای مختلف چه نقشی در معاملات این بازار دارد از شما چگونه میتوانید با بررسی و آنالیز اقتصاد کلان به شرایط قیمت جفت ارزها در فارکس برسید.

به صورت کلی برای معامله گران بازار فارکس تحلیل فاندامنتال تاثیر و اهمیت کمتری نسبت به تحلیل تکنیکال دارد اما تجربه ثابت کرده که موفقیت در این بازار بدون استفاده از مفاهیم مربوط به تحلیل فاندامنتال امکان پذیر نخواهد بود اگر شما نتوانید از این روش تحلیلی در استراتژی معاملاتی خود استفاده کنید احتمال شکست خود را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

همین حالا بسیاری از معامله‌گران هستند که شکست های خود را به اعلام شدن اخبار اقتصادی مختلف بر خلاف نقطه نظر تحلیلی خودشان نسبت می دهند و بر این عقیده هستند که اگر اخبار به ضرر آنها نبود حتماً روش تکنیکال ای مورد استفاده برای معاملات بازار فارکس برای آنها موفقیت آمیز بود. این دیدگاه به این معنی است که بیانگر به هیچ وجه نکات مربوط به تحلیل فاندامنتال فارکس را فرا نگرفته و از آنها در معاملات خود استفاده نمی کند و بنابراین شکستگی در معاملاتی چندان عجیب و غریب نخواهد بود. بنابراین توصیه می‌کنیم که همراه با تحلیل تکنیکال به فراگیری تحلیل فاندامنتال فارکس نیز بپردازید و از نکات این روش تحلیلی نیز در معاملات خود استفاده کنید.

۵- آموزش مدیریت سرمایه در فارکس


پنجمین مرحله برای آموزش ترید در فارکس و ورود به این بازار آموزش تکنیک های مدیریت سرمایه در فارکس است. مدیریت سرمایه یکی از اجزای اصلی و مهم معامله گری در بازارهای مالی است که متاسفانه بسیاری از افراد آن را نادیده می گیرند و بدون در نظر گرفتن تکنیک های مربوط به مدیریت سرمایه معاملات خود را در بازار آغاز می کنند. واقعیت این است که قدرتمند ترین استراتژی های معاملاتی نیز بدون استفاده از تکنیکهای مدیریت سرمایه امکان موفق کردن معامله گران در بازار را ندارند و شما بدون مدیریت سرمایه خیلی زود دارایی های خود را در بازار از دست خواهید داد.

نکته بسیار جالب اینجاست که بسیاری از افراد حرفه ای و با تجربه برای بقیه هستند که اگر کسی بتواند با تکیه بر تمام قوانین مدیریت سرمایه حساب معاملاتی خود را در بازار فارکس به صورت کامل از بین ببرد واقع هنر کرده است و چنین شرایطی به سختی رقم می خورد.

۶- آموزش روانشناسی بازار فارکس و رفتار شناسی در این بازار


در مرحله ششم از فرایند شروع معاملات و ترید در فارکس شما باید ذهنیت خود را از نظر رفتار شناسی بازار و روانشناسی خویشتن تقویت کنید. در این مرحله شما هم میتوانید مطالعات آزاد درباره ماهیت بازار فارکس و روانشناسی آن داشته باشید و هم شرایط خود را از همان ابتدا به گونه ای پیش ببرید که به معاملات بازار فارکس یک نگاه کاملا منطقی پیدا کنید. اگر شما نتوانید روانشناسی و قدرت ذهنی خود را برای شروع معاملات فارکس تقویت نمایید استفاده از روش های قبلی باز هم برای شما تضمین کننده نخواهد داد ممکن است با ضرر سنگینی روبرو شده و نتوانید مدیریت مناسبی برای معاملات خود داشته باشید.

۷- تدوین پلن معاملاتی در فارکس شامل استراتژی و مدیریت سرمایه


در هفتمین مرحله از فرایند شروع طرح در بازار فارکس به تدوین پلن معاملاتی می شود که شامل استراتژی های مورد استفاده برای تولید و همچنین قوانین مدیریت سرمایه میرسد. درصد قابل توجهی از معامله‌گران این مرحله را نادیده می گیرند و خیلی به آن توجه نمی کنند در حالی که اهمیت بسیار زیادی برای موفقیت در این بازار دارد و بدون داشتن یک پرنده معاملاتی انصاف موفقیت در بازار فارکس به این راحتی ها نخواهد بود.

۸- تمرین و استفاده از حساب دمو برای سنجش کیفیت عملکرد


در مرحله هشتم نوبت به تمرین و پیاده سازی استراتژی های معاملاتی در یک حساب دمو می رسد. یکی از مهمترین مزیت های بازار فارکس امکان انجام معاملات بدون هیچگونه سرمایه در یک حساب دمو است که هرچند ممکن است سودی برای شما به دنبال نداشته باشد اما این امکان را برای شما فراهم می آورد تا بتواند استراتژی‌های مختلف معاملاتی را در بازار مورد سنجش قرار داده و با قدرت بسیار بالاتری وارد فرآیند معاملات در بازار فارکس شوید.

متاسفانه معامله‌گران ایرانی عادت دارند که بلافاصله بعد از پایان آموزش ها یا تنها با خواندن یک مقاله معالات خود را در بازار فارکس در حساب اصلی و واقعی آغاز کرده و به همین دلیل خیلی زود تمام دارایی ها و سرمایه های خود را از دست می‌دهند و بعد از اتمام مقدار دارایی ها تازه به این نتیجه می‌رسند که ابتدا به استراتژی های معاملاتی خود را در یک حساب آزمایشی مورد سنجش قرار داده و سپس وارد بازار واقعی شوند.

نکته قابل تامل این است که معمولاً کاربران زمانی به این نتیجه می رسند که زیان های بسیار گسترده ای را در بازار فارکس برای خود رقم زده و عملاً در باتلاق ضرر گرفتار شده اند. توصیه می کنیم که بعد از اینکه پلن مدیریت سرمایه و حساب معاملاتی خود را به صورت کامل تنظیم کردید ابتدا آن را در یک حساب آزمایشی قرار داده و با تمرین سعی کنید تا درصد موفقیت استراتژی های معاملاتی و پدر معاملاتی خود را تعیین کنید تا در نهایت در زمان معامله دست و پای شما نلرزد.

وقتی شما اطمینان کامل داشته باشید که معاملات شما در طولانی مدت و بر اساس استراتژی که داری به موفقیت خواهد انجامید دیگر نگران یک یا دو معامله زیان‌ده نخواهید بود و از این گذشته پایبندی به استراتژی معاملاتی خود را نیز بر این اساس از دست نمی دهید. نکته بسیار مهمی که با استفاده از حساب آزمایشی برای تست استراتژی های معاملاتی خود به آن خواهید رسید بالا بردن قدرت ذهنی و روانشناسی شما در فرایند معاملات در این بازار خواهد بود که اتفاقات اهمیت بسیار زیادی برای موفقیت بر آن نیز دارد.

۹- انتخاب بروکر مناسب برای ترید در فارکس


حالا در مرحله نهم نوبت به انتخاب بروکر مناسب برای ترید در بازار فارکس میباشد. با بررسی تخصصی بروکر های فارکس می توانید بهترین گزینه را برای خود برگزینید و معاملات خود را در بروکر ای انجام دهید که هیچگونه چالشی برای شما ایجاد نکند.

۱۰- حالا ترید کنید


در مرحله دهم نوبت به آغاز معاملات و ترید در بازار فارکس می رسد و حالا شما هم از نظر ذهنی و هم از نظر قدرت تحلیلی آمادگی لازم برای معاملات در این بازار را دارید و شانس موفقیت شما در معاملات نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.


معایب ترید در فارکس


فراموش نکنید که معامله گری در بازار فارکس بدون عیب نیست و اگر شما به بازار فارکس را ندانید و بدون در نظر گرفتن این معایب وارد فرایند تری در این بازار شبیه خیلی زود دارایی های خود را از دست خواهی داد و حتی امکان بازگرداندن همان دارایی های اولیه نیز برای شما وجود نخواهد داشت. بر این اساس بر آن شدیم تا معایب ترید در فارکس را نیز با شما در میان بگذاریم تا به ذهنیت مناسبی نسبت به شرایط معاملات در این بازار به رسید و بتوانید به صورت آگاهانه معامله کردن و سرمایه گذاری در این بازار را انتخاب نمایید.

برخلاف بسیاری از سایت ها و منابع آموزش فارکس که بیشتر سعی دارد تا مزیت های معامله گری در این بازار را برای کاربران بزرگنمایی کرده و آنها را ترغیب به وارد کردن سرمایه‌ها به این بازار نمایند هدف ما بیشتر معرفی هرچه بیشتر معایب به سرمایه‌ گذاری در این بازار است اگر شما در نهایت ورود به این بازار را انتخاب کردید در نهایت دقت و با حداکثر میزان آگاهی دست روی وی معاملات این بازار گذاشته باشید.

  • ریسک بسیار بالا معاملات

اولین عیبی که برای معاملات بازار فارکس باید به آن اشاره داشته باشیم این است که ترید در فارکس ریسک بسیار زیادی دارد و هر لحظه ممکن است شما تمام دارایی های خود را در بازار از دست بدهید. همانطور که فارکس پتانسیل بسیار بالایی برای سودآوری دارد اشتباه در فرآیند معاملات می تواند ضرر های بسیار سنگینی را برای معامله گران و تریدرها رقم بزنند که از دید شما و مانده باشد.

اتفاقاً همین که شما ریسک وارد کردن سرمایه های خود را به بازار فارکس قبول کرده اید به این معنا است که آدم ریسک پذیری هستید و به دنبال رسیدن به صورت های قابل توجه در معاملات خود می باشید. دیگر نیاز نیست که در خود بازار فارکس نیست که معاملات خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. در واقع اگر شما در بازار فارکس ریسک معامله گری خود را افزایش دهید به این معنا است که در یک بازار با ریسک بسیار بالا بیشترین میزان ریسک را انتخاب کرده باشید که این موضوع دور از منطق و اصول اقتصادی در فرآیند سرمایه گذاری است.

بهترین تصمیم برای انجام معاملات در بازار فارکس این است که شما ریسک سرمایه‌ گذاری خود را به حداقل میزان ممکن برسانیم و با استفاده از تکنیک های مدیریت سرمایه و همچنین مدیریت ریسک سعی کنید تا دارایی های اولیه خود را از ضرر در امان نگه دارید و به این راحتی ها آنها را در بازار از دست ندهید. اتفاقی که متاسفانه برای بسیاری از معامله‌گران ایرانی در بازار فارکس به راحتی رخ می دهد و آنها با افزایش میزان ریز در همان ابتدای ورود به این بازار زیاد های بزرگی را در حساب معاملاتی خود مشاهده می نمایند.

  • تاثیرپذیری زیاد از اخبار

یکی دیگر از معایب ترید در فارکس تاثیر پذیری زیادی بازار اخبار اقتصادی حاکم بر جهان است. هرگونه خبری چه اقتصادی و چه سیاسی به راحتی می‌تواند روند قیمت جفت ارزها در بازار فارکس را تحت تاثیر قرار دهد و این موضوع ممکن است معاملات شما را وارد یک چالش بزرگ نماید. البته شما باید بیاموزید که چگونه معاملات خود را به دور از هیجانات مربوط به اخبار نگهدارید و روندی را برای معاملات خود در نظر بگیرید که اخبار خیلی تاثیری برای آنها نداشته باشد.

با استفاده از سیستم های مدیریت سرمایه در فارکس و همچنین حد ضرر در فارکس می تواند تا حدی شرایط معاملات خود را به گونه ای پیش ببرید که بدترین اتفاقات در زمان انتشار اخبار اقتصادی نیز زیان قابل توجهی برای معاملات شما ایجاد نکند و حتی سودهای را نیز برای شما به دنبال داشته باشد.

  • دخیل شدن شدید هیجانات و احساسات تریدر

معاملات در بازار فارکس به شدت ممکن است تحت تاثیر هیجانات و احساسات تریدر قرار بگیرد و این بازار و ماهیت آن به گونه ای است که احساس پذیر است. کنترل احساسات می‌تواند یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین کلیدهای موفقیت در این بازار باشد اگر شما بتوانید معاملات خود را به گونه ای پیش ببرید که احساسات در آن جایی نداشته باشد در نهایت احتمال موفقیت خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده و احتمال رسیدن به سود برای شما بسیار بیشتر از قبل خواهد بود.

  • تحریم

یکی دیگر از معایبی که برای بازار فارکس و ترید در فارکس باید به آن اشاره کنیم تحریم ها است. مانند سایر بازارهای مالی کاربران ایرانی در بازار فارکس نیز تحت تاثیر تحریم های مختلف قرار گرفته و این امکان برای آنها وجود دارد که حتی یک بروکر حساب کاربری معامله گران ایرانی را به صورت کامل ببندد. البته روش هایی برای جلوگیری از چنین خطراتی در بازار فارکس وجود دارد که شما باید به آن ها دقت داشته باشید تا بتوانید معاملات خود را در ایمن ترین شرایط ممکن پیش ببرید.


سوال و جواب آموزش ترید در فارکس


در این بخش از مقاله سعی داریم تا برخی از سوال و جواب های بسیار مهم که ذهن اکثر معامله‌گران در همان روزهای نخست ورود به آموزش ترید در فارکس را به خود مشغول می کند پاسخ دهیم. البته شایان ذکر است که با توجه به اینکه سایت کانون بورس ارائه کننده دوره های آموزشی حرفه ای بازارهای مالی مانند بازار فارکس است و پاسخ دادن به این سوالات ممکن است جنبه تبلیغاتی پیدا کند از این رو تصمیم گرفتیم تا از دیدگاه یک تریدر حرفه ای و بدون در نظر گرفتن هیچ پارامتر تبلیغاتی به این سوالات برای شما پاسخ دهیم تا در نهایت اگر شما به دنبال انتخاب بازار فارکس برای سرمایه گذاری و ترید هستید بتوانید بدون هیچگونه اغراقی پاسخ های پرسش های خود را دریافت کرده و یک انتخاب آگاهانه برای خود داشته باشید.

واقعیت این است که دوره آموزشی فارکس در مجموعه کانال بورس بیشتر از اینکه تحت تاثیر تبلیغات موجود در سایت و شبکه های اجتماعی به چرخش در آید تحت تاثیر معرفی دانشجویان ما به و جلب نظر آنها در طول دوره بر اساس آموزش های ارائه شده به دست می آید و به همین دلیل خیلی خود را وقف تبلیغات گسترده در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نکرده و دوست داریم که در سایت کانون بورس تنها مطالب آموزشی واقع بینانه را به علاقه مندان ارائه کنیم. به همین دلیل در ادامه پاسخ های تمام سوالات و چالش های ذهنی تریدر ها در فارکس را بر اساس واقعیت‌های موجود بیان خواهیم کرد.

این پاسخ پرسش اهمیت بسیار زیادی برای شما باید داشته باشد زیرا شما بایستی بر اساس داده هایی که در بالا به شما انتقال داده و همچنین پاسخ هایی که در ادامه بیان می‌کنیم شرایط خود را با شرایط معامله گری در بازار فارکس مقایسه کنید و اگر این بازار برای شما مناسب بود برای معامله گری در بازار اقدام نمایید. در غیر اینصورت بهتر از سرمایه های خود را وارد بازار دیگری کرده و ریسک سرمایه گذاری در بازار فارکس را برای خود نپذیرید.

  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟

اولین سوالی که درباره ترید در بازار فارکس باید به آن پاسخ دهیم و احتمالاً خیلی از شما این سوال را در ذهن دارید این است که در آمده معامله گری در بازار فارکس چقدر است اما از این بازار چقدر می توانیم سود به دست آوریم. پاسخ این پرسش را از چند دیدگاه مختلف می توانیم ارائه کنیم و شما نیز بر اساس همین دیدگاه ها می توانید بهترین پاسخ را برای خود انتخاب نموده و بر اساس آن تصمیم بگیرید که آیا ترید در بازار فارکس می تواند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری برای شما باشد یا خیر.

اگر بخواهیم درآمد ترید در فارکس را بر اساس شرایط این بازار و روی کاغذ به شما نگاه کنیم این درآمد نامحدود است. شما می توانید تنها در یک ترید آن هم با یک سرمایه ۲۰۰ دلاری به سود خیلی زیادی رسیده و درآمد چند میلیون دلاری در طول ماه هم برای خود رقم بزنید. اتفاقی که البته فقط روی کاغذ رخ می دهد و در واقعیت بازار چنین شرایطی را نمی توانیم برای آن شاهد باشیم.

از آنجایی که خیلی اعتقاد به شانس در فرایند معاملات بازارهای مالی مانند بازار فارکس نداریم و نمی‌خواهیم درآمد حاصل از معامله گری در بازار فارکس را نیز به شانس می دهیم از این رو خیلی نه به دنبال معرفی درآمد های فضایی برای معامله گران در این بازار هستیم و نه امکان رسیدن به موفقیت و درآمد با ارتکاب شانس را برای شما تشریح می کنیم. در واقعیت بازار فارکس اگر شما بتوانید در هر ماه به سود ۱۰ تا ۲۰ درصدی نسبت به دارایی خود در حساب کاربری برسید یک سود عالی برای شما است.

اینکه بازار فارکس چه پتانسیلی دارد با اینکه شما چه روندی را برای معاملات خود در پیش بگیرید دو مقوله کاملاً جدا از هم هستند. تجربه نشان داده که بالا بردن بیش از حد ریسک معاملات هرچند ممکن است پتانسیل سود دهی بیشتری برای شما ایجاد کند اما در نهایت به شکست منجر خواهد شد. بنابراین از دیدگاه ما ۱ درآمد عالی در بازار فارکس رسیدن به سود ۱۰ تا ۲۰ درصدی نسبت به سرمایه اولیه موجود در حساب کاربری معامله گر است.

اگر شما صد دلار در حساب کاربری خود دارید یک سود ۱۰ تا ۲۰ درصدی درآمد ۱۰ تا ۲۰ دلاری را برای شما رقم خواهد زد نظر شما صد هزار دلار در حساب کاربری خود داشته باشید یک درآمد ۱۰ تا ۲۰ درصدی سود ده هزار تا ۲۰ هزار دلاری را برای شما رقم خواهد زد. در چنین شرایطی هر دو تریدر ۱۰ تا ۲۰ درصد سود کرده اند و از نظر فنی شرایط یکسانی داشتند اما تریدر دوم به دلیل داشتن سرمایه اولیه بیشتر موفق شده درآمد بیشتری برای خود رقم بزند. داشتن این دیدگاه نسبت به سطح درآمدی در بازار فارکس یک دیدگاه کاملاً منطقی و معقول آنها است و باعث می شود تا شما از رفتن به سراغ معاملات با ریسک بسیار بالا خودداری کنید.

  • آیا می توان در فارکس موفق شد؟

یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است در ابتدای ورود به فرآیند معامله گری در بازار فارکس ذهن شما را به خود مشغول کرده باشند این است که آیا می‌توان در این بازار موفق شد یا واقعاً موفقیت در بازار فارکس دور از دسترس از هیچ کسی در حال حاضر امکان درآمدزایی از این بازار را برای خود ایجاد نکرده است؟ واقعیت این است که معامله گری در بازار فارکس از دور بسیار جذاب و شیرین است و درآمد هایی که در این بازار برای معامله گران در نظر گرفته شده هرکسی را به سمت معامله گری و سرمایه گذاری در آن می کشاند. اما وقتی به واقعیت موضوع نگاه می کنیم متوجه می‌شویم که معامله گری در این بازار چندان هم ساده نیست و حتما باید شما شرایط بسیار مختلف و زیادی را تحت کنترل خود داشته باشید تا در نهایت بتوانید در یک بازه زمانی طولانی مدت به عنوان یک معامله گر موفق در بازار باقی بمانید.

دقیقا به همین دلیل است که درصد قابل توجهی از کسانی که وارد بازار فارکس برای ترید و معامله گری می شوند یا در این بازار موفق نمی شوند و یا در این عقیده می رسند که به هیچ وجه امکان موفقیت در بازار فارکس وجود ندارد و تمام روندها در بازار از پیش تعیین شده و برای نابود کردن سرمایه سرمایه گذاران در نظر گرفته می شود.

اما اگر بخواهیم به صورت کاملا واقع بینانه و بر اساس واقعیت موجود به این سوال پاسخ دهیم پاسخ ما این خواهد بود که بله می توان در بازار فارکس به موفقیت رسید اما نه به این راحتی ها. قرار نیست شما تنها با چند کلاس آموزشی و بدون تکیه بر اصول مدیریت سرمایه و اصول سرمایه گذاری در بازار فارکس در آن موفق شوید. موفقیت ترین مزار برای شما بسیار دور از دسترس خواهد بود اگر تمام اصول معامله گری را در آن در نظر نگیرید و تنها بخواهیم بر اساس روش های تحلیل تکنیکال به دنبال معامله در آن رفته و سایر شرایط و جوانان لازم را نادیده بگیرید.

  • تمام کسانی که آموزش می بینند، تریدر می شوند؟

اول اینکه این موضوع بیشتر به سایر عوامل بستگی دارد و انتخاب دوره آموزشی می تواند یکی از مهمترین گزینه ها در این زمینه باشد. اگر شما از یک دوره آموزشی قدرتمند برای ورود به بازار فارکس استفاده نکرده باشید عملاً امکان تریدر شدن نیز برای شما بسیار کم خواهد بود و بعد از مدتی بازار فارکس را با شکست و از دست دادن بخش قابل توجهی از سرمایه های خود را ترک خواهید کرد.

از این گذشته اگر بخواهیم به این پرسش از نظر تجربه و شرایط حاکم بر دانشجویان گذشته بررسی کنیم باز هم به این نتیجه خواهیم رسید که اتفاقاً اکثر کسانی که آموزش می بینند نمی توانند در بازار فارکس تریدر موفقی می شوند. تریدر شدن در بازار فارکس تنها با اتکا به آموزش تحلیل تکنیکال در این بازار به دست نخواهد آمد در حالی که اکثر کاربران که به دنبال آموزش هستند در حال تقویت مهارت های خود در تحلیل تکنیکال بوده و نمیدانند که تحلیل تکنیکال تنها بخش کمی از دانش لازم برای موفقیت آنها است.

تجربه ثابت کرده که بیش از ۸۰ درصد کسانی که در حال معامله در بازارهای مالی مانند بازار فارکس درس نمی توانند در این بازار تبدیل به یک تریدر همیشگی شده و بعد از مدتی بازار را ترک میکنند. بسیاری از کسانی که در حال حاضر در حال فروش پکیج های آموزشی هستند همان کسانی هستند که از قبل آموزش ‌های لازم را سپری کرده و بعد از عدم موفقیت در بازار فارکس در حال حاضر تصمیمی گرفتند تا از طریق ارائه مطالب آموزشی به درآمد در این بازار برسند.

  • بهترین استراتژی ترید در فارکس چیست؟

بهترین استراتژی ترید در بازار فارکس کدام است چگونه میتوانیم این استراتژی را آموزش ببینیم؟ این پرسش معمولاً پرسش کسانی است که قبلاً دوره های آموزشی مختلف را در بازار فارکس پشت سر گذاشته و نتوانسته اند را در این بازار به موفقیت برساند و نقطه ضعف خود را نیز یک استراتژی قدرتمند در بازار می‌دانند. واقعیت این است که هیچ استراتژی در بازار وجود ندارد که شما با استفاده از آن بتوانیم تمام معاملات خود را به صورت موفق انجام دهید و چنین چیزی تعریف شده نیست. بسیاری از کسانی که به این باور رسیدند که برای موفقیت در بازار نیاز به استراتژی قدرتمند دارند در واقع نمی توانند از استراتژی های موجود بهترین استفاده را نمایند و برای توجیه اشتباهات خود به دنبال رسیدن به بهترین استراتژی ترید در فارکس می گردند.

اتفاقاً همین دیدگاه باعث شده تا بسیاری از افراد سودجو اقدام به معرفی و فروش استراتژی های معاملاتی و اندیکاتور های مختلف برای تحلیل و ترید در بازار فارکس نموده و سرمایه کاربران را با فروش این استراتژی های به درد نخور از آنها بگیرند. قبل از هر چیزی باید به شما یادآوری کنیم که در یک استراتژی این قدرت را دارد که تمام معاملات را برای شما به صورت ایده آل انجام داده و موفقیت شما را تضمین نماید هیچکسی دنبال فروش این استراتژی می‌رفت و در حال حاضر با استفاده از آن در حال درو کردن سرمایه های مختلف در بازار فارکس بود.

بهتر است به جای اینکه به دنبال گشتن برای بهترین استراتژی ترید در بازار فارکس باشید سعی کنید ذهنیت و قدرت خود را در چهار دانش معرفی شده در بالا را تقویت نمایید تا در نهایت امکان رسیدن به موفقیت برای شما به وجود آید. یک پلن معاملاتی مشخص و تدوین شده داشته باشید و در کنار آن سعی کنید روانشناسی خود را نیز هر روز و هر روز در بازار فارکس تقویت نمایید تا بتوانید در معاملات این بازار به موفقیت برسید.

  • بهترین دوره ترید در فارکس چیست؟

برای انتخاب بهترین دوره آموزش ترید در فارکس شما می‌توانید جستجوی کاملی در اینترنت و منابع مختلف داشته باشید و بر اساس معیار هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم بهترین گزینه را انتخاب کنید. دوره آموزش فارکس در مجموعه کانون بورس نیز در دسترس شما عزیزان قرار دارد که برای سنجش شرایط این دوره تنها به حرفهای ما اتکا نکرده و سعی کنید از کاربرانی که در گذشته در این دوره ها شرکت کردند نیز شرایط را پرس و جو نمایید تا کیفیت آموزشها را به خوبی درک کرده باشید.

  • سرمایه اولیه لازم برای ترید در فارکس چقدر است؟

نکته مهم بعدی که درباره آموزش ترید در فارکس باید به آن بپردازیم این است که سرمایه اولیه لازم برای فعالیت در این بازار چقدر است و چقدر باید در حساب کاربری خود داشته باشیم تا در نهایت بتوانیم فرآیند ترید در بازار فارکس را به صورت کاملاً منطقی پیش ببریم. درباره سرمایه اولیه لازم برای ترید در فارکس صحبت و حرف و حدیث بسیار زیاد است و ما میتوانیم از دیدگاه های مختلف به این موضوع بپردازیم.

خیلی از کاربران بر این عقیده هستند که حتی با صد دلار هم می توان وارد بازار فارکس شد و سرمایه گذاری موفق را در این بازار رقم زد. بله این دسته از افراد روی کاغذ حرف کاملاً درست می زنند و حتی با صد دلار هم می توان فرایند معاملات در بازار فارکس را آغاز کرد و حتی به سود هم رسید. اما در واقعیت شرایط برای کسانی که سرمایه کمی در بازار فارکس دارند پیچیده میشود.

تمام کسانی که وارد بازار فارکس میشوند به دنبال رسیدن به درآمدهای قابل توجه هستند و سعی دارند تا حداقل یک درآمد ثابت ماهیانه مشخص قابل توجه را در این بازار برای خود رقم بزنند. اگر بخواهیم درآمد منطقی و معقول در بازار فارکس را برای معامله گران در این بازار در حدود ۵ تا ۱۰ درصد تلقی کنیم که صد دلار در بازار دارند در ماه با این درصد سود درآمد ۵ تا ۱۰ دلاری خواهند رسید. رسیدن به درآمد ۵ تا ۱۰ دلاری برای کسانی که این میزان سرمایه دارند موفقیت قابل توجهی است اما موضوع اینجاست که این درآمد کم باعث می شود تا آنها از کار خود راضی نباشند و به دنبال رسیدن به سود های بیشتر بروند.‌

دقیقا همین جاست که چالش اصلی این دسته از تریدر ها در بازار فارکس آغاز می شود. آنها برای رسیدن به سود بیشتر مجبور هستند تا ریسک معاملات خود را به میزان قابل توجهی افزایش در همین افزایش ریسک باعث می شود تا بسیاری از معاملات آنها با ضرر همراه شده و کم کم تمام دارایی های خود را در بازار از دست بدهند.

بله با ۱۰۰ دلار می توان در بازار فارکس به درآمد رسید اما نه درآمد منطقی و مناسب. دقیقا به همین دلیل است که بسیاری از کاربران بر این عقیده هستند که ورود به بازار فارکس با درآمد و سرمایه اولیه کم به هیچ وجه نمی تواند شرایط خوبی را برای آنها در بازار فراهم آورد و این موضوع در نهایت منجر به از دست رفتن تمام سرمایه ها خواهد شد.

برای اینکه بتوانید از فرآیند معاملات در بازار فارکس به سود خوبی برسید و درآمد ثابت ماهیانه جالب توجهی برای خود ایجاد کنید لازم است یک سرمایه اولیه ۱۰ هزار دلاری را در بازار داشته باشید که ۵ تا ۱۰ درصد آن چیزی حدود هزار دلار در ماه خواهد شد.

دقت داشته باشید که اگر شما از نظر ذهنی و روانی آماده انجام معاملات بسیار کم بهره هستید ممکن است با ۱۰۰ دلار به موفقیت برسید اما در شرایط عادی این امکان برای اکثر معامله‌گران وجود ندارد و مخصوص آن کسانی که به تازگی وارد بازار فارکس می شوند به هیچ وجه نمی توان از نظر روانشناسی خود را برای رسیدن به چنین شرایطی تقویت نمایند.

از طرف دیگر باید یادآوری کنیم که ورود با سرمایه ده هزار دلاری در همان ابتدای ورود به بازار فارکس بسیار ریسک سنگینی است و توصیه می‌کنیم که چنین اقدامی نکنید. توصیه ما در سایت کانون بورس برای معامله گران در بازار فارکس این است که در ابتدای ورود به این بازار با یک سرمایه کم در حد ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار معاملات خود را آغاز نموده و چند ماهی را بدون توجه به میزان درآمد سعی کنند از استراتژی های معاملاتی خود در بازار استفاده نمایند. در صورتی که بعد از چند ماه با همین میزان درآمد توانسته باشند درصد سود ثابت ای را برای خود رقم بزنند در نهایت امکان اضافه کردن سرمایه برای آنها وجود خواهد داشت که می توانند حجم معاملات خود را بالاتر ببرند. این دیدگاه می تواند بهترین استراتژی برای انتخاب میزان سرمایه لازم برای معامله گری در بازار فارکس باشد.

  • بهترین تریدر فارکس کیست؟

شناخت و معرفی بهترین تریدر فارکس بسیار سخت است. زیرا بهترین تریدر ها در این بازار معمولاً به دنبال معرفی خود نیستند و شما نمی توانید اطلاعات خیلی زیادی از آنها در اینترنت پیدا کنید. شبکه های اجتماعی و کانال های مختلف در تلگرام و اینستاگرام پر از افرادی است که در حال معرفی خود به عنوان بهترین تریدر فارکس هستند در حالی که تمام درآمد آنها از همان فروش پکیج ها و تبلیغات مربوط به همین کانال های اینستاگرامی و تلگرامی است. برای اینکه بهترین تریدر افراد را بشناسید اینترنت پاسخ مناسبی برای شما پیدا نخواهد کرد.

  • چند درصد احتمال موفقیت در فارکس وجود دارد؟

یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است این شما را در همان ابتدای شروع به فعالیت در بازار فارکس و معامله گری در این بازار به خود مشغول کرده باشد این است که چند درصد احتمال موفقیت در این بازار برای شما وجود دارد؟ اگر بخواهیم ۱ دیدگاه منطقه نسبت به احتمال موفقیت کاربران در بازار فارکس داشته باشیم در درجه اول باید مسیر طی شده آنها را مورد بررسی قرار دهیم. اینکه شما از کدام دوره آموزش ترید در فارکس استفاده می کنید و مراحل اولیه ورود به این بازار را چگونه پشت سر می گذارید اهمیت بسیار زیادی در روند معاملات شما خواهد داشت و می تواند برروی احتمال موفقیت شما در این بازار نیز تاثیر مستقیم داشته باشد.

اگر تمام این عوامل و شرایط مورد بررسی قرار بگیرد در نهایت این امکان برای ما وجود دارد که به توانیم تقریب بزنیم که چند درصد احتمال موفقیت است در بازار فارکس برای شما وجود دارد اما به جز این برخی از شرایط کاملا واضح و روشن است که لازم است آنها را با شما در میان بگذاریم.

  • اگر در هیچ دوره آموزش ترید در فارکس شرکت نکنید و آموزش ‌های حرفه‌ای اولیه لازم را پشت سر نگذاشته باشید احتمال موفقیت شما در این بازار صفر خواهد بود.
  • اگر با این دیدگاه وارد معاملات بازار فارکس بشوید که در کمتر از چند ماه سرمایه چند میلیون دلاری برای خود به دست آورده و به استقلال مالی برسید احتمال موفقیت در این بازار برای شما صفر خواهد بود.
  • اگر در کنار آموزش تحلیل تکنیکال فارکس به نکات مربوط به تحلیل فاندامنتال فارکس و همچنین استفاده از استراتژی های معاملاتی قدرتمند در این بازار دقت داشته باشید احتمال موفقیت شما در این بازار بسیار کم است.
  • اگر شما یک پلن معاملاتی دقیق و مدون برای خود در بازار فارکس آماده کرده باشید احتمال موفقیت شما در این بازار بسیار کم است.
  • اگر شما در کنار بهترین استراتژی های معاملاتی از یک سیستم مدیریت سرمایه در فارکس استفاده نکنید احتمال موفقیت شما در این بازار بسیار کم خواهد شد و ممکن است تا در چند معامله تمام سود هایی که از قبل به دست آورده اید را از دست بدهید.
  • اگر شما روی روانشناسی خویشتن کار نکنید و ذهنیت خود را برای انجام معاملات بهینه و منطقی در بازار فارکس آماده نکنید احتمال موفقیت شما در این بازار بسیار کم خواهد بود.

از در کنار هم قرار گرفتن تمام این موارد و شرایط از کشش و ماه می توانید آمادگی لازم برای معامله گری در بازار فارکس و البته موفقیت در آن را به دست آوری و در غیر این صورت شما نیز مانند بسیاری از کسانی که در حال حاضر در حال از دست دادن سرمایه های خود در این بازار هستند در نهایت شکست خورده و نمی‌توانید موفقیت خود را در معاملات خود در بازار فارکس رقم بزنید.

  • آیا ترید در فارکس برای همه مناسب است؟

آیا همه میتوانند در بازار فارکس تریدر باشند و تری در این بازار برای تمام معامله گران و افراد فعال در بازارهای سرمایه مناسب است یا خیر؟ ترید در بازار فارکس ریسک ها و معایب خاص خود را دارد و اینگونه نیست که هر کس با هر میزان ریسک پذیری بتوانند وارد این بازار شده و معاملات خود را در آن آغاز کند. اتفاقا یکی از مهمترین نیازمندی های موفقیت در بازار فارکس آمادگی روانشناسی برای معاملات در این بازار است و این مهم برای معامله گران به دست نخواهد آمد جز با تکیه بر قدرت ذهنی و میزان ریسک پذیری.

اگر بخواهیم به این نکته به صورت یک متن تبلیغی نگاه کنیم باید پیدا کنیم که ترید در فارکس برای تمام افراد می‌تواند مناسب باشد و همه کاربران می توانند با سرمایه‌ گذاری در این بازار به طوری خوبی برسند اما در مجموعه کانون بورس تلاش ما ارائه راهکارهای منطقی و بیان حقایق درباره تمام بازارهای مالی است و در این باره نیز می‌خواهیم با شما صادق باشید. واقعیت این است که بسیاری از افراد با توجه به شرایط ریسک پذیری و نوع دیدگاهی که نسبت به سرمایه گذاری دارند برای ترید در بازار فارکس ساخته نشده و ورود به معاملات این بازار برای آنها از همان ابتدا اشتباه است.

اتفاقا این مقاله می تواند معیار بسیار خوبی برای کسانی باشد که به دنبال آموزش ترید در فارکس بوده و سعی دارند تا ماندگاری در این بازار را به عنوان یک شغل حرفه ای برگزینند‌. شما باید تمام این نکات و مسائل را در کنار هم قرار دهید و تصمیم بگیرید که آیا از نظر شخصیتی و نوع ریسک پذیری آماده ورود به چنین بازاری هستید یا خیر. در حال حاضر بهترین فردی که میتواند به شما در این باره کمک کند خود شما هستید که باید در این باره واقع بین باشید.

متاسفانه خیلی از افراد هستند که از نظر دیدگاه ذهنی به هیچ وجه آماده‌ معامله گری در بازار فارکس نیستند اما وسوسه دریافت درآمدهای قابل توجهی از این بازار وارد شده تا آنها این موضوع را نادیده گرفته و با تمام این شرایط باز هم سرمایه های هنگفتی را وارد بازار کرده و در نهایت همه آنها را از دست میدهند. ترید برای کسانی مناسب است که ریسک‌پذیری قابل ملاحظه داشته و مهمتر از آن می‌توانند از نظر ذهنی خود را آماده انجام معاملات نمایند.

بسیار مهم است که شما برای معامله گری در بازار فارکس مسیر منطقی را پشت سر بگذارید و مقالات خود را معطوف به پوزیشنهای کنید که احتمال موفقیت آنها بسیار بالا است. رسیدن به چنین شرایطی امکان پذیر نخواهد بود جز با تکیه بر قدرت روانشناسی بسیار زیاد که برای هر کسی در دسترس نیست.

  • آیا می توانم ترید در فارکس را به عنوان یک شغل انتخاب کنم؟

یکی از سوالات و چالش های ذهنی که از همان ابتدای ورود به بازار خارج برای بسیاری از معامله‌گران پیش می‌آید این است که آیا می توانند معامله گری و ترید در فارکس را به عنوان شغل خود انتخاب کنند و یا اینکه چنین امکانی برای آنها وجود ندارد؟ خیلی از افراد برای اینکه شغل اولیه خود را رها کرده و تریدر فارکس را به عنوان شغل اصلی خود در نظر بگیرند وارد این بازار می‌شوند و از همان ابتدا دیدگاه آنها نسبت به معامله گری در این بازار به همین صورت است. اما بیایید باهم بررسی کنیم که آیا تریدر فارکس می تواند به عنوان یک شغل شرایطی داری را برای معامله گران به دنبال داشته باشد یا خیر؟

شما برای اینکه در یک شغل و یک حرفه به موفقیت برسید به چه تخصص هایی را نیاز دارید و چه مراحلی را طی می کنید؟ احتمالات سالها باید دوره های تحصیلی مختلف را پشت سر بگذارید و چند سال هم به عنوان کارآموز در حرفه خود مشغول به کار شده و در نهایت با کسب تجربه و داشتن تخصص بتوانید به درآمد مناسبی رسیده و یک شغل ایده آل برای خود داشته باشید. اگر بخواهیم همین دیدگاه‌ها و همین شرایط را برای ترید در فارکس نیز در نظر بگیریم حتما لازم است تا شما پیش نیازهای اولیه لازم برای آن را فراهم آورید.

بله درست حدس زدید این بار به جای اینکه در دانشگاه و مدارس مختلف وارد دوره های تحصیلی شوید لازم است تا در یک دوره آموزشی حضوری در آموزشگاه فارکس مشغول به تحصیل شوید. بعد از پشت سر گذاشتن دوره آموزشی حالا نوبت به این رسیده که شما تخصص های خود را در بازار امتحان کنید و همزمان در کنار یک استاد و مربی ترید کنید. در قدم بعدی نوبت به این می‌رسد که سرمایه اصلی خود را وارد بازار کرده و چند ماهی را به دنبال فعالیت و سرمایه گذاری در این بازار باشید. در نهایت اگر موفق شدید ها در طول این چند ماه به درآمد مستمر و ثابت برسید این امکان برای شما وجود خواهد داشت که ترید در فارکس را به عنوان یک شغل برگزینید. در غیر این صورت در نظر گرفتن ترید در فارکس به عنوان یک شغل یک اشتباه بسیار بزرگ از سوی شما خواهد بود و می تواند صدمات مالی بسیار سنگینی را برای شما ایجاد کند.

این موضوع را با شما در میان گذاشتیم تا یادآوری کنیم که ترید در فارکس می تواند یک شغل باشد اما نه برای همه و نکته هر شرایطی. رسیدن به مرتبه ای که شما در آن بتوانید ترید در فارکس را به عنوان یک شغل و منبع درآمد اصلی برگزاری نیاز به طی کردن مراحل مختلف خواهد داشت و تا زمانی که شما این مراحل را طی نکرده باشید چنین امکانی برای شما وجود نخواهد داشت.

 


داشتن درآمد ثابت ماهیانه دلاری آمال تریدر شدن در فارکس


بهترین قدم بهترین دیدگاه برای کسانی که به دنبال معامله گری و ترید در بازار فارکس هستند این است که به درآمد ثابت ماهیانه برسند. واقعیت بازار فارکس و اصلا واقعیت ترید درآمد ثابت ماهانه است و قرار نیست شما باطل کردن درآمدهای چند میلیارد دلاری به دست آورید و این دیدگاه یک دیدگاه سمی برای معامله گران در چنین بازارهایی خواهد بود. کسانی که به صورت منطقی بازار فارکس را دنبال می نماید حتماً باید پلن معاملاتی خود را به گونه ای در نظر بگیرند که بتوانند با توجه به میزان سرمایه گذاری خود در بازار به درآمد ثابت ماهیانه و مشخص برساند و تکرار این روند می تواند تضمین کننده موفقیت آنها در بازار باشد.

به عنوان مثال اگر شما ۳۰ هزار دلار سرمایه اولیه وارد بازار فارکس کنید و بتوانید در هر ماه فقط ۱۰ درصد سود کنید درآمد ماهیانه شما سه هزار دلار خواهد بود که یک درآمد فوق العاده جذاب و عالی برای کسانی است که در ایران در حال زندگی هستند. اگر شما بتوانید به سود بیشتر از ۱۰ درصد بنویسید که شرایط برای شما بسیار ایده‌آل خواهد بود اما توصیه ما این است که چنین روندی را برای معاملات خود در پیش بگیرید و سعی کنید همان صورت اولیه در نظر گرفته شده را به صورت ثابت اما ماهیانه به دست آورید تا در نهایت بتوانید در طولانی مدت فرایند معاملات خود را در بازار به گونه جذابی پیش ببرید.

موفقیت در بازار فارکس این نیست که شما یک سرمایه ۵۰۰ دلاری را تبدیل به سرمایه ۵ میلیون دلاری کرده و برای همیشه به استقلال مالی برسید. موفقیت در بازار فارکس این است که شما یک سرمایه مناسب را وارد بازار کرده و سود معقول ۱۰ تا ۲۰ درصدی را در هر ماه از آن به دست آورید. اگر نیاز به استفاده از این سود در زندگی روزمره خود دارید آن را بیرون بکشید و اگر نیازی به این ندارد می توانید با نگه داشتن سود مورد نظر در حساب معاملاتی خود از مزیت‌های نرخ سود مرکب استفاده کنید تا در نهایت توانسته باشید یک معامله گر موفق در بازار باشید.

بسیاری از دوره ها و پکیج های آموزشی که برای فارکس در اینترنت وجود دارد بیشتر از اینکه به دنبال آموزش ترید در فارکس باشند در حال رویا فروشی بوده و شما را به سمت معاملاتی پیش میبرند که بیرون آمدن از آن ها تنها با از دست دادن تمام سرمایه ها امکان پذیر خواهد بود.

کلام آخر 

مقاله آموزش ترید در فارکس را در اینجا به پایان برسانیم اما لازم به توضیح است که بازار فارکس بسیار موفقیت در این بازار هستید حتما باید از همان لحظه اول مسیر موفقیت خود را بچینید و درست قدم بردارید. امروزه کاربران ایرانی بسیار زیادی بدون توجه به مراحل آموزشی وارد بازار فارکس شده و بسیاری از دارایی های خود را از دست می‌دهند و در انتها به این نتیجه می رسند معامله گری در این بازار به هیچ وجه منطقی نیست و هیچ کسی نمی تواند از بازار فارکس سود به دست آورد. اما واقعیت این است که مسیر انتخاب شده توسط این افراد است که با چالش های بسیار جدی روبرو بوده و آنها را به سمت موفقیت نمی برد.

بسیار مهم است که شما از همان ابتدا آموزش های حرفه ای را در کنار اساتید با تجربه و در بهترین دوره آموزشی فارکس پشت سر بگذارید تا در نهایت بتوانید موفقیت خود را در این بازار تضمین نموده و شرایط را برای معامله گری خود عالی کنید.

در سایت کانون بورس تمام تلاش ما ارائه بالاترین سطح خدمات آموزش ترید فارکس است و در این راه هم مقالات آموزش رایگان فارکس را برای شما فراهم کرده ایم و هم امکان شرکت در دوره حضوری و یا خرید دوره غیرحضوری فارکس را نیز برای شما فراهم کرده ایم تا بتوانید تمام نیازمندی‌های اولیه لازم برای ورود به این بازار و موفقیت در آن را در اختیار داشته باشید.

در بخش دیدگاه ها نیز در کنار شما هستیم تو اگر سوال برای چالش ای درباره آموزش ترید در فارکس دارید آن را با ما در میان بگذارید.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: