لوگو کانون بورس

انواع روش های ترید در بازار فارکس

انواع روش های ترید در فارکس
شما در حال مطالعه مقاله ۱۰ از ۳۶ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

شناخت انواع روش های ترید در بازار فارکس از جهات مختلف برای معامله گران در این بازار اهمیت دارد. دقت داشته باشید که استفاده از بهترین استراتژی ها اگر متناسب با نوع روحیات شما نباشد در نهایت منجر به موفقیت نخواهد شد و ممکن است حتی منجر به از دست رفتن تمام دارایی ها و سرمایه های شما نیز شود. با توجه به اینکه انتخاب روش ترید در بازار فارکس اهمیت بسیار زیادی برای معامله گران حرفه ای دارد در این مقاله اثری مقالات آموزش رایگان فارکس بر آن شدیم تا نکات حرفه ای لازم برای شناخت هرچه بهتر این روش ها را با شما در میان بگذاریم.

شما در بازار فارکس چگونه ترید می کنید؟ آیا معاملات خود را تنها در یک روز می بندید و یا اینکه معمولاً معاملات شما بیشتر از یک روز طول میکشد؟ اصلاً آیا با خود اندیشیده اید که کدام روش ترید می‌تواند با روحیات شما سازگار باشد و شرایط بهتری را برای معاملات شما ایجاد کند؟ شاید انتخاب یک روش ترید بهتر ممکن است با همان شرایط فعلی و استراتژی هایی که استفاده می‌کنید موفقیت زیادی را برای شما رقم زده و باعث بالا رفتن درصد معاملات موفق شما شود. بسیاری از کاربران دایی من به دنبال پیدا کردن بهترین استراتژی معاملاتی هستند در حالی که همین نکات ساده است که ممکن است باعث ایجاد تفاوت های شدید در فرآیند معاملات آنها در بازارهای مالی مانند بازار فارکس شود.

اولین قدم برای اینکه از نظر شرایط روحی و رفتاری خود را با انواع روش ترید در بازار فارکس تطابق دهید شناخت این روش ها و ویژگی های هر یک است. در این مقاله سعی داریم تا این روشها را با توجه به شرایط معامله گران معرفی کنید تا در نهایت این امکان را برای شما فراهم کرده باشیم که بتوانید فرایند معاملات خود را در این بازار با استفاده از این اطلاعات بهینه کنید.


ترید در بازار فارکس چیست؟


انواع روش های ترید در فارکس  قبل از هر چیز بیاید باهم تری در بازار فارکس را تعریف کنیم. اصطلاحاً به فرایند خرید و فروش جفت ارزها در بازار فارکس گفته میشود. تریدر کسی است که به عنوان یک شغل حرفه ای در بازار فارکس در حال معامله است و بخشی از سرمایه های خود را برای خرید و فروش جفت ارزها و کسب سود قرار داده است. یک ترید در بازار فارکس از زمان ورود به یک معامله آغاز می‌شود و تا زمانی که شما معامله را نبسته اید ادامه خواهد داشت. در این بین مدت زمانی که معامله شما در بازار باز میماند دقیقاً نوع ترید شما در بازار را مشخص میکند.

انواع روش های ترید در بازار فارکس هر چند از استراتژی های معاملاتی مختلفی در آن‌ها استفاده می‌شود اما یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد تمایز میان آنها مدت زمان باز بودن معاملات است. شاید اگر تجربه انجام معاملات در تایم های مختلف را نداشته باشید این موضوع چندان برای شما اهمیت پیدا نکند و تاثیر آن را بر روی روند معاملات خود و میزان موفقیت آنها ندانید.

احتمالاً شما در دوره آموزش فارکس و یا مطالعه مقالات آموزش ترید در بازار فارکس با استراتژی های مختلفی روبرو شده اید که شرایط خاص خود را در بازار دارند. یکی از مهمترین شرایط که برای یک استراتژی در بازار فارکس باید به بررسی آن بپردازید تایم فریم معاملاتی و شرایط استفاده از استراتژی در تایم فریم های مختلف است.

اگر از این دیدگاه به استراتژی های معاملاتی مختلف در دسترس خود نگاه کنیم ممکن است حتی بتوانید آنها را با قدرت بیشتری استفاده کرده و دیگر نیازی به تغییر استراتژی برای موفقیت در بازار فارکس نیز نخواهید داشت. به همین دلیل است که شما لازم است تا انواع روش های ترید در بازار فارکس را بشناسید و شرایط معاملات خود را از این نظر نیز بهینه کنید.


انواع روش های ترید در بازار فارکس


نوبت به معرفی انواع روش های ترید در بازار فارکس می رسد. در نگاه اول ممکن است به این باور برسید که انتخاب روش های ترید در بازار فارکس بیشتر بر اساس زمان انجام معامله است اما از نظر ماهیت و شرایط نیز این روش ها تفاوت های قابل توجهی با هم دارند که در ادامه سر میکنیم در کنار معرفی ویژگی های هر یک از این روش ها تفاوت های آنها را نیز برای شما تشریح نماییم.

اسکالپرها


انواع روش های ترید در فارکس  اولین مورد از انواع روشهای ترید در بازار فارکس که باید به معرفی آن بپردازیم اسکالپ یا معاملات بسیار کوتاه مدت است. اسکالپ یکی از محبوب ترین و جذاب ترین انواع روشهای ترید در بازار فارکس و است که در این روش معامله گر اقدام به باز کردن و بستن معاملات در فاصله‌های زمانی بسیار کوتاه چند ساعت می نماید. البته حداکثر زمان باز ماندن معاملات در این روش چند ساعت است و در اکثر مواقع ممکن است حتی در کمتر از یک ساعت معامله باز شده بسته شود و نتیجه آن مشخص شود.

تایم فریم معاملاتی برای اسکالپ در بازار فارکس تایم فریم یک دقیقه و حداکثر ۵ دقیقه است و معامله گران برای تعیین روند در این روش معاملاتی از تایم فریم ۱۵ دقیقه و حداکثر یک ساعت استفاده می نمایند.

حد ضرر و حد سود معاملات در این روش معاملاتی نسبت به سایر روشها معمولاً کمتر است. زمان اتفاق افتادن هر دوی آنها به شدت کم خواهد بود و در چند دقیقه ممکن است معامله از نظر رسیدن به حد ضرر و چه از نظر رسیدن به حد سود به سرانجام برسد.

انجام معاملات اسکالپ بیشتر برای کسانی خوب است که تجربه بسیار بالایی در معاملات بازار فارکس داشته و تسلط کاملی بر روی روانشناسی خویشتن و روانشناسی بازار نیز دارند. استفاده از این روش برای افراد مبتدی و کسانی که هنوز به درآمد ثابت در بازار فارکس نرسیده‌اند خطرات بسیار زیادی به دنبال خواهد داشت ممکن است باعث از دست رفتن سرمایه های آنها حتی در بازه های زمانی کوتاه مدت شود.

نکته قابل توجه درباره معاملات اسکالپ در بازار فارکس ریسک بسیار بالای معاملات در این روش است. با توجه به اینکه تایم فریم معاملاتی در آن بسیار پایین است ممکن است شما حتی امکان کنترل دقیق معاملات خود را نیز نداشته باشید و با کمترین جهش بازار وارد ضررهای سنگین شوید. از این جهت افراد حرفه ای که به دنبال انجام معاملات این چنینی هستند حتماً باید از سیستم های مدیریت سرمایه حرفه ای و فوق العاده پر قدرت استفاده نمایند تا در صورت ورود به ضرر نیز امکان بهینه‌سازی برآیند معاملات خود را داشته باشند.

نکته مهم بعدی که درباره انجام معاملات اسکالپ در بازار فارکس باید به بررسی آن بپردازیم انتخاب جفت ارز مناسب و ایده آل برای این روش معاملاتی است. با توجه به اینکه معامله گر در این سبک از معاملات به دنبال رسیدن به نتایج معاملات خود در بازه های زمانی بسیار کوتاه مدت است بنابراین لازم است تا معاملات خود را برای جفت ارزهای با پتانسیل نوسان هات بسیار زیاد در طول روز انجام دهد. در واقع اگر بخواهیم جفت ارزهای بازار فارکس را به سه دسته جفت ارزهای با نوسان کم و متوسط و زیاد تقسیم کنیم بهترین گزینه برای این روش معاملاتی جفت ارزهای با نوسان بسیار زیاد هستند.

جفت ارز پوند به ین و طلا دو مورد از بهترین نمودار های مناسب برای انجام معاملات اسکالپ برای کاربران از شما با استفاده از آنها میتوانید روند معاملاتی مناسبی را در این روش در پیش بگیرید.

به عنوان یک استراتژی معاملاتی مناسب برای اسکالپ بهتر است شما ابتدا در تایم فریم ۱۵ دقیقه و یک ساعته روند اصلی بازار را تشخیص داده و سپس در جهت روند اصلی بازار و با استفاده از انواع استراتژی معاملاتی در فارکس در تایم فریم ۵ دقیقه و یک دقیقه وارد معاملات خرید و فروش شوید. دقت داشته باشید که در کنار بررسی این تایم فریم ها حتما باید به حمایت ها و مقاومت های موجود در تایم فریم های بالاتر از جمله ۴ ساعته و روزانه نیز دقت داشته باشید تا مبادا معاملات شما درگیر با حمایت ها و مقاومت های قدرتمند موجود در بازار شود.

یکی از اصلی ترین مزیت های انجام معاملات اسکالپ در بازار فارکس امکان رسیدن به ریوارد به ریسک های بسیار بالا با استفاده از آن است. هرچند از نظر فنی حد ضرر در این روش معاملاتی کم و حد سود نیز چندان بالا نیست اما معامله گر می تواند با استفاده از فرآیند تریل استاپ به دنبال رسیدن به حد سود های فوق العاده بالاتر و نسبت ریوارد به ریسک جذاب برای معاملات خود باشد.

معامله گران روزانه


انواع روش های ترید در فارکس  دومین نوع از انواع روشهای ترید در بازار فارکس انجام معاملات روزانه است. معاملات روزانه با آن دسته از معاملاتی می‌گویند که حداکثر زمانه باقیماندن تریدر در معامله مورد نظر یک نهایت دو روز است. نتیجه این دسته از معاملات بیشتر از دو روز به دست نخواهد آمد و اکثر مواقع نیز معاملات در همان روز اول بسته می شوند. دقت داشته باشید که این روش ترید در بازار فارکس با معاملات اسکالپ کاملاً متفاوت و متمایز است و نباید آنها را یکسان در نظر بگیرید. استراتژی های معاملاتی مناسب برای این دو روش ترید با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

بهترین تایم فریم برای انجام معاملات روزانه برای تریدر ها در بازار فارکس تایم فریم های ۱۵ دقیقه و یک ساعته و چهار ساعت است. هر چقدر تایم فریم افزایش پیدا کند زمان حاصل شدن نتیجه در معاملات نیز افزایش پیدا خواهد کرد و عملاً کاربر به سمت سایر روش های معاملاتی پیش خواهد رفت.

در روش ترید روزانه معامله گر معمولاً از تایم فریم روزانه و چهار ساعته برای تعیین روند کلی قیمت یک جفت ارز و تایم فریم یک ساعت و ۱۵ دقیقه برای ورود به معاملات و خرید و فروش استفاده می کند. البته در برخی از استراتژی های رایج در این روش ترید ممکن است دیگر ورود به معاملات در تایم فریم ۵ دقیقه باز شود اما ورود به تایم فریم یک دقیقه معمولاً برای این دسته از معامله‌گران چندان منطقی نیست و آنها سعی میکنند در بدترین شرایط ممکن برای ورود چابک به معاملات خود از تایم ۵ دقیقه استفاده نمایند.

انجام معاملات روزانه در بازار فارکس در اکثر جفت ارزهای موجود در بازار امکان پذیر است و شما می‌توانید با انتخاب هر کدام از جفت ارزها برای این دسته از معاملات در بازار اقدام کنید. درصد قابل توجهی از تریدر ها در بازار فارکس از این روش معاملاتی استفاده می نمایند زیرا هم استراتژی های بسیار بیشتر و قوی تری برای این روش معاملاتی وجود دارد و همین که رسیدن به نتیجه در آن نیز چندان نیاز به زمان خیلی طولانی نخواهد داشت نهایت در طول یک روز یا دو روز می توان نتیجه نهایی حاصل از ترید را مشاهده کرد.

ریسک معاملات در روش ترید روزانه نسبت به معاملات اسکالپ به مراتب کمتر است و معامله گران مبتدی بهتر است برای ورود به بازار فارکس از این روش ترید استفاده نمایند. از این گذشته اعتبار درصد قابل توجهی از استراتژی های معاملاتی به کار گرفته شده در بازار فارکس نیز در این روش بیشتر خواهد بود و معامله گران می توانند با اعتماد بیشتری برای ورود به معاملات مختلف اقدام نمایند.

البته این روش ترید در بازار فارکس معایبی نیز نسبت به روش معاملاتی اسکالپ دارد. به عنوان مثال ممکن است شاهد حد ضرر هایی به مراتب بزرگتر و در این روش نسبت به معاملات اسکالپ باشید که این موضوع ممکن است چالشی برای بسیاری از معاملات شما باشد. برای کسانی که دارایی خیلی زیادی در بازار فارکس ندارند این موضوع چالش بسیار بیشتری به دنبال خواهد داشت.

جفت ارزهای مانند یورو به دلار یا سایر‌ جفت ارزهای اصلی در بازار فارکس می تواند بهترین گزینه برای ورود به معامله در این روش ترید باشند. استفاده از استراتژی های بهینه شده برای جفت ارزهای مختلف یکی از نقاط قوت اکثر تریدرهای حرفه‌ای در این روش معاملاتی است که می‌تواند باعث سودآوری قابل توجه آنها در بازار شود.

سوئینگ تریدرها


انواع روش های ترید در فارکس  سومین نوع از انواع روش های طلایی در بازار فارکس که باید به معرفی آن بپردازیم سوئینگ تریدر ها هستند. سوئینگ تریدر در واقع به معامله‌گرانی اطلاق می شود که معاملات آنها مدت زمان بیشتری نسبت به معاملات روزانه طول می‌کشد و معمولاً ممکن است تا یک هفته ادامه داشته باشد. سوئینگ تریدر ها کسانی هستند که یک روند را در قیمت یک جفت ارز شناسایی کرده و بر اساس همان روند اقدام به ورود معامله می نمایند.

بهترین تایم فریم برای انجام معاملات سویینگ ترید تایم فریم روزانه است. الگوهای پرایس اکشن و استراتژی‌های مختلف معاملاتی معمولاً تایم فریم روزانه اعتبار به مراتب بیشتری داشته و می‌تواند معاملات پرقدرت‌تر را برای معامله گران ایجاد نمایند.

کسانی که وقت خیلی زیادی در طول روز برای نشستن در پشت چارت های مختلف ندارند این روش ترید می تواند بهترین گزینه باشد. اصلی ترین نقطه قوت انجام معاملات سوئینگ ترید در بازار فارکس همین امکان بررسی معاملات در بازه های زمانی طولانی مدت تر است که موجب می‌شود تا معامله‌گران نیاز به صرف زمان خیلی زیادی برای انجام معامله نداشته باشند. در حالی که در معاملات روزانه و معاملات اسکالپ و معمولاً معامله‌گران نیاز خواهند و تا مدت زمان بسیار زیادی را پشت ۴ نشسته و به صورت دقیق و طولانی مدت نحوه تغییرات قیمت را در جفت ارزهای مورد معامله دنبال نمایند.

با توجه به اینکه تایم فریم معاملاتی در معاملات سوئینگ ترید نسبت دو روش قبلی افزایش پیدا کرده است به همین دلیل بایستی منطقی بدانیم که حد ضرر و حد سود معامله گران نیز در این روش بیشتر از روش‌های قبلی خواهد بود.

درصد قابل توجهی از معامله گران حرفه ای و با سابقه بازار فارکس در حال حاضر از این روش برای ترید در این بازار استفاده می نمایند و معمولاً امکان سودآوری در این روش نیز برای معامله گران بیشتر است. اکثر الگوهای مورد استفاده در استراتژی های معاملاتی در بازار فارکس معمولاً در تایم فریم روزانه شرایط بسیار مناسب تری نسبت به سایر تایم فریم ها داشته و به همین دلیل است که قدرت قابل توجهی را برای استراتژی های مختلف در این روش باید در نظر بگیریم.

ترید بر اساس خبر


یکی دیگر از انواع روش های ترید در بازار فارکس ترید بر اساس اخبار و اطلاعات است. برخی از معامله‌گران عادت دارند که تنها در زمان اعلام خبر های مهم اقتصادی در کشورهای بزرگ جهان مانند آمریکا یا انگلیس و ژاپن معاملات خود را باز می نمایند و در عرض چند ثانیه معاملات خود را می بندند. از نظر ساختار و شرایط این روش معاملاتی به شدت نزدیک به انواع معاملات اسکالپ در بازار فارکس است اما دقت داشته باشید که استراتژی های بسیار خاص تری برای این روش مورد استفاده قرار می گیرد و زمان انجام این معاملات نیز بسیار محدود خواهد بود.

همانطور که می دانید در زمان اعلام خبر ها معمولاً جفت ارزها با نوسانات بسیار شدیدی روبرو میشوند و شاهد پرتاب قیمتی آنها که در جهت سود یا که در جهت نزول خواهیم بود. به همین دلیل معامله گران با اتخاذ استراتژی‌های مختلف سعی می‌کنند تا این پرتاب قیمتی را به نوعی به دست آورده و بتوان از آن به سود برسند.

ریسک معاملات در این روش بسیار بالا است و هر لحظه امکان دارد حد ضرر معامله گران فعال شود. به هیچ وجه توصیه به استفاده از این روش در بازار فارکس نداریم و معامله گران حرفه ای نیز حتی باید از این روش معاملاتی دور بمانند. هرچند ممکن است با فرآیند تریدر زمان اخبار برای مدتی کوتاه به سود خوبی برسید اما در درازمدت تمام دارایی‌های خود را از دست خواهید داد.

اگر به دنبال ترید با اخبار هستید حتماً باید به دنبال تحلیل و خرید و فروش جفت ارزهای بروید که تاثیرپذیری به مراتب بیشتری از اخبار می گیرند. جفت ارزهای مانند طلا یا دلار به ین ژاپن، یورو به دلار و پوند به دلار از جمله جفت ارز ها هستند که می‌توان برای ترید در زمان اخبار از آنها استفاده کرد که معمولاً با نوسانات بسیار زیاد و شدیدی همراه میشوند.


بهترین روش از روش های ترید در بازار فارکس کدام است؟


انواع روش های ترید در فارکس حالا سوال بسیار مهم اینجاست که بهترین روش از روشهای ترید در بازار فارکس کدام است و اگر به دنبال رسیدن به سود دائمی و همیشگی در این بازار هستیم بهتر است از کدام روش ها استفاده کنیم؟ صحبت کردن درباره انتخاب بهترین روش از روش های ترید در بازار فارکس به فاکتورها و عوامل مختلفی بستگی دارد که بیشتر این فاکتورها تحت تاثیر روانشناسی خود معامله گران است.

ممکن است شرایط روحی و روانی شما برای استفاده از یکی از روشهای چند آن مناسب نباشد و حتی اگر از بهترین استراتژی ها نیز در روش مورد نظر استفاده کنید موفقیت چندانی نصیب  شما نخواهد شد. بهترین روش برای انتخاب یکی از روشهای ترید بالا در بازار فارکس تست کردن آنها در دمو و سپس انتخاب بهترین گزینه بر اساس نتایج حاصل از معاملات است.

برای کسانی که به تازگی وارد بازار فارکس شده و به دنبال انتخاب بهترین روش معاملاتی برای خود هستند پیشنهاد ما استفاده از روش ترید روزانه است. با توجه به اینکه در معاملات اسکالپ ریسک معاملاتی بسیار بالا است و در معاملات سویینگ ترید نیز ممکن است شما برای مدت زمان طولانی هیچ سیگنال خرید و فروش این داشته باشید و این موضوعات روی روانشناسی شما در معاملات بازار فارکس تاثیر منفی داشته باشد به همین دلیل توصیه ما استفاده از انجام معاملات روزانه برای افراد مبتدی است.

معامله گران به مرور می توانند با تقویت روانشناسی خود در بازار واقعی و تسلط بیشتر برای استفاده از روش های مختلف از چند روش ترید به صورت همزمان نیز استفاده نموده و از پتانسیل بازار فارکس در بهترین شرایط ممکن استفاده نمایند.

کلام آخر

به معرفی انواع روشهای ترید در بازار فارکس پرداختیم و نکات لازم برای انتخاب بهترین روش را نیز به شما بیان کردیم. حالا این اختیار دقیقاً برای دست شما است کدام روش را برای انجام معاملات خود انتخاب نمایید و یا بر اساس نتایج حاصل از معاملات خود را در دمو بهترین گزینه را انتخاب و وارد معاملات بازار فارکس شوید.

سعی کردیم تا در معرفی انواع روش های طلایی در بازار فارکس هیچ نکته مجهولی باقی نگذاریم اما اگر شما نقطه نظر در ذهن دارید که در این مقاله به بررسی آن پرداخته نشد می توانید آن ها را در بخش دیدگاه ها با ما در کانون بورس در میان بگذارید.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: