لوگو کانون بورس

انواع سفارشات در بازار فارکس

انواع سفارشات در بازار فارکس
شما در حال مطالعه مقاله ۱۳ از ۳۶ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

انواع سفارشات در بازار فارکس کدام ها هستند و چه مواقعی باید از چه سفارشی در این بازار استفاده کنیم؟ شناخت انواع سفارشات در فارکس یکی از مفاهیمی است که در همان ابتدای ورود به این بازار باید درباره آن بدانید و اطلاعات خود را درباره آن تکمیل کنید. بازارهای مالی همیشه تحت تاثیر اطلاعات و آگاهی های کاربران خود قرار دارند و اگر شما اطلاعات کافی درباره شرایط معاملات یک بازار نداشته باشید ممکن است حتی در صورت استفاده از بهترین استراتژی های معاملاتی نیز با چالش هایی روبرو شده و نتوانید معاملات موفق را برای خود رقم بزنید. یکی از این اطلاعات کاربردی و مهم نیست شناخت استفاده شده مختلفی است که شما میتوانید در زمان خرید و فروش جفت ارزهای مختلف در بازار فارکس از آنها استفاده کنید.

در بسیاری از مواقع وقتی شما در حال استفاده از یک استراتژی معاملاتی در بازار هستید ممکن است قیمت مورد نظر برای ورود به معامله با قیمت فعلی تفاوت داشته باشد. تکلیف شما چیست؟ آیا باید در بازار ثبت کنید و پشت چارت بنشینید تا در نهایت زمان ورود به معامله برسد و معامله خود را باز کنید؟ اگر درباره موضوعی چگونه ذهنیتی درباره بازار فارکس ندارید احتمالا شما و انواع سفارشات در این بازار آشنا نبوده و هنوز نمی دانید که برای ورود به معاملات شرطی شما میتوانید از قبل سفارش خود را ثبت کرده و بعد از رسیدن به قیمت مورد نظر به صورت خودکار معامله شما باز شود.

در این مقاله از سری مقالات آموزش رایگان فارکس به دنبال ارائه تمام نکات لازم برای شناخت انواع سفارشات در این بازار به شما هستیم که ما با آنها میتوانید در صورت رسیدن به یک نقطه ورود مشخص و بهینه شده معامله خود را طوری بچینید که بلافاصله بعد از رسیدن به قیمت مورد نظر شما باز شود. نکته بسیار مهمی که در فرایند استفاده از انواع سفارشات در بازار فارکس باید به آن دقت کنید نوع استفاده از این سفارشات است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.


منظور از انواع سفارشات در بازار فارکس چیست؟


وقتی صحبت از انواع سفارشات در بازار فارکس می شود منظور ما چیست؟ سفارش در بازار فارکس در واقع همان معاملاتی است که ما در بازار باز میکنیم. البته اگر بخواهیم میان کلمات سفارش و معامله تمایز قائل شویم سفارشات دستور هایی از تک تک ما برای باز کردن معاملات در بازار فارکس آنها را در پلتفرم معاملاتی ثبت میکنیم.

انواع سفارشات در بازار فارکس به عنوان مثال پخش کنید که شما به دنبال خرید جفت ارز یورو به دلار در بازار فارکس هستید. در حال حاضر قیمت برابری این جفت ارز در بازار ۱.۰۱۲۲۱ است. شما میتوانید یک سفارش خرید در قیمت بالاتر یعنی ۱.۱۰۰۰ داشته باشید یا اینکه در قیمت پایین تر ثبت کنید.‌ در هر دو صورت شما در حال درجه یک سفارش برای خرید این جفت ارز در بازار هستید و وقتی که بازار به قیمت مورد نظر شما برسد معامله شما انجام خواهد پذیرفت.

اما این که شما سفارش خرید خود را در قیمت بالاتر یا در قیمت پایین تر ثبت کنید در نوع آن تفاوت وجود دارد. در مثال بالا حتی این امکان وجود داشت که شما سفارش خرید خود را در قیمت فعلی بازار ثبت کنید تا شما در لحظه انجام پذیرد. این هم می‌تواند یکی از انواع سفارشات در بازار فارکس باشد..

با این حساب وقتی صحبت از انواع سفارشات در بازار فارکس می شود هدف ما شرایط ورود به یک معامله است. اینکه یک تحلیلگر بر این باور است که قیمت یورو به دلار قرار است در بازار کاهش پیدا کرده و سپس افزایش پیدا کند. بر روی تصمیمات وی تأثیر خواهد گذاشت و مسلماً سفارش خرید این تحلیلگر در قیمت پایین تر از قیمت فعلی است ‌.

یا تحلیل گری را در نظر بگیرید که حال حاضر قیمت یورو به دلار را بر روی یک مقاومت مشاهده می‌کند و بر این عقیده است که در صورت شکسته شدن مقاومت به سمت بالا می‌تواند سود خوبی را داشته باشد و در نتیجه خرید خود را در قیمت بالاتر از قیمت فعلی و بعد از شکسته شدن مقاومت انجام خواهد داد.

در واقع شرایط حاکم بر نمودار قیمت این جفت ارز است که ما را به سمت درج یک سفارش در قیمت بالاتر یا پایین تر می برد. شما نیز به عنوان یک معامله گر باید با شناخت انواع سفارشات در بازار فارکس در شرایط مختلف معاملاتی از آنها استفاده کرده و یک معامله گر حرفه ای در این بازار باشید.


آیا باید از انواع سفارشات در بازار فارکس استفاده کنیم؟


واقعیت این است که استفاده یا عدم استفاده از انواع سفارشات در بازار فارکس بیشتر از همه به استراتژی های معاملاتی شما در بازار بستگی دارد. وقتی شما از روش های معاملاتی استفاده می کنید که قرار است ورود شما به معامله در لحظه و قیمت فعلی انجام پذیرد فقط می‌توانید از یکی از انواع سفارشات در بازار فارکس استفاده کنید اما برای کسانی که از استراتژی های مختلف معاملاتی استفاده می نمایند و در شرایط مختلف وارد معامله در این بازار می‌شود نیاز از ساعت با سفارشات مختلف در بازار آشنا باشند و از آنها استفاده کنند.

با توجه به اینکه هر کسی ممکن است شرایط خاص خود را برای انجام معاملات در بازار فارکس داشته باشد و از استراتژی های شخصی خود استفاده کند برای اینکه یک پاسخ روشن به این سوال داده باشیم تجربه خود را در طول چندین سال حضور در بازار فارکس با شما در میان می گذاریم. تجربه ما نشان می‌دهد که کاربران در این بازار نیاز به استفاده از انواع سفارشات پیدا خواهند کرد. در حقیقت ماهیت بازار فارکس به گونه‌ای است که معامله گران در این بازار نیاز دارند تا حتماً از انواع سفارشات استفاده کنند تا از فرصت‌های مختلف معاملاتی پیش آمده در بازار را جا نمانند.

گاهی اوقات برای استفاده از یک فرصت معاملاتی حتماً لازم است تا شما از معاملات شرطی استفاده نمایید و امکان ورود در لحظه وجود ندارد و یا ورود در لحظه ریسک معاملاتی شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. از این گذشته درصد قابل توجهی از استراتژی های معاملاتی مورد استفاده در بازار فارکس معمولاً شرایطی دارند که هم امکان استفاده از معاملات در لحظه و هم امکان استفاده از معاملات شرطی در آنها وجود دارد و معامله گری که انواع سفارشات در بازار فارکس را بشناسد می تواند بهترین تصمیم را برای انجام یک معامله کاملا ایده آل با ریسک پایین تر و حتی سود بیشتر را در دستور کار خود قرار دهد.

از این گذشته نکات مربوط به انواع سفارش ها در بازار فارکس برای تعیین بهترین نقاط خروج از معامله و یا حد ضرر در فارکس نیز اهمیت دارد و حتماً باید این موارد را در معاملات خود در بازار در نظر بگیرید.


اهمیت شناخت انواع سفارشات در بازار فارکس چیست؟


نکته بعدی که باید به بررسی آن بپردازیم اهمیت شناخت انواع سفارشات در بازار فارکس است. آیا شناخت انواع روشهای درج سفارش در بازار فارکس به جز کاربردی که در بند قبلی به آنها اشاره کردیم اهمیت دیگری برای معامله گریم دارد یا خیر؟ قطعاً شناخت هرچه بهتر و بیشتر انواع سفارشات باعث می شود تا شما با اطلاعات بیشتر و دقیقتری معاملات خود را در این بازار انجام دهید.

انواع سفارشات در بازار فارکس خود ما نیز می دانیم بسیاری از اطلاعاتی که درباره بازار فارکس و روش های معاملاتی در این بازار وجود دارد کاربرد این بوده و اطلاعات متفرقه محسوب می شوند که تنها ذهن معامله گران را به خود مشغول می نماید. به همین دلیل کسب اطلاعات لازم درباره این قبیل موارد علاوه بر این که هیچ کمکی به معاملات ما نخواهد کرد ممکن است باعث سردرگمی بیشتر و ورود به معاملات اشتباه بیشتر شود.

اما شناخت انواع معاملات در بازار فارکس به هیچ وجه چنین شرایطی ندارد و شما برای انجام معامله گری ایده آل در این بازار نیاز است تا با آنها آشنا باشید. وقتی در تمام پلتفرم های معاملاتی چنین شرایطی که برای شما به وجود می‌آید و طرز کار و استفاده از آن‌ها را ندانید شرایط برای شما پیچیده شده و نمی توانید یک معامله درست و منطقی انجام دهید.


انواع معاملات در بازار فارکس


برای اینکه به معرفی انواع سفارشات در بازار فارکس بپردازیم در قدم اول باید انواع مختلف معاملات را به شما معرفی کرده باشیم. شاید در نگاه اول این موضوع در ذهن شما تداعی می‌شود که تنها دو نوع معامله خرید و فروش یا همان بای و سل در بازار فارکس در دسترس است. اما موضوع مهم اینجاست که در بازار فارکس معاملات مختلف دیگری هم هستند که حتما باید درباره آنها با شما صحبت کنیم.

۱- بای ورود

اولین نمونه از اعمال معاملات در بازار فارکس معامله خرید ورود یا همان بای ورود است. معامله خرید ورود به این معنا است که شما با باز کردن این معامله وارد یک معامله خرید می شوید. در واقع بعد از فشار دادن دکمه خرید شما یک معامله در حساب کاربری خود دارید که هنوز باز است و میزان سود و ضرر آن بر اساس نوسانات قیمت در حال تغییر می باشد.

۲- سل ورود

دومین نوع از معاملات بازار فارکس معامله سل ورود است. سل ورود به این معنا است که شما وارد یک معامله فروش در یکی از بهترین جفت ارزهای فارکس شده اید که معامله شما هنوز در بازار باز است و با نوسانات قیمت شما شاهد تغییر میزان سود و زیان آن معامله خواهید بود.

۳- بای خروج

یکی دیگر از انواع معاملات در فارکس بای خروج است. در این نوع معامله شما در واقع در حال خروج از معامله هستید که قبلاً آن را باز کرده اید. دقت کنید که برای خروج از هر نوع معامله ای شما باید شرایط برعکس آن معامله را در زمان خروج اتخاذ نمایید. اگر شما از قبل وارد یک معامله سل ورود شده باشید برای خروج از چنین معامله‌ای حتما نیاز به یک معامله بای خروج خواهید داشت. دقت داشته باشید که هر معامله خرید در بازار فارکس با یک معامله فروش بسته می‌شود و هر معامله فروش در این بازار نیز با یک معامله خرید بسته خواهد شد.

۴- سل خروج

چهارمین نوع از انواع معاملات در بازار فارکس سل خروج است. در این نوع معامله در واقع شما از قبل یک معامله خرید باز در بازار دارید که با معامله فروش به دنبال بستن آن هستید.

معرفی انواع معاملات در بازار فارکس پرداختیم و نکات لازم برای استفاده از آنها را نیز با شما در میان گذاشتیم. دقت داشته باشید که خیلی از کاربران و معامله گران معمولاً در فرآیند معاملات خود در این بازار خیلی به معاملات خروج دقت نمی کنند و تنها معاملات ورود را به عنوان معامله اصلی خود در نظر میگیرند. اما واقعیت این است که معاملات خروج نیز اهمیت خاص خود را دارد و حتما شما باید به این معاملات دقت زیادی داشته باشید.

در بسیاری از مواقع پیش آمده که قیمت به نقطه خروج شما رسیده اما شما معامله خود را نبسته اید و همچنان معامله باز است و ممکن است وارد ضرر هم شده باشد. در چنین مواقعی اگر شناخت کافی نسبت به انواع معاملات در بازار فارکس نداشته باشید احتمالاً به پشتیبانی بروکر خود پیام خواهی داد و درباره شرایط پیش آمده اعتراض خواهید کرد. در حالی که ممکن است بر اساس قیمت ask & bid اصلاً امکان خروج از معامله در قیمت مورد نظر برای شما وجود نداشته باشد.

به عنوان مثال شما از قبل یک معامله خرید در بازار داشته اید که در حال حاضر در حساب معاملاتی شما در جریان است و با نوسانات قیمت دارد شاهد ایجاد تغییراتی در آن می باشید. برای اینکه شما در این معامله به سود برسید احتمالاً کمی بالاتر نقطه خروج خود را مشخص کرده و در آن نقطه یک معامله فروش خروج تنظیم کرده اید. همانطور که می دانید قیمت خرید و قیمت فروش در بازار فارکس بر اساس میزان کارمزد بروکر تعیین می شود و با یکدیگر متفاوت است. در چنین مواقعی برای اینکه معامله شما بسته شود حتماً باید قیمت فروش به نقطه تعیین شده از سوی شما به عنوان نقطه خروج برسد. ممکن است تنها قیمت خرید به قیمت مورد نظر شما را چیده و در چنین شرایطی که از معامله شما بسته نخواهد شد.

این نکته نشان می‌دهد که شناخت انواع سفارشات در بازار فارکس و انواع معاملات در این بازار چه اهمیتی می تواند برای معامله گران داشته باشد. عدم دقت به همین نکته بسیار ساده ممکن است باعث شود تا یک معامله ای که با سود بسیار بالایی برای شما بسته می شده دوباره به ضرر وارد شود و حتی شما آن معامله را به صورت کامل از دست بدهید. اما اگر از قبل درباره انواع معاملات در بازار فارکس می دانستید حتماً نقطه خروج خود را کمی پایین تر می آوردید تا سود حاصل از معامله برای شما از بین نرود.

انواع سفارشات در بازار فارکس


انواع سفارشات در بازار فارکس


حالا نوبت به معرفی انواع سفارشات در بازار فارکس می شود. در ادامه تلاش ما بر این است که در کنار معرفی انواع سفارشات و روشهای استفاده از آن ها و نکات استفاده بهتر از آنها را نیز در بازار برای شما عنوان کنیم. در واقع سعی داریم تا از این طریق علاوه بر ایجاد شناخت اولیه تجربیات خود را نیز درباره شرایط استفاده از هرکدام از سفارشات با شما در میان بگذاریم تا در نهایت توانسته باشیم قدرت معاملاتی شما را از این نظر به صورت کامل افزایش دهیم.

نکته مهم بعدی که درباره شناخت انواع سفارشات باید به آن اشاره کنیم این است که معمولاً چون معامله‌گران دائماً در حال استفاده از آن‌ها نیستند ممکن است بعد از مدتی ذهن شما آنها را فراموش کرد. به همین دلیل توصیه می کنیم که حتما برای درک هر چه بیشتر و این که این اطلاعات ملکه ذهن شما شود آنها را در حساب دمو و به صورت آزمایشی امتحان نمایید تا برای همیشه دیگر از ذهن شما نروند.‌

۱- سفارش لحظه ای یا Market Order


اولین نوع از سفارشات که شما می‌توانید در معاملات خود در این بازار به کار ببرید سفارشات لحظه ای است که با اصطلاح مارکت اردر نیز شناخته می‌شود. سفارشات لحظه‌ای به این معناست که مثلاً شما در حال تحلیل یک جفت ارز در بازار هستید و نتیجه تحلیل شما از این قرار خواهد بود که از همین قیمت فعلی شاهد افزایش قیمت در آن خواهید بود و در نتیجه به دنبال خرید لحظه های جفت ارز مورد نظر می روید.

انواع سفارشات در بازار فارکس خرید لحظه ای جفت ارز در این بازار به معنی استفاده از سفارش لحظه‌ای یا مارکت اردر است. در واقع شما شرایط ورود به معامله را هر یک جفت ارز کامل مناسب می‌بینید و دیگر اهمیتی ندارد که قیمت حداقل برای یک میزان محدود کاهش پیدا کند یا افزایشی باشد.

فرض کنید که قیمت در مسیر صعودی خود توانسته یک مقاومت را به سمت بالا بشکند. اکنون با توجه به نوع استراتژی معاملاتی شما شکسته شدن مقاومت کاملاً مشخص شده و حالا می‌توانید برای انجام معامله بر روی جفت ارز مورد نظر خود اقدام کنید. بسیاری از کاربران در چنین مواقعی ممکن است منتظر بمانند تا قیمت به روی مقاومت شکسته شده پولبک بزند و سپس دوباره ادامه روند صعودی خود را در پیش بگیرد. این دست از معامله گران در حال حاضر و در لحظه نمی توانند سفارش خرید خود را ثبت نمایند و یا باید از سفارشات شرطی استفاده کنند و یا اینکه منتظر بمانند تا قیمت دوباره به سطح مقاومت شکسته شده برگردد.

برخی از معامله‌گران هم هستند که منتظر پولبک باقی نمی ماند و بلافاصله بعد از شکست و تثبیت آن برای ورود به معامله اقدام می کنند. این دست از معامله گران می توانند در چنین شرایطی از سفارشات لحظه‌ای در بازار استفاده نمایند.

استفاده از سفارش لحظه ای در بازار بیشتر برای مواقعی است که شما مطمئن به یک روند در بازار هستید و دیگر هیچ فیلتر و تاییدیه دیگری نیاز نیست و تمام بررسی های شما انجام پذیرفته و شرایط ورود به معامله فراهم شده است. در این نوع سفارشات برای اینکه شما از بازار جا نمانید در همان لحظه در قیمت موجود برای خرید وارد می شوید. در چنین مواقعی شما می توانید از دو نوع معامله بای ورود یا سل ورود استفاده نموده و معامله خود را انجام دهید.

۲- سفارشات لیمیت یا پندینگ (Pending Order)


دومین نوع از انواع سفارشات در بازار فارکس سفارشات لیمیت یا شرطی است که به صورت پندینگ شناخته می شود. معاملات شرطی همانطور که از اسمش پیداست برای ورود شما به بازار شرایط خاصی را از قبل تعیین می نمایند و وقتی شرایط مورد نظر به وقوع پیوست معامله شما در بازار انجام می پذیرد.

به عنوان مثال تصور کنید که قیمت در یک مسیر نزولی با یک حمایت برخورد کرده و این امکان وجود دارد که بعد از برخورد با حمایت به سمت بالا برگردد و یا آن را بشکند و ادامه روند نزولی خود را در پیش بگیرد. حالا شما بسته به استراتژی معاملاتی خود می‌توانید برای انجام معامله در این حالت اقدام کنید. اگر دیدگاه شما نسبت به شرایط جفت ارز مورد نظر شکسته شدن حمایت و ادامه روند نزولی است میتوانید منتظر بمانید تا بعد از شکسته شدن ناحیه حمایتی از یک سفارش لحظه ای در بازار استفاده کرده و وارد معامله شوید و یا اینکه اگر نگران هستید که این فرصت معاملاتی را از دست بدهید میتوانیم یک سفارش شرطی در بازار قرار دهید.

در چنین شرایطی در واقع شما برای بازار و بروکر خود شرکت می گذارید که اگر حمایت مورد نظر شکسته شد و قیمت یک عدد مشخص رسید سفارش فروش شما را تکمیل کند. یا حتی شما می توانید سفارش خود را به نوعی ثبت کنید که اگر قیمت برابری یک جفت ارز به قدم شخصی رسید سپس سفارش شما را در عدد دیگری در بازار قرار داده و در صورت رسیدن قیمت به آن معامله شما انجام پذیرد.

به عنوان مثال ممکن است قیمت در مسیر خود در حال برخورد با یک سطح حمایتی باشد و احتمال شما نیز از شرایط بازار این است که بعد از برخورد به سطح حمایتی قرار است یک روند صعودی جدید شکل بگیرد. اما شما قصد ندارید که بلافاصله بعد از برخورد قیمت به سطح حمایتی وارد معامله شوید و تصمیم دارد تا برخی از نکات معامله گری را رعایت کرده و در صورت به وقوع پیوستن آنها معامله خود را انجام دهید. به همین دلیل ممکن است قیمت مورد نظر شما برای ورود به معامله کمی بالاتر از سطح حمایتی موجود باشد که البته هنوز قیمت در همان مسیر نزولی نیز به قیمت مورد نظر شما برای ورود نرسیده است.

در این مقاله شما می‌توانید از معاملات شرطی استفاده نمایید. شرط معامله شما رسیدن قیمت به سطح حمایتی مورد نظر است. دومین شرط معامله شما نیز رسیدن قیمت به عددی است که تاییدیه های لازم انجام پذیرفته و شرایط باز کردن یک معامله خرید برای شما فراهم شده است. بنابراین در معامله شرطی شما تعیین می کنید که اگر قیمت به سطح حمایتی موردنظر برخورد کرد و سپس به قیمت جدید مورد تحلیل رسید معامله شما در بازار باز شود. در ادامه با چند مثال این روش معامله گری را در بازار برای شما تشریح خواهیم کرد تا به صورت کامل به درک آن برسید و حتی می توانید به صورت حرفه ای از آن در بازار استفاده کنید.

انواع سفارشات پندینگ در بازار فارکس


همانطور که از توضیحات بالا متوجه شدید سفارشات شرطی در بازار فارکس انواع مختلفی دارند و لازم است تا شما حتماً با انواع سفارشات شرطی آشنا شوید تا امکان یک معامله ایده آل را برای خود رقم زده باشید. البته شایان ذکر است که تمام معاملات شرطی شرایط یکسانی ندارند و روش استفاده از آنها با هم متفاوت است. به همین دلیل در کنار شناخت هر یک از این پارامتر لازم است تا شما نحوه درست استفاده از آنها در بازار را می دانید.

وجه تمایز اصلی در انواع سفارشات شرطی در بازار فارکس نوع شرطی است که شما برای معامله خود در نظر میگیرید. به عنوان مثال بر اساس اینکه ورود شما در جفت ارز مورد تحلیل در قیمت پایین تری نسبت به قیمت فعلی انجام پذیرد یا در قیمت بالاتری انجام پذیرد نوع سفارشات شرطی مورد استفاده شما متفاوت خواهد بود. در ادامه با معرفی هر یک از این سفارشات توضیحات کامل درباره نحوه استفاده از آن ها را نیز با شما در میان می گذاریم.

۱- Buy Limit


اولین نوع از سفارشات شرطی بای لیمیت است. بای لیمیت به معنی باز کردن یک معامله خرید در قیمتی پایین‌تر از قیمت فعلی بازار است. سوال شما طبق تحلیل ای که بر روی نمودار یک جفت ارز انجام داده اید به این باور رسیده که قیمت در حال کاهش است و در مسیر خود به یک سطح حمایتی برخورد کرده و یک روند صعودی را شکل خواهد داد. بنابراین شما می توانید بر روی سطح حمایتی مورد نظر یک سفارش خرید ست کنید و بدون اینکه دیگر بازار را دنبال نمایید معامله شما در روی سطح حمایتی انجام پذیرد و خط ضرر و حد سود شما نیز از قبل مشخص باشد.

انواع سفارشات در بازار فارکس در چنین شرایطی شما باید از معامله شرطی بای لیمیت استفاده نمایید. در این نوع سفارش شما به بروکر خود می گوید که وقتی قیمت بازار به عدد مشخص مورد نظر شما رسید سفارش خرید شما را تکمیل نماید. در چنین سفارشاتی ممکن است سه حالت زیر برای شما به وقوع بپیوندد:

ممکن است قیمت قبل از اینکه به سطح حمایتی مورد نظر شما برخورد نمایند روند سودی خود را در پیش گرفته و به سمت بالا برگردد. اگر شما در چنین مواقعی آنلاین نباشید و قیمت را دنبال نکنید اصلاً سفارش شما باز نخواهد شد و شما وارد معامله در بازار نخواهید شد.

در حالت دوم همان انتظاری که شما دارید ممکن است قیمت نزول کرده و بسته حمایتی مورد نظر برخورد و سپس به سمت بالا صعود کند. در این حالت معامله خرید شما انجام خواهد پذیرفت و با رسیدن قیمت به حد سود تعیین شده شما می توانید معامله را با سود مورد نظر خودتان ببندید.

در حالت سوم نیز ممکن است قیمت به سطح حمایتی شما برخورد کرده و حتی آن را به سمت پایین شکسته و همچنان روند نزولی ادامه پیدا کند. در این حالت نیز معامله شما در بازار باز خواهد شد اما وارد زیان شده و حتی ممکن است به ضرر شما را در بازار فعال نماید.

دقت داشته باشید که وقتی شما یک معامله بای لیمیت در بازار باز میکنید حد ضرر و حد سود شما برای چنین سفارشی از نوع سل خروج خواهد بود. یادتان هست که برای یک معامله بای ورود حتماً باید از یک معامله مثل خروج برای خروج از معامله استفاده کنید. با توجه به اینکه حد ضرر و حد سود شما در قیمت فعلی بازار انجام نمی پذیرد و شما از قبل شرایط لازم را برای آنها در نظر می گیرید بنابراین سفارشات مربوط به حد ضرر و حد سود نیز به نوعی از نوع سفارشات شرطی هستند. البته نوع سفارشات معمولاً در این حالت متفاوت است و در ادامه با معرفی معاملات استاپ این سبک از سفارشات و نیز برای شما تشریح خواهیم کرد.

۲- Sell Limit


دومین نوع از انواع سفارشات شرطی در بازار فارکس سفارشات سل لیمیت است. فرض کنید که قیمت در یک مسیر صعودی قرار گرفته و در ادامه در مقابل آن یک سطح مقاومتی وجود دارد. البته هنوز قیمت به سطح مقاومتی مورد نظر شما نرسیده اما انتظار دارید که بعد از برخورد قیمت به این سطح مقاومتی شاهد ریزش و شروع یک روند نزولی در بازار باشد. بنابراین شما تصمیم می گیرید که زیرین سطح مقاومتی یک سفارش فروش ثبت کنید که در صورتی که قیمت به آن رسید معامله شما در بازار باز شود. در چنین حالتی شما باید از معامله شرطی سل لیمیت استفاده نمایید. در واقع معامله سل لیمیت باز کردن یک معامله فروش در قیمتی بالاتر از قیمت فعلی بازار است.

انواع سفارشات در بازار فارکس وقتی شما در حال استفاده از یک معامله سل لیمیت برای ورود به بازار هستید در واقع نوع معامله شما سل ورود است. برای حد ضرر و حد سود این معامله شما باید از نوع معامله بای خروج استفاده نمایید. البته همان طور که شما حد ضرر و حد سود معامله خود را تعیین کنید پلتفرم معاملاتی به‌ خودی ‌خود شرایط آن را در نظر گرفته و نیازی به ایجاد اقدامی برای شما نخواهد بود.

برای اینکه دو نوع سفارش بای لیمیت و سل لیمیت در ذهن شما برای همیشه باقی بماند آن ها را با یک روش دیگر به شما آموزش می دهیم. معاملات لیمیت در واقع معاملاتی از سنگ شما را در شرایط بهتری برای رسیدن رسول قرار می‌دهند و در قیمت بهتری شما معامله خود را انجام میدهید.

وقتی شما به دنبال یک معامله خرید در بازار هستید هر چقدر در قیمت پایین تری خرید خود را انجام دهید ریسک معاملاتی شما کمتر خواهد بود و البته سود حاصل از این معامله نیز برای شما بیشتر خواهد شد. معامله بای لیمیت باعث میشود تا شما در قیمت پایین تری سفارش خرید خود را انجام دهید و پتانسیل بیشتری نیز برای کسب سود در اختیار داشته باشید.

دقیقا به همین ترتیب معامله‌ی سل لیمیت نیز باعث می شود تا شما در قیمت بهتری برای ورود به معامله فروش اقدام کنید. وقتی یک معامله فروش برای شما بهینه می شود که شما در قیمت بالاتری معامله فروش خود را انجام دهید. بنابراین معامله سل لیمیت دنبال بهینه کردن شرایط معامله شما و انجام آن در قیمت بهتر است. البته شایان ذکر است که استفاده از این روش های معاملاتی بیشتر به نوع استراتژی شما در بازار بستگی خواهد داشت.

۳- Buy Stop


سومین نوع از انواع سفارشات شرطی در بازار فارکس معاملات بای استاپ است. فرض کنید که قیمت در یک مسیر صعودی قرار گرفته و در حال حاضر در حال برخورد با یک سطح مقاومتی قرار دارد. در برخورد قیمت با یک سطح مقاومتی ممکن است دو حالت مختلف پیش بیاید. یا قیمت بعد از برخورد به این سطح چه مقاومتی به سمت پایین بر خواهد گشت و روند نزولی را در پیش خواهد گرفت و یا اینکه با شکست سطح مقاومتی موردنظر می تواند به روند صعودی خود ادامه دهد.

انواع سفارشات در بازار فارکس اگر تحلیل شما از شرایط فعلی جفت ارز معاملاتی بر این بود که سطح مقاومتی قرار است عمل کند و بعد از برخورد قیمت آن را به سمت پایین بکشاند شما باید از یک معامله فروش ورود در زیر این سطح مقاومتی استفاده می‌کردید که همان سفارش سل لیمیت است. اما در حالت دوم ممکن است قیمت سطح مقاومتی موردنظر را به سمت بالا بشکند و شاهد ادامه روند صعودی بر روی آن باشیم.

در حالت دوم شما باید دقیقاً در بالای سطح مقاومتی مورد نظر یک سفارش خرید برای ورود به بازار باز کنید و دیگر سفارش فروش برای شما معنا نخواهد داشت. اما برای این نوع از سفارشات دیگر نمی توانید سراغ سفارشات لیمیت بروید و باید از انواع معاملات استاپ در بازار استفاده کنید. شما می توانید بعد از شکسته شدن سطح مقاومتی و در بالای آن یک معامله بای استاپ قرار دهید تا بعد از شکسته شدن آن شاهد ورود به معامله باشید.

معامله بای استاپ در واقع ورود به یک معامله خرید در قیمت بالاتر نسبت به قیمت کنونی است. دقت کنید که شرایط بای استاپ دقیقاً برعکس شرایط بای لیمیت است. در معامله بای لیمیت شما در قیمت پایین تری نسبت به قیمت کنونی به دنبال ورود به معامله هستید اما در معامله بای استاپ هدف شما ورود به معامله در قیمت بالاتری نسبت به قیمت کنونی است.

۴- Sell Stop


چهارمین نوع از انواع معاملات شرطی در بازار فارکس معامله سل استاپ است. فرض کنید که قیمت در یک مسیر نزولی با یک سطح مقاومتی برخورد کرده است. در چنین مواقعی ممکن است دو حالت مختلف در بازار رخ بدهد.

در حالت اول ممکن است بعد از برخورد قیمت به سطح حمایتی مورد نظر شاهد برگشتن آن به سمت بالا و شروع یک روند صعودی باشد. در بالا شهر داریم که برای چنین مواقعی شما باید از معاملات بای لیمیت دقیقاً در بالای سطح حمایتی مورد نظر استفاده کنید. اما در حالت دوم ممکن است سطح مقاومتی مورد نظر شکسته شده و همچنان روند نزولی در آن حفظ شود.

انواع سفارشات در بازار فارکس در وضعیت دوم بعد از شکسته شدن سطح حمایتی شما میتوانید یک معامله سفارش فروش در بازار ثبت کرده و وارد معامله فروش شوید. برای این منظور با توجه به اینکه قیمت موردنظر شما پایین تر از قیمت فعلی است دیگر نمی توانید از سفارش سل لیمیت استفاده کنید و در این حالت معامله سل استاپ برای شما کاربرد خواهد داشت.

حالا که چهار نوع از انواع سفارشات شرطی در فارکس را برای شما تشریح کردیم لازم است تا به بررسی شرایط استفاده از این معاملات برای تعیین حد ضرر و حد سود نیز با شما صحبت کنیم. البته همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم برای تعیین حد ضرر و حد سود شما هیچگونه چالشی نخواهید داشت و بلافاصله اگر قیمت خود را برای این دو حالت در نظر بگیرید خود برو که به صورت پیش فرض نوع معامله را تعیین می‌کند و تعیین نوع معامله برای این دو مورد نیازی به هیچ عملیاتی از سوی شما نخواهد داشت. اما بسیار مهم است که ماهیت تعیین و معامله را نیز در بازار پیدا کنید و به درک صحیحی نسبت به آنها برسید.

وقتی شما یک معامله خرید در بازار باز کرده اید و وارد سفارش خرید شده اید سفارش خروج از این معامله آن چیزی که در بالا به آن اشاره کردیم یک معامله سل خروج خواهد بود. با ورود با یک سل خروج به انتها میرسد. همانطور که از نکات بالا می توانید به آن برسید وقتی شما در قیمتی بالاتر از قیمت فعلی به دنبال ثبت یک سفارش فروش هستید باید از نوع معامله سل لیمیت استفاده کنید. بنابراین حد سود یک معامله خرید در بازار با یک معامله سل لیمیت به پایان خواهد رسید.

در شرایط برعکس وقتی شما یک سفارش فروش در بازار داشته باشید و وارد معامله فروش شوید حد سود معامله شما در قیمت پایین تری از قیمت فعلی خواهد بود و برای آن باید از یک معامله بای خروج استفاده کنید. ثبت سفارش خرید در قیمت پایین تر از قیمت فعلی از انواع معاملات بای لیمیت است و شما برای تعیین حد سود یک معامله فروش باید از نوع سفارش بای لیمیت استفاده نمایید که خود بروکر به صورت پیش فرض آن را تنظیم میکند.

برای یک معامله خرید شما یک سفارش سل و خروج است که با توجه به اینکه در قیمت پایین تری نسبت به قیمت فعلی بازار انجام خواهد پذیرفت از نوع سل استاپ خواهد بود. همچنین حد ضرر در یک معامله فروش با توجه به اینکه یک معامله خرید است و در قیمت بالاتری نسبت به قیمت فیلی انجام می پذیرد از نوع بای استاپ خواهد بود.

به صورت خلاصه باید اشاره کنیم که چه در معاملات خرید و چه در معاملات فروش حد سود ها با استفاده از سفارشات لیمیت انجام می پذیرد و حد ضرر ها با توجه به معاملات استاپ انجام می پذیرد. در واقع اگر شما هیچ گونه اطلاعی نسبت به انواع سفارشات در بازار نداشته باشید و از معاملات لحظه ای استفاده کنید بازهم تعیین حد ضرر و حد سود برای معاملات به معنای استفاده از معاملات شرطی برای شما است.

۳- سفارش تریلینگ استاپ – Trailing Stop Order


سومین نوع از انواع سفارشات در بازار فارکس سفارشات تریلینگ استاپ است. این دسته از سفارشات نیز کاربرد خاص خود را در بازار داشته و شما می توانید از آن برای انجام معامله و تعیین حد ضرر خود در بازار استفاده کنید. فرض کنید که شما یک سفارش خرید در بازار داشته و در حال حاضر معامله شما بعد از انجام در سود خوبی قرار دارد اما هنوز به حد سود به شما نرسیده است. از طرف دیگر شما قصد دارید که سود فعلی را ذخیره کرده و به هیچ وجه آن را از دست ندهید.

به عنوان مثال اگر معامله شما در ۶۰ پیپ سود قرار گرفته باشد تشخیص شما این است که ۴۰ پیپ از سود را ذخیره نمایید و به هیچ وجه به معامله اجازه ندهید که ۴۰ پیپ از سود شما را از بین ببرد. در این وضعیت شما میتوانید از انواع سفارش تریلینگ استاپ برای معامله خود استفاده نمایید که طرز کار آن بسیار ساده است اما فوق العاده کاربردی خواهد بود.

در این سبک از سفارشات شما حد ضرر معامله خود را به فاصله ۲۰ پیپی نسبت به قیمت فعلی از نظر میزان سود خود قرار داده و به بروکر می گوید که به همین ترتیب حد ضرر معامله شما را همراه با نوسانات قیمت تغییر دهد. در این حالت اگر قیمت به سمت حد سود شما حرکت نمایند حد ضرر شما نیز در همین فاصله ۲۰ پیپی حفظ خواهد شد. البته از طرف دیگر به خاطر داشته باشید که اگر قیمت در هر لحظه ۲۰ پیپ به سمت خلاف جهت مورد نظر شما حرکت کند حد ضرر معامله شما فعال شده و شما از معامله مورد نظر خارج خواهید شد.

این سبک از سفارشات او در بازار فارکس کاربرد خیلی زیادی ندارد اما با این حال استفاده از آن‌ها در برخی مواقع می تواند باعث حفظ سود معاملات گذشته شما شده و شرایط خوبی را برای آنها رقم بزند. البته شایان ذکر است که برای کسانی که به دنبال استفاده از یک روش حرفه ای برای خروج از معامله هستند بهتر است از این سبک از سفارشات استفاده نکنند. بهترین روش برای حفظ سود در معاملات بازار فارکس قرار دادن حد ضرر در پشت یک ناحیه مقاومت یا حمایتی بر اساس نوع معامله است.


استفاده از سفارشات در فارکس بر اساس استراتژی معاملاتی


حالا که با انواع سفارشات در بازار فارکس آشنا شدید و می دانید که ماهیت هر کدام از آنها چیست به خوبی می توانید بر اساس استراتژی معاملاتی خود از سفارشات مختلف استفاده کنید. در واقعیت شما باید بر اساس شرایط استراتژی معاملاتی مورد استفاده در بازار برای استفاده از استفاده شده استفاده نمایید و ممکن است بر اساس نوع استراتژی به کار گرفته شده از سوی شما برخی از سفارشات برای شما کاربرد بیشتری داشته باشد و برخی هم کاربردی نداشته باشد.

انواع سفارشات در بازار فارکس به عنوان مثال معمولاً در معاملات اسکالپ فارکس بیشتر از سفارشات خرید و فروش لحظه ای استفاده می شود و معاملات شرطی در این سبک از ترید در بازار فارکس کاربرد چندانی ندارد. زیرا با توجه به اینکه زمان معامله در روش معاملاتی اسکالپ بسیار کم است اما چالشی از بابت دنبال کردن نمودار قیمت نخواهید داشت می توانید به راحتی در زمان مناسب وارد معاملات مورد نظر خود شوید. همچنین شایان ذکر است که در معاملات بلند مدت تر استفاده از معاملات شرطی کاربرد بیشتری دارند و شما بر اساس استراتژی معاملاتی خود ممکن است از هر یک از انواع سفارشات لیمیت یا استاپ برای ورود به پوزیشن استفاده نمایید.

جمع بندی


سعی کردیم تا تمام جزئیات مربوط به انواع سفارشات در بازار فارکس را به صورت کامل با شما در میان بگذاریم و حتی نکات استفاده از این سفارشات را نیز مرور نمودیم. حالا شما به خوبی دارید که انواع سفارشات در بازار فارس کدام ها هستند و در چه مواقعی باید از چه نوع سفارشی برای ورود به معامله استفاده نمایید. بسیار مهم است که شما ماهیت این سفارشات را در ذهن بسپارید و حتماً از آنها برای انجام معامله در بازار استفاده کنید. تنها در این صورت است که قدرت معاملاتی شما به حداکثر میزان ممکن خواهد رسید.

در سایت کانون بورس تمام تلاش ما ارائه تمام نکات آموزشی برای انجام معاملات استاندارد و عالی در بازار فارکس است و در همین راستا مقالات آموزش رایگان فارکس را برای شما آماده کرده ایم که با مطالعه آنها شما می توانید به تمام پیش نیازهای لازم برای معامله گری در این بازار دست پیدا کنید. همچنین در کنار این مقالات شما می توانید از حرفه ای ترین دوره آموزش فارکس نیز استفاده نمایید که در این دوره ما استراتژی های قدرتمند و کاربردی را در بازار فارکس به شما آموزش داده و همچنین بهترین روشهای مدیریت سرمایه در این بازار را نیز به شما شرح خواهیم داد.

در انتها شما را دعوت می کنیم اگر از دیدگاه و نظری درباره انواع سفارشات در بازار فارکس دارید و موضوعی درباره این مبحث وجود دارد که در این مقاله به آن پرداخته نشد آنها را در نقش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید تا هرچه سریعتر نظرات شما را نیز در این مقاله اعمال کنیم.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: