لوگو کانون بورس

نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال + بهترین مسیر برای موفقیت

نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال
شما در حال مطالعه مقاله ۳۶ از ۴۷ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

با مقاله آموزش نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال با شما همراه هستیم. در حال حاضر به دلیل جذابیت های بسیار بالای سرمایه گذاری، بازار ارز دیجیتال تبدیل به یکی از اولویت‌های اصلی کاربران ایرانی برای سرمایه گذاری شده و خیلی از افراد تمام پس انداز و سرمایه های خود را صرف خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف می نمایند. اما چالش بسیار مهم این است که بسیاری از کاربران شناخت کافی نسبت به نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال نداشته و مسیر خود را برای ورود به این بازار اشتباه انتخاب می نمایند. همین امر باعث شده تا در حال حاضر کاربران ایرانی بیشتر از اینکه در شرایط رسیدن به سود های قابل توجه قرار داشته باشند در حال زیان دیدن هستند. از همین رو تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از سری مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال نحوه ورود به این بازار و مسیر اولیه فعالیت در بازار ارز دیجیتال را برای شما تشریح کنیم.

در این مقاله در کنار شما هستیم تا از همان ابتدا یک مسیر مشخص کس و ایده آل را برای ورود به بازار ارز دیجیتال برای شما ترسیم کنیم. شناخت این مسیر باعث می شود تا شما از همان ابتدا مراحل درستی را برای انجام معاملات خود در بازار ارز دیجیتال در نظر بگیرید و از این طریق فعالیت های اقتصادی خود را کاملاً هدفمند انجام دهید. جای بسیار تاسف دارد که بسیاری از کاربران و تریدر های ایرانی بعد از گذشت چند ماه از فعالیت خود در بازار ارز دیجیتال و رسیدن به ضرر های بسیار هنگفت تازه به فکر شناخت نحوه ورود به ارز دیجیتال افتاده و به دنبال ایجاد راهی برای رسیدن به موفقیت در این بازار می روند. در حالی که شما بایستی چنین مسیری را از همان ابتدا و قبل از انجام اولین معامله برای خود در نظر بگیرید. با ما در مجموعه کانون بورس همراه باشید.


آموزش نحوه ورود به ارز دیجیتال و اهمیت آن


نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال  در ابتدا بایستی به بررسی این موضوع بپردازیم که آموزش نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال چه اهمیتی دارد و شناخت مراحل دقیق ورود به این بازار چه کمکی به معامله‌گران می نماید؟ بیایید برای درک هرچه بهتر این موضوع نحوه ورود به ارز دیجیتال و شرایط سرمایه گذاری در این بازار را با یک سرمایه ‌گذاری سنتی مقایسه کنیم. در یک سرمایه گذاری به روش سنتی شما بایستی ابتدا تخصص ها و مهارت های لازم برای انجام حرفه مورد نظر را پیدا کرده و سپس با پیدا کردن فضای مناسب برای ارائه خدمات خود در نهایت مشتریان را به سمت خود جلب کنید.

خط و برای یک حرف های ساده و معمولی نیز نیاز به چند ماه آموزش خواهید داشت و سپس چند ماه طول میکشد تا شما در شغل مورد نظر جا بیفتد و بتوانید خدمات خود را به مشتریان ارائه کنید. با طی شدن یک پروژه چند ماهه این امکان برای شما به وجود می آید تا خود را در حرفه مورد نظر شناخته شده کرده و در نهایت بتوانید به درآمدهای مناسب و ایده آل در آن برسید.

حال اگر بخواهیم نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال را با نحوه تشکیل یک کسب و کار سنتی مقایسه کنیم، پرواضح است که شما در زمان کمتری می توانید مهارت ها و تخصص های لازم را فرا گرفته و به درآمدهای به مراتب بالاتری نیز برسید. اما اهمیت آموزش نحوه ورود به سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال دقیقاً همان پله های اولیه است که باعث می شود تا شما قدم های اولیه را محکم برداشته و در نهایت با کسب سود های قابل توجه و مورد نظر در بازار فعالیت نمایید. لپ مطلب اینکه آموزش نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال در واقع تضمین کننده موفقیت شما در این بازار خواهد بود و عدم دقت به این موضوع می‌تواند شما را از قبل یک فرد بازنده در بازار معرفی نماید. خلاصه که بدون شناخته نحوه ورود به بازار و سرمایه گذاری در آن هیچ برای موفقیت و رسیدن به سود نخواهید داشت.

آیا همه باید به بازار ارز دیجیتال وارد شوند؟


احتمالاً این سوال نیز در ذهن شما به وجود آمده که آیا همه باید وارد بازار ارز دیجیتال شوند و آموزش نحوه ورود به ارز دیجیتال برای تمام کاربران الزامی است یا خیر؟ شاید اگر پنج تا ده سال پیش این سوال را مطرح می‌کردیم پاسخ آن خیر بود و هیچ الزامی برای ورود به بازار ارز دیجیتال برای تمام کاربران وجود نداشت. اما در حال حاضر شرایط کاملاً تغییر کرده و عدم ورود به بازار ارز دیجیتال می تواند چالش های اقتصادی بسیار زیادی را برای کاربران جامعه امروز به دنبال داشته باشد. در حقیقت منظور ما این است که در جامعه امروز و شرایط کنونی اقتصادی نداشتن سرمایه گذاری و عدم استفاده از روش های مختلف سرمایه گذاری یک خسران بسیار بزرگ خواهد بود.

رسیدن به اهداف اقتصادی بدون سرمایه گذاری در بازارهای مالی امکان پذیر نیست و بازار ارز دیجیتال در حال حاضر بهترین بازار برای سرمایه گذاری محسوب می شود. این بازار پتانسیل فوق‌العاده زیادی برای سوددهی داشته و امکان رسیدن به سود ها و سرمایه های فوق العاده زیاد را برای معامله گران خود فراهم می آورد. از این رو تمام کاربران باعث شناخت کافی نسبت به بازار ارز دیجیتال پیدا کرده و با نحوه ورود به آن نیز آشنا باشند.

برداشت از مسائل اقتصادی و سرمایه ‌گذاری نکته بسیار مهم دیگری که درباره بازار ارز دیجیتال باید بیان کنیم این است که رمز ارزهای تعریف شده در این بازار در حال تبدیل شدن به ارزهای کاملاً کاربردی در زندگی بشر هستند. برای خرید اینترنتی و یا نقل و انتقال پول و حتی واردات و صادرات در حال حاضر رمز ارز ها شرایط بسیار مناسبی پیدا کرده اند. اگر شما شناخت کافی نسبت به بازار ارز دیجیتال و نحوه ورود به آن پیدا نکرده باشید به زودی با چالش‌های بسیار زیاده اقتصادی در سایر امورات تجاری خود نیز روبرو خواهید شد.


چند درصد از افراد در بازار ارز دیجیتال موفق می شوند؟


قبل از اینکه به موضوع ورود به بازار ارز دیجیتال بپردازیم لازم است تا یک نکته بسیار مهم دیگر را نیز با شما در میان بگذاریم. بازار ارز دیجیتال بازاری پر از فرصت های معاملاتی و پتانسیل فوق العاده بالا برای رسیدن به سود های قابل توجه آن هم در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه است. وقتی چنین پتانسیلی در بازار ارز دیجیتال وجود دارد این تصور اشتباه در میان کاربران به وجود می آید که هر اقدامی برای سرمایه ‌گذاری در این بازار می‌تواند این سود ها را نصیب افراد کرده و شرایط مناسبی را برای آنها به وجود آورد. اما همیشه این طور نیست.

در نظر داشته باشید که در حال حاضر درصد قابل توجهی از معامله گران در بازار ارز دیجیتال در زیان های بسیار سنگینی قرار گرفته و حتی نمی توانند سود های خود را به سرمایه اولیه افزایش دهند. عدم سپری کردن دوره آموزش حرفه ای ارز دیجیتال و عدم شناخت نحوه ورود به این بازار از جمله دلایل اصلی هستند که موجب این مهم شده اند. اگر شما درک کامل از شرایط بازار ارز دیجیتال و تغییرات قیمت رمز ارزها نداشته باشید خیلی زود در این بازار ورشکسته خواهید شد. به همان سرعت که امکان رسیدن به سود های قابل توجه در این بازار وجود دارد امکان ورود به ضرر های سنگین نیز برای معامله‌گران قابل تصور است.

این نکته مهم را با شما در میان گذاشتیم تا بدانید که بازار ارز دیجیتال گل و بلبل نیست و قرار نیست شما با یک سرمایه ۱۰۰ دلاری میلیون ها دلار پول از این بازار استخراج کنید. به همین دلیل است که اصرار داریم تا به صورت کامل با نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال آشنا شده و بعد از پیدا کردن شناخت کافی نسبت به سرمایه گذاری در این بازار اقدام کنید.

نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال


چگونه در دسته موفق های بازار ارز دیجیتال قرار بگیریم؟


افراد موفق چه شرایطی و چه فرآیندی را برای ورود به بازار ارز دیجیتال برای خود در نظر میگیرند و مسیر موفقیت آنها در بازار چگونه است؟ آیا هر کسی با هر شرایطی می تواند در بازار ارز دیجیتال موفق شود یا اینکه باید شرایط خاصی را برای ورود به بازار در نظر بگیریم؟ در سال های اخیر افراد زیادی وارد بازار ارز دیجیتال شده و معاملات خود را در این بازار آغاز کرده اند. اما آیا همه آنها موفق بوده اند و شرایط برای همه آنها ایده آل بوده است؟ بسیار مهم است که شما مانند افراد موفق وارد فرایند سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال شوید. در غیر این صورت مسری شما کاملا مشخص خواهد بود.

بازار ارز دیجیتال پتانسیل بالایی برای سودآوری و موفقیت دارد، اما چرا همه در آن موفق نیستند و هر کسی شرایط خاص خود را در آن دارد؟ افرادی هستند که در این بازار خیلی حرفه ای معامله گری کرده و کم کم سرمایه های خود را به میزان قابل توجهی رشد می دهند. خیلی ها هم هستند که نمی توانند مسیر خوبی را پشت سر بگذرانند و خیلی زود اسیر دام های موجود در این بازار می شوند. به همین دلیل حتما شما باید با قدرت بالا فرایند سرمایه گذاری خود را در بازار آغاز نمایید.

از سرمایه گذاری در مسکن و خودرو گرفته تا سرمایه گذاری در بازارهای حرفه ای مانند بورس و فارکس و ارز دیجیتال اصول خاص خود را دارد و کسی که این اصول را رعایت کی کند، می تواند در آنها موفق باشد. نه فقط در بازار ارز دیجیتال بلکه حتی در معاملات بازار مسکن هم خیلی ها خوب عمل می کنند و خیلی ها نمی توانند سرمایه گذاری جذابی برای خود رقم بزنند. این موضوع به دلیل عدم رعایت اصول حرفه ای معامله گری در این افراد است. یا آنها اصلا این اصول را آموزش ندیده و با آنها آشنا نیستند و یا اینکه نمی توانند به خود مسلط باشند و نیاز به تمرین بیشتری برای معامله گری در بازار دارند.

برای اینکه شما در بازار ارز دیجیتال موفق باشید، حتما لازم است تا ابتدا بسترهای اولیه لازم برای موفقیت در این بازار را آماده نمایید. این مهم به دست نخواهد آمد جز با شناخت بازار و شرکت در دوره های حرفه ای آموزشی. اما متاسفانه درصد کمی از افراد این مسری را می روند و به همین دلیل است که درصد کمی از افراد هم در بازار موفق می شوند.


چگونگی ورود به بازار ارز دیجیتال برای موفقیت در این بازار


فرایند ورود به بازار ارز دیجیتال همان طور که اشاره کردیم، باید طبق یک اصول مشخص انجام پذیرد. اما این اصول کدام است و چگونه می توانیم از همان ابتدا جا پای افراد موفق در این بازار بگذاریم؟ در این مقاله حرفه ای ما به دنبال معرفی نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال هستیم، در حالی که خیلی از افراد به سادگی وارد این بازار شده و سرمایه گذاری خود را آغاز می نمایند. این مهم نشان از این دارد که رعایت این اصول برای معامله گری و ورود به بازار ارز دیجیتال خیلی در دستور کار معامله گران قرار ندارند و به همین جهت است که درصد کمی برای موفقیت آنها باید کنار بگذاریم.

اگر دائما می شنوید که بسیاری از کاربران ایرانی دائما در حال از دست دادن سرمایه های خود رد بازار ارز دیجیتال هستند، به این دلیل است که بسیاری از این افراد با کمترین شناخت نسبت به بازار سرمایه های خود را وارد آن کرده و در حال پیش برد اهداف معاملاتی خود هستند. اتفاقی که می تواند بسیار ناجور باشد و شرایط لازم برای از بین رفتن تمام سرمایه های کاربران را فراهم آورد.

مراحل وارد شدن به ارزهای دیجیتال


در این بخش از مقاله سعی داریم تا نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال را به صورت مرحله به مرحله با شما در میان بگذاریم و شرایطی را فراهم آورد تا شما بتوانید با آگاهی کامل سرمایه گذاری خود را در بازار ارز دیجیتال آغاز نمایید. مراحلی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم حرفه ای ترین مراحل ورود به بازار ارز دیجیتال است و افراد موفق از این طریق می توانند شرایط بسیار ایده آلی را برای معاملات خود در بازار ارز دیجیتال در پیش بگیرند و مانند یک حرفه ای وارد این بازار شوند. فرقی نمی‌کند که شما در چه شرایطی و چه شناختی نسبت به بازار ارز دیجیتال قرار دارید و قبلاً چه اتفاقاتی در این بازار برای شما رخ داده است در هر صورت برای موفقیت در این بازار باید همین مراحل را طی کنید و بدون این مراحل موفقیت در این بازار برای معامله گران امکان پذیر نخواهد بود.

نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال قبل از اینکه این مراحل را با هم یکی پس از دیگری بلور کنیم لازم است چند نکته بسیار مهم درباره آنها را با شما در میان بگذاریم که اتفاقاً همین مقدمه اهمیت بسیار زیادی برای معامله گری موفق در این بازار خواهد داشت. برای اینکه شما بتوانید روند ایده آلی را در فرآیند معاملات خود در پیش بگیرید لازم است تا حتما طبق همین مراحل ورود خودرو به بازار ارز دیجیتال انجام دهید. متاسفانه شاهد هستیم که بسیاری از افراد و معامله گران در بازار ارز دیجیتال از هول حلیم در دیگ افتاده و نمی توانند معاملات موفقی را در بازار برای خود رقم بزند.

کاربران ایرانی معمولا به جای اینکه ابتدا آموزش های حرفه ای لازم را پشت سر بگذراند و سپس طبق شرایط موجود معاملات خود را آغاز نمایند از همان ابتدا سرمایه خود را وارد بازار کرده بعد از اینکه با شکست‌های سنگینی روبرو می شوند تازه به فکر می افتند که در یک دوره آموزشی شرکت کرده و یا مراحل ورود به بازار ارز دیجیتال را به صورت حرفه ای پشت سر بگذرانند.

لازم است یادآوری کنیم که موفقیت از بازارهای مالی به هیچ وجه اتفاقی و شانسی به دست نمی آید و اگر شما دقت کافی در این باره نداشته باشید نمی توانید خود را جزو افراد برنده در این بازار معرفی نمایید. بسیار مهم است که شما از همان ابتدا شرایط بسیار خوبی را برای معاملات خود در نظر بگیرید و بسته های اولیه لازم برای موفقیت در این بازار را بدانید و برای خود تهیه کنید. صرف اینکه شما یک سرمایه اولیه آماده کرده و آن را وارد بازار ارز دیجیتال کنید به هیچ وجه نمی تواند تضمین کننده موفقیت شما در این بازار باشد و حتی امکان از بین رفتن سرمایه های میلیون دلاری در این بازار نیز به سادگی و در مدتی بسیار کوتاه وجود دارد.

حالا با تمام این اوصاف انتخاب دقیقاً با خودش و پا است که روند ورود خود به بازار ارز دیجیتال را چگونه برنامه ریزی کنید و بر چه اساسی سرمایه گذاری خود را در این بازار آغاز نمایید. اگر به دنبال موفقیت و سرمایه گذاری حرفه ای در این بازار هستید حتما لازم است ورود حرفه ای برای خود در بازار نیز در نظر بگیرید و اگر مانند بسیاری از افراد فقط به دنبال ورود به بازار ارز دیجیتال هستید می توانید بدون دقت کنید مراحل سرمایه‌های خود را وارد بازار نمایید.

۱- ابتدا با بازار ارز دیجیتال آشنا شوید

نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال را با معرفی اولین مرحله از این چالش یعنی آشنایی اولیه با بازار ارز دیجیتال آغاز می کنیم. بسیار مهم است که شما در اولین قدم شناخت کافی نسبت به بازار ارز دیجیتال پیدا کرده و با توجه به ماهیت این بازار و البته شخصیت خود در فرایند سرمایه گذاری برای ورود یا عدم ورود به این بازار تصمیم بگیرید. بله درست شنیدید در قدم اول شما باید ببینید که آیا اصلاً ورود به بازار ارز دیجیتال برای شما مناسب است و شما از نظر شخصیتی شرایط انجام معامله در این بازار را دارید یا نه فقط به صرف اینکه این بازار پتانسیل بسیار بالایی برای سودآوری دارد انتخاب شما بوده و از نظر ماهیت چندان سنخیتی با شخصیت معامله گری و سرمایه گذاری شما ندارد.

اگر مشاهده میکنید که در میان اطرافیان شما افراد زیادی با شکست های سنگین بازار ارز دیجیتال را ترک کردند و خیلی ها هم هستند که در این بازار به موفقیت رسیدند و همین اولین قدم برای ورود به این بازار و واقع بین بودن درباره آن بستگی دارد. کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که در اولین قدم یعنی شناخت بازار ارز دیجیتال و انتخاب برای این که این بازار برای مناسب است یا خیر شرایط را به صورت کاملا منطقی در نظر بگیرد و وارد بازار شود.

معمولا کسانی که در بیرون از بازار ارز دیجیتال قرار دارند صحبت های خیلی اغراق آمیز درباره این بازار شنیده‌اند و بر این باور هستند که با ورود به آن می توانند شرایط بسیار ایده آلی را برای سرمایه ‌گذاری خود ایجاد نمایند و احتمالاً در آینده به موفقیت بسیار زیادی خواهند رسید. در واقع افراد تنها با شنیدن پتانسیل بالای سودآوری در بازار ارز دیجیتال ترغیب به معامله گری در این بازار می‌شوند و حتی خطرات ارز دیجیتال و معایب ارز دیجیتال را مطالعه نمی کنند.

بیایید این موضوع را با یک روش سرمایه گذاری کلاهبرداری مقایسه کنیم. طرح های پانزی از جمله طرح هایی هستند که در سال های اخیر در کشور ما به شدت رایج شده و افراد زیادی در سرتاسر کشور در دام این گونه از روش های کلاهبرداری افتاده اند. طرح پانزی در ارز دیجیتال نیز وجود دارد و حتی بسیاری از رمز ارز های معرفی شده به بازار بیشتر شبیه طرح پانزی هستند و بعد از مدتی از بین میروند. همین حالا هم خیلی از افراد بدبین در سرتاسر دنیا بر این عقیده هستند که کل بازار ارز دیجیتال یک طرح پانزی است و به زودی از بین خواهد رفت. اصلا شما درباره این موضوعات فکر کرده‌اید؟

بسیاری از افراد حتی دقت نمی‌کنند که طرح پیش روی آنها برای سرمایه گذاری ممکن است یک طرح کلاهبرداری باشد و بدون دقت به ماهیت موضوع و تنها با شنیدن پتانسیل سودآوری سرمایه های گرانقدر خود را برای سرمایه ‌گذاری وارد می سازند. دقیقا مشابه با طرح های پانزی افراد بعد از شنیدن اینکه در طول یک ماه می توانند دارای خود را ۳ تا ۵ برابر نماینده بلافاصله برای ورود اقدام می نمایند اما بعدا متوجه می‌شوند که طرح مورد نظر پانزی بوده و تمام دارایی خود را از دست دادند. اتفاقی که بارها و بارها برای کاربران ایرانی تکرار شده و بعد از اینکه متوجه می شوند کاری هم از دست آنها بر نمی آید.

نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال دقیقا مشابه همین رفتار در بازار ارز دیجیتال نیز برای معامله گران وجود دارد. بسیاری از کسانی که به تازگی وارد بازار ارز دیجیتال می شوند کمترین شناختی نسبت به این بازار نداشته و تنها این موضوع را شنیده اند که سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال می تواند سود خیلی زیادی برای آنها به دنبال داشته باشد. اما واقعیت امر این است که این بازار در کنار پتانسیل سودآوری چالش‌های بسیار زیادی نیز دارد و حتی احتمال از بین رفتن تمام سرمایه های شما در بازار نیز قابل تصور است. با این حساب بسیار مهم است که شما قبل از هر چیزی شناخت کافی نسبت به بازار ارز دیجیتال پیدا کنید و مهمتر از آن خیلی واقع‌بینانه شخصیت خود را برای معامله گری در این بازار بسنجید.

اگر بخواهیم در این باره واقع بین باشیم مرحله مشخص میکند که شما در بازار ارز دیجیتال موفق خواهید شد یا اینکه خیر. دقیقا خودتان می توانید درک کنید که آیا برای ورود به بازار ارز دیجیتال آماده هستید یا اینکه این روش سرمایه گذاری برای شما چندان مناسب نیست و بهتر است سایر روش های سرمایه گذاری مانند بازار فارکس یا بازار بورس و حتی بازار سکه و طلا را انتخاب کنید.

برای اینکه شناخت شما نسبت به بازار ارز دیجیتال برای ورود به این بازار در مرحله اول به میزان قابل توجهی برسد توصیه می کنیم که حتماً مقاله آموزش رایگان ارز دیجیتال را بخوانید.‌ در این مقاله ما دست به معجزه نزده ایم و شما را از یک فرد مبتدی به یک فرد حرفه ای و معامله گر موفق تبدیل نمی کنیم اما شرایطی را برای شما فراهم کرده ایم تا بتوانید به شناخت اولیه لازم و کافی نسبت به بازار ارز دیجیتال برسید و بتوانیم یک تصمیم گیری آگاهانه برای سرمایه گذاری در این بازار بگیرید.

با مطالعه این مقاله درک خواهید کرد که بازار ارز دیجیتال چه پتانسیل هایی دارد و چه معایبی در پس معاملات این بازار قرار گرفته است. همچنین در نهایت دوباره توصیه می کنیم که بعد از مطالعه این مقاله حتما با آگاهی و بدون در نظر گرفتن احساسات برای ورود به بازار ارز دیجیتال تصمیم گیری کنید. حتی اگر به این نتیجه رسید که شما برای بازار ارز دیجیتال مناسب نیستید ولی می خواهید از پتانسیل این بازار برای سودآوری استفاده کنید نشان از این دارد که شما به صورت واقع بینانه رفتار کرده اید و جای امیدواری خواهد بود تا در مرحله دوم بتوانید خود را به عنوان یک فرد موفق وارد این بازار کنید. اما اگر در مرحله اول کاملاً غیر واقع بینانه و بر اساس احساسات رفتار نمایید هیچ شانسی را نمی توانیم برای موفقیت شما در بازار در نظر بگیریم و احتمالاً بعد از گذشت مدتی و از دست دادن حجم قابل توجهی از سرمایه‌ها بازار ارز دیجیتال را برای همیشه ترک خواهد کرد و به این نتیجه خواهید رسید که این بازار مناسب به سرمایه گذاری نیست.

۲- با روش های سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال آشنا شوید

دومین قدم برای ورود به بازار ارز دیجیتال شناخت روش های سرمایه گذاری در این بازار است. آموزش نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال را در این بخش با نکات مهم تری نسبت به مرحله قبلی برای شما ادامه می دهیم و امیدواریم که نکاتی که به عنوان مرحله دوم به شما بیان می کنیم حداقل این شرایط را برای شما به وجود آورد که اگر اصرار به ورود به بازار ارز دیجیتال دارید با روند موفقیت وارد این بازار شده و موفقیت شما در بازار تضمین شده باشد.

شما با سه فرض مختلف ممکن است مرحله اول را پشت سر گذاشته باشید. در وهله اول ممکن است به این نتیجه رسیده باشید که از نظر شخصیتی شرایط بسیار خوبی برای ورود به بازار ارز دیجیتال داشته و این بازار شرایط خوبی برای سرمایه گذاری برای شما ایجاد می کند که در این حالت اگر آگاهانه تصمیم گرفته باشید شما یک رفتار منطقی را در پیش گرفته و می توانید با انتخاب یک روش سرمایه گذاری مناسب سرمایه گذاری مطمئنی را برای خود در بازار رقم بزنید و حتی از روش های مختلف سرمایه گذاری در این بازار استفاده نمایید.

در فرض دوم شما از نظر شخصیت برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال مناسب نیستید اما به جهت پتانسیل بالایی که این بازار برای سودآوری دارد تصمیم دارید به هر نحوی شده از یکی از روش های سرمایه گذاری در این بازار برای سودآوری استفاده کنید. اگر جز این دسته از افراد باشید با انتخاب یک روش سرمایه گذاری مناسب و مطمئن می توانید شرایط خوبی را در بازار برای خود رقم بزنید و سرمایه ‌گذاری خود را به گونه ای پیش ببرید که با کمترین میزان ریسک بتوانید از سود بالای نوسانات قیمت رمز ارزها در بازار استفاده نمایید. خیلی از افراد هستند که با خرید بیت کوین و سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال بدون اینکه خطری را متوجه خود و سرمایه‌های خود نمایند به سودهای بسیار بزرگی رسیده‌اند و شما نیز می‌توانید با در پیش گرفتن رفتارهای مشابه شرایط مشابهی را برای خود رقم بزنید.

نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال دسته سوم ما کسانی هستند که اصلا به مرحله اول اهمیت نداده و به صورت پیش فرض خود را برنده ورود به بازار ارز دیجیتال می دارند و برای این عقیده هستند که هرگونه سرمایه گذاری آنها در این بازار در نهایت به موفقیت ختم خواهد شد و به همین دلیل در انتخاب روش سرمایه گذاری نیز چندان وسواسی ندارند. این دسته از افراد اصلا نیازی به مطالعه مقاله ندارند و در نهایت هم آن تصمیم ذهنی خود را برای انجام معامله در بازار ارز دیجیتال عمل خواهند کرد و خیلی فرقی نمی کند که ما برای آنها چقدر نکته و بند در این مقاله متذکر شویم. نکاتی که در این مرحله برای ورود به بازار ارز دیجیتال معرفی می کنیم برای این دسته از افراد چندان مهم نخواهد بود و همان دو دسته اول بهتر است این نکات را به صورت کامل به ذهن بسپارند.

با فرض اینکه شما تصمیم گرفتید که وارد بازار ارز دیجیتال شویم و در این بازار سرمایه گذاری کنید. خوشبختانه بازار ارز دیجیتال تنوع بسیار زیادی از روش های سرمایه گذاری را در اختیار شما قرار می دهد که هر یک از آنها شرایط خاص خود را دارد و شما می توانید با انتخاب یک گزینه مناسب خود را از ضرر ها دور نگه دارید و به سمت روش هایی بروید که سودآوری در آنها برای شما در دسترس تر است.

از همین حالا باید یادآوری کنیم که داشتن یک دیدگاه تهاجمی و اهداف رسیدن به سرمایه های چند میلیون دلاری آن هم در بازه های زمانی کوتاه مدت اولین پله برای شکست شما در این بازار خواهد بود و به هیچ وجه چنین دیدگاهی نمی تواند برای معاملات بازار ارز دیجیتال قابل قبول باشد.

توصیه ما این است که برای شناخت کامل و کافی نسبت به روش‌های مختلف سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال در این مرحله حتماً مقاله روش های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را بخوانید. در این مقاله به شما شرح داده ایم که روش های مختلف سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال چه ویژگی هایی دارند و شما چه انتخاب هایی برای رسیدن به سود در این بازار دارید. بعضی از روش ها سود خیلی کلانی را در اختیار معامله گران قرار می دهند اما در عوض ریسک معاملاتی خیلی بالایی هم دارند و انتخاب آنها ممکن است بسیار چالش برانگیز باشد.

روش هایی برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال وجود دارد که با انتخاب آنها شما می توانید یک سود معقول و مناسب به دست آورید اما نسبت به روش‌های قبلی پتانسیل کمتری برای سودآوری دارند ولی به جهت ریسک پایین تر انتخاب آنها می تواند گزینه بهتری برای شما باشد.

درباره بازار ارز دیجیتال کمی واقع‌بینانه صحبت کنیم. این بازار در طول چند سال گذشته افراد بسیار زیادی را میلیاردر کرده است و خیلی ها را نیز به خاک سیاه نشانده است. تمام هزاران نفری که در بازار ارز دیجیتال دارایی های خود را از دست داده و به عنوان یک فرد شکست خورده بازار را ترک کرده‌اند به امید رسیدن به سودهای کلان و میلیاردر شدن وارد این بازار شده بودند نیز دقیقا مانند شما این ذهنیت را داشتند که با معاملات این بازار می توانند موفقیت خود را تضمین نمایند.

انتخاب روش اشتباه برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال همان اشتباهی است که این هزاران نفر انجام دادند و به امید چند هزار برابر کردن ارزش دارایی های خود اسب معاملاتی زدند که نیست که بسیار بالایی داشته و نتوانستند شرایط خوبی را برای خود به وجود آورند. شما نیز می‌توانید از جمله این دسته از افراد باشید و معاملات خود را به سمتی پیش ببرید که در نهایت چیزی جز شکست و خاک سیاه برای شما باقی نماند. البته که بسیاری از شما از همین حالا ذهن خود را آماده کرده اید که با حضور در بازار فیوچرز ارز دیجیتال یا انجام معاملات کوتاه مدت سرمایه میلیاردی برای خود جمع آوری کنید که در این صورت ورود شما را به جمع افراد شکست خورده اعلام میکنیم.

دوستان من انجام معاملات موفق و رسیدن به سود ۱۰۰ درصدی در یک سال یک سرمایه گذاری فوق العاده ایده آل و عالی محسوب می شود و حتماً قرار نیست شما در هر روز ۱۰۰ درصد سود کنید. یا واقع بین باشید و به دنبال انتخاب روش های سرمایه گذاری مطمئن در بازار ارز دیجیتال بروید و یا اینکه سرمایه های خود را از این بازار خارج کرده و به دنبال روش های سرمایه گذاری مطمئن تری باشید. ما به عنوان کانون بورس که مرجع برگزاری دوره های حرفه ای آموزش ورود به بازارهای مالی هستیم اعلام می‌کنیم که بسیاری از روش های سرمایه گذاری موجود در بازار ارز دیجیتال به هیچ وجه روش های مناسبی نیستند و انتخاب آنها برای سرمایه گذاری در نهایت نتیجه‌ای جز از دست دادن سرمایه های شما چیز دیگری به دنبال نخواهد داشت. حالا انتخاب با شما است که کدام مسیر را برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال در پیش بگیرید.

۳- شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال

نوبت به معرفی مرحله سوم در نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال می رسد. این مرحله از چند دیدگاه مختلف اهمیت دارد و بسیار مهم است که شما از بهترین دوره آموزشی برای ورود به بازار ارز دیجیتال استفاده کنید و نکته مهم تر اینکه شما قبل از آغاز سرمایه ‌گذاری خود باید این مرحله را پشت سر بگذارید.

نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال اولین اهمیتی که شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال برای شما به دنبال خواهد داشت این است که شناخت بهتری را برای شما نسبت به این بازار به وجود می‌آورد و باعث می شود تا شما دوباره به مرحله اول برگردید و تصمیم گیری بهتری برای خود در فرآیند سرمایه گذاری در این بازار داشته باشید.

دومین اهمیتی که این مرحله برای شما ایجاد خواهد کرد این است که شما می توانید انتخاب آگاهانه تری نسبت به انواع روش های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال داشته باشید و روشی را انتخاب کنید که از نظر حرفه ای یک استادان را برای شما کاملا تشریح کرده و شرایط لازم برای سرمایه ‌گذاری در آن را با شما در میان گذاشته است.

هرچند معمولاً برای شرکت در یک دوره ارز دیجیتال لازم است تا شما مبلغی را به عنوان شهریه آموزشی پرداخت کنید اما هنوز هم اتفاق خاصی در زندگی مالی شما رخ نداده و پرداخت هزینه یک دوره آموزشی پدیده خیلی خاصی در فرایند مالی زندگی شما نخواهد بود. از این رو بسیار مهم است که این مرحله را نیز با اهمیت بسیار بالا پشت سر بگذرانید و شرایطی را برای خود فراهم آورید که بتوانید با انتخاب درست و آگاهانه سرمایه گذاری خود را در بازار ارز دیجیتال آغاز نمایید.

در یک دوره آموزشی کامل و جامع برای ورود به بازار ارز دیجیتال شما باید:

  • به شناخت کامل نسبت به بازار ارز دیجیتال برسید و جزئیات این بازار را از ابتدا تا انتها به صورت کامل بشناسید.
  • روش های سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را موبه‌مو و با معایب و مزایا و پتانسیل های مختلف آنها بشناسید و بتوانید گزینه را انتخاب کنید که از هر نظر متناسب با نوع دیدگاه شما نسبت به سرمایه گذاری باشد.
  • قدم های اولیه سرمایه ‌گذاری در بازار را در کنار افراد باتجربه و اساتید خبره بردارید و از تجربیات آنها برای انجام معاملات این بازار استفاده کنید.

آیا دوره ارز دیجیتالی که انتخاب کرده ای چنین شرایطی دارد و شما در حال استفاده از بهترین دوره آموزش ورود به بازار ارز دیجیتال هستید یا اینکه تنها یک دوره آموزشی انتخاب کرده اید که شما را بیشتر در گمراهی قرار دهد و سریال اتفاقات بد را برای شما پی درپی قرار دهد؟ با توجه به اینکه در یک دوره آموزشی شما در کنار یک استاد و کسی که تجربه فعالیت های مالی در بازار ارز دیجیتال دارد، تمام جزئیات و قدم‌های اولیه ورود به این بازار را پشت سر می گذرانید و دیدگاه استاد روی دیدگاه شما هم در شرایط فعلی و هم در آینده تاثیر مستقیم خواهد گذاشت به همین دلیل بسیار مهم است که شما از کدام دوره برای آموزش این بازار استفاده نمایید.

یکی از وجه تمایز های اصلی افراد موفق در فرایند سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال با کسانی که به موفقیت قابل توجهی نرسیده باشند همین انتخاب دوره آموزشی مناسب است. بازار ارز دیجیتال بازار بسیار گسترده‌ای است و مطالب آموزشی فوق العاده زیادی را میتوان درباره این بازار پیدا کرد که بسیاری از آنها بیشتر از اینکه آموزش سرمایه گذاری در این بازار باشند گمراه کننده ذهن شما نسبت به شرایط موجود خواهند بود. به همین دلیل شما باید دقت بسیار زیادی برای انتخاب بهترین دوره آموزشی برای خود داشته باشید تا در نهایت بتوانید با موفقیت فرآیند ورود به بازار ارز دیجیتال را پشت سر گذاشته و خود را به عنوان یک فرد موفق در این بازار قلمداد کنید.

۴- تمرین در انجام معاملات همراه با استاد

آموزش نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال را در چهارمین مرحله یعنی تمرین معاملات همراه با استاد ادامه میدهیم. البته این مرحله به شدت بستگی به انتخابی که شما برای ورود به بازار ارز دیجیتال و نحوه سرمایه گذاری در این بازار گرفته باشید دارد و اگر روش سرمایه گذاری شما خیلی با معاملات کوتاه مدت همراه نباشد می توانید شرایط متفاوت تری را برای خود در کنار استاد و داشته باشید.

معاملات بازار ارز دیجیتال در دو روش سرمایه گذاری در بازار فیوچرز ارز دیجیتال و بازار اسپات قابل انجام است که هر دوی این بازارها شرایط خاص خود را داشته و به هیچ وجه نمی توان آنها را از نظر ماهیت با یکدیگر برابر دانست. بسیار مهم است که شما روزهای اولیه معامله گری خود در بازار را حتماً در کنار یک فرد با تجربه و استادی که تجربه انجام ماموریت اینچنینی را در بازار ارز دیجیتال داشته باشد پشت سر بگذرانید.

این مهم باعث می شود تا شما قدم های اولیه معامله گری را در کنار یک فرد با تجربه، تجربه کنید و این موضوع به میزان قابل توجهی باعث کاهش ریسک معاملات شما در بازار خواهد شد.

نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال این مرحله میزان اهمیت بسیار زیادی برای انجام معاملات موفق و یک شروع حرفه ای در بازار ارز دیجیتال برای شما دارد. اگر بتوانید معاملات خود را در بازار ارز دیجیتال به گونه ای پیش ببرید که شرایط برای شما از همان ابتدا تا حرفه ای باشد در نهایت این امکان برای شما وجود خواهد داشت تا بتوانید از تمام ابزار ها به صورت کاملا حرفه ای و ایده آل استفاده کنید. بسیاری از افراد حتی اگر اشتباهات رایج در ارز دیجیتال را بشناسند و از همان ابتدا به دنبال شرایطی باشند که بتوانند مانع از به وجود آمدن چنین اشتباهاتی شوند، باز هم ممکن است شرایط برای آنها پیچیده شود زیرا تجربه کافی و لازم برای معامله گری در این بازار را نداشته و به همین دلیل ممکن است معاملات آنها تحت تاثیر قرار بگیرد.

با توجه به اینکه هیچ راهی برای کسب تجربه در بازار ارز دیجیتال مانند بازار فارکس وجود ندارد و معمولاً معامله گران می توانند بدون سرمایه اولیه تجربه مناسبی در این بازار به دست آورند بنابراین انجام معاملات ابتدایی در کنار استاد باعث می شود تا شما قدرت معاملاتی قابل توجهی را برای خود ایجاد نمایید و اشتباهات رایج در ارز دیجیتال دور بمانید. البته نه اینکه شما بدون سرمایه نمی توانید استراتژی های مختلف را در معاملات ارز دیجیتال امتحان کنید خیر بلکه واقعیت این است که کسب تجربه بدون ورود سرمایه اولیه ممکن است شما را از برخی از نکات مربوط به بازار دور نگه دارد.

بسیار مهم است که شما شرایطی را برای خود به وجود آورید که می توانید از تجربیات دیگران در این بازار استفاده کرده و همان اشتباهات معامله گران قبلی را مرتکب نشوید. اساتید معمولاً به دلیل تجربه بسیار بالای معاملاتی در این بازار این امکان را دارند تا در کنار آموزش‌های حرفه‌ای شرایط را برای شما به گونه ای پیش ببرند که بتوانید این آموزش ها را نیز در معاملات خود از بین ببرید.

۵- تمرین در یک حساب دمو برای تسلط بیشتر

لازم است تا شما استراتژی های معاملاتی مورد نظر خود را در بازار ابتدا به صورت دمو و بدون وارد کردن پول اولیه امتحان نمایید. البته هرچقدر هم متذکر شویم که تمرین در یک حساب دمو چقدر می تواند معاملات موفقی را برای شما در بازار ارز دیجیتال رقم بزند باز هم بسیاری از افراد به این موضوع دقت کرده و سعی می کنم همان شرایط اولیه مد نظر خود را در ذهن برای معاملات خود پیاده سازند. واقعیت اینست که انجام معاملات در بازار ارز دیجیتال با چالش‌های بسیار زیادی همراه است اگر شما نتوانی تجربه خود را قبلا در حساب دمو تقویت کنید نمی توانید در نهایت در این بازار شرایط خوبی را برای خود رقم بزنید.

نکته منفی انجام معاملات دمو این است که با توجه به اینکه شما پول واقعی وارد بازار نکرده‌اید معمولاً احساسات و عواطف نیز خیلی تاثیر چندان زیادی روی نحوه معاملات شما نخواهند داشت و از این بابت با چالش چندان زیادی روبرو نخواهید شد. همانطور که می دانید یکی از مهمترین و اصلی ترین مشکلات کاربران در فرایند معاملات در بازار ارز دیجیتال همون شدن احساسات در معاملات است و نبود آن در فرایند معاملات دمو باعث می شود تا شما نتوانید تقویت خوبی روی این بخش از پیش نیازهای اولیه برای معاملات خود را ایجاد کنید.

اما با این حال این مرحله اهمیت بسیار زیادی برای تست کردن استراتژی های معاملاتی برای شما دارد و می توانید با استفاده از آن سبک معاملاتی خود را در بازار به صورت کامل مورد آزمایش قرار دهید تا تمام نقاط ضعف و قوت آن مشخص گردد. شما می توانید بدون اینکه هیچ هزینه ای در بازار صرف کنید و بدون هیچ ضرری استراتژی های معاملاتی خود را در بازار تست نمایید و البته در کنار آن میزان تسلط خود به تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را نیز افزایش دهید تا از این تغییر بتوانید در شروع معامله با پول واقعی با قدرت بالایی وارد شوید و از این بابت هیچگونه چالشی پیش روی شما قرار نگیرد.

۶- تامین سرمایه

آموزش نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال را با معرفی ششمین مرحله برای این منظور یعنی تامین سرمایه لازم برای انجام معاملات در بازار ادامه میدهیم. سوال بسیار مهم اینجاست که چه مقدار سرمایه اولیه برای ورود به بازار ارز دیجیتال لازم است یا این بازار با چه مقدار سرمایه می تواند شما را تبدیل به یک معامله گر موفق نماید؟

برای اینکه شما بتوانید یک سرمایه گذاری مطمئن و جذاب را در بازار ارز دیجیتال برای خود رقم بزنید لازم است تا سرمایه های خود را به دو بخش مختلف تقسیم کرده و در هر یک از این بخش ها مبلغ سرمایه قابل توجهی هم داشته باشید. یک بخش از سرمایه گذاری شما باید در فرایند معاملات طولانی‌مدت و برای هولد کردن ارز دیجیتال اختصاص یابد و بخش دیگری از سرمایه های شما نیز برای رسیدن به درآمد ثابت در فرایند نوسان گیری در ارز دیجیتال اختصاص یابد.

نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال با توجه به اینکه رمز ارزها در دراز مدت سودآوری قابل توجهی دارند و می توانید از مزیت های آن ها برای رسیدن به سود های خیلی زیاد استفاده کنید بنابراین هر چقدر مبلغ بیشتری برای سرمایه گذاری بلند مدت در نظر بگیرید میتواند جذابیت‌هایی روش سرمایه گذاری را برای شما افزایش دهد. البته این که خانه و ماشین خود را به فروش رسانده و آنها را برای خرید ارز دیجیتال در نظر بگیرید. شما حتماً باید یک استراتژی مشخص برای وارد کردن سرمایه به بازار ارز دیجیتال داشته باشید و این استراتژی است که می تواند تعیین کند که شما چه میزان سرمایه برای این بازار نیاز دارید و یا اینکه چه مقدار از سرمایه های مازاد شما می تواند برای سرمایه گذاری وارد بازار ارز دیجیتال شود.

از طرف دیگر بخش دیگری از سرمایه ها نیز باید برای نوسان گیری در بازه های زمانی کوتاه مدت در بازار ارز دیجیتال قرار بگیرد. خود این بخش از سرمایه های شما می تواند یا فقط در معاملات اسپات و یا هم در معاملات اسپات و هم در معاملات فیوچرز ارز دیجیتال به کار گرفته شود.

۷- ورود به معاملات

در نهایت در آخرین مرحله نوبت به ورود به معاملات بازار ارز دیجیتال می رسد و شما لازم است تا در این مرحله سرمایه گذاری خود را آغاز نمایید. این مرحله آخرین مرحله برای ورود به ارز دیجیتال است اما متاسفانه شاهد هستیم که همسر کاربرانی که به تازگی وارد بازار ارز دیجیتال می شوند از این مرحله کار خود را آغاز کرده و قبل از آن هیچ کدام از مراحل قبلی را پشت سر نمی گذارند.

البته که ورود به بازار ارز دیجیتال شرایط خاص خود را دارد و تمایز میان افراد موفق و افراد ناموفق در بازار ارز دیجیتال همین نحوه ورود آنها به بازار است. برخی ها ترجیح می دهند تا خیلی سریع و بدون در نظر گرفتن شرایط وارد بازار ارز دیجیتال شویم و برخی ها نیز تصمیم می گیرند و کاملاً آگاهانه و بر اساس اصول سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال وارد این بازار شوند. شما می توانید نتایج افرادی که قبلاً به روش های مختلف وارد بازار شده اند را مشاهده نمایید و ببینید که اگر شرایط خوبی برای سرمایه گذاری خود در نظر نگیرید در نهایت بازار ارز دیجیتالی زن می تواند کمکی به شما نماید و خیلی زود مجبور به ترک این بازار با شکست های خیلی زیاد خواهید شد.


چگونگی ورود به بازار ارز دیجیتال چقدر طول می کشد؟


بسیار سوال بسیار مهم دیگری که باید به آن پاسخ دهیم این است که به ورود به بازار ارز دیجیتال چقدر طول میکشد و اگر یک کاربر بخواهد از ابتدا تمام مراحل بالا را قدم به قدم طی کرده و در نهایت وارد بازار ارز دیجیتال شود چه شرایطی را تجربه خواهد کرد. برای رسیدن به پاسخ این پرسش که می توانیم بر اساس تجربه اقدام کنیم و هم مقایسه شرایط ورود به بازار ارز دیجیتال با سایر بازارهای مالی مانند بازار فارکس یا بازار بورس داشته باشیم.

به صورت کلی برای اینکه یک معامله گر وارد یک بازار مالی شود و معاملات خود را آغاز نمایند از مرحله شروع به شناخت بازار تا اولین سرمایه گذاری شخصی خود در بازار حدود ۴ تا ۶ ماه زمان نیاز است. در طول این مدت معامله گر باید تمام آموزش های لازم را پشت سر بگذارد و کمکم تمام بسترها و پیش نیازهای لازم برای معامله گری در بازار را فراهم آورد تا بتواند در نهایت یک ورود موفق و حرفه‌ای را در بازار برای خود رقم بزند.

اگر بخواهیم از نظر تجربی نیز این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم نظر مهمون حدود ۴ تا ۶ ماه زمان بسته به میزان وقتی که هر کسی برای آموزش های ابتدایی و ورود به این بازار قائل می‌شود زمان نیاز است تا شما تمام پیش نیازهای لازم برای معامله گری در بازار ارز دیجیتال را فرا بگیرید. البته همانطور که اشاره کردیم در طول این بازی زمانی شما می توانید همراه با اساتید مختلف در بازار معامله کنید و سبک های معاملاتی و استراتژی های معاملاتی خود را روی بازار پیاده سازی کنید.

در دوره ارز دیجیتال در کانون بورس کردن چند جلسه آموزشی ابتدایی که بیشتر ماهیت بازار ارز دیجیتال و اصطلاحات اولیه ارز دیجیتال در آن آموزش داده میشود فرایند معاملاتی خود را با سرمایه کم در بازار آغاز می نمایند و به مرور و با جلوتر رفتن جلسات می تواند آموزش های بیشتری را نیز به معاملات خود در بازار و تحلیل های خود اضافه کنند.

از این گذشته اساتید در همان قدم ابتدایی شرایط لازم برای  گری را برای کاربران و دانش پذیران به نحوی آماده می‌کنند که آنها بتوانند هر کدام از آموزشهای حرفه ای مربوط را به صورت جداگانه در بازار تست نمایند و از این طریق رفته‌رفته علاوه بر کسب آموزش‌های حرفه‌ای لازم برای تحلیل گری و معامله گری در بازار ارز دیجیتال بتوانند آن را آموزش ها را به صورت کامل در بازار اجرا کنند.


آیا با این مراحل موفقیت در ارز دیجیتال تضمین شده است؟


دربند های قبلی سعی کردیم تاب نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال را به صورت کاملاً حرفه ای و برنامه ریزی شده برای شما عنوان کنیم. مثل ما ممکن است این سوال در ذهن شما به وجود آمده باشد که آیا اگر دقیقا طبق مراحل بالا فرایند ورود خود به سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را انجام دهید احتمال موفقیت شما چقدر است و آیا موفقیت شما در بازار تضمین شده خواهد بود یا خیر؟

نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال واقعیت این است که هیچ تضمینی در بازارهای مالی وجود ندارد و اینکه بخواهیم کسی را قبل از ورود به بازار ارز دیجیتال به عنوان یک فرد موفق معرفی کنیم هم چندان تصمیم منطقی به نظر نمی رسد. اما چیزی که مسلم است را می توانیم به نکات زیر به شما بیان کنیم:

در درجه اول اگر شما طبق این برنامه ریزی فرایند ورود خود به بازار ارز دیجیتال را انجام دهید احتمال موفقیت شما به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد و می‌توانید این انتظار را از خود داشته باشید که حتماً شرایط خوبی را در بازار برای خود رقم بزنید و مانند افراد شکست خورده و در همان ابتدا بازار را ترک نکنید.

از این گذشته اگر شما در کنار رعایت این مراحل برای ورود به بازار ارز دیجیتال نکات مربوط به امنیت در این بازار و همچنین نوع سرمایه گذاری خود و فعالیت شما در بازار تضمین شده خواهد شد.

به عنوان مثال بسیاری از کاربران علاقه دارند که با یک سرمایه ۱۰۰ دلاری وارد بازار فیوچرز ارز دیجیتال شده و در کمتر از یک ماه ارزش دارایی های خود را به یک میلیون دلار افزایش دهند. ولی اگر شما روزی صد معامله انجام دهید و در هر معامله ۱۰۰ درصد سود به دست آوری در طول یک بار می توانید از سرمایه ۱۰۰ دلاری خود را به یک میلیون دلار تبدیل کنید اما آیا واقعاً چنین روندی در بازار امکان پذیر است و هیچ سرمایه گذاری چه می شود را برای خود پیش آورده است؟

وقتی شما به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن و ایده آل در بازار ارز دیجیتال باشید و سرمایه خود را به گونه ای تقسیم کنید که ریسک معاملاتی شما به حداقل میزان ممکن برسد و از طرف دیگر از پتانسیل بالای بیت کوین و رفقا در بازه‌های زمانی طولانی مدت استفاده کنید می توانید یک سرمایه گذاری فوق العاده جذاب را برای خود رقم بزنید و در یک بازه زمانی یکی دو ساله موفقیت خود را در بازار ارز دیجیتال تضمین نمایید.

اگر شما از سبک معاملاتی موفقی استفاده نمایید که در دوره آموزشی به صورت کامل به شما آموزش داده می شود نکاتی که در این مقاله با شما در میان گذاشتیم را نیز سرلوحه فرایند معاملاتی خود در بازار نمایید در یک بازه زمانی یکی دو ساله می توانید ارزش دارایی های خود را به بیش از ده ها برابر افزایش دهید که می‌تواند هر شرایطی را برای شما ایجاد کند که بتوانید یک زندگی موفق مالی نیز برای خود رقم زده باشید.


اقدامات عملی برای ورود به بازار ارز دیجیتال


حالا نوبت به این رسیده تا نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال را به صورت عملیاتی و بر اساس اقدامات عملی برای شما تشریح کنیم. تمام چیزهایی که تا اینجای مقاله به آنها اشاره کردیم همگی نکاتی هستند که شما به صورت تئوری باید آنها را برنامه ریزی کرده و کم کم انجام دهید اما با فرض اینکه شما در حال انجام تمام این مراحل هستید و برای ورود به خود بازار و پلتفرم های موجود برای خرید و فروش ارز دیجیتال چه فرایندی را باید طی کنید؟

همان طور که در بند قبل اشاره کردیم خطرات ارز دیجیتال دائماً در کمین معامله گران و سرمایه گذاران در این بازار هستند را برای اینکه شما به عنوان یک معامله گر موفق به توانید این خطرات را از خود دور نگه دارید بایستی اقدامات احتیاطی برای سرمایه ‌گذاری در این بازار را فرا بگیرید و از این اقدامات برای بهینه کردن شرایط سرمایه گذاری خود استفاده کنید. در این بخش از مقاله با معرفی اقدامات عملی ورود به ارز دیجیتال سعی داریم تا شما را در اولین قدم باید اقدامات آشنا کنیم تا در نهایت شما بتوانید یک فرایند فوق العاده قدرتمند را در سرمایه گذاری خود رقم بزنید.

۱- با انواع صرافی ارز دیجیتال آشنا شوید و یک صرافی انتخاب کنید

اولین اقدام عملی برای ورود به بازار ارز دیجیتال انتخاب یک صرافی است. تمام معاملات در بازار ارز دیجیتال از طریق صرافی امکان پذیر است. انواع صرافی در ارز دیجیتال در واقع همان کارکرد انواع کارگزاری در بازار بورس و انواع بروکر در بازار فارکس را دارد و شما برای انجام معاملات خود در بازار نیاز است تا از خدمات صرافی ها استفاده نمایید. یک صرافی با امکان اتصال کاربران مختلف به یکدیگر شرایط لازم برای خرید و فروش ارز دیجیتال را فراهم می آورد و شما می توانید با عضویت در یک صرافی ارز دیجیتال و واریز پول به حساب آن برای خرید ارز دیجیتال و تبدیل پول خود به رمز ارزهای مختلف اقدام نمایید.

نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال البته شایان ذکر است که روش های دیگری هم برای خرید ارز دیجیتال وجود دارد و شما می توانید از سایر روشهای کاربردی برای این منظور نیز استفاده نمایید که البته همگی آنها شرایط خوبی ندارند و ممکن است چالش هایی را در فرآیند سرمایه گذاری شما ایجاد نمایند.

با این حساب یکی از اولین و مهمترین اقدامات احتیاطی شما برای انجام معاملات بهینه در بازار ارز دیجیتال انتخاب یک صرافی کاملاً مطمئن و ایده آل برای معامله گری در این بازار را از این اقدام به این راحتی ها نخواهد بود. اگر اخبار بازار ارز دیجیتال را دنبال کرده باشید حتما میدانید که در سال‌های گذشته اتفاقات بسیار ناگواری رخ داده و افراد زیادی بودند که دارایی خود را در بازار ارز دیجیتال به دلیل ناکارآمد بودن صرافی ها از دست داده و نتوانستند هیچ اقدامی هم علیه صرافی ها انجام دهند.

این نکته به وضوح نشان می‌دهد که اهمیت انتخاب صرافی را نباید سرسری بگیرید و حتماً باید تحقیقات کاملی در این باره انجام دهید تا بتوانید در نهایت از خدمات صرافی‌های استفاده کنید که شرایط ایده‌آلی برای سرمایه گذاری و خرید و فروش رمز ارز ها برای شما فراهم می آورند. برای این منظور شما می توانید از سری مقالات انواع صرافی ارز دیجیتال استفاده کنید که در این مقالات با سعی کرده ایم تا تمام جزئیات لازم برای انتخاب یک صرافی ایده آل را به شما تشریح کنیم و از این گذشته صرافی های معتبر داخلی و خارجی را نیز به شما معرفی کردیم تا شما به وجود آید تا یک سرمایه گذاری فوق العاده جذاب را برای خود رقم بزنید.

۲- با انواع کیف پول ارز دیجیتال آشنا شوید و یک کیف پول انتخاب کنید

دومین اقدام عملیاتی برای ورود به بازار ارز دیجیتال انتخاب یک کیف پول مناسب برای نگهداری از رمز ارزها است. همانطور که می دانید و احتمالا نشنیده‌اید ارزهای دیجیتال را باید در یک کیف پول نرم افزاری یا یک کیف پول سخت افزاری نگهداری نمایید و برای این منظور نکات و موارد بسیار مختلفی را باید در نظر بگیرید.

قبل از هر چیزی باید تطابق دهید که آیا از کیف پول مورد نظر شما می توان برای نگهداری از رمز ارز های مدنظر استفاده کرد یا اینکه آنها شرایط خوبی از این بابت ندارند و بهتر است از کیف پول های دیگری استفاده نمایید. شما باید در میان انواع کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری و سخت افزاری گزینه های را انتخاب نمایید که از نظر اعتبار و کیفیت در شرایط خوبی قرار داشته باشند و اکثر کاربران در بازار ارز دیجیتال در حال استفاده از آن‌ها باشند.

نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال قابلیت ها و ویژگی های دیگری بجز امنیت نیز برای انتخاب یک کیف پول مناسب است که شما کم کم با کسب آموزش‌های حرفه‌ای در این بازار می توانید از آنها نیز استفاده نمایید. اگر با ق فرایند سهام گذاری ارز دیجیتال آشنا باشید و با این روش سرمایه گذاری نیز به صورت حرفه ای آشنا شده باشید می دانید که باید از کیف پول های مناسب برای سهام گذاری رمز ارز ها استفاده کنید تا از این طریق نیز از آنها سود به دست آورید.

کیف پول های نرم افزاری مانند تراست ولت یا متامسک و حتی کوینومی و اتمیک ولت کیف پول های بسیار مناسبی هستند که در حال حاضر طرفداران بسیار زیادی داشته و کاربران زیادی در حال استفاده از آنها هستند و شما می توانید به صورت رایگان پلتفرم این کیف پول ها را دانلود کرده و از آنها برای نگهداری از ارز دیجیتال مورد نظر خود استفاده کنید. در سری مقالات آموزش کیف پول ارز دیجیتال ما سعی کرده ایم تا تمام این کیف پول ها را با جزئیات به شما آموزش دهیم تا هم نحوه استفاده از آن‌ها را بدانید و هم نحوه بالا بردن امنیت حساب کاربری خود در یک کیف پول را نیز به شناسی و بتوانید شرایط ایده آلی از نظر امنیت نیز برای دارایی های خود در این بازار در نظر بگیرید.

در میان کیف پول های سخت افزاری نیز وانت هایی مانند لجر و ترزور بهترین گزینه های موجود در بازار هستند که البته برای داشتن آنها لازم است تا هزینه هایی را بپردازید که البته شما باید از همان ابتدا تجزیه و تحلیل کنید که آیا نیاز به خرید یک کیف پول سخت افزاری دارید یا اینکه نه تمام سرمایه گذاری شما می تواند در همان کیف پول نرم افزاری انجام شود و نیازی به خرید و هزینه کردن برای یک کیف پول سخت افزاری ندارید.

۳- انواع ارز دیجیتال را بشناسید

سومین اقدام عملیاتی که شما برای ورود به بازار ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در این بازار باید انجام دهید آشنایی با انواع ارز دیجیتال و پتانسیل بالای آنها برای سودآوری است. ارز دیجیتال بیت کوین چیست و چه ویژگی هایی دارد و چرا به عنوان پادشاه رمز ارزها شناخته می شود؟ ارز دیجیتال اتریوم چیست و چه قابلیت هایی در بلاک چین آن وجود دارد که باعث شده تا در حال حاضر بلاک چین اتریوم تبدیل به بهترین و جذاب ترین بلاکچین در میان کل بازار ارز دیجیتال شود؟ به همین ترتیب شما باید با دوج کوین، شیبا، سولانا، ایاس و بقیه رمز ارزهای موجود در بازار آشنا شوید و بدانید که هر یک از آنها چه ویژگی هایی دارند و کدام یک می تواند گزینه ی بهتری برای سرمایه گذاری در طولانی مدت و کدام یک می تواند گزینه بهتری برای سرمایه گذاری در کوتاه مدت برای شما باشند.

همچنین لازم به توضیح است که انواع ارز دیجیتال در حوزه های مختلف این تعریف می شوند که هر یک از این حوزه ها شرایط خاص خود را نیز دارند. ارزهای دیجیتال حوزه متاورس، ارزهای دیجیتال حوزه وب ۳ و سایر حوزه ها مانند دیفای هوش مصنوعی و موارد دیگر هر کدام جایگاه خاص خود را برای سرمایه ‌گذاری داشته و شما باید سرمایه های خود را به گونه ای در بازار تقسیم کنید که تمام این حوزه ها را در بر بگیرد و بتوانید یک سرمایه گذاری مطمئن و با کمترین میزان ریسک برای خود رقم بزنید. رسیدن به چنین شرایطی امکان پذیر نخواهد بود جز اینکه شما با انواع ارز دیجیتال آشنا باشید و ماهیت آنها را برای آینده درک نمایید.

برای این مرحله از اقدامات عملیاتی برای ورود به بازار ارز دیجیتال نیز نیاز به اقدام خیلی پیچیده ای نخواهد داشت نمی توانید با مطالعه سری مقالات انواع ارز دیجیتال و همچنین معرفی و پیش بینی ارز دیجیتال شرایط لازم برای این مرحله را نیز به دست آورید و بتوانید با شناخت کافی نسبت به بازار مراحل بعدی را طی کنید.

۴- در یک صرافی داخلی حساب باز کنید و پول خود را وارد آن نمایید

مرحله بعدی برای اقدامات عملیاتی برای ورود به بازار ارز دیجیتال واریز پول به حساب یک صرافی داخلی و باز کردن حساب در آنها است. همانطور که می‌دانید صرافی های خارجی از نظر حجم معاملاتی شرایط بسیار بهتری نسبت به صرافی های داخلی دارند اما واقعیت این است که کاربران ایرانی برای ورود به بازار ارز دیجیتال نیاز است که در قدم اول در یک صرافی داخلی حساب باز نمایند زیرا امکان واریز مستقیم پول به حساب در صرافی خارجی وجود ندارد.

در حال حاضر صرافی های مختلفی در داخل بازار ایران فعالیت می نمایند که شما می توانید از خدمات هر یک از آنها برای این منظور استفاده نمایید. البته دوباره باید یادآوری کنیم که استفاده از خدمات تمام صرافی ها برای شما مناسب نخواهد بود و حتماً باید تسویه صرافی های بگذارید که شرایط خوبی دارند. در مقالات معرفی صرافی داخلی ارز دیجیتال سعی کردیم تمام پیش نیازهای لازم برای انتخاب بهترین صرافی ها را به شما معرفی کنید تا شما بتوانید از خدمات شرکت‌های استفاده کنید که ایده آل ترین شرایط را برای کاربران خود در بازار ایجاد می نمایند و استفاده از خدمات آنها تا اندازه زیادی می تواند اطمینان معاملات شما را افزایش دهد.

نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال نکات و مواردی مانند حجم بالای معاملات یا تعداد کاربران زیاد و حتی بررسی کاربردهای معاملاتی در نظر گرفته شده از سوی صرافی ها همگی شرایطی هستند که شما باید حتما آنها را در نظر بگیرید تا از خدمات بهترین صرافی استفاده نمایید تا در نهایت امنیت و کیفیت معاملات شما در بازار کاملا حفظ شود. هرچند صرافی های داخلی معمولاً باید تحت مجوز های قانونی فریاد فعالیت خود را انجام دهند اما خیلی از صرافی ها به دلیل نداشتن تعداد کاربران مناسب معمولاً خدمات خوبی را ارائه نمی کنند و استفاده از خدمات آنها باعث می شود تا شما نتوانید اهداف معاملاتی خود را به خوبی انجام دهید.

۵- معاملات اولیه خود را در صرافی داخلی انجام دهید

در پنجمین مرحله از اقدامات عملی برای ورود به بازار ارز دیجیتال نوبت به این موضوع می رسد که شما معاملات اولیه خود را در همان صرافی های داخلی انجام دهید. به صورت کلی شما برای خرید ارز دیجیتال سه روش مختلف را در اختیار دارید که یک روش آنها مربوط به صرافی های داخلی و دو روش آنها مربوط به صرافی های خارجی است. با توجه به اینکه برای خرید ارز دیجیتال در حساب صرافی خارجی نیاز است و شما یک مرحله انتقال را اضافه تر بر صرافی داخلی انجام دهید به همین دلیل معمولاً استفاده از خدمات صرافی خارجی برای شما گرانتر تمام خواهد شد و ممکن است نیاز به پرداخت هزینه بیشتری داشته باشید. به این ترتیب شما باید برخی از معاملات خود را که نیازی به استفاده از خدمات صرافی خارجی ندارید در همان صرافی های داخلی انجام دهید و بقیه نیاز های خود را از حساب صرافی های خارجی انجام دهید.

به عنوان مثال فرض کنید که شما به دنبال خرید بیت کوین هستید و سعی داریم تا بر روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید. اگر قیمت آن در یکی از صرافی های داخلی دقیقا مشابه با قیمت بازار جهانی است چه نیازی دارد که شما پول خود را به حساب صرافی خارجی انتقال دهید که این موضوع باعث افزایش کارمزد های شما خواهد شد. البته تمام رمز ارزها شرایط مشابهی با بیت کوین ندارند و تنها رمز ارزهای که شناخته شده بوده و معمولاً در لیست اکثر صرافی های داخلی وجود دارند از نظر قیمت و شرایط خرید چنین وضعیتی دارند.

با این حساب شما می توانید بخشی از فرایند سرمایه ‌گذاری خود که خرید و نگهداری طولانی مدت از رمز ارزهای شناخته شده و معتبر موجود در بازار است را در حساب صرافی داخلی انجام دهید و برای منزل نیازی به استفاده از صرافی های خارجی نخواهید داشت. اتفاقاً نکته بسیار جالب این جاست که بخش اعظمی از سرمایه های شما در بازار نیز به همین روش سرمایه گذاری مربوط بوده و شما باید با دقت بسیار بالا صرافی های داخلی را بررسی کرده و بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید تا در نهایت بتوانید یک سرمایه ‌گذاری مناسب و به دور از خطرات ارز دیجیتال را برای خود رقم بزنید.

نکته بسیار مهمی که در این باره باید به آن اشاره داشته باشیم این است که در بسیاری از سایت ها و منابع همراه با معرفی بهترین صرافی های داخلی لینک هایی برای عضویت در این صرافی ها در اختیار شما قرار می‌گیرد که این لینک های عضویت برای سایت های مورد نظر درآمدهای به دنبال خواهد داشت. جدا از اینکه این درآمد چگونه بدست می آید و چه شرایطی دارد نباید قرار گرفتن لینک ها باعث شود تا شما سریع به یک منبع اعتماد کنید و حساب خود را به صرافی انتقال دهید که ممکن است شرایط خوبی نداشته باشد. با توجه به اینکه ما در کانون بورس به هیچ وجه چنین خدماتی ارائه نمی‌کنیم و چنین وضعیتی نداریم هیچ نگرانی از این بابت نیز نداشته و به راحتی می توانید تمام صرافی ها را برای شما آنالیز کرده و بهترین گزینه را به شما معرفی نماییم.

۶- برای حضور در بازار حرفه ای تتر بخرید

قدم بعدی برای ورود به بازار ارز دیجیتال که باید به صورت عملیاتی انجام دهید خرید تتر برای ورود به بازار حرفه ای در این بازار است. دربند قبلی اشاره کردیم که شما می توانید فرایند سرمایه ‌گذاری خود را بدون نیاز به انتقال پول به حساب صرافی خارجی در همان صرافی داخلی انجام دهید و حتی برای این منظور نیاز به تبدیل پول خود به ارز دیجیتال تتر هم نداشتید و می توانستید به صورت ریالی رمز ارز های مورد نظر خود را خریداری نمایید.

نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال گاهی اوقات شما نمی توانید خرید خوبی در بازار ریالی داشته باشیم و بهتر است پول خود را ابتدا به استیبل کوین تتر تبدیل کرده و سپس در بازار تتری خرید خود را انجام دهید. با توجه به اینکه معاملات در بازار تجاری در بهترین صرافی های داخلی دقیقاً مطابق با بازار جهانی انجام می پذیرد و قیمت ها در این بازار تفاوتی با صرافی های خارجی ندارد از این رو شما می توانید از این فرایند استفاده کنید تا برخی از رمز ارزهایی که کمتر شناخته شده تر هستند را نیز در لیست خرید خود قرار دهید.

البته دقت داشته باشید که در این فرآیند همچنان چالش بسیار بزرگ حجم معاملات پیش روی شما قرار می گیرد و ممکن است شما می‌توانید در یک فاصله زمانی مناسب تمام رمز ارزهای مورد نظر خود را خریداری نمایید و به همین دلیل است که ما هنوز خرید ارز دیجیتال با استفاده از خدمات صرافی های خارجی را به صورت کامل از لیست حذف نکردیم و هنوز شما نیاز دارید تا برای بخشی از سرمایه گذاری خود از خدمات صرافی های خارجی نیز استفاده کنید که در ادامه به معرفی شرایط آن ها خواهیم پرداخت.

۷- تترهای خود را به حساب صرافی خارجی انتقال دهید

همان طور که اشاره کردید بخشی از سرمایه گذاری شما در بازار ارز دیجیتال باید در حساب صرافی های خارجی انجام پذیرد و برای این منظور لازم است تا در قدم اول پول خود را در یک صرافی داخلی به تتر تبدیل کرده و سپس تتر های خود را از حساب صرافی داخلی به حساب صرافی خارجی انتقال دهید. قبل از هر چیزی شما باید از خدمات یک صرافی خارجی استفاده نمایید که هم اعتبار قابل توجهی داشته باشد و هم چالشی در استفاده از خدمات آن برای کاربران ایرانی وجود نداشته باشد. زیرا بسیاری از صرافی ها با وجود اعتبار بسیار زیادی که دارند ارائه خدمات به کاربران ایرانی را در دستور کار خود قرار نداده و استفاده از خدمات آنها برای ایرانی ها ممنوع است.

از آنجایی که باز کردن حساب در این صرافی ها در آینده ممکن است برای شما چالش برانگیز شده و باعث از بین رفتن تمام دارایی های شما شود از این رو باید از آنها اجتناب نمایید و به سمت استفاده از خدمات صرافی هایی بروید که از این نظر شرایط بهتری را برای کاربران ایرانی فراهم کردند. بعد از اینکه صرافی خارجی خود را انتخاب کردید بایستی با توجه به آموزش های ارائه شده به دنبال باز کردن حساب در این صرافی‌ها با رعایت اصول کامل ایمنی باشید. دقت کنید که هر چند ممکن است در زمان افتتاح حساب چندان چالشی پیش روی شما قرار نگیرد اما چالش‌های اصلی زمانی آغاز خواهد شد که شما پول هنگفتی در حساب خود داشته باشید و در این مواقع است که اگر شما در زمان باز کردن حساب شرایط ایمنی را رعایت نکرده باشید ممکن است با چالش روبرو شده و تمام دارایی های خود را در بازار از دست بدهید.

نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال در مرحله بعدی نوبت به این می رسد که شما تتر های خریداری شده خود را به حساب صرافی خارجی انتقال دهید. استیبل کوین تتر در بازار ارز دیجیتال دقیقاً در نقش پول نقد ظاهر شده و شما با داشتن این رمز در حساب خود می توانید برای خرید هر ارز دیجیتالی اقدام نمایید و سرمایه ‌گذاری خود را در رمز ارزهایی که در صرافی های داخلی لیست نشده اند نیز ادامه دهید. همچنین کسانی که به دنبال یک نوسان گیری کوتاه مدت در بازار ارز دیجیتال و سودآوری از این طریق برای خود هستند نیز می توانند با استفاده از خدمات صرافی های خارجی در بازه زمانی بسیار کوتاهی هر میزان رمز ارز را خریداری نموده و به فروش برسانند.

همچنین برای استفاده از مزیت های بازار فروش ارز دیجیتال نیز شما نیاز به استفاده از خدمات صرافی های خارجی خواهید داشت. البته برای افراد تازه باره توصیه به استفاده از وضعیت های بازار نداریم و در قدم اول توصیه می کنیم که شما تنها از خدمات خرید و فروش مستقیم رمز ارز ها استفاده کنید تا در نهایت با افزایش میزان تجربیات خود بتوانید از سایر پتانسیل های بازار نیز بهره ببرید.

۸- ارزهای دیجیتال خریداری شده را به کیف پول خود انتقال دهید

قدم بعدی برای فرایند سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال این است که شما رمز ارز های خریداری شده خود را به یک کیف پول مناسب که در بخش های قبلی آن را انتخاب کرده اید انتقال دهید. برای برخی از رمز ارزها که امکان استیک کردن آنها در بازار وجود دارند حتماً باید کیف پول های مناسبی را انتخاب نمایید که شرایط لازم را برای شما فراهم آورند و اگر چنین قابلیتی نیز برای یک ارز دیجیتال وجود ندارد باید سراغ کیف پول های ایمنی بروید که شرایط نگهداری کاملاً مطمئنی را برای شما به وجود می آورند.

دقت داشته باشید که نگهداری از رمز ارزها برای طولانی مدت در یکی از حساس ترین مراحل سرمایه گذاری در این بازار اگر شما دقت کافی به این مرحله نداشته باشید ممکن است تمام دارایی های خود را از دست بدهید و تمام تلاش شما برای یک سرمایه گذاری موفق از بین برود. به همین دلیل بسیار مهم است که شما حتماً از یک کیف پول کاملاً مطمئن و ایده آل برای سرمایه گذاری و نگهداری از رمز ارزها استفاده نمایید و حتی اگر حجم سرمایه شما در بازار به میزان قابل توجهی زیاد باشد از انواع کیف پول سخت افزاری کمک بگیرید تا اطمینان شما نسبت به شرایط نگهداری از آنها باز هم افزایش پیدا نماید.

نکته مهم بعدی که در این باره باید با نشانه داشته باشیم این است که شما حتما باید با فرایند انتقال ارز دیجیتال از یک حساب به حساب دیگر نیز آشنا باشید و شبکه های انتقال را بشناسید تا هم با کارمزد های پایین فرآیند انتقال رمز ارز ها را در دستور کار خود قرار دهید و هم در این باره دچار اشتباه نشوید زیرا هر اشتباهی در فرایند انتقال باعث می شود تمام رمز ارزهای شما به صورت کامل از بین برود و دیگر امکان برگشت آنها نیز به هیچ وجه وجود نخواهد داشت.

۹- حتما روش های خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی های را آموزش ببینید

یکی دیگر از نکاتی که در انتهای این مراحل باید به آن اشاره داشته باشیم این است که شما باید حتماً از قبل روش ها و فعالیت های لازم برای خرید و فروش ارز دیجیتال در معاملات اسپات و چه در معاملات فیوچرز را آموزش ببینید و از این آموزش ها برای انجام معاملات خود استفاده کنید. روش های مختلفی برای خرید ارز دیجیتال وجود دارد و هر کدام از این روش ها شرایط و کاربردهای خاص خود را دارد.

نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال به عنوان مثال در فرایند معاملات بازار فیوچرز ممکن است امکان انجام معاملات ایزولیت را داشته باشید و هم امکان انجام معاملات کراس برای شما وجود داشته باشد که هر یک از این دو روش شرایط خاص خود را دارد و شما نمی توانید از هر دوی آنها در یک وضعیت استفاده کنید. از این گذشته معاملات مارجین و یا انتخاب لوریج برای معاملات فیوچرز و حتی نوع سفارشات از جمله سفارشات شرطی یا مستقیم نکات دیگری هستند که برای انجام معاملات موفق و به دور از خطر در بازار ارز دیجیتال باید به آنها دقت داشته باشید و این مهم برای شما به دست خواهد آمد ز با آموزش‌های ابتدایی لازم آن هم به صورت تصویری.

در مقالاتی مانند آموزش ثبت نام در کوینکس و آموزش ثبت نام در کوکوین شما میتوانید تمام جزئیات مربوط به ورود به این صرافی ها و انجام معامله در آنها را به صورت کامل در اختیار داشته باشید و از این جزئیات برای اولین روزهای معاملاتی خود استفاده کنید تا خطر معاملات برای شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. موفقیت در بازار ارز دیجیتال با چالش‌های بسیار زیادی همراه است و ما تمام تلاش خود را داریم تا تمام این چالش ها را برای شما برطرف سازیم اما لازمه اصلی آن نیز اهتمامی است که خود شما در این باره باید داشته باشید.


مهم ترین آموزش های لازم برای ورود به بازار ارز دیجیتال


یکی دیگر از مواردی که برای ورود به ارز دیجیتال باید در نظر بگیرید آموزش های حرفه ای لازم برای معامله گری در این بازار است. بسیاری از شما ممکن است این سوال را در ذهن خود داشته باشید که برای شروع معامله گری در این بازار و در ابتدای ورود به این بازار نیاز به کدام یک از آموزش ها دارید؟ واقعیت این است که بسیاری از کاربران در فرایند معاملات خود در بازار ارز دیجیتال آموزش هایی را پشت سر می گذراند که چندان لازم نیست.

نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال بسیار مهم است که شما از همان ابتدا بدانید که چه آموزش هایی برای ورود به بازار ارز دیجیتال برای شما لازم است و دقیقا در روند آموزش های خود را نیز به نوعی پیش ببرید که هم این موارد را آموزش ببینید و خود را کم کم در آنها تقویت نمایید. اتفاقات تکرار کردن یک آموزش و یا تمرین کردن بیشتر آن در بازار به مراتب می تواند شرایط بهتری را برای شما نسبت به موقعی که آموزش های مختلف را با عمق کم مشاهده می کنید به دنبال داشته باشید.

اگر شما یک دوره آموزشی مناسب انتخاب کنید و هم این دوره آموزشی را چندین بار تکرار نمایید و بتوانید آموزش های کسب شده را در بازار تجربه کرده و مهارت خود را بالا ببرید در نهایت این امکان برای شما به وجود خواهد آمد که به سودآوری در بازار ارز دیجیتال نزدیک شوید. بسیاری از کسانی که در بازار ارز دیجیتال به موفقیت رسیده و در حال انجام معامله در این بازار هستند معمولاً کسانی هستند که خیلی از روش های گوناگونی در معاملات خود استفاده نمی کنند و ترجیح می دهند تا به تکرار یک استراتژی قدرتمند در بازار ادامه دهند.

۱- تحلیل تکنیکال آموزش ببینید

اولین و شاید مهمترین بخش از آموزش های لازم برای ورود به بازار ارز دیجیتال آموزش کامل تحلیل تکنیکال از ابتدا تا حرفه ای برای تحلیل نمودار قیمت رمز ارزها در این بازار است. تحلیل تکنیکال در واقع دانشی است که با استفاده از آن شما می توانید نمودار قیمت ه را مورد تجزیه و تحلیل و آنالیز قرار داده و برای آینده قیمت یک پیش بینی منطقی داشته باشید. به عنوان مثال در زمانی که در حال نگارش این مقاله هستیم قیمت بیت کوین در یک محدوده در بین ۲۰ تا ۲۵ هزار در حال نوسان است. سال ما از شما این است که آینده قیمت بیت کوین چه خواهد بود و در آینده چه شرایطی را باید برای این ارز دیجیتال منتظر باشیم؟

نوسان گیری در بورس تحلیل تکنیکال دانشی است که می‌تواند این قدرت را برای شما به وجود آورد که بتوانیم درباره آینده بیت کوین و سایر رمز ارز ها یک تجزیه و تحلیل منطقی داشته باشید و درباره آنها تصمیم بگیرید. در واقع قدرت معاملاتی شما در بازار ارز دیجیتال با استفاده از تحلیل تکنیکال به وجود خواهد آمد و شما لازم است تا در اولین مرحله از شروع آموزش های خود برای ورود به بازار ارز دیجیتال تحلیل تکنیکال را آموزش ببینید.

البته شایان ذکر است که تحلیل تکنیکال گستردگی بسیار زیادی دارند و به این راحتی ها نیست که شما تنها در یک یا دو جلسه کل تحلیل تکنیکال را آموزش ببینید و بتوانند از آن در معاملات خود در بازار استفاده کنید. تحلیل تکنیکال نیاز به تمرین و ممارست دارد و شما در کنار آموزش‌های تئوری باید روش های موجود برای تحلیل و بررسی قیمت ها را در بازار آزمایش کنید تا بتوانید مهارتهای خود را در این باره به حداکثر میزان ممکن برسانید.

هر چقدر قدرت شما در تحلیل تکنیکال افزایش پیدا کند در نهایت می توانید شرایط بهتری را برای معاملات خود به وجود آورید و احتمال موفقیت شما در بازار نیز به مراتب بیشتر خواهد شد. تحلیل تکنیکال بهترین ابزار تحلیلی برای نمودار قیمت رمز ارزها است و اگر شما می توانید در این روش تحلیلی قدرت کافی به دست آوری در نهایت شانس شما برای انجام معاملات موفق در این بازار نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

۲- استراتژی معاملاتی بسازید

دومین گزینه ای که در روند آموزش های خود برای ورود به بازار ارز دیجیتال باید در نظر بگیرید آموزش استراتژی های معاملاتی مناسب برای این بازار است. همانطور که میدانید استفاده از روش های مختلف تحلیل تکنیکال به تنهایی و به صورت جداگانه نمی تواند روند موفقیت‌آمیزی برای معاملات شما در بازارهای مالی رقم بزند و برای این منظور نیاز است تا در کنار آموزش تحلیل تکنیکال حتماً استراتژی های معاملاتی نیز یاد بگیرید و از استراتژی های معاملاتی برای معاملات خود در بازار استفاده کنید.

نوسان گیری در بورس استراتژی معاملاتی به این معناست که شما ابزارهای تحلیل تکنیکال را به گونه ای در اختیار بگیرید که بتوانید از آنها برای شروع یک عامل تا پایان آن استفاده نمایید و قوانین ثبت شده برای استراتژی مورد نظر تا پایان با شما باقی بماند. در واقع در این نوع از معاملات شما دیگر نمی توانید اظهار نظر شخصی خود را وارد سازید و استراتژیک از پیش تعیین کرده اید همان روند را به شما دیکته خواهد کرد و این روند باید تا انتها مورد استفاده قرار بگیرد.

استفاده از استراتژی های معاملاتی قدرتمند یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های این روزها معامله گران در بازارهای مالی و سرمایه گذاری ارز دیجیتال با آن روبرو هستند و تا زمانی که شما به عنوان یک معامله گر تازه باره نتوانید از استراتژی های خوب در بازار استفاده کنید می توانید موفقیت خود را نیز تضمین شده بدانید. البته داشتن یک استراتژی خوب تنها یک روی سکه است و در آن روی سکه شما باید هم مهارت های لازم و کافی برای استفاده از این استراتژی را به دست آورید و همین که به آن در معاملات خود در بازار پایبند باشید.

در نهایت شما باید در یک دوره آموزشی شرکت کنید که علاوه بر آموزش تحلیل تکنیکال آموزش داشتن یک استراتژی خود را نیز برای شما آماده نماید و استراتژی های معاملاتی مناسب و مخصوص بازار ارز دیجیتال را برای شما در نظر گرفته باشد. مسلماً این دوره آموزشی تنها در زمانی در دسترس شما قرار خواهد گرفت که استاد دوره حتماً یکی از معامله گران موفق به بازار رمز ارزها باشد و از استراتژی‌های خود برای شما نیز بگوید.

۳- پلن معاملاتی مشخص داشته باشید

برای ورود به بازار ارز دیجیتال لازم است تا یک پلن معاملاتی مشخص داشته باشید و تمام فرآیندهای خود را بر اساس همین پلن معاملاتی انجام دهید. پلن معاملاتی یک درجه بالاتر از داشتن استراتژی معاملاتی است و شما در یک پلن معاملاتی می توانید به تمام ابزارها و فرایند هایی که باید در بازار انجام دهید دسترسی مستقیم داشته و همیشه طبق هم آنها رفتار کنید.

پلن معاملاتی به این معناست که شما صبح که از خواب برمی خیزید، نسبت به بازار ارز دیجیتال چه رویکردی باید داشته باشید وقتی برای اولین بار نمودار قیمت یک ارز دیجیتال را باز می‌کنید باید چه روندی را در پیش بگیرید. پلن معاملاتی در واقع دقیقاً برنامه ریزی جزئی شرایط سرمایه گذاری شما در بازار از شما باید به صورت جزئی و دقیق تمام نکات مربوط به سرمایه گذاری خود در بازار را باید در ژورنال معاملاتی خود داشته باشید. چقدر سرمایه باید در بازار داشته باشید و در هر کدام از معاملات خود چقدر سرمایه باید وارد کنید. از کدام یک از تکنیک های ریت سرمایه در ارز دیجیتال استفاده می کنید و از سرمایه گذاری شما به سمت کدام یک از روش‌های سرمایه ‌گذاری در این بازار پیش می رود.

دقت داشته باشید که داشتن یک ژورنال معاملاتی دقیقا همان تفاوتی است که یک سرمایه گذار برنده در این بازار با یک سرمایه گذار تازه کار و یا شکست خورده دارد. کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که در حال حاضر تمام فعالیت خود را در بازار رمز ارزها بر اساس یک ژورنال معاملاتی کامل و دقیق انجام دهد و به همین دلیل کمتر کسی هم می توانید پیدا کنید که در این بازار به موفقیت رسیده و معاملات خود را بر اساس موفقیت های خود پیش می برد.

۴- تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

یکی دیگر از موارد آموزشی بسیار مهم برای ورود به بازار ارز دیجیتال تحلیل فاندامنتال در این بازار است. در تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال شما فرا می گیرید که چگونه ماهیت اصلی رمز ارزها را مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهید و درباره اینکه پروژه آنها یک پروژه مناسب برای سرمایه گذاری است یا خیر تصمیم بگیرید. این بخش از آموزش های ورود به بازار ارز دیجیتالی اهمیت خاص خود را دارند و برای معاملات طولانی‌مدت حتما باید از آن استفاده شود.

نوسان گیری در بورس بسیار مهم است که شما تمام اصول تحلیل فاندامنتال در بازار ارز دیجیتال را فرا بگیرید و حتماً با استفاده از این محصول برای انتخاب بهترین رمز ارز ها برای معاملات خود اقدام نمایید. واقعیت این است که تحلیل فاندامنتال یکی از روش های تحلیلی است که کمتر مورد استفاده کاربران برای انجام معاملات در بازار ارز دیجیتال در دستور کار قرار می‌گیرد و بسیاری از افراد نیز مهارت های کافی برای استفاده از این روش در تشخیص بهترین رمز ارزها برای معاملات خود را ندارند. اما تجربه نشان داده که استفاده از تحلیل فاندامنتال برای موفقیت در این بازار لازم است اگر شما هیچ شناختی نسبت به روش‌های مختلف تحلیل فاندامنتال داشته باشید ممکن است با چالش‌های بسیار زیادی روبرو شده و بتوانید درک درستی نسبت اخبار و شرایط مرتبط با بازار رمز ارزها پیدا کنید.

معامله‌گران مصرف در حال حاضر دائما در حال به روز رسانی اطلاعات خود درباره اخبار مربوط به بازار رمز ارزها هستند و این اخبار برای ما غیر قابل تحلیل خواهد بود اگر با تحلیل فاندامنتال در این بازار آشنا نباشیم. بازار ارز دیجیتال نیز یکی از بازارهای مالی حرفه‌ای در سرتاسر جهان است و برای اینکه بتوانید در این بازار موفق باشید باید دائماً اقتصاد و تاثیر آن را بر روی این بازار ارزیابی نمایید و این موضوع دقیقا مربوط به این روش تحلیلی است و شما باید آموزش‌های لازم برای استفاده از آن در بازار را نیز پشت سر بگذرانید.

البته لازم نیست که برای یادگیری روشهای تحلیل فاندامنتال در بازار ارز دیجیتال حتماً در یک دوره جداگانه شرکت کنید و شما می توانید با انتخاب یک دوره مناسب علاوه بر اصول تحلیل تکنیکال نکات مربوط به این روش تحلیلی برای بازار رمز ارزها را نیز در اختیار داشته باشید و بتوانید از همان ابتدا با استفاده از هر دو روش تحلیل های خود را در بازار انجام دهید. روش تحلیلی قدرت بسیار زیادی برای تشخیص پروژه های کارآمد در بازار ارز دیجیتال دارد و اگر شما به دنبال یک سرمایه ‌گذاری ایده‌آل مخصوصاً بر روی رمز ارزهای است که به تازگی وارد بازار می‌شوند با تکنیک‌های مختلف فاندامنتالی آشنا باشید و از آن ها برای بررسی شرایط موجود بر روی پروژه های دایر در بازار استفاده کنید.

۵- آموزش تحلیل آنچین

یکی دیگر از آیتم های بسیار مهمی که باید آن را نیز در آموزش های اولیه خود برای ورود به بازار ارز دیجیتال در نظر بگیرید آموزش تحلیل آن چین است. در تحلیل آنچین شما یاد میگیرید که چگونه اطلاعات و آمارهای مربوط به بلاک چین های مختلف را مورد تجزیه و تحلیل و آنالیز قرار دهید و تصمیم بگیرید که در حال حاضر چه رفتاری و چه روندی در آنها در حال انجام است. به عنوان مثال فرض کنید که در حال حاضر اکثر معامله گران در بازار ارز دیجیتال به دنبال فروش بیت کوین هستند و شما با مراجعه به شبکه بلاک چین بیت کوین باید بررسی کنید که حجم فروش ها به چه میزان بوده است و آیا این حجم فروش ها با شرایط گذشته بیت کوین ارتباطی دارد یا خیر.

بهترین روش های تحلیلی که اتفاقاً قدرت بسیار زیادی برای تشخیص بهترین زمان ها برای خرید ارز دیجیتال و ورود به بازار رمز ارزها در اختیار کاربران قرار می دهد اصطلاحاً با عنوان تحلیل آن چین شناخته می‌شود که برای معامله گران لازم است تا این روشها را نیز بیاموزند و از آنها نیز برای انجام معاملات بهتر در بازار استفاده کنند.

شاخص بورس چیست این روش تحلیلی مخصوصاً در این روزهای بازار ارز دیجیتال اهمیت به مراتب بیشتری پیدا کرده است و شما می‌توانید با تجزیه و تحلیل و آنالیز رفتار بزرگتر های موجود در بازار رمز ارز ها تشخیص دهید که بهترین زمان برای ورود به بازار رسیده است یا خیر و آیا باید منتظر صعود قیمت‌ها در بازار باشید یا خیر؟ روش تحلیلی همچنین می‌تواند این قدرت را برای شما به دنبال داشته باشد که تشخیص دهید که بر روی چه رمز ارزهایی سرمایه ‌گذاری‌های کلانی در حال انجام است و کدام رمز ارزها دیگر پتانسیل کافی برای سرمایه ‌گذاری را ندارند. به همین دلیل توصیه می کنیم که یادگیری آن را نیز در دستور کار خود برای ورود به بازار ارز دیجیتال قرار دهید تا شانس موفقیت شما در معاملات به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

دقت داشته باشید که این روش تحلیلی معمولاً برای تشخیص بهترین پروژه ها برای طولانی مدت استفاده می شود و برای معاملات کوتاه مدت در بازار رمز ارز ها چندان کاربردی ندارد. بنابراین برای کسانی که به دنبال یک سرمایه گذاری طولانی مدت در این بازار هستند و لازم است و در این مسیر بهترین پروژه ها را تشخیص داده و سرمایه‌های خود را به سمت آن‌ها پیش ببرند لازم است تا این روش تحلیلی را به صورت کامل آموزش دیده و تکنیک های آن برای بررسی بازار و رمز ارزهای مختلف استفاده کنند.

۶- آموزش کار با سایت ها و پلتفرم های مورد نیاز

در نهایت آخرین مرحله برای ورود به بازار ارز دیجیتال و آخرین آموزش های لازم برای منظور آموزش کار با سایت ها و پلتفرم‌های مورد نیاز برای معامله گری در بازار است. شما باید با پلتفرم های مختلف معاملاتی در بازار ارز دیجیتال آشنا باشید و نحوه استفاده از آنها را بدانید و این موضوع برای شما به دست خواهد آمد جز اینکه آموزش های اولیه لازم را در این باره در نظر بگیرید.

به عنوان مثال یکی از سایت های بسیار پرکاربرد برای تحلیل تکنیکال در بازار ارز دیجیتال سایت تریدینگ ویو است. شما باید آموزش کار با سایت تریدینگ ویو را به صورت کامل پشت سر بگذرانید و بدانید که چگونه از ابزارهای مختلف تحلیل تکنیکال در این بازار برای پیشبرد اهداف سرمایه ‌گذاری و معاملاتی خود استفاده نمایید. یا به عنوان یک نمونه دیگر میتوانیم سایت کوین مارکت کپ را در نظر بگیریم که تمام اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل فاندامنتال رمز ارز ها را می توانید در این سایت پیدا کنید.

لازم است تا شما به صورت کامل تمام جزئیات سایت کوین مارکت کپ را آموزش ببینید و از این سایت به صورت کامل در فرایند تشخیص بهترین رمز ارز ها و بررسی پروژه های عالی در بازار ارز دیجیتال استفاده کنید. دقت داشته باشید که استفاده از سایتهای که شرایط بدی داشته باشند می تواند برای شما گمراه کننده باشد و به همین دلیل لازم است تا شما حتما بدانید که کدام سایت ها در بازار ارز دیجیتال مرجع هستند و حتماً از همان ها برای پیشبرد اهداف خود در بازار استفاده نمایید. استفاده از برخی از سایت ها باعث می شود تا قدرت معاملاتی شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند و مطالعه برخی از منابع نیز دقیقاً شرایط برعکس برای شما ایجاد کرده و باعث می شود تا شما بتوانید شرایط خوبی در روند سرمایه گذاری خود در بازار ارز دیجیتال به وجود آورید.

همچنین لازم به توضیح است که شما نباید برای انجام معاملات خود در بازار ارز دیجیتال از سایت های خیلی زیادی استفاده کنید زیرا بسیاری از سایت ها به هیچ وجه کیفیت لازم برای قرار گرفتن به عنوان یک سایت مرجع اطلاعاتی ندارند و انتخاب آنها ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای شما در روند معاملات شود.


نبایدهای ورود به ارز دیجیتال که باید بدانید


در این مقاله سعی کردیم تا تمام باید های ورود به بازار ارز دیجیتال را با شما در میان بگذاریم و نکات اولیه که لازم است تا یک معامله گر در ابتدای ورود به این بازار به آنها دقت کند را به صورت کامل بیان کنیم. حالا نوبت به این رسیده تا برخی از نباید های موجود در نحوه ورود به ارز دیجیتال را نیز با شما در میان بگذاریم که اتفاقا اهمیت بسیار زیادی دارند و عدم دقت به آنها باعث میشود تا شما در یک گمراهی بزرگ قرار بگیرید.

شاخص بورس چیست گاهی اوقات ندانستن یک موضوع باعث می شود تا شما در مسیری پیش بروید که آن مسیر شرایط خوبی برای معاملات شما رقم نمی زند. به عنوان مثال سوال شما با شناخت انواع سبک های تحلیل تکنیکال ممکن است این پرسش برای شما پیش بیاید که کدام یک از این سبک ها میتواند بهترین شرایط معاملاتی در بازار ارز دیجیتال را برای شما به وجود آورد. اگر شما شناخت کافی نسبت به انواع روش های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال نداشته باشید نمی دانید که کدام یک از آنها می تواند گزینه بهتری برای شما باشد و همین موضوع در نهایت ممکن است تبدیل به یک نقطه ضعف برای شما شود.

در واقع منظور ما این است که برخی از افراد به دلیل آگاهی دست به برخی اشتباهات می‌زنند و برخی نیز به دلیل ناآگاهی اشتباهات مختلفی را در معاملات خود انجام میدهند. اشتباهات انجام گرفته از سوی آگاهی بیشتر به حرص و طمع مرتبط می شود و اشتباهات مربوط به نا آگاهی نیز بیشتر متوجه کسانی است که دوست دارند وارد این بازار شوند اما مسیر درست را هنوز تشخیص نداده و نمی داند که چه فرایندی را باید انجام دهند تا بهترین شرایط برای معاملات آنها به وجود آید.

به عنوان مثال فرض کنید که شما در مسیر خود هم می توانید از خدمات دو صرافی متفاوت استفاده کنید و هم امکان خرید دو ارز دیجیتال متفاوت را نیز خواهید داشت کدام یک می تواند گزینه بهتری برای سرمایه گذاری شما باشد؟ در این بخش از مقاله نباید هایی را با شما در میان خواهیم گذاشت که دقت به این نباید ها باعث می شود تا شما روند موفق تری را در معاملات خود در بازار ارز دیجیتال برای خود در پیش بگیرید و بتوانید مسیر خود را به نوعی هموار سازید که هم در کمترین ریسک ممکن و هم در بالاترین سرعت ممکن وارد ارز دیجیتال شوید.

۱- دست از مطالعه منابع زیاد بردارید

اولین گزینه ای که به عنوان یک نباید باید آن به آن اشاره کنیم این است که شما نباید به دنبال مطالعه منابع خیلی زیاد برای آموزش بازار ارز دیجیتال بروید. شاید با خود تصور کنید که هر چقدر اطلاعات شما درباره بازار ارز دیجیتال افزایش پیدا کند در نهایت می توانید شرایط بهتری را برای خود در این بازار به وجود آورید و معاملات موفق‌تری را نیز برای خود رقم خواهد زد. اما این موضوع به هیچ وجه درست نیست و شما با این رفتار شرایط را در نهایت ممکن است حتی به ضرر خود را به اتمام رسانده و نتوانید مانند یک فرد حرفه‌ای معاملات خود را به راحتی در بازار انجام دهید.

شاخص بورس چیست وقتی شما منابع بسیار زیادی را برای یادگیری مسائل مختلف درباره بازار ارز دیجیتال مطالعه می کنید ممکن است با دیدگاه های مختلف و متناقض نسبت به یکدیگر روبرو شوید که در شروع ورود به بازار این تناقض زیاد در دیدگاه ها شما را سردرگم خواهد کرد و در نهایت یک سرمایه گذاری اشتباه را در مسیر شما قرار خواهد داد. به صورت کلی مطالعه منابع زیاد به هیچ وجه نمی تواند شرایط خوبی برای آموزش های اولیه در بازار ارز دیجیتال برای شما ایجاد کند و در نهایت نتیجه ای جز گمراهی بیشتر نخواهد داشت.

آیا در اینترنت جستجو کرده باشید می توانید منابع بسیار زیادی پیدا کنید که حجم عظیمی از مطالب درباره بازار ارز دیجیتال در آنها وجود دارد و شما می‌توانید ماه ها با استفاده از این منابع مطالعات خود را پیش ببرید اما چه کسانی باید مطالعات در بازار موفق شده اند؟ از این گذشته چه اعتباری نسبت به درست بودن این مطالب وجود دارد و شما با مطالعه آنها مسیر خود را اشتباه نروید؟

اگر همین یکی دو سال گذشته را در میان سایت های فارسی زبان بررسی نمایید متوجه خواهید شد که هزاران منبع مختلف برای آموزش بازار ارز دیجیتال به وجود آمده اند که خیلی از آنها به هیچ وجه کیفیت اولیه لازم برای این آموزش ها را نداشته و در حال ارائه مطالب آموزشی اشتباه به کاربران خود هستند. جالب است که وقتی از کاربران درباره نوع معاملاتی که در بازار انجام میدهند می پرسیم آنها منابعی را معرفی می‌کند که سبک معاملاتی خود را از آنها گرفته اند که همین موضوع نشان از این دارد که مطالعه مطالب خیلی زیاد ممکن است بسیار زیادی برای معامله گری در این بازار شود.

۲- آموزش های غیر کاربردی را دور بریزید

یکی دیگر از نکاتی که در نباید های ورود به بازار ارز دیجیتال باید به آن اشاره داشته باشیم دور انداختن آموزش های غیر کاربردی است که هیچ دردی از شما دوا نمی کند و در عوض وقت زیادی از شما تلف می نماید. همونطور که در بند قبلی اشاره کردیم شما می توانید هزاران مقاله مختلف را درباره بازار ارز دیجیتال و نحوه معامله گری در این بازار مطالعه کنید و منابع آموزشی درباره بازار تمامی ندارند. اما سوال بسیار مهم اینجاست که آیا تمام مطالب آموزشی مربوط به بازار رمز ارزها برای معامله گری در این بازار لازم هستند یا اینکه بیشتر آنها مطالبی غیر کاربردی بوده که به هیچ وجه نیازی به استفاده از آنها در معاملات خود نیز پیدا نخواهید کرد.

واقعیت این است که درصد قابل توجهی از مقالات و منابع آموزشی موجود در باره بازار رمز ارزها مطالبی هستند که خیلی نیازی به آنها در بازار نخواهید داشت و آموزش و یادگیری آن ها چیزی جز به هم زدن ذهن شما و اتلاف وقت از شما نتیجه نخواهد داد. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنی لازم است تا کمی با افراد موفق در بازار ارز دیجیتال به صحبت بنشینید و درباره منابع مختلف آموزشی با آنها صحبت کنید. واقعاً بیش از ۹۵ درصد از منابع آموزشی مربوط به بازار رمز ارزها به هیچ وجه برای معامله گری در این بازار نیاز نیستند و آموزش آنها هیچ دردی از شما برای سرمایه گذاری در این بازار دوا نخواهد کرد.

جالب است بدانید که شما تنها با ۲۰ درصد از مطالبی که آموزش می بینید ۸۰% فرایندهای سرمایه گذاری خود در بازار را انجام می دهید و ۸۰ درصد دیگر از مطالعات شما تنها روی ۲۰ درصد از فعالیت های شما در این بازار تاثیر می گذارد. حالا به نظر شما آیا منطقی است که شما بنشینید و ساعت‌ها وقت خود را صرف مطالعه مقالاتی کنید که به هیچ وجه کاربرد این بوده و احتمالاً نیازی به آنها نیز نخواهید داشت؟ به همین دلیل است که در بسیاری از مواقع معامله گران می توانند با استفاده از مقالات رایگان آموزش های خود را پیش ببرند و دائما از این شاخه به آن شاخه می پرند. در یک دوره ارز دیجیتال شما به تمام مطالب آموزشی کاربردی رسی پیدا می‌کنید و می‌توانید معاملات خود را بر اساس همین مطالب آموزشی کاربردی پیش ببرید.

۳- دائما پای چارت نباشید

نکته بعدی که درباره نباید های ورود به بازار ارز دیجیتال با نشانه داشته باشیم این است که معمولاً کاربران از همان ابتدای ورود به این بازار به اشتباه تمام سوالات خود را پای چارت می نشیند و وقت زیادی از زمان روزانه خود را پای چارت هستند که این موضوع نمی‌تواند خیلی کمک زیادی به انجام معاملات موفق در این بازار به آنها نماید. وقتی شما مدت زمان زیادی را در بازار پای چارت هستید کم‌کم ذهن شما نسبت به شرایط معاملات در بازار خسته شده و نمی توانید تصمیمات منطقی برای ورود به معاملات خود بگیرید.

شاخص بورس چیست  بسیار مهم است که شما در فرایند معاملات خود در بازار ارز دیجیتال بسیار با ذهن باز رفتار کرده و به هیچ وجه دست روی معاملاتی نگذارید که با ذهن خسته و آنها را انتخاب نموده باشید. معمولا کسانی که دائماً در حال بررسی نمودارهای مختلف در بازار ارز دیجیتال هستند تصمیمات احساسی زیادی برای ورود به معاملات مختلف گرفته و همین موضوع باعث می‌شود تا در دراز مدت آنها معاملات زیادی را در حساب کاربری خود داشته باشد که درصد قابل توجهی از آنها به هیچ وجه معاملات خوبی نیست.

البته این موضوع به شدت به استراتژی معاملاتی شما در بازار نیز بستگی دارد و اگر شما یک روش معاملاتی بهینه داشته باشید می توانید با صرف زمان به مراتب کمتری شرایط بهتری را برای معاملات خود در بازار در پیش بگیرید. برای اینکه چنین شرایطی را برای خود رقم بزنید شما لازم است تا با تایم فریم در ارز دیجیتال آشنا باشید و معاملات خود را به سمت تایم فریم های بالاتر ببرید. البته این گونه نیست که شما بدون هیچ گونه دیدگاه و بدون هیچگونه بررسی شرایط توانید چنین روندی را در معاملات خود ایجاد کنید و نیاز است تا آموزش‌های حرفه‌ای برای این منظور پشت سر گذاشته باشید و از این گذشته معاملات خود را قبل از استفاده در بازار حتما امتحان کرده باشید تا میزان موفقیت آنها کاملاً زیر نظر شما باشد. در نهایت اگر شما کم‌کم شرایطی را برای خود ایجاد کنید که از معاملات کوتاه مدت به سمت معاملات بلند مدت تر بروید در نهایت شانس موفقیت شما در بازار به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

۴- پیش هر کسی آموزش نبینید

نکته بعدی که در نباید های ورود به بازار ارز دیجیتال باید به آن اشاره داشته باشیم این است که شما نباید هر آموزشی را پشت سر بگذراند و پیش هر کسی آموزش ببینید. متاسفانه بسیاری از کاربران اهمیت خیلی زیادی برای انتخاب آموزش ارز دیجیتال نداشته و اولین دوره ای که پیش چشم خود میبینند را برای منظور انتخاب می نمایند. دقت کنید که وقتی شما در شروع یک روش سرمایه گذاری در کنار فردی و آموزش های اولیه را پشت سر می‌گذارید تمام بسترهای اولیه ذهن شما همسو با فرد مورد نظر خواهد بود و اگر این دیدگاه ها شما را به سمت موفقیت نکشاند درنهایت مانع از این خواهد شد که سایر روش ها و استراتژی ها را نیز شرایط لازم برای موفقیت شما را ایجاد کند.

برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید لازم است تا شما را به دوران ابتدایی ببریم. معلم های ابتدایی و نوع سبک آموزش آنها تاثیر بسیار زیادی برای موفقیت افراد در ادامه دوران تحصیل دارد و اگر شما از همان دوران ابتدایی تحت آموزش معلم خوبی قرار نگیرید آموزش های ابتدایی را به خوبی فرا نگرفته و در دوره‌های بعدی نیز این چالش همراه شما باقی خواهد ماند. دقیقاً چنین شرایطی در بازار ارز دیجیتال و کسب آموزش‌های اولیه درباره این بازار نیز وجود دارد و اگر شما انتخاب خوب و مناسبی برای دوره آموزشی نداشته باشی در نهایت موفقیت شما با چالش‌های بسیار زیادی روبرو خواهد بود و حتی ممکن است بعد از استفاده از سایر آموزشهای حرفه ای نیز نتواند شما را به سمت موفقیت بکشاند.

شاخص بورس چیست شما باید نزد کسی آموزشهای بازار ارز دیجیتال را در دستور کار خود قرار دهید که خود فرد آموزش دهنده نیز در این بازار به معامله گری پرداخته و به عنوان یک معامله گر موفق در آن خود را معرفی کرده باشد. در حال حاضر درصد قابل توجهی از کسانی که دوره های آموزش ارز دیجیتال را ارائه می‌کند خودشان می تواند موفقیت قابل قبولی را در فرایند معاملات خود رقم بزنند و معمولاً جذب افراد شکست خورده این بازار محسوب می شوند. درست است که این افراد می توانند اصول اولیه معامله گری در این بازار را به شما آموزش دهد اما تجربیات آنها به هیچ وجه تجربیات موفقی نیست و به همین دلیل ممکن است شما هم در مسیری قرار بگیرید که در نهایت همین تجربیات سرلوحه اصلی معاملات شما باشد.

نکته بسیار منفی که درباره این سبک از آموزش ها وجود دارد این است که معمولاً ذهن معامله‌گر در همان ابتدای ورود به بازار ارز دیجیتال با این آموزش ها پر شده و دیگر به هیچ وجه نمی توان آموزش های جدید ایده آل را در آن قرار داد. اگر بعدها شما آموزش جدیدی را مشاهده کنید ذهن شما با آن مخالفت خواهد کرد و دایما شما در حال استفاده از ایده های ذهنی خود برای انجام معامله خواهید بود که همین موضوع در نهایت موفقیت شما را در بازار ارز دیجیتال به چالش میکشد. با توجه به این نکات توصیه می‌کنیم که حتماً برای شرکت در یک دوره آموزشی تمام تحقیقات لازم را انجام دهید و از اساتید کمک بگیرید که خودشان افراد موفقی در بازار ارز دیجیتال در فرایند معامله گری هستند.

۵- ریسک زیادی در ابتدای ورود به ارز دیجیتال ممنوع است

شما ترجیح می دهید که بازار ارز دیجیتال را چگونه آغاز نمایید؟ آیا معاملات خود را با ریسک بالا برای رسیدن به سود زیاد آغاز می کنید یا در ابتدا با کم ترین ریسک ترجیح می دهید که مهارت های خود را بالاتر ببرید؟ معمولا کاربران ایرانی در همان ابتدای ورود به بازار ارز دیجیتال شرایط را برای خود به گونه ای در نظر می گیرند که در مدت کوتاهی سود خوبی از بازار به دست آورده و همین موضوع تبدیل به یک چالش بزرگ معاملاتی برای آنها می شود. تازه به این موضوع اضافه کنید که خیلی از کاربران سرمایه بالایی در بازار نداشته و برای افزایش میزان سود خود در بازار ترجیح می دهند تا لوریج معاملاتی خود را افزایش دهند. در واقع مقدار ریسک را به حداکثر شرایط ممکن می رسانند تا در نهایت بتوانند سود بسیار بالایی را به دست آورده و بازار رمز ارزها را با موفقیت عجیب شروع کنند. اتفاقی که معمولا به صورت برعکس رخ می دهد.

این همان دامی است که بسیاری از افراد در آن می افتند و نمی توانند از این دام به راحتی خارج شوند. بسیار مهم است که شما معاملات خود را در بازار به گونه ای پیش ببرید که از همان ابتدا به فکر سودهای معقول با ریسک کم باشید. افراد حرفه ای دائما به دنبال استفاده از رویش هایی برای کاهش ریسک معاملات خود می گردند و افراد تازه کار نیز دائما روش های با ریسک بالاتر را در معاملات خود جستجو می نمایند. برای موفقیت در این بازار و کسب سود در قدم اول شما باید در بازار باقی بمانید.

متاسفانه وسوسه رسیدن به سودهای بالا آن هم با سرمایه های بسیار کم بزرگترین چالشی است که معامله گران در بازار ارز دیجیتال باید از آن عبور کنند. عبور از این چالش به راحتی امکان پذیر نیست و شما حتما باید ذهنیت خود را به صورت کامل تقویت کنید تا بتوانید به این درک برسید که سود خود را به درصد حساب کرده و یک سود ۳۰ تا ۵۰ درصدی در هر ماه معاملاتی می تواند شرایط فوق العاده عالی را برای شما به وجود آورد. شما باید تلاش کنید که این دیدگاه را در ظهر خود بارور نمایید و حجم سرمایه شما برای ورود به بازار نیز در آن هیچ تاثیری نخواهد داشت حتی اگر با ۱۰۰ دلار هم سرمایه گذاری کنید هم این روند برای شما موفقیت آور خواهد بود و یا با سرمایه چند هزار دلاری هم وارد بازار ارز دیجیتال شویم که باز هم این روند می‌تواند بهترین ذهنیت برای موفقیت شما در این بازار باشد.

۶- به دنبال رسیدن به ثروت هنگفت یک شبه نباشید

یکی دیگر از نباید هایی که در ورود به بازار ارز دیجیتال باید آن را نیز رعایت کنید دور کردن ذهنیت رسیدن به ثروت هنگفت در یک بازه زمانی کوتاه است. وقتی شما دائما چنین ذهنیتی را در ذهن خود داشته باشید گاه و بیگاه اقداماتی برای رسیدن به آن انجام خواهید داد و در فرایند معاملات همیشه جایگاهی برای آن تعریف می کنید که در نهایت می تواند منجر به از بین رفتن سرمایه های شما در بازار شده و باعث شکست شما در فرایند معاملات بازار ارز دیجیتال شود.

انواع سبک های تحلیل تکنیکال  خیلی از کاربران این عقیده هستند که هرچند به دنبال رسیدن به سود های خیلی زیاد در بازه های زمانی کوتاه مدت هستند اما این ذهنیت را در معاملات خود در نظر نمی گیرند اما این تصور کاملا اشتباه است. وقتی شما در وسط معاملات مختلف قرار می گیرید گاهی اوقات باید تصمیم بگیرید که چه رفتاری داشته باشید و در این مواقع است که پیش زمینه های موجود در ذهن شما تعیین کننده خواهند بود. درباره روانشناسی ارز دیجیتال و نکات مربوط به روانشناسی در ارز دیجیتال بارها و بارها صحبت کرده ایم و شما با اهمیت این موضوع کاملا آشنا هستید. اگر شما نتوانید از این نظر ذهن خود را آماده معاملات نمایید در نهایت این معاملات هستند که شما را برای بالا بردن ریسک آماده خواهند کرد.

۷- قمار نکنید

یکی دیگر از چالش هایی که باعث می شود تا شما شرایط بسیار بدی را در فرآیند معاملات خود در پیش بگیرید قمار کردن با دارایی ها است. شما وقتی وارد فرایند قمار در معاملات خود میشوید نمی توانید جلوی آن را بگیرید و کم‌کم همین موضوع تمام دارایی های شما را از بین خواهد برد. این دقیقاً همان چالشی است که ورود به بازار ارز دیجیتال با سرمایه کم برای معامله گران ایجاد می کند. وقتی کاربر مشاهده می‌کند که انجام معاملات با سرمایه کم نمی تواند موفقیت قابل توجهی را برای وی رقم بزند به سمت قمار پیشرفته و کم‌کم معاملاتی را در دستور کار خود قرار می‌دهد که استفاده از آنها بیشتر شبیه قمار است تا انجام معاملات بر اساس اصول تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال.

جمع بندی از نحوه ورود به ارز دیجیتال


در یک مقاله بسیار کامل و جامع سعی کردیم تا نحوه ورود به ارز دیجیتال را از صفر تا صد برای شما تشریح کنیم و تمام نکات لازم برای روزهای ابتدایی ورود به این بازار را مانند یک برنامه ریزی کامل برای شما به عنوان نماییم. اگر شما یک دفتر برنامه‌ریزی داشته باشید و تمام جزئیات که در این مقاله به آنها اشاره کردیم را در این دفتر یادداشت نمایید در نهایت می توانید قدم به قدم فرایند ورود خود به بازار ارز دیجیتال را انجام دهید و شرایطی را برای خود به وجود آورد که هیچ چالشی در این مسیر پیش روی شما قرار نگیرد.

برای کسانی که به دنبال یک سرمایه ‌گذاری کاملا حرفه ای و مطمئن برای خود هستند به این موارد اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر شما آنها را سرسری بگیرید ممکن است خیلی زود با چالش‌های سنگینی روبه‌رو شده و نتوانید حتی اقدامات اولیه را برای ورود به سرمایه ‌گذاری در این بازار انجام دهید.

تمام تلاش ما در سایت کانون بورس فراهم کردن بهترین شرایط ممکن برای انجام معاملات در این بازار است و در این مسیر سعی کردیم تا هم با استفاده از سری مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال و هم با ارائه حرفه ای ترین و بهترین دوره ارز دیجیتال تمام بستر های اولیه لازم برای معامله گری در این بازار را برای شما فراهم آوریم. همانطور که شما در لیست انتهایی این مقاله مشاهده می کنید سری مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال ما به قدری کامل و جامعه هستند که با مرور آنها می توانید بازار ارز دیجیتال را به صورت کاملاً حرفه ای یاد بگیرید و هیچگونه چالشی برای انجام معامله در این بازار پیش روی شما قرار نخواهد داشت. واقعیت این است که بسیاری از نکات آموزشی که ما به صورت رایگان برای کاربران خود آماده کرده ایم در بسیاری از منابع با هزینه های هنگفتی ارائه می شوند.

همچنین در دوره آموزش ارز دیجیتال نیز سعی کرده ایم تا شرایط را به گونه ای پیش ببریم که شما بتوانید با حرفه ای ترین و بهترین استراتژی های معاملاتی برای خرید و فروش ارز دیجیتال آشنا شوید. استفاده از تمام این ابزارها و شرایط در نهایت منجر به به وجود آوردن بهترین شرایط ممکن برای ورود به بازار ارز دیجیتال برای شما خواهد شد و بسیار خرسندیم که تاکنون افراد زیادی از همین طریق وارد بازار ارز دیجیتال شده و موفقیت های بسیار زیادی را نیز به دست آوردند.

در انتهای مقاله شما را دعوت می‌کنیم که اگر دیدگاهی نسبت به نحوه ورود به ارز دیجیتال دارید و یا نکته ای در ذهن دارید که در این مقاله به آن اشاره شده آنها را با ما در میان گذاشته تا در سریعترین زمان ممکن نسبت به آنها رسیدگی انجام شود و بتوانیم این مقاله را برای افراد تازه کار که درصدد یک سرمایه گذاری موفق در بازار رمز ارزها هستند کامل‌تر و بهینه‌تر نماییم.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: