لوگو کانون بورس

تحلیل نات کوین بلند مدت | تحلیل ارز نات کوین برای خرید

تحلیل نات کوین
شما در حال مطالعه مقاله ۵۴ از ۵۹ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

با تحلیل ارز نات کوین در کوتاه مدت و بلند مدت با شما همراه هستیم. تحلیل تکنیکال نات کوین و تحلیل فاندامنتال نات کوین از این جهت اهمیت دارد که خیلی از کاربران ایرانی در حال حاضر بخشی از دارایی‌های خود را بر روی این ارز دیجیتال قرار داده و به دنبال تعیین اهداف قیمتی برای آن هستند. تحلیل نات کوین بلند مدت و کوتاه مدت قرار است دیدگاهی نسبت به این ارز دیجیتال برای شما ایجاد کند تا اگر به دنبال سرمایه گذاری بر روی آن هستید، با نحوه نوسانات آن آشنا شده و بدانید که نات کوین قرار است چه مسیری را طی کند.

ارز دیجیتال نات کوین به عنوان یک بازی کلیکی در تلگرام مشهور و معروف شد و کاربران ایرانی به جهت جذابیت‌های بالای آن برای سودآوری اقدام به شرکت در این ایردراپ کرده و خیلی از افراد هم توکن های زیادی را از آن به دست آوردند. اما سوال مهم اینجاست که آیا روند صعودی ارز نات کوین ادامه پیدا خواهد کرد و باید توکن های خود را در آن نگهداری کنیم و یا به دنبال فروش توکن های خود و سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال دیگری باشیم؟

چالش‌های این چنینی باعث شده تا خیلی از افراد به دنبال تحلیل نات کوین بلند مدت و تحلیل تکنیکال نات کوین در کوتاه مدت باشند. البته در این مقاله به هیچ وجه هدف ما ارائه سیگنال خرید و فروش نات کوین نیست و فقط سعی داریم تا هم پیش‌بینی‌های مربوط به این ارز دیجیتال در آینده را با شما در میان بگذاریم و هم اینکه تحلیلی از روند آن در کوتاه مدت نیز ارائه کنیم تا بدانید که آیا سرمایه گذاری بر روی نات کوین از نظر فاندامنتالی و تکنیکالی در جایگاه مناسبی قرار گرفته است یا خیر.

همچنین در این مقاله قرار است به این سوال مهم هم پاسخ دهیم که آیا اصلاً سرمایه گذاری بر روی نات کوین جذاب است و یا اینکه بهتر است سراغ ارز دیجیتال دیگری برای سرمایه گذاری برویم و بیخود توکن ها و دارایی‌های خود را در این ارز دیجیتال به نابودی نکشانیم. خیلی از کاربران به دلیل نداشتن شناخت کافی نسبت به نات کوین و سایر ارزهای دیجیتال در این رده، نمی‌توانند تصمیم درستی برای سرمایه گذاری خود گرفته و همین موضوع باعث شکست‌های مختلف در روند سرمایه گذاری برای آنها می‌شود.

تلاش ما در مجموعه کانون بورس همیشه ارائه اطلاعات و آگاهی‌های کاربردی و لازم برای سرمایه گذاری بهتر کاربران ایرانی در بازار بوده و در این مقاله نیز قصد داریم تا با تحلیل نات کوین بلند مدت و تحلیل تکنیکال نات کوین در کوتاه مدت آگاهی‌هایی لازم درباره سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال را با شما در میان گذاشته و شما را نسبت به شرایط این ارز دیجیتال به صورت کامل آگاه سازیم. با ما در کانون بورس همراه بمانید.

راهنمای مطالعه نمایش

روش‌های تحلیل نات کوین

قبل از هر چیزی بایستی به معرفی روش‌های تحلیل نات کوین بلند مدت و کوتاه مدت پرداخته و روش‌هایی را با شما در میان بگذاریم که استفاده از آنها باعث می‌شود تا شما بتوانید تحلیل درستی روی شرایط این ارز دیجیتال داشته باشید. بسیار مهم است که شما با روش‌های تحلیلی در بازار کریپتوکارنسی آشنا باشید تا بتوانید یک سرمایه گذاری مطمئن و ایده‌آل در این بازار برای خود رقم بزنید.

شناخت روش‌های تحلیل تکنیکال نه فقط برای آنالیز قیمت نات کوین بلکه برای تحلیل سایر ارزهای دیجیتال نیز اهمیت خواهد داشت. کسانی که اطلاعات کافی در این باره نداشته باشند نمی‌توانند مدیریت خوبی روی معاملات خود داشته و همین موضوع باعث می‌شود تا آنها کم کم با ضررهای زیادی همراه شوند. نداشتن شناخت کافی نسبت به روش‌های تحلیل ارزهای دیجیتال باعث می‌شود تا کاربران در زمان رشدها یا نزول‌های قیمتی تصمیمات خلق الساعه گرفته و بدون در نظر گرفتن شرایط آینده معاملات خود را در بازار انجام دهند. این دست از افراد به محض اینکه یک ریزش مقطعی در بازار به وجود می‌آید سریعاً به دنبال فروش توکن های خود رفته و وقتی هم یک صعود قیمتی را در بازار شاهد هستیم، به سرعت به دنبال خرید ارزهای دیجیتال مد نظر خود می‌روند.

بنابراین هرچند قرار است در ادامه روش‌های تحلیل نات کوین را برای شما تشریح کنیم، اما همین روش‌ها برای سایر ارزهای دیجیتال نیز قابل استفاده بوده و شما می‌توانید با به کارگیری روش‌ها سایر معاملات خود در بازار کریپتوکارنسی را نیز پیش ببرید.

تحلیل تکنیکال نات کوین

اولین روش برای تحلیل ارز نات کوین در بلند مدت و کوتاه مدت تحلیل تکنیکال است. تحلیل تکنیکال به معنی ارزیابی نمودار قیمت نات کوین و تعیین نقاط حساس برای خرید و فروش این ارز دیجیتال است. تحلیل تکنیکال نات کوین در واقع روش‌ها و مدل‌هایی هستند که از روی نمودار قیمت در گذشته به دست آمده و حالا با پیاده سازی آنها بر روی نمودار قیمت نات کوین می‌توان برای آنالیز این ارز دیجیتال استفاده کرد.

روش‌های مختلفی در تحلیل تکنیکال توسعه پیدا کرده که از هر یک از این روش‌ها می‌توان برای آنالیز قیمت ارزهای دیجیتالی مانند نات کوین استفاده کرد. از جمله رایج‌ترین روش‌های تحلیل تکنیکال می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم که کاربرد بیشتری نسبت به سایر تکنیک‌ها دارند:

  • استفاده از تحلیل‌های اندیکاتوری
  • بهره جستن از تحلیل تکنیکال کلاسیک
  • استفاده از الگوهای هندسی برای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال
  • استفاده از الگوهای هارمونیک
  • روش‌های تکنیکال الیوتی
  • پرایس اکشن مدرن
  • الگوهای کندل استیک در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال
  • تحلیل نواحی عرضه و تقاضا

هر یک از این روش‌های تحلیلی شرایط خاص خود را داشته و کاربران می‌توانند با آموزش آنها به دنبال استفاده از این روش‌ها برای تحلیل تکنیکال نات کوین باشند. ابزارهای تکنیکالی با توجه به اینکه در چه تایم فریمی مورد استفاده قرار گرفته و چه روشی از آنها به کار گرفته شود، هم می‌توانند در کوتاه مدت و هم در بلند مدت تارگت‌های قیمتی نات کوین را برای کاربران مشخص نمایند.

از مهمترین کاربردهایی که تحلیل تکنیکال نات کوین برای معامله‌گران این ارز دیجیتال به دنبال خواهد داشت می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • امکان پیش‌بینی قیمت نات کوین در کوتاه مدت و بلند مدت
  • پیدا کردن نقاط و قیمت‌های مناسب برای خرید نات کوین و سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال
  • پیدا کردن قیمت‌های مناسب برای فروش نات کوین و خروج از سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال
  • تعیین حد ضرر برای معاملات بر روی نات کوین

در واقع با استفاده از تحلیل تکنیکال شما می‌توانید یک سرمایه گذاری کامل بر روی ارز دیجیتال نات کوین داشته باشید و بدون هیچگونه دغدغه‌ای این ارز دیجیتال را آنالیز کنید. البته که مسلماً روش‌های تحلیل تکنیکال تضمین شده نیستند و ممکن است در فرایند استفاده از این روش‌ها نیز چالش‌هایی برای شما پیش آید. در حال حاضر تحلیل تکنیکال به عنوان بهترین و رایج‌ترین روش برای تحلیل قیمت نات کوین مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد و شما نیز می‌توانید با آموزش تحلیل تکنیکال تمام نیازمندی‌های لازم برای آنالیز و سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال را به دست آورید.

کاربرانی که به دنبال نوسان گیری بر روی ارز دیجیتال هستند و سعی دارند تا در کوتاه مدت معاملات خود را بر روی ارزهای دیجیتالی مانند نات کوین انجام دهند، می‌توانند با استفاده از روش‌های تحلیل تکنیکال نقاط مناسب برای خرید و فروش این ارز دیجیتال را پیدا کرده و سرمایه گذاری خود را انجام دهند.

تحلیل نات کوین

تحلیل فاندامنتال نات کوین

دومین روش برای تحلیل قیمت نات کوین روش تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال است. تحلیل فاندامنتال به مجموعه تکنیک‌هایی گفته می‌شود که در آن کاربر با استفاده از اخبار و اطلاعات مربوط به شبکه‌های بلاک چین اقدام به ارزیابی روند قیمتی یک ارز دیجیتال مانند نات کوین کرده و درباره آینده آن تصمیم گیری می‌کند. شاید این موضوع کمی ساده یا پیش پا افتاده به نظر برسد اما تحلیل فاندامنتال یکی از بهترین روش‌های تحلیلی در بازار ارز دیجیتال است و استفاده از تکنیک‌های آن باعث می‌شود تا کاربران بتوانند خیلی راحت در این بازار معامله کرده و شانس موفقیت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

عوامل موثری بر روی قیمت نات کوین تاثیر دارند و با ارزیابی این عوامل به راحتی می‌توان درباره آینده این ارز دیجیتال تصمیم‌گیری کرد. به عنوان مثال در صورتی که نات کوین با استقبال کاربران زیادی همراه شود عملاً انتظار داریم تا قیمت آن نیز افزایش پیدا کند. بنابراین اگر شما اطلاعاتی را در اختیار داشته باشید که طبق این اطلاعات کاربران نات کوین افزایش پیدا می‌نمایند عملاً می‌توانید از این اطلاعات برای شروع سرمایه گذاری خود بر روی این ارز دیجیتال استفاده کنید.

تحویل فاندامنتال برخلاف تحلیل تکنیکال که تنها محدود به نمودار قیمت این ارز دیجیتال است، اطلاعات بسیار گسترده‌ای را در بر می‌گیرد و نتیجه‌گیری درباره آینده در آن نیز کمی دشوارتر و پیچیده‌تر از تحلیل تکنیکال است. به همین دلیل است که خیلی از کاربران استفاده از تحلیل تکنیکال را ترجیح می‌دهند و  تحلیل فاندامنتال تنها برای گرفتن تاییدیه برای سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال استفاده می‌نمایند. بیا یه چند نکته کاربردی برای تحلیل فاندامنتال نات کوین را با هم مرور کنیم تا بدانید که چگونه می‌توانیم از اطلاعات و اخبار برای سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال استفاده کنیم.

نات کوین به عنوان یک میم کوین بر روی شبکه ارز دیجیتال تون قرار گرفته است. رونق میم کوین های تعریف شده بر روی شبکه تون ی از اخباری است که شما می‌توانید در کانال‌های مختلف مربوط به اخبار ارز دیجیتال به آن برسید. در این شرایط انتظار می‌رود که نات کوین هم روند صعودی به خود بگیرد و شاهد افزایش قیمت آن در بازار باشیم.

اگر حجم معاملات نات کوین نسبت به گذشته با تغییرات محسوسی همراه شود، می‌توان درباره روند آن مشکوک شد و در این مواقع شما باید ارزیابی کنید که آیا این تغییرات حجم بالا به معنی ورود سرمایه‌گذاران جدید و افزایش سرمایه گذاری بر روی نات کوین است یا اینکه موضوع خروج سرمایه‌ها از این ارز دیجیتال است. در صورتی که اطلاعات نشان از ورود سرمایه‌گذاران جدید به نات کوین را می‌دهد، شما می‌توانید برای سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال اقدام نمایید.

اگر جریان پول ورودی به شبکه نات کوین مثبت شود و شاهد وارد شدن سرمایه به بازار این ارز دیجیتال باشیم این موضوع می‌تواند نشانه‌ای برای رشد قیمت آن باشد. بررسی و آنالیز رفتار نهنگ‌های نات کوین از جمله نکاتی است که در تحلیل فاندامنتال این ارز دیجیتال می‌توانید برای پیش‌بینی قیمت آن در آینده استفاده کنید.

مجموعه تکنیک‌های بسیار زیادی وجود دارند که در تحلیل فاندامنتال می‌توان از آنها برای آنالیز قیمت ارزهای دیجیتال استفاده کرد و نات کوین نیز از این امر مستثنا نیست. البته استفاده از این روش‌ها نیاز به مهارت و تجربه کافی داشته و بدون تجربه عملاً نمی‌توان استنتاج خوبی از این روش‌ها داشت. در این بین بسیاری از افراد توصیه می‌کنند که به طور همزمان از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال برای ارزیابی قیمت ارزهای دیجیتال مانند نات کوین استفاده کنید تا هم از مزیت‌های هر دو روش استفاده کرده باشید و هم اینکه ریسک سرمایه گذاری شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا نماید.

در یک روش کلی شما می‌توانید ابتدا از تحلیل فاندامنتال به این نتیجه برسید که آیا سرمایه گذاری بر روی نات کوین شرایط مناسبی دارد یا خیر و در قدم بعدی با استفاده از تحلیل تکنیکال به دنبال پیدا کردن نقاط مناسب برای ورود به این ارز دیجیتال و شروع سرمایه گذاری در آن باشید. همچنین پیدا کردن نقاط مناسب برای خروج از ارز دیجیتال نات کوین نیز دقیقاً تحت تاثیر همین شرایط خواهد بود و شما با استفاده از هر دو روش فاندامنتال و تکنیکال می‌توانید در بهترین نقاط برای خروج از سرمایه گذاری در این بازار اقدام کنید.

تحلیل نات کوین بلند مدت

هدف از تحلیل ارز نات کوین

هدف از تحلیل ارز نات کوین چیست و اصلاً چرا باید این ارز دیجیتال را مورد تجزیه و تحلیل و آنالیز قرار دهیم؟ ارزهای دیجیتال خیلی زیادی در بازار وجود دارند که سرمایه گذاری بر روی آنها جذابیت‌های خاص خود را دارد و خیلی از افراد به دنبال بررسی و آنالیز رفتار قیمت آنها هستند. در این بین برخی از ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی جایگاه کاملاً متفاوتی داشته و خیلی از افراد به دنبال ارزیابی رفتار این دسته از ارزهای دیجیتال هستند که نات کوین هم یکی از آنها است.

در ایردراپی که شبکه نات کوین انجام داد خیلی از کاربران ایرانی صاحب توکن های نقض دیجیتال شدند و در حال حاضر سرمایه‌هایی را برای آن دارند. این دست از افراد دائماً به دنبال انتخاب شرایط مناسب برای شروع سرمایه گذاری بر روی نات کوین بوده و یا تمایل دارند تا نقاط مناسب برای خروج از این ارز دیجیتال و به اتمام رساندن سرمایه گذاری خود را بدانند.

هدف ما در این مقاله از تحلیل ارز نات کوین بلند مدت و کوتاه مدت این است که نقطه نظر خود را با کاربران و سرمایه‌گذاران ایرانی این ارز دیجیتال در میان بگذاریم تو اگر به دنبال سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال هستم و یا پاسخ‌های مناسبی برای سوالات خود را جستجو می‌کنند، از این طریق به پاسخ سوالات خود رسیده و با آگاهی لازم سرمایه گذاری خود را بر روی نات کوین انجام دهند.

به هیچ وجه قصد ما در این مقاله ارائه سیگنال خرید یا فروش نات کوین نیست و تنها قرار است نکات لازم درباره سرمایه گذاری برای این ارز دیجیتال را با شما در میان بگذاریم و در نهایت تصمیم گیری برای شروع سرمایه گذاری یا پایان دادن آن به عهده خود شما خواهد شد. همچنین بسته به اینکه شما از چه استراتژی‌ برای معاملات بازار ارز دیجیتال استفاده می‌کنید و دیدگاه شما برای سرمایه گذاری بر روی نات کوین چیست نیز تصمیم متفاوتی برای سرمایه گذاری خود بر روی این ارز دیجیتال خواهید گرفت.

چرا تحلیل نات کوین بلند مدت

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده که چرا باید به دنبال تحلیل نات کوین بلند مدت باشیم و شرایط این ارز دیجیتال را در بازه‌های زمانی طولانی مدت مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. تحلیل نات کوین بلند مدت از این جهت اهمیت دارد که خیلی از افراد سرمایه گذاری خود را در بازار کریپتوکارنسی به صورت هولد و طولانی مدت انجام می‌دهند و تصمیم دارند تا سبد سرمایه مناسب را برای این منظور بچینند.

تحلیل بلند مدت نات کوین از این جهت اهمیت دارد که بفهمیم که آیا این ارز دیجیتال گنجایش و ظرفیت لازم برای سرمایه گذاری بلند مدت را دارد یا خیر. شرایط متعددی وجود دارند که از در کنار هم قرار دادن تمام آنها می‌توان به این نتیجه رسید که آیا یک ارز دیجیتال گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری بلند مدت است یا اینکه باید سراغ ارز دیجیتال دیگری برویم. نات کوین هم بایستی در این باره مورد ارزیابی قرار بگیرد و درباره شرایط و کیفیت آن تمام جزئیات لازم را بررسی کنیم و ببینیم که آیا این ارز دیجیتال می‌تواند چنین ظرفیتی داشته باشد یا خیر؟

چرا تحلیل نات کوین کوتاه مدت

تحلیل نات کوین کوتاه مدت برای کسانی ارزشمند است که به دنبال یک سرمایه گذاری و نوسان گیری کوتاه مدت بر روی این ارز دیجیتال هستند تا بتوانند از این سرمایه گذاری سود خوبی به دست آورند. برخی از افراد ممکن است به این نتیجه برسند که نات کوین اصلاً گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری بلند مدت و هولد نیست و فقط به دنبال نوسانگیری بر روی آن هستند. دسته دوم از افراد هم صلاً افراد هولدر یا سرمایه‌گذار بلند مدت نبوده و به دنبال این هستند تا در کوتاه مدت سرمایه قابل توجهی را در معاملات بازار ارز دیجیتال به دست آورند.

برای هر دو دسته این افراد لازم است تا حتماً نات کوین و ارزهای این چنینی را در کوتاه مدت مورد آنالیز قرار داده و تصمیم بگیرند که آیا سرمایه گذاری بر روی آنها می‌تواند جذاب باشد یا خیر. به همین دلیل علاوه بر تحلیل بلند مدت بایستی سراغ تحلیل کوتاه مدت نات کوین هم رفته و رفتار این ارز دیجیتال را در بازه‌های زمانی چند ماهه مورد آنالیز قرار دهیم.

تحلیل نات کوین بلند مدت

تحلیل فاندامنتال ارز نات کوین

همانطور که در بالا اشاره کردیم ارز دیجیتال نات کوین را می‌توانیم هم با استفاده از تکنیک‌های تحلیل تکنیکال و هم با استفاده از روش‌های تحلیل فاندامنتال مورد آنالیز قرار دهیم. در تحلیل فاندامنتال شما بایستی درباره پروژه تمام اطلاعات لازم را به دست آورده و ارزیابی کنید که این پروژه چه مزیت‌ها و معایبی دارد و آیا برای طولانی مدت قابل اعتماد است یا خیر؟

نکات بسیار زیادی در تحلیل فاندامنتال ارز نات کوین دخیل هستند که بررسی تمام این نکات نیاز به چندین مقاله مختلف دارد. البته پروژه نات کوین در ابتدا به عنوان یک میم کوین حتی بدون وایت پیپر وارد بازار کریپتو کارنسی شد و کم کم شاهد رونمایی از کاربردها و مزیت‌هایی برای آن بودیم که هدف ما در تحلیل فاندامنتال نات کوین بررسی همین کاربردها و مزیت‌ها است. بنابراین در ادامه اطلاعات لازم درباره ارز دیجیتال نات کوین را با هم بررسی می‌کنیم تا به نقطه نظر مناسبی درباره شرایط این ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری برسیم.

نات کوین چیست؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که اصلاً ارز دیجیتال نات کوین چیست و چه کاربرد و شرایطی در بازار کریپتوکارنسی دارد؟ اگر به حدود یک سال پیش برگردیم نات کوین به عنوان یک بازی تلگرامی در این پلتفرم روی کار آمد و در ابتدا هیچ جذابیتی جز یک بازی کلیکی نداشت. استدلال‌های بسیار زیادی از نات کوین به میان می‌آمد و خیلی‌ها پروژه نات کوین را فقط یک بازی تلگرامی برای جذب مخاطب بیشتر به تلگرام می‌پنداشتند. حتی برخی از افراد با تجربه و حرفه‌ای نیز نات کوین را به عنوان یک بازی به درد نخور قلمداد می‌نمودند که قرار نبود اصلاً تبدیل به پول و دارایی در بازار کریپتوکارنسی شود.

البته احتمالاً خود تیم توسعه دهنده نات کوین هم چنین ارزشمندی را برای آن قائل نبود و اصلاً باور نمی‌کرد که این بازی تلگرامی به این میزان محبوبیت در میان کاربران جهانی برسد. در ادامه با افزایش تعداد کاربران بازی تلگرامی نات کوین تیم توسعه دهنده آن به فکر عرضه ارز دیجیتال نات کوین در بازار کریپتوکارنسی شد. خبرهای حاکی از عرضه نات کوین در بازار کریپتو کارنسی باعث شد تا تعداد کاربران آن روز به روز افزایش پیدا کند و شاهد رکورد شکنی‌های بسیار زیادی در نات کوین در این باره بودیم.

کم کم شبکه ارز دیجیتال تون به عنوان شبکه بستر اولیه برای توسعه نات کوین رونمایی شد و بعد از چند ماه و رسیدن به بیش از ۶۰ میلیون کاربر، نات کوین به عنوان یک ارز دیجیتال در بازار کریپتو کارنسی معرفی شد. با توجه به ایردراپ بسیار خوبی که این ارز دیجیتال در زمان ورود به بازار کریپتوکارنسی داشت خیلی از کاربران ایرانی توکن هایی از نات کوین را در اختیار داشتند و همین موضوع باعث شد تا نات کوین به عنوان یک ارز دیجیتال محبوب در بازار ارز دیجیتال معرفی شود.

از همان ابتدا حجم معاملات بسیار بالایی را برای نات کوین شاهد بودیم و همین موضوع باعث شد تا مارکت کپ آن در بازار به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند و در نهایت نات کوین در همان قدم‌های اول ورود خود به بازار ارز دیجیتال در لیست ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر جهان قرار گرفت. البته این ارز دیجیتال در ادامه نیز همین مسیر را ادامه داد و شاهد ورود سرمایه‌گذاران جدید زیادی به یک پروژه آن بودیم و در نهایت رشد‌های قابل توجهی بر روی نات کوین به وجود آمد.

در همان ابتدای ورود این ارز دیجیتال شاهد رشدهای ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی برای آن بودیم و در نهایت به عنوان یک ارز دیجیتال با حجم معاملات بسیار بالا در بازار شناخته شد. همین موضوع باعث شد تا کم کم تیم توسعه دهنده نات کوین به فکر ارائه کاربردها و جذابیت‌های جدید برای پلتفرم شبکه ارز دیجیتال برسد و در نهایت کاربردها و مزیت‌های زیادی را برای آن در بازار شاهد بودیم. به صورت کلی می‌توانیم نات کوین را به عنوان یک ارز دیجیتال تعریف شده بر روی شبکه تون قلمداد کنیم که هنوز به عنوان یک میم کوین در بازار معروف است و خیلی به جذابیت‌های بالایی نرسیده اما اهداف و کاربردهای قابل توجهی برای پروژه آن تعریف شده است. این ارز دیجیتال در حوزه گیمینگ معرفی شده و در حوزه‌های دیگری مانند nft یا پرداخت نیز کاربردهایی را در آینده خواهد داشت.

تحلیل نات کوین کوتاه مدت

ویژگی های مثبت پروژه نات کوین

در ادامه برای تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال نات کوین لازم است تا ویژگی‌های مثبت این پروژه را با هم مرور کنیم. از بررسی ویژگی‌های مثبت پروژه نات کوین به دنبال رسیدن به این نکته هستیم که آیا اصلاً این ارز دیجیتال کیفیت خوبی دارد یا اینکه در زمینه کاربردها اصلاً به وضعیت مناسبی نرسیده و نمی‌توان روی آن حساب کرد. کسانی که به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت بر روی نات کوین هستند و شرایط این ارز دیجیتال را برای هولد مورد ارزیابی قرار می‌دهند، حتماً باید به این اطلاعات دقت نمایند و کسب اطلاعات لازم در این زمینه برای آنها ضروری خواهد بود.

همراه با معرفی ویژگی‌های مثبت پروژه نات کوین سعی می‌کنیم تا مقایسه میان آن با سایر ارزهای دیجیتال هم داشته باشیم تا بدانید که اصلاً نات کوین در چه شرایطی قرار دارد و با مقایسه این شرایط با سایر پروژه‌ها بدانید که آیا در دسته ارزهای دیجیتال با قابلیت هولد قرار می‌گیرد یا اینکه هنوز به این ویژگی‌ها و مزیت‌ها نرسیده است.

دقت داشته باشید که ارزهای دیجیتال مناسب برای نوسان گیری طولانی مدت و هولد شرایط خاصی دارند و حتماً باید کیفیت خاصی در پروژه آنها تعریف شده باشد. صرف اینکه یک ارز دیجیتال در یک بازه زمانی کوتاه به محبوبیت بالایی رسیده و یا جذابیت‌هایی در شبکه آن به وجود آید، تضمین کننده سرمایه گذاری مناسب و ایده‌آل بر روی آن نخواهد بود. برای منظور بایستی تمام جنبه‌ها را با هم بررسی کرده و یک نتیجه‌گیری کلی از شرایط یک ارز دیجیتال مانند نات کوین بگیریم.

۱- محبوبیت بالا

اولین مزیتی که برای ارز دیجیتال نات کوین و پروژه آن باید به آن اشاره داشته باشیم محبوبیت بسیار بالا است. شاید با خود تصور کنید که محبوبیت خیلی اهمیت زیادی در بازار کریپتوکارنسی نداشته باشد و نمی‌توان از آن به عنوان یک عامل مهم برای تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری بلند مدت بر روی یک ارز دیجیتال استفاده کرد. اما این تصور کاملاً اشتباه بوده و محبوبیت در این بازار اهمیت بسیار زیادی داشته و تاثیرگذاری به مراتب زیادی هم روی قیمت یک ارز دیجیتال و شرایط آن در آینده می‌گذارد.

برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید لازم است تا شما را با محبوب‌ترین ارز دیجیتال بازار جهان آشنا کنیم که بیت کوین نام دارد. بیت کوین به عنوان اولین و معتبرترین ارز دیجیتال شناخته شده در جهان بیشترین محبوبیت را در میان تمام ارزهای دیجیتال به خود اختصاص داده و از این نظر جایگاه اول را دارد. در نظر داشته باشید که بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال جهان شبکه بلاکچین را به دنیا معرفی کرده اما در ادامه شبکه‌های بلاکچین با کاربردهای به مراتب بهتر و مزیت‌های بیشتر رونمایی شدند. از شبکه بلاکچین اتریوم گرفته تا سولانا و کاردانو و حتی شبکه‌های بلاک چین نسل چهارم مانند سویی کیفیت‌های به مراتب بیشتری نسبت به شبکه بلاک چین بیت کوین دارند اما محبوبیت بالای بیت کوین باعث شده تا بیت کوین اولین و بهترین ارز دیجیتال جهان باشد.

این مثال به وضوح نشان می‌دهد که محبوبیت اهمیت بسیار زیادی در بازار ارز دیجیتال داشته و تاثیرگذاری زیادی روی شرایطی که ارز دیجیتال خواهد گذاشت. از گذشته می‌توانیم محبوبیت را در تاثیرگذاری در موارد زیر به عنوان نکات مهم در نظر بگیریم:

  • افزایش حجم معاملات ارز دیجیتال مورد نظر را از این طریق به دنبال خواهیم داشت.
  • تعداد کاربران بیشتری در حال معامله آن خواهند بود.
  • ارزش بازار ارز دیجیتال مورد نظر بالاتر خواهد رفت زیرا تقاضا برای خرید آن بیشتر می‌شود.
  • نوسانات بیشتری را نیز برای یک میم کوین مانند نات کوین در این شرایط شاهد خواهیم بود.

به این ترتیب محبوبیت می‌تواند یک ویژگی بسیار مهم برای ارزهای دیجیتال باشد و این موضوع باعث شده تا نات کوین با قرار گرفتن در لیست ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر جهان در جایگاه مناسبی قرار بگیرد. دقت داشته باشید که اگر محبوبیت نات کوین به همین ترتیب باقی بماند می‌توان آن را به عنوان گزینه مطلوب برای سرمایه گذاری بلند مدت هم در نظر گرفت اما برخلاف بیت کوین ارزیابی این موضوع برای میم کوین ها به این سادگی‌ها نیست و آنها در بازه‌های زمانی کوتاه مدت ممکن است تغییرات بسیار گسترده‌ای از نظر میزان محبوبیت داشته باشند.

به عنوان مثال ارز دیجیتال مانند بیبی دوج در پاره‌ای از مواقع با محبوبیت بسیار بالایی در بازار کریپتو کارنسی روبرو بود و حجم معاملات قابل توجهی داشت اما در حال حاضر خیلی محبوبیت بالایی ندارد و نمی‌توان روی آن برای سرمایه گذاری بلند مدت حساب کرد. پروژه‌های دیگری مانند سیفمون، لونا کلاسیک و موارد دیگری از این دست نیز در این رده بودند که در حال حاضر دیگر محبوبیت گذشته خود را ندارند.

۲- نگاه اقتصادی تیم توسعه دهنده

دومین نکته‌ای که در ارزیابی کیفیت پروژه ارز دیجیتال نات کوین باید به بررسی آن بپردازیم نگاه اقتصادی تیم توسعه دهنده این ارز دیجیتال است. تیم توسعه دهنده نات کوین نگاه اقتصادی ویژه‌ای به شبکه این ارز دیجیتال داشته و دائماً به فکر استفاده از ترفندهای به روز برای ایجاد یک بنگاه اقتصادی در ارز دیجیتال نات کوین است. البته تعداد بسیار کاربران زیادی که از شبکه تلگرام جذب نات کوین شد در این موضوع بی تاثیر نبود و خیلی از رفتارهای اقتصادی تیم توسعه دهنده این ارز دیجیتال نیز تحت تاثیر همین تعداد بالای کاربران آن قرار دارد.

نات کوین در طول چند ماه گذشته همکاری‌های بسیار متعددی را با شرکت‌های مختلف داشته و اکثر آنها در راستای نگاه‌های اقتصادی تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال بوده است. دقت داشته باشید که چنین شرایطی را برای شبکه‌های بلاکچین بسیار قدرتمندی مانند ترون یا سولانا هم شاهد هستیم که البته نات کوین نمی‌تواند رقیب سرسختی برای آنها باشد اما به هر حال تیم توسعه دهنده این ارز دیجیتال به دنبال استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد بستری مناسب برای توسعه اقتصادی خود است.

۳- گراف جهت دار غیرمدور برای تایید تراکنش ها

نکته جالب درباره شبکه نات کوین این است که تیم توسعه دهنده این ارز دیجیتال از یک روش بسیار مدرن و به روز برای تایید تراکنش‌ها در آن استفاده می‌نمایند که به گراف جهت‌دار غیر مدور معروف است. البته این تکنیک قبلاً در شبکه بلاکچین سایر ارزهای دیجیتال جدید و مدل هم استفاده شده و نات کوین هم تصمیم گرفته تا با به کارگیری این روش امنیت بسیار بالایی را برای تایید تراکنش‌ها در شبکه خود به وجود آورد. البته گراف جهت‌دار غیر مدور همچنین باعث می‌شود تا سرعت تایید تراکنش‌ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده و شاهد مقیاس پذیری بسیار بالای شبکه باشیم.

مقیاس پذیری بالای شبکه تاثیر بسیار زیادی روی کارمزد تراکنش‌ها هم خواهد داشت و در واقع استفاده از گراف جهت‌دار غیر مدور را می‌توانیم یک رفتار کاملاً هوشمندانه از سوی تیم توسعه دهنده نات کوین در این زمینه در نظر بگیریم.

۴- امنیت و حفظ حریم خصوصی

جذابیت دیگری که برای پروژه و شبکه نات کوین می‌توانیم به آن اشاره داشته باشیم امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران در فضای داخل شبکه ارز دیجیتال است. همونطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم نات کوین بر روی شبکه ارز دیجیتال تون رونمایی شده و امنیت خود را از شبکه بلاک چین این ارز دیجیتال استقراض می‌نماید.

همین موضوع باعث شده تا امنیت قابل توجهی را برای نات کوین متصور باشیم و در نهایت حفظ حریم خصوصی نیز در اولویت تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال قرار گرفته است. به همین دلیل است که خیلی از کاربران به آینده نات کوین امیدوار هستند و اگر تیم توسعه دهنده آن پشتیبانی از شبکه نات کوین را به همین ترتیب ادامه دهد می‌توانیم شاهد استقبال کاربران بیشتری از آن در آینده نیز باشیم. نات کوین در حال حاضر فاصله بسیار زیادی را تبدیل شدن به عنوان بهترین میم کوین جهان دارد و این دسته از اقدامات است که می‌تواند کمک کند تا این ارز دیجیتال در لیست میم کوین ها شرایط خوبی را به خود بگیرد.

۵- توکنومیک ضد تورمی نات کوین

یکی دیگر از نکات بسیار مثبتی که می‌توانیم برای شبکه ناتکان به آن اشاره داشته باشیم توکنومیک ضد تورمی این ارز دیجیتال است. میم کوین ها در این باره شرایط بسیار مطلوبی را در طول چند سال اخیر رقم زده و با توکنسوزی‌های مختلف و توزیع عادلانه توکن ها به دنبال ایجاد یک جامعه‌ای از کاربران هستند که خاصیت ضد تورمی را در معاملات خود احساس نمایند و این موضوع می‌تواند در آینده باعث رشد قیمت نات کوین شود.

البته ضد تورمی بودن پروژه نات کوین در حال حاضر و بر روی کاغذ وجود دارد و تا اجرایی شدن کامل این پروژه زمان زیادی لازم خواهد بود و برای اینکه شما ارزیابی کنید می‌تواند سرمایه گذاری خوبی در دراز مدت باشد یا خیر بایستی به صورت مرتب این موضوع را مورد آنالیز قرار دهید. عدم توجه به این نکته به صورت مکرر باعث می‌شود تا شما نتوانید در طولانی مدت یک سرمایه گذاری مطلوب داشته باشید.

۶- مقیاس پذیری بالا

درباره علت مقیاس پذیری بالای شبکه نات کوین نکات لازم را با شما در میان گذاشتیم و حالا می‌دانید که شبکه نات کوین با قرار گرفتن بر روی شبکه بلاک چین تون از نظر مقیاس پذیری در وضعیت خوبی به سر می‌برد. مقیاس پذیری یکی از چالش‌های اصلی شبکه‌های ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی است که نات کوین و بسیاری از پروژه‌ها با استفاده از رویکردهای مدرن سعی در برطرف کردن این چالش داشته‌اند.

البته دقت داشته باشید که ارزیابی دقیق مقیاس پذیری نات کوین در حال حاضر چندان امکان‌پذیر نیست و در آینده و با افزایش تعداد سرمایه‌گذاران و ورود سرمایه‌های بزرگ به پروژه این ارز دیجیتال است که می‌توانیم در این باره نتیجه‌گیری دقیقی داشته باشیم. کیفیت شبکه‌های بلاک چین و شبکه‌های ارز دیجیتال معمولاً بر شلوغی شبکه معلوم می‌شود و تا زمانی که نات کوین به میزان شلوغی خیلی بالایی نرسیده باشد امکان ارزیابی دقیق مقیاس پذیری شبکه آن نیز وجود ندارد. اما در حال حاضر آنچه شاهد هستیم این است که شبکه نات کوین از این بابت شرایط خوبی داشته و ادامه دادن همچین شرایطی می‌تواند دلیلی برای کیفیت بالای پروژه آن نیز باشد.

۷- تعداد معامله گران زیاد

همچنین از مزیت‌های پروژه نات کوین بایستی به تعداد معامله‌گران و کاربران بسیار زیاد این شبکه اشاره داشته باشیم. دقت داشته باشید که زیاد بودن معامله‌گران یک ارز دیجیتال جذابیت بسیار بالایی برای آن دارد و حتی باعث بالا رفتن امنیت معاملات آن نیز می‌شود. بنابراین اینگونه نیست که بیشتر شدن تعداد معامله‌گران را یک نکته غیر مهم تلقی کرده و اصلاً در ارزیابی و تحلیل فاندامنتال نات کوین آن را در نظر نگیریم.

همین حالا خیلی از ارزهای دیجیتال به دلیل نبود تعداد کاربران قابل توجه با چالش‌های بسیار زیادی همراه هستند و همین موضوع باعث شده تا خیلی از کاربران این دسته از ارزها را در واچ لیست خود برای سرمایه گذاری یا نوسان گیری قرار ندهند. در حالی که نات کوین با رسیدن به چنین شرایطی توانسته نظر این دسته از سرمایه‌گذاران را نیز به خود جلب نماید و این موضوع می‌تواند حتی جذابیتی برای سرمایه گذاری بلند مدت روی این ارز دیجیتال نیز ایجاد کند.

تحلیل نات کوین کوتاه مدت

معایب سرمایه گذاری روی نات کوین

در میان تمام مزیت‌هایی که برای سرمایه گذاری بر روی نات کوین به آنها اشاره کردیم،  لازم است تا معایب سرمایه گذاری بر روی نات کوین را نیز مورد ارزیابی قرار دهیم تا بدانید که این ارز دیجیتال چه شرایطی داشته و آیا ریسک سرمایه گذاری بر روی آن بالا است یا خیر. دقت داشته باشید که مایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی و انتخاب ارزهای دیجیتال مناسب برای این منظور تحت تاثیر دو عامل بسیار مهم قرار می‌گیرد. در درجه اول شما باید پتانسیل سودآوری یک ارز دیجیتال را مورد آنالیز قرار دهید و در کنار آن بررسی کنید که ریسک سرمایه گذاری بر روی آن چگونه است. اگر ارز دیجیتالی پیدا شود که پتانسیل سودآوری بالایی داشته و در کنار آن ریسک سرمایه گذاری کمی هم داشته باشد، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری خواهد بود. اما پیدا کردن چنین ارزهایی معمولاً به این راحتی‌ها نیست و بایستی تمام فاکتورها را در این باره مورد بررسی قرار دهید.

در بالا با بررسی مزیت‌های پروژه نات کوین به این نتیجه رسیدیم که این ارز دیجیتال شرایط تقریباً خوبی داشته و پتانسیل سودآوری تقریباً مناسبی را نیز می‌توانیم برای آن متصور باشیم. در بررسی معایب پروژه نات کوین هم سعی داریم تا ان ریسک سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال را مورد آنالیز قرار دهیم تا بدانید که سرمایه گذاری بر روی آن چه عواقبی برای سرمایه‌های شما به دنبال خواهد داشت. بسیار مهم است که اگر به شما به دنبال یک سرمایه گذاری جذاب در بازار کریپتوکارنسی هستید حتماً ریسک‌های موجود را ارزیابی نه با این تا مبادا سرمایه‌ای ارزشمند شما در معرض خطرات بسیار زیاد این بازار قرار بگیرد. دقت داشته باشید که سرمایه گذاری در بازار کریپتو کارنسی به خودی خود با ریسک‌های بسیار زیادی همراه است و زیابی و کنترل ریسک‌ها یکی از ملزومات مهم در فرایند سرمایه گذاری در این بازار خواهد بود.

دقت داشته باشید که هدف ما از معرفی معایب ارز دیجیتال نات کوین به هیچ وجه این نیست که بخواهیم شما را از سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال ناامید کنیم یا اینکه شما را نسبت به این ارز دیجیتال منفی نگر نماییم. بلکه هدف ما این است که ریسک سرمایه گذاری بر روی نات کوین را برای شما ارزیابی نماییم تا حتی اگر به دنبال سرمایه گذاری بر روی آن باشید، یک دیدگاه منطقی نسبت به آن پیدا کرده و از روش‌های کنترل ریسک برای جلوگیری از ایجاد ضررهای محتمل استفاده کنید.

قرار گرفتن در دسته میم کوین ها

اولین معایبی که می‌توانیم برای ارز دیجیتال نات کوین به آن اشاره داشته باشیم این است که این ارز دیجیتال در دسته میم کوین ها قرار گرفته است. میم کوین ها ارزهای دیجیتالی هستند که معمولاً بدون هیچگونه اربرد و هدف اولیه در بازار کریپتو کارنسی تعریف می‌شوند و در ادامه هرچند ممکن است برای آنها کاربردها و اهدافی هم تعریف شود اما در ابتدا این شرایط را ندارند. موضوع بدتر اینجاست که وقتی یک ارز دیجیتال در ابتدا در دسته میم کوین ها قرار می‌گیرد، تا انتها به همین ترتیب در این دسته قرار گرفته و خبری از ارتقای سطح آن در دسته‌بندی ارزهای دیجیتال نخواهد بود.

به عنوان مثال می‌توانیم به دوج کوین به عنوان معروف‌ترین و بهترین میم کوین جهان اشاره داشته باشیم که حتی دارای شبکه بلاکچین اختصاصی هم هست اما با این حال هنوز هم به آن نگاه‌ها به مانند یک میم کوین است. یا ارز دیجیتالی مانند شیبا که در حال حاضر کاربردهای بسیار زیادی را در شبکه خود دارا بوده و حتی دارای صرافی غیرمتمرکز هم هست اما با این حال به عنوان یک میم کوین شناخته شده و همین موضوع نشان از این دارد که ریسک سرمایه گذاری بر روی این دسته از ارزهای دیجیتال زیاد است.

به صورت کلی میم کوین ها از ریسک سرمایه گذاری بالایی در بازار کریپتوکارنسی روبرو بوده و عدم توجه به نحوه سرمایه گذاری بر روی آنها باعث می‌شود تا شما در معرض خطرات و ریسک‌های بسیار زیادی قرار داشته باشید. بنابراین بایستی به صورت کامل و دقیق در نظر داشته باشید که نات کوین در دسته میم کوین ها قرار داشته و قرار نیست شما تمام سرمایه‌های خود را بر روی آن قرار دهید.

تحلیل تکنیکال نات کوین

نتیجه نهایی از تحلیل فاندامنتال ارز نات کوین

حالا در نهایت باید یک نتیجه‌گیری کلی از تحلیل فاندامنتال ارز نات کوین داشته باشیم و ببینیم که این ارز دیجیتال در تحلیل فاندامنتال و بررسی پروژه آن چه رتبه و شرایطی را به خود گرفت. نات کوین از نظر فاندامنتالی در جایگاه خیلی مطلوبی قرار ندارد و قرار گرفتن آن در دسته میم کوین ها نیز این موضوع را ثابت می‌کند. البته از طرف دیگر تیم توسعه دهنده نات کوین در حال تلاش‌های بسیار گسترده برای ایجاد کاربردها و اهداف جذاب برای این ارز دیجیتال است و همین موضوع باعث شده تا نسبت به شرایط این ارز دیجیتال امیدوار باشیم.

تحلیل فاندامنتال نات کوین نشان از این دارد که این ارز دیجیتال در حال حاضر برای نوسان گیری در بازه‌های زمانی کوتاه مدت ارز دیجیتالی بسیار عالی است و می‌تواند نوسانات بسیار جذابی را در اختیار سرمایه‌گذاران خود قرار دهد. اما قرار گرفتن آن در لیست ارزهای دیجیتال مناسب برای هولد هنوز سیگنال‌های لازم را نداشته و برای منظور لازم است تا در آینده شرایط این ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم. در واقع نوع رفتار تیم توسعه دهنده این ارز دیجیتال است که در آینده می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی نات کوین و شرایط آن برای سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشد.

البته دقت کنید که ما به این نتیجه نرسیدیم که نات کوین اصلاً گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری بلند مدت نیست و ممکن است حتی در آینده شرایط خوبی به خود بگیرد بلکه ما اشاره کردیم که این ارز دیجیتال در حال حاضر کیفیت لازم برای منظور را نداشته و در ادامه ممکن است چنین شرایطی را به دست آورد. بنابراین اگر به فکر سرمایه گذاری برای نات کوین هستید حتماً باید از روش‌های مدیریت ریسک استفاده کنید تا مبادا این ارز دیجیتال در آینده شرایط بدی را برای سرمایه‌های شما به وجود آورد. تکنیک‌های بسیار زیادی وجود دارند که شما با رعایت آنها حتی می‌توانید در طولانی مدت هم از نات کوین به سود خوبی برسید و نگران از بین رفتن دارایی‌های خود بر روی این ارز دیجیتال نباشید.

به عنوان مثال شما با سرمایه گذاری کوتاه مدت در نات کوین می‌توانید به سود مطلوبی رسیده و با خارج کردن اصل سرمایه در ادامه در طولانی مدت تنها سودهای خود را در نات کوین ریسک کنید. در ادامه با رسیدن به سودهای بیشتر می‌توانید بخشی از سودهای خود را نیز خارج کرده و کم کم شرایط لازم برای یک سرمایه گذاری جذاب را برای خود به وجود آورید.

تحلیل ارز نات کوین با ابزارهای تکنیکال

نوبت به تحلیل ارز نات کوین بلند مدت با ابزارهای تحلیل تکنیکال می‌رسد. همانطور که اشاره کردیم تحلیل تکنیکال در حال حاضر یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال است و برای نات کوین هم می‌توان از ابزارها و روش‌های تحلیل تکنیکال استفاده کرد. بسیار مهم است که شما حتماً از ابزارهای تکنیکال در بهترین شرایط ممکن برای آنالیز قیمت نات کوین استفاده کنید تا مبادا اشتباهی در این باره برای شما پیش بیاید.

همچنین لازم است تا شما مجموعه‌ای از ابزارهای تحلیل تکنیکال را به کار بگیرید تا در نهایت تحلیل شما از روند نات کوین دقیق‌تر باشد و بتوانید دیدگاه بهتری نسبت به شرایط آن در آینده به دست آورید. تجمع روش‌ها و ابزارهای مختلف تحلیل تکنیکال باعث می‌شود تا شما نگاه مناسب‌تری نسبت به شرایط این ارز دیجیتال در آینده داشته باشید و نگران اشتباه از آب درآمدن تحلیل خود هم نباشید.

با توجه به این نکات در ادامه هم به تحلیل تکنیکال ناتو در کوتاه مدت خواهیم پرداخت و هم اینکه را در بلند مدت نیز برای شما آنالیز خواهیم کرد تا بدانید که این ارز دیجیتال چه شرایطی دارد و چه وضعیتی برای آن در کوتاه مدت و بلند مدت از نظر تکنیکالی حاکم است.

تحلیل تکنیکال نات کوین کوتاه مدت

برای ارزیابی و تحلیل تکنیکال نات کوین در کوتاه مدت از تایم فریم روزانه برای نالیز آن استفاده می‌کنیم. نوع رفتار نات کوین نشان از این دارد که این ارز دیجیتال در کوتاه مدت وارد یک روند نزولی شده و یک سطح حمایتی بسیار مهم هم بر روی این ارز دیجیتال از دست رفته است. سطوح حمایتی مهمی که در ادامه می‌توانند باعث رگشت قیمت نات کوین به سمت بالا شوند را در نمودار برای شما ترسیم کرده‌ایم. هر کدام از این قیمت‌ها می‌توانند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال نات کوین باشند.

تحلیل تکنیکال نات کوین

در صورتی که روند صعودی نات کوین آغاز شود هم رگت‌های قیمتی این ارز دیجیتال را برای شما مشخص کرده‌ایم که می‌توانید از این تارگت‌ها برای خروج از فرایند سرمایه گذاری در کوتاه مدت بر روی نات کوین استفاده کنید. تارگت‌های قیمتی اعلام شده از قیمت فعلی نات کوین به ترتیب فاصله ۴۷ درصد، ۹۲ و ۱۶۲ را دارند و در صورتی که وند صعودی نات کوین آغاز شود می‌توانیم انتظار رسیدن قیمت نات کوین به این اعداد را داشته باشیم.

تحلیل تکنیکال نات کوین بلند مدت

برای تحلیل تکنیکال نات کوین روند تغییرات قیمت این ارز دیجیتال را در تایم فریم هفتگی مورد بررسی قرار داده‌ایم. نمودار زیر نحوه تغییرات قیمت نات کوین در تایم فریم هفتگی را نشان می‌دهد و نشان از این دارد که در طول چند هفته اخیر که وارد بازار کریپتوکارنسی شده رشدهای قابل توجهی را به خود دیده است.

تحلیل تکنیکال نات کوین

ناحیه سبز رنگ مشخص شده منطقه بسیار عالی برای سرمایه گذاری مجدد بر روی نات کوین برای طولانی مدت است و اگر قیمت نات کوین در ریزش‌های بازار به این منطقه برسد می‌توان بر روی آن سرمایه گذاری جذابی داشت. اما اینکه نات کوین به این ناحیه برسد یا خیر موضوعی است که در ادامه بایستی آن را شاهد باشیم.

اولین تارگت قیمتی که می‌توانیم برای نات کوین به آن اشاره داشته باشیم سقف اخیری است که قیمت این ارز دیجیتال در یک رالی صعودی رقم زده است. رسیدن به این سقف قیمتی در طولانی مدت می‌تواند سودآوری جذابی را برای کاربران به دنبال داشته باشد. این سقف قیمتی نسبت به قیمت کنونی نات کوین فاصله حدود ۲۰۰ درصدی دارد و از منطقه حمایتی مشخص شده هم فاصله ۳۷۵ درصدی را دارا است.

این نقاط می‌توانند بهترین نقاط برای ورود و خروج به ارز دیجیتال نات کوین در یک فرایند سرمایه گذاری طولانی مدت باشند. البته حت تاثیر رفتار نات کوین می‌توانیم حتی سودآوری بیشتری را نیز برای آن متصور باشیم. تحلیل تکنیکال نات کوین در بلند مدت نشان از این دارد که این ارز دیجیتال در بازارهای زمانی طولانی حتی می‌تواند به قیمت ۱۰ سنت هم برسد. قیمتی که نسبت به شرایط کنونی این ارز دیجیتال فاصله حدود ۱۰۰۰ درصدی را داشته و می‌تواند ارزش دارایی سرمایه‌گذاران امروز آن را به نزدیک ۱۰ برابر افزایش دهد. البته این تحلیل بایستی به صورت مرور آپدیت شده و نوع رفتار قیمت نات کوین مورد بررسی مجدد قرار بگیرد تا شما در نهایت بتوانید درباره درستی یا اشتباه بودن این تحلیل تصمیم گیری درستی داشته باشید.

خود ما هم سعی می‌کنیم تا با مرور رفتار نات کوین در ادامه به این نتیجه برسیم که آیا این تحلیل می‌تواند برای نات کوین منطقی به نظر برسد یا اینکه شرایط این ارز دیجیتال برای رسیدن به این میزان سودآوری مناسب نیست.

تحلیل ارز نات کوین برای خرید

وقتی به دنبال تحلیل یک ارز دیجیتال برای خرید هستیم قطعاً باید آن را در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار ببینیم زیرا عملاً در فرایند سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی ما به دنبال رسیدن به سود بیشتر هستیم. مثلاً فرض کنید که تمام ارزهای دیجیتال جهان در طول دو سال آینده رشد ۱۰۰۰ درصدی را رقم بزنند و نات کوین رشد ۲۰۰ درصدی را داشته باشد. هرچند رشد ۲۰۰ درصدی شرایط مطلوبی به نظر می‌رسد اما با توجه به رشد ۱۰۰۰ درصدی اکثر ارزهای دیجیتال، نشان از این دارد که ا انتخاب خوبی برای سرمایه گذاری نداشته و نات کوین گزینه مناسبی برای ما نبوده است.

در مقایسه با بسیاری از ارزهای دیجیتال موجود در بازار نات کوین شرایط مطلوبی برای خرید داشته و در میان مدت می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد. اما موضوع اینجاست که چه از نظر پتانسیل سودآوری و چه از نظر میزان ریسک پایین نات کوین بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی نیست و تنها یکی از ارزهای دیجیتالی است که می‌تواند در سبد شما قرار بگیرد.

برای کسانی که سرمایه کمی در اختیار دارند خرید نات کوین می‌تواند گزینه مطلوبی باشد ولی برای کسانی که سرمایه خیلی زیادی در اختیار داشته و به دنبال یک سرمایه گذاری گسترده در بازار کریپتو کارنسی هستند خرید نات کوین اصلاً گزینه مناسبی نخواهد بود. از این گذشته اهداف شما از سرمایه گذاری و نوع استراتژی معاملاتی به کار گرفته شده از سوی شما نیز در این موضوع اهمیت پیدا خواهد کرد. بله شما می‌توانید نات کوین را به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال در سبد سرمایه گذاری خود قرار دهید اما قرار دادن تمام سرمایه‌ها بر روی نات کوین اشتباه بزرگی است و ممکن است باعث از بین رفتن تمام دارایی‌های شما در بازار شود.

تحلیل تکنیکال نات کوین

تحلیل ارز نات کوین برای نوسان گیری

اگر به دنبال نوسان گیری ارز دیجیتال هستید، بایستی سراغ ارزهایی بروید که شرایط خوبی از این بابت برای شما ایجاد نمایند. دقت داشته باشید که هر ارز دیجیتالی مناسب برای نوسان گیری نیست و اینگونه نیست که صرفاً محبوبیت بالای یک ارز دیجیتال دلیلی برای قرار گرفتن آن در لیست ارزهای دیجیتال مناسب برای نوسان گیری باشد. به عنوان مثال می‌توانیم به ارز دیجیتالی مانند کاردانو اشاره داشته باشیم که به عنوان یک ارز دیجیتال محبوب و جذاب در بازار کریپتوکارنسی شناخته می‌شود اما به هیچ وجه شرایط خوبی برای نوسان گیری نداشته و در کوتاه مدت نمی‌توان از آن به سود جذابی رسید.

نوسان گیری یک روش سرمایه گذاری در بازه های زمانی کوتاه مدت است و برای این منظور لازم است تا ویژگی‌های زیر را برای یک ارز دیجیتال مورد ارزیابی قرار دهید:

در درجه اول بایستی ارز دیجیتالی را انتخاب کنید که تعداد کاربران بسیار زیادی در حال انجام معامله بر روی آن در بازار کریپتوکارنسی باشند. این مهم باعث می‌شود تا نیت سرمایه گذاری و نوسان گیری شما بر روی این ارز دیجیتال افزایش پیدا نماید و نگران نبود خریدار یا فروشنده در مواقع مختلف نباشید.

نکته بعدی در ارزیابی شرایط نوسان گیری برای یک ارز دیجیتال سنجش حجم معاملات آن در هر ۲۴ ساعت است. شما باید به دنبال نوسان گیری بر روی ارزهایی باشید که حجم معاملات بالایی دارند که این موضوع باعث می‌شود تا نقد شوندگی بالایی برای آنها در دسترس باشد و بتوانید با سرعت بسیار بالا ارزهای دیجیتال خود را نقد کرده و یا آنها را خریداری کنید. این نکته اهمیت بسیار زیادی در فرایند نوسان گیری در بازار کریپتوکارنسی خواهد داشت و اگر به آن دقت نکنید ممکن است تحت تاثیر سرمایه گذاری و نوسان گیری بر روی ارزهای دیجیتال ناشناخته، خیلی راحت دارایی خود را از دست بدهید.

نکته بعدی در انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب برای نوسان گیری در بازار کریپتوکارنسی دقت به میزان نوسانات آن در کوتاه مدت است. اگر یک ارز دیجیتال در طول روز تنها یک درصد نوسان را تجربه کرده و یا در میان مدت چند هفتگی نوسانات خیلی محدودی دارد اصلاً گزینه مناسبی برای نوسان گیری نخواهد بود. در فرایند نوسان گیری شما به دنبال رسیدن به سودهای جذابی هستید و این سودها تنها زمانی به دست شما خواهد رسید که سرمایه گذاری خود را روی ارزهایی انجام دهید که با نوسانات خوبی در طول هر ۲۴ ساعت همراه هستند.

با در کنار هم قرار دادن تمام این نکات به این نتیجه می‌رسیم که نات کوین گزینه مطلوبی برای نوسان گیری در بازارهای زمانی کوتاه مدت و میان مدت است. چه برای یک بازه زمانی چند روزه و چه برای یک بازه زمانی چند ماهه می‌توانید از ارز نات کوین برای نوسان گیری استفاده کنید و این مهم می‌تواند یک فرصت سودآوری جذاب را برای شما به دنبال داشته باشد. نات کوین هرچند ریسک سرمایه گذاری بالایی دارد اما پتانسیل سودآوری خوبی هم داشته و شما می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک شرایطی را برای خود به وجود آورید تا سرمایه گذاری شما بر روی نات کوین کم ریسک‌تر باشد.

تحلیل تکنیکال نات کوین

تحلیل ارز نات کوین برای بلند مدت

در قدم بعدی نوبت به تحلیل ارز نات کوین برای بلند مدت می‌رسد. در مجموع نتیجه‌گیری ما این است که تنها تحت تاثیر شرایط خاصی نات کوین می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری بلند مدت باشد که بدون در نظر گرفتن این شرایط اصلاً این ارز دیجیتال گزینه مطلوبی برای منظور نخواهد بود.

در یک نگاه کلی نات کوین به عنوان یک میم کوین ممکن است در دراز مدت تمام شاکله خود را از دست بدهد و این مهم می‌تواند تمام سرمایه‌های شما را بر روی این ارز دیجیتال به خطر انداخته و باعث از بین رفتن آنها شود. با توجه به اینکه هولد نات کوین برای دراز مدت ممکن است باعث ایجاد ریسک بسیار بالایی در فرایند سرمایه گذاری شما در بازار کریپتوکارنسی شود، اما از طرف دیگر خیلی از کاربران ایرانی علاقه به نگه داشتن نات کوین های خود در دراز مدت هستند، بر آن شدیم تا یک استراتژی معاملاتی مناسب را برای سرمایه گذاری برای این ارز دیجیتال با شما در میان بگذاریم.

اولین نکته برای سرمایه گذاری بلند مدت برای نات کوین این است که شما حتماً برای معاملات خود حد ضرر تهیه کنید تا مبادا در ضررهای بسیار سنگینی در فرایند سرمایه گذاری بر روی نات کوین قرار بگیرید.

برای سرمایه گذاری بلند مدت بر روی نات کوین سعی کنید به صورت پله‌ای وارد شوید تا کم کم ریسک سرمایه گذاری خود را بر روی این ارز دیجیتال کاهش داده باشید.

تارگت‌های قیمتی برای نات کوین مشخص نمایید و در این تارگت‌ها بخشی از سرمایه اولیه یا سود خود را از بازار خارج نمایید.

بعد از گذشت یک بازه زمانی میان مدت سعی کنید تا تمام سرمایه اولیه خود را از روی نات کوین خارج کنید تا ریسک سرمایه گذاری شما بر روی این ارز دیجیتال به صفر برسد و سپس کم کم شروع به خارج کردن سودهای خود از بازار نمایید.

در نظر گرفتن این استراتژی بر روی معاملات طولانی مدت نات کوین باعث می‌شود تا شما با کمترین میزان ریسک معاملات خود را بر روی این ارز دیجیتال انجام دهید و از پتانسیل سودآوری بالای آن نیز استفاده نمایید. در غیر این صورت حتی این احتمال وجود دارد که شما بعد از گذشت مدتی با وجود سودآوری جذابی که نات کوین برای شما به دست آورده تمام دارایی خود را بر روی این ارز دیجیتال از دست بدهید. افراد زیادی هستند که با وجود رسیدن به سودهای جذاب در فرایند سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی در حال حاضر در ضرر هستند و نتوانستند سود خود را در این بازار حفظ کنند. عدم توجه به همین نکات است که باعث شده تا این افراد با وجود اینکه در ابتدا به سود خوبی رسیدن اما در نهایت تمام سودهای خود را به بازار تقدیم نموده و در حال حاضر در ضرر باشند. نات کوین به راحتی پتانسیل این را دارد که هرچند سودآوری قابل توجهی را برای شما ایجاد کند اما با گذشت زمان این سودآوری را از بین برده و سرمایه‌های شما را به مرز نابودی و ضرر بکشاند.

جمع بندی

سعی کردیم تا نکات کامل و دقیقی را درباره ارز دیجیتال نات کوین با شما در میان بگذاریم و تحلیل نات کوین بلند مدت و کوتاه مدت را نیز برای شما ارائه کنیم. حالا اگرچه به فکر سرمایه گذاری بر روی نات کوین باشید و چه علاقه‌ای به سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال نداشته باشید می‌توانید به صورت کاملاً آگاهانه در این باره تصمیم گیری نمایید. حالا شما مزیت‌ها و معایب سرمایه گذاری بر روی نات کوین را به خوبی می‌دانید و به این نکته آگاه هستید که سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال قرار است چه شرایطی برای شما به دنبال داشته باشد. با استفاده از این اطلاعات عملاً شما می‌توانید یک تصمیم‌گیری بهینه برای سرمایه گذاری خود در بازار داشته باشید و نگران از بین رفتن سرمایه‌های خود نیز تحت تاثیر شرایط نات کوین نباشید.

کاربرانی که علاقمند به آموزش‌های کامل تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال هستند و سعی دارند تا روش‌های تحلیلی در این بازار را به صورت مو به مو بیاموزند می‌توانند با شرکت در دوره حضوری آموزش ارز دیجیتال در کانون بورس به این نکات دستیابی پیدا نمایند. همچنین با خرید پکیج آموزش غیر حضوری ارز دیجیتال نیز شما می‌توانید همزمان با دوره حضوری به تمام نکات لازم برای سرمایه گذاری در این بازار دسترسی پیدا کرده و تبدیل به یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای در بازار کریپتوکارنسی شوید. در دوره آموزش ارز دیجیتال در کانون بورس شما راه با اساتید با تجربه و موفق در معاملات بازاری ارز دیجیتال خواهید بود و می‌توانید از تجربیات آنها برای معامله‌گری هرچه بهتر در این بازار استفاده کنید.

در انتها شما دعوت می‌کنیم که اگر دیدگاه و نظری درباره شرایط سرمایه گذاری بر روی نات کوین دارید و یا نقطه نظری در ذهن شما درباره این ارز دیجیتال وجود دارد که در این مقاله به آن پرداخته نشد، حتماً نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما و سایر کاربران در کانون بورس در میان بگذارید. همچنین اگر تجربه‌ای از فرایند سرمایه گذاری بر روی نات کوین را دارید و یا ارزهای مشابه با نات کوین در لیست سبد سرمایه گذاری شما قرار دارند، آنها را نیز با ما در میان بگذارید تا در نهایت ن مشورت‌ها منجر به سرمایه گذاری بهینه کاربران ایرانی در بازار ارز دیجیتال شود.

سوالات متداول

ارز دیجیتال نات کوین چیست؟

نات کوین یک میم کوین تعریف شده بر روی شبکه بلاک چین تون است که ابتدا به عنوان یک بازی کلیکی بر روی شبکه تلگرام از آن رونمایی شد و کم کم در بازار کریپتوکارنسی هم به عنوان یک ارز دیجیتال معروف شد.

آیا نات کوین برای نوسان گیری کوتاه مدت گزینه مناسبی است؟

بله نات کوین گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری کوتاه مدت محسوب می‌شود.

آیا پتانسیل سودآوری نات کوین در دراز مدت مناسب است؟

با رعایت تکنیک‌های مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک می‌توانیم پتانسیل سودآوری خوبی را برای نات کوین در دراز مدت در نظر بگیریم.

آیا سرمایه گذاری بر روی نات کوین ریسک زیادی به دنبال دارد؟

بله این ارز دیجیتال ممکن است با ریسک بسیار بالایی در بازار کریپتو کارنسی تعریف شده و سرمایه گذاری بر روی آن نیز ریسک زیادی داشته باشد.

آیا سود حاصل از سرمایه گذاری بر روی نات کوین تضمین شده است؟

خیر سرمایه گذاری بر روی هیچ ارز دیجیتالی در بازار سود تضمین شده در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد.

 

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: