لوگو کانون بورس

ارز دیجیتال ایاس چیست ؟ + مزیت ها و معایب EOS

ارز دیجیتال ایاس چیست
شما در حال مطالعه مقاله ۳ از ۴۹ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

ارز دیجیتال ایاس چیست و چرا همه بازار به آینده این رمز ارز امیدوار هستند و آن را یکی از بهترین پروژه های بازار رمز ارزها تلقی می نمایند؟ در ادامه روند مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال در این مقاله سعی داریم تا شما را با تمام ویژگی های ارز دیجیتال ایاس آشنا کرده و نکات مهمی را درباره آن با شما در میان بگذاریم. تشریح فاندامنتال این ارز یکی از سر فصل های مهم در دوره حضوری ارز دیجیتال نیز محسوب می شود. برای یک سفر جذاب به دنیای EOS با ما همراه بمانید.

راهنمای مطالعه نمایش

ارز دیجیتال ایاس چیست ؟

بازار رمز ارزها در سال‌های اخیر خصوصا بعد از محبوبیت یافتن رمز ارزهای اولیه مانند بیت کوین و اتریوم، تبدیل به یک بازار شدیدا رقابتی و بزرگ شده است. امروزه بلاکچین‌های جدید سعی می‌کنند تا با ارائه بعضی امکانات و قابلیت‌های نرم‌افزاری، پاسخگوی برخی نیازهای کاربران برای تسهیل در معاملات یا استفاده از قراردادهای هوشمند باشند.

همچنین با معرفی توکن‌ها به عنوان ابزارهای کاربردی در تسهیل برخی فعالیت‌های تجاری در حوزه بلاک‌چین، تمایل شرکت‌های بزرگ، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و سرمایه‌گذاران به این بازار بیشتر و بیشتر شد. ایاس نیز یکی از بلاک‌چین‌هایی است که با هدف حضور قدرتمند در بازار و به زیرکشیدن برخی از رمز ارزها روی بلاک‌چین اختصاصی خود وارد بازار ارزهای دیجیتال شد.

این بلاک‌چین ادعا می‌کند که یکی از قدرتمندترین شبکه‌ها و زیرساخت‌ها برای برنامه‌های غیرمتمرکز decentralized applications است. برنامه غیرمتمرکز به برنامه‌ای گفته می‌شود که روی یک بلاک‌چین ایجاد و اجرا می‌شود. با این تعاریف پاسخ دادن به سوال ارز دیجیتال ایاس چیست ساده تر خواهد بود.

پس ایاس یک شبکه غیر متمرکز است که بسیاری از برنامه‌های غیرمتمرکز را خصوصا در حوزه‌های تجاری و معاملاتی میزبانی و اجرا می‌کند. همچنین این بستر یکی از بهترین زیرساخت‌ها برای توسعه برنامه‌های یادشده توسط تیم‌های مختلف توسعه نرم‌افزاری در سراسر دنیا است.

این شبکه یک ارز دیجیتال مخصوص به خود با همین نام دارد. ارز دیجیتال ایاس در مدت زمان فعالیت خود نشان داده است در مقاطعی می‌تواند سودهای قابل ملاحظه‌ای نصیب تریدرها (خریداران و فروشندگان ارز دیجیتال) کند.

نماد ارز دیجیتال ایاس در بازار و صرافی های مختلف با سه حرف EOS شناخته می شود که می توانید آن را در برابر ارزهای مختلفی از جمله بایننس، تتر یا بیت کوین خرید و فروش کنید.

در ادامه قصد داریم تا جنبه‌های مختلف این رمز ارز پر سر و صدا را بررسی کنیم. نقشه راه، هدف، وضعیت در بازار جهانی رمز ارزها، کاربردها و…. همگی در ادامه مطلب به شکل دقیق بررسی خواهند شد و در نهایت توضیحات مفیدی نیز درباره سرمایه‌گذاری و خرید ارز دیجیتال ایاس به شما خواهیم داد.

ماجرای ایجاد شبکه ارز دیجیتال ایاس چیست ؟

ارز دیجیتال ایاس چیست

یکی دیگر از جنبه های پاسخ دادن به پرسش ارز دیجیتال ایاس چیست, برررسی اهداف پروژه این رمز ارز می باشد.

هدف EOS از فعالیت در صنعت بلاک‌چین ساختن شبکه‌ای که قادر به پردازش میلیون‌ها تراکنش در هر ثانیه باشد، عنوان شده است. یعنی هدف افزایش سرعت پردازش تراکنش‌ها در ثانیه بوده است. موردی که از ابتدای عرضه رمز ارزها مورد توجه اکثریت بلاک‌چین‌ها بوده است و البته نقطه ضعف بسیاری از شبکه‌ها نیز محسوب می‌شود.

این که هر یک از بلاک‌چین‌ها و مالکان آن‌ها در ابتدای راه اهداف و مسیری برای خود تعیین کنند، مورد عجیبی نیست. اما مهم این است که آیا در عمل هم به اهداف خود رسیده‌اند یا دست‌کم به آن‌ها نزدیک شده‌اند؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال درباره ارز دیجیتال ایاس و شبکه آن، باید جوانب مختلف فعالیت این شبکه و رمز ارز اختصاصی آن را در نظر بگیریم.

ایاس در عرضه اولیه خود (ICO) به دلایل زیادی از جمله استراتژی متفاوت تیم فنی برای تعیین طولانی‌مدت زمان جذب سرمایه توجهات زیادی را در آغاز به خود جلب کرد.

عرضه اولیه سکه درواقع روشی است که از طریق آن برای ایجاد پروژه‌های جدید ارزهای رمز‌نگاری‌شده، سرمایه جذب می‌شود. منتهی تفاوت سرمایه جذب‌شده در عرضه اولیه سکه در بازار رمز ارزها با جذب سرمایه‌های دیگر بازارهای مالی در نوع سرمایه جذب‌شده است. در این عرضه‌ها سرمایه‌های جذب‌شده به جای ارزهای فیات (ارزهای رایج کشورها مانند دلار، یورو و…) ارزهای رمزنگاری‌شده مانند بیت‌کوین یا اتریوم خواهند بود.

عرضه اولیه ارز دیجیتال ایاس, وقتی چشم‌ها به یک سو خیره می‌شود!

عرضه اولیه پروژه قدرتمند EOS به دلایلی از جمله استراتژی قدرتمند تیم سازنده، توانست آمار غیرقابل انتظاری در میزان و نوع جذب سرمایه به جای بگذارد:

  • نکته اول این که EOS ICO (عرضه اولیه سکه ایاس) از ۲۶ ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز شد و تا اول ژوئن سال بعد یعنی ۲۰۱۸ میلادی ادامه یافت. این مدت زمان معادل ۳۵۰ روز است که باعث می‌شود از نظر زمانی این عرضه اولیه در میان تمامی عرضه‌های مشابه در بازار ارزهای دیجیتال، طولانی‌ترین عرضه باشد. تیم مالی این بلاک‌چین این کار را به یک دلیل مهم انجام داد.
    طولانی‌شدن زمان عرضه تا نزدیک به یک سال به دلیل اطمینان از اعطای زمان کافی به همه فعالان بازار برای خرید و درگیرشدن در این پروژه بود.
  • نکته دوم توجه به میزان سرمایه جذب‌ شده توسط این پروژه در طول مدت زمان عرضه بوده است. بیش از ۴ میلیارد دلار سرمایه‌ جذب شده، نشان از قدرت فوق‌العاده پروژه در جلب توجه فعالان بازار جهانی ارز دیجیتال به جذابیت‌های پروژه داشته است.
    این رقم عرضه اولیه ایاس را به گواه آمار در لیست موفق‌ترین عرضه‌های اولیه تاریخ رمز ارزها قرار می‌دهد. پس از تکمیل، ICO بیش از ۷۰۰ میلیون توکن منتشر کرد که معادل ۷۰ درصد از کل عرضه است.

درباره بنیان گذاران ارز دیجیتال ایاس 

بنیان گذاران ارز دیجیتال ایاس

با این تفاسیر بدون‌شک می‌توان نتیجه گرفت که بلاک‌چین و ارز دیجیتال ایاس تیم فنی و اجرایی به شدت باهوش و با تجربه‌ای دارد که در پاسخ به پرسش ارز دیجیتال ایاس چیست لازم است به معرفی آنها نیز بپردازیم.

یکی از این افراد دنیل لاریمر است که اکنون پروژه‌های ارزهای دیجیتال وی میلیاردها دلار ارزش دارند. برای آشنایی بیشتر با سابقه لاریمر به ذکر یک مورد از سوابق او بسنده می‌کنیم که او یکی از بنیان‌گذاران پروژه‌های BitShares و همچنین Steem است.

شرکتی که پشت ایاس و این پروژه عظیم قرار گرفته است، Block.one است که در پروژه‌های متعددی در همین حوزه درگیر است و تنها بر روی ایاس متمرکز نبوده است. همچنین این شرکت در حوزه‌های تجاری نیز فعال است و فعالیت آن تنها محدود به بلاک‌چین و رمز ارز نمی‌شود. بنابراین تیم سازنده شبکه فوق را می‌توان یک مجموعه مالی قدرتمند و موفق دانست.

تاکنون با پشت پرده این بلا‌ک‌چین، سازندگان و مواردی مانند نحوه جذب سرمایه ایاس پرداختیم. حال باید وارد بررسی جنبه‌های اصلی و جذاب این شبکه و رمز ارز اختصاصی آن شویم.

مهم‌ترین اهداف بلاک‌چین و ارز دیجیتال ایاس چیست ؟

قبل از ورود این شبکه به فضای عملی و رقابت در بازار رمز ارزها نگرانی‌هایی در مورد اهداف تعیین‌شده و توان این شبکه و ارز آن در رسیدن به اهداف وجود داشت. اما با خروج از فضای تئوریک، ایاس نشان داد که یک پروژه قدرتمند است و به این زودی قصد ندارد تا در میان هزاران و صدها رقیب خود در بازار جهانی گم شود.

تاکنون و در زمان نگارش مقاله، این شبکه توانسته است تمامی به تمامی اهداف از پیش تعیین شده خود برسد. حتی در بعضی فاکتورها EOS توانسته است تا از سقف اهداف خود عبور کند و عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته است.

مهم‌ترین و بزرگ‌ترین هدف این مجموعه در ابتدای مسیر، ساخت یک بلاکچین غیر متمرکز بوده است که بتواند معاملات را با سرعت بالا و به صورت رایگان پردازش کند. همچنین چنین شبکه‌ای اجازه می‌دهد که قراردادهای هوشمند در بستر آن به راحتی ساخته شوند. این امر به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا بتوانند برنامه‌های غیر متمرکز dApps را منتشر کنند.

ارائه سرعت پردازش میلیون‌ها تراکنش در ثانیه آن هم در حالی که بسیاری از بلاک‌چین‌ها با دقیقه آن مشکل دارند، یک راه حل بزرگ برای حل یک معضل بسیار بزرگ است. سایر بلاک‌چین‌ها نیز می‌توانند قراردادهای هوشمند را شناسایی کرده و عملیاتی کنند اما با چنین سرعتی هرگز! برای درک بهتر این مورد، مثالی برای شما می‌زنیم.

شبکه بلاک‌چین اتریوم Ethereum ( که رمز ارز اتر مختص آن است)، محبوب‌ترین شبکه در قراردادهای هوشمند است. چنین شبکه‌ای با این حجم از توجه در بهترین حالت می‌تواند ۱۵ تراکنش را در ثانیه اجرا و مدیریت کند! حال به هدف ایاس دقت کنید؛ میلیون‌ها تراکنش در یک ثانیه!

این موارد اهداف اولیه پروژه ایاس بودند که با موفقیت در فضای عملی محقق شدند. اما این همه آن چیزی که ایاس ارائه می‌دهد نیست. این شبکه قصد دارد تا قالبی مانند یک سیستم عامل ایجاد کند که  استفاده از آن را بسیار آسان خواهد کرد.

این یک گزینه جذاب برای جلب توجه کاربران غیر حرفه‌ای و تازه‌واردها به دنیای بلاک‌چین است. اگر کمی با بازارها رمز ارزها خصوصا ارزهای جدید آشنا باشید، متوجه می‌شوید که محقق شدن همین اهداف تا چه حد می‌تواند اعتبار بلاک‌چین و ارز دیجیتال ایاس را بالا ببرد.

وایت پیپر ارز دیجیتال ایاس چیست ؟

برای بررسی تاریخچه ارز دیجیتال ایاس لازم است تا به معرفی وایت پیپر آن بپردازیم. وایت پیپر این شبکه و فازهای توسعه‌ای بلاکچین ایاس توسط دنیل لاریمر و براندن بلومر نوشته شده است. این دو نفر عضوی از تیم اجرایی شرکت بزرگی هستند که مالک پروژه است. وایت پیپر سندی است برای معرفی کلی پروژه و آنچه قرار است انجام دهد.

این سند می‌تواند تأثیر زیادی بر روی فرآیند جذب سرمایه برای استارت پروژه دارد. در واقع مالک پروژه باید کاملا شفاف توضیح دهد که با این شبکه می‌خواهد چه مشکلاتی را رفع کند یا این که چه نیازهایی را برآورده سازد. درک اهداف و مسئولیت‌های پروژه مهم‌ترین چیزی است که در یک وایت پیپر باید به آن پرداخته شود.

در وایت پیپر رمز ارز ایاس به مقیاس‌پذیری افقی و عمودی پروژه اشاره شده است. همچنین در ادامه به مهم‌ترین مزایای ایاس در مقایسه با سایر بلاکچین‌ها از جمله سرعت بالای تراکنش‌ها، تراکنش‌های رایگان و ایجاد و اجرای آسان برنامه‌های غیر متمرکز روی بلاکچین اشاره شده است.

اهمیت سرعت تراکنش‌ها در ثانیه به چه دلیل است؟

چرا ایاس این همه بر روی سرعت تراکنش‌ها به عنوان یکی از اهداف اصلی پروژه خود متمرکز است؟ پاسخ بهتر به این سوال با ذکر نمونه ممکن می‌شود. در هر ثانیه بیش از ۵۲ هزار لایک در فیسبوک انجام می‌شود. هر یک از این لایک‌ها در واقع معامله‌ای است که هرگز با چشم دیده نمی‌شود.

حال شما یک صنعت بزرگ مالی با پشت پرده سرمایه‌های کلان دارید که باید حداقل ۱۰۰ هزار تراکنش را در ثانیه پردازش کند. شکست در رسیدن به چنین سرعتی در تراکنش‌ها و معاملات، یعنی از دست‌رفتن تدریجی و شاید ناگهانی بخش اعظم سرمایه‌ها!

بنابراین در چنین صنعتی نیاز به انجام میلیونی تراکنش‌ها در ثانیه یک مورد کاملا طبیعی و قابل انتظار است. اما با شبکه‌هایی که توانایی پردازش تنها چند تراکنش در ثانیه را دارند نمی‌توان چنین کاری انجام داد. یک شبکه قدرتمند با یک تغییر بزرگ و اساسی نیاز است. ایاس دقیقا به دنبال رسیدن به چنین جایگاهی است. بنابراین بهترین گزینه برای چنین صنایع بزرگی، بلاک‌چین ایاس است. خرید ارز دیجیتال ایاس تنها در چند صدم ثانیه صورت می پذیرد.

ایاس و حل یک مسئله مهم؛ استفاده آسان

یکی از نکات مهم درباره ارز دیجیتال ایاس استفاده اسان از شبکه آن است. EOS در کنار موارد یادشده، به دنبال تسهیل برخی فعالیت‌ها است. قابلیت استفاده و راحتی استفاده از یک بلاک‌چین یکی از فاکتورهای تأثیرگذار در فعالیت توسعه‌دهندگان در بلاک‌ چین‌ ها است. برای مثال هم Steem و هم BitShares توانایی پردازش ۱۰۰ هزار تراکنش در هر ثانیه را دارند و از فناوری قراردادهای هوشمند نیز بهره می‌گیرند. احتمالا حالا بهتر می دانید که ارز دیجیتال ایاس چیست .

اما نکته مهم اینجا است که به دلیل سختی کار با شبکه و مشکلات مرتبط با آن، توسعه‌دهندگان در چنین پروژه‌هایی به سختی می‌توانند توابع اساسی مانند بازیابی حساب کاربری یا زمان‌بندی وظایف (کارها) درج کنند.

اما ایاس با راه‌اندازی و تمرکز بالا بر روی پروتکل سیستم عامل، شبکه تمام توابع اساسی را در خود خواهد داشت و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا با صرف زمان و انرژی بسیار کمتری، بهترین کار را انجام دهند. قطعا این امر مورد علاقه تمام توسعه‌دهندگان و باعث استفاده هرچه بیشتر آن‌ها از بلاک‌ چین یادشده می‌شود.

استفاده آسان از شبکه + بستر مناسب برای برنامه‌های غیر متمرکز؛ نتیجه چیست؟

قبل از هر چیز در این قسمت باید به این نکته اشاره کنیم که وقتی چیزی غیر متمرکز است یعنی هیچ نهاد، دولت یا سازمانی نمی‌تواند بر آن نظارت کند! حال در چنین فضایی در بلاک‌چین‌ها، شبکه ایاس در حال طراحی چیزی شبیه به سیستم عامل است که کار کردن با شبکه را بسیار راحت خواهد کرد.

همچنین شرایط در این شبکه برای ایجاد، اجرا و توسعه برنامه‌های غیر متمرکز به شدت تسهیل می‌شود. این برنامه‌های غیر متمرکز، آینده اینترنت نامیده می‌شوند. بیش از هزاران برنامه این چنینی تاکنون روی بلاک‌چین‌های مختلف ایجاد و اجرا شده است.

قطعا اگر اهداف تصویر شده برای این شرکت در سال‌های آینده محقق شود، ایاس مبدأ تغییرات بزرگ و انقلابی در بازار رمز ارزها خواهد بود. طبیعی است که در چنین شرایطی ارزش خرید و ارزش بازار ارز دیجیتال ایاس که خاص این شبکه است نیز به شدت افزایش خواهد یافت. بنابراین موارد یادشده در صورت تحقق می‌توانند سیگنال‌هایی قدرتمند برای هدایت سرمایه‌گذاران به سوی چنین شبکه‌ای باشند.

EOS و رقابت با اتریوم

مزیت های ارز ایاس

شبکه اتریوم سال‌ها است که به دلیل امکانات و قابلیت‌هایی که به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار می‌دهد، محبوب‌ترین بلاک‌چین در میان توسعه‌دهندگان نرم‌افزار برای ایجاد، اجرا و توسعه قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز است. بنابراین هر شبکه‌ای که تمرکز خود را روی قراردادن قابلیت‌های بیشتر، افزایش سرعت تراکنش‌ها و استفاده آسان‌تر بگذارد، مستقیما شمشیر را برای شبکه اتریوم از رو بسته است!

به دلایل گفته شده، بسیاری در بازار رمز ارزها، ایاس را قاتل اتریوم می‌نامند! البته این صفت به اکثر بلاک‌چین‌های قرارداد هوشمند اطلاق می‌شود. اما ایاس در این زمینه به دلیل تحولات بزرگی که ایجاد کرده است، بیشتر شناخته شده است.

سطح دسترسی‌ها، سرعت و امکاناتی که این شبکه در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد، به شکل بسیار واضحی برتر از قابلیت‌های فعلی شبکه اتریوم است. بنابراین هرکاری که در شبکه اتریوم قابلیت انجام داشته باشد، در EOS به شکل بهتر، آسان‌تر و قدرتمندتری انجام می‌شود!

مقایسه ایاس و اتریوم؛ مزیت‌های مهم ایاس

هر دو شبکه یادشده همانطور که بالاتر گفتیم، قادر به میزبانی از برنامه‌های غیر متمرکز هستند. این برنامه‌ها توسط قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌شوند. بنابراین نقطه تفاوت دو شبکه می‌تواند در میزان و تعداد تراکنش‌هایی است که هر شبکه می‌تواند در زمانی خاص پشتیبانی کند. این امر در صنعت بلاک‌چین، «مقیاس‌پذیری» نامیده می‌شود.

Scalability یا همان مقیاس‌پذیری یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام تجزیه و تحلیل هر شبکه بلاکچین باید مورد توجه قرار بگیرد. اتریوم تاکنون قادر است در هر ثانیه تنها ۱۵ تراکنش را پشتیبانی کند. این عدد هرگز نمی‌تواند بسیاری از توسعه‌دهندگان و فعالان دنیای بلاک‌چین را قانع کند.

ایاس تلاش می‌کند تا این عدد را برای هر ثانیه به بیش از یک میلیون تراکنش برساند. این یعنی یک تحول بسیار بزرگ و فوق‌العاده! اما سؤال این است که ایاس چگونه می‌تواند به چنین عددی برسد. برای دست‌یابی به جواب بیایید کمی در ساختار شبکه اتریوم ریز شویم.

دلیل این که اتریوم قادر به پردازش تعداد تراکنش‌های زیادی در ثانیه نیست، نحوه مدیریت داده‌ها در سیستم بلوک‌های آن است. هر بلوک فقط می‌تواند میزان مشخص و محدودی از داده‌ها را ذخیره کند. برای درک بهتر از این قضیه، یک کانتینر خالی حمل وسایل را در ذهن خود تصور کنید. این کانتینر تنها می‌تواند ۱۰۰۰ جعبه در خود ذخیره کند. زیرا اندازه آن این اجازه را نمی‌دهد که بیش از این تعداد در خود ذخیره و حمل کند.

الگوریتم‌های مورد استفاده اتریوم و ایاس؛ ایاس سریع‌تر و قدرتمندتر است!

وضعیت بلاک‌ها در اتریوم نیز همین‌طوراست. هر بلاک نهایتا توانایی حمل و ذخیره‌سازی ۱۵ تراکنش در ثانیه را دارد. از طرفی در چنین شرایطی برای رسیدن به مقصد نیز کمی زمان لازم است. فناوری پشتیبانی از این فرآیندهای داده‌ای Proof-of-Work (PoW) نامیده می‌شود که امروزه به عنوان یک فناوری بسیار کند،گران قیمت و مضر برای محیط زیست شناخته شده است.

اثبات کار یا PoW یکی از انواع الگوریتم‌های توافق جمعی است. گزینه‌های بسیار بهتری از این الگوریتم نیز وجود دارد.  Proof-of-Stake یا اثبات سهام و Delegated-Proof-of-Stake یا اثبات سهام محول‌شده گزینه‌های بهتری از PoW هستند. این دو نیز با نام‌های اختصاری PoS و DPoS شناخته می‌شوند. ایاس نیز برای پشتیبانی فرآینده‌های داده‌ای خود از الگوریتم‌ اثبات سهام محول شده یا همان DPoS استفاده می‌کند.

تیم فنی اتریوم برای حل مشکلات یادشده در حال امتحان راهکارها و روش‌های مختلفی هستند. معاملات خرد و معاملات خارج از بلوک off-chain از راه‌ حل‌هایی هستند که تاکنون اتریوم به آن‌ها رسیده است. اما همچنان یک راه حل مستقل برای رفع نقایص این شبکه پیاده نشده است. اما EOS از الگوریتم اثبات سهام محول‌ شده استفاده می‌کند. این دقیقا همان نسخه‌ای است که می‌تواند درمان مشکلات فعلی اتریوم باشد!

DPoS چیست و در بلاکچین ایاس چگونه عمل می‌کند؟ امنیت ایاس چگونه تأمین می‌شود؟

تلاش برای توضیح الگوریتم DPoS بدون دانش قبلی در صنعت بلاکچین واقعا کاری سخت است. اما نگران نباشید، در این قسمت از مطلب سعی کرده‌ایم تا مهم‌ترین ویژگی‌های فنی و عملکردی این الگوریتم را برای شما به ساده‌ترین شکل ممکن بیان کنیم:

  1. تصور کنید که برای تأیید هر تراکنش در بلاک‌چین به کمک ۲۰۰ نفر نیاز داریم. در حالت عادی، مردم چنین افرادی را شاهد می‌نامند. شاهدان معاملات می‌توانند صحت و درستی آن‌ها را تأیید کنند.
  2. از آنجا که بلاکچین غیر متمرکز است، سرمایه‌گذاران در ارز دیجیتال ایاس به کسانی رأی می‌دهند که شاهد باشند. این رأی‌ها زمانی می‌تواند حتی برای اخراج شاهدان ( در صورت کوتاهی) از شبکه باشد.
  3. قدرت رأی هر فرد در شبکه ایاس با چنین ساختاری بر اساس تعداد سکه‌های ایاس (رمز ارز ایاس) تعیین می‌شود. این دارایی‌ها سهام شما در شبکه به حساب می‌آیند. بنابراین هرچه سهام بیشتری داشته باشید، قدرت رأی بیشتری خواهید داشت و تأثیرگذارتر خواهید بود.
  4. وظیفه ۲۰۰ شاهد تراکنش که بالاتر بیان کردیم، حفظ امنیت شبکه است. آن‌ها برای این کار حقوق دریافت می‌کنند.
  5. تعداد زیادی شاهد پشتیبان در دسترس هستند که منتظر می‌مانند تا در صورت رسیدن نوبت خود برای حفظ امنیت شبکه کمک خود را انجام دهند و آن‌ها نیز کسب درآمد کنند.
  6. اگر شاهد کار خود را درست انجام ندهد یا آن‌طور که باید شبکه را ایمن نکند، می‌توان رأی به اخراج آن‌ها از شبکه داد. این کار شانس را به شاهدان پشتیبان می‌دهد.

بنابراین DPoS در شبکه ایاس نسبت به PoW در اتریوم، امکان انجام سریع و ارزان معاملات را ایجاد کند. همچنین الگوریتم اثبات سهام محول‌شده از نظر سازگاری با محیط زیست، شرایط بسیار بهتری نسبت به الگوریتم اثبات کار یا PoW دارد. در چنین شرایطی پردازش هر تراکنش فقط و فقط ۳ ثانیه طول می‌کشد.

مزیت دیگری برای ایاس؛ مسدود کردن تراکنش‌ها

Ethereum به هر رایانه شخصی به عنوان نود نیاز دارد تا قبل از تأیید تراکنش به شبکه متصل شده و به توافق برسد. به همین دلیل ممکن است مدتی طول بکشد تا به مقصد خود برسد! هر گره (کامپیوتر) به فعالیت شبکه بلاکچین کمک می‌کند. هرکسی می‌تواند با کمک قدرت پردازش و اتصال به شبکه، یک نود باشد!

یکی دیگر از مزایای مهم بلاکچین ایاس این است که امکان مسدود کردن معاملات وجود دارد. این مورد یک ویژگی و مزیت خیلی مهم است. شاید با خود فکر کنید که چرا چنین اهمیتی دارد؟ برای درک اهمیت، ابتدا به این سؤال دقت کنید؟

آیا تا به حال نام هک مشهور DAO را شنیده‌اید؟

قیمت ارز دیجیتال ایاس

در سال ۲۰۱۶ یک هکر سکه‌های اتریوم به ارزش ۵۰ میلیون دلار را سرقت کرد. این به آن معناست که بلاک‌چین باید فورک شود. فورک یعنی بروزرسانی یا ایجاد قوانین جدید در یک بلاکچین است. این امر به منظور بهبود شبکه و حل مشکلات آن انجام می‌شود.

اگر بلاکچین اتریوم نیز مانند ایاس از فناوری DPoS استفاده می‌کرد، حمله هکر می‌توانست ناموفق شده و شکست بخورد. زیرا با استفاده از قابلیت مسدود کردن معاملات می‌شود قبل از سرقت سرمایه توسط هکر، تراکنش مسدود شود.

مزیت ویژه ایاس نسبت به اتریوم؛ تراکنش‌های رایگان!

مانند تمامی بلاک‌چین‌ها، ایاس نیز ارز دیجیتال مخصوص به شبکه خود با نامی دقیقا یکسان دارد. رمز ارز ایاس می‌تواند در زمینه‌های متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرد. تعدادی از مهم‌ترین کاربردهای آن در این قسمت بیان شده است:

هنگامی که از شبکه اتریوم استفاده می‌کنید، باید هزینه تراکنش‌ها را پرداخت کنید. این پرداخت در شبکه اتریوم GAS نامیده می‌شود و هرچه تعداد استفاده‌کنندگان از شبکه بیشتر شود، تعرفه پرداختی نیز گران‌تر می‌شود.

در مقیاس جهانی، این امر باعث استفاده بسیار کمتر از آن می‌شود. زیرا زمانی که تراکنش مربوط به مبالغ ناچیز است، پرداخت هزینه‌های یادشده اصلا صحیح به نظر نمی‌رسد. این فرآیند نتیجه و دلیل نحوه ایجاد شبکه اتریوم است.

درواقع وقتی افراد به استفاده از شبکه نیاز دارند، انگار در حال اجاره یک ماشین مجازی به نام اتریوم هستند. استفاده از این ماشین منوط به پرداخت هزینه‌های اجاره آن است. اما ایاس مدل بسیار متفاوتی در این زمینه دارد.

دارندگان ارز دیجیتال ایاس به جای نیاز به اجاره شبکه برای استفاده از قدرت محاسباتی آن، مالک آن هستند! برای مثال اگر فردی ۱ درصد از کل ارزهای دیجیتال ایاس موجود را داشته باشد، مالکیت ۱ درصد از شبکه را خواهد داشت. بنابراین می‌تواند از قدرت محاسباتی ۱ درصد از شبکه برای پردازش تراکنش‌ها به صورت کاملا رایگان استفاده کند. این همان ساختاری است که تراکنش‌ها را به شکلی هوشمندانه رایگان می‌کند.

کاربردهای مهم ارز دیجیتال ایاس EOS

اما خرید، فروش و نگهداری از این رمز ارز نیز دقیقا مشابه با سایر ارزهای دیجیتال است. یعنی شما با داشتن یک کیف پول می‌توانید رمز ارز ایاس را در مقادیر دلخواه درون کیف پول ذخیره‌سازی کنید. همچنین می‌توانید این ارز را ارسال کرده و به فروش برسانید. اما تفاوتی که در انتقال ارزهای دیجیتال در شبکه ایاس با سایر بلاکچین‌ها وجود دارد، سرعت بالای انتقال است.

یعنی با استفاده از این سیستم شما به یک شبکه انتقال سریع پول در دنیا بدون هیچ محدودیتی دسترسی خواهید داشت. اهمیت این موضوع برای بعضی از کشورها خصوصا کشورهایی که شرایط و روابط خوبی از نظر بین‌المللی ندارند بیشتر می‌شود. کشورهایی مانند ایران که به دلایل سیاسی دسترسی بسیار محدود و سختی به سیستم‌های قدرتمند پولی و بانکی جهانی مانند سوئیفت ندارند، در آینده می‌توانند بدون هیچ محدودیتی از سیستم ایاس یا بلاکچین‌های مشابه استفاده کنند.

دیگر کاربرد مهم رمز ارز ایاس برای کسانی است که قصد دارند برای انجام فعالیت‌های مورد نیاز خود از توانایی و قدرت محاسباتی شبکه ایاس استفاده کنند. هر مالک ارز دیجیتال ایاس می‌تواند متناسب با میزان دارایی خود در این شبکه از قدرت شبکه برای انجام فعالیت‌های مختلف استفاده کند.

معایب رمز ارز ایاس

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد رمز ارزها این است که به افراد امکان ارسال و دریافت تراکنش‌ها به صورت ناشناس را می‌دهد. شاید برای کسانی که آشنایی ابتدایی با دنیای رمز ارزها ندارند، این مفهوم جدید و ناشناس باشد. فرض کنید شما قصد دارید ۱۰۰ هزار تومان پول نقد به یک نفر بدهید.

حال نفر بعدی ممکن است این پول را برای انجام کاری به یک یا چندین نفر دیگر منتقل کند. در چنین حالتی نفرات بعدی هیچگاه نمی‌توانند متوجه شوند که پول از مبدأ چه کسی به گردش درآمده است. دقیقا همین وضعیت نیز در مورد تراکنش‌ها در بازار ارزهای دیجیتال نیز صادق است.

از طرفی همانطور که کسی انتظار نشان دادن شناسنامه یا سایر مدارک هویتی هنگام پرداخت پول بلیط اتوبوس یا خرید تعدادی نان را ندارد، خریداران رمز ارزها نیز چنین انتظاری از فروشنده ندارند. دقیقا با چنین منطقی است که ساختار بلاکچین‌ها غیرمتمرکز شده است و ردیابی تراکنش‌ها غیرممکن است.

اگر چنین چیزی امکان‌پذیر بود، به راحتی مبالغ به سرقت رفته در هک DAO در سال ۲۰۱۶ از بلاکچین اتریوم قابل بازگشت بودند. ناشناس بودن افراد پشت پرده معاملات، یکی از معایب بزرگ صنعت بلاکچین است که طبیعتا شبکه ایاس نیز از آن مستثنی نیست.

سوء استفاده و تقلب در بلاکچین ایاس؛ اعمال مجرمانه

شاید تاکنون متوجه شده باشید که همین موضوع می‌تواند منشأ بسیاری از اعمال مجرمانه توسط هکرها یا سایر افراد خرابکار باشد. همین اصل ناشناس بودن باعث شده است تا در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی در صنعت بلاکچین برای هک و اعمال مجرمانه صورت بگیرد. در پشت پرده این اعمال مجرمانه معمولا رد پای خرید و فروش مواد مخدر، سلاح و کارت‌های اعتباری مسروقه دیده شده است. یک مثال تاییدشده از این اعمال مجرمانه، پرداخت بیت کوین برای ترورهای شخصی است.

ایاس نیز مانند سایر رمز ارزها نمی‌تواند خود را از قالب ناشناس بودن و غیر متمرکز بلاکچین خارج کند. بنابراین ممکن است چنین اعمالی در این شبکه نیز رخ بدهند. از طرفی دیگر دیتابیس (پایگاه داده یا اطلاعات) اکثر بلاکچین‌ها آزاد است و هرکس به اینترنت دسترسی داشته باشد به این اطلاعات دسترسی دارد. تمام تراکنش‌های انجام شده در یک بلاکچین و باقیمانده حساب تمام کیف پول‌ها در چنین شرایطی قابل مشاهده است.

با این حال، دنیل لاریمر یکی از بنیان‌گذاران شبکه EOS اعلام کرده است که مخفی کردن آدرس فرستنده یا گیرنده در معاملات ارز دیجیتال ایاس امکان‌پذیر نیست. این خود یک نکته خوب و مثبت است. زیرا در صورت بروز اعمال مجرمانه، همین آدرس می‌تواند سرنخی برای پیگیری ماجرا باشد. همچنین نکته مثبت دیگر در مورد این شبکه این است که کاربر می‌تواند موجودی کل کیف پول خود را مخفی کند.

مخفی کردن میزان کل دارایی؛ راهی برای فرار مالیاتی در ایاس

البته همین ویژگی در شبکه یادشده نیز خود می‌تواند عاملی برای جذب بسیاری برای دور زدن قانون و ارتکاب اعمال مجرمانه باشد. مثلا در فرار مالیاتی خصوصا برای شرکت‌های بزرگ، آن‌ها می‌توانند دارایی یا ثروت عظیمی در حوزه ارزهای دیجیتال قرار دهند که قابل پیگیری نباشد. حتی در چنین شرایطی نمی‌توان میزان کل دارایی شرکت را متوجه شد. بنابراین برای شرکت‌های بزرگ این ویژگی ایاس یک راه عالی برای فرار از پرداخت مالیات‌های سنگین است.

اما نکته مهمی که ایاس به خاطر آن دست به چنین تغییراتی نسبت به بلاکچین‌های دیگر زده است، افزایش امنیت کاربران خود است. با این روش تمام دارندگان ارز دیجیتال ایاس احساس امنیت بیشتری می‌کنند.

کسی نمی‌تواند منکر این موضوع شود که هر تغییری در یک صنعت بزرگ و غیر متمرکز مانند بلاکچین، می‌تواند منشأ بسیاری از کلاهبرداری‌ها یا اعمال غیرقانونی باشد. اما باید توجه کرد که تعداد افرادی که به دنبال انجام فعالیت‌های غیرقانونی در بازارهای جهانی رمز ارزها هستند بسیار کمتر از کاربران عادی این شبکه‌ها است.

بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال ایاس

نمودار ارز دیجیتال ایاس

هنگامی که در مورد بهترین کیف پول‌ها برای هر ارز دیجیتال صحبت می‌کنیم، باید مواردی را در نظر داشته باشیم. کیف پول محلی برای ذخیره ارزهای دیجیتال و نگهداری از آن‌ها است. حال این کیف پول می‌تواند سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری باشد. در بررسی بهترین کیف پول‌ها برای رمز ارز ایاس و سایر رمز ارزها باید موارد زیر به دقت مورد توجه قرار بگیرد:

  1. ویژگی‌های امنیتی کیف پول برای اطمینان از جلوگیری از سرقت یا هک
  2. ساختار ورود و رمز عبور در کیف پول‌ها باید ایمن و بدون نقص باشد
  3. کیف پول‌ها باید در به‌روزرسانی‌های مختلف همواره آپدیت شوند
  4. بررسی تعداد کاربران کیف پول‌ها پس از زمانی نسبی از ارائه آن‌ها می‌تواند نشانه‌ای برای مناسب بودن کیف پول باشد

بر این اساس در ادامه مطلب تعدادی از بهترین کیف پول‌ها را برای ذخیره‌سازی و نگهداری رمز ارز ایاس معرفی می‌کنیم.

کیف پول اتمیک Atomic؛ نرم‌افزاری به‌روز و پیشرو برای نگهداری از ایاس

ارز دیجیتال ایاس چیست

یکی از جدیدترین پروژه‌های چند سرمایه‌ای در حوزه کیف پول رمز ارز، اتمیک است. این کیف پول همچنان در حال توسعه و پیشروی به سمت بهترشدن است. بسیاری از افراد از این کیف پول برای نگهداری ارز رمزنگاری‌شده نئو استفاده می‌کنند. زیرا اتمیک تمام ویژگی‌های لازم برای مدیریت این ارز را دارا است.

این کیف پول بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال و توکن را پشتیبانی می‌کند که با رابط کاربری آسان و زیبایی که دارد، گزینه‌ای محبوب برای ایاس نیز خواهد بود. این کیف پول برای تمام سیستم عامل‌های مک، ویندوز، لینوکس، اندروید و آی او اس موجود است. نکته جالب دیگری که پس از نصب ثبت نام در این کیف پول وجود دارد، هدیه ۱۵ سکه از ارز دیجیتال AWC (ارز اختصاصی اتمیک) به هر کاربر است. سایر ویژگی‌هایی که این کیف پول را به عنوان یک انتخاب مناسب برای ارز دیجیتال ایاس معرفی می‌کند، ذیل همین قسمت ذکر شده‌اند:

  • کلیدهای خصوصی ارز دیجیتال در دستگاه کاربر ذخیره می‌شوند. کلید خصوصی ابزاری است که به کاربر اجازه دسترسی به ارز دیجیتال خود را می‌دهد.
  • در این کیف پول قابلیتی وجود دارد که شما می‌توانید مستقیما ارز دیجیتال را با استفاده از کارت اعتباری خریداری کنید.
  • ارزها و توکن‌های جدید به صورت هفتگی در کیف پول به‌روزرسانی می‌شوند.
  • در اتمیک گزینه‌ای به نام Atomic Swaps وجود دارد که با استفاده از آن اکسچنج‌ کردن (تبادل ارزهای دیجیتال) با هزینه کمتر امکان‌پذیر است.
  • ویژگی توکن سفارشی؛ در زمان چند ثانیه‌ای می‌توانید هر نوع توکن ERC20 را اضافه کنید. توکن ERC20 نوعی ارز دیجیتال است که روی بلاکچین‌های دیگر (معمولا اتریوم) ساخته می‌شود و از قوانین استاندارد ERC20 پیروی می‌کند.
  • تبادل ارز فوری با استفاده از Changelly و Shapeshift؛ این دو سایت‌ها و ساختارهای واسطی برای افزایش سرعت مبادلات ارزهای دیجیتال هستند.

کیف پول Ledger Nano S؛ سخت‌افزاری ایمن برای ارز دیجیتال ایاس

تحلیل ارز دیجیتال ایاس

بی شک لجر نانو اس یکی از جذاب‌ترین و برترین کیف پول‌ها برای تمامی ارزهای دیجیتال است. این کیف پول ارزشمند برترین و موفق‌ترین پروژه‌های ارز دیجیتال را در سراسر دنیا پشتیبانی می‌کند. کیف پول سخت‌افزاری نانو اس مجهز به یک نمایشگر OLED است.

با استفاده از همین نمایشگر، کاربر می‌تواند اطلاعات مربوط به تراکنش را مشاهده و سپس تایید کند. پورت یو اس بی تعبیه‌شده در این کیف پول به راحتی امکان اتصال به لپ تاپ و کامپیوتر را فراهم می‌کند. پس از اتصال کاربر از طریق یو اس بی به لپ تاپ یا رایانه، کیف پول برای کاربر تنظیم می‌شود. لجر نانو اس یکی از امن‌ترین کیف پول‌های جهان برای تمام ارزهای دیجیتال و توکن‌ها از جمله رمز ارز ایاس است.

لجر نانو ایکس Ledger Nano X؛ دیگر کیف پول سخت‌افزاری مطمئن برای ایاس

کیف پول ارز دیجیتال ایاس

این کیف پول را تقریبا می‌توان نسخه‌ای ارتقا یافته از کیف پول لجر نانو اس دانست. از نظر قیمت، هزینه‌ای که برای خرید این کیف پول باید پرداخت کنید، بیشتر از نسخه قبلی است. اما مزایای زیادی در استفاده از این مدل نسبت به قبلی وجود دارد.

نانو ایکس انعطاف بیشتری در نصب کیف پول‌های نرم‌افزاری روی خود نسبت به نانو اس دارد. بنابراین به کاربر اجازه می‌دهد تا به صورت همزمان چندین کیف پول روی یک دستگاه بدون نیاز به حذف و نصب مجدد داشته باشد. همچنین به منظور اتصال به گوشی موبایل، این کیف پول به فناوری بلوتوث مجهز شده است.

کیف پول گاردا Guarda؛ بروز و قابل اطمینان برای ایاس

نمودار ارز دیجیتال ایاس

گاردا یکی از انواع کیف پول‌های چند ارزی است که بیش از ۴۰ بلاکچین اصلی و ۱۰ هزار توکن را پشتیبانی می‌کند. استفاده از این کیف پول به صورت اپلیکیشن در گوشی همراه، کامپیوتر و به صورت افزونه در گوگل کروم امکان‌پذیر است. ارزهای پشتیبانی‌شده توسط این کیف پول همواره در بروزرسانی‌های مختلف در حال افزایش است.

EOS یکی از رمز ارزهایی است که این کیف پول از آن پشتیبانی می‌کند. نکته دیگر در استفاده از این کیف پول، عدم نیاز به تأیید اولیه برای شروع به استفاده از کیف پول است. رابط کاربرپسند و آسان آن به شما این امکان را می‌دهد تا تبادل رمز ارزها را به صورت داخلی انجام دهید.

کیف پول Infinito؛ نرم‌افزاری ایمن و مطمئن برای مالکان ایاس

کیف پول ارز ایاس

کیف پول اینفینیتو یک گزینه چندمنظوره برای تمام کاربران اندروید و iOS است. امنیت این کیف پول یا یک ویژگی مهم به نام TouchID تضمین می‌شود. ارز دیجیتال ایاس و اکثر ارزهای ساخته‌شده بر پایه استاندارد ERC20 توسط اینفینیتو پشتیبانی می‌شوند. دیگر ویژگی مهم این کیف پول پشتیبانی از ۱۲ زبان زنده دنیا است که کار را برای کاربران زبان‌های مختلف بسیار ساده می‌کند.

کلیدهای خصوصی رمز ارزها در این کیف پول به صورت آفلاین ذخیره و رمزگذاری می‌شوند. با این روش کیف پول شما از اکثر نقایص و حفره‌های امنیتی مصون می‌ماند. بنابراین اینفینیتو نیز یک گزینه ایمن و مناسب برای ذخیره‌سازی رمز ارز ایاس است.

کیف پول SimplEOS؛ یک کیف پول اختصاصی و متمرکز بر ارز ایاس

کیف پول ایاس

کیف پول فوق توسط شرکت EOS Rio ساخته شده است و همانطور که از نام کیف پول و سازنده آن مشخص است، تمرکز اصلی آن روی ارز رمزنگاری‌شده ایاس است. این کیف پول ارز دیجیتال EOS در نسخه‌های ویندوز، لینوکس و مک موجود است. به علت تمرکز سازندگان این کیف پول و حساسیت آن‌ها بر روی امنیت و شفافیت کیف پول، امروزه سیمپل ای او اس یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها برای نگهداری رمز ارز ایاس است.

ویژگی مهمی که تأثیر زیادی در حفظ امنیت در این شبکه دارد، ذخیره‌سازی تمام داده‌ها به صورت لوکال (محلی) درون دستگاه است. این یعنی هیچ چیز روی سرورها ذخیره نمی‌شود. همین امر بسیاری از ریسک‌های امنیتی کیف پول را کاهش می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های این کیف پول این است که کاربران می‌توانند تاریخچه تراکنش‌های خود را مشاهده کنند. همچنین در کیف پول SimplEOS می‌توانید چندین حساب مختلف ایجاد کنید و مدیریت همه آن‌ها را خودتان انجام دهید.

چه تعداد ارز دیجیتال ایاس در گردش موجود است؟

در بازار اکثر ارزهای دیجیتال معمولا محدودیت‌هایی برای تعداد آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. همین امر یکی از دلایل افزایش قیمت یا سخت‌تر شدن استخراج برخی از ارزهای دیجیتال است. یعنی هرچه تعداد ارز در گردش از طریق استخراج یا انتشار رسمی بیشتر شود، قیمت رمز ارز معمولا بیشتر می‌شود و توانایی خرید رمز ارز توسط سرمایه‌گذاران از نظر تعداد پایین‌تر خواهد آمد.

شبکه ایاس نیز محدودیت‌هایی در این زمینه تعریف کرده است. در حال حاضر و تا زمان نگارش مقاله ۹۳۶ میلیون سکه (ارز دیجیتال) ایاس در بازار در حال گردش است. اما در مجموع تعداد ۱.۰۲ میلیارد برای حد نهایی این شبکه در نظر گرفته شده است.

عرضه اولیه این ارز دیجیتال توسط شرکت مالک یعنی Block.one در ژوئن ۲۰۱۷ شروع شد و تا یک سال به طول انجامید. این مدت برای عرضه‌های اولیه معمولی، زمانی غیر عادی و بسیار طولانی است. زیرا اکثر عرضه‌های اولیه در مدت زمان‌هایی بسیار کمتر از یک سال به اتمام می‌رسند.

در مجموع بیش از ۴ میلیارد دلار سرمایه در این عرضه جمع‌آوری شد که سرمایه‌گذاران آمریکایی اجازه شرکت در آن را نداشتند. جذب این رقم و تعدد سرمایه‌گذاران تأثیر زیادی بر روی نحوه توزیع توکن‌ها در شبکه داشت. به طوری که ۹۰ درصد تمامی توکن‌ها به سرمایه‌گذاران اختصاص یافت و ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز برای بنیان‌گذاران شبکه حفظ شد.

نکته بسیار مهم در مورد توزیع توکن‌ها به بنیان‌گذاران این است که ۱۰ درصد سهم بنیان‌گذاران نمی‌تواند بلافاصله به آن‌ها تعلق پیدا کند. مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته این درصد قرار است در یک دوره ۱۰ ساله و به مرور به شرکت Block.one اختصاص پیدا کند.

خرید ارز دیجیتال ایاس

خرید ارز دیجیتال ایاس با توجه به کاربردهای گسترده آن در صنعت بلاکچین مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و فعالان بازار جهانی ارزهای دیجیتال است. صرافی‌های معتبری در سراسر دنیا وجود دارند که امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به روش‌های مختلف فراهم می‌کنند.

با توجه به گستردگی و کاربردهای مهم رمز ارز ایاس، اکثر صرافی‌ها در سراسر دنیا از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. صرافی‌های زیادی در ایران از این ارز پشتیبانی می‌کنند و کاربران ایرانی می‌توانند با استفاده از کارت‌های بانکی خود اقدام به خرید ریالی رمز ارز کنند.

اما بهترین راهکار با توجه به شرایط تحریمی کشورمان، استفاده از صرافی‌های بین‌المللی و معتبر رمز ارزها است. Binance ،Coinbase  و Kraken از بزرگ‌ترین و مشهورترین صرافی‌های جهانی هستند که اکثریت ارزهای دیجیتال معتبر و تعداد بسیار زیادی از توکن‌ها را پشتیبانی می‌کنند.

کاربران می‌توانند با استفاده از این صرافی‌ها، با کارت اعتباری، ارزهای فیات مانند دلار و یورو یا انتقال وجه بانکی ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را خرید کنند. تمام صرافی‌های گفته شده از ارز دیجیتال ایاس پشتیبانی می‌کنند. به همین دلیل کاربران آن‌ها به راحتی می‌توانند با ایجاد حساب کاربری در صرافی‌ها، فرآیند ترید (خرید و فروش) ارزهای دیجیتال را آغاز کنند.

برای مشاهده و تحلیل نمودار ارز دیجیتال ایاس در این صرافی ها می توانید نماد EOS را در آنها جستجو کنید. تحلیل ارز دیجیتال ایاس نشان از آینده ای بسیار روشن برای آن دارد.

برترین صرافی‌های خرید و فروش ارز دیجیتال ایاس

صرافی‌ها یا اکسچنج‌های معتبر دنیا، بیشترین مقدار حجم خرید و فروش‌های رمز ارز ایاس را در اختیار دارند. بر این اساس و تا زمان نگارش مقاله صرافی بایننس با حجم ۱۱۸ میلیون و ۶۱۵ هزار دلار در رتبه اول قرار گرفته است. صرافی هیوبی Huobi Global با ۹۷ میلیون و ۱۰۴ هزار دلار در رتبه دوم قرار گرفته است. همچنین صرافی کوین بیس پرو نیز با ۱۲ میلیون و ۷۷۴ هزار دلار در جایگاه سوم قرار گرفته است.

صرافی‌های Gate.io با ۱۰ میلیون و ۷۰۱ هزار دلار و Kucoin با ۹ میلیون ۶۸۵ هزار دلار با اختلافی کمتر از ۱ میلیون دلار در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. عمده سهم تبادل در بازار ارز دیجیتال ایاس در صرافی‌های ذکرشده انجام شده است.

وضعیت اقتصادی رمز ارز ایاس در بازارهای جهانی ارز دیجیتال

EOS در سال‌های اخیر وضعیت بسیار پرنوسانی در بازار داشته است. اولین شوک بزرگ در قیمت این رمز ارز در ژانویه تا جولای سال ۲۰۱۸ بود. نوسانات بسیار شدیدی در این بازه زمانی رخ داد و قیمت به یک‌باره تا نزدیک ۲۱ دلار به ازای هر سکه ایاس افزایش یافت. اما در همین بازه با افتی محسوس قیمت به زیر ۵ دلار نیز رسید.

دومین شوک بزرگ در این بازار یک سال بعد از شوک اول و در بازه زمانی ژانویه ۲۰۱۹ تا جولای همین سال رخ داد. البته شدت نوسانات در این بازه نسبت به شوک اولیه در سال ۲۰۱۸ بسیار کمتر بود. قیمت ارز در ابتدای این بازه ۲.۵ دلار بود و در این فاصله تا نزدیک به ۸ دلار به ازای هر سکه نیز رفت.

پس از این بازه زمانی، در سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ قیمت در ماه‌های متوالی در محدوده ثابتی بین ۲ تا ۴ دلار باقی ماند و کمتر از این بازه خارج شد. اما از فوریه تا مارس سال ۲۰۲۰ بازهم قیمت نوسانات زیادی داشت. در این مدت قیمت حد ۵.۳ دلار و قعر ۲ دلار را نیز تجربه کرد. پس از ماه مارس تا آگوست ۲۰۲۰ قیمت به طور مستمر اما آرام آرام افزایش یافت و به نزدیک ۳.۸ دلار رسید.

آخرین شوک در بازار ارز دیجیتال EOS از ژانویه ۲۰۲۱ آغاز شد و در ماه آوریل به رقم بالاتر از ۷ دلار رسید. اما بازهم با نوسانات کاهشی مکرر در پایان ماه آوریل همین ماه به رقم کمتر از ۵.۵ دلار رسید. امروزه هر سکه ارز دیجیتال ایاس ۵.۳ دلار قیمت دارد. ارزش بازار این رمز ارز نیز به رقم قابل‌ توجه بیش از ۵ میلیارد و ۱۲۵ میلیون دلار رسید. با چنین رقمی از نظر ارزش بازار یا همان Market Cap، ارز رمزنگاری‌شده ایاس به رتبه ۲۶ برترین رمز ارزها رسیده است.

آیا ارز دیجیتال ایاس برای نوسان گیری مناسب است؟

لازم دانستیم تا یک موضوع بسیار مهم درباره ارز دیجیتال ایاس و سرمایه گذاری بر روی آن را با شما در میان بگذاریم. روش های سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال متنوع هستند و هر کسی بنا به شناخت و مهارت هایی که دارد از هر کدام از این روش ها برای انجام معاملات و رسیدن به سود در بازار ارز دیجیتال استفاده می کنند. در این بین یکی از محبوب ترین و جذاب ترینروش‌هایی سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها استفاده از نوسان گیری است. خیلی قصد نداریم درباره شرایط نوسان گیری در بازار ارز دیجیتال صحبت کنیم زیرا در مقاله آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال به صورت کامل و جامع شرایط این روش سرمایه گذاری را با شما در میان گذاشته و حتی نکات حرفه ای و فوق العاده ای را برای ورود هر چه بهتر به این روش سرمایه گذاری را عنوان کردیم.

اما آیا ارز دیجیتال ایاس شرایط خوبی برای انتخاب شدن به عنوان یک رمز ارز برای نوسان گیری دارد یا خیر؟ برای درک این موضوع لازم است تا ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب برای تبدیل شدن به رمز ارزی برای نوسان گیری را با هم مرور کنیم:

  • حجم معاملات بسیار بالا
  • امکان خرید و فروش در انواع صرافی ارز دیجیتال
  • نقدشوندگی بالا
  • محبوبیت قابل توجه و تعداد کاربران زیاده فعال در شبکه برای خرید و فروش رمز ارز مورد نظر
  • اعتبار و کیفیت مناسب
  • نوسانات مناسب در بازه های زمانی کوتاه مدت

اگر بخواهیم این شرایط را برای ارز دیجیتال ایاس مورد بررسی قرار دهیم به جز آخرین گزینه در بقیه موارد ایاس شرایط خوبی دارد. این رمز ارز به دلیل قابلیت ها و مزیت های که دارد به محبوبیت قابل توجهی رسیده و در حال حاضر در اکثر صرافی های معتبر نیز امکان معامله بر روی آن وجود دارد. اما شواهد نشان می دهد که معمولاً قیمت ارز دیجیتال ایاس با نوسانات خیلی شدیدی در طول روز های معاملاتی همراه نبوده و در بازه های زمانی طولانی مدت تر حرکت می کند. این موضوع تبدیل به یک چالش برای معامله گران شده که به دنبال نوسان گیری بر روی ارز دیجیتال ایاس هستند.

البته نمی‌توان کتمان کرد که در حال حاضر سرمایه گذاران زیادی هم با اقدام برای نوسان گیری بر روی ایاس به سودهای قابل توجهی هم رسیده اند. اما با این حال این رمز ارز را نمی توان از اولویت‌های اصلی و اول برای نوسان گیری در بازار ارز دیجیتال در نظر گرفت.

بررسی شرایط سرمایه گذاری طولانی مدت برای ارز دیجیتال ایاس

در مقاله معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت به بررسی شرایط و ویژگی های لازم برای چنین رمز ارزهایی در بازار پرداختیم. برای اینکه بتوانیم یک ارز دیجیتال را برای طولانی مدت در هر یک از انواع کیف پول ارز دیجیتال نگهداری نمایند لازم است تا رمز ارز مورد نظر شرایط مناسبی داشته باشد. تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال در این مواقع می تواند بهترین روش تحلیلی برای انتخاب چنین رمز ارزهایی باشد زیرا از تحلیل تکنیکال نمی‌توان برای پیش بینی قیمت یک رمز ارز برای بازه های زمانی ۵ تا ۱۰ سال استفاده کرد.

اگر بخواهیم از تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال برای بررسی شرایط ارز دیجیتال ایاس استفاده کنیم، در اکثر معیارها شاخص‌ها این رمز از شرایط خوبی داشته و کیفیت لازم برای انتخاب شدن به عنوان یک رمز ارز برای سرمایه گذاری بلند مدت را دارد. به همین دلیل است که در حال حاضر خیلی از کاربران بخشی از سرمایه های خود را بر روی این رمز ارز قرار داده و به دنبال خرید آن برای بازه های زمانی طولانی مدت هستند.

راهنمای خرید ارز دیجیتال ایاس

برای خرید ارز دیجیتال ایاس چه باید کرد بهترین روش خرید این رمز ارز چیست؟ برای اینکه به درک درستی از شرایط خرید ارز دیجیتال ایاس برسید لازم است تا ابتدا روش های مختلف خرید ارز دیجیتال را با شما در میان بگذاریم. برای خرید ارز دیجیتال می توانید از روش های زیر اقدام کنید:

  • خرید از فروشنده های مستقیم
  • خرید از صرافی ارز دیجیتال داخلی
  • خرید از صرافی ارز دیجیتال خارجی
  • خرید از خدمات صرافی برخی از انواع کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال
  • خرید از طریق خدمات صرافی غیر متمرکز ارز دیجیتال

اگر بخواهیم در نهایت تمام این روش های خرید را برای خرید ارز دیجیتال ایاس مورد بررسی قرار دهیم انتخاب شما بایستی از میان دو روش خرید رمز ارز از طریق صرافی داخلی و خارجی باید باشد. هرچند سایر روش های خرید ارز دیجیتال نیز مزیت های خاص خود را برای شما به دنبال خواهد داشت اما به دلیل اینکه امنیت باید در اولویت اصلی فرایند این خرید قرار بگیرد به همین دلیل توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال ایاس هستید بهترین گزینه برای شما همین موارد خواهند بود.

لازم به توضیح است که به هیچ وجه نباید برای خرید ایاس از طریق فروشنده های مستقیم موجود در پلتفرم های مختلف اقدام کنید. با توجه به حجم بسیار بالای کلاهبرداری در این زمینه، این روش خرید خطرات بسیار زیادی برای شما به دنبال خواهد داشت و هر چند نیاز به پرداخت کارمزد های زیاد ندارید اما با این حال بهتر از این روش برای خرید این رمز استفاده نکنید.

آموزش تحلیل ارز دیجیتال ایاس

چگونه می توانیم قبل از اقدام برای سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال ایاس کوین رمز ارز را مورد ارزیابی و بررسی قرار داده و سپس برای سرمایه گذاری بر روی آن اقدام نماییم؟ برای این روش لازم است تا ابتدا در دوره آموزش ارز دیجیتال شرکت کرده و با روش های تحلیل رمز ارزها آشنا شوید. در حال حاضر معامله گران از دو روش تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال برای معامله گری در این بازار استفاده می‌نمایند و هر دوی این روش ها می تواند در کنار هم شرایط خوبی برای تحلیل یک ارز دیجیتال را برای شما رقم بزند.

توصیه ما برای شما این است که برای تحلیل و پیش بینی قیمت ارز دیجیتال ایاس بهتر است مراحل زیر را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید:

  • در قدم اول می بایست تمام ویژگی ها و شرایط این ارز دیجیتال را به صورت دقیق با مطالعه این مقاله و وایت پیپر ارز دیجیتال ایاس بشناسید. این اطلاعات برای تحلیل فاندامنتال این رمز ارز نیاز خواهد بود.
  • در قدم بعدی نوبت به بررسی شاخص‌های مختلف تحلیل فاندامنتال بر روی ارز دیجیتال ایاس می رسد. با بررسی این شاخص ها درک درستی از روند این ارز دیجیتال پیدا خواهید کرد.
  • قدم سوم مربوط به مقایسه شرایط این رمز ارز با دو رمز ارز بیت کوین و اتریوم میرسد. این بررسی هم باید در ویژگی ها و مزیت ها و هم باید در نمودار انجام پذیرد.
  • در نهایت و در آخرین قدم تحلیل و پیش بینی ارز دیجیتال ایاس لازم است تا از روش های مختلف تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال برای بررسی شرایط نمودار رمز ارز استفاده کنید.

استفاده از این فرآیند در نهایت باعث می شود تا شما یک تحلیل کامل و جامع بر روی این رمز ارز داشته باشید و بتوانید در نهایت یک سرمایه گذاری مطمئن و ایده آل برای خود رقم بزنید. دقت داشته باشید که اگر خودتان تمام این مراحل را سپری نکنید و تنها با اتکا به توصیه های سایرین به دنبال خرید ارز دیجیتال ایاس بروید، با اولین خبر منفی درباره خود این رمز ارز و یا شرایط بازار تشویق به فروش آن شده و نمی توانید سرمایه‌گذاری خوبی را برای خود در بازار ارز دیجیتال داشته باشید.

جمع‌بندی؛ توجه به نیازهای کاربران همواره باعث رشد اقتصادی رمز ارزها بوده است!

ایاس به دلیل نوآوری‌هایی که توانسته است در حوزه توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز ایجاد کند، محبوبیت گسترده‌ای در میان فعالان بازار و خصوصا توسعه‌دهندگان نرم‌افزار پیدا کرده است. در کنار این موضوع باید به سیستم عامل هدف این شبکه برای آسان‌تر کردن کار با شبکه و تلاش برای رسیدن به سرعت پردازش میلیونی تراکنش‌ها در ثانیه نیز اشاره کنیم.

ایاس با چنین روندی که در پیش گرفته است، در صورت استمرار توجه به نیازهای کاربران دنیای بلاکچین، قطعا آینده روشنی برای سرمایه‌گذاران خود رقم خواهد زد. البته منظور از آینده روشن جذب سرمایه‌های بیشتر و نوسانات افزایشی بزرگ‌تر است که باعث قرارگیری ارز دیجیتال ایاس در رتبه‌های بالاتر بازار می‌شود. طبیعتا در چنین شرایطی خرید و فروش در بازار این رمز ارز سودآور و جذاب خواهد بود.

نظر شما درباره ارز دیجیتال ایاس چیست ؟ شما نیز اگر تحلیل و یا نکته ای درباره این رمز ارز دارید، در انتهای این مقاله نظر خود را با ما در کانون بورس و سایر کاربران به اشتراک گذاشته و تحلیل های خود را به چالش بکشید.

بهترین دوره آموزش ارز دیجیتال را در مجموعه کانون بورس برای شما عزیزان فراهم کرده ایم تا کاربرانی که به دنبال آموزش صفر تا صد و کامل بازار کریپتوکارنسی هستند، بتوانند این بازار را فراگرفته و ترید و سرمایه گذاری خود را در آن آغاز کنند. همچنین کسانی که فرصت کافی برای شرکت در دوره حضوری را ندارند می توانند با خرید پکیج آموزشی ارز دیجیتال این آموزش ها را در خانه مرور کرده و با تسلط بالا معاملات خود را در این بازار آغاز کنند.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: