لوگو کانون بورس

ارز دیجیتال چی بخریم؟ | چگونه ارز دیجیتال بخریم

ارز دیجیتال چی بخریم
شما در حال مطالعه مقاله ۵۷ از ۵۹ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

ارز دیجیتال چی بخریم و چگونه ارز دیجیتال بخریم. این دو سوال از جمله سوال‌های پر تکرار کاربران بازار کریپتوکارنسی هستند. از یک سو پاسخ دادن به این سوال به نظر ساده می‌رسد و از طرف دیگر این پاسخ‌ها می‌تواند چالش‌های بسیار زیادی نیز با خود به همراه داشته باشد. در یک نگاه حرفه‌ای خرید ارز دیجیتال می‌تواند نیاز به بررسی پارامترهای بسیار زیادی داشته باشد و همچنین در کنار آن نحوه خرید ارز دیجیتال نیز به خودی خود اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. از روش‌های تحلیلی مختلف می‌توان برای پی بردن به اینکه ارز دیجیتال چی بخریم استفاده کرد و در کنار آن می‌توان بررسی کرد که کدام روش خرید ارز دیجیتال می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشد.

با توجه به اینکه رسیدن به پاسخ سوالات اهمیت بسیار زیادی برای یک معامله‌گری مطمئن در بازار کریپتوکارنسی دارد، حتماً باید نگاه ویژه‌ای به آنها داشته باشید و سعی ما در کانون بورس این است که پاسخ‌های کاملاً منطقی را در این زمینه به شما ارائه کنیم. برای مقاله سعی خواهیم کرد تا به صورت کاملاً شفاف و به زبان ساده برای شما بیان کنیم که ارز دیجیتال چی بخریم و در کنار آن مطمئن‌ترین روش‌های خرید ارز دیجیتال را نیز با شما در میان خواهیم گذاشت. با ما همراه بمانید.

راهنمای مطالعه نمایش

ارز دیجیتال چی بخریم

در اولین آدم باید برای شما تعریف کنیم که ارز دیجیتال چی بخریم و خرید کدام یک از ارزهای دیجیتال می‌تواند سودآوری بیشتری را برای ما رقم بزند؟ انتخاب اینکه کدام آلت کوین و کدام ارز دیجیتال را بخریم به عوامل و فاکتورهای متعددی بستگی دارد که در کنار هم این عوامل مشخص می‌کنند که آیا یک ارز دیجیتال شرایط جذابی برای خرید و سرمایه گذاری دارد یا خیر.

همچنین انتخاب اینکه ارز دیجیتال چی بخریم به اهداف خود افراد در فرایند سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی نیز برمی‌گردد. بیایید چند سوال بسیار مهم را با هم مرور کنیم که پاسخ این سوالات قرار است به ما کمک کند تا چه ارز دیجیتالی بخریم تا به هدف خود در فرایند معامله‌گری در بازار کریپتوکارنسی برسیم:

  • برای چه بازه زمانی به دنبال نگهداری از ارز دیجیتال مورد نظر هستیم؟ یک ماه یا یک سال؟
  • چقدر سود از فرایند سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال مورد نظر ما را راضی می‌کند؟ ۲۰ درصد یا ۱۰۰۰ درصد؟
  • چقدر حاضریم برای رسیدن به هدف خود از فرایند سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی ریسک کنیم و سرمایه اصلی خود را به خطر بیندازیم؟ ۱۰ درصد یا ۱۰۰؟
  • آیا از دست دادن کامل سرمایه در بازار کریپتو کارنسی تاثیر روی کیفیت زندگی ما خواهد داشت یا خیر؟
  • چقدر مهارت برای بهینه سازی و مدیریت ریسک معاملات خود در بازار کریپتوکارنسی داریم؟

با توجه به اینکه پاسخ این سوالات برای هر کسی متفاوت است در نهایت انتخاب ارز دیجیتال برای خرید نیز برای وی متفاوت خواهد بود. شما باید به صورت دقیق ارزیابی کنید که به دنبال رسیدن به چه هدفی با چه شرایطی در معاملات بازار ارز دیجیتال هستید و سپس درباره نوع سرمایه گذاری خود تصمیم بگیرید. اما قرار نیست در این مسیر شما را تنها بگذاریم و لازم است تا راهنمایی‌هایی را در این باره به شما ارائه کنیم.

بسته به اینکه پاسخ شما به سوالات بالا چه خواهد بود باید تصمیم بگیری که سراغ ارزهای دیجیتالی با ریسک بالا بروید یا اینکه سراغ توکن‌هایی بروید که ریسک سرمایه گذاری بر روی آنها پایین است. از این رو در ادامه ارزهای دیجیتال را در سه دسته مختلف کم ریسک، ریسک متوسط و با ریسک بالا به شما معرفی خواهیم کرد که در نهایت بسته به اینکه به سمت کدام یک از این دسته‌بندی بروید بتوانید این ارزها را انتخاب نمایید.

دقت کنید که قبل از رفتن سراغ ارزهای دیجیتال معرفی شده در قدم اول شما باید پاسخ سوالات بالا را بدانید و تعیین کنید که به دنبال رسیدن به چه هدفی در فرایند سرمایه گذاری خود در بازار ارز دیجیتال می‌باشید.

ارز دیجیتال چی بخریم

ارزهای کم ریسک

اولین دسته از ارزهای دیجیتال که باید به شما معرفی کنیم ارزهای کم ریسک هستند. ارزهای دیجیتال کم ریسک مشخصات و ویژگی‌های زیر را در فرایند سرمایه گذاری برای شما ایجاد می‌کنند:

  • پتانسیل سودآوری این دسته از ارزهای دیجیتال خیلی بالا نیست.
  • سودآوری این دسته از ارزهای دیجیتال در دراز مدت اطمینان بسیار بالایی دارد و ریسک سرمایه گذاری بر روی آنها پایین است.
  • احتمال از بین رفتن این دسته از ارزهای دیجیتال در بازار بسیار پایین بوده و عملاً چنین انتظاری را اصلاً برای آنها نداریم.
  • سودآوری آنها برای سرمایه‌های بسیار سنگین بسیار جذاب خواهد بود اما برای سرمایه‌های کم چندان جذابیت بالایی ندارند.

بنابراین شما می‌توانید بسته به پاسخی که در بالا به سوالات ارائه شده دارید درباره اینکه این دسته از ارزها برای شما مناسب است یا خیر تصمیم گیری کنید. اگر در نهایت پاسخ سوال شما به اینکه ارز دیجیتال چی بخریم به این دسته از ارزهای دیجیتال رسید، گزینه‌های زیر پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

ارز دیجیتال چی بخریم

بیت کوین

بیت کوین به عنوان پادشاه بازار کریپتوکارنسی شرایط بسیار جذابی برای سرمایه گذاری نسبت به سایر دارایی‌های مالی داشته و سودآوری بالایی را نیز برای آن در طول دو سال آینده انتظار داریم. بیت کوین می‌تواند تا انتهای سال ۲۰۲۵ به قیمت‌های بسیار جذاب ۳۰۰ تا ۴۵۰ هزار دلاری برسد که این مهم می‌تواند ارزش دارایی کاربران امروز آن را به بیش از ۶ برابر افزایش دهد. با این حساب در یک بازه زمانی یک و نیم ساله شما می‌توانید سود حدود ۶۰۰ درصدی را از بیت کوین به دست آورید.

امنیت سرمایه گذاری بر روی بیت کوین بسیار بالا است و شما بدون هیچگونه نگرانی می‌توانید این ارز دیجیتال را در سبد سرمایه خود قرار دهید. با هر میزان مبلغی می‌توان بر روی بیت کوین سرمایه گذاری کرد اما دقت داشته باشید که تماً از یک پلتفرم مطمئن برای سرمایه گذاری خود بر روی بیت کوین استفاده کنید. تحلیل بیت کوین نشان از این دارد که این ارز دیجیتال در یک چرخه صعودی قرار گرفته و آماده است تا رایط جذاب خود را مانند چرخ‌های قبلی بعد از هاوینگ ۲۰۲۴ ادامه دهد.

اتریوم

دومین ارز دیجیتالی که در لیست ارزهای دیجیتال بارشی کم باید به شما معرفی کنیم ملکه بازار کریپتو کارنسی یعنی اتریوم است. اتریوم یک ارز دیجیتال بسیار جذاب با کاربردهای فوق العاده شگفت انگیز در شبکه خود است که همین کاربردها باعث شده تا در میان کاربران متخصص و کاربران معمولی بازار کریپتوکارنسی به شدت محبوب شود. پشت این پروژه محبوب یک نابغه به نام ویتالیک بوترین قرار دارد که در طول چند سال اخیر ایده‌های بسیار جذابی را در بازار ارز دیجیتال پیاده‌سازی کرده و همه جامعه کریپتوکارنسی برای وی احترام بالایی قائل هستند.

در توسعه شبکه بلاک چین و ایجاد کاربردهای متنوع در آن است که آقای ویتالیک بوترین را به عنوان یک نابغه تلقی می‌کنیم. آقای بوترین پشتیبانی همه جانبه و کاملی را از ارز دیجیتال اتریوم و شبکه آن انجام می‌دهد و همین موضوع باعث شده تا اطمینان از سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال بالا باشد. اتریوم در حال حاضر در بازار با قیمت حدود ۳۵۰۰ دلاری در حال معامله است و حتی انتظار می‌رود تا در یک و نیم سال آینده قیمت آن تا ۱۰ هزار دلار نیز افزایش پیدا کند. البته حتی قیمت‌های بیشتری را نیز برای اتریوم متصور هستیم که می‌تواند سودآوری این ارز دیجیتال را نسبت به بیت کوین بالاتر هم ببرد.

سولانا

سومین ارز دیجیتال و آخرین ارز دیجیتالی که در لیست ارزهای دیجیتال با ریسک پایین باید به معرفی آن بپردازیم، یک ارز دیجیتال بسیار جذاب با ایده‌های نوین به نام سولانا است. سولانا به عنوان یک ارز دیجیتال بسیار جذاب و دارای شبکه بلاکچین نسل سوم تحولی بزرگ را در میان شبکه‌های بلاکچین به وجود آورد. شبکه بلاکچین سولانا می‌تواند تا ۵۰ هزار تراکنش را در ثانیه انجام دهد در حالی که بلاکچین‌های قبلی حتی به ۱۰۰ تراکنش در ثانیه هم نرسیده بودند.

البته اینکه سورنا را در لیست ارزهای دیجیتال کم ریسک قرار داده‌ایم به خودی خود کمی ریسک این دسته از ارزها را بالا برده و می‌توانستیم سولانا را حتی در دسته دوم یعنی ارزهایی با ریسک متوسط قرار دهیم. اما با توجه به قابلیت‌هایی که این ارز دیجیتال در طول چند سال اخیر از خود نشان داده می‌توانیم نسبت به کیفیت و شرایط آن امیدوار باشیم. سولانا می‌تواند نسبت به بیت کوین و اتریوم حتی سودآوری بیشتری را نیز رقم بزند اما به هر حال ریسک سرمایه گذاری بر روی سولانا نسبت به بیت کوین و اتریوم بالاتر خواهد بود.

ارز دیجیتال چی بخریم

ارزهای با ریسک متوسط

دومین دست از ارزهای دیجیتال که می‌توانند پاسخی مناسب برای سوال ارز دیجیتال چی بخریم باشند ارزهایی با ریسک متوسط هستند. این دسته از ارزهای دیجیتال ویژگی‌های زیر را خواهند داشت:

  • ریسک سرمایه گذاری بر روی آنها نسبت به دسته قبلی بالاتر است اما امیدواری نسبت به پروژه آنها در آینده وجود دارد و قرار نیست شاهد از بین رفتن پروژه آنها باشیم.
  • کیفیت پروژه قابل قبولی را در این دسته از ارزهای دیجیتال شاهد هستیم.
  • پتانسیل سودآوری روی این دسته از ارزهای دیجیتال نسبت به دسته قبلی بیشتر است و کاربران می‌توانند امید به رسیدن به سودهای بالاتر را در آنها داشته باشند.

در این دسته از ارزهای دیجیتال هم می‌توان گزینه‌هایی را پیدا کرد که پتانسیل سودآوری بیشتری نسبت به بقیه دارند و ریسک معاملات آنها بیشتر است یا اینکه ریسک و پتانسیل سودآوری آنها کمتر است. در واقع این دست از ارزهای دیجیتال طیف وسیعی از آلت کوین‌ها را شامل می‌شود که بسته به شرایط سرمایه گذاری شما می‌توانید سراغ گزینه‌هایی با ریسک پایین و پتانسیل سودآوری پایین و یا با ریسک بالا و پتانسیل سودآوری بالا بروید.

کاردانو

یکی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتالی که در این دسته‌بندی تعریف می‌شود ارز دیجیتالی به نام کاردانو با نماد آدا در بازار کریپتو کارنسی است. کاردانو با نسل سوم شبکه‌های بلاک چین ایده‌های جذابی را در خود داشته و پلتفرمی عالی برای توسعه و استفاده از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز است.

اصلی‌ترین جذابیت کاردانو وجود یک تیم توسعه دهنده قدرتمند پشت این ارز دیجیتال است که در طول این سال‌ها حمایت همه جانبه را از آن به عمل آورده است. کاردانو از نظر شرایط سرمایه گذاری نیز در وضعیت مناسبی قرار گرفته و می‌توانیم سودآوری بسیار بالایی را از آن انتظار داشته باشیم.

پولکادات

اگر بخواهیم سراغ ارزهای دیجیتال حوزه وب سه در بازار کریپتوکارنسی برویم احتمالاً پولکادات در راس این دسته از ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرد. قابلیت بسیار جذابی که در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و همین موضوع باعث شده تا خیلی از افراد سراغ سرمایه گذاری بر روی آلت کوین‌هایی بروند که در حوزه وب سه قرار گرفته‌اند.

پولکادات با عرضه خیلی زیادی در بازار کریپتو کارنسی روبرو نبوده و از این گذشته صله بسیار زیادی هم با سقف قیمتی خود دارد که باعث شده تا جذابیت‌های سرمایه گذاری بر روی آن به شدت افزایش پیدا کند. پولکادات از آن دسته از ارزهای دیجیتالی است که ریسک سرمایه گذاری متوسط و پتانسیل سودآوری بالایی را در خود دارد و می‌تواند گزینه جذابی مخصوصاً برای سبد هولد و سرمایه گذاری بلند مدت باشد.

سندباکس

ارز دیجیتال بعدی در این رده‌بندی ارز دیجیتالی به نام سندباکس است که در حوزه گیمینگ تعریف شده و دارای یک پلتفرمی جذاب در حوزه متاورس هم است. در واقع سندباکس یک ارز دیجیتال چند منظوره است که در حوزه‌های مختلف تعریف شده و همین موضوع باعث شده تا سرمایه گذاری بر روی آن جذاب باشد.

البته سندباکس در طول چند ماه اخیر با چالش‌های روبرو بوده و همین موضوع باعث شده تا رشد قیمتی خیلی زیادی را برای آن شاهد نباشیم. اما سند باکس در آینده می‌تواند حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن داشته باشد و شرایط جذابی را برای آن متصور هستیم.

دسته‌بندی ارزهای دیجیتال با ریسک متوسط طیف وسیعی از آلت کوین‌ها را شامل می‌شود و گزینه‌های بسیار زیادی را می‌توانیم در این دسته‌بندی قرار دهیم. فایل کوین، ماتیک، ریپل، ایاس، آربیتروم، ایپ کوین، مانا، بیت کوین کش، لایت کوین، چین لینک و ده‌ها آلت کوین جذاب بازار را می‌توانیم در این دسته‌بندی قرار دهیم که هر کدام شرایط متفاوتی هم در پتانسیل سودآوری و هم در میزان ریسک سرمایه گذاری دارند. شما می‌توانید بر اساس نیازی که در فرایند سرمایه گذاری خود احساس می‌کنید دست روی هر کدام از این گزینه‌ها بگذارید.

ارز دیجیتال چی بخریم

ارزهای پر ریسک

سومین دسته از ارزهای دیجیتالی که می‌توانیم برای پاسخ به سوال ارز دیجیتال چی بخریم در اختیار شما قرار دهیم ارزهای پرریسک هستند. پرریسک بودن به این معنا است که سرمایه گذاری بر روی آنها می‌تواند ریسک بسیار زیادی برای شما به دنبال داشته باشد و حتی دلیلی برای از بین رفتن دارایی‌های شما نیز باشند. این دسته از ارزهای دیجیتال خطرات بسیار زیادی دارند و سرمایه گذاری بر روی آنها ممکن است چالش برانگیز باشد.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌توانیم در لیست ارزهای دیجیتال پلیس به آنها اشاره داشته باشیم موارد زیر هستند:

  • معمولا کیفیت پروژه خیلی خوبی را در این دسته از ارزهای دیجیتال شاهد نبودیم و یا اینکه فقط در طول چند سال اخیر است که شرایط جذابی در پروژه آنها ایجاد شده و از ابتدا چنین شرایطی وجود نداشته است.
  • بسیاری از ارزهای دیجیتال در این دسته‌بندی میم کوین‌ها هستند.
  • پتانسیل سودآوری این دسته از ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است و برخی از آنها حتی می‌توانند ارزش دارایی کاربران خود را تا چند صد برابر افزایش دهند.
  • هرگز نباید ریسک خیلی زیادی برای خرید این دسته از ارزهای دیجیتال داشته باشید و حتماً باید از روش‌های مدیریت سرمایه برای بهینه‌سازی سرمایه گذاری خود استفاده کنید.

در ادامه ارزهای دیجیتال این دسته‌بندی را نیز به شما معرفی کرده و سعی می‌کنیم تا راهنمای کاملی در این باره به شما ارائه کنیم.

شیبا اینو

شیبا اینو یک میم کوین است که در طول سال‌های اخیر جذابیت‌های بسیار بالایی برای سرمایه گذاری داشته و خیلی از افراد به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت بر روی آن هستند. شیبا در طول سال‌های اخیر با یک پلتفرم صرافی غیر متمرکز هم همکاری داشته و در حال حاضر پروژه تقریباً جذابی را نیز می‌توانیم برای آن متصور باشیم.

البته واقعیت اینجاست که در حال حاضر ریسک سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال شیبا اینو نسبت به چند سال اخیر بسیار کمتر شده است و کاربران می‌توانند با خاطر آرامش بیشتری این ارز دیجیتال را در سبد سرمایه گذاری خود قرار دهند. شیبا قیمت بسیار پایینی داشته و متصور این موضوع هستیم که می‌تواند در آینده سودآوری فوق العاده جذابی را داشته باشد.

دوج کوین

دومین ارز دیجیتال در این دسته‌بندی دوج کوین است که این ارز دیجیتال نیز به عنوان یک میم کوین در بازار تعریف شده و حتی دارای شبکه بلاکچین اختصاصی هم هست. دوج کوین به عنوان یک ارز دیجیتال مناسب برای استخراج محسوب شده و در طول سال‌های اخیر سودآوری‌های بسیار جذابی را در آن شاهد بوده‌ایم.

ایلان ماسک کارآفرین بزرگ و مطرح آمریکایی حمایت‌های بسیار زیادی از دوج کوین داشته و همین حمایت‌ها باعث شده تا شاهد شد‌های قیمتی جذابی برای دوج کوین باشیم. بسیاری از کاربران و تحلیلگران بر این باور هستند که دوج کوین در دو سال آینده حتی می‌تواند به قیمت یک دلار هم برسد که البته انتظار بسیار زیادی برای این ارز دیجیتال محسوب می‌شود. شرایطی که این چند سال اخیر برای دوج کوین رقم زده باعث شده تا این ارز دیجیتال نیز ریسک سرمایه گذاری پایین‌تری به نسبت سال‌های گذشته داشته باشد.

نات کوین

نات کوین دیگر ارز دیجیتالی است که به تازگی وارد بازار کریپتوکارنسی شده و با توجه به شرایطی که دارد می‌تواند گزینه مطلوبی برای سرمایه گذاری در لیست ارزهای دیجیتال با ریسک بالا قرار بگیرد. البته هنوز خیلی زود است که بخواهیم ناتکوین را به عنوان گزینه مناسب برای سبد هولد قرار دهیم و باید چند ماهی از شرایط این ارز دیجیتال بگذرد تا درباره آن بتوانیم اظهار نظر دقیقی داشته باشیم.

به همین ترتیب می‌توانیم ارزهای دیجیتال دیگری را نیز در این دسته‌بندی قرار دهیم که بیشتر آنها میم‌کوین‌های بازار هستند. پپه، داگ ویف هت، جزمی، مایرو، توربو، فلوکی، بونک و مواردی از این دست از جمله ارزهای دیجیتالی هستند که پتانسیل سودآوری بسیار بالایی داشته و سرمایه گذاری برای آنها می‌تواند جذابیت بسیار بالایی حتی در کوتاه مدت برای کاربران داشته باشد. اما به هر حال ریسک سرمایه گذاری بر روی این دسته از ارزهای دیجیتال هم زیاد است و اگر شما دقت کافی روی شرایط سرمایه گذاری خود نداشته باشید به راحتی ممکن است تحت تاثیر شرایط بخش قابل توجهی از سرمایه خود را از دست بدهید.

ارز دیجیتال چی بخریم

ارز دیجیتال چی بخریم با پول کم

اگر به دنبال این هستید که با پول کم وارد بازار کریپتو‌کارنسی شده و سرمایه خود را در این بازار چندین برابر نمایید، ارزهای دیجیتال با ریسک پایین و ریسک متوسط خیلی ممکن است برای شما مناسب نباشند و بهتر است سراغ ارزهای دیجیتالی با ریسک بالا بروید. کسانی که پول کمی برای سرمایه گذاری دارند مطمئناً با یک سود حتی ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی هم راضی نخواهند بود و بیشتر به دنبال سرمایه گذاری‌هایی هستند که بتواند ارزش سرمایه‌های آنها را تا چند ده برابر افزایش دهد.

به همین دلیل است که رفتن سراغ ارزهای دیجیتالی با ریسک پایین برای آنها چندان جذاب نخواهد بود و بهتر است تا سراغ ارزهای دیجیتالی بروند که ریسک سرمایه گذاری بالایی داشته و در عین حال پتانسیل سودآوری خیلی زیادی هم دارند.

ارز دیجیتال چی بخریم با پول متوسط

برای کسانی که پول متوسطی برای سرمایه گذاری دارند بایستی یک سبد سرمایه گذاری جذاب را در میان دو دسته ارزهای دیجیتال با ریسک متوسط و ریسک بالا برای خود بچینند. البته این افراد اگر به سودآوری‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی در دو سال راضی باشند می‌توانند سراغ ارزهای دیجیتالی با ریسک پایین هم بروند.

به هر حال پول متوسط هم در بازار کریپتوکارنسی می‌تواند جذاب باشد و اگر شما بتوانید یک سبد سرمایه گذاری مناسب بچینید هم ریسک سرمایه گذاری خود را به میزان قابل توجهی کاهش خواهید داد و همین که می‌توانید به دنبال رسیدن به سودهای جذاب در این بازار باشید. فرصت‌های زیادی در بازار ارز دیجیتال برای این میزان سرمایه وجود دارد که شما با استفاده از آنها می‌توانید به دنبال رسیدن به سودهای فوق العاده جذاب باشید.

ارز دیجیتال چی بخریم با پول زیاد

برای کسانی که پول زیادی برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال دارند نیاز است تا حتماً یک سبد سرمایه گذاری حرفه‌ای را برای معاملات خود بچینند. این افراد بایستی میزان دارایی خود را با یک نسبت مناسب تقسیم کرده و از هر سه دسته از ارزهای دیجیتال تعریف شده در بالا گزینه‌هایی را برای خرید خود انتخاب نمایند. بیشتر سرمایه این افراد باید برای سرمایه گذاری و روی ارزهای دیجیتال با ریسک پایین اختصاص یابد. اختصاص حدود ۶۰ درصد از سرمایه برای این دسته از ارزهای دیجیتال می‌تواند شرایط مناسبی را برای کاهش میزان ریسک سرمایه گذاری آنها به وجود آورد.

همچنین اختصاص ۲۰ تا ۳۰ درصد از کل دارایی‌ها برای خرید ارزهای دیجیتال با ریسک متوسط و حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از سرمایه‌ها برای خرید ارزهای دیجیتالی با ریسک بالا سبد سرمایه گذاری جذابی را برای این دسته از افراد به وجود خواهد آورد. انتخاب ارزهای دیجیتال در هر دسته‌بندی هم می‌تواند روی پتانسیل سودآوری سبد تاثیر مستقیم داشته و شرایطی را به وجود آورد که این افراد بتوانند هم ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهند و همین که پتانسیل سودآوری بسیار بالایی را برای سبد معاملاتی خود در بازار کریپتوکارنسی به وجود آورند.

نکاتی که در بالا برای شرایط سرمایه گذاری با توجه به میزان پول در دسترس به آنها اشاره کردیم همگی نکات تجربی هستند و هر کسی بنا به شخصیت سرمایه گذاری که دارد می‌تواند در این باره تصمیم گیری کند. اگر شما ریسک پذیری بسیار بالایی داشته باشید می‌توانید ارزهای دیجیتال با ریسک بالاتر را در سبد سرمایه خود قرار دهید و اگر شرایط برای شما مطلوب نیست می‌توانید سراغ ارزهای دیجیتالی بروید که ریسک سرمایه گذاری بر روی آنها پایین‌تر است. به هر حال دقت به این نکات باعث می‌شود تا شما بتوانید روی میزان ریسک سرمایه گذاری سبد خود و میزان پتانسیل سودآوری آن یک تعادل مناسب برقرار سازید. اتفاقی که باعث می‌شود تا شما یک سرمایه گذاری کاملاً حرفه‌ای را در بازار کریپتوکارنسی تجربه کنید و نگران از بین رفتن سرمایه‌های خود در این بازار نباشید.

چگونه ارز دیجیتال بخرم

چگونه ارز دیجیتال بخریم

به صورت مفصل درباره اینکه ارز دیجیتال چی بخریم صحبت کردیم و سعی کردیم تا نکات کامل و جامعی را در این باره با شما در میان بگذاریم. حالا نوبت به این رسیده تا بررسی کنیم چگونه ارز دیجیتال بخریم و چه روش‌هایی برای خرید ارز دیجیتال پیش روی ما قرار دارد. به صورت کلی برای خرید ارز دیجیتال دو روش پیش روی کاربران قرار می‌گیرد:

  • خرید مستقیم از فروشندگان
  • خرید با استفاده از خدمات صرافی ارز دیجیتال

در روش اول شما باید فروشنده ارز دیجیتال را پیدا کنید که به دنبال خرید آن هستید و با کارت به کارت کردن هزینه خرید و در نهایت ارائه آدرس ولت نرم‌افزاری خود برای دریافت توکن‌ها اقدام کنید. این روش بیشتر برای استفاده از بازار ارز دیجیتال در دنیای واقعی و خرید اقلام مختلف گزینه مناسبی است. به عنوان مثال اگر به دنبال خرید خودرو یا مسکن یا طلا و هر کالای دیگری هستید می‌توانید از این روش برای معاملات خود استفاده کنید. وگرنه پیدا کردن فروشنده برای ارزهای دیجیتال بسیار سخت و چالش برانگیز است و از این گذشته ممکن است حتی فروشنده پیدا شده ریسک بزرگی هم برای معاملات شما به ارمغان آورد.

شما می‌توانید از خدمات صرافی‌های ارز دیجیتال برای خرید و فروش توکن‌های مورد نظر خود اقدام نمایید. برای خرید و فروش از طریق صرافی‌ها نیز سه روش کلی پیش روی شما قرار می‌گیرد:

  • خرید با استفاده از خدمات صرافی خارجی
  • خرید با استفاده از خدمات صرافی داخلی ارز دیجیتال
  • خرید با استفاده از خدمات صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال

روش های مختلف خرید ارز دیجیتال

خرید ارز دیجیتال از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال به چند روش انجام می‌شود. در زیر، این روش‌ها و مزایا و معایب هر کدام آورده شده است:

۱. خرید از صرافی‌های متمرکز (CEX)

صرافی‌های متمرکز مانند بایننس، کوین‌بیس، و کراکن از محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین روش‌های خرید ارز دیجیتال هستند.

مزایا:

  • امنیت بالا: این صرافی‌ها معمولاً امنیت بالایی دارند و وجوه کاربران را در کیف‌پول‌های سرد نگهداری می‌کنند.
  • نقدینگی بالا: به دلیل تعداد زیاد کاربران، نقدینگی در این صرافی‌ها بالاست و خرید و فروش به راحتی انجام می‌شود.
  • پشتیبانی از ارزهای مختلف: این صرافی‌ها از بسیاری از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.

معایب:

  • نیاز به تایید هویت: برای استفاده از اکثر صرافی‌های متمرکز نیاز به تایید هویت (KYC) دارید که ممکن است برای برخی کاربران مزاحمت ایجاد کند.
  • هزینه‌ها: این صرافی‌ها کارمزد معاملاتی دارند که ممکن است هزینه‌ها را بالا ببرد.
  • متمرکز بودن: کنترل وجوه شما در دستان صرافی است و در صورت وقوع مشکلاتی مانند هک، ممکن است وجوه شما در خطر باشد.

۲. خرید از صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)

صرافی‌های غیرمتمرکز مانند یونی‌سواپ و سوشی‌سواپ به کاربران اجازه می‌دهند به صورت مستقیم و بدون واسطه ارز دیجیتال بخرند.

مزایا:

  • بدون نیاز به تایید هویت: شما نیازی به ارائه اطلاعات شخصی ندارید و می‌توانید به صورت ناشناس معامله کنید.
  • کنترل کامل بر دارایی‌ها: وجوه شما همیشه در کیف پول خودتان است و کنترل کامل بر آن‌ها دارید.
  • هزینه‌های کمتر: کارمزدهای معاملاتی معمولاً کمتر از صرافی‌های متمرکز است.

معایب:

  • نقدینگی کمتر: در مقایسه با صرافی‌های متمرکز، نقدینگی کمتری دارند که ممکن است باعث تغییرات قیمت شدید شود.
  • رابط کاربری پیچیده‌تر: ممکن است برای کاربران تازه‌کار پیچیده‌تر باشد.

۳. خرید مستقیم از دیگران (P2P)

این روش شامل خرید مستقیم ارز دیجیتال از سایر افراد از طریق پلتفرم‌هایی مانند لوکال‌ بیت‌کوینز یا بایننس P2P می‌شود.

مزایا:

  • انعطاف‌پذیری: می‌توانید شرایط خرید و فروش را مستقیماً با طرف مقابل تنظیم کنید.
  • بدون واسطه: معامله به صورت مستقیم و بدون واسطه انجام می‌شود.
  • بدون نیاز به تایید هویت: نیازی به ارائه اطلاعات شخصی ندارید.

معایب:

  • ریسک بالاتر: امکان وقوع کلاهبرداری وجود دارد و شما باید از معتبر بودن طرف مقابل اطمینان حاصل کنید.
  • نقدینگی پایین: ممکن است زمان بیشتری برای پیدا کردن یک طرف معامله مناسب نیاز باشد.

۴. استفاده از دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین (ATM)

دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین یکی دیگر از روش‌های خرید ارز دیجیتال هستند که در برخی مناطق جهان موجود هستند.

مزایا:

  • ساده و سریع: خرید ارز دیجیتال از طریق این دستگاه‌ها بسیار ساده و سریع است.
  • عدم نیاز به تایید هویت: در بسیاری از موارد نیازی به تایید هویت ندارید.

معایب:

  • کارمزد بالا: کارمزد تراکنش‌ها معمولاً بسیار بالاست.
  • محدودیت در تعداد ارزها: این دستگاه‌ها معمولاً از تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.

برای کسانی که به دنبال پاسخ به سوال «چگونه ارز دیجیتال بخرم» هستند، این روش‌ها می‌توانند انتخاب‌های مناسبی باشند. هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب بهترین روش بستگی به نیازها و شرایط شخصی شما دارد. به همین دلیل مهم است که قبل از اقدام به خرید ارز دیجیتال، تحقیقات کافی انجام داده و با دقت و آگاهی کامل اقدام کنید.

در نهایت، هنگامی که به دنبال پاسخ به سوال «چگونه ارز دیجیتال بخرم» هستید، توجه به امنیت، کارمزدها و نقدینگی هر روش اهمیت زیادی دارد تا تجربه‌ای مثبت و ایمن از خرید ارز دیجیتال داشته باشید.

چگونه ارز دیجیتال بخرم

برای کاربران ایرانی صرافی خارجی بهتر است یا داخلی؟

تصمیم‌گیری بین استفاده از صرافی‌های داخلی یا خارجی برای کاربران ایرانی به عوامل مختلفی بستگی دارد. در زیر به بررسی مزایا و معایب هر دو گزینه می‌پردازیم تا به شما کمک کند تصمیم بهتری بگیرید.

استفاده از صرافی‌های داخلی

مزایا:

  • پشتیبانی از ریال: صرافی‌های داخلی از ریال ایران پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید به راحتی با استفاده از کارت‌های بانکی ایرانی ارز دیجیتال خریداری کنید.
  • پشتیبانی به زبان فارسی: ارائه خدمات و پشتیبانی به زبان فارسی می‌تواند برای کاربران ایرانی راحت‌تر باشد.
  • دسترسی آسان‌تر به خدمات: صرافی‌های داخلی با قوانین و مقررات داخلی هماهنگ هستند و ممکن است دسترسی به خدمات آن‌ها راحت‌تر باشد.
  • پرداخت کارمزد کمتر: معمولاً کارمزد تراکنش‌ها در صرافی‌های داخلی نسبت به صرافی‌های خارجی کمتر است.

معایب:

  • محدودیت در تعداد ارزها: صرافی‌های داخلی معمولاً از تعداد محدودی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.
  • ریسک‌های قانونی: با توجه به تغییرات قوانین و مقررات داخلی، ممکن است ریسک‌هایی در استفاده از صرافی‌های داخلی وجود داشته باشد.

استفاده از صرافی‌های خارجی

مزایا:

  • تنوع بیشتر ارزها: صرافی‌های خارجی مانند بایننس، کوین‌بیس و کراکن از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.
  • نقدینگی بالا: صرافی‌های بزرگ خارجی معمولاً نقدینگی بالایی دارند که باعث می‌شود معاملات سریع‌تر و با قیمت‌های بهتری انجام شوند.
  • قابلیت‌های پیشرفته: صرافی‌های خارجی امکانات و ابزارهای پیشرفته‌تری برای معامله‌گران حرفه‌ای فراهم می‌کنند.

معایب:

  • ریسک مسدود شدن حساب: به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، کاربران ایرانی ممکن است با خطر مسدود شدن حساب‌ها و وجوه خود مواجه شوند.
  • نیاز به استفاده از VPN: برای دسترسی به برخی از صرافی‌های خارجی، کاربران ایرانی نیاز به استفاده از VPN دارند که ممکن است مشکلاتی در دسترسی به سایت‌ها ایجاد کند.
  • کارمزد بالاتر: کارمزدهای تراکنش و تبدیل ارز در صرافی‌های خارجی معمولاً بالاتر از صرافی‌های داخلی است.

اگر سوال شما این است که «چگونه ارز دیجیتال بخرم» و کدام نوع صرافی برای شما بهتر است، باید به این نکات توجه کنید:

اگر به دنبال راحتی در پرداخت و پشتیبانی به زبان فارسی هستید و تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال نیاز دارید، صرافی‌های داخلی می‌توانند گزینه بهتری باشند.

اگر به دنبال تنوع بیشتر ارزها و امکانات پیشرفته‌تری هستید و می‌توانید ریسک‌های مربوط به استفاده از VPN و مسدود شدن حساب را مدیریت کنید، صرافی‌های خارجی گزینه مناسبی خواهند بود.

برای کاربران ایرانی، مهم‌ترین نکته توجه به امنیت وجوه و رعایت قوانین داخلی و بین‌المللی است. بهتر است قبل از تصمیم‌گیری، تحقیقات کافی انجام دهید و با دقت و آگاهی کامل اقدام به خرید ارز دیجیتال کنید.

خرید سریع و آسان در صرافی ارز دیجیتال

خرید سریع و آسان ارز دیجیتال در صرافی‌ها به طور معمول شامل چند مرحله ساده است که کاربران می‌توانند به سرعت ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنند. در ادامه، این مراحل را برای شما توضیح می‌دهم:

  1. انتخاب صرافی مناسب

ابتدا باید یک صرافی معتبر را انتخاب کنید. صرافی‌های داخلی و خارجی هر دو گزینه‌های خوبی می‌توانند باشند، بسته به نیاز و شرایط شما. اگر به دنبال راحتی در پرداخت و پشتیبانی به زبان فارسی هستید، صرافی‌های داخلی را انتخاب کنید. اگر به دنبال تنوع بیشتر ارزها و امکانات پیشرفته‌تری هستید، صرافی‌های خارجی را در نظر بگیرید.

  1. ایجاد حساب کاربری

در صرافی انتخابی خود ثبت‌نام کنید. این مرحله شامل وارد کردن اطلاعات شخصی، ایمیل، و ایجاد رمز عبور است. برخی صرافی‌ها نیاز به تأیید هویت دارند که شامل ارسال مدارک شناسایی می‌شود.

  1. واریز وجه

پس از ایجاد حساب کاربری، نیاز به واریز وجه دارید. در صرافی‌های داخلی می‌توانید با استفاده از کارت‌های بانکی ایرانی و ریال این کار را انجام دهید. در صرافی‌های خارجی باید از روش‌های پرداخت بین‌المللی مانند کارت‌های اعتباری، پی‌پال یا انتقال بانکی استفاده کنید.

  1. انتخاب ارز دیجیتال

در بخش بازارها یا خرید سریع صرافی، ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید. بیشتر صرافی‌ها گزینه‌هایی برای خرید سریع و آسان فراهم می‌کنند که نیاز به تنظیمات پیچیده ندارد.

  1. تعیین مبلغ خرید

مبلغی که می‌خواهید برای خرید ارز دیجیتال استفاده کنید را وارد کنید. می‌توانید مبلغ را بر اساس ارز محلی یا تعداد واحدهای ارز دیجیتال مشخص کنید.

  1. انجام خرید

بر روی دکمه خرید کلیک کنید. خرید شما به سرعت انجام می‌شود و ارز دیجیتال به کیف پول شما در صرافی واریز می‌شود.

مثال از خرید سریع در صرافی

در صرافی‌های داخلی مانند نوبیتکس می‌توانید به راحتی و با استفاده از کارت‌های بانکی ایرانی خرید سریع و آسان داشته باشید. مثلاً:

  1. به حساب کاربری خود وارد شوید.
  2. به بخش “خرید و فروش” بروید.
  3. ارز دیجیتال مورد نظر را انتخاب کنید.
  4. مبلغی که می‌خواهید صرف خرید کنید را وارد کنید.
  5. پرداخت را از طریق درگاه بانکی انجام دهید و خرید خود را نهایی کنید.

این مراحل نشان می‌دهند که چگونه ارز دیجیتال بخرم به روشی سریع و آسان در صرافی‌های مختلف قابل انجام است. مهم‌ترین نکته این است که از صرافی‌های معتبر و امن استفاده کنید تا تجربه‌ای مثبت و ایمن از خرید ارز دیجیتال داشته باشید.

چگونه ارز دیجیتال بخرم

خرید ارز دیجیتال از صرافی با سفارش لیمیت اوردر

خرید ارز دیجیتال با سفارش لیمیت (Limit Order) یکی از روش‌های پرکاربرد در صرافی‌های ارز دیجیتال است که به شما این امکان را می‌دهد تا ارز دیجیتال را با قیمت مشخصی که خودتان تعیین می‌کنید خریداری کنید. در ادامه، مراحل خرید ارز دیجیتال با سفارش لیمیت را توضیح می‌دهم:

  1. ورود به حساب کاربری

ابتدا به حساب کاربری خود در صرافی مورد نظر وارد شوید. اگر هنوز حسابی ندارید، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و مراحل تأیید هویت را طی کنید.

  1. واریز وجه

مقدار پول مورد نیاز برای خرید ارز دیجیتال را به حساب کاربری خود واریز کنید. در صرافی‌های داخلی می‌توانید از ریال و در صرافی‌های خارجی از ارزهای بین‌المللی استفاده کنید.

  1. رفتن به بخش معاملات (Trading)

به بخش معاملات یا بازارها (Markets) در صرافی بروید. این بخش معمولاً شامل نمودارهای قیمت و ابزارهای معاملاتی مختلف است.

  1. انتخاب جفت معاملاتی

جفت معاملاتی مورد نظر خود را انتخاب کنید. مثلاً اگر می‌خواهید بیت‌ کوین با تتر (USDT) بخرید، باید جفت معاملاتی BTC/USDT را انتخاب کنید.

  1. تنظیم سفارش لیمیت (Limit Order)

در بخش سفارشات، گزینه “Limit” را انتخاب کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

قیمت: قیمتی که می‌خواهید ارز دیجیتال را با آن بخرید وارد کنید. این قیمت باید در محدوده‌ای باشد که برای شما مناسب است.

مقدار: تعداد واحدهای ارز دیجیتال که می‌خواهید بخرید را وارد کنید.

  1. ثبت سفارش

پس از وارد کردن قیمت و مقدار، سفارش خود را ثبت کنید. سفارش شما به صورت معلق باقی می‌ماند تا زمانی که قیمت بازار به قیمت تعیین شده شما برسد.

مزایا و معایب سفارش لیمیت

مزایا:

  • کنترل بیشتر بر قیمت: شما می‌توانید ارز دیجیتال را با قیمتی که خودتان تعیین می‌کنید بخرید.
  • حفظ سرمایه: می‌توانید از تغییرات شدید قیمت جلوگیری کنید و با قیمت مطلوب خود خرید کنید.

معایب:

  • احتمال عدم اجرای سفارش: اگر قیمت بازار به قیمت تعیین شده شما نرسد، سفارش شما اجرا نمی‌شود.
  • زمان‌بر بودن: ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا قیمت بازار به قیمت تعیین شده شما برسد.

خرید با سفارش لیمیت برای کسانی که می‌خواهند کنترل بیشتری بر قیمت خرید خود داشته باشند و از تغییرات شدید قیمت جلوگیری کنند، بسیار مناسب است. مهم‌ترین نکته در این روش این است که باید صبور باشید و بازار را به دقت رصد کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

جمع بندی

برای کاربران ایرانی، روش‌های خرید ارز دیجیتال شامل استفاده از صرافی‌های داخلی و خارجی است. صرافی‌های داخلی مانند نوبیتکس و والکس امکان خرید ارز دیجیتال با ریال و استفاده از کارت‌های بانکی ایرانی را فراهم می‌کنند، که این امر باعث سهولت و راحتی در فرآیند خرید می‌شود. پشتیبانی به زبان فارسی و هزینه‌های کمتر از دیگر مزایای این صرافی‌ها است. با این حال، تعداد محدودی ارز دیجیتال در این صرافی‌ها موجود است و برخی محدودیت‌های قانونی نیز ممکن است وجود داشته باشد.

از سوی دیگر، صرافی‌های خارجی مانند بایننس و کوین‌بیس تنوع بیشتری از ارزهای دیجیتال و امکانات پیشرفته‌تری ارائه می‌دهند. اما استفاده از این صرافی‌ها برای کاربران ایرانی با چالش‌هایی مانند نیاز به استفاده از VPN و ریسک مسدود شدن حساب‌ها به دلیل تحریم‌های بین‌المللی همراه است. در نهایت، انتخاب بین صرافی داخلی و خارجی بستگی به نیازها، سطح راحتی با ریسک‌ها، و میزان تجربه کاربر در دنیای ارزهای دیجیتال دارد.

کاربرانی که به دنبال کسب آموزش های حرفه ای لازم برای ورود به بازار ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در ین بازار هستند، می توانند با شرکت در دوره ارز دیجیتال کانون بورس که هم به صورت حضوری و هم به صورت غیرحضوری در دسترس است، به تمام پیش نیازهای لازم برای سرمایه گذاری در این بازار دست یابند. در این دوره همراه به اساتید موفق در معاملات بازار ارز دیجیتال تجربه معامله گری در این بازار را خواهید داشت.

سوالات متداول

  1. چگونه ارز دیجیتال بخرم؟

ابتدا در یک صرافی معتبر ثبت‌نام کنید، حساب خود را واریز کنید و سپس ارز دیجیتال مورد نظر خود را از طریق بخش خرید صرافی تهیه کنید.

  1. کدام صرافی برای کاربران ایرانی مناسب‌تر است؟

صرافی‌های داخلی مانند نوبیتکس و والکس برای راحتی در پرداخت با ریال و پشتیبانی فارسی مناسب‌ترند، در حالی که صرافی‌های خارجی تنوع ارز و امکانات پیشرفته‌تری دارند اما ریسک‌های بیشتری نیز دارند.

  1. آیا خرید ارز دیجیتال نیاز به تأیید هویت دارد؟

بله، بیشتر صرافی‌های معتبر برای افزایش امنیت و رعایت قوانین، از کاربران می‌خواهند که فرآیند تأیید هویت (KYC) را تکمیل کنند.

  1. کارمزد معاملات در صرافی‌ها چقدر است؟

کارمزد معاملات بسته به صرافی و نوع تراکنش (خرید یا فروش) متفاوت است، ولی معمولاً بین ۰.۱٪ تا ۰.۵٪ از مبلغ معامله می‌باشد.

  1. چگونه امنیت دارایی‌های دیجیتال خود را حفظ کنم؟

از کیف پول‌های امن و معتبر استفاده کنید، از احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA) بهره بگیرید و اطلاعات حساب خود را با دقت محافظت کنید.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: