لوگو کانون بورس

بهترین جفت ارز های فارکس برای ترید و اسکالپ

بهترین جفت ارز برای مبتدی ها
شما در حال مطالعه مقاله ۹ از ۳۶ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

بهترین جفت ارز های فارکس کدام ها هستند و شناخت آن ها چه اهمیتی برای انجام معاملات بهینه در بازار برای ما خواهد داشت؟ همانطور که در مقاله آموزش رایگان فارکس و معرفی جفت ارزهای فارکس به آن اشاره کردیم در این بازار شما می توانید ارزهای فیات کشورهای مختلف را نسبت به یکدیگر معامله کنید. اما سوال بسیار مهم اینجاست که کدام یک از این جفت ارز ها می توانند شرایط بهتری برای انجام معامله برای ما ایجاد کنند و در استراتژی ها و سبک های مختلف معاملاتی باید به دنبال معامله کدام یک از آنها باشیم؟

به عنوان مثال آیا بهترین جفت ارز برای اسکالپ با بهترین جفت ارز برای افراد مبتدی با یکدیگر متفاوت است یا اینکه همه کاربران برای تمام استراتژی ها می توانند از تمام جفت ارزهای موجود در بازار فارکس استفاده کنند؟ واقعیت این است که نه فقط در انتخاب بهترین جفت ارزها برای ترید در فارکس بلکه در سایر موارد نیز کاربران به دلیل نداشتن اطلاعات کاربردی و تجربی و چالش‌های بسیار زیادی در روند معاملات خود در این بازار همراه می شوند. چالش هایی که داشتن این اطلاعات می تواند به سادگی باعث برطرف شدن آنها شده و در نتیجه معاملات بهتر و موفق تری را برای آنها رقم بزند.

تمام تلاش ما در سایت کانون بورس ارائه خدمات ارزنده از طریق مقالات کاربردی برای کاربران در بازارهای مالی مختلف مانند بازار بورس و بازار ارز دیجیتال و البته بازار فارکس است تا از این طریق توانسته باشیم تا سطح علمی و توانایی های معامله گران ایرانی در این بازارها را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم. در همین راستا در این مقاله نیز یکی دیگر از اطلاعات فوق العاده مهم و کاربردی درباره انجام معاملات بازار فارکس یعنی انتخاب بهترین جفت ارزها برای معامله را با شما در میان می گذاریم.

نکات کلیدی مقاله:

  • بهترین جفت ارز ها برای معامله در بازار فارکس برای استراتژی های مختلف تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند.
  • برای انتخاب بهترین جفت ارزهای فارکس برای ترید بایستی شرایط شخصیتی و اهداف خود را از سرمایه گذاری در این بازار در نظر بگیرید.
  • جفت ارزهایی که نوسانات کمتری داشته و شاهد افت ها و یا صعود های خیلی زیاد در بازه های زمانی کوتاه مدت در آن ها نیستیم می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای افراد مبتدی در این بازار باشند.
  • جفت ارزهایی که نوسانات بسیار زیادی دارند و در هر ۲۴ ساعت ممکن است با تفاوت های قیمتی بسیار زیادی روبه‌رو شوند گزینه های بهتری برای اسکالپ در بازار فارکس هستند.
  • بهترین جفت ارزهای بازار فارکس جفت ارزهای اصلی و یا همان کراس های دلار آمریکا می باشند.

بهترین جفت ارز های فارکس کدام ها هستند؟


بهترین جفت ارز های فارکس برای ترید

قبل از اینکه به معرفی بهترین جفت ارز برای اسکالپ یا بهترین جفت ارزها برای افراد مبتدی و مواردی از این دست بپردازیم لازم است تا بهترین جفت ارزهای بازار فارکس را برای ترید و معامله به شما معرفی کنیم. همانطور که می دانید در بازار فارکس شما می توانید جفت ارز های بسیار زیادی را برای معامله انتخاب کرده و معاملات خود را بر روی آنها تنظیم کنید. اما واقعیت این است که تمام این جفت در شرایط یکسانی ندارند و ممکن است انجام معامله بر روی برخی از آنها پتانسیل سود دهی بیشتری برای شما به دنبال داشته باشد.

همچنین نوع نوسانات در شرایط حرکت قیمت جفت ارزها در بازار فارکس نیز می تواند یکی از مهمترین فاکتورها برای انتخاب بهترین جفت ارز معاملاتی در این بازار باشد. با توجه به این موضوع ابتدا باید فاکتورهای مهم انتخاب بهترین جفت ارزها در بازار فارکس را برای شما تشریح کنید که به شرح زیر هستند:

به عنوان اولین نکته شما باید به دنبال انجام معامله بر روی جفت ارز هایی باشید که حجم معاملات بالایی در طول هر ۲۴ ساعت دارند. نقد شوندگی یکی از مهمترین و اصلی ترین فاکتورهای اقتصادی در فرایند معامله در بازارهای مالی است که اگر به آن دقت نداشته باشید ممکن است حتی سرمایه‌ گذاری‌های درسته شما نیز با چالش روبرو شده و نتوانید به سود کافی و مورد نظر در آنها برسید. با توجه به این نکته در قدم اول شما باید جفت ارزهای مناسب برای انجام معامله با حجم بالا را در طول هر ۲۴ ساعت انتخاب کنید. البته شایان ذکر است که در معرفی بهترین جفت ارزها برای معامله در بازار فارکس علاوه بر خود جفت ارزها، کامودیتی ها را نیز در لیست این جفت ارز ها برای شما قرار داده ایم.

دومین نکته برای انتخاب بهترین جفت ارزها برای معامله و ترید در بازار فارکس در نظر گرفتن مقدار کارمزد معاملاتی بر روی آنها است. دقت کنید که در انتخاب بهترین جفت ارز با توجه به مقدار کارمزد شما هم باید شرایط بروکر مورد نظر خود را مورد بررسی قرار دهید و هم شرایط خود آن جفت ارز را به صورت جداگانه در نظر بگیرید. در واقع ممکن است کارمزد انجام معامله بر روی یک جفت ارز یکسان در دو بروکر متفاوت با یکدیگر متفاوت باشد و از این گذشته انجام معامله بر روی یک جفت ارز ناشناخته نیاز به پرداخت کارمزد بسیار زیادی داشته باشد.

اگر به این نکته مهم در انتخاب بهترین جفت ارزها برای ترید در فارکس دقت کنید احتمالاً بسیاری از کراس های موجود در این بازار را از لیست معاملات خود حذف خواهید کرد. کراس هایی که یک طرف آن ها بسیار ناشناخته باشد عملاً نقد شوندگی مناسبی نداشته و به همین دلیل کارمزد های بسیار بالایی نیز دارند که انجام معامله بر روی آنها را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم حتی اگر فرصت معاملاتی مناسبی را در آنها مشاهده کنید.

از دیگر نکات مهم برای انتخاب بهترین جفت ارزها برای ترید و معامله در فارکس می توان به نوع نوسانات قیمت آنها اشاره کرد. با توجه به تقسیم بندی جفت ارزهای بازار فارکس به دو دسته جفت ارزهای نرم (جفت ارزهایی که نرم تر حرکت می کنند و مقدار نوسان آنها بر طول روز متعادل است) و جفت ارز های وحشی بسیار مهم است که شما بر اساس استراتژی معاملاتی و اهداف خود از انجام معامله در این انتخاب موفق عمل کنید.


بهترین جفت ارزهای اصلی در بازار فارکس


بهترین جفت ارز برای مبتدی ها

در اولین قدم برای معرفی بهترین جفت ارزها برای ترید در بازار فارکس باید سراغ معرفی بهترین جفت ارزهای اصلی در این بازار برویم. همانطور که می‌دانید جفت ارزهای معاملاتی در این بازار به دو دسته یعنی جفت ارزهای اصلی و جفت ارزهای فرعی یا کراس تقسیم می شوند. جفت ارزهای که یک طرف آنها دلار آمریکا باشد و البته طرف دیگر هفت ارز کشور های اقتصادی بزرگ دنیا قرار بگیرد به عنوان جفت ارزهای اصلی شناخته می شوند.

اما چرا جفت ارزهای اصلی در بازار فارکس برای ما مهم هستند و بایستی توجه ویژه ای روی این دسته از جفت ارزها در بازار داشته باشیم؟ دلایل و موارد مختلفی وجود دارد که اهمیت جفت ارزهای اصلی را برای ما روشن می کند که اصلی ترین و مهمترین آنها به شرح زیر هستند:

در درجه اول باید بدانید که توجه اکثریت معامله گران بزرگ بازار به جفت ارزهای اصلی است و دسته قابل توجهی از معاملات بر روی این دسته از جفت ارزها انجام می پذیرد. به عنوان مثال اگر یکی از شهروندان کشور سنگاپور به دنبال انجام یک معامله در بازار بین المللی با یک کشور اروپایی باشد نمیتواند از واحد پولی کشور خود استفاده کرده و بایستی حتما سراغ واحد پول های رایج در سرتاسر دنیا مانند دلار آمریکا و یورو برود.

این نکته باعث می‌شود تا حجم معاملات برای جفت ارزهای اصلی به شدت افزایش پیدا کرده و شاهد نقد شوندگی بیشتری در این دسته از جفت ارزها باشیم. در هر روز میلیاردها دلار در بازار فارکس برای جفت ارزهای اصلی معامله می شود و شما در هر ثانیه می توانید معاملات فوق‌العاده سنگین را بر روی این دسته از جفت ارز ها را انجام دهید. بنابراین نقد شوندگی بالا را یکی دیگر از مزیت های بزرگ این دسته از جفت ارزها در بازار فارکس بایستی معرفی کنیم.

کمترین میزان کارمزد ها در تمام بروکرهای بازار فارکس متعلق به جفت ارزهای اصلی است. جفت ارزهای ماژور یا اصلی به دلیل اینکه حجم معاملات بالایی دارند و نقد شوندگی آنها بالاتر است و معمولاً با کارمزد های بسیار پایینی قابل معامله هستند. بروکر ها نیز برای جلب اعتماد مشتریان خود سعی می کنند تا کمترین میزان کارمزد ها را برای این دسته از جفت ارزها در نظر بگیرند. به همین دلیل انجام معامله بر روی آنها می‌تواند کارمزدهای و هزینه های کمتری روی دست معامله گر باقی بگذارد و این موضوع نیز می‌تواند یک مزیت بسیار بزرگ باشد.

امکان انجام معامله بر روی جفت ارزهای اصلی معمولاً در تمام سشن های معاملاتی در بازار فارکس وجود دارد. چون در بالا یک بار کشور سنگاپور را مثال زدیم دوباره برای این مزیت نیز باید سراغ کشور سنگاپور و واحد پول این کشور یعنی دلار سنگاپور برویم. واقعا به نظر شما وقتی بازار سنگاپور بسته شده باشد آیا معامله بر روی واحد پول این کشور در بازار فارکس انجام می پذیرد؟ پاسخ این سوال کاملاً روشن است و نشان از این دارد که وقتی بازار یک کشور کمتر شناخته شده در فارکس بسته می‌شود عملاً حجم معاملات ارز فیات آن کشور به شدت کاهش پیدا می‌کند و حتی نوسانات بسیار کمی را نیز برای آن شاهد خواهیم بود.

اما برای ارزهای اصلی شرایط فرق میکند. به عنوان مثال دلار آمریکا به عنوان یکی از ارزهای اصلی حتی در سشن های معاملاتی سایر کشورها مانند استرالیا و ژاپن نیز با حجم معاملات بسیار بالایی روبرو شده و حتی نوسانات زیادی را نیز بر روی این ارز فیات شاهد هستیم.

تمام این موارد نشان می‌دهد که جفت ارزهای اصلی اهمیت فوق العاده بیشتری نسبت به جفت ارزهای کراس در بازار فارکس داشته و معامله گری بر روی آنها می‌تواند شرایط بهتری را برای معامله گران به دنبال داشته باشد. با توجه به این موضوع پرواز هست که در معرفی بهترین جفت ارزها برای معامله در بازار فارکس در قدم اول باید سراغ معرفی این جفت ارز ها برویم.

جفت ارز یورو به دلار آمریکا (EURUSD)


اولین مورد از جفت ارزهای ماژور در بازار فارکس اتفاقات مهم ترین و اصلی ترین جفت ارز بازار نیز محسوب می‌شود یورو به دلار است. یورو به عنوان واحد پول اتحادیه اروپا و دلار به عنوان واحد پول کشور آمریکا بیشترین حجم معاملات را در طول ۲۴ ساعت در بازار فارکس به خود اختصاص می‌دهند و نقد شوندگی این جفت ارز در صدر لیست بهترین ها قرار می گیرد.

ویژگی ها و مزیت های زیر را می توان برای جفت ارز یورو به دلار آمریکا برشمرد که باعث شده تا انجام معامله بر روی این جفت ارز تبدیل به اولویت بسیاری از معامله‌گران در بازار شود:

  • بالاترین حجم معاملات در هر ۲۴ ساعت
  • بالاترین میزان نقد شوندگی در بازار فارکس
  • در مورد توجه ترین جفت ارز در میان سرمایه گذاران بزرگ و موسسات مالی و حتی بانک ها
  • تاثیر پذیر ترین جفت ارز از اخبار و اطلاعات اقتصادی حاکم بر تمام دنیا
  • تعیین کننده ترین جفت ارز در اثر روابط میان آمریکا و اروپا

به طور کلی اگر بخواهیم شرایط اقتصاد آمریکا و البته اروپا را مورد بررسی و آنالیز قرار دهیم می‌توانیم سراغ این جفت ارز یورو به دلار آمریکا برویم. تغییرات حاکم بر یورو به دلار آمریکا در واقع نشان دهنده تغییرات اقتصادی در کشور آمریکا و قاره اروپا است و معامله گران نیز و تحلیل نمودار یورو به دلار تصمیم می‌گیرند که شرایط بازار به کدام سمت پیش خواهد رفت.

همانطور که می دانید شاخص دلار آمریکا به عنوان یکی از مهمترین و اساسی ترین شاخص های اقتصادی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و روند افزایش ها و کاهش ها در سایر بازارها به نوعی وابسته به این شاخص خواهد بود. هر چند شاخص دلار آمریکا به خودی خود تعیین کننده یک پارامتر اقتصادی مشخص نیست اما با این حال میانگین ای از تمام شرایط اقتصادی حاکم بر کشور آمریکا به عنوان صنعتی ترین کشور جهان را نشان می دهد که می توان از آن برای یک سیگنال معاملاتی فوق العاده عالی استفاده کرد. در واقع می توان عنوان کرد که یورو به دلار در بازار فارکس نقش بیت کوین را در بازار ارز دیجیتال ایفا می کند.

جفت ارز پوند به دلار (GBPUSD)


دومین جفت ارزی که در میان جفت ارزهای ماژور باید به معرفی آن بپردازیم که اتفاق می تواند یکی از مهمترین موارد در لیست بهترین جفت ارزها برای معامله در بازار فارکس نیز قرار بگیرد پوند به دلار آمریکا است. یک طرفه این جفت ارز، ارز فیات کشور انگلستان با عنوان پوند و طرف دیگر آن نیز دلار آمریکا قرار دارد.

وقتی اقتصاد کشور آمریکا نسبت به اقتصاد کشور انگلیس روند نزولی به خود بگیرد و شاهد افت ارزش دارایی های کشور آمریکا در جهان باشیم این جفت ارز روند صعودی به خود گرفته خواهد گرفت و در شرایط برعکس نیز روند نزولی خواهد داشت. بعد از یورو به دلار به راحتی میتوان پوند به دلار آمریکا را به عنوان پر معامله ترین جفت ارز بازار فارکس معرفی کرد که حجم قابل توجهی از نقدینگی بازار را به خود اختصاص می دهد.

با توجه به اینکه اقتصاد کشور انگلیس یکی از بزرگترین اقتصاد های جهان محسوب می‌شود و حجم قابل توجهی از معاملات در تمام بازارهای جهانی تحت تاثیر اقتصاد انگلیس قرار می گیرد به همین دلیل شاهد حجم بسیار بالایی در معاملات جفت ارز های مربوط به ارز فیات انگلیسی یعنی پوند هستیم که این موضوع در جفت ارز پوند به دلار آمریکا در حداکثر میزان خود قرار می گیرد.

اکثر مزیت هایی که برای جفت ارز یورو به دلار به آنها اشاره کردیم برای پوند به دلار نیز با کمی ضعف برقرار هستند و انجام معامله بر روی جفت ارز می‌تواند شرایط خوبی برای معامله گران در بازار فارکس ایجاد کند. اتفاقاً نکته بسیار مهم درباره پوند به دلار آمریکا این است که این جفت از نسبت به یورو به دلار وحشی تر است و شاهد نوسانات بیشتری در آن در طول هر ۲۴ ساعت هستیم.

حتی به دلیل نوسانات بسیار زیاد و سنگین کراس های پوند بسیاری از تحلیلگران و اساتید آموزش رایگان فاکس به این نکته اشاره دارند که بهتر است افراد مبتدی برای ورود به این بازار به دنبال جفت ارزهای نرمتری رفته و سراغ کراس های پوند انگلیس نروند.

جفت ارز دلار به ین (USDJPY)


بهترین جفت ارز های فارکس برای ترید معرفی بهترین جفت ارز های فارکس را با بررسی یکی دیگر از جفت ارزهای اصلی یعنی دلار به ین ژاپن ادامه می دهیم. دلار به ین ژاپن یکی از جفت ارزهای محبوب در میان معامله گران بازار فارکس است و خیلی از افراد درصد قابل توجهی از معاملات خود را بر روی این جفت ارز انجام میدهند. همانطور که میدانید اقتصاد آمریکا و اقتصاد ژاپن از تاثیرگذارترین اقتصاد ها در سرتاسر جهان بوده و فاکتور ها و شاخص های اقتصادی دو کشور همیشه مورد توجه تحلیل‌گران بازار های مالی قرار می گیرد.

اخبار اقتصادی مربوط به کشور آمریکا و کشور ژاپن تاثیر بسیار زیادی بر روی روند اقتصاد سایر کشورها داشته و همچنین می تواند تاثیر بسیار زیادی برای جفت ارز های مربوط به این دو ارز فیات در بازار فارکس نیز داشته باشد. حالا اگر بخواهیم اقتصاد دو کشور بزرگ آمریکا و ژاپن را تنها در یک جفت ارز مورد بررسی و آنالیز قرار دهیم به جز ارز دلار به ین خواهیم رسید که می توان از آن برای انجام معاملات عالی در بازار فارکس استفاده کرد.

البته نکته بسیار مهمی که برای انتخاب این جفت ارز به عنوان بهترین جفت ارز برای معامله در فارکس باید به آن اشاره کنید تاثیر پذیری بسیار زیاد آن از اخبار اقتصادی آمریکا و ژاپن است. بروز هرگونه خبر اقتصادی در هر دو کشور باعث می شود تا این جفت ارز به شدت وحشی شده و با نوسانات بسیار زیادی همراه شود. از این رو اگر به دنبال انتخاب آن برای انجام معامله و ترید هستید بهتر است حتماً یا استراتژی معاملاتی بهینه شده برای زمان اخبار داشته باشید و یا از انجام معامله در زمان اخبار کاملا اجتناب کنید.

جفت ارز دلار به فرانک (USDCHF)


یکی دیگر از جفت ارزهای که می تواند گزینه بسیار مناسبی برای ترید و معامله در بازار فارکس باشد جفت ارز دلار به فرانک سوئیس است. البته باید درباره این گفته از نکات بسیار مهمی را با شما در میان بگذاریم زیرا انجام معامله بر روی آن ممکن است چالش‌های بسیار زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد.

فرانک سوئیس معمولاً به عنوان یک ارز فیات کاملاً مطمئن برای معامله گران در بازار فارکس شناخته می شود و در زمان های بروز شرایط بد اقتصادی و یا اخبار مربوط به جنگ و حملات نظامی معمولاً به عنوان یک ارز مناسب برای خرید در نظر گرفته می شود. در حقیقت فرانک سوئیس در زمان بروز اخبار های سیاسی و اقتصادی و نظامی رفتار مشابه با طلا را در پیش می‌گیرد و چنین اخباری ممکن است باعث افزایش ارزش فرانک در جهان شود.

همچنین شایان ذکر است که بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بخش قابل توجهی از سرمایه های خود را در بانکهای سوئیس سپرده گذاری کرده اند که این موضوع باعث افزایش ارزش فرانک در سطح جهان شده و پول فیات سوئیس را نیز تبدیل به یکی از گزینه های عالی برای انجام معامله در بازار فارکس کرده است.

این نکات نشان می دهد که فرانک سوئیس و دلار آمریکا بایستی رفتار کاملاً متناقض در بازار فارکس با یکدیگر داشته باشند و افزایش قدرت دلار در جهان می‌تواند به منزله نزول و کاهش ارزش فرانک سوئیس نیز باشد. با این حساب اگر به دنبال انجام معامله بر روی جفت ارز دلار به فرانک سوئیس هستید حتماً باید احاطه قابل توجهی بر روی اقتصاد کلان و اخبار سیاسی و اقتصادی حاکم بر بزرگترین اقتصاد های جهان داشته باشید.

همچنین نکته بسیار مهم درباره جفت ارز دلار به فرانک سوئیس این است که هرچند این جفت ارز ممکن است نوسانات بسیار شدیدی در طول روز داشته و پتانسیل سوددهی قابل توجهی را نیز ایجاد کند اما معمولاً شاهد رفتارهای کاملاً تکنیکالی در نمودار آن نیستیم و بسیاری از استراتژی های رایج و معمول که در سال جفت ارزها شرایط خوبی دارند در جفت ارز دلار به فرانک سوئیس با چالش هایی روبرو می شوند.

بر این اساس توصیه میکنیم که برای انجام معامله بر روی جفت ارز بهتر است استراتژی معاملاتی خود را بر روی آن شخصی سازی کنید تا در نهایت بتوانید از پتانسیل سوددهی جفت ارز برای رسیدن به سود ها و درآمدهای قابل توجه استفاده کنید.

جفت ارز دلار به دلار کانادا (USDCAD)


بهترین جفت ارز برای مبتدی ها در معرفی بهترین جفت ارزهای اصلی برای معامله و ترید در بازار فارکس نوبت به بررسی شرایط جفت ارز دلار به دلار کانادا می رسد. کانادا نیز یکی از کشورهای اقتصادی در سطح جهان محسوب می‌شود که طول آن در سطح جهانی به میزان قابل توجهی معامله شده و جفت ارزهای کراس دلار کانادا معمولاً حجم معاملات بسیار بالا و نقد شوندگی قابل توجهی دارند. هرچند از نظر جغرافیایی آمریکا و کانادا بسیار به یکدیگر نزدیک هستند اما شرایط پول آنها با یکدیگر تفاوت های بسیار زیادی دارد.

کانادا یکی از کشورهای بسیار بزرگ در امر استخراج طلا در جهان محسوب می‌شود و به نوعی طلا را می توان به عنوان یک پشتوانه عالی برای پول این کشور در نظر گرفت. البته نه به صورت دقیق اما معمولاً دلار کانادا نوسانات قیمت هایی نزدیک به نوسانات طلا در بازار از خود نشان می دهد. با توجه به این نکته جفت ارز دلار به دلار کانادا را نیز می توان یک جفت ارز با نوسانات قابل‌توجه مخصوصاً در سشن معاملاتی مربوط به بازار نیویورک در نظر گرفت.

برای اینکه بتوانید یک معامله کاملا آگاهانه و عالی بر روی دلار به دلار کانادا داشته باشید لازم است تا در کنار تحلیل نمودار قیمتی جفت ارز حتما سراغ شاخص‌های اقتصادی دو کشور نیز بروید. با بررسی شاخص های اقتصادی این کشور در کشور شما نسبت به شرایط آنها و قدرت ارزهای فیات آنها نسبت به یکدیگر افزایش پیدا خواهد کرد میتوانید در تشخیص روند نمودار قیمت آن بهتر عمل کنید.

جفت ارز دلار استرالیا به دلار (AUDUSD)


بررسی و ارزیابی شرایط جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا تقریباً شرایط مشابهی با جفت ارز دلار به دلار کانادا دارد. زیرا استرالیا نیز یکی از کشورهای جهان با بیشترین میزان ذخایر طلا است و پول کشور نیز ارتباط مستقیمی با طلاق و قیمت آن در بازار های جهانی دارد.

البته نه اینکه بخواهیم نوسان جفت ارز دلار استرالیا به دلار را به صورت کاملاً یکسان با طلا در نظر بگیریم زیرا بسیاری از شاخص های اقتصادی حاکم بر اقتصاد استرالیا نیز بر روی این جفت ارز تاثیر مستقیم خواهد داشت و ممکن است شاهد نوسانات قیمتی متفاوتی در آن با نمودار طلا نیز باشیم.

نقد شوندگی بالا و حجم معاملات قابل توجه باعث شده تا این جفت ارز تبدیل به یک گزینه مناسب برای انجام معاملات و ترید در فارکس شود. برای اینکه به درک بهتری نسبت به روند حرکت جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا برسید همچنین میتوانید قیمت فلزات و مواد معدنی مانند سنگ آهن و زغال سنگ را نیز مورد بررسی قرار دهید که از اصلی ترین تولیدات ناخالص داخلی کشور استرالیا هستند و می تواند تاثیر مستقیمی بر روی ارزش دلار استرالیا در بازارهای جهانی داشته باشند.

جفت ارز دلار نیوزلند به دلار (NZDUSD)


در معرفی بهترین جفت ارز های فارکس به بررسی جفت ارز دلار نیوزیلند به دلار آمریکا می رسیم. هرچند کشور نیوزیلند از نظر اقتصادی تفاوت های بسیار زیادی با کشورهای بزرگ اقتصادی جهان مانند آمریکا و انگلیس و حتی ژاپن دارد، اما با این حال دلار نیوزیلند یکی از پر معامله ترین ارزها در بازار فارکس بوده و هر ۲۴ ساعت انجام معاملات گسترده بر روی آن هستیم.

برای اینکه بتوانید از این جفت ارز نیز برای انجام معاملات بهینه در بازار فارکس استفاده کنید لازم است حتماً به موارد مختلفی دقت داشته باشید. یکی از اصلی ترین و مهمترین چالشهای انجام معاملات مخصوصاً معاملات اسکالپ بر روی جفت ارز دلار نیوزیلند به دلار آمریکا بالا بودن اسپرد معاملاتی این جفت ارز در ساعت مشخصی در طول روز است. در برخی از مواقع شاهد هستیم که کارمزد معاملاتی کراس های دلار نیوزیلند به بیش از ۱۰۰ پیپ میرسد که می‌تواند یک فاجعه برای انجام معاملات بر روی آن باشد.

با توجه به این نکته توصیه می‌کنیم که خیلی سراغ این جفت ارز نرفته و حتماً اگر به دنبال معامله و استفاده از یک فرصت معاملاتی برروی آن هستید شرایط مربوط به کارمزد آن را در بروکر خود مورد بررسی و آنالیز قرار دهید و حتی در صورت لزوم از پشتیبانی بروکر درباره افزایش کارمزد ها بر روی این جفت ارز در طول روز نیز بپرسید.

طلا (XAUUSD)


البته همانطور که می‌دانید طلا به عنوان یک جفت ارز در بازار فارکس شناخته نمی‌شود و این فلز گران‌بها در بازار کامودیتی ها مورد معامله قرار می گیرد. اما با توجه به یکی در میان بسیاری از معامله‌گران بازار فارکس تفاوت های خیلی زیادی میان جفت ارزها و کامودیتی ها در نظر گرفته می شود از این رو تصمیم گرفتیم تا طلا را نیز در میان معرفی بهترین جفت ارز برای ترید و معامله در بازار فارکس اضافه کنیم و به شرایط آن نیز بپردازیم. از این رو در ادامه مقاله هر بار که نام طلا به میان می‌آید خود ما نیز می دانیم که این فلز گران‌بها یک جفت ارز در فارکس نیست و تنها سعی داریم تا با معرفی آن روند معاملاتی بهتری را برای کاربران رقم بزنیم.

طلا به عنوان یک فلز گرانبها ارزش بسیار زیادی برای کاربران جامعه جهانی داشته و درصد قابل توجهی از کاربران نگاه ویژه‌ای به آن دارند. در زمان وقوع بحران های اقتصادی و سیاسی طلا به عنوان ایمن ترین رای جلوگیری از افت ارزش دارایی ها انتخاب میشود و درصد قابل توجهی از معامله‌گران ترجیح می‌دهند که هرچه سریعتر دارایی‌های خود را به طلا تبدیل نمایند.

اگر بخواهیم نحوه نوسانات قیمت طلا در بازار جهانی را به صورت خلاصه برای شما بیان کنیم بایستی عنوان داشته باشیم که وجود بحران ها در سرتاسر جهان افزایش قیمت طلا را رقم می‌زند و اخبار خوش اقتصادی و سیاسی نیز افت قیمت طلا در بازار جهانی ایجاد خواهد کرد.

با توجه به تمام شرایطی که جفت ارز طلا در بازار فارکس دارد می تواند پتانسیل سوددهی قابل توجهی را برای معامله گران ایجاد کند. اما نکته بسیار مهم درباره طلا این است که شما حتما باید از بهترین استراتژی ترید طلا استفاده کرده و از این گذشته استراتژی های معاملاتی خود را بر اساس نوسانات قیمت طلا شخصی سازی کنید.


بهترین جفت ارز برای اسکالپ در فارکس


بهترین جفت ارز های فارکس برای ترید نوبت به معرفی بهترین جفت ارز برای اسکالپ در بازار فارکس می رسد. همانطور که میدانید اسکالپ یکی از جذاب ترین روش های معاملاتی در بازار فارکس است که در این روش شما با باز کردن معاملات بسیار کوتاه برای چند دقیقه تا نهایت چند ساعت سود حاصل از سرمایه گذاری خود را به دست می آورید و می توانید از بازار خارج کنید. انجام معاملات اسکالپ در بازار فارکس نیاز به تخصص و مهارت های بسیار زیادی دارد و اگر شما دانش لازم برای معامله گری در این روش را نداشته باشید خیلی زود با شکست‌های بسیار سنگینی روبرو خواهد شد و تمام دارایی های خود را نیز از دست خواهید داد.

هرچند انجام معاملات اسکالپ در میان بسیاری از معامله‌گران رایج شده و افراد زیادی هستند که در حال حاضر از این روش برای انجام معاملات خود در بازار استفاده می‌کنند اما توصیه اکید داریم که تا زمانی که در معاملات بلند مدت به سوددهی نرسیده و میزان تسلط خود را در بازار فارکس به مقدار قابل توجهی افزایش نداده اید بهتر است از این روش معاملاتی اجتناب کنید. زیرا تجربه ثابت کرده که معاملات اسکالپ در دراز مدت برای افراد با میزان تجربه کم خطرناک بوده و احتمال از بین رفتن سرمایه های آنها بسیار بیشتر از به دست آوردن سود برای آنها خواهد بود.

با این حال بر آن شدیم تا به معرفی بهترین جفت ارز برای اسکالپ در بازار فارکس نیز بپردازیم اما قبل از آن لازم است اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های این انتخاب را با شما در میان بگذاریم. برای اینکه بهترین جفت ارز برای اسکالپ در فارکس را انتخاب کنید لازم است و اهداف خود از این روش سرمایه گذاری را تعیین کرده و سپس با توجه به این اهداف جفت ارزهایی را انتخاب نمایید که شرایط متناسب تری با آنها دارند.

عوامل موثر بر انتخاب بهترین جفت ارز برای اسکالپ


یکی از مهمترین و اصلی ترین اهداف انجام معاملات اسکالپ در بازار فارکس رسیدن به سود های قابل توجه در بازه های زمانی کوتاه مدت است. در این روش شما در چند دقیقه و یا نهایت در چند ساعت باید یک معامله را باز کرده و با سود مورد نظر ببندید. بنابراین اولین و مهمترین فاکتور برای انتخاب یک جفت ارز برای اسکالپ در فارکس پتانسیل سود دهی و نوسانات قابل توجهی آن در بازه های زمانی کوتاه مدت است. در حقیقت اگر بخواهیم از همان دسته بندی جفت ارزهای نرم و جفت ارزهای وحشی در بازار فارکس استفاده کنیم گزینه هایی برای اسکالپ مناسب خواهد بود که نوسانات بیشتری در طول روز دارند. البته در برخی مواقع جفت اسب های نر نیز می توانند بسته به شرایط گزینه های مناسبی برای این منظور باشند که در ادامه این شرایط را نیز بررسی خواهیم کرد.

دومین نکته مهمی که برای انتخاب بهترین جفت ارز برای اسکالپ در فارکس باید به آن اشاره کنیم کم بودن میزان کارمزد و یا اسپرد معاملاتی برای آن است. وقتی شما قرار است برای یک بازه زمانی کوتاه مدت یک معامله را باز کرده و ببندید، احتمال سود حاصل از این معامله تنها چند پیپ خواهد بود و قرار نیست به دنبال رسیدن به سودهای چند صد پیپی از این استراتژی استفاده کنید. در این بین اگر کارمزد معاملات یک جفت ارز بسیار بالا باشد عملاً درصد قابل توجهی از تولد شما از بین رفته و یا حتی ممکن است در صورت رسیدن قیمت به تارگت شما معامله شما سودده هم نباشد. با توجه به این موضوع پرواضح است که شما باید به دنبال انتخاب جفت ارز هایی باشید که کارمزد کمتری دارند.

همچنین دقت داشته باشید که در بروکر های فارکس انواع مختلفی از کارمزد ها و یا همان اسپرد ها تعیین می شود که نوع این کارمزد نیز در انتخاب بهترین جفت ارز برای اسکالپ در فارکس مهم خواهد بود. وقتی قرار باشد که شما یک معامله چند پیپی داشته باشید، بهتر است از همان ابتدا مقدار کارمزد معامله شما تعیین شده باشد و شما این مقدار کارمزد را در سیستم مدیریت سرمایه خود برای تعیین نسبت ریوارد به ریسک نیز در نظر بگیرید. اخذ کارمزد های مخفی می تواند یک چالش بسیار بزرگ برای انجام معاملات اسکالپ در فارکس باشد و به همین دلیل شما باید به دنبال انتخاب جفت ارزهای باشید که چنین شرایطی ندارند.


بهترین جفت ارزهای فارکس برای اسکالپ


بهترین جفت ارز های فارکس برای معامله با توجه به تمام این نکات و مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم اگر به دنبال انتخاب بهترین جفت ارز برای اسکالپ در فارکس تصویر پیشنهاد هایی که برای شما داریم به شرح زیر خواهد بود.

یکی از بهترین جفت ارزها برای اسکالپ در فارکس طلا است. طلا نوسانات بسیار زیادی داشته و به همین دلیل می تواند پتانسیل سوددهی قابل توجهی را برای معامله گران در کوتاه مدت در بازار فارکس ایجاد نماید. اما نکته بسیار مهم درباره اسکالپ طلا در فارکس بالا بودن کارمزد معاملاتی این فلز گرانبها در اکثر بروکر ها است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال اسکالپ بر روی طلا هستید بهتر است سراغ بروکرهای بروید که کارمزد بسیار کمی را برای انجام معاملات طلا در نظر میگیرند.

از میان جفت ارزهای اصلی و یا جفت ارزهای ماژور ای یورو به دلار و پوند به دلار و همچنین دلار به ین می تواند بهترین گزینه برای اسکالپ در فارکس باشند. دقت کنید که در اکثر بروکرها این دسته از جفت ارزها دارای کارمزد معاملاتی معقولی هستند و از این بابت هیچ گونه نگرانی وجود ندارد اما نکته مهم در انتخاب بهترین گزینه از میان آنها بررسی پتانسیل سود دهی آنها در کوتاه مدت است. جفت ارزهای مانند دلار به ین و یا پوند به دلار معمولا دارای نوسانات بسیار زیادی بوده و استفاده از آنها برای اسکالپ در بازار فارکس می تواند شرایط خوبی برای شما ایجاد کند.

همچنین شما می‌توانید سراغ برخی از جفت ارزهای فرعی و یا کراس ها نیز برای انجام معاملات اسکالپ در فارکس بروید. جفت ارزهای مانند پوند به ین و یا یورو به ین می تواند بهترین گزینه برای انجام معاملات اسکالپ از میان جفت ارزهای فرعی باشند. پوند به ین در این میان بهترین شرایط را خواهد داشت و می توانید با تسلط بر نحوه تغییرات قیمت این جفت ارز به سود قابل ملاحظه‌ای در معاملات اسکالپ خود برسید. به صورت کلی جفت ارزهای که یک طرف آنها پوند انگلیس و یا ین ژاپن باشد معمولاً نوسانات بسیار زیادی در طول هر ۲۴ ساعت داشته و استفاده از آن ها برای اسکان تو می تواند پتانسیل سوددهی قابل توجهی را برای شما ایجاد کند.

در برخی از سایت ها و منابع شاهد هستیم که برخی از جفت ارزهای غیر معمولی نیز برای معاملات اسکالپ معرفی شده است که به هیچ وجه توصیه به این منظور نداریم. زیرا این دسته از جفت ارزها هرچند ممکن است نوسانات بسیار زیادی در طول روز داشته باشند اما معمولاً کار موهای بسیار سنگینی داشته و اسکالپ بر روی آنها یک اشتباه بزرگ خواهد بود.

بسیاری از معامله‌گران که به دنبال معاملات اسکالپ در فارکس هستند معمولا سعی میکنند در زمان اخبار مهم اقتصادی معاملات خود را باز کنند که معمولاً اخبار تاثیر بسیار زیادی بر روی جفت ارزهای اصلی دارند. با توجه به این که اقتصاد آمریکا موثر ترین و اصلی ترین اقتصاد در جهان محسوب می‌شود تمام اخبار مربوط به اقتصاد آمریکا نیز روی بازار فارکس تاثیر مستقیم خواهد داشت و می‌تواند باعث ایجاد نوسانات بسیار شدید در قیمت جفت ارزهای اصلی گردد. بنابراین اگر به دنبال انجام معاملات اسکالپ بر روی جفت ارزهای اصلی و طلا هستید بهتر است حتماً تاثیر اخبار مهم اقتصادی را نیز بر روی آنها در نظر بگیرید تا معاملات شما دچار چالش‌های بسیار بزرگ و سنگین نشود.


بهترین جفت ارز برای مبتدی ها در فارکس


بعترین جفت ارز فارکس برای اسکالپ معرفی بهترین جفت ارز های فارکس برای ترید و معامله را با بررسی شرایط آنها برای افراد مبتدی ادامه می دهیم. دقت کنید که در هر بخش از این مقاله با توجه به شرایط مورد نظر به اهداف معامله گر سعی داریم تا جفت ارز های مناسب را معرفی نمایید تا کاربران بتوانند بر اساس نیاز از این محتوا برای یک انتخاب کاملاً حرفه ای در بازار فارکس و معاملات آن استفاده نمایند.

با توجه به این نکته هرچند انتخاب بهترین جفت ارز برای اسکالپ یا ترید ممکن است شباهت هایی با یکدیگر داشته باشند اما سعی کردیم تا بهترین ها را در هر رده برای شما لیست کنیم تا اگر به دنبال استفاده از روش خاصی برای معاملات در این بازار هستید بتوانید از این نظر نیز شرایط خوبی برای خود رقم بزنید.

افرادی که به تازگی وارد بازار فارکس شده و به دنبال کسب تجربه در فرایند معامله گری در این بازار هستند بایستی احتیاط بیشتری داشته باشند و به دنبال انتخاب جفت ارزهای بروند که معمولاً نوسانات لحظه ای خیلی سنگین نداشته باشند. البته شایان ذکر است که حتی جفت ارزهای نرم که معمولاً در طول روزهای عادی نوسانات کمی دارند در صورت وقوع اخبار سیاسی و اقتصادی با نوسانات بسیار زیادی همراه شده و در همین ابتدا به افراد مبتدی توصیه می کنیم که در زمان اعلام اخبار اقتصادی از انجام معامله دست بردارند و بر اساس استراتژی معاملاتی خود معامله کنند.

تا اینجا متوجه شدید که بهترین جفت ارز برای افراد مبتدی در فارکس آنهایی هستند که معمولاً خیلی نرم حرکت می‌کنند و پیاده سازی اصول و روش های تحلیل تکنیکال بر روی آنها منطقی‌تر به نظر می رسد. در واقع برخی از جفت ارزها پاسخ های بهتری به ابزارها و روش‌های تکنیکالی می‌دهند که استفاده از آنها برای معامله برای افراد مبتدی میتواند گزینه بهتر و مناسب تری باشد.

با توجه به تمام مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم پیشنهاد ما برای انتخاب بهترین جفت ارز برای افراد مبتدی در فارکس موارد زیر است:

  • یورو به دلار آمریکا
  • دلار آمریکا به ین ژاپن
  • دلار استرالیا به دلار کانادا
  • دلار استرالیا به دلار آمریکا
  • دلار آمریکا به دلار کانادا

موارد بالا بهترین جفت ارز ها برای افراد مبتدی در فارکس محسوب می‌شوند که البته شرایط آنها در بازار دائماً در حال تغییر است و شما باید بر اساس فاکتورهای موجود دائماً شرایط جفت ارزهای مختلف را مورد بررسی و آنالیز قرار داده و بهترین گزینه ها را برای این منظور برگزینید. افراد مبتدی بهتر است از انجام معامله بر روی کراس های پوند و همچنین طلا در شروع معاملات خود اجتناب نمایند و سراغ مواردی بروند که معمولاً تکنیکال پذیر تر بوده و انجام معامله بر روی آن ها ساده تر است.

البته به صورت کلی هیچ معامله ساده در بازار فارکس نداریم و تمام جفت ارزها با چالش‌های بسیاری حتی در معامله گری روبرو هستند و معرفی موارد بالا نیز به این معنا نیست که آنها با ریسک بالایی در فرآیند معاملات روبه‌رو نباشند. بلکه در این بند سر کردیم تا معامله گران مبتدی را به سمت جفت ارزهای پیش ببریم که احتمال شکست آنها مخصوصاً در شروع ورود به بازار به کمترین میزان ممکن برسد.


بهترین جفت ارز برای مارتینگل


بهترین جفت ارز های فارکس برای معامله یکی از روش های معاملاتی که در میان معامله گران ایرانی به شدت رایج شده است مارتینگل است. مارتینگل بیشتر از اینکه یک استراتژی معاملاتی باشد یک استراتژی مدیریت سرمایه محسوب شده و با استفاده از آن معامله گر می تواند در یک بازه زمانی کوتاه علاوه بر اینکه به سود خوبی برسد ضررهای معاملات قبلی خود را نیز پوشش دهد.

استفاده از استراتژی مارتینگل برای انجام معاملات بازار فارکس با ریسک‌های بسیار زیادی همراه است برگشت شما تسلط کافی روی استراتژی های معاملاتی نداشته باشید استفاده از این روش باعث میشود تا خیلی زود تمام دارایی ها و سرمایه های خود را در بازار از دست بدهید. در این استراتژی وقتی یک یا دو معامله وارد ضرر می شود معامله گر در معامله بعدی سعی میکند تا حجم معاملات را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد تا در صورت رسیدن به سود در معامله جدید علاوه بر اینکه ضرر های معاملات قبلی از بین برود سود خوبی نیز در حساب کاربری تریدر ایجاد شود.

البته بهترین جفت ارز برای اسکالپ با بهترین جفت ارز برای مارتینگل خیلی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و شما می توانید از همان جفت ارزهایی که در بخش معاملات اسکالپ به آن‌ها اشاره کردیم برای معاملات مارتینگل نیز استفاده کنید. به صورت کلی برای انتخاب بهترین جفت ارز برای مارتینگل در بازار فارکس باید سراغ گزینه هایی بروید که با نوسانات بسیار زیادی روبرو هستند و در صورت حرکت قیمت آنها در جهت خلاف انتظار شما احتمال برگشت آن ها در جهت موافق بیشتر باشد.

به عنوان مثال فرض کنید که یک جفت ارز در طول یک روز تنها با ۵۰ پیپ نوسان روبرو می شود. در این شرایط اگر جفت ارز مورد نظر تمام این ۵۰ پیپ را در روند ضرر معامله شما حرکت کرده باشد دیگر شرایط لازم برای برگشت آن به سمت بالا وجود نخواهد داشت و شما بهتر است از این دسته از جفت ارزها برای معاملات مارتینگل استفاده نکنید.


بهترین جفت ارزهای کراس در فارکس


بهترین جفت ارز های فارکس برای معامله معرفی بهترین جفت ارز های فارکس را با معرفی بهترین جفت ارزهای کراس که برای ترید و معامله در این بازار گزینه های مناسبی هستند ادامه می دهیم. بسیاری از جفت ارزهای کراس نیز هستند که شرایط بسیار ایده آلی در بازار فارکس داشته و انجام معامله برای آنها می‌تواند سوددهی قابل توجهی را برای معامله گران به دنبال داشته باشد.

اگر تعریف جفت ارزهای کراس را در بازار فارکس نمیدانی بایستی عنوان کنیم که به تمام جفت ارزهایی که دلار آمریکا هیچ نقشی در آن نداشته باشد اصطلاحاً جفت ارزهای کراس اطلاق می گردد. اما تمام جفت ارزهای کراس به هیچ وجه نمی توانند شرایط خوبی داشته باشند و تنها آنها ای مورد توجه قرار خواهد گرفت که دو طرف آنها ارز های زیر باشند:

  • پوند انگلیس
  • یورو
  • ین ژاپن
  • دلار استرالیا
  • دلار نیوزلند
  • دلار کانادا

در واقع جفت ارزهایی که از این ارز ها ساخته شده باشند شرایط خوبی را در بازار فارکس داشته و نقد شوندگی و حجم معاملات بالایی دارند و انتخاب آنها برای معامله می‌تواند شرایط خوبی برای معامله گران ایجاد کند. البته اگر به دنبال انجام معامله بر روی جفت ارزهای کراس هستید بهتر است حتماً زمان معاملاتی مناسبی را برای این منظور در نظر بگیرید.

بهترین زمان برای انجام معامله برای جفت ارزهای کراس در بازار فارکس ساعاتی است که بازار خود آن کشور باز باشد و شما می توانید با نقد شوندگی قابل توجه معاملات خود را پیش ببرید. دقت کنید که در ساعاتی که بازار خود کشور مربوطه باز نباشد احتمالاً شاهد نوسانات زیادی در عرصه های مربوطه نیز نخواهید بود و این موضوع ممکن است چالش‌های را در روند معاملات شما ایجاد کند. به عنوان مثال در ساعاتی که نه بازار ژاپن باز است و نه بازار استرالیا عملاً انجام معامله بر روی جفت ارز دلار استرالیا به ین ژاپن چندان مفهومی نخواهد داشت و در چنین ساعاتی این جفت ارز نمی‌تواند نوسانات قابل توجهی در بازار رقم بزند.

در این بخش سعی کرده این تنها به معرفی جفت ارزهای کراس بپردازیم که شرایط بسیار خوبی برای انجام معامله بر روی آنها وجود دارد و شما می توانید با انتخاب آنها در نهایت تبدیل به یک معامله گر موفق با سود قابل توجه شوید. در همین راستا تنها سه جفت ارز تشکیل شده از ارزهای فیات یورو، پوند انگلیس و ین ژاپن را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید استراتژی های معاملاتی خود را برای رسیدن به سود استفاده کنید.

یورو به پوند (EURGBP)


یورو به عنوان واحد پول اتحادیه اروپا و پوند به عنوان واحد پول کشور انگلستان بسیار زیادی را به عنوان یک جفت ارز کراس در بازار فارکس در هر ۲۴ ساعت رقم می زنند. البته به دلیل این که معمولاً اقتصاد اروپا و انگلستان نزدیکی های بسیار زیادی به یکدیگر داشته و آنها در برابر جفت ارز های دور از قاره اروپا ممکن است به یکدیگر مشابه باشد به همین دلیل تحلیل این جفت ارز به شدت چالش برانگیز خواهد بود و برای این منظور نیاز به تجربه و تسلط بسیار جدی بر روی روش های تحلیل تکنیکال خواهید داشت.

وقتی شاخص یورو در بازار فارکس با افت روبرو می‌شود معمولاً شاخص پوند نیز روند کاهشی به خود می‌گیرد و در شرایط برعکس افزایش شاخص یورو یا همان قدرت آن می تواند افزایش قدرت پوند را نیز در بازار رقم بزند. البته این موضوع همیشگی نیست و تنها یک نکته برای انجام معامله بر روی این جفت ارز محسوب می شود.

به صورت کلی یورو به پوند می تواند جفت ارز مناسبی برای معامله و ترید در بازار فارکس باشد اما به شرطی که شما پس از تسلط کافی در معاملات بازار فارکس برخوردار باشید و بتوانید با دقت بالا این جفت ارز را مورد آنالیز و بررسی قرار دهید.

یورو به ین (EURJPY)


جفت ارز کراس دیگری که برای انتخاب بهترین جفت ارز فارکس برای معامله و ترید باید با نشانه داشته باشیم یورو به ین ژاپن است. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم به صورت کلی جفت ارزهای که با ین ژاپن ساخته شده باشند معمولا دارای نوسانات بسیار زیادی بوده و پتانسیل سود دهی بسیار بالایی را نیز می توانید برای این دسته از جفت ارزها در فارکس در نظر بگیریم. یورو به ین نیز دقیقا شرایط مشابهی داشته و در همین راستا به عنوان یکی از بهترین جفت ارزهای کراس برای معامله و ترید در فارکس معرفی می شود.

دقت داشته باشید که برای اینکه یک معامله ایده آل و عالی بر روی این جفت ارز داشته باشید لازم است تا حتماً شرایط اقتصادی کشور ژاپن و اقتصاد اروپا را مورد بررسی قرار داده و شاخص های اقتصادی آنها را قبل از انجام معامله آنالیز کنید. بسیاری از معامله‌گران قبل از ورود به یک معامله ابتدا شاخص های اقتصادی کشورهای مختلف را تجزیه و تحلیل می‌کنند و سپس وارد جفت ارزی میشوند که یک طرف آن ها قوی ترین اقتصاد حال حاضر و طرف دیگر ضعیف ترین اقتصاد حال حاضر بازار باشد.

شما می توانید از همین استراتژی برای انجام معاملات ایده آل و عالی برای جفت ارز یورو به ین ژاپن نیز استفاده کنید. وقتی اقتصاد ژاپن در شرایط فوق العاده خوبی قرار گرفته باشد و در عوض اروپا با چالش‌های اقتصادی و اخبار بد سیاسی روبرو شده باشد شما می توانید برای گرفتن معاملات فروش و یا شورت در جفت ارز یورو به یک اقدام نمایید و در شرایط برعکس نیز بایستی برای معاملات لانگ و یا خرید در این جفت ارز اقدام کنید.

پوند به ین (GBPJPY)


یکی دیگر از بهترین جفت ارز های فارکس برای معامله و ترید جفت ارز پوند انگلیس به ین ژاپن است. این جفت ارز به دلیل نوسانات بسیار بالا در طول هر ۲۴ساعت مورد توجه بسیاری از معامله‌گران قرار گرفته و حتی افراد زیادی هستند که به صورت تک جفت ارز از پوند به ین برای انجام معاملات خود استفاده می نمایند.

پوند به ین در واقع یک جفت ارز وحشی محسوب می‌شود که نوسانات زیادی داشته و حجم معاملات قابل توجهی را نیز برای آن در هر ۲۴ساعت شاهد هستیم. نه فقط در زمان ارائه اخبار اقتصادی بلکه در شرایط عادی نیز این جفت ارز معمولاً در طول روز می تواند نوسانات بیش از ۱۰۰ پیپی را رقم بزند. این مهم باعث شده تا حد امکان استفاده از آن برای انجام معاملات اسکالپ برای معامله گران نیز وجود داشته باشد.

بهترین جفت ارزهای کراس را برای انجام معامله و ترید در بازار فارکس به شما معرفی کردیم. اما این موضوع به این معنا نیست که سایر جفت ارزهای کراس شرایط خوبی برای معامله و ترید نداشته باشند و از آنها برای همیشه صرف نظر کنید. تصویر جفت ارزهای کراس که در بالا به آنها اشاره کردیم، نقد شوندگی قابل توجهی داشته و حجم معاملات بالایی نیز دارند و انجام معامله برای آنها نیز می‌تواند سودآور باشد.

شما می‌توانید با ارزیابی استراتژی های معاملاتی خود و بک تست گرفتن از آنها در جفت ارزهای کراس شرایط انجام معامله بر روی آنها را ارزیابی کنید و در نهایت برای انتخاب بهترین جفت ارز برای معامله و ترید در فارکس دست روی آنها نیز بگذارید.


آیا انتخاب بهترین جفت ارزها برای معامله در فارکس اهمیت دارد؟


بعترین جفت ارز فارکس برای اسکالپ بهترین جفت ارز برای اسکالپ و ترید در فارکس را به صورت کامل و با بررسی مزیت ها و معایب آن ها به شما معرفی کردیم و اکنون به خوبی می دانید که برای انجام معامله در این بازار باید سراغ کدام جفت ارزها بروید. در ابتدای مقاله احتمالاً به شدت عجله داشتید که بهترین جفت ارزها برای ترید در فارکس را بشناسید و به همین دلیل ترجیح دادیم تا شما را بیش از حد منتظر نگزاریم از همان ابتدا شروع به معرفی بهترین جفت ارزهای مناسب برای معامله گری در این بازار فارکس نمودیم. اما چند سوال و ابهام بسیار مهم در این باره وجود دارد که لازم است تا به آنها نیز بپردازیم که شناخت آنها اتفاق نمی تواند شرایط بهتری را برای معامله گری در بازار فارکس برای شما ایجاد کند.

اولین سوال اینجاست که آیا انتخاب بهترین جفت ارز برای اسکالپ یا ترید در بازار فارکس اصلا اهمیت دارد یا اینکه شما با انتخاب هر جفت ارز میتوانید در این بازار به موفقیتهای لازم برسید؟ پاسخ این سوال را با چند نکته بسیار مهم و حیاتی درباره انجام معامله در این بازار با شما در میان می گذاریم.

دومین نکته اول باید یادآوری کنیم که اگر سیستم مدیریت سرمایه مناسبی در فرآیند معاملات خود در بازار فارکس نداشته باشید و جفت ارز معاملاتی نیز مزیتی برای شما نخواهد بود و نمی توانید روی آن به عنوان یک برگ برنده حساب کنید.

هرچند برخی از استراتژی های معاملاتی و سیستمهای مدیریت سرمایه می‌تواند کیفیت بهتری را در روند معاملاتی یک جفت ارز خاص ایجاد نمایند اما این به این معنا نیست که این استراتژی ها بر روی سایر جفت ارزها عملاً غیر قابل استفاده باشند. این نکته به این معنا است که شما نمی توانید نقطه ضعف معاملات خود را فقط روی یک جفت ارز انتخاب شده قرار دهید و با عوض کردن جفت ارز به دلایل مختلف شانس موفقیت خود را چندین برابر بیشتر کنید.

بسیاری از جفت ارزها در بازار فارکس روند های مشابه یکدیگر داشته و نوسانات و تغییرات آنها تقریباً در یک جهت انجام می پذیرد. بنابراین در ان زمان انتخاب بهترین جفت ارز برای معامله در بازار فارکس بایستی به این نکته هم توجه داشته باشید.

هر چقدر تعداد جفت ارزهای انتخاب شده از سوی شما برای انجام معامله کمتر باشد با تعداد فرصت های معاملاتی کمتری روبرو خواهید اما شانس شما در هر فرصت به دلیل تسلط بیشتر به این روند تغییرات جفت ارز مورد نظر بیشتر خواهد شد.

بسیار مهم است که شما قبل از انجام معاملات اصلی بر روی یک جفت ارز در بازار فارکس استراتژی معاملاتی خود را بر روی آن پیاده سازی کرده و به اصطلاح از استراتژی خود بک تست بگیرید. این مهم باعث می‌شود که اولاً شانس موفقیت خود را در روند معاملات جفت ارز جدید بسنجید و از این گذشته در صورت وجود برخی از باگ‌ها و خطا های استراتژی معاملاتی خود را نیز حذف کنید.

اگر بخواهیم تمام نکات بالا را به صورت خلاصه به شما بیان کنیم بایستی اظهار داشته باشیم که انتخاب بهترین جفت ارز برای معامله در فارکس هر چند می تواند شانس موفقیت شما را بیشتر کند و یا یک مزیت برای معاملات شما باشد اما به تنهایی نمی تواند تضمین کننده موفقیت شما در این بازار باشد و شما بایستی پیش نیاز های دیگر مانند شرکت در دوره فارکس و یا مطالعه مقالات آموزش رایگان فارکس حتی تسلط کامل به روانشناسی معاملاتی در فارکس را نیز در چنته داشته باشید. در واقع انتخاب یک جفت ارز مناسب برای ترید و اسکالپ در بازار فارکس این مزیت را برای شما به دنبال خواهد داشت که بتوانید از آن به عنوان یک نقطه قوت استفاده کنید نه اینکه به صورت کامل به این موضوع تکیه داشته باشید.

ذکر این نکته از این جهت اهمیت داشت که برخی از افراد به اشتباه بر این باور هستند که شکست آنها در معاملات بازار فارکس تنها به دلیل انتخاب جفت ارز نامناسب و اشتباه است در حالیکه پارامتر ها و عوامل مختلف دیگری نیز ممکن است در این موضوع تاثیر داشته باشند. پرواضح است که اگر شما تمام نقاط ضعف خود را نشناخته و تنها بر اساس شایعات موجود به دنبال عوض کردن جفت ارز معاملاتی خود در این بازار بروید هیچ نتیجه ای به دست نیاورده و بیشتر سردرگم خواهید شد.


مزیت های انتخاب بهترین جفت ارز برای ترید در فارکس چیست؟


بهترین جفت ارز فارکس برای اسکالپ در بند قبلی اشاره کردیم که انتخاب بهترین جفت ارز های فارکس برای ترید و یا اسکالپ نمی تواند تضمین کننده موفقیت معاملات شما در این بازار باشد. اما با این حال بررسی و آنالیز جفت ارزهای موجود در بازار را انتخاب بهترین آنها بر اساس استراتژی معاملاتی ممکن است مزیت های بسیار زیادی را نیز برای شما به دنبال داشته باشد که لازم دانستیم تا این مزیت ها را نیز به شما معرفی کنیم.

در حقیقت هدف ما از ارائه این مزیت ها این است که انتخاب بهترین جفت ارز برای معامله و ترید در فارکس را به عنوان یکی از عوامل مختلف موثر بر موفقیت در این بازار به شما معرفی کرده باشیم. عوامل و پارامترهای مختلفی در کنار هم هستند که می‌توانند به نوعی باعث موفقیت شما در روند معاملات در بازار فارکس شده و شرایط ایده آلی را برای شما به وجود آورند. یک معامله گر موفق و آگاه سعی می کند تا تمام جوانب و عوامل را بررسی کرده و در نهایت با ایجاد بهترین بستر لازم معاملات خود را در بازار آغاز نماید.

انتخاب بهترین جفت ارز برای اسکالپ و یا تری در بازار فارکس می تواند مزیت های زیر را برای شما به دنبال داشته باشد:

  • در درجه اول شما می توانید به مرور استراتژی معاملاتی خود را برای جفت ارز مورد نظر بهینه کرده و از این طریق باگ ها و خطاهای آن را به حداقل میزان ممکن برسانید.
  • انتخاب بهترین جفت ارز برای انجام معاملات در بازار فارکس باعث می شود تا شما از نظر روانشناسی شرایط بهتری برای پیشبرد معاملات خود داشته باشید. در واقع این انتخاب باعث می‌شود تا ذهن شما مثبت فکر کرده و همین موضوع می‌تواند پشتوانه خوبی از نظر روانشناسی برای معاملات شما ایجاد کند.
  • در بسیاری از مواقع انتخاب یک جفت ارز مناسب بر اساس استراتژی های مختلف معاملاتی در بازار و همچنین تایم فریم معاملاتی می تواند شرایط به مراتب بهتری را برای شما ایجاد کند و باعث بالا رفتن وین ریت استراتژی معاملاتی شما شود.
  • همچنین یکی دیگر از مهم ترین مزیت های انتخاب بهترین جفت ارز برای معامله در بازار فارکس در نظر گرفتن این موضوع است که شما به دنبال چه هدفی دار این بازار هستید. مسلماً جفت ارزهای مناسب برای اسکالپ نمی توانند گزینه مناسبی برای معاملات روزانه باشند و جفت ارزهای که نوسان بسیار کمی در طول روز دارند نیز شرایط مناسبی برای معاملات اسکالپ ندارند. از این رو این انتخاب می تواند در نحوه سودآوری شما در بازار نیز تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

در فارکس باید روی چند جفت ارز معامله کنیم؟


بهترین جفت ارز فارکس برای اسکالپ معرفی بهترین جفت ارز های فارکس را با بررسی یک پرسش مهم دیگر در این باره ادامه میدهیم. سوال بسیار مهم اینجاست که در بازار فارکس باید روی چند جفت ارز معامله کنیم و چه استراتژی را برای بهتر شدن شرایط معاملاتی خود را بر اساس انتخاب جفت ارز ها داشته باشیم؟ همانطور که مشاهده کردید در معرفی بهترین جفت ارز برای اسکالپ یا حتی برای ترید و معامله نیز اقدام به معرفی چند جفت ارز مختلف کردیم. احتمالاً این پرسش در ذهن شما ایجاد شده که کدام یک از این جفت ارز ها می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

هر کس بر اساس میزان شناخت خود از بازار فارکس و همچنین تجربه خود در این بازار از استراتژی های مختلفی برای انتخاب تعداد جفت ارزها استفاده می کند. دقت کنید که انتخاب تعداد جفت ارزها فرایند متفاوتی با انتخاب بهترین جفت ارز برای معامله و تردید در بازار فارکس از نظر شما حتماً باید در این باره تامل بیشتری داشته باشید.

به صورت کاملاً واضح و روشن اگر شما تعداد جفت ارزهای کمتری را برای معامله در نظر بگیرید این مزیت در اختیار شما قرار خواهد گرفت که می‌توانید با گذشت زمان به روند و نحوه نوسانات قیمت آنها به صورت کامل مثل شوید و به عنوان یک عیب بزرگ نیز ممکن است بسیاری از فرصت های معاملاتی ایجاد شده در سایر جفت  ارزها را از دست بدهید.

با توجه به این که چالش بسیار بزرگی در این باره برای اکثر معامله‌گران مخصوص افراد مبتدی در زمان ورود به بازار فارکس وجود دارد بر آن شدیم تا تمام استراتژی ها و نکات مهم برای انتخاب تعداد جفت ارزهای معاملاتی را با شما در میان بگذاریم. افراد حرفه‌ای و کسانی که در حال حاضر در بازار فارکس به عنوان افراد موفق شناخته می شوند از استراتژی های مختلفی در این باره استفاده می نمایند که مهمترین آنها را در ادامه به شما معرفی می کنیم.

معامله فقط روی جفت ارزهای اصلی و طلا


درصد قابل توجهی از معامله گران بازار فارکس در حال حاضر معاملات خود را تنها بر روی جفت ارزهای اصلی و البته طلا معطوف کرده و از تحلیل و بررسی سایر جفت ارزها اجتناب می نمایند. به عنوان مثال این دسته از افراد اگر به دنبال انتخاب بهترین جفت ارز برای اسکالپ در این بازار هستند تنها تمرکز خود را بر روی جفت ارزهای اصلی و طلا گذاشته و از میان همین جفت ارزها گزینه مورد نظر خود را انتخاب می نمایند.

انجام معامله بر روی جفت ارزهای اصلی اول با کمترین میزان کارمزد ها را برای شما به دنبال خواهد داشت و از این گذشته این شرایط را نیز برای معامله‌گر ایجاد می‌کند که هم از تعداد فرصت های معاملاتی بسیار زیادی استفاده نماید و هم بتواند با توجه به محدود کردن تعداد جفت ارزهای تحلیلی به مرور زمان به روند آنها تسلط کافی پیدا نماید.

اگر به تازگی وارد بازار فارکس شده و انجام معاملات در حساب واقعی را در این بازار بدون تجربه قبلی آغاز کرده اید به شما توصیه می کنیم که حتما از این استراتژی برای انتخاب تعداد جفت ارزهای معاملاتی در بازار استفاده کنید. دلایل بسیار زیادی برای این استراتژی و انتخاب آن وجود دارد که یکی از مهمترین آنها تکنیکالی بودن اکثر جفت ارزهای اصلی و طلا در بازار فارکس است.

البته انتخاب انجام معامله بر روی جفت ارزهای ماژور و طلا تنها مختص افراد مبتدی نیست و بسیاری از حرفهای ها نیز در حال حاضر تنها روی همین جفت ارز ها معامله می نمایند. هرچند انتخاب این دسته از جفت ارزها برای انجام معامله ممکن است تعداد فرصت های معاملاتی کمتری نسبت به ترید تمام جفت ارزها را در اختیار شما قرار دهد اما به مرور زمان این مهم باعث خواهد شد تا وین ریت شما در بازار به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند و  با تعداد معاملات کم نیز بتوانید سود قابل ‌ملاحظه‌ای به دست آورید.

معامله فقط روی طلا


بهترین جفت ارزهای اصلی یکی از بهترین جفت ارز های فارکس برای معامله طلا است. البته طلا به صورت اختصاصی به عنوان یک جفت ارز در بازار فارکس شناخته نمی شود و بیشتر در بازار کامودیتی ها از آن یاد می‌شود اما با این حال به دلیل این که انجام معامله بر روی آن فرایند مشابه با ورود به بازار فارکس را دارد و معمولاً معامله گران فارکس به دنبال خرید و فروش طلا در این بازار نیز می روند و همین دلیل آن را نیز به عنوان یک جفت ارز مهم در بازار فارکس در نظر میگیریم.

بسیاری از معامله‌گران در بازار فارکس به جای انتخاب چند جفت ارز مختلف ترجیح می دهند معاملات خود را تنها معطوف به طلا نمایند. نکته بسیار جالب درباره برخی از این معامله گران این است که آنها معمولاً سود های بسیار کلانی از انجام معامله بر روی طلا به دست می آورند و حتی نیم نگاهی به بهترین فرصت های معاملاتی در سال جفت ارزها نیز ندارند. داشتن چنین نظمی در انجام معاملات در یک بازار مالی می تواند برگ برنده هر معامله گری باشد و حتماً باید به این موضوع دقت ویژه داشته باشید.

طلا به عنوان یک جفت ارز وحشی در هر ۲۴ ساعت با نوسانات بسیار زیادی همراه است و از این گذشته اخبار اقتصادی و سیاسی و نظامی حاکم بر جهان تاثیر فوق‌العاده زیادی بر روی نوسانات طلا دارد و می‌تواند در طول هر ۲۴ ساعت باید تغییرات تا ۵۰۰ پیپی آن شود. یک نوسان ۵۰۰ پیپی در طول یک روز می تواند سرمایه یک معامله گر را چندین برابر نماید و سود فوق‌العاده زیادی را برای وی ایجاد کند. به همین دلیل معامله بر روی طلا را به هیچ وجه نباید دست کم بگیرید و حتی انتخاب این جفت ارز به عنوان تنها جفت ارز معاملاتی نیز می‌تواند شرایط لازم برای یک سودآوری ایده آل را برای معامله گر به وجود آورد.

اگر شما به خوبی نحوه نوسانات قیمت طلا در بازار درک کنید، در هر روز با فرصت های معاملاتی بسیار زیادی روبرو خواهید شد که استفاده از آن‌ها می‌تواند سودآوری لازم برای شما را به دنبال داشته باشد. در واقع طلا به خودی خود با فرصت های معاملاتی بسیار زیادی همراه می شود و داشتن استراتژی های معاملاتی ایده آل و مناسب برای طلا می تواند از شما یک معامله گر موفق بسازد.

در مقاله آموزش بهترین استراتژی ترید طلا سعی کردیم تا مناسب ترین و ایده آل ترین استراتژی های مورد استفاده توسط معامله‌گران را بر روی این جفت ارز با شما در میان بگذاریم. نکته بسیار مهم و قابل توجه در این باره این است که شما با انتخاب یک استراتژی مناسب و ایده آل می توانید معاملات خود را بر روی طلا بهینه کنید. زیرا نوسانات قیمت طلا شرایط متفاوتی با سایر جفت ارزها داشته و ممکن است یک استراتژی به صورت معمول شرایط متفاوتی در جفت ارز طلا با سایر جفت ارزها داشته باشد.

توصیه ما این است که اگر به دنبال این هستید که طلا را به عنوان تنها جفت ارز معاملاتی خود در بازار فارکس برگزینید استراتژی های معاملاتی خود را بر اساس نوسانات طلا بهینه کنید. به این معنا که ابتدا استراتژی معاملاتی خود را بر روی طلا بک تست گرفته و سپس بر اساس شرایط موجود سعی کنید تا از فیلتر های مختلف برای کم کردن خطاها و بهینه کردن میزان سود استفاده نمایید.

معامله روی تک جفت ارز


یکی دیگر از استراتژی های انتخاب جفت ارزها برای انجام معاملات در بازار فارکس تک جفت ارزی بودن است. در این استراتژی معامله گر تصمیم می گیرد که تنها معاملات خود را بر روی یک جفت ارز مشخص معطوف نماید و از تحلیل و بررسی شرایط سال جفت ارزها اجتناب می کند. دقیقا همان شرایطی که برای طلا در بند قبلی مرور کردیم ممکن است بر روی ساعت جفت ارزها نیز اتفاق بیفتد.

جفت ارزهای مانند یورو به دلار آمریکا و یا پوند به دلار و پوند به ین ژاپن از جمله محتمل ترین گزینه ها برای انجام معاملات بر روی تک جفت ارز توسط معامله گران هستند. انتخاب یک جفت ارز برای انجام معاملات مزیت ها و معایب خاص خود را دارد و از این گذشته معامله گر باید با توجه به شرایط خاصی این انتخاب را نهایی کند. بیایید درباره انتخاب تک جفت ارز برای انجام معاملات در بازار فارکس چند نکته بسیار مهم را با هم مرور کنیم که احتمالاً مرور این نکات شاید شما را نیز وسوسه به چنین روندی در این بازار نماید.

انجام معامله بر روی یک جفت ارز در طولانی مدت باعث می شود تا شما شناخت فوق العاده ایده آلی بر روی روند تغییرات قیمت آن پیدا کنید و بتوانید از فیلتر های بیشتر برای بهینه کردن استراتژی معاملاتی خود استفاده کنید. به این معنا که شما با نگاه کردن به نمودار جذب فرد مورد نظر نیز در طولانی مدت خواهید توانست تا روند قیمت آن را تشخیص دهید و تجربه باعث می شود تا انجام معاملات شما بر روی آن کاملا موفقیت آمیز شود.

همانطور که میدانید گسترده شدن تعداد جفت ارزها احتمال خطا در استراتژی های مختلف را بالاتر می‌برد و به همین دلیل تک جفت ارز بودن باعث میشود تا شما حتی با یک استراتژی معمولی نیز بتوانید موفقیت قابل توجهی در بازار به دست آورید و این موضوع می‌تواند یک برگ برنده برای کسانی باشد که هنوز تجربه خیلی زیادی در بازار فارکس نداشته و معاملات خود را به تازگی در این بازار آغاز کرده اند.

استفاده از یک جفت ارز برای انجام معامله همچنین باعث می‌شود تا نظم و انضباط نیز به معاملات شما اضافه شود. همانطور که می‌دانید داشتن نظم در معاملات بازار فارکس یکی از مهمترین فاکتورها برای موفقیت در این بازار است اگر شما نتوانید معاملات منظمی برای خود داشته باشید در طولانی مدت نمی‌توانید به موفقیت قابل توجه در بازار رسیده و در نتیجه شرایط برای شما پیچیده تر خواهد شد.

به صورت کلی به کسانی که به تازگی وارد بازار فارکس شده‌اند پیشنهاد می کنیم که به جای انجام معامله بر روی تمام دختر ها سعی کنند تا تعداد محدودی از جفت ارزها را بر اساس شرایط انتخاب نموده و از این طریق از همان ابتدا معاملات بهتری را برای خود رقم بزنند و در کوتاه مدت به سود مناسبی نیز برسند.

هرچند طبق معمول کمتر معامله گری را در بازار فارکس مخصوصاً در میان افراد مبتدی میتوان پیدا کرد که به این موضوع اهمیت داده و حتما از یک جفت ارز برای انجام معاملات خود استفاده کند اما در آینده و وقتی با ضرر های بسیار زیادی روبرو شدید احتمالاً به این نکته پی خواهید برد که انجام معامله بر روی یک جفت ارز می‌تواند شرایط بهتری برای شما ایجاد کند و سر خواهید کرد که به دنبال این استراتژی معاملاتی برای خود بروید.

معامله روی همه جفت ارزها


بهترین جفت ارزهای اصلی معرفی بهترین جفت ارز های فارکس رو بررسی آخرین استراتژی برای انتخاب تعداد جفت ارزها در بازار فارکس ادامه می دهیم. برخی از معامله گران و کاربران هم هستند که ترجیح میدم تا تمام جفت ارزهای معاملاتی در بازار فارکس را تجزیه و تحلیل کرده و در صورت به وجود آمدن فرصت مناسب برای ورود به همه آنها اقدام کنند. در این روش معامله گر نمودار تمام جفت ارزهای موجود در بازار را به صورت دائمی مورد بررسی و آنالیز قرار داده و در صورت به وجود آمدن یک فرصت معاملاتی وارد آنها خواهد شد.

استفاده از تمام جفت ارزها برای ترید و معامله در بازار فارکس مزیت ها و معایب خاص خود را دارد که در این بخش به بررسی مزیت ها و معایب می پردازیم تا انتخاب بهتری برای شما ایجاد کنیم.

افزایش تعداد جفت ارزها در همان نگاه اول یک مزیت بسیار بزرگ را برای معامله گر ایجاد می‌کند و آن هم امکان مشاهده تعداد بسیار زیاد فرصت های معاملاتی در این بازار خواهد بود. با این میزان تعداد جفت عرض شما می توانید در هر روز و هر ساعت یک فرصت معاملاتی پیدا کرده و چه برای انجام معامله میان مدت و چه برای اسکالپ از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال در این روش دیگر نگران نبودن فرصت معاملاتی در بهترین جفت ارز برای اسکالپ نبوده و می‌توانید سال جفت ارزها را نیز مورد بررسی و آنالیز قرار دهید.

عیب بزرگ انتخاب تعداد جفت ارزهای زیاد برای انجام معامله این است که شما مجبور به گذاشتن وقت بسیار زیادی برای بررسی و تحلیل تکنیکال تمام این جفت ارزها نیازهای داشت که این امر می‌تواند باعث ایجاد گمراهی های برای شما نیز شود. افزایش تعداد نمودار ها برای بررسی و آنالیز باعث می‌شود تا ذهن شما خسته شده و نتوانید از استراتژی معاملاتی خود نیز به صورت دقیق و بهینه استفاده کنید.

وقتی شما تعداد بسیار زیادی از جفت ارزها را در بازار فارکس مورد تجزیه و تحلیل و آنالیز قرار می دهید در واقع تنها در حال پیاده سازی یک استراتژی معاملاتی به شکل ربات گونه در تحلیل نمودار قیمت آنها خواهید بود. در حالی که تجربه ثابت کرده که استراتژی ها و روش های معاملاتی ممکن است در عرصه‌های مختلف تفاوت های زیادی با یکدیگر داشته باشند و نیاز باشد تا آنها برای هر جفت ارز شخصی سازی شود. به عنوان مثال ممکن است در جفت ارز یورو به دلار بهترین مووینگ اوریج برای بررسی روند قیمت و همچنین استفاده به عنوان حمایت و مقاومت مووینگ اوریج ۱۰۰ روزه باشد و اما در بازار طلا و بر روی نمودار طلا بهتر باشد که از مووینگ اوریج ۱۵۰ روز استفاده کنیم.

همین یک نکته ساده اهمیت استفاده از استراتژی های شخصی سازی شده بر روی نمودار جفت ارزهای مختلف در بازار فارکس را به خوبی نشان می دهد. عملاً وقتی شما از استراتژی های یکسان برای معامله در جفت ارزهای مختلف استفاده می کنید دیگر این مزیت را نخواهید داشت و ممکن است تعداد معاملات اشتباه زیادی را مشاهده کنید.


محبوب ترین جفت ارزها برای ترید در فارکس


بهترین جفت ارزهای اصلی احتمالات ممکن است این چالش در ذهن شما ایجاد شده باشد که بهترین و قدیمی ترین معامله‌گران بازار فارکس از کدام جفت ارزها برای انجام معاملات خود استفاده می نماید و محبوب ترین جفت ارزها در میان تریدر های قدیمی در بازار فارکس کدام ها هستند؟ البته هر چند توصیه به استفاده از ارزهای سایر افراد و معامله گران برای شما نداریم اما با این حال تصمیم گرفتیم تا برخی از این جفت ارز ها را به شما معرفی کنیم.

به صورت کلی هر کس باید بر اساس استراتژی معاملاتی در دسترس است و البته روانشناسی خود دست به انتخاب بهترین جفت ارز برای ترید در فارکس ساده و سراغ جفت ارزهای سایر افراد نرود زیرا ممکن است یک فرد از استراتژی معاملاتی مناسب و ایده آل برای جفت ارز مورد نظر خود استفاده نماید و انتخاب آن جفت ارز برای شما چندان ایده آل از آب در نیاید. اگر قول می دهید که حتماً این نکته را در انتخاب بهترین جفت ارز برای ترید در فارکس در نظر داشته باشید، ما نیز محبوب ترین جفت ارزها برای ترید در فارکس در میان معامله‌گران را به شرح زیر به شما معرفی می کنیم:

  • یورو به دلار
  • پوند به دلار
  • طلا
  • دلار به ین
  • پوند به ین

محبوب ترین و رایج ترین جفت ارزها در بازار فارکس برای انجام معامله هستند و بسیاری از معامله‌گران حتی از یکی از این جفت ارزها به صورت تک جفت ارز برای انجام معامله استفاده می نمایند.

نحوه شخصی سازی استراتژی معاملاتی برای بهترین جفت ارز برای ترید در فارکس


در بالا چندین بار اشاره کردیم که لازم است تا شما استراتژی های معاملاتی خود را برای بهترین جفت ارز برای ترید در فارکس که مورد نظر شما است شخصی سازی نمایید. اما روند شخصی سازی یک استراتژی برای ترید در یک جفت ارز چگونه است؟

برای اینکه شما بتوانید یک جفت ارز را به صورت کاملا اختصاصی مورد آنالیز قرار دهید حتماً باید گذشته نوسانات قیمت آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. در زمان تجزیه و تحلیل و آنالیز گذشته قیمت یک جفت ارز شما به نتایج جالبی خواهید رسید که از آنها می توانید برای شخصی سازی استراتژی معاملاتی خود بر روی آن ها نیز استفاده نمایید.

به عنوان مثال ممکن است جفت ارز مورد نظر شما ارتباط بسیار خوبی با اندیکاتور مکدی داشته باشد و دائماً نوساناتی متناظر با سیگنال مکدی در بازار ارائه دهد. خوب مسلما در چنین شرایطی استفاده از اندیکاتور مکدی برای ساخت استراتژی معاملاتی این جفت ارز می‌تواند شرایط بهتری را برای شما ایجاد کند.

همچنین سایر ابزارهای مورد استفاده در تحلیل تکنیکال نیز ممکن است چنین شرایطی را داشته باشند و شما برای انتخاب بهترین جفت ارز برای ترید و شخصی سازی استراتژی معاملاتی بر روی آن بایستی ابتدا به تجزیه و تحلیل گذشته نوسانات قیمت آن بپردازید و سپس بر اساس نتایج به دست آمده از این تحلیل برای انتخاب یک استراتژی شخصی سازی شده بر روی آن اقدام کنید.

بر روی بهترین جفت ارز برای ترید در فارکس منظم معامله کنید


بهترین جفت ارزهای اصلی تمام تلاش خود را به خرج دادیم تا در انتخاب بهترین جفت ارز برای ترید و معامله در بازار فارکس شرایط خوبی را برای شما ایجاد کرده باشیم اما اگر شما یک معامله گر منظم در این بازار نداشته باشید تمام تلاش ما هدر خواهد رفت شما حتی با انتخاب بهترین جفت ارز برای انجام معامله بر اساس استراتژی معاملاتی خود نیز نمی توانید به موفقیت قابل توجهی برسید. در واقع شما بایستی همزمان با انتخاب بهترین جفت ارز برای معامله در فارکس سایر فاکتورهای موثر برای معامله گری در این بازار را نیز در نظر بگیرید.

وقتی شما به دنبال انتخاب بهترین جفت ارز برای انجام معامله در فارکس بر اساس استراتژی معاملاتی خود هستید این نوید وجود دارد که از یک سبک خاص برای معامله استفاده کرده و احتمالاً معامله گر منظمی در این بازار باشید. دقت به محتوای این مقاله تنها زمانی منجر به موفقیت شما در فارکس خواهد شد که بتوانید از یک سیستم مدیریت سرمایه قدرتمند در کنار روانشناسی معاملاتی عالی و معاملات منظم از آنها بهره ببرید و در غیر این صورت شرایط شما در فارکس چندان تفاوتی پیدا نخواهد کرد.

جمع بندی


بهترین جفت ارز های فارکس را برای انجام معامله به شما معرفی کردیم و نکات بسیار ارزنده و مفیدی را نیز در این باره با شما در میان گذاشتیم که در کمتر مقاله می توانید به این نکات دست پیدا کنید. اما در انتها لازم است یادآوری کنیم که انتخاب بهترین جفت ارز برای اسکالپ یا معامله و ترید در بازار فارکس به هیچ وجه نمی تواند تضمین کننده موفقیت شما در این بازار باشد و لازم است تا پیش نیاز های دیگری را نیز برای این منظور در نظر بگیرید.

در سایت کانون بورس همراه شما هستیم تا تمام پیش نیاز های لازم برای موفقیت در بازار فارکس را فراهم آوریم. شما می توانید با شرکت در دوره فارکس و یا مطالعه مقالات آموزش رایگان فارکس به صورت کامل و جامعه شرایط لازم برای معامله گری در این بازار را درک کرده و با قدرت بیشتری وارد معاملات بازار شوید.

بازار فارکس یکی از بهترین بازار ها برای انجام معاملات در کوتاه مدت است و تریلی در بازار فارکس می تواند یک خوشبختی بسیار بزرگ برای شما ایجاد کند. اما رسیدن بین خوشبختی و کسب درآمد های دلاری در این بازار چندان هم ساده نیست و حتما شما لازم است تا به درک صحیح از استراتژی های معاملاتی و تکنیکهای مدیریت سرمایه در این بازار برسید.

در پایان این مقاله و در بخش دیدگاه ها دعوت می کنیم که نقطه نظرات و پیشنهادات خود را درباره انتخاب بهترین جفت ارز برای معامله و ترید در بازار فارکس را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید و اگر تجربه ای در این باره دارید آن را بیان کنید تا در مجموع ارائه این ذرات باعث انتخاب های بهتر و ایده آل تر در بازار فارکس برای معامله گران ایرانی شود.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: