لوگو کانون بورس

انواع تحلیل در بازار فارکس

انواع تحلیل در بازار فارکس
شما در حال مطالعه مقاله ۱۱ از ۳۶ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

انواع تحلیل در بازار فارکس کدام ها هستند و چگونه می توانیم در این بازار با جفت ارزها معامله کنیم؟ بله همه ما می دانیم که بازار فارکس یکی از بازارهای مالی بین المللی با پتانسیل سود دهی بسیار زیاد است اما آیا واقعاً بدون داشتن دانش کافی و پیدا کردن شناخت نسبت به روش های تحلیل در بازار فارکس می توان در این بازار به موفقیت رسید؟ متاسفانه شاهد هستیم که بسیاری از معامله‌گران ایرانی تنها به واسطه سودآور بودن معاملات در بازار فارکس وارد این بازار شده و بخش اعظمی از سرمایه های خود را از این طریق از دست می دهند. فراموش نکنید که برای رسیدن به موفقیت در بازارهای مالی لازم است تا شما اطلاعات اولیه لازم و کافی برای معاملات را داشته باشید.

یکی از اولین قدم ها برای معامله گری موفق در بازار فارکس پیدا کردن شناخت کافی نسبت به انواع روشهای تحلیل در این بازار است. همانطور که می دانید شما بایستی با تکیه بر روش ها و استراتژی های معاملاتی وارد معاملات خرید و فروش در جفت ارزها شوید. با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از آموزش رایگان فارکس به صورت کامل و جامع شرایط و نکات لازم برای استفاده از هر کدام از روش های تحلیلی در این بازار را برای شما تشریح نماییم.


انواع تحلیل در بازار فارکس چیست؟


انواع تحلیل در بازار فارکس  وقتی صحبت از انواع تحلیل در بازار فارکس می شود خیلی از کاربران با دید منفی به این موضوع نگاه کرده و تصوری را دارند که احتمالاً یادگیری روش های تحلیلی در این بازار نیاز به صرف هزینه های بسیار زیاد برای شرکت در دوره فارکس خواهد داشت که اینطور نیست. البته که شما در فرایند شرکت در بهترین دوره آموزش فارکس می توانید با ایده آل ترین روش های سرمایه گذاری و خرید و فروش بهترین جفت ارزهای فارکس آشنا شده و یک سرمایه گذاری مطمئن تر برای خود رقم بزنید اما در مقالات رایگان نیز امکان مطالعه کافی نسبت به روش‌های تحلیلی وجود دارد و اگر علاقه مند به شرکت در دوره های آموزشی مختلف نیستید می توانید از این مقاله ها برای شناخت هرچه بهتر از روش‌های تحلیلی در این بازار استفاده کنید.

قبل از اینکه به معرفی انواع روش های تحلیل در بازار فارکس بپردازیم لازم است تا درباره تحلیل کردن و تعریف خود تحلیل با شما صحبت کنیم. دیدگاه های مختلفی درباره تحقیق کردن وجود دارد و البته نتایج حاصل از تحلیل های مختلف نیز ممکن است با هدف متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرد. گاهی اوقات یک تحلیل دیدگاه کلی درباره شرایط اقتصادی را بیان می‌کند و حتی اگر درست نباشد نمی توان از آن برای انجام معامله در بازار فارکس استفاده کرد.

مثلاً فرض کنید که تحلیل داده های اقتصادی در آمریکا نشان می‌دهد که نرخ تورم در ماه‌های آینده در این کشور با افزایش روبرو خواهد شد. این تحلیل اتفاقاً اهمیت بسیار زیادی برای انجام معاملات در بازار فارکس دارد اما آیا صرف اینکه نرخ تورم در کشور آمریکا در حال افزایش است شما می توانید وارد کدام یک از معاملات این بازار شوید؟ آیا با همین یک خط تحلیل می توانیم تمام جفت ارز هایی که دلار در آنها نقش دارد را بخریم و در واقع روی افزایش قدرت دلار در بازار حساب کنیم؟

از طرف دیگر انواع تحلیل دیگری در بازار فارکس وجود دارد که حتی ممکن است از دیدگاه بسیاری از کاربران و افراد اشتباه به نظر برسد اما برای خود تحلیلگر سودآور خواهد بود. تحلیل گری را تصور کنید که تحت یک بررسی دقیق به این نتیجه رسیده باشد که در دو ساعت آینده شاهد افزایش قیمت برابری در جفت ارز یورو دلار خواهیم بود. در همین حین ممکن است خیلی ها رای به بالا رفتن قدرت دلار در چند روز آینده دهند و وارد معاملات خرید در جفت ارز یورو به دلار نشوند. اما معامله گر داستان ما در همان دو ساعت سود بسیار خوبی را از بازار به دست آورد.

این دو مثال را با شما مرور کردیم تا بگویید منظور ما از انواع تحلیل در فارکس روش هایی هستند که می‌توانند شما را وارد معامله کرده و با استفاده از آنها بتوانید دکمه خرید و فروش در بازار فارکس را بزنید. در نهایت تمام روش های تحلیلی بایستی تریگر ورود به بازار داشته باشند و بتوان از آنها برای انجام معامله استفاده کرد. برخی از روش‌های تحلیلی می‌توانند به عنوان تاییدیه استفاده شوند و برخی نیز در خط مقدم مبارزه در بازار فارکس در نقش آخرین فیلتر ها وارد می شوند.

اگر بخواهیم به صورت کلی انواع تحلیل در فارکس را برای شما تقسیم بندی کنیم به دو روش تحلیلی تحلیل تکنیکال فارکس و تحلیل فاندامنتال فارکس خواهیم رسید که در ادامه توضیحات کامل را درباره هر دو روش تحلیلی با شما در میان می گذاریم.


تحلیل تکنیکال فارکس


انواع تحلیل در بازار فارکس اولین نوع از انواع تحلیل در فارکس که باید به تعریف آن بپردازیم تحلیل تکنیکال در این بازار است. احتمالاً شما درباره تحلیل تکنیکال شنیده اید را می دانید که تحلیل تکنیکال یکی از بهترین روش های آنالیز بازارهای مالی است. تحلیل تکنیکال فقط مختص بازار فارکس نبوده و از روش ها و استراتژی های تعریف شده در آن می توان برای آنالیز قیمت سایر دارایی ها نیز استفاده کرد. تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال بورس موضوعات بسیار مهمی هستند که قبلاً به آنها پرداخته و نکات لازم برای این روش تحلیلی در این بازارهای مالی را با شما در میان گذاشتیم.

در تحلیل تکنیکال فارکس شما تنها با تکیه بر نمودار قیمت جفت ارزها و آنالیز آنها بر اساس استراتژی های معاملاتی و روش های تحلیلی از پیش تعیین شده می توانید به پیش بینی قیمت بپردازید. در این روش تحلیلی معامله گر بر این عقیده است که تمام داده های لازم برای پیش بینی قیمت یک جفت ارز در نمودار قیمت وجود دارد و نیازی به استفاده از هیچ داده و اطلاعات دیگری نخواهد داشت.

همانطور که می‌دانید قیمت در بازار فارکس بر اساس عرضه و تقاضا تغییر می‌کند و اقتصاد کشورها و داده‌های اقتصادی آنها می‌توانند اصلی‌ترین عامل موثر بر عرضه و تقاضا در بازار فارکس باشند. اما همان طور که می دانید عرضه و تقاضا تحت تاثیر اخبار اقتصادی و خبرهای حاکم بر اقتصاد جهان در جفت ارزهای مختلف تغییر می کند و شما بایستی بر اساس داده های موجود نواحی عرضه و تقاضا را مشخص نمایید ما در تحلیل تکنیکال خبری از بررسی اخبار وجود ندارد و همه چیز در نمودار قیمت نهفته است.

روش های مختلف برای تحلیل تکنیکال فارکس تعریف شده‌اند که هر کدام از آنها را می توان به صورت جداگانه یک روش تحلیلی در نظر گرفت.

  • تحلیل اندیکاتوری
  • پرایس اکشن
  • تحلیل الیوتی
  • تحلیل عددی
  • تحلیل نسبتی

از جمله اصلی ترین روش های تحلیل تکنیکال فارکس هستند که همگی آنها شرایط خاص خود را داشته و می توانند قدرت مختص خود را برای پیش بینی قیمت جفت ارزها داشته باشند. البته لازم به توضیح است که هر کدام از این روش های تحلیلی در بازار فارکس زیر مجموعه خاص خود را نیز دارند و برای تحلیل می توان از انواع مختلف آنها استفاده کرد.

به عنوان مثال در تحلیل پرایس اکشن می توان از روش‌های زیر استفاده نمود:

  • الگوهای نموداری
  • تحلیل پرایس اکشن به سبک لنس بگز
  • تحلیل پرایس اکشن به سبک نایل فولر
  • پرایس اکشن به سبک عرضه و تقاضا
  • پرایس اکشن به سبک آلفونسو مورنو
  • پرایس اکشن به سبک سم سیدن
  • پرایس اکشن rtm
  • پرایس اکشن آی سی تی
  • پرایس اکشن ریچارد وایکوف
  • پرایس اکشن ال بروکس
  • پرایس اکشن اسمارت مانی

ملاحظه می کنید که تنها یکی از زیر مجموعه های تحلیل تکنیکال فارکس دارای استراتژی های معاملاتی بسیار زیادی است و برای یادگیری هر یک از این روش ها نیاز به چندین ما زمان و تمرین و شرکت در دوره های آموزشی حرفه ای خواهید داشت.

در تمام روشهای تحلیل تکنیکال شما قرار است برخی از الگوهایی که در گذشته در قیمت تکرار شده اند را در شرایط فعلی پیاده سازی کرده و از آن ها برای پیش بینی قیمت در آینده استفاده کنید. تحلیل گران تکنیکال ای برای عقیده هستند که قیمت دائماً یک سیکل مشخصی را طی می‌کند و به همین دلیل رفتار آن همیشه مانند گذشته تکرار می شود. با این دیدگاه در صورتی که الگو های فعلی تشکیل شده بر روی نمودار قیمت مشابه با الگوهای موجود در گذشته نمودار باشد می توان برای خرید و فروش آنها اقدام کرد.

اگر شما یک تکنیکالیست بازار فارکس را در یک اتاق تنها بگذارید و هیچگونه خبر و اطلاعات اضافی به وب ندهید و تحلیل گر تنها با داشتن نمودار قیمت می تواند استراتژی ها و روش های معاملاتی خود را بر روی نمودار پیاده سازی کرده و از آنها برای خرید و فروش و سرمایه گذاری در بازار فارکس استفاده کند. تحلیل تکنیکال را می‌توان یکی از جامع‌ترین انواع روش های تحلیل بازار فارکس در نظر گرفته در حال حاضر اکثر معامله‌گران برای ورود به این بازار و استفاده از پتانسیل های آن در حال استفاده از این روش هستند.

هرچند تکنیکال به تنهایی نمی تواند تضمین کننده موفقیت شما در معاملات بازار فارکس باشد اما با این حال لازمه موفقیت در این بازار است و اگر شما به اصول استفاده از روش‌های تحلیل تکنیکال در معاملات خود مسلط باشید نمی توانید از این روش تحلیلی برای انجام معامله استفاده کنید و موفقیت نیز در بازار نخواهید داشت.

برخلاف بازارهایی مانند بازار بورس و یا بازار ارز دیجیتال که در آنها امکان سرمایه گذاری برای طولانی مدت نیز وجود دارد در بازار فارکس شما نمی توانید برای سرمایه گذاری طولانی مدت اقدام کرده و تنها روش سرمایه گذاری در این بازار ترید در بازه های زمانی کوتاه مدت و میان مدت است. به همین دلیل است که عدم استفاده از تحلیل تکنیکال می تواند تبدیل به یک چالش بسیار بزرگ برای خرید و فروش در این بازار شود.


تحلیل فاندامنتال فارکس


انواع تحلیل در بازار فارکس  دومین نوع از انواع تحلیل بازار فارکس تحلیل فاندامنتال است که شرایط متفاوتی نسبت به تحلیل تکنیکال داشته و می توان از آن برای آنالیز شرایط جفت ارزها در این بازار نسبت به یکدیگر استفاده کرد. در تحلیل فاندامنتال برخلاف تحلیل تکنیکال دیگر خبری از بررسی نمودار ها نخواهد بود و معامله گر بیشتر به بررسی و آنالیز داده های مربوط به بازار و اقتصاد کلان می پردازد.

در روش تحلیل فاندامنتال شما باید شرایط حاکم بر اقتصاد کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار داده و از این بررسی به این نتیجه ببرید که کدام جفت ارز می‌تواند روند صعودی داشته باشد و کدام جفت ارز نیاز به اصلاح قیمت در مسیر نزولی خواهد داشت.

به عنوان مثال فرض کنید که اقتصاد کشور آمریکا شرایط بسیار خوبی داشته و انتظار می رود که دلار به عنوان واحد پول این کشور در بازار فارکس قدرت بگیرد. در همین مواقع ژاپن شرایط اقتصادی مناسبی نداشته و ارز ملی ژاپن نیز در حالت ضعیف در بازار از نظر اقتصادی است. اگر شما با استفاده از داده های اقتصادی حاکم بر کشورهای مختلف به این نتیجه گیری بررسی می توانید برای ورود به معاملات هم جهت با نتیجه گیری خود اقدام کنید. در این بررسی شما در جفت ارز دلار آمریکا به ین ژاپن می توانید وارد معامله خرید شده و سود خوبی به دست آورید.

البته شایان ذکر است که استفاده از تحلیل فاندامنتال به تنهایی نمی‌توانند موفقیت شما را در بازار فارکس تضمین کند و لازم است تا همراه ان از استراتژی های معاملاتی در تحلیل تکنیکال نیز استفاده کنید. همسو شدن نتیجه تحلیل های شما از فاندامنتال و تکنیکال می تواند منجر به موفقیت حداکثری شده و درصد معاملات موفق شما را افزایش دهد.


بهترین روش تحلیل فارکس چیست؟


انواع تحلیل در بازار فارکس  کدام یک از انواع تحلیل فارکس که در بالا به آنها اشاره کردیم شرایط بهتری دارد و می‌توانید از آن برای انجام معاملات بهتر در بازار فارکس استفاده کنید؟ در مقالات گذشته سعی کردیم تا این نتیجه گیری را در ذهن شما ایجاد کنیم که تریدری می‌تواند بر بازار معاملات موفقی داشته باشد که از بهترین روش ها در کنار هم استفاده کند.

شاید از نظر بسیاری از کاربران تحلیل تکنیکال روش قدرتمندتری برای معامله گری و ترید در بازار فارکس باشند اما برخی نیز بر این عقیده هستند که تحلیل فاندامنتال قدرت بیشتری دارد. واقعا چه اهمیتی دارد که کدام یک از این روش ها را به عنوان بهترین روش از میان انواع تحلیل فارکس انتخاب کنیم؟

از نظر ما بهترین روش و بهترین استراتژی برای معامله گری در بازار فارکس روشی است که در آن شما به سود می رسید و می‌توانید معاملات موفقی را برای خود رقم بزنید. تجربه نشان داده که چنین شرایطی بیشتر برای کسانی به وجود خواهد آمد که می توانند از هر دو روش تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال در کنار یکدیگر استفاده نمایند. بهترین معاملات برای شما زمانی رقم خواهد کرد که تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال به صورت همسو با یکدیگر عمل کنند و شما وارد معاملات شوید که هم از نظر استراتژی های تکنیکال مورد تایید هستند و هم اخبار مربوط به بازار فارکس آنها را تایید میکنند.


کدام روش تحلیل فارکس قوی تر است؟


انواع تحلیل در بازار فارکس درباره قوی تر بودن مباحث مختلفی درباره انواع تحلیل بازار فارکس وجود دارد و ممکن است از دیدگاه های مختلف می توانیم این دو روش تحلیلی را نسبت به یکدیگر برتر و یا پایین تر بدانیم. یکی از دیدگاه هایی که می توان با استفاده از آن این دو روش تحلیلی را نسبت به یکدیگر مورد بررسی و قیاس قرارداد استراتژی معاملاتی و تایم مورد نظر شما برای معامله است.

برای کسانی که در تایم فریم های بسیار پایین مانند ۵ دقیقه و یک دقیقه معامله می نمایند استفاده از تحلیل فاندامنتال چندان قابلیتی نداشته و نمیتواند کاربرد خاصی برای آن ها داشته باشد. اما برای کسانی که به دنبال انجام معاملات طولانی مدت طرح و در تایم فریم های روزانه هستند استفاده از تحلیل فاندامنتال جذابیت های بسیار زیادی خواهد داشت و می تواند در پیدا کردن روند های صحیح آنها را یاری سازد.

تجربه نشان می دهد که انجام معامله در این بازار بدون استفاده از تحلیل تکنیکال واقعاً مشکل است و نمی توانید شما بدون آموزش تحلیل تکنیکال فارکس وارد معاملات این بازار شوید. اما با این حال تحلیل فاندامنتال نیز تاثیر خاص خود را داشته و با استفاده از نکات و تکنیک های آن می تواند در فناوری و انجام معاملات بهتر تاثیر پذیر باشد.

اما با تمام این شرایط اگر بخواهیم یک استراتژی کلی برای استفاده از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال به عنوان انواع روش های تحلیل در بازار فارکس داشته باشیم می توانیم ۶۵ درصد تاثیر پذیری را از تحلیل تکنیکال و ۳۵ درصد تاثیر پذیری ورود به معاملات را از تحلیل فاندامنتال بگیریم. البته بسته به جفت ارز معاملاتی ممکن است این درصد با تغییراتی همراه باشد و گاهی اوقات نیز بسته به شرایط و اخبار ممکن است نیاز باشد تا این تأثیرپذیری را تغییر دهید و تاثیر اخبار فاندامنتال را برای معاملات خود بیشتر نمایید.

اخبار فاندامنتال هرچند ممکن است گاهی مواقع باعث تاثیرگذاری ناگهانی و خیلی زیاد بر روی قیمت یک جفت ارز شوند اما معمولاً شرایط تاثیر گذاری آنها در بازه های زمانی طولانی مدت تر است. به عنوان مثال وقتی اخبار اقتصادی نشان از شرایط بده  دلار در طول چند ماه آینده دارند این دیدگاه در ذهن معامله‌گران به وجود می‌آید که باید در یک بازه زمانی طولانی مدت بیشتر به دنبال ورود به معاملات فروش بر روی ارز دلار باشند اما این موضوع در کوتاه مدت ممکن است بر اساس استراتژی های تحلیل تکنیکال شرایط متفاوتی داشته باشد.

کلام آخر

درباره انواع روش تحلیل بازار فارکس صحبت کردیم و نکات مهمی را درباره انتخاب هر یک از این روش ها برای سرمایه گذاری و ترید در این بازار با شما در میان گذاشتیم. واقعیت این است که نه فقط در بازار فارکس برگ در حل بازار مالی دیگر بهترین روش برای شما روشی است که با آن در حال درآمدزایی هستید و توانسته شرایط خوبی به دست آورید. اینکه تمام افراد و سایتها از یک روش تحلیلی تعریف نمایند اما شما با آن روش هیچ معامله موفقی نداشته باشید انتخاب آن کار فوق العاده اشتباه خواهد بود و توصیه می‌کنیم که از چنین انتخاب هایی در بازار دور بمانید. یک روش تحلیلی وقتی شرایط خوبی پیدا خواهد کرد که شما بتوانید از آن برای رسیدن به سود استفاده نمایید و در غیر این صورت استفاده از هر روشی برای شما اشتباه خواهد بود.

همچنین آخرین نکته که درباره انواع تحلیل در بازار فارکس به آن باید اشاره داشته باشیم این است که تمام این روش ها و استراتژی ها جز با آموزش و تمرین قابلیت سودآوری را برای معامله گر ایجاد می کند و به این راحتی ها نیست که شما به صرف شناخت اولیه نسبت به این روش‌های تحلیلی بتوانید از آنها در بازار سود به دست آورید. موفقیت در بازار فارکس به هیچ وجه شانسی به دست نخواهد آمد و شما حتماً باید یک روند مشخصی را طی کنید تا بتوانید در این بازار سود ثابت به دست آورید. در اولین مرحله باید سراغ آموزش فارکس بروید و در مراحل بعدی تمرین و استفاده از استراتژی ها در دمو می تواند کم کم شما را به عنوان یک تریدر موفق جلوه بدهد.

در مجموعه کانون بورس در کنار شما هستیم تا بهترین روش های تحلیلی بازار فارکس را در یک دوره جامع و کامل به شما ارائه کرده و در کنار آن در کارگاه های عملیاتی در کنار استاد و افراد با تجربه و حرفه‌ای را نیز برای شما رقم بزنیم. در کنار آموزش ‌های حرفه‌ای شما می توانید مقالات آموزش رایگان فارکس را نیز مطالعه کرده و درک خود را نسبت به شرایط معاملات در این بازار به حداکثر میزان ممکن برسانید.

در انتهای این مقاله نیز منتظر شما هستیم اگر دیدگاه یا نظری نسبت به انواع روش تحلیل بازار فارکس دارید آنها را با ما در کانون بورس در میان بگذارید. همچنین اگر تجربه فعالیت حرفه ای در این بازار و استفاده از روش های مختلف تحصیلی را دارید می توانید تجربیات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید تا در نهایت هم از تجربیات بقیه استفاده کرده باشید و هم در صورت شنیدن یک دیدگاه مناسب بتوانید در بازار بهینه‌تر کنید.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: