لوگو کانون بورس

لیست جفت ارزهای فارکس + ویژگی ها

لیست جفت ارزهای فارکس
شما در حال مطالعه مقاله ۱۴ از ۳۶ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

مرور لیست جفت ارزهای فارکس و بررسی ویژگیهای آنها اهمیت بسیار زیادی برای انجام معاملات موفق در این بازار دارد. بسیاری از معامله‌گران تنها با آموزش جمع استراتژی تکنیکالی به دنبال انجام معاملات موفق در بازار فارکس هستند. غافل از اینکه هر استراتژی را بایستی بر روی یک جفت ارز خاص پیاده کنند و این موضوع را بدانند که شرایط معامله گری بر روی جفت ارزهای مختلف در این بازار با هم متفاوت است. شناخت بهترین جفت ارزهای فارکس یکی از اولین و تنها برای انجام معاملات عالی در این بازار است اگر شما در این باره اطلاعات کافی نداشته باشید حتی در صورت استفاده از بهترین استراتژی های معاملاتی نیز موفقیت قابل توجهی را به دست نخواهید آورد.

در این مقاله از سری مقالات آموزش رایگان فارکس به دنبال ارائه نکات بسیار مهمی برای شناخت هر چه بهتره لیست جفت ارزهای فارکس به شما عزیزان هستیم و همراه و معرفی آنها سعی داریم تا نکات این مهم معامله گری را نیز درباره آنها با شما در میان بگذاریم تا در نهایت قدرت معامله گری شما در بازار افزایش پیدا کند. چه برای کسانی که به تازگی به دنبال ورود به فرآیند معاملات بازار فارکس از چه کسانی که تجربه زیادی در معاملات این بازار داشته و در حال ایجاد شرایط خاص برای استراتژی های معاملاتی خود می باشند این مقاله می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. توصیه می کنیم که حتما تمام نکات ارائه شده در این مقاله را به صورت کامل و جامع مرور کرده و از آنها برای انجام معاملات خود در بازار استفاده کنید.


لیست جفت ارزهای فارکس را از کجا ببینیم؟


برای مشاهده لیست جفت ارزهای فارکس هم می‌توانید از پلتفرم معاملاتی خود در یکی از بروکر ها استفاده کنید و هم از طریق سایت تریدینگ ویو تمام جفت ارزهای تعریف شده در بازار فارکس را مشاهده نمایید. اگر از نرم افزار متاتریدر برای انجام معاملات بازار فارکس استفاده می کنید با فشار دادن دکمه کنترل + U لیست تمام جفت ارزهای تعریف شده در بروکر شما قابل مشاهده خواهد بود اگر چراغ آنها را فعال نمایید همه آنها در واچ لیست شما قرار خواهند گرفت که امکان مشاهده نمودار آنها برای شما ساده تر باشد.

همچنین در سایت تریدینگ ویو نیز در بخش معاملات فارکس می توانید تمام جفت ارزها را ملاحظه کنید که البته به دلیل این که بروکر های مختلفی در این سایت در دسترس قرار دارند احتمالاً تعداد بسیار زیادی از آنها تکراری خواهند بود و به همین دلیل شما حتما باید ابتدا یک بروکر معتبر و شناخته شده را انتخاب و سپس جفت ارزهای تعریف شده در آن را مشاهده کنید تا از این طریق هم فرایند تحلیل شما یکپارچه شود و هم دیگر چالش مشاهده جفت ارزهای تکراری را نیز نداشته باشید.

اگر از سایت تریدینگ ویو برای انجام تحلیل تکنیکال بر روی جفت ارزهای بازار فارکس استفاده می‌کنید بهتر است بعد از مشاهده هر جفت ارز حتما آن را به واچ لیست خود را در این سایت اضافه نمایید تا از این است دسترسی شما به نمودار قیمت آن را ساده تر باشد و دیگر اگر وقت شما صرف پیدا کردن جفت ارزهای مختلف معاملاتی نشود. توصیه می‌کنیم که برای این منظور حتماً جفت ارزهای تعریف شده در بروکر های معتبر و شناخته شده را مانند Oanda یا Fxcm یا Fxpro را مشاهده نموده و تحلیل‌های خود را نیز بر روی نمودار موجود بر روی این کار را انجام دهید. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که این دسته از بروکر ها بیشترین تعداد کاربران را دارند و به همین دلیل نمودار قیمت آنها نزدیکترین نمودار به واقعیت خواهد بود و می تواند روی کیفیت تحلیل شما در بازار فارکس نیز تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

لیست جفت ارزهای فارکس


جفت ارز در فارکس چیست؟


همانطور که در مقاله فارکس چیست آن اشاره کردیم در این بازار شما در حال انجام فرایند خرید و فروش ارز های کشورهای مختلف در مقابل یکدیگر هستید. در واقع شما در یک جفت ارز وقتی گزینه خرید را می‌زنید در واقع در حال خرید یک ارز وقتی گزینه فروش را می‌زنید در حال فروش یک ارز در بازار می باشید. اما همانطور که میدانید تمام معاملات در بازار فارکس و چه در هر بازار مالی دیگر دو طرف دارد و حتما شما باید بهای یک معامله را با ارز دیگری بپردازید.

به عنوان مثال اگر به دنبال خرید بیت کوین در بازار ارز دیجیتال رفته باشید و در نمودار بیت کوین به تتر روی گزینه خرید فشار دهید شما از قبل حتماً باید در حساب کاربری خود داشته باشید تا صرافی مورد نظر این استیبل کوبن را به بیت کوین تبدیل کند. در واقع در این حالت شما برای خرید بیت کوین هزینه های مربوط به خرید را با تتر پرداخت میکنید. این موضوع به این معنا است که شما در حال انجام معامله برای جفت ارز بیت کوین به تتر هستید.

دقیقاً در شرایط مشابه برای انجام معامله در بازار فارکس نیز وقتی شما به دنبال خرید یک ارز می باشید حتما باید هزینه این خرید را با ارز دیگری پرداخت کنید. اگر با این دیدگاه به بازار فارکس نگاه کنید شما دائما در حال تحلیل و خرید و فروش جفت ارزها در این بازار خواهید بود. به عنوان مثال اگر شما به دنبال انجام معامله خرید یا لانگ بر روی جفت ارز دلار به ین ژاپن باشید در واقع شما تصمیم گرفته اید که برای خرید دلار هزینه مربوط را با واحد پول کشور ژاپن پرداخت کنید.

جفت ارز در بازار فارکس در واقع اشاره به دو ارزی دارد که شما تصمیم به خرید و فروش آنها در مقابل یکدیگر دارید. به عنوان مثال اگر تحلیل های شما قرار باشد که دلار آمریکا در مقابل با یورویی اتحادیه اروپا تضعیف شود شما بایستی به دنبال انجام معامله خرید در جفت ارز یورو به دلار بروید.


در بازار فارکس چند جفت ارز داریم؟


بسیاری از معامله‌گران در ابتدای ورود به بازار فارکس با این چالش روبرو می شوند که چند جفت ارز در این بازار وجود دارد و از میان لیست جفت ارزهای فارکس کدام گزینه را برای معامله گری انتخاب نمایند. در ادامه سعی خواهیم کرد تا به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی پاسخ سوال دوم را به شما ارائه کنیم. اما درباره بازار فارکس باید یادآور شویم که در حال حاضر تعداد جفت ارز های بسیار زیادی در این بازار تعریف شده و امکان انجام معامله در آنها بستگی به نوع بروکر شما خواهد داشت.

ممکن است در یک بروکر شما تنها امکان انجام معامله بر روی ۵۰ جفت ارز را داشته باشید و در گروه کر دیگری امکان انجام معامله بر روی ۱۰۰ جفت ارز برای شما فراهم شده باشد. البته این که تعداد جفت ارزهای موجود در بازار فارکس نامحدود باشد نه اما با این حال تعداد آنها بسیار زیاد است و شما از بابت پیدا کردن فرصت های معاملاتی بر روی جفت ارزهای مختلف چالش خاصی نخواهد داشت و می‌توانید با تحلیل بر روی نمودار های مختلف در نهایت امکان انجام معامله بر روی هر یک از آنها را به دست آورید.


ارزها در فارکس و نماد آنها


قبل از اینکه به تعریف انواع جفت ارزهای بازار فارکس بپردازیم لازم است تا اصلی‌ترین و مهم‌ترین ارزها را در این بازار به شما معرفی کنیم. دقت داشته باشید که از ترکیب ارزهای مختلف در بازار است که جفت ارزها به وجود می آیند و اگر شما ارزها را بشناسید به راحتی می‌توانید با ترکیب آنها سراغ جفت ارزهای بازار فارکس بروید. البته در لیست ارزهای موجود در بازار فارکس تعداد بسیار زیادی را میتوان پیدا کرد که انجام معامله بر روی آنها چندان معمولی نیست و انتخاب آنها برای معامله گری نیز با چالش‌های بسیاری همراه خواهد شد. از این گذشته معمولا امکان انجام معامله بر روی جفت ارزهای خیلی ناشناخته در تمام بروکرها نیز وجود ندارد و ممکن است بروکر شما تنها تعداد خاصی از ارزها را برای معامله گری در اختیار شما قرار دهد.

اگر بخواهیم یک لیست کوتاه برای ارز های تعریف شده در بازار فارکس به شما معرفی کنیم موارد زیر می توانند گزینه های مورد نظر باشند:

  • دلار آمریکا: USD
  • یورو: EUR
  • پوند انگلیس:‌ GBP
  • دلار استرالیا:AUD
  • دلار کانادا: CAD
  • فرانک سوئیس: CHF‌
  • ین ژاپن: JPY
  • یوان چین: CNY
  • درهم امارات: AED
  • لیر ترکیه: TRY
  • کرون سوئد: SEK
  • وون کره جنوبی: KRW
  • دلار سنگاپور: SGD
  • ریال عربستان: SAR
  • ریال قطر: QAR
  • روبل روسیه: RUB
  • روپیه پاکستان: PKR
  • دینار کویت‌: KWD
  • دینار عراق:‌ IQD
  • دلار هنگ کنگ: HKD
  • کرون دانمارک: DKK
  • دلار نیوزلند: NZD

انواع جفت ارزها در فارکس


بعد از معرفی ارزهای مختلف در بازار فارکس حالا نوبت به آن رسیده تا انواع جفت ارزها در بازار فارکس را به شما معرفی کنیم. در واقع در این بخش از مقاله معرفی جفت ارزهای فارکس به دنبال دسته بندی این جفت ارز ها برای شما هستیم تا سپس با مرور ویژگی های هر یک از این دسته ها شرایط معامله گری در این بازار را نیز به صورت کاملاً حرفه ای برای شما فراهم آوریم.

دقت داشته باشید که دسته‌بندی که در ادامه برای جفت ارزهای بازار فارکس به شما معرفی خواهیم کرد بر اساس شرایط و ویژگی های خاصی در آنها بوده و این گونه نیست که این دسته بندی به صورت کاملا رندوم انجام پذیرفته شده باشد. در واقع انواع جفت ارزها در بازار فارکس چگونه می توانند شرایط مختلف معامله گری در این بازار را نیز به شما معرفی نمایند تا از این طریق بر اساس نوع شخصیتی که در فرآیند معامله‌گری دارید در سویه گزینه های مورد نظر خود بگذارید.

لیست جفت ارزهای فارکس

۱- جفت ارزهای اصلی یا ماژور (Major Pairs)

اولین دسته از جفت ارزهای بازار فارکس که بیشترین اهمیت را برای معامله گران دارند و حتماً شما باید تمام جزئیات و ویژگی های مربوط به آنها را بشناسید جفت ارزهای اصلی یا ماژور هستند. وقتی از اصطلاح جفت ارزهای اصلی برای این دسته از جفت ارز ها استفاده می شود باید به این نتیجه گیری بنویسید که احتمالاً حجم قابل توجهی از معاملات بازار فارکس بر روی آنها انجام پذیرفته و شرایط برای انجام معامله بر روی آنها بهتر از بقیه جفت ارزها خواهد بود.

یکی از مهمترین ارزهای موجود در سرتاسر جهان در حال حاضر دلار آمریکاست که درصد قابل توجهی از معاملات جهانی نیز بر روی همین ارز انجام می پذیرد. دلار آمریکا به دلیل اینکه کشور آمریکا بزرگترین اقتصاد جهانی را به خود اختصاص داده در حال حاضر اصلی ترین ارز در سرتاسر جهان شناخته می‌شود و به عنوان قدرتمندترین ارز بین المللی را نیز به خود اختصاص داده است.

بر این اساس تمامی جفت ارزهایی که یک طرف آنها دلار آمریکا و طرف دیگر آن ها ۷ ارز مهم دیگر بازار باشند به عنوان جفت ارزهای اصلی شناخته می شوند. معین اصحاب در بازار فارکس در مجموع ۷ جفت ارز اصلی معرفی می شود که در تمام آنها یک طرف دلار آمریکا قرار گرفته و در طرف دیگر ارز کشورهای بزرگ اقتصادی جهان قرار می گیرند. نکته بسیار جالب درباره لیست جفت ارزهای اصلی در فارکس این است که بیش از ۸۵ درصد از مبادلات مالی در این بازار بر روی همین جفت ارزهای اصلی انجام پذیرفته و بقیه جفت ارزها کمتر از ۱۵ درصد از حجم کل معاملات بازار را به خود اختصاص می دهند که این موضوع نشان از اهمیت بسیار بالای این موارد خواهد داشت.

لیست جفت ارزهای اصلی معرفی شده در بازار فارکس به شرح زیر هستند:

 جفت ارز کلمه اختصاری نام مستعار در فارکس
یورو – دلار آمریکا EUR/USD Fiber
پوند انگلیس – دلار آمریکا GBP/USD Cable
دلار استرالیا – دلار آمریکا AUD/USD Aussie
دلار نیوزلند – دلار آمریکا NZD/USD Kiwi
دلار آمریکا – دلار کانادا USD/CAD Loonie
دلار آمریکا – ین ژاپن USD/JPY Gopher
دلار آمریکا – فرانک سوئیس USD/CHF Swissy

۲- جفت ارزهای فرعی یا کراس یا مینور (Minor)

دومین دسته از لیست جفت ارزهای بازار فارکس که باید به معرفی آنها بپردازیم جفت ارزهای فرعی یا مینور و یا کراس نامیده می شوند. هفت ارز مهمی که دربند قبلی به آنها اشاره کردیم که ترکیب آنها با دلار آمریکا باعث به وجود آمدن لیست جفت ارزهای اصلی در فارکس می شوند در ترکیب با یکدیگر جفت ارزهای فرعی یا کراس را به وجود می آورند. این دسته از جفت ارزها نیز حجم معاملات قابل قبولی دارند و بسیاری از آنها حتی گزینه های مناسبی برای نوسان گیری در فارکس نیز محسوب می‌شوند.

البته دقت داشته باشید که جفت ارزهای فرعی یا کراس از نظر حجم معاملات و اهمیت به هیچ وجه نمی توانند به جفت ارزهای اصلی نزدیک هم شوند اما با این حال برخی از آنها ارزش معاملاتی قابل قبولی دارند. در میان جفت ارزهای کراس آنهایی که درخود یورو، پوند انگلیس و یا ین ژاپن را داشته باشند اهمیت بیشتری داشته و انجام معامله بر روی آن ها شرایط بهتری را برای معامله گران ایجاد خواهد کرد. البته منظورم از شرایط بهتر امکان انجام معاملات با ریسک های پایین تر است که در نهایت منجر به امکان استفاده از استراتژی های مختلف تحلیل تکنیکال بر روی آنها خواهد شد.

در زیر می توانید لیست جفت ارزهای فرعی و کراس را در بازار فارکس مشاهده کنید:

  • یورو – پوند انگلیس EUR/GBP
  • یورو – ین ژاپن EUR/JPY
  • یورو – فرانک سوئیس EUR/CHF
  • یورو – دلار استرالیا EUR/AUD
  • یورو – دلار کانادا EUR/CAD
  • یورو – دلار نیوزلند EUR/NZD
  • پوند انگلیس – دلار استرالیا GBP/AUD
  • پوند انگلیس – دلار کانادا GBP/CAD
  • پوند انگلیس – فرانک سوئیس GBP/CHF
  • پوند انگلیس – ین ژاپن GBP/JPY
  • دلار استرالیا – فرانک سوئیس AUD/CHF
  • دلار استرالیا – دلار نیوزلند AUD/NZD
  • دلار استرالیا – ین ژاپن AUD/JPY
  • دلار استرالیا – دلار کانادا AUD/CAD
  • دلار کانادا – ین ژاپن CAD/JPY
  • دلار نیوزلند – دلار کانادا NZD/CAD
  • دلار نیوزلند – ین ژاپن NZD/JPY
  • دلار نیوزلند – فرانک سوئیس NZD/CHF
  • فرانک سوئیس – ین ژاپن CHF/JPY

لیست جفت ارزهای فارکس

۳- جفت ارزهای غیرمعمول  (Exotic Currency Pairs)

در نهایت سومین دسته بندی برای لیست جفت ارزهای فارکس آنهایی هستند که یک طرف آنها یک ارز بسیار ناشناخته قرار گرفته و خیلی برای انجام معامله گزینه مناسبی محسوب نمی شوند. به عنوان مثال لیر ترکیه یا دلار هنگ کنگ و حتی پزو مکزیک از جمله ارزهایی هستند که با توجه به قوانین موجود در بازار فارکس امکان انجام معامله بر روی آنها وجود دارد و شما می توانید ارزهای اصلی را به این ارزها تبدیل نمایید. اما واقعیت این است که این دسته از جفت ارزها امنیت امام علی خیلی بالایی نداشته و چالش های بسیار زیادی را نیز برای معامله گران ایجاد خواهند کرد.

احتمالا بسیاری از این جفت ارزها در بروکر هایی که امکان ارائه خدمات برای کاربران ایرانی را دارند تعریف نشده و این که انجام معامله بر روی آنها ممکن است کارمزد های بسیار سنگینی را در پی داشته باشد که اصلاً معامله گری بر روی آنها را خیلی منطقی نشان میدهد. به همین دلیل خیلی به دنبال معرفی این دسته از جذاب شما نیستیم و همچنین توصیه می‌کنیم که چه در شروع ورود به بازار فارکس بعد از حرفه ای شدن در بازار به هیچ وجه سراغ این دسته از جمله ارزها نروید. اگر شما حتی بهترین فرصت معاملاتی را بر اساس بهترین استراتژی تحلیل تکنیکال نیز بر روی نمودار قیمت این دسته از جفت ارزها مشاهده کنید معامله گری بر روی آنها را به شما توصیه نمی‌کنیم زیرا می‌تواند ریسک بسیار زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد.


جفت ارزهای اصلی در فارکس


در اولین قدم باید به معرفی بهترین جفت ارزهای اصلی در فارکس بپردازیم که شناخت این دسته از جفت ارزها در این بازار اهمیت بسیار زیادی برای انجام معامله دارد. اگر به عنوان یک تریدر تازه کار وارد بازار فارکس شده و به دنبال انجام معامله در این بازار هستید بهتر از معاملات خود را از جفت ارزهای اصلی در فارکس آغاز نمایید و از این طریق هم ریسک معاملاتی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و هم بتوانید استراتژی های معاملاتی خود را با شانس موفقیت بالاتری استفاده کنید.

لیست جفت ارزهای فارکس ویژگی ها و شرایط بسیار مختلفی در جفت ارزهای اصلی در فارکس وجود دارد که با استفاده از آن ها شما می توانید هم استراتژی مناسب برای معامله آنها را در نظر بگیرید و هم معاملات خود را در شرایطی قرار دهید که نگران خطرات جانبی بر روی آنها نباشید. خطراتی مانند نوسانات ایجاد شده از روی رفتار بروکر ها و یا تریدر های خاص حتی ممکن است باعث به چالش کشیده شدن بهترین استراتژی های تحلیل تکنیکال در معاملات بازار فارکس شود. مخصوصا برای کسانی که هنوز تجربه کافی برای انجام معاملات با ریسک بالا در بازار فارکس را ندارند این موضوع اهمیت بسیار زیادی پیدا خواهد کرد.

از این گذشته در نظر داشته باشید که انجام چند معامله با زیان در ابتدای ورود به این بازار ممکن است تا شما را برای همیشه از معاملات آن دور نماید و بسیار مهم است که شما در همان ابتدای ورود به فارکس شرایطی را برای خود فراهم آورید که خیلی وارد زیان نشده و معاملات موفقی را رقم بزنید که یکی از این اقدامات میتواند انتخاب جفت ارزهای اصلی برای معامله باشد.

ویژگی های جفت ارزهای اصلی در فارکس


ویژگی های مختلف را می توانیم برای جفت ارزهای اصلی در فارکس تعریف کنیم که شما با شناخت این ویژگی ها می توانید درک بهتری نسبت به این جفت ارز داشته باشید و از این گذشته معاملات خود را نیز به سمت انجام جفت ارزهای ببرید که شرایط معاملاتی بهتری برای آنها از نظر میزان ریسک وجود دارد. نفت داشته باشید که بخش قابل توجهی از پیش نیازهای لازم برای موفقیت در بازار فارکس مربوط به استفاده از بهترین تکنیک ها و استراتژی های تحلیل تکنیکال فارکس و تحلیل فاندامنتال فارکس است. اما با این حال قبل از استفاده از این استراتژی ها شما بایستی به موارد مختلفی دقت داشته باشید تا در نهایت معاملات شما برای جفت ارزهای انجام پذیرد که احتمال موفقیت شما در آنها بیشتر است.

بسیاری از معامله‌گران که در ابتدای فرآیند ورود خود به بازار فارکس برای معامله گری هستند، هیچگونه بررسی نسبت به لیست جفت ارزهای فارکس نداشته و تنها با توجه به استراتژی های تحلیل تکنیکال که آموزش دیده اند اقدام به تحلیل و بررسی نمودار قیمت آنها کرده و برای معامله اقدام می نمایند. در حالی که بسیار مهم است که شما حتماً در کنار استفاده از استراتژی های مختلف از بسترهای اولیه انجام معاملات موفق نیز در این بازار استفاده کنید.

بارها و بارها پیش آمده که یک استراتژی معاملاتی در بازار فارکس بر روی یک جفت ارز شرایط بسیار خوبی داشته و مابقی جفت ارز دیگری اصلاً موفقیت‌آمیز نبوده است. اگر شما شناخت کافی نسبت به لیست جفت ارزهای فارکس نداشته باشید و ویژگی ها و شرایط هریک را ندانی در چنین مواقعی معمولاً حکم به ضعیف بودن استراتژی معاملاتی خود خواهی داد و در پی آن ممکن است هزینه های بسیار زیادی برای آموزش استراتژی های مختلف پرداخت کنید. در حالی که شما تنها با تغییر دادن جفت ارز معاملاتی خود در بازار واریز می توانید از همان استراتژی آن هم با درصد موفقیت بسیار بالا استفاده کرده و شرایط بسیار خوبی در فرایند معاملات خود در بازار فارکس ایجاد نمایید. بر این اساس در ادامه ویژگی های اصلی لیست جفت ارزهای فارکس را آن هم مرور می‌کنیم تا شناخت شما نسبت به آنها بیشتر شده و در نهایت بتوانید موفقیت خود را در بازار تضمین کنید.

  • بالاترین حجم معاملات

اولین ویژگی و جذابیتی که برای جفت ارزهای اصلی در فارکس باید با اشاره داشته باشیم حجم بسیار برای معاملات است. در حقیقت جفت ارزهای قرار گرفته شده در لیست جفت ارزهای اصلی به عنوان پرحجم ترین معاملات انتخاب می شوند و شما می توانید این موضوع را به سادگی در آمارهای منتشر شده در سایت های مختلف مشاهده نمایید. حجم معاملات بسیار بالا به خودی خود می تواند ریسک سرمایه گذاری شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. هر چقدر حجم معاملات برای یک جفت ارز در بازار فارکس بیشتر باشد احتمال ایجاد اختلال در روند قیمت در آنها کمتر خواهد شد و به همین دلیل شما نمی توانید نگران مخفی کاری های موجود در انواع بروکر فارکس باشید.

مخفی کردن برخی از قیمت ها و ایجاد سایه های بلند در کندل ها یکی از اصلی ترین کارهایی است که برخی از بروکر های میکر در نمودار قیمت جفت ارزهای مختلف نماینده این امکان برای لیست جفت ارزهای اصلی در فارکس بسیار کمتر خواهد بود. اگر بخواهیم آمار مربوط به سایت های معتبر و منبع را به عنوان منبع اصلی حجم معاملات جفت ارزهای مختلف در نظر بگیریم در حال حاضر درصد قابل توجهی از معاملات در این بازار بر روی جفت ارز یورو به دلار انجام می پذیرد.

با توجه به اینکه دلار به عنوان پر استفاده ترین ارز موجود در جهان شناخته شده و حجم قابل توجهی از نقدینگی ها بر روی آن است، به همین دلیل است که اکثر معامله‌گران مخصوصاً بازیگران اصلی فارکس به دنبال انجام معامله بر روی آن هستند تا از این طریق علاوه بر امکان سودآوری بتوانند خدمات حرفه ای لازم به کاربران خود را نیز ارائه نمایند. به عنوان مثال یک بانک مرکزی در یکی از کشورهای غرب آسیا برای ارائه خدمات به مشتریان خود خیلی نیاز به ارز کشور هلند نخواهد داشت و اکثر معاملات در چه کشور هایی بر اساس دلار آمریکا انجام می پذیرد.

با توجه به این نکته حجم معاملات بر روی دلار آمریکا به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل است که در لیست جفت ارزهای اصلی در فارکس شاغل بالاترین حجم معاملات در بازار خواهیم بود.

  • نقد شوندگی بسیار بالا

دومین ویژگی برای جفت ارزهای اصلی در فارکس نقدشوندگی بسیار بالای آنها در فرآیند معاملات است. فرض کنید که شما به دنبال انجام یک معامله چند میلیون دلاری در بازار فارکس هستید و تصمیم دارید در یک قیمت مشخص معامله خود را انجام داده و همچنین در یک قیمت مشخص دیگر از معامله خارج شوید. اگر علاوه بر لیست جفت ارزهای اصلی در فارکس و چند جفت ارز به فرعی محدود وارد نمودار قیمت جفت ارزهای ناشناخته شده باشید چالش بزرگی پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

ممکن است در لحظه ای که به دنبال ورود به معامله مورد نظر هستید نتوانید نقدینگی لازم را در بازار مشاهده کرده و در نهایت معامله خود را نهایی کنید. ممکن است تمام سفارش شما انجام پذیرد و در نتیجه به خواسته خود در بازار نیز نخواهید رسید. از این گذشته در بازار فارکس این امکان وجود دارد که قیمت در کمتر از چند ثانیه فاصله بسیار زیاد در قیمت مورد نظر شما برای معامله بگیرد و دیگر انجام معامله شما نیز در آن منطقی نخواهد بود. اما در لیست جفت ارزهای اصلی در فارکس معمولاً این چالش وجود نخواهد داشت و شما می توانید میلیاردها دلار را در کمتر از چند ثانیه در آنها جابجا کنید.

  • تغییرات تکنیکالی قیمت

لیست جفت ارزهای فارکس  یکی دیگر از ویژگی های که می توانیم برای لیست جفت ارزهای اصلی در فارکس به آن اشاره داشته باشیم تغییرات و نوسانات قیمت آنها بر اساس الگوهای تکنیکالی است. البته نه اینکه شما با آموزش مفاهیم اولیه تحلیل تکنیکال در فارکس به توانید روند معاملات خود را در این بازار بر روی بهترین جفت ارزهای اصلی پیش ببرید و به معاملات موفقی دست بزنید خیر. اما اگر قیمت بیت کوین و نمودار قیمت جفت ارزهای اصلی در فارکس را باهم مقایسه کنید به راحتی می توانید در کنید که این جفت ارزها رفتار تکنیکالی منظم تری داشته و الگوهای مختلف تحلیل تکنیکال در آن بهتر جواب می دهند.

به عنوان مثال اگر شما یک استراتژی قدرتمند معاملاتی را به صورت همزمان هم در فرایند تحلیل بیت کوین و هم در فرایند تحلیل یکی از جفت ارزهای اصلی در فارکس در پیش بگیرید احتمال موفقیت شما در جفت ارز اصلی فارکس به مراتب بیشتر خواهد بود. در واقع منظور ما از این بحث این است که جفت ارزهای اصلی تحلیل پذیر تر بوده و کاربران می‌توانند بر اساس روش های معاملاتی معمول به سود خوبی از معاملات آنها برسند.

  • کارمزدهای بسیار پایین در تمام بروکرها

همچنین یکی دیگر از ویژگی هایی که میتوانیم برای لیست جفت ارزهای اصلی در فارکس به آن اشاره داشته باشیم کاربردهای بسیار پایین معاملاتی در تمام بروکر ها است. متاسفانه بسیاری از کاربران در زمان خرید و فروش در بازار فارکس به کارمزد های در نظر گرفته شده از سوی انواع بروکر فارکس دقت نکرده و تنها معامله خود را در بازار پیش می برند. اما متاسفانه باید یادآوری کنیم که در بسیاری از مواقع هر چند ممکن است یک موقعیت معاملاتی ایده آل برای یک جفت ارز برای شما به وجود آید اما به دلیل کاربردهای بسیار زیاد از انجام معامله باید بر روی آن خودداری کنید.

وقتی شما قرار است یک کارمزد ۲۰ پیپی را برای یک جفت ارز پرداخت کنید، پرواضح است که معامله شما به هیچ وجه نمی تواند یک معامله ایده‌آل باشد و حتی در صورت رسیدن به تارگت اصلی نیز ممکن است سود چندان زیادی به شما نرسد. در صورتی که حجم معاملات شما در چنین جفت ارزهای به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند به همان میزان کارمزد معامله شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد و ممکن است در همان زمان ورود به معامله آن را در یک زیان بسیار بزرگ مشاهده کنید و همین موضوع روانشناسی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

در مواجهه با بهترین جفت ارزهای اصلی در فارکس این چالش پیش روی شما قرار خواهد داشت و به راحتی می توانید این دسته از جفت ارزها را با کارمزد های بسیار پایین حتی در بروکر های ناشناخته و یا کمتر شناخته شده معامله کنید. البته این موضوع بیشتر به دلیل حجم معاملات بسیار بالای آنها است که در نهایت منجر به رفتار مناسب تکنیکالی آن‌ها نیز خواهد شد.

  • عدم امکان تغییر قیمت بر اساس رفتار یک یا چند تریدر بزرگ

یکی از خطرات ارز دیجیتال که این روزها بسیاری از معامله‌گران را به خود درگیر کرده این است که ممکن است یک یا چند تریدر بزرگ و یا حتی یک صرافی ارز دیجیتال با ایجاد تغییراتی بر روی رفتار یک رمز ارز در یک بازه زمانی کوتاه باعث به وجود آمدن زیان بزرگی برای معامله گران شود. در چنین مواقعی اگر شما توانسته حتی روند درستی را نیز برای معامله خود در پیش بگیرید اما به احتمال زیاد حد ضرر در ارز دیجیتال فعال خواهد شد.

در بازار فارکس نیز این امکان وجود دارد که نوسانات قیمت یک جفت ارز تحت تاثیر رفتار برخی از معامله گران با دارایی های بسیار سنگین قرار بگیرد و عمل آن حتی در صورتی که شما تحلیل درستی از رو نداشته باشید برای چند لحظه معامله خود را در یک زیان بزرگ مشاهده کنید و حتی این موضوع باعث از بین رفتن درصد قابل توجهی از دارایی های شما در بازار نیز شود. در صورتی که اگر بر روی بهترین جفت ارزهای اصلی در فارکس معامله کنید چنین چالشی پیش روی شما قرار نخواهد گرفت می توانید یک معامله موفق و جذاب بر اساس استراتژی معاملاتی خود رقم بزنید.


جفت ارزهای فرعی یا کراس در فارکس


نوبت به معرفی ویژگی ها و شرایط جفت ارزهای فرعی یا کراس در فارکس می رسد. در بالا لیست جفت ارزهای فرعی و کراس را به شما معرفی کرده ایم. اگر به دنبال معامله گری بر روی این دسته از جفت ارزها در بازار فارکس می باشید نکات زیر می تواند برای شما موفقیت بیشتری را ایجاد کند.

معمولاً جفت ارزهای که یک طرف آنها ین ژاپن قرار گرفته باشد پتانسیل خوبی برای سودآوری ایجاد می نمایند و شما می توانید از آنها یک رفتار کاملا منطقی برای نوسانات مشاهده کنید که می تواند شانس موفقیت شما را در بازار به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

انجام معامله برای جفت ارزهای یورو و پوند انگلیس نیز جذابیت های خاص خود را دارد و می تواند فرصت های معاملاتی جذابی را برای شما ایجاد کند.

جفت ارزهای که در یک طرف آن ها فرانک سوئیس قرار گرفته باشد شرایط بسیار پیچیده‌ای دارند و ممکن است بسیاری از استراتژی های معاملاتی معمول در تحلیل تکنیکال بر روی آنها عمل نکند.

جفت ارزهای که در یک طرف آنها دلار نیوزیلند قرار گرفته باشد معمولاً رفتار نوسانی بسیار شدیدی را در زمان اعلام اخبار اقتصادی دارند و انجام معامله بر روی این دسته از جفت ارزها ریسک بسیار زیادی را برای شما به دنبال خواهد داشت. و توصیه می‌کنیم که از جفت ارز اصلی دلار نیوزیلند نیز برای انجام معامله حداقل در شروع ورود به بازار فارکس استفاده نکنید و اگر تسلط کامل نسبت به نحوه رفتار این ارز پیدا کردید معاملات خود را بر روی آن آغاز نمایید. به صورت کلی معامله بر روی دلار نیوزیلند ریسک بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.

ویژگی های جفت ارزهای کراس در فارکس

اما حالا سوال بسیار مهم اینجاست که جفت ارزهای کراس در بازار فارکس چه ویژگی ها و شرایطی دارند و اگر به دنبال معامله گری بر روی آنها هستیم چه شرایطی را از قبل باید در نظر گرفته باشیم. با توجه به اینکه انجام معامله بر روی بسیاری از  ارزهای فرعی یا کراس نیز در دستور کار معامله‌گران قرار می‌گیرد از این رو لازم است حتما این ویژگی ها را نیز به دقت در نظر بگیرید.

  • حجم معاملات پایین تر نسبت به اصلی ها

حجم معاملات این دسته از جفت ارزها نسبت به روز ارزهای اصلی به مراتب پایین تر از اما با این حال حجم معاملات آنها به گونه‌ای نیست که چالشی بر روی روند معاملات شما ایجاد کند و به راحتی می توانید برای انجام معامله برای آنها اقدام کنید. در واقع حجم معاملات آنها به قدری زیاد است که معمولاً دارایی کاربران معمولی تاثیری برای رفتار قیمت آنها نخواهد گذاشت و شما می توانید از این نظر بدون هیچگونه نگرانی استراتژی های معاملاتی خود را بر روی آنها پیاده سازی کنید.

  • نقد شوندگی بالا در برخی از ساعات شبانه روز

لیست جفت ارزهای فارکس  همچنین لازم به ذکر است که جفت ارزهای کراس نیز نقش شوندگی بسیار بالایی دارند و انجام معامله بر روی آنها می تواند شرایط خوبی را از نظر میزان نقدشوندگی نیز در اختیار شما قرار دهد. اما نکته بسیار مهم درباره نقدشوندگی این دسته از جفت ارزها این است که در برخی از ساعات شبانه روز مخصوصاً در ساعاتی که بازار مرتبط با ارز مورد نظر شما باز نباشد ممکن است نقدشوندگی آنها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

به عنوان مثال اگر شما در سشن معاملاتی نیویورک یا لندن به دنبال انجام معامله بر روی جفت ارزهای فرعی مربوط به دلار استرالیا باشید، نقدشوندگی جفت ارز مورد معامله شما نسبت به مواقعی که خود بازار استرالیا باز باشد به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد و بلند در این مواقع رفتار نوساناتی خیلی شدیدی را در این جفت ارزها را شاهد نخواهید بود. همچنین این موضوع باعث می‌شود تا سرعت رسیدن معامله شما به تارگت اصلی نیز تحت تاثیر قرار بگیرد. بنابراین بسیار مهم است که شما در زمان انجام معامله بر روی جفت ارزهای کراس حتماً به ساعت معاملاتی خود نیز دقت کافی داشته و جفت ارز مناسب را بر اساس این ساعت در نظر بگیرید.

  • کارمزدها به بروکر مرتبط است

نکته بعدی که درباره جفت ارزهای فرعی یا کراس باید به آن اشاره کنیم کارمزد معاملات بر روی آنها در بروکر های مختلف است. البته کارمزد معاملات بر روی این دسته از جفت ارزها نسبت به روز ارزهای اصلی به مراتب بالاتر است ممکن است شاهد روزهای بیشتری در برخی از بروکرهای ناشناخته نیز برای آنها باشید. البته لازم به توضیح است که کارمزد این دسته از جفت ارزها آنقدر نیست که چالشی برای روند معاملات شما به وجود آورد و خیلی نگرانی از این بابت نداشته باشید.

اما نکته بسیار مهمی که درباره کارمزد معاملات برای جفت ارزهای فرعی باید به آن اشاره کنیم این است که شما می‌توانید با تحلیل و آنالیز این موضوع مهم در بروکر های مختلف از خدمات بروکری استفاده کنید که شرایط بهتری را برای شما فراهم می آورد.

آیا معامله جفت ارزهای اصلی در فارکس فرصت های معاملاتی کافی خواهد داشت؟


بسیاری از معامله‌گران این سوال در ذهن خود روبرو هستند که آیا فقط می تواند جفت ارزهای اصلی را به عنوان نمودار معاملاتی خود در نظر بگیرند و دیگر سراغ سایر جفت ارزها نروند؟ واقعیت این است که انتخاب جفت ارزهای اصلی برای معامله در بازار فارکس یک فرآیند کاملا معمولی از بعد از معامله‌گران چنین رفتاری را در معاملات خود دارند. اما اگر نگران این هستید که نتوانید فرصت های معاملاتی مناسب و کافی در نمودار جفت ارزهای اصلی پیدا کنید بایستی این نگرانی را به صورت کامل برای شما از بین ببریم.

اگر شما به دنبال انجام معاملات معقول و منطقی در بازار فارکس باشید و از یک استراتژی معاملاتی بهینه شده و مناسب نیز استفاده کنید در همان نمودار قیمت جفت ارزهای اصلی می توانید فرصت های قابل توجهی را در طول هفته پیدا کرده و معاملات موفقی را نیز بر روی آنها رقم بزنید. حتی این رفتار باعث می شود تا تمرکز شما بر روی نمودار های کمتری می باشد و در نهایت این شانس را داشته باشید که در دراز مدت شناخت کافی نسبت به رفتار جفت ارز معاملاتی خود نیز پیدا کرده و در نهایت معاملات خود را بهینه تر کنید.

معاملات روی تک جفت ارز در فارکس


انجام معامله بر روی تک جفت ارز یکی دیگر از استراتژی هایی است که برخی از معامله گران آن را در پیش می گیرند. در این روش معاملاتی معامله گر نمودار سایر جفت ارزها را مورد بررسی قرار داده و تنها یک جفت ارز را به عنوان گزینه اصلی و تنها گزینه برای معامله در نظر می‌گیرد. با توجه به اینکه سوال درباره این استراتژی معاملاتی بسیار زیاد است از این رو بر آن شدیم تا نکاتی را درباره مزیت ها و معایب معاملات روی تک جفت ارز در بازار فارکس با شما در میان بگذاریم:

این استراتژی معاملاتی تعداد فرصت های معاملاتی شما را در بازار به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد و شما تنها می‌توانید از فرصت های معاملاتی ایجاد شده بر روی جفت ارز مورد نظر خودتان برای معامله استفاده کنید.

در دراز مدت شما به شناخته فوق العاده عالی درباره شرایط نوسانات قیمت جفت ارز معاملاتی خود خواهید رسید که این موضوع می‌تواند قدرت شما را در معاملات آن به میزان قابل توجهی افزایش دهد. مرور تحلیل های روزانه بر روی نمودار قیمت یک جفت ارز باعث می شود تا شما هم از این پس در صورت موافق بودن استراتژی معاملاتی نیز تنها وارد معاملات شبیه که احتمال موفقیت در آنها به میزان قابل توجهی بیشتر است. در واقع این موضوع باعث می شود تا شما خیلی سریع به تجربه معاملات قابل توجهی بر روی نمودار جفت ارز مورد نظر تان برسید که این موضوع می تواند تبدیل به برگ برنده شما در بازار فارکس و معاملات این بازار بشود.

جمع بندی

در این مقاله در سایت کانون بورس سعی کردیم تا لیست جفت ارزهای بازار فارکس را به صورت کامل به شما معرفی کرده و از آن مهمتر نکات مهم معامله گری برای آنها را نیز با شما در میان بگذاریم. اکنون شما به شناخت خوبی نسبت به بهترین جفت ارزهای فارکس رسیده و می دانید که باید معاملات خود را به سمت کدام دسته از جفت ارزها ببرید تا در نهایت هم ریسک معاملات شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند و هم بتوانید از استراتژی های معاملاتی خود نیز به بهترین شکل استفاده کنید.

واقعیت این است که بسیاری از کاربران در ابتدای ورود به بازار فارکس نکات مربوط به جفت ارزهای تعریف شده در این بازار را خیلی جدی نمی گیرند اما با این حال تجربه ثابت کرده که انتخاب یک جفت ارز مناسب برای معامله گری در این بازار اهمیت بسیار زیادی برای موفقیت معامله گران خواهد داشت. بر این اساس توصیه می‌کنیم که حتماً این نکته را از همان ابتدای روز های ورود خود به بازار فارکس در نظر بگیرید تا در نهایت چالشی از این بابت روی معاملات شما به وجود نیاید.

در انتها شما را دعوت می‌کنیم تا در بخش دیدگاه ها هر تجربه ای که از انتخاب یکی از جفت ارزهای بازار فارکس برای معامله گری را دارید با ما و سایر کاربران در میان بگذارید تا کم کم قدرت معامله گری تمام بازیگران در بازار فارکس به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. همچنین متقاضیان می‌توانند با شرکت در دوره فارکس و مطالعه مقالات آموزش رایگان فارکس میزان تسلط خود را نیز برای معاملات در این بازار به میزان قابل توجهی افزایش دهند تا در نهایت شانس موفقیت در بازار برای شما به حداکثر برسد.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: