لوگو کانون بورس

پیش بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ | بررسی سناریوهای مختلف

پیش بینی قیمت دلار در سال 1403
شما در حال مطالعه مقاله ۳۷ از ۴۲ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ چه خواهد شد؟ آیا باید منتظر روندهای صعودی و افزایش قیمت دلار در سال پیش رو باشیم یا اینکه دلار می‌تواند روند نزولی خود را در این سال شکل بدهد و همچنان امیدوار به کاهش قیمت دلار در ایران باشیم؟ در پیش بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ قرار است عوامل موثر بر قیمت آن را مورد بررسی و آنالیز قرار داده و در نهایت ارزیابی کنیم که این عوامل می‌توانند چه تاثیری روی قیمت این دارایی مهم در اقتصاد ایران داشته باشند. با توجه به اینکه قیمت دلار و روند آن می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی شرایط اقتصادی ما داشته باشد از این رو بررسی روند آن برای تمام کاربران و کاسبان در ایران اهمیت پیدا می‌کند.

در طول سال‌های گذشته دائماً در حال رشد قیمت دلار بودیم و در هر چرخه جدید روند دلار میزان صعود آن به دلیل شرایط بد اقتصادی حاکم بر کشور ما بدتر هم می‌شود. از افزایش قیمت اقلام ضروری مورد استفاده در مصارف خانگی گرفته تا اقتصاد ایران در سطح کلان همگی به روند دلار مربوط بوده و ارزیابی آن اهمیت بسیار زیادی برای اقتصاد ایران دارد. در این بین یکی از تاثیرگذاری‌های مهم روند دلار اهمیت آن در معاملات بازارهای مالی مخصوصاً بازار بورس ایران است. برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری در بازارهایی مانند بازار بورس یا بازار مسکن و حتی بازار خودرو هستند، روند دلار بیشترین اهمیت را خواهد داشت.

در سال ۱۴۰۳ چه باید کرد و باید منتظر چه روندی برای دلار باشیم؟ آیا سرمایه گذاری در دلار در طول سال جاری می‌تواند رشد قابل توجهی روی سرمایه‌های ما به دنبال داشته باشد؟ آیا با سرمایه گذاری بر روی طلا و سکه می‌توانیم از تاثیرگذاری افزایش دلار در این بازارها به سود خوبی برسیم یا بهتر است در سال جاری به دلیل روند کاهشی قیمت دلار به فکر سرمایه گذاری دیگری در ایران باشیم؟  در این مقاله در کانون بورس قرار است به تمام این سوالات پاسخ دهیم و نکات مهمی را درباره روند دلار در سال ۱۴۰۳ با شما در میان بگذاریم.

پیش بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۳

این روزها از کاسبان محلی گرفته تا سرمایه‌گذاران بزرگ در بازارهای مالی مانند بازار مسکن و بازار خودرو و بازار بورس ایران به دنبال پیش بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ هستند تا تکلیف خود را برای سال جاری بدانند. همانطور که می‌دانید موج‌های اقتصادی در ایران با افزایش قیمت دلار در بازار آغاز می‌شود و سپس این موج‌ها کم کم به سایر بازارها مانند طلا یا سکه و حتی بازار بورس و بازار مسکن انتقال پیدا می‌کند.

از سوی دیگر نگرانی‌های بسیار زیادی هم درباره روند افزایش قیمت‌ها در بازار نیز به دلیل افزایشی بودن قیمت دلار وجود دارد. قیمت کالاها در بازار ایران در طول چند سال اخیر به قدری افزایش پیدا کرده که حتی یک موج کوچک روی قیمت دلار هم می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی آنها بگذارد. ماشین‌های ایرانی که تا همین چند سال پیش با قیمت زیر ۳۰۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شد حالا به قیمت‌های بیش از یک میلیارد تومانی رسیدند و صحبت از قیمت ماشین‌های خارجی هم نمی‌توان کرد.

در آن سو وند افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن نیز به همین ترتیب بوده و شاهد نوسانات بسیار شدیدی در قیمت واحدهای مسکونی و تجاری بودیم. در این بین دو راه حل پیش روی کاربران ایرانی قرار ندارد. یا اینکه زندگی و وضعیت مالی خود را به شرایط بد اقتصادی و وندهای قیمت دلار بسپارند که این موضوع باعث می‌شود تا هر سال شرایط اقتصادی برای آنها بدتر و بدتر شود. یا اینکه با ارزیابی روند قیمت دلار و در نظر گرفتن تمهیدات لازم به فکر برون رفت از این چالش بزرگ باشند.

راه حل‌های زیادی برای برون رفت از چنین چالش‌هایی ر شرایط اقتصادی کنونی جامعه ایران وجود دارد که از آن جمله می‌توانیم به سرمایه گذاری اشاره داشته باشیم. سرمایه گذاری در بازارهای مالی مانند بازار مسکن یا بازار بورس و حتی بازار خودرو و طلا  حتی روش‌های جایگزین مانند بازار ارز دیجیتال و بازار فارکس، همگی شرایط لازم برای ون رفت از چالش‌های مربوط به افزایش قیمت دلار را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

درباره روش‌های رسیدن به درآمد دلاری در ایران در یک مقاله به صورت کامل و جامع صحبت کردیم و امیدواریم رایط جامعه ایران و کاربران ایرانی به سمت و سویی برود که حتی افزایش قیمت‌های دلار نیز دیگر آسیب اقتصادی به آنها وارد نسازد. حالا که دولت در فراهم کردن بستر لازم برای زندگی بدون دغدغه برای کاربران ایرانی ناتوان عمل کرده، این خود ما هستیم که بایستی به فکر راه چاره برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اقتصادی در شرایط کنونی باشیم.

پیش بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ در این مقاله در همین راستا انجام می‌پذیرد. در واقع سعی می‌کنیم تا نقطه نظرات موجود و سناریوهای پیش رو برای روند قیمت دلار را در سال جاری با شما در میان بگذاریم تا بتوانید از این نکات برای برنامه‌ریزی برای شرایط اقتصادی خود تا انتهای سال استفاده کنید. در اولین قدم هم باید عوامل موثر بر قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ را با هم مرور کنیم.

پیش بینی قیمت دلار در سال 1403

عوامل موثر بر قیمت دلار در سال ۱۴۰۳

سال ۱۴۰۳ با تمام فراز و نشیب‌های بسیار زیاد خود آغاز و در ابتدای سال شرایط بسیار بدی را در آن شاهد بودیم. تمهیدات دولت برای جلوگیری از نزولی شدن قیمت دلار اصلاً کارگر نبود و دائماً دلار در حال صعود و ثبت رکوردهای جدید قیمتی در تاریخچه خود بود. تاثیر افزایش قیمت دلار بر زندگی مردم هم کاملاً مشهود بود و کار به جایی رسید تا پیش بینی‌های ۷۰ تا ۹۰ هزار تومانی برای دلار یک پیش‌بینی کاملاً در دسترس محسوب می‌شد. دلار در آخرین تلاش‌های خود حتی به بیش از ۶۰ هزار تومان هم رسید و سیگنال‌های بسیار وحشتناکی را صادر کرد.

در نهایت تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری و شرایط به وجود آمده در تیرماه روند صعودی قیمت دلار قطع شده و شاهد نزول قیمت آن هستیم. در حال حاضر که در حال نگارش این مقاله هستیم قیمت دلار به کانال ۵۷ هزار تومان رسیده و نمودار قیمت دلار هم همچنان نشان از نزول آن دارد. اما در ادامه سال جاری چه خواهد شد و چه انتظاری را برای دلار در سال ۱۴۰۳ داریم؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش لازم است تا عوامل موثر بر روند قیمت دلار در طول سال جاری را با هم مرور کنیم. عواملی که هر یکی تاثیرپذیری جداگانه‌ای بر روی روند قیمت دلار خواهد داشت.

پیش بینی قیمت دلار در سال 1403

تورم ۲۵ تا ۴۰ درصدی

طبق آن چیزی که در مطبوعات به آن اشاره می‌شود دولت جدید کار خود را با میلیاردها دلار بدهی آغاز کرده است. از سوی دیگر شاهد عرضه اوراق قرضه در بازار بورس با نرخ سود ۳۸ درصدی هم بودیم. این موضوع نشان از این دارد که کسری بودجه هم در دولت جدید همراه خواهد شد. یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ مانند همیشه نرخ تورم است.

در حال حاضر شرایط اقتصادی جامعه ایران به گونه‌ای است که به هیچ وجه نمی‌توانیم انتظار یک نرخ تورم کوچک را در طول سال جاری داشته باشیم و دولت تنها می‌تواند با برخی از اقدامات خ تورم سال جاری را از پیش‌بینی‌های کنونی کمتر کند. شواهد نشان از این دارد که برای سال ۱۴۰۳ می‌توانیم نرخ تورم ۲۵ تا ۴۰ درصدی و حتی بالاتر را نیز تجربه کنیم و هر چقدر میزان نرخ تورم بالاتر رود، شرایط برای قیمت دلار بدتر شده و ارگت‌های قیمتی جدیدتری را نیز برای آن شاهد خواهیم بود.

پس اگر بخواهیم ورم را به عنوان معیار پیش‌بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ قرار دهیم، همه چیز صحبت از افزایش قیمت این ارز حیاتی در کشور ما دارد و فقط با توجه به شرایط نرخ تورم ممکن است مقدار افزایش قیمت دلار تغییر کند. در واقع تحت تاثیر تورم اقتصادی افزایش قیمت دلار در سال جاری حتمی است و تنها تحت تاثیر شرایط به وجود آمده شدت افزایش قیمت دلار خیلی بالا نرود.

کسری بودجه

یکی از مهمترین فاکتورهای اقتصادی که در طول سال‌های اخیر باعث ایجاد تغییرات شدید در روند قیمت دلار شده، کسری بودجه است. کسری بودجه باعث می‌شود تا دولت مجبور به رقم زدن اتفاقاتی نماید که در نهایت این اتفاقات باعث افزایش شدن قیمت دلار می‌شوند. بنابراین اگر شرایط کسی بودجه در اقتصاد ایران در طول سال جاری مسجل شود می‌توانیم افزایشی بودن قیمت دلار را نیز طبق آن حتمی بدانیم.

اگر سری به جراید و روزنامه‌ها زده باشید اطلاعات بسیار زیادی در این زمینه راه در دسترس خواهید داشت. حتی کار به جایی رسیده که خود دولت نیز اعلام به بدهی‌های انباشته و کسری بودجه را نیز پیشنهاد داده است. متاسفانه یکی از بدترین راه حل‌های دولت در طول چند سال اخیر برای جبران کسری بودجه چاپ پول بوده است. کسری بودجه به خودی خود می‌تواند عاملی برای شروع روند افزایشی قیمت دلار در بازار ایران باشد و اقداماتی مانند چاپ پول شدت افزایش قیمت دلار را نیز بیشتر خواهد کرد.

پیش بینی قیمت دلار در سال 1403

نوع نگاه اقتصادی دولت

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت دلار در طول سال ۱۴۰۳ نوع نگاه اقتصادی دولت به کشور است. دولت‌ها هر کدام بنا به سیاست‌هایی که در پیش می‌گیرند شرایط متفاوتی را برای اقتصاد رقم می‌زنند. البته مسلماً منظور ما این نیست که دولت جدید می‌تواند رشد اقتصادی را در جامعه رقم بزند اما به هر حال برخی از اقدامات و تصمیمات دولت می‌تواند مانع از فروپاشی‌های اقتصادی در بخش‌ها شده و افت اقتصادی را تا حدی کنترل نماید.

بسته به اینکه دولت تصمیم به یک سیاست اقتصادی انقباضی یا انبساطی در پیش بگیرد، به فکر افزایش نرخ بهره بانکی باشد یا اینکه ترجیح دهد تا پول‌ها را به سمت بخش‌های تولیدی بکشاند و نرخ خوراک پتروشیمی‌ها را کاهش دهد، اقداماتی هستند که به صورت مستقیم روی قیمت دلار نیز تاثیر خواهند گذاشت.

بررسی تاریخچه دولت‌های مشابه با دولت جدید ایران نشان از این دارد که اقدامات اقتصادی در پیش گرفته شده توسط این دولت می‌تواند عاملی برای کنترل افزایش قابل توجه قیمت دلار باشد. به این معنا که با توجه به عوامل موثر مختلف افزایشی بودن قیمت دلار را در سال ۱۴۰۳ می‌توانیم حتمی در نظر بگیریم اما ر صورت تکرار روند دولت‌های مشابه قبلی با دولت جدید ایران ممکن است این افزایش قیمت دلار کنترل شده و خیلی شاهد رشد‌های انفجاری برای دلار نباشیم.

نتایج انتخابات آمریکا

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم تاثیرگذار روی روند قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ در ایران نتایج انتخابات آمریکا است. شاید باور این موضوع برای شما سخت باشد اما نتایج انتخابات آمریکا تاثیر به مراتب بیشتری نسبت به نتایج انتخابات ایران بر روی روند قیمت دلار در بازار ایران خواهد داشت. هر چند تحت تاثیر اقدامات دستوری دولت و نتایج انتخابات جدید شاهد نزولی شدن قیمت دلار بودیم اما در صورتی که در انتخابات پیش روی آمریکا در طول سال جاری دونالد ترامپ به صندلی ریاست جمهوری آمریکا بنشیند، احتمالاً می‌توانیم روند افزایشی شدیدی را برای قیمت دلار در بازار متصور باشیم.

دولت بایدن کاری‌های پشت پرده مختلفی را با دولت ایران رقم زد و همین موضوع باعث شد تا شاهد افزایش میزان فروش نفت و افزایش درآمدهای دلاری ایران در بازار بین‌المللی باشیم. در حالی که یکی از اصلی‌ترین وعده‌های دونالد ترامپ جلوگیری از به وجود آمدن چنین شرایطی و محدود کردن هرچه بیشتر ایران در بازار بین‌المللی است. موضوع به وضوح نشان می‌دهد که انتخاب دونالد ترامپ یکی از عوامل اصلی رشد انفجاری قیمت دلار در ایران در سال جاری خواهد بود و این موضوع در حال حاضر به شدت به واقعیت نزدیک شده است.

در صورت انتخاب دونالد ترامپ به مقام ریاست جمهوری آمریکا، نقش دولت در کنترل قیمت دلار بسیار بیشتر از قبل خواهد شد. در صورت اتخاذ تصمیمات مبتنی بر گفتگوهای دوجانبه  جلوگیری از بروز چالش‌های شدید ممکن است شاهد بهبود شرایط قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ باشیم اما هرگونه اقدام متضاد با این شرایط می‌تواند نتیجه برعکس را برای روند قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ رقم بزند.

پیش بینی قیمت دلار در سال 1403

آیا دلار دستوری نزولی شده است؟

در اواخر تیر ماه سال ۱۴۰۳ هستیم و چند هفته‌ای است که قیمت دلار به بعد از انتخابات ریاست جمهوری روند نزولی به خود گرفته است. البته انتظار نزولی شدن قیمت دلار تحت تاثیر این اخبار کاملاً واقعی بود و انتظار داشتیم که چنین شرایطی برای دلار پیش بیاید. اما کاهش بی‌رویه قیمت دلار در حال حاضر به نظر شرایط طبیعی ندارد. واقعیت اینجاست که انتظار چنین کاهشی را برای قیمت دلار نداشتیم و در حال حاضر شواهد نشان از این دارد که دلار پایین‌تر از ارزش ذاتی خود در بازار معامله می‌شود.

درباره اینکه دلار به صورت دستوری پایین نگه داشته شده و روند کاهشی قیمت دلار را به صورت دستوری از سوی دولت انجام می‌پذیرد نمی‌توان اظهار نظر کرد و اطلاعات کافی در این باره نداریم. اما به هر دلیلی در حال حاضر قیمت دلار پایین‌تر از ارزش ذاتی آن معامله می‌شود و این موضوع نشان از این دارد که ه زودی می‌توانیم شاهد صعودی شدن قیمت دلار در بازار باشیم.

به خاطر داشته باشید که کاهشی شدن قیمت دلار تحت اقدامات دستوری دولت و یا رفتارهای هیجانی معامله‌گران در بازار معمولاً یک اتفاق کوتاه مدت است و بعد از گذشت مدتی دیگر چنین تاثیری را در آن مشاهده نخواهیم کرد. به همین دلیل وقتی با چنین شرایطی در روند قیمت دلار روبرو شدید بایستی سبت به آن نگاه کوتاه مدت داشته باشید و خیلی تحت تاثیر این موضوع اقدامات خود را در فرایند سرمایه گذاری در بازارهای مالی مختلف انجام ندهید. حتی فروش دلار هم در حال حاضر تصمیم خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد و تا پایان یافتن این رفتارهای هیجانی بایستی از هرگونه اقدام دور بمانیم.

آیا می توان جلو رشد دلار در سال ۱۴۰۳ را گرفت؟

عوامل موثر به هر قیمت دلار در سال جاری را با هم مرور کردیم و احتمالاً متوجه شدید که تحت تاثیر شرایط موجود افزایش قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ حتمی است و تنها تحت تاثیر شرایط خاصی ممکن است نرخ رشد قیمت دلار کمتر از تصور عادی باشد. سوال بسیار مهمی که ممکن است ذهن خیلی از کاربران را به خود مشغول کند این است که آیا می‌توان جلوی رشد قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ را گرفت یا خیر.

بیایید یک نگاه کاملاً واقع بینانه به این موضوع داشته باشیم و تحت تاثیر اطلاعات واقعی آن را تحلیل کنیم. برای اینکه یک تحلیل کاملاً واقع بینانه درباره این موضوع داشته باشیم بایستی به بررسی نسبت برابری قیمت ریال در برابر قیمت دلار بپردازیم. افزایش ارزش ریال تحت تاثیر شرایط خوب اقتصادی باعث می‌شود تا نسبت لار به ریال روند کاهشی به خود بگیرد و افزایش ارزش دلار در جهان می‌تواند نتیجه برعکس برای این وضو داشته باشد و باعث افزایش قیمت دلار به ریال در بازار ایران شود.

این مهم به وضوح نشان می‌دهد که رسیدن به شرایطی که تحت آن افزایش ارزش ریال نسبت به افزایش ارزش دلار در جهان بیشتر شود بسیار سخت خواهد و نیاز به یک برنامه چندین ساله و اقدامات فوق العاده حرفه‌ای دارد. حتی اگر دولت کنونی ایران به دنبال رسیدن به چنین هدفی هم باشد نمی‌تواند آن را در طول یک سال به واقعیت تبدیل نماید.

تنها اتفاقی که از سوی دولت می‌تواند در این باره رقم بخورد این است که شاهد متر شدن میزان افت ارزش ریال در بازار باشیم که این موضوع می‌تواند شتاب رشد قیمت دلار به ریال را در سال ۱۴۰۳ تا حدی کنترل کند.

دقت داشته باشید که نتیجه این تحلیل و پیش‌بینی اهمیت بسیار زیادی برای رمایه‌گذاری برای کاربران ایرانی دارد و روی اقدامات آنها برای خرید و فروش و رخدادهای مهم اقتصادی تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. به هر حال شما می‌بایستی بررسی‌های جداگانه و شخصی را در این باره انجام دهید و در نهایت تصمیم بگیرید که نسبت برابری دلار آمریکا به ریال ایران در سال ۱۴۰۳ چه روندی را طی خواهد کرد.

پیش بینی قیمت دلار در سال 1403

سناریو احتمالی دلار در سال ۱۴۰۳

بد نیست تا در انتها به بررسی سناریوی احتمالی دلار در سال ۱۴۰۳ نیز بپردازیم. سناریویی که تحت تاثیر عوامل مختلف ممکن است شرایط متفاوتی به خود بگیرد. به عنوان مثال در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود می‌توانیم انتظار یک رشد شارپی را برای قیمت دلار در ایران داشته باشیم که این موضوع سناریوهای محتمل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در حال حاضر محتمل‌ترین سناریو برای روند قیمت دلار این است که در طول چند ماه باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌توانیم شاهد یک رشد معمولی و با شیب کم برای دلار شاهد باشیم و در بسیاری از مواقع نیز قیمت دلار روند رنجی به خود بگیرد. در صورتی که دونالد ترامپ به عنوان ریاست جمهوری آمریکا شناخته شود می‌توانیم شاهد آغاز رشد شارپی قیمت دلار در بازار باشیم و این موضوع می‌تواند باعث افزایش ۳۰ تا ۶۰ درصدی قیمت دلار در بازار ایران شود.

در ادامه نیز تحت تاثیر اقدامات دولت و تصمیمات دولتی در باره مذاکره با آمریکا و یا سر باز زدن از مذاکره با آمریکا می‌توانیم سناریوی محتمل بر روند قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ را پیش بینی کنیم.

حتما بخوانید: حد سود و ضرر چیست؟

جمع بندی

به پیش بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ پرداخته و عوامل موثر بر قیمت دلار را به صورت کامل برای شما تشریح کردیم. با توجه به این اطلاعات حالا می‌توانید یک نگاه کاملاً حرفه‌ای نسبت به شرایط قیمت دلار در بازار داشته باشید و درباره روند این ارز تصمیم گیری منطقی انجام دهید. همچنین اگر به دنبال سرمایه گذاری در بازارهای مالی و یا خرید ک کالای ارزشمند هستید می‌توانید از این اطلاعات بهره ببرید و با ارزیابی شخصی خود در نهایت تصمیم خود برای روند قیمت دلار را بگیرید. تلاش ما در مجموعه کانون بورس همیشه ارائه اطلاعات دقیق و واقع بینانه به کاربران بوده است و در این مقاله نیز سعی کردیم تا چنین شرایطی را برای شما عزیزان رقم بزنیم.

کاربرانی که به دنبال آموزش بورس و یا وزش روش‌های رسیدن به درآمد دلاری مانند معاملات بازار ارز دیجیتال و فارکس هستند می‌توانند با شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال یا دوره آموزش فارکس مهارت‌های خود را در این زمینه افزایش داده و به دنبال یک سرمایه گذاری جذاب در بازارهای مالی باشید. همچنین در این دوره‌ها سعی می‌کنیم تا نحوه پیش‌بینی قیمت دلار را نیز با کاربران خود در میان بگذاریم تا آنها بتوانند یک سرمایه گذاری جذاب در بازارهای مالی برای خود رقم بزنند.

در انتهای مقاله همچنین از شما دعوت می‌کنیم اگر دیدگاهی نسبت به روند قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ دارید و یا نقطه نظری در این باره در این مقاله بررسی نشد حتماً دیدگاه‌ها و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. بی صبرانه منتظر شنیدن نظرات تمام کاربران ایرانی درباره روند قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ هستیم.

سوالات متداول

عوامل موثر بر قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ چیست؟

نرخ تورم و شرایط اقتصادی ایران و همچنین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را می‌توان از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ در نظر گرفت.

دلار در سال ۱۴۰۳ چه روندی خواهد داشت؟

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه ایران انتظار صعودی بودن قیمت دلار را در سال ۱۴۰۳ داریم.

آیا می‌توان جلوی رشد قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ را گرفت؟

با توجه به اقدامات دولت تا حدی می‌توان مانع از رشد شارپی قیمت دلار در سال پیش رو شد اما می‌توان به صورت کامل مانع از رشد قیمت دلار شد.

قیمت دلار در انتهای سال ۱۴۰۳ چه خواهد شد؟

بسته به شرایط موجود ممکن است رشد ۳۰ تا ۷۰ درصدی را در روند قیمت دلار در تا انتهای سال ۱۴۰۳ شاهد باشیم.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: