ضمن تبریک سال نو، به اطلاع می رساند از تاریخ 26 اسفند ماه 1402 لغایت 25 فروردین ماه 1403، تمامی کلاس های حضوری کانون بورس برگزار نخواهند شد.
لوگو کانون بورس
نوروز مبارک

رتبه بندی ارزهای دیجیتال در بازار و معرفی بهترین سایت ها

رتبه بندی ارزهای دیجیتال

با رتبه بندی ارزهای دیجیتال در بازار و اهمیت شناخت این رتبه بندی برای سرمایه گذاری در این بازار با شما همراه هستیم. سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با چالش‌های بسیار زیادی همراه است و در این بین تریدرها و سرمایه‌گذاران به دنبال استفاده از روش‌ها و عوامل مؤثر مختلف هستند تا این سرمایه گذاری را برای خود بهتر و کم دردسرتر نمایند. از این رو تمام تلاش ما در مجموعه کانون بورس نیز ارائه بهترین مطالب آموزشی در بخش آموزش رایگان ارز دیجیتال و معرفی رمز ارزها برای شما عزیزان است. برای موفقیت در این بازار و این سرمایه گذاری باید با انواع ارز دیجیتال و شرایط آنها به خوبی آشنا باشید که شناخت رتبه بندی ارزهای دیجیتال نیز یکی از این موارد است.

در سایت رتبه بندی ارزهای دیجیتال می‌توانید این رتبه بندی ها را بر اساس فاکتورهای مختلف مشاهده کنید. با شما همراه هستیم تا آخرین رتبه بندی ارزهای دیجیتال از ۱ تا ۱۰۰ در معتبرترین منابع مرور کرده و از آن گذشته اطلاعات کاملی درباره سایت ها و منابع معتبر ارائه کننده این اطلاعات نیز ارائه کنیم. اطلاع از موارد درج شده در این مقاله بری درک هر چه بهتر بازار و یک سرمایه گذاری ایدئال‌تر بسیار لازم است. با ما همراه باشید.

راهنمای مطالعه نمایش

 

چرا رتبه بندی ارزهای دیجیتال در بازار اهمیت دارد؟

رتبه بندی ارزهای دیجیتال

رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال را می‌توان بر اساس فاکتورهای مختلفی انجام داد. آخرین رتبه بندی ارزهای دیجیتال را نیز می‌توانید در کمتر از چند ثانیه در سایت های معتبر و مربوط پیدا کرده و مشاهده کنید؛ اما قبل از همه این‌ها باید بررسی کنیم که شناخت پیدا کردن نسبت به این رتبه بندی چه اهمیتی برای سرمایه گذاری در این بازار دارد و چرا باید این رتبه بندی را بشناسیم؛ بنابراین ابتدا به اهمیت خود این رتبه بندی می‌پردازیم و سپس تأثیر آن در سرمایه گذاری شما را نیز بررسی خواهیم کرد.

رتبه بندی ارزهای دیجیتال در بازار از این نظر اهمیت دارد که می‌تواند تبدیل به معیاری برای موفقیت رمز ارزها نیز شود. از این گذشته روی میزان محبوبیت و تعداد کاربران یک رمز ارز نیز تأثیر مستقیم خواهد داشت. برای اینکه این موضوع را درک کنید، یک مثال بسیار ساده را با شما در میان می‌گذاریم. آیا نام ارز دیجیتال یرن فاینناس را شنیده‌اید؟ این رمز ارز البته برای کاربران دیمی بازار رمز ارزها و کسانی مکه علاقه زیادی به گشت و گذار در میان انواع مختلف آنها دارند، ممکن است ارز دیجیتال آشنایی باشد، اما نکته جالبی درباره آن وجود دارد.

این راز دیجیتال در حال حاضر با قیمت کمی بالاتر از ۱۹۰۰۰ دلاری در حال معامله است. قیمت آن تقریباً بیش از ۶ برابر قیمت اتریوم (دومین ارز دیجیتال برتر جهان بعد از بیت کوین) می‌باشد؛ اما شنیده‌ها از آن بسیار اندک است و کسی تمایل زیادی هم به سرمایه گذاری روی آن ندارد. البته دلایل منطقی برای افزایش قیمت این رمز ارز وجود دارد که باید بررسی شود. این ارز دیجیتال با این قیمت گزاف در حال حاضر در حال نوسان در میان رتبه های ۱۲۰ تا ۱۳۰ جهان است. جایی که اصلاً بسیاری از تریدها و سرمایه‌گذاران به آن نگاه هم نمی‌کنند. با وجود این قیمت بالا حجم سرمایه گذاری روی آن در طول هر ۲۴ ساعت تنها ۳۷ میلیون دلار است.

این مهم نشان می‌دهد که رتبه یک ارز دیجیتال در بازار می‌تواند تأثیر بسیار زیادی حتی بیشتر از قیمت و سایر فاکتورهای مؤثری بر روی محبوبیت در بازار داشته باشد. شاید اگر هیچ رتبه بندی وجود نداشت، در حال حاضر کاربران بعد از بیت کوین در حال صحبت درباره یرن فاینناس بودند تا اتریوم.


تأثیر رتبه بندی ارزهای دیجیتال در سرمایه گذاری روی آنها


اما نوبت به بررسی تأثیر رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال در روند سرمایه گذاری کاربران می‌رسد. اینکه آخرین رتبه بندی ارزهای دیجیتال چقدر می‌تواند در انتخاب ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری به کار شما بیاید، موضوع مهمی است که با هم بررسی می‌کنیم.

رتبه بندی ارزهای دیجیتال

فاکتورهای مختلفی برای انتخاب یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری وجود دارد که هر یک از این فاکتورها اهمیت خاص خود را داشته و باید در زمان انتخاب به آنها دقت شود.

  • ارزش بازار رمز ارزها
  • تعداد سکه های در گردش
  • میزان محبوبیت رمز ارزها
  • تعداد کاربران سرمایه گذار بر روی ارز دیجیتال مورد نظر
  • حجم معاملات ۲۴ ساعته
  • کاربردها و مزیت‌ها

از میان این موارد به جز کاربردها و مزیت‌ها بقیه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم می‌توانند تابعی از رتبه بندی ارزهای دیجیتال در بازار باشند. دقت کنید که رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس قیمت بیشتر برای چینش سبد سرمایه اهمیت دارد و بهتر است خیلی از روی قیمت رمز ارزها را مقایسه نکنید؛ زیرا مثالی که در بالا مرور کردیم، نشان می‌دهد که قیمت به تنهایی به هیچ وجه نمی‌تواند معیار مناسبی برای انتخاب یک ارز دیجیتال ایدئال باشد.

با توجه به این تاثیرها پر واضح است که لیست رتبه بندی رمز ارزها را باید بسیار مهم تلقی کنیم؛ زیرا عدم دقت به آنها ممکن است ما را در دام هایی بیندازد که خودمان نیز از آنها بی خبر هستیم. رتبه رمز ارزها در بازار را می‌توان کمی شبیه به رتبه سایت ها در گوگل دانست. سایتی که رتبه ۱ را در جستجوی گوگل داشته باشد، مسلما ترافیک بیشتری داشته و کاربران بیشتری را نیز به خود اختصاص می‌دهد. همین امر باعث بالا رفتن میزان محبوبیت آن شده و در نتیجه فروش بیشتری را نیز برای صاحب سایت رقم می‌زند. همین امر در بازار ارزهای دیجیتال نیز با کمی تفاوت در حال تکرار شدن است. بیشتر کاربرانی که وارد گوگل می شوند، در همان لینک ها ابتدایی به مقصود خود رسیده و تمایلی به رفتن به سایر سایت ها نخواهند داشت. در بازار رمز ارزها نیز اکثر سرمایه ها بر روی رمز ارزهای برتر قرار می‌گیرد و این مهم می‌تواند یک جهت دهی مناسب برای سرمایه گذاری شما تلقی گردد که باید به آن دقت کافی داشته باشید.

مزیت‌های رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال


اما مزیت رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال برای کاربران چیست و شناخت رتبه بندی رمز ارزها بر اساس فاکتورهای مختلف مانند قیمت چه اهمیتی دارد؟ احتمالاً در ذهن خود می‌توانید تا حدی مزیت‌های شناخت این رتبه بندی را تداعی کنید. در ادامه با تشریح عوامل مؤثر بر رتبه بندی رمز ارزها در بازار بهتر درک خواهید کرد که این رتبه بندی چه مزیت‌هایی دارد؛ اما برای اینکه ذهن شما را از همین ابتدا به سمت سرمایه گذاری های مطمئن سوق داده باشیم، لازم است تا برخی از این مزیت‌ها را با شما در میان بگذاریم.

رتبه بندی ارزهای دیجیتال

به عنوان یک مزیت بزرگ باید به امکان مشاهده نور چشمی های بازار اشاره کنیم. در حال حاضر بیت کوین بالاترین حجم معاملات را در میان رمز ارزها دارد. هر چند رمز ارزها بر اساس حجم معاملات رتبه بندی نمی‌شوند، اما شواهد نشان می‌دهد که این رتبه بندی ها معمولاً با حجم معاملات آن رابطه مستقیم و نزدیکی دارد. از این رو با مشاهده رتبه بندی رمز ارزها در واقع شما در حال مشاهده رمز ارزهایی هستید که بیشتر سرمایه‌گذاران بزرگ سرمایه های خود را روی آنها قرار می‌دهد. موهبتی که در سایر بازارهای مالی کمتر در دسترس شما قرار دارد. در بازار فارکس یا بازار بورس معمولاً برای پی بردن به این موضوع نیاز است تا مسائل مختلفی مورد بررسی قرار گیرد که در برخی از مواقع نیز این بررسی نتیجه درستی به بار نمی‌نشاند.

مزیت دوم مشاهده رتبه بندی ارزهای دیجیتال این است که امکان روبرو شدن با تقلب در بازار را برای شما کم می‌کند. البته خیلی از کاربران علاقه دارند که در رتبه های ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ به دنبال رمز ارزهای مناسب برای سرمایه گذاری باشند. این رمز ارزها جدای از تمام مزیت‌ها و معایب، سرمایه‌گذاران را در معرض یک خطر بزرگ قرار می‌دهند. هیچ تضمینی برای تقلبی بودن یا نبودن آنها وجود نداشته و ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور شاهد از بین رفتن کامل آنها باشید. اتفاقی که برای ارزهای دیجیتال با رتبه بالا کمتر رخ می‌دهد. در واقع با این رتبه بندی خود بازار به شما نشان می‌دهد که کدام رمز ارزها می‌توانند ریسک بیشتری به سرمایه گذاری شما وارد سازند.

همچنین دقت کنید که رتبه بندی های صورت گرفته بر اساس فاکتورهای مختلف مانند رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس قیمت نیز می‌تواند اطلاعات خوبی برای انتخاب بهترین ها در اختیار شما قرار دهد. برای مثال شما می‌توانید ابتدا بهترین های بازار را شناسایی کرده و سپس با رتبه بندی آنها بر اساس قیمت، ارزان ترین گزینه ها را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

فاکتورهای مؤثر بر رتبه بندی ارزهای دیجیتال در بازار


برای شناخت هرچه بهتر شرایط رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال لازم است تا فاکتورهای مؤثری بر آن را برای شما بازگو کنیم. همان‌طور که می‌دانید سایت های مختلفی برای این منظور وجود دارد که هر کدام اعتبار خاص خود را دارد؛ اما برای یک دست شدن همه اطلاعات درباره این بازار، معمولاً شاهد استفاده از یک فرایند برای تعیین رتبه بندی رمز ارزها هستیم. به همین دلیل است که می‌توانید از منابع معتبر مختلف برای مشاهده این رتبه بندی استفاده کنید.

رتبه بندی ارزهای دیجیتال

خیلی از کاربران بر این باورند که رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس قیمت انجام می‌پذیرد، اما این‌طور نیست. هر چند قیمت رمز ارزها نیز در تعیین این رتبه ها تأثیر مستقیم دارد، اما در واقع فاکتورهای مختلفی در کنار هم قرار می‌گیرد تا علاوه بر شرایط موجود یک ارز دیجیتال در بازار، شرایط ابتدایی و اصلی در نظر گرفته شده برای آن از سوی تیم توسعه دهنده نیز در این رتبه بندی دخیل باشد. به همین دلایل است که معمولاً بعد از چند رتبه ابتدایی قیمت رمز ارزها در رتبه های بالا با نوسانات زیادی همراه است و ممکن است قیمت ارز دیجیتال رتبه ۱۰ و ۱۱ زمین تا آسمان باشد.

دقت کنید که در ادامه و بد از بررسی عوامل مؤثر بر تعیین رتبه بندی رمز ارزها در بازار بهتر است از اطلاعات سایت هایی استفاده کنید که از همین روند استفاده کرده باشند. در غیر این صورت ممکن است تحلیل شما از انتخاب رمز ارزهای مناسب اشتباه از آب در بیاید. البته در ادامه معتبرترین سایت رتبه بندی ارزهای دیجیتال را نیز به شما معرفی خواهیم کرد تا از این نظر نیز چالش خاصی نداشته باشید.

  • قیمت ارز دیجیتال

به عنوان یکی از اصلی ترین و مهم‌ترین عامل مؤثر در رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال باید به قیمت رمز ارزها اشاره کنیم. البته که قیمت به صورت مستقیم عامل تعیین رتبه رمز ارزها نیز و رتبه بندی ارزهای دیجیتال در بازار در نهایت فاصله زیادی با رتبه بندی آنها بر اساس قیمت دارد. این مهم به دلیل سایر عوامل مؤثری خواهد بود. به همین دلیل است که اگر رتبه های ۱ تا ۱۰۰ رمز ارزها را مشاهده کنید، شاهد قیمت های بسیار متنوعی برای آنها خواهید بود.

قیمت یک ارز دیجیتال در میان کاربران تبدیل به عاملی برای سرمایه گذاری روی آنها شده است. یک تصور اشتباه که چالش‌های زیادی را نیز به دنبال داشته است. قیمت رمز ارزها تحت تأثیر عوامل مختلفی تعیین می‌شود. برای مثال اگر به دنبال خرید بیت کوین باشید باید بدانید که این رمز ارز به گونه‌ای توسعه پیدا کرده تا قیمت آن در یک روند رو به رشد قرار گیرد؛ اما این شرایط برای همه ارزها در نظر گرفته نشده است. به عنوان نمونه ارز دیجیتال ترون شرایطی دارد که به این زودی ها نباید شاهد افزایش قیمت زیاد آن باشید. از این رو در نظر گرفتن قیمت به عنوان عاملی اصلی برای رتبه بندی ها رمز ارزها به هیچ وجه نمی‌تواند فاکتور خوبی باشد.

  • تعداد سکه های در گردش

دومین عامل مؤثر در رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال تعداد سکه های در گردش تعیین شده در شبکه آنها است. عاملی که پاسخ تمام چالش‌های ذهنی شما درباره شرایط رتبه بندی ارزها را در خود دارد. این عامل است که باعث می‌شود تا برای مثال رتبه های ۱۰ و ۱۱ با وجود پشت سر هم بودن فاصله قیمتی بسیار زیادی داشته باشند.

رتبه بندی ارزهای دیجیتال در بازار با در نظر گرفتن تعداد سکه های در گردش شرایط بسیار جالبی را برای آنها رقم می‌زند. این امر باعث می‌شود تا بدانید که لزوماً قرار گرفتن یک ارز دیجیتال در رتبه های بالا نشانه بالا بودن کیفیت سرمایه گذاری روی آن نیست. اگر ارز دیجیتالی را دیدید که رتبه بسیار بالایی دارد اما از نظر قیمت خیلی پایین است، احتمالاً تعداد سکه های در گردش بسیار زیادی برای آن تعریف شده و برای سرمایه گذاری باید دقت زیادی روی آن داشته باشید.

دقت کنید که در بازار ارزهای دیجیتال قیمت و تعداد سکه های در گردش رابطه معکوس با یکدیگر دارند. هر چقدر تعداد سکه های در گردش یک رمز ارز کمتر باشد، احتمالاً افزایش قیمت آن بسیار بیشتر خواهد بود. به همین دلیل است که رمز ارز یرن فاینناس با قیمت بیش از ۱۹۰۰۰ دلاری رتبه پایین دارد؛ زیرا تعداد سکه های در گردش تعیین شده برای آن تنها ۷۲۰۰۰ سکه است.

به عنوان یک نکته مهم سرمایه گذاری باید بدانید که:

به غیر از بیت کوین که شرایط متفاوتی نسبت به آلت کوین ها دارد، نه بالا بودن زیاد تعداد سکه های در گردش شرایط خوبی برای سرمایه گذاری روی رمز ارز ایجاد می‌نماید. نه پایین بودن خیلی زیاد و غیرطبیعی آنها. رمز ارزهایی در این باره عملکرد بهتری دارند که تعداد سکه های در گردش متعادلی برای آنها تعریف شده است.

همین طور در نظر داشته باشید که:

در نظر گرفتن تعداد سکه ها برای یک ارز دیجیتال با اهداف خاصی است و تیم توسعه دهنده از این طریق به دنبال رسیدن به شرایط خاصی می‌باشد. این فاکتور می‌تواند معیار خوبی باشد تا بدانید که یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و افزایش قیمت توسعه پیدا کرده یا مقاصد دیگری از تعریف آن در بازار در نظر گرفته شده است.
  • ارزش بازار

در نهایت باید به این نکته برسیم که رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال در بازار بر اساس فاکتوری به نام ارزش بازار تعیین می‌شود که از حاصل شرب لحظه ای قیمت هر رمز ارز در تعداد سکه های در گردش آن به دست می آید. آخرین رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر این اساس را نیز می‌توانید در سایت های معتبر مشاهده کنید؛ اما قبل از آن لازم است تا نکات مهمی را درباره این روش رتبه بندی ارزها با شما در میان بگذاریم.

با توجه به رابطه مستقیم هر دو قیمت و تعداد سکه های در گردش با ارزش بازار یک رمز ارز، بنابراین هر چقدر هر دو این عوامل بالا رفته و افزایش یابند، شاهد افزایش ارزش بازار آن رمز ارز و افزایش رتبه آن نیز خواهیم بود.

اما دقت کنید که خود قیمت و تعداد سکه های در گردش یک ارز دیجیتال رابطه معکوس با هم دارند. از این رو اینگونه نیست که یکی از این دو عامل یا هر دو آنها بی مهابا افزایش پیدا کند؛ زیرا با افزایش هر یک دیگری با چالش روبرو شده و کاهش پیدا می‌کند.

ارز دیجیتالی که در رتبه های بالا قرار دارد اما قیمت آن بسیار پایین است، عینی تعداد سکه های در گردش زیادی برای آن تعریف شده است. این دسته از رمز ارزها معمولاً برای کاربردهایی بسیار خاص تعریف شده اند و برای رسیدن به قیمت های خیلی زیاد نباید روی آنها حساب کنید. این رمز ارزها البته ممکن است اعتبار خوبی داشته باشند و در دراز مدت یک سود نسبی مناسب را برای شما به ارمغان بیاورند.

ارزهای دیجیتالی که قیمت خیلی بالایی دارند اما رتبه آنها در بازار بسیار بد است، آنهایی هستند که تعداد سه های در گردش خیلی کمی برای آنها تعریف شده است. این دسته از رمز ارزها را باید با دقت بالا برای سرمایه گذاری انتخاب کنید؛ زیرا سرمایه‌گذاران بزرگ خیلی راغب به تمرکز روی آنها نبوده و به همین دلیل ممکن است با خطراتی همراه شوند.

رتبه بندی ارز های دیجیتال

هم چنین دقت کنید که برای همه نه اما بسیاری از رمز ارزها به مرور تعداد سکه های در گردش با آزاد سازی یا استخراج افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل رفته رفته ممکن است با افزایش تعداد سکه ها قیمت آنها کمتر شود. البته اگر رشد خود در بازار را ادامه ندهند. به همین دلیل است که رسیدن قیمت رمز ارزهایی مانند دوج کوین و شیبا اینو به ۱ دلار نیز چالش سنگینی برای آنها محسوب می‌شود. هم چنین از اصلی ترین دلایل پایین ماندن قیمت ارزهای دیجیتالی مانند ریپل و ترون نیز می‌تواند به همین موارد اشاره کرد.

با این توضیحات باید یک استدلال خیلی خوب دیگر را نیز به بررسی ها و ارزیابی های خود در بازار رمز ارزها اضافه کنید. در حال حاضر بیت کوین در حدود ۱۹ میلیون سکه در گردش دارد و قیمت آن در حدود ۴۰۰۰۰ دلار است. این امر باعث شده تا ارزش بازار فعلی آن در حدود ۷۷۰ میلیارد دلار باشد. با در نظر گرفتن این موضوع این استدلال به تحلیل های شما در بازار اضافه خواهد شد

فرض کنید ارز دیجیتالی ۱۰۰ میلیارد سکه در گردش داشته باشد. اگر قیمت این ارز دیجیتال به ۱ دلار برسد، ارزش بازار آن به ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده و با رسیدن قیمت آن تنها به ۸ دلار ارزش بازار آن از بیت کوین نیز پیشی می‌گیرد. با توجه به اینکه چنین امری برای یک ارز دیجیتال تازه‌وارد آن هم با این تعداد سکه بسیار سخت و تقریباً غیرممکن است پس اینکه یک ارز دیجیتالی با این شرایط را بخرید و انتظار داشته باشید که در طول یک سال قیمت آن به ۱۰ دلار برسد، کاملاً غیرمنطقی خواهد بود. درباره این نکته تحلیل اگر سوالی دارید، در بخش دیدگاه ها از ما بپرسید.


بهترین سایت رتبه بندی ارزهای دیجیتال


نوبت به معرفی بهترین سایت رتبه بندی ارزهای دیجیتال می‌رسد. دقت داشته باشید که با توجه به اینکه بازار رمز ارزها به صورت متمرکز مدیریت نمی‌شود، هیچ مرجع رسمی و متمرکزی برای ارائه اخبار و اطلاعات مربوط به این بازار وجود ندارد و تمام منابع و سایت های در دسترس به صورت جوش و برای رسیدن به اهداف مالی به دنبال ارائه مطالب و اخبار مربوط به این بازار هستند. با توجه به اینکه این امکان وجود دارد که این سایت ها برای افزایش میزان درآمد و دریافت مبالغ هنگفت گفت حتی به تبلیغات برخی از رمز ارز های نامعتبر نیز بپردازند، از این رو حتماً بایستی در هنگام استفاده از اطلاعات مربوط به یک سایت دقت کافی داشته باشید و هرگز سراغ سایت های ناشناخته و با اعتبار پایین نروید.  استفاده از خدمات و اطلاعات سایت های معتبر و شناخته شده باعث می‌شود حداقل شما اطمینان کافی نسبت به درست بودن این اطلاعات داشته باشید.

رتبه بندی ارز های دیجیتال

برای رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال نیز سایت های بسیار زیادی در اینترنت در دسترس شما است که هر کدام از این سایت ها بر اساس فاکتورهای معرفی شده در بالا اقدام به ارائه لیست رتبه بندی رمز ارزها نموده‌اند. البته شواهد و قرائن نشان می‌دهد که اکثر رمز ارز های قرار گرفته در لیست این رتبه بندی یکسان و مشابه یکدیگر بوده و عملاً خیلی تفاوت زیادی میان آنها وجود ندارد؛ اما با این حال وجود چند تفاوت نیز نشان از این دارد که اقدامات این سایت ها برای دریافت اطلاعات لازم برای رتبه بندی ارز های دیجیتال با یکدیگر متفاوت بوده و از این نظر نتایج آنها نیز تفاوت‌هایی با هم دارد. به عنوان مثال رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس قیمت در سایت های مختلف ممکن است درصد ارز دیجیتال برتر تنها در ۵ تا ۶ مورد متفاوت باشد. این تفاوت ها نیز بیشتر در رمز ارزهای ناشناخته بوده و معمولاً ارزهای دیجیتال معروف و معتبر چنین شرایطی ندارند.

در حال حاضر در میان سایت های مختلف ارائه دهنده اطلاعات و اخبار مربوط به رمز ارزها و همچنین رتبه بندی ارزهای دیجیتال دو سایت  کوین مارکت کپ و کوین جکو معروف ترین و معتبرترین آنها هستند که اکثر کاربران و تحلیلگران بزرگ در سرتاسر جهان از اطلاعات این سایت ها برای بررسی و تحلیل های خود استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه تعداد کاربران این سایت ها بیشتر از سایر منابع  موجود در اینترنت است، عملاً اطلاعات ارائه شده از سوی آنها نیز عملاً تاثیر بسیار زیادی روی بازار داشته و می‌تواند به عنوان اطلاعات اصلی و معتبر از آنها استفاده کرد.

به شما نیز توصیه می‌کنیم که برای مشاهده لیست برترین ارز های دیجیتال موجود در بازار حتماً از خدمات همین دو سایت استفاده کرده و خیلی سراغ منابع دیگر نروید. از این گذشته امکانات دیگری نیز در این سایت ها در دسترس شما قرار دارد که در ادامه به تشریح برخی از این اطلاعات می‌پردازیم. فراموش نکنید که اعتبار اطلاعات برای تحلیل بازارهای مالی اهمیت بسیار زیادی دارد و در صورت عدم دقت به آن حتی با استفاده از بهترین استراتژی ها نیز نمی‌تواند موفقیت شما را در این بازارها تضمین نماید.

رتبه بندی ارزهای دیجیتال در کوین مارکت کپ


رتبه بندی ارز های دیجیتال

از میان انواع سایت رتبه بندی ارزهای دیجیتال سایت کوین مارکت کپ یکی از بهترین ها است که در کنار رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال امکانات بسیار متنوع دیگری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید با استفاده از این امکانات شرایط به مراتب بهتری را برای تحلیل رمز ارزها در اختیار داشته باشید. از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین امکانات در دسترس است برای کاربران و تحلیلگران بازار رمز ارزها در سایت کوین مارکت کپ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱- امکان مشاهده آخرین رتبه بندی ارزهای دیجیتال را در دسترس دارید و از این طریق می‌توانید در انتخاب رمز ارزهای مناسب برای سرمایه گذاری اقدام کنید.

۲- امکان مشاهده رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس قیمت را نیز در اختیار خواهید داشت و می‌توانید ارزهای دیجیتال ارزان قیمت را نیز برای سرمایه‌ گذاری از این طریق انتخاب کنید.

۳-  همچنین می‌توانید با استفاده از خدمات این سایت  انواع ارز دیجیتال در دسته بندی های مختلف را در کنار یکدیگر مشاهده کنید. به عنوان مثال برای مشاهده ارزهای دیجیتال حوزه متاورس،  ارزهای دیجیتال حوزه NFT،  ارزهای دیجیتال حوزه وب ۳ و هر پلتفرم و کاربرد دیگری که می‌شناسید می‌توانید سایت CoinMarketCap را باز کنید.

۴- امکان باز کردن یک پرتفوی برای مدیریت رمز ارزهای خریداری شده به صورت کامل رایگان را نیز در اختیار خواهید داشت که می‌تواند شرایط سرمایه گذاری شما را در این بازار به مراتب بهتر کند.

۵- تمام رمز های موجود در بازار در این سایز شده و شما می‌توانید اطلاعات کامل و جامعی درباره آنها را در اختیار داشته باشید. اطلاعاتی مانند تاریخچه قیمتی، نمودار قیمت، تیم توسعه دهنده رمز ارز مورد نظر، سایت اصلی، کاربردها و ویژگی ها، شرایط توسعه و عرضه اولیه رمز ارز مورد نظر، صرافی های عرضه کننده ارز دیجیتال مورد نظر و اطلاعات کامل و جامع دیگری از این قبیل را می‌توانید در این سایت در اختیار داشته باشید.

۶- امکان مشاهده ارزهای دیجیتال تازه به بازار وارد شده نیز در اختیار خواهید داشت.

۷- تغییرات قیمت ۲۴ ساعته ارزهای دیجیتال و همچنین حجم معاملاتی آنها در صرافی های مختلف را نیز مشاهده می‌کنید.

۸- تمام اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال را به راحتی و از معتبرترین منابع در همین سایت در اختیار خواهید داشت.

سایت کوین مارکت کپ یکی از بهترین و مرجع‌ترین سایت ها در بازار ارز دیجیتال از که استفاده از اطلاعات آن برای تمام کاربران لازم و ضروری می‌باشد. بسیاری از سایت های دیگر از جمله سایت های ایرانی سعی کردند تا اطلاعات مربوط به سایت را برای شما ترجمه کرده و یا آن را به نحو دیگری به شما ارائه نمایند که به هیچ وجه توصیه به استفاده از خدمات چنین سایت ‌هایی نداشته و توصیه می‌کنیم حتماً اطلاعات فاندامنتالی مورد نیاز برای تحلیل ارز های دیجیتال را از خود این سایت دریافت کنید. در ادامه برای معرفی رتبه بندی ارزهای دیجیتال نیز ملاک اصلی ما اطلاعات درج شده در سایت کوین مارکت کپ خواهد بود. همچنین شما می‌توانید تمام ترفندها و اطلاعات مورد نیاز درباره سایت را در مقاله آموزش ترفندهای سایت کوین مارکت کرد در اختیار داشته و روند استفاده از این اطلاعات را نیز مشاهده کنید.

رتبه بندی ارزهای دیجیتال در سایت کوینجکو


رتبه بندی ارز های دیجیتال

همچنین دیگر سایت رتبه بندی ارزهای دیجیتال سایت کوینجکو می‌باشد که احتمالاً با آن نیز آشنا هستید. کوینجکو نیز در حد و اندازه‌های خود در بازار رمز ارزها در میان کاربران معروف شده است. هر چند پیشنهاد خود ما استفاده از خدمات کوین مارکت کپ است اما با این حال این سایت نیز جایگاه مناسبی داشته و کاربران زیادی را به خود اختصاص داده است. علاوه بر رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال از آن می‌توانید برای ساری موارد نیز استفاده کنید. این سایت در همان صفحه اول خود آخرین رتبه بندی ارزهای دیجیتال را به شما نشان می‌دهد. از این رو در این باره چالش زیادی نخواهید داشت. هم‌چنین تنوع بسیار زیادی از انواع ارز دیجیتال نیز در این سایت قابل مشاهده است.

جالب است که تقسیم بندی ارزهای دیجیتال در دسته بندی های مختلف باعث شده تا استفاده از خدمات این سایت افزایش یابد. حتی بسیاری از دسته بندی های تعریف شده در آن در سایر سایت ها نیز قابل مشاهده نیست. از این گذشته امکانات دیگری را نیز به شرح زیر می‌توانید در سایت کوین جکو در اختیار داشته باشید:

۱- می‌توانید پرتفوی شخصی خود را بسازید و از آن برای برنامه ریزی بهتر در سرمایه گذاری های خود استفاده کنید. این قابلیت در سایت کوین مارکت کپ نیز در دسترس است.

۲- امکان مشاهده رتبه بندی صرافی های ارز دیجیتال را نیز در این سایت دارید. قابلیتی که باعث می‌شود تا در زمان خرید رمز ارزها بتوانید اعتبار صرافی ها را نیز بسنجید.

۳- یکی از بهترین قابلیت‌های این سایت امکان مشاهده ارزهای دیجیتال در رتبه بندی های مختلف است. امکان مشاهده رتبه بندی ارزهای دیجیتال در دسته بندی های مختلف، با قیمت از بالا به پایین و از پایین به بالا، امکان مشاهده رتبه بندی قیمت ارزهای دیجیتال بر اساس حجم معاملات، تعداد سکه های در گردش و بسیاری موارد دیگر در این سایت در دسترس است.

۴- اطلاعات کاملی درباره هر یک از ارزهای دیجیتال نیز در این سایت در دسترس است که می‌توانید از این اطلاعات برای تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال مورد نظر خود استفاده کنید.

۵- همچنین نمودار قیمت رمز ارزها نیز برای ارزیابی تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال در دسترس است. این نمودارها قیمت رمز ارزها را از ابتدا تا کنون در دسترس شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آنها برای مشاهده تغییرات و نوسانات رمز ارز مورد نظر خود نیز استفاده کنید.

سایت ها و منابع دیگری نیز در دسترس است که می‌توانیم آنها را نیز برای مشاهده رتبه بندی ارزهای دیجیتال و سایر مشخصات و اطلاعات مربوط به آنها استفاده کنید که خیلی توصیه‌ای نداریم. دقت کنید که انتخاب منابع زیاد هم ممکن است که ذهن شما را گیج نماید و یا باعث سردرگمی در تحلیل  و بررسی شود و هم ممکن است زمان بسیار زیادی از شما را تلف کند که در هر صورت چالش برانگیز خواهد بود. از این رو خیلی توصیه نمی‌کنیم که چنین شرایطی برای خود ایجاد کنید؛ زیرا می‌تواند در شرایط سرمایه گذاری شما تاثیر منفی داشته باشد.


آخرین رتبه بندی ارزهای دیجیتال


لیست رتبه بندی ارزهای دیجیتال

بعد از معرفی سایت رتبه بندی ارزهای دیجیتال نوبت به مشاهده این رتبه بندی برای ارزهای دیجیتال می‌رسد. رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال البته ممکن است در منابع مختلف تفاوت‌هایی با هم داشته باشد که سعی کرده‌ایم تا این چالش را نیز تا اندازه‌ای برای شما حل کنیم. قبل از آن البته باید اشاره کنیم که خیلی از کاربران دوست دارند که رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس قیمت را نیز در اختیار داشته باشند. در این باره نیز در انتها نکاتی را معرفی کرده و این رتبه بندی را نیز ارائه خواهیم کرد؛ اما برای مشاهده رتبه بندی رمز ارزها بر اساس قیمت و سایر فاکتورها می‌توانید از سایت های بالا از طریق زیر عمل کنید:

وقتی وارد هر کدام از سایت های بالا که شوید، می‌توانید رتبه بندی ارزهای دیجیتال را بر اساس ارزش بازار به صورت پیش فرض مشاهده کنید. در نوار بالایی رتبه بندی رمز ارزها اطلاعات مختلفی در دسترس است. قیمت، تعداد سکه های در گردش، حجم معاملات رمز ارزها در هر ۲۴ ساعت شبانه روز، ارزش بازار و اطلاعات این چنینی در این نوار ابزار در دسترس است. شما می‌توانید با کلیک بر روی هر یک از این موارد رتبه بندی رمز ارزها را بر اساس آن فاکتور مشاهده کنید. برای مثال اگر روی قیمت کلیک کنید، رمز ارزها از بالاترین قیمت به پایین‌ترین قیمت پشت هر ردیف خواهند شد. این لیست با کلیک دوباره از پایین‌ترین قیمت به بالاترین قیمت دسته بندی خواهد شد. همین ترفند را می‌توانید برای سایر فاکتورها نیز به همین صورت در اختیار داشته باشید.

این قابلیت را البته باید در جهت سرمایه گذاری بهتر استفاده کنید. برای مثال با انتخاب هر یک از این موارد می‌توانید بهترین ها را در هر پارامتر تعیین کنید. این امر باعث می‌شود تا بتوانید رمز ارزها را خیلی پیچیده‌تر با هم مقایسه کنید. از این گذشته شناخت شما نسبت به بازار نیز بیشتر خواهد شد. برای مثال اگر رمز ارزی را مشاهده کردید که قیمت بالایی دارد، اما حجم معاملات آن کم است، عملاً نمی‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد. به همین دلیل این قابلیت‌ها می‌توانند کارایی خوبی برای شما ایجاد نمایند.

یکی از جذاب‌ترین رتبه بندی هایی که در سایت کوین مارکت کپ و کوین جکو در دسترس شما قرار دارد، امکان مشاهده رمز ارزها بر اساس بیشترین و کمترین میزان تغییرات قیمتی و بیشترین توجهات در هر ۲۴ ساعت است. خیلی از کاربران از همین موارد برای انتخاب ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری نیز استفاده می‌کنند. البته این موارد ممکن است چالش هایی در سرمایه گذاری به دنبال داشته باشد اما شما می‌توانید بالاترین میزان تغییرات قیمت هم از نظر مثبت و هم از نظر منفی را در این منابع مشاهده کنید. البته توصیه ما این است که روی این زمینه خیلی مانور ندهید؛ زیرا می‌تواند ریسک بالایی از سرمایه گذاری را برای شما ایجاد کند. این دسته از رمز ارزها بیشتر به دلیل پامپ و دامپ ها ممکن است با تغییرات زیادی در طول روز همراه شوند که می‌تواند باعث به چالش کشیده شدن سرمایه های شما شود.

آخرین رتبه بندی ارزهای دیجیتال در کوین مارکت کپ


لیست رتبه بندی ارزهای دیجیتال

کوین مارکت کپ به عنوان معتبرترین سایت رتبه بندی ارزهای دیجیتال را در این قسمت از مقاله ملاک قرار داده و قرار است یک رتبه بندی کلی از رمز ارزها را به شما معرفی کنیم. دقت کنید که رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال را قبلاً در مقالات مختلف در انواع ارزهای دیجیتال بیان کرده و سعی کرده‌ایم تا معرفی کاملی از آنها داشته باشیم. هدف اصلی ما در ادامه معرفی رمز ارزها در آخرین رتبه بندی ارزهای دیجیتال بنا به ارزش بازار آنها است تا دید مناسبی برای سرمایه گذاری در اختیار شما قرار دهیم. برای اینکه استراتژی معاملاتی خوبی داشته و بتوانید سبد سرمایه ایده‌آلی بچینید، نیاز دارید تا رمز ارزها را در دسته بندی های مختلف مشاهده کنید. از این رو سعی کرده‌ایم تا لیست ارزهای دیجیتال را به صورت ۱۰ تایی به شما معرفی کنیم.

درباره رتبه بندی ارزهای دیجیتال لازم است تا نکات زیر را بدانید:

  • اولاً دقت کنید که این رتبه بندی نباید ملاک اصلی شما برای خرید رمز ارزها باشد؛ زیرا این روش ممکن است شما را وارد چالش هایی کند. به جز چند مورد اصلی بقیه رمز ارزها معمولاً در این رتبه بندی دائماً در خال تغییر هستند و از این رو ممکن است شما ارز دیجیتالی که در حال حاضر در جمع ۱۰۰ تایی هاست، در روزهای آتی ممکن است از این لیست خارج شود.
  • از طرف دیگر باید بدانید که بالا بودن رتبه یک  رمز ارز نیز همیشه نشانه خوب بودن آن نیست. ارزهای دیجیتالی که تعداد سکه های بسیار زیادی برای آنها تعریف شده، حتی در قیمت های چند هزارم سنتی نیز می‌توانند تا رتبه های بالایی خود را بکشانند؛ اما شرایط خوبی نداشته و سرمایه گذاری روی آنها نیز ممکن است اشتباه باشد. به همین دلیل باید به این موضوع نیز دقت کنید.
  • یکی از مهم ترین نکاتی که همزمان با رتبه بندی ارزهای دیجیتال باید مد نظر داشته باشید، حجم معاملات رمز ارزها در طول هر ۲۴ ساعت است. هر چقدر حجم معاملات یک ارز دیجیتال بالاتر باشد، ریسک سرمایه گذاری پایین‌تری را می‌توان برای آن متصور شد. از این رو باید در این باره نیز نهایت دقت را داشته باشید.
  • در رتبه بندی ارزهای دیجیتال در سایت های مختلف معمولاً شاهد دسته بندی آنها در تعداد ۱۰۰ تایی هستیم. به این معنی که وقتی شما فاکتور دیگری به جز ارزش بازار را برای رتبه بندی انتخاب می‌کنید، رمز ارزها ۱ تا ۱۰۰ در این رتبه بندی به شما نشان داده می‌شوند. ممکن است در لیست ۱۰۰ مورد بعدی حتی ارز دیجیتالی باشد که در صورت قرار گرفتن در لیست ۱۰۰ تای اولی، شرایط بهتری هم نسبت به آنها نیز داشته باشد. به این نکته نیز باید نهایت دقت را داشته باشید تا دچار چالش نگردید.
  • مشاهده لیست رتبه بندی رمز ارزها به صورت ۱۰ تایی این مزیت را نیز برای شما خواهد داشت تا بتوانید دسته بندی بهتری برای انتخاب آنها نیز داشته باشید.
  • خرید یک ارز دیجیتال نیاز به بررسی های مختلفی دارد. رتبه بندی رمز ارزها یکی از تحلیل ها و بررسی های بسیار سودمند در این راه خواهد بود. از این رو توصیه می‌کنیم که این رتبه بندی را با دقت مطالعه کرده و هم‌چنین رمز ارزها را در دسته بندی های مختلف و به همین صورت تحلیل کنید تا در نهایت برای سرمایه گذاری بلند مدت بهترین ها را انتخاب کرده باشید.

رتبه های ۱ تا ۱۰ از بیت کوین تا آوالانچ

در اکثر موارد وقتی سایت رتبه بندی ارزهای دیجیتال را باز می کنید، رتبه های ۱ تا ۱۰ در آن ثابت هستند و کمتر شاهد هستیم مه رمز ارزها در این رده در سایت های مختلف با هم تفاوت داشته باشند.

البته اگر به دنبال رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس قیمت باشید، ممکن است ۱۰ مورد دیگر به غیر از موارد مندرج در این بخش را ببینید، اما با این حال در میان بهتریها از نظر ارزش بازار باید شما را با ۱۰ تاپ‌تن اول آشنا کنیم که مرور آنها پر از جذابیت و سودآوری است.

  • بیت کوین

لیست رتبه بندی ارزهای دیجیتال

رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال همیشه با یک نام یعنی بیت کوین آغاز می شود. رتبه بندی که در آن بیت کوین را به عنوان ارز دیجیتال برتر جهان مشاهده نکنید، به هیچ وجه نمی تواند رتبه بندی معتبری باشد. البته در آینده ای نه چندان نزدیک ممکن است این شرایط با تفاوت هایی نیز همراه شود.

  • اتریوم

هر چند در یک دسته بندی، انواع ارز دیجیتال به دو دسته بیت کوین و آلت کوین ها تقسیم می شود، اما لازم است تا یک دسته بندی مستقل نیز به اتریوم اختصاص بدهیم. این رمز ارز نیز به دلیل داشتن یک پلتفرم بسیار عالی در میان ارزهای دیجیتال بازار شرایط بسیار ایده آلی داشته و دائما نیز شاهد افزایش کارایی ها و کاربردهای آن هستیم. به همین دلیل است که روی آن نیز تمکیز قابل توجهی برای سرمایه گذاری حتی در میان کاربارن ایرانی وجود دارد.

  • تتر

تتر در رتبه بندی ارزهای دیجیتالجایگاه بسیار ویژه ای دارد. این رمز از او به عنوان یکی از بهترین استیبل کوین های موجود در بازار شناخته شده و در بسیاری از مواقع بیشترین حجم معاملات در هر ۲۴ ساعت را به خود اختصاص می دهد. هرچند تتر جایگاه بسیار خوبی در بازار دارد اما برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی نیست زیرا قیمت آن همیشه در حدود یک دلار باقی می ماند. در مواقع ضروری می توانید از این رمز از برای در امان نگه داشتن سرمایه های خود از نوسانات بسیار شدید بازار استفاده کنید.

  • بایننس کوین

بایننس کوین  ارز دیجیتال بومی صرافی معروف بایننس است که  به صورت کامل از طرفین صرافی حمایت می شود. کاربردهای بسیار زیادی برای این رمز در نظر گرفته شده و از این گذشته شرایط و رفتار آن نشان می دهد که در آینده نه چندان دور باید شاهد قیمت‌های بسیار بالاتری برای این ارز دیجیتال باشیم. بایننس  در کنار تمام کاربردها و مزیت هایی که برای پرداخت کارمزد ها دارد یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری نیز محسوب می‌شود و بسیاری از کاربران ایرانی نیز از آن به عنوان رمزی برای سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت استفاده می نمایند.

  • یو اس دی کوین

یکی دیگر از استیبل کوین های عالی موجود در بازار رمز ارزها است که بعد از تتر بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده است. شناخت و استفاده از چند مورد استیبل کوین در بازار می تواند شرایط بهتری برای سرمایه‌گذاری برای شما ایجاد نماید. زیرا صرافی های مختلف نمودار های متفاوتی از رمز ارزها را به نمایش می گذارند که شما برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مورد نظر خود می بایست از یکی از این نمودارها استفاده کنید. یکی از رمز ارزهایی که معمولاً به عنوان ارز دیجیتال پایه در صرافی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، یو اس دی کوین است.

  • ریپل

یکی دیگر از رمز ارز های پر کاربرد که در رتبه بندی ارزهای دیجیتال در میان ده رمز ارز برتر دنیا قرار گرفته است،  کتریپل است. ریپل  یک ارز دیجیتال کاربردی است که اهداف بسیار متفاوتی نسبت به گزینه های قبلی برای آن در نظر گرفته شده است. یکی از وجه تمایز های اصلی که ریپل با گزینه های قبلی دارد قیمت بسیار پایین آن می باشد و این هم به دلیل در نظر گرفتن تعداد سکه های در گردش بسیار زیاد در شبکه این رمز ارز است. سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال ریپل باید تحت شرایط خاصی صورت پذیرد و خرید آن برای طولانی مدت و بدون توجه به شرایط نمی‌تواند گزینه ایده آلی برای شما باشد.

  • سولانا

یکی دیگر از رمز ارز هایی که در در یکی دو سال گذشته همیشه خود را در میان ۱۰ از دیجیتال برتر جهان قرار داده است، سولانا می باشد. سولانا  رمز ارزی با شرایط بسیار خاص است که کاربردهای بسیار ویژه برای آن در نظر گرفته شده است. این رمز ارز با هدف از بین بردن تمام چالشها و نقاط ضعف ارزهای دیجیتال گذشته مانند اتریوم به وجود آمده همین موضوع باعث شده تا ویژگی‌های بسیار خاصی را برای آن شاهد باشیم. سولانا مقیاس پذیری بسیار بالایی داشته و به همین دلیل مورد توجه تحلیل‌گران زیادی در سرتاسر دنیا قرار گرفته است.

  • کاردانو

یکی دیگر از رمز ارز هایی که در رتبه بندی ارزهای دیجیتال همیشه جایگاه مناسبی داشته و تحلیلگران و کاربران زیادی نیز آن را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای سرمایه‌گذاری خود در نظر گرفته‌اند، کاردانو می باشد. کاردانو نیز با هدف پایان دادن به چالش های گذشته در بازار رمز ارزها به وجود آمده و در این مسیر به موفقیت های زیادی هم رسیده است. یکی از اصلی ترین چالش هایی که با روی کار آمدن ارز دیجیتال کاردانو برطرف شده است کاهش قابل توجه کارمزدهای انجام کاربردهای مختلف در این بازار می باشد.

  • ترا

اگر ده ارز دیجیتال برتر جهان را در چند ماه گذشته مورد بررسی و ارزیابی قرار داده باشید، ترا یکی از گزینه هایی است که در همین چند ماه پیش به این لیست اضافه شده و در حال حاضر در حال تثبیت جایگاه خود در این لیست است. به دلیل ویژگی های بسیار جذاب که در شبکه رمز ارز ترا وجود دارد، سرمایه گذاری بر روی آن در چند ماه گذشته رشد بسیار زیادی داشته است و به همین دلیل و افزایش حجم معاملات شاهد افزایش قابل توجه ارزش بازار این رمز ارز هستیم. نکته بسیار جالب درباره ترا این است که این رمز در زمان نزول کلی بازار رمز ارزها نیز توانست مسیر صعودی خود را بپیماید.

  • آوالانچ

آخرین رمز ارز موجود در لیست ده رمز ارز برتر دنیا آوالانچ است. البته ممکن است خیلی با این رمز آشنا نباشید اما ویژگی های بسیار عالی و کاربردهای متنوعی که برای شبکه آن در نظر گرفته شده، این رمز  ارز را نیز یکی از بهترین های بازار نموده است. آوالانچ از آن دسته از رمز ارزها است،  که به دلیل داشتن کاربرد های بسیار متنوع و ویژگی های بسیار زیاد برای کاربران در زندگی واقعی تبدیل به یکی از آینده دار ترین ارزهای دیجیتال در بازار شده است. توصیه می‌کنیم حتماً یک تحلیل و ارزیابی کامل از شرایط این ارز دیجیتال در بازار داشته باشید.

رمز ارز اصلی در رتبه بندی ارزهای دیجیتال را با هم مرور کردیم. با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از سرمایه‌های کاربران در بازار معطوف به خرید همین ده رمز ارز می باشد، یک معرفی مختصر برای هر یک از آنها برای شما بیان کنیم. هرچند سرمایه گذاری بر روی یک ارز دیجیتال بایستی با بررسی کامل و جامع تمام شرایط انجام پذیرد، اما توصیه می‌کنیم حتماً در سبد سرمایه خود یکی دو مورد از ۱۰ رمز ارز برتر دنیا را قرار دهید. بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین و ترا  می توانند گزینه های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری طولانی مدت باشند. اگر دید سرمایه گذاری بلند مدت در این بازار دارید به هیچ وجه ذهن خود را درگیر گران بودن قیمت رمز ارزهای این نیست نکرده و حتما شرایط لازم برای خرید آنها را ارزیابی کنید.

رتبه های ۱۱ تا ۲۰ از دوج کوین تا دای

بعد از معرفی ده رمز ارز برتر در رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال حالا باید رمز های شماره ۱۱ تا ۲۰ را برای شما معرفی کنیم. طبق آخرین رتبه بندی ارزهای دیجیتال در زمان نگارش رتبه های ۱۱ تا ۲۰ پست به رمز ارزهای اختصاص یافت که در زیر به معرفی آنها خواهیم پرداخت. این گروه از ارزهای دیجیتال شرایط بسیار خاصی داشته و می توانید تنوع خاصی از رمز ارزها با کاربردهای مختلف را در آن مشاهده کنید. در هر شرایط سرمایه‌گذاری که هستید انتخاب یکی از رمز ارزهای این گروه می‌تواند برای شما مناسب باشد زیرا هم از نظر قابلیت ها و کاربرد ها و هم از نظر قیمت تنوع قابل قبولی در این بخش قرار دارد.

  • دوج کوین

رتبه بندی رمز ارزها

یکی از رمز ارز هایی که در یک سال گذشته سر و صدای بسیار زیادی در بازار داشته و کاربران زیادی را به سمت سرمایه گذاری به سمت خود کشانده است، دوج کوین می باشد. البته این رمز ارز قبلاً سابقه حضور در میان ۱۰ رمز برتر دنیا را نیز داشته و ممکن است در هفته‌های آتی دوباره به این شرایط بازگردد. ارز دیجیتالی که ابتدا به عنوان یک میم کوین معرفی شد و امید زیادی به موفقیت آن در بازار وجود ندارد اما در ادامه با ورود افراد ثروتمند و سرمایه گذاران بزرگ شرایط بسیار خوبی برای شبکه آن به وجود آمده است. در ادامه تیم توسعه دهنده این ارز دیجیتال بر آن شد تا کاربردهای را نیز برای آن لحاظ کند که همین امر کیفیت سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال دوج کوین را افزایش داده است.

  • پولکادات

یکی از بهترین گزینه ها در رتبه بندی ارزهای دیجیتال که میتواند شرایط مطلوبی برای سرمایه گذاری برای شما به دنبال داشته باشد، پولکادات است. این رمز ارز شرایط مشابهی با رمز ارز هایی مانند آوالانچ، کاردانو و ریپل را داشته و به عنوان یک رمز از با قابلیت ها و کاربردهای بسیار متنوع و زیاد در بازار معرفی شده است. به همین دلیل اطمینان نسبت به آن بسیار بالا بوده و ریسک سرمایه گذاری برای آن نیز کم است.

  • ترا یو اس دی

یکی دیگر از استیبل کوین هایی که در لیست رتبه بندی ارزهای دیجیتال قرار گرفته و باید به آن نیز اشاره داشته باشیم، ترا یو اس دی یا همان استیبل کوین اختصاصی شب که ترا می باشد که قابلیت های بسیار ویژه ای دارد. این رمز ارز به قدری جذاب و عالی عمل کرد که در مدت زمان بسیار کوتاهی بسیاری از استیبل کوین های قدیمی را در جدول پشت سر گذاشته و اکنون جایگاه بسیار ایده آلی در بازار دارد. به زودی حجم معاملات این رمز ها باز هم می تواند با افزایش قابل توجهی روبرو شود.

  • شیبا اینو

یکی از رمز ارز هایی که قرار گرفتن آن در لیست رده بالا های ارزهای دیجیتال جهان کمی عجیب به نظر می رسد، ارز دیجیتال شیبا اینو می باشد. اگر در دسته بندی انواع ارز دیجیتال به دنبال شت کوین ها باشید، شیبا اینو  می تواند در در صدر این لیست قرار بگیرد اما قرار گرفتن آن در میان ۲۰ رمز ارز برتر جهان از نظر فاندامنتالی بسیار عجیب است. این مهم بیشتر به دلیل تحرکاتی است که سرمایه گذاران بزرگ برای شبکه ای ارز دیجیتال انجام دادند.

  • رپید بیت کوین

همانطور که میدانید امکان پیاده سازی یک توکن در سایر شبکه ها در بازار رمز ارزها وجود دارد. به طور مثال در حال حاضر ارز دیجیتال بیت کوین در شبکه و بلاک چین خود بیت کوین قرار گرفته و معامله می‌شود. اما امکان مشابه سازی آن در سایر بلاک چین ها نیز وجود دارد.  رپید بیت کوین توکن  معادل ارز دیجیتال بیت کوین در شبکه اتریوم می باشد که قیمت و شرایط مشابهی معمولاً با بیت کوین دارد و کاربرانی که روی این رمز ارز سرمایه گذاری کرده باشند تقریباً مشابه شرایط سرمایه گذاری بر روی خود ارز دیجیتال بیت کوین را دارند. نمونه های دیگری از این رمز ارزها در سایر بلاک چین ها نیز وجود دارد.

  • پولیگان

یکی از رمز ارز های بسیار جذاب این روزهای بازار که جایگاه بسیار مناسبی دهد رتبه بندی ارزهای دیجیتال دارد، ارز دیجیتال پلیگان با توکن بومی ماتیک است. اگر هنوز هیچگونه سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال نداشته اید توصیه می کنیم حتماً یک بررسی کامل و جامع از شبکه آن داشته باشید. این رمز ارز به جهت ویژگی ها و شرایط بسیاری دارد که دارد آینده خوبی داشته و بسیاری از تحلیلگران آن را به عنوان یکی از گزینه های ماندگار بازار رمز ارزها در آینده تلقی می‌نمایند. به همین دلیل سیل عظیمی از کاربران برای سرمایه گذاری بر روی آن در چند ماه گذشته هجوم آوردند.

سایر رمز ارز هایی که از شماره ۱۱ تا ۲۰ رتبه بندی ارزهای دیجیتال قرار گرفته اند، به ترتیب:

  • نیر پروتکل
  • کرونوس
  • دای

هستند. کرونوس  ارز دیجیتال بومی صرافی کریپتو دات کام است که قبلاً با همین نام در بازار معرفی شده بود. این رمز ارزها نیز شرایط خوبی داشته و رشد بسیار جالبی را در یکی دو ماه گذشته از خود نشان دادند. نیر پروتکل در این بین بیشترین رشد را داشته و خود را از رتبه های بالای ۱۰۰ به رتبه های زیر ۲۰ کشانده است که نشان از قابلیت های بسیار زیاد آن دارد. سی ماهیت این سرزمین دیجیتال نیز می‌تواند دید خوبی نسبت به آنها برای شما به وجود آورده و شرایط سرمایه‌گذاری بر روی آنها را در ذهن شما تداعی کند. البته در مقایسه با ارزهای دیجیتال بالاتر از این گروه کیفیت آنها پایین تر است و بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند تا از گزینه‌های بهتری مانند دوج کوین، ماتیک و یا حتی ارز دیجیتال شیبا اینو استفاده نمایند.

دقت داشته باشید که سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال ارزان قیمت هر چند ممکن است از جذابیت های بسیار زیادی داشته باشد اما ریسک بالاتری نیز برای سرمایه های شما به دنبال خواهد داشت و ممکن است در آینده خیلی دور پیچیدگی‌های زیادی برای شما ایجاد کند به همین دلیل توصیه می کنیم که درصد قابل توجهی از سرمایه‌های خود را بر روی ارزهای دیجیتال شناخته شده و مشهور بازار قرار داده و کمتر سراغ رمز ارزهای ناشناخته  بازار بروید. البته قرار دادن بخشی از سرمایه ها بر روی این دسته از رمز ارزها می تواند استراتژی مناسبی باشد.

رتبه های ۲۱ تا ۳۰ از لایتکوین تا استلار

جالب است که اگر سایت رتبه بندی ارزهای دیجیتال در یکی دو هفته گذشته مورد بررسی قرار داده باشید، بسیاری از رمز ارزهایی که قبلاً رتبه های بسیار بالاتری داشته و جایگاه بهتری در بازار داشته‌اند، اکنون با نزول قابل توجهی روبرو شده و جای خود را به رمز ارزهای جدیدتر داده اند. بسیاری از ارز های دیجیتالی که اکنون در لیست ۱۰۰ رمزارز برتر دنیا قرار گرفته اند شاید در دو ماه گذشته اصلاً در این لیست نبوده و جایگاه بسیار بدی داشتند.  مهم نشان می دهد که شرایط سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران شرکت کننده در شبکه یک رمز ارز می تواند تاثیر بسیار زیادی روی روند آنها داشته باشد. اگر رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس قیمت را ملاک قرار دهیم،  شرایط به گونه‌ای پیچیده خواهد شد که حتی ممکن است شما تعداد قابل توجهی از رمز ارز های رده بالا را اصلاً نشناسید و هیچ شناختی نسبت به آنها نداشته باشید.

رتبه ۲۱ تا ۳۰ ارزهای دیجیتال برتر جهان متعلق به رمز ارزها به شرح زیر است:

  • لایتکوین

ارز دیجیتالی که از همان ابتدا شرایط بسیار خوبی داشته و هر چند ممکن است در رده های خیلی بالا نرسیده باشد اما همیشه جایگاه مناسبی در میان میان رده ها داشته و به عنوان یکی از گزینه های عالی برای سرمایه گذاری خود را در بازار جا انداخته است.

  • کازماس

رتبه بندی رمز ارزها

کازماس یکی از بهترین پروژه های تعریف شده در بازار رمز ارزها است که هر روز به قابلیت‌های آن اضافه می شود و هر روز شاهد جذابیت‌های بیشتری در شبکه آن هستیم. این رمز ارز نیز از آن دسته از ارزهای دیجیتالی است که در آینده نه چندان دور می تواند جایگاه بسیار مناسبی در زندگی واقعی انسانها در جهان نیز داشته باشد و بسیاری از فرآیندهای پرداختی را در شبکه‌های مختلف به تصحیح نماید. اتم توکن بومی شبکه ارز دیجیتال کازماس است که شرایط خوبی برای سرمایه گذاری در درازمدت نیز داشته و می تواند یکی از گزینه‌های اصلی برای تحلیل نیز باشد.

  • یونی سوآپ

ارز دیجیتال بومی صرافی غیر متمرکز یونی سوآپ است که به عنوان رمز ارز پایه برای پرداخت کارمزد ها در این صرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل حجم معاملات قابل توجهی در شبکه آن وجود دارد. این رمز ارز نیز در یک سال گذشته شرایط بسیار خوب و مطلوبی در بازار برای خود رقم زده است و همیشه یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری کاربران می باشد. یونی سوآپ  جوایز و ایردراپ های خوبی را نیز به هولدرهای یونی سوآپ اهدا می نماید که باعث شده تا سرمایه‌گذاران این رمز از باز هم بیشتر شود.

  • چین لینک

یکی از رمزهای دیگری که صحبت درباره آن در میان تحلیل‌گران زیاد است، چین لینک می باشد. رمز ارزی که به نسبت شرایط و ویژگی‌های که دارد قیمت بسیار مطلوب و مقرون به صرفه داشته و به همین دلیل بسیاری از افراد را ترغیب به خرید  می نماید. بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که این رمز در آینده می‌تواند شرایط ایده آل تری نسبت به وضعیت کنونی خود داشته باشد. کاربران ایرانی بسیار زیادی نیز  با هدف چند برابر کردن سرمایه های خود این رمز ارز را در انواع  کیف پول ارز دیجیتال خود نگهداری می نمایند.

  • بیت کوین کش

فورک بلاک چین بیت کوین است که هرچند انتقادهای بسیار زیادی از آن شده و بسیاری از سرمایه‌گذاران بر این باور هستند که به هیچ وجه نمی تواند به کیفیت و شرایط بیت‌کوین برسد اما با این حال همیشه جزو گزینه‌های خوبه بازار بوده و حجم معاملات بسیار بالایی نیز دارا است. بیت کوین کش با هدف ارتقاء سطح کیفیت شبکه بیت کوین و از بین بردن نقاط ضعف فراوان به وجود آمده و در این بین به موفقیت هایم دست یافته است اما به هیچ وجه شرایط آن از نظر رتبه در بازار به خود بیت کوین نمی رسد.

  • ترون

یکی از بهترین شبکه های تعریف شده در بازار رمز ارزها مربوط به شبکه ترون می باشد. این ارز دیجیتال چینی بیشتر از اینکه با هدف سرمایه گذاری و افزایش قیمت به وجود آمده باشد به دنبال تبدیل شدن به رمز اصلی برای پرداخت ها در اینترنت و پرداخت های بین المللی است. هر چند اصلی این رمز در بازار اتریوم محسوب می‌شود اما به دلیل کارمزدهای بسیار پایینی که شبکه ترون برای کاربران  رقم زده است، انتخاب آن به عنوان رمز ارز مناسب برای پرداخت با رشد بسیار قابل توجهی روبرو شده و اکنون انتخاب اول بسیاری از کاربران است. البته امید رسیدن ترون به قیمت های بسیار بالا به دلیل تعداد سکه های در گردش بسیار زیادی نرم از کم است.

  • اف تی ایکس توکن

توکن بومی  صرافی اف تی ایکس است که به صورت کامل از طرفین صرافی مورد حمایت قرار گرفته و در همین یکی دو ماه گذشته توانسته در لیست رتبه بندی ارزهای دیجیتال نام خود را در میان سر در معرض برتر دنیا قرار دهد. سرمایه گذاری بر روی این رمز ارز حتماً بایستی با دقت بسیار زیاد و رعایت نکات تکنیکالی صورت پذیرد تا کاربران وارد ضررهای بالا نشوند.

  • لئو

یکی از رمز ارز های کمتر شناخته شده لیست رتبه‌ بندی ارزهای دیجیتال در میان بالا رده‌ها ارز دیجیتال لئو است. با توجه به حجم معاملات بسیار خوبی که برای این رمز ارز در بازار وجود دارد، گرایش به سمت سرمایه گذاری بر روی آن زیاد شده است.

  • اتریوم کلاسیک

فورک  شبکه اتریوم که برای ارتقای سطح کیفیت شبکه اصلی‌ترین و همچنین کم کردن کارمزد ها در این شبکه به وجود آمده است. اتریوم کلاسیک برای اتریوم دقیقا مانند بیت کوین کش برای ارز دیجیتال بیت کوین است. معرفی فورک های این چنینی در بازار رمز ارزها بسیار شایعه بوده و تیم های توسعه دهنده برای ارتقای سطح کیفیت بلاکچین شبکه رمز ارز قبلی از این قابلیت استفاده می نمایند.

  • استلار

آخرین رمز ارز قرار گرفته در این گروه استلار است که به عنوان توکن بومی صرافی استلار تعریف شده است. این رمز ارز نیز از جمله ارزهای دیجیتال معروف و با کاربردهای بسیار زیادی در بازار رمزارزها است که البته به دلیل شرایط خاص و همچنین اهداف و ویژگیهای که تیم توسعه دهنده برای آن در نظر گرفته شده با قیمتهای خیلی بالایی معامله نمی شود. استلار همیشه یکی از گزینه‌های کاربران برای سرمایه گذاری در بازه های زمانی طولانی مدت است که البته در حال حاضر جایگزین های بسیار بهتری برای آن در بازار وجود دارد.

رتبه های ۳۱ تا ۴۰ از الگورند تا ایپ کوین

در سایت رتبه بندی ارزهای دیجیتال هر چقدر که به رتبه‌های پایین تر می رویم رز های کمتر شناخته شده بیشتری را مشاهده می‌کنیم که البته در میان این ارزها نمونه های مشهور و معروف این وجود دارد که شرایط بسیاری داشته و حتی در گذشته جایگاه‌های به مراتب بهتری را نیز تجربه کرده‌اند. ارزهای دیجیتال قرار گرفته شده در رتبه‌های ۳۱ تا ۴۰ در آخرین رتبه بندی ارزهای دیجیتال در این بین از این نظر تنوع بسیار زیادی داشته و شما می توانید رمز ارزهایی با  میزان محبوبیت بسیار متنوع را در میان آنها پیدا کنید.

  • الگورند
  • مونرو
  • مانا دسنترالند
  • فایل کوین
  • وی چین
  • هدرا
  • اینترنت کامپیوتر
  • الروند
  • سندباکس
  • ایپ کوین

الگورند و مونرو دو ارز دیجیتال برتر و محبوب از میان رمز ارزهای بالا هستند که اتفاقا جذابیت های قابل توجهی برای سرمایه گذاری داشته و خیلی از کاربران شناخت کافی نسبت به این دو رمز ارز را دارا هستند. مونرو یکی از رمزهای بسیار جذاب به بازار عرضه دیجیتال است که از همان روزهای ابتدایی ورود به بازار شرایط ایده آلی به دست آورده و همچنان به رشد و توسعه خود ادامه می دهد. مونرو با داشتن قابلیت های بسیار زیاد و کاربردهای متنوع تبدیل به یک ارز دیجیتال همه کاره شده و همه این موارد باعث شده تا سرمایه‌گذاری بر روی آن نیز با جذابیت های خوبی همراه باشد. همچنین ارز دیجیتال الگورند نیز تقریباً شرایط مشابهی داشته و به دلیل ایجاد کاربردهای متنوع در شبکه خود باعث شده تا هم تحلیلگران بزرگ و هم کاربران و سرمایه گذاران خرد علاقه زیادی به سرمایه گذاری بر روی آن داشته باشند.

رتبه بندی رمز ارزها

در این گروه از  رتبه‌ بندی ارزهای دیجیتال  دو رمز ارز مانا دسنترالند و ارز دیجیتال سندباکس رمز ارز های حوزه متاورس هستند. در واقع اگر به دنبال بهترین ارزهای دیجیتال حوزه متاورس هستید، مانا و سندباکس انتخاب های اصلی شما برای این منظور خواهند بود. همچنین این دو ارز دیجیتال قابلیت خرید و فروش NFTها را نیز برای کاربران فراهم کرده و به نحوی در این حوزه نیز به عنوان رمز ارز های کاربردی محسوب می شوند. هر دو رمز ارز در کنار شرایط عادی برای سرمایه گذاری روش های دیگری را نیز برای محصول در دسترس شما عزیزان قرار داده اند که می توان از میان آنها به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان خرید و فروش زمین
  • امکان ایجاد کسب و کار جدید و یا اجاره دادن زمین
  • سهام گذاری توکن های بومی هر کدام از پلتفرم ها
  • امکان تولید و خرید و فروش NFTها

سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال حوزه متاورس در چند ماه گذشته با جذابیت های بسیار زیادی همراه شده و سیل عظیمی از کاربران را به سمت خود جلب کرده است. اگر شما نیز به دنبال بهترین های این حوزه هستید، در میان رتبه‌های ۳۱ تا ۴۰ می توانید دو گزینه های اصلی این حوزه را در اختیار داشته و بررسی‌های لازم برای سرمایه‌گذاری روی آنها را انجام دهید.

برای کسانی که به ارزهای دیجیتال حوزه وب ۳ علاقه دارند، فایل کوین را میتوان به عنوان سردسته این رمز ارزها معرفی کرد. فایل کوین از آن دسته رمز ارزهایی است که به یکباره به شکوفایی بسیار قابل توجهی رسید و به دلیل استقبال بسیار زیاد کاربران از پلتفرم وب ۳ تبدیل به یکی از بهترین ها و جذاب ترین های بازار شد. بسیاری از اساتید حوزه بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری برای این رمز ارز را یک گزینه بسیار عالی برای کاربران دانسته و توصیه می‌کنند حتما بخشی از سرمایه های خود را بر روی آن قرار دهیم.

هدرا و وی چین نیز از جمله رمز ارز هایی هستند که در این دسته بندی از جمله رمز ارز های معروف و مشهور محسوب شده و سرمایه‌گذاری برای آنها نیز جذابیت خاص خود را دارد. هدرا در رتبه بندی ارزهای دیجیتال قبل از شرایط بهتری را نیز تجربه کرده و به عنوان یک ارز دیجیتال محبوب در بازار شناخته می شود. بخشی از محبوبیت این رمز به دلیل داشتن ویژگی‌های بسیار خاصی در آن است که در سایر رمز ارز ها تعریف نشده و نشان از خاص بودن آن در بازار ارز دیجیتال دارد. وی چین نیز مقبولیت قابل قبولی در میان کاربران داشته و بسیاری از تحلیلگران فاندامنتالیست آن را به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار معرفی کرده اند.

رتبه های ۴۱ تا ۵۰ از نتورک تا پنکیک سوآپ

رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال را با بررسی رتبه ۴۱ تا ۵۰ ادامه می دهیم. یکی از مزیت های مطالعه این مقاله در کنار پیدا کردن شناخت کافی نسبت به لیست رتبه بندی ارزهای دیجیتال جهان، آشنا شدن با تنوع بالایی از رمز ارزها است. بسیاری از کاربران هستند که خود را محدود به سرمایه گذاری بر روی چند رمز ارز نموده و خیلی ها نیز دائما به دنبال رمز ارزهای مناسبی هستند که شرایط سرمایه گذاری بر روی آنها را داشته باشند. کمبود شناخت کافی نسبت به بهترین رمز ارزهای بازار را می توان یک چالش بزرگ برای آنها دانست. به همین دلیل مطالعه این مقاله می تواند جذابیت های چند منظوره برای تریدرهای رمز ارزها نیز ایجاد کند.

رمز ارزهای تعریف شده در رتبه های ۴۱ تا ۵۰ عموما رمز ارزهای میان رده ای هستند که رتبه آنها دائما در حال نوسان است. ارزهای دیجیتال این چنینی معمولا برای نوسان گیری نیز استفاده می شوند. البته از قبل با مطالعه آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال باید ملاک های لازم در آنها را نیز بررسی کنید. ارزهای دیجیتالی که در این رده بندی قرار دارند به شرح زیر هستند:

  • نتورک
  • فانتوم

نتورک و فانتوم دو ارز دیجیتال با حجم معاملات خوب می باشند که قابلیت های خاصی نیز داشته و معمولا از جمله گزینه های خوب حداقل برای بررسی و ارزیابی می باشند. فانتوم ب دلیل داشتن یک شبکه عالی و پرکاربرد شرایط خاصی داشته و بسیاری از تحلیل گران بازار آن را از جمله آینده داران بازار معرفی می نمایند. البته این رمز ارز در سال گذشته نوسانات بسیار زیادی در لیست رتبه بندی ارزهای دیجیتال داشته و همیشه در این رتبه ثابت باقی نمانده است. نتورک نیز از جمله رمز ارزهایی است که در چند ماه گذشته ارتقاء رتبه پیدا کرده و به شرایط کنونی که جایگاه مناسبی می باشد، دست پیدا کرده است. برای سرمایه گذاری هر دو این رمز ارزها می توانند شرایط خوبی داشته باشند. از این رو بررسی فاندامنتالی آنها را توصیه می کنیم.

  • اکسی اینفینیتی

رتبه بندی رمز ارزها

اکسی اینفینیتی یکی دیگر از رمز ارزهای عالی تعریف شده در حوزه متاورس است که البته پلتفرمی بسیار خاص و متفاوت با مانا و سندباکس دارد. شما می توانید با وارد شدن به پلتفرم ارز اکسی با بازی کردن در آن پول به دست بیاورید. قابلیتی که باعث شده تا بسیاری از جوانان و علاقمندان به بازی های کامپیوتری به سمت آن کشیده شوند. همچنین دیگر قابلیت های معمول در پلتفرم های متاورسی را نیز می توانید در این پلتفرم نیز در اختیار داشته باشید. اکسی یکی از رمز ارزهای محبوب این روز های بازار ارز دیجیتال محسوب می شود و همین امر باعث شده تا به رتبه خوبی برسد. البته قیمت آن نسبت به سایر رمز ارزهای حوزه متاورس با بسیار بیشتر است و از این رو ممکن الست کمتر مورد توجه کاربران برای خرید و نگهداری قرار گیرد. اما با این حال می توانید از سایر قابلیت های پلتفرم آن برای رسیدن به سود و سرمایه گذاری استفاده کنید.

  • تزوس

تزوس نیز یکی از رمز ارزهایی است که در چند ماه گذشته تحرکات بسیار زیادی از سوی تیم توسعه آن دهنده آن شاهد هستیم. این رمز ارز در چند هفته گذشته به عنوان اسپانسر یکی از بزرگترین باشگاه های فوتبال جهان یعنی منچستر یونایتد انگلیس نیز انتخاب شده و همین امر می تواند تا چند ماه آینده میزان محبوبیت آن را تا چند برابر افزایش دهد. چنین هزینه هنگفتی که از سوی تیم توسعه دهنده این رمز ارز انجام شده، نشان از اهتمام بالای آنها برای ارتقاء شبکه و ایجاد یک شرایط ایده آل در آن هستند که می تواند آن را تبدیل به یک گزینه مناسب و ایده آل برای سرمایه گذاری نیز نماید.

  • کلای
  • تورچین

کلای و تورچین رمز ارزهای کمتر معروف این گروه از لیست رتبه بندی ارزهای دیجیتال هستند که نوسانات چند وقت اخیر آنها باعث شده تا در این لیست قرار گیرند. جالب است که تا همین چند ماه پیش خبری از تورچین حتی در ۱۰۰ رمز ارز برتر جهان نیز نبود و تمام این پیشرفت ها به همین چند هفته اخیر باز می گردد. این مهم نشان می دهد که رشد آن تحت تاثیر تحرکات خاصی از سوی سرمایه گذاران بوده است. البته توصیه می کنیم جوانب احتیاط را برای سرمایه گذاری روی این رمز ارز رعایت کرده و حتما قبل از خرید تمام نکات فاندامنتالی و تکنیکالی لازم برای این منظور را مورد بررسی قرار دهید تا در نهایت انتخاب شما تبدیل به بهترین انتخاب شود.

  • ایاس

ایاس یکی از رمز ارزهای بسیار جالبی است که احتمالا همه شما از قرار گرفتن آن در رتبه های ۴۱ تا ۵۰ در تعجب هستید. این رمز ارز به دلیل ویژگی های بسیار خوب و کاربردهای متنوعی که دارد، می تواند رتبه های به مراتب بهتری رسیده و حتی از قرار گرفتن آن در لیست ۱۰ تای برتر نیز چندان تعجبی نخواهیم کرد. از این رو مشاهده آن در این رده بیشتر برای سرمایه گذاران و البته برای همه ما تعجب آور است. این رمز ارز البته اهداف متفاوتی نسبت به کاربردهای معمولی را داشته و به همین دلیل خیلی نباید روی آن برای رسیدن به قیمت های خیلی زیاد در کوتاه مدت حساب کنید. اما با این حال ایاس همیشه جزء گزینه های سرمایه گذاری است و خیلی ها سعی دارند تا آن را نیز جزء یکی از گزینه های اصلی خود قرار دهند.

  • هلیوم
  • آوی

هلیوم و آوی نیز دو رمز ارز دیگری هستند که در رتبه ۴۱ تا ۵۰ قرار می گیرند. رمز ارزهایی که نسبت به سایر گزینه ها کمتر معروفی بوده و قرار گیری آنها در این رتبه ها نیز مربوط به همین چند ماه گذشته است. البته هر کدام از آنها ویژگی های مثبتی هم دارند که باعث شده تا این مرحله رشد داشته باشند. به جهت اینکه بسیاری از کاربران تمایل به انتخاب رمز ارزهای کمتر شناخته شده دارند تا با آنها سرمایه های خود را با سرعت و نرخ بالا رشد دهند، به همین دلیل شاهد هستیم که این رمز ارزها نیز به رشد های این چنینی دست پیدا می نمایند.

  • پنکیک سوآپ

آخرین ارز دیجیتال در این لیست رتبه بندی ارزهای دیجیتال پنکیک سوآپ است. اگر صرافی های غیر متمرکز بازار رمز ارزها را بشناسید، این نام برای شما کاملا شناس است. توکن بومی صرافی پنکیک سوآپ که به دلیل استفاده به عنوان رمز ارز پرداختی کارمزدها در این صرافی، به محبوبیت خوبی رسیده است. ارزهای دیجیتال صرافی ها به جهت اینکه پشتیبانی دائم صرافی های پشتیبان خود را دارند، همیشه از شرایط خوبی برخوردار بوده و همزمان با رشد صرافی مورد نظر شاهد رشد رمز ارزها و توکن های بومی آنها نیز هستیم. پنکیک سوآپ نیز دقیقا در همین شرایط تعریف شده و به رشد خود در بازار ادامه می دهد.

رتبه های ۵۱ تا ۶۰ از ویو تا بی اس وی

در لیست رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال نوبت به بررسی رتبه های ۵۱ تا ۶۰ می رسد. در این رتبه بندی نیز رمز ارزهای به خصوصی را می توان پیدا کرد. رمز ارزهایی که هر چند در آخرین رتبه بندی ارزهای دیجیتال در لیست شاهد حضور این رمز ارزها در این لیست هستیم، اما شرایط آنها همیشه در این وضعیت نبوده و رتبه های بهتر یا بدتری را نیز برای آنها دیده ایم. رمز ارزهایی که شاید گزینه های مناسبی هم برای سرمایه گذاری باشند. از این رو لازم است تا نگاه خاصی به آنها شود. این رمز ارزها را در ادامه با هم مرور می کنیم.

  • ویو
  • فلو

ویو و فلو دو رمز ارز اول در این دسته بندی ۱۰ تایی هستند. رمز ارزهایی که البته برای شما ممکن است خیلی آشنا نباشند. البته ارز دیجیتال فلو به دلیل داشتن بلاک چین اختصاصی و هم چنین شرایط خاصی که برای استخراج دارد، جزء گزینه هایی است که شناخت نسبت به ان روز به روز بهتر می شود. این رمز ارز همچنین قابلیت های خاصی مانند امکان توسعه NFT ها با کارمزد پایین را نیز در شبکه خود دارا است که می تواند تبدیل به برگ برنده ای میان آن با رقبای هم رده خود باشد. البته در این رقابت احتمالا نمی تواند به اتریوم و یا حتی مواردی مانند سندباکس و مانا برسد. اما با این حال در چند ماه اخیر رشد خوبی در میزان محبوبیت آن شاهد بوده ایم و توجه بسیاری از تحلیل گران نیز به سمت آن جلب شده است. موضوعی که می تواند ارزیابی و تحلیل آن را نیز برای شما جذاب نماید. از این رو توصیه می کنیم که حتما درباره آن نیز جستجوی کاملی انجام داده و شرایط را برای سرمایه گذاری روی فلو بررسی کنید.

  • زد کش
  • میکر

رتبه بندی رمز ارزها

زدکش و میکر دو رمز ارز دیگری در لیست رتبه بندی ارزهای دیجیتال در این رده هستند که آنها نیز از جمله رمز ارزهای معروف به شما می روند. میکر کمتر اما زدکش معمولا در رتبه های مختلف در لیست ۱۰۰ تای اول قرار داشته است. این دو رمز ارز در تعداد سکه های در گردش شرایط برعکسی نسبت به هم دارند. میکر به دلیل تعداد سکه های کم قیمت بسیار بالایی داشته و کمتر مورد توجه سرمایه گذاران خرد قرار گرفته است و زدکش با وجود قابلیت های بسیار زیاد از نظر تعداد سکه های در گردش در شرایط متفاوتی است. هر دو این رمز ارزها کاربردهای خاص خود را داشته و می توان مراحل تحلیل فاندامنتال را روی آنها نیز پیاده سازی نمود.

  • یوتا
  • بیت تورنت
  • ای کش
  • گراف

یوتا، بیت تورنت جدید، ای کش و البته گراف چهار ارز دیجیتالی که صحبت کردن درباره آنها می تواند جذاب باشد. زیرا همه آنها قیمت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری دارند و رشد نسبی آنها نیز می تواند سرمایه های کاربران را تا چندین برابر افزایش دهد. اتفاقی که کمتر در ارزهای دیجیتال با شرایط مشابه قابل مشاهده است. این ۴ رمز ارز همیشه جزء گزینه های جایگزین رمز ارزهایی با قیمت بسیار بالا محسوب می شوند. البته بیت تورنت در این بین با اهداف بسیار خاصی توسعه پیدا کرده و خیلی نمی توان به سرمایه گذاری بلند مدت روی آن حساب کرد. اما در کوتاه مدت و میان مدت می تواند شرایط خوبی داشته باشد. یوتا در ماه های اخیر رشدهای بیشتری را نیز تجربه کرده و به رتبه های بالاتری هم رسیده است. گراف نیز یک رمز ارز کاربردی است که خیلی ها به دنبال سرمایه گذاری روی آن هستند.

توصیه می کنیم که حتما این ۴ رمز ارز را در واچ لیست خود داشته و بررسی های لازم روی آنها را انجام دهید. این ۴ ارز دیجیتال را می توان در گروه رمز ارزهایی با ریسک سرمایه گذاری متوسط اما پتانسیل سوددهی بالا در نظر گرفت که برای تریدرهای ایرانی از جذابیت خاصی برخوردار هستند.

  • کانوکس فاینناس
  • بیت کوین اس وی

دو رمز ارز آخر این لیست نیز ارزهای دیجیتال بسیار گمنامی هستند که به تازگی به این رده رسیده اند. رمز ارزهایی که البته با شرایط بسیار خاص توسعه پیدا کرده و قرار است اهداف کاملا مشخصی را در بازار دنبال نمایند. سرمایه گذاری روی این دو گزینه را در شرایط فعلی چندان توصیه نمی کنیم. با این حال شما می توانید با بررسی فاندامنتالی شرایط آنها را نیز ارزیابی کنید.

رتبه های ۶۱ تا ۷۰ از کوکوین تا زیلیکا

مرور سایت رتبه بندی ارزهای دیجیتال برای رتبه های ۶۱ تا ۷۰ را نیز ادامه می دهیم. البته در ادامه با بررسی رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس قیمت این شرایط را نیز به شما توضیح خواهیم داد تا همه چیز را قبل از سرمایه گذاری در اختیار داشته باشید. سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال با این اطلاعات برای شما جذاب تر از گذشته می شود. از این رو است که سعی کرده ایم به جای کلی گویی بیشتر جزئیات را در نظر گرفته و شما را به سمت خرید رمز ارزهایی با شرایط مناسب تر هدایت کنیم. ارزهای دیجیتالی با تنوع کاربردی مختلفی را می توان در این لیست نیز مشاهده کرد. بررسی این دسته از رمز ارزها نیز می تواند جالب باشد.

  • کوکوین

رتبه بندی رمز ارزها

کوکوین رمز ارزی آشنا مخصوصا برای کاربران ایرانی است. این رمز ارز توکن بومی صرافی کوکوین است و به عنوان ارز دیجیتالی مناسب برای پرداخت کارمزدها در این صرافی نیز می توان روی آن حساب کرد. به دلیل استفاده بسیار زیاد ایرانی ها از صرافی کوکوین برای انجام معاملات، شاهد افزایش حجم معاملات این توکن توسط ایرانی ها هستیم. از این گذشته پشتیبانی کامل کوکوین توسط این صرافی نیز باعث شده تا رشدهای قابل توجهی را برای آن در بازار شاهد باشیم. اتفاقی که می تواند در آینده نیز به همین ترتیب ادامه پیدا نماید. توصیه می کنیم اگر به دنبال انتخاب یکی از ارزهای دیجیتال صرافی ها هستید، حتما کوکوین را نیز در لیست بررسی های خود قرار دهید. البته گزینه های بهتری نیز نسبت به آن در بازار وجود دارد که گل سرسبد آنها نیز بایننس کوین می باشد.

  • استیکس

یکی از رمز ارزهای محبوب این روزهای بازار ارز دیجیتال نیز که همین محبوبیت آن باعث شده تا به رتبه ای خوبی برسد، استیکس است. این رمز ارز در حال حاضر در سبد خرید افراد زیادی قرار گرفته و می تواند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری باشد. استیکس از آن دسته از ارزهای دیجیتالی است که در میان مدت می توان روی آن حساب کرد و سود خوبی از آن به دست آورد. این رمز ارز حتما در همین روزا به خوبی بررسی کرده و جزئیات فاندامنتالی و تکنیکالی آن را برای خرید ارزیابی کنید. در صورت مطابقت آن با استراتژی معاملاتی می توانید آن را نیز در لیست سبد خود قرار دهید.

  • نئو
  • کاساما

نئو و کاساما دیگر ارزهای دیجیتالی هستند که در لیست رتبه بندی ارزهای دیجیتال به جایگاه مناسبی رسیده اند. کاساما که در همین یکی دو هفته گذشته موفق شده جواز صعود به میان ۱۰۰ تایی ها را بگیرد، اما نئو از مدت ها پیش در این لیست قرار داشت و در حال حاضر با رشد کمی روبرو شده است. هر دو این ارزهای دیجیتال محبوبیت قابل قبولی داشته و به حجم معاملات خوبی هم رسیده اند. البته مکه خرید آنها خالی از ریسک هم نیست و ممکن است خطراتی را برای شما داشته باشد.

  • هوبی
  • هارمونی

هوبی و هارمونی را نیز می توان از آن دسته از رمز ارزهایی قلمداد نمود که جذابیت های خاصی برای خرید داشته و به اصطلاح می توانند در میان مدت سود خوبی را به شما بدهند. هر دو این رمز ارزها نیز از جمله گزینه های معروف هستند. هوبی توکن بومی صرافی هوبی است و از این نظر از طرف این صرافی حمایت می شود. البته می توانید رقبای به مراتب بهتری را نیز برای آن پیدا کنید. هارمونی اما یک ارز دیجیتال پرکاربرد محسوب می شود که می توانید از آن به عنوان یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری یاد کرد. هارمونی تمام پله های ترقی را به صورت پله به پله طی می کند. قرار گیری آن در لیست ۱۰۰ تای ها نیز مربوط به امروز و دیروز نیست و مدتی است که تحلیل گران این رمز ارز را در این لیست مشاهده می نمایند.

  • گالا
  • چیلیز

گالا و چیلیز دو مورد از ارزهای دیجیتالی هستند که نیاز است تا حتما آنها را نیز به خوبی بشناسید. قرار گیری آنها در رتبه بندی ارزهای دیجیتال  در میان رتبه های بالا نیز چندان عجیب به نظر نمی رسد. گالا ارز دیجیتالی است که در حوزه NFT و حوزه متاورس تعریف شده و البته کاربردهای دیگری هم دارد که آن را نسبت به هم رده های خود متمایز می نماید. البته تعریف شده تعداد سکه های بسیار زیاد برای آن باعث شده تا قیمت آن خیلی بالا نباشد، اما رشد قیمتی بالایی را برای آن در سال اخیر شاهد بوده ایم. گالا را می توان از آن دست رمز ارزهایی دانست که در صورت توکن سوزی و یا در نظر گرفتن اهداف جدید می تواند سرمایه کاربران خود را چند برابر نماید. چیلیز نیز شرایط مشابهی از نظر کیفیت سرمایه گذاری دارد. چیلیز نیز از نظر فاندامنتالی جزء رمز ارزهای کاربردی بازار محسوب می شود.

  • زیلیکا

آخرین ارز دیجیتال تعریف شده در این لیست رتبه بندی ارزهای دیجیتال زیلیکا است. زیلیکا یک شبکه بسیار خاص دارد که امکان استفاده از آن برای پیاده سازی پروتکل های مختلف وجود دارد. از این رمز ارز به دلیل حجم معاملات قابل توجه می توان برای نوسان گیری نیز استفاده نمود.

کم کم و با  رسیدن به رتبه های بالاتر از ۷۰ در بازار ارزهای دیجیتال نوبت به معرفی رمز ارزهایی می رسد که اعتبار پایین تری داشته و کمتر معروف هم هستند. از این رو توصیه می کنیم که شما به عنوان سرمایه گذار آگاه بخش اعظمی از وقت خود را در بازار صرف تحلیل ارزهای دیجیتالی نمایید که تاکنون به معرفی آنها پرداختیم. این رمز ارزها باید اکثر سرمایه خود را در بازار به خود اختصاص دهند. حتی قرار دادن ۹۰ درصد از سرمایه روی ۷۰ ارز دیجیتال برتر تعریف شده در بالا نیز می تواند منطقی باشد. به همین دلیل در معرفی ارزهای دیجیتال بعدی کمتر به جزئیات پرداخته و بیشتر سعی داریم تا کیفیت سرمایه گذاری روی آنها را برای شما بررسی کنیم.

رتبه های ۷۱ تا ۱۰۰ از ترو تا آیکون

در بررسی سایت رتبه بندی ارزهای دیجیتال در میان رتبه های ۷۱ تا ۱۰۰ رمز ارزهای بسیار زیادی هستند که خود ما نیز قبلا نام آنها را نشنیده و برای معرفی آنها نیاز داریم تا گشت و گذاری در سایت های مرجع و اصلی این رمز ارزها داشته باشیم. ارزهای دیجیتال این چنینی دو نقطه ضعف بزرگ دارند. یکی کم بودن حجم معاملات آنها و دیگری کم بودن تعداد کاربرانی است که در شبکه آنها در حال انجام معاملات می باشند. اما با این حال به دلیل اینکه در آخرین رتبه بندی ارزهای دیجیتال موفق شده اند به جمع ۱۰۰ تایی ها برسند، از چشم برخی از تریدرها مخفی نمانده و ممکن است با ورود سرمایه های بزرگ در مدت کوتاهی رشد قابل توجهی را نیز رقم بزنند.

در این بین معروف ترین و شناخته شده ترین رمز ارزها در این لیست به شرح زیر است:

  • ترو یو اس دی
  • سلو
  • انجین کوین
  • لوپرینگ
  • دش
  • بیسیک اتنشن توکن
  • هولو
  • اوسیس نتورک
  • سکرت

رتبه بندی رمز ارزها

در میان این رمز ارزها گزینه هایی هستند که می توانند شرایط خوبی برای سرمایه گذاری داشته باشند. برای مثال انجین کوین یکی از رمز ارزهای تعریف شده در حوزه متاورس است که یک پلتفرم کاملا کاربردی در این عرصه دارد. این رمز ارز را می توانید با قابلیت های بسیار خوبی که دارد، جزء رمز ارزهای عالی در این حوزه تعریف کنید. در پلتفرم انجین کوین قابلیت های زیادی برای سرمایه گذاری در دسترس شما است که می توانید با استفاده از آنها روش های دیگری را نیز برای پول درآوردن امتحان کنید. روش هایی مانند سهام گذاری یا حضور در بازی های کامپیوتری می تواند این مزیت ها را برای شما داشته باشد.

هم چنین اوسیس نتورک نیز یکی از آن دسته رمز ارزهایی است که مستعد رشدهای انفجاری در آینده ای نه چندان دور خواهد بود. این رمز ارز هم در چند ماه آخر سال ۲۰۲۱ به محبوبیت خوبی رسید و پس از آن خود را در لیست ۱۰۰ تای ها قرار داد. برای کسانی که به دنبال خرید ارزهای دیجیتال ارزان قیمت اما با پتانسیل رشد بالا هستند، اوسیس نتورک را نیز می توان یکی از موارد قلمداد نمود.

اگر مقالات گذشته ما درباره ارزان ترین ارزهای دیجیتال را مطالعه کرده باشید، باید رمز ارزهایی مانند دش، لوپرینگ و بت را نیز بشناسید. رمز ارزهایی که قبلا هم به شرایط آنها برای سرمایه گذاری اشاره کرده بودیم و تا کنون رشد خوبی را از آن زمان داشته اند. این نشان می دهد که این دسته از ارزهای دیجیتال نیز از نظر کیفیت شرایط خوبی دارند و می توانند جزء گزینه های مناسب برای خرید برای میان مدت باشند.

جای کدام ارزها در رتبه بندی ارزهای دیجیتال خالی است؟


نکات لازم برای رده بندی رمز ارزها را در سایت رتبه بندی ارزهای دیجیتال مرور کردیم و رتبه بالاها را نیز به نوعی معرفی نمودیم. البته این رتبه بندی دائماً در حال تغییر است و هر روز ممکن است شاهد ورود رمز ارزهای جدید به این لیست باشیم. از این رو نباید برای تحلیل و یا خرید ارز دیجیتال از این رتبه بندی استفاده کنید. اما برای حال حاضر سعی کردیم تا دید مناسبی به تریدرها در این بازار بدهیم تا انتخاب‌های بهتری برای سرمایه گذاری داشته باشند.

رتبه بندی رمز ارزها

اما هنوز موضوع رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال به پایان نرسیده و در ادامه سعی داریم تا نکات ارزنده‌تری را نیز به شما بیاموزیم. اگر آخرین رتبه بندی ارزهای دیجیتال را در ماه‌های اخیر به صورت مرتب مرور کرده باشید، به راحتی می‌توان فهمید که این ارزها در طول این چند ماه دائماً تغییر کرده و یک سری از رمز ارزها اکنون در جایگاه پایینی قرار دارند. برای کسانی که خیلی به این رتبه بندی ها دقت نکرده و یا فرصت مرور آن را نداشته‌اند، قصد معرفی رمز ارزهایی داریم که در ماه‌هایی اخیر شرایط لازم برای قرار گیری در میان بالا رده‌ها را داشته‌اند. رمز ارزهایی که البته الآن هم پتانسیل رشد را در بازار داشته و ممکن است خیلی زود دوباره وارد لیست ۱۰۰ تایی ها شوند. البته در ادامه رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس قیمت را نیز برای شما مرور خواهیم کرد تا دید بهتری نسبت به کلیت بازار برای شما ایجاد کنیم. رمز ارزهایی که در گذشته در لیست ۱۰۰ تایی ها بوده و یا پتانسیل قرار گیری در این لیست را دارند را در ادامه مرور می‌کنیم.

  • یرن فاینناس

یکی از عجیب ترین رمز ارزهایی که البته قبلاً سابقه حضور در رتبه های بالاتر را دارد، یرن فاینناس است. این رمز ارز که در حال حاضر در رتبه ۱۰۱ قرار گرفته، با قیمت بسیار بالای ۱۸۲۶۷ دلاری در حال خرید و فروش می‌باشد. دلیل اصلی قیمت بسیار بالای این رمز ارز نیز تعداد بسیار پایین توکن های در نظر گرفته شده برای آن یعنی ۳۶۶۶۶ توکن است.

  • او ام جی نتورک

رمز ارز بعدی که قبلاً در رتبه های بالاتری قرار گرفته و باز هم پتانسیل لازم برای این منظور را دارد، ارز دیجیتال OMG Network است که با نماد OMG در بازار شناخته می‌شود. این رمز ارز در حال حاضر رتبه ۱۰۸ را دارا بوده و با تعداد ۱۴۰,۲۴۵,۳۹۹ سکه در گردش می‌تواند به قیمت های بسیار بالاتری نیز برسد. این رمز ارز در حال حاضر حجم معاملات نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلاری را تجربه می‌نماید.

  • ۱ اینچ نتورک

یکی از رمز ارزهایی که در چند هفته گذشته شرایط بسیار خوبی را سپری کرده و با رشدهای خوبی همراه شده، ارز دیجیتال بومی صرافی ۱Inch می‌باشد که در حال حاضر در رتبه ۱۱۴ قرار داشته و البته شرایط آن به نظر در بازار بهتر نیز خواهد شد. این رمز ارز خیلی زود توسعه پیدا کرد و اکنون با قیمت بسیار مناسب ۱.۳۶ دلاری در حال معامله می‌باشد. این رمز ارز به دلیل پشتیبانی دائمی از سوی صرافی مورد نظر و هم چنین پیشرفت هایی که خود این صرافی در بازار داشته، روند خوبی را در پیش گرفته است.

  • انکر

ارز دیجیتال انکر نیز قبلاً رتبه های بالاتری را در اختیار داشته و اکنون به رتبه ۱۱۳ نزول کرده است. این رمز ارز که در اکوسیستم کازماس تعریف شده، ویژگی های بسیار خوبی داشته و همین ویژگی ها باعث جلب توجه زیاد آن شده است. در حال حاضر حجم معاملات این رمز ارز نزدیک به ۴۵ میلیون دلار در هر ۲۴ ساعت است و ارزش بازار آن نیز نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار می‌باشد. خیلی زود باید انکر ۱ میلیاردی را نیز در بازار مشاهده کنیم که می‌تواند جایگاه آن را باز هم بهبود بخشد.

  • روین کوین

روین کوین با نماد RVN یکی از رمز ارزهایی با بلاک چین اختصاصی است که با قیمت ۰.۰۵ در بازار در حال معامله است. برای این ارز دیجیتال ۱۰.۴۷ میلیارد سکه در نظر گرفته شده که همین تعداد زیاد سکه های آن مانع از افزایش قیمت این رمز ارز شده است. روین کوین که یک ارز دیجیتال استخراج پذیر است، در حال حاضر از شرایط خوب خود فاصله گرفته و تا رتبه ۱۲۱ نزول کرده است. این رمز ارز در زمان نگارش این مقاله به ارزش بازار ۵۲۸ میلیون دلاری نیز رسیده است.

  • جاست

همچنین در میان رمز ارزها، گزینه دیگری که می‌تواند در رتبه بندی ارزهای دیجیتال شرایط بهتری داشته باشد، رمز ارز جاست می‌باشد. این رمز ارز در شبکه ترون توسعه پیدا کرده و کارکردی مشابه با خود ترون دارد. به عنوان جایگزینی برای پرداخت های اینترنتی می‌توان از آن استفاده کرد. این رمز ارز با ارزش بازار ۴۶۰ میلیون دلاری در حال حاضر در رتبه ۱۲۶ بهتری ها قرار گرفته که البته تعداد سکه های بسیار زیاد ۹.۹ میلیاردی در این امر چندان بی تاثیر نیست.

  • وکس

رتبه بندی رمز ارزها

ارز دیجیتال وکس با نماد WAX نیز یکی از رمز ارزهایی است که پتانسیل خوبی برای رشد دارد. این ارز دیجیتال ارزان قیمت در حال حاضر با قیمت ۰.۲۶ در حال معامله است و دلیل جذابیت بالای آن کاربردهای متنوعی است که در پلتفرم وکس تعریف شده است. این رمز ارز هم در دنیای متاورس و هم در بازار NFT ها شرایط خوبی برای کاربران فراهم کرده است. قرار گرفتن آن در لیست ارزهای دیجیتال حوزه بازی نیز مزید بر علت شده تا آن را به عنوان یکی از رمز ارزهای جا مانده لیست ۱۰۰ تایی ها عنوان کنیم.

  • اپی ان اف تی

ارز دیجیتال NFT برخلاف نمادی که دارد، یک توکن غیرمثلی نبوده و ماند سایر توکن های تعریف شده در بلاک چین اتریوم بیشتر برای پرداخت ها تعریف شده است. NFT تعداد توکن های بسیار زیادی دارد و همین امر باعث شده تا قیمت آن با وجود استقبال قابل توجه رشد خوبی نداشته باشد. البته با توجه به نمادی که دارد به راحتی می‌توان فهمید که این ارز دیجیتال را باید یک ارز دیجیتال کاربردی در حوزه NFT بدانیم. این رمز ارز را نیز می‌توانید با شرایط بسیار بهتری در آینده ای نه چندان دور مشاهده کنید.

  • آنتولوژی

ارز دیجیتال آنتولوژی با نماد ONT یکی دیگر از کوین هایی است که می‌تواند جایگاه بهتری نسبت به شرایط فعلی خود داشته باشد. این رمز ارز در حال حاضر با ارزش بازار ۴۳۸ میلیون دلاری در رتبه ۱۳۰ قرار دارد، اما در گذشته شرایط بهتری را نیز تجربه نموده است. این ارز دیجیتال با تعداد ۱ میلیارد سکه تعریف شده هنوز با جایگاه اصلی خود فاصله دارد. همچنین قرار گرفتن آن در اکوسیستم پولکادات نیز باعث شده تا مزیت های آن برای رشد اضافه شود.

  • دوج ایلان مارس

کاربرانی که در ماه‌های گذشته با ارز دیجیتال شیبا اینو آشنا شده اند و می دانند که توانسته چه رکوردهایی را به نام خود ثبت کند، انتظار رفتار مشابهی را برای ارز دیجیتال دوج ایلان مارس دارند. این رمز ارز البته کاربردهای قابل توجهی نداشته و باید آن را نیز جزء یکی از میم کوین های بازار تعریف کرد اما با این حال توجه بسیاری از افراد ثروتمند را به خود مشغول کرده و همین امر می‌تواند باعث رشد آن در ماه‌های آتی باشد. اتفاقی که به صورت مشابه برای شیبا افتاد.

  • سوشی سوآپ

ارز دیجیتال سوشی سوآپ نیز می‌تواند یکی دیگر از گزینه های مناسب برای قرار گرفتن در لیست بالا باشد. این رمز ارز که توکن بومی صرافی غیرمتمرکزی به همین نام است، در حال حاضر در رتبه ۱۳۸ قرار داشته و ارزش بازار آن نیز کمی بیشتر از ۴۰۰۰ میلیون دلار است. این رمز ارز با قیمت ۳.۱۸ دلاری فعلی و تعداد توکن های کل ۲۴۱ میلیونی می‌تواند در آینده ای نزدیک دوباره در رتبه های بالاتر قرار گیرد. با توجه به حمایت های صورت گرفته از آن این امر چندان بعدی نخواهد بود.

  • دیجی بایت

دیجی بایت نیز از آن دسته از رمز ارزهایی است مه نوسانات زیادی را در ماه‌های گذشته تجربه کرده و رتبه های گوناگونی را به خود دیه است. هر چند این رمز ارز در حال حاضر در رتبه ۱۴۹ قرار دارد، اما با این حال کاربردها و ویژگی های آن باعث شده تا امید به برگشت آن به رتبه های بالاتر وجود داشته باشد. این رمز ارز به دلیل تعداد سکه های بسیار زیاد تعریف شده، با قیمت ۰.۰۲ دلاری در حال معامله است.

  • ایلوویوم

ایلوویوم یکی از رمز ارزهای تعریف شده در حوزه متاورس و بازی های کامپیوتری است که در چند ماه گذشته با نوسانات زیادی همراه شده است. این رمز ارز البته به دلیل قیمت بسیار زیادی که دارد، خیلی مورد توجه تریدرهای خرد قرار نگرفته و حجم معاملات آن افزایش چندانی نداشته است. اما با این حال ویژگی های بسیار خوبی که در پلتفرم آن تعریف شده، این رمز ارز را نیز یکی از خوب های بازار معرفی می‌نماید.

  • وینک لینک

یکی دیگر از رمز ارزهایی که در ماه‌های گذشته مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفت، ارز دیجیتال وینک لینک است که با وجود توجه زیاد هنوز به رتبه های خیلی بالا نرسیده است. این رمز ارز به دلیل کاربردهایی که دارد، با رشدهایی همراه شد و همین رشدها باعث جذابیت بیشتر آن در میان کاربران گردید. در صورت ادامه دار شدن روند گذشته بر روی قیمت ارز دیجیتال وینک لینک باید دوباره شاهد افزایش قیمت و حتی افزایش رتبه این رمز ارز در بازار باشیم.

  • فت

در معرفی ارزهای دیجیتال ارزان قیمت به بررسی رمز ارزهایی پرداختم که قیمت پایینی دارند اما ویژگی ها و کاربردهای آنها نشان از این دارد که می‌توانند با رشد خوبی همراه شده و پتانسیل سوددهی بالایی دارند. یکی از این رمز ارزها نیز ارز دیجیتال فت می‌باشد که هر چند در حال حاضر جایگاه خیلی عالی ندارد، اما شرایط و ویژگی های تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال بهتر با رتبه بالاتر را دارد.

  • کرومیا

یکی دیگر از رمز ارزهایی که می‌توان در لیست جامانده های رتبه بندی ارزهای دیجیتال به آن اشاره کرد، ارز دیجیتال کرومیا می‌باشد. این رمز ارز نیز قابلیت های زیادی داشته و با توجه به کاربردهایی که دارد، می‌تواند روند رو به رشدی را در ادامه طی نماید. البته کرومیا قبلاً شرایط بهتری نسبت به وضعیت کنونی را نیز تجربه کرده است. از این رو بالا رفتن آن در بازار ارز دیجیتال چندان هم دور از انتظار نخواهد بود.

  • ایکس وای او

ارز دیجیتال XYO در بلاک چین اتریوم تعریف شده و از جمله ارزهای دیجیتال حوزه متاورس و وب ۳ محسوب می‌شود. همین دو ویژگی برای یک رمز ارز کافی است تا شرایط خوبی برای آن رقم بزند. اما با این حال این رمز ارز در حال حاضر با افت بسیار زیادی روبرو شده و جایگاه قبلی خود را به ارزهای دیجیتال جدیدتر داده است.

تفاوت‌های لیست رتبه بندی ارزهای دیجیتال در سایت کوینجکو


رتبه بندی رمز ارزها یک نکته بسیار مهم دیگر را هم لازم است تا درباره سایت رتبه بندی ارزهای دیجیتال با شما در میان بگذاریم. همان طور که اشاره کردیم در اکثر این سایت ها ملاک رتبه بندی ارزش بازار رمز ارزها است. اما با این حال به دلیل اینکه اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتال از صرافی های مختلفی دریافت شده و به صورت کلی محاسبه می‌شود، ممکن است تفاوت‌هایی در روند محاسبه ارزش بازار هر رمز ارز توسط سایت های مختلف باشد. اگر درباره سایت های معتبر و شناخته شده صحبت می‌کنیم، این تفاوت‌ها خیلی ناچیز بوده و چندان قابل توجه نخواهد بود.

 

برای مثال در زمان نگارش این مقاله ارز دیجیتال پلیگان در سایت کوین مارکت کپ دارای ارزش بازار ۱۰.۷ میلیاردی و در سایت کوینجکو دارای ارزش بازار ۹.۴ است که همین امر باعث شده تا رتبه آن نیز یک پله جابجا شود. این تفاوت‌ها در میان سایت های معتبر بسیار کم و قابل اغماض است. اما وجود این تفاوت باعث شده تا کاربران گوش به زنگ بوده و حتماً از خدمات سایت های شناخته شده و معتبر برای پیش برد اهداف خود استفاده نمایند. در غیر این صورت ممکن است با اطلاعات اشتباهی تحلیل های خود را در بازار انجام دهند.


رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس قیمت


در سایت رتبه بندی ارزهای دیجیتال شما می‌توانید از طریق فیلترهای مختلف رمز ارزها را بر اساس رتبه بندی های دیگری نیز مشاهده کنید. بنابراین رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال بر اساس این دسته بندی ها نیز می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال آخرین رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار تفاوت بسیار زیادی با آخرین رتبه بندی صورت گرفته بر اساس قیمت یا حجم معاملات دارد. برای اینکه این موضوع را بیشتر درک کنید، تصمیم گرفتیم تا یکی دیگر از انواع این رتبه بندی ها یعنی رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس قیمت را به شما معرفی کنیم. برای این منظور از خدمات سایت کوین مارکت کپ استفاده می‌کنیم. شما نیز می‌توانید در آدرس www.coinmarketcap.com این اطلاعات را در دسترس داشته باشید.

  • بیت کوین یا قیمت ۴۰۰۰۰ دلار
  • یرن فاینناس با قیمت ۱۸۵۰۵ دلار
  • اتریوم با قیمت ۲۹۲۶ دلار
  • میکر با قیمت ۱۷۶۷ دلار
  • بایننس کوین با قیمت ۳۹۸ دلار
  • مونرو با قیمت ۲۴۵ دلار
  • آوی با قیمت ۱۶۵ دلار
  • کازاما با قیمت ۱۵۸ دلار
  • زدکش با قیمت ۱۵۲ دلار
  • الروند با قیمت ۱۵۲ دلار
  • کامپوند با قیمت ۱۲۸ دلار
  • QNT با قیمت ۱۰۴ دلار
  • لایتکوین با قیمت ۱۰۳ دلار

بقیه رمز ارزها نهم با قیمت های کمتر از ۱۰۰ دلار در بازار در دسترس هستند که می‌توانید آنها را نیز در سایت رتبه بندی ارزهای دیجیتال مشاهده کنید.


تعیین استراتژی مدیریت سرمایه بر اساس رتبه بندی ارزهای دیجیتال


سایت رتبه بندی ارزهای دیجیتال می‌تواند اطلاعات خوبی برای تحلیل رمز ارزها در اختیار کاربران قرار دهد. اما لازم است تا این اطلاعات با ابزارها و استراتژی های مدرن تر همراه شده و کاربران بتوانند روند بهتری برای معاملات خود ایجاد نمایند. داشتن یک استراتژی معاملاتی ایده آل می‌تواند همراه با شناخت رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال شرایط را بهتر نماید. از این رو در این بخش سعی داریم تا یک استراتژی خوب برای سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها را بر اساس رتبه بندی معرفی شده ارائه کنیم.

رتبه بندی رمز ارزها

البته شما می‌توانید بر اساس رتبه بندی های مختلف از استراتژی های متفاوت استفاده کنید. به همین دلیل نمی‌توان تنها یک استراتژی را بهترین گزینه تعریف کرد و هر کس بنا به شرایط تحلیلی به دنبال بهترین انتخاب برای خود باشد. برای مثال برای رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس قیمت می‌توان از استراتژی متفاوت تری استفاده نمود.

شما می‌توانید سرمایه های خود را به سه بخش مختلف تقسیم کنید. بخش اول آن که باید قسمت اعظمی از سرمایه ها را در بر بگیرد (حدود ۷۰ درصد از سرمایه در دسترس) بایستی روی ارزهای دیجیتال مطمئن سرمایه گذاری شوند. برای این منظور می‌توانید سراغ رمز ارزهای شماره ۱ تا ۱۰ بروید. در بین این رمز ارزها نیز می‌توانید بهترین ها را انتخاب کرده و شرایط را برای خود ایده آل تر نمایید.

بخش دوم سرمایه شما که حدود ۲۰ درصد از آن است، برای رمز ارزهایی با قیمت پایین تر اما پتانسیل خوب برای رشد قرار می گیرد. این رمز ارزها البته ریسک بیشتری نسبت به سرمایه گذاری بخش اول دارند. شما می‌توانید برای این منظور از تمام ارزهای دیجیتال معرفی شده در بالا استفاده کنید. وجود رمز ارز در لیست ۱۰۰ تایی ها تضمین کننده کیفیت آن نیست اما می‌تواند دلیل کافی برای تحلیل آن باشد.

در نهایت بخش سوم سرمایه ها شما که می‌تواند حدود ۱۰ درصد آن باشد، باید بر روی ارزهای دیجیتال با پتانسیل انفجاری برای رسیدن به سود قرار گیرد. احتمال از دست رفتن این بخش از سرمایه بیشتر از سایر بخش ها است اما با تنی حال پتانسیل بسیار بالایی برای سوددهی را در دسترس شما قرار می دهد. این دسته از رمز ارزها را می‌توان از میان ارزهای دیجیتال ارزان قیمت انتخاب کنید که البته ویژگی های خوبی داشته باشند.

کلام آخر


مقاله را با معرفی سایت رتبه بندی ارزهای دیجیتال شروع کرده و سپس رتبه بندی بهترین ارزهای دیجیتال را با هم مرور نمودیم. تمام این اطلاعات دسته بندی شده برای تحلیل بازار ارز دیجیتال اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر کمی باهوش عمل کنید، به راحتی می‌توانید در این دسته بندی ها و در آخرین رتبه بندی ارزهای دیجیتال بهترین گزینه ها را برای سرمایه گذاری خود برگزینید. عدم توجه بهاین اطلاعات نیز باعث از بین رفتن سرمایه های شما خواهد شد. هم چنین کاربرانی که خلاقیت بیشتری داشته و به دنبال انتخاب‌های بهتر نیز هستند، می‌توانند سراغ سایر انواع رتبه بندی مانند رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس قیمت نیز بروند.

تمام تلاش ما در مجموعه کانون بورس ایجاد بهترین شرایط سرمایه گذاری برای تریدرهای ایرانی است. ارائه اطلاعات ارزنده در سری مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال و هم چنین معرفی انواع ارز دیجیتال و در کنار آن ارائه حرفه ای ترین دوره ارز دیجیتال تمام نیازمندی های لازم برای موفقیت شما در این بازار را به دنبال دارد. بدون آموزش هیچ اتفاق مثبتی در روند سرمایه گذاری شما در این بازار رخ نخواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: