لوگو کانون بورس

ارز دیجیتال ترون (Tron) چیست + مزایا و معایب Trx

شما در حال مطالعه مقاله ۱ از ۴۹ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

ارز دیجیتال ترون چیست

ارز دیجیتال ترون چیست و چرا تا این حد محبوب شده است؟ برای کسانی که به دنبال آموزش رایگان ارز دیجیتال هستند و می‌دانند که اهمیت سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چیست، پیدا کردن شناخت نسبت به ارز دیجیتال های مختلف اهمیت بسیار زیادی دارد. در دوره ارز دیجیتال نیز به صورت اختصاصی به معرفی و تحلیل برای ارزهای معتبر پرداخته می شود. از این رو لازم دانستیم تا در یک مقاله به صورت جامع و کامل به بررسی ارز دیجیتال ترون پرداخته و نکات ارزشمندی را درباره این ارز با شما در میان بگذاریم.

راهنمای مطالعه نمایش

ارز دیجیتال ترون (TRON) چیست؟

ترون یک دارایی رمزنگاری شده است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و یک پلتفرم غیرمتمرکز و متخصص در محتوای دیجیتال است. بنیاد ترون، که TRON را علنی کرد، یک سازمان غیرانتفاعی است که توسط جاستین سان با تأیید ACRA سنگاپور، یک مقام نظارتی شرکت، تأسیس شده است.

سکه  TRX مخفف اختصاص داده شده به ارز دیجیتال Tron است و بر اساس فناوری بلاکچین ساخته شده است  و این ارز در مارس ۲۰۱۴ تاسیس شد و بنیاد Tron در سال ۲۰۱۷ در سنگاپور تاسیس شد . ابتدای این پروژه بر روی صنعت سرگرمی متمرکز بود و هدف آن برقراری ارتباط مستقیم بین فردی که محتوا را ایجاد کرده است و شخصی که مصرف کرده است، می باشد که از ایجاد رسانه ای بین آنها مانند YouTube یا Netflix جلوگیری می کند. در ادامه بیشتر با ارز دیجیتال ترون آشنا می شویم.

بنیان گذار ارز دیجیتال ترون

بنیانگذار بنیاد TRON کیست؟

جاستین سان، بنیانگذار TRON، در سال ۲۰۱۱ از دانشگاه پکن فارغ التحصیل رشته تاریخ شده است. وی فردی با نمرات عالی بود و به مدت سه سال به عنوان رئیس این دانشگاه کار کرد. وی در سال ۲۰۱۳ مدرک کارشناسی ارشد را در رشته اقتصاد صنعتگر از دانشگاه پنسیلوانیا در ایالات متحده دریافت کرد. در سال ۲۰۱۸ نیز در برنامه توسعه کارآفرینی، دانشگاه Lakeside، ثبت نام کرد و گفته می شود که وی در دانشگاه های مختلف سخت کار می کرد.

او پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، به استخدام موسسه ریپل درآمد و به عنوان اولین کارمند در چین مشغول به کار شد. وی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ نماینده و مشاور موسسه ریپل بود. در سال ۲۰۱۳، او Peiwo، بزرگترین سرویس پخش موسیقی آنلاین چین را راه اندازی کرد و پس از آن، در سال ۲۰۱۷، اقدامی برای توسعه و انتشار پروتکل توزیع شده TRON انجام می دهد. به عنوان موضوعی که جاستین سان با آن مشهور شد، فکر می کنم نکته به یادماندنی این است که او ناهار را با وارن بافت در حراج خیریه eBay به قیمت ۵۵۰ میلیون ین به دست آورد. با این حال، گفته می شود که ناهار با وارن بافت محقق نشده است زیرا جاستین سان سنگ کلیه داشته است، و او بخاطر تبلیغ بیش از حد موضوع ناهار از او عذرخواهی کرد.

تاریخچه ارز دیجیتال ترون چیست؟

  • آوریل ۲۰۱۷ – TRON تحت هدایت جاستین سان راه اندازی شد.
  • آگوست ۲۰۱۷ – پیشنهاد اولیه سکه ترون آغاز شد و به TRON اجازه داد بیش از ۷۰ میلیون دلار سرمایه اولیه جمع کند. در زمان عرضه اولیه، قیمت هر واحد TRX 0.0019 دلار بود.
  • ژانویه ۲۰۱۸ – در ۵ ژانویه، ترون به بالاترین قیمت خود یعنی ۰.۳ دلار رسید و روز قبل، ۴ ژانویه، بیشترین حجم معاملات را با ۴،۰۸۹،۴۱۰،۰۰۰ دلار تجربه کرد.
  • مه ۲۰۱۸ – شبکه اختصاصی TRON معرفی شد. ژوئن ۲۰۱۸ نشانه های ERC20 TRON از Blackchin Atrium به شبکه اصلی TRON منتقل شدند.

ترونیکس چیست

Tronix چیست؟

ترونیکس کلمه ای است که با ارز دیجیتال ترون در هم آمیخته و باید این دو را در کنار هم ببینیم. Tronix یا TRX ارز دیجیتال محلی BlockchainTron است. سکه Tronix برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۷ و هنگامی که سکه TRON بیش از ۷۰ میلیون دلار سرمایه از طریق اولین پیشنهاد سکه جمع کرد، معرفی شد. در آن زمان، TRX نشانه ای بود که بر روی پروتکل ERC20 (بلاک چین Ethereum) اجرا می شد. کمتر از یک سال پس از انتشار اولیه سکه ترون و گسترش بلاکچین، این ارز دیجیتال شبکه اصلی خود را ساخت و رمز Tronex از بلاک چین اتریوم  به زنجیره انحصاری TRON منتقل شد. به همین دلیل، TRONX یک کوین محسوب می شود، نه یک توکن.

ترون شبکه اختصاصی خود را در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۱۸، معروف به روز استقلال ترون، راه اندازی کرد. جامعه ترون قرار است هر ساله آن را جشن بگیرد. آنها در حال جمع آوری و سوزاندن نشانه های ERC20 خود هستند تا فقط سکه های موجود در شبکه اصلی TRON باقی بمانند.

رویدادهای اصلی تأثیرگذار بر سکه ترون کدام بودند؟

اگرچه کمتر از سه سال از راه اندازی ارز دیجیتال ترون می گذرد، اما این دوره کوتاه دستاوردها و رویدادهای بسیاری را به همراه داشته است که به رونق و گسترش این ارز در بازار ارزهای رمزپایه و بلاکچین کمک کرده است. خرید بیت تورنت را می توان یکی از این موارد دانست از بهترین تصمیمات این شرکت تا به امروز، به دلیل اهمیت BitTorrent در به اشتراک گذاری پرونده و شبکه های نظیر به نظیر است. شرکت محبوب بلاکچین Neo قبلاً سعی کرده بود این کار را انجام دهد اما نتوانست آن را بدست آورد، بنابراین Tron پس از آن این کار را انجام داد.

به گفته بنیانگذار، سان، مهمترین دستاورد این شرکت برای سال ۲۰۱۹ توافقی بود که با سامسونگ امضا کرد، که شامل پشتیبانی از Tron برای فروشگاه برنامه غیرمتمرکز برای Blockchain Keystore سامسونگ و پشتیبانی از معاملات مالی با ارز دیجیتال آن بود.

مزایا و معایب ارز دیجیتال ترون

توکن های TRC-10  و TRC-20  چه هستند؟

طبق وب سایت ارز دیجیتال ترون,  TRC-10 یک استاندارد فناوری است که توسط BlockchainTron و بدون نیاز به ماشین مجازی Tron طراحی شده است. اما “TRC20” یک استاندارد فنی است که در قراردادهای هوشمند و استفاده از ماشین مجازی TRON استفاده می شود. نشانه های سفارشی TRC10 را می توان در شبکه TRON با قیمت ۱۰۲۴ TRX به کاربران ساخت و عرضه کرد. در این حالت، سازندگان کد برای ایجاد کدهای خود نیازی به دانش برنامه نویسی ندارند. در حقیقت، روند ایجاد نمادها ساده خواهد بود. یکی از محبوب ترین نشانه های TRC10 (BitTorrent Token) (BTT) است.

قراردادهای هوشمند پتانسیل نامحدودی دارند و نشانه های TRC20 شامل ویژگی هایی است که در نشانه های TRC10 یافت نمی شوند. با این حال، اجرای توکن های TRC20 پیچیده تر از نشانه های TRC10 است. رمز محبوب TRC20، رمز ANTE است که در پلتفرم محبوب TRONbet استفاده می شود.

ارز دیجیتال ترون چگونه کار می کند؟

رمز ارز Tron دارای سه لایه اصلی است. این لایه ها عبارتند از:

  • لایه حفظ
  • و لایه مرکزی
  • و همچنین لایه برنامه

سکه دیجیتال ترون از اثبات سفارشی الگوریتم سهام استفاده می کند. الگوریتم به روشی کار می کند که همه در ایجاد بلوک های شبکه و تأیید تراکنش ها نقش ندارند، در عوض ۲۷ انتخاب کننده از شبکه این کار را انجام می دهند. اگر هیچ یک از این ۲۷ نفر به خوبی عمل نکنند، به زودی با اجماع و رای گیری در شبکه، تیم جدیدی جایگزین آنها خواهد شد. برای قرار گرفتن در لیست تیم باید ۹۹۹۹ واحد ترون را بپردازید. رأی گیری هر ۶ ساعت انجام می شود و لیست رأی دهندگان به طور مداوم به روز می شود. در TRON NET زمان هر بلوک ۳ ثانیه و پاداش بلوک ۳۲ سکه TRUNX است. سالانه ۳۳۶،۳۸۴،۰۰۰ TRX (TRX) به انتخاب کنندگان تعلق می گیرد.

ترون اعلام کرد شبکه این ارز دیجیتال تا سال ۲۰۲۱ شاهد تورم نخواهد بود، اما پس از آن هر ساله درصد کمی از تورم به شبکه اضافه می شود. بسیاری از افراد مشهور در دنیای ارزهای رمزنگاری از Ethereum انتقاد کرده اند، از جمله Whitelecbuterin Moses Ethereum، انتقادات زیادی برای دیدن وجود دارد و می گویند که این روش چیزی در انحصار ندارد.

استخراج ارز ترون

چگونه ترون استخراج می شود؟

برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت کوین و اتریوم، رمز ارز TRON قابل استخراج نیست. همانطور که قبلاً ذکر شد، شما می توانید از یک الگوریتم تعیین شده برای اثبات سهام استفاده کنید.

کیف پول ارز دیجیتال ترون

برای ذخیره ارز دیجیتال ترون و کوین های TRX می توانید از انواع کیف پول دیجیتال استفاده کنید که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند. توجه داشته باشید که هنگام انتخاب کیف پول دیجیتال، امنیت کیف پول اولویت اول شماست. در ادامه تمام کیف های معتبر مورد استفاده برای ذخیره سازی TRX را با شما در میان می گذاریم.

کیف پول ارز ترون

انواع کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال ترون

کیف پول های سخت افزاری، به دلیل ذخیره آفلاین کلیدهای خصوصی، از امنیت بالایی برخوردار هستند، بنابراین یک محیط ذخیره سازی امن برای سرمایه گذاری های طولانی مدت هستند. نمونه کارهای سخت افزاری پشتیبانی کننده ارز رمزنگاری شده TRON شامل موراد زیر می باشند:

  • Ledger Nano S
  • Ledger Nano X

کیف پول موبایلی ارز ترون

کیف پول های تلفن همراه برای دسترسی بهتر و راحت تر برای کاربران طراحی شده است. این کیف پول ها به عنوان برنامه در دستگاه های تلفن همراه نصب شده و بیشتر ویژگی های نسخه دسکتاپ کیف پول را به کاربران می دهد. برخی از بهترین کیف پول های موبایل که از ارز رمزنگاری شده TRON پشتیبانی می کنند، می توانیم به آنها اشاره کنیم:

  •  COINOMI
  • Trust Wallet
  • TRON Blocks

کیف پول کاغذی ارز دیجیتال ترون

کیف پول های کاغذی کلیدهای خصوصی کاربر را روی یک کاغذ نگه داشته و می توانند چاپ و ذخیره شوند. با مراجعه به سایت www.Tronpaperwallet.Org می توانید یک کیف پول کاغذی TRON ایجاد کنید.

آموزش ارز دیجیتال از صفر تا صد

کیف پول دسکتاپ ارز دیجیتال ترون (Tron)

برخی از کیف پول های دسکتاپ به عنوان برنامه افزودنی به مرورگر اضافه می شوند و برخی دیگر را می توان به عنوان برنامه بارگیری کرد. تنها کیف پول رومیزی که از رمز ارزهای Tron پشتیبانی می کند، کیف پول Exodus است. این کیف پول ها بصورت آنلاین و آفلاین هستند، بنابراین برای ذخیره سرمایه دیجیتال به مدت طولانی به هیچ وجه توصیه نمی شوند. زیرا همیشه به دلیل اتصال به اینترنت خطر هک شدن وجود دارد.

TRON چیست

ویژگی های ارز دیجیتال ترون (TRON)

سیستم Tron به زیبایی کار می کند، زیرا هیچ فردی نمی تواند آن را مسدود یا متوقف کند. هنگامی که شما یک برنامه را در کل شبکه Tron ایجاد می‌کنید، هیچ کس نمی تواند آن را کنترل کند یا از دید بینندگان جلوگیری کند. اولین برنامه ای که از شبکه TRON استفاده می‌کند، برنامه Piewo است، که توانست در مدت کوتاهی طرفداران خود را تشکیل دهد.

واحد پول TRONIX ارز رسمی شبکه TRON و واحد اصلی کار در این شبکه است که با نماد TRX نمادگذاری می‌شود.

از آنجا که TRON یک پروتکل غیرمتمرکز است، امکان ارسال، ذخیره و انتشار آزادانه داده های دیجیتالی وجود دارد. از آنجا که مفهوم TRON پشتیبانی از کشف هنرمندان مدفون است، بستری را ایجاد کرده است که به سازندگان در سراسر جهان امکان توزیع آزادانه دارایی های دیجیتال مانند هنر دیجیتال، موسیقی، عکس و انیمیشن را میدهد. به همین دلیل نیازها در حال افزایش است.

با استفاده از این ارزدیجیتال، نه تنها می توانید محتوایی را که با دیگران ایجاد شده است به اشتراک بگذارید، بلکه به عنوان محتوای محصول و داده ها نیز به شما پاداش می دهد. این مدل در تضاد با عملکرد شبکه های اجتماعی سنتی مانند فیس بوک است که از این محتوا برای سودآوری خود شبکه استفاده می کنند. اما وقتی از ارز رمزنگاری اولیه ای که می بینید استفاده می کنید، بر داده های خود کنترل خواهید داشت و برای داده ها و محتوایی که تولید می کنید پاداش خواهید گرفت.

در حال حاضر بسیاری از سیستم عامل های مهم برای پخش موسیقی و ویدئو، مانند YouTube وجود دارد. تفاوت بزرگی که TRON را از سیستم عامل های موجود جدا می کند این است که TRON یک سیستم عامل غیرمتمرکز (غیرمتمرکز) است.

گفته می‌شود شبکه ارز دیجیتال ترون قادر به پردازش ۲۰۰۰ حواله در ثانیه است. با توجه به اینکه بیت کوین حدود ۵ مورد در ثانیه و Ethereum حدود ۲۵ مورد در هر ثانیه دارد.

معایب یک سیستم متمرکز چیست؟

یکی از مشکلات  سیستم های متمرکز این است که سازندگان باید هزینه های استفاده و بخشی از سود را به طرف اپراتور پرداخت کنند. همچنین از آنجا که منبع اصلی درآمد بسیاری از سیستم عامل‌های موجود درآمد تبلیغات است، نحوه جذب کاربران برای پخش تبلیغات از اهمیت بالاتری برخوردار است؛ که این نیز تأثیر منفی بر کیفیت محتوا دارد.

بعلاوه اگر مشکلی در قسمت مدیریتی مانند از بین بردن سرور وجود داشته باشد، این خطر وجود دارد که همه کاربران نتوانند به طور همزمان از آن استفاده کنند. بنابراین در TRON با ایجاد یک پلت فرم غیرمتمرکز که از فناوری بلاکچین استفاده می‌کند، این معایب رفع می شود.

مزایای ارز دیجیتال ترون

مزایای ترون را می توان به شرح زیر تفسیر کرد:

  • اول از همه Tron اپراتورهای خاصی را حذف می‌کند و به کاربران امکان می دهد پاداش مستقیم به سازندگان بدهند.

در این صورت، دیگر نیازی به کسب درآمد از طریق تبلیغات نیست. بنابراین سازندگان می توانند با هدف ایجاد محتوایی کاملاً رضایت بخش از کاربر استفاده کنند. بعلاوه از آنجا که در بلاکچین توزیع و مدیریت می‌شود، حتی اگر مشکلی در برخی از بلاک ها رخ دهد، می‌تواند به طور کلی به کار خود ادامه دهد و می‌توان از مشکلاتی که تأثیر زیادی روی کل دارند جلوگیری کرد.

  • از دیگر ویژگی های ترون این است که شما در TRON می‌توانید DApps (برنامه های توزیع شده) را در بلاکچین توسعه داده و استفاده کنید.

DApps (برنامه های توزیع شده) برنامه هایی هستند که از بلاکچین برای ارائه خدمات و بازی هایی استفاده می کنند که نیازی به مدیر مرکزی ندارند. قبل از سرمایه گذاری در TRON، طبیعی است که بدانید این برای شما مفید است یا خیر. در این تحلیل کوتاه، ما بررسی می کنیم که چرا خرید Tron یک حرکت خوب است.

  • یک نکته جالب در ترون این است که کاربران سکه حق دریافت سهمی از سود را دارند.

هدف این سکه فراهم آوردن سرگرمی برای کاربران است.

یکی دیگر از تحولات جالب این است که مدیر عامل شرکت جاستین سان می خواهد پلتفرم Peiwo خود را با سکه ادغام کند. با توجه به اینکه این پلتفرم در حال حاضر ده میلیون کاربر دارد، این می تواند به محبوبیت ارز کمک قابل توجهی کند. در هنگام راه اندازی، بسیاری از کاربران Ethereum نیز سکه های رایگان دریافت کردند که به رشد آن کمک کرد. نشانه مثبت دیگر TRON این است که تیم قدرتمندی در پشت خود دارد. به عنوان مثال، مدیر عامل شرکت موسس گروه Alibaba است.

تیم توسعه قوی است و متشکل از بیش از ۱۰۰ نفر است که بسیاری از آنها از شرکت های فناوری مانند Tencent و Amazon تشکیل شده اند. این باعث می شود پشتوانه سکه بسیار محکم تر شود. با کمال تعجب حداقل ۱۰۰ میلیارد ترون وجود دارد و با افزایش عرضه، قیمت معمولاً پایین می ماند. با این حال، هدف ترون نفوذ به جهان است.

TRON (TRON / TRX) تاکنون چه تغییر قیمتی داده است؟

قیمت ارز ترون

  • Tron در آگوست ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد و از آن زمان نوسانات عمده قیمت داشته است‌.
  • دسامبر ۲۰۱۷- به دلیل حباب ارز مجازی اوج می گیرد، به دلیل ترکیدن حباب سقوط می کند.
  • ترون اندکی پس از رونمایی در آگوست ۲۰۱۷ (نسخه جدید) به دلیل حباب ارز رمزپایه افزایش یافت.
  • در حین حباب به بالاترین قیمت خود در حدود ۰.۲۳ دلار رسید.
  • با این حال، به محض شروع سال ۲۰۱۸، حباب ترکید و به سرعت سقوط کرد.
  • آوریل ۲۰۱۸- به دلیل لیست در صرافی عمده کره جنوبی “Bithumb” اوج گرفت.

حرکات قیمت ترون پس از ترکیدن حباب ارز مجازی همچنان رو به کندی بود، اما در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۸، لیست شدن آن در صرافی بزرگ کره ای “بیتمب” اعلام شد و اوج گرفت. قیمت افتتاحیه در آوریل ۲۰۱۸ حدود ۰.۰۳۴ دلار و بالاترین قیمت در زمان افزایش حدود ۰.۰۹۴ دلار بود. به این معنی که در یک نقطه تقریباً سه برابر شده است. با این حال، پس از آن، روند نزولی آن به آرامی ادامه یافت و سپس هیچ حرکت قابل توجهی مشاهده نشد. در محدوده حدود ۰.۰۱ تا ۰.۰۴ دلار به حرکت خود ادامه داد. ترون در مارس ۲۰۲۱ موج صعودی داشت و قیمتش در ماه آوریل بیشتر شد.

دو عامل مثبت برای آینده ترون

دو عاملی که همه ما را نسبت به آینده ارز دیجیتال ترون امیدوار می سازند:

  • یک سیستم عامل بی نهایت است.
  • در حال حاضر به بسیاری از شرکت ها وابسته است و سابقه اثبات شده ای دارد.

این که ترون یک سیستم عامل بینهایت است به این معناست که ترون دارای یک نقشه راه با شش مرحله زیر است‌:

  1. خروج(عظیمت)(اگوست ۲۰۱۷-دسامبر۲۰۱۸)

شامل: ذخیره سازی، بارگذاری و توزیع رایگان دارایی های دیجیتال

  1. ادیسه (ژانویه ۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۲۰)
  2. سفر بزرگ (ژوئیه ۲۰۲۰ – ژوئیه ۲۰۲۱)

اجرای عملکردهای مدیریتی برای ارائه دهندگان محتوا (پرداخت پاداش، مدیریت حامیان و غیره)

  1. آپولو (آگوست ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۳)
  2. StarTrek (پیاده روی ستاره ای)(آوریل ۲۰۲۳ – سپتامبر ۲۰۲۵)

توسعه بازی های مختلف با استفاده از TRON برای توسعه دهندگان امکان پذیر است و همچنین برای جمع آوری سرمایه می توان از TRON استفاده کرد. یعنی کاربرد عملی پلت فرم بازی آنلاین توسط سیستم توزیع شده.

  1. آپدیت

شامل: توسعه بیشتر پلت فرم بازی آنلاین، مانند ارائه سرمایه گذاری گسترده برای توسعه بازی. توسعه در برنامه ۱۰ ساله از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۷ هنوز در حال انجام است و انتظار می‌رود که محتوا و عملکردها در آینده بیشتر تقویت شود.

Tron نه تنها بستری برای توزیع محتوا ایجاد می کند، بلکه برای ارائه خدماتی که از بلاکچین Tron استفاده می‌کنند، با شرکت های بزرگ زیر اتحاد تجاری ایجاد می کند.

عمده شرکت های بزرگ وابسته به ترون

شناخت این شرکت ها می تواند برای تحلیل ارز ترون شما را یاری سازد:

  • Opera: شرکت توسعه دهنده نرم افزار نروژی زیر چتر Qihoo 360 در چین
  • سامسونگ: تولیدکنندگان الکترونیک مصرفی جامع کره، قطعات الکترونیکی و تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی
  • BitTorrent: یک شرکت توسعه دهنده نرم افزار مستقر در سانفرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا است.
  • Swisscom: بزرگترین اپراتور مخابراتی سوئیس مستقر در Ittingen، سوئیس
  • Obike: یک شرکت بین المللی مشغول تجارت چرخه سهام در سنگاپور است.

ترون علاوه بر سیستم عاملی که دارد، کاربران زیاد و خدمات شرکت‌های بزرگی را دارا است. در آینده اگر گسترش یابد منجر به افزایش قیمت ترون نیز خواهد شد.

استراتژی سرمایه گذاری TRX

سرمایه گذاری در رمز ارز ترون

قبل از سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ترون، داشتن یک استراتژی خوب مهم است. هنگامی که می خواهید ارزهای رمزپایه TRON را بخرید، می‌توانید دو روش انتخاب کنید. شما می توانید بر اساس موارد زیر تصمیم بگیرید:

  • تحولات خبری: آیا اخبار خوب یا بدی در مورد ارز وجود دارد؟
  • الگوها: آیا ارز طبق الگوهای ثابت خاصی حرکت می کند؟

قبل از سرمایه گذاری در Tron باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • زمان ورود شما
  • محدودیتی که می خواهید در آن سود خود را بدست آورید.
  • حدی که ضرر خود را در آن می گیرید.

مهم این است که تصمیم خود را بر اساس چه چیزی تنظیم کنید. تنها خود شما می‌توانید تصمیم بگیرید که سرمایه گداری بر روی tron مناسب است یا خیر؟

آیا باید در TRON سرمایه گذاری کنید؟

باید دید آیا ارز دیجیتال ترون در بلند مدت به وعده های خود عمل می کند یا خیر. همانند سایر ارزهای رمزپایه، نوسانات قیمتی زیادی در TRX وجود دارد. شما به عنوان یک سرمایه گذار می توانید از آن بهره مند شوید. با خرید و فروش ارز در زمان مناسب می توانید فارغ از، جهت قیمت، به نتیجه خوبی برسید.

این امر به ویژه اگر می خواهید از یک استراتژی بلند مدت استفاده کنید بسیار مفید است. هنگام خرید ارز رمزنگاری شده، استفاده از کیف پول خوب مهم است. از این گذشته، یک ارز دیجیتال به راحتی می تواند دزدیده شود. در حال حاضر، سرمایه TRON حدود ۳۹۲ میلیارد (از ۱۳ مارس ۲۰۲۱) و حداکثر تعداد کارت های صادر شده ۱۰۰ میلیارد است.

آینده ارز دیجیتال ترون چگونه است؟

آینده ارز دیجیتال ترون

شبکه Tron شامل بسیاری از فناوری ها و ابزارها است که در آینده از اهمیت زیادی برخوردار خواهد شد، و به دلیل دشواری کار با ابزارها و سیستم عامل های مختلف بلاکچین که هنوز مانعی برای گسترش آن و علاقه توسعه دهندگان به آن است، Tron در آینده مورد توجه بسیاری از توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت زیرا برای تسهیل کار با ابزارهای برنامه غیرمتمرکز DApps و سایر خدمات و فناوری ها طراحی شده است.

بیشتر امیدهای مربوط به آینده ترون مربوط به بنیانگذار سان است، به دلیل مشارکت وی با بسیاری از شرکت های مرتبط با این زمینه علاوه بر روابط و علاقه شخصی وی به ارزهای رمزنگاری شده و چشم انداز خوش بینانه اش در مورد آن، ترون هنوز هم یک پروژه نسبتاً جدید است که تاکنون به موفقیت های زیادی در زمینه بلاکچین و ارزهای دیجیتال دست یافته است. این ارز چند ماه پیش از نظر ارزش بازار در رده ۵۶ قرار گرفت، بسیار شکوفا شد و به رغم سقوط قیمت فعلی آن به دلیل انتشار ویروس کرونا، طبق اعلام CoinMarketCap، هفدهم شد؛ اما انتظارات نشان می دهد که قیمت آن ممکن است در ماه های آینده به ۰.۴ دلار برسد.

TRC10 و TRC20 چیست؟

یکی از نکاتی که درباره ارز دیجیتال ترون باید به آن اشاره داشته باشیم دو استاندارد تعریف شده در شبکه بلاک‌چین و رمز ارز هستند. احتمالاً اگر یک فعالیت مختصر هم در بازار ارز دیجیتال داشته باشید با استاندارد TRC20 آشنا شده و می‌دانید که با استفاده از این استاندارد تعریف شده در شبکه بلاک چین می توانید براحتی نقل و انتقال های خود را در کیف پول ها و حساب های صرافی انجام دهید. البته این استاندارد تنها یک راه انتقال نیست بلکه اذان برای کاربردهای دیگری مانند تنظیم قراردادهای هوشمند نیز استفاده می شود.

استاندارد TRC10 نیز سبب می‌شود تا ماشین مجازی تعریف شده در بلاک چین ترون (Tronix virtual machine) برای استفاده از قراردادهای هوشمند کاربردی شود. توکن های زیادی با استفاده از این استاندارد به وجود آمده اند که یکی از معروف ترین آنها بیت تورنت است.

درست در روزهایی که استاندارد ERC20 به دلیل استفاده بسیار زیاد از شبکه بلاک چین اتریوم در حال حاضر خدمات خود را با کاربردهای بسیار سنگینی در اختیار کاربران بازار ارز دیجیتال قرار می دهد استانداردهای ترون جایگزین بسیار ایده آل برای آن ها محسوب می شوند. اتفاقاً یکی از اصلی ترین و مهم ترین دلایل محبوبیت و جذابیت شبکه چون برای کاربران بازار ارز دیجیتال همین استاندارد تعریف شده در شبکه بلاک چین آن است. در حال حاضر کارمزدهای انتقال ارز دیجیتال از طریق استاندارد ترون با استاندارد اتریوم قابل مقایسه نیست. هرچند دست‌اندرکاران شبکه اتریوم نیز به دنبال ارائه راهکارهایی برای بهبود شبکه خود از این نظر هستند که یکی از این راهکارها راه اندازی بلاک چین موازی با بلاک چین اصلی این رمز ارز است.

چرا قیمت ارز دیجیتال ترون خیلی بالا نمی رود؟

همان طور که اشاره کردیم ارز دیجیتال ترون در حال حاضر سابقه بسیار طولانی در بازار رمز ارزها داشته و به عنوان یک رمز ارز شناخته شده محسوب می شود. اما شاید از خود بپرسید که چرا این رمز ارز با وجود گذشته سال های زیادی از طول عمر آن و همچنین محبوبیت ایده‌آلی که در بازار پیدا کرده همچنان با قیمت پایین در حال معامله است و شرایط برای رشد قیمتی آن مانند بیت کوین و اتریوم نیز وجود ندارد. کسانی که اطلاعات کافی درباره این موضوع نداشته باشند احتمالاً آن را به عنوان یک چالش و عیب بزرگ برای شبکه تلقی کرده و شاید حتی این موضوع باید شود تا آنها از سرمایه گذاری برای این رمز ارز نیز غافل شوند. اما لازم به توضیح است که دلایل کاملاً منطقی و از پیش تعیین شده برای که این امر وجود دارد.

دقت کنید که ارزهای دیجیتال با اهداف مختلفی وارد بازار می‌شوند و رسیدن به هر یک از این اهداف نیاز به ویژگی ها و شرایط خاصی دارد. یکی از اصلی ترین اهداف تعریف شده برای شبکه ترون همانطور که بیان کردیم تبدیل این شبکه به عنوان شبکه برای پرداخت های درون برنامه اینترنتی و همچنین قرار گرفتن به عنوان اولویت اول کاربران برای انتقال رمز ارزها در شبکه های بلاکچین مختلف است. این هدف و ایدئولوژی یک هدف بسیار بالا است اما لازمه رسیدن به آن شرایط و ویژگی‌های خاصی است. یکی از اصلی ترین ویژگی های لازم برای چنین شرایطی تعداد سکه های در گردش بسیار بالای رمز ارز مورد نظر است.

از طرف دیگر وقتی تعداد سکه های در گردش یک ارز دیجیتال در شبکه بسیار بالا می‌رود عملاً امکان افزایش قیمت تا آن به این زودی ها و به این راحتی ها وجود نخواهد داشت و مسیر پیشرفت قیمتی رمز ارز مورد نظر بسیار کند خواهد بود. اگر بخواهید این موضوع را راحت درک کنید تنها کافیست تعداد سکه های در گردش شبکه ارز دیجیتال ترون را با تعداد سکه های در گردش بیت کوین مقایسه کنید.

از طرف دیگر اگر ترون  نیز مسیر مشابهی با اتریوم و بیت کوین در نظر می‌گرفت در حال حاضر امکان نقل و انتقال ارزهای دیجیتال از طریق شبکه ترون به این راحتی ها و با این کارمزد های پایین وجود نداشت.

با توجه به این دلایل و این شرایط قیمت پایین ارز دیجیتال ترون را در بازار به عنوان یک عیب بزرگ برای آن تلقی نکنید بلکه این موضوع می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برای فعالان بازار رمز ارزها داشته باشد. البته شایان ذکر است که با گذشت زمان و بزرگتر شدن حجم معاملات روزانه در بازار ارزهای دیجیتال قاعدتاً قیمت ترون نیز با افزایش روبرو خواهد شد.

آیا ترون برای نوسان گیری مناسب است؟

بسیاری از معامله‌گران و کاربران در بازار ارزهای دیجیتال به دنبال استفاده از رمز ارز هایی هستند که شرایط آنها برای نوسان گیری مناسب باشد. درباره نوسان گیری ارز دیجیتال و شرایط آن به صورت کامل توضیح دادیم و همچنین بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری را نیز به شما معرفی کردیم. به صورت خلاصه اگر بخواهیم ویژگی های لازم برای یک ارز دیجیتال که شرایط مناسب برای نوسان گیری داشته باشد را مرور کنیم به موارد زیر خواهیم رسید:

  • حجم معاملات بسیار بالا در طول هر روز معاملاتی
  • نوسانات قیمت مناسب در طول روز و یا در بازه های زمانی کوتاه مدت زیر ده روز
  • محبوبیت بالا و تعداد کاربران زیاد
  • قدرت نقدشوندگی بالا در بازار
  • شناخته شده و معتبر بودن

اگر بخواهیم این ویژگی ها را برای ارز دیجیتال ترون مورد بررسی قرار دهیم متوجه خواهید شد که تمام این ویژگی ها با شدت و ضعف مختلف برای شبکه این رمز ارز قابل تعریف است و از این رو آن را می‌توان یک رمز ارز مناسب برای نوسان گیری در نظر گرفت. در حال حاضر نیز بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال که به دنبال استفاده از این روش معاملاتی در سرمایه گذاری های خود هستند از نوسانات قیمت ترون برای نوسان گیری استفاده می نمایند.

لازم به توضیح است که قیمت پایین ارز دیجیتال ترون به هیچ وجه مانعی برای نوسان گیری بر روی این رمز ارز نیست و می تواند حتی یک مزیت نیز تلقی می شود. دقت کنید که در فرایند نوسان گیری شما از اختلاف قیمت ایجاد شده در بازه های زمانی کوتاه مدت سود خود را به دست می آورید. حال فرقی نمی کند که این اختلاف قیمت ایجاد شده از چند هزار دلار به چند صد هزار دلار باشد و یا از چند سنت به یک دلار انجام پذیرد. در واقع درصد افزایش و یا کاهش قیمت رمز ارز مورد نظر است که شرایط را برای نوسان گیری فراهم می‌آورد که ارز دیجیتالی ترون در این باره شرایط و ویژگی های خوبی دارد.

آیا ترون برای خرید طولانی مدت مناسب است؟

نکته بعدی که بهتر است درباره ارز دیجیتال ترون آن را نیز با شما در میان بگذاریم این است که آیا خرید و نگهداری از این رمز ارز برای بازه های زمانی طولانی ‌مدت مناسب است یا خیر؟ درباره شرایط سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال با شما صحبت کردیم و نمی‌خواهیم دوباره کلیشه ای صحبت کنیم. واقعیت این است که ارز دیجیتال ترون اعتبار و سابقه بسیار درخشانی داشته و مزیت ها و ویژگی های تعریف شده برای شبکه ها نیز باعث شده تا آینده درخشانی نیز برای آن وجود داشته باشد. اما شرایط این رمز ارز نشان می‌دهد که در دراز مدت افزایش قیمت حاصل شده در آن به مراتب نسبت به بسیاری از ارزهای دیجیتال کمتر خواهد بود و این ارز دیجیتال به این زودی ها نمی تواند با روش های انفجاری همراه شود.

البته نه اینکه ارز دیجیتال ترون برای سرمایه گذاری طولانی مدت مناسب نباشد نه اما اگر به صورت حرفه ای به دنبال معامله گری در بازار رمز ارزها هستید ارزهای دیجیتال بهتری را می توانید برای این منظور انتخاب کنید.

چرا ترون رشد نمیکند

سوال بسیار مهمی که بسیاری از سرمایه گذاران ارز ترون دارند، این است که چرا قیمت ترون رشد نکرده و خیلی بالا نمی‌رود؟ البته که همه ما از سرمایه گذاری به دنبال افزایش ارزش آن هستیم، اما در این باره باید یک نکته بسیار مهم دیگر یعنی ریسک و امنیت سرمایه گذاری را نیز در نظر بگیریم. اینکه چرا ترون رشد نمیکند دقیقا به اهداف و کاربردهایی برمی گردد که جاستین سان برای آن در نظر گرفته است. با مرور تعداد سکه‌ های در گردش ترون که به بیش از ۹۰ میلیارد توکن می‌رسد، به خوبی می‌توان به این موضوع پی برد.

وقتی این میزان عرضه برای ترون وجود دارد، نباید انتظار رشدهای انفجاری قیمت را برای آن داشته باشیم. البته قیمت توکن ترون به خودی خود رشد کرده و در حال افزایش است و در صورتی که بازار مسیر صعودی بگیرد، سود خوبی برای سرمایه گذاران خود ایجاد می‌نماید، اما واقعیت درباره توکن ترون این است که اصلا با هدف سرمایه گذاری برای قیمت‌ های بسیار بالا توسعه پیدا نکرده و به همین دلیل است که شاهد رشدهای انفجاری در آن نیستیم.

آیا ارز دیجیتال ترون قانونی است

سوال پرتکرار دیگری که درباره ارز ترون پرسیده می‌شود این است که آیا ارز دیجیتال ترون قانونی است یا خیر؟ این سوال از آنجا نشات می‌گیرد که برخی از شرکت‌ها و افراد با توجه به ارزان بودن استفاده از بلاک چین ترون از آن برای کاربردهای مختلف استفاده کرده و در این بین کلاهبرداری ‌هایی هم صورت گرفته است. این کلاهبرداری‌ ها هیچ ارتباطی به خود ترون نداشته و به خود این دسته از کاربران و شرکت‌ها مرتبط می‌شود. دقیقا شرایط مشابهی را می‌توانیم برای شبکه اتریوم نیز در نظر بگیریم. از این رو نمی‌توانیم از عبارت کلاهبرداری ترون برای شبکه آن استفاده کنیم. اما در نظر داشته باشید که اگر در هنگام استفاده از پروژه‌های مختلف تعریف شده روی شبکه ترون دقت نکنید، ممکن است به دام چنین کلاهبرداری ‌هایی بیفتید.

انفجار ترون

منظور از واژه انفجار ترون در واقع افزایش قیمتی قابل توجه آن در بازه زمانی کوتاه مدت است. اگر بخواهیم قیمت ‌های چند صد دلاری را به عنوان انفجار ترون در نظر بگیریم، چندان هدف دست یافتنی نخواهد بود. اما در صورتی که قیمت‌ های منطقی در حدود ۱ تا ۵ دلار را به عنوان انفجار ترون در نظر بگیریم، در سال‌های آینده در دسترس خواهند بود. رسیدن قیمت ترون به این اعداد با گسترده‌تر شدن بازار کریپتوکارنسی و افزایش قیمت بیت کوین در دسترس خواهد بود و می‌توانیم چنین انتظاری را از آن داشته باشیم.

آیا ارز دیجیتال ترون تبدیل به ارز دیجیتال پرداختی در آینده خواهد شد؟

یکی از اصلی ترین اهداف تعریف شده برای شبکه ارز دیجیتال ترون تبدیل آن به عنوان ارز دیجیتال پرداختی و جایگزین شدن با پول واقعی در جهان است. البته در حال حاضر نمی توان چنین قابلیتی را با احتمال بسیار بالا برای شبکه ترون در نظر گرفت. اما اگر بخواهیم شبکه ترون را با سایر ارز های دیجیتال که به دنبال رسیدن به چنین جایگاهی هستند مقایسه کنیم در حال حاضر ترون بهترین جایگاه را از این نظر دارا است.

تبدیل شدن به عنوان جایگزینی برای پول واقعی یکی از اهدافی است که برای اکثر ارزهای دیجیتال تعریف شده و حتی بیت کوین نیز از آن ابتدا با این هدف وارد بازار شد. اما به مرور رویکردهای متفاوتی برای ارز های دیجیتال به وجود آمد و کم‌کم شبکه‌های آنها از قرار گرفتن در چنین مسیری فاصله گرفتند. به عنوان مثال در حال حاضر قیمت بیت کوین به قدری بالا رفته که اصلاً نمی توان آن را به عنوان جایگزینی برای پول واقعی متصور شد. ارز دیجیتال اتریوم نیز تقریباً شرایط مشابهی با بیت کوین دارد.

با این حساب نمی گویم که ارز دیجیتال ترون حتماً می‌تواند در آینده تبدیل به جایگزینی برای پول واقعی شود اما با این حال در حال حاضر نسبت به سایر ارزهای دیجیتال فاصله نزدیک تری تا این موضوع دارد.

اگر تجربه ای در سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال ترون دارید، می توانید آن را با ما در ادامه در میان گذاشته و چالش های مربوط به این ارز دیجیتال را همراه ما در کانون بورس برای خود برطرف کنید. همچنین شما می توانید با شرکت در دوره آموزش حضوری ارز دیجیتال در کانون بورس اطلاعات کافی نسبت به بازار رمز ارزها پیدا کرده و حتی معاملات حرفه ای را در این بازار پیش ببرید.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: