لوگو کانون بورس

ارز دیجیتال کازماس (COSMOS) چیست و اکوسیستم آن چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال کازماس چیست
شما در حال مطالعه مقاله ۷ از ۴۹ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

ارز دیجیتال کازماس (COSMOS) چیست و چرا باید به آینده این رمز ارز امیدوار باشیم؟ امروز قصد داریم تا برای کسانی که قصد آموزش رایگان ارز دیجیتال و سزمایه گاری در این بازار را دارند، یک ارز دیجیتال فوق العاده، معرفی کنیم. کاربرانی که دوره آموزش حضوری ارز دیجیتال ما را پشت سر گذاشته باشند، به خوبی با ویژگی ها و مزیت های این ارز آشنا هستند. امروز در تکمیل تمام نکاتی که درباره این ارز دیجیتال در مقالات مختلف مطالعه کرده اید، نکاتی بسیار عالی را درباره ارز دیجیتال کازماس بیان خواهیم کرد.

در مقالات گذشته اطلاعات کاملی درباره ارزهای دیجیتال معتبر و آینده دار مانند ارز دیجیتال ترون، اتریوم، ایاس و … را با هم مرور کردیم. در راستای معرفی بهترین ارزهای دیجیتال و آینده دار در این مقاله سعی داریم تا شما را با یکی دیگر از این ارزها یعنی ارز ATOM یا همان کازماس آشنا کنیم.

مانند سایر ارزهای دیجیتال قدرتمند و معتبر این ارز نیز با پشتوانه‌ای عالی و همچنین مزیت‌های زیادی به وجود آمده است. مزیت‌هایی که نظر بسیاری از کاربران و شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذار در ارزهای دیجیتال را به این ارز جلب کرده است.

ارزهای دیجیتال را می‌توان در دو دسته اصلی تقسیم‌بندی کرد. ارزهایی که تنها با هدف کسب سود می‌توان روی آنها حساب کرد و خیلی کارایی زیادی در سیستم گردش مالی جهانی ندارند و ارزهایی که در کنار کسب  سود فراهم آورنده زندگی ایمن‌تر  راحت‌تر و ساده‌تر برای آینده بشر خواهند بود.

کازماس با داشتن یک اکوسیستم عالی و شبکه‌ای کامل امن و البته چشم‌اندازهایی که در پروژه آن شاهد ستیم، یکی از آینده دارترین و پرکاربردترین رمز ارزها است. در ادامه با شناخت کامل شبکه این رمز ارز بهتر می‌توانید شرایط آن را درک کرده و حتی برای سرمایه‌گذاری و خرید ارز دیجیتال کازماس اقدام کنید.

راهنمای مطالعه نمایش

ارز دیجیتال کازماس چیست

ارز دیجیتال کازماس چیست

احتمالاً اگر از معامله گران و دنبال کنندگان ارزهای دیجیتال هستید باید با شبکه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمندی که برای اولین بار توسط ارز دیجیتال اتریوم شکل گرفتند نیز آشنا باشید. ارز دیجیتال کازماس نیز یک شبکه غیرمتمرکز از زنجیره‌های بلوکی است که به‌صورت موازی و مستقل از همه ارزهای دیجیتال شکل گرفته است.

بلاکچین ‌هایی کاملاً مستقل، در کنار هم شبکه بزرگ و قدرتمند کازماس را شکل داده‌اند. اینکه این بلاکچین ‌های مستقل چه قدرت و امنیت عظیمی برای ارز دیجیتال COSMOS ایجاد کرده‌اند، موضوعی است که در ادامه به تشریح آن خواهیم پرداخت، اما قبل از آن لازم است تا مفاهیم ابتدایی این رمز ارز را با شما در میان بگذاریم.

بیشتر ارزهای دیجیتال از یک شبکه بلاک چین شکل گرفته‌اند، اما کازماس این مزیت را دارد که چندین شبکه بلاک چین را در کنار هم به خدمت گرفته است. به همین دلیل این ارز دیجیتال به اعتقاد مالک آن به اینترنت بلاک چین ‌ها معروف شده است. انضباط و نظم دقیق شبکه کازماس باعث شده تا توکن‌ های آن در کمال نظم و بدون هیچ آشفتگی توسط کاربران معامله شوند. همچنین این شبکه منظم و عالی سهولت بالایی را برای نقل‌وانتقال برای معامله گران نیز ایجاد می‌نماید. البته اصلی‌ترین مزیتی که این شبکه برای ارز دیجیتال کازماس ایجاد می‌نماید، جلوگیری از بروز هرگونه خدشه به حاکمیت توکن‌ های معامله شونده است.

ارز دیجیتال اتم چیست

اگر به دنبال معامله ارز دیجیتال کازماس هستید، باید سراغ نماد اختصاری توکن آن باشید. Atom نماد اختصاری توکن بومی ارز دیجیتال کازماس است که برای معامله در صرافی‌های معتبر و مختلف در دسترس کاربران قرار گرفته است.

ارز دیجیتال اتم

در پلتفرم کازماس اگر نام ATOM را جستجو نموده و آن را معامله کنید، درواقع شما در حال معامله این ارز دیجیتال می‌باشید. توکن ATOM شباهت قابل توجهی به ASIC‌هایی دارند که از آنها به‌عنوان بخشی از سرمایه برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کنید. شما برای ورود به شبکه کازماس و معامله در آن و یا انجام هر مقصود دیگری در این شبکه نیاز به پرداخت هزینه‌هایی خواهید داشت. امکان پرداخت این هزینه‌ها از طریق توکن اتم امکان‌پذیر است.

اتم‌هایی که از گذشته وجود دارند، در میان افراد حاضر در شبکه کازماس یعنی توسعه‌دهندگان، معامله گران، شرکت‌کنندگان در فروش توکن و سایرین ردوبدل می‌شود و در این بین اتم‌های جدیدی نیز به‌عنوان پاداش به اعتبارسنج‌های تراکنش‌ها اهدا می‌گردد که باعث گسترده‌تر شدن شبکه می‌گردند.

تشابه اسمی با Atomic Coin

در همین ابتدای کلام لازم دانستیم تا یک نکته مهم معامله‌گری را درباره ارز دیجیتال کازماس با شما در میان بگذاریم. همان‌طور که اشاره کردیم توکن اصلی این ارز دیجیتال با نام ATOM در صرافی‌های مختلف قابل معامله است؛ اما:

“ارز دیجیتال دیگری با نام Atomic Coin نیز در برخی از صرافی‌ها و پلتفرم‌ها وجود دارد که هیچ ربطی به پروژه کازماس ندارد.”

Atomic Coin که در سال ۲۰۱۸ روانه بازار کریپتوکارنسی‌ها شده، هیچ اعتبار مناسبی نداشته و کلاهبرداری‌های زیادی را نیز در رابطه با آن گزارش نموده‌اند. این ارز دیجیتال با سایت‌های شرط‌بندی متصل بوده و معامله آن را به‌هیچ‌وجه به کاربران پیشنهاد نمی‌کنیم. این اشاره به جهت آگاه کردن کاربران درباره این ارز بود تا در صورت تمایل به خرید ATOM آن را با Atomic Coin اشتباه نکیرند.

تاریخچه ارز دیجیتال کازماس

تجمیع چند پروتکل در کنار هم برای ساخت بلاک چین‌ ها استفاده می‌شود. ارز دیجیتال COSMOS بر اساس پروتکل اجماع تأسیس شده است. البته برای تولید این ارز از یک پروتکل بسیار خاص و حرفه‌ای به نام Tendermint استفاده شده است که مزیت‌ها و کاربردهای بسیار زیادی دارد. این پروتکل در سال ۲۰۱۴ توسط Jae Kwon تولید شده است.

برای مرور تاریخچه این ارز دیجیتال نیاز نیست که خیلی به عقب برگردیم. تمام اتفاقات مربوط به کازماس در همین چند سال آخر رخ داده است.

  • اولین بار در سال ۲۰۱۷ و در ماه آوریل ارز دیجیتال کازماس برای فروش با توکن COSMOS عرضه شد.
  • این ارز دیجیتال در همان ۳۰ دقیقه اول فروش خود سرمایه ۱۷ میلیون دلاری را به سمت خود جذب نمود.
  • شبکه رسمی COSMOS در سال ۲۰۱۹ تأسیس و همچنین COSMOS SDK هم که در ادامه به تشریح آن می‌پردازیم، در همین سال راه‌اندازی شد.
  • در سال ۲۰۲۰ شاهد بودیم که مدیریت ارز دیجیتال کازماس تغییر کرد و بنیان‌گذار اصلی این ارز از سمت مدیرعاملی آن تغییر نمود.
  • همچنین در سال ۲۰۲۱ نیز اولین انتشار عمومی پروتکل ارتباط بین بلاک چین کازماس یعنی IBC را شاهد بودیم.

تاریخچه ارز کازماس

تعریف شبکه ارز دیجیتال کازماس

یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های ارز دیجیتال COSMOS وجود یک شبکه غیرمتمرکز از بلاکچین‌ ها است. شبکه اصلی که این ارز دیجیتال روی آن استوار است و توکن اصلی خود یعنی اتم نیز در آن فعال می‌باشد، شبکه‌ای پیچیده و ایمن از بلاک چین‌ های مستقل است. یک اکوسیستم غیرمتمرکز که توسط Tendermint راه‌اندازی شده و اداره می‌شود. این شبکه در صورت توسعه و گسترش می‌تواند آینده اینترنت جهان نیز باشد.

در حال حاضر نیز این شبکه با کارایی بسیار بالا می‌تواند زمینه‌ساز یک ارتباط عالی میان بلاک چین‌ ها باشد. علامت‌گذاری تمام تراکنش‌ها در ارز دیجیتال COSMOS توسط شبکه صورت می‌پذیرد.

مؤلفه‌های شبکه ارز دیجیتال کازماس

فناوری COSMOS بر اساس سه مؤلفه اصلی زیر بنا نهاده شده و کار خود را انجام می‌دهد:

  • Tendermint
  • COSMOS SDK
  • IBC

در این بین دو مؤلفه Tendermint و IBC دو مؤلفه اصلی شبکه کازماس نیز محسوب می‌شوند. اکوسیستم ارز دیجیتال COSMOS نیز بر اساس همین دو مؤلفه تشکیل شده و فعال است.

Tendermint core چیست و چگونه عمل می‌کند؟

Tendermint یک پلتفرم توسعه بلاک چین است. این پلتفرم به‌عنوان هسته اصلی در شبکه کازماس فعال است و تمام سیستم و فناوری‌های این شبکه روی این پلتفرم پیاده‌سازی شده و فعالیت می‌نمایند.

البته باید یادآور شویم که این پلتفرم توسط توسعه دهنده آن به‌عنوان یک پلتفرم لایه باز در دسترس همه کاربران قرار داشته و هر کسی با داشتن دانش لازم می‌تواند از آن برای توسعه بلاک چین مورد نظر خود استفاده نماید.

Tendermint به‌عنوان یک ابزار قدرتمند برای ادغام شبکه غیرمتمرکز برای اجماع سازگار با BFT استفاده می‌شود. شاید یکی از دلایل قدرتمند بودن شبکه ارز دیجیتال کازماس همین هسته قدرتمندی است که پایه اصلی فناوری‌های آن را تشکل می‌دهد.

پروتکل ارتباطات بین بلاک چین  (IBC)

دومین مؤلفه مهمی که در شبکه ارز دیجیتال Atom باید به آن بپردازیم، پروتکل ارتباط بین بلاک چین یا همان IBC است. این مؤلفه بعد از هسته اصلی مهم‌ترین فاکتور در شبکه کازماس است که نقش به هم پیوسته نمودن بلاک چین ‌های موازی آن را به عهده دارد. زنجیره‌های فردی موجود در شبکه کازماس برای ارتباط با یکدیگر به این مؤلفه نیاز داشته و از قدرت آن استفاده می‌نمایند.

لایه اصلی که معامله گران برای معامله توکن ‌های کازماس به آن نیاز دارند و همچنین قسمت اصلی مبادله اطلاعات در شبکه کازماس همین پروتکل است. اگر به دید کلی به این شبکه نگاه کنید، اجماع‌هایی را مشاهده می‌کنید که با وجود متمرکز بودن با یکدیگر مرتبط هستند. البته این اجماع‌ها نقش خود را به‌صورت مستقل انجام می‌دهند. وظیفه اتصال این اجماع‌ها در شبکه به عهده پروتکل ارتباط بین بلاک چین یا همان IBC است.

COSMOS SDK و نحوه کارکرد آن در شبکه

یکی دیگر از مؤلفه‌های مهم و اصلی در اکوسیستم کازماس COSMOS SDK است. این فناوری قابلیت استفاده راحت و سریع توسعه‌دهندگان از برنامه‌های بلاک چین را فراهم می‌آورد. همچنین برای ساخت برنامه‌های کاربردی بلاک چین نیز در هسته اصلی با استفاده از این فناوری به‌راحتی امکان‌پذیر است. این ابزار یک چارچوب مدولار برای ساختن بلاکچین ‌های عملیاتی است که در شبکه کازماس نیز در آن استفاده شده است.

شبکه ارز دیجیتال کازماس

اکوسیستم ارز دیجیتال کازماس در بلاک چین

بسیاری از کاربران هنوز درک درستی از اکوسیستم ارز دیجیتال کازماس نداشته و نمی‌توانند شرایط قرارگیری آن را در سیستم بلاک چین درک کنند. سیستم بلاک چین که برای بار اول با به روی کار آمدن بیت کوین به دنیا معرفی شد، حاصل توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز در یک چارچوب با کد یکپارچه است. این کد در زبان برنامه‌نویسی اسکریپت توسعه یافته بود.

کازماس برای توسعه خود دو راه در پیش داشت. یا باید خود را سوار بر بلاک چین بیت کوین می‌نمود و یا باید یک بلاک چین جدید راه‌اندازی می‌نمود. استفاده از ابزارهای عالی و قدرتمندی مانند Tendermint، IBC و COSMOS SDK باعث شد تا اکوسیستم کازماس تعریفی جدید از بلاک چین را برای کاربران به دنبال داشته باشد.

این اکوسیستم که به‌صورت منبع باز به رشته تحریر در آمده بود، به کاربران این اجازه را می‌داد تا بتوانند حتی بلاکچین ‌های سفارشی خود را نیز با شرایط دلخواه توسعه دهند. اتفاقی که در تولید بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال شاهد استفاده از آن نیز هستیم. با این اکوسیستم می‌توان ادعا کرد که ارز دیجیتال ATOM بلاک چین نسل سوم ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

اکوسیستم کازماس چیست

مقایسه قدرت فناوری کازماس با اتریوم

برای اینکه درک بهتری نسبت به ارز دیجیتال کازماس داشته باشید، بایستی یک مقایسه بسیار جالب را از این رمز ارز با ارز دیجیتال معروف اتریوم داشته باشیم. اتریوم بعد از بیت کوین در رده دوم بهترین ارزهای دیجیتال جهان قرار داشته و حجم بالایی از معاملات را نیز در شبکه آن شاهد هستیم. از این گذشته اتریوم اولین ایده برای ساخت ارزهای دیجیتال با هدف تنظیم قراردادهای هوشمند بدون حضور شخص ثالث بود.

کازماس نیز تقریباً با پروژه‌ای مشابه تولید و تأسیس شده است. اما اصلی‌ترین تفاوت این دو در پلتفرم قرارگیری آنها است. هر چند قدرت بلاک چین اتریوم بر کسی پوشیده نیست و همه می‌دانند که بسیاری از ارزهای دیجیتال برای شروع فعالیت خود ابتدا روی بلاک چین این رمز ارز احداث شده‌اند، اما فناوری کازماس بسیار شگفت‌انگیزتر است.

“سازندگان COSMOS برای اینکه قدرت شبکه ارز دیجیتال کازماس را به همه کاربران نشان دهند، اقدام به ساخت نسخه ای از اتریوم روی شبکه کازماس نمودند. این نسخه که به نام Ethermint شناخته می‌شود، شباهت بسیار دقیقی به اتریوم داشته و همان شرایط را دارا می‌باشد. حتی قراردادهای هوشمند و ابزارهای مورد استفاده در اتریوم را نیز در این رمز ارز شاهد هستیم.”

dApp‌های مختص شبکه ارز دیجیتال کازماس

قراردادهای هوشمند dApp‌ها آینده زندگی بشر را تشکیل می‌دهند. ارزهای دیجیتالی که بر پایه قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز استوار هستند، دقیقاً به همین دلیل از محبوبیت بیشتری نسبت به سایرین برخوردار بوده و ازاین‌رو نگاه به آنها بیشتر از بقیه است.

شبکه بلاک چین کازماس

در این بین dApp‌های مختص این ارز دیجیتال ها که در شبکه آن کار می‌کنند، نیز به وجود آمده‌اند. Chainweaver، Le Klever، Flares و Anchore از مهم‌ترین dApp‌های ارز دیجیتال Atom هستند که هر یک برای برنامه‌ای خاص تدوین شده‌اند.

اهداف پروژه کازماس و ویژگی‌های ارز Atom

پروژه کازماس اهداف متعددی را در پس خود داشته است که برخی از این اهداف روشن‌تر و به‌عنوان اهداف اصلی شناخته می‌شوند. در ابتدای کلام اشاره کردیم که کازماس به‌عنوان اینترنت ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود و ازاین‌رو هدف اصلی به وجود آمدن آن را می‌توان راه‌اندازی شبکه‌ای برای اتصال بلاک چین‌ ها دانست. البته در کنار این هدف توسعه‌دهندگان کازماس مزیت‌های زیاد دیگری را نیز دنبال نموده‌اند.

مزیت‌هایی مانند:

  • مقیاس‌پذیری با قدرت بالا
  • قابلیت همکاری بین بلاکچین ‌های مختلف
  • قابلیت استفاده
  • حق حاکمیت

قیمت ارز ATOM در بازار کریپتوکارنسی ها

در روزی نگارش این مقاله قیمت ارز دیجیتال ATOM حدود ۲ دلار است و سقف قیمتی کل تاریخ آن نیز در همین چند روز پیش در قیمت حدود ۲۸ دلاری به وقوع پیوسته است. این ارز دیجیتال در رنکینگ ۳۴ بین تمام ارزهای دیجیتال قرار دارد. حجم بازار این ارز دیجیتال بیش از ۴.۷ میلیارد دلار است و در هر ۲۴ ساعت در حال حاضر حدود ۲۵۸ میلیون دلار تراکنش در ارز دیجیتال اتم را شاهد هستیم.

امروز و در اواسط تیر ماه سال ۱۴۰۲ در حال ویرایش این مقاله هستیم و قیمت ارز اتم به ۹.۵ دلار رسیده است. در واقع اگر شما همراه با مطالعه این مقاله در زمان انتشار اقدام به خرید ارز اتم می کردید، در حال حاضر ارزش دارایی های شما به بیش از ۴ برابر افزایش پیدا کرده بود. یک سرمایه گذاری بسیار مطمئن آن هم در یک بازه زمانه حدود ۱ سال که می توانست سود فوق العاده زیادی را در اختیار شما قرار دهد. به همین دلیل است که ارز کازماس را رمز ارزی مناسب برای سودآوری در بازار ارز دیجیتال می دانیم.

تعداد توکن های در گردش ارز کازماس

یکی از نکات بسیار مهمی که درباره ارز کازماس باید بررسی کنیم، تعداد توکن های درگردش آن در بازار است. این موضوع اهمیت بسیار زیادی در آینده ارز اتم نیز خواهد داشت و لازم است تا به صورت حرفه ای به بررسی آن پرداخته شود. طبق اطلاعات سایت Coinmarketcap ارز دیجیتال کازماس دارای حدود ۳۴۰ میلیون توکن در گردش است. دقت کنید که این مقدار توکن در گردش نشان از این دارد که در آینده عرضه خیلی زیادی را برای توکن اتم شاهد نخواهیم بود و همین موضوع می تواند روی قیمت آن تاثیر مثبت داشته و باعث افزایش قیمت توکن اتم شود. در واقع وقتی عرضه برای یک رمز ارز کم باشد، حتی با ثابت ماندن تقاضا نیز ممکن است شاهد افزایش قیمت آن در بازار باشیم.

نکته بسیار جالب تر درباره ارز اتم این است که این مقدار عرضه می تواند باعث افزایش قمیت های قابل توجه آن در بازار شود. رمز ارزهایی که تعداد توکن های کمتری داشته باشند، در طولانی مدت می توانند قیمت های به مراتب بالاتری را نسبت به سایر توکن ها داشته باشند. اتفاقی که برای توکن کازماس نیز انتظار آن را داریم.

استخراج کازماس چگونه است؟

اولین همایش عرضه ارز دیجیتال ATOM در ۶ آوریل سال ۲۰۱۹ در همایش ICO برگزار شد. در این همایش که برای کازماس ۱۷.۳ میلیون دلار ارزش افزوده به دنبال داشت، حدود ۷۵ درصد از توکن‌های آن فروخته شدند. از ۲۵ درصد باقی مانده ۱۰ درصد توسط دو شرکت نگهداری می‌شوند. ۵ درصد از آن نیز به‌عنوان منبعی برای تولید توکن‌های جدید به کار گرفته می‌شود.

ارزهای دیجیتال به دو روش تولید می‌شوند. روش اول که با بیت کوین معروف شده است، استخراج و یا ماینینگ است. دسته دوم نیز عرضه توکن‌ها در شبکه است. ارز دیجیتال کازماس قابل استخراج نبوده و از طریق ماینینگ نمی‌توانید برای به دست آوردن آن اقدام نمایید.

“توکن‌های COSMOS از طریق یک الگوریتم POS ترکیبی به دست می‌آید. در فرایند شرط‌بندی توکن‌های ارز دیجیتال COSMOS بخشی از تراکنش به‌عنوان پاداش به کاربر اعتبارسنج اهدا می‌شود.”

در تراکنش‌های انجام شده از سوی کاربران در شبکه این ارز دیجیتال، اگر شاهد یک گره باشیم و یک نود شرایط درست و صادقانه‌ای نداشته باشد، بلافاصله از شبکه حذف خواهد شد.

کیف پول‌ های مناسب برای ارز دیجیتال اتم

انتخاب کیف پول مناسب برای ارزهای دیجیتال نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از نکات مهمی که باید در بررسی ارز دیجیتال کازماس به آن بپردازیم، کیفیت پول مناسب برای ذخیره توکن آن یعنی اتم است. به‌صورت کلی کیف پول‌ های زیادی برای ذخیره‌سازی این ارز دیجیتال تعریف شده‌اند که مهم‌ترین آنها به شرح زیر هستند:

  • کیف پول Lunie برای وب و موبایل
  • کیف پول im Token برای سیستم‌عامل اندروید و iOS
  • کیف پول Trust Wallet
  • کیف پول Cosmostation برای اندروید و iOS و دسکتاپ
  • کیف پول WeTez برای اندروید و iOS
  • کیف پول سخت‌افزاری لجر
  • کیف پول اتمیک والت
  • کیف پول متامسک

با استیک کردن توکن رمز ارز کازماس روی هر یک از این کیف پول‌ها می‌توانید از آن سود روزانه کسب کنید. یکی از کیف پول های بسیار مناسب برای استیک کردن ارز اتم اتمیک والت است. سود بسیار بالایی در فرایند استیک کردن ارز اتم در این کیف پول در نظر گرفته شده و شما می توانید با انتخاب این کیف پول شرایط بسیار خوبی را برای سرمایه گذاری خود در آینده ایجاد کنید.

ارزیابی ارز دیجیتال کازماس توسط صرافی بایننس

یکی از نشانه‌های معتبر بودن و روش‌های اعتبارسنجی یک ارز دیجیتال وجود داشتن آن در لیست صرافی‌های معتبر برای معامله کاربران است. ارز دیجیتال کازماس در ابتدا کمتر مورد توجه صرافی‌های معتبر بود و به گواه برخی از افراد حتی برخی از صرافی‌ها از قبول کردن توکن اصلی ارز دیجیتال COSMOS در لیست خود اجتناب می‌نمودند. تا اینکه در سال ۲۰۱۹ صرافی بایننس اقدام به یک تحقیق بسیار گسترده و دقیق روی این ارز دیجیتال نمود. نتیجه این تحقیقات فنی که در سایت صرافی بایننس آن را می‌توانید مشاهده کنید، منجر شد تا این صرافی توکن ATOM را نیز وارد لیست ارزهای دیجیتال خود نماید.

ارز دیجیتال اتم

آینده ارز دیجیتال اتم

آینده ارز دیجیتال کازماس مانند سایر ارزهای دیجیتال به این راحتی قابل پیش ‌بینی نیست. اما درباره پیش ‌بینی آینده ارزهای دیجیتال دو نکته مهم وجود دارد. در درجه اول پیش ‌بینی موفقیت‌آمیز بودن و تداوم پایداری این ارزها اهمیت دارد و در درجه دوم افزایش قیمت و افزایش تقاضا برای آنها می‌تواند به‌عنوان معیار مهمی شناخته شود.

درباره گزینه دوم یعنی افزایش قیمت ارز دیجیتال ATOM معامله گران باید صبور باشند. زیرا این ارز رشد خود را به‌صورت پله به پله اما ممتد ادامه می‌دهد. شاید رشد چند برابری قیمت این ارز در کوتاه‌مدت بعید باشد اما در بلند مدت می‌توان این انتظار را برای آن متصور بود.

اما مسئله مهم درباره آینده ارز دیجیتال کازماس پایداری و ادامه‌دار بودن موفقیت‌های آن است. این امر در درجه اول به توسعه شبکه این ارز و شرایط آن بستگی خواهد داشت. در درجه دوم نیز آیتم‌های جدید در نظر گرفته شده آن توسط توسعه‌دهندگان اهمیت پیدا می‌نماید. همان‌طور که می‌بینید پیش ‌بینی چنین چیزهایی برای آینده عملاً غیرممکن است اما با این حال کازماس از جمله ارزهای دیجیتالی است که تحلیل گران و اقتصاددانان کمترین احتمال شکست را برای آن متصور هستند. ی این ارز دیجیتال نمود.

آیا ارز دیجیتال کازماس برای سرمایه گذاری مناسب است؟

آیا ارز دیجیتال کازماس برای سرمایه گذاری در بازه های زمانی طولانی مدت مناسب است یا اینکه خیر؟ درباره ویژگی ها و مزیت های ارز دیجیتال کازماس به صورت کامل توضیح دادیم. در حال حاضر این رمز ارز از جمله رمز ارزهای با برنامه و با هدف در بازار ارز دیجیتال شناخته می‌شود و همین امر می‌تواند شرایط خوبی در آینده برای آن رقم بزند. در نهایت اگر به دنبال انتخاب ارز دیجیتال کازماس برای سرمایه گذاری در بازه های زمانی طولانی مدت هستید نکات زیر می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد:

در درجه اول به خاطر داشته باشید که این رمز ارز آینده خوبی در بازار داشته و امیدهای زیادی برای رسیدن به شرایط بسیار بهتر نسبت به شرایط فعلی برای آن در نظر گرفته می شود.

سرمایه‌گذاران بسیار زیادی هم در بازار ارز دیجیتال از مزیت های کازماس برای سرمایه گذاری در بازه های زمانی طولانی مدت استفاده می نمایند.

ارزهای دیجیتال بهترین نیز برای سرمایه گذاری طولانی مدت در بازار ارز دیجیتال وجود دارد و کازماس بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در بازار نیست اما یکی از گزینه های خوب محسوب می شود.

قرار دادن تمام سرمایه ها بر روی ارز دیجیتال کازماس به هیچ وجه نمی‌تواند شرایط خوبی برای شما باشد و بهتر است تنها بخشی از سرمایه های خود را در جهت سرمایه گذاری برای خرید کازماس در نظر بگیرید.

آیا ارز دیجیتال کازماس برای نوسان گیری مناسب است؟

نکته دیگری که درباره شرایط ارز دیجیتال کازماس باید به بررسی آن بپردازیم امکان نوسان گیری از این رمز ارز است. با مراجعه به مقاله آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال به خوبی می‌توانید شرایط رمز ارز های مناسب برای این روش سرمایه گذاری را درک کنید و همچنین در مقاله بهترین ارز های دیجیتال برای نوسان گیری نیز سعی کردیم تا بهترین ها را برای این منظور به شما معرفی کنیم. برای اینکه یک ارز دیجیتال برای نوسان گیری انتخاب شود لازم است تا ویژگی هایی از جمله حجم معاملات بسیار بالا و امکان انجام معامله بر روی آن در انواع صرافی ارز دیجیتال ممکن باشد.

ارز دیجیتال کازماس از نظر شرایط قرار گرفتن به عنوان یک ارز دیجیتال مناسب برای نوسان گیری وضعیت خوبی دارد اما باز هم در این گروه بهترین گزینه نیست و شما می توانید ارزهای دیجیتال به مراتب بهتری مانند بیت کوین و اتریوم و حتی شیبا اینو را برای این منظور انتخاب کنید. ارز دیجیتال شیبا به دلیل نوسانات بسیار بالا در طول هر روز معاملاتی امکان رسیدن به سود های قابل توجه را برای معامله گران نوسان گیری ایجاد می نماید.

بهترین روش برای تحلیل و پیش بینی اتم چیست؟

اگر به دنبال سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال کازماس هستید حتماً باید شرایط تحلیل و پیش بینی قیمت این ارز دیجیتال را نیز درک کنید. در حال حاضر دو روش معمول برای تحلیل و پیش بینی قیمت ارز دیجیتال کازماس استفاده از استراتژی های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال است. با شناخت روش ها و استراتژی های مورد استفاده در این روش های تحلیلی شما می توانید قیمت کازماس را هم برای کوتاه مدت و هم برای بلند مدت تجزیه و تحلیل کرده و پیش بینی کنید.

دقت داشته باشید که ورود به مقوله سرمایه‌گذاری بدون کسب دانش های تحلیلی لازم مخصوصاً در بازار های پر هیجان و پر ریسک مانند بازار ارز دیجیتال ممکن است شرایط را برای شما بسیار سخت و پیچیده نموده و ریسک سرمایه‌گذاری شما را به شدت افزایش دهد. با شرکت در دوره ارز دیجیتال به راحتی می توانید تسلط کامل و کافی بر روی تمام روش های تحلیل بازار ارز دیجیتال پیدا کرده و در نهایت یک سرمایه گذاری مطمئن تر و کم ریسک تر برای خود رقم بزنید.

نکاتی مهم درباره ارز دیجیتال کازماس

به‌صورت کامل شبکه ارز دیجیتال کازماس و اکوسیستم آن و همچنین نحوه کارکرد آن را بررسی کردیم. در این بخش سعی داریم تا نکاتی مهم درباره این شبکه را برای شما بیان کرده و برای درک هر چه بهتر سیستم اکوسیستم ارز دیجیتال COSMOS با شما همراه هستیم. این نکات به شرح زیر هستند:

  • هدف اصلی از تأسیس شبکه کازماس ارتباط بین بلاک چین ها است.
  • طبق نظر بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران، شبکه کازماس می‌تواند پایه تکنولوژی‌های آینده باشد.
  • امکان استقرار آسان بلاک چین‌ ها به‌صورت زنجیره‌های دنبال دار در شبکه ارز دیجیتال COSMOS عامل اصلی موفقیت این پروژه در حال و آینده است.
  • ارز دیجیتال کازماس یک شبکه دو لایه دارد که تبادل داده‌ها و توکن‌ ها در لایه دوم برنامه‌ریزی شده است.
  • امکان تبادل ارز دیجیتال کازماس بین بلاک چین ‌های آن نیز برای کاربران امکان‌پذیر است.
  • بلاکچین ‌های جدید در شبکه کازماس توسط هسته اصلی یعنی Tendermint Core و COSMOS SDK ساخته می‌شوند.
  • اتصال بلاکچین ‌های جدید بعد از ساخت توسط لایه IBC صورت می‌پذیرد.

آینده ارز دیجیتال کازماس

جمع بندی از شرایط ارز دیجیتال اتم

کازماس یکی از شگفت انگیزترین پروژه های ارز دیجیتال است. در آینده ای نه چندان دور شاهد رشدهای قابل توجهی در این رمز ارز خواهیم بود. اگر به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن و آینده دار هستید، کازماس می تواند یک پروژه عالی برای شما باشد. تحلیل کازماس شباهت های بسیار زیادی به تحلیل بیت کوین دارد. اگر به آینده بیت کوین امیدوار هستیم، آینده کازماس نیز به همان روشنی خواهد بود. برای آموزش روش های پیش بینی قیمت ارز کازماس می توانید پکیج غیرحضوری ارز دیجیتال ما را تهیه کرده و از این پس با بهترین متدهای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال همراه باشید.

بررسی سؤالات رایج درباره ارز دیجیتال کازماس و Atom

در این بخش نیز سعی داریم تا رایج ترین سوالات مربوط به پروژه کازماس را با شما در میان بگذاریم. دقت کنید که اگر چالش های ذهنی شما درباره آینده این رمز ارز و شرایط سرمایه گذاری در آن با این سوالات رفع نشد، می توانید در بخش دیدگاه ها نظرات خود را درج کرده و منتظر پاسخ های اساتید حوزه ارز دیجیتال ما در کانون بورس بمانید.

  • آیا امنیت ارز دیجیتال کازماس خوب است؟

الگوریتم اجماع اثبات سهام و هسته اصلی این رمز ارز یعنی Tendermint باعث شده تا امنیت آن بسیار خوب باشد. از این گذشته حذف سریع نودهای غیرصادقانه نیز دلیل دیگری است که باعث می‌شود تا امنیت شبکه کازماس کاملاً حفظ شود.

  • چرا ارز دیجیتال کازماس منحصربه‌فرد است؟

هر ارز دیجیتال در شبکه بلاک چین هرچقدر هم که قدرتمند باشد، تبدیل به یک جزیره بدون ارتباط با سایر بلاک چین‌ ها می‌شود. این موضوع نگرانی بزرگی برای آینده این ارزها به وجود آورده است. اما ارز دیجیتال کازماس با قابلیتی که دارد، امکان اتصال بلاک چین‌ ها را برقرار نموده و از این طریق است که خاصیت منحصربه‌فردی دارد. همچنین از نظر مقیاس‌پذیری نیز این ارز سرعت بیشتری نسبت به ارزهای معروفی مانند بیت کوین و یا اتریوم از خود نشان می‌دهد.

  • اصلی‌ترین شرکای ارز دیجیتال Atom چه شرکت‌ها و افرادی هستند؟

اصلی‌ترین شرکای پروژه کازماس به شرح زیر هستند:

  • Binance Decentralized Exchange (DEX)
  • Omisego
  • FOAM
  • DATA Chain
  • ThetaToken
  • آیا برای سرمایه‌گذاری می‌توانیم ارز دیجیتال کازماس بخریم؟

تعیین ارزش سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال ATOM بیشتر به هدف اصلی این رمز ارز برمی‌گردد. اتصال بلاک چین ‌های که هنوز به سازگاری نرسیده‌اند، اصلی‌ترین هدف برشمرده شده برای این ارز دیجیتال است. با توجه به اینکه کازماس در این عرصه رقبای قدرتمندی هم دارد، تنها را موفقیت غلبه بر آنها و ایجاد یک شبکه کامل و ایمن و سریع است. هرچند در حال حاضر این رمز ارز شرایط بهتری نسبت به بقیه دارد اما برای موفقیت صددرصدی در آینده نیاز به بهتر شدن عملگرهای آن خواهیم داشت. با این حال شرایط نشان می‌دهد که کازماس می‌تواند پروژه‌ای موفقیت‌آمیز و با ارزش بالا برای سرمایه‌گذاری بلند مدت باشد.

  • امکان خرید ارز دیجیتال Atom از کدام صرافی‌ها وجود دارد؟

در میای جدیدی نیز به عنهوان چاداش به اعتبارسنج های تراکنس ها اهدا می گردد که باعث گسترده تر شدن شبکه می گردند. ق توکن اتم امکان حال حاضر امکان خرید توکن اصلی ارز دیجیتال کازماس یعنی ATOM از طریق معتبرترین صرافی‌های جهان امکان‌پذیر است. صرافی‌هایی مانند باینانس، Kraken، Poloniex و .. امکان خرید این رمز ارز را برای معامله گران فراهم می‌آورند. همچنین کاربران مکی توانند به‌صورت مستقیم به‌عنوان نماینده و یا اعتبارسنج نیز با فعالیت در شبکه کازماس ارز دیجیتال آن را تصاحب نمایند.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: