لوگو کانون بورس

آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال گام به گام و از صفر تا صد + ۱۴ تکنیک استثنایی

آموزش گام به گام نوسان گیری ارز دیجیتال
شما در حال مطالعه مقاله ۲۹ از ۴۷ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال یکی از جذاب‌ترین سرفصل‌های آموزشی برای کاربران امروزی است. خیلی از افراد به دنبال یادگیری این روز برای آموزش ترید و معامله گری در بازار مرز ارزها هستند. البته این روش چالش‌های بسیار زیادی هم داشته و خیلی از افراد درگیر همین چالش‌ها شده و نتوانسته‌اند بار خود را به منزل مقصود برسانند. از این رو در این مقاله از سری مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال بر آن شدیم تا آموزش گام به گام نوسان گیری ارز دیجیتال از صفر تا صد و به همراه تکنیک های فوق‌العاده تأثیرگذار و مدرن را با شما در میان بگذاریم. استفاده از این روش ها و تکنیک ها در حال حاضر در بالاترین سطح و میان حرفه‌ای‌ترین معامله گران رواج دارد. از این رو توصیه می‌کنیم که با دقت آنها را بیاموزید و در بازار ارز آنها استفاده کنید.

“۲ نکته مهم:

۱- تمام تکنیک ها و استراتژی های نوسان گیری ارز دیجیتال که در این مقاله به آموزش آنها می‌پردازیم، صد در صد کاربری و حرفه‌ای هستند. از این رو توصیه می‌کنیم که قبل از به کار گرفتن آنها در بازار واقعی سعی کنید ابتدا با تمرین در اجرای آنها تسلط کافی پیدا نمایید. در غیر این صورت ممکن است شرایط برای شما پیچیده شود.

۲- افراد تازه‌کار و مبتدی که هنوز هیچ شناختی نسبت به تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال،  تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و اصول ترید در بازار رمز ارزها را ندارند، در استفاده از این تکنیک ها ممکن است با چالش‌هایی روبرو شوند. از این رو به این دست از عزیزان توصیه می‌کنیم که قبل از استفاده از این تکنیک ها با شرکت در دوره ارز دیجیتال حرفه‌ای اطلاعات و معلومات خود را در این باره تکمیل نمایند.

راهنمای مطالعه نمایش

 

نوسان گیری ارز دیجیتال چیست؟

قبل از اینکه به آموزش گام به گام نوسان گیری ارز دیجیتال پرداخته و نکات لازم برای حرفه‌ای شدن در این روند معاملاتی را با شما در میان بگذاریم، ابتدا باید یک تعریف منطقی از این روش معامله در بازار رمز ارزها معرفی کنیم. همان طور که در روش های مختلف کسب درآمد از ارز دیجیتال عنوان کردیم، نوسان گیری ارز دیجیتال نیز یکی از روش هایی است که این روزها کاربران از آن برای سرمایه گذاری و کسب سود از این بازار استفاده می‌نمایند.

“در تعریف تکنیکالی:

سوار شدن بر موج های صعودی در ابتدای تشکیل و پیاده شدن از آنها در انتخاب موج اصطلاحاً با عنوان نوسان گیری ارز دیجیتال شناخته می‌شود. ”

به زبان ساده نوسان گیری ارز دیجیتال به این معنی است که تریدر با شناخت بازار و استفاده از تکنیک های مختلف وقتی قیمت یک رمز ارز در نقاط پایینی قرار داشته و یا در آینده انتظار افزایش قیمت از آن می‌رود، آن رمز ارز را خریداری کرده و بعد از کسب  سود و رسیدن به انتهای روند آن را می‌فروشد.

شاید با خود تصور کنید که معامله گری در بازار رمز ارزها نیز همین معنی را می‌دهد، اما در ادامه با بیان تفاوت های میان این دو، بیش از پیش نوسان گیری از رمز ارزها را درک خواهید نمود.

آیا آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال لازم است؟

آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال لازم است یا خیر؟ پاسخ این پرسش بسته به شرایط تریدر و حضور وی در بازار رمز ارزها دارد. در واقع نوع رفتار تریدر است که الزامی بودن یا نبودن این آموزش را تعیین می نماید.

اگر قصد شما از حضور و سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال خرید و نگهداری از رمز ارزها برای بازه های زمانی طولانی مدت ۵ تا ۱۰ سال است، نیازی به آموزش تکنیک های نوسان گیری ارز دیجیتال ندارید. در این حالت شما با آموزش تشخیص ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب می‌توانید این روند را طی کرده و خیلی راحت به سرمایه گذاری خود بپردازید.

اما وقتی صحبت از نوسان گیری و ترید در بازار مرز ارزها در بازه های زمانی کوتاه مدت و میان مدت می‌شود، قضیه کاملاً متفاوت خواهد بود. در چنین شرایط آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال نه تنها لازم است، بلکه حتی باید قبل از استفاده از تکنیک های لازم، تمرین‌های لازم نیز در دستور کار قرار گیرد. حتی پیشنهاد ما در این مواقع استفاده از حرفه‌ای‌ترین دوره های آموزش ارز دیجیتال در آموزشگاه های مجاز در شهر است.

اینکه این دوره های آموزشی را پشت سر بگذاریم یا خیر انتخابی است که هر تریدری می تواند آن را داشته باشد. اما اینکه بدون این آموزش ها برای حضور در بازار رمز ارزها و نوسان گیری ارز دیجیتال اقدام کنیم، چیزی جز خودکشی اقتصادی و مالی برای ما به دنبال نخواهد داشت.

تفاوت نوسان گیری و معاملات معمولی ارز دیجیتال

یکی از مباحث مهمی که در آموزش گام به گام نوسان گیری ارز دیجیتال باید به آن بپردازیم، بررسی تفاوت نوسان گیری با معاملات معمولی است که در بندهای قبلی به آن اشاره کردیم. دقت کنید که انجام معاملات معمولی برای بازه های زمانی طولانی مدت نیز نیاز به آموزش و استفاده از روش های مختلف دارد. برای این دسته از تریدها نیز نیاز است تا شما علاوه بر آموزش های لازم تمرین هم داشته باشید. اما روش ها و تکنیک های مورد استفاده برای هر یک از این موارد با هم متفاوت خواهد بود.

آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

از دیگر تفاوت های میان این دو روش سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ترید معمولی و طولانی مدت معمولاً برای بازه های زمانی بیش از ۱ سال تا ۱۰ سال انجام می‌پذیرد. در حالی که در نوسان گیری تریدر معمولاً روی بازه زمانی ۱ روزه تا نهایت چند هفته تمرکز دارد.
  • در ترید معمولی دیگری خبری از بررسی‌های دم به دم نمودار و روند حرکت قیمت ارز دیجیتال نیست. در حالی که در نوسان گیری لازم است تا در بازه های زمانی خیلی کوتاه برای بررسی قیمت و نمودار ارز دیجیتال اقدام شود.
  • در ترید معمولی اخبار و اتفاقات اقتصادی تأثیر چندانی روی نتیجه کلی نخواهند داشت. در حالی که اخبار منتشر شده می‌توانند روند کلی حرکت قیمت را در کوتاه مدت تغییر داده و باعث ورود تریدر به ضررهای سنگینی شوند.
  • هر رمز ارزی را نمی‌توان برای طولانی مدت خریداری و هولد کرد. در حالی که تعداد ارزهای دیجیتال با قابلیت نوسان گیری بسیار بیشتر هستند. شما باید در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در هر روش به نکات بسیار مهمی دقت داشته باشید.

نوسان گیری یا معاملات روزانه در بازار رمز ارزها؟

با تفاوت های میان نوسان گیری و معاملات معمولی در بازار ارزهای دیجیتال در بند قبل آشنا شدید. اما نوع دیگری از روش ترید و سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که در آن تریدرها در زمان بسیار کوتاه‌تری می‌توانند برای خرید و فروش ارز دیجیتال اقدام نمایند که اصطلاحاً به آن معاملات روزانه اطلاق می‌شود. در این روش سرمایه گذاری که یا به صورت مستقیم در بازار اصلی و یا در بازار فیوچرز ارزهای دیجیتال صورت می‌پذیرد، تریدر در طول یک روز برای خرید و در نهایت فروش یک رمز ارز اقدام می نماید. در این روش:

  • معمولاً درصد رشد سرمایه خیلی زیاد نخواهد بود و تریدر معمولاً با یک رشد ۲ تا ۵ درصدی از بازار خارج می‌شود.

این روش معامله گری در بازار ارز دیجیتال که نوع خاصی از نوسان گیری است، بیشتر برای افراد خیلی حرفه‌ای با سرمایه های قابل توجه صورت می‌پذیرد. در نظر داشته باشید که خود نوسان گیری یک روش پر خطر و پر ریسک برای سرمایه گذاری است. ترید روزانه به مراتب می‌تواند ریسک بیشتری را برای کاربران به دنبال داشته باشد. از این رو هیچ توصیه‌ای برای استفاده از این روش سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها نداریم.

تفاوت میان نوسان گیری ارز دیجیتال و ترید روزانه را نیز می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  • در هر دو روش تریدر از نوسانات بازار سود می‌کند. اما در ترید روزانه این نوسانات مربوط به چند ساعت و محدود هستند.
  • ریسک ترید روزانه به مراتب بیشتر از نوسان گیری ارز دیجیتال خواهد بود.
  • سود ناشی از ترید روزانه بسیار کمتر اما در مدت زمان بسیار کوتاهی به دست می‌آید.
  • کل زمان باز و بسته شدن ترید روزانه چند ساعت است.
  • در ترید روزانه فقط می‌توان روی تحلیل تکنیکال حساب کرد. در حالی که در نوسان گیری تحلیل فاندامنتال نیز اهمیت پیدا می‌کند.

مزیت های نوسان گیری ارز دیجیتال

برای اینکه صفر تا صد نوسان گیری ارز دیجیتال را با هم مرور کرده باشیم، نیاز به بررسی مزیت ها و معایب این روش سرمایه گذاری نیز خواهیم داشت. هر کدام از مراحل آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال اهمیت خود را در این سر فصل دارد. از این رو توصیه می کنیم که به جای تمرکز زیاد روی تکنیک ها و استراتژی های نوسان گیری ارز دیجیتال به دنبال یادگیری اصولی و کامل این روش سرمایه گذاری در بازار مرز ارزها باشید.

آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

از مهم ترین مزیت های استفاده از تکنیک های نوسان گیری در بازار مرز ارزها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رسیدن به سود در این روش در کمتر از چند هفته مشخص خواهد شد و نیازی به سرمایه گذاری چند ساله ندارید.
  • برای کسانی که به دنبال کسب سود و حقوق ماهیانه از بازار ارزهای دیجیتال هستند، این روش می‌تواند بسیار عالی باشد.
  • برای استفاده از آن می‌توانید از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال با هم استفاده کرده و ایرادات هر روش تحلیلی را فیلتر کنید.
  • امکان مدیریت سرمایه بهتر با این روش را نیز خواهید داشت.
  • در این روش دیگر نیازی به توجه دائم و ممتد به بازار را نیز نخواهید داشت. بلکه با تعیین اهداف قیمتی و حد ضرر، دیگر چالشی از این بابت ندارد.
  • این روش سرمایه گذاری فرصت کافی برای تحلیل را نیز در اختیار شما قرار می دهد. هیچ عجله ای برای انتخاب رمز ارزها نیز نخواهید داشت.
  • این روش سرمایه گذاری می‌تواند سود قابل ملاحظه‌ای را نیز برای کاربر به دنبال داشته باشد. از این رو توصیه می کنیم که حتماً با دقت بالا از تکنیک های آن استفاده کنید.

معایب و خطرات نوسان گیری ارز دیجیتال

اما معایب و خطراتی نیز در نوسان گیری ارز دیجیتال وجود دارد. اتفاقاً شناخت خطرات و معایب نوسان گیری رمز ارزها اهمیت بیشتری نسبت به مزیت های آن دارد. هدف ما از مقاله آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال بیشتر حرفه‌ای نمودن کاربران در این زمینه است. مزیت های این روش را احتمالاً همه شما می‌دانید. اما لازم است تا معایب آن را یادآوری کنیم تا کاربران تازه‌کار از هول حلیم در دیگ نیفتند. زیرا این روش سرمایه گذاری از راه دور به نظر یک روش عالی و جذاب برای سرمایه گذاران است و استفاده از آن می‌تواند هر کسی را میلیاردر کند.

آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

از مهم ترین معایب نوسان گیری ارز دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده زا تکنیک های این روش برای سرمایه گذاری نیاز به تمرین و ممارست بسیار زیادی دارد. تازه‌کارها ممکن است با مشکلات زیادی در این باره روبرو شوند.
  • هم چنین لازم است تا تریدر درک عمیقی از بازار رمز ارزها داشته باشد.
  • ریسک این روش سرمایه گذاری نسبت به روش هولد کردن رمز ارزها به مراتب بالا و زیاد است.
  • ممکن است تریدر از سودهای بلند مدت بی نصیب شود.
  • در بسیاری از مواقع معامله باز شده با ورود به ضرر باعث می‌شود تا تریدر در صدد معامله را ببندند، اما بعد از مدتی شاهد صعود قابل توجه در آن رمز ارز می شویم.

یک بار دیگر باید یادآوری کنیم که بدون شرکت در دوره ارز دیجیتال یا استفاده از پکیج آموزش حرفه‌ای ارز دیجیتال استفاده از ایمن تکنیک ها ممکن است چالش های بیشتری را نیز در بر داشته باشد. لااقل توصیه می کنیم که قبل از آن حتماً با روانشناسی بازار ارز دیجیتال آشنا شده و با دقت به اصول روانشناسی مربوطه برای حضور در این بازار اقدام کنید.

در آموزش گام به گام نوسان گیری ارز دیجیتال چه خبر است؟

اما در آموزش گام به کام نوسان گیری ارز دیجیتال چه خبر است و چه سر فصل ها و نکاتی را با هم مرور خواهیم کرد. برای اینکه توانسته باشیم تا نوسان گیری از بازار رمز ارزها را به صورت کاربردی و ایده آل به شما آموزش داده باشیم، در ادامه به ترتیب زیر عمل خواهیم نمود:

  • ابتدا درباره روش تحلیلی به کار گرفته شده برای نوسان گیری صحبت خواهیم کرد. اینکه چند درصد نیاز به تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال دارید و چند درصد استفاده از تحلیل فاندامنتال رمز ارزها برای شما نیاز است.
  • در قدم بعدی بهترین و موثر ترین اندیکاتور های نوسان گیری ارز دیجیتال را با هم مرور خواهیم کرد. این اندیکاتور را قبلا در مقاله بهترین اندیکاتور های ارز دیجیتال به صورت حرفه‌ای آموزش داده ایم. در این مقاله نکات بیشتری درباره آنها بیان خواهیم نمود.
  • در مرحله بعدی نوبت به معرفی و آموزش ۱۴ تکنیک فوق العاده برای نوسان گیری ارز دیجیتال خواهیم پرداخت. روش هایی که هر یک کاملاً حرفه‌ای و کاربردی هستند.
  • در قدم بعدی نیز اصول نوسان گیری ارز دیجیتال را با هم مرور خواهیم کرد.

بعد از این مراحل آموزشی نیز برخی از مهم ترین و اصلی ترین نکات برای استفاده بهتر از تکنیک های گفته شده را با شما در میان خواهیم گذاشت که به شرح موارد زیر خواهند بود:

  • بهترین سایت نوسان گیری ارز دیجیتال
  • بهترین تایم فریم برای نوسان گیری ارز دیجیتال
  • نرم افزار نوسان گیری ارز دیجیتال
  • کتاب نوسان گیری ارز دیجیتال
  • بهترین اندیکاتور نوسان گیری ارز دیجیتال
  • ربات نوسان گیری ارز دیجیتال
  • کانال نوسان گیری ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال یا فاندامنتال؟

آموزش گام به گام نوسان گیری ارز دیجیتال بیشتر به بررسی روش های تکنیکالی می پردازد. اما باید متذکر شویم که نکات فاندامنتالی را نیز باید در این تکنیک ها دخیل بدانیم. در نظر داشته باشید که استفاده از این دو روش برای تحلیل رمز ارزها و سرمایه گذاری روی آنها باید به ترتیب زیر باشد:

بهترین اندیکاتور نوسان گیری ارز دیجیتال

  • در قدم اول باید از تکنیکال استفاده کنید. حدود ۷۰ درصد از استراتژی شما باید بر اساس اصول تکنیکالی باشد. زیرا فاندامنتال معمولاً در طولانی مدت اثر خواهد گذاشت.
  • سپس بعد از بررسی تکنیکالی باید سراغ تحلیل فاندامنتالی نسبی رمز ارز مورد نظر نیز بروید. به این معنی که نیاز نیست تا جزئیات خیلی دقیق آن را ارزیابی نمایید. همین که استعداد رشد برای آن رمز ارز وجود داشته باشد و هیچ تقلب و کلاهبرداری برای آن متصور نمی شوید، کافی خواهد بود.

 

اولویت قرار دادن تحلیل تکنیکال در آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال باعث می‌شود تا استفاده از این روش برای بسیاری از کاربران تازه‌کار نیز وجود داشته باشد. زیرا بسیاری از کاربران تازه‌کار در شروع خیلی با تکنیک های فاندامنتالی آشنا نیستند. از این گذشته استفاده از تحلیل فاندامنتال نیز به دلیل کیفی بودن با چالش های خاص خود همراه است.

البته در صورتی که از کامنت های کاربران نیاز احساس کنیم، حتماً سعی خواهیم کرد تا نکات فاندامنتالی مورد نیاز را نیز به تکنیک های نوسان گیری ارز دیجیتال اضافه کنیم تا استفاده از این روش ها باز هم بهینه تر و کاربردی تر شود.

بهترین اندیکاتور نوسان گیری ارز دیجیتال

اولین قدم برای آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال آشنایی با اندیکاتور های مورد استفاده برای آن است. بهترین اندیکاتور نوسان گیری ارز دیجیتال را در ادامه با شما مرور خواهیم کرد. اما قبل از آن لازم است تا نکاتی را در استفاده از این اندیکاتور ها مرور کنیم:

  • دقت کنید که خیلی نباید بها ین اندیکاتور ها اتکا داشته باشید و کم کم باید درک بیشتری نسبت به شرایط بازار کسب نمایید.
  • استفاده از چند اندیکاتور به صورت همزمان باعث می‌شود تا درصد خطای کار شما به حداقل میزان ممکن برسد.
  • هم چنین باید در نظر داشته باشید که با استفاده از هر کدام از اندیکاتور های نوسان گیری ارز دیجیتال می‌توان چندین روش مختلف را پیاده سازی کرد. از این رو اگر در مقاله دیگری به روش های دیگری از هر کدام از آنها اشاره شد، به معنی بی ثمر بودن یکی از این روش ها نخواهد بود.

استفاده از بهترین اندیکاتور نوسان گیری ارز دیجیتال در نهایت باید با تسلط بسیار زیادی صورت پذیرد. اگر در این باره سهل انگاری کرده و خیلی زود وارد فاز سرمایه گذاری با آنها شوید، احتمالاً با خطاهای آنها گیج می شوید. اندیکاتور ها خطاهایی را نیز به همراه دارند که با کسب  تجربه و درک هر چه بهتر شرایط آنها، تریدر می‌تواند این ایرادات و خطاها را بهینه کرده و در دام آنها نیفتد.

مکدی

نمی‌توان صفر تا صد نوسان گیری ارز دیجیتال را بررسی کرد، اما حرفی از اندیکاتور مکدی نزد. یکی از بهترین اندیکاتور های نوسان گیری ارز دیجیتال همین مکدی است که کاربردهای بسیار زیادی دارد. هر چند در مقالات گذشته به صورت کامل این اندیکاتور را تشریح کرده ایم، اما لازم است تا به اختصار مفاهیم آن را با هم مرور کنیم.

  • اندیکاتور مکدی از سه بخش مختلف تشکیل می‌شود. بخش اول هیستوگرام، بخش دوم خط مکدی و بخش سوم خط سیگنال آن است.
  • این اندیکاتور در واقع تابعی از مووینگ اوریج ها است.
  • استفاده از اندیکاتور مکدی را باید در هر تایم فریم به صورت جداگانه در دستور کار قرار دهید. اگر به این مهم دقت نکنید، ممکن است ایرادات و خطاهای شما چند برابر بیشتر شود.
  • مکدی یک اندیکاتور پر از سیگنال های مختلف است. در ادامه با آموزش نحوه صحیح سیگنال گیری باید از سیگنال های دقیق آن استفاده کنید.

استفاده از اندیکاتور مکدی برای تحلیل ارزهای دیجیتال بسیار پرکاربرد است. چه تحلیل گران حرفه‌ای و چه افراد تازه‌کار از این اندیکاتور در تحلیل های خود استفاده می نمایند. اصلی ترین و بهترین استراتژی های ترید در بازار رمز ارزها نیز معمولاً با این اندیکاتور همراه شده است. از این رو توصیه می کنیم که در استفاده از این اندیکاتور حرفه‌ای شده و از آن در سطح وسیع استفاده نمایید.

RSI

دومین اندیکاتوری که در آموزش گام به گام نوسان گیری ارز دیجیتال باید به بررسی آن بپردازیم، اندیکاتور rsi است. RSI در واقع شاخصی است که در هر لحظه قدرت خریداران را با قدرت فروشندگان مقایسه می نماید. مسلما زمانی که قدرت خریداران بالاتر باشد، روند قیمت صعودی شده و در صورت برعکس نیز روند نزولی خواهد بود. تشریح اندیکاتور RSI به قرار زیر است:

  • اندیکاتور RSI از یک منحنی تشکیل شده که در میان سه خط ۳۰%، ۷۰% و ۵۰% نوسان می نماید.
  • ۱۰۰% در این اندیکاتور به معنی قدرت حداکثری خریداران و ۰% به معنی قدرت حداکثری فروشندگان است.
  • ۵۰% در این اندیکاتور مرز میان قدرت ها است. قرار گرفتن منحنی روی درصد ۵۰ به معنی برابر بودن قدرت میان فروشندگان و خریداران است.

یکی از بهترین اندیکاتور های نوسان گیری ارز دیجیتال را به راحتی می‌توان به RSI نسبت داد. این اندیکاتور در میان تحلیل گران و تریدرها به ماشین سیگنال دهی معروف است. هر لحظه می‌توانید از آن برای سیگنال گیری استفاده کنید. تریدرهایی که به دنبال ترید روزانه ارز دیجیتال در کوتاه مدت چند ساعته نیز هستند، از این اندیکاتور استفاده کرده و روی قدرت آن حساب می کنند. البته این اندیکاتور نیز با خطاهایی در ارائه سیگنال های خود روبرو است. سعی می کنیم که در ادامه با ارائه نکاتی امکان فیلتر کردن این خطاها را برای شما تشریح کنیم.

مووینگ اوریج ها

یکی دیگر از مواردی که می‌توان در گروه بهترین اندیکاتور نوسان گیری ارز دیجیتال قرار داد، مووینگ اوریج ها هستند. جالب است بدانید که حتی کسانی که اعتقادی به استفاده از اندیکاتور در تحلیل رمز ارزهای خود ندارند نیز از مووینگ اوریج ها استفاده می نمایند. مووینگ اوریج ها در واقع میانگینی از قیمت های گذشته هستند که به نوعی با استفاده از آنها می‌تواند روند قیمت را پیش بینی کرد. خیلی از تکنیک ها و استراتژی های به کار گرفته شده برای تحلیل و پیش بینی ارز دیجیتال با استفاده از مووینگ اوریج ها ساخته می‌شود. این اندیکاتور تاثیر بسیار زیادی روی روند قیمت داشته و در جهات مختلفی می‌توان از آن بهره مند شد. از مووینگ اوریج ها برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • برای تعیین روند قیمت
  • استفاده از به عنوان حمایت ها و مقاومت های داینامیک روی نمودار
  • استفاده برای سیگنال دهی
  • تعیین نقاط خوب برای ورود به بازار و خروج از آن

مووینگ اوریج ها کاربرد بسیار زیادی برای تحلیل رمز ارزها دارند. بسیاری از تحلیل گران با بررسی های دقیق و کسب  تجربه از استفاده از این اندیکاتور روش هایی را به کار می گیرند که به صورت دقیق روند قیمت را پیش بینی می‌کند. نمودار هر ارز دیجیتالی می‌تواند نسبت به یک مووینگ اوریج تأثیرپذیری بیشتری داشته باشد. از این رو شناخت این اندیکاتور و استفاده مکرر از آن می‌تواند روند بسیار خوبی را برای سرمایه گذاری و ترید در بازار رمز ارزها برای کاربر ایجاد نماید.

باند بولینگر

یکی دیگر از اندیکاتوری هایی که در همراه با آموزش صفر تا صد نوسان گیری ارز دیجیتال باید به تشریح آن بپردازیم، باند بولینگر می باشد. باندهای بولینگر نیز از جمله اندیکاتور های رایج و پرکاربرد برای تحلیل رمز ارزها است. از این اندیکاتور می‌توان برای نوسان گیری و ترید روزانه استفاده کرد. بولینگر نیز سیگنال های زیادی را در کوتاه مدت به کاربران می دهد. از این رو لازم است تا شناخت کافی نسبت به آن پیدا کرده و از آن نیز برای نوسان گیری رمز ارزها استفاده کنید.

یکی از مهم ترین ویژگی های باند بولینگر در استفاده راحت و ساده از آن است. هر کسی با کمترین دانش تکنیکالی به راحتی می‌تواند نسبت به شرایط این اندیکاتور تسلط کافی پیدا کرده و از آن استفاده نماید. شما می‌توانید باند بولینگر را به عنوان اولین اندیکاتور برای نوسان گیری از رمز ارزها به کار بگیرید و کم کم سایر اندیکاتور ها را نیز به روش های تحلیل خود اضافه کنید.

در نظر داشته باشید که استفاده از اندیکاتور های مختلف برای تحلیل ارزهای دیجیتال بایستی به ترتیب صورت پذیرد. به این معنی که در همان شروع کار اضافه کردن چند اندیکاتور و استفاده همزمان از آنها می‌تواند چالش های بیشتری برای شما ایجاد کرده و نتیجه تحلیل شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. از این رو توصیه می کنیم که ابتدا از اندیکاتور های ساده مانند باند بولینگر استفاده نموده و سپس سراغ اضافه کردن سایر اندیکاتور ها بروید. خوبی باند بولینگر در ساده بودن استفاده از آن است. به همین دلیل می‌توان آن را به عنوان یکی از اولین اندیکاتور ها در بازار مورد استفاده قرار داد.

فیبوناچی

همچنین در کنار بهترین اندیکاتور نوسان گیری ارز دیجیتال که هر یک اهمیت خاص خود را داشته و باید در جای خود مورد استفاده قرار گیرند، در آموزش گام به گام نوسان گیری ارز دیجیتال لازم به تشریح ابزار فیبوناچی نیز هست. این ابزار را می‌توانید رد پلتفرم های عرضه کننده ابزارهای تکنیکالی مورد استفاده قرار داد. فیبوناچی یک ابزار بسیار عالی برای دریافت سیگنال های خرید و فروش در نمودار قیمت رمز ارزها است. این ابزار اتفاقاً یک ابزار مدرن و عالی محسوب شده و سیگنال های خود را نیز با قدرت بالایی صادر می نماید. شما می‌توانید از این ابزار برای پیش برد اهداف خود هم در نوسان گیری و هم در ترید روزانه استفاده کنید.

فیبوناچی ابزاری است که در آن شما می‌توانید درصدهای مختلف یک موج را در موج بعدی مشاهده کنید. مهم ترین درصد های این ابزار به ترتیب اهمیت ۷۸.۶، ۶۱، ۵۰ و … هستند. این سه درصد اهمیت بیشتری نسبت به بقیه دارند. هم چنین درصد ۱۶۱.۸ درصد هم می‌تواند به عنوان هدف قیمتی در موج جدید مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از این درصدها می‌توانید

  • بهترین نقاط برای ورود به بازار
  • بهترین نقاط برای خروج از بازار

را تعیین نمایید. هم چنین از این درصدها می‌توان به عنوان حمایت و مقاومت نیز استفاده کرد. از این رو بهتر است نسبت به استفاده از این بازار نیز شناخت کافی پیدا کنید. فیبوناچی در حال حاضر از جمله پرکاربردترین ابزارهای تکنیکالی است که هم توسط تحلیل گران حرفه‌ای و هم توسط افراد تازه‌کار به راحتی استفاده می‌شود.

ایچی موکو

آخرین اندیکاتوری که در بخش بهترین اندیکاتور نوسان گیری ارز دیجیتال به تشریح آن می پردازیم، ایچی موکو است. این اندیکاتور نیز جذابیت های خاص خود را دارد. البته به دلیل پیچیدگی های زیاد توصیه می کنیم که از آن در شروع کار کمتر استفاده کنید. ایچی موکو دارای ابزارهای مختلفی است که استفاده از همه آنها را توصیه نمی کنیم. اصلی ترین ابزار این اندیکاتور ابر ایچی موکو است. قیمت تحت تاثیر این ابر می‌تواند تغییر جهت دهد. در واقع ابر ایچی موکو را می‌توان به عنوان حمایت و مقاومت تعریف کرد و از این ابزار برای تعیین نقاط برگشتی و شروع یک روند تازه استفاده نمود.

استفاده از اندیکاتور ایچی موکو در سطح وسیع ممکن است تعداد خطاهای نوسان گیری شما را افزایش دهد. از این رو توصیه می کنیم که از این اندیکاتور برای تایید بیشتر و همراه با سایر اندیکاتور ها استفاده نمایید. در غیر این صورت ممکن است شرایط پیچیده تر شود. ایچی موکو نیز نوعی اندیکاتور وابسته به مووینگ اوریج ها است که البته فرمولاسیون میانگین گیری در آن با مووینگ اوریج ها متفاوت است. از این رو نتیجه حاصل از آنها نیز با هم متفاوت خواهد بود.

آموزش گام به گام نوسان گیری ارز دیجیتال از صفر تا صد

نوبت به آموزش گام به گام نوسان گیری ارز دیجیتال از صفر تا صد می رسد. در این بخش ۱۴ تکنیک جذاب و عالی را برای نوسان گیری به شما معرفی می کنیم که در این تکنیک ها از ابزارها و اندیکاتور های معرفی شده در بالا استفاده شده است. البته در آینده تعداد این تکنیک ها را به تناسب رفتار کاربران افزایش خواهیم داد. در استفاده از تکنیک هایی که در ادامه مرور می کنیم، دقت به موارد زیر الزامی خواهد بود:

  • سعی کنید که قبل از استفاده از هر تکنیک در واقعیت بازار چند بار آن را امتحان کنید. این مهم باعث می‌شود تا شما به نحوه کارکرد تکنیک مورد نظر احاطه کافی داشته باشید.
  • مسلما هر تکنیکی با خطاهایی روبرو است. با درک بهتر نحوه استفاده از این استراتژی ها می‌توانید این خطاها را شناسایی کرده و آنها را رفع کنید.
  • استفاده همزمان از چند تکنیک ممکن است تعداد سیگنال های صادر شده در بازار را کاهش دهد، اما اعتبار و قدرت آنها را بیشتر خواهد کرد.
  • پایبند ماندن به اصول هر کدام از این تکنیک ها یکی از اصلی تری اصول ترید ارز دیجیتال است که در طولانی مدت زمینه ساز موفقیت شما در این بازار نیز خواهد شد.

بهترین استراتژی های نوسان گیری ارز دیجیتال

برخی از دوستان همیشه و قبل از اینکه آموزش گام به گام نوسان گیری ارز دیجیتال به انتها برسانند، این سوال را در ذهن خود دارند که بهترین استراتژی نوسان گیری کدام است؟ دقت داشته باشید که هیچ استراتژی به عنوان بهترین تکنیک و روش معرفی نشده و نخواهد شد. بلکه نحوه استفاده از آنها است که می‌تواند باعث موفقیت یا عدم موفقیت یک تریدر شود. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید، شما را با یک مثال ساده همراه می کنیم.

فرض کنید ۳۰ نفر در یک دوره ارز دیجیتال شرکت کرده و یا در حال استفاده از یک پکیج غیر حضوری آموزش ارز دیجیتال هستند. در این دوره و پکیج تمام آموزش ها به تمام دانش پذیران به صورت یکسان عرضه می‌شود. تمام تکنیک ها، تمرین ها و استراتژی های تعریف شده برای همه یکسان است و حتی مدرس سعی کی کند تا تمام افراد به درک واقعی استفاده از این تکنیک ها برسند. اما سوال اینجاست که آیا تمام این افراد شرایط یکسانی در بازار داشته و مانند هم عمل می کنند؟

متفاوت بودن نحوه عملکرد دانش پذیران نشان از این دارد که تکنیک ها تنها درصد کمی از مسیر موفقیت در سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال هستند و بخش اعظمی از این مسیر به خود شما بستگی خواهد داشت.

تکنیک شماره ۱: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال با اندیکاتور مکدی (قطع خط مکدی و هیستوگرام)

تکنیک شماره یک که در صفر تا صد نوسان گیری ارز دیجیتال باید به معرفی آن بپردازیم، تکنیک استفاده از اندیکاتور مکدی است. البته روش های مختلفی برای نوسان گیری با مکدی وجود دارد که یکی از آنها حاصل قطع خط مکدی و هیستوگرام آن است. برای استفاده از این تکنیک مطابق زیر عمل کنید:

  • در وهله اول چک کنید که روند نمودار قیمت صعودی باشد.
  • در صورتی که خط مکدی، هیستوگرام آن را از پایین به بالا قطع کرده باشد، سیگنال خرید این تکنیک صادر شده است و شما می‌توانید با تعیین حد ضرر، حد سود و البته مدیریت سرمایه وارد پوزیشن خرید شوید.
  • با قطع شدن هیستوگرام مکدی از بالا به پایین توسط خط مکدی، سیگنال فروش صادر شده و زمان خارج شدن از بازار می باشد.
  • تایم فریم ۴ ساعته و روزانه بهترین تایم فریم ها برای استفاده از این تکنیک هستند. در تایم فریم های کوتاه تر ممکن است این بازه زمانی کوتاه مانع از کسب سود توسط تریدر شود.

نحوه عملکرد این تکنیک را در تصویر زیر ملاحظه می کنید:

بهترین اندیکاتور نوسان گیری ارز دیجیتال

فلش قرمز محلی است که خط مکدی هیستوگرام آن را به مست بالا قطع کرده و بهترین محل برای ورود به بازار را تعریف می نماید و فلش آبی نیز نشان دهنده خروج از بازار است. البته اگر به دقت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که در محل های دیگری نیز این سیگنال صادر شده که خطا هستند و با تنها با رعایت اصل صعودی بودن روند می‌توان این خطا را رفع کرد. در واقع قبل از هر چیزی شما باید از صعودی بودن روند مطمئن شوید.

از اصلی ترین ایرادات این تکنیک صادر شدن دیر هنگام و با تاخیر سیگنال خرید و فروش است که البته یک مزیت بزرگ نیز دارد و آن هم جلوگیری از بروز خطا است.

تکنیک شماره ۲: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال با اندیکاتور مکدی (قطع خط سیگنال و خط مکدی)

دومین تکنیک مورد استفاده برای نوسان گیری از ارز دیجیتال نیز به اندیکاتور مکدی بر می گردد. در این تکنیک به جای استفاده از خط مکدی و هیستوگرام می‌توانید از خط مکدی و خط سیگنال استفاده کنید. برای استفاده از این روش می‌توانید به قرار زیر عمل کنید:

  • در وهله اول چک کنید که روند قیمت صعودی باشد.
  • در صورتی که خط مکدی (خط آبی رنگ در تصویر زیر) خط سیگنال را به سمت بالا قطع کند، سیگنال خرید صادر شده است.
  • در صورتی که خط مکدی خط سیگنال را از بالا به پایین قطع نماید، سیگنال خروج از بازار صادر شده است.

بهترین سایت نوسان گیری ارز دیجیتال

این تکنیک نسبت به تکنیک قبلی سیگنال هایی با تاخیر کمتر صادر می نماید، اما باید مراقب باشید که خیلی دچار اشتباهات آن نشوید. ریسک استفاده از این تکنیک کمی بیشتر است، اما با احتیاط و استفاده از سایر اندیکاتورها می‌توانید خطرهای این تکنیک را نیز به حداقل برسانید.

همان طور که در تصویر بالا می بینید در این تکنیک امکان بهینه کردن سیگنال ها وجود دارد. فلش های قرمز محل برخورد و صادر شدن سیگنال خرید هستند و فلش آبی نیز محل صادر شدن سیگنال فروش است. این تکنیک یکی از بهترین روش ها برای نوسان گیری در بازار رمز ارزها است که می‌تواند شرایط خوبی حتی برای تازه‌کارها نیز به دنبال داشته باشد. البته توصیه می کنیم که حتماً در استفاده از این روش حرفه‌ای شوید. زیرا عدم دقت به ان ممکن است خطاهای شما را افزایش دهد. هم چنین دقت به حد ضرر و مدیریت سرمایه را نیز در استفاده از این روش باید مد نظر داشته باشید.

تکنیک شماره ۳: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال با RSI

سومین تکنیکی که در آموزش گام به گام نوسان گیری ارز دیجیتال باید به بررسی آن بپردازیم، مربوط به ماشین سیگنال دهی rsi است. این اندیکاتور را نیز می‌توان برای تکنیک های مختلفی به کار گرفت و مهم درک این شرایط است. rsi را می‌توان برای روش های مختلفی استفاده نمود که در این مقاله به یکی از بهترین های آن می پردازیم.

  • قبل از هر چیزی باید مطمئن شوید که روند قیمت رمز ارز مورد نظر شما با جهت سیگنال هم جهت باشد.
  • وقتی خط RSI به زیر تراز ۳۰ درصد خود می رسد، در واقع قیمت رمز ارز مورد نظر به حد اشباع فروش رسیده و باید آماده سیگنال دهی آن باشید.
  • وقتی خط rsi تراز ۳۰ درصد را از پایین به بالا قطع می نماید، سیگنال خرید این تکنیک صادر شده است. می‌توانید با رعایت مدیریت سرمایه و حد ضرر وارد بازار شوید.
  • وقتی خط rsi به بالای ۷۰ درصد رسید، قیمت به اشباع خرید رسیده است.
  • در صورتی که خط rsi تراز ۷۰ درصد را از بالا به پایین قطع نماید، زمان خروج از بازار رسیده است.

در تصویر زیر می‌توانید نحوه استفاده از این تکنیک را در نمودار قیمت مشاهده کنید.

بهترین سایت نوسان گیری ارز دیجیتال

البته دقت داشته باشید که این تکنیک را در هر شرایطی نباید استفاده نمود. هر چند rsi یک اندیکاتور با قدرت سیگنال دهی بالا است، اما خطاهای آن نیز نسبت به تکنیک های قبلی بیشتر است. این اندیکاتور با توجه به شرایطی که دارد یکی از بهترین ابزارها برای سیگنال گیری است. اما استفاده از آن نیاز به تسلط بسیار زیادی  دارد. از این رو توصیه می کنیم که حتماً قبل از استفاده حرفه‌ای، تمرین های لازم را با آن انجام دهید.

تکنیک شماره ۴: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال با مووینگ اوریج شماره ۱۰۰

چهارمین تکنیکی که در صفر تا صد نوسان گیری ارز دیجیتال باید به آن بپردازیم، مربوط به استفاده از اندیکاتور مووینگ اوریج می باشد. مووینگ اوریج های بسیار متفاوت و مختلفی را می‌توان برای تحلیل رمز ارزها به کار گرفت. تجربه و درک بازار اصلی ترین آیتم های به کار گیری این مووینگ ها در تحلیل نمودار هستند. تکنیک شماره ۴ نوسان گیری ارز دیجیتال مربوط به استفاده از مووینگ اوریج شماره ۱۰۰ است. شرح این تکنیک به قرار زیر است:

  • در صورتی که قیمت در نمودار اندیکاتور مووینگ اوریج شماره ۱۰۰ را به سمت بالا قطع نماید، سیگنال خرید یا ورود به بازار صادر شده است.
  • در صورتی که قیمت اندیکاتور را به سمت پایین قطع کند، سیگنال فروش یا خروج از بازار صادر شده است.

البته این روش را بهتر است در تایم فریم های ۱ ساعته تا روزانه به کار بگیرید. با این روش البته در تایم فریم های ذکر شده می‌توانید سیگنال های خوب و مطمئنی را به دست بیاورید. البته دقت داشته باشید که ترکیب این تکنیک با تکنیک های دیگر مانند مکدی می‌تواند قدرت آن را چندین برابر نماید. از این رو است که توصیه کردیم که ابتدا تمام این روش ها را با تمرین چک کنید تا در نهایت شرایط سرمایه گذاری شما در بازار رمز ارزها بهترین حالت ممکن شود.

در تصویر زیر می‌توانید نحوه استفاده این تکنیک را بر روی نمودار مشاهده کنید:

کانال سیگنال نوسان گیری ارز دیجیتال

ملاحظه می کنید که در تایم فریم ۴ ساعته می‌توانید سیگنال های زیادی را از این تکنیک دریافت نمایید. با دقت و استفاده بهینه نیز می‌توانید سود خوبی از این تکنیک به دست بیاورید.

یکی از مهم ترین نکات برای استفاده از این تکنیک برای سیگنال گیری ارز دیجیتال دقت به روند قیمت است. این تکنیک در شرایط نوسانی شدید و جایی که قیمت معمولاً بدون روند مشخصی حرکت می‌کند با ایرادات و خطاهای زیادی روبرو است. از این رو:

  • حتماً چک کنید که قیمت رمز ارز مورد نظر شما در یک روند مشخص در حال حرکت است.
  • استفاده از این اندیکاتور و این تکنیک را نباید برای رمز ارزهای با نوسانات زیاد پیاده سازی کنید.

تکنیک شماره ۵: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال با مووینگ اوریج ۳۰ و ۶۰

پنجمین تکنیک مربوط به آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال نیز به اندیکاتور مووینگ اوریج باز می گردد. برای این تکنیک می بایست از دو مووینگ اوریج به صورت همزمان استفاده کنید. مووینگ اوریج شماره ۳۰ و ۶۰ را بر روی نمودار قیمت رمز ارز مورد نظر خود انداخته و مطابق با دستورالعمل زیر اقدام کنید:

  • قبل از هر چیزی باید مطمئن شوید که انتهای هر دو مووینگ اوریج به سمت بالا باشد تا روند صعودی قیمت تایید شود.
  • در صورتی که مووینگ اوریج شماره ۳۰ از پایین به بالا مووینگ شماره ۶۰ را قطع نماید، سیگنال خرید صادر می‌شود. با رعایت مدیریت سرمایه و هم چنین دقت به حد ضرر می‌توانید برای خرید اقدام کنید.
  • در صورتی که مووینگ ۳۰ روز از بالا به پایین مووینگ شماره ۶۰ را قطع نماید، سیگنال فروش صادر شده و تریدر باید از بازار خارج شود.

در تصویر زیر می‌توانید نحوه عملکرد این تکنیک را برای نوسان گیری مشاهده کنید:

کانال سیگنال نوسان گیری ارز دیجیتال

برای استفاده از این تکنیک نیز باید تمهیدات خاصی در نظر داشته باشید. فراموش نکنید که تعیین روند در این استراتژی اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر در تعیین جهت روند اشتباه کنید، ممکن است شرایط طبق نظر شما نباشد. همان طور که ملاحظه می کنید، در بازار نوسانی که روند مشخصی در بازار وجود ندارد، خطاهای زیادی همراه با این تکنیک خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که امکان ترکیب این تکنیک به اندیکاتور های مکدی و RSI نیز وجود دارد تا میزان خطاهای آن را به حداقل برسانید.

هم چنین توصیه می کنیم که اگر از این تکنیک برای نوسان گیری استفاده می کنید، حتماً به آتن پایبند باشید. خیلی از کاربران بعد از چند خطا ترجیح می دهند تا تکنیک خود را عوض نمایند. اما تجربه و آزمایش این تکنیک و سایر استراتژی های نوسان گیری ارز دیجیتال نشان داده که در نهایت می‌توانند موفقیت بسیار زیادی به دنبال داشته باشند. چنین تکنیک های در بازار فیوچرز ارز دیجیتال نیز کاربرد قابل توجهی دارد.

تکنیک شماره ۶: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال با مووینگ اوریج ۹، ۳۰ و ۶۰

تکنیک بعدی که در آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال باید به آن بپردازیم، تکنیک پیشرفته و حرفه‌ای تر روش قبل است. در روش قبلی به استفاده از دو مووینگ اوریج به صورت همزمان برای نوسان گیری از ارز دیجیتال اشاره کردیم. در این مرحله قرار است یک مووینگ اوریج دیگر به دو مووینگ قبلی اضافه شوند تا هم خطاهای تکنیک کاهش یابد و هم تاخیر در ارائه سیگنال نیز به حداقل میزان خود برسد. برای استفاده از این تکنیک می‌توانید طبق مراحل و دستورالعمل زیر اقدام کنید:

  • قبل از هر چیزی باید دقت کنید شما زمانی می‌توانید وارد پوزیشن خرید شوید که ترتیب مووینگ ها نسبت به هم حفظ شده باشند. به این معنی که مووینگ ۹ نزدیکترین مووینگ به نمودار قیمت باشد و به ترتیب مووینگ ۳۰ و ۶۰ بعد از آن قرار داشته باشند.
  • هم چنین انتهای تمام مووینگ ها باید به سمت بالا کج شده باشد تا صعودی بودن روند نیز تثبیت شود.
  • در صورتی که مووینگ شماره ۹ دو مووینگ دیگر را به سمت بالا قطع نماید، شما می‌توانید وارد پوزیشن خرید شده و رمز ارز مورد نظر را خریداری نمایید.
  • در صورتی که مووینگ شماره ۹ دو مووینگ دیگر را به سمت پایین قطع نماید، هشدار خروج از بازار صادر شده و باید برای خروج از بازار اقدام کنید.

در تصویر زیر می‌توانید نحوه رفتار این تکنیک را در نمودار واقعی ارز دیجیتال مشاهده کنید:

بهترین نرم افزار نوسان گیری ارز دیجیتال

دقت داشته باشید که استفاده از این تکنیک نیاز به تمرین بسیار زیادی دارد. اگر در این باره تمرین لازم را نداشته باشید، ممکن است در حین فرایند با چالش های زیادی روبرو شده و نتوانید به نتیجه مطلوب برسید. از این رو تمرین قبل از استفاده برای این تکنیک را به شدت توصیه می کنیم. تقویت میزان تسلط در این تکنیک برای تریدر می‌تواند منجر به افزایش بازدهی و رسیدن به کمترین میزان خطا در حین ترید برای وی باشد.

تکنیک شماره ۷: نوسان گیری ارز دیجیتال با شکست خط روند

در این بخش از آموزش گام به گام نوسان گیری ارز دیجیتال بایستی یک تکنیک جذاب دیگر برای این منظور به شما معرفی کنیم که برای استفاده از آن نیاز به هیچ اندیکاتوری هم ندارید. این روش اتفاقاً روش بسیار مناسبی بوده و در اکثر موارد پاسخ های مطمئنی را نیز نتیجه می دهد. نوسان گیری با خط روند مراحل بسیار ساده ای دارد و پیچیدگی خاص در آن نیست. اما استفاده از این تکنیک به تنهایی ممکن است چالش هایی را به دنبال داشته باشد.

برای نوسان گیری با خط روند می‌توانید طبق دستورالعمل زیر اقدام کنید:

  • قبل از هر چیزی خط روند منطقی و معتبر قیمت را رسم کنید.
  • در صورتی که این خط توسط قیمت به سمت بالا شکسته شود، می‌توانید وارد بازار شوید. البته رعایت حد ضرر و مدیریت سرمایه فراموش نشود.
  • در صورت شکسته دوباره خط روند صعودی زمان خروج از بازار رسیده است.

در تصویر زیر می‌توانید نحوه عملکرد این تکنیک را مشاهده کنید:

بهترین نرم افزار نوسان گیری ارز دیجیتال

همان طور که می بینید بلافاصله بعد از شکست خط روند نزولی، تریدر در محل فلش قرمز وارد پوزیشن خرید شده و تا شکسته شدن خط روند صعودی در فلش آبی سود مناسبی کسب کرده است. البته رعایت نکات زیر می‌تواند استفاده از این تکنیک را برای شما بهتر نماید:

  • با استفاده از اندیکاتور مکدی می‌توانید زمان ورود به بازار را بهینه تر مردن و شکست های واقعی خط روند را با شکست های کاذب از هم متمایز نمایید.
  • هم چنین اندیکاتور rsi می‌تواند زمان خروج از بازار را نیز برای شما بهینه تر کند.

در کل ترکیب کردن سایر تکنیک ها با این تکنیک هم عملکرد بهتری برای ترید به دنبال خواهد داشت و هم نتایج آن را نیز بهینه تر می نماید.

تکنیک شماره ۸: نوسان گیری ارز دیجیتال با نواحی حمایت و مقاومت

تکنیک بعدی که در آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال باید به آن بپردازیم، استفاده از خطوط حمایت و مقاومت است. اگر با تعریف این خطوط در تحلیل تکنیکال آشنا باشید، امکان استفاده راحت تر آنها را خواهید داشت. شما می‌توانید طبق دستورالعمل زیر برای استفاده از این خطوط در ترید و نوسان گیری ارز دیجیتال اقدام کنید:

  • در درجه اول نزدیک ترین خطوط حمایت و مقاومت به قیمت فعلی رمز ارز را ترسیم کنید.
  • دقت کنید که هر چقدر خطوط حمایت و مقاومت ترسیم شده اعتبار بیشتری داشته باشند، نتیجه نهایی نیز بهینه تر و درست تر خواهد بود.
  • با رسیدن قیمت به این خطوط می‌توانید برای ورود به بازار اقدام نمایید.
  • رعایت حد ضرر و مدیریت سرمایه در این تکنیک نباید فراموش شود.

کتاب نوسان گیری ارز دیجیتال

خطوط حمایت و مقاومت قدرت بسیار زیادی دارند. استفاده از این خطوط در تایم فریم روزانه می‌تواند بهترین نتیجه را برای کاربر به دنبال داشته باشد. دقت داشته باشید که این خطوط را حتماً باید از میان حمایت ها و مقاومت های معتبر انتخاب کنید. هم چنین استفاده از اندیکاتورهای مکدی و rsi می‌تواند اعتبار این خطوط را باز هم بالاتر ببرد. هم چنین ترکیب ابزارهایی مانند فیبوناچی نیز می‌توانید استفاده از این خطوط را باز هم معتبرتر نماید.

تکنیک شماره ۹: نوسان گیری ارز دیجیتال با باند بولینگر

یکی دیگر از روش هایی که در صفر تا صد نوسان گیری ارز دیجیتال باید به آن بپردازیم، استفاده از باندهای بولینگر است. باندهای بولینگر را نیز می‌توان ماشین سیگنال دهی برای رمز ارزها دانست. این اندیکاتور را می‌توان برای روش های مختلفی به کار گرفت که در این بخش به دو روش اصلی آن اشاره خواهیم نمود.

دستورالعمل تکنیک اول اندیکاتور باند بولینگر:

  • در صورتی که قیمت از نوارهای پیرامون بولینگر به بیرون هدایت شود، در شمع بندی قیمت به درون آن باز خواهد گشت. در واقع با خروج و بسته شدن آخرین شمع می‌توانید برای خرید اقدام کرده و با رسیدن به سود نسبی از معامله خارج شوید. البته این روش بیشتر برای ترید روزانه و رسیدن به سودهای خیلی کم کاربرد ارد. به همین دلیل آن را به عنوان یک تکنیک جداگانه بررسی نکردیم.

دستورالعمل تکنیک شماره دو باند بولینگر به شرح زیر است:

  • ابتدا روند حرکت قیمت را تشخیص دهید. تمام معاملات باید مطابق با روند نمودار باشد. اگر روند نمودار صعودی است می‌توانید برای خرید ارز دیجیتال و نوسان گیری اقدام کنید.
  • در صورتی که قیمت به باند پایینی بولینگر برخورد داشته باشد، تریدر می‌تواند برای خرید اقدام نماید.
  • هدف قیمتی این روش برخورد قیمت به باند بالایی بولینگر خواهد بود.

کتاب نوسان گیری ارز دیجیتال

استفاده از این تکنیک بسیار ساده است. به همین دلیل حتی تریدرهای تازه‌کار نیز به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. اما باید خاطر نشان کنیم که به نسبت تکنیک های قبلی و بعدی این تکنیک با بیشترین میزان ارور و خطا روبرو خواهد بود. به همین دلیل بهتر است با ترکیب کردن آن باید سایر اندیکاتورها این خطاها را به حداقل برسانید. در دراز مدت ممکن است استفاده از ای تکنیک به تنهایی شرایط خوبی برای تریدر ایجاد نکند.

تکنیک شماره ۱۰: نوسان گیری ارز دیجیتال با اندیکاتور ایچی موکو

از اندیکاتور ایچی موکو نیز می‌توان برای نوسان گیری ارز دیجیتال استفاده نمود. ایچی موکو نیز یکی از اندیکاتورهای رایج در تحلیل تکنیکال است. با اضافه کردن ایچی موکو روی نمودار با پیچیدگی های زیادی روی آن روبرو خواهید بود. خطوط بسیار زیادی را می بینید که تحلیل را مخصوصا برای تریدر تازه‌کار بسیار سخت خواهد کرد. از این رو توصیه می کنیم که حتماً ابتدا تمام خطوط اضافی را حذف کرده و تنها ابر ایچی موکو را مطابق با تصویر زیر باقی بگذارید.

برای استفاده از اندیکاتور ایچی موکو در نوسان گیری ارز دیجیتال می‌توانید طبق دستورالعمل زیر اقدام کنید:

  • در صورتی که قیمت بعد از یک روند نزولی ابر ایچی موکو را به سمت بالا بشکند، می‌توانید برای ورود به معامله اقدام کنید.
  • شکست دوباره ابر ایچی موکو می‌تواند سیگنال خروج از بازار باشد.

اصول نوسان گیری ارز دیجیتال

ابر ایچی موکو در واقع خاصیت حمایت و مقاومتی دارد. از این رو شکست آن می‌تواند به منزله تغییر روند در نمودار قیمت باشد. مسلما این اندیکاتور نیز با چالش هایی همراه است. مخصوصا وقتی بازار به شدت نوسانی شده و یا در رمز ارزهایی که حرکت آنها زیاد روند تکنیکالی نداشته و بیشتر نوسانی هستند، این اندیکاتور نمی‌تواند شرایط مناسبی داشته باشد. از این رو در هنگام استفاده از این اندیکاتور بهتر است حتماً شرایط لازم را در نظر بگیرید. هم چنین می‌توانید این اندیکاتور را با خطوط حمایت و مقاومت و خطوط روند نیز ترکیب کنید تا قدرت آن باز هم بالاتر برود.

تکنیک شماره ۱۱: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال با فیبوناچی

ابزار فیبوناچی نیز یکی از ابزارهای قدرتمند و عالی برای نوسان گیری ارز دیجیتال است. این بازار یک تکنیک مدرن برای تحلیل بازار رمز ارزها است. حرفه‌ای ترین تحلیل گران از این ابزار برای تحلیل و پیش بینی ارز دیجیتال استفاده می نمایند. از این رو یکی از تکنیک های نوسان گیری ارز دیجیتال را باید به این ابزار اختصاص داد. دقت کنید که فیبوناچی کاربرد بسیار زیادی در تحلیل تکنیکال داشته و از آن می‌توان در ابعاد بسیار زیادی استفاده کرد. از این گذشته تکنیک های زیادی را نیز می‌توان با این ابزار در تحلیل رمز ارزها استفاده نمود. در این بخش با یکی از بهترین تکنیک های فیبوناچی شما را همراه می نماییم.

برای استفاده از فیبوناچی در نوسان گیری ارز دیجیتال طبق دستورالعمل زیر اقدام کنید:

  • در صورت برخورد قیمت به درصد های اصلی و مهم فیبوناچی می‌توانید برای ورود به بازار اقدام کنید.
  • در این روش درصد پایینی می‌تواند حد ضرر معامله در نظر گرفته شود.

اصول نوسان گیری ارز دیجیتال

فیبوناچی را به راحتی می‌توانید با ساری ابزارها و اندیکاتورها  ترکیب کنید. تنها ابزاری که با همه استراتژی ها و تکنیک ها می‌توان از این ابزار استفاده نمود. ترکیب فیبوناچی با مقاومت ها و حمایت ها و همچنین خطوط روند می‌تواند این تکنیک را برای شما قوی تر از شرایط فعلی آن نماید.

تکنیک شماره ۱۲: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال با اخبار

نوسان گیری با اخبار را نیز می‌توان یکی از استراتژی های پرکاربرد در میان تحلیل گران است. البته پر واضح است که استفاده از آن نیاز به تجربه و تخصص بسیار زیادی دارد و استفاده از آن برای افراد تازه‌کار را اصلا توصیه نمی کنیم.

اخبار و حواشی منتشر شده در سایت های مرتبط با ارزهای دیجیتال در رای تمام ارزها ابتدا روی بیت کوین تاثیر می گذارند. شما می‌توانید با تحلیل بیت کوین به راحتی این اخبار و اطلاعات را درک کنید. ترید کردن به اخبار را باید با دقت بالا پیگیری کرده و تمام جوانب را در نظر بگیرید.

تکنیک شماره ۱۳: استراتژی پولبک برای نوسان گیری ارز دیجیتال

در این بخش از آموزش گام به گام نوسان گیری ارز دیجیتال به دنبال آموزش استراتژی پولبک هستیم. پولبک یکی از اصلاح های تکنیکالی است که در تحلیل رمز ارزها می‌توان از آن استفاده نمود. وقتی قیمت از خط روند می گذرد و یا از یک حمایت و مقاومت عبور می نماید، معمولاً دوباره برگشت کرده  وبا یک تاچ دیگر روی خط به مسیر جدید خود ادامه می دهد. این رفتار قیمت اصطلاحاً پولبک نامیده می‌شود.

در تصویر زیر می‌توانید یکی از این موارد را مشاهده کنید. با وقوع پولبک می‌توانید برای ورود به بازار اقدام کنید.

بهترین تکنیک نوسان گیری ارز دیجیتال

این روش از جمله روش های پرکاربرد قدرتمند برای تحلیل و پیش بینی قیمت رمز ارزها است. شما می‌توانید از این تکنیک به راحتی برای رسیدن به سودهای قابل توجه اقدام کنید. بسیاری از روندهای بزرگ با یک پولبک آغاز می شوند. شما نیز می‌توانید از این تکنیک برای کسب سود از این بازار استفاده کنید. دقت کنید که حد ضرر و مدیریت سرمایه را نیز فراموش نکنید. برای تعیین حد سود نیز می‌توانید از شکسته شدن خط روند استفاده نمایید.

تکنیک شماره ۱۴: استراتژی واگرایی برای نوسان گیری ارز دیجیتال

آخرین استراتژی که در مقاله صفر تا صد نوسان گیری ارز دیجیتال باید به بررسی آن بپردازیم، استفاده از واگرایی ها است. با بروز واگرایی در نمودار قیمت می‌توانید برای ورود به آن اقدام کنید. هم چنین برای بهتر شدن شرایط ورود می‌توانید از شکسته شدن خط روند و همزمانی آن با واگرایی ها نیز استفاده نمایید. در آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال به صورت کامل روند تشخیص واگرایی را در اندیکاتورهای مکدی و rsi تشریح نمودیم. شما می‌توانید با این اطلاعات برای تشخیص این الگوها اقدام نمایید.

واگرایی ها از جمله نکات تکنیکالی بسیار مهمی هستند که باید حتماً از آنها در تحلیل ها استفاده نمود. در اکثر استراتژی های تعریف شده برای بازار مرز ارزها از این تکنیک استفاده می‌شود. شما می‌توانید با اضافه کردن آن به تکنیک مورد استفاده برای نوسان گیری ارز دیجیتال قدرت آن را به مراتب بالاتر ببرید.

اصول نوسان گیری ارز دیجیتال

نوبت به معرفی اصول نوسان گیری ارز دیجیتال می رسد. رعایت اصول نوسان گیری باعث می‌شود تا میزان خطا برای کاربران به حداقل میزان ممکن رسیده و از این گذشته احتمال رسیدن به سود نیز افزایش یابد. هر چند بسیاری از افراد تازه‌کار که به دنبال رسیدن به سودهای قبال توجه در این بازار هستند، تکنیک ها و استراتژی های مطرح شده را به عنوان اصلی ترین مطالب در این مقاله قلمداد کرده و خیلی به دنبال یادگیری اصول نوسان گیری ارز دیجیتال نیستند، اما به زعم ما این بخش از مقاله اهمیت به مراتب بیشتری دارد. زیرا دقت به آنها شما را از خطرات بازار رمز ارزها دور نگه خواهد داشت.

اصولی که در ادامه مرور می کنیم، در بسیاری از مواقع خیلی ساده بوده و تسلط به این اصول نیز چندان پردردسر نخواهد بود. اما واقعیت این است که خیلی از کاربران حتی کسانی که به این اصول تسلط دارند نیز از اجرای آنها در بازار چشم پوشی کرده و بیشتر درگیر هیجانات موجود در بازار می روند. به همین دلیل خیلی امیدوار نیستیم که شما نیز به این اصول پایبند باشید. اما با این حال لازم دانستیم تا آنها را برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری منطقی و اصولی در این بازار هستند، تکرار کنیم.

آیا نوسان گیری روش مناسبی برای کسب  درآمد از رمز رازها است؟


در آموزش گام به گام نوسان گیری ارز دیجیتال لازم است تا برخی از پرسش ها و چالش های ذهنی کاربران را نیز پاسخ داده باشیم. این مهم باعث می‌شود تا تریدرهای ایرانی با دید بهتری برای فعالیت در این بازار اقدام نمایند.

نوسان گیری در بازارهای مالی چیز تازه ای نیست. در مقاله آموزش رایگان بازار فارکس نیز به استفاده از این تکنیک در این بازار اشاره کردیم. بازار ارز دیجیتال نیز به دلیل شباهت های زیادی مکه از نظر ماهیت به بازار فارکس دارد، جایگاه مناسبی برای نوسان گیری شده است. اما واقعیت این است که این روش سرمایه گذاری برای افراد تازه‌کار و کسانی که دوره حرفه‌ای آموزش رمز ارزها را پشت سر نگذاشته اند، اصلا مناسب نبوده و با خطرات زیادی همراه خواهد بود.

برای کسانی که به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده اند، توصیه می کنیم که از روش سرمایه گذاری طولانی مدت یا هولد کردن رمز ارزها استفاده کنند. این روش با خطرات کمتری همراه بوده و می‌تواند موفقیت های بیشتری را برای کاربران رقم بزند. نوسان گیری ارز دیجیتال را باید به زمانی اختصاص دهید که به حد کافی در بازار تجربه کسب کرده و بتوانید رمز ارزها را با درک بالاترین تحلیل نمایید. در غیر این صورت استفاده از تکنیک های گفته شده ممکن است خطرات زیادی برای سرمایه های شما به دنبال داشته باشد.

فقط حرفه‌ای ها باید نوسان گیری کنند


نوسان گیری یک کار حرفه‌ای است و فقط حرفه‌ای ها باید برای آن اقدام نمایند. استفاده از این روش برای افراد تازه‌کار را اصلا توصیه نمی کنیم. شما باید:

  • ابتدا دوره آموزش خود در بازار رمز ارزها را کامل کنید.
  • این آموزش ها شامل موارد مختلفی از جمله شناخت بازار، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال رمز ارزها و البته قوانین مدیریت سرمایه می‌شود.
  • در قدم بعدی نوبت به شرکت در کارگاه های عملی است تا این روش ها را همراه با استاد تمرین کنید.
  • سپس نوبت به تمرین شخصی می رسد. جایی که شما تمام تکنیک های مد نظر خود را باید در بازار امتحان نمایید. این مهم باعث می‌شود تا هم با خطاهای آنها آشنا شوید و هم بتوانید بهتر آنها را در بازار پیاده سازی کنید.

در نهایت و بعد از طی کردن تمام این مراحل است که شما مستعد استفاده از نوسان گیری برای ترید در بازار رمز ارزها خواهید بود. در غیر این صورت باید خود را برای وارد شدن به ضررهای هنگفت آماده کنید.

فقط احمق ها حد ضرر ندارند


یکی از مهم ترین اصولی که باید در صفر تا صد نوسان گیری ارز دیجیتال به آن اشاره کنیم، تعیین حد ضرر برای معاملات است. واقعیت این است که هنوز هم خیلی از کاربران اعتقادی به حد ضرر برای معاملات نوسانی خود ندارند. از این رو شاهد هستیم که یک تریدر ماه ها سرمایه های خود را در ضرر هنگفت مشاهده کرده و دست به هیچ تغییری در آنها نمی زند. این مهم باعث می‌شود تا عملا امکان استفاده از این سرمایه ها وجود نداشته باشد. این همان اسیر احساسات شدن است که قبلا به بررسی آن پرداخته ایم. فراموش نکنید که سرمایه گذاری اصولی دارد.

حد ضرر نقطه ای است که با رسیدن قیمت به آن تحلیل شما از شرایط فعلی اشتباه بوده و باید سرمایه خود را از بازار خارج نمایید. هر چند ممکن است این مهم باعث ایجاد ضرر برای شما شود، اما با دقت و پایبندی به یک تکنیک و استراتژی مناسب برای نوسان گیری ارز دیجیتال به زودی این ضررها جای خود را به سود خواهد داد. اما واقعیت این است که خیلی از کاربران نمی‌توانند به حد ضررهای خود پایبند باشند. به همین دلیل خیلی زود درگیر احساسات شده و سرمایه گذاری برای آنها سخت می‌شود.

مدیریت سرمایه را فراموش نکنید


یکی دیگر از مفاهیم مهمی که باید در آموزش گام به گام نوسان گیری ارز دیجیتال به بررسی آن بپردازیم، مدیریت سرمایه است. مدیریت سرمایه تعیین می نماید که شما برای هر معامله چقدر از سرمایه خود را اختصاص دهید. این تکنیک می‌تواند باعث جلوگیری از ضررهای سنگین شده و سرمایه های شما را در برابر خطرات مختلف حفظ نماید. خیلی از کاربران دانش لازم برای مدیریت سرمایه در بازار رمز ارزها را ندارند. اما شاهد هستیم که هر روز در حال استفاده از تکنیک های نوسان گیری بوده و خرید و فروش رمز رازها را در دستور کار دارند.

برخی از مهم ترین اصول مدیریت سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال را می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  • برای هر معامله در بازار ۲ تا ۵ درصد کل سرمایه خود را درگیر کنید. این مهم باعث می‌شود تا خطر چندانی سرمایه های شما را تهدید نکند.
  • در هر لحظه تنها ۲۰ درصد سرمایه شما باید در بازار درگیر باشد. درگیر شدن بیش از این مقدار استرس و بار روانی بسیار زیادی برای شما ایجاد خواهد کرد.
  • حد ضرر هر معامله باید ۲ تا ۵ درصد از سرمایه گذاری شما را در بر بگیرد. این اصل نشان می دهد که شما نمی‌توانید وارد هر معامله ای با هر میزان حد ضرری بشوید.

رعایت این نکات کاملاً حرفه‌ای هستند و نیاز به دقت و تسلط زیادی دارند. در میان تریدرهای ایرانی کمتر تریدری را می‌توان پیدا کرد که به این اصول پایبند باشد. توصیه می کنیم حتماً در این باره تامل بیشتری داشته باشید.

احساسات جایی در معاملات ارز دیجیتال ندارند


یکی دیگر از اصول مهم نوسان گیری ارز دیجیتال کنترل احساسات و هیجانات بازار است. فراموش نکنید که شما باید مبتنی بر تکنیک ها و استراتژی های مد نظر خود ترید کنید. برخی از کاربران اما در چنین مواقعی دستخوش احساسات شده و معاملات خود را بر اساس آنها پیش می برند. این مهم باعث می‌شود تا عملا شانسی برای موفقیت آنها وجود نداشته باشد.

معامله کردن بر اساس احساسات هر چند ممکن است در کوتاه مدت سودهایی را برای کاربر به دنبال داشته باشد، اما در دراز مدت جز ضرر نتیجه دیگری نخواهد داشت. بارها و بارها به اهمیت پایبندی به تکنیک و استراتژی در بازار های مالی اشاره کرده ایم. اما کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به این اصل پایبند باشد. عدم پایبندی به استراتژی باعث می‌شود تا شما در شرایط مختلف تصمیم های خلق الساعه از خود اتخاذ کرده و بازار را دور از واقعیت اصلی آن ببینید. برای یک تریدر واقعی در طولانی مدت چنین روشی می‌تواند یک سم بزرگ باشد. امکان کنترل احساسات و تقویت آنها با تمرین برای هر تریدری وجود خواهد داشت.

نکاتی مهم برای نوسان گیری ارز دیجیتال

آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال بدون معرفی نکات مربوط به آن امکان پذیر نخواهد بود. نکاتی که در این بخش با هم مرور می کنیم را باید در نظر داشته و در هنگام استفاده از تکنیک های گفته شده از آنها بهره مند شوید. این نکات به شرح زیر هستند:

  • هر کدام از تکنیک ها و استراتژی های نوسان گیری ارز دیجیتال کارکرد خود را داشته و اهمیت خود را دارند.
  • استفاده ترکیبی از این تکنیک ها به مراتب می‌تواند قدرت شما را در بازار بالاتر ببرد.
  • تمرین و ممارست قبل از استفاده حرفه‌ای این تکنیک ها می‌تواند شرایط تریدر را بهتر نماید.
  • در نظر گرفتن حد ضرر یکی از مهم ترین نکات مربوط به استفاده از این تکنیک ها است.
  • معرفی این تکنیک ها وظیفه آموزش تحلیل رمز ارزها را نباید نادیده گرفت.

نوسان گیری یکی از چالش برانگیزترین روش های سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها است. خیلی از کاربران با تصور اینکه این روش بسیار ساده بوده و هیچ خطری سرمایه های آنها را تهدید نمی‌کند، وارد چرخه تریدرهای نوسان گیری می شوند. اما واقعیت این است که بهترین ها و حرفه‌ای ترین ها هستند که از تکنیک های نوسان گیری ارز دیجیتال برای پیش برد اهداف خود استفاده می نمایند. از این رو توصیه می کنیم که این روش ها را با تمرین زیاد در بازار واقعی به کار بگیرید.

بهترین سایت نوسان گیری ارز دیجیتال

اما نوبت به معرفی بهترین سایت نوسان گیری ارز دیجیتال می رسد. انتخاب بهترین رمز ارز برای سرمایه گذاری با استفاده از امکانات مختلف ساده تر شده و البته بهینه تر خواهد شد. یکی از این امکانات نیز بهترین سایت نوسان گیری ارز دیجیتال می باشد. در حال حاضر سایت های بسیار زیادی را می‌توانید پیدا کنید که اطلاعات مفید و کاربردی برای تحلیل و پیش بینی رمز ارزها در اختیار کاربران قرار می دهند. البته استفاده از همه این سایت ها نه امکان پذیر است و نه مناسب. زیرا بسیاری از سایت ها نیز اطلاعات غلط و هدفمند در اختیار کاربران قرار می دهند.

یکی از اصلی ترین و بهترین سایت ها برای نوسان گیری ارز دیجیتال سایت کوین مارکت کپ می باشد. این سایت به دلیل کاربرد بسیار زیاد و اطلاعات شگفت انگیزی که دارد، بسیار معروف شده است. توصیه می کنیم که حتماً آموزش سایت کوین مارکت کپ را به صورت کاملاً مطالعه کرده و از این سایت به صورت دقیق و عالی استفاده نمایید.

کوین مارکت کپ تنها یک سایت خبری برای رمز ارزها نیست و می‌توانید در این سایت امکانات زیر را در اختیار داشته باشید:

  • امکان مشاهده قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال را خواهید داشت.
  • امکان مشاهده پیش بینی سایر کاربران از روند قیمت یک ارز دیجیتال را به صورت روزانه در اختیار خواهید داشت.
  • تمام اطلاعات فاندامنتالی را در اختیار خواهید داشت تا برای بررسی فاندامنتالی ارز دیجیتال مورد نظر خود نیز اقدام نمایید.
  • هم چنین می‌توانید نمودار تحلیل قیمت ارز دیجیتال را نیز در اختیار داشته باشید.

بهترین تایم فریم برای نوسان گیری ارز دیجیتال

معرفی بهترین تایم ریم برای نوسان گیری ارز دیجیتال نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. انتخاب تایم فریم برای نوسان گیری ارز دیجیتال از این نظر اهمیت دارد که در هر تایم فریمی نمی‌توان تکنیک های گفته شده را اجرا نمود. از این رو باید در این باره نیز دقت کافی داشته باشید. در انتخاب تایم فریم برای نوسان گیری ارز دیجیتال به نکات و موارد زیر دقت داشته باشید:

  • تایم فریم های زیر ۱ ساعته معمولاً برای سرمایه گذاری و ترید روزانه کاربرد داشته و خیلی برای نوسان گیری شرایط مناسبی ندارند.
  • بهترین تایم فریم ها برای نوسان گیری ارز دیجیتال تایم فریم های ۱ ساعته، ۴ ساعته و روزانه است.
  • هم چنین نوع رمز ارز نیز در انتخاب تایم فریم اهمیت دارد. برخی از رمز رازها در تایم فریم های مخصوصی عملکرد تکنیکالی بهتری دارند.

هم چنین توصیه می کنیم که کاربران حتماً برای تحلیل رمز ارزها از چند تایم فریم به صورت همزمان استفاده کنند. این مهم باعث می‌شود تا در تشخیص روند بهتر عمل کنند. البته اشتباه بزر در چنین مواقعی تحلیل ارز دیجیتال در یک تایم فریم و ورود به معامله در تایم فریم دیگر است. این مهم می‌تواند حتی معاملات درست را نیز زیر سوال ببرد. از این رو توصیه می کنیم که در چنین مواقعی حتماً در همان تایم فریمی که تحلیل می کنید معامله نمایید.

نرم افزار نوسان گیری ارز دیجیتال

نرم افزار نوسان گیری ارز دیجیتال یکی دیگر از ابزارهایی است که می‌تواند راهکاری برای عبور از شرایط سخت سرمایه گذاری در این بازار باشد. اما این راه حل را نیز به شما توصیه نمی کنیم. نرم افزار نوسان گیری ارز دیجیتال را می‌توان به دو دسته تقسیم نمود. دسته اول نرم افزارهایی هستند که پولی بوده و استفاده از آنها را اصلا توصیه نمی کنیم. نرم افزار نوسان گیری ارز دیجیتال که پولی باشد، تنها سودی که خواهد داشت پر کردن جیب فروشنده های این نرم افزارها است. هیچ تضمینی برای موفقیت در این نرم افزارها وجود ندارد. در نظر داشته باشید که در چنین شرایطی علاوه بر از دست دادن مبلغ قابل توجهی برای سرمایه گذاری، احتمالاً هزینه زیادی را نیز برای پرداخت هزینه خرید این نرم افزارها نیز پرداخت خواهید کرد.

دسته دوم نرم افزار نوسان گیری ارز دیجیتال نرم افزارهایی هستند که با ارائه نکات مهم و یا اخبار مربوط به رم  ارزها گرای خوبی برای تحلیل آنها در اختیار تریدر می گذارند. نرم افزارهایی مانند Cryptohopper یا حتی نرم افزار سایت کوین مارکت کپ می‌توانند از بهترین گزینه ها برای این مور باشد. با استفاده از خدمات نرم افزار نوسان گیری ارز دیجیتال شما می‌توانید بهترین ارزهای دیجیتال را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده و با تحلیل شخصی برای سرمایه گذاری روی آنها اقدام نمایید.

کتاب نوسان گیری ارز دیجیتال

صفر تا صد نوسان گیری ارز دیجیتال را می‌توانید در کتاب ها نیز دنبال کنید. در حال حاضر کتاب فوق العاده ای که در این باره نگارش شده باشد در بازار در دسترس نیست. اما می‌توانید در این بخش شما را با یک تاب بسیار عالی در علم تکنیکال آشنا کنیم که با استفاده از آن هم می‌توانید بهتر با این عمل آشنا شده و هم تکنیک های بالا را نیز بهتر درک نمایید. کتاب تحلیل تکنیکال جان مورفی یکی از بهترین کتاب ها در این رمزینه است که استفاده از آن دید بسیار روشنی برای تحلیل رمز ارزها برای شما به دنبال خواهد داشت. این کتاب هم به زبان فارس یو هم به زبان انگلیسی در دسترس است و می‌توانید از آن بهره مند شوید.

البته شایان ذکر است که استفاده از کتاب نوسان گیری ارز دیجیتال آن قدرها هم نباید روش ایده آلی باشد. زیرا معمولاً استراتژی ها و تکنیک های بیان شده در متاب ها قدیمی بوده و ممکن است در حال حاضر کاربرد خود را در بازار از دست داده باشند. از این رو توصیه می کنیم که از کتاب نوسان گیری ارز دیجیتال به عنوان یک منبع کمک آموزشی در کنار سایر منابع مانند دوره حضوری ارز دیجیتال یا پکیج حرفه‌ای غیر حضوری آموزش ارز دیجیتال استفاده نمایید. تنها در این صورت است که می‌توانید نسبت به روش های آموزش دیده اطمینان بیشتری داشته باشید.

ربات نوسان گیری ارز دیجیتال

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که در میان کاربران بازار رمز ارزها وجود دارد، ربات ها هستند. ربات ها در واقع برنامه نویسی هایی هستند که به صورت خودکار فرایند ترید در بازار رمز ارزها را انجام می دهند. این ربات ها در واقع همان تکنیک ها و استرتژی هایی هستند که به برخی از آنها در این مقاله اشاره کردیم. برنامه نویس در واقع این استراتژی ها را به صورت کد نویسی شده در دسترس کاربران قرار می دهد تا بدون توجه به احساس و تنها بنا به سیگنال وارد بازار شده و از آن خارج شود.

استفاده از ربات ها در هر صرافی امکان پذیر نیست و تنها برخی از صرافی ها این امکان را برای کاربران فراهم کرده اند. دقت داشته باشید که استفاده از ربات نوسان گیری ارز دیجیتال چندان هم بی چالش نخواهد بود. دقت کنید که این ربات ها همیشه هم بهترین نتایج را ارائه نمی کنند.

استفاده از ربات نوسان گیری ارز دیجیتال در صرافی هایی مانند کوکوین در دسترس کاربران قرار دارد. اما این ربات ها به جهت اینکه هیچ تضمینی در نوع کد نویسی آنها وجود ندارد و از این گذشته معلوم نیست که کد نویسی آن بر اساس چه استراتژی نوشته شده است.

کانال نوسان گیری ارز دیجیتال

یکی از کلید واژه هایی که این روزها میان کاربران بازار رمز ارزها به شدت رایج شده است، کانال نوسان گیری است. کانال نوسان گیری ارز دیجیتال اصطلاحی است که معمولاً به کانال های تلگرام یا اینستاگرامی اطلاق می‌شود که در آن برخی از افراد با ارئه سیگنال های خرید و فروش به کاربران گرای لازم برای ترید در این بازار را ارائه می نمایند. دقت داشته باشید که این کانال ها معمولاً با هدف دریافت پول بوده و هیچ هدف دیگری در پس آن وجود ندارد.

استفاده از خدمات کانال نوسان گیری ارز دیجیتال را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم. پول پرداختن برای دریافت این خدمات بدترین اشتباهی است که کاربران می‌توانند انجام دهند. استفاده از خدمات این کانال ها در نهایت می‌تواند باعث از بین رفتن سرمایه های کاربران شود. کانال نوسان گیری ارز دیجیتال معمولاً با ارائه سیگنال های کپی شده از سایر کانال ها و شبکه های خارجی تنها در صدد کسب  درآمد بوده و هیچ اهمیتی برای سرمایه های کاربران در این کانال ها وجود ندارد.

البته استفاده از کانال نوسان گیری ارز دیجیتال برای دریافت گرا البته به صورت رایگان گزینه خوبی است. شما می‌توانید با دیدن این سیگنال ها برای رسیدن به هدف خود از آنها استفاده کرده و به دنبال تحلیل رمز ارز معرفی شده بروید.

بهترین صرافی برای نوسان گیری ارز دیجیتال

لازم است تا برای کامل تر شدن آموزش صفر تا صد نوسان گیری ارز دیجیتال به بررسی صرافی های مناسب نیز بپردازیم. انتخاب یک صرافی مناسب برای نوسان گیری نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. در انتخاب بهترین صرافی برای نوسان گیری ارز دیجیتال باید به موارد زیر دقت داشته باشید:

  • تعداد رمز ارزهای در دسترس برای معامله را باید در نظر بگیرید. مشکلی مه معمولاً صرافی های داخلی با آن روبرو هستند و نتوانسته ان شرایط مناسبی برای کاربران ایجاد نمایند.
  • کارمزد ها را نیز باید لحاظ کنید. به دلیل بالا بودن تعداد خرید و فروش ها حتماً باید از خدمات صرافی استفاده کنید که از نظر کارمزد در شرایط ایده آلی باشد.
  • امنیت در نگهداری از رمز ارزها را نیز باید در این باره در نظر داشته باشید. یک صرافی نا امن تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد.
  • هم چنین ساده بودن فرایند کار با صرافی را نیز می‌توان یکی از اولویت های مهم در نظر گرفت.

تمام این موارد را باید همزمان با این مهم در نظر بگیرید که امکان استفاده از امکانات هر صرافی برای کاربران ایرانی وجود ندارد. از این رو این انتخاب چندان هم ساده نخواهد بود. در حال حاضر دو صرافی کوکوین و کوینکس می‌توانند بهترین شرایط را برای کاربران ایرانی به دنبال داشته باشند. اما با این حال هر کسی بنا به شرایطی که دارد می‌تواند نسبت به انتخاب یک صرافی مناسب اقدام نماید.

آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال در صرافی داخلی

یکی از روش‌های نوسان گیری ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی استفاده از خدمات صرافی‌های داخلی است که در این خدمات شما کافیست توکن مورد نظر را در قیمت‌های مورد نظر خریداری کرده و سپس رسیدن به اهداف قیمتی آنها را به فروش برسانید. اما خرید و فروش و نوسان گیری در ارز دیجیتال در صرافی‌های داخلی به این راحتی‌ها هم نیست و شما باید فاکتورهای مختلفی را برای این منظور در نظر بگیرید تا در نهایت سرمایه‌ گذاری شما کاملاً ایده‌آل و بدون هیچگونه چالشی پیش رود.

رعایت چند نکته بسیار مهم باعث می‌شود تا شما بتوانید با استفاده از خدمات صرافی‌های داخلی یک سرمایه‌ گذاری بسیار مطمئن در بازار رمز ارزها داشته باشید و اگر به دنبال نوسان گیری هستید شرایط برای شما به صورت خوبی پیش برود.‌

به عنوان اولین نکته باید یادآوری کنیم که حجم معاملات در اکثر صرافی‌های داخلی بسیار پایین است و اگر به دنبال نوسان گیری در ارز دیجیتال با استفاده از خدمات صرافی‌های داخلی هستید بهتر است گزینه‌هایی را انتخاب کنید که حجم معاملات قابل توجهی در صرافی‌های داخلی داشته باشد. همچنین از میان صرافی‌های داخلی نیز باید سراغ گزینه‌هایی بروید که تعداد کاربران بسیار زیادی در آنها ثبت نام کرده و حجم معاملات بالایی در آنها نسبت به سایر صرافی‌ها وجود دارد.

در صورتی که شما این نکته را در نظر نگیرید ممکن است در فرایند سرمایه‌ گذاری و نوسان گیری خود با چالش‌های روبرو شده و نتوانید در قیمت‌های مناسب برای خرید و فروش توکن‌های خود اقدام کنید که همین موضوع می‌تواند تبدیل به یک چالش بسیار بزرگ برای شما شود. بنابراین در اولین قدم باید یک صرافی مناسب انتخاب کنید و در دومین قدم نیز باید حتماً نوسان گیری خود را بر روی توکن‌هایی انجام دهید که در میان کاربران ایرانی محبوب هستند و احتمال بالایی از معاملات آنها در صرافی‌های داخلی وجود دارد.

با توجه به اینکه تبدیل پول فیات در حساب صرافی داخلی به تتر و سپس خرید توکن‌های مختلف ممکن است برای شما هزینه‌هایی به دنبال داشته باشد، از این رو شما می‌توانید در فرایند نوسان گیری بر روی یک توکن در قدم اول که خرید آن است از بازار تومانی استفاده کرده و فقط یک بار هزینه کارمزد خرید توکن مورد نظر خود را پرداخت کنید و دیگر مجبور به پرداخت کارمزد خرید و فروش تتر نباشید. در قدم بعدی هم اگر پول خود را نیاز دارید می‌توانید دوباره آن را در بازار تومانی بفروشید و یا در غیر این صورت می‌توانید در همان بازار تیتری توکن‌های خود را به فروش رسانده و دوباره با تتر سرمایه‌ گذاری خود را انجام دهید.

البته نکته بسیار مهمی که درباره استفاده از خدمات بازار تومانی باید به آن اشاره کنیم این است که معمولاً با توجه به پایین بودن حجم معاملات در این بازار‌ها و همچنین نوسانات قیمتی کاملاً متفاوت نسبت به بازار جهانی از این رو ممکن است شما با قیمت‌های مختلفی روبرو شوید و اگر موفق نشدید یک توکن را با قیمت مناسب خریداری کنید بهتر است سراغ بازار تتری بروید. دقت به همین نکات ساده در فرایند نوسان گیری ارز دیجیتال در صرافی‌های داخلی باعث می‌شود تا شما مانند یک حرفه‌ای در این بازار معامله کنید و نگران از دست رفتن سرمایه‌های خود و یا از بین رفتن بخشی از سود خود نباشید.

آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال در صرافی خارجی

فرایند نوسان گیری ارز دیجیتال در حساب صرافی‌های خارجی به مراتب راحت‌تر است و با شما با چالش‌های کمتری در این صرافی‌ها برای خرید و فروش توکن‌های مختلف روبرو هستید. در حساب صرافی خارجی دیگر خبری از بازار تومانی نیست و شما تنها در بازار تتری می‌توانید سرمایه‌ گذاری خود را انجام دهید اما دقت کنید که قبل از آن باید پول خود را به تتر تبدیل کرده و تترها را به حساب خود در صرافی خارجی انتقال دهید که این فرایند نیاز به پرداخت کارمزدهایی خواهد بود.

نکته بسیار مهم این روش سرمایه‌ گذاری و نوسان گیری در ارز دیجیتال این است که شما باید تمام سود حاصل از فرایند سرمایه‌ گذاری خود را محاسبه کنید و هزینه‌های پرداخت شده از بابت کارمزد نقل و انتقال را نیز در نظر بگیرید تا در نهایت سود شما منطقی باشد. وقتی نوسان قیمت یک ارز دیجیتال بسیار پایین است عملاً استفاده از این روش باعث می‌شود تا بخش قابل توجهی از دارایی شما صرف پرداخت کارمزدها گردد و شما نتوانید یک سرمایه‌ گذاری مناسب داشته باشید.

به صورت کلی در حال حاضر ما نوسان گیری در ارز دیجیتال در صرافی‌های خارجی از نظر ما شرایط به مراتب بهتری نسبت به خدمات صرافی‌های داخلی دارد و با توجه به حجم معاملات بسیار بالاتر امکان خرید و فروش راحت‌تر توکن‌ها برای کاربران ایرانی وجود خواهد داشت. البته نکته بسیار مهم در این باره هم انتخاب یک صرافی خارجی مناسب است که مشکلی با فعالیت با کاربران ایرانی نداشته باشد و شما بتوانید بدون هیچگونه دغدغه‌ای سرمایه‌ گذاری خود را در آنها انجام دهید. وگرنه استفاده از خدمات صرافی‌هایی که نسبت به کاربران ایرانی با محدودیت‌های روبرو هستند و شرایط استفاده از خدمات آنها برای کاربران ایرانی پرچالش است می‌تواند یک خطر اضافی برای سرمایه‌گذاران ایرانی باشد و استفاده نکردن از خدمات آنها گزینه بهتری است.

بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری

آموزش گام به گام نوسان گیری ارز دیجیتال بدون معرفی بهترین رمز ارزها برای این سرمایه گذاری ناقص است. البته بررسی همه این رمز ارزها نیاز به یک مقاله جداگانه خواهد داشتو از این رو در یک مقاله جداگانه سعی خواهیم کرد تا سیر تا پیاز این دست از رمز ارزها را با شما در میان بگذاریم. اما به صورت خلاصه می‌توانید از رمز ارزهای زیر برای نوسان گیری در بازار استفاده کنید:

  • ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان لیدر رمز ارزها کاملاً تکنیکالی رفتار می نماید. شما می‌توانید از بخش تحلیل روزانه سایت، به صورت روزانه روند حرکت قیمت بیت کوین را نیز مهمان ما باشید.
  • ارز دیجیتال اتریوم را نیز می‌توان یکی دیگر از گزینه های عالی برای نوسان گیری در نظر گرفت.
  • ارز دیجیتال شیبا اینو را نیز می‌توان یکی دیگر از گزینه های مناسب برای نوسان گیری در نظر گرفت.
  • ارز دیجیتال کاردانو را نیز می‌توانید در لیست این رمز ارزها قرار دهید. این رمز ارز نیز شرایط خوبی برای این منظور دارد.
  • ارز دیجیتال ایاس را نیز می‌توان یکی دیگر از گزینه های مناسب برای نوسان گیری در نظر گرفت.
  • برای نوسان گیری می‌توانید سراغ ارز دیجیتال دوج کوین نیز بروید. رمز ارزی که این روزها در کانون توجهات قرار گرفته است.
  • برای نوسان گیری در بازار رمز ارزها می‌توانید سراغ ارز دیجیتال هایی مانند سولانا، باینناس کوین، اتریوم کلاسیک و مواردی از این دست نیز بگذارید.

کلام آخر که حتماً باید بخوانید

آموزش گام به گام نوسان گیری ارز دیجیتال را با هم مرور کردیم. شما می‌توانید با این تکنیک ها به راحتی سود خوبی را از بازار رمز ارزها کسب کنید. سعی کردیم تا تمام مسائل مربوط به این نحوه سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را با شما مرور کنیم.

  • بهترین سایت نوسان گیری ارز دیجیتال را بررسی کردیم.
  • بهترین تایم فریم برای نوسان گیری ارز دیجیتال را با شما در میان گذاشتیم.
  • نرم افزار نوسان گیری ارز دیجیتال را معرفی کرده و شرایط استفاده از آن را نیز بیان کردیم.
  • کتاب نوسان گیری ارز دیجیتال را معرفی کردیم که می‌توانید از آن برای پیش برد اهداف خود در این بازار استفاده کنید.
  • بهترین اندیکاتور نوسان گیری ارز دیجیتال را معرفی کرده و روش های استفاده از آنها را نیز ارائه دادیم.
  • ربات نوسان گیری ارز دیجیتال را معرفی کردیم و شرایط استفاده از ربات ها را نیز برای شما تعریف نمودیم.
  • کانال نوسان گیری ارز دیجیتال را نیز با تمام خطرات و شرایط آن معرفی کردیم.

با دقت به همه این اطلاعات است که شما می‌توانید روند معاملات خود را در این بازار به بهترین شکل مدیریت نمایید. تمام تلاش ما در مجموعه کانون بورس ارتقاء سطح کیفیت تریدرهای ایرانی در بازار است تا بتوانیم شرایطی برای سود دهی بیشتر را فراهم آوریم. سری مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال همگی برای بهتر کردن شرایط این روند برنامه ریزی می شوند.

در انتها باید شما را با آخرین نکته برای نوسان گیری ارز دیجیتال آشنا کنیم. این روش سرمایه گذاری هر چند ممکن است جذابیت های بسیار زیادی داشته باشد، اما با این حال باید با احتیاط زیادی برای آن اقدام نمایید. همین الان بسیاری از افراد هستند که بدون داشتن شناخت کافی در حال ضرر دهی در این بازار هستند. آموزش ارز دیجیتال و شرکت در دوره های حرفه‌ای یکی از راه حل های برون رفت از این چالش است. مطالعه مقالات آموزشی نیز می‌تواند در این راه بهترین تصمیم باشد. البته باید یادآور شویم که تمرین را نیز کاربران باید در نظر داشته و برای هر چه بهتر کردن شرایط خود از آن نیز استفاده نمایند.

در انتها شما می‌توانید سوالات و ابهامات خود را درباره هر یک از تکنیک های نوسان گیری ارز دیجیتال در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. این دیدگاه ها خیلی سریع مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و سعی می کنیم تا پاسخ های لازم درباره آنها را به شما ارائه کنیم. هم چنین تلاش ما برای ارائه نکات بیشتر در این مقاله برای شما ارائه خواهد داشت.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

14 پاسخ

  1. سلام.واقعا آدم نمیتونه این مقاله رو بخونه و نظر نده،من به شخصه اینو نمی گفتم عذاب وجدان می‌گرفتم😁

    درجه یک و عالی،به همه‌ی سوالایی ک تو ذهنم بود جواب دادین

  2. سلام مطالبتون عالی قابل فهم و جامع بود.
    عالی توضیح دادید و بسیار کاربردی
    ممنون بابت مطالب مفید و خوبتون

  3. سلام وقت بخیر یه مقدار از آموزشها را خوندم عالی هستن درود برشما خدا خیر تون بده. برای تازه کارها خیلی خوبه.

  4. مطلب بسیار کاربردی و عالی هست ولی ایکاش میشد فایل صوتی یاتصویریش میکردین…واقعاً اینروزها وقت و فرصتی برای خواندن اینگونه مطالب نیست…ولی اگه صوتی باشه ، مثلاً در حین رانندگی و یا در موقع انجام هرکاری فایل آموزشی شنیده و مورد استفاده کاربر قرار میگیره…
    به هر حال از ارائه این مطلب واقعاً سپاسگزارم…

  5. استاد عالی بود ، ممنون از این همه وقتی که گذاشتین ، تقریبا تمام جواب های سئوالاتمو گرفتم 🙏

  6. سلام و وقت بخیر، خواستم بپرسم الان میخوام با استفاده از نمودار مکدی تو سایت تریدینگ ویو وضعیت فلش خرید و فلش فروش رو ببینم اما چجوری باید اینکارو انجام بدم ، داخل سایت یه هیستوگرام هست با یه عالمه گزینه اما سیگنالی مبنی بر زمان خرید و فروش وجود نداره چجوری باید فعالش کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: