ضمن تبریک سال نو، به اطلاع می رساند از تاریخ 26 اسفند ماه 1402 لغایت 25 فروردین ماه 1403، تمامی کلاس های حضوری کانون بورس برگزار نخواهند شد.
لوگو کانون بورس
نوروز مبارک

ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری + تحلیل دقیق

ارزهای دیجیتال ارزان
شما در حال مطالعه مقاله ۲۷ از ۴۷ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

ارزان ترین ارزهای دیجیتال کدامند و آیا سرمایه گذاری بر روی آنها می‌تواند عاقبت خوشی برای ما داشته باشد یا خیر؟ در این مقاله از معرفی ارز دیجیتال سعی داریم تا با رویکردی کاملاً متفاوت به بررسی توکن های ارزان بپردازیم. نکات آموزشی که در مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال با هم مرور کردیم را به کار خواهیم گرفت تا لیست ارزان ترین ارزهای دیجیتال را تحلیل دقیق و نکاتی عالی با شما در میان بگذاریم. در انتهای این مقاله علاوه بر اینکه شما با تعداد بسیار زیادی از ترفندهای ترید و معامله گری و انتخاب ارزهای دیجیتال خوب با قیمت ارزان آشنا خواهید شد، می‌توانید از رمز ارزهای معرفی شده برای سرمایه گذاری و افزایش سرمایه های خود نیز استفاده کنید.

نکات کلیدی مقاله:

  • ارزهای دیجیتال ارزان معمولاً پتانسیل بالایی برای سوددهی دارند نه رشد قیمتی.
  • قرار نیست قیمت همه ارزهای دیجیتال به ۱ دلار برسد.
  • هیچ قانونی وجود ندارد که یک ارز دیجیتال ارزان ارزان‌تر نشود.
  • معامله گری بر روی ارز دیجیتال ارزان با چالش‌هایی همراه است.
  • با احتیاط وارد شوید.
راهنمای مطالعه نمایش

چرا سرمایه گذاری بر روی ارزان ترین ارزهای دیجیتال جذاب است؟

اما قبل از اینکه به معرفی لیست ارزان ترین ارزهای دیجیتال بپردازیم، لازم است تا شرایط و اهمیت سرمایه گذاری روی این رمز ارزها را با شما مطرح کنیم. سؤال اینجاست که چرا خرید و سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال ارزان قیمت جذاب شده است و کاربران در این راه به دنبال رسیدن به چه اهدافی هستند؟

در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال بیت کوین نزدیک به ۴۵۰۰۰ دلار برای هر واحد است. بر فرض اینکه بخواهیم با سرمایه ۱۰۰۰ دلاری بیت کوین بخریم. با در نظر گرفتن کارمزدها چیزی حدود ۰.۰۲۲ بیت کوین به دست خواهیم آورد. در صورتی که قیمت بیت کوین با ۲۰۰۰۰ دلار رشد روبرو شده و به ۶۵۰۰۰ دلار برای هر واحد برسد، سرمایه ما به حدود ۱۴۰۰ دلار خواهد رسید. در نظر داشته باشید که رشد ۲۰۰۰۰ دلاری برای بیت کوین می‌تواند یک جهش بسیار بزرگ باشد.

حال تصور کنید که به جای بیت کوین به دنبال خرید ارز دیجیتالی با قیمت ۰.۰۰۰۲ دلاری باشیم. در صورت قرار دادن همه ۱۰۰۰ دلار روی آن، اگر قیمت این ارز دیجیتال تنها به ۱ دلار برسد که خیلی دور از ذهن نیست، سرمایه ما به ۵ میلیون دلار خواهد رسید.

البته پیدا کردن چنین ارز دیجیتالی به این راحتی‌ها نیست، اما برای اینکه خیلی دور از ذهن و دور از واقعیت صحبت نکرده باشیم، می‌توان ارز دیجیتال شیبا اینو را مثال زد. این رمز ارز در طول سال ۲۰۲۱ با جهش ۲۸۰۰۰۰۰ برابری روبرو شد. یعنی اگر در ابتدای سال ۲۰۲۱ تنها ۱۰ دلار روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده بودید، درآمد شما در نیمه سال به حدود ۲۸ میلیون دلار می‌رسید.

به همین دلیل است که سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال ارزان قیمت با جذابیت‌های زیادی روبرو بوده و خیلی از تریدرها و کاربران به دنبال چنین امری هستند. البته دقت داشته باشید که این سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال ارزان آن قدرها هم ساده و بی‌دردسر نیست. در ادامه درک خواهید کرد که این سرمایه گذاری می‌تواند چالش‌های بسیار زیادی هم با خود به همراه داشته باشد.

مزیت های سرمایه گذاری روی ارزان ترین ارزهای دیجیتال

ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری روی ارزان ترین ارز دیجیتال در حال رشد می‌تواند مزیت های بسیار زیادی برای کاربران به دنبال داشته باشد. کسانی که مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال ما را سپری کرده باشند، به خوبی می‌دانند که موارد و عوامل بسیار مختلفی را برای انتخاب یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری باید پشت سر بگذارند. تنها در این صورت است که می‌توانید به نتیجه کار امیدوار باشید. در غیر این صورت حتی مزیت ها نیز می‌توانند تبدیل به معایب شوند.

با این حال یک سری مزیت های عمومی را می‌توان برای خرید از میان توکن های ارزان برشمرد که می‌توان با اتکا به آنها، کیفیت سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را افزایش داد. سرمایه گذاری در این بازار به خودی خود با چالش‌های زیادی همراه است. از این رو همواره باید با در نظر گرفتن چنین مزیت هایی در انتخاب ارز دیجیتال مناسب، به دنبال بهینه کردن شرایط باشیم.

عدم نیاز به سرمایه خیلی زیاد برای خرید

با انتخاب از میان لیست ارزان ترین ارزهای دیجیتال نیازی به سرمایه های خیلی زیاد برای خرید رمز ارز مورد نظر خود نخواهید داشت. هزینه اولیه مورد نیاز برای خرید اهمیت بسیار زیادی برای تریدرهای ایرانی دارد. با توجه به اینکه هر دلار آمریکا در ایران در حدود ۳۰ هزار تومان قیمت می‌خورد، از این رو تنها ۳۰ دلار سرمایه گذاری نیاز به ۱ میلیون تومان سرمایه خواهد داشت. به همین دلیل انتخاب یک ارز دیجیتال ارزان می‌تواند تصمیمی عالی در این مواقع برای کاربران باشد و شرایط بهتری را برای وی ایجاد کند.

دقت داشته باشید که کم بودن سرمایه به این معنی نیست که باید آتیش به مال خود کشیده و سراغ ارزان ترین ارز دیجیتال جهان بروید. بلکه در همین شرایط نیز باید به دنبال بهینه کردن انتخاب‌های خود رفته و از میان بهترین ها دست به انتخاب بزنید.

امکان رسیدن به سودهای فوق‌العاده و انفجاری

یکی از اصلی‌ترین مزیت هایی که البته گاها تبعات بسیار سنگینی را نیز برای کاربران به دنبال داشته است، امکان رسیدن به سودهای انفجاری در مدت زمان کوتاه با خرید ارزان ترین ارز دیجیتال در حال رشد است. با توجه به کم بودن قیمت، امکان جابجایی قیمت این دسته از رمز ارزها با هزینه‌ها و سرمایه های بسیار کمتری وجود دارد. به این معنی که مثلاً یک سرمایه ۱ میلیون دلاری می‌تواند در طول یک روز تغییرات قابل توجهی روی این رمز ارزها ایجاد کنید. در حالی که برای رمز ارزهای بزرگ مانند بیت کوین برای چنین امری نیاز به چند صد میلیارد دلار خواهد بود.

همین امر امکان رسیدن به سود قابل توجه و انفجاری را در سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال ارزان فراهم می‌آورد. شما می‌توانید با یک انتخاب درست همه چیز را برای خود در بهترین شرایط قرار دهید. البته این موضوع باید تحت تأثیر استفاده از تحلیل فاندامنتال و تکنیکال ارز دیجیتال باشد.

ریسک کمتر در سرمایه های کمتر

خرید ارزان ترین ارز دیجیتال در حال رشد می‌تواند باعث کاهش ریسک سرمایه گذاری نیز برای شما شود. این دسته از رمز ارزها معمولاً با سرمایه های کم خریداری شده و از این گذشته اگر دست روی گزینه‌های خوب گذاشته باشید، افت قیمتی شدیدی را نیز نباید در آنها شاهد باشید. به همین دلیل ریسک کمتری در نهایت کل سرمایه های شما را تهدید خواهد کرد.

یکی از اصلی‌ترین نیازمندی‌های انتخاب یک رمز ارز ارزان قیمت خوب دقت به ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب و تکیه بر نکات آموزش تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال است. هر چقدر این قواعد را با شرایط بهتری در دستور کار قرار دهید، در نهایت احتمال رسیدن به موفقیت برای شما ساده‌تر خواهد شد.

پتانسیل سوددهی بیشتر

هم‌چنین نباید از پتانسیل سوددهی ارزهای دیجیتال ارزان نیز غافل شویم. این دسته از ارزهای دیجیتال البته در صورت انتخاب درست، می‌توانند در مدت زمانی کوتاه سود قابل توجهی را برای تریدر  به دنبال داشته باشند. البته این مهم به این معنی نیست که ارزهای دیجیتال بزرگ‌تر سود خوبی ندارند، خیر. اما پتانسیل سوددهی در رمز ارزهای ارزان به مراتب بیشتر است.

دقت کنید که افزایش قیمت در رمز ارزها به درصد تعیین می‌شود نه به دلار و قیمت. افزایش ۵۰ درصدی قیمت برای هر رمز ارزی در نهایت سود یکسانی برای تریدرها به درصد به دنبال خواهد داشت. اما موضوع اینجاست که افزایش قیمت یک رمز ارز از ۴۰ هزار دلار به ۶۰ هزار دلار نیاز به رشد ۲۰۰۰۰ دلاری دارد و افزایش قیمت ۱ دلار به ۱.۵ دلار تنها نیاز به افزایش ۰.۵ دلاری خواهد داشت. هر دو این اتفاق‌ها سود یکسانی برای تریدرها به درصد به دنبال خواهند داشت، اما این کجا و آن کجا. تصور افزایش قیمت ۰.۵ دلاری در ذهن تریدرها و کاربران بسیار ساده‌تر است و از این رو راحت‌تر در بازار شاهد آن هستیم.

معایب و ریسک های سرمایه گذاری روی ارزان ترین ارزهای دیجیتال

ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری خرید و انتخاب از میان لیست ارزان ترین ارزهای دیجیتال با چالش ها و ریسک هایی نیز همراه است. کاربران باید برای سبک و سنگین کردن هر چه بهتر شرایط سرمایه گذاری خود، حتماً علاوه بر مزیت ها باید به دنبال شناخت معایب رمز ارز مورد نظر خود نیز بروند. با توجه به اینکه در سایت ها و مقالات آموزشی معمولاً به بررسی مزایا پرداخته شده و کمتر شاهد درج معایب در آنها هستیم. در حالی که کیفیت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باید با بررسی کامل مزایا و معایب ارزهای دیجیتال باشد.

به عنوان یک قانون بسیار مهم و همیشگی در بازارهای مالی باید بدانید که:

هر چقدر پتانسیل سوددهی یک روش سرمایه گذاری بیشتر باشد، ریسک بیشتری به دنبال داشته و پتانسیل از بین رفتن سرمایه ها نیز در آنها بیشتر خواهد بود.

البته سرمایه گذاری در ارزان ترین ارز دیجیتال جهان به این معنی نیست که شما در حال آتش زدن مال و سرمایه خود هستید. اما انتخاب  یک ارز دیجیتال بدون دقت به کیفیت آن می‌تواند چنین نتیجه‌ای را برای شما به دنبال داشته باشد.

در ادامه برخی از ریسک های عمومی حاکم بر خرید و فروش ارزهای دیجیتال ارزان را با شما در میان می‌گذاریم که با دقت به آنها بهتر می‌توانید شرایط سرمایه گذاری خود را در بازار درک کنید.

عدم قطعیت در سوددهی

به عنوان اولی عیب سرمایه گذاری بر روی ارزان ترین ارز دیجیتال در حال رشد باید به عدم قطعیت در سوددهی این رمز ارزها اشاره کنیم. البته عدم قطعیت در سوددهی تنها مختص این رمز ارزها نبوده و حتی مختص بازار ارزهای دیجیتال هم نیست. اما باید بدانید که میزان عدم قطعیت در سوددهی برای رمز ارزهای مختلف یکسان نیست. برای مثال اگر این رمز ارزها را با گزینه‌هایی مانند بیت کوین، ارز دیجیتال اتریوم، سولانا، باینناس کوین و مواردی از این دست مقایسه کنیم، پی خواهید برد که توکن های ارزان به مراتب می‌توانند در این بار ضعیف‌تر باشند.

یک تصور کاملاً اشتباه و غلط در میان تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال رواج پیدا کرده است.

بازار ارزهای دیجیتال همیشه روند صعودی داشته و همه رمز ارزها قرار است روزی به سوددهی برسند. این تصور کاملا غلط است.

این مهم به هیچ وجه واقعیت نداشته و شروع سرمایه گذاری با این دید می‌تواند یک سم بزرگ برای سرمایه گذاری شما باشد. با این حال باید بدانید که میزان اشتباه بودن این تصور برای رمز ارزهایی رده بالا نسبت ارزهای دیجیتال ارزان به مراتب کمتر است. مثلاً ممکن است منطقی باشد که بیت کوین در دراز مدت دائماً روند صعودی در پیش خواهد گرفت اما این مهم برای یک ارز دیجیتال ارز شناخته نشده اصلاً درست نیست.

نبود اطلاعات کافی برای تحلیل و ارزیابی ارزان ترین ارز دیجیتال

برخلاف رمز ارزهای معروف و شناخته شده، در لیست ارزان ترین ارزهای دیجیتال می‌توانید ده‌ها مورد و گزینه را بیابید که اطلاعات کافی برای شناخت و بررسی آنها وجود ندارد. نبود اطلاعات کافی برای بررسی و تحلیل یک ارز چندین چالش مختلف را به همراه دارد.

  • در درجه اول این امر مانع از یک تحلیل منطقی و درست از سوی کاربران خواهد شد. نبود اطلاعات کافی یک سم بزرگ برای تحلیل است.
  • این مهم باعث می‌شود تا ذهن کاربر در یک چالش بزرگ برای انتخاب یک ارز دیجیتال با پتانسیل سود قابل توجه اما بدون اطلاعات کافی برای تحلیل قرار گیرد.
  • اصول روانشناسی اهمیت بسیار بیشتری برای سرمایه گذاری در این رده خواهد داشت.
  • هم‌چنین نبود اطلاعات کافی باعث می‌شود تا ذهن تریدر به دنبال ساخت و پرداخته کردن استدلال‌های من‌درآوردی برای توجیه سرمایه گذاری باشد.

امکان کلاهبرداری بودن ارزان ترین توکن ها

کلاهبرداری بودن نیز یکی دیگر از چالش‌هایی است که سرمایه گذاری روی ارزان ترین ارز دیجیتال بازار می‌تواند به دنبال داشته باشد. ارزان های دیجیتال ارزان قیمت مخصوصاً آنهایی که به تازگی وارد بازار شده‌اند، معمولاً با این چالش روبرو هستند. ممکن است هدف اصلی از توسعه آنها جذب سرمایه بالا و کسب سودهای قابل توجه و در نهایت لفت دادن از بازار باشد. فرآیندی که در این بازار خیلی دور از ذهن نیست و حتماً باید توجه لازم به آن را داشته باشید.

گرفتار شدن در گرداب پامپ و دامپ

گرفتار شدن در گرداب پامپ و دامپ نیز یکی دیگر از چالش‌های پیش روی کاربران برای انتخاب یکی از موارد لیست ارزان ترین ارزهای دیجیتال است. به دلیل کم بودن قیمت این امکان برای برخی از شرکت‌ها و افراد سودجو وجود دارد تا با وارد کردن یک سرمایه قابل توجه، رمز ارز مورد نظر شما را وارد ماجرای پامپ و دامپ کرده و در نهایت از این امر به نفع خود سود ببرند. البته باید خاطر نشان کنیم که این روش کلاهبرداری فقط مختص همین رمز ارزها نیست اما با این حال تعداد رمز ارزهای ارزان قیمت در معرض این خطر به مراتب از سایرین بیشتر است.

زمان بر شدن مدت سرمایه گذاری برای رسیدن به سود

در برخی مواقع نیز یک انتخاب نادرست برای خرید ارزان ترین ارز دیجیتال بازار می‌تواند منجر به خواب زیاد سرمایه شود. مشکلی که هم تریدر را از سودهای بازار دور نگه خواهد داشت و امکان سرمایه گذاری جدید را از وی خواهد گرفت و هم در نهایت می‌تواند یک مسیر خسته کننده را برای وی رقم بزند. مسری یکه معمولاً به خروج همیشگی کاربران از بازار منجر می‌شود.

دقت به انتخاب یک ارز دیجیتال خوب در چنین مواقعی اهمیت پیدا می‌کند. هر رمز ارزی که قیمت پایین داشته باشد، به معنی این نیست که پتانسیل رشد و سوددهی دارد. از این گذشته رسیدن به سودهای ۲۰ درصدی در طول یک سال نیز اصلا نتیجه خوشایندی برای سرمایه گذاری در این بازار نخواهد بود. به همین دلیل است که باید حتما به دنبال رمز ارزهایی باشید که خواب سرمایه زیادی برای شما ایجاد نکنند.

کارمزدهای بسیار بالا

ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری هم چنین یکی دیگر از چالش هایی که ممکن است سرمایه گذاری روی یکی از رمز ارزهای لیست ارزان ترین ارزهای دیجیتال به وجود بیاید، کارمزدهای بسیار بالای آنها است. البته کارمزد یک ارز دیجیتال به قیمت آن بستگی ندارد و بیشتر به تعداد کاربران و حجم معاملات و البته محبوبیت و بودن آن در لیست بهترین صرافی ها بستگی خواهد داشت. اما با این حال تجربه نشان می دهد که ارزان ترین ارزهای دیجیتال معمولا دارای کارمزدهای بالاتری نسبت به بقیه بوده و همین امر یک چالش بزرگ برای خرید و فروش آنها است.

کارمزد بالا مخصوصا برای زمان هایی که کاربران به دنبال نوسان گیری هستند می تواند یک چالش بسیار بزرگ باشد. حتی در برخی مواقع صرافی های غیرمتمرکز هشدارهای لازم برای این کارمزد بالا را به کاربران می دهند. اما با این حال رغبت به رسیدن به سود زیاد باعث می شود تا بسیاری از افراد تحت هر شرایطی برای خرید آنها اقدام نمایند.

دقت کنید که کارمزدهای بالا می تواند یک سم بزرگ برای سرمایه گذار باشد. زیرا این میزان کارمزد باعث می شود تا در همان شروع کار درصد قابل توجهی از سرمایه ها از بین رفته و کاربر برای رسیدن به قیمت صفر به صفر نیاز به رشد قابل توجهی داشته باشد. برای افراد نوسان گیر که چنین چیزی می تواند حکم شکست سرمایه گذاری باشد. اما برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت و هولد کردن سرمایه ها هستند، این امر کمی قابل اغماض خواهد بود.

حجم معاملات پایین

یکی دیگر از چالش هایی که باید در هنگام سرمایه گذاری روی ارزان ترین ارز دیجیتال در حال رشد با آن روبرو شوید، حجم معاملات پایین است. حجم معاملات پایین به هیچ وجه برای یک سرمایه گذار منطقی قابل توجیه نبوده و هیچ فرد حرفه ای برای سرمایه گذاری روی چنین رمز ارزی اقدام نمی کند.

حجم معاملات یکی از بهترین سیگنال ها برای خرید فروش رمز ارزها است. بسیاری از افراد حرفه ای  وبا تجربه در این بازار تنها با اتکا به همین فاکتور اقدام به خرید فروش ارزان ترین ارزهای دیجیتال کرده و این مهم از استراتژی های بسیار عالی برای آنها است. از این رو باید حتما نگاه ویژه ای به حجم معاملات یک ارز دیجیتال داشته باشید. در غیر این صورت شرایط برای شما به خوبی پیش نخواهد رفت.

به عنوان مثال برای درک هر چه بهتر این موضوع می توانیم توجه شما را به ارز دیجیتال سیف مون اشاره کنیم. این رمز ارز رتبه زیر ۵۰۰ را در بین ارزهای دیجیتال داشته و از جمله بهترین شت کوین ها بوده و سر و صدای زیادی هم کرده، در هر ۲۴ ساعت در شرایط فعلی حدود ۱۲۰ هزار دلار حجم می خورد. سرمایه گذاری روی این رمز ارز در شرایط کنونی می تواند یک ریسک بسیار بزرگ برای هر کسی باشد. ۱۲۰ هزار دلار سرمایه ای است که حتی یک نفر هم می تواند آن را مدیریت کرده و عملا شرایط برای خرید و فروش این ارز دیجیتال بسیار سخت خواهد بود.

نقد شوندگی کم

هم چنین یکی دیگر از معایبی که می توانیم برای لیست ارزان ترین ارزهای دیجیتال به آن اشاره داشته باشیم نقدشوندگی پایین این رمز ارزها می باشد. اگر شما اقدام به خرید ارز دیجیتال های قرار گرفته در این رسته بکنید بسیار باید مراقب باشید زیرا در بسیاری از مواقع ممکن است امکان فروش آنها به این سادگی ها برای شما وجود نداشته باشد.

نقدشوندگی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در فرایند سرمایه ‌گذاری است اگر شما به این فاکتور دقت نکنید سرمایه گذاری خود را با چالش‌های بسیار زیادی روبرو خواهید کرد که برون رفت از آنها به این راحتی ها امکان پذیر نخواهد بود. چه در بازار ارز دیجیتال و سایر بازارهای مالی مانند بازار بورس و بازار فارکس نقدشوندگی اهمیت بسیار زیادی دارد و حتما باید مد نظر قرار بگیرد.

دقت به نقدشوندگی باعث می شود تا خرید بسیاری از رمز ارزهای ارزان قیمت را از لیست خود خارج کنید و به دنبال رمز ارز هایی باشید که در نهایت امکان فروش آنها برای شما بعد از رسیدن به سود فراهم باشد.

ریسک بالای سرمایه گذاری در صورت استفاده از سرمایه های درشت

یکی دیگر از معایب سرمایه گذاری بر روی ارزان ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار زمانی گریبان‌گیر شما خواهد شد که با سرمایه های درشت وارد فرآیند سرمایه گذاری بر روی آنها شوید. دقیقاً مانند بازار بورس خودمان اگر شما برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی با سرمایه درشت اقدام میکنید باید سراغ گزینه هایی بروید که پتانسیل ورود سرمایه های بزرگ را دارا هستند.

وقتی کل ارزش یک ارز دیجیتال در بازار به یک میلیون دلار می رسد سرمایه گذاری بر روی آن با بیش از این مقدار اشتباه بزرگی از جانب شما خواهد بود و می تواند باعث ورود شما به ضرر های سنگین شود زیرا در صورت سودآور شدن رمز ارز نیز امکان فروش برای شما وجود نخواهد داشت و به اندازه کافی خریدار در این دست رمز ارز ها وجود ندارد.

اگر سرمایه خیلی زیادی برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال دارید بهترین گزینه این است که سرمایه های خود را به بخش های مختلف تقسیم کرده و سپس هر کدام از این بخش ها را بر روی رمز ارزهای مختلف قرار دهید تا در نهایت هم ریسک سرمایه گذاری شما تقسیم شده باشد و هم چالشی از بابت جابجایی سرمایه های سنگین بر روی یک ارز دیجیتال نیز پیدا نکنید.

عدم دسترسی مناسب برای خرید در همه صرافی ها

ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری اگر لیست ارزان ترین ارزهای دیجیتال رو مرور کنید به تعداد بسیار زیادی از رمز ارزها بر خواهید خورد که حتی در صرافی های معمولی و متوسط بازار نیز لیست نشده اند و خبری از آنها در صرافی های معتبر نخواهید دید. همانطور که می دانید یکی از مهم ترین فاکتور های سرمایه گذاری بر روی رمز ارزهای مختلف ان خرید آنها در صرافی های معتبر است اگر چنین امکانی برای شما وجود نداشته باشد عمل سرمایه ‌گذاری بر روی آن با چالش‌های بسیار زیادی همراه بوده و ممکن است شما را به دردسر های سنگین بیندازد.

صرافی های نامعتبر خطرات بسیار زیادی دارند و حتی اگر از مشکلات مربوط به کارمزد های آنها نیز بگذریم بازهم به دلیل اعتبار پایین ممکن است معاملات شما را با خطرات بسیار زیادی همراه سازند.

اگر به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن و با ریسک هم تعادل در بازار ارز دیجیتال هستید توصیه ما این است که حتما سراغ رمز ارزهای بروید که حداقل در صرافی های معروف لیست شده باشند امکان خرید و فروش آنها در پلتفرم های معروف وجود داشته باشد. به عنوان مثال لیست صرافی های مانند بایننس و کوکوین و صرافی های دیگری مانند بای بیت می تواند معیار خوبی برای شما باشد تا چنین رمز ارزهایی را در بازار پیدا کنید.

اولین مزیت خرید و فروش رمز ارز ها در صرافی های معتبر پرداخت کارمزد های کمتر و بهینه تر برای شما خواهد بود و از این گذشته در چنین شرایطی شما می توانید روی نقدشوندگی این دسته از رمز ارزها نیز بیشتر حساب کنید. اگر دو ارز دیجیتال ارزان و گمنامی بازار که شرایط کاملاً یکسانی دارند یکی را به لیست چند صرافی معتبر اضافه کنیم بلافاصله حجم معاملات آن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده و این موضوع امکان خرید و فروش سریع تر و راحت تر آن را برای کاربران و معامله‌گران فراهم می آورد. در نهایت به عنوان یک جمع‌بندی در این بخش توصیه می کنیم که هرگز سراغ رمز ارزهایی نروید که در لیست صرافی های معتبر موجود در بازار نباشند.

معایب ارزان ترین ارزهای دیجیتالی

ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری خرید ارزان ترین توکن ها برای سرمایه گذاری جدایی از بحث معایبی که در بالا به آنها اشاره کردیم دارای معایب دیگری نیز است که مربوط به خود این رمز ارزها می باشد. در مقالات مختلف معرفی ارز دیجیتال در سایت کانون بورس ما سعی کردیم تا مزیت ها و معایب توکن های مختلف را به شما معرفی کنیم که با شناخت این مزیت ها و معایب شما می توانید از تحلیل فاندامنتال برای بررسی شرایط آنها استفاده کرده و در نهایت بهترین تصمیم را برای خرید و فروش آنها بگیرید.

البته معرفی معایب کلی برای تمام رمز ارزهای ارزان موجود در بازار خیلی منطقی نیست و هر ارز دیجیتالی مزایا و معایب خاص خود را دارد. ممکن است معایبی که در ادامه با هم مرور می کنیم برای یک ارز دیجیتال صادق باشد و از این رو بهتر است مزیت ها و معایب رمز ارزهای ارزان مورد نظر خود را به صورت خاص مورد بررسی و آنالیز قرار دهید. امامانی که در ادامه به شما معرفی می کنیم می توانند راهنمای خوبی برای بررسی معایب رمز ارزهای ارزان موجود در بازار باشند.

اهداف مشخصی ندارند یا بی هدف هستند

ارزان ترین توکن ها معمولاً بدون هدف ایجاد شده و در ساختار و توسعه آنها کاربرد ها و اهداف خاصی دنبال نمی شود. بسیاری از این رمز ارزها بیشتر برای ارائه سود به تیم توسعه دهنده و افرادی خاص به وجود آمده و احتمالا بعد از رسیدن به سوددهی مورد نظر برای همیشه از بازار حذف خواهند شد.

نکته بسیار جالب درباره بسیاری از رمز ارز های ارزان قیمت موجود در بازار این است که آنها ممکن است بعد از مدتی به دلیل استقبال بسیار بالا روند خود را ادامه دهند و خبری از بسته شدن آنها نباشد اما این موضوع به این معنا نیست که آنها از ابتدا اهداف مناسبی را برای ورود به بازار ارز دیجیتال داشتند.

نمونه بارزی که می توانیم برای این موضوع مثال بزنیم ارز دیجیتال شیبا اینو است. این ارز دیجیتال در ابتدا تنها برای یک سرگرمی میان برخی از کاربران به وجود آمد و قرار نبود که تبدیل به یک رمز ارز پایدار در بازار شود که هنوز هم روی پایداری آن شک های بسیار زیادی وجود دارد. اگر استقبال از ارز دیجیتال شیبا به دلیل ورود نهنگ ارز دیجیتال به این رمز ارز وجود نداشت تاکنون شاهد از بین رفتن این رمز ارز در بازار بودیم اما به دلیل استقبال بالای کاربران تیم توسعه دهنده این ارز دیجیتال تصمیم به ادامه فعالیت آن گرفت. با وجود این موضوع همچنان شیبا اینو یک ارز دیجیتال بی هدف در بازار محسوب می شود و چندان می توان آن را یک ارز دیجیتال معتبر معرفی کرد.

کاربرد خوبی برای آنها تعریف نشده است

وقتی لیست ارزان ترین ارزهای دیجیتال را مرور میکنیم چند آن رمز ارزی با کاربرد خاص نیز در میان آنها دیده نمی شود. البته اگر رمز ارزهای ارزان مشهور بازار را از این لیست خارج کنیم سایر رمز ارز ها معمولاً کاربرد خاصی ندارند و بهترین حالت از آنها به عنوان رمز ارزی برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای در سایت های اینترنتی یاد شده است.

اگر بخواهیم کاربرد های جذاب موجود در بازار ارز دیجیتال را دسته بندی کنیم کاربرد هایی مانند گیمینگ یا امکان ساخت و استفاده از ان اف تی ها و حتی حضور در دنیای متاورس و وب ۳ را می توان از جمله کاربردهای اصلی و هیجان انگیز در این بازار در نظر گرفت که معمولاً در ارز دیجیتال های ارزان و گمنام خبر از این کاربردها نیست.

معمولاً رقبای بسیار قدرتمندی دارند

ارزان ترین توکن ها معمولاً دارای رقبای بسیار قدرتمندی هستند و کاربرد سطحی در نظر گرفته شده برای آنها نیز کاملاً دور از دسترس است. به ‌عنوان ‌مثال ارز دیجیتال گمنامی را در نظر بگیرید که سعی دارد خود را به عنوان جایگزینی برای پول واقعی معرفی کند. به نظر شما با وجود رمز ارزهای مانند بیت کوین و اتریوم و ریپل آیا چنین رمز ارز شانسی برای رسیدن به این جایگاه خواهد داشت؟

دلیل اصلی وجود رقبای بسیار قدرتمند برای کاربردهای در نظر گرفته شده برای توکن های ارزان قیمت این است که معمولاً تیم توسعه دهنده این توکن‌ ها کاربردهای رمز ارزهای معروف را کپی کرده و برای ارز دیجیتال خود در نظر می گیرند در حالی که خودشان هم می‌دانند که شانسی برای رسیدن به چنین شرایطی در واقعیت ندارند.

اگر بخواهیم حقیقت این موضوع را برای شما بیان کنیم تیم توسعه دهنده این رمز ارزها معمولاً از این  برای فریب به معامله‌گران استفاده می‌کنند تا آنها را به نوعی به خرید رمز ارز مورد نظر خود قانع نمایند در حالی که در واقعیت چنین کاربردی را نمی توان برای این دسته از رمز ارزها تعریف کرد.

پلتفرم ضعیفی داشته و خیلی توسعه پیدا نمی‌کنند

اگر لیست ارزان ترین ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار دهید متوجه خواهی شد که بسیاری از این رمز ارز ها دارای پلتفرم بسیار ضعیفی هستند و قرار نیست در آینده شاهد خیلی توسعه زیادی برای آن ها باشیم. وقتی در یک پلتفرم هیچگونه قابلیت خاصی وجود ندارد و معمولاً از قابلیت های بسیار معمولی برای آن استفاده می شود عملاً می توان به این نتیجه رسید که تیم توسعه دهنده چنین رمز ارزی را تنها برای رسیدن به سود شخصی توسعه داده و خیلی امیدوار به پیشرفت آن نخواهیم بود.

امکان جابجایی قیمت آنها توسط چند سرمایه گذار بزرگ

ارزان ترین توکن ها به راحتی با سرمایه چند سرمایه گذار نوسان می کنند و قیمت آنها تحت تاثیر رفتار چند سرمایه گذار با افت و خیزهای بسیار زیادی همراه میشود. به عنوان مثال فرض کنید که شما در حال مشاهده روند قیمت یک ارز دیجیتالی هستید که حداکثر میزان ارزش بازار آن در حال حاضر ۵۰۰ هزار دلار است. اگر دو سرمایه گذار با سرمایه ۴۰۰ هزار دلاری وارد فرآیند خرید و فروش این ارز دیجیتال شوند و عرضه و تقاضا را در آن ایجاد کنند دقیقاً رفتاری دو سرمایه گذار می تواند به صورت مستقیم روی قیمت رمز ارز مورد نظر تاثیر گذاشته و آن را تغییر دهد.

کوچک بودن بازار یک ارز دیجیتال یک عیب بسیار بزرگ برای آن محسوب می شود. هرچند بسیاری از کاربران از همین موضوع کمال استفاده را کرده و به دنبال رسیدن به سود های قابل توجه و جذاب در بازار می گردند اما در طولانی مدت چنین روندی ممکن است شما را با چالش‌های بسیاری همراه کرده و امکان رسیدن به سود را از شما بگیرد.

نوسانات زیاد در کوتاه مدت

ارزان ترین توکن ها در بازه های زمانی بسیار کوتاه مدت با نوسانات بسیار زیادی همراه می‌شوند و همین موضوع باعث می شود تا خیلی استفاده از ابزارهای تکنیکال ای رایج در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال روی آنها کارآمد نباشد. کوچکترین افزایش قیمت در قیمت بیت کوین باعث یک پرتاب جهشی در چنین رمز ارزهایی می شود و کوچکترین کاهش قیمت نیز باعث ریزش قابل توجه قیمت ارزان ترین توکن ها میگردد.

در واقع قیمت این توکن ها تحت تاثیر روند بیت کوین قرار گرفته و با درصدهای تصاعدی نسبت به روند حرکت بیت کوین حرکت می کند. این مهم باعث می‌شود که عملاً حمایت ها و مقاومت های تعریف شده در نمودار قیمت چنین توکنی چندان اعتبار نداشته باشد و دائماً در حال شکسته شدن خط روند ها و حمایت ها و مقاومت ها در آن باشیم.

تأثیرپذیری خیلی زیاد از بیت کوین و کلیت بازار

ارزان ترین توکن ها همانطور که دربند قبل به آن اشاره کردیم به شدت از روند حرکت بیت کوین تاثیر می پذیرد و شرایط عرضه و تقاضای خیلی خاصی را نمی توان برای این دسته از رمز ارزها در بازار تعریف کرد. البته شایان ذکر است که در حال حاضر اکثر رمز ارزهای تعریف شده در بازار تحت تاثیر قیمت بیت کوین حرکت می کنند و این موضوع تنها مربوط به توکن های ارزان قیمت نیست.

اما موضوع بسیار مهم درباره روند قیمت توکن های ارزان قیمت این است که اصول تحلیل تکنیکال بر روی نمودار آن ها چندان پاسخگو نیست و نمیتوانیم نقطه مناسب برای خرید و فروش را در نمودار آنها تعیین کنیم. به دلیل وجود سایه های بسیار بزرگ در کندل های تشکیل شده در نمودار این دسته از رمز ارزها معمولاً هر تحلیلی حتی اگر در نهایت با سود همراه باشد استاپ معامله گران را فعال کرده و باعث می شود تا آنها بدون سود و باز ضرر سنگین معامله را ترک کنند.

ضعیف بودن تیم توسعه دهنده

نقطه ضعف دیگری که برای رمز ارزهای ارزان قیمت موجود در بازار می توانید تعریف کنید ضعیف بودن رزومه تیم توسعه دهنده آنها است. اگر رزومه تیم توسعه دهنده این دسته از رمز ارزها را مورد بررسی قرار دهید به این نتیجه رسید خواهید رسید که آنها یا افراد خیلی گمنامی هستند و یا اصلاً رزومه مناسبی برای توسعه ارز دیجیتال ندارد.

همانطور که می‌دانید در حال حاضر توسعه یک ارز دیجیتال بر روی بلاک چین اتریوم یا بایننس اسمارت چین با هزینه های بسیار کم و بدون کوچکترین تخصصی امکان پذیر است. حتی من و شما نیز می توانید با استفاده از کد های نگارش شده در رمز ارز های متن باز موجود در بازار یک ارز دیجیتال بر روی بلاکچین های یاد شده بسازیم و آن را وارد بازار ارز دیجیتال کنیم. هیچ قانونی هم برای جلوگیری از این موضوع وجود ندارد و هر کسی می‌تواند چنین فرآیندی را در پیش بگیرد.

به همین دلیل است که بررسی رزومه تیم توسعه دهنده اهمیت بسیار زیادی برای انتخاب بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری دارد و اگر در این باره اشتباه کنید ممکن است سرمایه های خود را در میان مدت به صورت کامل از دست بدهید. در بهترین شرایط سرمایه گذاری بر روی این دسته از رمز ارزها باید در کوتاه مدت انجام پذیرد و بعد از رسیدن به یک سود بلافاصله سرمایه های خود را از آن خارج کنید.

عدم شفافیت اطلاعات

ارزان ترین توکن ها معمولا هیچ شفافیتی در ارائه اطلاعات مربوط به ساختار خود ندارند و جستجو نیز برای پیدا کردن این اطلاعات بی نتیجه باقی می ماند. عدم شفافیت اطلاعات باعث می‌شود تا امکان تحقیق درباره شرایط که ارز دیجیتال به این راحتی ها وجود نداشته باشد و همین موضوع تبدیل به چالش بزرگ برای معامله گران مخصوصاً معامله‌گران بلند مدت خواهد شد.

دقت داشته باشید که اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی تعریف شده در بازار ارز دیجیتال عدم تمرکز و شفافیت در اطلاعات است. وقتی شما با یک ارز دیجیتالی روبرو می شوید که هیچ شفافیتی در اطلاعات آن وجود ندارد عملاً سرمایه گذاری بر روی آن اشتباه بزرگی است و شما در حال وارد کردن ریسک بسیار سنگینی بر روی معاملات خود می باشید.

آیا سرمایه گذاری روی ارزان ترین ارزهای دیجیتالی منطقی است؟

ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری ریسک، ریسک و ریسک کلماتی هستند که می توانند سرمایه گذاری روی ارزان ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار را تعریف کنند. وقتی شما در حال خرید و فروش یک ارز دیجیتال بسیار ارزان قیمت موجود در بازار هستید در واقع ریسک فوق‌العاده سنگینی را بر روی سرمایه خود وارد کرده و باید انتظار از بین رفتن تمام سرمایه های خود را نیز داشته باشید. حال و سوال بسیار مهم اینجاست که چرا با وجود چنین ریسکی بسیاری از معامله‌گران ترجیح می‌دهند تا بخشی از سرمایه های خود را بر روی رمز ارزهای ارزان موجود در بازار قرار دهند؟

در بسیاری از مواقع و در بسیاری از دیدگاه ها سرمایه گذاری بر روی رمز ارز ها و توکن های ارزان قیمت موجود در بازار به هیچ وجه منطقی نیست و اتخاذ چنین تصمیماتی با چالش‌های بسیار زیادی همراه است. اما بسته به استراتژی معاملاتی و پلن سرمایه گذاری سرمایه گذاری بر روی این دسته از رمز هر سال نیز می‌تواند جذابیت های خاص خود را به دنبال داشته باشد.

در ادامه روشهایی را به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ریسک سرمایه ‌گذاری را بر روی این دسته از رمز ارزها کاهش دهید اما قبل از آن لازم است تا یک نکته بسیار مهم درباره پتانسیل سوددهی این دسته از رمز ارزها به شما ارائه کنیم.

بیت کوین به عنوان پادشاه رمز ارز ها با قیمت بسیار بالایی در حال معامله است و در صورت رسیدن آن به قیمت ۵۰۰ هزار دلاری نیز ممکن است تنها شاهد افزایش چند برابری قیمت و سوددهی چند برابری معامله گران باشیم. با یک ارز دیجیتال ارزان به راحتی می تواند سوددهی چند صد برابری را برای سرمایه های کاربران به دنبال داشته باشد. چرا ما نباید به عنوان یک سرمایه گذار آگاه و مسلط به اصول سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال از چنین پتانسیل عالی استفاده کنیم؟

با این نکته ما با تجربه ای که داریم سرمایه گذاری بر روی رمز ارزهای ارزان قیمت موجود در بازار را منطقی می دانیم اگر اصول سرمایه گذاری در این باره کاملاً رعایت شود و شما مبتنی بر یک اصول منطقی به دنبال خرید و فروش این دسته از رمز ارزها باشید.

روش های کاهش ریسک سرمایه گذاری روی ارزان ترین ارز دیجیتال جهان

در این بخش از مقاله سعی داریم تا روشهایی را به شما ارائه کنیم که با استفاده از آن ها می توانید سرمایه گذاری خود بر روی توکن های ارزان قیمت موجود در بازار را بهینه کرده و ریسک معاملات خود را به حداقل میزان ممکن برسانید. به شدت توصیه می کنیم که حتماً نکات بیان شده را مد نظر قرار دهید و خیلی دنبال افزایش قابل توجه به ریسک سرمایه ‌گذاری خود بر روی این دسته از توکن ها نباشید.

در نظر داشته باشید که سرمایه ‌گذاری بر روی این دسته از رمز ارز ها به خودی خود ریسک بسیار زیادی برای شما به دنبال خواهد داشت و لازم نیست شما با اتخاذ تصمیمات هیجانی ریسک سرمایه ‌گذاری خود را بر روی آنها چندین برابر افزایش دهید.

حداقل حجم معاملات ۱۰ میلیون دلاری را لحاظ کنید

در بازار ارز دیجیتال به دنبال انتخاب رمز ارز هایی باشید که حداقل حجم معاملات ده میلیون دلاری در هر ۲۴ ساعت برای آنها رقم بخورد. این مهم باعث می‌شود که اولاً نقدشوندگی قابل توجهی در رمز ارز مورد نظر ایجاد شده و از این گذشته با افزایش حجم معاملات شما به راحتی می توانید در مواقع ضروری برای خرید و فروش رمز ارز مورد نظر خود اقدام کنید.

کم بودن حجم معاملات یک ریسک فوق العاده بالا برای سرمایه گذاری است و حتی اگر شما ارز دیجیتال را انتخاب کنید که در میان مدت و طولانی مدت سود قابل توجهی برای شما ایجاد کند اما حجم معاملات کمی داشته باشد شما نمی توانید توکن های خود را نقد کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که این نکته را حتماً در ذهن داشته باشید.

ارزش بازار حداقلی ۱۰۰ میلیون دلاری را در نظر بگیرید

یکی دیگر از نکاتی که می‌تواند باعث کاهش میزان ریسک سرمایه گذاری شما بر روی ارزان ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار شود انتخاب آنهایی است که حداقل ارزش بازار ۱۰۰ میلیون دلاری را دارا هستند. البته داشتن ارزش بازار ۱۰۰ میلیون دلاری چندان عدد قابل توجهی نیست و حتی شما می توانید برای کم کردن میزان ریسک معاملات خود این عدد را باز هم بالاتر ببرید اما ۱۰۰ میلیون دلار حداقل شرایطی است که می‌توانید برای یک ارز دیجیتال ارزان قیمت در نظر بگیرید تا ریسک شما در خرید آن کمتر شود.

با توجه به اینکه بازار ارز دیجیتال در حال حاضر یک بازار بسیار کوچک محسوب می‌شود و بسیاری از توکن های تعریف شده در این بازار ارزش بازار قابل توجهی ندارند اگر بخواهیم این عدد را کمی افزایش دهیم تعداد بسیار محدودی از رمز ارز ها قابل انتخاب خواهند بود و برای برون رفت از این چالش تصمیم گرفتیم تا حداقل ارزش بازار ۱۰۰ میلیون دلاری را برای توکن های ارزان قیمت موجود در بازار در نظر بگیریم.

تعداد سکه های در گردش و تعداد کل سکه ها تا ۱ میلیارد

ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری یکی از نکات بسیار مهم برای انتخاب ارزان ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار برای سرمایه گذاری دقت به سکه های در گردش آن ها و تعداد کل سکه های تعریف شده برای شبکه آن است. به صورت معمول توکن های ارزان قیمت موجود در بازار تعداد سکه های در گردش بسیار بالایی دارند و به همین دلیل است که ارزش بازار آن ها با سرعت بسیار کمی رشد می کند.

هر چقدر تعداد سکه های در گردش و تعداد سکه های کل در نظر گرفته شده برای یک ارز دیجیتال کمتر باشد امکان رسیدن آن به قیمت های بیشتر وجود دارد و سرمایه ‌گذاری بر روی چنین رمز ارزهای می تواند پتانسیل سود دهی بیشتری را برای شما ایجاد کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم معیاری برای انتخاب رمز ارزهای ارزان موجود در بازار تعریف کنیم تا با توجه به این معیار دست به انتخاب آنها بر اساس تعداد سکه های در گردش و تعداد کل سکه ها بزنید.

واقعیت این است که انتخاب یک میلیارد توکن برای این معیار سرمایه گذاری شما را با توکن هایی روبرو می‌سازد که پتانسیل فوق العاده بالایی برای رشد و سوددهی دارند اما تعداد این توکن ها در بازار به شدت کم خواهد بود. به همین دلیل اگر در فرایند جستجو برای رمز ارزهای ارزان قیمت موجود در بازار نتوانستید گزینه هایی را پیدا کنید که چنین شرایطی داشته باشد می توانید تعداد سکه ها را افزایش دهید و این معیار را با گستردگی بیشتری برای انتخاب خود در نظر بگیرید.

در زمان بررسی این معیار این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که هر چقدر تعداد سکه های در گردش یک ارز دیجیتال افزایش پیدا کند احتمال رسیدن آن به قیمت های بسیار بالاتر نیز کمتر خواهد شد.

مرتبط بودن با پروژه های جذاب NFT، متاورس، وب ۳، دیفای و …

همانطور که در بالا اشاره کردیم معمولاً کاربردها و اهداف خاص و جذابی برای ارزان ترین ارزهای موجود در بازار تعریف می‌شود و اکثر رمز ارزهای قرار گرفته در این لیست کاربرد جذابی ندارند. از این گذشته کاربردهای تعریف شده برای آنها نیز بیشتر ظاهری است و در حقیقت امکان رسیدن به اهداف بالا در کاربردهای در نظر گرفته شده برای بسیاری از رمز های ارزان موجود در بازار حداقل در شرایط حال حاضر آنها وجود ندارد.

اما با این حال شما می‌توانید سراغ توکن هایی بروید که با وجود قیمت ارزان برای پروژه های جذاب موجود در بازار تعریف شده باشند و به نوعی به سمت این پروژه ها گرایش داشته و در آینده احتمال توسعه آنها برای ارتقا در این رده وجود داشته باشد. پروژه‌هایی مانند ان اف تی ها و متاورس و حتی حوزه گیمینگ از جمله پروژه هایی هستند که می‌تواند چنین جذابیت را برای شما به وجود آورد و انتخاب توکن‌ های این دسته بندی ها شما را به آینده آنها امیدوار تر خواهد کرد.

قرار گرفتن در اکوسیستم های ایده آل پلیگان، استلار، سولانا و …

وقتی شما ارز دیجیتال را انتخاب می کنید که در یک اکوسیستم فوق العاده جذاب تعریف شده باشد حتی در صورت نداشتن کاربرد ها و اهداف خاص نیز امیدوار خواهد بود که در آینده با پیشرفت اکوسیستم مورد نظر شاهد توسعه رمز ارز مورد نظر خود باشید و به همین دلیل این سرمایه ‌گذاری برای شما ریسک کمتری به دنبال خواهد داشت.

در بازار ارز دیجیتال اکوسیستم های بسیار زیادی وجود دارند که مورد توجه سرمایه گذاران و شرکت‌های بزرگ فعال قرارگرفته و رمز ارزهای در نظر گرفته شده در لیست آنها نیز می تواند بارش های قابل توجهی در آینده روبرو شود. اکوسیستم های مانند پالیگان، استلار و سولانا از این دسته از اکوسیستم ها هستند که بسیار مشهور بوده و توکن‌ های تعریف شده در آنها نیز پتانسیل سرمایه گذاری قابل توجهی را ایجاد می نمایند. توکن های ارزان قیمت بسیار زیادی نیز در این اکوسیستم ها تعریف شده که هرچند در حال حاضر جذابیت زیادی ندارند اما به مرور زمان و با توسعه امکان رسیدن آنها به اعداد بسیار جذاب و شگفت انگیز وجود خواهد داشت.

مراقب میم کوین ها باشید

در یک مقاله جداگانه سعی کردیم تا به صورت کامل و جامع درباره میم کوین ها با شما صحبت کنیم و خطرات سرمایه گذاری برای این دسته از رمز ارزها را برای شما تعریف نماییم. از آنجایی‌ که قیمت میم کوین های تعریف شده در بازار ارز دیجیتال معمولاً چند است بسیاری از معامله‌گران بر این باور هستند که تمام رمز ارزهای ارزان میم کوین هستند و همین موضوع بسیاری از فرصت های موجود در بازار را از آنها دور می نماید.

دقت کنید که هر چند درصد قابل توجهی از میم کوین های موجود در بازار قیمت بسیار پایینی دارند اما ارزان بودن یک ارز دیجیتال به این معنا نیست که آن را نیز باید در لیست میم کوین ها قرار دهیم. میم کوین ها اصطلاحاً رمز ارز هایی هستند که هیچ هدف و کاربرد خاصی نداشته و بیشتر برای رسیدن به سود توسط تیم توسعه دهنده به وجود آمده اند. درصد قابل توجهی از توکن های ارزان قیمت موجود در بازار در این دسته بندی قرار می گیرند اما نه همه آنها.

تعداد کاربران سرمایه گذار را چک کنید

نکته بسیار مهمی که می تواند ریسک سرمایه گذاری شما را بر روی ارزان ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار کاهش دهد بررسی تعداد سرمایه گذاران و تعداد فعالان در شبکه آن رمز است. دقت داشته باشید که هرچند افزایش تعداد کاربران و معامله‌گران یک ارز دیجیتال باعث افزایش حجم معاملات هم می شود اما این دو ویژگی یکسان نیستند و باید به صورت کاملا جداگانه بررسی شوند.

اتفاقاً تمایز قائل شدن میان تعداد کاربران و سرمایه گذاران یک ارز دیجیتال با حجم معاملات آن در هر ۲۴ ساعت برای رمز ارز های ارزان قیمت اهمیت به مراتب بیشتری دارد و می‌تواند واقعیت‌های شبکه آن را هم ارز به شما نمایان سازد. وقتی شما با ارز دیجیتال روبرو می شوید که کل حجم معاملات آن در شبانه روز ۵ میلیون دلار است ولی تعداد سرمایه گذاران فعالان ۱۰۰ نفر هستند در واقع این رمز ارز به اصطلاح به صورت خانوادگی اداره می‌شود و ورود شما به شبکه آن برای سرمایه گذاری با ریسک زیادی همراه خواهد بود.

در توکن های ارزان قیمت موجود در بازار بسیار مهم است که همراه با افزایش حجم معاملات تعداد کاربران و سرمایه‌گذاران نیز افزایش پیدا کند و شما به راحتی در مواقع مختلف بتوانید خریدار و فروشنده برای نقد کردن دارایی‌های خود پیدا کنید. افزایش تعداد کاربران یک پلتفرم باعث افزایش تعداد تصمیم های خرید و فروش در آن شده و همین موضوع نقدشوندگی قابل توجهی را برای معاملات آن به وجود می آورد.

روی بالای ۵۰۰ تایی ها حساب نکنید

برخی از افراد عادت دارند تا رمز ارزهای بسیار گمنام که در رتبه های بالای ۵۰۰ قرار گرفته اند را جستجو کرده و از میان آنها گزینه هایی را برای سرمایه گذاری با هدف رشد چند برابری دارایی‌های خود انتخاب نمایند. البته امکان پذیر بودن چنین شرایطی را برای سرمایه ‌گذاری برای این دسته از مظهر ساکت ما نمی کنیم اما دقت داشته باشید که خطرات سرمایه گذاری برای رمز ارز ها به قدری زیاد است که این روش می‌تواند باعث بروز چالش های بسیار زیادی برای شما شده و حتی در کوتاه مدت باعث از بین رفتن تمام سرمایه های شما شود.

به همین دلیل توصیه می کنیم که برای کاهش میزان ریسک سرمایه گذاری خود بر روی رمز ارزهای ارزان قیمت موجود در بازار حتماً آن هایی را انتخاب کنید که حداقل در ۵۰۰ گزینه اول رتبه بندی در سایت کوین مارکت کپ قرار گرفته باشند.

شرایط عرضه اولیه را بررسی کنید

یکی دیگر از اطلاعات فاندامنتالی که در مقاله تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال نیز به آن اشاره کردیم بررسی شرایط عرضه اولیه توکن ها برای تعیین میزان اعتبار آنها است. وقتی در فرایند عرضه اولیه ارز دیجیتال افراد و سرمایه گذاران بسیار زیادی شرکت کرده باشند و شاهد اتفاقات فوق العاده جذابی در این فرآیند باشیم نشان از این دارد که رمز ارز مورد نظر از نظر فاندامنتالی شرایط خوبی دارد و سرمایه گذاری بر روی آن ریسک کمتری به دنبال خواهد داشت.

در حال حاضر پلتفرم های معتبر موجود در بازار رمز ارزهای مستعد رشد را در همان ابتدای ورود به بازار در فرایند عرضه اولیه تشخیص داده و با تیم توسعه دهنده آنها در این باره همکاری می نمایند که همین موضوع باعث می شود تا آنها خیلی زود مسیر توسعه را در پیش بگیرند. از این رو عرضه اولیه هایی که در پلتفرم های معتبر مانند بایننس و یا کوکوین و مواردی از این دست انجام پذیرفته باشد به مراتب می تواند نشان دهنده اعتبار بالای یک ارز دیجیتال ارزان قیمت آن هم در ابتدای ورود به بازار باشد.

حتماً سری به تحلیل تکنیکال بزنید

نکته بعدی که در انتخاب توکن های ارزان قیمت موجود در بازار باید به آن اشاره داشته باشیم استفاده از استراتژی های مختلف تحلیل تکنیکال برای بررسی نمودار قیمت آنها است. هرچند اشاره کردیم که این دسته از رمز ارزها معمولاً خیلی تکنیکالی رفتار نمی کنند و معمولا تحت تاثیر قیمت بیت کوین شاهد نوسانات قیمت آنها هستیم اما با این حال بررسی تکنیکالی آنها باعث می شود تا شما چشم و سقف قیمتی آنها را بشناسید و در مواقع درست برای خرید آنها اقدام کنید.

بررسی شبکه های اجتماعی فراموش نشود

بررسی اطلاعات موجود در شبکه اجتماعی نیز می تواند دیدگاه مناسبی درباره یک ارز دیجیتال برای شما به وجود آورد. به عنوان مثال فرض کنید که یک ارز دیجیتال ارزان قیمت موجود در بازار در یک پلتفرم دارای بیش از ۱۰ میلیون نفر فالوور است. این موضوع نشان از استقبال قابل توجه کاربران از رمز ارز مورد نظر دارد و سرمایه گذاری بر روی آن را کم ریسک تر خواهد کرد.

البته بسیاری از افراد هم هستند که از این حربه برای فریب به معامله‌گران استفاده می نمایند تا به نوعی رمز ارز خود را یک رمز ارز معروف و مشهور نشان دهند. به همین دلیل این تکنیک با چالش‌های بسیار زیادی همراه است و حتما شما باید به صورت تخصصی به این موضوع بپردازید تا در نهایت تصمیم گیری شما بر اساس آن کاملاً منطقی باشد.

اخبار گذشته را چک کنید

بررسی اخبار گذشته مربوط به یک ارز دیجیتال یکی دیگر از مواردی است که می تواند ریسک سرمایه گذاری بر روی یک ارز دیجیتال ارزان قیمت را برای شما کاهش دهد. معمولاً در اخبار مربوط به یک ارز دیجیتال می توانید اطلاعاتی را به دست آورید که این اطلاعات به نوعی نشان دهنده میزان اعتبار و شرایط آن را هم در بازار است.

وقتی درباره یک ارز دیجیتال دائماً اخبار منفی شکل می گیرد به این معنا است که سرمایه گذاری بر روی آن می‌تواند خیلی مطمئن باشد و بایستی به دنبال انتخاب گزینه دیگری بروید. از طرفی دیگر ارائه اخبار مثبت مخصوصاً در شبکه‌های خبرگزاری معتبر مانند کوین تلگراف و یا کوین بیس نشان از این دارد که این دسته از رمز ارزها دارای اعتبار قابل توجهی را از طریق سرمایه گذاری بر روی آنها ریسک کمتری برای شما به دنبال خواهد داشت.

لیست شدن در صرافی های معتبر یک برگ برنده است

واقعاً اگر ارز دیجیتال ارزان قیمتی را پیدا کردید که هنوز قیمت بسیار پایینی دارد و تعداد سکه های در گردش آن نیز محدود است و در یک صرافی معتبر مانند بایننس لیست شده است سرمایه گذاری بر روی آن را از دست ندهید. در واقع هدف اصلی ما از ارائه مقاله به سرمایه گذاران ایرانی نوعی نزدیک کردن آنها به انتخاب رمز ارز هایی است که در این شرایط قرار دارند که سرمایه ‌گذاری برای آنها می‌تواند پتانسیل سود دهی فوق العاده جذابی را حتی در میان مدت به دنبال داشته باشد.

همانطور که اشاره کردیم پلتفرم های معتبر و معروف موجود در بازار معمولاً سرمایه های خود را بر روی پروژه هایی قرار می دهند که پتانسیل رشد قابل توجهی برای آنها وجود دارد و امکان رسیدن آنها با قیمت های بسیار زیاد کاملا منطقی است. اگر شما چنین پلتفرم‌هایی را برای سرمایه ‌گذاری انتخاب کنید همه ریسک سرمایه ‌گذاری خود را به حداقل میزان ممکن کاهش داده اید و هم احتمال کسب سود های جذاب از این سرمایه ‌گذاری نیز برای شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

اگر در جستجوی خود برای خرید ارزان ترین ارز های دیجیتال موجود در بازار با نمونه‌های این چنین روبرو شدید حتماً نام آن را در انتهای این مقاله برای ما نیز یادداشت کنید تا ما نیز از این جستجوی شما برای یک سرمایه گذاری مطمئن استفاده کنیم.

استراتژی معاملاتی برای سرمایه گذاری روی ارزان ترین ارزهای دیجیتال

نوبت به یکی از جذاب ترین و مهمترین بخش های این مقاله یعنی معرفی استراتژی معاملاتی و پلن معاملاتی برای سرمایه گذاری بر روی توکن های ارزان قیمت موجود در بازار می رسد. تا قبل از این تنها در حال ارائه نکات کاربردی و مهم برای این سرمایه گذاری به شما بودیم که دقت به آنها می تواند شرایط بهتری را در این فرایند برای شما رقم بزند اما در این بخش بیشتر به دنبال ارائه یک روش کاملا مدون و استراتژی قدرتمند برای خرید این دسته از رمز ارزها هستیم.

دقت کنید که با تکیه بر این استراتژی شما می توانید یک سرمایه گذاری فوق العاده جذاب برای خود رقم زده و در نهایت بعد از گذشت یکی دو سال حتی به استقلال مالی نیز برسید. سعی کردیم که در تدوین استراتژی شرایطی را در نظر بگیریم که هم امکان استفاده از پتانسیل بسیار بالای سوددهی توکن های ارزان قیمت برای شما وجود داشته باشد و هم امکان بهینه سازی حداکثر ریسک سرمایه گذاری بر روی توکن ها را نیز داشته باشید.

گام به گام با خرید ارزان ترین ارزهای دیجیتال جهان برای سرمایه گذاری

پلن معاملاتی که در ادامه برای خرید ارزان ترین ارز های دیجیتال به شما معرفی می کنیم به صورت گام به گام است و لازم است تا شما مرحله به مرحله این استراتژی را در معاملات خود پیاده کنید. دقت داشته باشید که نکاتی که در ادامه به عنوان این استراتژی معرفی می کنیم بیشتر از روی تجربه و سرمایه ‌گذاری‌های موفق ما در گذشته به دست آمده و استفاده از آنها برای شما نیز می‌تواند جذابیت های سرمایه گذاری های ما را به دنبال داشته باشد. خودمان نیز در حال حاضر از همین فرایند برای سرمایه گذاری بر روی ارزان ترین رمز ارزهای موجود در بازار استفاده می نماییم.

گام اول: فیلتر ها را اعمال کنید

اولین قدم برای سرمایه گذاری ایده آل بر روی رمز ارزهای ارزان قیمت موجود در بازار اعمال تمام فیلترها و نکاتی است که در بخش های قبلی به آنها اشاره کردیم. در واقع در قدم اول شما باید یک چک لیست تهیه کنید و تمام نکاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم را در این چک لیست قرار دهید. در نهایت با اعمال فیلتر های مختلف تنها رمز ارزهایی برای سرمایه گذاری انتخاب خواهند شد که تمام شرایط لازم قرار گرفته در این چک لیست را داشته باشند.

گام دوم: بهترین ها را انتخاب کنید

در قدم دوم از میان گزینه های انتخاب شده برای سرمایه گذاری بایستی بهترین ها را در نظر بگیرید. بهترین ها آنهایی هستند که بیشترین میزان پتانسیل سوددهی را در کنار کمترین ریسک ها را برای شما به وجود می آورند. همانطور که احتمالا می دانید پتانسیل سوددهی برای ارز های دیجیتال ارزان قیمت موجود در بازار با میزان ریسک سرمایه گذاری بر روی آنها نسبت معکوس نسبت به یکدیگر دارند و شما باید یک تعادل میان این دو ایجاد کنید.

گام سوم: حضور در صرافی های در دسترس را چک کنید

سومین قدم برای داشتن یک سرمایه گذاری مطمئن بر روی توکن های ارزان قیمت موجود در بازار بررسی شرایط خرید و فروش آنها در صرافی های در دسترس است. البته که شما در گام های قبلی وجود آنها را در لیست صرافی های معتبر موجود در بازار مورد بررسی قرار داده اید، اما فراموش نکنید که امکان استفاده از خدمات بسیاری از صرافی ها برای کاربران ایرانی وجود ندارد.

صرافی های مانند بایننس و کوین بیس اعتبار بسیار زیادی در بازار دارند اما امکان خرید و فروش رمز ارز ها را برای معامله گران ایرانی فراهم کرده و به دلیل تحریم ها در حال حاضر کاربران ایرانی اجازه خرید و فروش رمز ارزهای نیز شده در این صرافی‌ها را ندارند.

با توجه به این نکته که شما بایستی در این قدم بررسی کنید که آیا امکان خرید و فروش رمز ارز مورد نظر با توجه به پلتفرم های در دسترس برای شما وجود دارد یا خیر. چه امکان خرید و فروش رمز ارز ها در حساب صرافی داخلی و چه حساب انواع صرافی خارجی که امکان استفاده از خدمات آنها برای کاربران ایرانی وجود دارد شرایط خرید رمز ارز ها را برای شما فراهم خواهد کرد و حتماً باید این گزینه را در این روش سرمایه گذاری در نظر بگیرید.

گام چهارم: تحلیل تکنیکال

در قدم چهارم نوبت به تحلیل تکنیکال می رسد. البته هدف ما از معرفی تحلیل تکنیکال به عنوان چهارمین قدم برای سرمایه گذاری بر روی ارزان ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار این نیست که استراتژی های مختلف معاملاتی را بر روی آنها پیاده کنید بلکه هدف ما از این معرف این است که شما بتوانید قیمت های مناسب برای ورود به سرمایه ‌گذاری در آنها را انتخاب نمایید.

به عنوان مثال اگر قیمت یک ارز دیجیتال در روند کاهشی قرار دارد شما می توانید با انتخاب یک ناحیه حمایتی قدرتمند خرید خود را در این ناحیه انجام دهید. چنین رفتاری باعث میشود که از همان ابتدای ورود شما به رمز ارز مورد نظر با سود همراه باشد و این موضوع روی احساسات شما نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت و می‌تواند روی آینده سرمایه گذاری شما در بازار ارز دیجیتال نیز کاملا تاثیرگذار باشد.

گام پنجم: کارمزد معاملاتی را بررسی کنید، مخصوصاً برای صرافی های غیرمتمرکز

نکته بعدی بیشتر برای رمز ارزهایی صادق است که امکان خرید و فروش آنها در انواع صرافی متمرکز ارز دیجیتال وجود ندارد. وقتی شما مجبور به استفاده از خدمات صرافی غیر متمرکز ارز دیجیتال برای خرید یک رمز ارز می شوید احتمالاً باید خود را برای پرداخت کارمزد های قابل توجه آماده نمایید.

در برخی مواقع شرایط هستیم که کارمزد خرید یک ارز دیجیتال گمنام در خدمات صرافی غیرمتمرکز حدود ۳۰ درصد از حجم معامله شما اصلا این موضوع می تواند یک چالش بسیار بزرگ برای شما باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم که حتماً در این قدم به صورت دقیق کارمزد معاملاتی رمز ارز مورد نظر خود را در صرافی های در دسترس مشاهده کنید تا از این بابت چالشی پیش روی سرمایه گذاری شما قرار نگیرد.

گام ششم: خرید با حجم کم

ششمین مرحله از استراتژی معاملاتی اما برای خرید رمز ارز های ارزان قیمت موجود در بازار ورود با حجم کم است. شما می توانید در اولین قدم به دلیل اینکه معمولاً ریسک معامله در چنین رمز ارز های بسیار بالا است با حجم کم فرایند خرید خود را آغاز کنید تا در صورت مشاهده افت های قابل توجه ضرر های سنگینی پیش روی سرمایه گذاری شما قرار نگیرد. به عنوان مثال می توانید حداکثر میزان سرمایه در نظر گرفته شده برای یک ارز دیجیتال را به سه قسمت تقسیم کنید و قسمت اول را در اولین مرحله وارد بازار رمز ارز مورد نظر نمایید.

گام هفتم: افزایش پله‌ای حجم

در صورت افزایش قیمت رمز ارز مورد نظر بعد از اولین پله ورود حالا میتوانید کم کم حجم سرمایه های خود را افزایش دهید. البته همین حالا بسیاری از معامله‌گران هستند که با این دیدگاه مخالف اند و معتقدند که ورود با کل سرمایه در همان مرحله اول می تواند سود بیشتری را برای آنها به دنبال داشته باشد. اما قیافه اشخاص وقتی دیدنی است که قیمت رمز ارز مورد نظر بعد از خرید وارد روند نزولی شود.

تجربه ما ثابت می‌کند که خرید پله ای و افزایش حجم ورود به یک ارز دیجیتال به صورت پله ای در نهایت می تواند فرایند موفق تری را در یک سرمایه ‌گذاری برای کاربران رقم بزند و توصیه به استفاده از این روش به شما داریم

گام هشتم: خارج کردن اصل سرمایه از بازار

بعد از این که شاهد افزایش قابل توجه قیمت رمز ارز مورد نظر خود بودید و به سود خوبی رسیدید حتی اگر تمایل به حفظ سرمایه گذاری خود دارید بهتر است اصل سرمایه خود را از بازار خارج کنید. این مهم باعث می شود تا دیگر هیچ ریسکی متوجه اصل سرمایه شما در بازار نباشد و با خیا‌ل ‌راحت‌تری به فرآیند سرمایه گذاری خود ادامه دهید.

حتی می توانید از اصل سرمایه خود را بر روی سایر توکن های ارزان قیمت موجود در بازار و یا رمز ارزهای معتبر مانند ارز دیجیتال اتریوم و ارز دیجیتال بیت کوین قرار دهید و یک سرمایه گذاری مطمئن نیز با آن ایجاد کنید.

گام نهم: انتقال درصد قابل توجهی از سودها به ارزهای دیجیتال بهتر

در قبلی اشاره کردیم که شما می توانید سرمایه اولیه و اصلی خود را بعد از رسیدن به سود از رمز ارز مورد نظر خارج کرده و بر روی سایر ارزهای دیجیتال ارزان قیمت و یا رمز های معتبر موجود در بازار قرار دهید و از این طریق سرمایه گذاری خود را گسترش دهید. اما شما کم کم با افزایش میزان سود ها بایستی بخشی از سود های خود را نیز از بازار خارج کرده و آنها را نیز به روی سرمایه ‌گذاری‌های مطمئن تر انتقال دهید.

در این مرحله نیز شما می توانید سود به دست آمده از فرایند یک سرمایه ‌گذاری را به بخش های مختلف تقسیم کرده و بخشی از آن را در عرض های دیجیتال مطمئن قرار دهید و بخش دیگر را نیز بر روی رمز ارزهای با ریسک بالا ولی با پتانسیل سوددهی قابل توجه قرار دهید تا همچنان امکان رسیدن به سود های قابل توجه برای شما وجود داشته باشد.

گام دهم: بخش کمی از سرمایه ها را برای انفجار باقی بگذارید

در نهایت در آخرین قدم یک توصیه می کنیم که همه سرمایه های خود را از یک رمز ارز با پتانسیل سود دهی بالا بعد از رسیدن به صورت خارج نکنید و بخش کمی از سرمایه ها را برای انفجار های بزرگ ممکن در بازار ارز دیجیتال نگه دارید. گاهی اوقات شاهد هستیم که یک ارز دیجیتال با افزایش چند میلیون برابری در قیمت روبرو میشود. به همین دلیل اگر شما بخشی از سرمایه های خود را بر روی چنین راه های نگهداری امکان استفاده از این سودها را نیز خواهید داشت که یک سرمایه گذاری فوق العاده جذاب برای شما خواهد شد. البته با توجه به اینکه در مرحله های قبلی شما اصل سرمایه و بخش قابل توجهی از سود های خود را خارج کرده اید عملاً دیگر نگرانی از بابت از بین رفتن این بخش از سرمایه نیز نخواهید داشت و به همین دلیل با یک خیال راحت می توانید این مرحله را انجام دهید.

لیست ارزان ترین ارزهای دیجیتال

حالا نوبت به این رسیده که لیست ارزان ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار که پتانسیل سوددهی قابل توجهی دارند را به شما معرفی نماییم. در این لیست سعی کرده ایم تا هم رمز ارزهای با پتانسیل سود دهی بسیار بالا را انتخاب کنید و هم ارز دیجیتال هایی را معرفی کنیم که پتانسیل سوددهی کمتری دارند اما ریسک سرمایه ‌گذاری بر روی آن‌ها نیز خیلی بالا نیست.

دقت داشته باشید که هدف ما از معرفی رمز ارزها آن دسته از رمز ارز هایی هستند که با وجود قیمت کم پتانسیل سوددهی قابل توجهی داشته و معمولاً شناخته شده و مشهور نیستند. در سایر مقالات مشابه مانند معرفی ارزهای دیجیتال زیر یک دلار و یا بهترین ارزهای دیجیتال ارزان قیمت برای سرمایه گذاری گزینه های شناخته شده تر را برای سرمایه ‌گذاری به شما معرفی کردیم و در این مقاله بیشتر هدف شما معرفی رمز ارزهای است که خیلی شناخته شده نیست اما ممکن است پتانسیل سود دهی فوق العاده جذابی را برای معامله گران به دنبال داشته باشند.

حداقل مشخصات ارزان ترین توکن ها

در جدول زیر به صورت مختصر می‌توانید حداقل مشخصاتی را مشاهده کنید که برای خرید و انتخاب ارزان ترین توکن ها باید با آنها دقت داشته باشید و این موضوع مورد توجه ما نیز در معرفی لیست پایین قرار گرفته است. در نظر داشته باشید که معرفی ارزان ترین توکن ها برای خرید و سرمایه گذاری در دسته بندی های مختلفی در ادامه در دستور کار ما قرار گرفته که در هر دسته بندی مشخصات اولیه را به شما معرفی کردیم که اگر به دنبال یک انتخاب کاملا آگاهانه و بهینه هستید بتوانید بر اساس این دسته بندی ها گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

حداقل حجم معاملات ۱۰ میلیون دلار
حداقل ارزش بازار ۱۰۰ میلیون دلار
حداکثر سکه ها ۴۰۰ میلیون توکن
حداکثر قیمت ۱ دلار

Clover Finance (CLV)


قیمت فعلی ۰.۳۹
حداکثر قیمت تاریخ ۱.۸۹
ارزش بازار ۱۰۲ میلیارد
رتبه در بازار ۴۰۱
حجم معاملات ۱۵.۴ میلیون
تعداد سکه ها ۲۶۰.۹ میلیون
ویژگی ها اکوسیستم اتریوم

اکوسیستم بایننس اسمارت چین

اکوسیستم پولکادات

اکوسیستم فانتوم

صرافی ها بایننس

کوکوین

هوبی

کوینکس

کوین بیس

تراست والت توکن – Trust Wallet Token (TWT)


قیمت فعلی ۰.۶
حداکثر قیمت تاریخ ۱.۵۱
ارزش بازار ۲۱۵ میلیون
رتبه در بازار ۲۵۹
حجم معاملات ۱۰.۶ میلیون
تعداد سکه ها ۳۴۷ میلیون
ویژگی ها اکوسیستم بایننس اسمارت چین

اکوسیستم پلیگان

صرافی ها بایننس

کوکوین

پنکیک سوآپ

Bakery Token (BAKE)


قیمت فعلی ۰.۷۳
حداکثر قیمت تاریخ ۸.۱۱
ارزش بازار ۱۴۲ میلیون
رتبه در بازار ۳۲۸
حجم معاملات ۲۸.۷ میلیون
تعداد سکه ها ۱۹۳.۵ میلیون
ویژگی ها حوزه NFT

دیفای

گیمینگ

اکوسیستم بایننس اسمارت چین

DEX

صرافی ها بایننس

بیت هام

کیپ نتورک – Keep Network (KEEP)


قیمت فعلی ۰.۶۸
حداکثر قیمت تاریخ ۲.۲
ارزش بازار ۴۳۳ میلیون
رتبه در بازار ۱۴۱
حجم معاملات ۱۷۲ میلیون
تعداد سکه ها ۶۳۱ میلیون
ویژگی ها دیفای
صرافی ها بایننس

کوکوین

کراکن

یونی سوآپ

کوینکس

کرومیا – Chromia (CHR)


قیمت فعلی ۰.۶۴
حداکثر قیمت تاریخ ۱.۴
ارزش بازار ۳۶۶ میلیون
رتبه در بازار ۱۵۷
حجم معاملات ۹۰ میلیون
تعداد سکه ها ۵۶۷.۳۶ میلیون
ویژگی ها NFT

دیفای

گیمینگ

متاورس

اتریوم اکوسیستم

بایننس اسمارت چین اکوسیستم

صرافی ها بایننس

کوکوین

هوبی

FTX

پنکیک سوآپ

کوینکس

ریکوئست – Request (REQ)


قیمت فعلی ۰.۲۹۵
حداکثر قیمت تاریخ ۰.۹۸
ارزش بازار ۲۹۴ میلیون
رتبه در بازار ۱۸۳
حجم معاملات ۷۷ میلیون
تعداد سکه ها ۹۹۹ میلیون
ویژگی ها دیفای

وب ۳

پرداخت

قرارداد هوشمند

متاورس

DApp

صرافی ها بایننس

کوکوین

کوین بیس

یونی سوآپ

هوبی

کوینکس

آنتولوژی – Ontology (ONT)


قیمت فعلی ۰.۵۸
حداکثر قیمت تاریخ ۱۰.۰۷
ارزش بازار ۵۱۰ میلیون
رتبه در بازار ۱۳۱
حجم معاملات ۷۲ میلیون
تعداد سکه ها ۸۷۵ میلیون
ویژگی ها متاورس

وب ۳

پولکادات اکوسیستم

بایننس اسمارت چین اکوسیستم

اتریوم اکوسیستم

فانتوم اکوسیستم

صرافی ها بایننس

کوکوین

بیت هام

کوینکس

فت – Fetch.ai (FET)


قیمت فعلی ۰.۳۹
حداکثر قیمت تاریخ ۰.۹۴
ارزش بازار ۲۹۴ میلیون
رتبه در بازار ۱۸۲
حجم معاملات ۳۲ میلیون
تعداد سکه ها ۷۴۶ میلیون
ویژگی ها NFT

وب ۳

کازماس اکوسیستم

صرافی ها بایننس

کوکوین

کوین بیس

جمینی

کوینکس

یونی سوآپ

فلامینگو – Flamingo (FLM)


قیمت فعلی ۰.۲۷
حداکثر قیمت تاریخ ۱.۱
ارزش بازار ۸۶ میلیون
رتبه در بازار ۴۴۲
حجم معاملات ۹.۹ میلیون
تعداد سکه ها ۳۱۲ میلیون
ویژگی ها دیفای

دائو

صرافی ها بایننس

هات بیت

SingularityDAO (SDAO)


قیمت فعلی ۱.۱۱
حداکثر قیمت تاریخ ۶.۱
ارزش بازار ۳۲ میلیون
رتبه در بازار ۶۷۹
حجم معاملات ۲.۳ میلیون
تعداد سکه ها ۲۹ میلیون
ویژگی ها دیفای

دائو

DApp

صرافی ها کوکوین

یونی سوآپ

پنکیک سوآپ

دریپ – Drep (DREP)


قیمت فعلی ۰.۷۸
حداکثر قیمت تاریخ ۳.۳
ارزش بازار ۳۱ میلیون
رتبه در بازار ۶۹۳
حجم معاملات ۶.۳ میلیون
تعداد سکه ها ۳۹ میلیون
ویژگی ها دیفای

اوراکل

قراردادهای هوشمند

بایننس اسمارت چین اکوسیستم

صرافی ها بایننس

هات بیت

رتبه های بالای ۱۰۰ تایی ها


ارز دیجیتال قیمت حجم معاملات تعداد سکه در گردش توضیحات
PEOPLE ۰.۰۸۲ ۲۸۴ میلیون ۵.۰۶ میلیارد
WINK ۰.۰۰۰۳۵ ۲۶۷ میلیون ۹۶۱.۷ میلیارد اوراکل، ترون اکوسیستم
NFT ۰.۰۰۰۰۰۲ ۱۹۳ میلیون ۹۹۹ هزار میلیارد NFT، ترون اکوسیستم
NU ۰.۵۷ ۱۳۱ میلیون ۷۰۳ میلیون وب ۳
JST ۰.۰۵۵ ۱۲۲.۸ میلیون ۷.۰۳ میلیارد دیفای

ارزان ترین ارز دیجیتال جهان با بیشترین ارزش بازار

در این بخش از مقاله با شما همراه هستیم تا ارزان ترین ارزهای دیجیتال جهان را با بیشترین ارزش بازار برای شما معرفی کنیم. با توجه به اینکه با در نظر گرفتن شرایط مختلف ممکن است این لیست با تغییرات زیادی همراه شود، برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب که تنها در آن ارزش بازار در نظر گرفته شده باشد و سایر عوامل بی تأثیر باقی بمانند، تنها به معرفی رمز ارزهایی خواهیم پرداخت که در حال حاضر در جمع ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر جهان قرار دارند.

قرار گرفتن در لیست ۱۰۰ ارز اول خود به خود نشان از قدرت این رمز ارزها و ویژگی های عالی آنها دارد. از این گذشته ارزش بازار بالای آنها را می رساند. البته دقت کنید که رده بندی آنها بر اساس کمترین قیمت بوده و ممکن است رتبه بندی آنها به ترتیب نباشد.

بیت تورنت – BitTorrent (New) (BTT)


قیمت فعلی ۰.۰۰۰۰۰۲۲
حداکثر قیمت تاریخ ۰.۰۰۰۰۰۳
ارزش بازار ۲ میلیارد
رتبه در بازار ۵۷
حجم معاملات ۳۱.۸ میلیون
تعداد سکه ها ۹۹۰۰۰۰ میلیارد
ویژگی ها وب ۳

اکوسیستم ترون

اکوسیستم بایننس اسمارت چین

صرافی ها بایننس

کوکوین

یونی سوآپ

لیت هام

پنکیک سوآپ

کوینکس

احتمالا با ارز دیجیتال بیت تورنت آشنا هستید. این رمز ارز را نیز می‌توان در لیست ارزهای دیجیتال ارزان جهان قرار داد که در حال حاضر رتبه خوبی هم دارد. هر چند تعداد بسیار بالای سکه های آن مانع از رسیدن قیمت این ارز به اعداد بالا شده اما با این حال می‌توان آن را یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری هم از نظر کاربردها و ویژگی ها و هم از نظر قیمت در نظر گرفت.

تعداد زیاد سکه های این رمز ارز باعث شده تا سرعت رشد آن بسیار کند شود. از این رو خیلی نباید امیدوار باشید که قیمت آن به اعداد قابل توجهی برسد. اما با این حال امکان دریافت سود قابل توجه در بازه های زمانی میان مدت از آن وجود خواهد داشت. دقت کنید که قرار دادن نام بیت تورنت به عنوان یک رمز ارز با پتانسیل رشد انفجاری خیلی منطقی به نظر نمی رسد.

شیبا اینو – Shiba Inu (SHIB)


قیمت فعلی ۰.۰۰۰۰۳
حداکثر قیمت تاریخ ۰.۰۰۰۰۸
ارزش بازار ۱۷ میلیارد
رتبه در بازار ۱۳
حجم معاملات ۳ میلیارد
تعداد سکه ها ۵۴۹۰۰۰ میلیارد
ویژگی ها میم کوین
صرافی ها بایننس

کوین بیس

کوکوین

هوبی

FTX

کراکن

یونی سوآپ

جمینی

کوینکس

درباره ارز دیجیتال شیبا اینو زیاد صحبت شده است و احتمالا شما نیز با ویژگی ها و شرایط آن آشنا هستید. شاید اگر اطلاعات قیمتی و فاندامنتالی اولیه این رمز ارز را بررسی کنیم، گویا یکی از بهترین و پر کاربرد ترین رمز ارزهای جهان را بررسی نموده ایم اما در حقیقت در پلتفرم آن هیچ چیز به درد بخوری تا به امروز وجود نداشته است. شاید اما در آینده شرایط برای آن عوض شود.

شیبا اینو تنها به دلیل حمایت های برخی از افراد ثروتمند و تبلیغات در شبکه های اجتماعی به این شرایط رسیده و خیلی رمز ارز معتبری از این نظر نیست. با این حال بسیاری از تریدرها با نوسان گیری از آن اقدام به دریافت سودهای قابل توجهی می نمایند.

ای کش – eCash (XEC)


قیمت فعلی ۰.۰۰۰۰۹۴
حداکثر قیمت تاریخ ۰.۰۰۰۳۶
ارزش بازار ۱.۸ میلیارد
رتبه در بازار ۵۹
حجم معاملات ۵۳ میلیون
تعداد سکه ها ۱۸۹۷۴ میلیارد
ویژگی ها کوین
صرافی ها بایننس

بیت هام

هوبی

کوکوین

کوینکس

ای کش نیز یکی دیگر از ارزهای دیجیتال ارزان موجود در بازار است که شرایط ایده آل نه اما مناسبی دارد. این رمز ارز که دارای شبکه بلاک چین اختصاصی است، در حال حاضر با قیمت بسیار پایین در حال معامله است. اما با این حال برای نوسان گیری می‌توان روی آن حساب کرد. در بلند مدت کاربران می‌توانند گزینه‌های بهتری نسبت به ای کش نیز پیدا کنند.

هولو – Holo (HOT)


قیمت فعلی ۰.۰۰۵
حداکثر قیمت تاریخ ۰.۰۲۸
ارزش بازار ۹۸۱ میلیون
رتبه در بازار ۸۸
حجم معاملات ۱۱۴ میلیون
تعداد سکه ها ۱۷۳ میلیارد
ویژگی ها پلتفرم اتریوم
صرافی ها بایننس

بای بیت

یونی سوآپ

کریپتو دات کام

کوینکس

هولو نیز یکی دیگر از ارزهای دیجیتال ارزان قیمت موجود در بازار است که البته از نظر قابلیت ها و کاربردها نسبت به گزینه‌های قبلی در وضعیت خوبی قرار نگرفته و سرمایه گذاری بر روی آن ریسک به مراتب بالاتری خواهد داشت. با این حال این رمز ارز نیز قیمت بسیار پایینی داشته و افزایش قیمت آن تا ۱ دلار می‌تواند سود بسیار مناسبی را برای کاربران به دنبال داشته باشد.

AMP (AMP)


قیمت فعلی ۰.۰۳
حداکثر قیمت تاریخ ۰.۱۰۹
ارزش بازار ۱.۳ میلیارد
رتبه در بازار ۷۸
حجم معاملات ۱۸ میلیون
تعداد سکه ها ۴۲ میلیارد
ویژگی ها پلتفرم اتریوم
صرافی ها کوین بیس

بایننس

جمینی

کوکوین

یونی سوآپ

بای بیت

کوینکس

ارز دیجیتال AMP با وجود قیمت پایین اما کاربردها و اهداف خیلی قابل توجهی نداشته و از این رو تعداد سرمایه گذاران زیادی هم از آن استفاده نمی‌کنند. این رمز ارز را می‌توانید در معتبرترین صرافی ها در اختیار داشته باشید. از این گذشته امکان انجام معاملات بر روی آن بر اساس ارزهای پایه مختلف نیز وجود دارد. حجم مناسب معاملات نیز یکی دیگر از مزیت هایی است که باعث شده تا این رمز ارز را نیز در لیست ارزان ترین ارزهای دیجیتال جهان معرفی نماییم.

وی چین – VeChain (VET)


قیمت فعلی ۰.۰۶۴
حداکثر قیمت تاریخ ۰.۲۵
ارزش بازار ۴.۱ میلیارد
رتبه در بازار ۳۸
حجم معاملات ۲۵۲ میلیون
تعداد سکه ها ۶۴ میلیارد
ویژگی ها کوین

قراردادهای هوشمند

صرافی ها بایننس

کوکوین

هوبی

بیت هام

کریپتو دات کام

کوینکس

هم‌چنین ارز دیجیتال وی چین نیز یکی دیگر از رمز ارزهای ارزان بازار است. این رمز ارز البته نسبت به یکی دو مورد قبلی شرایط بهتری داشته و سرمایه گذاری با آن با ریسک کمتری خواهد بود. کاربردها و اهداف بسیار مختلفی هم برای آن تعریف شده که باعث می‌شود تا آن را نیز به عنوان یک رمز ارز با پتانسیل رشد بالا تعریف نماییم.

ارزهای دیجیتال با قیمت کمتر از ۱ دلار در جمع ۱۰۰ تایی ها

در لیست زیر نیز می‌توانید ارزهای دیجیتالی را مشاهده کنید که با وجود قرار گرفتن آنها در لیست ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر جهان، قیمت آنها هنوز به ۱ دلار نرسیده است. دقت کنید که این لیست ادامه ارزهای دیجیتالی است که در بند قبلی به معرفی آنها پرداختیم.

نماد قیمت رتبه ارزش بازار حجم معاملات تعداد سکه در گردش
XDC ۰.۰۶ ۹۶ ۸۰۱,۳۳۷,۹۲۶ ۱۰,۵۶۸,۶۸۸ ۱۲,۳۰۵,۰۱۲,۶۹۹
TRON ۰.۰۶ ۲۶ ۶,۹۶۵,۸۴۳,۷۷۲ ۹۳۵,۴۴۵,۶۰۸ ۱۰۱,۷۹۳,۶۲۸,۹۴۹
RVN ۰.۰۷ ۹۷ ۷۷۹,۹۰۱,۱۵۷ ۳۶,۶۴۵,۰۵۵ ۱۰,۴۷۳,۲۹۰,۰۰۰
IOTX ۰.۱ ۸۷ ۹۹۲,۹۸۲,۷۵۷ ۲۳۴,۹۸۵,۹۷۴ ۹,۵۴۰,۷۷۹,۳۲۴
XEM ۰.۱ ۸۵ ۱,۰۴۸,۳۶۱,۴۰۴ ۳۶,۳۷۶,۰۶۶ ۸,۹۹۹,۹۹۹,۹۹۹
DOGE ۰.۱۵ ۱۲ ۲۰,۷۸۷,۳۲۷,۸۵۴ ۸۵۱,۲۱۹,۷۶۵ ۱۳۲,۶۷۰,۷۶۴,۳۰۰
XYM ۰.۱۸ ۸۶ ۱,۰۱۶,۱۷۰,۷۹۵ ۱۵,۰۱۶,۱۱۱ ۵,۵۸۲,۴۶۰,۰۰۵
TFUEL ۰.۲ ۸۴ ۱,۰۷۹,۰۹۶,۸۳۸ ۳۴,۴۲۷,۳۸۹ ۵,۳۰۱,۲۱۴,۴۰۰
ONE ۰.۲۱ ۵۰ ۲,۴۹۳,۵۰۶,۱۵۱ ۱۳۹,۲۹۶,۸۷۹ ۱۱,۶۹۶,۴۱۵,۵۴۹
CHZ ۰.۲ ۷۶ ۱,۳۲۳,۱۸۶,۹۱۳ ۱۶۸,۴۶۳,۲۶۶ ۵,۹۷۵,۰۶۸,۰۳۵
XLM ۰.۲۳ ۳۱ ۵,۹۲۰,۵۲۰,۹۵۶ ۴۷۷,۹۹۵,۲۴۱ ۲۴,۸۹۱,۶۷۱,۴۵۳
HBAR ۰.۲۵ ۳۶ ۴,۵۳۱,۲۱۸,۷۱۵ ۸۴,۵۲۰,۶۲۰ ۱۸,۰۹۲,۷۹۲,۴۲۱
GALA ۰.۳۶ ۴۹ ۲,۵۲۸,۵۰۵,۵۶۷ ۱,۶۸۴,۷۰۸,۵۸۲ ۶,۹۷۷,۲۰۵,۴۳۶
ROSE ۰.۳۷ ۷۷ ۱,۳۰۶,۱۹۶,۹۸۶ ۱۵۷,۲۴۱,۵۳۵ ۳,۴۹۳,۰۱۴,۳۰۶
GRT ۰.۴۶ ۵۳ ۲,۱۹۹,۶۰۳,۷۱۱ ۱۱۲,۷۹۵,۷۲۳ ۴,۷۱۵,۷۳۵,۲۰۰
CRO ۰.۴۹ ۱۶ ۱۲,۳۸۷,۶۵۶,۴۶۶ ۱۹۴,۰۳۳,۶۸۰ ۲۵,۲۶۳,۰۱۳,۶۹۲
XRP ۰.۸۵ ۶ ۴۰,۷۶۸,۰۵۹,۲۱۰ ۴,۶۸۷,۷۵۹,۰۴۵ ۴۷,۸۳۲,۴۶۱,۶۷۸
BAT ۰.۹۲ ۷۴ ۱,۳۸۴,۸۹۲,۲۴۵ ۱۳۰,۶۴۸,۹۴۰ ۱,۴۹۴,۸۴۰,۴۴۵

۵ مورد ارزان ترین ارز دیجیتال جهان با کمترین تعداد سکه ها

تعداد سکه های در گردش و تعداد کل سکه ها نیز از جمله اطلاعات فاندامنتالی بسیار مهم برای ارزیابی و بررسی رمز ارزها برای سرمایه گذاری است. با توجه به اهمیت بسیار بالای این فاکتور در این بخش از مقاله به دنبال معرفی بهترین ارزهای دیجیتال ارزان جهان با تعداد سکه های محدود به شما هستیم.

در بخش اول این بخش ۵ مورد از ارزهای دیجیتال ارزان را با شرایط حدودی مناسب به شما معرفی می کنیم که حتی ممکن است بتوانید روی آنها برای سرمایه گذاری نیز حساب کنید. در این موارد صرافی ها و اطلاعات فاندامنتالی مختلف را مشاهده کرده و در معرفی آنها حداقل های زیر در نظر گرفته شده است:

حداقل حجم معاملات ۱۰ میلیون
حداقل ارزش بازار ۱۰۰ میلیون
حداکثر سکه ها ۱۵۰ میلیون

هم‌چنین دقت داشته باشید که این لیست به ترتیب از قیمت پایین به بالا رده بندی شده و ارزش بازار رمز ارزها تاثیری در این رده بندی نداشته است. سپس در انتها نیز برخی از ارزهای دیجیتال ارزان قیمت با تعداد سکه های مشخص در محدوده‌های مختلف اما بدون هیچ محدودیت دیگر از قبیل حجم معاملات و ارزش بازار را به شما معرفی خواهیم کرد تا شناخت شما نسبت به بازار باز هم بهتر و بیشتر شود. دسته دوم از رمز ارزهای معرفی شده اصلاً شرایط سرمایه گذاری نداشته و فقط برای درک هر چه بهتر بازار معرفی می شوند.

Mirror Protocol (MIR)


قیمت فعلی ۱.۳۰
حداکثر قیمت تاریخ ۱۲.۴۶
ارزش بازار ۱۰۱ میلیون
رتبه در بازار ۴۰۳
حجم معاملات ۱۳.۸ میلیون
تعداد سکه ها ۷۷,۷۴۲,۶۷۹
ویژگی ها اکوسیستم کازماس

اکوسیستم ترا

دیفای

صرافی ها بایننس

کوین بیس

کوکوین

یونی سوآپ

هوبی

جمینی

بیت هام

کراکن

یکی از گزینه‌های موجود در لیست ارزان ترین ارزهای دیجیتال در حال رشد رمز ارز میرر پروتکل است. همان طور که ملاحظه می کنید این رمز ارز در لیست بهترین صرافی های جهان قرار گرفته و شرایط مناسبی از این نظر دارد. هم‌چنین ویژگی های تعریف شده برای آن نیز نشان از این موضوع خواهد داشت که در آینده باید بیشتر درباره آن بشنویم.

همان طور که ملاحظه می کنید این رمز ارز قبلا به قیمت ۱۲.۴۶ دلار رسیده است. قیمتی که ارزش بازار آن در این قیمت معادل با ۱ میلیارد دلار است. بنابراین پر واضح است که رسیدن دوباره آن به این قیمت خیلی دور از انتظار نخواهد بود. در سال ۲۰۲۲ ممکن است میرر پروتکل را دوباره در قیمت های بالای ۱۰ دلاری مشاهده کنیم.

MX TOKEN (MX)


قیمت فعلی ۱.۷
حداکثر قیمت تاریخ ۳.۶
ارزش بازار ۱۷۰ میلیون
رتبه در بازار ۳۰۱
حجم معاملات ۱۰.۳ میلیون
تعداد سکه ها ۱۰۰ میلیون
ویژگی ها توکن صرافی MX
صرافی ها هوبی

بای بیت

یکی دیگر از مواردی که در لیست ارزهای دیجیتال ارزان باید به معرفی آن بپردازیم، MX Token است. این رمز ارز توکن بومی صرافی به همین نام است که البته هنوز فاصله زیادی تا تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال خوب دارد. در آینده لیست شدن آن در صرافی های معتبر مانند بایننس و ارائه خدمات بهتر به کاربران می‌تواند این رمز ارز را تبدیل به یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری کند.

Metal (MTL)


قیمت فعلی ۱.۸۲
حداکثر قیمت تاریخ ۱۳.۶
ارزش بازار ۱۲۱.۴ میلیون
رتبه در بازار ۳۵۸
حجم معاملات ۴۵ میلیون
تعداد سکه ها ۶۶,۵۸۸,۸۸۸
ویژگی ها شبکه اتریوم

برای پرداخت ها

صرافی ها بایننس

کوکوین

هوبی

FTX

کوینکس

همچنین متال را نیز می‌توان در لیست ارزان ترین ارزهای دیجیتال جهان معرفی کرد که تعداد سکه های کمی دارد. این رمز ارز نیز در بهترین صرافی ها لیست شده  و از این رو شرایط خوبی برای معاملات آن وجود دارد. در حال حاضر ریسک سرمایه گذاری بر روی آن بالا است اما به زودی می‌تواند تبدیل به یک ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری شود.

Aavegotchi (GHST)


قیمت فعلی ۲.۰۶
حداکثر قیمت تاریخ ۲.۸۸
ارزش بازار ۱۳۰ میلیون
رتبه در بازار ۳۴۵
حجم معاملات ۲۴.۸ میلیون
تعداد سکه ها ۶۳,۲۵۹,۲۲۸
ویژگی ها حوزه NFT

گیمینگ

دائو

متاورس

اکوسیستم پلیگان

صرافی ها بایننس

کوکوین

کراکن

یونی سوآپ

کوینکس

کریپتو دات کام

این ارز دیجیتال را نیز می‌توان در لیست توکن های ارزان بازار رمز ارزها قرار داد. ملاحظه می کنید که ویژگی های بسیار مناسبی نیز داشته که آن را تبدیل به یک گزینه برای قرار دادن در واچ لیست برای سرمایه گذاری می نماید. این رمز ارز در صرافی های معتبر  در دسترس بوده و کاربران ایرانی نیز می‌توانند برای خرید آن اقدام نمایند. دقت کنید که در صورتی که ارزش بازار آن تنها به ۱ میلیارد دلار برسد، قیمت آن باید به حدود ۱۵ دلار افزایش یابد.

iExec RLC (RLC)


قیمت فعلی ۲.۲۱
حداکثر قیمت تاریخ ۱۱.۶۵
ارزش بازار ۱۷۷ میلیون
رتبه در بازار ۲۹۲
حجم معاملات ۱۱.۲ میلیون
تعداد سکه ها ۸۰,۰۷۰,۷۹۳
ویژگی ها دیفای

اوراکل

وب ۳

پلتفرم پولکادات

صرافی ها بایننس

کوکوین

بیت هام

کوین بیس

یونی سوآپ

هوبی

کوینکس

پر واضح است که RLC نیز می‌تواند یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری حداقل برای کوتاه مدت باشد. البته برای خرید این رمز ارز حتماً باید از یک سیستم مدیریت سرمایه خوب استفاده کنید. اضافه شدن آن در صرافی های مختلف باعث شده تا امکان خرید و فروش راحت‌تر آن وجود داشته باشد. از این رو تعریف شدن آن در پروژه های مختلف نیز شرایط مناسبی را برای آن رقم زده است.

  • ارزان ترین ارز دیجیتال جهان با تعداد سکه کمتر از ۲۵ میلیون

Rai Reflex Index (RAI)


قیمت فعلی ۳.۰۴
ارزش بازار ۷۰.۷ میلیون
رتبه در بازار ۴۸۳
حجم معاملات ۵.۸ میلیون
تعداد سکه ها ۲۳,۲۷۰,۵۸۶

در صورتی که ارزش بازار این رمز ارز به ۱ میلیارد دلار برسد، قیمت آن حدود ۴۳ دلار خواهد رسید. البته نه اینکه امکان رسیدن آن به ارزش بازار ۱ میلیارد دلار را کاملا محتمل بدانیم خیر. اما معمولا رمز ارزهایی که تعداد توکن های کمی برای آنها تعریف شده پتانسیل رسیدن به قیمت های بسیار بالا را دارند. از این رو است که سرمایه گذاری معمولا با دید متفاوتی به آن ها می نگرند. قرار دادن تعدادی از این رمز ارزها در لیست رمز ارزهای مورد نظر برای سرمایه گذاری میان مدت می تواند شرایط خوبی را برای شما رقم بزند. اما به شدت توصیه می کنیم که بخش کمی از سرمایه ها  را روی این دسته از رمز ارزها قرار دهید تا ریسک خیلی بالایی متوجه سرمایه گذاری شما نشود.

  • ارزان ترین ارز دیجیتال جهان با تعداد سکه بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون

۱irstcoin


قیمت فعلی ۰.۱۴۰۳
ارزش بازار ۵.۵ میلیون
رتبه در بازار ۱۲۱۳
حجم معاملات ۱۲,۲۲۸
تعداد سکه ها ۳۹,۷۷۵,۱۲۱

در صورتی که ارزش بازار این رمز ارز به ۱ میلیارد دلار برسد، قیمت آن حدود ۲۵ دلار معادل ۱۷۸ برابر کنونی خواهد رسید. البته ممکن است با نزول هر چه بیشتر قیمت بیت کوین و بازار ارز دیجیتال شاهد نزول های بیشتر در قیمت این دسته از رمز ارزها نیز باشیم که در آن صورت ارزش سرمایه گذاری بیشتری نیز خواهند داشت. بنابراین اگر در زمان مطالعه شما قیمت تمام رمز ارزهای معرفی شده بسیار کمتر از این مقدار است، می توانید با ریسک کمتر و پتانسیل سود بیشتری وارد آنها شوید. البته همچنان و در هر شرایطی دقت به استراتژی سرمایه گذاری روی این رمز ارزها را فراموش نکنید.

Refinable


قیمت فعلی ۰.۱۴
ارزش بازار ۶ میلیون
رتبه در بازار ۱۱۹۹
حجم معاملات ۸۴۱,۰۰۰
تعداد سکه ها ۴۱,۰۵۹,۸۳۳

در صورتی که ارزش بازار این رمز ارز به ۱ میلیارد دلار برسد، قیمت آن حدود ۲۴ دلار خواهد رسید. بسیاری از این دسته از رمز ارزها به مرور زمان از بین خواهند رفت. بنابراین شما با انتخاب تعداد بالایی از آنها می تواند ریسک سرمایه گذاری حداقلی برای خود رقم بزنید. زیرا حتی اگر یکی از این رمز ارزها به شرایط آرمانی مد نظر برسد، علاوه بر اینکه تمام ضررهای به وجود آمده در سرمایه گذاری روی سایر رمز ارزها از بین خواهد رفت، بلکه سودهای هنگفتی در اختیار کاربر قرار می گیرد. از این رو تقسیم سرمایه روی توکن های مختلف در این فرایند اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند.

  • ارزان ترین ارز دیجیتال جهان با تعداد سکه بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون

Grin


قیمت فعلی ۰.۱۸
ارزش بازار ۱۸ میلیون
رتبه در بازار ۸۴۰
حجم معاملات ۲,۰۰۰,۰۰۰
تعداد سکه ها ۹۶,۴۳۹,۹۸۰

در صورتی که ارزش بازار این رمز ارز به ۱ میلیارد دلار برسد، قیمت آن حدود ۱۰ دلار خواهد رسید. ارز های دیجیتال با تعداد محدود همیشه جذابیت خاص خود را دارند. از این رو قرار دادن این سته از رمز ارزها در لیست سرمایه گذاری همیشه جای امیدواری باقی می گذارد. زیرا حتی با یک چرخش بازار و وارد شدن کلیت بازار ارز دیجیتال به روند صعودی شاهد رشدهای انفجاری در آنها خواهیم بود که می تواند سود قابل ملاحظه ای را برای معامله گر رقم بزند.

  • ارزان ترین ارز دیجیتال جهان با تعداد سکه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون

Levolution (LEVL)


قیمت فعلی ۰.۱۴
ارزش بازار ۱۱ میلیون
رتبه در بازار ۹۷۸
حجم معاملات ۶۹,۱۶۳
تعداد سکه ها ۱۲۹,۶۷۸,۸۶۴

در صورتی که ارزش بازار این رمز ارز به ۱ میلیارد دلار برسد، قیمت آن حدود ۷ دلار خواهد رسید. احتمالا نام این ارز دیجیتال و بسیاری دیگر از رمزارزهای ارزان قیمت معرفی شده را نشنیده اید. این موضوع کاملا طبیعی است. اما توصیه می کنیم که حتما با دقت بالا برای سرمایه گذاری روی آنها اقدام کنید.

  • ارزان ترین ارز دیجیتال جهان با تعداد سکه بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون

Sentinel Protocol (UPP)


قیمت فعلی ۰.۱۳
ارزش بازار ۶۰ میلیون
رتبه در بازار ۵۲۵
حجم معاملات ۳.۱ میلیون
تعداد سکه ها ۴۵۹,۸۳۴,۸۰۱

در صورتی که ارزش بازار این رمز ارز به ۱ میلیارد دلار برسد، قیمت آن حدود ۲.۱۷ دلار خواهد رسید.


ارزان ترین ارزهای دیجیتال کدامند


اما ارزن ترین ارزهای دیجیتال جهان کدامند و چه قیمتی دارند؟ در انتها نیز ارزان ترین ارز دیجیتال جهان را به شما معرفی می کنیم. در انتخاب این سه مورد هیچ محدودیتی قرار نداده و تنها به قیمت آنها دقت کرده ایم. در نظر داشته باشید که معرفی این رمز ارزها تنها برای شناخت هر چه بهتر بازار ارز دیجیتال و شرایط توسعه رمز ارزها برای شما است  و به هیچ وجه توصیه ای برای سرمایه گذاری روی آنها نیست. حتی از معرفی صرافی ها و شرایط خرید این رمز ارزها نیز خودداری کرده ایم تا مبادا در این باره وسوسه شوید.

Redpanda Earth


قیمت فعلی ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۶۶
ارزش بازار ۲,۶۲۹,۷۶۹
رتبه در بازار ۱۴۴۱
حجم معاملات ۲۳۰,۱۴۹
تعداد سکه ها خارج از قدرت شمارش اعداد نویسنده
فاصله تا ۱ دلار ۱۵۱ میلیارد برابر

اگر ۱ دلار از این ارز دیجیتال بخرید و قیمت آن به ۱ دلار برسد، ارزش دارایی های شما ۱۵۱ میلیارد دلار خواهد شد. خخخخ این رمز ارز را می‌توان ارزان ترین ارز دیجیتال جهان نامید. البته نه برای همیشه!

Shiryo-Inu


قیمت فعلی ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۲۷
ارزش بازار ۲۷,۳۵۷,۶۴۳
رتبه در بازار ۷۰۶
حجم معاملات ۵۹۱,۳۳۹
تعداد سکه ها خارج از قدرت شمارش اعداد نویسنده
فاصله تا ۱ دلار ۳۷ میلیارد برابر

اگر ۱ دلار از این ارز دیجیتال بخرید و قیمت آن به ۱ دلار برسد، ارزش سرمایه شما به ۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید. این رمز ارز نیز فاصله زیادی با ارزان ترین ارز دیجیتال جهان ندارد. سرمایه گذاری جالبی به نظر می رسد نه؟ اما احتمال رسیدن به این اعداد و ارقام برای چنین رمز ارزهایی بسیار دور از دسترس است. احتمالا باید ۱ سال نوری منتظر بمانید تا قیمت این ارز دیجیتال به ۱ دلار برسد.

Spore


قیمت فعلی ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۸۵
ارزش بازار ۳,۰۸۹,۹۹۳
رتبه در بازار ۱۳۹۴
حجم معاملات ۱۰,۵۰۶
تعداد سکه ها خارج از قدرت شمارش اعداد نویسنده
فاصله تا ۱ دلار ۱۲ میلیارد برابر

اگر ۱ میلیون تومان روی Spore سرمایه گذاری کنید و قیمت آن به ۱ دلار برسد، ارزش دارایی شما به ۴۴۴ میلیارد دلار خواهد رسید. بودجه یک سال دولت ایران در سال ۱۴۰۱ یک دهم این عدد است. این رمز ارز نیز در گروه ارزان ترین ارزهای جهان قرار می گیرد.

تصورات اشتباه درباره ارزان ترین ارزهای دیجیتالی

ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بخش جذاب مقاله ما یعنی معرفی ارزان ترین ارز های دیجیتالی به پایان رسید و اکنون شما رمز ارز هایی را می شناسید که سرمایه ‌گذاری بر روی آنها می‌تواند پتانسیل سود دهی بسیار زیاد و قابل توجهی را برای شما ایجاد کند. اما هنوز مقاله ما به اتمام نرسیده است. بسیاری از کاربران هستند که هرچند از پتانسیل سوددهی ارزان ترین توکن های موجود در بازار آگاه هستند اما فرایند اشتباهی را برای انتخاب این توکن ها در نظر می گیرد و همین موضوع باعث از بین رفتن سرمایه های آنها می شود.

تصورات بسیار اشتباهی درباره ارزان ترین ارز دیجیتال بازار و فرایند سرمایه گذاری بر روی آنها وجود دارد که متاسفانه بسیاری از کاربران درگیر همین تصورات شده و به همین دلیل با انتخاب های اشتباه یک سرمایه گذاری با ریسک بالا برای خود رقم میزنند. همانطور که در بالا اشاره کردیم ممکن است رمز ارزهای مانند ارز دیجیتال بیت کوین و یا ارز دیجیتال اتریوم با ریسک بسیار کمی که دارند سود چند ده درصدی را در چند آینده برای سرمایه گذاران خود به وجود آورد. حالا که شما قرار نیست بخشی از سرمایه های خود را بر روی این دسته از رمز ارزها قرار دهید پس باید حتماً انتخاب عالی داشته باشید تا چالشی از این بابت متوجه سرمایه گذاری شما نشود. در ادامه تصورات اشتباه مرتبط با ارزان ترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری را مرور می کنیم.

قیمت آنها حداقل به ۱ دلار می رسد

اولین تصور اشتباه درباره ارزان ترین ارز دیجیتال بازار که اتفاقاً در میان بسیاری از کاربران شایع و رایج است این است که آنها بر این باور هستند که قیمت رمز ارزهای ارزان قیمت موجود حداقل به یک دلار می رسد. در معرفی رمز ارز های ارزان قیمت موجود در بازار همانطور که متوجه شدید گزینه های وجود دارند که برای رسیدن آنها به یک دلار حداقل باید شاهد افزایش چند صد میلیون برابری آنها باشیم. آیا به نظر شما منطقی است که ما سرمایه های خود را تا زمان رسیدن قیمت این رمز ارزها به یک دلار در آنها نگهداری کنیم؟

اگر شما از استراتژی معاملاتی که در بالا به آن اشاره کردیم پیروی کنید دیگر درگیر چنین شایعه نخواهید شد و پله پله سرمایه های خود را از فرایند سرمایه گذاری بر روی رمز ارزهای با ریسک بسیار بالا خارج خواهید کرد. هیچ قانونی وجود ندارد که قیمت تمام رمز ارزهای ارزان قیمت موجود در بازار قرار است به یک دلار برسد و این تصور کاملا اشتباه است و حتی از نظر منطقی نیز ممکن است غیر قابل دسترس باشد. این اتفاق مخصوصاً برای توکن هایی که تعداد سکه های در گردش خیلی زیادی دارند به هیچ وجه در دسترس نخواهد بود و نباید منتظر چنین قیمتی برای آنها باشید.

یک روز رشد انفجاری خواهند داشت

دومین تصور اشتباهی که درباره ارزان ترین ارز دیجیتال بازار باید به آن اشاره کنیم این است که برخی ها به این امید هستند که یک روز شاهد رشد انفجاری در این توکن ها خواهند بود. در گذشته توکن های وجود داشته اند که با رشد انفجاری روبرو شدند اما اگر بخواهیم تعداد آنها را با تعداد کل توکن های ارزان قیمت موجود در بازار مقایسه کنیم نسبت بسیار کمی به دست خواهد آمد. با توجه به این موضوع توصیه می‌کنیم که هرگز به این امید وارد فرآیند سرمایه گذاری بر روی رمز ارزهای با قیمت ارزان شود زیرا ممکن است خواب سرمایه قابل توجهی را برای شما ایجاد کرده و در نهایت سود قابل ملاحظه‌ای برای شما به دنبال نداشته باشد.

این ارز دیجیتال در حوزه متاورس است پس بخریم

همچنین تصور اشتباه دیگری که درباره ارزان ترین ارزهای جهان وجود دارد این است که وقتی آنها در یک حوزه تعریف شده‌اند خرید آن ها و سرمایه گذاری مطمئن بر روی آنها را بدون هیچ شکی بپذیریم. به عنوان مثال بسیاری از کاربران بر این عقیده هستند که وقتی یک ارز دیجیتال در حوزه جذاب متاورس تعریف شده باشد دیگر هیچ تفکری برای خرید رمز ارز مورد نظر نیاز نیست و باید تمام سرمایه های خود را برای خریداران در نظر بگیرند.

اگر نگاهی به لیست بیش از ۳۰۰۰۰ ارز دیجیتال تعریف شده در سایت کوین مارکت کپ بیندازید متوجه خواهید شد که تعداد رمز ارز های بسیار زیادی در حوزه متاورس تعریف شده و امکان رسیدن تمام این رمز ارز ها به شرایط ایده آل وجود ندارد. از این رو صرف اینکه یک ارز دیجیتال در یک حوزه جذاب مانند متاورس یا حوزه دیگری تعریف شده باشد نمی تواند تضمین کننده موفقیت آن در آینده باشد.

در شبکه های اجتماعی از آن تعریف می‌شود

یکی از بدترین تصورات اشتباه درباره ارزان ترین ارز دیجیتال بازار این است که تعریف شدن آن در شبکه های اجتماعی مختلف را به عنوان یک معیار مهم در نظر بگیریم. گاهی اوقات می بینیم که شبکه های اجتماعی مرتبط با موضوع بازار ارز دیجیتال دائماً در حال معرفی یک یا چند ارز دیجیتال ارزان قیمت هستند که امکان سوددهی فوق العاده جذابی را برای آینده خواهند داشت.

اگر بخواهیم کمی واقعی باشیم در واقع مدیریت این شبکه های اجتماعی با معرفی همین رمز ارزها به دنبال دریافت شندرغاز هزینه تبلیغات هستند تا درآمد متوسط برای خود رقم بزنند چطور ممکن است آنها خبری درباره یک ارز دیجیتال با پتانسیل سود دهی فوق العاده جذاب داشته باشند و خودشان از این فرایند استفاده نکنند. اصلاً کسی که یک ارز دیجیتال ارزان قیمت با پتانسیل سوددهی چند میلیون برابری را میشناسد دیگر نیازی به شندرغاز درآمد حاصل از تبلیغات در شبکه های اجتماعی نخواهد داشت.

با این نکته خاص این ذهن شما را به این واقعیت برسانیم که تبلیغات یک ارز دیجیتال در شبکه های اجتماعی مختلف به هیچ وجه به معنی اعتبار و یا پتانسیل سوددهی آن نیست و هرگز نباید به این تعریف‌ها دل خوش کنید.

در کانال سیگنال VIP به آن اشاره شده است

همچنین دیگر تصور اشتباهی که درباره ارزان ترین ارزهای جهان وجود دارد معرفی شدن این دسته از توکن ها در کانال های سیگنال وی آی پی در تلگرام است. درباره سیگنال ارز دیجیتال قبلاً صحبت کرده ایم و شما می دانید که چه چیزی در پشت پرده کانال تلگرام سیگنال ارز دیجیتال وجود دارد. اگر شما هنوز بر این باور هستند که با استفاده از خدمات سیگنال ارز دیجیتال می توانید سرمایه گذاری موفقی در این بازار داشته باشید اصلا جای شما در مطالعه مقاله نیست و بهتر است در همان کانال تلگرامی معاملات خود را دنبال کنید. البته قبل از اینکه مقاله را ترک کنید لازم به یادآوری است که داشتن این دیدگاه در نهایت باعث از بین رفتن تمام سرمایه های شما در بازار خواهد شد و هر چه زودتر بهتر است از اصول اصلی سرمایه گذاری در این بازار پیروی کنید.

شرایط آن شبیه بیت کوین است

ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بارها و بارها شاهد بودیم که خیلی از افراد مشخصات و نحوه تغییرات قیمت ارزان ترین ارز دیجیتال بازار را با قیمت بیت کوین مقایسه کرده و به دلیل به وجود آمدن شباهت های مختلف را به این موضوع می دهند تا رمز ارز مورد نظر میتوان یک گزینه ایده آل برای سرمایه ‌گذاری باشند و حتی ممکن است تبدیل به بیت کوین بعدی شود. حنجره خود را در ابتدای مقاله پاره کردیم تا به شما بگوییم که رمز ارزهای ارزان قیمت موجود در بازار از نظر قیمتی بر اساس قیمت بیت کوین حرکت می کنند و به صورت مستقیم از بیت کوین تاثیر می پذیرد. آن وقت چطور شما با چنین دیدگاهی به دنبال سرمایه گذاری و خرید آنها به دنبال تبدیل شدن آنها به بیت کوین بعدی هستید؟

از این گذشته بیت کوین یک ارز دیجیتال است سنا در بازار است که با وجود نداشتن هیچ تیم توسعه دهنده اصلی و مشخص نبودن فرد اصلی بنیانگذاران به شرایط ایده آلی رسیده است و آن هم به دلیل این موضوع است که این ارز دیجیتال به عنوان اولین رمز ارز موجود در بازار معرفی شده است. خیلی ها از این دیدگاه سوء استفاده کرده و رمز ارزهایی که هیچ تیم توسعه‌دهنده خاصی را ندارند به عنوان رمز ارزهای ایده‌آل معرفی می نمایند که می‌توانند در شرایط مشابه با شرایط بیت کوین داشته باشند.

قبل از اینکه خیلی مشهور بشود بخریم

تصور اشتباه دیگری که درباره سرمایه گذاری بر روی ارزان ترین ارزهای جهان وجود دارد این است که قبل از اینکه این رمز ارزها مشهور بشوند برویم آنها را بخریم. جالب است که برخی از کاربران حتی راضی می شوند ۳۰ تا ۴۰ درصد اصل سرمایه خود را به عنوان کارمزد به صرافی غیرمتمرکز بپردازند تا یک ارز دیجیتال گمنام را خریداری و آن را در کیف پول خود نگهداری نمایند به امید اینکه روزی در بازار مشهور شده و شاهد رشد های چند صد برابری آن باشند.

واقعاً این دسته از سرمایه‌گذاران را درک نمی کنیم. یا آن ها یک سرمایه باد آورده در اختیار دارند که از دست دادن سرمایه ها چندان برای آنها مهم نیست و یا اینکه هیچ تصوری از فرایند یک سرمایه ‌گذاری منطقی در بازارهای مالی مانند ارز دیجیتال ندارند. خرید رمز ارز های این چنینی اشتباه بسیار بزرگی است که حتی در صورت رشد آنها نیز ممکن است امکان برداشت سرمایه ها برای شما را به وجود نیاورد و از این بابت شما با ضررهای سنگینی همراه شوید.

اگر ۱ میلیون تومان بخرم در قیمت ۱ دلاری سرمایه ام ۱۰۰۰ میلیارد می‌شود

نوبت به معرفی یکی از فاجعه آور ترین تصورات اشتباه درباره ارزان ترین ارز دیجیتال بازار می شود. یکی از اصلی ترین دلایلی که تصمیم گرفتیم تا استراتژی معاملاتی در فرایند خرید رمز ارز های ارزان قیمت موجود در بازار را به شما معرفی کنیم همین تصور اشتباه تبدیل شدن یک سرمایه یک میلیون تومانی به سرمایه هزار میلیارد تومانی است. سرمایه گذاران زیادی را می شناسیم که یک میلیون تومان سرمایه خود را برای خرید یک ارز دیجیتال به شدت گمنام اختصاص دادند و انتظار دارند که سرمایه آنها در اثر رشد به هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

اگر چنین دیدگاهی برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال در ذهن دارید بهتر است اصلاً سرمایه های خود را وارد این بازار نکرده و آنها را صرف سرگرمی ها و خوشگذرانی های معمول خود در زندگی نمایید. شما در اولین قدم به عنوان اولین اصل مهم سرمایه ‌گذاری باید یک هدف در دسترس و منطقی از فرایند سرمایه ‌گذاری داشته باشید. در غیر این صورت در واقع شما در حال از دست دادن سرمایه های خود هستید نه یک سرمایه گذاری.

ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری خوبه؟

ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری جذابیت‌ها و پتانسیل خاص خود را دارند اما سوال بسیار مهمی که باید بپرسیم این است که آیا این دسته از رمز ارزها گزینه خوبی برای سرمایه گذاری هستند و می‌توانیم روی آنها اعتماد داشته باشیم یا خیر؟ واقعیت این است که معیارهای بسیار مختلفی برای تشخیص اینکه یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر وجود دارند و از در کنار هم قرار دادن تمام این معیارها و فاکتورها است که ما می‌توانیم تعیین کنیم که آیا یک رمز ارز شرایط خوبی برای سرمایه گذاری دارد یا خیر.

صرف اینکه یک ارز دیجیتال قیمت بسیار پایینی داشته و در واقع ارزان باشد نمی‌توان درباره خرید و سرمایه گذاری بر روی آن تصمیم گیری کرد. البته منظور ما در این سرمایه گذاری دو طرفه است. به این معنا که علاوه بر اینکه نمی‌توان تصمیم به خرید رمز ارز مورد نظر برای سرمایه گذاری چه در بازه‌های زمانی کوتاه مدت و چه در بازه‌های زمانی بلند مدت نمود، رد کردن کامل آن برای سرمایه گذاری نیز اشتباه است و ممکن است شما با تکیه بر قیمت تصمیم اشتباهی برای خریدن یا نخریدن یک ارز دیجیتال بگیرید.

اگر ارز دیجیتال ارزانی را مشاهده کرده و شرایط آن را بعد از بررسی مناسب می‌بینید، هیچ منعی برای خرید و سرمایه گذاری بر روی رمز ارز مورد نظر وجود ندارد و اینگونه نیست که شما به کل خرید ارز دیجیتال مورد نظر را از دستور کار خود خارج کنید. اگر بخواهیم یک بررسی کامل و جامع و البته با تکیه بر اصول سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال بر روی یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری داشته باشیم، با در نظر گرفتن تمام نکات زیر است که شما می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا سرمایه گذاری شما بر روی یک ارز دیجیتال ارزان شرایط خوبی برای شما ایجاد خواهد کرد یا خیر. در واقع این‌ها فاکتورهایی هستند که می‌توانند شما را درباره خرید یک ارز دیجیتال قانع کنند.

  • داشتن یک تیم توسعه دهنده قدرتمند و با رزومه خوب
  • داشتن اهداف کاربردی چه در بازار ارز دیجیتال و چه در سایر صنایع
  • وجود سرمایه‌گذاران بزرگ در پروژه رمز ارز مورد نظر
  • حجم معاملاتی بالا
  • لیست شدن در اکثر صرافی‌های معتبر و شناخته شده
  • تعداد کاربران فعال قابل توجه
  • نوسانات قیمتی مناسب در گذشته و پتانسیل سودآوری زیاد

وقتی یک ارز دیجیتال در اکثر موارد بالا شرایط خوبی داشته باشد عملاً  انتخاب آن برای سرمایه گذاری یک اشتباه است نه اینکه بخواهیم سرمایه گذاری کردن بر روی آن را ریسک زیادی در نظر بگیریم.

ارزان ترین ارز دیجیتال جهان چیست؟

ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری را می‌توانید با معیارهای مختلفی تشخیص دهید و بهترین گزینه‌ها را در لیست به وجود آمده برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. درباره ارزان ترین ارز دیجیتال جهان صحبت بسیار زیاد است و نمی‌توانیم خیلی در این باره وارد شویم. چنین فاکتوری در بازار ارز دیجیتال اصلاً ارزش بررسی را ندارد و هیچ نکته مثبتی برای یک رمز ارز نیست که بتوانیم آن را به عنوان ارزان ترین ارز دیجیتال جهان معرفی کنیم.

اگر شما به دنبال اطلاعات عمومی بازار ارز دیجیتال هستید و حتماً دوست دارید که ارزان ترین ارز دیجیتال جهان را بشناسید باید سایت‌هایی مانند سایت کوین مارکت کپ و کوین جکو را مورد بررسی و آنالیز قرار داده و در این سایت‌ها رمز ارزها را از کمترین به بیشترین قیمت لیست کنید. در این لیست احتمالاً ارزان ترین ارز دیجیتال جهان را خواهید شناخت اما این نکته را هم در نظر بگیرید که ممکن است حتی ارزان ترین ارز دیجیتال جهان در هیچ کدام از دو سایت بالا لیست نشده باشد.

امروزه رمز ارزهایی در بازار معرفی می‌شوند که نه اینکه ارزش سرمایه گذاری نداشته باشند بلکه حتی ارزش نگاه کردن را هم ندارند. رمز ارزهایی که قیمت آنها بعد از چند میلیون برابر شدن هم حتی به یک سنت نمی‌رسد و بسیاری از آنها بیشتر برای کلاهبرداری به وجود آمده و به هیچ وجه ارزش سرمایه گذاری چه دروازه‌های زمانی کوتاه مدت و چه در بازه‌های زمانی بلند مدت را ندارند. توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال هستید سراغ این رمز ارزها را نگیرید.

یک نکته بسیار مهمی که ممکن است به آن دقت نکنید این است که ند در ظاهر ممکن است حتی نگاه کردن به ارزان ترین ارز دیجیتال جهان هیچ خطری برای شما نداشته باشد اما تجربه ثابت کرده که در بسیاری از مواقع افراد تحت تاثیر شرایط این رمز ارزها قرار می‌گیرند. به این معنا که وقتی قیمت چنین رمز ارزهای بسیار پایین است حتی یک نوسان بسیار کوچک نیز ممکن است درصد تغییرات قابل توجهی را در قیمت آنها رقم بزند و همین موضوع ممکن است شما را تحت تاثیر قرار داده و به دنبال خرید این رمز ارزها حتی در صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال هم بروید.

عدم کنترل احساسات یکی از مهم‌ترین مسائل در فرایند سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال است و اگر شما نتوانید کنترل خوبی بر روی احساسات خود داشته باشید، تحت تاثیر چنین مواردی قرار گرفته و سرمایه گذاری شما به چالش کشیده می‌شود. البته حتی ممکن از شما در شروع آغاز سرمایه گذاری‌های این چنینی به سود هم برسید. ما که بخیل نیستیم اگر توانستید از ارزان ترین ارز دیجیتال جهان سود به دست آورید نوش جانتان و ناز شستتان.

ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴

به دنبال معرفی ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۴ با شما همراه هستیم. سال ۲۰۲۴ می تواند سال بسیار خوبی برای بازار ارز دیجیتال باشد و سالی برای آغاز شکوفایی این بازار در یک روند جدید را شاهد باشیم. البته نه اینکه منتظر سودهای چند هزار برابری در بازار باشید اما به هر حال با توجه به دو سه سال اخیر همه امیدواری‌ها بر این است که در سال ۲۰۲۴ شاهد رونق گرفتن بازار رمزارزها باشیم و همین موضوع می‌تواند باعث ایجاد نوسانات قیمتی مثبت بر روی بسیاری از توکن‌ها کند.

حالا سوال بسیار مهم اینجاست که کدام یک از آلت کوین‌ها که قیمت ارزانی دارند می‌توانند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۴ باشند؟ البته اگر شما به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن و ایده‌آل برای خود در سال ۲۰۲۴ در بازار رمز ارزها هستید بهتر است تمام جوانب را در نظر گرفته و انواع ارز دیجیتال را در لیست بررسی خود قرار دهید. گاهی اوقات ممکن است آلت کوین‌هایی که قیمت به مراتب بالاتری داشته و گرانتر هستند سود بیشتری برای شما ایجاد کنند.

با توجه به اینکه در ادامه به معرفی رمزارزهای با قیمت ارزان برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۴ خواهیم پرداخت از این رو توصیه می‌کنیم که حتماً برای تکمیل کردن پورتفوی سرمایه گذاری خود سایر آلت کوین‌ها را نیز مورد بررسی قرار دهید. لیستی از بهترین ارزهای دیجیتال ارزان قیمت بازار را که برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۴ می‌توانند شرایط خوبی داشته باشند در زیر مشاهده می‌کنید:

  • ارز دیجیتال شیبا
  • ارز دیجیتال لونا کلاسیک
  • بیبی دوج
  • فلوکی
  • دوج الون
  • دوج کوین
  • ترون
  • گراف
  • کرونوس
  • چیلیز

ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۵

سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال می‌تواند در بازه‌های زمانی مختلفی شکل بگیرد و ما ملزم به خرید و سرمایه گذاری بر روی توکن‌های مختلف در بازه‌های زمانی یک ساله یا کوتاه‌تر نیستیم. از میان ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری می‌توان سراغ گزینه‌هایی رفت که در سال ۲۰۲۵ هم شرایط خوبی داشته باشند و امکان سرمایه گذاری بر روی آنها وجود داشته باشد.

دربند قبلی سعی کردیم تا بهترین ارزهای دیجیتال ارزان قیمت برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۴ را با شما در میان بگذاریم و حالا نوبت به این رسیده تا رمز ارزهایی را به شما معرفی کنیم که یک سال بعدتر هم شرایط خوبی برای سرمایه گذاری دارند. البته ممکن است در این لیست توکن‌های مشترکی را شاهد باشید که درباره این موضوع باید چند نکته مهم را با شما در میان بگذاریم.

برخی از ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری ممکن است به صورت پیوسته هم در سال ۲۰۲۴ و هم در سال ۲۰۲۵ پتانسیل خوبی برای سودآوری داشته باشند. مسلماً شما می‌توانید این دسته از توکن‌ها را خریداری کرده و بدون تغییر آنها را تا انتهای سال ۲۰۲۵ نگهداری کنید.

برخی از توکن‌ها هستند که فقط برای سال ۲۰۲۴ می‌توانند گزینه مناسبی باشند و در سال ۲۰۲۵ امید خیلی زیادی به آنها وجود ندارد. اگر شما این دسته از رمز ارزها را خریداری کرده و آنها را برای یک سال نگهداری کنید به سود خوبی خواهید رسید اما به طمع رسیدن به سودهای بالاتر ممکن است تمام دارایی خود را در سال‌های بعد در آنها از دست بدهید.

نکته مهم بعدی درباره تفاوت‌های میان لیست ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ این است که ممکن است برخی از آلت کوین‌ها رفتار نوسانی در هر دو سال داشته باشند. به این معنا که ممکن است یک ارز دیجیتال ارزان در سال ۲۰۲۴ با نوسان قیمتی بسیار زیادی روبرو شده و شاهد رسیدن آن به قیمت‌های بسیار جذابی باشیم، اما در انتهای سال با ریزش قیمتی روبرو شده و دوباره در سال بعدتر همان نوسان قیمتی مثبت برای آن تکرار شود.

در این حالت اگر شما دوره آموزش ارز دیجیتال را پشت سر گذاشته و با نکات و تکنیک‌های سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال آشنا باشید به راحتی می‌توانید این دسته از توکن‌ها را شناسایی کرده و با یک سرمایه گذاری هوشمندانه بر روی آنها دو بار پیاپی سود کلانی از آنها به دست آورید.

بهترین توکن‌های ارزان برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۵ را می‌توانیم در موارد زیر برای شما خلاصه کنیم:

  • شیبا
  • چیلیز
  • دوج کوین
  • استلار
  • یوتا
  • الگورند
  • هدرا
  • زیلیکا
  • وی چین
  • فانتوم

ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای هولد

ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای هولد کدام‌ها هستند؟ همانطور که می‌دانید هولد کردن به معنی خرید رمز ارزها و نگهداری از آنها برای بازی‌های زمانی طولانی مدت است و شما بعد از خرید چنین رمز ارزهایی باید امیدوار باشید که به دلایل مختلف آنها برای چندین سال شرایط خوبی داشته باشد. شاید اگر صحبت درباره ارزان ترین ارزهای دیجیتال نبود گزینه‌های اصلی ما برای هولد کردن بیت کوین و اتریوم بودند اما حالا باید ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای هولد کردن را به شما معرفی کنیم.

نکته بسیار مهمی که درباره ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای هولد باید به آن اشاره داشته باشیم این است که انتخاب این توکن‌ها بیشتر بر اساس اطلاعات فاندامنتالی است. در واقع تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال تاثیر به مراتب بیشتری نسبت به تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال برای انتخاب این دسته از رمزها دارد و ما هم در معرفی آنها سعی می‌کنیم تا گزینه های را به شما معرفی کنیم که از نظر فاندامنتالی شرایط خوبی داشته باشند و هولد کردن آنها در بازی‌های زمانی بلند مدت برای شما سودآور باشد.

بررسی کیفیت پروژه رمز ارزها اصلی‌ترین معیاری است که در فرایند انتخاب ارزان ترین ارزهای دیجیتال برای هولد مورد توجه ما قرار گرفته است و سعی کرده‌ایم تا توکن‌هایی را به شما معرفی کنیم که اهداف و کاربردهای بسیار جذابی در پروژه آنها تعریف شده است. این اهداف و کاربردهای جذاب است که باعث می‌شود تا یک توکن برای سال‌های متمادی به عنوان یک ارز دیجیتال با ویژگی‌های خوب شناخته شود و در صنایع مختلف از آن استفاده شود.

  • فانتوم
  • استلار
  • سندباکس
  • مانا
  • الگورند
  • ترون
  • گراف
  • چیلیز
  • هدرا هش گراف
  • وی چین
  • زیلیکا

حتما بخوانید: درآمد تریدر در ایران

جمع بندی

ارزان ترین ارزهای جهان را به شما معرفی کردیم و سعی کردیم تا نکات بسیار مهمی برای سرمایه گذاری هر چه بهتر و کم ریسک تر بر روی این دسته از رمز ارزها را نیز به شما ارائه نماییم. سرمایه گذاری و خرید ارزان ترین ارز دیجیتال با جذابیت های بسیار زیادی همراه است اما این موضوع نباید شما را به سمت سرمایه گذاری هایی با ریسک بالا و اهداف کاملاً غیرقابل دسترس بکشاند. حتی در فرآیند سرمایه گذاری بر روی توکن های ارزان قیمت بازار نیز شما می توانید با استفاده از استراتژی های منطقی یک سرمایه گذاری مطمئن و جذاب برای خود رقم بزنید و لازمه اصلی این امر دور ماندن از احساسات و هیجانات حاکم بر فرآیند سرمایه گذاری بر روی رمز ارزهای ارزان قیمت بازار است.

تمام تلاش ما در مجموعه کانون بورس ارائه بهترین و ایده آل ترین نکات سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال به شما عزیزان است و در این راه هم سری مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال را برای شما فراهم کرده ایم و هم سعی داریم تا با ارائه حرفه ای ترین و بهترین دوره آموزش ارز دیجیتال شرایط سرمایه گذاری جذاب و پرسود را برای شما در بازار رقم بزنیم. همچنین امکان شرکت در دوره آموزش آنلاین ارز دیجیتال را نیز خواهید داشت. در انتها شما را دعوت می‌کنیم که اگر تجربه‌ای از فرایند سرمایه گذاری بر روی ارزان ترین رمز ارزهای موجود در بازار دارید و یا نکته ای در ذهن شما باقی مانده که در این مقاله به آن پرداختیم آنها را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: