ضمن تبریک سال نو، به اطلاع می رساند از تاریخ 26 اسفند ماه 1402 لغایت 25 فروردین ماه 1403، تمامی کلاس های حضوری کانون بورس برگزار نخواهند شد.
لوگو کانون بورس
نوروز مبارک

آموزش کامل سایت صرافی کوینکس (Coinex) و لینک دانلود اپلیکیشن

آموزش کامل سایت صرافی کوینکس
شما در حال مطالعه مقاله ۸ از ۱۳ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

با آموزش کامل سایت صرافی کوینکس با شما همراه هستیم. طبق مواردی که در مقاله صرافی ارز دیجیتال چیست به آنها پرداختیم، شناخت سایت صرافی نیز به کاربران کمک می‌کند تا بهتر از خدمات آن استفاده نمایند. از این رو لازم است تا برای درک هر چه بهتر نسبت به صرافی کوینکس و خدمات آن، سایت این صرافی را نیز برای شما بررسی کنیم. هم چنین با توجه به اینکه تعداد کاربران موبایل در حال حاضر به صورت فزاینده‌ای در حال افزایش می‌باشد، لازم دانستیم تا اپلیکیشن صرافی کوینکس را نیز برای شما تحلیل کنیم. در انتهای این مقاله شما تمام اطلاعات لازم برای استفاده سایت و اپلیکیشن کوینکس را در اختیار خواهید داشت. هم چنین می‌توانید از خدمات این صرافی به صورت بهینه‌تر استفاده نمایید.

همچنین درباره صرافی کوینکس باید بدانید:

  • بررسی صرافی کوینکس از صفر تا صد
  • آموزش کامل ثبت نام در صرافی کوینکس
  • آموزش کامل معاملات اسپات در صرافی کوینکس
  • آموزش کامل معاملات مارجین و فیوچرز صرافی کوینکس
  • مقایسه صرافی کوینکس و کوکوین برای ایرانی ها

سایت رسمی صرافی کوینکس


www.Coinex.com آدرس رسمی سایت اینترنتی صرافی کوینکس است. یکی از اصلی‌ترین پیش نیازهای انتخاب یک صرافی عالی، راحت‌تر بودن امکان استفاده از خدمات آن برای کاربران است. هر چقدر محیط کار این پلتفرم‌ها ساده‌تر و کاربر پسندتر طراحی شده باشد، کاربران می‌توانند با خیال راحت‌تری از خدمات تعیین شده استفاده نمایند. هر چند امکان انتخاب میان انواع صرافی ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی وجود ندارد و آنها تنها محدود به استفاده زا خدمات یکی دو صرافی خارجی می‌باشند، اما با این حال لازم دانستیم تا سایت این صرافی ها را به صورت کامل برای شما تشریح کنیم.


اپلیکیشن صرافی کوینکس


همچنین کاربران ایرانی می‌توانند به جای استفاده از سایت صرافی کوینکس از اپلیکیشن این صرافی برای پیش برد اهداف خود استفاده نمایند. اپلیکیشن کوینکس به صورت کاملاً کاربرپسند و مناسب برای کاربران طراحی شده است. حتی کاربران تازه کار نیز به راحتی می‌توانند از امکانات آن برای پیش برد اهداف خود در معاملات ارز دیجیتال استفاده نمایند. امکان مشاهده اطلاعات تمام ارزهای دیجیتال لیست شده در این صرافی در اپلیکیشن آن در دسترس است و شما از این نظر حتی نیاز به استفاده از خدمات سایت صرافی کوینکس نیز نخواهید داشت. در ادامه همراه با آموزش کامل سایت این صرافی به بررسی اپلیکیشن صرافی کوینکس نیز خواهیم پرداخت.


آموزش سایت صرافی کوینکس


سایت صرافی کوینکس یکی از سایت های بسیار خوب و مناسب در میان انواع صرافی ها است. در این سایت می‌توانید خدمات و اطلاعات بسیار زیادی را در برای انجام معاملات در بازار ارز دیجیتال در اختیار داشته باشید. متأسفانه شاهد هستیم که بسیاری از کاربران به این اطلاعات و کاربردهای در نظر گرفته شده در سایت این صرافی ناآگاه بوده و از این رو استفاده‌ای هم از آنها ندارند. از این رو با بررسی سایت کوینکس سعی داریم تا این ترفندها را به شما بیاموزیم.

با ورود به سایت رسمی Coinex با صفحه زیر روبرو خواهید شد که در بالای سایت نوار ابزاری برای معرفی خدمات کوینکس تعبیه شده است. کلید سبز رنگ در نظر گرفته شده در گوشه راست و بالا با عنوان Sign Up کلیدی برای ثبت نام در کوینکس است. با کلیک بر روی آن و طی کردن مراحل ثبت نام در صرافی کوینکس می‌توانید به عضویت آن در بیایید. البته شایان ذکر است که در تمام این مراحل باید VPN کامپیوتر و یا گوشی شما متصل باشد. زیرا در حال حاضر سایت صرافی کوینکس فیلتر شده و امکان دسترسی مستقیم به آن وجود ندارد.

سایت صرافی کوینکس

اگر در صفحه اصلی سایت صرافی کوینکس اسکرول کرده و پایین‌تر بیایید، با قسمت Market Overview روبرو خواهید شد. در این بخش اطلاعات کاربری بسیار خوبی در دسترس شما قرار خواهد گرفت و با استفاده از آن می‌توانید رند معاملات بسیار بهتری برای خود رقم بزنید. در ادامه اطلاعات موجود در این بخش را با هم مرور می‌کنیم.

سایت صرافی کوینکس

Top Gainers: در این بخش که در حال حاضر تصویر بالا روی آن قرار گرفته است، رمز ارزهایی به شما نمایش داده می‌شوند که در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان سوددهی را داشته‌اند. البته که این رمز ارزها از ارزهای دیجیتالی انتخاب می‌شود که در پلتفرم معاملات کوینکس لیست شده باشند. این رمز ارزها معمولاً خیلی زود در چشم کاربران قرار گرفته و توجه زیادی را به خود جلب می‌نمایند. از این رو اهمیت زیادی برای ترید در ارز دیجیتال نیز خواهند داشت.

Top Losers: در این بخش از سایت صرافی کوینکس می‌توانید رمز ارزهایی را مشاهده کنید که بیشترین میزان زیان دهی را در ۲۴ ساعت گذشته داشته‌اند. در واقع این دست از رمز ارزها در حال نوسان منفی بوده و اگر آنها را در سبد خود داشته باشید، در حال ورود به ضررهای بزرگی خواهید بود. البته نوسان منفی خیلی زیاد برای برخی از تحلیل گران اهمیت زیادی پیدا می نماید. زیرا در برخی از استراتژی های تکنیکالی رمز ارزها بعد از یک نزول بزرگ با رشدهای انفجاری روبرو می‌شوند. خیلی از تریدرها به دنبال خرید این دسته از رمز ارزها هستند تا سود خوبی در بازه های زمانی کوتاه مدت از آنها داشته باشند.

Value Leader: در این بخش می‌توانید شرایط رمز ارزهایی را مشاهده کنید که به اصطلاح لیدرهای بازار محسوب می‌شوند. برای خرید بیت کوین یا اتریوم و رمز ارزهای این چنینی که نقش تعیین کننده‌ای در بازار دارد، می‌توانید از این بخش اقدام کنید.

New Coins: در این بخش ارزهای دیجیتالی را مشاهده می‌کنید که به تازگی وارد لیست صرافی کوینکس شده و جدیداً در بازار معرفی شده باشند. برای کسانی که به دنبال خرید ارز دیجیتال ارزان قیمت هستند و به دنبال رمز ارزهایی با پتانسیل رشد خیلی بالا همراه می‌باشند، این بخش اهمیت خاصی دارد.

Top Market Cap: در نهایت این بخش نیز رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار آنها را نشان می دهد. در این دسته بندی می‌توانید بهترین رمز ارزها را مشاهده کرده و بهترین ارزها برای سرمایه گذاری بلند مدت را انتخاب نمایید. برای علاقمندان به سرمایه گذاری های بهتر در بازار ارز دیجیتال این مهم نیز از اطلاعات سودمند در سایت صرافی کوینکس محسوب می‌شود.

اگر به ارزهای دیجیتال مشخص شده در جدول دقت کنید، اطلاعات مختلفی را شاهد خواهید بود که این اطلاعات نیز ارزش تحلیلی دارند. در ادامه به معرفی این اطلاعات نیز در سایت صرافی کوینکس می پردازیم:

Latest Price: نشان دهنده آخرین قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال است. برای مثال برای مشاهده قیمت لحظهای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال باید به این مورد دقت کنید.

۲۴h Change: برای مشاهده تغییرات و نوسانات ارزهای دیجیتال در هر ۲۴ ساعت باید به این بخش توجه نمایید. این تغییرات معمولاً به صورت درصد بیان می‌شود. البته در آموزش سایت کوین مارکت کپ بیان کردیم که امکان مشاهده این تغییرات به دلار و یا هر واحد پولی دیگری را نیز در سایت های مرجع خواهید داشت.

Market Cap: نشان دهنده ارزش بازار رمز ارزها است. ارزش بازار هر ارز دیجیتال از حاصل شرب قیمت لحظه ای آن در تعداد سکه های در گردش آن به دست می‌آید.

۲۴h Value: نشان دهنده حجم معاملات رمز ارزها در هر ۲۴ ساعت است. البته این مورد به حجم معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی کوینکس اشاره دارد . برای مشاهده کل حجم معاملات آنها باید از سایت های مرجع استفاده کنید.

۷ Day Trend: برای مشاهده نمودار رمز ارزها در ۷ روز گذشته نیز از این بخش می‌توانید استفاده کنید.

اگر کمی بیشتر در صفحه اصلی سایت صرافی کوینکس اسکرول کنید، به اطلاعات زیر دسترسی پیدا خواهید کرد.

در این تصویر می‌توانید تعداد ارزهای دیجیتال لیست شده در صرافی کوینکس به صورت لحظه ای، تعداد جفت ارزهای در نظر گرفته شده در آن برای معاملات، حجم معاملات ۲۴ ساعته در صرافی و حجم معاملات در ۳۰ روز گذشته را مشاهده کنید.

اگر در صفحه اصلی سایت صرافی کوینکس بیشتر اسکرول کنید، می‌توانید به نکات آموزشی استفاده از این صرافی دست پیدا نمایید. آموزش صرافی کوینکس برای کاربران ایرانی کاملاً لازم است تا کمترین میزان اشتباه را در هنگام استفاده از خدمات آن داشته باشند. در این بهش ۶ مقاله آموزشی که عناوین آنها را در تصاویر زیر ملاحظه می‌کنید، برای شما آماده شده است. از نحوه انجام معاملات اسپات در کوینکس گرفته تا آشنایی با فیوچرز کوینکس و سایر خدمات این صرافی در این بخش به شما آموزش داده می‌شود.

سایت صرافی کوینکس

سایت صرافی کوینکس

معرفی خدمات سایت صرافی کوینکس


سایت صرافی کوینکس

۱ – Market

در بخش مارکت یا بازار در سایت صرافی کوینکس می‌توانید اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتال لیست شده در این صرافی را مشاهده کنید. در این بخش دسته بندی های مختلفی از رمز ارزها را می‌توانید مشاهده کنید. با کلیک کردن روی هر کدام از دسته بندی ها می‌توانید رمز ارزهای مربوط به آن دسته بندی را مشاهده و اطلاعات آن ها را ببینید. انواع ارز دیجیتال در این بخش برای شما نمایش داده می‌شوند.

آموزش کوینکس

به عنوان نمونه Holding اطلاعات ارزهای دیجیتالی را نشان می دهد که شما آنها را خریداری کرده و در کیف پول صرافی کوینکس ذخیره کرده اید. در بخش Selected می‌توانید رمز ارزهایی را مشاهده کنید که قبلا آنها را انتخاب نموده و به نوعی دنبال می نماید. همچنین دسته بندی های دیگری از انواع ارز دیجیتال مانند کوین ها، توکن ها، شت کوین ها، ارزهای دیجیتال حوزه NFT و … را مشاهده نمایید. این اطلاعات نیز ارزش تحلیلی بالایی برای ترید ارز دیجیتال دارند.

۲- Fiat

در بخش Fiat جایگزین های پول واقعی برای شما به نمایش در می‌آید. اگر می دانید که استیبل کوین چیست و چه ویژگی هایی دارد، در این بخش می‌توانید بهترین استیبل کوین ها را مشاهده کرده و شرایط لحظه ای آنها را بدانید.

۳- Swap

در بخش Swap در سایت صرافی کوینکس امکان خرید ارز دیجیتال به صورت P2P یا همتا به همتا را در اختیار خواهید داشت. خدماتی که معمولاً مختص صرافی غیرمتمرکز است و کمتر در صرافی متمرکز در دسترس قرار می‌گیرد. اما با این حال اگر وارد حساب کاربری خود شده باشید و  به بخش Swap وارد شوید، تصویری به شکل زیر برای شما نمایش در می‌آید که در آن می‌توانید رمز ارزهای مختلف را به یکدیگر تبدیل کنید.

آموزش کوینکس

در مستطیل اول باید ارز دیجیتالی را انتخاب کنید که صد تبدیل کردن آن به رمز ارز دیگری را دارید. مقدار آن را مشخص کرده و سپس ارز دیجیتال دوم را انتخاب نمایید. در پایین و در بخش Fee می‌توانید کارمزد این معامله را مشاهده کنید.

۴- Exchange

یکی دیگر از بخش‌های مهم در سایت صرافی کوینکس بخش Exchange است. در این بخش امکان انجام معاملات اسپات و مارجین در دسترس شما قرار می‌گیرد. برای خرید و فروش رمز ارزها در بازار حرفه‌ای می‌توانید از این بخش استفاده کنید. پرکاربردترین بخش سایت کوینکس است که اکثر کاربران از آن برای اهداف خود در خرید ارز دیجیتال استفاده می‌نمایند.

۵- Futures

در بخش فیوچرز صرافی کوینکس نیز به بازار فیوچرز این صرافی دسترسی دارید. در این بخش شما می‌توانید به صورت قراردادی رمز ارزها را با ۳ تا ۱۰۰ برابر دارایی لحظه ای خود معامله کنید. بازار فیوچرز کوینکس نیز از خدمات ارزنده و بسیار پرکاربرد این صرافی برای کاربران ایرانی محسوب می‌شود.

۶- Log in

اگر قبلا مراحل ثبت نام در کوینکس را طی کرده و حساب کاربری فعالی در این صرافی دارید، از این بخش می‌توانید برای ورود به حساب کاربری خود استفاده کنید.

۷- Sign Up

برای ثبت نام در صرافی کوینکس نیز می‌توانید از بخش Sign Up استفاده کنید. با ورود به این بخش باید مراحل ثبت نام در کوینکس را یکی پس از دیگری طی کنید.

۸- English/USD

در این بخش نیز می‌توانید زبان سایت صرافی کوینکس و هم چنین ارز فیات مورد نظر برای تعیین قیمت ها را مشاهده کنید.

آموزش کوینکس

همان طور که در تصویر بالا مشخص است، امکان انتخاب زبان فارسی را نیز در سایت صرافی کوینکس در دسترس دارید. در واقع این صرافی از زبان فارسی نیز برای جلب نظر مشتریان ایرانی پشتیبانی می نماید. در بخش ارزهای فیات نیز به صورت پیش فرض سایت بر روی دلار آمریکا قرار گرفته، اما شما می‌توانید سایر ارزها را نیز در این بخش انتخاب کنید.


اپلیکیشن صرافی کوینکس


بعد از بررسی سایت صرافی کوینکس نوبت به معرفی اپلیکیشن این صرافی می رسد. اپلیکیشن صرافی کوینکس نیز حاوی نکات و اطلاعات کاربردی بسیار زیادی است که می‌توانید از آنها برای پیش برد اهداف سرمایه گذاری در ارز دیجیتال استفاده نمایید. البته اطلاعات موجود در اپلیکیشن صرافی کوینکس همان اطلاعات موجود در سایت این صرافی است. اما با این حال با توجه به اینکه اپلیکیشن این صرافی فیلتر نیست و کاربران امروزه ترجیح به استفاده از اپلیکیشن دارند تا سایت، بر آن شدیم تا به صورت کامل اپلیکیشن کوینکس را نیز برای شما تشریح کنیم.

در حال حاضر امکان دانلود اپلیکیشن صرافی کوینکس هم برای گوشی های اندروید و هم برای گوشی های ایفون در دسترس است. با مراجعه به سایت رسمی کوینکس می‌توانید این اپلیکیشن ها را برای موبایل خود دانلود کرده و نصب نمایید. در ادامه به تشریح اطلاعات و بخش‌های مختلف موجود در اپلیکیشن صرافی کوینکس می پردازیم.

آموزش کوینکس

۱- حساب کاربری

در این بخش که آواتار شما در صرافی کوینکس را نشان می دهد، به اطلاعات حساب کاربری خود دسترسی دارید. این اطلاعات همان اطلاعاتی هستند که در حساب کاربری شما در سایت کوینکس نیز وجود دارد. برای تغییر این اطلاعات نیز از همین بخش می‌توانید اقدام کنید.

۲- جستجو

در بخش جستجو امکان جستجو کردن رمز رازهای مختلف را دارید. اگر به دنبال بررسی ارز دیجیتال خاصی هستید، نام و یا نماد آن را در این بخش جستجو کنید تا اطلاعات آن به شما نمایش داده شود. مسلما رمز ارز مورد نظر باید در صرافی کوینکس لیست شده باشد.

۳- دسترسی سریع

برای دسترسی سریع به برخی از بخش‌های اپلیکیشن و اطلاعات موجود در آن می‌توانید از این بخش استفاده کنید. بازارهای مختلف در این بخش در دسترس شما هستند تا تنها با یک کلیک وارد آنها شوید.

۴- اطلاعات ارزهای دیجیتال

در این بخش اطلاعات ارزهای دیجیتال مختلف برای شما در دسترس است. با توجه به دسته بندی انواع ارز دیجیتال که در معرفی سایت کوینکس به بررسی آنها پرداختیم، در این بخش نیز می‌توانید این اطلاعات را به دست بیاورید. این اطلاعات نیز ارزش تحلیلی بالایی دارند و می‌توانید از آنها برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت استفاده کنید. حتی برای اهدافی مانند نوسان گیری ارز دیجیتال نیز می‌توانید از اطلاعات این بخش استفاده کنید.

۵- Home

تمام اطلاعاتی که در ۴ بخش قبلی معرفی کردیم، همگی در تب Home در اپلیکیشن صرافی کوینکس تعریف شده اند.

۶- Market

تب Market همان اطلاعاتی را به شما نمایش می دهد که در سایت صرافی کوینکس به آنها اشاره کردیم. مطابق با تصویر زیر در این تب امکان مشاهده ارزهای دیجیتال و اطلاعات لحظه ای آنها در بازار را دارید.

آموزش کوینکس

هم چنین با کلیک کردن بر روی نماد هر یک از ارزهای دیجیتال قرار گرفته در این لیست می‌توانید اطلاعات جامع تری از آنها را مشاهده نمایید. در تصویر زیر می‌توانید اطلاعات درج شده برای ارز دیجیتال لونا را در اپلیکیشن صرافی کوینکس مشاهده کنید. این اطلاعات نکات فاندامنتالی این رمز ارز و نکات تکنیکالی آن هستند.

آموزش کوینکس

۷- Exchange

یکی دیگر از بخش‌های بسیار پرکاربرد در اپلیکیشن صرافی کوینکس بخش اکسچینج است. در این بخش شما به انجام معاملات اسپات و مارجین در این صرافی دسترسی دارید. در بخش بالا می‌توانید با جستجوی رمز ارز مورد نظر خود، برای خرید و فروش آن اقدام کنید. همچنین در بخش پایین نیز می‌توانید تاریخچه معاملات و سفارشات خود را مشاهده کنید.

آموزش کوینکس

در بخش پایین Exchange می‌توانید هم سفارشات فال در لحظه را مشاهده کنید و هم امکان مشاهده اردرهای گذشته را نیز خواهید داشت.

۸- Futures

تب بعدی نشان دهنده بازار فیوچرز کوینکس است. در حساب کاربری خود اگر پول وارد حساب فیوچرز کرده باشید می‌توانید در این بخش اقدام به معاملات فیوچرز نمایید. برای درک صحیح شرایط معامله در این بازار می‌توانید مقاله فیوچرز ارز دیجیتال چیست را مطالعه نمایید. بازار فیوچرز یکی از حرفه‌ای ترین بازارهای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال است که نیاز به مهارت و تجربه بسیار بالایی دارد. اگر تجربه و تخصص کافی برای حضور در این بازار را ندارید، بهتر است از وارد شدن به آن اجتناب کنید.

آموزش کوینکس

در دوره ارز دیجیتال سعی کرده ایم تا تمام نیازمندیهای لازم برای انجام معامله در این بازار را به شما آموزش دهیم. در این دوره شما با ابزارهای حرفه‌ای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال آشنا خواهید شد و هم چنین می‌توانید از نکات تجربی اساتید برای حضور قدرتمند در این بازار نیز استفاده کنید. این دوره به صورت کاملاً حرفه‌ای تمام مباحث مربوط به بازار فیوچرز ارز دیجیتال را در بر می‌گیرد.

۹- Assets

آخرین تب در پایین اپلیکیشن صرافی کوینکس مربوط به کیف پول شما در اپلیکیشن است. با ورود به کیف پول خود در اپلیکیشن می‌توانید اطلاعات مربوط به رمز ارزهای نگهداری شده در آن را مشاهده کنید. تراکنش های انجام شده، رمز ارزهایی که در کیف پول خود هولد کرده اید و اطلاعاتی از این دست را در اختیار خواهید داشت. هم چنین در این کیف پول کل ارزش دارایی های شما به دلار آمریکا نیز محاسبه شده و قابل مشاهده است.

جمع بندی


نحوه استفاده از اپلیکیشن صرافی کوینکس و سایت این صرافی را با هم مرور کرده و نکات لازم برای این منظور را در اختیار شما قرار دادیم. البته برای استفاده کامل از خدمات Coinex نیاز است تا اطلاعات خود را درباره پلتفرم آن کامل کنید. برای این منظور مطالعه مقاله‌های زیر نیز برای شما لازم خواهد بود:

  • بررسی صرافی کوینکس از صفر تا صد
  • آموزش کامل ثبت نام در صرافی کوینکس
  • آموزش کامل معاملات اسپات در صرافی کوینکس
  • آموزش کامل معاملات مارجین و فیوچرز صرافی کوینکس
  • مقایسه صرافی کوینکس و کوکوین برای ایرانی ها

تمام تلاش ما در مجموعه کانون بورس ارائه کامل‌ترین پکیج اطلاعات مربوط به ترید در بازار ارز دیجیتال است. در این راستا شما می‌توانید از بخش‌های مختلف تعریف شده در سایت اعم از آموزش رایگان ارز دیجیتال یا انواع کیف پول ارز دیجیتال استفاده نمایید. هم چنین برای کاربران علاقمند به حضور حرفه‌ای در این بازار نیز دوره ارز دیجیتال را در نظر گرفته‌ایم. در این دوره نیز می‌توانید تمام اطلاعات مورد نیاز برای معاملات در این بازار را به صورت کاملاً حرفه‌ای در اختیار داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: