ضمن تبریک سال نو، به اطلاع می رساند از تاریخ 26 اسفند ماه 1402 لغایت 25 فروردین ماه 1403، تمامی کلاس های حضوری کانون بورس برگزار نخواهند شد.
لوگو کانون بورس
نوروز مبارک

ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت (Payments) + مزایای سرمایه گذاری

ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت

با معرفی ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت با شما همراه هستیم. انواع ارز دیجیتال در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. در هر دسته بندی نیز کاربردهای خاصی از رمز ارزها را شاهد هستیم. شناخت رمز ارزهای مربوط به هر دسته بندی اهمیت بسیار زیادی هم برای سرمایه گذاری در این بازار و هم برای شناخت هر چه بهتر ارزهای دیجیتال دارد. دقت کنید که رمز ارزهایی در آینده می توانند موفق باشند که کاربردهای خوبی داشته و زندگی بشر با استفاده از آنها ساده تر شود. به همین دلیل لازم است تا حتما با ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت آشنا شوید که اتفاقاً کاربرد بسیار جذابی داشته و استفاده از آنها در آینده می‌تواند بسیار رایج تر از شرایط کنونی شود.

در این مقاله سعی داریم تا بهترین ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت را با قابلیت ها و پتانسیل آن ها برای سرمایه گذاری به شما معرفی کنیم که با همین اطلاعات و کمی آنالیز بیشتر می‌توانید نمونه‌های ایده‌آل آنها را انتخاب کرده و یک سرمایه گذاری مطمئن و جذاب برای خود در بازار رقم بزنید. با ما در کانون بورس همراه باشید.


چرا باید با ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت آشنا شویم؟


ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت  حوزه پرداخت یکی از مهمترین حوزه های تعریف شده در بازار ارز دیجیتال است و یکی از اصلی ترین و اولین اهدافی که رمز ارز ها با ورود به جهان به دنبال آن بودند تبدیل شدن به جایگزینی برای پول واقعی و البته قرار گرفتن در حوزه پرداخت برای پرداخت هزینه های مختلف در اینترنت و شبکه‌های پرداخت بودند. همین حالا بسیاری از پلتفرم های ترجمه شده در حوزه پرداخت در بازار سنتی مانند پی پال در حال استفاده از قابلیت های رمز ارزها برای دریافت کارمزد های انتقال پول هستند و همین موضوع نشان از پیشرفت قابل توجهی در رمز ارزها در حوزه پرداخت دارد.

شما میتوانید ارزهای دیجیتال تعریف شده در حوزه های مختلف را مورد تجزیه و تحلیل و آنالیز قرار داده و در نهایت از میان هر کدام از حوزه‌ها یکی دو گزینه برتر را انتخاب و دارایی های خود را به گونه تقسیم کنید که بتوانید از تمام حوزه های موجود در بازار ارز دیجیتال چند مورد را انتخاب نموده و برای خرید آنها اقدام کنید.

در این بین حوزه پرداخت یک ویژگی بسیار مثبتی که دارند این است که علاوه بر خود بازار ارز دیجیتال در سال بازارها و حتی خدمات معمولی نیز می‌توان از کاربردهای آنها استفاده کرد و همین موضوع باعث شده تا نگاه ویژه‌ای به روز رسانی ترین شده در این حوزه شود. تمام پلتفرم های موجود در جهان از جمله آمازون و یا علی بابا و حتی توییتر به دنبال انتخاب رمز ارز های مناسب در حوزه پرداخت برای دریافت کارمزد های درون شبکه خود هستند که این موضوع نشان از این دارد که در آینده نه چندان دور بایستی شاهد رشد قابل توجهی در بسیاری از رمز ارز های تعریف شده در این حوزه باشیم


بهترین ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت


ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت  در معرفی بهترین ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت سعی کرده ایم تا گزینه ها را به شما معرفی کنیم که علاوه بر کاربرد هایی که در این حوزه دارند شرایط و پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری و سودآوری نیز داشته و انتخاب آنها برای خرید می تواند جذابیت های بسیار بالایی برای سرمایه گذاران این بازار داشته باشند.

البته نکته بسیار مهمی که در همین ابتدا باید به آن اشاره داشته باشیم این است که علاوه بر مواردی که در پایین آنها اشاره می کنیم قبل از اقدام برای خرید هر کدام از ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت تمام ویژگی ها و کاربرد های آن ها را در نظر گرفته و مهم تر از این موضوع پتانسیل آن ها را برای سودآوری نیز در نظر بگیرید تا در نهایت احتمال موفقیت شما در این بازار به حداکثر میزان ممکن برسد. برای داشتن یک سرمایه گذاری موفق در بازار داشتن اطلاعات کاربردی اهمیت بسیار زیادی دارد.

۱- تتر (USDT)

وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت میشود در صدر لیست این رمز ارزها قطعاً باید ارز دیجیتال تتر را به شما معرفی کنیم. تتر به عنوان بهترین استیبل کوین موجود در بازار که بیشترین حجم معاملات را نیز در بازار به خود اختصاص داده است در حال حاضر جذاب ترین ارز دیجیتال حوزه پرداخت محسوب می شود که در اکثر پلتفرم ها از آن استفاده می شود. اگر نگاهی به خدمات انواع صرافی ارز دیجیتال داشته باشید متوجه میشوید که درصد قابل توجهی از نمودار های تعریف شده در این صرافی ها همگی بر پایه ارز دیجیتال تتر هستند.

هرچند از نظر ارزش بازار در حال حاضر سومین رمز ارز برتر دنیا محسوب می‌شود اما از نظر حجم معاملات این رمز ارز در این لیست در رتبه اول قرار گرفته و نگاه‌ها به سمت آن بسیار زیاد است. این ارز دیجیتال از همان ابتدا برای تبدیل شدن به یک رمز ارز در حوزه پرداخت به وجود آمده و به بسیاری از اهداف خود در این حوزه رسیده است.

کاربران ایرانی هم برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال بایستی برای خرید تتر اقدام نمایند و خرید این رمز ارز یکی از اولین مراحل ورود به بازار رمز ارزها برای سرمایه گذاری است. شما برای خرید ارز دیجیتال ابتدا باید پول خود را به تتر تبدیل کرده و سپس از طریق تتر سایر رمز ارزها را خریداری و برای سرمایه‌گذاری روی آنها اقدام کنید.

ارز دیجیتال تتر با پشتوانه دلار امریکا وارد بازار شده و قیمت آن نیز همیشه برابر با یک دلار است. هرچند شرایط عرضه و تقاضا ممکن است به میزان کمی باعث ایجاد نوسان در قیمت تر شود اما با این حال شرایط تعریف شده برای پلتفرم عرضه دیجیتال به گونه‌ای است که خیلی زود دوباره قیمت آن به یک دلار می رسد و در مواقعی که شما به دنبال حفظ ارزش دارایی های خود در بازار هستید تتر می‌تواند یک گزینه بسیار عالی و جذاب و برای این منظور باشد.

۲- بایننس کوین (BNB)

ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت  معرفی ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت را با بررسی یکی دیگر از رمز و راز های بسیار معروف و جذاب موجود در بازار یعنی ارز دیجیتال بایننس کوین ادامه می‌دهیم. بایننس کوین رمز ارز تعریف شده مبتنی بر شبکه بلاک چین است که توسط صرافی بزرگ با این است توسعه پیدا کرده و خود این صرافی پشتیبانی کامل از این ارز دیجیتال در بازار دارد. البته با این است که این قابلیت ها و کاربردهای دیگری را نیز در شبکه خود دارا است که حوزه پرداخت ها تنها یکی از این قابلیت هاست. به عنوان مثال می توانید در شبکه بلاک چین ارز دیجیتال برای پیاده سازی قراردادهای هوشمند نیز استفاده کنید.

بایننس کوین با تعداد کل توکن های ۲۰۰ میلیونی در بازار تعریف شده اما در چندین مرحله توکن سوزی شاهد از بین رفتن درصد قابل توجهی از توکن های آن بوده ایم و در حال حاضر حدود ۱۵۷ میلیون توکن از آن در بازار در حال گردش هستند.

برنامه ریزی برای آینده بعد از ارز دیجیتال بیت کوین و ارز دیجیتال اتریوم در حال حاضر با این است که اون تبدیل به سومین رمز ارز بازار برای معامله گران شده است و خیلی از افراد بخش قابل توجهی از دارایی‌های خود را برای سرمایه گذاری و خرید این ارز دیجیتال در نظر گرفته اند. نکته بسیار جالبی که باید درباره شرایط بایننس کوین به آن اشاره کنیم این است که نزول سنگین قیمت رمز ارزها در یکی دو سال گذشته در بازار با اینکه قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال را به شدت کاهش داده است اما قیمت باند کن یک کاهش معمولی را تجربه کرده و این موضوع نشان از حمایت و پشتیبانی کامل این ارز دیجیتال توسط صرافی بایننس دارد.

جدای از بحث کاربردها و ویژگی هایی که در شبکه بلاک چین بایننس کوین می‌توانیم به آن اشاره داشته باشیم، این ارز دیجیتال قابلیت های بسیار خوب دیگری نیز داشته و به همین دلیل یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری و خرید در بازه‌های زمانی میان مدت محسوب می شود.

۳- دوج کوین (DOGE)

یکی دیگر از رمز ارزهایی که در حوزه پرداخت باید به معرفی آن بپردازیم ارز دیجیتال دوج کوین است. دوج کوین یکی از جذاب‌ترین رمز ارزهای موجود در بازار است که البته شروع خوبی در بازار نداشته اما در ادامه با پشتیبانی مناسب به شرایط خوبی رسیده است. هدف اصلی دوج کوین در حال حاضر تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال مناسب برای پرداخت‌های اینترنتی در شبکه ها و پلتفرم‌های مختلف است و در این زمینه با روش‌های قابل توجهی نیز در یکی دو سال گذشته روبرو شده است.

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین شرایطی که باید برای ارز دیجیتال دوج کوین با نشانه داشته باشیم حمایت همه جانبه ایلان ماسک کارآفرین برتر آمریکایی از این رمز ارز در بازار است. دوج کوین به دلیل استفاده از الگوریتم اثبات کار قابلیت استخراج را نیز دارد و در حال حاضر بسیاری از افراد و کاربران در حال کسب درآمد از فرایند استخراج این ارز دیجیتال در بازار هستند. برخلاف استخراج بیت کوین که نیاز به سرمایه بسیار زیادی برای خرید دستگاه ماینینگ و هزینه بالای برق و اینترنت دارد برای استخراج که نیاز به پرداخت هزینه خیلی زیادی نخواهد داشت و می توانید با هزینه های مقرون به صرفه برای خرید دستگاه ماینینگ برای استخراج این رمز ارز اقدام کنید.

کل تعداد توکن های در نظر گرفته شده برای دوج کوین حدود ۱۳۳ میلیون توکن است. عرضه بسیار زیاد این توکن باعث شده تا شاهد قیمت های بسیار زیادی برای آن نباشیم و به همین دلیل سرمایه‌گذاران نباید منتظر رسیدن قیمت دوج کوین به اعداد بسیار شگفت‌انگیزی باشند. با این حال پیش بینی می‌شود که در آینده قیمت دوج کوین به حدود یک دلار برسد و رسیدن قیمت دوج کوین به یک دلار می تواند ارزش دارایی سرمایه گذاران این رمز ارز را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

۴- ترون (TRX)

معرفی ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت را با بررسی یکی دیگر از رمز ارز های جذاب و عالی در این حوزه یعنی ارز دیجیتال ترون ادامه می دهیم. هرچقدر درباره جذابیت های ارز دیجیتال ترون بگوییم باز هم نمی‌توانیم ویژگی ها و کاربرد های عالی پلتفرم آن را برای شما تعریف کنیم. شبکه بلاکچین ترون قابلیت های بسیار زیادی دارد و کاربردهای مختلفی نیز برای آن تعریف شده که یکی از اصلی‌ترین این کاربردها تبدیل شدن به یک رمز ارز در حوزه پرداخت است.

یکی از مهمترین نقاط قوت که باعث شده تا در طول سالهای گذشته ترون شرایط خوبی برای تبدیل شدن به یک رمز ارز مناسب در این حوزه داشته باشد کاربردهای بسیار پایین شبکه آن برای نقل و انتقال است که تعداد بسیار زیادی از کاربران را به سمت استفاده از قابلیت های این ارز دیجیتال کشانده است.

تیم توسعه دهنده ترون شرایط بسیار خوبی برای آن در نظر گرفته و پشتیبانی‌های همه جانبه آنها باعث شد تا در حال حاضر ترون رمز ارز بسیار جذاب برای سرمایه گذاری باشد. فرایند توکن سوزی ترون در چند ماه اخیر باعث شده تا میزان عرضه آن در بازار با کاهش قابل توجهی روبرو شده و همین موضوع می‌تواند در آینده باعث افزایش قیمت ترون و تبدیل شدن آن به یک رمز ارز با جذابیت های بسیار زیاد برای سرمایه‌گذاری شود.

شما می‌توانید علاوه بر استفاده از ترون برای پرداخت‌ها برای سرمایه‌گذاری نیز روی آن حساب ویژه‌ای داشته باشید. البته نکته بسیار مهم اینجاست که نباید تمام سرمایه های خود را برای خرید ترون در نظر بگیرید و بهتر است تنها بخشی از سرمایه های خود را روی این ارز دیجیتال که ریسک سرمایه‌گذاری پایینی دارد قرار دهید.

۵- ارز دیجیتال کرونوس (CRO)

ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت  معرفی ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت را با بررسی یکی دیگر از رمز ارز های این حوزه یعنی ارز دیجیتال کرونوس ادامه میدهیم. استخوان انداختن دیجیتال توسط یک صرافی متمرکز با عنوان کریپتو دات کام به وجود آمده و به صورت دائمی توسط خود این صرافی پشتیبانی می شود. ورود بازار ارز دیجیتال به ریزش های بسیار گسترده شاهد افزایش قیمت قابل توجه به شروع نزول های زیاد ارز دیجیتال بیت کوین شاهد نزول قیمت کرونوس هم بودیم.

تعداد کل توکن های در نظر گرفته شده برای کرونوس حدود ۳۰ میلیارد تومان است که در حال حاضر ۸۳ درصد از این توکن ها در بازار در حال گردش هستند. در حال حاضر برای هرگونه اقدامی در پلتفرم کریپتو دات کام برای پرداخت کارمزد ها می توانید از ارز دیجیتال کرونوس استفاده کنید که با جذابیت کاهش کارمزد ها نیز برای شما رو به رو خواهد بود. البته با توجه به منظور های اخیر قیمت کرونوس شرایط خوبی نیز پیدا کرده و پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری نیز دارد و شما می توانید از این ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در میان مدت و بلند مدت استفاده کنید.

با توجه به اینکه این ارز دیجیتال توسط یک صرافی متمرکز پشتیبانی می شود می‌توانیم شرایط خوبی را در آینده برای آن شاهد باشیم اما رسیدن به شرایط خوب نیاز به پشتیبانی دائمی خواهد داشت و حتماً باید شرایط کرونوس را در ادامه مورد تجزیه و تحلیل و آنالیز قرار دهید. برای کسانی که به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن در بازار رمز ارزها هستن این مسیر می‌تواند بهترین راه حل برای آنها باشد.

۶- ارز دیجیتال هدرا هش گراف (HBAR)

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت قابلیت ها و جذابیت های بسیار زیادی دارد و می‌تواند در آینده نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد ارز دیجیتال هدرا هش گراف است. هدرا هش گراف علاوه بر حوزه پرداخت و در حوزه های دیگری نیز کاربرد داشته و به همین دلیل است که تعداد کاربران روز به روز در حال افزایش می باشند‌. رسیدن به حجم معاملات ۶۸ میلیون دلاری در هر ۲۴ ساعت نشان از این دارد که کاربران بسیار جدی در حال معامله ارز دیجیتال و سرمایه گذاری بر روی آن هستند.

حتی اگر بخواهیم ارزهای دیجیتال قرارداد هوشمند و ارزهای دیجیتال وب ۳ را نیز تعریف کنیم میتوانیم از هدرا هش گراف یاد کنیم که در این کاربرد ها نیز شرایط خوبی داشته و کاربرد دارد. تعداد کل توکن های در نظر گرفته شده برای هدرا هش گراف ۵۰ میلیارد توکن است که در حال حاضر ۵۲ درصد از این ترک ها در حال گردش می باشند و عرضه بسیار زیادی را برای آن شاهد هستیم. همین عرضه بسیار زیاد باعث شده تا غیبت این ارز دیجیتال با رشد خیلی زیادی همراه نباشد و حداکثر قیمت مشاهده شده در تاریخچه آن نیز نیم دلار است.

از نظر شرایط و پتانسیل‌ها این ارز دیجیتال شباهت بسیار زیادی با ترون دارد و می توان این دو رمز ارز را رقبای خوبی برای یکدیگر در نظر گرفت. البته سرمایه گذاری همزمان بر روی هر دو ارز دیجیتال ترون و هدرا هش گراف چندان توجیه‌پذیر نیست و بهتر است شما تنها یکی از این دو ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده و بخشی از سرمایه های خود را برای خرید آن در نظر بگیرید.

۷- ارز دیجیتال مانا (MANA)

بررسی ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت را با معرفی یکی دیگر از رمز ارز های کاربردی در این حوزه یعنی ارز دیجیتال مانا ادامه می دهیم. مانا را می‌توان از آن دسته از رمز ارزهای چند کاربردی در نظر گرفته در حوزه های مختلفی کاربرد داشته و به شرایط بسیار خوبی در کاربردهای مختلف نیز رسیده است. اگر به دنبال ارزهای دیجیتال حوزه متاورس هستید و یا ارزهای دیجیتال حوزه ان اف تی را دنبال می‌کنید و حتی به دنبال سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال حوزه گیمینگ می باشید، مانا می‌تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای شما باشد زیرا در تمام این موارد کاربرد داشته و اتفاقاً در همه آنها به شرایط خوبی رسیده است.

یکی دیگر از ویژگی ها و کاربرد های مانا حوزه پرداخت است که البته در این زمینه رقبای بسیار سرسختی داشته و نمی توان آن را به عنوان بهترین گزینه در این زمینه در نظر گرفت. مانا بیشتر به دلیل قرار گرفته در حوزه گیمینگ و بازی های سه بعدی در فضای متاورس به جذابیت رسیده و سرمایه گذاران اصلی این ارز دیجیتال نیز بیشتر به دلیل این کاربرد سرمایه های خود را به سمت آن می کشانند. مانا با داشتن بیش از ۲ میلیارد توکن یکی از رمز ارزهایی است که نه تعداد خیلی محدودی دارد و تعداد توکن های بسیار زیادی برای آن در نظر گرفته شده و این موضوع می‌تواند در شرایط عرضه و تقاضا آن را متعادل سازد.

بررسی تاریخچه قیمت مانا نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال در طول تاریخ خود موفق شده تا قیمت ۵ دلاری نیز برسد که این موضوع نشان از پتانسیل بسیار بالایی رشد قیمت‌ها ندارد و در آینده نیز می‌توانیم چنین شرایطی را برای آن متصور بدانیم. نکته بسیار جالب درباره رمضان است که در حال حاضر حجم معاملات آن به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار در هر ۲۴ ساعت می‌رسد که نشان از علاقه بسیار زیاد کاربران ارز دیجیتال و خرید و فروش مانا و سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال دارند.

البته نمی‌توان کتمان کرد که بخش قابل توجهی از حجم معاملاتی بر روی ارز دیجیتال مانا به دلیل استفاده از این رمز ارز برای نوسان گیری در ارز دیجیتال است و امکان سرمایه گذاری در آن در بازار فیوچرز در ارز دیجیتال باعث شده تا از این طریق نیز کاربران به دنبال کسب درآمد از مانا باشند. برای حضور در داخل پلتفرم مانا و استفاده از کاربرد های مختلف آن نیز نیاز به پرداخت کارمزد ها با استفاده از خود این ارز دیجیتال دارید. البته شایان ذکر است که ما نا در بلاک چین اتریوم توسعه پیدا کرده و امکان پرداخت کارمزد ها در درون شبکه ارز دیجیتال با استفاده از ارز دیجیتال اتریوم نیز وجود دارد.

۸- ارز دیجیتال لونا کلاسیک (LUNC)

ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت  یکی دیگر از رمز ارزهایی که در حوزه پرداخت تعریف شده و البته در این زمینه در آینده می تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد ارز دیجیتال لونا کلاسیک یا ترا کلاسیک است. بعد از فاجعه بسیار بزرگی که در شبکه ترا به وجود آمد فورک جدید آن با نام لونا در بازار شناخته می شود و ارز دیجیتال قدیمی با عنوان لانا کلاسیک در بازار قابل معامله است.

این ارز دیجیتال نیز در حوزه های مختلفی کاربرد داشته یکی از مهمترین آنها می توانیم به حوزه دیفای و حوزه پرداخت ها اشاره داشته باشیم. البته به دلیل فاجعه بزرگی که در گذشته بر روی شبکه دیجیتال رخ داده خیلی از کاربران از پلتفرم این ارز دیجیتال استفاده نمی کنند و به همین دلیل استقبال از آن نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است.

ارز دیجیتال در گذشته سابقه رسیدن به قیمت ۱۲۰ دلاری را نیز دارد و بعد از سقوط گسترده قیمت آن به زیر یک دلار رسیده و در حال حاضر در حال معامله در قیمت‌های بسیار پایینی در بازار است. البته افت قابل توجه قیمت لونا کلاسیک می تواند تبدیل به یک مزیت برای آن برای تبدیل شدن به یک رمز ارز مناسب در حوزه پرداخت شود.

یکی از نکات بسیار جذاب درباره شرایط ارز دیجیتال لونا در بازار این است که شما میتوانید این رمز ارزها در کیف پول های مختلف استیک کرده و سود بسیار خوبی را از استیک این ارز دیجیتال به دست آورید. برای استیک کردن لونا کلاسیک تنها کافیست برای خرید آن در یکی از صرافی‌های داخلی و خارجی اقدام کرده و در قدم بعدی توکن های خود را به یک کیف پول معتبر مانند تراست ولت و یا اتمیک ولت انتقال داده و مراحل استیک را در آنها انجام دهید.

همچنین شایان ذکر است که در حال حاضر به دلیل قیمت پایین سرمایه گذاری بر روی لونا کلاسیک نیز جذابیت های خاص خود را دارد و شما می توانید با خرید این رمز ارز و نگهداری از آن برای میان مدت به سود خوبی برسید. البته باید متذکر شویم که به دلیل تعداد توکن های بسیار زیادی که برای لونا کلاسیک تعریف شده در حال حاضر پتانسیل زیادی را برای افزایش قیمت برای ارز دیجیتال شاهد نیستیم و احتمال رسیدن قیمت آن به یک دلار نیز بسیار دور از ذهن است.

۹- ارز دیجیتال چیلیز (CHZ)

معرفی ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت را با بررسی ارز دیجیتال چیلیز ادامه می‌دهیم که یکی از رمز ارز های شناخته شده و جذاب در بازار هم برای سرمایه‌گذاری و هم برای استفاده از کاربردهای مختلف است. در طول چند ماه گذشته به دلیل برگزاری مسابقات جام جهانی فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه هواداری داشته و در این حوزه به عنوان یک رمز کاملا شناخته شده در بازار محسوب می شود.

چیلیز علاوه بر حوزه پرداخت و ورزش در بازار ان اف تی ها نیز کاربردهای قابل ملاحظه داشته و از پلتفرم این ارز دیجیتال میتوان برای ساخت انواع ان اف تی نیز استفاده کرد. ارز دیجیتال که در حال حاضر حجم معاملات آن در هر ۲۴ ساعت به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار می رسد یکی از راه های بسیار ایده آل برای سرمایه گذاری شده و افراد زیادی در صدد هستند که بخشی از سرمایه های خود را بر روی آن قرار دهند.

البته مانند بسیاری از دیجیتال حوزه پرداخت که تعداد توکن های بسیار زیادی برای آنها در نظر گرفته شده و معمولا شاهد قیمت خیلی بالایی برای آنها نیستیم چیز نیز در ایران شرایط مشابهی داشته و قرار نیست قیمت این ارز دیجیتال به چند صد دلار برسد. با این حال چیلیز در شرایط کنونی امکان رشد قابل توجهی در قیمت خود دارد و اما رسیدن آن به قیمت تاریخی خود یعنی حدود یک دلار می تواند سرمایه های کاربران را به چندین برابر افزایش دهد.

به دلیل مشهور شدن و معروف شدن چیلیز در بازار ارز دیجیتال را می توانید در انواع صرافی ارز دیجیتال خریداری کرده و حتی نیازی به انتقال پول خود به حساب صرافی خارجی نیز ندارید و در انواع صرافی داخلی نیز امکان خرید آن وجود دارد. شما میتوانید با کمترین میزان کارمزد ها از طریق خدمات انواع صرافی داخلی ارز دیجیتال برای خرید کلید اقدام کرده و برای نگهداری طولانی مدت از آن نیز آن را به یکی از انواع کیف پول نرم افزاری معتبر موجود در بازار انتقال دهید.

۱۰- ارز دیجیتال هوبی توکن (HT)

معرفی ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت را با بررسی ارز دیجیتال هوبی توکن ادامه می‌دهیم. هوبی توکن بومی صرافی ارز دیجیتال هوبی است که به صورت مستقیم توسط این صرافی مدیریت و پشتیبانی می‌شود و قابلیت های بسیار مختلفی را نیز می توانیم برای آن تشریح کنیم. مسلمان رمز ارزهای مطرح شده در حوزه پرداخت که توسط یک صرافی حمایت شوند می توانند به عنوان گزینه مناسبی برای پرداخت ها در درون شبکه خود صرافی موردنظر باشند و هوبی نیز دقیقاً چنین شرایطی دارد.

ارز دیجیتال هوبی با تعداد کل سکه های حدود ۲۰۰ میلیونی وارد بازار شده و در حال حاضر حدود ۵۰۰ میلیون از توکن های آن در حال گردش در بازار هستند. این ارز دیجیتال در طول تاریخچه خود با نوسانات قیمتی بسیار زیادی روبرو شده و موفق به رسیدن به قیمت حدود ۳۵ دلاری نیز رسیده است و در حال حاضر با قیمت های بسیار پایینی در بازار در حال معامله است که این موضوع جذابیت های سرمایه گذاری بر روی آن و خرید آن را بیشتر می نماید.

البته اگر به دنبال خرید ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در این بازار برای طولانی مدت هستید رمز ارز های به مراتب بهتری را نسبت به هوبی نیز می توانید پیدا کنید. با توجه به چالش‌های بسیار زیادی که در یکی دو سال گذشته برای بسیاری از صرافی ها به وجودآمده خرید توکن های بومی صرافی ها چندان هم جذاب به نظر می‌رسد و برای این منظور تنها می‌توانید سراغ توکن هایی بروید که متعلق به صرافی های بسیار مشهور و محبوب بازار هستند.

آیا باید روی ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت سرمایه گذاری کنیم؟


ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت  احتمالات سوال بسیار مهمی که ذهن شما را به خود درگیر کرده این است که آیا ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری هستند یا اینکه این دسته از رمز ارزها به دلیل داشتن تعداد توکن های بسیار بالا چندان پتانسیل خوبی برای سودآوری نداشته و بهتر است سراغ آن‌ها نرویم؟

در این باره نکات بسیار مختلفی را می‌توان بیان کرد یکی از مهم‌ترین نکات مقایسه ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت با سایر حوزه ها از جمله حوزه متاورس و یا ارزهای دیجیتال حوزه وب ۳ است. به صورت کلی رمز ارز هایی که در چند حوزه کاربرد داشته باشند می‌توانند پتانسیل بالایی برای سودآوری داشته باشند و سرمایه‌گذاری برای آنها گزینه بهتری برای شما خواهد بود. اما از طرف دیگر تعداد معدودی از رمز ارزهای تک کاربردی نیز شرایط خوبی داشته و می توان با ریسک بسیار پایین بخشی از سرمایه ها را بر روی آنها قرار داد.

با توجه به این نکته اگر بخواهیم رمز ارزهایی که علاوه بر حوزه پرداخت در سایر حوزه ها نیز کاربرد دارند را از لیست بالا جدا کنیم و تنها به رمز ارزهای بپردازیم که فقط در حوزه پرداخت کاربرد دارند تعداد کمی از آنها باقی خواهد ماند. انتخاب یک یا دو مورد از ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت برای سرمایه گذاری و خرید نمی تواند ایده بدی برای سرمایه گذاری در این بازار باشد. البته بهتر از شما از قبل دارایی‌های خود را به چندین بخش مختلف تقسیم کرده و تنها بخشی از دارایی های خود را برای خرید رمز ارزهای حوزه پرداخت انتخاب کنیم.

در میان ارزهای دیجیتالی که در لیست بالا به آنها اشاره کردیم رمز ارزهای مانند بایننس کوین، دوج کوین، ترون و مانا شرایط و پتانسیل بسیار خوبی برای سرمایه گذاری داشته و انتخاب آنها برای خرید می‌تواند باعث سودآوری قابل توجهی در بازه های زمانی یک تا دوساله برای شما شود. شما میتوانید سایر رمز ارز های مربوط به حوزه پرداخت را نیز مورد بررسی و آنالیز قرار داده و در صورت رسیدن به گزینه های عالی برای سرمایه گذاری بر روی آنها اقدام کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا به صورت کامل درباره ارز های دیجیتال حوزه پرداخت با شما صحبت کنیم و برخی از بهترین های این حوزه را نیز به شما معرفی کردیم. ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت معمولاً برای سرمایه گذاری ایجاد نمی کند اما با این حال یکی از اصلی ترین ویژگی های آنها تعریف شدن تعداد بسیار زیاد توکن است که باعث شده تا قیمت قابل توجهی را برای آنها شاهد نباشیم. با توجه به اینکه هدف ما در مجموعه مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال و معرفی انواع رمز ارزها هدایت کاربران ایرانی به سمت یک سرمایه گذاری مطمئن و ایده آل است، در انتها باید این نکته را با شما در میان بگذاریم که قرار دادن تنها بخشی از سرمایه ها بر روی ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت می تواند شرایط خوبی باشد و نباید تمام دارایی های خود را برای خرید رمز ارز های این حوزه قرار دهید.

در انتها شما را دعوت می‌کنیم که اگر تجربه ای از خرید و فروش و سرمایه گذاری بر روی رمز ارزهای حوزه پرداخت دارید می توانید تجربیات خود را با ما در میان گذاشته و یا اگر ارز دیجیتال را می شناسید که در این حوزه بسیار معروف است و پتانسیل بسیار بالایی دارد اما در لیست بالا قرار نگرفت آن را به ما معرفی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: