لوگو کانون بورس

کد به کد در بورس چیست | نکات فوق استثنایی برای معاملات

کد به کد در بورس چیست
شما در حال مطالعه مقاله ۲۹ از ۳۸ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

کد به کد در بورس چیست و چرا این همه برای معامله گران بازار سرمایه مهم شده است؟ منظور از کد در کد به کد در بورس همان کد بورسی است که احتمالاً با آن آشنا هستید و می دانید که برای عضویت و ورود به بازار بورس نیاز به یک کد بورسی خواهید داشت که می توانید از هر کدام از انواع کارگزاری بورس یکی از آنها را دریافت کنید. با این حساب کد به کد نیز انتقال سهام از یک کد به کد دیگر است. البته تعریف کد به کد کمی پیچیده تر است و باید چند مفهوم مختلف را برای شما تعریف کنیم تا در نهایت بتوانیم این مفهوم را در بازار سرمایه به صورت کامل در ذهن شما جا بیندازیم.

با توجه به اینکه حجم معاملات اهمیت بسیار زیادی برای معامله گران در بازار بورس دارد تمام فاکتورها و عوامل تحت تاثیر قرار دهنده حجم معاملات در بازار سرمایه مورد توجه قرار گرفته و معامله گران دائماً به دنبال بررسی نکات و شرایطی هستند که باعث تغییر در حجم معمول معاملات یک سهم شده است. کد به کد در بورس نیز یکی از شرایطی است که در آن حجم معاملات یک سهم تحت تاثیر شرایط بسیار خاص تغییر کرده و معامله گران را مشکوک کرده است که آیا سهام مورد نظر پتانسیل کافی برای رشد را دارد یا اینکه این افزایش حجم معاملات نشان دهنده اتمام یک روند صعودی و شروع روند نزولی در قیمت آن است.‌

برای رسیدن به پاسخ این چالش در این مقاله باید با ما در کانون بورس همراه باشید زیرا در انتها قرار است تمام جزئیات مربوط به کد به کد در بورس را برای شما تشریح کرده باشیم و از این پس شما به راحتی میتوانید تشخیص دهید که افزایش قابل توجه حجم معاملات یک سهم چه نتیجه ای می تواند روی روند آن داشته باشد. اضافه کردن این مقاله به سایر مقالات آموزش رایگان بورس می تواند اطلاعات شما را نسبت به شرایط معامله گری در این بازار افزایش داده و پتانسیل سودآوری بیشتری نیز برای شما به ارمغان آورد. با ما در کانون بورس همراه باشید.

کد به کد در بورس چیست

کد به کد در بورس چیست اگر بخواهیم به صورت کاملاً تحت اللفظی کد به کد در بورس را برای شما تشریح کنیم انتقال سهام از یک کد به کد دیگر را باید کد به کد بنامیم که عملاً در تمام معاملات بازار بورس در حال انجام است. اما معامله گران در بازار سرمایه این اصطلاح را برای شرایط بسیار خاصی استفاده می نمایند. در واقع معاملاتی در بازار بورس با اصطلاح کد به کد شناخته می‌شود که در آن اولا حجم قابل توجهی از مقدار سهام مورد نظر جابجا شده باشد و ثانیاً شرایط خاصی از نظر زمان و قیمت نیز برای معامله انجام پذیرفته وجود داشته باشد.

اما اگر بخواهیم کد به کد در بازار بورس را به صورت فنی برای شما تعریف کنیم به این تعریف خواهیم رسید. انجام معاملاتی در حجم بسیار بالا و در یک زمان مشخص و با قیمت یکسان اصطلاحاً کد به کد نامیده می‌شود که البته در واقعیت ممکن است معامله‌گران تغییر اندکی در شرایط کد به کد برای گمراه کردن ذهن افراد ایجاد نمایند که در ادامه به این نکته نیز خواهیم رسید.

برای اینکه ذهن شما را نسبت به اینکه کد به کد در بورس چیست و چه شرایطی دارد را خیلی پراکنده نکرده باشیم تا به اینجا فقط در ذهن داشته باشید که این اصطلاح برای معاملاتی استفاده می شود که در آن حجم بسیار بالایی از یک سهم در یک ساعت مشخص و در یک قیمت مشخص انجام پذیرفته باشد. البته نکته تکمیل کننده این موضوع این است که این معاملات باعث افزایش قابل توجه حجم معاملات سهام مورد نظر نیز شده باشد و قرار نیست تنها با جابجایی چند درصد سهم در فرایند کد به کد موضوع برای ما مشکوک شود و به دنبال بررسی آن باشیم.

انواع کد به کد در بورس چیست

کد به کد در بورس چیست از نظر مفهومی برای شما تشریح کردیم که کد به کد در بورس چیست و چه اهمیتی دارد. حالا نوبت به این رسیده که هم جزئی تر و دقیق تر درباره کد به کد در بورس صحبت کنیم و نکات حرفه ای معامله گری با آن را نیز با شما در میان بگذاریم. قبل از هر چیزی باید انواع کد به کد ها را همراه با میزان اهمیت آنها برای انجام معامله در بازار تشریح نماییم. دقت داشته باشید که همه کد به کد هایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم اهمیت معاملاتی نداشته و موارد مهم نیست تنها در شرایط بسیار خاصی برای انجام معامله و خرید سهام در بازار بورس مورد استفاده قرار می گیرند.

کد به کد حقیقی به حقوقی

انواع کد به کد در بورس چیستاولین نوع از انواع کد به کد در بورس که باید آن را برای شما معرفی کنیم کد به کد حقیقی به حقوقی است. این نوع از انواع کد به کد یکی از دو مدل بسیار مهم آن است که می‌توان از آن به عنوان یک سیگنال بسیار مهم استفاده کرد.

وقتی در بازار شاهد به وجود آمدن کد به کد حقیقی به حقوقی باشیم از آن برای سیگنالی برای خروج از سهم حداقل در بازه های زمانی کوتاه مدت استفاده میشود. در این نوع کد به کد معمولاً اخبار خوبی درباره سهام مورد نظر وجود نداشته و ممکن است حتی چنین اتفاقی باعث ایجاد یک روند نزولی بزرگ در نمودار سهام مورد نظر شما نیز شود.

کد به کد حقیقی به حقیقی

یکی دیگر از انواع کد به کد ها که می توانیم در بازار بورس مواقع بسیار نادر شاهد آن باشیم کد به کد حقیقی به حقیقی است. در این فرایند حجم بسیار بالایی از یک سهم در یک قیمت مشخص و در یک زمان ثابت از یک کد حقیقی به کد حقیقی دیگر ارسال میشود. برای بررسی این نوع از انواع کد به کد در بورس می‌توانید از تابلو بورس و طبق مراحلی که خواهیم گفت استفاده کنید.

کد به کد حقیقی به حقیقی از نظر معاملاتی چندان اهمیت خاصی برای معامله گران ندارد و خیلی هم به دنبال بسط دادن این نوع از کد به کد نیستیم.

کد به کد حقوقی به حقیقی

جذاب ترین و مهمترین انواع کد به کد در بورس ایران کد به کد حقوقی به حقیقی است. در فرایند کد به کد حقوقی به حقیقی سهامداران حقوقی تصمیم می گیرند تا با کد حقوقی خود فروشنده و با کد حقیقی خود خریدار باشد. رخ دادن این نوع از انواع کد به کد در بورس نشانه قدرتمند برای صعود قیمت سهام مورد نظر و افزایش قیمت آن است. در حقیقت معامله گران با استفاده از انواع فیلتر ها و بررسی های مختلف به دنبال این هستند که کد به کد حقوقی به حقیقی را شکار کرده و با در کنار هم قرار دادن آن با تحلیل تکنیکال بورس و همچنین تحلیل فاندامنتال بورس بتوانند یک معامله فوق العاده عالی را برای خود رقم بزنند.

کد به کد حقوقی به حقوقی

یکی دیگر از انواع کد به کد در بازار بورس ایران کد به کد حقوقی به حقوقی است. در طی این فرایند حجم بسیار بالایی از یک سهم در یک قیمت ثابت و در یک ساعت مشخص از یک کد حقوقی به یک کد حقوقی دیگر انتقال پیدا میکند. این نوع از انواع کد به کد در بورس نیز چندان اهمیت معاملاتی نداشته و خیلی از آن برای سیگنال گیری برای خرید و فروش استفاده نمی شود. البته دلایل خاصی را میتوان برای اتفاق افتادن این کد به کد در بازار بورس ایران تشریح کرد.

ممکن است سهامداران حقوقی برای دیده شدن سهام مورد نظر و افزایش حجم معاملات در بازار دست به این معاملات زده باشند البته باز هم به نوعی می توان آن را یک سیگنال برای معامله گران در نظر گرفته اما خیلی به آن استناد نمی شود.

نکته بسیار مهمی که درباره کد به کد حقوقی به حقوقی باید به آن اشاره کنیم این است که نباید این نوع کد به کد را با معاملات بلوکی اشتباه بگیرید. در ادامه نکاتی را درباره انواع معاملات بلوکی در بازار بورس نیز برای شما تشریح خواهیم کرد تا تفاوت های آن را با معاملات کد به کد درک کنید و این دو را با یکدیگر اشتباه نگیرید.

 

چگونه کد به کد در بورس را تشخیص دهیم؟

کد به کد در بورس چیست اکنون شما به خوبی می دانید که کد به کد در بورس چیست و در چه مواقعی می توانیم معاملات انجام گرفته بر روی یک سهم را به عنوان کد به کد بشناسیم. اما حالا سوال بسیار مهم اینجاست که چگونه می توانیم کد به کد در بورس را در تابلو بورس تشخیص دهیم و از آن به عنوان یک سیگنال برای ورود به سهام یا خروج از آن استفاده نماییم؟

در وهله اول شما باید یک سیگنال دریافت کنید که در یک سهم معاملات کد به کد انجام پذیرفته است. در واقع سهامداران حقوقی هر روز در بازار اعلام نمی کنند که در حال انجام معاملات کد به کد هستند و خود معامله گران هستند که بایستی از طریقی به این موضوع برسند. از این گذشته امکان بررسی همه سهم ها در هر روز معاملاتی نیز برای معامله گران وجود ندارد زیرا زمان بسیار زیادی لازم خواهد بود و عملا حتی در صورت تشخیص هم ممکن است فرصت برای خرید از بین برود.

با این حساب ما باید به دنبال فاکتور هایی باشیم که با استفاده از آنها بتوانیم سهم های مستعد کد به کد در هر روز معاملاتی را تشخیص داده و شرایط آنها را برای وقوع این نوع معاملات مورد بررسی قرار دهیم. برای این منظور دو روش وجود دارد. در روش اول شما می توانید حجم معاملات سهم ها را مورد بررسی قرار دهید و آنهایی را که با تغییرات حجمی فوق العاده زیاد نسبت به میانگین حجم ماهانه خود روبه‌رو هستند را برای معاملات کد به کد کاندید کنید. البته هنوز مطمئن نیستیم که در این سهم معاملات کد به کد انجام پذیرفته است بلکه تازه ما سهم هایی را پیدا کرده ایم که مستعد چنین معاملاتی در یک روز معاملاتی هستند.

البته شاید از خود بپرسید که ممکن است در یک سهم معاملات کد به کد انجام پذیرفته اما حجم آن با افزایش قابل توجهی نسبت به میانگین حجم ماهانه روبرو نشده باشد. اول اینکه معمولاً چنین شرایطی رخ نمی دهد و در ثانی حتی در صورت وقوع هم اصلاً چنین سهامی ارزش خرید نداشته و سیگنال خرید قدرتمند در آن صادر نشده است. یک معامله کد به کد حقوقی به حقیقی زمانی می تواند سیگنال قدرتمندی برای افزایش قیمت ها در سهام مورد نظر شما باشد که همراه با این معاملات شاهد افزایش قابل توجه حجم نیز در آن باشیم.

اما راه حل دیگری هم برای تشخیص معاملات کد به کد وجود دارد که بسیار ساده تر از راه حل قبلی است. برای این منظور شما می توانید از قابلیت فیلتر نویسی در تابلو بازار بورس تهران استفاده کنید و فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی را وارد کرده و تنها با فشار دادن چند دکمه تشخیص دهید که در کدام یک از شهرها شاهد معاملات کد به کد بوده اید. با استفاده از فیلتر هایی که برای این منظور وجود دارد عملا شما دیگر نیازی به بررسی جزئیات معاملات نیز نخواهید داشت و فیلتر موردنظر دقیقاً سهم هایی را به شما معرفی میکند که کد به کد حقوقی به حقیقی در آنها رخ داده باشد.

اما اگر از راه حل اول برای تشخیص معاملات کد به کد در بورس استفاده کرده باشید هنوز یک مرحله دیگر برای شما باقی مانده و باید در ریز معاملات سهام مورد نظر شرایط به وقوع پیوستن معاملات کد به کد را بررسی کنید.

تشخیص معاملات کد به کد در تابلو بورس

برای کسانی که از راه حل اول یعنی افزایش قابل توجه حجم معاملات یک سهم برای دریافت سیگنال از آن استفاده می نمایند لازم است نحوه تشخیص معاملات کد به کد در تابلو بورس را معرفی کنیم. برای این منظور بعد از اینکه شما تشخیص دادید که حجم معاملات یک سهم با افزایش قابل توجهی روبرو شده که برای این منظور می توانید از فیلترهای مختلف استفاده کنید حالا باید طبق مراحل زیر جزئیات معاملات صورت گرفته بر روی سهام مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید.

وارد تابلو بازار بورس شده و از سمت چپ منوی بالای تابلو سهام مورد نظر وارد بخش اطلاعات تکمیلی شوید.

در اطلاعات تکمیلی گزینه به عنوان ریز معاملات وجود دارد که با کلیک کردن بر روی آن میتوانید ریز معاملات سهام مورد نظر خود را در هر روز معاملاتی مشاهده نمایید. اگر به دنبال بررسی کد به کد حقوقی به حقیقی برای یک روز معاملاتی خاص هستید قبل از این مرحله ابتدا باید در تاریخچه قیمت سهام مورد نظر روز معاملاتی خود را انتخاب کرده باشید و از تابلو سهام در همان روز وارد بخش اطلاعات تکمیلی شده و سپس ریز معاملات را انتخاب کنید.

کد به کد در بورس چیست

تصویر بالا نمونه ای از انجام معاملات کد به کد است. همانطور که مشاهده می کنید در یک ساعت مشخص و در یک قیمت ثابت حجم مشخصی از مقدار سهام که مقدار قابل توجهی هم محسوب می شود معامله شده است. وجود چنین معاملاتی در یک روز معاملاتی که حجم قابل توجهی هم خورده باشد نشان از معاملات کد به کد دارد.

البته حالت دیگری را نیز می‌توانیم برای معاملات کد به کد در تابلو بورس در نظر بگیریم که در آن حقوقی ها برای فریب دادن ذهن معامله‌گران خرد از یک ترفند دیگر برای انجام معاملات خود استفاده می نمایند. در روش دوم ممکن است زمان انجام معاملات تفاوت‌هایی در حدود یک یا دو ثانیه با هم داشته باشند و از طرف دیگر به جای اینکه حجم تمام معاملات انجام گرفته یکسان باشد این مقدار حجم در دو یا سه بخش تقسیم می شود. به عنوان مثال ممکن است اگر معامله گر به دنبال انجام معامله دویست هزار سهم از یک نماد باشد به جای اینکه در چند مرحله این ۲۰۰ هزار سهم تکرار شود شاهد تکرار دو حجم مختلف هستیم که مجموع آنها ۲۰۰ هزار سهم است اما با یکدیگر برابر نیستند. برای درک این موضوع می توانید تصویر زیر را مشاهده کنید که نمونه ای از معاملات کد به کد است.

کد به کد در بورس چیست

چگونه نوع معاملات کد به کد را در تابلو بورس تشخیص دهیم؟

در بخش قبلی به صورت کامل برای شما بیان کردیم که چگونه می توانید معاملات کد به کد در بورس را از روی تابلو تشخیص دهید و پی به این نکته ببرید که در یک روز معاملاتی کد به کد رخ داده است. حالا سوال بسیار مهم اینجاست که اصلا وجود چنین معاملاتی را تشخیص دادیم و حجم بسیار بالایی از معاملات نیز در آن روز انجام پذیرفته باشد حالا سوال اینجاست که چگونه به این موضوع پی ببریم که نوع معاملات کد به کد چه بوده است؟

برای این منظور دوباره باید به تابلو سهام مورد نظر در همان روز معاملاتی بروید. اگر در همان روز معاملاتی شاهد خروج پول از حقوقی ها و ورود پول حقیقی ها باشید نشان دهنده کد به کد حقوقی به حقیقی است. در این حالت اکثر فروش سهام در آن روز معاملاتی متعلق به حقوقی ها بوده و اکثر خرید سهام در آن روز معاملاتی متعلق به حقیقی ها بوده است. در شرایط برعکس نیز معاملات کد به کد در آن روز معاملاتی حقیقی به حقوقی خواهد بود.

حتی گاهی اوقات در چنین روزهایی اگر ترکیب سهامداران شرکت مورد نظر را نیز بررسی کنید ممکن است یک یا دو نفر فرد حقیقی نیز به سهامداران شرکت اضافه شده باشند که در این حالت کد به کد حقوقی به حقیقی رخ داده است.

سیگنال های خرید و فروش با معاملات کد به کد در بورس

همانطور که اشاره کردیم وقوع معاملات کد به کد حقوقی به حقیقی سیگنال مهم خرید سهام مورد نظر است و وقوع کد به کد حقیقی به حقوقی نیز سیگنالی برای فروش سهام موردنظر و شروع یک روند نزولی خواهد بود که می توانید از این دیدگاه برای انجام معاملات خود در بازار بورس استفاده کنید.

آیا بلافاصله بعد از دیدن کد به کد حقوقی به حقیقی می توانیم بخریم؟

سوال بسیار مهمی که لازم است تا به صورت خیلی جدی به آن بپردازیم این است که آیا بعد از مشاهده معاملات کد به کد حقوقی به حقیقی و واضح شدن این نوع معاملات در یک روز معاملاتی می توانیم برای ورود به سهام مورد نظر و خرید آن اقدام کنیم یا خیر؟ شاید اگر این سوال را از بسیاری از معامله‌گران و نوسان گیران ایران در بازار بورس بپرسید آنها به شما می‌گویند که بلافاصله باید سهام موردنظر را بخرید که اتفاقاً یک استراتژی معاملاتی با قدرت قابل توجه محسوب می شود.

اما اگر به خود ما باشد حتماً باید علاوه بر بررسی معاملات کد به کد حقوقی به حقیقی بایستی نمودار قیمت را نیز مورد بررسی قرار داده و حتماً از استراتژی معاملاتی برای ورود به سهام مورد نظر استفاده کنید. در صورتی که تحلیل تکنیکال بورس و تایید معاملات کد به کد حقوقی به حقیقی به صورت همزمان رخ داد شما میتوانید یک معامله فوق العاده ایده آل و جذاب را در بازار بورس برای خود رقم بزنید.

تفاوت های میان معاملات بلوکی و کد به کد در بورس چیست

کد به کد در بورس چیست اشاره به معاملات بلوکی در بالا نیز نمودیم که این نوع معاملات با معاملات کد به کد تفاوت دارند. در معاملات بلوکی ممکن است یک سهامدار حقوقی تصمیم به اعطای بخشی از سهام در دسترس خود به سایر سهامداران و سایر شرکتها در قیمت مشخص که هیچگونه محدودیتی برای آن وجود ندارد گرفته باشد. در این حالت می‌تواند حتی با قیمت های بسیار بالاتر نسبت به قیمت بازار سهام و یا قیمت های پایین تر نسبت به آن این معامله را انجام دهد. برای این منظور در تابلو بازار بورس نماد دیگری برای هر سهم در نظر گرفته شده که در انتهای آن یک عدد ۲ قرار می گیرد.

جمع بندی

اکنون به خوبی می‌دانید که معاملات کد به کد در بورس چیست و چگونه می توانید از این معاملات برای دریافت سیگنال خرید سهام استفاده نمایید. توصیه می کنیم که یا از یک فیلتر کاملا معتبر و عالی برای تشخیص معاملات کد به کد حقوقی به حقیقی استفاده کنید و یا اینکه با افزایش میزان تجربه و تسلط خود به شناخت این نوع معاملات شرایط لازم برای سیگنال گیری از آن را در بازار بورس و معاملات خود به دست آورید. برای درک هر چه بهتر معاملات اینچنین نیز می توانید در دوره آموزش بورس شرکت کرده و اطلاعات معاملاتی خود را تکمیل نمایید.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

یک پاسخ

  1. سال ۹۹ فروختیم سهام عدالتمون ۶۰درصدش چرا واریز نکردید و نمیکنید؟؟؟؟؟
    معلولان جامانده زیاد جدی نگیرید شاید یکی از مسعولان حامی محرومان تو خواب دیده یک ساله عادت کردیم امروز
    فزداهاشون والله خسته شدیم بسه تو رو خدا مسعولان
    والله دروغه فقط یه وعده خواب دیده مسعولان است صددرصد…الان یک ساله امروز فردا والله ما معلولان هر لحظه منتظر گذاشتن دروغگی لعنت به این زندگی … زندگی معلولان سرپرست معلول چند گانه شدید مزمت …و مستاجر دکتر دارو ووووو…با اندک حقوق خانواده پنج نفره فقط مسعولان یک روز معلولان ☝را نمیتوانند زوزشان شب کنن… با اندک خیلی سخته بخدا تو این گرانی روز به روز خودکار با والله قسم

    شب میخوابی فردا بیدار شدی میری یه چیز بخری میبینی همه چیز گران شد هیچ کس هم جواب کو نیست مسعولان کجان پس؟؟؟همه شدن خودمحتار جنس گران میکنند… دردمون غیر خدا به کی بگیم ؟؟؟؟؟
    چند روز پیشم کفتند فلان پول عید واریز میکنیم حساب معلولان پس کو؟؟؟
    نگنه انتظار دارید ما معلولان بریم دزدی کنیم خونه و دکتر وداروهامون و خرج زندگی مون دربیاریم پیش خانواده شرمنده نشیم … ادمین سایت والله من معلول در واقعیت اینها دارم …جون مادرت و عزیزانت اشتراگ بزار بلگه مسعولان نصبت به معلولان بدیخت همیشه شرمنده خانواده کمی رو راست باشند_به حق خدا☝❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: