لوگو کانون بورس

وب ۳ چیست و مزیت های سرمایه گذاری روی وب ۳ (Web3)

وب 3 چیست
شما در حال مطالعه مقاله ۸ از ۱۴ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

وب ۳ چیست و چه چیزهایی باید درباره این پروژه جذاب در بازار ارز دیجیتال بدانیم؟ وب ۳ یکی از پروژه های بسیار جذاب و محبوب نشأت گرفته از بازار ارز دیجیتال است که البته کارکردها و پتانسیل‌های به مراتب فراری نسبت به این بازار داشته و در آینده باید چیزهای بیشتری درباره آن بشنویم و بدانیم. اگر بخواهیم این پروژه را تنها در یک جمله بیان کنیم نسل جدید اینترنت بهترین جمله برای تعریف آن است که حتی می تواند اهمیت آموزش و یادگیری آن را نیز به کاربران نشان دهد.

سالها پیش و در آخرین دهه های قرن گذشته وقتی اینترنت برای اولین بار به زندگی بشر ورود پیدا کرد خیلی‌ها آن را یک مزاحم زودگذر میدانستند و مقاومت بسیار زیادی برای استفاده از آن داشتند. گذشت تا بعد از حدود ۳۰ سال در حال حاضر هیچ کسی را نمی توانید در سرتاسر دنیا پیدا کنید که به نحوی از اینترنت استفاده نکند. اگر اکنون شما در حال مطالعه یک مقاله با عنوان وب ۳ چیست هستید و شاید هم از هیچ دیدگاهی درباره این موضوع نداشته باشید اما احتمالاً در یکی دو دهه آینده مطالعه این مقاله برای شما کاملاً خنده دار خواهد بود زیرا وب ۳ تبدیل به فناوری خواهد شد که همه اجبار در حال استفاده از آن هستند.

با توجه به اینکه این پروژه در بازار ارز دیجیتال ارائه شده و بستر های اولیه آن با استفاده از فناوری بلاک چین پیاده سازی شده است آن را به عنوان یکی از انواع ارز دیجیتال و دسته بندی های تعریف شده برای رمز ارزها در حال معرفی هستیم اما احتمالا در آینده شما این پروژه را یک فناوری جدید خواهید شناخت که می تواند تحول بسیار زیادی در تعامل میان کاربران جهانی داشته باشد.


وب ۳ چیست


وب 3 چیست در این مقاله در کنار پاسخ دادن به این پرسش که وب ۳ چیست و چه ویژگی هایی دارد سعی ما بر این خواهد بود که این پروژه را برای بازار ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در این بازار نیز برای شما تشریح کرده باشید تا در نهایت یک دید سرمایه ‌گذاری برای شما نسبت به پروژه های فرعی شده در حوزه وب ۳ ایجاد کنیم. پس در همین ابتدا باید یادآوری کنیم که مقاله ما هم دیده شناخت کافی نسبت به این پروژه و پلتفرم را دارد و هم به نوعی شرایط سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را نیز برای شما تبیین خواهد کرد.

وقتی اینترنت نسل اول که احتمالاً به عنوان دایل آپ آن را می شناسید، وارد زندگی بشر شد هرچند یک فناوری فوق العاده پیشرفته و جدید برای آن زمان محسوب می‌شد اما با چالش بسیار بزرگ با خود به همراه داشت. در درجه اول سرعت بسیار کند و خسته کننده و در درجه دوم نیز تمرکز بسیار بالا که باعث شده بود تا بستر اولیه فناوری در اختیار افراد خاص و شرکت های بسیار بزرگ قرار بگیرد.

در اینترنت نسل دوم که باید آن را به عنوان وب ۲ معرفی کنیم، تلاش‌ها برای برطرف کردن ایرادات نسل اول بسیار زیاد بود و مشکل کندی و سرعت در آن کاملاً برطرف شد درباره مشکل تمرکز زدایی هم تا اندازه‌ی شرایط مناسب گردید اما نه خیلی عالی. در نسل دوم اینترنت کاربران معمولی نیز وارد این فناوری شدند و امکان تعامل به صورت مستقیم برای آنها نیز به وجود آمد اما هم چنان کل فناوری اینترنت در اختیار برخی افراد خاص و شرکت های بزرگ قرار داشته و اطلاعات و داده ها توسط آنها قابل کنترل است. گوگل تصمیم میگیرد که چه مقاله را به شما نشان دهد و شما چه اطلاعاتی را درباره یک موضوع داشته باشید.

اگر در گوگل سرچ کنید که وب ۳ چیست موضوعات و مقالات مختلف بر اساس یک معیار مشخص توسط خود این شرکت نمایش داده خواهند شد و از این گذشته این امکان برای این شرکت وجود دارد که مقاله ۱ یک سایت را اصلا به شما نشان ندهد. این توضیح از این جهت لازم بود که شما بدانید موضوع تمرکززدایی در وب ۲ همچنان رفتن شده و این مشکل همچنان در آن وجود داشت.

وب ۳ نسل سوم اینترنت است که بر پایه شبکه بلاک چین بنا نهاده شده و علاوه بر رفع تمام مشکلات مربوط به سرعت به صورت کامل در آن تمرکز زدایی انجام پذیرفته و دیگر داده ها و اطلاعات در اینترنت در این نسل در اختیار هیچ شرکت و سازمان خاصی نخواهند بود و تمام کاربران جهانی به صورت یک کاربر مستقل می توانند از فضای اینترنت استفاده کنند. داده ها در نسل جدید اینترنت به صورت غیر متمرکز و در هزاران سرور مختلف در سرتاسر جهان ذخیره می‌شود و هیچ کسی امکان کنترل این داده ها و تغییر آنها را نخواهد داشت.


ویژگی های وب ۳ چیست


وب 3 چیست دربند قبلی تا حدودی درک کردید که وب سایت چیست و قرار است چه اتفاقی در این حوزه رخ بدهد. اما اگر هنوز بسیاری از مسائل درباره این پروژه برای شما مبهم است کاملا به شما حق می دهیم. زیرا مطالعه یک مقاله با عنوان وب چیست در سال ۲۰۲۳ دقیقا مانند این است که در سال ۱۹۸۰ یک مقاله با عنوان اینترنت چیست در یک روزنامه چاپ شود و شما در حال مطالعه آن باشید. اما راه حل ما برای ایجاد درک بهتر نسبت به این حوزه و این پروژه معرفی ویژگی های وب ۳ شما است که در زیر به آنها می پردازیم.

وب سایت یک پروژه کاملا مرتب باز است. به این معنا که شفافیت کامل در آن وجود داشته و امکان استفاده از تمام خدمات و مزیت ها به صورت کاملاً رایگان برای تمام کاربران جهانی در آن فراهم است.

شما نیازی به اعتماد به طرف مقابلتان در وب ۳ ندارید. در اینترنت نسل دوم ارتباط میان کاربران در پلتفرم های مختلف حتماً بایستی بر اساس اعتماد انجام پذیرد و در غیر این صورت عملاً احتمال کلاهبرداری بسیار زیاد میبود. اما پلتفرم های وب ۳ با استفاده از فناوری قرارداد هوشمند شرایطی را فراهم می آورند که از شما نیازی به اعتماد به شخص مقابل و یا شرکت و سازمان دیگری ندارید و می توانید به صورت قطعی و تضمین شده خواسته های خود را در اختیار داشته باشید.

پروژه وب ۳ نیاز به اجازه را کاملاً حذف کرده است. برای ورود به این پروژه و استفاده از خدمات آن نیاز به اجازه گرفتن از هیچ شخص یا هیچ سازمانی ندارید و پروژه به صورت کاملاً بدون اجازه مدیریت می شود. در واقع هیچ شخصی نمی‌توانند برخی از داده های موجود در این حوزه را برای شما فیلتر و آسانسور کند و بخش خاصی را تنها به شما نشان دهد.

استفاده از سیستم های مالی کاملا مجزا و منحصر به فرد. بله درست حدس زدید در حوزه وب ۳ اپلیکیشن های تعریف شده با استفاده از ارز دیجیتال فرآیند مالی را انجام می‌دهند و دیگر خبری از چالشهای مربوط به کلاهبرداری های نقل و انتقال بانکی و مالی در اینترنت وجود نخواهد داشت.

حفظ کامل حریم خصوصی. نکته بسیار جالب درباره امکان ذخیره سازی غیرمتمرکز داده ها در پروژه وب ۳ این است که هیچ کسی بدون اجازه شما نمی تواند اطلاعات مرتبط با شما را منتشر نماید و اصلاً چنین قابلیتی در این پروژه تعریف نشده است.


در وب ۳ دنبال چه مزیت هایی باشیم؟


وب 3 چیست برای اینکه بهتر بدانید وب ۳ چیست و قرار از چه تغییر و تحولی نسبت به اینترنت نسل دوم در آن شاهد باشید برخی از مهمترین ویژگی های این پلتفرم را در بند قبلی برای شما تشریح کردیم. بسیاری از ویژگی هایی که برای شما تعریف کردیم را می توان از جمله ویژگی های این پروژه و این پلتفرم نیز در نظر گرفت که در اینترنت نسل دوم خبری از آنها نبود.

با تمام این تعریف مهمترین مزیت پروژه وب ۳ را بایستی در تمرکززدایی کامل و عدم وابستگی این پروژه به هیچ فرد، نهاد و یا سازمان خاصی بدانیم. از این گذشته مزیت های زیر را نیز می توانیم برای نسل سوم اینترنت تعریف کنیم:

  • فضای کاملا ایمن و با کمترین میزان خطرات موجود در اینترنت نسل دوم
  • عدم امکان محدود سازی کاربران به هر نحوی و هر شکلی
  • امکان پرداخت سریع نقل و انتقالات مالی با استفاده از فناوری بلاک چین و بدون احراز هویت
  • شفافیت کامل

البته لازم به توضیح است که اینترنت نسل سوم همراه با تمام مزیت هایی که دارد در حال حاضر معایب بزرگ نیز با خود به همراه داشته و بایستی منتظر باشیم که در آینده این معایب به صورت کامل برطرف شود. البته که با توجه به تازه بودن پروژه وب ۳ در جهان وجود معایب برای آن چندان دور از ذهن نیست و البته که بایستی معایب آن را نیز بشناسیم تا به درک درستی نسبت به پاسخ سوال وب ۳ چیست برسیم.

مقیاس پذیری یا همان سرعت تایید و ثبت تراکنش ها در شبکه بلاک چین در حال حاضر بسیار پایین است و این مشکل همزمان در حوزه وب ۳ نیز وجود دارد. البته رمز ارزها نشان داده اند که امکان برطرف کردن این چالش را به خوبی دارا هستند و با توسعه رمز ارزهای مانند ارز دیجیتال سولانا یا ایاس باید منتظر برطرف شدن چالش مقیاس پذیری در این حوزه باشیم.

فضای کاربری بسیار پیچیده و تجربه کاربری نامفهوم را نیز یکی دیگر از معایب بزرگی این حوزه باید تعریف کنیم.

نسل بشر نشان داده که در هر پلتفرمی و هر جایی که آزادی کامل در آن وجود داشته باشد چالشهای نیز به وجود خواهد آمد و از این رو مشکلات مربوط به قانون گذاری و عدم نظارت را نیز باید یکی از معایب فعلی این حوزه بدانیم که در آینده ممکن است راه حلی برای عبور از آن ایجاد شود.


وب ۳ در بازار ارز دیجیتال


وب 3 چیست با مطالعه مزیت ها و معایب و ویژگی ها حالا به خوبی می‌دانید که وب ۳ چیست و چه مزیت هایی را باید در اینترنت نسل سوم در اختیار داشته باشیم. اما همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم رونمایی از این حوزه به این پروژه برای ما به دلیل به وجود آمدن بازار ارز دیجیتال بوده و باید این موضوع را به پیدایش بیت کوین نسبت دهیم و از این ارز دیجیتال نهایت قدردانی را داشته باشیم.

بسیاری از رمز ارزها در بازار ارز دیجیتال برای توسعه هر چه بیشتر این پروژه و این حوزه به وجود آمده‌اند و اهداف بسیار جذابی را نیز در این باره دنبال می نمایند. ارزهای دیجیتال حوزه وب ۳ این قابلیت را ایجاد می کنند تا ما بتوانیم با استفاده از پلتفرم های آنها از این فناوری برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم.

هرچند در شرایط فعلی نگاه اکثریت کاربران در بازار ارز دیجیتال یک نگاه سرمایه گذاری نسبت به پروژه ها و ارزهای دیجیتال حوزه وب ۳ است و هنوز این حوزه برای فعالان در این بازار نیز حتی تبدیل به یک فناوری کاربردی و جذاب نشده و برای رسیدن به چنین شرایطی بایستی هنوز منتظر باشیم و توسعه های بیشتری را نیز در این حوزه شاهد باشیم.

وب ۳ و متاورس


یکی دیگر از پروژه های بسیار محبوب و جذاب طراحی شده که آن هم از بازار ارز دیجیتال وارد زندگی ما انسان‌ها شده پروژه متاورس است که جذابیت های بسیار زیادی دقیقاً مانند حوزه وب ۳ دارد. البته بایستی یادآور شویم که هم خود متاورس و هم ارزهای دیجیتال حوزه متاورس تفاوت‌های قابل توجهی با وب ۳ دارند و این دو پروژه با وجود تمام ارتباطات نزدیک و ویژگی های مشابهی که دارند و پروژه کاملاً مجزا و متفاوت نسبت به اهداف خود هستند.

پروژه متاورس بیشتر بر اساس فناوری های مرتبط با واقعیت مجازی به وجود آمده که یکی از بستر ها و نیازهای اولیه توسعه وب ۳ هم هست. اما این موضوع تنها بخش کوچکی از قابلیت ها و ویژگی های وب ۳ را شامل می‌شود و نمی‌توان آن را با کل این پروژه یکی در نظر گرفت.

اگر بخواهیم از این دیدگاه به پروژه وب ۳ نگاه کنیم بایستی متاورس را تنها بخشی از این پروژه بدانیم که در حال حاضر استفاده از آن رایج تر شده و به صورت ملموس تر در اختیار کاربران قرار می گیرد. اجرای یک پروژه متاورس در حوزه وب ۳ بسیار ساده تر از اجرای آن در اینترنت نسل دوم است و اینترنت نسل سوم می تواند بستری فوق العاده ایده آل و جذاب برای پیاده‌سازی این حوزه و رمز ارزهای آن باشد.


آینده وب ۳ چیست


وب 3 چیست اگر بخواهیم به این سوال از دیدگاه تجربی پاسخ دهیم بایستی شما را به حوالی سال ۱۹۸۵ ببریم و از آنجا از شما بپرسیم که آینده اینترنت چیست و قرار است چه اتفاقی در جهان با استفاده از اینترنت رخ بدهد. پاسخی که الان بایستی برای پرسش آینده وب ۳ چیست ارائه کنیم دقیقاً همان پاسخی است که در آن زمان برای پرسش اینترنت چیست باید می دادیم.

برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنی لازم است تا یک مثال ساده تر و ملموس تر را برای شما بازگو نماییم. برای این مهم بایستی به دنیای موبایل ها برویم و شما را به خاطرات از سالهای خیلی دور گذشته یعنی زمان روی کار آمدن موبایل های اولیه بدون امکان اتصال به اینترنت ببریم. اگر بخواهیم موبایل های امروزی را با موبایل های آن زمان مقایسه کنیم دقیقاً مانند این است که بخواهیم وب ۳ را با اینترنت نسل اول و نسل دوم مقایسه نماییم.

با این تعریف و این مثال ها هدف ما این است که همین نتیجه برسیم که وب ۳ آینده اینترنت برای بشر است و گریز از آن وجود نخواهد داشت. در یکی دو دهه آینده و با پیشرفت تکنولوژی های مربوط به این حوزه بایستی آن را تبدیل به جزء جدایی ناپذیر زندگی بشر و فناوری‌های بکار گرفته شده توسط بشر بدانیم که احتمالاً منجر به از بین رفتن بسیاری از فناوری های فعلی و پیشرفته تر شدن قابل توجهی آنها خواهد شد.


بهترین ارزهای دیجیتال حوزه وب ۳


وب 3 چیست حالا که می‌دانید وب ۳ چیست و چه مزیت ها و شرایطی در آینده ایجاد خواهد کرد احتمالا سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال در رمز ارزهای تعریف شده در این حوزه نیز برای شما جذاب تر به نظر می رسد. از این رو حتما باید با رمز ارزهای تعریف شده در این حوزه نیز به خوبی آشنا شوید و درباره آنها مطالعه نمایید. زیرا سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها بدون داشتن شناخت اولیه و کافی نسبت به اطلاعات فاندامنتال یک ارز دیجیتال یک سرمایه گذاری اشتباه را برای شما رقم خواهد زد.

اگر بخواهیم لیست ارزهای دیجیتال تعریف شده در این حوزه را برای شما به صورت کامل بیان کنیم حتماً باید در چند صفحه مقاله را ادامه می‌دادیم اما تصمیم گرفتیم تا برخی از پروژه های معروف و اصلی تعریف شده در این حوزه را برای شما لیست کنیم. البته در مقاله ارزهای دیجیتال حوزه وب ۳ شما می توانید لیست کامل تری از رمز ارزهای جذاب‌تری شده در این حوزه را مطالعه کرده و آنها را بشناسید.

  • ارز دیجیتال پولکادات
  • ارز دیجیتال چین لینک
  • ارز دیجیتال فایل کوین
  • ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر
  • ارز دیجیتال گراف
  • ارز دیجیتال تتا نتورک
  • ارز دیجیتال لوپرینگ
  • ارز دیجیتال بیت تورنت
  • ارز دیجیتال هلیوم
  • ارز دیجیتال اوشن پروتکل
  • ارز دیجیتال بند
  • ارز دیجیتال آنتولوژی

آیا روی وب ۳ سرمایه گذاری کنیم؟


وب 3 چیست احتمالاً شما هم از ابتدای مقاله وب ۳ چیست تا اینجا به دنبال رسیدن به پاسخ این پرسش هستید که آیا باید در این حوزه سرمایه گذاری کنیم یا خیر؟ سرمایه گذاری در اینترنت نسل سوم از دو دیدگاه قابل بررسی است. در دیدگاه اول ممکن است برخی از کاربران به دنبال راه اندازی پلتفرم های مربوط به این حوزه و سرمایه گذاری از این روش در آن باشند که یک سرمایه گذاری بسیار طولانی مدت است و به این زودی ها نباید انتظار رسیدن به نتیجه نهایی در آن باشند. اما با این حال ما این سرمایه ‌گذاری را نیز یک سرمایه ‌گذاری جذاب تعریف می کنیم که می تواند حداقل درآمدهای قابل توجهی را در بازه های زمانی چند ساله برای کاربران به دنبال داشته باشد و کم و اینکه در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها و سرمایه گذاران بزرگی جهانی در حال ورود به این حوزه برای سرمایه گذاری هستند که البته می‌تواند منجر به رشد و توسعه هر چه بیشتر این حوزه نیز شود.

اما پاسخ اصلی که برای سوال این و آن داریم درباره سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال حوزه وب ۳ است که با جذابیت های بسیار بالا در بازار رمز ارزها در حال جولان دادن هستند. دیدگاه ما نسبت به سرمایه گذاری در رمز ارز های این حوزه یک دیدگاه کلی است و نباید آن را نسبت به سایر حوزه های جذاب موجود در بازار ارز دیجیتال مانند دیفای یا متاورس جدا بررسی کنیم. در واقع توصیه ما این است که اگر به دنبال سرمایه گذاری ایده آل و جذاب در بازار ارز دیجیتال هستید حتما باید یک سبد سرمایه عالی و متنوع از رمز ارزهای تعریف شده در حوزه های مختلف داشته باشید تا از این طریق هم ریسک سرمایه ‌گذاری شما به حداقل میزان ممکن برسد و هم بتوانید از پتانسیل انواع ارز دیجیتال برای رسیدن به سود در آینده استفاده نمایید.

با توجه به این موضوع و این نکته سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال حوزه وب ۳ نیز یکی از گزینه های جذاب به سبد سرمایه شما خواهد بود و حتماً بایستی برخی از رمز ارزهای تعریف شده در این حوزه را نیز در لیست سرمایه ‌گذاری‌های خود قرار دهید. حتی به دلیل جذابیت های بسیار زیادی که این پروژه و این حوزه دارد میتوانید نسبت بیشتری از دارایی های خود را برای سرمایه گذاری در رمز ارزهای تعریف شده در این حوزه در نظر بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله در سایت کانون بورس سعی کردیم تا در این مقاله به صورت کامل و جامع به پرسش وب ۳ چیست پاسخ دهیم و شما را نسبت به این پروژه و رمز ارزهای تعریف شده در آن در بازار ارز دیجیتال کاملاً آگاه سازیم. هرچند در حال حاضر امکان ورود و استفاده از مزیت های چنین پلتفرمی برای کاربران جهانی وجود ندارد اما شما می‌توانید با سرمایه گذاری در رمز ارز های تعریف شده در این حوزه از هم اکنون از مزیت های آن استفاده نمایید. دعوت می کنیم حتماً با استفاده از اطلاعات سایت کوین مارکت کپ بررسی کاملی نسبت به رمز ارزهای تعریف شده در این حوزه داشته باشید تا در نهایت سرمایه گذاری شما در بازار ارز دیجیتال به مراتب جذاب تر نسبت به عدم در نظر گرفتن رمز ارزهای حوزه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: