لوگو کانون بورس

مقایسه کیف پول تراست و متامسک

مقایسه تراست والت و متامسک
شما در حال مطالعه مقاله ۲۲ از ۲۸ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

با مقایسه تراست والت و متامسک با شما همراه هستیم. همان طور که در مقالات آموزش کیفی پول ارز دیجیتال و به خصوص در معرفی انواع کیف پول نرم افزاری اشاره کردیم، متامسک و تراست والت از جمله بهترین کیف پول های نرم افزاری هستند که مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفته و در حال حاضر نیز با جذابیت های بالا معمولاً از جمله انتخاب های اصلی کاربران هستند. در این بین برای برخی از کاربران این پرسش مطرح است که هر یک از این دو کیف پول نسبت به هم چه برتری دارند . کدام یک را باید انتخاب کنیم؟ در همین راستا در این مقاله به مقایسه تراست والت و متامسک خواهیم پرداخت تا شما نسبت به این دو کیف پول شناخت کافی پیدا کنید.

البته دقت داشته باشید که لازمه مقایسه کامل این دو کیف پول نرم افزاری شناخت کامل مشخصات و ویژگی های آنهاست. برای این منظور شما می توانید از مقالات آموزش کیف پول متامسک و آموزش کیف پول تراست والت استفاده کنید. برای اینکه به تکرار مطالب قبلی نپرداخته باشیم، تنها به مقایسه ویژگی های این دو خواهیم پرداخت. از این رو اگر هنوز نمی دانید که هر یک از این دو کیف پول نرم افزاری چه مشخصات و ویژگی هایی دارند، توصیه می کنیم که ابتدا مقالات آموزشی مربوط به هر یک را مطالعه نمایید.


مقایسه تراست والت و متامسک از نظر تعداد سیستم عامل ها


یکی از مهم ترین نیازهای کاربران برای استفاده از انواع کیف پول نرم افزاری بررسی شرایط استفاده از آنها در انواع پلتفرم ها ست. با توجه به اینکه همه کاربران ترجیح می دهند تا از توکن های خود در موبایل نگهداری کرده و دائما به آنها دسترسی داشته باشند، وجود نسخه موبایل برای کیف پول های نرم افزاری اهمیت به مراتب بیشتری پیدا کرده است. البته استفاده از موبایل برای نگهداری از رمز ارزها چالش های خاص خود را دارد. این موضوع باعث می شود تا در نهایت امنیت نگهداری از ارز دیجیتال برای شما کاهش یابد. هر دو کیف پول تراست والت و متامسک دارای نسخه های موبایل هستند و از این بابت برتری نسبت به یکدیگر ندارند.

مقایسه تراست والت و متامسک

کدام یک ایمن تر هستند؟


مقایسه تراست والت و متامسک را با بررسی امنیت این دو والت نرم افزاری ادامه می دهیم. همان طور که می دانید امنیت یکی از مهم ترین و اصلی ترین دغدغه های کاربران در نگهداری از رمز ارزها است و این موضوع برای انتخاب بهترین کیفی پول ارز دیجیتال نیز اهمیت خواهد داشت. در میان انواع کیف پول ارز دیجیتال نمونه های نرم افزاری امنیت مناسبی دارند. هر چند کیف پول سخت افزاری ایمن تر است، اما با این حال با دقت به خطرات ارز دیجیتال و ترفندهای ایمن سازی کیف پول ها می توان از نمونه های نرم افزاری نیز با امنیت قابل توجهی استفاده کرد.

از نظر امنیت در حال حاضر هر دو کیف پول متامسک و تراست شرایط خوب و نزدیک به یکدیگر دارند. تاکنون هیچ چالشی برای هیچ یک به وجود نیامده و از این رو نمی توان در این زمنیه نیز برتری خاصی برای هر یک از آنها در نظر گرفت.

استفاده در سیستم عامل ویندوز


یکی از اصلی ترین نیازهای کاربران برای استفاده از انواع کیف پول نرم افزاری به کارگیری آن ها در سیستم عامل ویندوز است. در سیستم عامل های ویندوز نیاز است تا با اتصال کیف پول نرم افزاری به برخی از سایت ها و قرمز معاملات در این بازار انجام پذیرد و به همین دلیل این ویژگی اهمیت بسیار زیادی برای کاربران خواهد داشت.

از این گذشته بسیاری از معامله‌گران در بازار ارز دیجیتال فرایند مدیریت معاملات خود را در لپ تاپ انجام میدهند که لازمه چنین امری استفاده از یک کیف پول نرم افزاری در نسخه ویندوز خواهد بود.

تا قبل از این تنها کیف پول متامسک هم نسخه موبایلی خود را ارائه کرده بود و هم امکان استفاده از آن به صورت یک اکستنشن در مرورگر های مختلف نیز وجود داشته و امکان استفاده از آن در نسخه ویندوز را فراهم کرده بود. البته چند ماهی است که کیف پول تراست ولت نی چنین شرایطی را برای کاربران خود فراهم کرده و در حال حاضر امکان استفاده از این کیف پول به صورت یک افزونه در مرورگر های مختلف وجود دارد که این موضوع باعث شده تا هر دوی این کیف پول ها امکان استفاده در نسخه ویندوز را داشته باشند.

مقایسه تراست والت و متامسک

اتصال به صرافی غیرمتمرکز


در بسیاری از مواقع لازم است تا برای خرید برخی از توکن ها از خدمات صرافی های غیرمتمرکز استفاده شود که برای این منظور لازم است شما کیف پول نرم افزاری خود را به یکی از این صرافی ها متصل کنید. صرافی پنکیک سواپ و صرافی یونی سواپ در حال حاضر بهترین گزینه ها برای خرید و فروش برخی از توکن ها از طریق خدمات صرافی غیر متمرکز هستند که امکان استفاده از خدمات آنها با استفاده از هر دو کیف پول تراست ولت و متامسک وجود دارد و از این نظر نیز مقایسه این دو کیف پول نرم افزاری برتری خاصی میان آنها ایجاد نمی کند.

البته نمی‌توان کتمان کرد کیف پول متامسک است در این زمینه هم سابقه بیشتری دارد و هم سایت ها و صرافی های بیشتری را پشتیبانی می کند و امکان استفاده از خدمات سایت ها و صرافی های بیشتری با کیف پول متامسک وجود دارد.

مقایسه تراست والت و متامسک از نظر رابط کاربری


مقایسه کیف پول تراست ولت و متامسک را از نظر رابط کاربری ادامه می دهیم. رابط کاربری البته یک فاکتور کاملاً شخصی و سلیقه ای در هنگام استفاده از پلتفرم های کیف پول های نرم افزاری است و در این زمینه خیلی تخصصی نمی توان اظهار نظر کرد. اما با توجه به اینکه ما تجربه کار با هر دو کیف پول تراست و متامسک را داریم در حال حاضر از نظر رابط کاربری تراست ولت گزینه مناسب تری است و شرایط بهتری را برای کاربران فراهم می آورد.

افراد تازه کار نیز بدون هیچگونه دردسری می‌توانند و از تمام ویژگی های تراست ولت استفاده نمایند اما این موضوع با متاماسک ممکن است کم چالش برانگیز باشد. البته نه اینکه کیف پول متاماسک شرایط بسیار پیچیده در این زمینه ایجاد کند اما با این حال تراست ولت شرایط بهتری را برای کاربران خود فراهم کرده است.

مقایسه تراست والت و متامسک

تعداد توکن های پشتیبانی شده


همچنین بسیاری از کاربران علاقه دارند تا تمام توکن های خریداری شده خود را در یک کیف پول نگهداری کرده و به دنبال استفاده از چندین کیف پول به صورت همزمان نباشند. لازمه چنین امری استفاده از انواع کیف پول ارز دیجیتال است که از تعداد توکن های بسیار زیادی پشتیبانی نماید. کیف پول متامسک که از تعداد توکن های بسیار زیادی در شبکه اتریوم پشتیبانی می کند اما با این حال از این نظر فاصله قابل توجهی با تراست ولت داشته و نمی تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد.

مقایسه تراست والت و متامسک از نظر استیک کردن ارز دیجیتال


یکی دیگر از نیازهای کاربران در زمان انتخاب یکی از انواع کیف پول نرم افزاری امکان استیک کردن رمز ارزها در داخل آن است. البته در این باره باید یادآوری کنیم که اولاً امکان استیک کردن تمام رمز ارزها وجود ندارد و از این گذشته در هیچ کیف پولی نیز نمی‌توان همه رمز ارزهای قابل استیک را سپرده گذاری کرد. اما با این حال شرایط کیف پول تراست ولت برای استیک کردن رمز ارزها مناسب از شما می توانید با استفاده از این کیف پول نرم افزاری و بخش قابل توجهی از توکن های قابل استیک را سهام گذاری کنید. از این نظر شرایط کیف پول تراست و به مراتب بهتر از متامسک است.

صرافی داخلی


یکی از آپشن های تعریف شده در انواع کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال امکان استفاده از خدمات صرافی داخلی در آنها است. با استفاده از این خدمات شما بدون نیاز به انتقال توکن های خود به حساب ۱ صرافی ارز دیجیتال می‌توانید برای تبدیل آنها به سایر توکن ها اقدام کنید. البته به صورت معمول استفاده از خدمات صرافی داخلی در داخل کیف پول ها با کارمزد های بسیار زیادی همراه است و خیلی توصیه به استفاده از این قابلیت نداریم اما با این حال هر دو کیف پول متامسک به تراست ولت شرایط خوبی در این زمینه داشته و امکان تبدیل رمز ارزها در داخل آنها وجود دارد.

مقایسه تراست والت و متامسک

مقایسه تراست والت و متامسک از نظر گزینه های امنیتی


گزینه های امنیتی باعث می شوند تا امنیت استفاده از یک کیف پول افزایش پیدا کند و شما بتوانید از توکن‌های خود با امنیت بیشتری مراقبت کنید. در هر دو کیف پول تراست ولت و متنوع از شما می توانید انواع گزینه های امنیتی را در اختیار داشته باشید و مانع از ورود سایر افراد به داخل کیف پول خود را در صورت از دست رفتن موبایل خود شوید. اما اگر بخواهیم واقع بین باشیم در این گزینه شرایط کیف پول تراست ولت بهتر است و استفاده از آن می تواند امنیت بیشتری را برای شما به دنبال داشته باشد.

کارمزدها و هزینه ها


همان‌طور که می‌دانید نقل و انتقال رمز ارز ها در داخل محیط کیف پول به حساب صرافی با کارمزد هایی همراه است. کارمزدها و هزینه ها در کیف پول ها به دو دسته تقسیم می شوند که دسته اول آنها هزینه های مربوط به نقل و انتقال در شبکه های بلاکچین است که ارتباطی به خود کیف پولها نداشته و بر اساس شرایط بلاکچین تعیین می شود و در همه کیف پول ها معمولاً یکسان است. اما علاوه بر آن کارمزدها و هزینه هایی هم وجود دارد که به صورت اختصاصی در توسط تیم توسعه دهنده کیف پول ها تعیین می شود و از این نظر تفاوت چندان زیادی میانه تراست ولت و متامسک وجود ندارد. هر دو این کیف پول ها دارای کارمزد های متوسط ای برای کاربران خود هستند.

زبان پشتیبانی شده


یکی دیگر از مواردی که تفاوت کیف پول متامسک و کیف پول تراست ولت را باید در آن نیز مورد بررسی قرار دهیم زبان های پشتیبانی شده توسط این والت ها است. هر دو کیف پول از تعداد زبان های بسیار زیادی پشتیبانی می کند اما نکته کاملاً مشخص و متمایز درباره متامسک پشتیبانی آن از زبان پارسی است. این مهم باعث شده تا بسیاری از کاربران ایرانی به دنبال استفاده از این کیف پول برای نگهداری از رمز ارز های خود باشند زیرا امکان استفاده از خدمات آن با توجه به پشتیبانی از زبان پارسی ساده‌تر خواهد شد.

مقایسه تراست والت و متامسک از نظر ضد فیشینگ


خاصیت ضد فیشینگ یکی دیگر از موارد مقایسه کیف پول تراست ولت و متامسک است. هر دوی این کیف پول ها در ساختار خود دارای خاصیت ضد فیشینگ هستند اما اتصال به کیف پول متامسک در هر یک از مرورگرهای خود در صورت باز شدن یکی از سایت های فیشینگ بلافاصله پیام اخطار دریافت خواهید کرد که می توانید از این قابلیت آن برای جلوگیری از بسیاری از حملات هکرها استفاده کنید.

مقایسه تراست والت و متامسک

جمع بندی مقایسه کیف پول تراست والت و متامسک


در این مقاله از سایت کانون بورس سعی کردیم تا به صورت کامل و جامع نکات مهم در مقایسه کیف پول تراست ولت و متامسک را برای شما بیان کنیم و اکنون با این بررسی شما میتوانید انتخاب بهترین میان یکی از این دو کیف پول نرم افزاری داشته باشید. در جدول زیر نیز سعی کرده ایم تا به صورت مختصر تمام این آیتم ها و فاکتور های مقایسه را برای شما بیان کنید تا بتوانید در یک نگاه اجمالی تمام آنها را مشاهده کرده و در نهایت بهترین انتخاب را برای نگهداری از رمز ارز های خود داشته باشید.

ویژگی تراست والت متامسک
امنیت بالا بالا
تعداد توکن ها زیاد مناسب
کاربرپسند بودن عالی خوب
کارمزد متوسط متوسط
محبوبیت زیاد متوسط
سال عرضه ۲۰۱۷ ۲۰۱۶
برنامه موبایل بله بله
ترید در داخل کیف پول بله بله
پشتیبانی از nft بله بله
استیک بله خیر
ویندوز بله بله

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

یک پاسخ

  1. با سلام قطعا برای هولد باید به کیف های داخلی صرافی ها یک نظری کرد اما متاسفانه متامسک الان در اقدامی چند مدت قبل سرمایه های بالای یک سری کاربران رو بلوکه کرد و متاسفانه هنوزم پس نداده به دلیل اینکه با ای پی کشورهایی مثل ایران بودن ولی تراست ولت نه بسیار روان و عاری از هرگونه قضاوتی در ایران بهترینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: