ضمن تبریک سال نو، به اطلاع می رساند از تاریخ 26 اسفند ماه 1402 لغایت 25 فروردین ماه 1403، تمامی کلاس های حضوری کانون بورس برگزار نخواهند شد.
لوگو کانون بورس
نوروز مبارک

سرمایه گذاری با پول کم در بورس | معرفی سهام

بهترین سهام ارزان بورس
شما در حال مطالعه مقاله ۲۴ از ۳۸ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

سرمایه گذاری با پول کم در بورس امکان پذیر است اما حتماً باید پیش نیازهای لازم برای این منظور را تهیه کرده و با سطح دانش مناسب روند معاملات خود را در این بازار پیش ببرید. صحبت کردن درباره سرمایه گذاری بدون داشتن آموزش های لازم و همچنین کتمان کردن ریسک های وارد بر این روش پول درآوردن به هیچ وجه منطقی نیست. شرایط بد اقتصادی کشور باعث شده تا کاربران در جامعه ما علاقه بسیار زیادی به سرمایه گذاری داشته باشند با توجه به اینکه در اکثر مواقع هزینه های زندگی به گونه ای است که اجازه سرمایه‌ گذاری با پول زیاد را به کاربران نمی دهد، سرمایه گذاری با پول کم تبدیل به یکی از دغدغه‌های اصلی همه ما شده است. این مقاله از سری مقالات آموزش رایگان بورس را به بررسی شرایط سرمایه گذاری با پول کم در این بازار اختصاص داده ایم.

برای سرمایه گذاری با پول کم و سود بالا روش ها و راه حل های مختلفی وجود دارد. بازارهای مالی و سرمایه گذاری مختلفی در دسترس کاربران وجود دارند که امکان استفاده از آنها برای سرمایه گذاری با پول کم وجود دارد. بازارهایی مانند بازار ارز دیجیتال و بازار فارکس و حتی بازار طلا و سکه از جمله بازار های مناسب برای این منظور هستند که البته هر کدام شرایط خاص خود را داشته و سرمایه‌ گذاری در آنها نیاز به داشتن تخصص‌ها و دانش اولیه لازم دارد. در این بازار بورس به دلیل مزیت هایی مانند معاف بودن از مالیات و ریسک های پایین تر نسبت به بازارهای بین المللی جایگاه خاصی در میان جامعه ایرانی پیدا کرده است.

اگر بخواهیم یک بررسی بسیار ساده از گذشته بازار بورس داشته باشیم، تحلیل شاخص بورس نشان می دهد که این بازار در طول ۱۰ سال گذشته روند رو به رشدی را داشته و سرمایه کاربران و سرمایه گذاران را بیش از ۲۰ برابر کرده است. اگر شما با یک سرمایه بسیار کم در سال۱۳۹۰ وارد فرایند سرمایه گذاری در بازار بورس ایران میشدید در حال حاضر سرمایه قابل توجهی در اختیار داشتید. اما حالا این فرصت برای شما پیش آمده تا برای ۱۰ سال آینده چنین شرایطی را برای خود پیش آورید. در این مقاله در کنار شما هستیم تا تمام هم و غم سرمایه گذاری با پول کم در بورس را مورد بررسی و آنالیز قرار داده و البته به معرفی سهم های ارزنده برای این منظور نیز بپردازیم. با ما در مجموعه کانون بورس همراه باشید.

راهنمای مطالعه نمایش

سرمایه گذاری با پول کم در بورس چیست؟

سرمایه گذاری با پول کم در بورس به روش های مختلفی امکان پذیر است و شما با توجه به سطح دانش و تجربیات خود می توانید از هر یک از این روش ها استفاده نمایید. در حال حاضر که در حال نگارش این مقاله هستیم حداقل سرمایه لازم برای ورود به یک معامله در بازار بورس ۵۰۰ هزار تومان است. البته این موضوع به این معنا نیست که با ۵۰۰ هزار تومان شما می توانید فرایند معامله گری در بازار بورس را آغاز کرده و به سرمایه و سود قابل توجهی برسید. اما با این حال این موضوع نشان می‌دهد که شما برای سرمایه گذاری در این بازار نیاز به سرمایه هنگفتی نداشته و با پول کم نیز می توانید فرایند معامله گری در بازار را آغاز نمایید.

در حال حاضر بازار بورس ایران پتانسیل لازم برای وارد شدن سرمایه های بسیار هنگفتی را دارد و اینگونه نیست که بازار کوچکی پیش روی شما قرار گرفته باشد. با توجه به سرمایه هایی که در حال حاضر در بازار بورس در گردش است برای تعریف شرایط سرمایه گذاری با پول کم در بورس رده بندی مختلفی را می توان ارائه کرد. در این مقاله منظور ما از پول کم در بازار بورس چیزی بین ۱۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون تومان است. اگر سرمایه شما چیزی در بین ۱۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است حتماً باید برای سرمایه گذاری در بازار بورس نکات مهمی را در نظر داشته باشید که با استفاده از آن‌ها بتوانید سرمایه خود را در طول زمان با نرخ مناسب رشد داده و شرایط لازم برای افزایش ارزش دارایی های خود را فراهم آورید.

دقت داشته باشید که برخی از روش های سرمایه گذاری در بازار بورس با سرمایه کم در دسترس نیست. به عنوان مثال خرید خودرو در بازار بورس کالا نیاز به سرمایه به مراتب بیشتری دارد. به همین دلیل است که لازم دانستیم تا روند و نحوه سرمایه گذاری با پول کم در بورس را به صورت کامل برای شما تشریح نموده و روش های مناسب برای این سرمایه ها را نیز معرفی کنیم.

احتمال موفقیت در سرمایه گذاری با پول کم در بورس چقدر است؟

سرمایه گذاری با پول کم در بورس

یکی از چالش های بسیار مهمی که در همین ابتدا لازم است تا آن را برای شما مورد بررسی قرار داده و برطرف کنیم احتمال موفقیت در فرایند سرمایه گذاری با پول کم در بورس است. بسیاری از کاربران که هنوز وارد فرایند سرمایه گذاری در بازار بورس نشده اند با این تصور روبرو هستند که ورود به این بازار با پول کم امکان پذیر نیست و معمولاً شاهد از بین رفتن سرمایه ها در این فرآیند خواهند بود. جالب است بدانید که بسیاری از افرادی که سرمایه های خود را در بازار بورس از دست داده و با ضرر های بسیار سنگینی همراه شده‌اند نیز دلیل اصلی افت ارزش سرمایه های خود را پول کم خود می دانند و معتقدند که برای موفقیت در فرایند سرمایه گذاری حتماً باید پول زیادی در اختیار داشته باشند.

برای بررسی این چالش لازم است تا هم از نظر شرایط فنی و هم از نظر شرایط تجربی این موضوع را با شما آنالیز کنیم. از نظر فنی سرمایه گذاری در بازار بورس و میزان سود و زیان حاصل از معاملات به صورت درصدی تعیین می شود. یعنی اگر شما با یک میلیارد سرمایه وارد یک معامله شده و ۱۰ درصد سود کنید، مسیر و شرایط یکسانی با کسی خواهید داشته که با صد میلیون تومان سرمایه هم این معامله را انجام دهد. هرچند در این فرایند فردی که سرمایه بیشتری دارد سود بیشتری خواهد کرد اما موفقیت وی به درصد، تفاوتی با نفر دوم نخواهد داشت.

این نکته به این موضوع مهم اشاره دارد که موفقیت در فرایند سرمایه گذاری در بازار بورس به هیچ وجه وابسته به مقدار سرمایه و پول درگیر در فرایند معاملات نیست و این تخصص و تجربه خود افراد است که در این موضوع تأثیر خواهد گذاشت.

جدای از بحث فنی تجربه نشان داده که کسانی که با سرمایه کم نمی توانند معاملات موفقی در بازار بورس داشته باشند با سرمایه زیادی چنین شرایطی نخواهند داشت و شرایط برای آنها تغییر نخواهد کرد. کسی که تجربه و دانش کافی برای انجام معاملات و فرایند خرید و فروش در بازار بورس را داشته و بتواند از این تجربیات استفاده کند با هر سرمایه به سود خواهد رسید. دقت داشته باشید که افزایش سرمایه اولیه برای معامله گری در بازار بورس تنها در میزان سود حاصل تفاوت ایجاد میکند.

با توجه به این نکته به راحتی می توان بیان کرد که سرمایه گذاری با پول کم در بورس امکان پذیر است و موفقیت در این فرآیند سرمایه گذاری نیز کاملا در دسترس است. البته به شرط اینکه شما مراحل اولیه ورود به این بازار یعنی آموزش بورس را به صورت کامل پشت سر گذاشته و به تخصص های لازم برای معامله گری در این بازار رسیده باشید.

آیا می توان در سرمایه گذاری با پول کم در بورس به سود خوبی رسید؟

سوال و چالش مهم بعدی این است که آیا در فرایند سرمایه گذاری با پول کم در بورس میتوان به سود خوبی رسید یا اینکه این بازار شرایط لازم برای رسیدن به سود بالا در سرمایه گذاری با پول کم را ندارد. برای بررسی این نکته لازم است تا پتانسیل سوددهی بازار بورس ایران را هم در گذشته و هم در آینده مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. همانطور که در مقاله تحلیل شاخص کل بورس ایران بیان کردیم بازار بورس در ده سال گذشته با وجود تمام افت هایی که در یکی دو سال گذشته تجربه کرده میزان سرمایه سرمایه گذاران و کاربران قدیمی خود را حتی تا بیش از ۲۰ برابر افزایش داده است. در واقع در یک بازه زمانی طولانی مدت ۱۰ ساله بازار بورس برای هر سال ارزش دارایی های سرمایه گذاران خود را دوبرابر کرده است.

برای اینکه کیفیت سرمایه گذاری و پتانسیل سود دهی در بازار بورس ایران را برای شما بررسی کرده باشیم لازم است تا متوسط سود دهی معامله‌گران بازار را برای شما بیان کنیم. بسیاری از افرادی که در بازار بورس به دنبال معامله گری هستند معمولاً برای هر ماه سود ۱۵ تا ۳۰ درصدی را به عنوان هدف اصلی در معاملات خود در نظر گرفته و در صورت فراهم شدن شرایط و با توجه به اخبار سیاسی و اقتصادی حاکم به دنبال سود های بیشتر نیز هستند. با فرض این که اصلاً هیچ سود بیشتری وجود نداشته باشد و شما تنها بتوانید در هر ماه سود ۳۰ درصدی را برای خود رقم بزنید، با استفاده از میزان سوددهی با توجه به نرخ مرکب سرمایه شما در طول یک سال چندین برابر خواهد شد.

دقت داشته باشید که کل سود بانکی اعطا شده توسط بانک های مختلف در حال حاضر در حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد در طول هر سال است. در حالی که شما در بازار بورس می توانید بیش از این مقدار را در طول یک ماه به دست آورید.

با توجه به این نکته عملاً امکان رسیدن به سود های قابل توجه در فرایند سرمایه گذاری در بازار بورس با پول کم وجود دارد. اما به شرطی که شما در این فرآیند کاملا منطقی و بر اساس اصول سرمایه گذاری در بازار بورس عمل کرده و به دنبال انجام کارهای هیجان زده نباشید. با توجه به اینکه سود حاصل از معامله گری با سرمایه کم در بازار بورس در ابتدا کم است بسیاری از افراد در این بازار برای رسیدن به سود های بالا دست به اقدامات شتابزده و بر اساس احساسات و هیجانات زده و سرمایه خود را از دست میدهند. معامله گری در بازار بورس ایران با پول کم برای شما سودآور خواهد بود و در درازمدت سرمایه خیلی زیادی را نیز برای شما ایجاد خواهد کرد به شرطی که شما نیز منطقی عمل کنید و اهداف منطقی برای سرمایه گذاری خود چیده باشید.

حداقل سرمایه لازم برای رسیدن به سود خوب در بورس چقدر است؟

سرمایه گذاری با پول کم در بورس

اما حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در بورس با پول کم چقدر است؟ مسلما هر چقدر سرمایه اولیه شما برای سرمایه گذاری در بازار بورس بیشتر باشد سود حاصل از فرایند سرمایه گذاری شما نیز بیشتر خواهد شد و می توانید در هر معامله با حجم بیشتری فرایند خرید و فروش سهم ها را انجام دهید. اما نکته اینجاست که برای کسانی که با پول کم به دنبال سرمایه گذاری در این بازار هستند چه میزان سرمایه ای در قدم اول می تواند مناسب باشد.

در حال حاضر اگر شما بتوانید با ۵۰ میلیون تومان سرمایه وارد بازار بورس شوید و در هر ماه سود ۳۰ درصدی را برای خود در نظر بگیرید، سرمایه شما در انتهای سال به حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خواهد رسید. البته ممکن است با خود این ذهنیت را داشته باشید که رسیدن به سود ۳۰ درصد در هر ماه ممکن است امکان پذیر نباشد و در برخی از ماه ها شما نتوانید به این میزان سود برسید. اما دقت داشته باشید که اگر شما در بسیاری از ما ها نیز نتوانید چنین سودی را برای خود رقم بزنید امکان ده تا ۱۵ برابر کردن این سرمایه برای شما در طول یک سال وجود خواهد داشت.

ملاحظه می کنید که در بازار بورس با سرمایه کم نیز می توان در طول یک سال به سود بسیار خوبی رسید. اگر شما به دنبال سودهای بیشتر باشید تنها کافیست همین هدف گذاری در فرایند سودآوری خود را در طول دو سال ادامه دهید و از این طریق سرمایه خود را چندین برابر نمایید. این واقعیت وجود دارد که با سرمایه گذاری در بازار بورس می توان به سود بسیار زیادی دست یافته اما در قدم اول شما باید آموزش های لازم را پشت سر گذاشته و تخصص و تجربه کافی برای این منظور را پیدا کنید. سرمایه گذاری در بورس می تواند نتیجه بسیار شیرین و درخشان برای شما به دنبال داشته باشد اگر مرد عمل باشید.

در ادامه در جداولی سعی کرده ایم تا میزان سود حاصل از سرمایه گذاری در بورس را با پول کم به شما نشان دهیم. این جدول به خوبی نشان می دهند که با سرمایه گذاری با پول کم در بورس شما می توانید حتی بعد از گذشت یکی دو سال به استقلال مالی رسیده و دیگر نیاز به شغل هم نداشته باشید. اما این سودها محقق نخواهد شد بجز وقتی که شما پیش نیازهای لازم برای فرایند سرمایه گذاری در این بازار را آموزش دیده و سپس برای این منظور اقدام کنید.

ایده های مختلف سرمایه گذاری با پول کم در بورس

در بندهای بالا بارها اشاره کردیم که برای موفقیت در فرایند سرمایه گذاری با پول کم در بورس یکی از مهمترین پیش نیاز ها کسب آموزش‌ های حرفه‌ای لازم و داشتن تجربه در فرایند سرمایه‌ گذاری در این بازار است. اما برای اینکه بتوانیم پیش نیازهای لازم برای موفقیت در بازار بورس را برای این روش سرمایه گذاری به صورت کامل به شما معرفی کنیم لازم دانستیم تا ایده های مختلف سرمایه گذاری در این بازار را با شما در میان بگذاریم که با پول کم شما می توانید از هر کدام از این ایده ها استفاده نمایید.

دقت داشته باشید که سرمایه گذاری در بازار بورس به طرق مختلف امکان پذیر است و داشتن اطلاعات اولیه مناسب باعث می شود تا شما بهترین راه حل را برای خود انتخاب کنید. بسیاری از افراد بدون کسب اطلاعات لازم از هول حلیم در دیگ افتاده و همان سرمایه های اولیه خود را نیز از دست می دهند. در حالی که شما میتوانید با اتخاذ یک تصمیم درست یک مسیر منطقی را برای رسیدن به سود در بازار بورس در پیش گرفته و در نهایت بتوانید موفقیت خود را در این بازار تضمین کنید.

همچنین در معرفی ایده های مختلف برای سرمایه گذاری با پول کم در بورس سعی کرده ایم تا نکات و پیش نیازهای اولیه را نیز به شما معرفی کنیم تا یک راه حل کاملا عملی برای شما عنوان نموده باشیم.

در دوره بورس شرکت کنید و سرمایه گذاری کنید (سرمایه گذاری شخصی)

سرمایه گذاری با پول کم در بورس

اولین ایده برای سرمایه گذاری با پول کم در بورس سرمایه گذاری شخصی است. در این روش شما می توانید با شرکت در دوره بورس و کسب آموزش ‌های حرفه ای لازم به صورت شخصی در بازار بورس به خرید و فروش سهام پرداخته و از این طریق به سود برسید. سرمایه گذاری شخصی در بازار بورس یکی از روش هایی است که می تواند سود قابل توجهی را برای شما به دنبال داشته باشد. کسانی که با پول کم به دنبال سرمایه گذاری در بازار بورس ایران هستند، با کسب آموزش ‌های حرفه‌ای لازم می توانند رشد خوبی برای سرمایه های خود ایجاد کرده و از پتانسیل‌های بسیار بالای بازار بورس برای این منظور استفاده کنند.

در فرایند سرمایه گذاری شخصی با پول کم در بازار بورس شما بایستی تخصص های لازم برای پیدا کردن زمان مناسب برای خرید سهام ها را در خود ایجاد کرده و کم کم با کسب تجربه امکان یک سرمایه‌ گذاری ایده آل را در بازار برای خود رقم بزنید. در حقیقت شما باید بدانید که در چه زمانی کدام سهم را بخرید و چه موقعی آن را بفروشید.

با توجه به اینکه در حال حاضر فرایند خرید و فروش سهام در بازار بورس ایران به صورت آنلاین انجام می پذیرد این روش سرمایه گذاری هیچگونه چالشی برای شما به دنبال نخواهد داشت و تنها کافی است تا با اصول تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال سهام در بازار بورس آشنا شوید. بررسی و تحلیل سهم ها این امکان را برای شما فراهم می آورد که بهترین آنها را انتخاب کرده و یک سرمایه گذاری فوق العاده ایده آل را برای خود داشته باشید.

البته دقت داشته باشید که فرایند سرمایه گذاری در بازار بورس ایران به صورت شخصی و پیچیدگی‌های زیادی روبرو است و تمام افراد نمی توانند در این روش سرمایه گذاری موفق باشند. به دلیل اینکه درصد قابل توجهی از کاربران بدون دقت به آموزش بورس و شرکت در دوره های تخصصی وارد بازار می‌شوند سرمایه های خود را از دست داده و به همین دلیل به صورت میانگین حدود ۲۰ درصد از افراد در فرایند خرید و فروش شخصی در بازار بورس موفق عمل می نمایند.

با توجه به این موارد توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال خرید و فروش در بازار بورس و سرمایه گذاری شخصی در این بازار با سرمایه های کم هستید حتماً استفاده از دوره های حرفه‌ای آموزش بورس را در اولویت اصلی خود قرار داده و قبل از اینکه آموزش های خود را تکمیل کرده باشید برای این منظور اقدام نکنید. سرمایه گذاری در بازار بورس به صورت شخصی سود بسیار زیادی برای شما به دنبال خواهد داشت اما به شرط اینکه حتماً از قبل برای آن آماده باشید. در دوره آموزش بورس شما در کنار استاد با تجربه و موفق در این بازار می توانید روش های خرید و فروش سهام ها را مسلط شده و همچنین شروع روند سرمایه گذاری خود در بازار را در کنار این اساتید تجربه کنید.

از متخصصین و اساتید مدیریت سرمایه در بورس کمک بگیرید

سرمایه گذاری با پول کم در بورسدومین روش برای سرمایه گذاری در بازار بورس با پول کم استفاده از کمک ها و تجربیات اساتید و متخصصین فعال در این بازار است. در حال حاضر اساتید آموزش بورس در کنار ارائه خدمات آموزشی شرایط لازم برای مدیریت سرمایه کاربران را نیز فراهم کرده و شما می‌توانید با کمک این افراد در شروع فرایند سرمایه گذاری در بازار بورس شرایط مطمئن‌تری را برای خود رقم بزنید. دقت داشته باشید که هر چند ممکن است در این فرآیند مجبور باشید که بخشی از دارایی ها و سرمایه های خود را به دست این افراد بسپارید اما با این حال شما از خطرات بازار بورس در امان مانده و می‌توانید سرمایه های خود را با نرخ های پایین تر از همان شروع ورود به بازار بورس رشد دهید.

با توجه به این که درصد قابل توجهی از معامله گران در بازار بورس در ابتدای ورود به این بازار با چالش‌های بسیار زیادی روبرو شده و با ضرر های سنگینی همراه می‌شوند، استفاده از سیستم های مدیریت سرمایه توسط اساتید و متخصصان می تواند شما را از این منجلاب نجات دهد. همچنین کم کم با افزایش میزان تجربه و قدرت تحلیل سهم ها در بازار بورس نیز این امکان برای شما وجود خواهد داشت تا بتوانید به صورت شخصی نیز به معامله گری پرداخته و درک بهتری نسبت به شرایط بازار داشته باشید.

داشتن یک مربی برای سرمایه گذاری و فعالیت در بازار بورس یکی از اصلی ترین و کلیدی ترین نکات موفقیت در این بازار مخصوصاً در شروع ورود به آن است. متاسفانه کسانی که پول کمی در اختیار دارد به هیچ وجه این موضوع را جدی نگرفته و به این بهانه که نمی خواهند بخشی از سرمایه های خود را در اختیار این افراد قرار دهند و از آن اجتناب می نمایند. اما واقعیت اینجاست که شما می توانید با پرداخت بخشی از دارایی های خود اطمینان بیشتری را برای سرمایه گذاری در بازار بورس ایجاد کنید و شروع موفقی را تجربه نمایید.

با توجه به اینکه اصل اول سرمایه گذاری در بازار بورس حفظ سرمایه ها و دارایی های اصلی و اولیه است این نکته می‌تواند شرایط شما را برای سرمایه گذاری ایده‌آل کند. داشتن مربی در روزهای اول سرمایه‌ گذاری باعث می شود تا شما خطاهای رایج در فرآیند سرمایه گذاری با پول کم در بازار بورس را در مسیر خود مشاهده کنید و بتوانید روند سرمایه گذاری موفقی را از همان ابتدا آغاز کنید. فرصت داشتن مربی در روزهای اولیه ورود به بازار بورس را هرگز از دست ندهید و حتما از این نکته برای خود حتی بعد از حضور در دوره آموزش بورس نیز استفاده کنید.

از شرکت های مدیریت سرمایه در بورس کمک بگیرید

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری با پول کم در بورس استفاده از خدمات شرکت های مدیریت سرمایه در این بازار است. در حال حاضر شرکت های بسیار زیادی وجود دارند که سرمایه های شما را دریافت کرده و با قراردادهای مکتوب اقدام به اعطای سود ثابت و یا سود های قابل توجه در بازار به شما می نمایند. مسلماً میزان سود حاصل از فعالیت با شرکت های مدیریت سرمایه در بازار بورس به هیچ وجه نمی تواند قابل مقایسه با فعالیت شخصی و سرمایه گذاری شخصی در این بازار باشد اما نکته مهم اینجاست که شرکت‌های مدیریت سرمایه معمولا از متخصصین زیادی استفاده می نمایند تا تمام معاملات خود را به صورت دقیق مدیریت کرده باشند.

اگر بخواهیم این روش سرمایه گذاری با پول کم در بورس را برای شما خیلی ساده بیان کنیم بایستی به این نکته اشاره داشته باشیم که اگر شما به صورت شخصی توانایی لازم برای سرمایه گذاری و خرید و فروش سهام در بازار بورس را دارید و احتمال موفقیت برای خود در نظر می گیرید سرمایه گذاری شخصی برای شما گزینه بهتری است اما در غیر این صورت استفاده از خدمات شرکت های مدیریت سرمایه می‌تواند گزینه بهتری برای در امان ماندن از ضرر های سنگین برای شما باشد.

البته دقت داشته باشید که انتخاب شرکت مناسب برای مدیریت سرمایه در بازار بورس نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و شما حتما باید در این باره نیز جستجو های کامل انجام دهید. اول آن که باید بدانید که تمام شرکت ها با هر میزان سرمایه سرمایه گذاری نمی کنند و شما باید سرمایه در دسترس خود را با حداقل سرمایه در نظر گرفته شده از سوی این شرکت ها مقایسه کنید. از این گذشته شما بایستی کیفیت کار شرکت های مورد نظر را نیز با توجه به گذشته آنها آنالیز نمایید تا در نهایت بهترین شرایط برای افزایش ارزش دارایی ها را برای خود رقم زده باشید.

در ماه‌های اخیر تبلیغات بسیار زیادی توسط این دسته از شرکتها در پلتفرم های مختلف انجام می پذیرد که احتمالاً نام بسیاری از آنها برای شما آشنا باشد. لازم دانستیم به این نکته اشاره داشته باشیم که تبلیغات بسیار زیاد به هیچ وجه به معنی خوب بودن و مناسب بودن یک شرکت مدیریت سرمایه در بازار بورس نبوده و استناد به تبلیغات نباید ملاک انتخاب شما باشد. توصیه می‌کنیم که با کاربران این شرکت ها گفتگو کرده و گذشته فعالیت آنها را در بازار بورس از این طریق ارزیابی کنید. برای کسانی که برای سرمایه ها و دارایی های خود ارزش قائل هستند این بررسی اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت و می‌تواند در میزان موفقیت و سود حاصل از سرمایه گذاری شما در بازار بورس تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

در صندوق های با درآمد ثابت یا متغیر سرمایه گذاری کنید

سرمایه گذاری با پول کم در بورس

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری با پول کم در بورس استفاده از صندوق های مختلف در نظر گرفته شده در این بازار است که به طرق مختلف و همچنین در دسته بندی های مختلفی تعریف شده و سودده هستند. به عنوان مثال یکی از انواع صندوق های سرمایه گذاری در بازار بورس صندوق‌های با درآمد ثابت هستند که با سرمایه‌ گذاری در آن ها می توانید درآمد ثابت و تضمین شده را دریافت نمایید. فعالیت این صندوق ها نیز تقریباً مشابه با شرکت‌های مدیریت سرمایه هستند اما با این تفاوت که امکان خرید سهام آنها در خود بازار بورس نیز برای شما وجود دارد و شرایط درآمدزایی مختلفی نیز برای آنها در نظر گرفته می شود. در صندوق های درآمد ثابت با توجه به میزان بودجه و سرمایه در دسترس، درآمد حاصل از فرآیند سرمایه گذاری برای شما کاملا مشخص خواهد بود و حتی اگر بازار با نزول گسترده نیز همراه باشد این درآمد تغییری نخواهد داشت.

در سرمایه گذاری بر روی صندوقهای با درآمد ثابت عملاً میزان درآمد شما کاملاً مشخص است و حتی روش های انفجاری در بازار بورس نیز نمی تواند باعث افزایش آن شود. نرخ سود در نظر گرفته شده در صندوق‌های با درآمد ثابت در بازار بورس معمولاً کمی بیشتر از نرخ های سود بانکی است و خیلی نمی تواند سرمایه قابل توجهی را برای شما به دنبال داشته باشد.

در این بین صندوقهایی نیز وجود دارند که درآمد حاصل از سرمایه گذاری در آنها با توجه به نرخ سود صندوق ها تعیین می شود. هر چقدر سود حاصل از فعالیت و سرمایه گذاری این صندوق ها در بازار بورس بیشتر باشد درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد. البته باید دقت داشته باشید که در صورت زیان‌ده بودن صندوق و یا کاهش قابل توجه سود حاصل از فعالیت و سرمایه گذاری در بازار نیز می‌تواند باعث کاهش قابل توجه درآمد شما باشد.

همچنین صندوق هایی نیز وجود دارند که درآمد حاصل از فعالیت آنها به صورت مختلط بوده و شما می توانید بخشی از درآمد خود را به صورت ثابت و بخش دیگر را نیز با توجه به نرخ سود به دست آمده در فعالیت خود شرکت به دست آورید. میزان درآمد حاصل از فعالیت این دسته از شرکتها میانگینی از دو نوع صندوق بالاست و از طریق همکاری با آنها می توانید بخشی از درآمدهای خود را به صورت تضمین شده و بخش دیگر را با توجه به نرخ سود فعالیت صندوق به دست آورید. در ادامه درباره انواع صندوق های سرمایه گذاری در بازار بورس توضیحات مفصل تر و دقیق تری را در اختیار شما قرار میدهیم که اگر به دنبال استفاده از این روش برای سرمایه گذاری با پول کم در بازار بورس هستید بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

اگر بخواهیم این روش سرمایه گذاری با پول کم در بورس را با روش‌های قبلی مقایسه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که میزان سود حاصل از این روش نیز نسبت به روش سرمایه گذاری شخصی کمتر است. در حقیقت در روش سرمایه گذاری شخصی در بازار بورس شما می‌توانید بیشترین میزان سوددهی را برای خود ایجاد کنید و سرمایه های کم خود را در بازه های زمانی کوتاه به میزان قابل توجهی رشد دهید. تنها نکته ای که شما را از فرایند سرمایه گذاری شخصی دور مینماید عدم داشتن تخصص ها و تجربیات لازم برای خرید و فروش مستقیم سهام در بازار است. زیرا عملاً استفاده از خدمات مدیریت سرمایه و یا صندوق های مختلف سرمایه گذاری نیاز به هیچگونه تخصص و تجربه ای در زمینه سرمایه گذاری و تحلیل بازار بورس نخواهد داشت.

با پول کم چقدر می توانیم در بورس سود کنیم؟

خرید بورس با پول کم

احتمالاً این سوال برای شما پیش آمده که در فرایند سرمایه گذاری با پول کم در بورس چه مقدار میتوانیم سود کنیم و ارزش دارایی های ما با چه نرخی افزایش پیدا خواهد کرد. درباره این که در بازار بورس چقدر می توانیم سود کنیم و با پول کم چه میزان ارزش افزوده می توانیم برای خود ایجاد کنیم گفته ها بسیار زیاد است. در تبلیغات منتشر شده از سوی برخی از مراکز آموزشی و سایت های پکیج فروشی سودهای میلیاردی را نیز برای فعالیت در بازار بورس در نظر گرفته اند و این بازار را مستعد رسیدن به سودهای فوق العاده بالایی می دانند.

البته که بازار بورس به جهت نوع فعالیت و شرایطی که دارد، دارای پتانسیل سود دهی بسیار بالایی است اما در واقعیت همیشه اینطور نیست و قرار نیست شما با یک سرمایه ۱۰ میلیون تومانی در طول یک ماه سرمایه های خود را به یک میلیارد تومان افزایش دهید. داشتن چنین ایده‌ای به هیچ وجه نمی تواند شرایط خوبی را در بازار بورس برای شما ایجاد کند و این دسته از تبلیغات نیز تنها روش هایی برای ترغیب کاربران برای خرید پکیج های آموزشی بیشتر نیست.

واقعیت این است که در بازار بورس شما می‌توانید به سود های منطقی و مناسب برسید. نکته بسیار مهم و قابل توجه که می تواند کلید موفقیت شما در فرایند رسیدن به سودهای بالا در بازار بورس باشد استفاده از نرخ مرکب است. در ادامه با تشریح شرایط کسب سود در بازار بورس با استفاده از نرخ مرکب سعی می کنیم تا نحوه کسب سودهای بالا با پول کم را در این بازار برای شما تشریح کنیم.

بهترین و منطقی ترین توصیه که میتوانیم برای نرخ سود فعالیت و سرمایه گذاری در بازار بورس با پول کم به شما داشته باشیم در نظر گرفتن یک سود منطقی ۱۰ تا ۳۰ درصدی در هر ماه است. در ادامه با تشریح شرایط دسترسی به سود با نرخ مرکب درک خواهید کرد که اگر شما بتوانید هر ماه این میزان سود را برای سرمایه خود به وجود آورید در طول یک سال سرمایه شما چندین برابر شده و در طول دو سه سال می توانید به استقلال مالی برسید. بنابراین نباید فریب تبلیغات رسیدن به سود های ۲۰۰ ۳۰۰ درصدی در هر ماه در بازار بورس را خورده و با این دیدگاه وارد این بازار شوید. داشتن انگیزه می تواند چالش های بسیار زیادی برای شما ایجاد کرده و شما را از مسیر درست سرمایه گذاری در بازار بورس نیز دور کند.

سرمایه گذاری با پول کم در بورس با نرخ مرکب

اگر شما با فرمول محاسبه نرخ مرکب در فرایند سود گیری از بازار بورس آشنا باشید به راحتی می توانید درک کنید که چگونه سرمایه های کم نیز می‌توانند سود فوق العاده ایده آلی را به شما اعطا کنند. کسب سود با نرخ مرکب به این معنا است که شما در یک بازه زمانی مشخص در فرایند سرمایه‌ گذاری سود های حاصل از سرمایه گذاری خود را از بازار خارج نکرده و سود آینده شما بر اساس سود های حاصل از ماههای قبل بیشتر میشود.

به عنوان مثال اگر شما ۱۰۰ میلیون تومان پول در بازار بورس داشته باشید و در ماه اول ۲۰ درصد سود کنید پول شما به ۱۲۰ میلیون تغییر پیدا می کند. اگر شما بتوانید برای ماه دوم نیز همین سود ۲۰ درصدی را رقم بزنید دیگر سود حاصل از فعالیت های شما ۲۰ میلیون تومان بوده و ۲۰ درصد برای ۱۲۰ میلیون تومان محاسبه خواهد شد. در واقع در ماه دوم با همان میزان سود ماه اول شما ۲۴ میلیون تومان سود به دست خواهید آورد.

پیاده کردن فرمول نرخ مرکب در فرایند سود گیری با پول کم در بازار بورس این امکان را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید در یک بازه زمانی یک تا دو ساله سرمایه های کم خود را چندین برابر افزایش داده و ارزش دارایی های خود را به صورت تصاعدی افزایش دهید. دقت داشته باشید که برای استفاده از فرمول نرخ مرکب حتماً لازم است تا سود های خود را در بازار نگه دارید و آنها را از بازار خارج نکنید.

فرایند کسب سود با توجه به نرخ مرکب بهترین روش برای سرمایه گذاری با پول کم در بورس است که باعث می شود تا شما نیز امکان رسیدن به سرمایه های بسیار بالا و سود های قابل توجه را داشته باشید. دقت داشته باشید که فرمول نرخ مرکب می تواند بهترین راه حل برای کسانی باشد که با سرمایه و پول کم به دنبال رقابت با افرادی هستند که سرمایه بسیار زیادی داشته و سعی دارند تا سرمایه های خود را تا میزان قابل توجهی افزایش دهند. اگر شما سود حاصل از سرمایه گذاری های ماههای گذشته را از بازار خارج کنید عملاً مجبور خواهید بود دوباره با همان سرمایه اولیه به سرمایه گذاری بپردازید و در نهایت سود حاصل از فعالیت شما چندان قابل توجه نخواهد شد. در ادامه سعی کرده ایم تا نحوه رسیدن به سود با توجه به فرمول نرخ مرکب را برای سرمایه های ۱۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی برای شما تشریح کنیم تا به قدرت سرمایه گذاری با نرخ مرکب پی ببرید.

۱۰ میلیون تومان ۱۰ درصد سود ماهانه

اگر شما ۱۰ میلیون تومان سرمایه در اختیار داشته باشید و به دنبال سرمایه گذاری در بازار بورس باشید، با توجه به نرخ در نظر گرفته شده برای سود هر ماه شرایط متفاوتی برای شما در پیش خواهد بود. بسیاری از افراد با سرمایه ده میلیون تومانی با این دیدگاه و ایده وارد بازار بورس می شوند که هر ماه ارزش سرمایه های خود را صد برابر کرده و در عرض چند ماه به استقلال مالی برسند. این دیدگاه قبل از شروع سرمایه‌ گذاری محکوم به شکست است و هیچ راهی برای موفقیت در چنین شرایط وجود نخواهد داشت. اما اگر شما یک نرخ سود معقول را برای سرمایه ده میلیون تومانی خود در نظر گرفته و البته شرایط لازم برای رسیدن به این مقصود را در هر ماه ایجاد کنید، یک سرمایه گذاری مطمئن و ایده آل برای خود رقم زده و میتوانید سود قابل توجهی را نیز به دست آورید.

در این بخش سعی داریم تا سود حاصل از سرمایه گذاری با ۱۰ میلیون تومان را با نرخ سود ۱۰ درصد در هر ماه برای شما محاسبه کنیم. البته که با توجه به نحوه خرید و فروش این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید در هر ماه سود به مراتب بیشتری را برای خود رقم بزنید. رسیدن به سود ۱۰ درصد در هر ماه در بازار بورس ایران چندان فرآیند پیچیده و سختی نیست و شما با کمی تلاش و شرکت در دوره آموزش بورس می توانید چنین شرایطی را برای خود ایجاد نمایید. اگر توانستید که نرخ سود بالاتری در هر ماه برای خود رقم بزنید شرایط و میزان سود حاصل برای شما چندین برابر بهتر و جذاب تر خواهد شد. جدول زیر با این فرض در نظر گرفته شده که شما ۱۰ میلیون تومان سرمایه اولیه داشته و هر ماه می توانید ۲ میلیون تومان نیز به این سرمایه اضافه کنید.

 

سرمایه اولیه (تومان) سرمایه نهایی (تومان)
ماه ۱ ۱۰۰۰۰۰۰۰ ۱۳۰۰۰۰۰۰
ماه ۲ ۱۳۰۰۰۰۰۰ ۱۶۳۰۰۰۰۰
ماه ۳ ۱۶۳۰۰۰۰۰ ۲۰۰۰۰۰۰۰
ماه ۴ ۲۰۰۰۰۰۰۰ ۲۴۰۰۰۰۰۰
ماه ۵ ۲۴۰۰۰۰۰۰ ۲۸۴۰۰۰۰۰
ماه ۶ ۲۸۴۰۰۰۰۰ ۳۳۲۰۰۰۰۰
ماه ۷ ۳۳۲۰۰۰۰۰ ۳۸۵۰۰۰۰۰
ماه ۸ ۳۸۵۰۰۰۰۰ ۴۴۳۰۰۰۰۰
ماه ۹ ۴۴۳۰۰۰۰۰ ۵۱۰۰۰۰۰۰
ماه ۱۰ ۵۱۰۰۰۰۰۰ ۵۸۰۰۰۰۰۰
ماه ۱۱ ۵۸۰۰۰۰۰۰ ۶۶۰۰۰۰۰۰
ماه ۱۲ ۶۶۰۰۰۰۰۰ ۷۴۶۰۰۰۰۰
ماه ۱۳ ۷۴۶۰۰۰۰۰ ۸۴۰۰۰۰۰۰
ماه ۱۴ ۸۴۰۰۰۰۰۰ ۹۴۵۰۰۰۰۰
ماه ۱۵ ۹۴۵۰۰۰۰۰ ۱۰۶۰۰۰۰۰۰
ماه ۱۶ ۱۰۶۰۰۰۰۰۰ ۱۱۹۰۰۰۰۰۰
ماه ۱۷ ۱۱۹۰۰۰۰۰۰ ۱۳۳۰۰۰۰۰۰
ماه ۱۸ ۱۳۳۰۰۰۰۰۰ ۱۴۸۰۰۰۰۰۰
ماه ۱۹ ۱۴۸۰۰۰۰۰۰ ۱۶۵۰۰۰۰۰۰
ماه ۲۰ ۱۶۵۰۰۰۰۰۰ ۱۸۳۰۰۰۰۰۰
ماه ۲۱ ۱۸۳۰۰۰۰۰۰ ۲۰۳۰۰۰۰۰۰
ماه ۲۲ ۲۰۳۰۰۰۰۰۰ ۲۲۶۰۰۰۰۰۰
ماه ۲۳ ۲۲۶۰۰۰۰۰۰ ۲۵۱۰۰۰۰۰۰
ماه ۲۴ ۲۵۱۰۰۰۰۰۰ ۲۷۸۰۰۰۰۰۰

 

۱۰۰ میلیون تومان ۲۰ درصد سود ماهانه

جدول محاسبه میزان سود بر اساس نرخ سود مرکب ۱۰ درصد با سرمایه ده میلیون تومانی را در بالا با هم مرور کردیم. حالا لازم دانستیم تا یک قدم ها را فراتر گذاشته و میزان سود حاصل از سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۲۰ درصد ماهانه را با همان فرمول نرخ مرکب برای شما تشریح کنیم. سرمایه ۱۰۰ میلیون تومانی در حال حاضر سرمایه چندان زیادی محسوب نمی شود و افراد زیادی هستند که به چنین سرمایه ای در زندگی دسترسی داشته اما نمی توانند شرایط سرمایه گذاری و کسب سود را برای خود فراهم آورند.

دقت داشته باشید که اگر شما دقت کافی روی فرایند سرمایه‌ گذاری خود داشته و از تکنیک های مدرن در سرمایه گذاری در بازار بورس استفاده کنید رسیدن به سود ۲۰ درصد در هر ماه نیز برای شما چندان پیچیده نخواهد شد. در جدول زیر برای شما مشخص کرده ایم اگر شما در هر ماه با یک سرمایه ۱۰۰ میلیون تومانی تنها ۲۰ درصد سود به دست آورید بعد از دو سال میزان سرمایه شما چه مقدار خواهد شد.

 

سرمایه اولیه (تومان) سرمایه نهایی (تومان)
ماه ۱ ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ ۱۲۰۰۰۰۰۰۰
ماه ۲ ۱۲۰۰۰۰۰۰۰ ۱۴۴۰۰۰۰۰۰
ماه ۳ ۱۴۴۰۰۰۰۰۰ ۱۷۳۰۰۰۰۰۰
ماه ۴ ۱۷۳۰۰۰۰۰ ۲۰۸۰۰۰۰۰۰
ماه ۵ ۲۰۸۰۰۰۰۰۰ ۲۴۹۰۰۰۰۰۰
ماه ۶ ۲۴۹۰۰۰۰۰۰ ۳۰۰۰۰۰۰۰۰
ماه ۷ ۳۰۰۰۰۰۰۰۰ ۳۶۰۰۰۰۰۰۰
ماه ۸ ۳۶۰۰۰۰۰۰۰ ۴۳۲۰۰۰۰۰۰
ماه ۹ ۴۳۲۰۰۰۰۰۰ ۵۱۸۰۰۰۰۰۰
ماه ۱۰ ۵۱۸۰۰۰۰۰۰ ۶۲۲۰۰۰۰۰۰
ماه ۱۱ ۶۲۲۰۰۰۰۰۰ ۷۴۶۰۰۰۰۰۰
ماه ۱۲ ۷۴۶۰۰۰۰۰۰ ۸۹۵۰۰۰۰۰۰

روش های سرمایه گذاری با پول کم در بورس


بهترین سهام ارزان بورس

برای اینکه بتوانیم شرایط سرمایه گذاری با پول کم در بورس را برای شما به صورت عملیاتی بیان کرده باشیم لازم از سایر روش های مفید و کاربردی برای این منظور را معرفی کنیم. دقت داشته باشید که روش های بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در بازار بورس در اختیار شما قرار می گیرد که تمام این روش ها برای پول کم مناسب نیستند و حتما باید تمام جوانب را در نظر بگیرید تا در نهایت از بهترین و راحت ترین روش ها برای سرمایه گذاری استفاده کنید. این روش هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد شرایط لازم برای رسیدن به سود با پول کم را نیز برای شما فراهم می آورند.

البته قبل از آن لازم است تا یک نکته بسیار مهم را با شما در میان بگذاریم و آن هم انتخاب بهترین روش برای سرمایه گذاری با پول کم در بورس است. روش هایی که در ادامه برای سرمایه گذاری با پول کم در بورس به شما معرفی خواهیم کرد هر کدام شرایط خاص خود را داشته و انتخاب میان آنها نیز بایستی بر اساس نوع سرمایه گذاری و شخصیت شما در فرایند سرمایه گذاری باشد. اولین و مهمترین نکته ای که در این باره باید به آن دقت داشته باشید میزان ریسک پذیری شما در فرایند سرمایه گذاری در بازار بورس خواهد بود. ریسک حاصل از هر کدام از روش های معرفی شده اصلی ترین تفاوت میان آن ها خواهند بود که حتماً باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید.

میزان سرمایه اولیه یکی دیگر از نکاتی است که برای انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری با پول کم در بورس باید به آن دقت کنید. مسلما شما نمی توانید با سرمایه کم در تمام روشهای سرمایه گذاری در این بازار وارد شوید و حتماً باید روش مناسب و ایده آل برای این منظور انتخاب کنید. همچنین میزان سود مورد نظر و اهداف شما از سرمایه گذاری در بازار بورس نیز می تواند نکته مهم دیگری باشد که در انتخاب هر کدام از این روش ها موثر خواهد بود. البته شایان ذکر است که هر چقدر میزان سود مورد نظر شما در فرایند سرمایه گذاری در بازار بورس افزایش پیدا کند ریسک حاصل از این فرایند نیز افزایش پیدا خواهد کرد. از این رو حتما باید با توجه به تمامی نکات اقدام به انتخاب بهترین روش برای سرمایه گذاری با پول کم در بورس نمایید.

صندوق های با درآمد ثابت

یکی از روش‌های کاملاً مطمئن و بی خطر برای سرمایه گذاری با پول کم در بورس استفاده از خدمات صندوق‌های با درآمد ثابت است. عملکرد این صندوق ها دقیقاً مشابه با بانک‌ها است و شما می توانید با سرمایه گذاری هر مقدار پول در آنها با یک نرخ مشخص به سود برسید. سود حاصل از سرمایه گذاری در صندوق های با درآمد ثابت معمولاً از سود سپرده گذاری در بانک ها بیشتر است اما قرار نیست در این روش سرمایه گذاری شما سود بسیار زیادی را به دست آورید.

سرمایه گذاری بر روی صندوق‌های با درآمد ثابت در بازار بورس می تواند ویژگی های زیر را برای شما به دنبال داشته باشد:

  • این روش کم ریسک ترین نوع سرمایه گذاری در بازار بورس است.
  • سود حاصل از این روش سرمایه گذاری کاملا تضمین شده خواهد بود و در هر شرایطی که بازار بورس در آن قرار بگیرد امکان دریافت این سودها را خواهید داشت.
  • سود حاصل از فرایند سرمایه گذاری در صندوق های درآمد ثابت معمولاً بسیار کم است و به هیچ وجه قابل مقایسه با سایر روشهای سرمایه گذاری در این بازار نیست.
  • برای سرمایه های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان این روش سرمایه گذاری را به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم زیرا سود حاصل از آن چندان قابل توجه نخواهد بود و حتی ممکن است کمتر از نرخ تورم سالانه نیز باشد.

به صورت کلی اما اگر قرار باشد بین سپرده گذاری در بانک و سرمایه گذاری در انواع صندوق با درآمد ثابت یکی را انتخاب کنید بهتر است که پول های خود را در صندوق های درآمد ثابت در بازار بورس سرمایه گذاری کنید. این صندوق ها در طول هر سال سود های کمی بیشتری نسبت به بانکها به شما اعطا خواهند کرد.

خرید اوراق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری با پول کم در بازار بورس خرید اوراق سرمایه‌ گذاری در این بازار است. اوراق سرمایه گذاری در بازار بورس نیز نمونه های مختلفی دارد و سود حاصل از سرمایه گذاری برای آنها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. معمولاً سود حاصل از خرید این اوراق تضمین شده است و شما می توانید در طول هر سال به سود معمول برسید. البته شایان ذکر است که سود حاصل از خرید اوراق سرمایه گذاری نیز چندان قابل توجه نخواهد بود. از این رو شما نمی توانید این انتظار را داشته باشید که با خرید این اوراق به سودهای قابل توجه ۲۰ تا ۳۰ درصد در هر ماه برسید.

به عنوان یک اصل مهم اقتصادی بایستی در نظر داشته باشید که به صورت کلی روش های سرمایه گذاری با اطمینان بالاتر سود کمتری را برای شما به ارمغان می آورند. از این رو شما همیشه بایستی با یک چالش بسیار بزرگ در فرایند سرمایه گذاری با پول کم در بورس دست و پنجه نرم کنید و آن هم انتخاب میان میزان ریسک در مقابل میزان سود است. البته که هدف ما این نیست که شما به سمت سرمایه‌ گذاری‌های با بالاترین میزان ریسک دریافت کنیم اما لازم است تا حتماً شما کمی ریسک پذیر باشید و با سرمایه های کم روشهای سودده تری را برای سرمایه‌ گذاری انتخاب کنید.

با توجه به این موضوع توصیه ما این است که اگر به دنبال فرایند سرمایه گذاری با پول کم در بورس هستید و سرمایه شما کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است به دنبال سرمایه گذاری در صندوق های با درآمد ثابت و یا خرید اوراق سرمایه گذاری نباشید. هرچند هر دوی این روش ها می توانند در دراز مدت برای شما سود آور باشند اما به احتمال قوی در این روش های سرمایه گذاری شما نمی توانید حتی میزان رشد دارایی های خود را با نرخ تورم یکسان کنید. از این رو سرمایه گذاری شما در بورس حتی در طولانی مدت نیز نمی تواند یک سرمایه گذاری موفق برای شما باشد.

در ادامه روش های سرمایه گذاری را به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سودهای بیشتری در بازه‌های زمانی یکسان به دست آورید. البته شایان ذکر است که ریسک حاصل از این روش های سرمایه گذاری نیز برای شما بیشتر خواهد بود.

خرید صندوق طلا

یکی از ایده‌آل ترین روش های سرمایه گذاری با پول کم در بازار بورس خرید و فروش صندوق طلا است. انواع مختلفی از صندوق های طلا با پشتوانه طلا در بازار بورس ایران شکل گرفته که شما می توانید برای سرمایه گذاری بر روی هر یک از آنها اقدام کنید. سرمایه گذاری بر روی انواع صندوق طلا ریسک بسیار زیادی برای شما به دنبال خواهد داشت اما همین روش سرمایه گذاری می تواند سود بسیار زیادی را نیز برای شما ایجاد نماید. برای کسانی که به دنبال یک سرمایه گذاری فوق العاده جذاب و ایده آل برای خود هستند صندوق های سرمایه گذاری طلا می تواند گزینه فوق العاده جذابی باشد.

قیمت این صندوق ها معمولاً بر اساس قیمت طلای جهانی و همچنین قیمت دلار در بازار آزاد ایران نوسان می نماید. هرچند شما برای خرید و فروش این صندوق ها لازم است تا فاکتورهای مختلف را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید اما با این حال تجربه نشان داده که اگر شما تخصص و تجربه کافی برای معامله این صندوق‌ها را داشته باشید در نهایت مزیت های بسیار زیادی را به دست خواهید آورد.

به عنوان مثال حتی زمانی که شاخص بورس در روند نزولی قرار گرفته و بسیاری از سهم های موجود در بازار در حال ریزش هستند، افزایش قیمت طلا در کشور می تواند باعث افزایش قیمت صندوق های طلا شده و برای سرمایه گذاران کاملا سودده باشد.

درباره سرمایه گذاری بر روی انواع صندوق های طلا در بورس ذکر چند نکته اهمیت بسیار زیادی دارد:

  • سرمایه گذاری بر روی صندوق های طلا می‌تواند ریسک بسیار زیادی داشته باشد و حتماً باید از قبل ریسک این سرمایه گذاری را بپذیرید.
  • تحلیل تکنیکال نمودار قیمت صندوق های طلا نیاز به دانش تکنیکالی فوق‌العاده قدرتمندی دارد و حتماً باید آموزش ‌های حرفه‌ای لازم برای این زمینه را از قبل پشت سر گذاشته باشید.
  • سرمایه گذاری بر روی انواع صندوق های طلا می‌تواند سود بسیار زیادی برای شما به دنبال داشته باشد و به راحتی می‌توانید نرخ سود ۲۰ تا ۳۰ درصدی را در سرمایه گذاری خود در بازار بورس از این طریق را رقم بزنید.
  • لازم است و برای سرمایه گذاری بر روی انواع صندوق های طلا حتماً نمودار قیمت طلای جهانی و نمودار قیمت دلار در بازار آزاد ایران را نیز به صورت دائم مورد بررسی و آنالیز قرار دهید.
  • اگر از نظر روانشناسی تحمل ریسک خیلی زیادی را در فرایند سرمایه‌ گذاری خود ندارید بهتر است به جای سرمایه گذاری بر روی انواع صندوق های طلا از روش های دیگری استفاده نمایید که در ادامه به تشریح آنها خواهیم پرداخت. دقت داشته باشید که آمادگی ذهنی و روانی اهمیت بسیار زیادی برای موفقیت در فرایند سرمایه گذاری و خرید انواع صندوق طلا دارد.

خرید صندوق با درآمد مختلط

خرید بورس با پول کم

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری با پول کم در بازار بورس خرید صندوق‌های با درآمد مختلط است. دقت داشته باشید که فعالیت اصلی صندوق های سرمایه گذاری در بازار بورس سرمایه گذاری سرمایه های کاربران در بازار است. آنها با جمع آوری سرمایه‌های خرد از کاربران خود به سرمایه بسیار زیادی دست پیدا کرده و این امکان را برای خود فراهم می آورند تا بتوانند در بازار با سرمایه بسیار سنگین به دنبال یک سرمایه گذاری کاملا مطمئن و سود ده بروند. در نهایت بخشی از سود این روش سرمایه گذاری در اختیار خود مسئولین صندوق‌های سرمایه‌ گذاری قرار گرفته و بخشی دیگر از سود ها نیز در میان کاربران تقسیم می شود.

در این میان صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت که در بالا به آنها اشاره کردیم یک درآمد ثابت را برای کاربران خود در نظر می‌گیرند و تکلیف آنها با کاربران کاملاً مشخص است. برای کسانی که پول قابل توجهی برای سرمایه گذاری در بازار بورس ندارند انتخاب صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت نمی تواند سود قابل توجهی برای آنها به دنبال داشته باشد. در این بین صندوق هایی هم هستند که درآمد حاصل از سرمایه گذاری در آنها به صورت مختلط است. مختلط به این معنا که آنها بخشی از درآمد کاربران خود را به صورت تضمین شده در اختیار آنها قرار می دهند و بخشی دیگر از این درآمدها را منوط به میزان سود حاصل از فعالیت در هر ماه در بازار بورس می دانند.

مسلماً سود ثابت در نظر گرفته شده در این صندوق ها کمتر از سود صندوقهای با درآمد ثابت است اما نکته بسیار مهم اینجاست که در صورت رسیدن به سود های قابل توجه در بازار بورس سود حاصل از سرمایه گذاری در این صندوق ها به مراتب بیشتر از صندوق‌های با درآمد ثابت خواهد شد.

با توجه به اینکه در چنین صندوقهای معمولاً مسئولیت انتخاب سهام و خرید و فروش آن به عهده افراد حرفه ای و با تجربه است، از این رو آنها می توانند حتی در شرایط بد نیز به دنبال انتخاب سهم های ارزنده رفته و شرایط خوبی را از نظر سرمایه گذاری برای خود رقم بزنند. به همین دلیل سود این صندوق ها معمولاً قابل توجه بوده و شما می توانید با این روش سرمایه گذاری حتی به دنبال رفتن به سمت رسیدن به نرخ سود مرکب در نظر گرفته شده برای سرمایه‌ گذاری خود نیز باشید.

نوسان گیری در بورس

نوبت به معرفی یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در بازار بورس برای رسیدن به سود های قابل توجهی با پول کم می رسد. در فرایند نوسان گیری در بازار بورس شما می‌توانید با استفاده از تحلیل تکنیکال و انتخاب سهام های مناسب در بازه های زمانی کوتاه مدت به دنبال سود های قابل توجه باشید. این روش سرمایه گذاری از نظر میزان سود می تواند شرایط فوق العاده عالی را برای شما به دنبال داشته باشد. سود حاصل از این روش سرمایه گذاری می تواند با سود حاصل از خرید و فروش انواع صندوق های طلا در بازار بورس یکسان و حتی از آنها بیشتر باشد اما ریسک این روش سرمایه گذاری برای شما پایین تر است. به همین دلیل پر واضح است که این روش را باید به عنوان بهترین روش سرمایه گذاری با پول کم در بازار بورس معرفی کنیم.

اگر به دنبال سرمایه گذاری با پول کم در بازار بورس با خرید و فروش سهام و نوسان گیری در بازار هستید حتماً باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

سرمایه گذاری به روش نوسان گیری و خرید مستقیم در بازار بورس نیاز به سطح دانش تکنیکال فوق العاده قدرتمندی دارد و حتماً شما باید دوره های آموزش حرفه ای تحلیل تکنیکال در بازار بورس را پشت سر گذاشته باشید.

تسلط بر روش های مدیریت سرمایه و استفاده از این روش ها در زمان معامله گری به روش نوسان گیری در بازار بورس یکی دیگر از نکات بسیار مهمی است که حتماً باید به آن نیز دقت کافی داشته باشید.

تسلط بر اصول روانشناسی بازار بورس یکی دیگر از لازمه‌های موفقیت در این روش سرمایه گذاری در بازار است.

به صورت کلی نوسان گیری در بازار بورس و کسب سود از این طریق در این بازار بسیار شیرین است اما به شرطی که شما تمام اصول و قواعد را مسلط بوده و بتوانید به صورت کاملاً حرفه ای و اصولی در بازار معامله کنید. اگر شما توانایی لازم برای انجام معامله در این روش را به خوبی به دست آورید امکان تبدیل کردن سرمایه های اندک به سرمایه های فوق العاده زیاد در بازه های زمانی مشخص برای شما به راحتی وجود خواهد داشت. اما اگر آموزش ‌های لازم را پشت سر نگذاشته باشید خیلی زود با چالش روبرو شده و نمی توانید در این فرایند سرمایه گذاری در بازار موفق عمل کنید. استفاده از مربی مخصوصاً در زمان شروع ورود به بازار بورس برای نوسان گیری یکی دیگر از نکات بسیار مهمی است که می تواند به عنوان عامل موفقیت شما در بازار محسوب شود.

خرید سهام به دید بلند مدت!

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در بازار بورس با پول کم خرید سهام های ارزنده برای بلند مدت است. در این روش سرمایه گذاری شما با استفاده از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال سهم های ارزنده را تشخیص داده و سپس برای خرید آنها در بازه‌های زمانی بلند مدت اقدام می نمایید. در این فرایند هر چند ممکن است سود قابل توجهی به دست شما برسد اما با توجه به اینکه شما با پول کم وارد بازار شده اید ممکن است در نهایت سود به دست آمده چندان رضایت بخش نباشد. در واقع سود حاصل از این فرایند سرمایه گذاری از نظر درصدی فوق العاده ایده آل خواهد بود اما از نظر مقدار ممکن است با اهداف شما فاصله زیادی داشته باشد.

به عنوان نمونه اگر شما با یک سرمایه ۲۰ میلیون تومانی یک سهم را برای دو سال نگهداری کرده و به سود ۳۰۰ درصدی برسید، در واقع به صورت متوسط سرمایه شما در هر سال دو برابر شده است که درصد فوق العاده جذابی برای یک سرمایه گذار محسوب می شود. اما با وجود سود ۳۰۰ درصدی سرمایه شما با دارایی اولیه در نهایت به ۸۰ میلیون تومان خواهد رسید که به هیچ وجه نمی تواند سرمایه قابل توجهی برای شما باشد.

با توجه به این موضوع سرمایه گذاری به دید بلند مدت را برای پولهای کم در بازار بورس توصیه نمی کنیم. استفاده از سایر روش هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم امکان رسیدن به سود های با نرخ مرکب را در طول سال برای شما فراهم می آورد و در نهایت سرمایه بیشتری را برای شما ایجاد خواهد کرد.

خرید سهام کوچک با پتانسیل سوددهی بالا

یکی از مهمترین راه حل های عملیاتی برای کسب سود بالا با پول کم در بازار بورس خرید و فروش سهم های کوچک با پتانسیل سوددهی زیاد است. دقت داشته باشید که سهم های بزرگ تعریف شده در بازار بورس که اصطلاحاً به آن ها سهم های شاخص ساز نیز اطلاق می شود، به دلیل تعداد سهام بسیار زیاد طرح شده برای آن ها معمولاً سرعت رشد کندی دارند و شما نمی توانید در بازه های زمانی کوتاه مدت انتظار رسیدن به سود های بسیار زیاد را از این سهم‌ها داشته باشید. خرید و فروش سهم های کوچک با پتانسیل سوددهی بالا به مراتب می‌تواند شرایط بهتری را برای شما به دنبال داشته باشد.

نمونه های بسیار زیادی از سهم های کوچک با پتانسیل سوددهی بالا در بازار بورس وجود دارند که معرفی تمام آنها نیاز به یک مقاله کامل و جامع دارد. در حال حاضر که در حال نگارش این مقاله هستیم اطلاعات و داده ها نشان می دهد که سهم های زیر می توانند از جمله بهترین گزینه ها با پتانسیل سوددهی بالا در بازه های زمانی کوتاه مدت و میان مدت باشند:

  • چکاوه (کاغذسازی کاوه)
  • کپشیر (پشم و شیشه ایران)
  • شلعاب (شرکت لعابیران)
  • دجابر (شرکت داروسازی جابر ابن حیان)

البته همانطور که میدانید شرایط سهم های بازار بورس دائماً در حال تغییر است و شما لازم است تا برای سرمایه گذاری موفق شرایط سهام مورد نظر خود را به صورت دائمی مورد بررسی و آنالیز قرار دهید. این مهم باعث می شود تا در نهایت شما بتوانید سهم های ارزنده را در صنعت سرمایه خود قرار داده و سود به مراتب جذاب تری را برای سرمایه‌ گذاری خود ایجاد کنید.

ارزان ترین سهم های بورس

یکی از نکاتی که معمولا افراد سرمایه گذار با پول کم در بازار بورس به دنبال آن هستند انتخاب ارزان ترین سهم های بازار بورس برای خرید و سرمایه گذاری است. البته شایان ذکر است که انتخاب و خرید ارزان ترین سهم های بورس به هیچ وجه نمی تواند تضمین کننده موفقیت شما در این بازار باشد. در کنار قیمت شما حتما باید به بررسی سهام مورد نظر از نظر فاندامنتال و همچنین نمودار قیمت آن از نظر تکنیکال نیز بپردازید. تنها در این صورت است که شما میتوانید سهم های ارزنده تهیه کرده و در نهایت منتظر یک سوددهی بالا نیز از آنها باشید.

به عنوان نمونه در حال حاضر که در حال نگارش این مقاله هستیم سهم های زیر به عنوان بهترین سهم های ارزان قیمت بازار معرفی می شوند:

  • دی
  • کرمان
  • جهرم
  • فسا
  • وساخت
  • لکما

قیمت تمام این سهم ها از نظر ارزش ذاتی به شدت کاهش پیدا کرده و خرید آنها در میان مدت و بلند مدت می تواند سود قابل توجهی را برای شما به دنبال داشته باشد. البته دوباره باید یادآوری کنیم که شما حتماً باید در زمان مطالعه مقاله به بررسی و تحلیل کامل این سهم ها پرداخته و خطرات سایر سهام های با پتانسیل سود دهی بالا و قیمت ارزان را نیز در بازار شناسایی کنید. کسانی که تجربه و تخصص کافی و لازم برای خرید و فروش سهام در بازار بورس را داشته باشند به راحتی می‌توانند به چنین شناختی رسیده و یک سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا برای خود رقم بزنند.

پتانسیل بسیار بالای بازار بورس برای سوددهی در سال های آتی

سرمایه گذاری با پول کم در بورس

درباره بازار بورس اظهارنظرهای ضد و نقیض بسیار زیادی وجود دارد. برخی از افراد که توانایی لازم برای کسب سود در این بازار را ندارند آن را به عنوان یک بازار کاملا دستوری و سفارشی معرفی کرده و خیلی ها نیز بازار بورس را به عنوان یک بازار مناسب برای رسیدن به سود های ایده آل در طول هر ماه می دانند. لازم به توضیح است که کسب سود در بازار بورس به شرایط مختلفی بستگی دارد که درصد قابل توجهی از این شرایط متوجه خود سرمایه گذاران در بازار است. بازار به خودی خود یک بازار فوق العاده سوده و با پتانسیل بالا محسوب می‌شود و امکان ورود با سرمایه های بسیار سنگین نیز در آن وجود دارد.

نکته بسیار مهم و قابل توجه درباره بازار بورس ایران در شرایط فعلی این است که بعد از حدود سه سال رکود و افت قابل توجه قیمت ها در حال حاضر اکثر سهم ها در کف قیمتی خود هستند و خرید آنها در میان مدت و درازمدت می‌تواند سود خوبی برای معامله گران به دنبال داشته باشد. پتانسیل بازار بورس ایران برای سود دهی در حال حاضر حتی برای سرمایه های کم بسیار زیاد است و تقریباً شرایط آن به شرایط حدود ۵ تا ۶ سال پیش بازگشته است.

واقعیت جالبی که درباره بازار بورس ایران وجود دارد این است که این بازار با وجود تمام افت هایی که در یکی دو سال گذشته داشته باشم در یک بازه زمانی طولانی مدت ۱۰ ساله به عنوان پربازده ترین بازار مالی و سرمایه گذاری در ایران شناخته می شود. همانطور که در آموزش بورس با اشاره کردیم این بازار در بازه های زمانی طولانی مدت پتانسیل سود دهی بسیار بالایی داشته و حتی از بازار دلار و بازار سکه نیز برای معامله گران سودهای بیشتری ایجاد کرده است.

با توجه به این نکته توصیه میکنیم که تصورات منفی و اشتباه درباره بازار بورس ایران را کنار گذاشته و از پتانسیل این بازار برای رسیدن به سود های قابل توجه با پول کم استفاده کنید. متاسفانه شاهد هستیم که بسیاری از افراد به جای ورود هوشمندانه و به موقع به فرآیند سرمایه گذاری در بازار بورس منتظر میمانند تا بازار از نظر میزان سود دهی و قیمت ها به اشباع رسیده و با استقبال عمومی روبرو شود. مسلماً در چنین شرایطی نمی توان از بازار انتظار سوددهی مناسبی داشت و شما در واقع در زمان چرخش بازار به سمت نوسان منفی وارد آن می شوید. در حالی که اگر کمی هوشمندانه عمل کرده باشید می توانید در زمان مناسب و با قیمت های بسیار مناسب تر فرایند سرمایه گذاری در بازار بورس را حتی با پول کم آغاز کنید.

کلام آخر


سعی کردیم تا به صورت کامل و جامع نکات سرمایه گذاری با پول کم در بورس را به شما معرفی کرده و روشهای عملی مورد استفاده برای این منظور را نیز به شما معرفی کنیم. در انتها باید چند نکته بسیار مهم درباره فرایند سرمایه گذاری در بازار بورس با پول کم را به شما گوشزد کنیم که دقت به آنها می تواند شرایط بهتری را برای روند سرمایه گذاری شما ایجاد کند.

به عنوان اولین نکته فراموش نکنید که آموزش بورس لازمه موفقیت در این بازار است. هرچند پشت سر گذاشتن آموزش های حرفه ای برای ورود به بازار بورس ممکن است برای موفقیت در این بازار کافی نباشد اما برای آن لازم خواهد بود. از این رو توصیه می کنیم که حتماً در یکی از بهترین دوره های آموزش این بازار شرکت کرده و نکات اولیه لازم برای سرمایه گذاری در بازار بورس را در کنار یک استاد باتجربه بیاموزید.

نکته مهم دیگر درباره فرایند سرمایه گذاری در بازار بورس با پول کم این است که تنها ۲۰ درصد از سرمایه گذاران موفق می شوند تا در این بازار به اهداف خود برسند. برای اینکه شما نیز در گروه این ۲۰ درصد قرار بگیرید لازم است ها پیش نیازهای اولیه لازم برای این منظور را تهیه کرده و به صورت کاملا اصولی و حرفه ای فرایند سرمایه گذاری در بازار را آغاز کنید. در مجموعه کانون بورس در کنار شما هستیم تا صفر تا صد آموزش های لازم برای ورود به بازار را در دوره بورس به شما ارائه کنیم. شما می توانید در این دوره در کنار کسب آموزش ‌های حرفه‌ای لازم در کنار اساتید با تجربه و موفق در فرایند سرمایه گذاری در بازار بورس به صورت عملی خرید و فروش سهام را انجام داده و با تجربه بسیار بالا وارد بازار شوید.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: