ضمن تبریک سال نو، به اطلاع می رساند از تاریخ 26 اسفند ماه 1402 لغایت 25 فروردین ماه 1403، تمامی کلاس های حضوری کانون بورس برگزار نخواهند شد.
لوگو کانون بورس
نوروز مبارک

دستگاه استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه کار میکند + به زبان ساده

دستگاه استخراج ارز دیجیتال چیست
شما در حال مطالعه مقاله ۱ از ۸ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

دستگاه استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه کار میکند ؟ در این مقاله سعی داریم تا به زبان ساده به معرفی دستگاه استخراج ارز دیجیتال بپردازیم. با توجه به اینکه استخراج ارز دیجیتال در حال حاضر تبدیل به یکی از اصلی ترین روش های کسب  درآمد از بیت کوین و سایر رمز ارزها شده است، شناخت این دست از دستگاه ها اهمیت بسیار زیادی برای کاربرانی خواهد داشت که به دنبال کسب  درآمد از این روش برای خود هستند. چه برای استخراج بیت کوین و چه برای استخراج سایر رمز ارزها نیاز است تا از یکی از این دستگاه ها استفاده کنید.

در این مقاله سعی کرده‌ایم تا به جای پرداختن به نکات حرفه ای مربوط به دستگاه های استخراج ارز دیجیتال, به تشریح آنها به زبان ساده بپردازیم. برای دریافت اطلاعات پیشرفته و حرفه ای مربوط به دستگاه ماینینگ می توانید از مقاله مربوط به این دستگاه های استفاده کنید.

نکات کلیدی مقاله:

  • ارزهای دیجیتال برای اثبات تراکنش های انجام گرفته در شبکه خود نیاز به ماینر و استخراج کننده دارند.
  • فرایند اثبات تراکنش ها در شبکه بلاک چین با حل معادلاتی پیچیده صورت می پذیرد.
  • برای حل این معادلات پیچیده می بایست از دستگاه استخراج ارز دیجیتال استفاده کنید.
  • انواع دستگاه های استخراج ارز دیجیتال با توجه به میزان سختی استخراج هر رمز در دسترس است.

 

دستگاه استخراج ارز دیجیتال چیست

دستگاه استخراج ارز دیجیتال چیست دستگاه استخراج ارز دیجیتال یعنی چه و انواع آن کدام ها هستند؟ این دستگاه در واقع یک سخت افزار فیزیکی با قدرت پردازش بسیار بالا است. شما می توانید با استفاده از آن معادلات بسیار پیچیده ریاضی در شبکه رمز ارزها را حل کنید. برای اینکه با این دستگاه ها و انواع آن آشنا شوید، نیاز است تا فرایند استخراج بیت کوین و سایر رمز ارزها را با شما در میان بگذاریم.

همان طور که می دانید ارزهای دیجیتال به دو دسته کوین و توکن تقسیم می شوند. توکن ها آن دسته از رمز ارزهایی هستند که روی شبکه بلاک چین سایر رمز ارزها پیاده سازی شده و معمولاً در همان ابتدای عرضه اولیه تمام سکه های آن ها عرضه می شود. این دست از رمز ارزها دیگر نیازی به استخراج نداشته و فرایند تولید توکن های جدید در آنها معمولاً با تراکنش های جدید همراه است. به این معنی که با تراکنش های جدید تعدادی از توکن های آنها از طرف تیم توسعه دهنده توزیع می شود. این مهم نیز به دلیل ایجاد رغبت برای خرید و فروش آنها است. در چنین مواقعی دستگاه ارز دیجیتال دیگر تعریفی نخواهد داشت.

در دسته دوم که کوین ها هستند، در اکثر مواقع تعداد محدودی از سکه ها در زمان عرضه اولیه توزیع شده و بقیه آنها باید با فرایند استخراج به دست آید. این مهم دلایل زیادی دارد که در مقاله استخراج ارز دیجیتال چیست به صورت کامل به بررسی آن پرداختیم.

دستگاه استخراج ارز دیجیتال در واقع دستگاهی است که می تواند فرایند استخراج این دست از رمز ارزها را ساده نماید. به ماینرها کمک می کند تا فرآیندها و مراحل لازم برای استخراج ارز دیجیتال را ساده‌تر انجام داده و در این راه موفق باشند. بدون این دستگاه ها امکان استخراج رمز ارزها وجود نخواهد داشت.

دستگاه استخراج ارز دیجیتال چگونه کار میکند

دستگاه استخراج ارز دیجیتال چیست

اما دستگاه استخراج ارز دیجیتال چگونه کار میکند ؟ نحوه کارکرد انواع دستگاه های استخراج ارز دیجیتال را باید در شرایط استخراج رمز ارزها دنبال کنیم. هر کدام از رمز ارزها از پروتکل های خاصی برای فرایند استخراج استفاده می‌نمایند. هر چند از نظر ماهیت اکثر این پروتکل ها مشابه هستند، اما در عمل تفاوت های کلی میان آنها وجود دارد.

دستگاه استخراج ارز دیجیتال چیست ارز دیجیتال های اصلی نیز از فرایند اثبات کار برای اثبات تراکنش ها استفاده می نمایند که به نحوه عملکرد دستگاه های استخراج مربوط خواهد بود. دستگاه های استخراج با قدرت محاسباتی بسیار بالا امکان استخراج رمز ارزهایی با اجماع اثبات کار یا Proof Of Work را فراهم می آورند.

شبکه بلاک چین این دست از مرز ارزها به گونه ای طراحی شده که برای اثبات تراکنش های میان کاربران لازم است تا تائیدیه هایی صورت پذیرد. این تائیدیه ها اثبات می نمایند که یک تراکنش به درستی انجام شده و ارز دیجیتال مورد نظر از فرستنده به دست گیرنده رسیده است. اما این فرایند چگونه انجام می شود؟

تراکنش ها در شبکه بلاک چین با توابع بسیار پیچیده ای به هم مرتبط هستند. ماینرها یا همان استخراج کننده ها باید این توابع را به هم مربوط نموده و زنجیره بلاک چین را مرتب نمایند. اما برای ایجاد این ارتباط و حل کردن این توابع نیاز به حل مسائل و معادلات ریاضی بسیار پیچیده وجود دارد. معادلاتی که حل کردن آنها کار دست های خالی نیست و نیاز به یک دستگاه قدرتمند برای پردازش اطلاعات آن است.

دستگاه استخراج ارز دیجیتال چیست کامپیوترهای معمولی از پس این عملیات بر می آیند اما نه در حال حاضر. به دلیل رقابت بسیار بالا در میان ماینرها برای اینکه شما به عنوان ماینر بتوانید این معادلات ریاضی را حل کنید، فرصت زیادی نخواهید داشت. به همین دلیل قدرت CPU های کامپیوترهای معمولی برای اجرای این فرایند کافی نبوده و نیاز به در اختیار داشتن دستگاه های قدرتمند برای آن است. اینجاست که دستگاه استخراج ارز دیجیتال تعریف می شود.

انواع دستگاه های استخراج ارز دیجیتال با قدرت پردازش بسیار بالا می توانند معادلات ریاضی لازم برای اثبات تراکنش ها را خیلی سریع حل کرده و این امکان را برای شما فراهم آورند تا بتوانید نسبت به سایر ماینرها بهتر عمل کنید.

 

بعد از اینکه فرایند اثبات تراکنش های موجود در یک بلوک در زنجیره بلاک چین به پایان رسید، شبکه بلاک چین مقداری از آن رمز ارز را به عنوان پاداش به ماینرها اهدا می نماید. بسته به اینکه برای اثبات تراکنش های یک بلوک کامل که می تواند از ده ها تراکنش مختلف تشکیل شده باشد، چند نفر ماینر فعالیت داشته اند، کوین های جدیدی میان آنها تقسیم خواهد شد.

انواع دستگاه استخراج ارز دیجیتال

انواع دستگاه استخراج ارز دیجیتالسعی کردیم تا به زبان ساده پاسخ پرسش دستگاه استخراج ارز دیجیتال چیست را برای شما تشریح کنیم. اکنون می دانید که این دستگاه چیست و چگونه کار میکند. اما لازم است یادآوری کنیم که انواع دستگاه های استخراج ارز دیجیتال را می توانید در اختیار داشته باشید. البته لازم به ذکر است که نمی توانید از همه دستگاه ها برای استخراج هر رمز ارزی استفاده کنید. برخی از انواع دستگاه استخراج ارز دیجیتال برای رمز ارزهایی با فرایند استخراج ساده‌تر قابل استفاده هستند و برخی نیز برای رمز ارزهایی با پیچیدگی های بیشتر در فرایند استخراج.

هر چقدر سختی استخراج یک رمز ارز بیشتر شود، برای استخراج آن نیاز به دستگاهی با قدرت پردازش قوی‌تر خواهید داشت. به همین دلیل دستگاه های استخراج با انواع مختلفی در دسترس شما قرار می‌گیرند.

انواع دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در ۴ دسته مختلف تولید شده و در دسترس هستند:

  • CPU
  • GPU
  • FPGA
  • ASIC

دستگاه های ASIC پیشرفته ترین نوع از انواع دستگاه های استخراج ارز دیجیتال هستند که بیشتر برای استخراج بیت کوین از آنها استفاده می شود.

نکاتی برای انتخاب یکی از انواع دستگاه های استخراج ارز دیجیتال

  • اگر درصدد انتخاب یکی از انواع دستگاه استخراج ارز دیجیتال برای پیش برد اهداف خود هستید، باید چند نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید:
  • قبل از هر چیز باید به شرایط رمز ارز مورد نظر خود برای استخراج بنگرید.
  • سختی استخراج رمز ارز را نیز باید در نظر بگیرید.

دقت داشته باشید که قرار نیست برای استخراج یک ارز دیجیتال با سختی کم به دنبال دستگاه های ASIC باشید. زیرا این فرایند باعث افزایش بیش از حد هزینه های شما شده و در نهایت امکان سودآوری را برای کسب  و کار شما از بین خواهد برد. لازم است که حتماً در چنین مواقعی از دستگاه های در حد مورد نظر خود استفاده کنید.

دستگاه استخراج ارز دیجیتال CPU

دستگاه استخراج ارز دیجیتال سی پی یو چیست و چگونه کار می کند؟ یکی از انواع دستگاه استخراج ارز دیجیتال که البته برای استخراج بیت کوین در حال حاضر نمی توان از آن استفاده نمود، CPU ها هستند. پردازنده های مرکزی تمام لپ تاپ ها و موبایل ها به نوعی CPU محسوب می شوند و از آنها می توان برای استخراج رمز ارزها استفاده کرد. در گذشته به دلیل ساده بودن و کم بودن سختی استخراج، حتی امکان استخراج ارز دیجیتال بیت کوین نیز با این نوع از دستگاه ها وجود داشت، اما در حال حاضر این مهم برای ماینرها در دسترس نیست. استخراج ارز دیجیتال با CPU کار پیچیده ای نیست. در این روش استخراج شما تنها کافی است یکی از انواع نرم افزارهای موجود برای این منظور را دانلود کرده و نصب کنید. در مرحله بعدی می توانید به سادگی از این نرم افزارها با یک تنظیمات پیش فرض برای استخراج استفاده کنید.

هم از موبایل ها و هم از لپ تاپ ها می توان برای این منظور استفاده کرد. البته در میان لپ تاپ ها و موبایل ها نیز دستگاه هایی با CPU های مختلف وجود دارد که قدرت پردازش آنها با هم متفاوت است. از این رو نوع دستگاه و قدرت پردازنده اصلی آن نیز در این امر تاثیر گذار خواهد بود.

نکاتی درباره دستگاه استخراج CPU

درباره استفاده از این دستگاه برای استخراج ارز دیجیتال باید بدانید که:

  • ساده ترین و ضعیف ترین نوع از انواع دستگاه استخراج ارز دیجیتال هستند.
  • امکان استخراج اکثریت رمز ارزها با آنها وجود ندارد و تنها تعداد کمی از ارزهای دیجیتال را می توان با این روش استخراج کرد.
  • به دنبال رسیدن به درآمدهای قابل توجه با این روش استخراج نباشید زیرا گشتیم نبود.
  • استفاده از این روش در نهایت تنها چیزی که روی دست شما باقی خواهد گذاشت، خراب شدن باتری گوشی یا لپ تاپ و مصرف قابل توجه اینترنت است. از این رو چندان توصیه ای برای استفاده از این روش استخراج ارز دیجیتال نداریم.

دستگاه استخراج ارز دیجیتال GPU

دستگاه استخراج گرافیکی چیست و چگونه کار میکند؟ دومین نوع از انواع دستگاه استخراج ارز دیجیتال پردازنده های گرافیکی یا GPU ها هستند. با این نوع از دستگاه ها نیز نسبتا آشنا هستید. تمام لپ تاپ ها و کامپیوترها معمولا در کنار یک پردازنده مرکزی یا CPU از یک پردازنده گرافیکی یا GPU نیز بهره می برند. پردازنده ای گرافیکی قدرت پردازش بیشتری نسبت به CPU ها برای استخراج ارز دیجیتال داشته و متعاقباً یک لول بالاتر از آنها هستند. بنابراین از این دستگاه ها نیز می توان برای هش کردن اطلاعات در یک بلاکچین استفاده کرد. البته اگر به خوبی درک کرده باشید که بلاک چین چیست و چه کاربردها و ویژگی هایی دارد، این مهم را نیز به خوبی می دانید.

البته شایان ذکر است که استخراج ارز دیجیتال با پردازنده های گرافیکی نیز در حال حاضر چندان رایج نبوده و خبری از استفاده از این دستگاه ها نیست. با توجه به اینکه سختی استخراج ارزهای دیجیتال در حال حاضر بسیار بالا رفته است، از این رو برای آنها باید از دستگاه های قوی تری با قدرت پردازش بیشتر استفاده نمود. پردازنده های گرافیکی در حال حاضر نمی توانند در این باره رقیب خوبی برای اسیک ها باشند. استفاده از پردازنده های گرافیکی نیز نمی تواند ثمره خاصی برای استخراج ارز دیجیتال برای شما به دنبال داشته باشد. از این رو توصیه می کنیم که خیلی پیگیر این دستگاه ها نیز نباشید. هر چند نمی توان کتمان کرد که هنوز هم می توان از آن برای استخراج برخی از رمز ارزها استفاده کرد. اما برای بیت کوین و رمز ارزهایی که شبکه آن سختی بیشتری دارد، باید سراغ دستگاه های قوی تر بروید و شانس رسیدن به درآمد بالا در سایر رمز ارزها نیز برای شما زیاد نخواهد بود.

دستگاه استخراج ارز دیجیتال FPGA

دستگاه استخراج ارز دیجیتال FPGA چیست و چگونه کار میکند؟ دیگر دستگاه های استخراج ارز دیجیتال FPGA ها هستند. مدار مجتمع دیجیتال برنامه پذیر نامی است که روی این دستگاه ها در ساخت تجهیزات داده می شود. این دستگاه ها از نظر قدرت پردازش نسبت به دو گزینه قبلی شرایط بهتری دارند. در واقع FPGA ها سی پی یو و کارت های گرافیکی هستند که برای یک امر بسیار خاص توسعه پیدا کرده و به اصطلاح برای منظوری خاص شخصی سازی شده است. استفاده از این دستگاه ها برای استخراج ارز دیجیتال به توان و برق کمتری نیز نیاز خواهد داشت. قیمت این دستگاه ها نیز مقرون به صرفه تر است.

باز هم باید اشاره کنیم که امکان استفاده از این دستگاه نیز برای استخراج بیت کوین وجود ندارد و سختی استخراج بیت کوین به قدری افزایش پیدا کرده که با چنین دستگاه هایی نمی توانید به جایی برسید. البته همچنان می توان از آن برای استخراج سایر ارزهای دیجیتال مانند دیجی بایت استفاده کرد. اما برای رسیدن به درآمد قابل توجه حتماً باید به دنبال استفاده از دستگاه های قوی تر بروید. در غیر این صورت خیلی نمی توانید به فکر رسیدن به سودهای مورد انتظار از استخراج رمز ارزها باشید.

دستگاه استخراج ارز دیجیتال ASIC

در نهایت نوبت به معرفی بهترین دستگاه استخراج ارز دیجیتال یعنی اسیک می رسد. پیشرفته ترین و مدرن ترین دستگاه استخراج برای ارزهای دیجیتال است که شما می توانید با آن برای استخراج تمام رمز ارزها در بازار اقدام کنید. برندهای بزرگی در دنیا در حال تولید انواع دستگاه استخراج اسیک هستند. قیمت های بسیار متنوع و قدرت پردازش مختلفی نیز برای این دستگاه ها وجود دارد. مسلما هر چقدر دستگاه شما قدرتمند باشد، نتیجه کار با آن نیز بهتر خواهد شد.

حتما بخوانید: دستگاه ماینر چیست؟

دستگاه استخراج ارز دیجیتال بخریم یا نه؟

آیا حتماً باید دستگاه استخراج ارز دیجیتال بخریم یا اینکه خرید دستگاه استخراج ارز دیجیتال به هیچ وجه نمی‌تواند توجیه اقتصادی خوبی داشته باشد؟ در بخش‌های مختلف مقاله سعی کردیم تا این پرسش را برای شما پاسخ دهیم و پاسخ‌های مختلفی را برای آن ارائه کنیم اما لازم دانستیم تا در یک جمع‌بندی کلی نیز این پرسش را برای شما پاسخ دهیم.

با توجه به اینکه در حال حاضر افراد بسیار زیادی به دنبال رسیدن به سود از طریق استخراج ارز دیجیتال هستند و خرید دستگاه استخراج ارز دیجیتال می‌تواند تبدیل به یکی از دغدغه‌های بسیار مهم آنها شود از این رو این موضوع نیز می‌تواند اهمیت بسیار زیادی پیدا کند.

واقعیت این است که اگر شما بدون برنامه‌ریزی و بدون داشتن هدف مشخص به دنبال خرید دستگاه استخراج ارز دیجیتال بروید اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شده و این موضوع می‌تواند باعث از بین رفتن بخش قابل توجهی از دارایی‌های شما شود. البته نکته بسیار مهم این است که برنامه‌ریزی داشتن و هدف گذاری برای استخراج بیت کوین و سایر رمز ارزها به این معنا نیست که شما تنها بخواهید و به دنبال سودآوری از استخراج ارز دیجیتال باشید بلکه بایستی برای تک تک جزئیات و تمام فاکتورها و عوامل پیش رو یک هدف مشخص داشته باشید.

شما باید تمام جزئیات لازم برای این روش سرمایه‌ گذاری را در نظر بگیرید و بعد از اینکه برای تمام آنها پاسخ منطقی پیدا کردید به دنبال خرید دستگاه استخراج ارز دیجیتال بروید. حتی شما باید فضای لازم برای قرار دادن این دستگاه را نیز از پیش تعیین کنید و بدانید که کدام فضا می‌تواند بهترین شرایط را برای فرایند استخراج رمزارزها را برای شما ایجاد کند.

جمع بندی

اکنون می دانید که دستگاه ماینر چیست و کدام نوع از دستگاه های استخراج می توانند کارکرد بهتری برای شما داشته باشند. با این درک می توانید به شناخت بهتری نسبت به این روش سرمایه گذاری در بازار نیز برسید. البته که انتخاب یک دستگاه استخراج ارز دیجیتال نیاز به بررسی های کامل تری دارد. از این رو توصیه می کنیم که با مطالعه کامل سری مقالات استخراج ارز دیجیتال چیست، تمام جوانب را در نظر گرفته و در نهایت بهترین تصمیم را برای خود بگیرید.

علاقمندان به کسب اطلاعات کامل تر درباره استخراج رمز ارزها می توانند در دوره ترید ارز دیجیتال شرکت نمایند. در این دوره تمام آموزش های لازم در روش های مختلف سرمایه گذاری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین در دوره غیرحضوری ارز دیجیتال نیز تمام این موارد به صورت کامل توضیح داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: