لوگو کانون بورس

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانی ها

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی
شما در حال مطالعه مقاله ۵ از ۱۳ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

از سری مقالات صرافی ارز دیجیتال چیست و چگونه می‌توان دست روی بهترین های آن گذاشت، با معرفی بهترین صرافی خارجی با شما همراه هستیم. در نظر داشته باشید تمام تلاش با برای آموزش رایگان ارز دیجیتال با ارائه مطالبی کاملاً به روز و متناسب با نیازهای کاربران ایرانی است. از این رو سعی کرده‌ایم تا این مطالب را مطابق با سرفصل‌های حرفه‌ای‌ترین دوره ارز دیجیتال آماده نماییم. بسیاری از مطالب بیان شده در این مقالات و سایر مقالات مشابه، در بهترین دوره ها نیز در دسترس شما قرار نخواهند گرفت. در این مقاله نیز نوبت به ارزیابی شرایط انتخاب یک صرافی ایدئال خارجی برای کاربران ایرانی می‌رسد.

انواع صرافی ارز دیجیتال در دسترس کاربران ایرانی قرار دارد. آنها هم می‌توانند از خدمات صرافی متمرکز و هم از خدمات صرافی غیرمتمرکز استفاده نمایند. اگر تفاوت صرافی متمرکز و غیرمتمرکز را مطالعه کرده باشید، به خوبی می‌دانید که صرافی ایرانی تنها در نمونه‌های متمرکز دسته‌بندی می‌شود. از این رو برای انتخاب میان بهترین های غیرمتمرکز حتماً باید سراغ خارجی ها بروید. با این حال برای انتخاب صرافی متمرکز نیز شما می‌توانید از خدمات صرافی های خارجی بهره‌مند شوید که در این مقاله به صورت کامل و جامع شرایط آنها را بررسی می‌کنیم.

پرسش‌هایی که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد:

  • نحوه انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی چگونه است؟
  • بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی کدام ها هستند؟
  • بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان کدام است؟
  • بهترین صرافی خارجی بدون تحریم کدام است؟
  • بهترین صرافی خارجی بدون احراز هویت کدام است؟
  • بهترین صرافی خارجی خرید ارز دیجیتال کدام است؟
راهنمای مطالعه نمایش

 

اهمیت شناخت بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان

اما اهمیت شناخت بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان در چیست؟ دقت کنید که صرافی های بسیار زیادی در سطح بین‌المللی آماده ارائه خدمات به کاربران هستند. اما همه این صرافی ها نمی‌توانند گزینه مناسبی برای ایرانی ها باشند. قبلاً در مقاله مقایسه فارکس یا ارز دیجیتال اشاره کردیم که بعد از تحریم ها چه در بازار فارکس و چه در بازار ارز دیجیتال شاهد بودیم که بسیاری از صرافی ها و بروکرها از ارائه خدمات به ایرانی ها سرباز زده و برای رعایت تحریم های آمریکا، ایرانی ها را در بلک لیست قرار دادند. از این رو استفاده از خدمات این دست از صرافی ها می‌تواند خطرات بسیار زیادی برای سرمایه گذاران ایرانی داشته باشد.

هر چند کاربران ایرانی ممکن است از انتخاب بهترین صرافی خارجی خرید ارز دیجیتال عاجز باشند، اما با این حال در میان بهترین ها، گزینه‌هایی هستند که انتخاب آنها برای ایرانیان در دسترس است. با توجه به اینکه استفاده از خدمات صرافی های بزرگ و معتبر می‌تواند مزیت های بسیار زیادی برای کاربران به دنبال داشته باشد، لازم است تا حتماً با این دست از صرافی ها آشنا شوید. در غیر این صورت ممکن است دست روی گزینه‌هایی نامعتبر گذاشته و ریسک های خارجی زیادی را به سرمایه های خود در بازار وارد سازید.

چرا همه صرافی های با ایرانی ها کار نمی‌کنند؟

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی

شاید با شناخت بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال این افسوس را بخورید که چرا بهترین های این بازار با کاربران ایرانی کار نمی‌کند و دلیل این موضع چیست؟ دقت کنید که صرافی های متمرکز ارز دیجیتال تحت رگولاتوری های دولتی و مجوزهای سازمان‌های مختلف به فعالیت خود ادامه می‌دهند. از این رو روی عملکرد و نحوه رفتار بهترین صرافی خارجی خرید ارز دیجیتال نظارت مستقیم از سوی دولت‌ها وجود دارد. با توجه به اینکه ایران از قوانین پول‌شویی حمایت نکرده و عملاً سیستم بانکی و اقتصادی ایران تحت تحریم مستقیم آمریکا است، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی نیز در صورت عدم رعایت قوانین مربوط به تحریم ها با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد. به همین دلیل این شرکت‌ها که صرافی های متمرکز نیز جزء آنها محسوب می‌شود، از ارائه خدمات به کاربران ایرانی سر باز می‌زنند.

حال سوال اینجاست که آیا راهی وجود دارد که با وجود همین تحریم ها باز هم از خدمات بهترین صرافی خارجی استفاده کنیم یا خیر؟ این سوال را در دو بخش مختلف به شما پاسخ می دهیم.

  • استفاده از خدمات صرافی خارجی بدون احراز هویت

دو راه‌حل وجود دارد که با استفاده از آنها شما می‌توانید از خدمات بهترین صرافی خارجی استفاده کنید. این دو راه‌حل البته با خطرات و مشکلاتی نیز روبرو هستند. از این رو خیلی نباید روی آنها حساب ویژه باز کنید. معرفی آنها در این مقاله نیز به معنی توصیه ما برای استفاده از آنها نخواهد بود. اما با این حال شناخت این راه‌حل‌ها می‌تواند شما را در سرمایه گذاری هر چه بهتر و ایمن‌تر در بازار رمز ارزها کمک کرده و خطرات ارز دیجیتال را از شما دور نماید. سرمایه گذاری در ارز دیجیتال با این نکات ساده‌تر خواهد شد.

یکی از راه‌حل‌های کاربران ایرانی برای استفاده از خدمات بهترین صرافی خارجی استفاده از این خدمات بدون احراز هویت است. استفاده از این روش دو نکته بسیار مهم با خود به همراه دارد:

۱- اول از همه باید دقت کنید که حتماً صرافی هایی را انتخاب کنید که به صورت مستقیم کاربران ایرانی را تحریم نکرده باشند. زیرا در این صورت حتی در صورت استفاده از خدمات آنها بدون احراز هویت نیز امکان بلوکه کردن دارایی‌های کاربران ایرانی وجود خواهد داشت.

۲- نکته دوم هم این است که بسیاری از کاربرانی که اجازه فعالیت به کاربران ایرانی با احراز هویت را نمی‌دهند، برای استفاده از خدمات خود بدون احراز هویت محدودیت‌هایی قرار داده‌اند. مقدار مشخصی ارز دیجیتال و پول فیات می‌توان بدون احراز هویت از حساب این صرافی ها خراج کرد. از این رو اگر دارایی شما بیشتر از مقدار مشخص شده شود، عملاً نمی‌توانید آن را خارج کنید.

جالب است بدانید که در حال حاضر کاربران ایرانی که در حال استفاده از این خدمات در صرافی های معتبر هستند، با همین کار ساده نیز آشنا نبوده و نمی‌دانند که هر اشتباهی می‌تواند خطرات زیادی را روی سرمایه گذاری آنها به دنبال داشته باشد. خرید ارز دیجیتال بدون دقت به این نکات بسیار پیچیده خواهد بود.

  • استفاده از خدمات صرافی خارجی با تغییر آی پی

یکی دیگر از راه‌حل‌هایی که احتمالاً در سایت های مختلف توصیه به استفاده از آن برای استفاده از خدمات بهترین صرافی خارجی را دیده‌اید، تغییر ای پی ایران از طریق VPN یا VPS است. شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای این چنینی به نوعی صرافی های خارجی را فریب داده و هیچ شناختی از خود برای آنها ایجاد نکنید. این روش نیز مزیت ها و معایب خاص خود را دارد. در این روش باید بدانید که:

۱- اولاً استفاده از این روش نیز باید در موارد بدون احراز هویت باشد. زیرا عملاً وقتی صحبت از احراز هویت باشد، دیگر تغییر یا عدم تغییر IP تأثیری در این موضوع نخواهد داشت. از این رو باید همان شرایط بالا را برای آن نیز تعریف کنیم.

۲- دقت کنید که وقتی حجم معاملات شما از حدی بیشتر شود که به عنوان محدوده اصلی در صرافی مورد نظر برای خدمات بدون احراز هویت بیان شده، باز هم تغییر IP تأثیری به دنبال نخواهد داشت.

اما توصیه ما این است که برای هر چه بالاتر رفتن امنیت کار با بهترین صرافی خارجی استفاده از هر دو روش به صورت همزمان است. یعنی شما سراغ صرافی هایی بروید که تا حجم مشخصی نیاز به احراز هویت ندارند و برای استفاده از همین خدمات نیز از ابزارهای تغییر IP استفاده کنید. دقت کنید که بهتر است از ابزارهایی استفاده کنید که همیشه IP ثابتی در اختیار شما قرار می‌دهند. زیرا تغییرات زیاد IP نیز می‌تواند مشکلات خاص خود را ایجاد کرده و صرافی را نسبت به شما مشکوک کند.

لیست بهترین صرافی های خارجی  را از کجا ببینیم؟

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی

یکی از سوالات بسیار مهمی که ممکن است در ذهن شما ایجاد شود، این است که چه سازمانی مسئولیت و وظیفه رتبه بندی بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی را دارد و لیست بهترین صرافی ها را از کجا می‌توانیم ببینیم؟ واقعیت این است که هیچ سازمان مشخصی و معینی برای معرفی بهترین صرافی خارجی وجود نداشته و این صرافی ها به صورت رسمی رتبه بندی نمی‌شوند. اتفاقی که درباره بروکرها در بازار فارکس نیز وجود دارد. اما با این حال در بازارهای مالی مختلف، معمولاً سایت های معتبر و مرجع وجود دارند که اکثریت کاربران به آنها اعتماد داشته و این موارد نیز جزء خدمات آنها محسوب می‌شود.

همان‌طور که در بازار فارکس امکان مشاهده لیست بهترین بروکرها را در سایت های معتبر دارید، لیست بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال را نیز می‌توانید در برخی از سایت های معتبر  و شناخته شده مشاهده کنید. در حال حاضر بهترین گزینه برای این منظور سایت کوین مارکت کپ است. اگر به آدرس این سایت به نشانی www.CoinMarketCap.com مراجعه کرده و در نوار ابزار بالایی بر روی تیتر Exchanges کلیک کنید، این لیست را مشاهده خواهید کرد. دقت کنید که این سایت و ساری سایت های مرجع، از معیارهای مشخصی برای رتبه بندی بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی استفاده می‌نمایند که در ادامه این معیارها را به شما معرفی خواهیم کرد.

معیارها انتخاب بهترین صرافی خارجی

معیارها انتخاب بهترین صرافی خارجیسعی داریم تا قبل از معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان ابتدا بهترین صرافی های خارجی بازار را به شما معرفی کنیم. این مهم باعث می‌شود تا شما بدانید که صرافی مورد نظر شما چه جایگاهی در بازار دارد. اما قبل از آن لازم دانستیم تا مهم‌ترین معیارهای انتخاب صرافی های ایده آل و عالی را با شما در میان بگذاریم. با شناخت این معیارها علاوه بر اینکه اطلاعات کاربردی مربوط به ترید در بازار ارز دیجیتال را به دست می‌آورید، می‌توانید در انتخاب بهترین صرافی ها نیز بهتر عمل کنید. حتی کاربرانی که به دنبال انتخاب بهترین صرافی ایرانی برای پیش برد اهداف خود در این بازار هستند نیز به این شناخت نیاز خواهند داشت.

۱- محبوبیت بالا و شناخته شده بودن

هر چقدر  یک صرافی محبوبیت بیشتری در میان کاربران داشته باشد، در نتیجه در سایر معیارها نیز رشد کرده و می‌تواند به رتبه های بالاتری برسد. محبوبیت یک صرافی نه فقط به عنوان یک معیار عمومی بلکه از نظر بهبود شرایط معاملات تاثیر بسیار زیادی روی کیفیت خدمات یک صرافی خواهد داشت. برای درک این موضوع باید بدانید که محبوبیت بالا تعداد کاربران بیشتر و در نتیجه حجم معاملات بالاتر را به دنبال داشته  که همه این موارد منجر به نقد شوندگی بالاتر در صرافی مورد نظر می‌رسد. پر واضح است که وقتی همه جا صحبت از صرافی بایننس است، این صرافی محبوبیت بیشتری داشته و درصد قابل توجهی از کل معاملات بازار نیز مربوط به آن است.

۲- تعداد کاربران زیاد

مسلماً هر چقدر تعداد کاربران یک صرافی بیشتر باشد، شرایط آن نیز بهتر خواهد بود. شرایط بهتر و تعداد کاربران بیشتر دو ویژگی متأثر نسبت به هم هستند. به این معنی که هر چقدر تعداد کاربران بیشتر شود، شرایط خدمات صرافی بهتر خواهد شد و هر چقدر شرایط خدمات بهترین صرافی خارجی بهتر شود، در نتیجه باعث استقبال بیشتر کاربران و بالا رفتن تعداد آنها خواهد شد. از این رو با یک بررسی ساده نسبت به تعداد کاربران صرافی ها نیز می‌توانید در انتخاب بهترین آنها عملکرد بهتری داشته باشید.

۳- حجم معاملات بالا

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین معیارهای انتخاب بهترین صرافی خارجی دقت به حجم معاملات آنها است. در نظر داشته باشید که حجم معاملات ابتدا برای هر رمز ارز  در هر نمودار به صورت جداگانه محاسبه شده  و در نهایت تجمیع همه این موارد حجم معاملات یک صرافی را ایجاد می‌نماید. برای مثال برای ارز دیجیتال اتریوم ابتدا حجم معاملات اتریوم در برابر تتر را در صرافی های مختلف در نظر می‌گیرند. سپس حجم معاملات اتریوم در برابر بیت کوین و به همین ترتیب سایر نمودارهای رایج برای اتریوم را در همه صرافی ها بررسی و حجم آنها را تعیین می‌نمایند.

در نهایت این عمل برای تمام رمز ارزها انجام شده و حجم معاملات صرافی ها استخراج می‌شود. از این رو ممکن است یک صرافی در نمودار یک رمز ارز حجم بالاتری داشته باشد، اما در مجموع شرایط خوبی در کلیت بازار نداشته باشد. این مهم مخصوصاً برای توکن های بومی صرافی ها بیشتر رایج است و صرافی های گمنام نیز حجم معاملات بالاتری بر روی توکن بومی خود دارند که دلیلی بر بهترین بودن آنها نیست.

۴- کارمزد معاملاتی پایین‌تر

همچنین از دیگر معیارهای انتخاب بهترین در صرافی ارز دیجیتال می‌توان به کارمزد پایین‌تر معاملات اشاره کرد. البته این مورد هم روی سایر موارد تأثیرگذار خواهد بود. زیرا هر چقدر کارمزد معاملات در یک صرافی کمتر باشد، تعداد کاربران بیشتری را به سمت خود جذب خواهد کرد. البته باید متذکر شویم که کم بودن کارمزد معاملات به تنهایی نمی‌تواند معیار تعیین کننده‌ای باشد. زیرا شرکت‌ها و افراد کلاهبردار ممکن است از این ترفند برای کشاندن کاربران به سمت خود استفاده نمایند. از این رو به صرف اینکه کارمزد یک صرافی کم است، نباید دست روی آن بگذارید.

۵- رابط کاربری ساده و کاربر پسند

در انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال برای ایرانی ها و حتی سایر کاربران، باید به شرایط سایت و معاملات در آن نیز دقت کنید. به این معنی که فضای حساب کاربری کاربران باید ساده و قابل فهم باشد و به چالش‌های معاملات و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال اضافه نکند. این موضوع را در تشریح انواع کیف پول ارز دیجیتال نیز بررسی کرده و عنوان کردیم که کیف پول نرم افزاری باید از نظر محیط کاربری ساده و قابل فهم باشد. زیرا پیچیده شدن حساب کاربری در بازار ارز دیجیتال باعث می‌شود تا تریدر گمراه شده و با اشتباه روبرو شود. بروز هر اشتباهی در این بازار نیز می‌تواند صدمات بسیار زیادی را از نظر مالی به دنبال داشته باشد.

فضای کاربری ساده و کاربرپسند را می‌توانید در حساب کاربری صرافی های بزرگ ببینید. جایی که شما با یک کلیک به همه بخش‌های مورد نظر خود دسترسی دارید. البته درباره بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال ذکر این نکته ضروری است که نیاز به دانش انگلیسی حداقلی دارد. زیرا معمولاً صرافی های معتبر از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند و لازم است تا کاربران ایرانی با اصلاحات ارز دیجیتال به خوبی آشنا باشند. در غیر این صورت ممکن است در زمان استفاده از حساب کاربری خود با چالش‌هایی روبرو شوند.

۶- امکان خرید و فروش لیست کامل و متنوعی از ارزهای دیجیتال

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی

وجود تنوع بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال در لیست صرافی مورد نظر را نیز باید به ویژگی های لازم برای این خدمات اضافه کنیم. یکی از اصلی‌ترین مزیت های سرمایه گذاری و تریدر در ارز دیجیتال همین امکان خرید و فروش تعداد بسیار زیادی از رمز ارزها است. اگر صرافی مورد نظر شما توانایی لازم برای ارائه تعداد زیادی از رمز ارزها را نداشته باشد، عملاً استفاده از امکانات آن نیز به صرفه نخواهد بود. زیرا ممکن است بسیاری از فرصت‌های بازار از بین برود.

از این گذشته کاربران نیز به دنبال استفاده از خدمات صرافی هایی هستند که از این نظر شرایط ایده‌آلی دارند. پشتیبانی از انواع ارز دیجیتال باعث می‌شود تا کاربران به راحتی بتوانند با تحلیل دنبال رمز ارزهای سودده بوده و خود را محدود به خرید و فروش چند ارز دیجیتال ساده نکنند.

۷- پشتیبانی دائمی و در دسترس

معیارها انتخاب بهترین صرافی خارجی برای انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال برای ایرانی ها دقت به شرایط پشتیبانی آن اهمیت پیدا می‌کند. پشتیبانی یکی از معیارهای مهم برای انتخاب بهترین صرافی خارجی است. زیرا عملاً کاربران ایرانی دسترسی مستقیم به این مجموعه‌ها ندارند. در بسیاری از مواقع چالش‌هایی پیش روی کاربران قرار می‌گیرد که جز با استفاده از حمایت افراد و تیم پشتیبانی صرافی قابل رفع نیست. از این رو وجود یک تیم پشتیبانی  دائمی لازمه بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی است.

۸- امنیت بالا و عدم بروز خطرات ارز دیجیتال

همچنین در انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال برای ایرانی ها باید به امنیت و خطرات آن نیز دقت شود. در نظر داشته باشید که وقتی یک صرافی در معرض حمله‌های هکری قرار گرفته و مشکلی از این بابت داشته باشد، به مرور استقبال از آن کم شده و دیگر مانند سابق نمی‌تواند خدمات خود را ارائه نماید. امنیت موضوع بسیار مهمی در تمام جنبه‌های بازار ارز دیجیتال است و حتماً باید به آن دقت زیادی داشته باشید. از این گذشته اگر با روانشناسی ارز دیجیتال آشنا باشید، می‌دانید که ناامن بودن محیط کاری باعث بروز هیجانات زیادی شده و ممکن است شما را به سمت معاملات اشتباه بکشاند.

۹- ابزارهای معاملاتی متنوع

در انتخاب بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال به ابزارهای معاملاتی آن نیز دقت می‌شود. در حال حاضر در بازار ارز دیجیتال شما می‌توانید از روش های مختلف سرمایه گذاری استفاده کنید. امکان خرید و فروش رمز ارزها تنها یکی از این راه‌حل‌ها است. از این گذشته شما می‌توانید همین ارزها را در شرایط مختلف خرید کنید. اگر با بازار فیوچرز ارز دیجیتال آشنا باشید و درباره آن بدانید، داشتن این قابلیت را نیز باید به خدمات بهترین صرافی خارجی اضافه کنیم. این مهم برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان نیز اهمیت دارد. زیرا کاربران ایرانی علاقه بسیار زیادی به ترید در بازار فیوچرز ارز دیجیتال داشته  و به دنبال این هستند تا از مزیت ها و پتانسیل بالای این بازار استفاده نمایند. این موضوع باعث شده تا صرافی های معتبر این خدمات را نیز به خدمات خود اضافه کنند.

۱۰- جفت ارزهای معاملاتی متنوع

همچنین برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی باید به جفت ارزهای معاملاتی متنوع نیز اشاره کنیم. این موضوع را در صرافی ایرانی نیز می‌توانید مشاهده کنید. در انواع صرافی ارز دیجیتال شما می‌تواند رمز ارزها را در مقابل یکدیگر خرید و فروش کنید. برای مثال امکان خرید و فروش بیت کوین در برابر تتر، دلار، یورو، اتریوم و بسیاری رمز ارزهای دیگر را دارید. هم چنین می‌توانید آلتکوین ها را در برابر بیت کوین یا تتر و حتی اتر خرید و فروش کنید. دسترسی به جفت ارزهای مختلف اهمیت بسیار زیادی برای کاربران دارد.

اگر به دنبال انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی ها هستید، این موضوع را نیز باید در نظر بگیرید. وجود تعداد زیاد جفت ارزها هم باعث کاهش کارمزد معاملات و هم امکان انجام معاملات سریع‌تر و راحت‌تر برای کاربران می‌شود. در حالی که خیلی‌ها به این موضوع دقت ندارند. در بازار رمز ارزها بیشتر کاربران ایرانی خریدار هستند تا فروشنده. به همین دلیل کمتر پیش می‌آید که با موضوع جفت ارزهای متنوع روبرو شوند. اما در زمانی که نیاز به فروش و یا تبدیل رمز ارزهای خود به سایر ارزهای دیجیتال داشته باشید، این موضوع اهمیت خود را نشان خواهد داد. برای مثال در صورت وجود جفت ارز بیت کوین به اتریوم دیگر نیازی به تبدیل بیت کوین به تتر و سپس تبدیل تتر به اتریوم ندارید. در حالی که در صورت عدم وجود این جفت ارز، عملاً شما برای تبدیل بیت کوین به اتریوم چاره‌ای جز یک مسیر سه ضلعی با تتر نخواهید داشت.

۱۱- ارائه قیمت به روز و لحظه ای ارزهای دیجیتال و سایر اطلاعات مربوط به آنها

کاربران باید از قیمت ها و شرایط و اطلاعات ارزهای دیجیتال با خبر باشد. اطلاعاتی مانند تعداد سکه های در گردش، حجم معاملات ۲۴ ساعته، نمودار قیمت، قیمت لحظه ای و مواردی از این دست بسیار اهمیت دارد. در صورتی که شما با این اطلاعات در زمان خرید ارز دیجیتال همراه باشید، میزان اشتباه کمتر خواهد شد. برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان نیز این موضوع اهمیت دارد.

صرافی های معتبر و شناخته شده سعی می‌کنند تا اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار کاربران قرار دهند. به همین دلیل معمولاً در سایت اینترنتی یا اپلیکیشن آنها، شما می‌توانید حتی برای تحلیل رمز ارزها نیز اقدام کنید. در دسترس بودن این اطلاعات باعث می‌شود تا روند معاملات شما در بازار بهبود یابد.

۱۲- ارائه اخبار و اطلاعات موثق درباره ارزهای دیجیتال

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی

از دیگر ویژگی های بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال در اختیار دادن اخبار  و اطلاعات موثق درباره رمز ارزها است. سایت صرافی های معتبر معمولاً دارای بخشی با عنوان اخبار است که شما می‌توانید اخبار موثر بر بازار ارز دیجیتال را در آن مشاهده کنید. تریدر بر اساس خبر یکی از راه‌حل‌های ترید ارز دیجیتال محسوب می‌شود. به همین دلیل برای  خیلی از کاربران اهمیت دارد تا در زمان ترید به اخبار و اطلاعات دسترسی داشته باشند.

بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی ها نیز باید این ویژگی را برای کاربران ایرانی داشته باشد. با توجه به اینکه معمولاً کاربران ایرانی به دنبال استفاده از خدمات سایت های زیادی نیستند، دسترسی به این اطلاعات در سایت و یا اپلیکیشن صرافی اهمیت خواهد داشت.

۱۳- ارائه خدمات آموزشی برای ترید ارز دیجیتال

برخی از صرافی ها حتی به دنبال ارائه مطالب آموزشی به کاربران نیز هستند. مطالب آموزشی درباره تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و هم چنین ارائه دوره های آموزشی رایگان در صرافی ها باعث بالاتر رفتن کیفیت معاملات شما می‌شود. این موضوع نیز می‌توانید یکی از معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان باشد. مسلما برای استفاده از این مقالات و ویدئوهای آموزشی لازم است تا شما دانش انگلیسی خوبی داشته باشید. در غیر این صورت باید در صرافی ایرانی به دنبال چنین آموزش هایی باشید.

۱۴- نقد شوندگی بالا

یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال میزان نقد شوندگی در آن است. نقد شوندگی در یک صرافی به این معنی است که شما بتوانید در کمترین زمان ممکن ارز دیجیتال مورد نظر و در دسترس خود را به فروش برسانید. البته تعیین ضریب نقد شوندگی برای یک صرافی کمی پیچیده است. زیرا این موضوع تنها به خود صرافی مرتبط نیست و ممکن است شرایط نقد شوندگی برای رمز ارزهای مختلف تفاوت زیاد با هم داشته باشد. با توجه به اینکه این موضوع اهمیت بسیار زیادی برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی ها دارد، لازم است تا مفصل تر به آن بپردازیم.

نقد شوندگی در بازار رمز ارزها به موارد مختلفی به شرح زیر بستگی دارد:

  • در وهله اول تعداد بالای کاربران در یک صرافی و در شبکه یک رمز ارز میزان نقد شوندگی صرافی و آن رمز ارز را بالاتر می برند.
  • بالا بودن محبوبیت یک ارز دیجیتال را نیز باید به این موارد اضافه کنیم.
  • هم چنین بالاتر بودن حجم معاملات هم در صرافی و هم در شبکه یک ارز دیجیتال نیز به این مهم کمک می‌کند.

دقت کنید که ممکن است یک صرافی نقد شوندگی بالایی داشته باشد اما همزمان در همان صرافی یک ارز دیجیتال به دلیل کم بودن حجم معاملات در طول ۲۴ ساعت، از نقدشوندگی بالایی برخوردار نباشد.

۱۵- دارا بودن اپلیکیشن های موبایل همراه با سایت

انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان به داشتن اپلیکیشن موبایلی خوب نیز برای صرافی خارجی مربوط می‌شود. خود کاربران خارجی نیز اهمیت زیادی برای این موضوع قائل هستند. دقت داشته باشید که:

  • استفاده از سایت همیشه در دسترس کاربران نیست.
  • استفاده از سایت نیاز به وقت بیشتری نسبت به اپلیکیشن موبایلی دارد.
  • استفاده زیاد کاربران از موبایل باعث شده تا اپلیکیشن ها کار آنها را راحت‌تر نمایند.
  • امکان تجزیه و تحلیل اطلاعات با اپلیکیشن ها می‌تواند ساده تر باشد.

هم چنین باید متذکر شویم که بسیاری از سایت های صرافی ارز دیجیتال خارجی در ایران با مشکل فیلترینگ روبرو است. داشتن اپلیکیشن باعث می‌شود تا کاربران بتوانند بدون مشکل از این بابت، از خدمات صرافی مورد نظر خود استفاده نمایند.

۱۶- امکان خرید و فروش رمز ارزها با پول فیات

هر چند در صرافی غیرمتمرکز معمولاً این امکان برای کاربران وجود ندارد، اما با این حال امکان خرید و فروش رمز ارزها با پول فیات را نیز باید به ویژگی های بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال اضافه کنیم. البته این ویژگی برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی ها اهمیتی ندارد. زیرا عملاً کاربران ایرانی برای انتقال مستقیم پول فیات به حساب صرافی ها با چالش‌هایی روبرو هستند.

بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی

نوبت به معرفی بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال می‌رسد. در این بخش از مقاله سعی داریم تا لیست بهترین صرافی خارجی را برای شما به ترتیب امتیاز در سایت های معتبر معرفی کنیم. هم چنین در هنگام معرفی به بررسی امکان استفاده از آنها برای کاربران ایرانی نیز خواهیم پرداخت. در نظر داشته باشید که انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی ها از میان تمام این موارد امکان‌پذیر نیست و تنها تعداد معدودی از این صرافی ها خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهند. از این رو باید با احتیاط و در نظر گرفتن تمام جوانب وارد پلتفرم هر یک از آنها شوید.

صرافی بایننس (Binance)

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی

برای معرفی بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال در اولین قدم باید سراغ بهترین گزینه یعنی صرافی بایننس برویم. صرافی که درصد قابل توجهی از کل معاملات بازار را به خود اختصاص داده و عملاً به عنوان یک متر و معیار نیز خود را در این بازار معرفی کرده است. درباره هر آماری و هر نوع رتبه بندی که از صرافی های خارجی صحبت کنیم، بایننس به عنوان بهترین گزینه تلقی می‌شود. حجم معاملات، تعداد کاربران، تعداد ارزهای دیجیتال و مواردی از این دست از جمله رایج‌ترین معیارها برای انتخاب بهترین صرافی خارجی هستند که در همه آنها بایننس جزء بهترین ها است.

از اصلی‌ترین مزیت های صرافی بایننس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاربران در این صرافی به انواع بازارهای زیرمجموعه بازار ارز دیجیتال اعم از بازار فیوچرز، مارجین و اسپات دسترسی دارند.
  • بیشترین تعداد جفت ارزها در بازار رمز ارزها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
  • بیشترین تعداد رمز ارزهای لیست شده را نیز در این صرافی می‌توانید مشاهده کنید.
  • کارمزدهای پایین نیز از مزیت های این صرافی در بازار است.
  • این صرافی از بیش از ۱۵ ارز فیات نیز پشتیبانی می‌نماید که در کمتر صرافی دیگری می‌توان آن را مشاهده نمود.
  • بالاترین حجم معاملات را در بازار دارا است.
  • اطلاعات کاملی از رمز ارزها را در سایت این مجموعه در اختیار خواهید داشت.
  • هم چنین می‌توانید مطالب آموزشی و اخبار و اطلاعات مربوط به بازار ارز دیجیتال را نیز در پلتفرم این صرافی در اختیار داشته باشید.

صرافی بایننس قابلیت ها و خدمات بسیار زیادی دارد. قابلیت‌هایی که باعث شده تا این صرافی تبدیل به یک اعتبار برای ارزهای دیجیتال نیز شود. به گونه‌ای که وقتی صحبت از اعتبار ارزهای دیجیتال ناشناخته‌تر می‌شود، به عنوان یک معیار برای بررسی آنها، کاربران چک می‌کنند که رمز ارز مورد نظر در صرافی بایننس لیست شده باشد. از این گذشته این مهم باعث می‌شود تا ارزش و اعتبار ارز دیجیتال مورد نظر نیز افزایش پیدا کرده و سیل عظیمی از کاربران نیز به سمت خرید و فروش آن ارز دیجیتال روانه شوند.

صرافی بایننس تا همین یک سال پیش خدمات خود را در دسترس کاربران ایرانی نیز قرار داده بود، اما در شرایطی کاملاً خاص تصمیم گرفت تا از قوانین تحریم ها علیه کشور ایران پیروی کرده و از آن پس کاربران ایرانی را از لیست خود حذف کرد و در حال حاضر امکان عضویت و استفاده از خدمات این صرافی برای کاربران ایرانی مجاز نیست. دقت کنید که برخی از کاربران با اقداماتی مانند تغییر IP به دنبال استفاده از بایننس هستند که این موضوع می‌تواند خطرات و ریسک های زیادی به دنبال داشته باشد. از این رو توصیه‌ای از این بابت نداریم؛ اما با این حال بایننس بیشترین و بهترین خدمات را در بازار رمز ارزها در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد.

صرافی کوین بیس (Coinbase)

اگر به دنبال بهترین صرافی خارجی بعد از بایننس هستید، باید سراغ کوین بیس بروید. این صرافی در بسیاری از معیارها به عنوان بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال شناخته می‌شود. ارائه خدمات با کیفیت بسیار بالا باعث شده تا اعتمادپذیری بسیار زیادی را نیز در میان کاربران به دست بیاورد. با توجه به اینکه بایننس در بسیاری از ایالت‌های آمریکا خدمات خود را ارائه نمی‌کند، کوین بیس در آمریکا به عنوان محبوب‌ترین صرافی به کار خود ادامه می‌دهد. از این رو است که تعداد کاربران آن بسیار زیاد شده و همین امر نقد شوندگی بالایی را نیز برای آن رقم زده است.

در صرافی کوین بیس می‌تواند به خدمات ارزنده‌ای دسترسی داشته باشید. از جمله اصلی‌ترین مزیت های آن نیز می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • این صرافی مقالات آموزشی بسیار زیاد و جالب توجهی را برای کاربران خود آماده کرده است. شما می‌توانید با استفاده از این مقالات درک بهتری نسبت به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال پیدا کنید. این مقالات بخش‌های مختلف مربوط به این بازار مانند انواع کیف پول ارز دیجیتال یا معرفی انواع ارز دیجیتال را شامل شده و در تمام موارد اطلاعات موثقی را در دسترس می‌دهد.
  • صرافی کوین بیس مجموعه بسیار عظیمی از رمز ارزها را در دسترس کاربران خود برای خرید و فروش قرار می‌دهد. برای ترید در ارز دیجیتال به راحتی می‌توانید از این خدمات کوین بیس استفاده کنید.
  • تعداد کاربران بسیار زیاد و هم چنین محبوبیت بالا باعث شده تا نقد شوندگی بسیار خوبی را نیز در این صرافی مشاهده کنید.
  • یک رابط کاربری بسیار ساده و قابل فهم نیز در پلتفرم کوین بیس وجود دارد که آن را از سایر صرافی های متمایز می‌نماید.

البته دقت داشته باشید که امکان استفاده از خدمات کوین بیس به دلیل تحریم ها برای کاربران ایرانی وجود ندارد و ثبت نام در این پلتفرم برای کاربران ایرانی حتی با VPN نیز ممکن است خطراتی را ایجاد کند.

صرافی FTX

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی

بهترین صرافی خارجی بعد از بایننس و کوین بیس صرافی FTX است. این صرافی نیز خدمات گسترده‌ای برای کاربران داشته و می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای ترید ارز دیجیتال باشد. FTX دارای یک تیم توسعه دهنده بسیار خوب است که باعث شده تا این صرافی تبدیل به یک انتخاب ایدئال برای بسیاری از کاربران شود؛ اما هم چنان نمی‌توان از آن به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان یاد کرد؛ زیرا به کاربران ایرانی خدمات خود را ارائه نمی‌کند. این صرافی در بخش قوانین خود صراحتا اشاره کرده که استفاده کاربران ایرانی از خدمات خود را ممنوع کرده است.

صرافی FTX در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده و امکانات مختلفی را برای معاملات ترد اختیار کاربران قرار می‌دهد. بازار اسپات و بازار فیوچرز صرافی FTX از پرکاربرترین بازارها محسوب می‌شوند که می‌توانید از آنها برای پیش برد اهداف خود استفاده کنید. احراز هویت در صرافی FTX در چند مرحله ساده صورت می‌پذیرد. البته متعاقباً این مهم برای کاربران ایرانی در دسترس نیست. امکان حضور در بازار NFT ها را نیز با خدمات این صرافی در اختیار خواهید داشت. از مهم‌ترین مزیت های آن نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارمزد معاملات بسیار پایین یکی از اصلی‌ترین مزیت های صرافی FTX است. این صرافی کارمزد معاملاتی ۰.۰۲ تا ۰.۰۷ را برای معاملات در نظر گرفته است.
  • امنیت بسیار بالا را نیز باید به عنوان یکی دیگر از مزیت های صرافی FTX معرفی کنیم.
  • صرافی FTX خدمات بسیار متنوعی دارد.
  • حجم بالای معاملات را نیز باید به جمع مزیت های این صرافی عالی اضافه کنیم.

صرافی کراکن (Kraken)

کراکن را نیز می‌توان در لیست بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال قرار داد. اگر قرار باشد تا بهترین صرافی خارجی بعد از بایننس را معرفی کنیم، احتمالاً کراکن یکی از بهترین گزینه‌ها است؛ زیرا هم خدمات بسیار ارزنده‌ای دارد و هم کاربران زیادی به دنبال استفاده از خدمات آن هستند که مزیت های آن را چند برابر می‌نماید؛ اما متأسفانه کراکن نیز در لیست بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی ها قرار نمی‌گیرد؛ زیرا خدمات خود را برای کاربران ایرانی ممنوع کرده و با تبعیت از قانون تحریم ها از ارائه خدمات به ایرانی ها سر باز زده است.

کراکن یکی از جالب ترین صرافی ها در بازار رمز ارزها است. این صرافی قدمت زیادی داشته و از سال ۲۰۱۱ در این عرصه در حال فعالیت است. کراکن هیچ وقت به دنبال افزایش بی رویه تعداد رمز ارزها در لیست خود نیست و تنها ارزهای دیجیتال مناسب را برای خرید و فروش در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هم چنین امکان خرید و فروش رمز ارزها با پول فیات نیز در این صرافی وجود دارد. از جمله مهم‌ترین مزیت های صرافی کراکن نیز می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • این صرافی در مقایسه با صرافی های بزرگ و معتبر تعداد زیادی رمز ارز را در لیست خود ندارد، اما همین تعداد با حجم بالایی در آن معامله می‌شوند.
  • امنیت بسیار بالا از مزیت های اصلی کراکن است.
  • رابط کاربری ساده و قابل فهم را نیز می‌توان به لیست مزیت های این صرافی اضافه نمود.
  • کارمزد در نظر گرفته شده برای انجام معاملات در کراکن در حدود ۰.۰۳ تا ۰.۱۳ است که مناسب است.

دقت داشته باشید که با وجود اینکه کراکن نیز یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی است، اما با این حال کاربران ایرانی را در لیست تحریم های خود قرار داده و امکان استفاده از خدمات این صرافی بدون VPN یا VPS وجود ندارد. از این گذشته این مهم نیز باید با احتیاط کامل باشد. در غیر این صورت ممکن است چالش های بسیار زیادی پیش روی کاربران قرار گیرد.

صرافی کوکوین (KuCoin)

بررسی صرافی کوکوین

با معرفی صرافی کوکوین با شما همراه هستیم. صرافی کوکوین احتمالاً نامی آشنا برای کاربران ایرانی است و می‌توان به راحتی آن را در لیست بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان قرار داد. هم چنین برای کسانی که به دنبال بهترین صرافی خارجی بعد از بایننس برای جایگزین کردن آن هستند نیز می‌توان از کوکوین یاد کرد. این صافی خدمات بسیار خوبی را به کاربران ارائه می‌نماید و مورد اعتماد کاربران بسیار زیادی در جهان نیز است. صرافی کوکوین در سال ۲۰۱۷ وارد بازار رمز ارزها شده و از آن سال روز به روز پیشرفت کرده است. در حال حاضر تعداد رمز ارزهای بسیار زیادی را می‌توانید در پلتفرم این صرافی برای خرید و فروش در اختیار داشته باشید.

از مهم‌ترین ویژگی های صرافی کوکوین می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • داشتن تعداد بسیار زیادی ارز دیجیتال در لیست خود برای خرید و فروش
  • امکان خرید فروش جفت ارزهای مختلف
  • کارمزدهای پایین (این صرافی معروف به داشتن پایین‌ترین میزان کارمزد در میان تمام صرافی های خارجی است)
  • امکان کم کردن هزینه‌ها و کارمزدها با هولد کردن توکن بومی این صرافی (KSC)
  • یکی از شناخته‌شده‌ترین صرافی ها در جهان بوده و کاربران کشورهای زیادی از خدمات آن استفاده می‌نمایند.
  • نقد شوندگی بسیار بالا و حجم بالای معاملات حتی در ارزهای کمتر شناخته شده
  • امکان خرید و فروش ارز دیجیتال با پول فیات
  • عدم نیاز به احراز هویت برای معاملات با ارز دیجیتال
  • دارای تیم پشتیبانی دائمی
  • امکان استفاده از خدمات این صرافی حتی در اپلیکیشن موبایل اندروید و آیفون
  • امکان دریافت وام از سوی کاربران احراز هویت شده
  • دارای ربات معامله‌گر
  • امکان ورود به بازار فیوچرز برای کاربران
  • دارای امنیت بالا در حساب کاربری

دقت داشته باشید که این ویژگی ها و مزیت ها به راحتی می‌تواند کوکوین را نیز به عنوان بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال معرفی نماید. در این صرافی خدمات ویژه‌ای برای افراد احراز هویت شده ارائه می‌شود که البته این مهم را در آن اجباری نکرده است. البته در صورت برداشت بیش از ۲ بیت کوین از حساب خود در این صرافی نیاز به احراز هویت خواهید داشت که نسبتاً رقم خوبی محسوب می‌شود. امکان انجام معاملات با پول فیات نیز در صرافی کوکوین تنها برای افرادی در دسترس است که احراز هویت انجام داده باشند.

صرافی Gate.io

صرافی Gate.io را نیز می‌توان در لیست بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال معرفی کرد. این صرافی نیز خدمات ارزنده‌ای را برای کاربران خود فراهم کرده و از این رو شرایط خوبی در میان صرافی های متمرکز دارد. البته این صرافی را نیز نمی‌توانیم در لیست بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان معرفی کنیم؛ زیرا عملاً به کاربران ایرانی خدماتی را ارائه نکرده و حتی در صورت متوجه شدن اینکه کاربر ایرانی است، ممکن است رمز ارزهای وی را نیز در حساب کاربری قفل نماید. برای عدم بروز چنین مشکلاتی بهتر است از خدمات Gate.io استفاده نکنید.

البته لازم به ذکر است که Gate.io یکی از قدیمی‌ترین صرافی ها محسوب می‌شود و می‌توان آن را به عنوان یکی از گزینه‌های تبدیل شدن به بهترین صرافی خارجی بعد از بایننس نیز تلقی کرد. از سال ۲۰۱۳ وارد بازار ارز دیجیتال شده و مزیت ها و خدمات زیر را نیز برای کاربران خود آماده کرده است:

  • حجم معاملات بسیار بالا و هم چنین نقد شوندگی عالی
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته و آنلاین برای کاربران
  • پشتیبانی از تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال در جفت ارزهای مختلف برای پیش برد هر چه بهتر اهداف کاربران
  • امنیت بسیار بالا
  • محیط کاربری ساده و راحت صرافی io نیز باعث شده تا این صرافی حتی برای افراد مبتدی نیز شرایط مناسبی در نظر گرفته باشد.

صرافی Gate.io کارمزدهای خود را نیز به صورت پلکانی تعیین کرده است که در حال حاضر بین ۰.۰۶ تا ۰.۲ درصد متغیر است. این صرافی در جمع بهترین ها است و از این رو استفاده از خدمات آن می‌تواند شرایط خوبی برای انجام معاملات ایجاد کند. البته نه برای کاربران ایرانی.

صرافی هوبی گلوبال (Huobi Global)

هم چنین هوبی گلوبال نیز می‌تواند به عنوان بهترین صرافی خارجی بعد از بایننس در بازار شناخته شود. هوبی گلوبال یکی از قدیمی‌ترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۳ در کشور چین راه‌اندازی شده و از آن به بعد خدمات خود را در بخش‌های مختلف به کاربران ارائه می‌نماید. هوبی گلوبال تا قبل از اینکه کشور چین خرید و فروش ارز دیجیتال و خرید بیت کوین را ممنوع اعلام نمیاد، شرایط بسیار ایدئالی داشت و با سرعت بسیار زیادی در حال رشد بود؛ اما متأسفانه با ممنون شدن فعالیت کاربران چینی از سوی دولت این کشور در بازار رمز ارزها، هوبی گلوبال مجبور شد تا دفتر خود را از کشور چین خارج کرده و در سایر کشورهای شرق آسیا فعالیت نماید.

هوبی گلوبال مزیت های بسیار زیادی دارد اما نمی‌تواند گزینه ای به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان آن را معرفی کرد. این صرافی در حال حاضر خدمات بسیار جالبی را برای کاربران خود تعریف کرده است که همین خدمات جالب، سرمایه گذاری بهتری را نیز برای آنها رقم زده است. از جمله مزیت ها و خدمات ارزنده صرافی هوبی گلوبال می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • به دلیل وجود کاربران زیاد و هم چنین محبوبیت بالا در میان کاربران آسیای شرقی، این صرافی نقد شوندگی بالایی دارد.
  • هم چنین امنیت بسیار خوبی را نیز می‌تواند در صرافی هوبی گلوبال در اختیار داشته باشید.
  • استفاده از یک رابط کاربری بسیار ساده و قابل فهم حتی برای کاربران تازه کار نیز از مزیت های آن است.
  • صرافی هوبی گلوبال کارمزد معاملات کاربران خود را به صورت پلکانی و مشابه با صرافی های ایرانی تعیین کرده است. هر چقدر حجم معاملات توسط کاربر افزایش یابد، شاهد کاهش کارمزد در این صرافی هستیم.
  • امکان انجام معامله و خرید و فروش رمز ارزها از طریق پول فیات نیز در این صرافی وجود دارد.
  • برای حجم معاملات پایین نیازی به احراز هویت ندارید.
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته و عالی را نیز می‌توان یکی دیگر از مزیت های این صرافی برای کاربران تعریف کرد.

دقت داشته باشید که صرافی هوبی گلوبال نیز کاربران ایرانی را در لیست سیاه خود قرار داده و از این رو امکان ثبت نام برای کاربران ایرانی در این صرافی وجود ندارد. هم چین یکی از نقاط ضعف هوبی گلوبال نیز تعداد کمتر سکه ها و آلتکوین ها نسبت به سایر صرافی های معتبر است.

صرافی بیت فینکس (Bitfinex)

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی

همچنین در لیست بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال می‌توان از صرافی بیت فینکس نیز یاد کرد که شرایط خوبی داشته و به عنوان یکی از صرافی های قدیمی و بزرگ بازار رمز ارزها شناخته می‌شود. این صرافی در سال ۲۰۱۲ در هنگ کنگ و برای ارائه خدمات به کاربران کشورهای شرق آسیا توسعه پیدا کرده و کم‌کم تعداد کاربران خود را در جهان افزایش داده است. در حال حاضر به عنوان یکی از پرکاربرترین صرافی های متمرکز شناخته می‌شود و خیلی از افراد در حال استفاده از خدمات آن هستند. با توجه به اینکه برای ثبت نام نیاز به احراز هویت در این صرافی ندارید، کاربران ایرانی نیز می‌توانند در آن ثبت نام نمایند؛ اما ارائه خدمات به کاربران ایرانی در این صرافی نیز مشمول قوانین تحریم ها شده است.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال با استفاده از خدمات صرافی بیت فینکس می‌تواند مزیت های بسیار زیادی به دنبال داشت باشد. در واقع تنوع بالای امکانات برای رسیدن به سود باعث شده تا بیت فینکس تبدیل به مکانی جذاب برای قرار دادن سرمایه های کاربران شود. از جمله مزیت های بارز این صرافی نیز می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امنیت بسیار بالا
  • تعداد کاربران زیاد و در نتیجه حجم بالای معاملات که منجر به افزایش نقد شوندگی در این صرافی شده است.
  • امکان انجام معامله بر روی تعداد بسیار زیادی از جفت ارزها
  • پشتیبانی از تعداد بسیار زیادی از ارزهای فیات
  • کارمزد معاملاتی بسیار پایین و پلکانی
  • امکان سرمایه گذاری در ارز دیجیتال با استفاده از بازارهای مارجین و با چند برابر سرمایه اولیه در دسترس

دقت داشته باشید که صرافی بیت فینکس به کاربران ایرانی خدماتی ارائه نمی‌کند. هم چنین کاربران آمریکایی نیز به دلیل قوانین میان کشورها امکان استفاده از خدمات این صرافی را ندارند. هر چند با VPN و VPS می‌توان این قوانین را دور زد، اما توصیه به انجام آن نداریم؛ زیرا چنین مسائلی همیشه با خطراتی همراه هست. با همه این اوصاف بیت فینکس را نیز باید به عنوان یکی از صرافی های معتبر و شناخته شده در این بازار معرفی کنیم.

صرافی جمینی (Gemini)

معرفی بهترین صرافی خارجی را با معرفی صرافی جمینی ادامه می‌دهیم. این صرافی در سال ۲۰۱۵ تاسیس شده و مالک اصلی آنها دوقلوهای هستند که امروز یکی از بزرگ‌ترین هولدرهای بیت کوین محسوب می‌شوند و از طریق این صرافی به سرمایه بسیار بزرگی رسیده‌اند. دوقلوهای وینکلوس را می‌توان امروزه از ثروتمندترین افراد جهان به پشتوانه ذخیره قابل توجهی بیت کوین در نظر گرفت. البته این برادران دو قلو قبلا به دلیل ایده پردازی فیسبوک از دارنده آن ۶۵ میلیون دلار خسارت گرفته بودند که این خسارت را نیز می‌توان عامل مهمی در راه‌اندازی صرافی جمینی در نظر گرفت.

دفتر صرافی جمینی در نیویورک قرار گرفته و عملاً نمی‌تواند به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی ها از آن یاد کرد. این صرافی مزیت های زیادی دارد که می‌توان از آنها به موارد زیر اشاره نمود:

  • امنیت بسیار بالای صرافی جمینی در بازار رمز ارزها مشهور است.
  • حجم معاملات خوبی در هر ۲۴ ساعت دارد.
  • امکان خرید و فروش رمز ارزها با پول فیات را نیز در این صرافی در اختیار دارید.
  • داشتن یک محیط کاربرپسند در پلتفرم جمینی نیز کاملا مشهود است.
  • کارمزد پایین را نیز می‌توان از دیگر مزیت های این صرافی دانست.

صرافی جمینی به دلیل نوع ساختار و پلتفرمی که دارد، توانایی رقابت با صرافی های خیلی بزرگ مانند بایننس را ندارد؛ اما با این حال جزء بهترین های بازار بوده و اعتبار بالایی دارد. قرار گرفتن آن در شهر نیویورک و پیروی از قوانین آمریکا نیز جمینی را از لیست بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان خارج می سازد.

صرافی کریپتو دات کام (Crypto.Com)

یکی از جدید ترین صرافی ها که البته در لیست بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان قرار ندارد، صرافی کریپتو دات کام می باشد. این صرافی با اینکه در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شده اما به دلیل امنیت بالا و خدمات خوبی که ارائه می کند، جزء خوب های بازار محسوب می‌شود. کریپتو دات کام قبل از اینکه یک صرافی باشد، خدمات خود را در زمینه ارائه کارت های اعتباری به کاربران در شرق آسیا انجام می داد. توسعه دهنده اصلی آن نیز یک کارآفرین لهستانی است و دفتر اصلی آن نیز در هنگ کنگ قرار دارد.

در سال ۲۰۱۹ تیم توسعه دهنده این صرافی اقدام به ورود به بازار رمز ارزها کرده و در حال حاضر در کنار ارائه خدمات ارزنده، توکن بومی خود یعنی CRO را نیز در بازار عرضه داشته است. توکنی که تا چندی پیش با همین نام کریپتو دات کام معروف بود و به یک باره شاهد تغییر نام آن به کرونوس بودیم. این صرافی را می‌توانید با مزیت های زیر در بازار رمز ارزها در اختیار داشته باشید:

  • دارای کیف پول نرم افزاری ایمن است.
  • می‌توانید قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر آلت کوین ها را در آن مشاهده کنید.
  • امکان سهام گذاری و سرمایه گذاری از طریق استیکینگ را در کریپتو دات کام در اختیار خواهید داشت.
  • ابزارهای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را نیز در این صرافی در اختیار دارید.
  • می‌توانید از معاملات بازار فیوچرز و بازار مارجین نیز در کریپتو دات کام استفاده کنید.
  • دارای پشتیبانی آنلاین است.

صرافی کریپتو دات کام نیز شرایط بسیار خوبی در بازار رمز ارزها داشته وبا ارائه امکان خرید و فروش تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال، در این عرصه از بهترین ها است.

صرافی بیت استمپ (Bitstamp)

از دیگر مواردی که در لیست بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال باید به بررسی آن بپردازیم، بیت استمپ است. یک صرافی بسیار قدیمی که احتمالاً در گذشته در رتبه ۱ بهترین صرافی های خارجی نیز قرار داشته است. اگر با سابقه و شرایط این صرافی در گذشته آشنا شوید، درک خواهید کرد که با چه صرافی بزرگی روبرو هستید. اولین صرافی معتبر در بازار ارزهای دیجیتال صرافی Mr.Gox بود که به رشد و محبوبیت بسیار خوبی رسید؛ اما جالب است بدانید که بزرگترین رقیبی که باعث شد تا این صرافی از رده خارج شود، همین بیت استمپ بود.

بیت استمپ از سال ۲۰۱۱ و از همان اولین سال‌های حضور بیت کوین در بازار در حال ارائه خدمات به کاربران جهانی است. از این رو اگر به دنبال یکی از بزرگ‌ترین صرافی ها برای خرید بیت کوین و یا فروش این رمز ارز هستید، بیت استمپ می‌تواند گزینه ایدئالی برای شما باشد. برای مشاهده نمودار و قیمت بیت کوین نیز می‌توانید از خدمات این صرافی استفاده کنید. البته امکان معامله سایر آلت کوین ها را نیز در این صرافی خواهید داشت.

صرافی بیت استمپ در کشور اسلوونی رشد پیدا کرده و نمی‌توان آن را به عنوان بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان نامید؛ زیرا عملاً امکان استفاده از خدمات این صرافی برای کاربران ایرانی وجود ندارد؛ اما با این حال لازم است تا مزیت های استفاده از خدمات صرافی بیت استمپ را با شما در میان بگذاریم که به شرح زیر هستند:

  • به عنوان یکی از قدیمی‌ترین صرافی ها از تعداد بسیار زیادی از ارزهای فیات پشتیبانی می‌نماید.
  • امنیت بسیار بالا به دلیل داشتن تکنولوژی Multisig در سیستم خرید و فروش بیت کوین
  • پلتفرم این صرافی دارای رابط کاربری بسیار ساده و قابل فهمی است.
  • امکان اتصال کیف پول سخت افزاری را نیز به این صرافی خواهید داشت.

صرافی بیت استمپ خدمات بسیار ویژه و خاصی برای کاربران در نظر گرفته است. کارمزدها نیز در این شبکه به صورت پلکانی تعیین شده و با تغییر حجم معاملات شاهد تغییر در مقدار کارمزد خواهید بود.

صرافی بیت فلایر (BitFlyer)

بیت فلایر یکی صرافی چند منظوره در بازار رمز ارزها است. از این صرافی می‌توانید برای خدمات فارکس یا ارز دیجیتال و بورس استفاده کنید. دفتر اصلی آن در سانفرانسیسکو آمریکا قرار گرفته و همچنین شعباتی در اروپا را نیز هدایت می‌نماید. صرافی بیت فلایر از دیرباز یک برند نام آشنا در میان کاربران بازارهای مالی بوده است. این صرافی در بازار رمز ارزها ابتدا کار خود را با امکان خرید و فروش بیت کوین فراهم کرده و کم‌کم شرایط بهتری را برای خود به وجود آورد. در حال حاضر امکان خرید و فروش بسیاری از رمز ارزها در پلتفرم این صرافی وجود دارد.

با توجه به اینکه این صرافی در آمریکا قرار گرفته و تحت تابعیت قوانین این کشور است، عملاً امکان ارائه خدمات به کاربران ایرانی را نداشته و نمی‌توان آن را در لیست بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان گنجاند؛ اما این موضوع باعث نمی‌شود تا کیفیت و قابلیت های این صرافی را نادیده بگیریم. برای مثال در بیت فلایر می‌تواند خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با کمترین میزان کارمزد در دستور کار قرار دهید؛ اما به هر حال برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی ها باید سراغ گزینه‌های دیگری بروید.

صرافی بای بیت (Bybit)

در جمع بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال صرافی بای بیت شرایط بسیار جالبی دارد. این صرافی برای انجام معاملات فیوچرز و مارجین می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای صرافی بایننس باشد. جالب است که این صرافی ابتدا اقدام به راه‌اندازی خدمات بازار فیوچرز نموده و سپس امکان معاملات اسپات را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است.

صرافی بای بیت در سال ۲۰۱۸ و در جزایر ویرجین انگلستان راه‌اندازی شده است. این صرافی بدون نیاز به احراز هویت نیز خدمات خود را به کاربران ارائه می‌نماید. از این رو برای انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان نیز می‌توان سراغ آن رفت. البته سرویس دهی مستقیم به کاربران ایرانی در قوانین بای بیت نیز ممنوع است اما با این حال تا زمانی که نیاز به احراز هویت نداشته باشید، می‌توانید از خدمات بای بیت استفاده کنید که البته توصیه‌ای در این باره هم نداریم زیرا نیاز به تغییر IP خواهد داشت.

صرافی بای بیت شرایط بسیار خوبی برای انجام سریع معاملات دارد و شما می‌توانید در کسری از ثانیه تمام معاملات خود در این صرافی را مدیریت کرده و انجام دهید. هم چنین وجود یک پلتفرم بسیار ساده و کاربرپسند نیز باعث شده تا خدمات آن باز هم گسترده تر شود.

صرافی کوین چک (Coincheck)

یکی دیگر از صرافی های بزرگ خارجی صرافی کوین چک است. این صرافی در کشور ژاپن تاسیس شده و خدمات خود را در سطح گسترده به کاربران ارائه می‌نماید. صرافی کوین چک در تاریخ خود یک هک بسیار بزرگ را تجربه کرده و ۵۳۴ میلیون دلار از توکن ارز XEM را از دست داده است؛ اما با این حال بعد از سال ۲۰۱۸ روند خوبی داشته و در این مدت خدمات خود را گسترش داده است. این صرافی هم چنین به تازگی خدمات خود را در زمینه امکان خرید و فروش NFT ها نیز فراهم کرده است. البته شایان ذکر است که گزینه ای به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان نبوده و برای کاربران ایرانی امکان استفاده از خدمات کوین چک بدون چالش وجود ندارد.

صرافی بیت هامب (Bithumb)

معرفی بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال را با معرفی صرافی بیت هامب ادامه می‌دهیم. اگر تجربه چند ماهه هم در بازار رمز ارزها داشته باشید، احتمالاً نام صرافی بیت هامب را شنیده اید. این صرافی از کشور مبدا کره جنوبی ایجاد شده و از شرق آسیا خدمات خود را ارائه می‌نماید. همان طور که می‌دانید اکثر صرافی های عالی و برتر خارجی بازار رمز ارزها متعلق به شرق آسیا هستند. به دلیل جمعیت بسیار زیاد در این منطقه و هم چنین محبوبیت بالای بازار ارز دیجیتال در آنجا، صرافی ها در این منطقه خیلی زود رشد کرده و به شرایط خوبی می رسند. بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی ها را نیز می‌توان از بین صرافی های شرق آسیا پیدا کرد.

بیت هامب با توجه به قدمتی که دارد، یک صرافی شناخته شده بوده و به همین دلیل تعداد کاربران زیادی نیز در آن مشغول به فعالیت هستند. همان طور که می‌دانید اصلی‌ترین دلیل و عامل تقویت صرافی ها و بهتر شدن خدمات آنها همین افزایش تعداد کاربران آنها است. با صرافی بیت هامب می‌توانید مزیت های زیر را در معاملات ارز دیجیتال در دسترس داشته باشید:

  • این صرافی دارای پشتیبانی آنلاین و دائمی است و شما می‌توانید هر چالشی را خیلی راحت با تیم توسعه دهنده آن در میان بگذارید.
  • کارمزد معاملاتی پایین نیز از مزیت ها و ویژگی های این صرافی است. بیت هامب برای معاملات ارز دیجیتال تنها ۰.۱۵ درصد کارمزد دریافت می‌نماید.
  • امنیت بسیار بالا را نیز باید به عنوان یکی از اصلی‌ترین ویژگی های بیت هامب دانست.
  • تعداد قابل توجهی از رمز ارزها نیز در لیست این صرافی قرار گرفته و امکان خرید و فروش آنها وجود دارد.

صرافی بیت هامب اعلام رسمی برای عدم ارائه خدمات به کاربران ایرانی ندارد، اما چیزی که از شواهد پیداست، عملاً کاربران ایرانی نمی‌توانند در این صرافی احراز هویت نمایند. در زمان ثبت نام نیاز به وارد کردن شماره موبایل خواهید داشت که این سیستم برای شماره های ایران فعال نیست و کار نمی‌کند. از این رو فرایند ثبت نام و احراز هویت به سرانجام نخواهد رسید. به همین دلیل توصیه‌ای برای استفاده از خدمات این صرافی نیز برای کاربران نداریم.

صرافی MEXC

MEXC یکی دیگر از صرافی های خارجی است که شرایط بسیار خوبی در بازار رمز ارزها داشته و به همین دلیل افراد زیادی در حال استفاده از خدمات آن هستند. این صرافی اینترنتی از سال ۲۰۱۸ در کشور سنگاپور کار خود را آغاز کرده است. در ابتدا طرفداران بازار رمز ارزها در شرق آسیا وارد پلتفرم این صرافی شدند و کم‌کم شاهد حضور سایر کاربران نیز در آن بودیم. این صرافی در حال حاضر خدمات خود را در سطح بسیار وسیعی ارائه می‌نماید.

برای فعالیت در MEXC نیاز است تا مراحل احراز هویت در آن را طی کنید. از این رو نمی‌توان آن در به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان انتخاب کرد. این صرافی از قوانین تحریم کشور آمریکا پیروی کرده و کاربران ایرانی را از خدمات خود منع نموده است. این صرافی توکن بومی MX را نیز در بازار دارد تا از طریق این توکن تخفیف‌ها و طرح‌های تبلیغاتی خود را نیز برای کاربران اجرا نماید. هم چنین امکان انجام معاملات فیوچرز با ضریب اهرمی بالا و در عین حال کارمزد پایین نیز در این صرافی در دسترس است و کاربران می‌توانند برای این منظور نیز از خدمات MEXC استفاده نمایند.

شاید اگر نیاز به احراز هویت وجود نداشت، می‌توانستیم MEXC را بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی ها بنامیم. در حال حاضر نیز بسیاری از کاربران با تغییر IP و استفاده از IP سایر کشورها از خدمات MEXC استفاده می‌نمایند که می‌تواند چالش های بسیار زیادی به دنبال داشته باشد.

صرافی OKX

یکی از پرماجراترین صرافی های خارجی بازار ارز دیجیتال صرافی OKX است که اتفاقات بسیار زیادی را در طول تاریخ خود مشاهده نموده است. این صرافی که در کشور چین و در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده در برهه ای از تاریخچه خود در سال ۲۰۱۸ به عنوان بزرگ‌ترین صرافی رمز ارز در جهان نیز رسید و این مقام را برای چند ماه نیز حفظ کرد؛ اما اتفاقات دیگری مانند ادعای دستگیری تیم توسعه دهنده این صرافی که بعدا تکذیب شد، شرایط را برای آن پیچیده کرد.

OKX در حال حاضر می‌تواند بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال باشد؛ زیرا خدمات خود را در سطح عالی برای کاربران فراهم نموده است. از این صرافی به دلیل حجم معاملات قابل توجه می‌توانید برای انجام معاملات فیوچرز نیز استفاده کنید. البته لازم به توزیع است که در حال حاضر امکان استفاده از خدمات OKX برای کاربران کشورهای زیادی وجود ندارد که یکی از این کشورها نیز ایران است.

البته با توجه به اینکه بدون احراز هویت می‌توان تا حجم مشخصی در این صرافی معامله کرد، از این رو برخی از کاربران از مزیت بالا بودن حجم معاملات در فیوچرز ارز دیجیتال OKX استفاده می‌نمایند که البته خطرات خاص خود را دارد؛ زیرا OKX در قوانین خود به صورت صریح ذکر کرده است که در صورت متوجه شدن استفاده کاربران برخی از کشورها اجازه بلوکه کردن حساب های آنها را دارد که ایرانی نیز یکی از این کشورها است. هم چنین این صرافی به کاربران آمریکایی نیز خدماتی ارائه نمی‌کند.

نکاتی درباره بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال

با شناخت لیست بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی حالا می‌توانید دید بهتری نسبت به این خدمات داشته باشید. هم چنین شرایط استفاده از این خدمات برای کاربران ایرانی را نیز تا حدی درک کرده‌اید که در ادامه بیشتر هم در این باره توضیح خواهیم داد. در این بخش سعی داریم تا نکات بسیار مهمی را درباره صرافی های خارجی ارز دیجیتال و شرایط آنها در آیتم‌های مختلف ارائه کنیم. با توجه به اینکه در دسته بندی صرافی ها ممکن است هر یک شرایط خاص خود را داشته باشند، به همین دلیل لازم دانستیم تا صرافی ها را از نظر فاکتورهای مهم رتبه بندی کنیم.

رتبه بندی صرافی ها بر اساس حجم معاملات


یکی از مهمترین فاکتورها در رتبه بندی صرافی ارز دیجیتال خارجی حجم معاملات است. هر چقدر حجم معاملات یک صرافی بیشتر باشد، مزیت های بسیار زیاد دیگری نیز برای آن قابل تصور خواهد بود. در این رده بندی صرافی های زیر را می‌توان برای صرافی خارجی رمز ارزها تعریف کرد.

  • بایننس با بیش از ۱۳ میلیارد دلار در هر ۲۴ ساعت
  • صرافی بیکونومی با بیش از ۵.۵ میلیارد دلار در هر ۲۴ ساعت
  • صرافی کوین فلکس با بیش از ۵ میلیارد دلار

در این رتبه بندی صرافی کوکوین با حدود ۱.۸۵ میلیارد دلار در هر ۲۴ ساعت در رتبه ۱۶ جای گرفته است.

رتبه بندی صرافی های ارز دیجیتال بر اساس متوسط نقد شوندگی


یکی دیگر از معیارهای بسیار مهم برای رتبه بندی صرافی های خارجی در مقدار نقد شوندگی آنها است. البته اشاره کردیم که نقد شوندگی و محاسبه آن برای یک صرافی شرایط پیچیده ای دارد و این گونه نیست که تنها با محاسبه حجم معاملات در یک رمز ارز نقد شوندگی صرافی را محاسبه نمود. به صورت متوسط اما رتبه بندی صرافی ها از نظر میزان نقد شوندگی به شرح زیر است:

  • صرافی بایننس
  • صرافی FTX US
  • صرافی کراکن
  • صرافی FTX
  • صرافی کوین بیس
  • صرافی بای بیت
  • صرافی جمینی
  • صرافی بیت گت

رتبه بندی صرافی خارجی ارز دیجیتال از نظر بازدید هفتگی کاربران


یکی دیگر از معیارهایی که درباره آن برای انتخاب بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال صحبت کردیم محبوبیت و تعداد کاربران است. از این نظر نیز لازم است تا صرافی ها را رتبه بندی کنیم تا شرایط آنها را مشاهده کنید. از نظر تعداد کاربرانی که به صورت متوسط در هر هفته از پلتفرم های صرافی ها بازدید می‌نمایند، رتبه بندی زیر حاصل شده است:

  • صرافی بایننس با نزدیک به ۲۲ میلیون بازدید در هر هفته
  • صرافی eToroX با نزدیک به ۱۴ میلیون بازدید در هر هفته
  • صرافی نایس هش با نزدیک به ۵ میلیون باز دید در هر هفته

در این رده بندی صرافی کوکوین نزدیک به ۲.۵ میلیون بازدید در هر هفته را به خود اختصاص داده است. همچنین صرافی کوینکس هم نزدیک به ۶۰۰ هزار بازدید در هر هفته را به ثبت رسانده است.

رتبه بندی صرافی ارز دیجیتال خارجی بر اساس تعداد ارزهای دیجیتال


یکی دیگر از مهم‌ترین معیارهای انتخاب صرافی از سوی کاربران، تعداد رمز ارزهایی است که در آن صرافی لیست شده اند. هر چقدر تعداد رمز ارزهای لیست شده بیشتر باشد، در نهایت امکان خرید و فروش رمز ارزهای بیشتری نیز برای کاربران فراهم خواهد آمد. از این گذشته شاهد افزایش تعداد کاربران و حجم معاملات نیز در آن صرافی خواهیم بود؛ اما دقت کنید که این موارد به این معنی نیست که هر صرافی تعداد رمز ارز بیشتری دارد، لزوما حجم معاملات و تعداد کاربران بیشتری هم داشته باشد. این مهم را می‌توانید با مشاهده رتبه بندی صرافی ها از نظر تعداد ارزهای دیجیتال متوجه شوید که به شرح زیر است:

  • صرافی هات بیت با ۱۶۱۱ ارز دیجیتال
  • صرافی io با ۱۴۰۷ ارز دیجیتال
  • صرافی MEXC با ۱۳۸۴ ارز دیجیتال

در این رتبه بندی صرافی کوکوین ۶۷۳ ارز دیجیتال، کوینکس ۵۰۷ ارز دیجیتال و بایننس ۳۹۲ ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

رتبه بندی صرافی های ارز دیجیتال بر اساس میزان کارمزد


مقدار کارمزد نیز اهمیت زیادی برای معاملات در بازار رمز ارزها دارد. از این رو لازم است تا از این نظر نیز صرافی ها را رتبه بندی کنیم. البته دقت کنید که در این رتبه بندی هر صرافی که کارمزد پایین تری داشته باشد، رتبه بهتری دارد. از این گذشته در تعیین کارمزد تنها به درصد کارمزد از معاملات دقت نکرده و مواردی مانند طرح‌های در نظر گرفته شده برای کاهش کارمزد و همچنین امکان استفاده از این طرح ها برای کاربران را نیز در نظر گرفته این. بر این اساس رتبه بندی زیر را می‌توان برای صرافی ها از نظر کارمزد تعیین کرد:

  • بایننس
  • کوکوین
  • بیت فلایر
  • کراکن

رتبه بندی بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال از نظر جفت ارزهای معاملاتی


درباره جفت ارزهای معاملاتی و مزیت های آن نیز صحبت کردیم و اشاره کردیم که این مهم نیز تاثیر بسیار زیادی روی کیفیت کار کاربران دارد. این مهم حتی می‌تواند روی میزان کارمزد معاملات نیز تاثیر مستقیمی داشته و شرایط متفاوتی را برای ترید در ارز دیجیتال رقم بزند. از این رو لازم دانستیم تا از این نظر نیز بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم. رتبه بندی صرافی ها از نظر تعداد جفت ارزها به شرح زیر است:

  • صرافی io با ۲۳۸۲ جفت ارز
  • صرافی هات بیت با ۲۱۰۴ جفت ارز
  • صرافی بایننس با ۱۶۷۹ جفت ارز
  • صرافی MEXC با ۱۶۳۳ جفت ارز
  • صرافی کوکوین با ۱۲۴۴ جفت ارز
  • صرافی هوبی گلوبال با ۱۰۷۲ جفت ارز

صرافی کوینکس نیز در این رده بندی ۷۴۶ جفت ارز را به خود اختصاص داده است. علاوه بر مواردی که بیان کردیم، موارد دیگری نیز وجود که رمز ارزها بر اساس آنها رتبه بندی می‌شوند. برای مثال از نظر محیط کاربری ساده تر صرافی کوین بیس به گواه کاربران شرایط بهتری دارد. از نظر امنیت کراکن، کریپتو دات کام و بایننس در شرایط بهتری هستند. با در نظر گرفتن این موارد امکان انتخاب بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال برای شما ساده تر خواهد شد.

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان

لیست بهترین صرافی های خارجی ارز دیجیتال را با هم مرور کردیم. حالا می‌دانید که چه صرافی هایی بهترین خدمات را ارائه می‌کنند و بهترین رتبه ها در میان صرافی ها مربوط به کدام موارد است. هم چنین معیارهای انتخاب بهترین صرافی خارجی را نیز بررسی کردیم تا بدانید که این صرافی ها چگونه به این شرایط رسیده‌اند؛ اما در نهایت نوبت به بررسی بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان می‌رسد. دقت کنید که در تشریح هر یک از صرافی های بالا اشاره کردیم که کدام یک امکان استفاده از خدمات را برای کاربران ایرانی فراهم کرده‌اند؛ اما در این بخش دقیق‌تر به این موضوع می‌پردازیم.

قبل از هر چیزی باید شما را با نکاتی آشنا کنیم که برای انتخاب بهترین صرافی خارجی برای ایرانی ها لازم است. در واقع نیاز است تا شما حتماً این نکات را فرا گرفته و در زمان انتخاب صرافی به آنها دقت کنید. قرار نیست که هر صرافی امکان استفاده از خدمات را برای ایرانی ها فراهم کرده باشد، انتخاب شما باشد؛ زیرا در پیش گرفتن این روند ممکن است سرمایه های شما را به سمت صرافی های متقلب پیش برده و یا ریسک سرمایه گذاری شما را چند برابر نماید.

آموزش تحلیل تکنیکال فارکس

مهم‌ترین معیارهایی که در انتخاب بهترین صرافی خارجی برای کاربران ایرانی لازم است، موارد زیر هستند:

  • به عنوان نکته اول توصیه ما این است که حتماً صرافی انتخاب شده کاربران ایرانی را در لیست تحریم ها قرار نداده باشد و محدودیتی برای عضویت آنها با IP ایران نداشته باشد. بسیاری از کاربران علاقه دارند که با تغییر IP از خدمات صرافی های معتبر استفاده کنند که این موضوع یکی از ریسک های بزرگ در این بازار محسوب می‌شود. هیچ توصیه‌ای برای این امر نداریم؛ زیرا ممکن است تمام سرمایه های خود را به خطر بیندازید. در حال حاضر از میان صرافی های معتبر تنها صرافی کوینکس ایرانی ها را در لیست تحریم های خود قرار نداده‌ و امکان ورود به سایت این صرافی ها با IP ایران وجود دارد.
  • دومین نکته امکان خرید و فرش رمز ارزها بدون احراز هویت است. این مهم باعث می‌شود تا شما بدون نیاز به وارد کردن مشخصات خود، در صرافی های معتبر معامله کنید. در نظر داشته باشید که این شرایط برای بسیاری از صرافی ها امکان‌پذیر است اما توصیه می‌کنیم که با در نظر گرفتن بند اول به این بند بپردازید.
  • تعداد رمز ارزهای بالا را چک کنید؛ زیرا استفاده از خدمات یک صرافی تنها برای خرید و فروش چند رمز ارز به صرفه نیست.
  • تعداد بالای کاربران می‌تواند مزیت های زیادی را برای شما ایجاد کند.
  • داشتن توکن بومی یکی دیگر از نکاتی است که می‌تواند خدمات ارزنده‌تری را برای شما به دنبال داشته باشد.
  • داشتن پشتیبانی آنلاین و دائمی را نیز باید به عنوان یک ملاک مهم برای انتخاب بهترین صرافی خارجی برای ایرانی ها در نظر گرفت.
  • امنیت هرگز نباید فراموش شود.

معیارها انتخاب بهترین صرافی خارجیالبته که صرافی های زیادی می‌توانند این مزیت ها را برای شما ایجاد نمایند؛ اما با در نظر گرفتن بند یک تعداد این صرافی ها خیلی زیاد نخواهد شد. در نهایت و در یک جمع بندی در حال حاضر دو صرافی کوکوین و کوینکس هستند که این خدمات را با این شرایط برای کاربران ایرانی فراهم کرده‌اند. در ادامه به معرفی شرایط استفاده از خدمات این دو صرافی برای کاربران ایرانی می‌پردازیم.

صرافی کوکوین

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان کوکوین است. این صرافی در حال حاضر بدون نیاز به احراز هویت امکان استفاده از خدمات ارزنده خود را برای تمام کاربران جهانی فراهم کرده است. از این گذشته کاربران می‌توانند برای پیش برد اهداف مختلفی از خدمات کوکوین استفاده نمایند. به عنوان یک گزینه عالی دیگر برای کاربران ایرانی، استفاده از خدمات کوکوین نیازی به تغییر آدرس IP با استفاده از VPN یا VPS ندارد. هر چند برخی از سایت ها توصیه کرده‌اند که از این بازارها برای حضور در پلتفرم کوکوین استفاده شود، اما چنین چیزی در حال حاضر ضروری نیست.

صرافی کوکوین با توجه به حجم معاملاتی که دارد، در حال حاضر به عنوان بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال برای ایرانی ها شناخته می‌شود. درصد قابل توجهی از کاربران ایرانی در حال استفاده از آن هستند. هم چنین بعد از تحریم کاربران ایرانی توسط بایننس نیز شاهد کوچ کردن کاربران بایننس به کوکوین هستیم. در آینده معلوم نیست که این صرافی همچنان کار خود را به همان شرایط قبلی ادامه دهد، اما هر چه هست در حال حاضر کوکوین می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایرانیان باشد.

در تاریخ آپدیت این مقاله صرافی کوکوین نیز کاربران ایرانی را به لیست تحریم های خود اضافه کرده و در حال حاضر امکان استفاده از خدمات این صرافی برای کاربران ایرانی وجود ندارد.

صرافی کوینکس (Coinex)

در لیست بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال نامی از صرافی کوینکس نیاوردیم زیرا این صرافی در این لیست جزء ۲۰ صرافی برتر دنیا نیست؛ اما با این حال اگر این لیست را کمی بزرگ‌تر می‌کردیم، باید نامی از کوینکس هم می‌آوردیم. صرافی کوینکس با اینکه جزء ۲۰ صرافی برتر ارز دیجیتال دنیا نیست، اما با این حال شرایط بسیار خوبی مخصوصا برای کاربران ایرانی دارد. اگر بخواهیم بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان را لیست کنیم، احتمالاً کوینکس در صدر این لیست قرار خواهد داشت.

صرافی کوینکس در سال ۲۰۱۷ وارد عرصه رمز ارزها شده و خدمات خود را به عنوان یک صرافی متمرکز به کاربران بین المللی ارائه می‌نماید. این صرافی را می‌توان ایدئال ترین گزینه برای ایرانیان دانست؛ زیرا از قوانین تحریم ها علیه ایران پیروی نکرده و کاربران ایرانی می‌توانند بدون دغدغه وارد این مجموعه شده و از خدمات آن استفاده نمایند. دقت کنید که صرافی کوینکس هیچ مشکلی با احراز هویت کاربران ایرانی ندارد. از این رو بدون محدودیت در حجم معاملات می‌توانید از خدمات این مجموعه استفاده کنید. از این گذشته کوینکس به عنوان یک صرافی متمرکز مزیت های بسیار زیاد دیگری را نیز دارا است.

  • یکی از اصلی‌ترین مزیت های صرافی کوینکس انجام معاملات با کارمزد نسبتاً پایین است که برای کاربران ایرانی اهمیت زیادی دارد.
  • امکان بهینه کردن کارمزدها با نگهداری از ارز دیجیتال بومی این صرافی را نیز خواهید داشت. حتی در صورت انجام برخی از امور می‌توانید مقدار کمیسیون معاملات خود را به صفر برسانید.
  • در این صرافی شما به حرفه‌ای‌ترین ابزارها و راه‌حل‌ها برای تحلیل و ترید ارز دیجیتال دسترسی خواهید داشت.
  • امکان واریز و برداشت سریع
  • به دلیل تعداد کاربران بالا، تمام تراکنش‌ها در صرافی کوینکس به صورت سریع انجام خواهد شد.
  • پشتیبانی از زبان فارسی یکی دیگر از مزیت های بسیار بزرگ و فوق العاده صرافی کوینکس می باشد.

البته دقت کنید که این صرافی به عنوان بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال شناخته نشده است. این مهم نشان می‌دهد که معایبی نیز دارد. هر چند تعداد آلتکوین های بسیار زیادی را می‌توانید در معاملات این صرافی در اختیار داشته باشید، اما با این حال هنوز فاصله زیادی تا صرافی های برتر دارد. از این گذشته حجم معاملات آن نیز هنوز به حدی نیست که تمام کاربران را راضی نگه دارد. به دلیل پایین بودن حجم معاملات ممکن است از نظر سرعت تداخلاتی در حین انجام معاملات به دنبال داشته باشد.

صرافی یونی سوآپ

تا اینجای مقاله تمام صرافی های خارجی که به معرفی آنها پرداختیم، از جمله صرافی های متمرکز بودند. در ادامه سعی داریم تا دو مورد از بهترین صرافی های غیرمتمرکز خارجی را نیز به شما معرفی کنیم که اتفاقاً صرافی های خوبی برای کاربران ایرانی بوده و می‌توان آنها را در لیست بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان قرار داد. صرافی غیرمتمرکز شرایط خاص خود را داشته و به صورت کلی نباید این صرافی ها را با صرافی های متمرکز مقایسه کرد؛ زیرا ماهیت کار آنها با هم متفاوت است.

یونی سوآپ به عنوان بهترین صرافی غیرمتمرکز جهان کار خود را با تعداد رمز ارز کم آغاز و در حال حاضر حتی امکان خرید مستقیم بیش از ۵۰۰۰ توکن ERC-20 نیز در این صرافی در دسترس کاربران قرار دارد. با توجه به غیرمتمرکز بودن امکان استفاده از خدمات یونی سوآپ برای کاربران ایرانی نیز وجود دارد و در حال حاضر نیز بسیاری از کاربران ایرانی در حال استفاده از خدمات یونی سوآپ برای انجام معاملات خود هستند.

البته که خدمات یونی سوآپ نسبت به صرافی های متمرکز قابل مقایسه نیست، اما با این حال شرایط بسیار خوبی را در بازار تجربه می‌نماید. این صرافی چند ماه پیش کارمزد معاملات خود را نیز افزایش داد. در حال حاضر حدود کارمزد معاملات در یونی سوآپ ۰.۳ درصد هر معامله است.

صرافی پنکیک سوآپ

معرفی بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال را با بررسی صرافی غیرمتمرکز پنکیک سوآپ ادامه می‌دهیم. این صرافی با اینکه از نظر قدمت سابقه خیلی زیادی نداشته و در اواخر سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شده است، اما در همین مدت کوتاه شرایط بسیار خوبی برای کاربران خود رقم زده و در حال حاضر به عنوان دومین صرافی غیرمتمرکز جهان معرفی می‌شود پنکیک سوآپ حجم معاملات قابل توجهی داشته و در سال گذشته مورد توجه کاربران ایرانی نیز قرار گرفته است.

برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی ها از میان صرافی های غیر متمرکز پنکیک سوآپ می‌تواند گزینه ایدئالی باشد؛ زیرا هم ممنوعیتی برای کاربران ایرانی ندارد و هم از نظر فاکتورهای انتخاب بهترین صرافی نیز شرایط ایدئالی را پشت سر می گذارد. شما می‌توانید از این صرافی برای پیش برد اهداف خود برای خرید و فروش رمز ارزها یا استیکینگ یا سهام گذاری آنها استفاده کنید.

توکن بومی صرافی پنکیک سوآپ با نام CAKE نیز یکی از توکن های بسیار خوب تعریف شده در بازار رمز ارزها محسوب می‌شود و خیلی از کاربران به دنبال سرمایه گذاری و هولد کردن آن برای طولانی مدت هستند. یکی از اصلی‌ترین مزیت هایی استفاده از خدمات پنکیک سوآپ برای کاربران ایرانی امکان خرید در عرضه اولیه و یا در همان مراحل ابتدایی عرضه یک توکن به بازار ارز دیجیتال است که در کمتر صرافی دیگری در دسترس کاربران قرار می گیرد.

بهترین صرافی خارجی بدون تحریم

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان را با تفسیر و تشریح به شما معرفی کردیم. اگر هیچ اطلاعاتی درباره صرافی های خارجی هم نداشتید، اکنون می‌توانید دست روی بهترین گزینه برای خود بگذارید. در این باره البته لازم است تا نکاتی که برای رعایت جوانب احتیاط بازگو کردیم را جدی بگیرید؛ زیرا استفاده از خدمات بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان بدون در نظر گرفتن نکات احتیاطی می‌تواند کار را برای شما سخت نماید.

بهترین صرافی خارجی بدون تحریم در حال حاضر صرافی کوینکس است. هر چند سایت این صرافی در ایران فیلتر است، اما برای عضویت و وارد شدن به حساب کاربری خود در این صرافی نیازی به تغییر IP ندارید. این صرافی هیچ اقدامی برای تحریم کاربران ایرانی انجام نداده و فعلاً قصدی هم برای این موضوع ندارد؛ اما چیزی در آینده مشخص نیست. شما می‌توانید با خیال راحت از خدمات عالی صرافی کوینکس برای خرید و فروش ارز دیجیتال و حتی بازار فیوچرز آن بهره‌مند شوید.

بهترین صرافی خارجی بدون احراز هویت

معرفی بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال را با معرفی بهترین صرافی بدون احراز هویت ادامه می‌دهیم. دقت کنید که استفاده از خدمات بدون احراز هویت برای کاربران ایرانی به این معنی نیست که معاملات آنها بی‌خطر است؛ زیرا بسیاری از صرافی ها درصدی از حجم معاملات را بدون نیاز به احراز هویت پشتیبانی می‌نمایند؛ اما در صورتی که کاربران ایرانی در لیست تحریم های آنها قرار گرفته باشد، در صورتی که صرافی متوجه ایرانی شدن شما گردد، همان مقدار ارزها را نیز در حساب شما بلوکه خواهد کرد.

به همین دلیل در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی ها باید دقت زیادی داشته باشید. در حال حاضر بهترین صرافی خارجی خرید ارز دیجیتال برای ایرانی ها که بدون نیاز به احراز هویت بتوان از خدمات آن استفاده نمود، صرافی کوکوین است؛ زیرا هم حجم معاملات بسیار زیادی دارد و هم اینکه خدمات خود را در بخش‌های گسترده‌ای ارائه می‌نماید. به همین دلیل استفاده از خدمات آن مزیت های زیادی را به دنبال خواهد داشت.

بهترین صرافی خارجی خرید ارز دیجیتال

بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان را معرفی کردیم و درباره هر یک نکات لازم را نیز بازگو نمودیم. دقت داشته باشید انتخاب بهترین صرافی خارجی خرید ارز دیجیتال بایستی با در نظر گرفتن تمام فاکتورهای بالا انجام شود. در غیر این صورت به هیچ وجه شرایط مناسبی برای معاملات شما به وجود نخواهد آمد. برای مثال وقتی حجم معاملات در یک صرافی پایین است، حتی در صورت امکان استفاده، در زمان هیجانات بازار شما نمی‌توانید رمز ارزهای خود را به فروش برسانید و یا بخرید؛ زیرا تعداد کاربران کم بوده و عملاً چنین فرصتی در اختیار شما قرار نمی‌گیرد.

جمع بندی


معرفی بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال را با یک جمع بندی به انتها می‌رسانیم. قبل از هر چیزی باید یادآور شویم که موارد زیر را در این مقاله با هم مرور کردیم:

  • لیست بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال را از رتبه ۱ تا ۲۰ مرور کردیم.
  • بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان را ارزیابی نمودیم.
  • بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی ها از نظر موارد مختلف مانند بازار فیوچرز و یا حجم معاملات نیز بررسی نمودیم.
  • بهترین صرافی خارجی بدون تحریم را معرفی کردیم.
  • بهترین صرافی خارجی بدون احراز هویت را نیز معرفی نمودیم.
  • هم چنین نکات لازم برای انتخاب بهترین صرافی خارجی خرید ارز دیجیتال را نیز معرفی کردیم.

با این تفسیر اکنون شما می‌توانید خیلی راحت و بدون دغدغه بهترین گزینه را برای انجام معاملات خود برگزینید. از این گذشته لازم به یادآوری است که رعایت تمام جوانب احتیاطی باید در دستور کار شما قرار گیرد.

تمام تلاش ما در مجموعه کانون بورس ارائه بالاترین سطح کیفیت خدمات آموزشی درباره بازار رمز ارزها است. در این رابطه سری مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال و همچنین سری مقالات صرافی ارز دیجیتال چیست را برای شما آماده کرده و در پس آن حرفه‌ای‌ترین دوره ارز دیجیتال را نیز برای شما فراهم کرده‌ایم. استفاده از این موارد در نهایت باعث خواهد شد تا کاربران ایرانی هوشیارتر از همیشه در بازار ارز دیجیتال فعالیت داشته باشند. علامقندان به کسب آموزش های حرفه ای می توانند با شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال با خرید پکیج آموزش آنلاین ارز دیجیتال به تمام جئیات لازم برای معامله گری در این بازار دست یابند.

3 پاسخ

  1. من ۲ ساله دارم از صرافی کوین لوکالی استفاده میکنم هر روز واریز و برداشت دارم ازش خیلی راضیم بروکر بایننسه و همه ارزهایی که بایننس داره رو ساپورت میکنه

    1. درود بر شما دوست گرامی. کوین لوکالی بروکر بایننس نیست. فقط از APIهای بایننس استفاده میکنه…

  2. این صرافی مکسی افتضاحه کلی باگ داره من بیشتر سرمایمو وارد این صرافی کردم و سر نخوردن استاپ و لیکوییدی الکی از دست رفت🤦‍♀️🤦‍♀️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: