ضمن تبریک سال نو، به اطلاع می رساند از تاریخ 26 اسفند ماه 1402 لغایت 25 فروردین ماه 1403، تمامی کلاس های حضوری کانون بورس برگزار نخواهند شد.
لوگو کانون بورس
نوروز مبارک

معرفی بهترین استیبل کوین ها

بهترین استیبل کوین برای ایرانی ها
شما در حال مطالعه مقاله ۳۱ از ۴۷ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

با معرفی بهترین استیبل کوین ها با شما همراه هستیم. استیبل کوین از آن دسته از انواع ارز دیجیتال است که هر چند برای سرمایه گذاری ممکن است خیلی مناسب نباشند، اما برای حضور در این بازار و خرید و فروش اهمیت بسیار زیادی دارند. به همین دلیل لازم است تا شناخت کافی نسبت به آنها داشته باشید. این رمز ارزها با ثبات قیمتی شرایط را برای تریدر به نحوی ایده آل می‌سازند که امکان خرید و فروش برای آنها ساده‌تر باشد. از این گذشته با توجه به اینکه به عنوان ارز پایه در جفت ارزهای دیجیتال نیز تعریف می‌شوند، اهمیت شناخت آنها چند برابر می‌شود. در ادامه به صورت کامل  و جامع به معرفی بهترین استیبل کوین ها در بازار خواهیم پرداخت.

راهنمای مطالعه نمایش

 

استیبل کوین چیست؟

بهترین استیبل کوین ها

برای کسانی که هنوز شناخت کافی نسبت به بهترین استیبل کوین های بازار ارز دیجیتال نداشته و نمی‌دانند مفهوم این دسته از رمز ارزها چیست، ابتدا باید یک تعریف ساده از آنها داشته باشیم. استیبل کوین در واقع به آن دسته از رمز ارزها اطلاق می‌شود که:

  • دارای پشتوانه فیزیکی اعم از پول واقعی یا یک کالا و حتی ارز دیجیتال دیگری هستند.
  • قیمت آنها معمولاً ثابت و به مقدار ارزش پشتوانه آنها است. مثلاً استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا همیشه در قیمت ۱ دلار معامله می‌شود.
  • دارای ثبات قیمتی بوده و در بحران‌ها و شرایط و مختلف حاکم بر بازار تغییری در روند قیمتی آنها شاهد نخواهید بود.

با درک این موارد شناخت ماهیت استیبل کوین ها برای شما ساده‌تر خواهد شد. اما پر واضح است که مانند سایر پلتفرم های ارز دیجیتال این پلتفرم نیز خوب و بد دارد. اگر تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال را به کار بگیرید، متوجه خواهید شد که این دسته از رمز ارزها نیز می‌توانند چالش‌های زیادی داشته باشند. برای مثال کیفیت سازمان حمایت کننده، تأثیر بسیار زیادی روی کیفیت آنها دارد. از این رو لازم دانستیم تا بهترین استیبل کوین ها در بازار رمز ارزها را با ذکر شرایط به شما معرفی کنیم.

اهمیت شناخت بهترین استیبل کوین ها در چیست؟

اما چرا باید بهترین استیبل کوین ها را بشناسیم؟ فرض کنید که شما به دنبال خرید یک ارز دیجیتال در بازار هستید. برای خرید یک ارز دیجیتال باید مبلغی بپردازید. همیشه این امکان وجود ندارد که شما با پرداخت پول واقعی ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید. برای چنین مواقعی نیاز است تا شما یک ارز دیجیتال پایه داشته باشید.

هم‌چنین در مواقعی که قصد داریم یک ارز دیجیتال را بفروشید و فعلاً رمز ارز جایگزین برای خرید و سرمایه گذاری خود انتخاب نکرده‌اید. در این مدت بهتر است ارز دیجیتال خود را به یک استیبل کوین تبدیل کنید.

بهترین استیبل کوین ها

در واقع مزیت ثبات قیمتی و دور ماندن از نوسانات برای بهترین استیبل کوین ها باعث شده تا این دسته از رمز ارزها تبدیل به ارزهای دیجیتال مناسب برای شرایط بسیار مختلفی شوند که معمولاً نبود آنها می‌توان ضررهای بزرگی را برای کاربر رقم بزند. این مهم نشان از اهمیت شناخت بهترین های رمز ارزها در این دسته بندی دارد. نداشتن شناخت کافی نسبت به این دسته از رمز ارزها حتی ممکن است کیفیت سرمایه گذاری شما را به مراتب کاهش دهد.

مزیت های بهترین استیبل کوین ها

اما شناخت بهترین استیبل کوین های غیر متمرکز و یا حتی بهترین استیبل کوین های دیفای چه مزیت هایی را برای کاربران به دنبال خواهد داشت؟ در بند قبلی به اهمیت شناخت این رمز ارزها آگاهی پیدا کردید. اما چه لزومی دارد که بهترین های آنها را بشناسیم؟ در واقع شناخت بهترین رمز ارزها در هر کدام از پروژه ها و پلتفرم های تعریف شده در بازار رمز ارزها اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. با درک مزیت هایی که در ادامه مرور می کنیم، خودتان به این مهم پی خواهید برد.

  • مزیت اول کم شدن کارمزدها است

خرید و فروش هر ارز دیجیتالی ممکن است کارمزد متفاوتی برای شما رقم بزند. در این بین با شناخت بهترین استیبل کوین های غیر متمرکز یا دیفای می‌توانید از این نظر بهترین شرایط را برای خود رقم بزنید. بهترین ها معمولاً شرایط خوبی داشته و به همین دلیل کارمزد پایین‌تری را نیز برای شما رقم خواهند زد. این دسته از استیبل کوین ها معمولاً حجم معاملات بسیار بالاتری داشته و خرید و فروش آنها ساده‌تر است.

  • ساده بودن خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف

اگر سری به صرافی های مختلف بزنید و نمودارهایی که در آنها ارز دیجیتال تتر در یک طرف معامله قرار دارد را چک کنید، درک خواهید نمود که چرا باید بهترین استیبل کوین ها را بشناسید. در بسیاری از صرافی ها امکان خرید و فروش همه ارزهای دیجیتال با داشتن این رمز ارز ساده است. اما در حالی که برای سایر استیبل کوین ها چنین شرایطی وجود ندارد. از این رو لازم است تا با بهترین ها وارد معامله شوید.

  • معاملات سریع تر

نقد شوندگی  و حجم معاملات دو فاکتور بسیار مهم برای معاملات کاربران در بازار رمز ارزها است. اگر این دو فاکتور برای ارز دیجیتالی پایین باشند، احتمال کلاهبرداری بودن آن رمز ارز بسیار زیاد بوده و حتی ممکن است خرید آن ریسک های زیادی را نیز به سرمایه های شما متحمل کند. فرقی نمی‌کند که ارز دیجیتال مورد نظر در چه رتبه ای از بازار نیز قرار گرفته باشد. معاملات سریع تر را تنها در رمز ارزهایی می‌توانید رقم بزنید که حجم معاملات بالایی داشته و نقد شوندگی آنها بالا است. دقیقاً بهترین استیبل کوین ها می‌توانند چنین شرایطی را برای شما رقم بزنند.

بهترین استیبل کوین های غیر متمرکز یا دیفای چیست؟

بهترین استیبل کوین ها

بهترین استیبل کوین های غیر متمرکز کدام ها هستند؟ حتماً می‌دانید که ارزهای دیجیتال دیفای از جمله رایج‌ترین و پرطرفدارترین رمز ارزها در بازار می‌باشند. با توجه به اینکه دیفای اهمیت بسیار زیادی برای کاربران دارد، از این رو ارزهای دیجیتال تعریف شده در این حوزه نیز مهم شمرده می‌شوند. در ادامه در زمان معرفی بهترین استیبل کوین ها بهترین های دیفای یا غیر متمرکز آنها را نیز به شما معرفی خواهیم کرد. به صورت لیست وار بهترین استیبل کوین های دیفای را می‌توان به موارد زیر نسبت داد:

  • ارز دیجیتال دای
  • ارز دیجیتال ترا یو اس دی

لیست استیبل کوین ها

قبل از اینکه به معرفی این رمز ارزها و بهترین های آنها بپردازیم، لازم است تا لیست استیبل کوین ها را برای شما تشریح کنیم. از میان لیست استیبل کوین ها در نهایت بهترین ها را در بندهای بعدی برای شما تشریح کرده و مزایا و معایب آنها را مرور خواهیم کرد.

رتبه در بازار استیبل کوین ارزش بازار حجم معاملات
۳ USDT ۷۹ میلیارد دلار ۴۴ میلیارد دلار
۵ USDC ۵۲.۵۹ میلیارد دلار ۲.۸ میلیارد دلار
۱۲ BUSD ۱۸ میلیارد دلار ۳.۴۷ میلیارد دلار
۱۵ UST ۱۲ میلیارد دلار ۳۱۷ میلیون دلار
۱۸ DAI ۱۰ میلیارد دلار ۲۸۳ میلیون دلار
۶۳ TUSD ۱.۴ میلیارد دلار ۱۰۳ میلیون دلار
۸۲ USDP ۹۵۰ میلیون دلار ۱۲.۴ میلیون دلار
۱۲۴ USDN ۴۵۰ میلیون دلار ۶ میلیون دلار
۱۳۲ FEI ۴۲۵ میلیون دلار ۱۵.۷ میلیون دلار
۱۵۹ GUSD ۲۹۳ میلیون دلار ۳.۴ میلیون دلار
۱۶۱ TRIBE ۲۸۶ میلیون دلار ۶.۸ میلیون دلار
۱۵۳۰ DGX ۱.۸ میلیون دلار ۳ هزار دلار

معرفی بهترین استیبل کوین ها

نوبت به معرفی بهترین استیبل کوین ها در بازار می‌رسد. در نظر داشته باشید که معرفی بهترین استیبل کوین ها به این معنی نیست که سایر رمز ارزهای تعریف شده در این حوزه عملاً شانسی برای قرار گیری در این لیست ندارند. بلکه لیست استیبل کوین ها روز به روز به روز رسانی می‌شود. برای مثال استیبل کوین هایی که با پشتوانه طلا یا ارزهای فیات بومی توسعه پیدا کرده‌اند، به دلیل استقبال کاربران خود این کشورها در حال حاضر با رشدهای قابل توجهی روبرو شده‌اند. از این رو به این راحتی ها نمی‌توان از آنها گذشت.

تتر (USDT)

مسلماً در گروه بهترین استیبل کوین ها باید تتر را به عنوان گزینه اول قرار دهیم. ارز دیجیتالی که حتی معروف‌تر از بیت کوین و اتریوم شده و در حال حاضر بیشترین حجم معاملات را در بازار به خود اختصاص داده است. تتر برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ و با عنوان RealCoin راه‌اندازی شده و وارد بازار رمز ارزها گردید. بعدها تیم توسعه دهنده نام این رمز ارز را به تتر تغییر داد. بهترین استیبل کوین های غیر متمرکز

پشتوانه این استیبل کوین دلار آمریکا است و همیشه قیمت آن در حدود یک دلار آمریکا باقی می‌ماند. تیم توسعه دهنده این رمز ارز به موفقیت‌های بسیار زیادی با آن رسیده‌اند. اما نکته بسیار جالبی که درباره تتر وجود دارد، نقطه شعف آن در تهیه پشتوانه لازم برای تعداد توکن های بسیار زیاد آن است.

هر چند یکی از اصلی ترین ویژگی های لازم برای بهترین استیبل کوین ها داشتن پشتوانه برای آن ها است. اما واقعیت این جاست که بررسی واقعیت داشتن یا نداشتن یک پشتوانه برای این دسته از رمز ارزها به این راحتی ها نیست. بسیاری از رمز ارزها از طرف تیم توسعه دهنده این ادعا را با خود به همراه دارند که پشتوانه قدرتمندی دارند، اما در واقعیت چیز دیگری حاکم است.

تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال تتر نیز به شدت تحت فشار است تا گزارش‌های مربوط به میزان پشتوانه خود را منتشر نماید. نکته جالب این است که در آخرین گزارش این تیم تنها ۱۰ درصد از کل ارزش تتر در بازار به عنوان پشتوانه این رمز ارز محقق شده است. تقریباً درصد قابل توجهی (بیش از نیمی) از سرمایه ها و ذخایر تتر به عنوان پشتوانه، اوراق تجاری و بدهی های کوتاه مدتی هستند که خطر و ریسک بسیار زیادی داشته و عملاً نمی‌توان روی آنها حساب ویژه‌ای کرد. در حال حاضر توزیع ذخایر ارزی و دارایی‌های تتر به شرح زیر است:

اوراق تجاری و گواهی سپرده ۳۰،۸۰،۷۶،۵۴،۳۴۹
وجوه نقد و سپرده های بانکی ۶,۲۸,۲۷,۵۶,۶۹۲
اسناد خزانه ۱۵,۲۷,۹۵,۲۸,۷۰۵
وام های تضمین شده تسلط شخصیت های غیر وابسته ۲,۵۱,۷۱,۴۰,۳۹۰
اوراق قرضه شرکتی و فلزات گرانبها ۴,۸۳,۰۸,۲۱,۲۷۷
سایر سرمایه ها مانند ارزهای دیجیتال ۲,۰۵,۴۶,۲۶,۲۰۴

ملاحظه می‌کنید که دقیقاً مانند صندوق های سرمایه گذاری، بهترین استیبل کوین ها نیز ذخایر خود را بر روی بخش‌های مختلفی قرار داده‌اند که درباره تتر بسیاری از این بخش‌ها با ریسک بالایی همراه بوده و عملاً نمی‌توانند پشتوانه خیلی خوبی برای کاربران باشند.

البته که تتر به عنوان بزرگترین استیبل کوین موجود در بازار به دلیل اینکه بیشترین حجم ذخیره سازی دلار را دارد، در حال حاضر معتبرترین و با اعتمادترین رمز ارز در این رده نیز شناخته می‌شود.

مزیت های استیبل کوین تتر

این رمز ارز به عنوان بهترین استیبل کوین موجود در بازار شناخته می‌شود. از این رو می‌توان مزیت های بسیار زیادی را برای آن برشمرد که اصلی ترین این مزیت ها به شرح زیر هستند:

  • بالاترین حجم معاملات را در بازار به خود اختصاص داده است.
  • واریز و برداشت در شبکه تتر در کمتر از ۱ ثانیه انجام می‌شود.
  • اگر از کیف پول تتر استفاده کنید، نیازی به پرداخت کارمزد برای انتقال این ارز دیجیتال نیز نخواهید داشت.
  • در اکثر صرافی های بزرگ دنیا تعریف شده است.
  • از سوی تیم توسعه دهنده و بنیاد تتر به خوبی پشتیبانی می‌شود.
  • شفافیت در ذخایر تتر نیز یکی دیگر از مزیت های آن است.
  • امنیت بسیار بالای شبکه تتر را نیز می‌توان به مزیت های آن اضافه نمود.
معایب استیبل کوین تتر

این استیبل کوین با وجود اینکه به عنوان بهترین استیبل کوین جهان معرفی می‌شود، اما با این وجود خالی از عیب هم نیست. لازم است تا معایب این رمز ارز را نیز با شما در میان بگذاریم که به شرح زیر هستند:

  • شبهات زیادی درباره عملکرد تتر در پشت پرده و دستکاری های صورت گرفته در آن وجود دارد.
  • تراکنش های صورت گرفته در شبکه تتر قابل شناسایی نیستند.
  • در برخی مواقع شاهد نوسانات بسیار کم در حدود چند سنت در این رمز ارز هستیم.
  • تتر ارز دیجیتالی با قابلیت استخراج نیست.
  • وجود FATF می‌تواند خرید و فروش تتر را برای کاربران ایرانی با چالش‌هایی روبرو سازد.

یو اس دی کوین (USDC)

بهترین استیبل کوین های غیر متمرکز دومین استیبل کوین برتر دنیا ارز دیجیتال یو اس دی سی است که احتمالا با این رمز ارز نیز تا حدی آشنا هستید. ارز دیجیتالی که در حال حاضر در رتبه ۵ بهترین رمز ارزهای جهان قرار گرفته و بعد از بیت کوین، اتریوم، تتر و بایننس کوین بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده است. البته ریزش‌های چند وقت اخیر رمز ارزهای پر نوسان اعم از ارز دیجیتال کاردانو یا رمز ارز سولانا نیز در این امر بی تأثیر نبوده است.

یو اس دی کوین در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده و موسس آن یکی از افراد سرشناس در صرافی بزرگ کوین بیس معروف است. یو اس دی کوین را می‌توان از جمله بهترین استیبل کوین های دیفای و امور مالی غیر متمرکز نیز معرفی کرد. این رمز در اکثر صرافی های معتبر و شناخته شده لیست شده و حجم معاملات بسیار بالایی دارد.

مزیت های USDC
  • شبکه این رمز ارز در چند ماه اخیر شفافیت بسیار بیشتری نسبت به ارز دیجیتال تتر از خود نشان داده و به همین دلیل روز به روز به محبوبیت آن اضافه می‌شود.
  • غول‌های بزرگ ارز دیجیتال به دنبال استفاده از USDC بوده و سعی دارند تا این رمز ارز را تبدیل به بهترین استیبل کوین نمایند.
  • ارزش دارایی کاربران در این رمز ارز توسط شرکت‌های مختلفی تضمین شده است.
  • وثیقه گذاری آن در بانک مانند تتر به صورت واقعی صورت پذیرفته و در این امر هیچ شکی نیست.
  • شبکه USDC از قوانین بین‌المللی و رگولاتوری ها نیز پیروی می‌کند.
معایب USDC

این رمز ارز نیز مانند تتر با معایبی هم همراه است که شناخت آنها نیز برای کاربران لازم خواهد بود:

  • در حال حاضر حجم معاملات USDC در مقابل تتر اصلاً قابل مقایسه نیست.
  • نقد شوندگی آن هنوز به حد ایده آل نرسیده است.
  • محبوبیت آن به نسبت تتر بسیار پایین است و در بسیاری از صرافی ها هنوز لیست نشده و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • یکی از اصلی ترین ایرادات این رمز ارز در متمرکز بودن آن است.

بایننس سو اس دی (BUSD)

هم‌چنین در معرفی بهترین استیبل کوین ها باید سراغ بایننس یو اس دی نیز برویم. رمز ارزی که در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شده و با ذخایر دلاری محدود در حال حاضر بعد از تتر و یو اس دی به عنوان سومین استیبل کوین برتر دنیا شناخته می‌شود. موسس این استیبل کوین نیز بزرگ ترین صرافی متمرکز دنیا یعنی بایننس است.

بهترین استیبل کوین های دیفای

به صورت کلی رمز ارزهایی که توسط شرکت‌های بزرگ و فعال در بازار ارزهای دیجیتال توسعه پیدا می‌کنند، با حمایت‌های بسیار زیادی همراه هستند. برای مثال افرادی که از خدمات صرافی بایننس استفاده می‌کنند، با در اختیار داشتن یا ارز دیجیتال بایننس یو اس دی می‌توانند مزیت های بسیار زیادی داشته باشند. تخفیف در کارمزد ها و یا دسترسی به امکانات مختلف دیگر از جمله موارد ترغیب کننده کاربران برای استفاده از این استیبل کوین برای معاملات است.

همین امر باعث شده تا این رمز ارز در طول عمر کوتاه خود دقیقاً مشابه با خود بایننس کوین رشد قابل ملاحظه‌ای را به ثبت برساند. خیلی زود باید آن را در میان رتبه‌های بالاتر رمز ارزها نیز مشاهده کنیم.

مزیت های BUSD
  • این رمز ارز پشتیبانی قابل ملاحظه‌ای از سوی صرافی بایننس داشته و به همین دلیل سرعت رشد آن در بازار به مراتب زیاد است.
  • هر توکن از BUSD با یک دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود و همین امر اعتمادپذیری آن را به مراتب بالاتر برده است.
  • این رمز ارز به قدری به ساختار خود مطمئن است که نظارت تمام نهادهای مالی را به سیستم خود می‌پذیرد. این مهم باعث شده تا محبوبیت و مقبولیت آن به سرعت در حال رشد باشد.
  • شفافیت کامل مالی از دیگری مزیت های این رمز ارز است که باید به آن نیز اشاره داشته باشیم.
معایب BUSD
  • به دلیل تعریف شدن در شبکه بایننس امکان خرید و فروش آن در همه پلتفرم ها هنوز وجود ندارد.
  • متمرکز کودن عیب مشتری است که میان BUSD و USDC وجود دارد.

دای (DAI)

بهترین استیبل کوین های دیفای

ارز دیجیتال بعدی که باید در لیست بهترین استیبل کوین ها قرار دهیم، رمز ارز دای می‌باشد. این رمز ارز نیز با ذخایر محدودی روانه بازار شده است. البته نکته جالب درباره دای این است که هر چند یک استیبل کوین معروف است، اما برای پشتوانه آن از سایر رمز ارزها استفاده شده است. این رمز ارز را نیز می‌توان به عنوان یکی از بهترین استیبل کوین های دیفای تلقی کرد.

مزیت های DAI
  • این ارز دیجیتال کاملاً غیر متمرکز است و قرار گرفتن آن در لیست بهترین استیبل کوین های دیفای می‌تواند اصلی ترین مزیت آن باشد.
  • به واسطه استفاده از قراردادهای هوشمند بسیار خاص ارزش آن به صورت کاملاً ثابت روی ۱ دلار آمریکا باقی مانده است.
  • امکان دریافت وام با وثیقه را از پلتفرم این رمز ارز خواهید داشت. کاربردی که از سایر ارزهای دیجیتال حوزه دیفای نیز انتظار می‌رود.
  • شفافیت و امنیت مثال زدنی را نیز می‌توان از مزیت های اصلی این رمز ارز تعریف کرد.
  • انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد.
  • در چارچوب های حساب رسی کاملاً شفاف اداره می‌شود.
معایب DAI
  • عدم امکان استخراج را می‌توان یکی از ایرادات اصلی این رمز ارز دانست.
  • متاسفانه دای بر روی پلتفرم اتریوم توسعه پیدا کرده که باعث افزایش کارمزدهای شبکه آن شده است. اتفاقی که تتر خیلی زود آن را فهمید و از آن خارج شد.

ترا یو اس دی (UST)

هم‌چنین در معرفی بهترین استیبل کوین ها باید به معرفی ترا یو اس دی نیز بپردازیم. رمز ارزی که در همین سال ۲۰۲۰ معرفی شده  و به دلیل مزیت های بسیار زیادی که دارد، با استقبال قابل قبولی روبرو شده است. هر چند برای رسیدن به تتر شرایط بسیار چالش برانگیزی را پیش روی خود خواهد داشت، اما در نهایت این امر خیلی هم بعدی نیست و این رمز ارز نیز از ویژگی های مثبت زیادی برخوردار است.

بهترین استیبل کوین برای ایرانی ها عرضه ترا یو اس دی بر اساس قیمت و میزان عرضه توکن بومی بلاک چین ترا یعنی لونا صورت پذیرفته است. توکنی که خود نیز شرایط بسیار ایده آلی برای سرمایه گذاری در بازار داشته  و یکی از بهترین ها است. استفاده از ترا یو اس دی برای پرداخت های تجاری در شبکه های مختلف مانند پلتفرم DApp یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود. این رمز ارز در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده و وارد بازار ارزهای دیجیتال شده است. این رمز ارز نیز در گروه بهترین استیبل کوین های غیر متمرکز تعریف می‌شود.

مزیت های UST
  • قرار گرفتن این رمز ارز در شبکه ترا باعث شده تا مقیاس پذیری آن به شدت رشد کند و شاهد سرعت بالایی در معاملات این رمز ارز باشیم.
  • UST یک استیبل کوین کاملاً به روز و متفاوت با سایر استیبل کوین های موجود در بازار است و به خوبی می‌توان این تفاوت ها را در شبکه آن مشاهده کرد.
  • از همان روز های اولیه راه‌اندازی رشد خوبی را تجربه کرده و این رشد دائما در حال ادامه دار بودن است.
  • استفاده از لونا برای پشتیبانی از این رمز ارز اعتبار آن را به مراتب افزایش داده است.
معایب UST
  • رقیب خیلی بزرگی برای این رمز ارز در بازار تعریف نشده و همین امر می‌تواند یک چالش برای جلوگیری از پیشرفت آن باشد.
  • در صرافی های کمی از این رمز ارز به نسبت تتر پشتیبانی می‌شود.
  • هم‌چنین جفت ارزهای کم معاملاتی را نیز می‌توان یکی دیگر از ایرادات بزرگ این رمز ارز دانست.

دی جی ایکس (DGX)

با معرفی بهترین استیبل کوین ها لازم دانستیم تا یکی از بهترین های این عرصه که پشتوانه آن ارز فیات نیست را نیز به شما معرفی کنیم. البته در حال حضار کیفیت این رمز ارز چندان بالا نیست و سرمایه گذاری بر روی آن می‌تواند باعث بروز چالش‌هایی برای شما شود. ارز دیجیتال دی جی ایکس یک استیبل کوین است که پشتوانه آن طلا شده و قیمت هر واحد آن بر اساس قیمت طلا نوسان می نماید. به این معنی که قیمت هر واحد آن برابر با قیمت یک گرم طلا بوده و با نوسان قیمت طلا قیمت توکن آن نیز نوسان می‌کند.

بهترین استیبل کوین برای ایرانی ها

بهترین استیبل کوین برای ایران ها کدام است و کاربران ایرانی بیشتر می‌توانند روی کدام یک از استیبل کوین ها حساب کنند؟ معرفی بهترین استیبل کوین برای ایرانی ها کمی همراه با چالش است. زیرا محدودیت های بسیار خاصی به واسطه تحریم ها برای ایرانی ها وجود دارد. از یک طرف تحریم ها باعث شده تا امکان انجام برخی از معاملات برای کاربران ایرانی وجود نداشته باشد و از طرف دیگر با رفع تحریم ها و اضافه شدن مواردی مانند FATF نیز ممکن است این محدودیت ها همچنان باقی مانده و حتی بیشتر هم شوند.

در حال حاضر اگر بخواهیم بهترین استیبل کوین برای ایرانی ها را تعریف کنیم، باید از تتر نام ببریم. البته در صورت تصویب FATF ممکن است معاملات کاربران ایرانی بر روی این رمز ارز با چالش‌هایی روبرو شود و لازم باشد تا کاربران ایرانی سراغ بهترین استیبل کوین های غیر متمرکز یا تعریف شده در پروژه دیفای بروند. اما با این حال به دلایل زیر در حال حاضر بهترین استیبل کوین برای ایرانی ها تتر است:

  • کارمزد بسیار پایین داشته و امکان معاملات با هزینه های کم را برای ایرانی ها فراهم می‌آورد.
  • به دلیل پشتوانه دلار خود نیز می‌تواند یک رمز ارز مناسب برای سرمایه گذاری و نوسان گیری از دلار باشد.
  • در اکثر صرافی های خارجی معتبر وجود داشته و امکان انجام معاملات بر روی آن سده است.
  • در اکثر صرافی های داخلی تعریف شده و خرید آن با ریال ایران امکان پذیر است.

آیا استیبل کوین تتر می تواند کلاهبرداری باشد؟

بهترین استیبل کوین ها معمولا امنیت و اطمینان بالایی دارند اما به هیچ وجه نمی‌توانیم آنها را یک پروژه کاملاً مطمئن و بدون خطر قلمداد کنیم. واقعیت این است که وقتی صحبت از کلاهبرداری در استیبل کوین ها می‌کنیم معمولاً ذهن همه کاربران معطوف اتفاقاتی می‌شود که در گذشته رخ داده است. اگر بخواهیم شرایط استیبل کوین تتر را با واژه کلاهبرداری مقایسه کنیم چندان مقایسه مناسبی نخواهد بود و پلتفرم این ارز دیجیتال ثابت کرده که با کلاهبرداری و روش‌های فیشینگ فاصله بسیار زیادی دارد. در واقع به صورت قطع می‌توان ادعا کرد که پلتفرم تتر به هیچ وجه یک پلتفرم کلاهبرداری نیست و اطمینان بالایی نسبت به آن وجود دارد اما این موضوع با اینکه در آینده ممکن است اتفاق ناخوشایندی برای پلتفرم تتر رخ دهد به هیچ وجه یکی نیست.

در واقع هدف ما این است که واژه کلاهبرداری را با واژه اتفاقات ناگوار غیر قابل پیش‌بینی با یکدیگر جدا کنیم. ممکن است در آینده تحت تاثیر یک اتفاق خاص شاهد یک رویداد ناگوار بر روی پلتفرم تتر باشیم، اما به هر حال این موضوع به هیچ وجه نشانه کلاهبرداری بودن پلتفرم تتر نیست و نمی‌توانیم آن را یک پروژه کلاهبردار در نظر بگیریم. اما از طرف دیگر نمی‌توانیم اطمینان کامل و ۱۰۰ درصدی را نیز برای آن در نظر بگیریم و هیچ خطری را برای آن در آینده متصور نشویم.

بازار ارز دیجیتال بدون استیبل کوین ها چه خواهد شد؟

به نظر شما بازار ارز دیجیتال بدون استیبل کوین ها چه خواهد شد و آیا سرمایه گذاری در این بازارها با این شرایط امکان‌پذیر است یا خیر؟ اولاً اینکه با توجه به اینکه اولین استیبل کوین به وجود آمده در بازار بعد از چندین توکن مختلف به وقوع پیوسته نشان از این دارد که بازار ارز دیجیتال در گذشته این شرایط را تجربه کرده است. به این ترتیب لازمه حفظ بازار ارز دیجیتال به صورت ۱۰۰ درصدی وجود استیبل کوین ها نیست و نمی‌توانیم از بین رفتن تمام استیبل کوین ها را به معنی از بین رفتن بازار ارز دیجیتال قلمداد کنیم.

همین حالا نیز می‌توان تمام استیبل کوین ها را از بازار ارز دیجیتال حذف کرد و به جای آنها از یک پول فیات مانند دلار برای ارز متقابل تمام توکن ها استفاده کرد. دقیقاً مانند معاملات بازار فارکس که در آن دو ارز فیات در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند در بازار ارز دیجیتال نیز می‌توان یک طرف معامله را یک دارایی دیجیتال و طرف دیگر آن را یک پول فیات مانند دلار آمریکا در نظر گرفت. به این ترتیب اگر شما به دنبال خرید بیت کوین باشید باید هزینه این خرید را به دلار پرداخت کنید و اگر به دنبال فروش بیت کوین می‌روید سود حاصل از فروش بیت کوین خود را به دلار دریافت خواهید کرد.

اما با توجه به اینکه در حال حاضر استیبل کوین ها به شرایط خوبی در بازار ارز دیجیتال رسیدن و اطمینان نسبت به آنها نیز بسیار بالا رفته در صورتی که به صورت ناگهانی شاهد از بین رفتن آنها باشیم شرایط در بازار ارز دیجیتال بسیار پیچیده خواهد شد. از بین رفتن استیبل کوین ها هرچند در حد از بین رفتن بیت کوین نیست اما به هر حال با توجه به اطمینان زیادی که نسبت به این دسته از توکن ها به وجود آمده عملاً از بین رفتن ناگهانی آنها حتی می‌تواند چندین ماه بازار ارز دیجیتال را در کما فرو ببرد.

شاید برای اینکه دوباره بازار ارز دیجیتال بعد از این نابودی به شرایط اولیه برگردد نیاز به زمان بسیار زیادی خواهیم داشت و کامل و صبر بسیار زیاد کاربران را نیز می‌طلبد. اما در صورتی که پروسه‌ای از بین رفتن استیبل کوین ها یک پروسه طولانی مدت و برنامه‌ریزی شده باشد امکان حذف آنها از بازار به صورت کامل وجود دارد.

بهترین استیبل کوین های بازار

استیبل کوین بهتر است یا بیت کوین؟

صحبت کردن درباره اینکه استیبل کوین بهتر است یا بیت کوین یک مقایسه عجیب به نظر می‌رسد و نمی‌توانیم این دو دسته رمز ارز را با یکدیگر مورد ارزیابی قرار دهیم. هدف از توسعه استیبل کوین ها با هدف از توسعه بیت کوین تفاوت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که اصلاً نمی‌توانیم آنها را در یک سبد برای مقایسه قرار دهیم.

بیت کوین از نظر کیفیت به مراتب ارز دیجیتال بهتری نسبت به تمام استیبل کوین های موجود است و حتی ارزش آن در بازار نیز به مراتب بیشتر است و تاثیر گذاری آن روی بازار ارز دیجیتال نسبت به تمام استیبل کوین های موجود نیز بیشتر است. اگر بخواهیم با این دیدگاه به مقایسه بیت کوین و استیبل کوین ها بپردازیم اما در استیبل کوین ها مزیت‌هایی وجود دارد که در بیت کوین وجود ندارد و به همین دلیل است که آنها نیز از جمله توکن های محبوب در بازار شناخته می‌شوند و حجم معاملات تتر به عنوان بهترین استیبل کوین موجود در بازار گاهی اوقات از بیت کوین نیز بالاتر می‌رود.

اگر استیبل کوین از بین رفت چه کنیم؟

قبلا در گذشته رخ داده که یک استیبل کوین به صورت کامل از بین رفته و سرمایه بسیاری از کاربران نیز با چالش‌های بسیار زیادی روبرو شده است. اولاً در نظر داشته باشید که بنیاد بسیاری از استیبل کوین های معروف و معتبر موجود در بازار در حال حاضر متعهد شده‌اند که در صورت از بین رفتن شبکه تمام دارایی کاربران را به آنها برگردانند و از این نظر گارانتی در سرمایه گذاری آنها وجود دارد. اما اگر منظور شما از این سوال این است که تمام استیبل کوین ها در لحظه و با یکدیگر در بازار ارز دیجیتال حذف شوند و از بین بروند شرایط بسیار پیچیده خواهد شد و همانطور که در بالا اشاره کردیم خارج شدن از این شرایط برای بازار ارز دیجیتال بسیار سخت خواهد بود.

حتما بخوانید: متاورس چیست؟

سوالاتی درباره بهترین استیبل کوین های بازار

در این بخش از مقاله برخی از رایج‌ترین سوالات کاربران درباره بهترین استیبل کوین ها را با شما در میان گذاشته و پاسخ های آنها را نیز بیان می کنیم.

استیبل کوین های با پشتوانه دارایی آف چین و آن چین چیست؟

آف چین و آن چین اصطلاحاتی هستند که برای برخی از استیبل کوین ها به کار می روند. آف چین به پشتوانه هایی با قیمت و شرایط ثابت مانند ارزهای فیات واقعی اعم از دلار و یورو اشاره دارد و آن چین نیز به پشتوانه هایی نوسانی مانند خود ارزهای دیجیتال اشاره دارد.

بهترین استیبل کوین های متمرکز کدام ها هستند؟

ارز دیجیتال تتر، ارز دیجیتال یو اس دی سی و بایننس یو اس دی اصلی ترین و بهترین استیبل کوین های متمرکز هستند. البته ترو یو اس دی را نیز می‌توان در این گروه قرار داد.

بهترین استیبل کوین های غیر متمرکز کدام ها هستند؟

بهترین استیبل کوین های غیر متمرکز که به نوعی در پلتفرم دیفای تعریف شده و بهترین استیبل کوین های دیفای نیز هستند، دای و ترا یو اس دی خواهند بود.

جمع بندی


لیست استیبل کوین ها را با هم مرور کرده و هم‌چنین به معرفی بهترین استیبل کوین ها بپردازیم. ملاحظه کردید که این دسته از رمز ارزها نیز با وجود شباهت های ساختاری از نظر کیفیت تفاوت های بسیار زیادی با هم دارند و به این راحتی نیست که یکی از آنها را برای خرید و فروش و معاملات خود برگزینید. پر واضح است که انتخاب بهترین استیبل کوین ها می‌تواند مزیت های بسیار زیادی برای سرمایه گذاری شما به دنبال داشته باشد که نباید از آنها گذشت.

هم‌چنین به معرفی بهترین استیبل کوین های غیر متمرکز تعریف شده در پروژه دیفای نیز پرداختیم. این مهم باعث می‌شود تا شناخت شما نسبت به کیفیت و پلتفرم این رمز ارزها بیشتر شود. البته با معرفی تتر به عنوان بهترین استیبل کوین برای ایرانی ها ذکر کردیم که در حال حاضر بهترین انتخاب برای تریدرهای ایرانی کدام گزینه است.

تمام تلاش ما در مجموعه کانون بورس ارتقای سطح کیفی معاملات شما عزیزان در بازار است. از این رو تمام سعی خود را با ارائه مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال و یا با طراحی بهترین دوره ارز دیجیتال در تهران در این باره به کار گرفته ایم تا شما بتوانید فارغ از چالش‌های موجود، بهترین شیوه‌ها را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده و در نهایت با موفقیت این بازار را در دستور کار سرمایه گذاری خود قرار دهید. علاقمندان به بازار ارز دیجیتال می توانند تمام تجربیات ما را در این حوزه در دوره آموزش ارز دیجیتال در اختیار داشته باشند. همچنین این تجربیات در دوره آموزش آنلاین ارز دیجیتال نیز برای متقاضیان فراهم آمده تا رسالت خود برای ارتقائ سطح دانش معامله گران بازار ارز دیجیتال را به خوبی ایفا کرده باشیم.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: