لوگو کانون بورس

جامع‌ترین و تخصصی‌ترین بررسی صرافی کوینکس برای ایرانی ها

بررسی صرافی کوینکس
شما در حال مطالعه مقاله ۶ از ۱۳ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

با بررسی صرافی کوینکس به صورت کاملاً تخصصی و حرفه‌ای با شما همراه هستیم. حتماً می‌دانید که صرافی ارز دیجیتال چیست و بهترین صرافی خارجی و بهترین صرافی ایرانی کدام ها هستند. اما جزئیات مربوط به هر یک از این صرافی ها نیز اهمیت خاص خود را دارد. از این رو در این مقاله سعی داریم تا یک بررسی کامل و جامع ارز صرافی کوینکس برای شما داشته باشیم. با توجه به اینکه شناخت یک صرافی اهمیت بسیار زیادی برای تریدرها در بازار ارز دیجیتال دارد، از این رو لازم است تا این بررسی ها را به صورت تخصصی با هم دنبال کنیم. برخلاف سایر مقالاتی که احتمالاً در سایت های مختلف بیشتر به صورت کپی شده و با نکات تکراری دیده‌اید، سعی داریم تا به صورت کاملاً تخصصی‌تر به زوایای پنهان صرافی کوینکس بپردازیم.

البته دقت کنید که در این مقاله سعی در آموزش صرافی کوینکس نداریم و این موضوع را در مقالات دیگری درباره این صرافی دنبال خواهیم کرد. از این رو برای استفاده از Coinex نیاز است تا دقیق‌تر و بیشتر درباره آن بدانید. در این مقاله می‌توانید شرایط استفاده از کوینکس برای انجام معاملات و ترید در ارز دیجیتال را دنبال کنید و در کنار آن لازم است تا مقالات آموزشی مربوط به صرافی کوینکس را نیز مطالعه کنید. با مطالعه این مقاله درک شما نسبت به این صرافی بهتر خواهد شد و سپس با مطالعه مقالات آموزشی شرایط استفاده از این صرافی برای پیش برد اهداف مختلف را نیز درک خواهید کرد.

هم‌چنین باید درباره صرافی کوینکس بدانید:

  • آموزش صرافی کوینکس به صورت کامل هم سایت و هم اپلیکیشن + لینک دانلود
  • آموزش کامل ثبت نام در صرافی کوینکس
  • آموزش کامل معاملات اسپات در صرافی کوینکس
  • آموزش کامل معاملات مارجین و فیوچرز صرافی کوینکس
  • مقایسه صرافی کوینکس و کوکوین برای ایرانی ها
راهنمای مطالعه نمایش

 

صرافی کوینکس چیست

برای بررسی صرافی کوینکس ابتدا باید توضیحی درباره این صرافی ارائه کنیم. صرافی کوینکس یک صرافی متمرکز ارائه دهنده خدمات بازار ارز دیجیتال است که امکان استفاده از آن هم برای معاملات اسپات و هم برای معاملات فیوچرز و مارجین وجود دارد. این صرافی در سال ۲۰۱۷ در هنگ‌کنگ راه‌اندازی شده و مؤسس آن یانگ هایپو (yang Haipo) یک فرد فعال در بازار رمز ارزها است که قبل از این صرافی نیز خدمات دیگری را در این بازار برای کاربران ایجاد کرده است.

صرافی کوینکس در رتبه بندی بهترین صرافی های خارجی ارز دیجیتال جهان یک رتبه متوسط به خود اختصاص داده است و از این رو نباید آن را با بهترین ها مقایسه کنیم. اما شاهد هستیم که این صرافی روز به روز روند رو به رشدی را طی کرده است. نکته بسیار مهم درباره این صرافی این است که با وجود قرار گرفتن در شرایط متوسط، خدمات ارزنده‌ای را در اختیار کاربران ایرانی قرار داده است. یکی از دلایلی که سعی داریم تا صفر تا صد صرافی کوینکس را برای شما تشریح کنیم، امکان استفاده از خدمات این صرافی برای کاربران ایرانی است. با توجه به اینکه تعداد این قبیل صرافی ها محدود است، از این رو شناخت کامل صرافی هایی مانند آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

جایگاه کوینکس در لیست بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال

بررسی صرافی کوینکس را با بررسی شرایط این صرافی در بازار و در مقایسه با سایر صرافی ها ادامه می‌دهیم. برای این منظور لازم است تا جایگاه این صرافی را در رتبه بندی صرافی های ارز دیجیتال بررسی کنیم. البته این رتبه بندی به صورت لحظه ای در حال تغییر است و رتبه کوینکس را نیز به همین ترتیب در هر لحظه ممکن است تغییر کند. شما می‌توانید رتبه بندی لحظه ای صرافی های خارجی ارز دیجیتال را به صورت لحظه ای در این لینک مشاهده کنید. در زمان نگارش این مقاله، این صرافی با رسیدن به امتیاز ۴.۹ در رتبه ۵۴ بهترین صرافی های جهان قرار گرفته است.

این رتبه نشان از این دارد که کوینکس جایگاه متوسطی را در میان تمام صرافی ها به خود اختصاص داده و عملاً نمی‌توان آن را جزء بهترین های بازار در نظر گرفت. اما نکته بسیار جالب درباره کوینکس این است که خدمات آن نزدیک به صرافی های رده بالا است. از نظر تعداد رمز ارزهای پشتیبانی شده، تعداد چفت ارزها و مواردی از این دست به راحتی می‌توان کوینکس را در رتبه های بالا قرار داد.

به عنوان مثال اگر وارد لینک رتبه بندی صرافی ها شوید، تمام صرافی های رده بندی شده در حوالی کوینکس از نظر تعداد رمز ارزها و تعداد جفت ارزها فاصله بسیار زیادی تا کوینکس دارند که نشان از شناخت دقیق تیم توسعه دهنده این صرافی نسبت به نیازهای کاربران و شرایط سرمایه گذاری در ارز دیجیتال دارد. در مقاله آموزش رایگان ارز دیجیتال به اهمیت دقت به این موارد برای انتخاب بهترین صرافی اشاره کردیم.

تیم توسعه دهنده صرافی کوینکس

مؤسس اصلی صرافی کوینکس آقای یانگ هایپو (yang Haipo) است که در بندهای قبلی به آن اشاره کردیم. آقای هایپو قبلاً در امر توسعه استخر استخراج در کشور هنگ‌کنگ فعالیت داشته و قبل از کوینکس نیز یکی از بزرگ‌ترین استخرهای استخراج جهان را مدیریت کرده است. علاوه بر آقای یانگ هایپو (yang Haipo) سایر اعضای اصلی کوینکس متشکل از شرکت‌های معتبر اینترنتی و مالی بین‌المللی است. در واقع این صرافی حامیان بسیار بزرگی دارد که در تیم توسعه آن نیز به صورت مستقیم فعالیت دارند. آقای یانگ هایپو (yang Haipo) کوینکس را با برخی از بزرگ‌ترین متخصصین ارزهای دیجیتال رمز نگاری شده شریک شده که تجربه بسیار بالایی در این زمینه داشته و از اولین‌ها در این باره در جهان نیز هستند.

تاریخچه صرافی کوینکس چیست

بررسی صرافی کوینکس را با بیان تاریخچه آن ادامه می‌دهیم. این صرافی طبق سایت رسمی کوینکس در سال ۲۰۱۷ توسعه پیدا کرده و از آن به بعد در حال ارائه خدمات به کاربران در بازار رمز ارزها است. کوینکس در این مدت البته تغییراتی را نیز به خود داشته است. برای مثال در سال ۲۰۱۸ شاهد ورود ارز دیجیتال بومی این صرافی به بازار با عنوان CET بودیم. رمز ارزی که با استاندارد ERC-20 توسعه پیدا کرده و در جهت افزایش کیفیت خدمات به کاربران معرفی شده است.

همچنین در سال ۲۰۱۹ شاهد اضافه شدن یک شتاب دهنده برای بهتر کردن کیفیت معاملات کاربران به این صرافی بودیم که همین امر نیز باعث شد تا کاربران بیشتری به سمت استفاده از خدمات این صرافی ترغیب شوند.

کوینکس در طول تاریخچه خود با مشکلات امنیتی روبرو نشده و همین امر نشان از امنیت بالای آن درباره حمله هکرها را دارد. این صرافی از ابتدای پیدایش خود در سال ۲۰۱۷ تاکنون به کاربران بیش از ۱۰۰ کشور جهان خدمات خود را عرضه داشته است. اکنون تعداد کاربران این صرافی بعد از گذشت چند سال به بیش از ۳ میلیون نفر رسیده است.

صرافی کوینکس کجاست

صرافی کوینکس در کشور هنگ‌کنگ توسعه پیدا کرده و مرکز اصلی این صرافی نیز در همین کشور قرار دارد. البته تیم توسعه دهنده و مؤسس این صرافی چینی هستند و بیشتر به دلیل مواردی مانند مالیات‌ها و محدودیت‌های قانونی این صرافی را در هنگ‌کنگ بنا نهاده‌اند. کشورهای شرق آسیا مانند هنگ‌کنگ جولانگاه بسیاری از صرافی های جهان است. بهترین صرافی ها در این کشورها توسعه پیدا کرده و کم‌کم در سایر کشورها نیز شعباتی را دایر کرده‌اند. در این بین کشورهایی مانند هنگ‌کنگ و سنگاپور سهم بیشتری دارند و سپس نوبت به چین، ژاپن و کره جنوبی می‌رسد.

سایت رسمی صرافی کوینکس

در مقاله آموزش سایت کوینکس سعی داریم تا به صورت کامل و جامع به بررسی سایت این صرافی و امکانات آن بپردازیم. از این رو توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال شناخت کامل سایت این صرافی بین‌المللی هستید، حتماً این مقاله را نیز دنبال کنید. سایت رسمی صرافی کوینکس به نشانی www.coinex.com را می‌توانید در اینترنت جستجو کنید. البته نکته بسیار شگفت‌آور درباره سایت این صرافی فیلتر شدن آن از سوی سازمان‌های داخلی است.

تا چندی پیش هیچ مشکلی از بابت ورود به سایت صرافی کوینکس برای کاربران ایرانی وجود نداشت. اما چند ماهی است که سایت این صرافی از سوی برخی سازمان‌ها و نهادهای داخلی فیلتر شده و عملاً کاربران ایرانی برای ورود به سایت و استفاده از خدمات آن نیاز به فیلترشکن دارند. البته دقت نمایید که موضوع استفاده از این فیلتر شدن با موضوع استفاده از آن برای تغییر IP کاملاً متفاوت است. زیرا عملاً هیچ اجباری از سوی صرافی کوینکس برای تغییر IP توسط کاربران ایرانی وجود ندارد و فیلتر شدن سایت این صرافی از داخل ایران این چالش را ایجاد کرده است.

بررسی امکانات و ویژگی های صرافی کوینکس

کم‌کم لازم است تا بررسی صرافی کوینکس را به صورت تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر دنبال کنیم. در این بخش از مقاله سعی داریم تا کوینکس را از نظر تمام شرایط و جوانب مربوط به صرافی ها ارزیابی کرده و همزمان مقایسه‌ای میان آن با سایر صرافی های معتبر نیز داشته باشیم. هدف اصلی ما از این بخش به هیچ وجه خوب یا بد جلوه دادن این صرافی نیست و در نهایت این تصمیم را به عهده خود شما خواهیم گذاشت. هدف اصلی ما در این است که جایگاه و شرایط صرافی کوینکس را برای کاربران ایرانی به صورت کاملاً واقعی و منطبق بر حقیقت روشن کنیم.

کاربران خارجی معمولاً با این چالش‌ها روبرو نیستند و می‌توانند انتخاب خود را در میان همه رده بالاها به سرانجام برسانند. اما با توجه به محدودیت‌هایی که در این باره برای کاربران ایرانی وجود دارد، لازم است تا شرایط کاملاً روشن و شفاف شود. زیرا بسیاری از کاربرانی که در حال حاضر از خدمات صرافی های خارجی استفاده می‌نمایند، هیچ شناختی نسبت به آنها نداشته و تنها به جهت تبلیغات و یا آشنا شدن با آنها از طریق اینترنت، در این شرایط قرار گرفته‌اند. با بررسی جزئیات صرافی کوینکس بهتر درک خواهید کرد که در حال استفاده از خدمات چه صرافی هستید.

  • امنیت

بررسی صرافی کوینکس را با بررسی امنیت این صرافی ادامه می‌دهیم. امنیت صرافی کوینکس از دو جنبه مختلف قابل بررسی است. در وهله اول می‌توانیم‌ به امنیت  شبکه کوینکس بپردازیم و  از جنبه دوم نیز می‌توانیم امنیت حساب کاربری کاربران را در این صرافی مورد ارزیابی قرار دهیم. از نظر امنیت حساب کاربری کاربران و شرایط ایجاد امنیت بیشتر در حساب کاربری در مقاله آموزش ثبت نام در کوینکس به صورت کامل و جامع صحبت خواهیم کرد و نکاتی را با شما در میان می‌گذاریم که با دقت به آنها می‌توانید امنیت فوق‌العاده بهتری را برای خود رقم بزنید. اما از نظر امنیت شبکه، صرافی کوینکس با لایه‌بندی‌های مختلف شرایط ایده‌آلی را به وجود آورده است.

در سال‌های گذشته اخبار بسیار مختلفی از بابت به سرقت رفتن ارزهای دیجیتال در صرافی های متمرکز منتشر یافته است، خوشبختانه صرافی کوینکس در طول تاریخچه خود به هیچ وجه با چنین شرایط روبرو نشده است. امنیت بسیار بالای ایجاد شده از سوی تیم توسعه دهنده باعث شده تا هکرها هیچ شانسی برای به سرقت بردن اطلاعات از صرافی کوینکس را نداشته باشند. تیم پشتیبانی کوینکس به صورت ۲۴ ساعته در حال رصد کردن تمام باگ‌های مربوط به شبکه بوده و از این رو تمام اشکالات در کمترین زمان ممکن شناسایی شده و رفع می‌شوند. داشتن یک تیم پشتیبانی قوی برای برنامه‌نویسی شبکه کوینکس باعث شده تا این صرافی از مشکلات امنیتی کاملاً به دور ماند. هرچند درباره امنیت انواع صرافی ارز دیجیتال نمی‌توان به صورت قطعی صحبت کرد اما با این حال داشتن یک پیشینه خوب و تیم پشتیبانی قوی باعث شده تا صرافی کوینکس از نظر امنیت کاملاً قابل اعتماد باشد.

  • ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده

یکی از جذاب‌ترین مواردی که در بررسی صرافی کوینکس باید به آن بپردازیم، تعداد و خود ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط این صرافی است. برای کسانی که به دنبال خرید ارز دیجیتال های مختلف هستند، این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. برای کسانی که تک ارزی بوده و تنها درصدد خرید بیت کوین یا اتریوم و رمز ارزهای مشهور هستند، در این باره چالشی نخواهد داشت. اما برای افراد تریدر این موضوع بسیار اهمیت دارد. البته دقت کنید که ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط کوینکس هر روز تغییر می‌کند، اما در زمان فعلی این صرافی متمرکز از ۵۰۷ ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌نماید. بیایید این مقدار را با سایر صرافی ها نیز مقایسه کنیم:

  • صرافی CoinW که تنها یک تجربه پایین‌تر از کوینکس در جدول رده بندی قرار دارد، تنها از ۱۷۷ رمز ارز پشتیبانی می‌نماید و صرافی دیجی فینکس که یک رتبه بالاتر را به خود اختصاص داده از ۳۹۶ ارز دیجیتال.
  • رتبه اول و دوم در این رده بندی متعلق به هات بیت با ۱۶۱۱ و io با ۱۴۰۶ رمز ارز است.
  • بایننس از ۳۹۲ ارز دیجیتال و کوکوین نیز از ۶۷۳ رمز ارز پشتیبانی می‌کنند.
  • کوینکس در این رتبه بندی جایگاه ۱۲ را در شرایط فعلی دارا است.

ملاحظه می‌کنید که در این زمینه کوینکس شرایط مناسبی داشته و می‌توان به آن امتیاز خوبی داد. کاربران ایرانی با استفاده از خدمات کوینکس می‌توانند تعداد رمز ارزهای زیادی را معامله کنند. البته حجم معاملات در هر یک از این رمز ارزها با سایرین متفاوت است.

  • محبوبیت و تعداد کاربران

بررسی صرافی کوینکس را با ارزیابی میزان محبوبیت و تعداد کاربران این صرافی ادامه می‌دهیم. تعداد کاربران یک صرافی نیز در موارد مختلفی تاثیر گذار است. البته باید متذکر شویم که ویژگی ها و امکاناتی که در این مقاله برای صرافی کوینکس بررسی می‌کنیم، از هم جدا نیستند. به این معنی که مثلاً محبوبیت و تعداد کاربران می‌تواند روی حجم معاملات تاثیر داشته باشد. یا تعداد ارزهای پشتیبانی شده می‌تواند روی تعداد کاربران تاثیر بگذارد و به همین ترتیب تمام این عوامل می‌توانند روی یکدیگر تاثیر داشته باشند. از این رو بررسی جداگانه این آیتم‌ها را نباید دلیل بر جدا بودن آنها از هم بدانید.

محبوبیت و تعداد کاربران در کوینکس را بر اساس تعداد کاربرانی بیان می‌کنیم که در طول یک هفته از سایت و پلتفرم این مجموعه بازدید می‌نمایند. طبق آخرین به روز رسانی صورت گرفته این مقدار برای کوینکس در حدود ۵۳۴ هزار نفر در هر هفته است. اما بیایید این مقدار را با چند صرافی دیگر هم بررسی کنیم.

  • رتبه اول در این معیار متعلق به همان همیشگی یعنی صرافی بایننس با نزدید به ۲۲ میلیون بازدید در هر هفته است.
  • صرافی eToroX نیز نزدیک به ۱۴ میلیون بازدید در هر هفته را دارد.
  • صرافی کوکوین در این باره ۲.۵ میلیون بازدید دارد.
  • صرافی معروف جمینی در حدود ۴۴۰ هزار بازدید در هر هفته

ملاحظه می‌کنید که کوینکس در این رده بندی شرایط ایده‌آلی ندارد و یک صرافی متوسط است.

  • حجم معاملات صرافی کوینکس

حتماً می‌دانید که یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به صرافی های ارز دیجیتال حجم معاملات آنها است. رشد در حجم معاملات روزانه باعث می‌شود تا صرافی مورد نظر نیز با رشد روبرو باشد. بالا بودن حجم معاملات نیز مزیت های بسیار زیادی برای کاربران یک صرافی به دنبال دارد که از این مزیت ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هر چقدر حجم معاملات یک صرافی بیشتر باشد، سرعت انجام تراکنش ها در آن بیشتر خواهد بود.
  • هر چقدر حجم معاملات در یک صرافی بیشتر باشد، نقد شوندگی صرافی بیشتر خواهد بود.

همین دو مزیت و دو ویژگی تاثیر بسیار زیادی روی روند معاملات کاربران دارد. اگر در یک صرافی بعد از خرید یک ارز دیجیتال ناشناخته نمی‌توانید آن را بفروشید، به دلیل همین موضوع کم بودن حجم معاملات در آن است. حجم معاملات هم‌چنین تاثیر بسیار زیادی در رتبه بندی صرافی های ارز دیجیتال نیز دارد که به صورت مفصل در معرفی بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال به بررسی آن پرداختیم. اما حجم معاملات صرافی کوینکس چقدر است؟

در روزی که در حال نگارش این مقاله هستیم، حجم معاملات صرافی کوینکس در هر ۲۴ ساعت تقریباً ۶۴ میلیون دلار است. اما برای اینکه این مقدار حجم معامله را بهتر درک کنید، لازم است تا آن را با چند صرافی دیگر نیز مقایسه کنیم.

  • حجم معاملات صرافی بایننس به عنوان بهترین صرافی متمرکز جهان بیش از ۱۵ میلیارد دلار است.
  • صرافی کوین بیس در رده دوم قرار داشته و حجم معاملات ۲.۲ میلیارد دلاری را در هر ۲۴ ساعت رقم می‌زند.
  • صرافی کوکوین ۲ میلیارد دلار
  • صرافی جمینی ۹۹ میلیون دلار
  • صرافی بای بیت ۵۵۰ میلیون دلار
  • صرافی eToroX 15 میلیون دلار
  • صرافی غیرمتمرکز یونی سوآپ ۱.۵ میلیارد دلار
  • صرافی غیرمتمرکز سوشی سوآپ با قرار گرفتن در رتبه ۱۶ بهترین صرافی های غیرمتمرکز حدود ۷۵ میلیون دلار

با این تفاسیر ملاحظه می‌کنید که حجم معاملات کوینکس چندان قابل توجه نیست و در این آیتم نمی‌توانیم امتیاز خیلی بالایی به این صرافی بدهیم. البته کوینکس در این باره رو به رشد است.

اما برای کاربران حرفه‌ای‌تر بسیار مهم است بدانند که حجم معاملات صرافی کوینکس در جفت ارزهای مختلف چقدر است. در واقع این موضوع جزئی‌تر و دقیق‌تر مورد بالا است و تصمیم‌گیری بهتری را برای تریدر ارز دیجیتال ایجاد می‌کند. زیرا ممکن است حجم معاملات یک صرافی خیلی بالا باشد اما رمز ارز مورد نظر تریدر در آن صرافی شرایط خیلی خوب نباشد و برعکس. به همین دلیل لازم است تا حجم معاملات صرافی کوینکس را کمی دقیق‌تر بررسی کنیم.

بیشترین حجم معاملات در این صرافی در معاملات جفت ارز بیت کوین / تتر رخ می‌دهد. نزدیک به ۲۲ میلیون دلار و حدود ۳۴ درصد از کل معاملات در این صرافی. این مقدار برای صرافی بایننس ۲ میلیارد دلار و برای صرافی کوکوین ۴۸۶ میلیون دلار.

اتریوم / تتر با ۱۴ درصد، شیبا اینو / تتر با ۴.۵ درصد و فانتوم / تتر با ۲.۸۵ درصد در رتبه های بعدی تعیین حجم معاملات در صرافی کوینکس قرار دارند.

  • توکن بومی

بررسی صرافی کوینکس را با ارزیابی توکن بومی این صرافی در بازار ادامه می‌دهیم. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید، لازم است تا توضیح مختصری درباره توکن ها و ارزهای دیجیتال صرافی ها بیان کنیم. صرافی های ارز دیجیتال برای اهداف مختلفی اقدام به ارائه و معرفی توکن های بومی برای خود می‌نمایند که از این اهداف می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اولین و بزرگ‌ترین هدف از معرفی توکن های بومی در صرافی ها کسب درآمد بیشتر است. وقتی قرار بر خرید ارز دیجیتال از سوی کاربران است، چرا توکن بومی خود صرافی را نخرید. بنابراین باید این موضوع را به عنوان یک روش کسب درآمد تلقی کنید.
  • صرافی ها برای برگزاری تبلیغات و طرح‌های تشویقی برای کاربران نیز از توکن های بومی استفاده می‌کنند.
  • برای کاهش کارمزدها و تشویق کاربران معرفی کردن توکن بومی این موضوع اهمیت پیدا می‌کنید.

همه این موارد نشان می‌دهد که داشتن یک توکن بومی در یک صرافی اهمیت بسیار زیادی از نظر سرمایه گذاری و کسب درآمد بیشتر برای خود تیم توسعه دهنده صرافی دارد. اما سوال اینجاست که رمز ارز و توکن بومی معرفی شده چقدر خوب است و ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب را دارد یا خیر؟

توکن بومی صرافی کوینکس با نماد CET در بازار معرفی شده و در حال حاضر جایگاه ۵۴۶ را به خود اختصاص داده است. این توکن در بلاک چین اتریوم تعریف شده و ارزش بازار فعلی آن ۴۴ میلیون دلار است. نزدیک به ۳.۸ میلیارد توکن برای آن تعریف شده که در حال حاضر ۷۰۸ میلیون توکن آن در گردش هستند. حجم معاملات ۲۴ ساعته آن حدود ۵۶۷ هزار دلار و بالاترین قیمتی که در تاریخ خود از سال ۲۰۱۸ تاکنون مشاهده کرده ۰.۱۵ دلار می‌باشد. این رمز ارز در تاریخچه خود حجم معاملات نزدیک به ۱۱ میلیون دلاری را نیز تجربه کرده است.

کوینکس از این توکن برای ارائه خدمات بهتر به کاربران استفاده می‌نماید. برای مثال در صورت هولد کردن و سهام گذاری آن می‌توانید در بخش‌های مختلف این صرافی سرمایه گذاری کنید و سود کسب کنید. هم‌چنین امکان دریافت تخفیف در کارمزدها را نیز خواهید داشت.

  • مقدار معاملات بدون نیاز به احراز هویت

بررسی صرافی کوینکس با بررسی مقدار مبلغ قابل سرمایه‌گذاری بدون نیاز به احراز هویت در این صرافی ادامه می‌دهیم. اگر با یکی از صرافی های داخلی ارز دیجیتال کار کرده باشید احتمالاً با محدودیت حجم معاملات و تراکنش ها بدون احراز هویت تا حدی آشنا هستید. در واقع صرافی های ارز دیجیتال برای اینکه کاربران را نسبت به احراز هویت تشویق نمایند و همچنین مانع از بروز چالش‌ها و مشکلاتی مانند حمله هکرها گردند، امکان استفاده از خدمات خود بدون نیاز به احراز هویت را محدود می‌نمایند. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید، لازم دانستیم تا دلیل استفاده از احراز هویت در انواع صرافی ارز دیجیتال متمرکز را با شما در میان بگذاریم.

در اولین سال‌هایی که صرافی های متمرکز وارد بازار ارز دیجیتال شده، خدمات خود را به کاربران ارائه می‌دادند،  هیچ خبری از احراز هویت نبود. اما این موضوع باعث شد تا برخی از افراد سودجو از حساب کاربری خود سوءاستفاده کرده و تهدیداتی را برای صرافی و ارز دیجیتال های نگهداری شده در آن ایجاد نمایند. از آن زمان به بعد و وقتی شاهد از بین رفتن حجم قابل توجهی از رمز ارزها در حساب صرافی ها بودیم، قانون جدیدی برای صرافی های متمرکز دایر شد که در حال حاضر می‌توانید این قانون را با مخفف KYC در سایت این صرافی ها مشاهده کنید. طبق این قانون هر صرافی متمرکز حجم مشخص و محدودی را برای استفاده از خدمات خود بدون نیاز به احراز هویت در دسترس کاربران قرار می‌دهند. در واقع احراز هویت صرافی ها به نوعی یک روش برای بالا بردن امنیت شبکه بوده تا مانع از فعالیت هکرها در آنها شود.

هر چند احراز هویت به نوعی یک عیب برای کاربران ایرانی محسوب می‌شود اما با این حال، این مهم می‌تواند یک مزیت برای بالا بردن امنیت صرافی و شرایط استفاده از آن برای کاربران باشد. در حال حاضر صرافی کوینکس حداکثر میزان برداشت ارز از حساب کاربری خود را بدون نیاز به احراز هویت ۱۰ هزار دلار اعلام کرده است. به این معنا که شما در صورت عدم احراز هویت، می‌توانید حداکثر ۱۰ هزار دلار از حساب کاربری خود برداشت کنید. در صورت احراز هویت این عدد تا ۱ میلیون دلار نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

  • بازار اسپات صرافی کوینکس

بررسی صرافی کوینکس را با بازار اسپات در این صرافی ادامه می‌دهیم. بازار اسپات یا همان معاملات مستقیم اشاره به خرید و فروش ارز های دیجیتال در روند معمولی داشته و معمول‌ترین روش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال محسوب می‌شود. خیلی از تریدرها از این روش برای انجام معاملات خود استفاده می‌نمایند، به همین دلیل اهمیت زیادی دارد. شاید جالب باشد بدانید که برخی از صرافی ها به جای اینکه از بازار اسپات کار خود را آغاز نمایند، از بازار فیوچرز ارائه خدمات خود را آغاز کرده و سپس بازار اسپات را نیز به خدمات خود اضافه کردند که البته کوینکس این گونه نیست.

بازار اسپات به معنی معاملات مستقیم است. در این صرافی شما می‌توانید بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال مختلف را در نمودارهای مختلف معامله کرده و برای خرید و فروش آنها اقدام کنید. یکی از مزیت های اصلی بازار اسپات برای کاربران ایرانی در امکان خرید و فروش بهترین و جدیدترین ارزهای دیجیتال با سرعت بسیار بالا است.

  • بازار فیوچرز و مارجین صرافی کوینکس

بازار مارجین و بازار فیوچرز کوینکس از دیگر مواردی هستند که در بررسی صرافی کوینکس باید به معرفی آنها نیز بپردازیم. در مقاله فیوچرز ارز دیجیتال چیست و چه خطراتی دارد به صورت کامل و جامعه شرایط استفاده از این روش سرمایه گذاری ارز دیجیتال را با هم بررسی کردیم. واقعیت این است که با وجود این که بازار مارجین و بازار فیوچرز خطرات بسیار زیادی دارند اما با این حال مورد توجه اکثریت کاربران قرار گرفته و خیلی از افراد ترجیح می‌دهند تا با پتانسیل این بازارها به سودهای بسیار کلان در معاملات خود برسند. از این رو یکی از ویژگی های اصلی و جذاب صرافی های متمرکز امکان حضور در این دو بازار برای کاربران تعریف شده است.

کاربران می‌توانند  در صرافی کوینکس از این خدمات نیز بهره‌مند شده و بخشی از سرمایه‌های خود را در بازار مارجین و یا بازار فیوچرز قرار دهند. در بازار مارجین کوینکس شما می‌توانید بر اساس میزان دارایی خود در حساب کاربری صرافی، مقدار مشخصی وام دریافت کرده و با استفاده از این وام با نسبت ۳ تا ۱۰ برابر در بازار معامله کنید. صرافی کوینکس برای معاملات مارجین بیت کوین ضریب ده برابری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، و برای سایر رمزها نیز امکان دریافت ضریب ۳ تا ۴ برابری وجود دارد.

همچنین کاربران ایرانی می‌توانند از بازار فیوچرز کوینکس نیز برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال استفاده نمایند. در این بازار شما می‌توانید تا ۱۰۰ برابر دارایی خود را در بازار برای معامله قرار دهید و به نسبت سود چند برابری به دست آورید. بازار مارجین و بازار فیوچرز کوینکس از این نظر حجم معاملات مناسبی داشته و شرایط خوبی را برای کاربران فراهم می‌آورد.

  • کارمزد معاملات در صرافی کوینکس

بررسی صرافی کوینکس را با ارزیابی کارمزد معاملاتی در این صرافی ادامه می‌دهیم. کارمزد معاملات نیز یکی از مهم‌ترین فاکتورها در تعیین یک صرافی خوب است. دقت کنید که وقتی در حال معامله در صرافی های متمرکز هستید، کارمزد معاملاتی اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌نماید. زیرا معمولاً کارمزد در این صرافی ها به صورت درصدی از حجم معامله است و اگر حجم معاملات شما افزایش یابد، ناگهان مشاهده می‌کنید که رقم بسیار سنگینی را به عنوان کارمزد پرداخت کرده‌اید. این رقم احتمالاً در حجم‌های کم خیلی چشم‌گیر نیست و به همین دلیل ممکن است در ذهن شما خیلی جایی نداشته باشد.

برای بررسی دقیق کارمزد معاملاتی ابتدا باید یک تعریف از این هزینه در معاملات ارز دیجیتال داشته باشیم. دقت کنید که کارمزدها در صرافی های متمرکز که کوینکس نیز یکی از آنها محسوب می‌شود، به موارد مختلفی تقسیم می‌گردد. دو قسم اصلی کارمزدها در این دسته از صرافی ها به شرح زیر است:

  • کارمزد معاملاتی
  • کارمزد برداشت

کارمزد اول در زمان انجام معاملات در بازار اسپات یا فیوچرز به عنوان هزینه به دارایی شما اعمال شده و از آن کسر می‌شود. این کارمزد را می‌توانید در زمان انجام معاملات خود مشاهده کنید. این کارمزد در صرافی کوینکس به صورت درصدی است. به این معنی که درصدی از کل حجم معامله به عنوان کارمزد از حساب شما کسر می‌شود.

کارمزد برداشت نیز زمانی به حساب شما تعلق می‌گیرد که درصدد برداشت پول فیات یا رمز ارز از حساب کاربری خود در این صرافی باشید. این هزینه که به کارمزد شبکه نیز معروف است، ربطی به صرافی کوینکس نداشته و شبکه ارز دیجیتال مربوطه آن را کسر می‌نماید. این هزینه را در سایر انواع کیف پول ارز دیجیتال اعم از کیف پول نرم افزاری یا کیف پول سخت افزاری نیز در زمان برداشت ملاحظه می‌نمایید.

کارمزد برداشت از صرافی کوینکس

کارمزد برداشت همان‌طور که بیان کردیم به شبکه ارز دیجیتال مورد نظر شما تعلق گرفته و ربطی به صرافی ندارد. این کارمزد برای ارزهای دیجیتال مختلف، متفاوت نیز خواهد بود. به عنوان مثال در هنگام برداشت از صرافی کوینکس:

  • کارمزد برداشت ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین کش، بانانو، HIVE، وکس و چند مورد دیگر رایگان است و نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای بابت آن نخواهید داشت.
  • کارمزد برداشت دیجی بایت ۰.۰۰۰۰۱ دلار یا ۰.۰۰۱ دیجی بایت است.
  • کارمزد برداشت استلار در این صرافی ۰.۰۰۱ دلار یا ۰.۰۱ استلار می‌باشد.
  • برای برداشت ریپل باید ۰.۰۰۸ یا ۱ ریپل کارمزد بپردازید.

به همین صورت برای هر ارز دیجیتالی از قبل کارمزد مشخصی در نظر گرفته شده است که در زمان برداشت از حساب کاربری باید پرداخت شود. در صورتی که نیاز به بررسی کارمزد رمز ارز مورد نظر خود هستید می‌توانید به آدرس اینترنتی در این لینک رفته و این مقدار را برای سایر رمز ارزها نیز مشاهده کنید.

کارمزد معاملاتی در صرافی کوینکس

کارمزد معاملات در صرافی کوینکس بر اساس فاکتورهای متفاوتی تعیین می‌شود. برای تعیین کارمزد معاملات عوامل زیر تاثیر خواهند داشت:

  • در درجه اول حجم معاملات روزانه شما که راس ساعت ۰:۰۰ به وقت UTC تعیین می‌شود، در این امر تاثیر خواهد داشت.
  • هم‌چنین نوع بازار اعم از اسپات بودن یا فیوچرز در این امر تاثیر دارد.
  • عامل بعدی نوع بازار تبدیل رمز ارزها است. میکر بودن یا تیکر بودن کارمزد متفاوتی دارد. (برای درک معنی میکر و تیکر می‌توانید از مقاله اصطلاحات ارز دیجیتال کمک بگیرید.)
  • هم‌چنین مقدار توکن بومی کوینکس یعنی CET هولد شده در حساب کاربری نیز در تعیین این کارمزد تاثیر مستقیم خواهد داشت.

جدول زیر مقدار کارمزدها در صرافی کوینکس را بر اساس عوامل گفته شده در بالا نشان می‌دهد.

VIP Level CET Holding Spot Fees Spot Fees
(CET Deduction)
Perpetual Fees
VIP0 ≥ ۰ CET ۰.۲۰۰۰% ۰.۱۴۰۰% Maker 0.0300%
Taker 0.0500%
VIP1 ≥ ۱,۰۰۰ CET ۰.۱۸۰۰% ۰.۱۲۶۰% Maker 0.0280%
Taker 0.0480%
VIP2 ≥ ۱۰,۰۰۰ CET ۰.۱۶۰۰% ۰.۱۱۲۰% Maker 0.0260%
Taker 0.0460%
VIP3 ≥ ۱۰۰,۰۰۰ CET ۰.۱۴۰۰% ۰.۰۹۸۰% Maker 0.0240%
Taker 0.0440%
VIP4 ≥ ۵۰۰,۰۰۰ CET ۰.۱۲۰۰% ۰.۰۸۴۰% Maker 0.0220%
Taker 0.0420%
VIP5 ≥ ۱,۰۰۰,۰۰۰ CET ۰.۱۰۰۰% ۰.۰۷۰۰% Maker 0.0200%
Taker 0.0400%

همچین کاربران می‌توانند برای مشاهده دقیق کارمزد معاملاتی در صرافی کوینکس از سایت رسمی Coinex کمک بگیرند.

  • شبکه های اجتماعی صرافی کوینکس

بررسی صرافی کوینکس را با ارزیابی شبکه های اجتماعی این صرافی ادامه می‌دهیم. دقت کنید که این بررسی به نوعی بیان‌گر میزان محبوبیت و البته میزان شناخته بودن این صرافی در جهان دارد. البته باید متذکر شویم که صرف کم بودن یا زیاد بودن تعداد فالوورها نباید ملاک این بررسی باشد. زیرا بسیاری از صرافی ها با خرید فالوورهای فیک در حال حاضر تعداد کاربران بسیار زیادی دارند. از این رو این مهم را تنها در گوشه ذهن خود بسپارید.

  • صفحه اینستاگرام رسمی صرافی کوینکس در حال حاضر ۷۷۳۶ فالوور دارد.
  • شبکه ردیت (Reddit) این صرافی در حال حاضر ۳۰۰۰ نفر فالوور دارد.
  • در شبکه مدیوم (Medium) این صرافی ۲.۱ هزار فالوور دارد.
  • حدود ۵۰۰۰۰ نفر در گروه تلگرامی این صرافی عضویت دارند.
  • کوینکس در توییتر نیز ۴۱۱۷ نفر دنبال کننده دارد.
  • جفت ارزهای صرافی کوینکس

بررسی صرافی کوینکس را با بررسی جفت ارزهای پشتیبانی شده در آن ادامه می‌دهیم. جفت ارزهای پشتیبانی شده در یک صرافی در واقع تعداد نمودارهای معاملاتی در آن را نشان می‌دهند. برای مثال بیت کوین / تتر یک جفت ارز رایج است که در تمام صرافی ها معمولاً تعریف می‌شود. به همین ترتیب جفت ارزهای دیگر را نیز می‌توان برای یک صرافی تعریف نمود. مسلماً وجود تعداد بیشتر جفت ارز در روند معاملات کاربران تاثیر بسیار زیادی دارد. برای مثال اگر صرافی شما از جفت ارز بیت کوین / اتریوم پشتیبانی نماید، برای تبدیل بیت کوین به اتریوم نیازی نیست که ابتدا آن را به تتر و سپس به اتریوم تبدیل کنید.

این موضوع در تعداد بسیار زیاد جفت ارزها و رمز ارزها اهمیت بیشتری پیدا می‌نماید. کاربران حرفه‌ای و تریدرهای با سابقه بازار اهمیت زیادی برای این موضوع قائل هستند. در حال حاضر تعداد ۹۹۷ جفت ارز در پلتفرم کوینکس برای کاربران این صرافی تعریف شده است. بیایید این مشخصه را نیز با سایر صرافی ها مقایسه کنیم:

  • صرافی بایننس از ۱۶۷۹ جفت ارز مختلف پشتیبانی می‌نماید.
  • این مقدار برای کوکوین ۱۲۴۴ جفت ارز است.
  • رتبه قبل از کوینکس از ۵۱۴ جفت ارز و بعد از آن نیز از ۱۷۶ جفت ارز پشتیبانی می‌نماید.
  • رتبه اول و دوم در این رده بندی نیز متعلق به صرافی io و هات بیت با ۲۳۸۲ و ۲۱۰۴ جفت ارز است.

مقایسه کوینکس با رتبه بالاهای بازار آن را در این باره یک صرافی متوسط جلوه می‌نماید. اما اگر صرافی کوینکس را با هم رده‌های خود مقایسه کنیم، ملاحظه کارکرد بسیار عالی این صرافی در این باره خواهید شد.

  • نقد شوندگی صرافی کوینکس

بررسی نقد شوندگی در صرافی ها کار پیچیده‌ای است. البته شایان ذکر است که خیلی از کاربران نقد شوندگی را با معیارهایی مانند حجم معاملات اشتباه می‌گیرند، اما واقعیت این است که این مقوله‌ها از هم جدا می‌باشند. البته تأثیرگذاری آنها روی هم را نمی‌توان انکار کرد. به صورت کلی نقد شوندگی تابعی از سه عامل مختلف در یک صرافی است:

  • تعداد کاربران و میزان محبوبیت
  • حجم معاملات در بازار
  • لیکوئیدیتی یا سرمایه گذاران اصلی صرافی

دقت کنید که صرافی های متمرکز از دو روش برای ارائه خدمات خود استفاده می‌نمایند. در یکی از این روش ها نیاز است تا سرمایه گذاران رمز ارزهای خود را برای معاملات در استخر صرافی سهام گذاری کنند. این مقوله را با عنوان لیکوئیدیتی صرافی معرفی می‌کنیم. درباره حجم معاملات و تعداد کاربران کوینکس نکات لازم را ارائه کردیم، اما در این بخش برای درک نقد شوندگی این صرافی متوسط لیکوئیدیتی آن را برای رمز ارزهای مختلف ارزیابی کنیم. این مقدار برای کوینکس در حدود ۵۴۱ است. اما ببینیم سایر صرافی ها در این باره چه وضعیتی دارند.

  • بایننس ۸۴۱ و کوکوین ۵۹۱
  • صرافی جمینی ۶۶۴

در این رده بندی نمره متوسطی را می‌توان به صرافی کوینکس داد. البته شایان ذکر است که کوکوین نیز در این باره چندان وضعیت ایده‌آلی ندارد.

  • پول فیات پشتیبانی شده

یکی از نکات بسیار مهمی که در بررسی صرافی کوینکس باید به آن بپردازیم، پول فیات پشتیبانی شده توسط این صرافی است. در حال حاضر که در حال نگارش این مقاله هستیم، صرافی کوینکس هیچ اقدامی برای این منظور نکرده و از پول فیات پشتیبانی نمی‌کند. از این رو کاربران نمی‌توانند برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به صورت مستقیم از این صرافی اقدام نمایند. هر چند این موضوع یک نقطه شعف بزرگ برای کوینکس محسوب می‌شود، اما اهمیت چندانی برای کاربران ایرانی ندارد. زیرا عملاً کاربران ایرانی امکان استفاده از این شرایط و خدمات را در این صرافی و سایر صرافی های خارجی ندارند.

  • بازار NFT ها در کوینکس

خرید و فروش NFT ها نیز یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری ارز دیجیتال محسوب می‌شود. صرافی های زیادی در حال حاضر در حالا ارائه خدمات در این باره به کاربران خود هستند. در آینده احتمال دارد تا این خدمات نیز به خدمات صرافی کوینکس اضافه شود. اما با این حال تا این لحظه چنین خدماتی را در آن نمی‌بینیم. برای خرید و فروش NFT ها شما می‌توانید در پلتفرم ارز دیجیتال سندباکس یا ارز دیجیتال مانا عضو شوید. برای آموزش خرید زمین در سندباکس یا مانا نیز می‌توانید از مقالات مربوطه استفاده کنید. خرید NFT ها در این پلتفرم ها بسیار ساده است و امکانات بیشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. به صورت کلی خرید زمین در متاورس این روزها یکی از بهترین و جذاب‌ترین روش های سرمایه گذاری برای کاربران محسوب می‌شود.

صرافی کوینکس برای ایرانیان

بررسی صرافی کوینکس را با ارزیابی شرایط آن برای کاربران ایرانی ادامه می‌دهیم. استفاده از خدمات صرافی کوینکس شرایط خاص خود را دارد. از این گذشته نحوه رفتار صرافی ها با کاربران ایرانی به صورت کلی متفاوت با کاربران سایر کشورها است. به همین دلیل در بخشی از مقالات بررسی صرافی ها به ارزیابی رفتار آنها با کاربران ایرانی می‌پردازیم تا تمام ابهامات در این باره را برطرف کرده باشیم. دقت کنید که این بخش می‌تواند مهم‌ترین بخش از ارزیابی ما باشد. زیرا عملاً عدم دقت به آن سرمایه های شما را در خطرات زیادی قرار خواهد داد.

اگر مشکلی از بابت کار با صرافی های خارجی وجود نداشت، احتمالاً حتی نیاز به معرفی صرافی کوینکس هم نداشتیم و این صرافی اصلاً در لیست کاربران ایرانی قرار نمی‌گرفت. اما شرایط موجود باعث شده تا در حال حاضر کوینکس تبدیل به یکی از اولویت‌های اصلی در انتخاب کاربران شود. در ادامه با بررسی رفتار کوینکس با کاربران ایرانی بیشتر از قبل می‌توانید نحوه عملکرد این صرافی را درک کنید.

صرافی کوینکس تحریم

مهم‌ترین بخش از بررسی صرافی کوینکس مربوط به ارزیابی شرایط تحریم کاربران ایرانی توسط این صرافی است. در ادامه جزئیات مربوط به تحریم ها در صرافی کوینکس را بیشتر و دقیق‌تر بررسی خواهیم کرد. اما لازم است تا ابتدا یک نکته بسیار مهم را در این باره تشریح کنیم.

برای بررسی این موضوع سراغ سایت رسمی صرافی کوینکس رفتیم. همان‌طور که می‌دانید صرافی های متمرکز ارز دیجیتال که اعتبار بالایی در این بازار دارند، معمولاً قوانین مربوط به تحریم کاربران کشورهای مختلف را در بخشی از سایت خود قرار می‌دهند. از این رو برای بررسی این موضوع به صورت مستقیم دنبال این بخش از سایت کوینکس رفتیم. در سایت رسمی این صرافی هیچ اشاره‌ای به تحریم کاربران ایرانی نشده است. البته که این موضوع همیشگی نیست و ممکن است در آینده شرایط عوض شود. اما با این حال در حال حاضر هیچ خبری از تحریم کاربران ایرانی توسط صرافی کوینکس نیست و چیزی در سایت این صرافی دیده نمی‌شود.

مزیت های صرافی کوینکس برای ایرانی ها

بررسی صرافی کوینکس را با بیان مزیت های این صرافی ادامه می‌دهیم. البته دقت کنید که در بررسی مزیت های صرافی کوینکس سعی کرده‌ایم تا بیشتر به زوایای بپردازیم که می‌تواند برای کاربران ایرانی نیز به آنها به عنوان یک مزیت نگاه کرد. زیرا بسیاری از مزیت های تعریف شده برای برخی از صرافی ها عملاً در دسترس کاربران ایرانی قرار ندارد. برای مثال امکان معاملات مستقیم رمز ارزها با دلار یا سایر پول های فیات برای کاربران ایرانی به عنوان یک مزیت محسوب نمی‌شود. زیرا عملاً کاربران ایرانی امکان انتقال پول فیات به حساب کاربری خود در صرافی خارجی را ندارند و یا در صورت امکان نیز با شرایط بسیار سخت و با کارمزدهای بالا این مورد انجام می‌پذیرد.

در آینده شاید با تلفیق مواردی مانند پرفکت مانی و یا وب مانی به صرافی های ارز دیجیتال شاید شاهد شرایط بهتری از این نظر برای کاربران ایرانی باشیم. با توجه به اینکه کاربران ایرانی در حال حاضر از داشتن ویزا کارت و مستر کارت عاجز هستند، عملاً امکان استفاده از این مزیت صرافی ها برای آنها وجود ندارد. اما با این حال در حال حاضر مزیت های مهم و بارز صرافی کوینکس را در ادامه خواهید شناخت.

  • استفاده از بازار مارجین و فیوچرز برای کاربران ایرانی

به عنوان اولین مزیت باید به امکان استفاده از بازار مارجین و فیوچرز در این صرافی برای کاربران ایرانی اشاره کنیم. با توجه به اینکه امکان استفاده از امکاناتی مانند بازار مارجین و فیوچرز برای کاربران ایرانی به صورت قانونی در بسیاری از صرافی ها با دشواری‌های زیادی همراه است، از این رو در اختیار داشتن یک صرافی بین‌المللی با این شرایط می‌تواند یک فرصت بزرگ سرمایه گذاری را در اختیار آنها قرار دهد.

  • انجام معاملات بدون نیاز به احراز هویت

امکان استفاده از خدمات صرافی کوینکس بدون نیاز به احراز هویت را نیز دارید. این صرافی شرایطی را فراهم آورده تا کاربران بتوانند بدون نیاز به احراز هویت تا مبلغ قابل قبولی را در این صرافی برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال استفاده کنند. این خدمات را با توجه به قیمت بالای دلار در بازار داخل می‌توان یک فرصت بسیار مناسب برای کاربران ایرانی دانست. پیش بینی قیمت دلار نشان از همچنان صعودی بودن آن در بازار داخل نیز دارد.

  • امکان احراز هویت قانونی برای کاربران ایرانی

کاربران ایرانی می‌توانند بدون هیچ ممانعت قانونی و به صورت رسمی در صرافی کوینکس برای احراز هویت اقدام کرده و حتی از مزیت های احراز هویت قانونی در این صرافی مانند کاهش کارمزدها نیز استفاده نمایند. این صرافی حتی به برخی از مجموعه‌های داخل ایران درصدهایی را به عنوان سود برای معرفی کاربران جدید از حجم معاملات آنها اعلام می‌دارد.

  • استفاده از اپلیکیشن کوینکس

داشتن اپلیکیشن مناسب و متناسب با نیاز کاربران یکی دیگر از مزیت های اصلی در صرافی های متمرکز است. کوینکس نیز در این باره خوب عمل کرده و کاربران ایرانی می‌توانند از اپلیکیشن این صرافی در موبایل خود نیز استفاده نمایند. امکان مدیریت حساب کاربری و انجام تمام معاملات ممکن از طریق اپلیکیشن این صرافی نیز برای کاربران ایرانی وجود دارد.

  • کیف پول امن ViaWallet

دسترسی به کیف پول ایمن نیز یکی از مزیت هایی است که در صرافی کوینکس وجود دارد. این مهم باعث شده تا کاربران بدون هیچ نگرانی بتوانند رمز ارزهای خود را در این صرافی نگهداری نمایند. از این گذشته شما می‌توانید تمام فرآیندهای مربوط به نقل و انتقال ارزهای دیجیتال را خیلی ساده در این کیف پول دنبال کنید. مزیتی که باعث شده تا امکان استفاده از خدمات صرافی کوینکس برای کاربران تازه کار نیز به راحتی در دسترس باشد.

  • دسترسی مستقیم به بزرگ‌ترین استخر استخراج جهان

مؤسس صرافی کوینکس قبل از تاسیس این صرافی در رزومه خود ایجاد استخر استخراج ViaBTC را دارد. این استخر استخراج امکان استخراج بسیاری از رمز ارزها را با تعداد کاربران بسیار زیاد و حجم تراکنش های بالا در دسترس قرار می‌دهد. کاربران صرافی کوینکس می‌توانند از این فرصت استفاده کرده  و به صورت مستقیم برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال از این مهم استفاده نمایند. البته برای این منظور باید به صورت کامل بدانید که استخراج ارز دیجیتال چیست و چه فرایند برای رسیدن به سود در آن لازم است.

  • دریافت API های مختلف از کوینکس

در سایت صرافی کوینکس این امکان برای کاربران در نظر گرفته شده تا بتوانند در صورت نیاز از API های این سایت برای پیش برد اهداف مختلف خود استفاده نمایند. امکان تنظیم ربات های معامله گر بر روی سیستم معاملات کوینکس، امکان استفاده از قیمت ها و سایر اخبار و اطلاعات سایت در سایت های شخصی و مواردی از این دست از جمله موارد استفاده از این API ها است.

  • Coinex Dex

Coinex DEX صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال است که امکان مبادلات رمز ارز ها را به صورت کاملاً غیرمتمرکز در دسترس قرار می‌دهد. کاربران کوینکس می‌توانند از این خدمات نیز استفاده نمایند. هر چند این مزیت چندان تعریفی نیست اما با این حال شناخت دقیق توسعه دهنده این صرافی از شرایط بازار ارز دیجیتال چنین امکاناتی را نیز در آن در دسترس قرار داده است.

  • معامله در یک صرافی بین‌المللی و معتبر

یکی دیگر از مزیت هایی که در بررسی صرافی کوینکس باید به آن بپردازیم، امکان انجام معاملات و خرید ارز دیجیتال در یک صرافی معتبر و بین‌المللی است. چه بخواهیم و چه نخواهیم چنین امکانی در بازار ارز دیجیتال به این راحتی ها در دسترس کاربران ایرانی قرار ندارد. از این رو فراهم شدن این امکان از طرف صرافی کوینکس را باید به عنوان یک مزیت بزرگ برای کاربران ایرانی معرفی کنیم.

  • پشتیبانی از زبان فارسی

همچنین لازم است تا در بررسی صرافی کوینکس به مزیت بزرگ دیگر این صرافی برای کاربران ایرانی یعنی پشتیبانی از زبان فارسی اشاره کنیم. فکر می‌کنید که چه تعداد از صرافی های خارجی ارز دیجیتال این مزیت را با خود دارا هستند؟ پشتیبانی از زبان فارسی خود مزیت های دیگری را نیز برای کاربران ایرانی به دنبال دارد. مزیت هایی مانند امکان استفاده ساده تر و بی دردسرتر و هم‌چنین کاهش خطاها و خطرات ارز دیجیتال ناشی از بروز اشتباهات در حین معاملات را می‌توان از اصلی ترین مزیت های پشتیبانی از زبان فارسی در این صرافی یاد کرد. شما می‌توانید در اپلیکیشن و سایت این صرافی زبان را بر روی گزینه فارسی تنظیم کنید تا همه چیز برای شما کاملاً قابل درک باشد. حتی بدون کوچک ترین دانش انگلیسی نیز می‌توانید از این مزیت به نفع خود استفاده کنید.

  • خرید و فروش ارز دیجیتال با سرعت بسیار بالا

صرافی کوینکس امکان خرید و فروش رمز ارزها با سرعت بسیار بالا را برای کاربران ایرانی فراهم کرده است. در حال حاضر صرافی های داخلی در این باره با چالش های بسیار زیادی روبرو هستند. کم بودن تعداد کاربران و سلیقه آنها در امر خرید و فروش در بسیاری از صرافی های داخلی باعث شده تا در بسیاری از مواقع امکان خرید ارز دیجیتال برای کاربران فراهم نباشد. مخصوصا در زمان هایی که اخبار اقتصادی و یا سیاسی خاصی در جهان وجود دارد، خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی های داخلی با چالش های زیادی همراه می شود. صرافی کوینکس مزیت بزرگی است تا در این مواقع کاربران بتوانند چالش های این چنینی را برای خود برطرف نمایند.

دقت کنید که ممکن است شرایط خرید و فروش رمز ارزهای معروف مانند بیت کوین و تتر برای کاربران در صرافی های داخلی به خوبی فراهم باشد، اما در مجموع اگر رمز ارزهای کمتر شناخته شده را بررسی کنیم، متوجه چالش های مربوط خواهید شد. برای اینکه سرعت معاملات در همه رمز ارزها بالا باشد، نیاز است تا تعداد کاربران بیشتری در یک صرافی فعالیت نمایند. کوینکس نسبت به تمام صرافی های داخلی در این باره شرایط بهتری دارد. از این رو باید این موضوع را به عنوان یک مزیت بزرگ برای کاربران ایرانی در نظر بگیریم.

  • قیمت کاملاً مناسب و بر اساس عرضه و تقاضا

اگر عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال را بدانید و این عوامل را کنار هم بگذارید، متوجه خواهید شد که ممکن است قیمت یک ارز دیجیتال در صرافی های مختلف با هم متفاوت باشد. زیرا اصلی ترین عامل افزایش یا کاهش قیمت یک ارز دیجیتال، میزان عرضه و تقاضا است. هر چقدر شدت عرضه یا تقاضا در یک صرافی بیشتر باشد، نوسانات بیشتری را نیز در آن شاهد هستیم. در این بین در صورتی که حجم عرضه و تقاضا در یک صرافی کم باشد، این امکان وجود دارد که قیمت به صورت غیرواقعی در آن صرافی تغییر نماید.

بالا بودن حجم معاملات و تعداد زیاد کاربران باعث می شود تا عرضه و تقاضا در هر صرافی متناسب با کلیت بازار رمز ارزها باشد. اگر همین الان قیمت ارز دیجیتال بیت کوین و رمز ارزهای دیگر را در صرافی های داخلی بررسی کنید، متوجه تفاوت هایی در آنها خواهید شد. البته این موضوع در صرافی های خارجی نیز وجود دارد. هر چقدر حجم معاملات بالاتر می رود، این قیمت به قیمت اصلی و واقعی رمز ارز مورد نظر نزدیک تر خواهد شد. دقیقا همان موضوعی که در بررسی و پیش بینی قیمت سکه عنوان کردیم، در این مواقع نیز صادق است. در بررسی آینده سکه درک کردید که چگونه ممکن است قیمت این کالا در شهرهای مختلف در یک لحظه متفاوت باشد.

صرافی کوینکس شرایطی را فراهم کرده تا کاربران ایرانی نیز بتوانند با همان قیمت واقعی رمز ارزها را خرید کنند. از این رو باید این موضوع را نیز به عنوان یک مزیت خوب برای کاربران ایرانی در نظر بگیریم.

  • امنیت بالا

درباره امنیت صرافی کوینکس توضیحات لازم را ارائه دادیم. در این بخش باید اضافه کنیم که امنیت بالای این صرافی می تواند یک مزیت خوب برای کاربران ایرانی باشد. تریدرهای ایرانی برای انجام معاملات خود با خطرات امنیتی مختلفی روبرو هستند. از یک طرف صرافی های داخلی با چالش هایی در این باره روبرو هستند و هر از چندگاهی اخباری مبنی بر کلاهبرداری ها در این خدمات در سایت ها منتشر می شود. به همین دلیل در اختیار داشتن خدمات یک صرافی ایمن می تواند چالش های معاملات را برای کاربران به حداقل برساند.

صرافی کوینکس در تمام طول تاریخچه خود با هیچ مشکل امنیتی روبرو نشده و از این رو می توان آن را به عنوان پلتفرمی ایمن برای انجام معاملات در این بازار در نظر گرفت.

مشکلات صرافی کوینکس

نوبت به بررسی مشکلات صرافی کوینکس می رسد. مسلما این صرافی نیز مانند سایر پلتفرم ها با مشکلات و چالش هایی روبرو است. برای کسانی که به دنبال انتخاب بهترین پلتفرم برای انجام معاملات خود هستند، درک مشکلات اهمیت بیشتری دارد. دقت کنید که شناخت مشکلات صرافی کوینکس از چند جهت اهمیت دارد. با این شناخت شما می توانید باگ های موجود را شناسایی کرده و تمهیدات لازم برای در امان ماندن از آنها را نیز در نظر بگیرید. از این گذشته می توانید انتخاب میان صرافی کوینکس یا کوکوین و سایر صرافی ها نیز بهتر عمل کنید.

در نظر داشته باشید که مشکلات صرافی کوینکس را بیشتر به صورت خصوصی برای خود این صرافی بررسی می کنیم. زیرا بسیاری از مشکلات عمومی بوده و در مقاله خطرات ارز دیجیتال به صورت کامل به بررسی آنها پرداختیم. در این بخش مشکلاتی را با شما در میان می گذاریم که بیشتر متوجه کاربران در صرافی کوینکس است.

هزینه های برداشت ارز دیجیتال از کیف پول

یکی از مواردی که لازم است تا درباره صرافی کوینکس بدانید هزینه های برداشت رمز ارزها از حساب کاربری در این صرافی است. این هزینه کاملا قابل توجه بوده و می توان به عنوان یک چالش به آن نگاه کرد. البته این موضوع در سایر صرافی ها نیز به شدت  و ضعف متفاوت وجود دارد. حتی شما برای برداشت رمز ارزها از حساب کاربری در صرافی های داخلی نیز با این چالش روبرو هستید. این هزینه در بسیاری از مواقع هزینه مربوط به خود شبکه رمز ارز مورد نظر است و گاهی نیز صرافی ها هم مبلغی اضافه بر آن به عنوان کارمزد از حساب کاربران کم می نمایند.

عدم پشتیبانی از ارزهای فیات برای خرید و فروش ارز دیجیتال

در صرافی کوینکس خبری از پشتیبانی از ارزهای فیات نیست. مشکلی که در بندهای قبلی به بررسی آن پرداختیم. این چالش کمتر متوجه کاربران ایرانی است و بیشتر تریدرهای خارجی صرافی کوینکس را درگیر می نماید.

فیلتر بودن سایت کوینکس در داخل ایران

این موضوع نیز باعث شده تا برخی از کاربران ایرانی با مشکلاتی روبرو شوند. برای رفع این چالش بهترین راه حل استفاده از اپلیکیشن کوینکس است. این اپلیکیشن را می توانید برای موبایل های اندرویدی و آیفون دانلود و به صورت رایگان نصب کنید. با اتصال به حساب کاربری خود نیز می توانید تمام اطلاعات را در اپلیکیشن این صرافی در دسترس داشته باشید.

حتما بخوانید: بررسی صرافی کوکوین

احراز هویت در صرافی کوینکس و سطوح کاربران

بررسی صرافی کوینکس را با ارزیابی شرایط احراز هویت در این صرافی ادامه می دهیم. البته شما می توانید در مقاله آموزش ثبت نام کوینکس نحوه احراز هویت در این صرافی را به صورت کامل و جامع مشاهده کنید. اما برای داشتن اطلاعات کافی در این باره لازم است تا نکاتی را با شما در میان بگذاریم. سطح بندی و لول بندی کاربران در صرافی کوینکس در دو حالت انجام می شود. یکی از این لول بندی ها که بر روی میزان کارمزد معاملات و تخفیفات تاثیر دارد، بر اساس مقدار توکن CET است که کاربران در کیف پول خود هولد کرده اند. هر چقدر مقدار این توکن بیشتر باشد، در نهایت تخفیف بیشتری هم در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

اما احراز هویت در این صرافی در دو سطح است. در سطح اول شما با تایید ایمیل و شماره موبایل خود می توانید تا حداکثر مبلغ ۱۰۰۰۰ دلار را از این صرافی برداشت کنید. این مقدار حجم برداشت در طول هر روز با بالا رفتن سطح شما تا سطح ۲ با ۱ میلیون دلار می رسد.

برای رسیدن به سطح اول در این صرافی تنها نیاز است تا ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید. این مهم برای کاربران ایرانی نیز به سادگی امکان پذیر است. برای رسیدن به سطح دو نیز لازم است تا تصویر پاسپورت یا یک مدرک شناسایی معتبر را در سایت آپلود کنید. در بخش آموزش احراز هویت کوینکس به صورت جامع تر نحوه این عملیات را به شما توضیح خواهیم داد.

شرایط احراز هویت برای کاربران ایرانی

یکی از موضوعات بسیار مهمی که در بررسی صرافی کوینکس باید به آن بپردازیم، موضوع تحریم ها است که اتفاقاً مورد سوال بسیاری از کاربران نیز است. درصد قبال توجهی از کاربران ایرانی در این باره با چالش روبرو هستند و این سوال که آیا کوینکس امکان احراز هویت را برای کاربران ایرانی فراهم کرده یا خیر، ذهن خود را درگیر کرده‌اند. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید لازم است تا توضیح کاملی درباره تحریم کاربران کشورها توسط صرافی ها ارائه کنیم. در این باره باید بدانید که:

  • کشور چین استفاده از بازار رمز ارزها برای سرمایه گذاری را برای کاربران خود ممنوع کرده است. از این رو خیلی از صرافی ها برای دور ماندن از تحریم های دولت چین، ارائه خدمات به کاربران این کشور را ممنوع کرده و چینی ها نمی‌توانند در آنها احراز هویت نمایند. کوینکس هم در این دسته از صرافی ها قرار می‌گیرد و امکان استفاده از خدمات این صرافی برای کاربران چینی قفل است. البته ترفندهایی مانند تغییر IP یا معامله بدون احراز هویت شرایط خاص خود را دارد.
  • دسته دوم صرافی هایی هستند که استفاده از خدمات خود را برای کاربران آمریکایی ممنوع کرده‌اند. دولت آمریکا قوانین خاص خود را برای صرافی های ارائه دهنده خدمات به کاربران خود تعیین کرده است. از این رو تنها صرافی هایی می‌توانند به صورت قانونی به کاربران آمریکایی خدمات ارائه نمایند که از این قوانین پیروی نمایند. کوینکس جزء این صرافی ها نیست و از این امکان استفاده از خدمات آن برای کاربران آمریکایی نیز قفل است.
  • دسته سوم نیز صرافی هایی هستند که به دلیل تحریم های آمریکا و ممانعت از تحت تحریم قرار گرفتن خودشان، استفاده از خدمات خود را برای کاربران برخی از کشورها مانند ایران، عراق، افغانستان، یمن و … ممنوع کرده‌اند. صرافی کوینکس در این دسته بندی نیز قرار نگرفته و از این رو امکان استفاده از خدمات آن برای کاربران ایرانی مهیا است.

دقت داشته باشید که کاربران ایرانی مانند سایر کاربران بین‌المللی هم می‌توانند از خدمات صرافی کوینکس به صورت بدون احراز هویت تا حداکثر حجم تعیین شده استفاده نمایند و هم می‌توانند مراحل ثبت نام در صرافی کوینکس و احراز هویت در آن را طی کرده و به صورت قانونی از خدمات کامل این صرافی بهره‌مند شوند. با توجه به اینکه امکان دریافت تخفیف در کارمزد نیز با احراز هویت برای کاربران ایرانی وجود دارد، از این رو خیلی‌ها به دنبال این امر هستند.

تذکر: دقت کنید که زمانی صرافی بایننس نیز دقیقاً در همین شرایط صرافی کوینکس قرار داشت. اما ناگهان در سیاست‌های آن تغییراتی ایجاد شد و بعد از آن کاربران ایرانی در لیست تحریم های بایننس قرار گرفتند. از این رو نمی‌توان احتمال بروز چنین اتفاقی را برای صرافی کوینکس نادیده گرفت. لازم است تا در این باره هوشیاری و دقت کافی داشته باشید.

جمع بندی


نکاتی بسیار مهم برای بررسی صرافی کوینکس را با هم مرور کردیم. کوینکس در حال حاضر تبدیل به یکی از بهترین انتخاب ها برای کاربران ایرانی شده است. از این رو دقت به تمام شرایط و ضوابط تعیین شده از سوی آن اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مقاله سعی کردیم تا تخصصی تر از همیشه اطلاعات مربوط به این صرافی را با شما در میان بگذاریم. البته در نظر داشته باشید که کوینکس هم مانند سایر صرافی های بین المللی در آینده می تواند این ضوابط را با تغییراتی همراه نماید.

کسانی که تجربه همکاری با کوینکس و استفاده از خدمات این صرافی را دارند، دائماً باید اخبار را دنبال نمایند تا در صورت بروز هر مشکل خیلی زود برای اقدامات لازم وارد عمل شوند. اما با این حال نتیجه این بررسی نشان می دهد که کوینکس می تواند بهترین انتخاب برای کاربران ایرانی باشد. زیرا این صرافی در عین داشتن خدمات ارزنده، هیچگونه تحریمی علیه کاربران ایرانی اعمال نکرده است.

هم‌چنین باید درباره صرافی کوینکس بدانید:

  • آموزش کامل سایت و اپلیکیشن صرافی کوینکس + لینک دانلود
  • آموزش کامل ثبت نام در صرافی کوینکس
  • آموزش کامل معاملات اسپات در صرافی کوینکس
  • آموزش کامل معاملات فیوچرز و مارجین در صرافی کوینکس
  • مقایسه صرافی کوینکس و کوکوین برای ایرانی ها

تمام تلاش ما در مجموعه کانون بورس ارائه به روز ترین و بهترین اطلاعات لازم برای ترید ارز دیجیتال است. مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال و در کنار آن بررسی و تحلیل رمز ارزها قدمی است که در آن با شما همراه شده ایم تا از این پس کاربران ایرانی نیز بتوانند با سطح دانش بالاتری در این بازار به فعالیت بپردازید. هم چنین امکان شرکت در دوره ارز دیجیتال و یا استفاده از دوره غیرحضوری ارز دیجیتال نیز برای کاربران ایرانی در مجموعه کانون بورس وجود دارد تا حرفه ای ترین مطالب آموزشی را در این باره در اختیار شما قرار داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: