لوگو کانون بورس

بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال + بهترین ترفندها

کیف پول سخت افزاری
شما در حال مطالعه مقاله ۲۱ از ۲۸ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

با معرفی بهترین و کامل ترین ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال با شما هستیم. از این ترفندها می‌توان برای بالا بردن امنیت کیف پول تراست والت، بالا بردن امنیت کیف پول اتمیک و هر کیف پول دیگری که در شبکه بلاک چین ساخته شده و استفاده از آن رایج است، استفاده کرد. این موضوع هر چند در اکثر مواقع حتی در دوره ارز دیجیتال و مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال به آن کمتر پرداخته شده، اما از جمله مسائل مهم مربوط به این بازار است.

با معرفی انواع کیف پول رمز ارز و هم چنین پیدا کردن شناخت کافی نسبت به ماهیت کیف پول ارز دیجیتال دقت به چنین نکاتی می‌تواند شرایط بهتری برای تریدرها در بازار رمز ارزها ایجاد کند. از این رو با شما همراه هستیم تا بهترین ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

راهنمای مطالعه نمایش

اهمیت بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال

اما آموزش ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال چه اهمیتی دارد؟ آیا لازم است از این ترفندها استفاده کنیم یا والت های امروزی به اندازه کافی ضد جاسوسی و هک هستند که نیازی به استفاده از این ترفندها وجود نداشته باشد؟

بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال

برای درک اهمیت بالا بردن امنیت کیف پول رمز ارز خود باید بدانید که امنیت این والت ها را می‌توان از دو جنبه بررسی نمود:

  • امنیت خود کیف پول
  • شرایط امنیتی و نحوه استفاده کاربر

مورد اول به نوع کیف پول شما و شرایط توسعه آن باز می‌گردد. در این باره در مقالات گذشته به صورت مفصل توضیح دادیم. امنیت کیف پول سخت افزاری را بررسی کرده و مقایسه ای هم میان امنیت کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری داشتیم. این امنیت خیلی به خود کاربر مربوط نبوده و تنها انتخاب بهترین و مناسب ترین کیف پول ها می‌تواند بهترین شرایط را برای وی ایجاد نماید. اکثر کیف پول های معروف و رایج معمولاً قدرت بالایی در این زمینه داشته و امکان هک کردن آنها تقریباً ناچیز است و خیلی جای نگرانی از این بابت وجود ندارد.

بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال

اما وقتی صحبت از نحوه استفاده کاربر از کیف پول می‌شود، شرایط متفاوت خواهد بود. فرض کنید که آدرس و مشخصات امنیتی کیف پول شما در اختیار افراد دیگر قرار گیرد. در این مواقع از بین رفتن و دزدیده شدن محتویات آن دیگر ربطی به امنیت خود کیف پول نداشته و این سهل انگاری شما است که باعث شده تا سرمایه های خودتان از دست برود. با توجه به اینکه اکثریت کاربران نسبت به این موضوع بی توجه بوده و یا ترفندهای لازم برای آن را نمی‌شناسند، تصمیم گرفتیم تا ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال را به صورت مفصل با شما در میان بگذاریم.

حتما بخوانید: خطرات ارز دیجیتال

دلایل گم شدن ارزهای دیجیتال

برای اینکه با اهمیت بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال بیشتر آشنا شوید، لازم دانستیم تا دلایل از بین رفتن رمز ارزها و گم شدن آنها را با شما در میان بگذاریم. همان طور که می‌دانید در همین لحظه بیش از ۱ میلیون واحد از بیت کوین های استخراج شده گم شده و دیگر امکان دسترسی به آنها وجود ندارد. این موضوع برای سایر رمز ارزها نیز به همین ترتیب وجود دارد. شبکه های بلاک چین به نوعی توسعه یافته‌اند که دیگر عملاً امکان بازگردانی این ارزهای گم شده وجود ندارد.

جدای از بحث مربوط به این شرایط، این سوال نیز در ذهن کاربر پیش می‌آید که اصلاً چرا این رمز ارزها گم شده‌اند؟ پاسخ به این سوال است که اهمیت بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال را به شما نشان خواهد داد.

هک شدن کیف پول ارز دیجیتال

عوامل مختلفی در گم شدن و از بین رفتن ارزهای دیجیتال تاثیر دارند که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم. هدف از بیان این دلایل این است که شما درک کنید که چقدر از این دلایل به نوع رفتار کاربران و تریدرها در بازار رمز ارزها بستگی دارد. اگر اصول تریدر شدن ارز دیجیتال را بدانید، بایستی با این نکات نیز آشنا باشید. حتی برای کاربرانی که در امر استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال فعالیت دارند نیز این مفاهیم اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

از بین رفتن کیف پول ارز دیجیتال

یکی از اصلی ترین دلایل از بین رفتن ارزهای دیجیتال از بین رفتن و گم شدن کیف پول است. در مقاله ترفندهای بازیابی کیف پول ارز دیجیتال تمام ترفندها و روش های لازم برای بازگردانی اطلاعات و محتویات والت های مختلف را بررسی کردیم. اگر این مقاله ر مطالعه کرده باشید، می‌دانید که امکان بازیابی اطلاعات والتی که عبارت بازیابی آن موجود نباشد، نزدیک به صفر است.

بنابراین اگر به هر دلیلی کیف پول خود را از دست بدهید و به عبارت بازیابی آن نیز دسترسی نباشد، عملاً رمز ارزهای خود را از دست داده و این رمز ارزها در شبکه نیز گم شده و دیگر قابل بازیابی توسط هیچ کسی نیستند. مگر کسی که به اطلاعات والت شما دسترسی پیدا کند.

دلایل زیادی وجود دارند که باعث از بین رفتن کیف پول می‌شوند. برای مثال:

  • گم شدن کیف پول
  • خراب شدن کیف پول
  • از کار افتادن کیف پول

چه برای سافت والت ها و چه برای هارد والت ها ممکن است اتفاق افتاده و در نتیجه محتویات آنها برای همیشه از بین برود. به نظر ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال مهم‌تر از آن چیزی به نظر می‌رسند که قبل از مطالعه این مقاله تصور می‌کردید.

فراموش کردن اطلاعات کیف پول

یکی دیگر از دلایل از بین رفتن رمز ارزها و والت ها، فراموش کردن اطلاعات آن توسط کاربران است. اگر در جایی ذخیره و پشتیبانی از اطلاعات امنیتی والت خود نداشته باشید، عملاً نمی‌توانید به محتویات آن دسترسی پیدا کنید. همین امر باعث می‌شود تا رمز ارزهای داخل آن از بین رفته و برای همیشه در شبکه بلاک چین گم شوند.

بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال

ارسال رمز ارزها به آدرس های اشتباهی

امیدواریم این مشکل برای شما پیش نیامده باشد، اما این موضوع نیز یکی از دلایل از بین رفتن رمز ارزها است. کاربران و تریدرهای زیادی با این مشکل روبرو شده‌اند و دیگر به هیچ وجه به ارزهای دیجیتال خود دسترسی ندارند. این امر برای کاربران و تریدرهای تازه کار بیشتر رخ می‌دهد. عدم استفاده از آموزش های ارز دیجیتال و بی اهمیت جلوه دادن این آموزش ها یکی از دلایل بروز این مشکل است.

ارسال رمز ارزها در شبکه های اشتباهی

اگر از تریدرهای با سابقه بازار رمز ارزها هستید، حتماً می‌دانید که برای نقل و انتقال این ارزها در داخل شبکه باید سراغ شبکه های مخصوصی بروید. برای مثال در صورت نیاز به انتقال رمز ارزهایی که در شبکه بلاک چین اتریوم قرار دارند، باید از شبکه اتریوم استفاده کنید. هم چنین این موضوع برای شبکه های کاردانو، بایننس اسمارت چین، ترون، بیت کوین و … نیز به همین ترتیب است. در صورت بروز اشتباه در انتخاب این شبکه ها نیز ممکن است ارزهای دیجیتال شما با مشکل گم شدن روبرو شده و دیگر به آنها دسترسی نداشته باشید.

گم شدن، خراب شدن و به سرقت رفتن موبایل یا کامپیوتر

کاربران معمولاً تمام دارایی های خود را در کامپیوترها و موبایل ها نگهداری می‌کنند. از این روبرو هر مشکلی در این سخت افزارها باعث می‌شود تا دسترسی به محتویات آنها نیز امکان پذیر نباشد. خود شما نیز احتمالاً از جمله ۹۸ درصد تریدرهایی هستید که با این چالش روبرو بوده و این خطر دارایی های شما را نیز تهدید می‌کند.

  • از کدام کیف پول نرم افزاری استفاده می‌کنید؟
  • اطلاعات امنیتی کیف پول خود را ذخیره کرده‌اید؟
  • این اطلاعات را در کجا ذخیره نموده‌اید؟

اگر پاسخ سوال های دوم و سوم شما کامپیوترها و موبایل ها است، عملاً هر لحظه با بروز هر یک از مشکلات خراب شدن، گم شدن و یا به سرقت رفتن این دستگاه ها خطر از بین رفتن سرمایه های خود را نیز خواهید داشت.

هک شدن کیف پول ارز دیجیتال

ویروسی شدن کامپیوترها و موبایل

هم چنین ویروسی شدن کامپیوتر و موبایل نیز می‌تواند دلیل دیگری باشد برای از بین رفتن سرمایه های رمز ارزی شما. البته بدافزارهایی هستند که می‌توانند باعث هک شدن کیف پول شما توسط هکرها نیز شوند. اگر در این باره دقت نداشته باشید، ممکن است با چنین چالش هایی روبرو شده و نتوانید از سرمایه های خود مراقبت کنید. یکی از اصلی ترین دلایل اهمیت ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال همین روش هایی است که برخی از هکر ها استفاده می‌نمایند.

برای این موضوع نیز باید ترفندهایی به کار بگیرید تا در تله هکرها نیفتید. دقت کنید که این روش هک شدن کیف پول نیز به این معنی نیست که شبکه خود کیف پول شما دستخوش مشکل است. بلکه در این شرایط هکرها با استفاده از این بدافزارها اطلاعات ذخیره شده در کامپیوتر و گوشی شما را به سرقت برده و از آن برای ورود به کیف پول رمز ارزتان استفاده می‌نمایند. این امر می‌تواند موجب به سرقت رفتن تمام ارزهای شما شود.

تحریم

هم چنین تحریم را نیز باید به دلایل از بین رفتن برخی از ارزها اضافه کنیم. همین الان بسیاری از رمز ارزهای کاربران ایرانی در حساب صرافی باینناس مسدود شده و دسترسی به آنها امکان پذیر نیست. این موضع برای کاربران چینی نیز تکرار شده است. مشکلات این چنینی البته کمتر وجود دارد اما با این حال نمی‌توان آن را کتمان کرد.

ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال

حالا که مشکلات و آسیب هایی که باعث گم شدن رمز ارزها می‌شوند را شناختید، با اهمیت استفاده از ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال نیز بیشتر آشنا شده‌اید. برای این که با این مشکلات روبرو نشده و مجبور به استفاده از ترفندهای بازیابی والت خود نیز نشوید، ترفندهایی که در ادامه مرور می‌کنیم، می‌توانند بهترین راه کار باشند. به خاطر داشته باشید که پیشگیری از بروز چنین آسیب هایی هم ساده‌تر است و هم به صورت رایگان در دسترس است. در حالی که با بروز اولین مشکل دیگر حتی هزینه کردن میلیون ها تومان نیز نمی‌تواند راهکاری برای شما باشد.

۱- یک پشتیبان امن داشته باشید

به عنوان اولین  و مهم‌ترین راه کار باید به پشتیبان گیری از اطلاعات کیف پول اشاره کنیم. این ترفند از ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا باعث می‌شود تا چالشی با از بین رفتن اطلاعات کیف پول خود و حتی گم شدن و نابود شدن آن نیز نداشته باشید. زیرا با در اختیار داشتن عبارت بازیابی کیف پول خود می‌توانید دوباره محتویات آن را فراخوانی کنید. البته به خاطر داشته باشید که خود روش پشتیبانی گیری از این اطلاعات امنیتی نیز اهمیت خاص خود را دارد.

بهترین کیف پول رمز ارز

بسیاری از والت های نرم افزاری و انواع کیف پول گرم در این مواقع یک نسخه بکآپ از اطلاعات والت شما را مانند یک فایل دانلودی در اختیار شما قرار می‌دهند. داشتن و ذخیره کردن این فایل خوب است اما با به خطر افتادن سلامت فیزیکی لپ تاپ و کامپیوتر شما، خود این فایل نیز در خطر خواهد بود. هم چنین از بین رفتن اطلاعات لپ تاپ باعث از بین رفتن ذخیره های شما از این اطلاعات امنیتی می‌شود. به صورت کلی از موارد زیر می‌توانید برای پشتیبان گیری از اطلاعات امنیتی والت خود استفاده کنید:

  • می‌توانید این اطلاعات را روی کاغذ یادداشت کنید و کاغذ را در جایی امن بگذارید.
  • می‌توانید این اطلاعات را در یک فایل در کامپیوتر ذخیره کنید و آن را در گوشه ای از کامپیوتر قرار داده و با استفاده از نرم افزارهای قفل ساز دسترسی به آن را محدود کنید.
  • می‌توانید این اطلاعات را در هارد اکسترنال ذخیره کنید.
  • هم چنین می‌توانید از همه این روش ها به صورت همزمان استفاده نمایید.

در هر صورت باید بدانید که این اطلاعات باید در جایی امن بوده و از قرار دادن آنها در معرض دید سایرین و دسترسی آنها دور نگه دارید. در غیر این صورت آسیب های ممکن و احتمالی بیشتر هم خواهند شد.

۲- استفاده از کیف پول های  محافظت شده

استفاده از کیف پول های محافظت شده نیز یکی دیگر از روش های نگهداری از رمز ارزها است. این روش اگر به خوبی صورت پذیرد می‌تواند بهترین ترفند برای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال باشد. این دسته از کیف پول ها یا والت ها با عنوان کیف پول صرافی شناخته می‌شوند. نگه داشتن رمز ارزها در این کیف پول ها می‌تواند ماندگاری آنها را تضمین نماید. البته انتخاب صرافی اصلی ترین چالش برای این مهم خواهد بود. زیرا بسیاری از صرافی ها خودشان می‌توانند منبع اصلی فساد و کلاهبرداری باشند. در این باره باید حتماً دست روی صرافی ها معتبر و شناخته شده بگذارید.

بهترین کیف پول رمز ارز

برای مثال صرافی کوینبیس یکی از صرافی های شناخته شده و عالی است که کیف پول کاربران خود را تضمین می‌نماید. این تضمین هم برای دسترسی به ارزها است و هم برای جلوگیری از هک شدن آنها. صرافی هایی هم هستند که دارایی های شما را در قبال هک شدن بیمه می‌نمایند. اگر تا کنون از وجود چنین فرصت هایی بی خبر بودید، حالا می‌توانید برای آن اقدام نمایید.

۳- استفاده از کیف پول سخت افزاری

استفاده از کیف پول های سخت افزاری نیز یکی از راه های بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال است. این کیف پول ها امنیت بسیار بیشتری دارند و با نگهداری از کلمات بازیابی آنها در جایی امن، عملاً دیگر چالشی از بابت از بین رفتن احتمالی داده های آن نخواهید داشت. خیلی از کاربران با این پرسش در ذهن خود روبرو هستند که آیا هزینه کردن برای خرید کیف پول های سخت افزاری به صرفه است یا خیر؟ اگر تنها یک بار با مشکل از بین رفتن و گم شدن ارز دیجیتال خود روبرو شوند، دیگر پاسخ این پرسش برای آنها ساده خواهد بود.

کیف پول سخت افزاری

کیف پول های سخت افزاری به دلیل عدم اتصال به اینترنت و آفلاین بودن عملاً راهی برای هک شدن باقی نمی‌گذارند. اما اگر عبارت بازیابی آنها را گم کنید، ممکن است با این دسته از والت ها نیز با مشکل روبرو شوید.

۴- استفاده از پسورد قدرتمند و غیر قابل تشخیص

والت ها علاوه بر عبارت بازیابی دارای یک پسورد شخصی نیز هستند که کاربر در زمان ثبت نام تنظیم می‌نماید. حتماً باید این پسورد به صورت حرفه ای انتخاب شده و در انتخاب آن سهل انگاری صورت نپذیرد. ساده بودن این پسورد چشم طمع اطرافیان را تیز خواهد کرد و ممکن است باعث از بین رفتن دارایی های شما در بازار شود.

۵- استفاده از ورود دو عاملی

ورود دو عاملی نیز از بهترین ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال است. با استفاده از این مهم هر چند ممکن است فرایند وارد شدن شما به کیف پول چند ثانیه طولانی‌تر شود، اما این فرصت را از افراد سودجو می‌گیرد که دیگر نتوانند برای ورود به والت شما اقدام نمایند.

۶- ورود به اثر انگشت و الگوی رمزدار در صورت امکان

برخی از والت ها امکان استفاده از اثر انگشت و الگوی رمزدار را نیز برای مراقبت از دارایی های کاربران در نظر می‌گیرند که با استفاده از آنها می‌توانید فرایند ورود به والت خود را ایمن‌تر نمایید. البته این مهم در همه کیف پول ها در دسترس نیست و فقط برخی از نرم افزارها چنین قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند.

۷- استفاده از آنتی ویروس های خوب

یکی از نکات مهم برای مراقبت از کیف پول های نرم افزاری استفاده از آنتی ویروس ها است. استفاده از آنتی ویروس های قوی باعث می‌شود تا خیال شما از بابت این موضوع راحت باشد. این آنتی ویروس ها مانع از ورود بدافزار به کامپیوتر و موبایل شما شده و از این رو دست کلاهبرداران و هکرها را از دسترسی به اطلاعات لپ تاپ شما باز می‌دارد.

امنیت کیف پول نرم افزاری بیشتر است یا سخت افزاری؟

آشنایی با ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال اکنون تا حد می توانید از رمز ارزهای خود با امنیت بالاتری مراقبت کرده و کمتر نگران از دست رفتن و به سرقت رفتن آنها باشید. اما در این بخش سعی داریم تا به یک چالش بسیار مهم درباره امنیت انواع کیف پول ارز دیجیتال بپردازیم. برخی از کاربران بر این باور هستند که امنیت کیف پول سخت افزاری بیشتر است و برخی دیگر نیز معتقدند که امنیت کیف پول سخت افزاری چندان تفاوتی با کیف پول نرم افزاری نداشته و استفاده از هر یک از آنها شرایط یکسانی برای کاربران در بازار ارز دیجیتال به دنبال خواهد داشت.

در مقاله مقایسه کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری سعی کردیم تا حدی به این موضوع بپردازیم که با استفاده از آن می توانید درک کاملی نسبت به شرایط امنیتی هر دو نوع کیف پول پیدا کنید. اما برای روشن‌تر شدن موضوع برای شما لازم است تا با اشاره مختصری به این مقایسه داشته باشیم.

واقعیت این است که بررسی شرایط امنیت کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری در درجه اول بسته به نوع فعالیت خود کاربر در بازار قابل انجام است. برای این مورد دو در شرایط مختلف را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم:

تصور کنید که شما بعد از طی کردن مراحل آموزش نوسان گیری در ارز دیجیتال در حال حاضر در حال استفاده از مزیت های بازار فیوچرز ارز دیجیتال بوده و به عنوان یک معامله گر کوتاه مدت در این بازار شناخته می‌شوید. مسلماً در چنین شرایطی شما لازم است تا دائماً رمز ارزهای خود را از کیف پول به حساب صرافی انتقال داده و همچنین در شرایط برعکس در زمان استراحت از حساب صرافی به کیف پول ارز دیجیتال خود انتقال دهید.

در این شرایط عملاً استفاده از کیف پول سخت افزاری برای شما چندان توجیه نداشته و حتی استفاده از آن ممکن است امنیت شما را برای نگهداری از رمز ارزها کاهش دارد. زیرا اتصال کیف پول سخت افزاری به اینترنت به صورت مکرر ممکن است هم باعث بروز اشتباهاتی در هنگام استفاده از آن شود و هم امنیت خود کیف پول را نیز به خطر بیندازد. در این مواقع استفاده از یک کیف پول نرم افزاری مطمئن و معتبر شرایط بسیار بهتری برای شما به دنبال خواهد داشت و حتی از نظر امنیت نیز می تواند گزینه بهتری باشد.

اما وقتی شما به دنبال معامله گری طولانی مدت در بازار ارز دیجیتال بوده و رمز ارز های خود را برای بازه های زمانی طولانی نگهداری می‌نمایید با این چالش روبه‌رو نبوده و در چنین مواقعی استفاده از کیف پول سخت افزاری می تواند برای شما امنیت بیشتری به دنبال داشته باشد. با توجه به اینکه نیاز چندانی به اتصال کیف پول سخت افزاری به اینترنت و وسایل الکترونیکی ندارید در چنین شرایطی امنیت نگهداری از رمز ارز ها برای شما بیشتر خواهد شد.

به صورت کلی امنیت کیف پول سخت افزاری نسبت به انواع کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال بیشتر است. اما نه به این دلیل که آنها از کد های فوق‌العاده حرفه ای و شخصی سازی شده برای نگهداری و امنیت خود استفاده می نمایند خیر. بلکه اصلی ترین دلیل امنیت بیشتر یک کیف پول سخت افزاری به این موضوع مربوط می‌شود که این کیف پول ها به صورت دائمی به اینترنت و وسائل الکترونیکی متصل نبوده و عملاً امکان دستکاری آنها توسط هکرها و یا به سرقت رفتن اطلاعات آنها کمتر از انواع کیف پول نرم افزاری است. وگرنه اگر شما بخواهید به صورت مکرر کیف پول سخت افزاری خود را نیز به اینترنت متصل کنید امنیت آن نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال از نظر امنیت

نکته بعدی که بعد از بررسی ترفند های بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال لازم به تشریح آن نیز داریم انتخاب بهترین کیف پول ها از نظر امنیت است. البته شایان ذکر است که بررسی امنیت کیف پول های ارز دیجیتال بسته به شرایط بایستی انجام پذیرد و اینگونه نیست که یک کیف پول برای تمام کاربران از نظر امنیت در یک شرایط قرار بگیرد. از طرف دیگر این بررسی بایستی برای کاربران صورت پذیرد از تمام ترفند های گفته شده برای بالا بردن امنیت کیف پول خود استفاده می نمایند و اطلاعات آن را به این راحتی ها در اختیار کسی قرار نمی‌دهند.

اگر بخواهیم به صورت کاملاً ایده‌آل به بررسی بهترین کیف پول ارز دیجیتال از نظر امنیت بپردازیم موارد زیر می تواند بهترین ها را شامل شود:

در گروه کیف پول های نرم افزاری در حال حاضر کیف پول تراست والت و کیف پول کوینومی می توانند به عنوان امن‌ترین کیف پول های نرم افزاری معرفی شوند. هر دوی این کیف پول ها شرایط بسیار خوبی داشته و گذشته بسیار درخشانی نیز در نگهداری از رمز ارز های کاربران دارند. البته کیف پول های مانند متامسک و یا اکسودوس و حتی اتمیک ولت نیز از نظر امنیت در شرایط بسیار خوبی قرار داشته و استفاده از آنها نیز چالش خاصی برای نگهداری از رمز ارزهای شما به دنبال نخواهد داشت.

در گروه کیف پول های سخت افزاری مسلماً امن‌ترین کیف پول در صورت رعایت تمام ترفند های بالا بردن امنیت کیف پول ها را بایستی به کیف پول کاغذی اختصاص دهیم. در صورتی که شما تمام نکات مربوط به نگهداری از کیف پول کاغذی را رعایت کرده باشید بدون هیچ گونه چالشی می توانید ارز های دیجیتال خود را برای طولانی مدت و بدون هیچگونه خطری نگهداری کنید. در میان انواع کیف پول سخت افزاری مدرن نیز مدل های مختلف کیف پول لجر و همچنین کیف پول ترزور می‌توانند لقب امن ترین کیف پول های سخت افزاری را به خود اختصاص دهند.

امنیت کیف پول صرافی چگونه است؟

همچنین لازم دانستیم تا درباره امنیت کیف پول صرافی و یا همان حساب صرافی نیز با شما صحبت کنیم. امنیت کیف پول صرافی را می‌توان از دو دیدگاه مختلف مورد بررسی قرار داد.

در وهله اول وقتی صحبت از امنیت کیف پول صرافی می‌شود برخی از کاربران به یاد وقایع تاریخی مربوط به هک شدن انواع صرافی ارز دیجیتال می‌افتند. در طول تاریخ بازار ارز دیجیتال چندین مورد پیش آمده که حساب صرافی های مختلف توسط کاربران هک شده و هکرها موفق شده‌اند تا درصد قابل توجهی از سرمایه های موجود در یک صرافی را به سرقت ببرند. البته در بسیاری از موارد رمز ارزهای به سرقت رفته متعلق به خود صرافی بوده و در برخی از موارد نیز که حساب کاربران خالی شده بود صرافی های معتبر اقدام به بازگرداندن دارایی های آنها نمودند؛ بنابراین از این منظر خیلی نمی‌توان روی امنیت حساب صرافی حساب ویژه‌ای باز کرد. هر چند در شرایط کنونی شاهد رشد قابل توجه کیفیت و امنیت حساب صرافی های معتبر و شناخته شده هستیم.

اما اگر بخواهیم امنیت حساب صرافی های ارز دیجیتال را بر اساس نوع فعالیت خود این صرافی‌ها مورد بررسی قرار دهیم نیز شرایط کمی پیچیده‌تر خواهد شد. همانطور که می‌دانید در حساب انواع صرافی متمرکز ارز دیجیتال تمام رمز ارزهای شما در حساب صرافی ذخیره شده و تیم صرافی به تمام رمز ارزها در دسترسی مستقیم دارد؛ بنابراین در صورتی که تیم توسعه دهنده یک صرافی کلاهبردار باشند می توانند تمام رمز ارزهای شما را به سرقت ببرند. به همین دلیل شما در انتخاب یک صرافی مناسب و ایده‌آل برای معامله گری در بازار بایستی دقت ویژه داشته باشید و به این راحتی ها سرمایه های خود را وارد حساب صرافی های ناشناخته نکنید. دقت کنید که این موضوع درباره انواع صرافی داخلی ارز دیجیتال نیز صادق است و تنها مختص صرافی خارجی ارز دیجیتال نخواهد بود.

با این تفاسیر به سادگی می توان درک کرد که حساب صرافی ارز دیجیتال از جمله پرخطرترین و کم ایمن‌ترین انواع کیف پول ارز دیجیتال محسوب می‌شود. اگر شما دارایی های خود را برای مدت زمان طولانی در حساب صرافی نگهداری کنید ممکن است با چنین چالش‌هایی روبرو شده و تا شرایط برای شما به گونه‌ای پیش برود که مجبور به استفاده از حق قانونی خود برای شکایت از یک صرافی نیز باشید.

نکاتی برای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال

هم چنین بهتر است مراقب باشید تا:

  • در کامپیوترها و موبایل دیگران رمز عبور خود را وارد نکنید.
  • از در دسترس قرار دادن موبایل خود در اختیار بچه ها خودداری کنید.
  • روی لینک های ناشناس ارسال شده از طریق اس ام اس، ایمیل و یا در شبکه های اجتماعی خودداری کنید.
  • برای دانلود نرم افزار والت خود از سایت رسمی استفاده کنید و از لینک های سایت های ثالث وارد نشوید.

از این روش ها و تکنیک ها می‌توانید برای

  • بالا بردن امنیت کیف پول تراست والت
  • بالا بردن امنیت کیف پول بلاک چین
  • بالا بردن امنیت کیف پول اتمیک
  • بالا بردن امنیت کیف پول متاماسک
  • بالا بردن امنیت کیف پول کوینومی
  • بالا بردن امنیت کیف پول یورویی
  • و … استفاده کنید.

امنیت کیف پول ارز دیجیتال خود را جدی بگیرید

به نظر شما چند نفر از کاربران ایرانی در سال‌های گذشته دارایی‌های خود را با عدم دقت به امنیت کیف پول ارز دیجیتال از دست داده‌اند؟ جالب است بدانید که اکثر کسانی که با عدم دقت به این نکات دارایی‌های خود را از دست داده‌اند آنها نیز بر این باور بودند که چنین چالشی به هیچ وجه برای آنها به وجود نخواهد آمد و هیچ موقع نگران از دست رفتن دارایی‌های خود در کیف پول خود نبودند. اما متاسفانه خطرات ارز دیجیتال بسیار زیاد است و عدم دقت به کیف پول نیز یکی از بزرگترین خطرات این بازار را برای معامله‌گران در آن به وجود می‌آورد.

نکته بسیار غم انگیز مسئله این است که برخی از افراد با تلاش بسیار زیاد و آموزش معامله‌گری در این بازار نسته‌اند تا رمز ارزهای جذابی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده و از آنها برای معاملات خود استفاده نمایند. آنها موفق شده‌اند تا سود بسیار خوبی نیز از این سرمایه‌گذاری به دست آورند اما به دلیل عدم دقت به نکات امنیت کیف پول ارز دیجیتال تمام دارایی‌های خود را از دست داده و در حال حاضر آه و افسوس خوردن هم برای آنها هیچ فایده‌ای ندارد. از فراموش کردن رمز عبور به کیف پول گرفته تا عدم دقت به آدرس  زمان انتقال توکن‌ها از جمله اشتباهات رایجی است که معمولاً کاربران در زمان استفاده از کیف پول‌ها آنها را مرتکب می‌شوند. اشتباهاتی که هیچ راه برگشتی نیز در آنها وجود ندارد و عملاً تمام دارایی کاربران با این اشتباهات از بین خواهد رفت.

شاید در آینده بازار ارز دیجیتال شرایطی پیدا کند که دیگر چالش‌هایی مانند استفاده از کیف پول‌ها و یا نگرانی از بابت کلاهبرداری صرافی‌ها برای معامله‌گران در این بازار وجود نداشته باشد، اما تا آن موقع شما باید معامله‌گری و سرمایه‌گذاری خود را در بازار ارز دیجیتال به صورت هوشمندانه‌ای پیش ببرید تا دارایی‌های خود را مفت از دست ندهید. در مجموعه کانون بورس سعی کرده‌ایم تا با نگارش ده‌ها مقاله مختلف برای آموزش رایگان ارز دیجیتال و همچنین بالا بردن امنیت معاملات در این بازار شما را در این باره آگاه سازیم و مطالعه این مقالات می‌تواند شرایط بهتری را برای معاملات شما در این بازار رقم بزند.‌ یکی از مهمترین بخش‌های مقالات ما در کانون بورس همین معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال و شرایط استفاده از آنها در بازار است و توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال استفاده از هر کدام از انواع کیف پول نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری ارز دیجیتال هستید حتماً مقاله مربوط به آن را مطالعه کرده و از نکات ارائه شده در مقاله مورد نظر برای بالا بردن امنیت کیف پول خود استفاده کنید.

جمع بندی

سعی کردیم تا شما را با نکات مهمی برای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال آشنا کنیم. همین نکات ساده می‌توانند روند معاملات شما را در بازار رمز ارزها ایمن‌تر کرده و سدی برای به سرقت رفتن دارایی های شما در این بازار باشند.

کیف پول سخت افزاری

در پایان بهترین مدرسین آموزش ارز دیجیتال در کانون بورس آماده پاسخگویی به سوالات شما درباره خطرات مربوط به کیف پول ها و هک شدن آنها هستند. اگر سوالی در این باره دارید، در بخش دیدگاه ها مطرح کنید.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

4 پاسخ

  1. سلام آیا با فعال کردن تایید کیف پول در گوشی دوم یا همون حساب دو امضا در کیف پول ترون لینک این کیف پول واقعا امن میشود و اگر هکری به حساب ترون لینک ما دسترسی پیدا کنه و میتونه گزینه اکتیو و فعال کنه و بدون تایید حساب دوم برداشت کنه

  2. سلام وقتتون بخیر ،وممنون از اطلاعات وآموزشهای خوبی که میدین . من یک مشکل برام پیش آمده و میخواستم که از کارشناسان شما راهنمایی بگیرم وببینم چگونه میتونم این مشکلم رو برطرف کنم ..من با لینک شخصی ، در یک موسسه ثبت نام کردم برای کار اینترنتی و اون شخص زمانی که مراحل ثبت نام من را انجام میداد در یک مرحله از ثبت نام یک رمز رو که من باید خودم انتخاب میکردم و میزدم ، اون شخص با گوشی خودش این رمز رو به جای من زد وبعد به من گفت که این رمزته و هر وقت میخوای وارد پنل شخصیت بشی این رو بزن .و من چون اول کار بود و آشنا نبودم با چگونگی مراحل این کار ،به همون صورت عمل کردم ، وبعد متوجه شدم که این شخص میتونه خودش هر زمان که بخواد از طریق لینک من وارد پنلم بشه ، و در این موسسه که من ثبت نام کردم یک حساب کیف پول الکترونیک برای من ثبت شده ، و حالا من متوجه شدم که اون شخص براحتی میتونه وارد کیف پول الکترونیک من بشه ، حالا میخواستم ببینم من میتونم کاری کنم که اون شخص دیگه نتونه از توی گوشی خودش وارد لینک من بشه و نتونه کیف پول الکترونیک من رو باز کنه ،ممنون میشم که راهنمایی کنید که چه کنم .؟

    1. درود برشما. در درجه اول رمز عبورتون رو تغییر بدین. اگه منظورتون والت ارز دیجیتال هست، بهتره اصلا از اون کیف پول استفاده نکنید و یک والت جدید بسازین و دارایی هاتون رو انتقال بدین به کیف پول جدید.

  3. سلام من از طریق ترون لینک به یک dapp وصل شده ام نمیدانم امن هست یا نه . اما در هر صورت می خواهم متصل باشم و کسب درامدش را انجام دهم . چطور می توانم در ترون لینک محدودیت برداشت بگذارم یا امنیتی که نتوانند از حسابم رداشتی بکنند . چون قرار داد هوشمند ارتباط با سایت مربوطه را تایید کردم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: