لوگو کانون بورس

۷ ترفند برای بازیابی کیف پول ارز دیجیتال + آموزش

بازیابی کیف پول متاماسک
شما در حال مطالعه مقاله ۲۰ از ۲۸ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

با ترفندها و روش های بازیابی کیف پول ارز دیجیتال با شما همراه هستیم. اگر مقاله کیف پول ارز دیجیتال چیست، ما را مطالعه کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که انواع کیف پول ارز دیجیتال امنیت بسیار بالایی دارند. اما متأسفانه بی توجهی و سهل انگاری کاربران باعث شده تا شاهد موارد زیادی در زمینه از دست رفتن کلید خصوصی و رمز ارزهای این کیف ها باشیم. وقتی شما در این مقاله حضور دارید، احتمالاً صدها روش پیشگیری از به سرقت رفتن و از دست رفتن اطلاعات کیف پول خود را نادیده گرفته و در حال حاضر باید هزینه های گزافی را برای درمان بپردازید. البته اگر این روش ها مثمر ثمر باشند  و شما را به دارایی هایتان برسانند. صفر تا صد راه‌حل‌های بازیابی کیف پول ارز دیجیتال را مهمان ما باشید.

راهنمای مطالعه نمایش

کیف پولتو سفت بچسب

در قدیم رسم قشنگی در میان مردم پارسی زبان وجود داشت. هر وقت سارقی را می‌گرفتند، در عین اعمال مجازات های رنگ و وارنگ، یک لباس وارونه و یک کلاه گشاد بر سر او می‌گذاشتند و دور شهر می‌چرخاندند. زنگوله‌های مختلفی هم در اطراف لباس وارونه وی بود تا رسوای شهر و خیابان‌ها شود. “جای چنین مجازاتی این روزها در کشور ما خالی است.”

آموزش بازیابی کیف پول ارز دیجیتال

این مهم باعث می‌شد تا افراد مقصر تنبیه شوند و کلاه گذاشتن روی سر تبدیل به یک ضرب‌المثل شود. این ضرب‌المثل کم‌کم در میان مردم برای کسانی به کار می‌رفت که خیلی ساده لوح بودن د و خیلی راحت کلاه سرشان می‌رفت.

کیف پول ارز دیجیتال ظرف تمام دارایی ها و سرمایه های شما است. بیش از هزار مقاله را در اینترنتی می‌توانید درباره روش های بالا بردن امنیت کیف پول های مختلف مطالعه کنید. خود ما در کانون بورس ده ها بار به این نکته تاکید کرده‌ایم. اما هنوز هم هستند کسانی که بی توجه به تمام این نکات، سرمایه های رمز ارزی خود را در معرض ریسک های بزرگی قرار داده و سپس به دنبال ترفندهای بازیابی کیف پول ارز دیجیتال می‌گردند.

هر چند در ادامه تمام و کمال روش های ممکن برای بازیابی همه کیف پول های ارز دیجیتال را مرور خواهیم کرد، اما در نهایت باید بدانید که در اکثریت مواقع راه‌حل‌ها به جواب نهایی نمی‌رسند. پس لطفاً یاد بگیر که:

“کیف پولتو سفت بچسب.”

یک نکته مهم قبل از بازیابی کیف پول ارز دیجیتال

چه بخواهیم چه نخواهیم، ممکن است این اتفاق برای همه ما بیفتد. البته برای کاربران سهل انگار بیشتر. برای بازیابی کیف پول ارز دیجیتال ترفندهای خیلی زیادی وجود ندارد که هیچ، همین ترفندهای موجود نیز معمولاً کمتر از ۲۰ درصد احتمال رسیدن به نتیجه نهایی را برای کاربران ایجاد می‌کند. با این حال تصمیم گرفتیم تا به صورت کامل روش های بازیابی انواع کیف پول ها را با شما در میان بگذاریم.

قبل از اینکه به روش های بازیابی کیف پول ارز دیجیتال بپردازیم، لازم است تا درباره اهمیت حفظ اطلاعات مربوط به کیف پول ها با شما صحبت کنیم. امیدواریم قبل از اینکه کار از کار گذشته باشد، در این مقاله با ما همراه شده باشید تا این ابزار و نکته مهم را از دست ندهید. دقت داشته باشید:

“ارزهای دیجیتال در زنجیره بلاک چین مربوط به همان ارز ذخیره می‌شود. تمام کیف پول ها و حساب ها تنها کلید خصوصی مربوط به این ارزها را در خود نگهداری می‌نمایند. پس اگر کیف پول شما منفجر هم شود، با در اختیار داشتن کلید خصوصی امکان بازیابی رمز ارزها برای شما مقدور خواهد بود.”

این مهم نشان می‌دهد که کیف پول ها در واقع خود رمز ارز شما را نگه نمی‌دارند. بلکه تنها آدرس آنها را در بلاک چین ارز دیجیتال مربوط برای شما حفظ می‌نمایند. خوب البته مسلماً هیچ تریدری آدرس و کلید خصوصی رمز ارزهای خود را در جایی یادداشت نمی‌کند. کاربرد و خاصیت کیف پول ها همین جاست.

آموزش بازیابی کیف پول ارز دیجیتال

ماهیت بازیابی کیف پول ارز دیجیتال

با نحوه ذخیره سازی رمز ارزها در کیف پول ارز دیجیتال آشنا شدید. حالا نوبت به بررسی ماهیت بازگردانی کیف پول ارز دیجیتال می‌رسد. کیف پول ها چه سخت افزاری و چه نرم افزاری آدرس رمز ارزها را در خود دارند. و در صورتی که این آدرس ها را بازگردانیم، همه چیز تمام است. اما چگونه؟

تمام کیف پول ها چه نرم افزاری و چه سخت افزاری دارای رمز ها و مشخصاتی هستند که به صورت خاص مختص آنها است و این مشخصات و آدرس ها در میان تمام نسخه های کیف پول مربوطه تنها مختص به همان کیف است. پس اگر شما:

  • کیف نرم افزاری خود را به هر دلیلی از دست بدهید، تنها لازم است یک بار دیگر کیف پول مربوطه را از سایت اصلی دانلود کرده و آدرس ها و مشخصات در دسترس را ر آن وارد کنید …
  • کیف سخت افزاری خود را به هر دلیلی از دست بدهید، تنها لازم است یکی دیگر از همان کیف پول، یا سایر والت هایی که با آن سازگاری دارند را تهیه کرده و همان مشخصات و آدرس ها را در نرم افزار متصل شده به آن وارد کنید …

همان اطلاعات قبلی که در والت اصلی شما وجود داشت را در اختیار خواهید داشت. زیرا این اطلاعات در پایگاه داده آن کیف پول حفظ شده و در آن وجود دارد. خوب پس به همین دلیل است که همه کارشناسان اصرار دارند که حتماً آدرس ها و مشخصات کیف پول خود را در جایی امن نگهداری کنید.

روش های بازیابی کیف پول ارز دیجیتال

اما نوبت به معرفی روش های بازیابی کیف پول ارز دیجیتال می‌رسد. روش های بازگردانی کیف پول رمز ارزها بیشتر به اطلاعاتی بستگی دارد که شما در دست دارید. مسلماً اگر همه اطلاعات مورد نیاز در دسترس شما باشد، عملیات بازگردانی بسیار ساده خواهد بود. اما وقتی این اطلاعات را در دست ندارید، باید سراغ ماموریت غیرممکن ۹ با بازی تام کروز برویم. البته این بار خبری از موفقیت های همیشگی نیز برای این عملیات وجود نخواهد داشت.

پس در ادامه ابتدا روش هایی را مرور می‌کنیم که با اطلاعات لازم درباره کیف پول خود را در اختیار دارید. هم چنین در ادامه ترفندهایی را مرور می‌کنیم که اطلاعات لازم را در اختیار ندارید. با این حال روش های بازیابی کیف پول ارز دیجیتال را باید به دو دسته تقسیم کنیم:

  • بازگردانی کیف پول رمز ارز وقتی اطلاعات امنیتی را در اختیار داریم.
  • بازگردانی کیف پول رمز ارز وقتی اطلاعات امنیتی آن را در اختیار نداریم.

البته قبل از اینکه این راه‌حل‌ها را با هم مرور کنیم، ابتدا باید اطلاعات اولیه‌ای را با شما در میان بگذاریم. البته خیلی از شما ممکن است این شناخت را داشته باشید، اما با این حال خیلی از کاربران هستند که نوز این اطلاعات را نداشته و نمی‌دانند که در این مواقع چه اطلاعاتی را لازم خواهند داشت. یکی از مهم ترین مواردی که باید با آن آشنا باشید، عبارت بازیابی کیف پول ارز دیجیتال است.

عبارت بازیابی کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

وقتی شما برای اولین بار در حال ثبت نام و باز کردن حساب کاربری خود در هر کیف پولی هستید، با عبارت بازیابی کیف پول ارز دیجیتال روبرو خواهید شد. این عبارت مختص کیف پول گرم و سرد و نرم افزاری و سخت افزاری و لجر نانو و ترزور  و تراست والت و … نیست. همه والت های رمز ارزها این عبارت را دارند و شما در هر کدام که در حال ثبت نام هستید، در همان لحظه ثبت نام با آن روبرو خواهید شد.

عبارت بازیابی بسته به نوع کیف پول و هم چنین انتخابی که کاربر دارد، ۱۲ یا ۲۴ کلمه انگلیسی است که با فاصله در کنار هم قرار گرفته‌اند. علاوه بر اینکه خود کلمات با حرف کوچک و بزرگ مهم هستند، ترتیب آنها نیز مهم است. پس این کلمات را باید دقیقاً مطابق با همان ترتیب و همان شرایط خود آنها درج کنید. عکس زیر یک نمونه از عبارت بازیابی کیف پول ارز دیجیتال را نشان می‌دهد.

آموزش بازیابی کیف پول ارز دیجیتال

حتی در برخی از کیف پول ها این عبارت ها با شماره درج می‌شوند. البته خود شماره جزء عبارت ها نیست ولی اهمیت نگهداری آنها را به ترتیب نشان می‌دهد. این عبارت در زبان انگلیسی به اصطلاح Seed خوانده می‌شود. پس هر جا این عنوان را شنیدید، به همان عبارت بازیابی اشاره دارد. مراقب Seed کیف پول خود باشید.

معدود کیف پول هایی که از عبارت Seed پشتیبانی نمی‌کنند، عبارت ها و کلیدهای جایگزینی برای آن دارند. برخی یک فایل در اختیار کاربر قرار می‌دهند که در هارد کامپیوتر آنها ذخیره می‌شود که با باز کردن این فایل امکان بازیابی کیف پول ارز دیجیتال آنها وجود خواهد داشت و برخی نیز از آیتم های مشابه اما با همان کاربرد استفاده می‌نمایند.

آیا برای ورود به کیف پول همیشه نیاز به عبارت Seed داریم؟

خود ما که آخرین باری که عبارت Seed کیف پول خود را دیده‌ایم، به دوران پادشاهی کورش بزرگ بر می‌گردد. قرار نیست هر بار برای باز کردن والت رمز ارز خود از این عبارت استفاده کنید. به همین دلیل باید آن را در جایی خوب نگهداری کرده و که حتی خودتان هم برای دسترسی به آن باید ساعت ها وقت بگذارید و به این راحتی ها در دسترس نباشد.

ورود و خروج به والت ها معمولاً با استفاده از یک یوزرنیم و پسورد صورت می‌پذیرد. وقتی این یوزرنیم و پسورد گم شد، تازه شما به فکر بازیابی کیف پول خود خواهید افتاد. یا نرم افزار و سخت افزار در دسترس شما از بین رفت، می‌بایست برای آن اقدام کنید.

البته انتخاب یک پسورد مطمئن و عالی نیز یکی دیگر از مراحل امنیتی است که باید به صورت خاص به آن نیز پرداخته شود. سعی کنید حتماً در این بار نهایت احتیاط را داشته باشید.

ترفند شماره ۱: بازیابی کیف پول با عبارت بازیابی

بازیابی کیف پول با عبارت بازیابی بسیار ساده است. شما می‌توانید با انجام چند مرحله ساده برای بازیابی کیف پول خود اقدام کنید. برای این منظور:

اگر رمز عبور ورود به والت خود را فراموش کرده‌اید، خود به خود می‌توانید با درخواست ورود با استفاده از عبارت بازیابی اقدام کنید. در این صورت تنها کافی است عبارت بازیابی را به ترتیب خواسته شده وارد کرده و دوباره اطلاعات کیف پول خود را در اختیار داشته باشید.

بازیابی کیف پول تراست والت

دقت کنید که اگر یک قرن دیگر نیز به فکر استفاده از کیف پول خود بیفتید، با همان پسورد اولیه کار برای شما شدنی است و نیازی حتی به این عبارت هم نخواهید داشت. اما اگر پسورد خود را فراموش کردید، این عبارت راه حل اصلی و اولیه شما خواهد بود.

بازیابی کیف پول با کلید خصوصی

بازیابی کیف پول با کلید خصوصی نیز همان تعریفی است که در بند قبل ارائه کردیم. عبارت بازیابی در میان برخی از کاربران با عنوان کلید خصوصی شناخته می‌شود. هر چند این دو با هم متفاوت هستند، اما روشی با عنوان بازیابی کیف پول با کلید خصوصی به صورت مجزا نداریم.

ترفندهای بازیابی کیف پول ارز دیجیتال

اما نوبت به مرور ترفندهای بازگردانی کیف پول ارز دیجیتال می‌رسد. این ترفندها در برخی موارد رایگان و در برخی موارد نیاز به پرداخت هزینه هایی دارد. درباره این ترفندها باید به یک نکته مهم اشاره کنیم. اینکه این روش ها نه اینکه صد در صدی نیستند، بلکه احتمال موفقیت آنها بسیار پایین است. از این رو نمی‌خواهیم شما را از هم اکنون امیدوار کنیم. اما با این حال در حال حاضر در صورتی که شما به عبارت Seed والت خود دسترسی نداشته و نمی‌توانید آنها را پیدا کنید، این راه‌حل‌ها تنها روش هایی هستند که می‌توانید به آنها پناه ببرید.

بسیاری از این ترفندها بر اساس تجربه به دست آمده اند و برخی نیز به دنبال ابداع روش هایی توسط برخی از افراد و شرکت ها شکل گرفته‌اند. از این رو نمی‌توان به آنها روش های علمی و ساختاری هم اطلاق کرد. به همین دلیل خود ما نیز خیلی اعتقاد زیادی به آنها نداریم و هرگز آنها را تجربه نکرده‌ایم. از اطرافیان نیز کسی را نمی‌شناسیم که از این دست تجربه ها داشته باشند. با این حال باید با هم مرور کنیم تا بدانید که این روش ها هم هستند.

ترفند شماره ۲: از شرکت Wallet Recovery کمک بگیرید

یکی از روش ها برای رسیدن به کلید خصوصی ارز دیجیتال و در واقع بازیابی کیف پول ارز دیجیتال استفاده از خدمات شرکت Wallet Recovery است. این شرکت در یک برنامه مشخص فایل تراکنش های قبلی کیف پول شما را بررسی و با مبنا قرار دادن آن با میلیون ها تراکنش دیگر به دنبال بازیابی کلید خصوصی ارز دیجیتال شما می‌رود. در واقع این شرکت در حال ترکیب مردن کلیدهای خصوصی است که از کیف پول شما در ساعت مشخص صورت گرفته است.

بازیابی کیف پول تراست والت

شرکت Wallet Recovery برای این عملیات هزینه قابل توجهی هم از شما دریافت می‌نماید. هزینه این عملیات تقریباً ۲۰ درصد از موجودی کیف پول شما خواهد بود. در واقع بعد از ریکاوری در صورت موفقیت ابتدا شرکت ۲۰ درصد از دارایی های موجود در والت شما را ضبط کرده و سپس بقیه دارایی های شما را در اختیار شما قرار می‌دهد. استفاده از این روش احتمال موفقیت بسیار پایینی دارد و خیلی نمی‌توان روی آن حساب کرد. اما با این حال یک راه حل موجود است.

ترفند شماره ۳: ترفند اثبات با داشتن صفر

اثبات با دانش صفر یا اصلاح انگلیسی آن Zero Knowledge Proof یک روش ریاضی است که طول عمر آن در علم ریاضی بیشتر از عمر ارزهای دیجیتال است. در این روش برخی از معادلات ریاضی در کنار هم قرار می‌گیرند تا با یک طرح اولیه و استفاده از همان اطلاعات حداقلی موجود مالکیت شما را نسبت به دارایی های یک کیف پول اثبات نماید. دقت کنید که ماهیت این روش بر این اصل است که اطلاعات هر کیف پولی در یک پایگاه داده و بلاک چینی قرار دارد که تنها مالک کیف پول با اطلاعات امنیتی به آنها دسترسی دارد.

بازیابی کیف پول تراست والت

در این روش در واقع کدهای اثبات کننده در واقع قرار است به این نتیجه برسند که کیف پولی با این مشخصات متعلق به شما است و شما مالک دارایی های موجود در آن هستید. البته هر چند دسترسی به این روش برای کاربران به این سادگی ها نیست و قرار هم نیست شما با این گروه ریاضی‌دان در ارتباط باشید، اما به این جهت که قبلاً این روش برای زی کش های از دست رفته برخی از افراد عمل کرده، آن را بازگو کردیم.

یکی از مزیت های اصلی این روش برای بازیابی کیف پول ارز دیجیتال این است که هیچ اطلاعاتی از کیف پول شما در اختیار کسی قرار نمی‌گیرد. از این رو همچنان می‌توانید از کیف پول خود با همان امنیت قبلی استفاده کنید. هزینه های استفاده از این روش را نیز باید از خود گروه ریاضی‌دان استعلام بگیرید.

ترفند شماره ۴: Finderouter یک ابزار رایگان

خوب بسیار خرسندیم که در حال معرفی یک روش رایگان برای بازیابی کیف پول ارز دیجیتال به شما هستیم. این نرم افزار بازیابی کیف پول ارز دیجیتال را می‌توانید به صورت رایگان از سایت های معتبر دانلود کرده و استفاده کنید. یکی از اصلی ترین ویژگی های آن داشتن یک محیط کاربری بسیار ساده و روان است و شما می‌توانید با خیال راحت و بدون دردسر از آن استفاده کنید.

فرایند کار با این نرم افزار به این صورت است که شما باید حداقل اطلاعاتی که از کیف پول خود را در اختیار نرم افزار قرار دهید و فایند اوتر با استفاده از پروتکل های خاص مانند پروتکل BIP اقدام به بازیابی عبارت SEED یا کلید خصوصی کیف پول شما می‌نماید. البته که مانند سایر روش ها این روش نیز قدرت چندان زیادی نداشته و احتمال موفقیت در آن به میزان اطلاعات شما از کیف پولتان بستگی خواهد داشت.

هم چنین یکی از ایرادات این روش این است که اطلاعات کیف پول شما ممکن است در اختیار سازندگان این نرم افزار نیز قرار گیرد. پس اگر موفق به بازیابی کیفی پول خود با فایند اوتر شدید، هر چه سریعتر باید دارایی های خود را به یک جای امن انتقال داده و آنها را از ریسک های جدید دور کنید.

ترفند شماره ۵: هیپنوتیزم

بله درست شنیدید، هیپنوتیزم. یکی دیگر از روش های بازیابی کیف پول ارز دیجیتال استفاده از روش هیپنوتیزم است. در این روش برای بازیابی کلید خصوصی در کیف پول ارز دیجیتال که توسط آقای میلر اختراع شده، از ناخودآگاه ذهن تصویری شما برای به دست آوردن اطلاعات والت استفاده می‌شود. در واقع آقای میلر با همان حافظه تصویری که در ذهن هر کدام از ما ذخیره می‌شود، سعی در تکمیل کردن پازل کلید خصوصی کیف پول شما را دارد. نکته جالب درباره این روش این است که استفاده از آن درصد موفقیت بیشتری نسبت به سایر روش ها ثبت کرده است. بعد از این موفقیت ها بود که استفاده از این روش شکل وسیع تری به خود گرفت.

بازیابی کیف پول ترون والت

برای استفاده از روش هیپنوتیزم برای بازیابی کلید خصوصی در کیف پول ارز دیجیتال خود باید درصدی از دارایی های داخل آن را نیز بپردازید. این درصد برای بیت کوین ها ۵ درصد و برای سایر ارزها بیشتر است که خود شرکت در زمان شروع پروژه به شما اعلام می‌کند.

با توجه به اینکه روش ها و راه‌حل‌های بسیار کمی برای بازیابی کلید خصوصی در کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد، همین روش ها نیز به سختی در دسترس قرار می‌گیرد. از این رو اگر دارایی های کیف پول شما ارزش زیادی داشته و از دست دادن آنها می‌تواند بار مالی زیادی برای شما ایجاد کند، استفاده از این ترفندها بهترین راه‌حل‌ها برای شما خواهد بود.

ترفند شماره ۶: استفاده از نرم افزارهای بازیابی اطلاعات هارد دیسک

استفاده از این روش برای بازیابی کلید خصوصی در کیف پول ارز دیجیتال برای کسانی مناسب است که اطلاعات امنیتی والت خود را در هارد دیسک کامپیوتر  و یا هارد اکسترنالی ذخیره کرده بودند. در حال حاضر نرم افزارهای بازیابی اطلاعات حذف شده و گم شده از هاردهای سخت افزاری پیشرفت بسیار زیادی کرده‌اند و حتی شرکت هایی هستند که با روش هایی خاص می‌توانند این اطلاعات را به خوبی برای شما بازیابی نمایند. از این رو اگر اطلاعات خود را در فایلی در کامپیوتر داشته‌اید، می‌توانید از این ابزارها استفاده کنید.

بازیابی کیف پول ترون والت

در وهله اول استفاده از نرم افزارهای رایگان اما قدرتمند موجود در بازار را تست کنید و در قدم بعدی نیز می‌توانید از شرکت های نرم افزاری ارائه دهنده این خدمات استفاده نمایید. در هر صورت این ترفند می‌تواند یک ترفند عالی برای بازیابی کیف پول ارز دیجیتال شما باشد.

اگر درصدد استفاده از این روش بر آمدید، توصیه می‌کنیم که بلافاصله بعد از بازیابی اطلاعات هر چه سریعتر برای انتقال دارایی های خود به یک کیف پول جدید اقدام نمایید. در غیر این صورت ممکن است دارایی های شما در ریسک از دست رفتن دوباره قرار گیرند. برای کسانی که بعد از استخراج بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال اطلاعات خود را در کامپیوتر خود از دست داده اند، این روش می‌تواند کارایی بسیار زیادی داشته باشد.

ترفند شماره ۷: استفاده از خدمات مجموعه Cryptohunters

شرکت Cryptohunters نیز یکی دیگر از شرکت هایی است که با استفاده از محاسبات بسیار پیشرفته راه‌حل‌هایی برای بازیابی کیف پول ارز دیجیتال شما ارائه می‌نماید. این شرکت نیز با داده های اولیه‌ای که از شما می‌گیرد، از ترفندها و محاسبات پیچیده‌ای استفاده کرده و آنها را به نوعی به بلاک چین رمز ارز مورد نظر شما ارتباط می‌دهد. شاید از خود بپرسید که اگر این شرکت بتواند کیف پول شما را بازیابی کند، چرا به دنبال هک کردن اطلاعات کاربران نیست؟

بازیابی کیف پول ترون والت

بهتر است بدانید که هک کردن اطلاعات بلاک چین ها و کیف پول هایی که با الگوریتم های پیچیده مانند امضای دیجیتال منحنی بیضوی ( ECDSA) توسعه پیدا کرده‌اند، عملاً غیرممکن است. این مجموعه تنها با اطلاعات اولیه که شما در اختیار آنها قرار می‌دهید، برای این منظور اقدام می‌کند.

البته باید خاطر نشان کنیم که استفاده از روش های این شرکت نیز رایگان نیست و آنها درصدی از دارایی های کریپتوکارنسی موجود در والت شما را به عنوان دستمزد طلب خواهند کرد. البته اگر موفق به سرانجام رسیدن این پروژه شوند، اعطای درصدی از رمز ارزها به آنها آن قدرها هم غیر منطقی نیست. مخصوصاً برای کسانی که سرمایه سنگینی روی ارزهای دیجیتالی مختلف داشته باشند.

 برای بازیابی کیف پول ارز دیجیتال باید بدانید

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانند باعث از دست رفتن اطلاعات کیف پول ارز دیجیتال شما شوند:

  • بروز مشکلات فیزیکی و آسیب های حدی به کامپیوتر مانند سوخت و یا ضربه خوردن آن
  • روت نشدن سیستم عامل کامپیوتر و از بین رفتن اطلاعات آن
  • خراب شدن فایل های ویندوز و روشن نشدن کامپیوتر

در بسیاری از این مواقع کاربران اطلاعات پشتیبانی از کیف پول خود را در هارد کامپیوتر خود دارند. در چنین مواقعی تنها لازم است تا با ترفندهایی مانند استفاده از خدمات شرکت های نرم افزاری و یا با استفاده از نرم افزارهای بازگردانی اطلاعات، اطلاعات هارد کامپیوتر را برگردانده و با نصب کیف پول خود در یک سیستم جدید اطلاعات آن را بازگردانی کنید.

بازیابی کیف پول اتمیک

برای کیف پول های نرم افزاری نیاز به نصب دوباره آنها در یک گوشی جدید یا کامپیوتر جدید خواهید داشت و برای کیف پول های سخت افزاری باید یک کیف پول سخت افزاری جدید با همان فرمت و شرایط تهیه کنید.

بازیابی کیف پول بیت کوین در Bitcoin.com

اگر از خدمات سایت Bitcoin.com برای ذخیره کردن کلید خصوصی بیت کوین های خود استفاده کرده‌اید، بایستی حتماً در همان لحظه نخست ساخت کیف پول خود، عبارت SEED والت خود را در جایی ذخیره کنید. خیلی از کاربران بعد از گم کردن این عبارت به دنبال ارسال ایمیل و استفاده از پشتیبانی این سایت می‌روند. عملاً این روش هیچ شانسی نخواهد داشت. زیرا این مجموعه بارها اعلام کرده که عبارت SEED و اطلاعات کیف پول شما را هیچ جایی از پایگاه داده سایت ذخیره نمی‌شود. از این رو نمی‌توانید از این تکنیک استفاده کنید و عملاً راهی برای بازگرداندن این اطلاعات وجود ندارد.

اما اگر عبارت SEED والت خود را در اختیار دارید، بازیابی اطلاعات کیف پول ارز دیجیتال شما چندان سخت نخواهد بود. برای بازیابی کیف پول بیت کوین خود در این صورت طبق مراحل زیر عمل  کنید:

  • دوباره کیف پول com را دانلود کرده و نصب کنید.
  • در گوشه سمت راست و بالای نرم افزار روی علامت “+” کلید کنید.
  • در بخش بعدی باید گزینه Import Wallet را انتخاب نمایید.
  • نرم افزار از شما می‌خواهد که عبارت ۱۲ کلمه ای یا همان SEED را وارد کنید.
  • بعد از وارد کردن این اطلاعات روی گزینه Import کلیک کنید.
  • با طی کردن این مراحل کیف پول قبلی شما با همان اطلاعات و همان بیت کوین های اولیه ظاهر خواهد شد.

با این روش به راحتی می‌توانید برای بازیابی کیف پول بیت کوین خود اقدام نمایید. اما اگر از نسخه های قدیمی کیف پول بیت کوین استفاده می‌کنید، ممکن است طی کردن این مراحل به این سادگی هم نباشد و با خطاهایی در حین بازیابی کیف پول بیت کوین خود روبرو شوید. در این مواقع از مراحل زیر به جای مراحل قبلی استفاده کنید:

  • کیف پول را دوباره نصب کنید.
  • روی گزینه Setting Cog کلیک کنید.
  • سپس روی تب More Options کلیک کنید.
  • سپس باید روی گزینه Wallet addresses کلیک کنید.
  • در مرحله بعدی باید ۲۰ بار روی گزینه Unused Addresses کلیک کنید تا با پیام “Empty addresses limit reached” روبرو شوید.
  • حالا روی گزینه Scan Addresses for funds کلیک کنید.
  • حالا بیت کوین های خود را می‌توانید در کیف پول خود مشاهده نمایید.

هم چنین اگر رمز عبور ورود به والت خود را روی حساب کاربری جیمیل ذخیره کرده‌اید و هر بار با اطلاعات ذخیره شده وارد والت می‌شدید، می‌توانید از طریق تنظیمات گوگل به پسورد قبلی خود دسترسی داشته باشید.

بازیابی کیف پول تراست والت

نوبت به معرفی نحوه بازیابی کیف پول تراست والت می‌رسد. بازیابی کیف پول ارز دیجیتال برای والت های مختلف تفاوت زیادی با هم ندارد. تنها تفاوت در شیوه چیدمان ابزارهای در دسترس است. به دلیل اینکه کار برای کاربران ساده تر باشد، ترجیح دادیم تا به بررسی همه کیف پول های محبوب بپردازیم. درباره نحوه بازیابی کیف پول تراست والت چندین موضوع مهم وجود دارد که هر یک باید به صورت جداگانه بررسی شود.

در وهله اول اگر به فکر بازیابی ۱۲ کلمه تراست والت هستید و این ۱۲ کلمه را از دست داده‌اید، باید به حضرت فیل پناه ببرید. بازیابی ۱۲ کلمه تراست والت برای خود توسعه دهندگان این والت نیز قفل است. از این رو خیلی به این موضوع امیدوار نباشید. اما با این حال اگر قصد بازیابی ۱۲ کلمه تراست والت را داشتید، از ترفندهایی استفاده کنید که در بالا تشریح کردیم. اما اگر این ۱۲ کلمه را در اختیار دارید، شرایط برای شما متفاوت خواهد بود.

برای بازیابی کلید خصوصی تراست والت توسط ترفندهای گفته شده نیز به ترتیب جلو بروید. ابتدا سعی کنید از روش های رایگان استفاده کرده و در صورتی که به موفقیت نرسیدید، در مرحله بعدی بازیابی کلید خصوصی تراست والت خود را به دست شرکت های مذکور بسپارید.

اما برای بازیابی کیف پول تراست والت در صورت داشتن عبارت ۱۲ کلمه ای می‌توانید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • به سایت رسمی این والت مراجعه کرده و یک بار دیگر نرم افزار آن را برای موبایل اندروید یا آیفون خود دانلود و نصب کنید. حتماً در این مرحله از بازیابی کیف پول تراست والت باید از سایت رسمی این والت استفاده کنید.
  • در صفحه باز شده نرم افزار روی گزینه Setting کلیک کنید تا وارد بخش تنظیمات نرم افزار والت خود شوید.
  • در صفحه جدید باز شده باید گزینه Wallets را انتخاب نمایید. با انتخاب این گزینه تمام کیف پول هایی که در حال حاضر در تراست دارید، به شما نمایش داده خواهد شد. البته اگر نرم افزار قبلی کاملاً از دست برود، ممکن است کیف پولی برای نمایش وجود نداشته باشد.
  • در گوشه راست و بالای تصویر باید روی علامت “+” کلیک کنید و در صفحه باز شده گزینه Multi-Coin Wallet را انتخاب نمایید.
  • حالا نوبت به وارد کردن عبارت بازیابی کیف پول تراست والت می‌رسد. انجام این مرحله از بازیابی کیف پول تراست والت باید با دقت تمام باشد. حتماً این عبارت را به صورت دقیق و به ترتیب وارد کنید. در غیر این صورت عملیات موفقیت‌آمیز نخواهد بود.
  • بعد از وارد کردن عبارت بازیابی کیف پول تراست والت نام کیف پول خود را در نرم افزار وارد کرده و سپس روی گزینه Import کلیک کنید.

بازیابی کیف پول اتمیک

  • در این مرحله عملیات بازیابی کیف پول تراست والت شما به پایان رسیده است و می‌توانید وارد کیف پول خود شده و رمز ارزهای خود را در اختیار داشته باشید.

بازیابی کیف پول تراست والت با در اختیار داشتن عبارت بازیابی آن چندان پیچیده نیست و به همین راحتی قابل انجام است. اما اگر این عبارت را در اختیار نداشتید، کار می‌تواند با مشکلاتی همراه بوده و حتی نشدنی شود.

برای بازیابی این والت نیازی به مشاهده فیلم بازیابی تراست والت هم نخواهید داشت و به همین سادگی که در مراحل بالا عنوان کردیم، می‌توانید این کیف پول خود را بازیابی کرده و دوباره محتویات داخل آن را در اختیار داشته باشید.

بازیابی کیف پول متاماسک

نوبت به ارائه نکات مربوط به بازیابی کیف پول متاماسک به کاربران این والت می‌رسد. با توجه به مزیت های زیادی که متاماسک دارد، بسیاری از کاربران ایرانی از این والت برای ذخیره کردن اطلاعات رمز ارزهای خود استفاده می‌نمایند. امکان استفاده از این والت هم در کامپیوتر به صورت یک افزونه و هم در گوشی های اندروید و آیفون وجود دارد. در هر کدام از نسخه های آن در زمان ثبت نام می‌توانید عبارت بازیابی کیف پول متاماسک خود را مشاهده کنید. در همان لحظه باید آن را در جایی ایمن نگهداری کرده و ذخیره نمایید. در غیر این صورت بازیابی کیف پول متاماسک ممکن است چالش برانگیز شود.

اگر به هر دلیلی کیف پول متاماسک خود را از دست داده و دیگر به آن دسترسی ندارید، می‌توانید از مراحل زیر برای بازیابی کیف پول متاماسک با استفاده از عبارت بازیابی اقدام کنید.

  • قبل از هر چیزی باید یک بار دیگر نرم افزار متاماسک را از سایت اصلی آن دانلود کرده و نصب کنید. برای چندمین بار توصیه می‌کنیم که حتماً این مرحله از بازیابی کیف پول متاماسک را با دقت انجام داده و از سایت رسمی خود متاماسک برای دانلود آن اقدام کنید. کلاهبرداران در کمین‌اند!!
  • نرم افزار را نصب کرده و باز کنید.
  • بعد از مشاهده پیام خوش آمدگویی متاماسک، روی گزینه Get Start کلیک کنید.
  • در مرحله بعدی دو گزینه به شما نمایش داده می‌شود. طبق تصویر زیر روی گزینه Import Wallet کلیک کنید.

بازیابی کیف پول اتمیک

  • حالا نوبت به وارد کردن عبارت بازیابی متاماسک می‌رسد. آن را به ترتیب و دقیق در بخش Secret Recovery Phrase وارد کنید.
  • هم چنین در همین صفحه باید یک پسورد جدید نیز برای کیف پول متاماسک خود انتخاب نمایید.
  • با وارد کردن این بخش ها و کلیک روی مربع I have گزینه Connect را بزنید.

بازیابی کیف پول ترون لینک

در این مرحله عملیات بازیابی کیف پول متاماسک شما به پایان می‌رسد. حالا می‌توانید به رمز ارزهای موجود در آن دسترسی داشته باشید.

اما کسانی که به محتویات کیف پول متاماسک خود دسترسی داشته و هنوز هیچ ذخیره ای از عبارت بازیابی آن ندارند، قبل از اینکه دیر شود باید این عبارت را از داخل کیف پول خود استخراج کرده و آن را در جایی ذخیره کنند. برای این منظور می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

  • در نسخه موبایل کیف پول متاماسک در بخش Setting می‌توانید به این عبارت دسترسی داشته باشید.
  • در این بخش وارد قسمت Security & Privacy شده و در پنجره جدید باز شده روی گزینه Reveal Secret Phrase کلیک کنید.
  • در این بخش با وارد کردن رمز عبور والت خود می‌توانید عبارت بازیابی آن را مشاهده کرده و آن را در جایی ذخیره نمایید.
  • در نسخه تحت وب و کامپیوتری کیف پول متاماسک نیز می‌توانید از همین مراحل برای دسترسی به عبارت بازیابی کیف پول متاماسک استفاده نمایید.

بازیابی کیف پول ترون لینک

برای بازیابی رمز کیف پول ترون لینک نیز نیاز به عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای آن خواهید داشت. روند بازیابی رمز کیف پول ترون لینک مانند روند سایر کیف پول های نرم افزاری است و تفاوت چندانی با آنها ندارد. البته برای بازیابی کیف پول ترون والت بدون داشتن عبارت بازیابی، باید هفت خوان رستم را رد کنید. البته هفت خوانی که در انتها شما را به سرانجام نخواهند رساند.

کیف پول ترون والت یکی از بهترین و امن ترین کیف پول های نرم افزاری است که به صورت اختصاصی توسط تیم توسعه ترون ایجاد شده است. از این رو هک کردن و یا وارد شدن به سیستم آن بدون کلمه بازیابی بسیار سخت و مشکل است. اما اگر به این عبارت دسترسی دارید، با طی کردن چند مرحله ساده می‌توانید برای بازیابی کیف پول ترون والت اقدام کنید.

مراحل بازیابی کیف پول ترون لینک:

  • نرم افزار کیف پول ترون لینک را متناسب با پلتفرم مورد نظر خود از سایت رسمی این مجموعه دانلود کرده و نصب کنید. ناچاریم تا برای کاربران فراموش کار تاکید کنیم که حتماً و حتماً باید دقت زیادی در این مرحله از بازیابی کیف پول ترون لینک داشته باشید و حتماً آن را از سایت رسمی و اصلی این کیف پول دانلود کنید. در غیر این صورت ممکن است با یکی از خطرات ارزهای دیجیتال روبرو شوید.
  • با نصب و باز کردن نرم افزار ترون لینک صفحه ای برای شما باز خواهد شد. در صفحه باز شده گزینه Import Account را انتخاب نمایید.
  • با انتخاب این گزینه به صفحه قوانین و مقررات امنیتی کیف پول ترون لینک خود وارد خواهید شد. در این صفحه باید روی گزینه Accept کلیک کنید. البته چاره ای جز این هم ندارید. اگر روی این گزینه وسواس هستید، باید تمام قوانین را مطالعه نمایید تا خیال خود را از این بابت نیز راحت کنید. یکی از موارد تشخیص نرم افزارهای تقلبی از کیف پول ترون والت اصلی می‌تواند همین موارد باشد.
  • در صفحه جدید باز شده باید گزینه Mnemonic را انتخاب کنید.
  • در قدم بعدی نیز باید روی گزینه HD Wallet کلیک کنید.
  • حالا نوبت به وارد کردن عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای است. حتماً این عبارت را به صورت دقیق و با رعایت ترتیب وارد نمایید. در بین کلمات وارد شده باید فاصله بیندازید. با تمام شدن وارد کردن این عبارت برای بازیابی کیف پول ترون لینک روی گزینه Next Step کلیک کنید.
  • در مرحله بعدی باید پسورد جدیدی برای والت خود انتخاب کرده و دوباره آن را وارد کنید.

مراحل بازیابی کیف پول ترون لینک در این مرحله به پایین می‌رسد و حالا به رمز ارزهای موجود در کیف پول خود دسترسی خواهید داشت. به همین سادگی تمام اطلاعات موجود در کیف پول شما بازگردانده شدند. اما وای به حال زمانی که عبارت ۱۲ کلمه ای بازیابی ترون والت خود را گم کرده باشید و دیگر به آن دسترسی نداشته باشید. عملاً هیچ راهی برای بازیابی کیف پول ترون لینک خود را ندارید و تنها راه چاره استفاده از ترفندهایی است که در بالا اشاره کردیم. البته اگر منجر به نتیجه مطلوب شوند.

بازیابی کیف پول سیف پال

برای بازیابی کیف پول safepal نیز نیاز به داشتن عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای دارید. بازیابی کیف پول سیف پال بدون این عبارت یک چالش بسیار بزرگ است که هر کسی نمی‌تواند از آن به سلامت عبور نماید. عبارت بازیابی کیف پول safepal در زمان نصب نرم افزار و وارد کردن اطلاعات حساب کاربری خود با عنوان mnemonic phrase به شما نمایش داده می‌شود. این عبارت را باید در جایی مطمئن ذخیره کرده و در صور نیاز به بازیابی کیف پول safepal از آن استفاده کنید.

بازیابی کیف پول سیف پال با دسترسی به این ابزار بسیار ساده خواهد بود. از این رو توصیه می‌کنیم که آن را در جاهای مختلف ذخیره کنید تا در صورت بروز مشکل در یکی از این قسمت ها به موارد دیگر دسترسی داشته باشید. البته ذخیره کردن همه آنها در یک سیستم عملاً کار منطقی نخواهد بود. در ادامه مراحل بازیابی کیف پول safepal را با شما در میان می‌گذاریم. کاربرانی که از کیف پول سخت افزاری سیف پال استفاده می‌نمایند نیز می‌توانند با طی کردن همین مراحل در نرم افزار، محتویات کیف پول رمز ارز خود را در اختیار داشته باشند.

برای بازیابی کیف پول سیف پال می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

  • اولین مرحله برای بازیابی کیف پول سیف پال دانلود کردن نرم افزار آن است. نرم افزار این کیف پول را باید از سایت رسمی و اصلی آن دانلود و نصب نمایید. دقت کنید که حتی برای ورود به سایت سیف پال نیز بهتر است به صورت مستقیم وارد شوید و از ورود به این سایت از سایت های واسط اجتناب نمایید. زیرا این لینک ها هیچ اعتباری ندارند . ممکن است شما را به سایت های جعلی و تقلبی هدایت کنند.
  • در قدم اول با باز شدن نرم افزار باید یک رمز عبور برای آن انتخاب کنید. رمز عبور انتخاب شده باید شامل ۸ کاراکتر مشتمل بر اعداد و حروف بزرگ و کوچک باشد. بعد از وارد کرده رمز عبور خود، روی گزینه Submit کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.
  • در مرحله بعدی نرم افزار از شما می‌خواهد تا برای امنیت بیشتر یک الگو برای ورود به نرم افزار تعیین کنید. با انتخاب این الگو امنیت کیف پول شما بیشتر خواهد شد. البته به شرطی که آن را به خاطر بسپارید. اگر فراموش کاری این مرحله را رد کنید. برای این کار در گوشه راست و بالای تصویر خود روی گزینه Skip کلیک کنید.
  • در مرحله بعدی برای بازیابی کیف پول safepal باید نوع کیف پول خود را انتخاب کنید. برای کیف پول نرم افزاری روی گزینه Software Wallet کلیک کنید. گزینه Hardware Wallet نیز برای بازیابی کیف پول سیف پال سخت افزاری است.
  • در صفحه جدید باز شده چندین گزینه پیش روی شما قرار دارند. از میان این گزینه ها روی گزینه Import via Mnemonic Phrase کلیک کنید.
  • با انتخاب این گزینه صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که باید در آن پسورد خود را وارد کنید. همان پسوردی که در مراحل اولیه انتخاب کرده‌اید را در این مرحله از بازیابی کیف پول سیف پال وارد نمایید. روی گزینه Confirm کلیک کنید تا به مرحله بعدی انتقال یابید.
  • به آخرین مرحله از بازیابی کیف پول safepal رسیدیم. در این مرحله باید عبارت بازیابی کیف پول سیف پال خود را وارد کرده و روی گزینه Import Wallet کلیک کنید تا مراحل به پایان برسد. البته دقت کنید که حتماً باید این عبارت را به صورت دقیق و به ترتیب وارد نمایید. در غیر این صورت امکان بازیابی کیف پول سیف پال برای شما وجود نخواهد داشت.

نحوه بازیابی کیف پول اتمیک والت

ریکاوری کیف پول اتمیک نیز برای کاربران این والت با استفاده از عبارت بازیابی مراحل خیلی پیچیده‌ای نداشته و به سادگی امکان پذیر است. نحوه بازیابی کیف پول اتمیک به داشتن این عبارت بستگی دارد. از این رو حتماً باید در زمان باز کردن حساب کاربری در این والت این عبارت را در جایی یادداشت کرده و آن را ذخیره داشته باشید. در غیر این صورت باید از ترفندهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم برای بازیابی کیف پول اتمیک خود استفاده کنید که بسیار پیچیده خواهد بود.

هم چنین یکی از ویژگی های اتمیک والت این است که در صورت از دست رفتن نرم افزار یا پاک شدن اطلاعات آن، ممکن است پسورد معمولی شما نیز دیگر عمل نکرده و بعد از نصب دوباره، نیاز مبرمی به عبارت Seed خواهید داشت. به همین دلیل نگهداری از عبارت بازیابی برای این والت اهمیت بسیار زیادی دارد. با داشتن این عبارت و انجام مراحل زیر می‌توانید برای بازیابی کیف پول اتمیک خود اقدام کنید:

  • از سایت رسمی اتمیک آخرین ورژن این نرم افزار را دانلود کرده و روی کامپیوتر یا گوشی خود نصب کنید. (دقت کنید که حتماً این مرحله را از سایت رسمی انجام داده و سراغ سایت های ثالث نروید. حتی خود ما هم ترجیح دادیم که این لینک را برای شما قرار ندهیم تا مستقیماً وارد سایت رسمی اتمیک شوید.)
  • بعد از باز شدن نرم افزار روی گزینه Restore From Backup کلیک نمایید.

بازیابی کیف پول اکسودوس

  • در قدم بعدی باید عبارت بازیابی را برای بازیابی کیف پول اتمیک خود وارد نمایید.
  • حتماً در زمان وارد مردن آن هم به درستی عبارت ها و هم به ترتیب آنها دقت نمایید تا همه چیز به خوبی پیش برود.
  • در مرحله بعدی باید پسورد جدیدی برای والت خود انتخاب نمایید. به دنبال یک پسورد قدرتمند باشید. این پسورد را وارد کرده و روی گزینه Set Password کلیک کنید.
  • در این مرحله بازیابی کیف پول اتمیک شما به پایان می‌رسد و حالا می‌توانید رمز ارزهای خود را در آن در دسترس داشته باشید.

ملاحظه کردید که نحوه بازیابی کیف پول اتمیک با وجود عبارت بازیابی بسیار ساده است. اما وای به حال کاربری که این عبارت را نداشته و دیگر به کیف پول خود نیز دسترسی ندارد.

بازیابی کیف پول کوینومی

کوینومی نیز یکی از رایج ترین والت های مورد استفاده کاربران ایرانی است. از این رو تصمیم گرفتیم تا مراحل و نحوه بازیابی کیف پول کوینومی را نیز با شما در میان بگذاریم. نحوه بازیابی کیف پول کوینومی با استفاده از عبارت بازیابی مانند سایر کیف پول های نرم افزاری خیلی پیچیده نیست. البته دقت کنید که بازیابی کیف پول ارز دیجیتال با این عبارت برای همه کیف پول های نرم افزاری ساده است و هیچ جای نگرانی ندارد.

اگر عبارت بازیابی کوینومی خود را در اختیار دارید و پسورد آن را فراموش کرده‌اید، از این مراحل می‌توانید به عنوان روشی برای نحوه بازیابی رمز کیف پول کوینومی نیز استفاده کنید. در واقع بعد از انجام عملیات بازیابی کیف پول کوینومی می‌توانید پسورد جدیدی را به آن اختصاص داده و خیال خود را از بابت این موضوع نیز راحت کنید. بنابراین نحوه بازیابی رمز کیف پول کوینومی و بازیابی خود این کیف پول فرایند یکسانی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

اگر هنوز به والت کوینومی خود دسترسی دارید و عبارت بازیابی آن را در جایی ذخیره نکرده‌اید، می‌توانید با طی کردن مراحل زیر برای پشتیبان گیری و ذخیره این عبارت اقدام نمایید:

  • وارد قسمت Setting نرم افزار شوید.
  • سپس گزینه mange Wallets را انتخاب کنید.
  • در این بخش تمام والت هایی که بر روی کوینومی ساخته‌اید به شما نمایش داده می‌شود. از روی نام والت، گزینه مد نظر را انتخاب کنید.
  • در صفحه باز شده باید روی گزینه Recovery Phrase کلیک کنید. البته در گوشی های آیفون این مرحله تفاوت دارد. در این گوشی ها ابتدا باید Setting را انتخاب کرده و سپس روی گزینه New Recovery Phrase کلیک کنید.
  • مراحل بکاپ گیری از عبارت بازیابی کیف پول کوینومی شما در این مرحله به پایان می‌رسد. حالا می‌توانید برای پشتیبان گیری از آن و ذخیره کردن آن در جایی اقدام کنید.

اما چگونه برای بازیابی کیف پول کوینومی اقدام کنیم؟ اگر به دنبال بازیابی کیف پول کوینومی خود هستید، مراحل زیر را طی نمایید:

  • نرم افزار کوینومی را دوباره از سایت رسمی این والت دانلود کرده و نصب کنید. حتماً و حتماً باید در این مرحله از بازیابی کیف پول کوینومی از طریق سایت اصلی این مجموعه وارد شوید و از لینک سایر سایت ها نیز برای ورود استفاده نکنید.
  • در نرم افزار در همان صفحه اول باید گزینه Restore a Wallet را مطابق با تصویر زیر انتخاب کنید.

بازیابی کیف پول اکسودوس

  • حالا باید عبارت بازیابی را با دقت و به ترتیب در محل مشخص شده وارد کنید.
  • به همین سادگی مراحل بازیابی کیف پول کوینومی به پایان می‌رسد.

بازیابی کیف پول اکسودوس Exodus

با تشریح روند بازیابی کیف پول اکسودوس Exodus همراه شما هستیم. برخی از نکات و موارد در اجرای عملیات کیف پول ارز دیجیتال برای تمام والت ها یکسان است. اما به جهت اینکه هر کاربری ممکن است تنها روند بازیابی کیف پول خود را مرور نموده و از دقت به این نکات در سایر والت ها اجتناب کند، از این رو این نکات را برای تمام کیف پول ها تکرار می‌کنیم.

برای بازیابی کیف پول اکسودوس Exodus مطابق با مراحل زیر اقدام کنید:

  • در اولین قدم از مراحل بازیابی کیف پول اکسودوس Exodus اگر نرم افزار والت خود را از دست داده‌اید، باید آن را دوباره دانلود کنید. برای دانلود کردن نرم افزار کیف پول خود می‌بایست از سایت رسمی Exodus اقدام کنید. اگر از این نکته غافل شوید، ممکن است در دام سایت های کلاهبرداری افتاده و با کلیک بر روی لینک های تقلبی اطلاعات والت خود را در اختیار این کلاهبرداران قرار دهید.
  • با دانلود و نصب نرم افزار حالا مراحل بازیابی کیف پول اکسودوس Exodus ساده تر خواهد شد. نرم افزار را اجرا کرده و در اولین قسمت می‌بایست روی گزینه Restore from Backup کلیک کنید.

بازیابی کیف پول اکسودوس

  • در پنجره بعدی نرم افزار پیامی مبنی بر ری استارت کردن به شما می‌دهد. در این پنجره باید روی گزینه Restart کلیک کنید.
  • با باز شدن دوباره نرم افزار، حالا نوبت به وارد کردن عبارت بازیابی کیف پول اکسودوس است. این عبارت را به ترتیب و در ای مشخص شده وارد نمایید. حتماً باید به درستی و ترتیب این عبارت ها دقت نمایید.
  • در پنجره جدید باز شده با پیام Restore Complete روبرو خواهید شد که به معنی موفقیت‌آمیز بودن مراحل بازیابی کیف پول اکسودوس است.
  • هم چنین در نهایت باید یک رمز عبور جدید برای امنیت کیف پول خود نیز انتخاب کنید.

بازیابی کیف پول الکتروم

یکی دیگر از والت های محبوب و عالی موجود در اختیار کاربران والت الکتروم است. این والت محیط کاربری کاملاً متفاوتی نسبت به سایر والت ها دارد. البته ساختار ملی آن مشابه با سایرین بوده و بازیابی آن نیز متعاقباً به همان صورت خواهد بود. برای بازیابی این والت نیز نیاز به عبارت بازیابی کیف پول الکتروم خواهید داشت. این عبارت در همان زمان ثبت نام در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید با استفاده از آن در صورت از دست رفتن کیف پول خود برای بازگردانی آن استفاده کنید.

برای بازیابی کیف پول الکتروم می‌توانید از مراحل زیر استفاده نمایید:

  • برای بازیابی کیف پول الکتروم ابتدا باید نرم افزار آن را دوباره دانلود کرده و نصب کنید. نکته مهم در این مرحله این است که حتماً باید نرم افزار والت خود را از سایت رسمی الکتروم دانلود کنید. نه از سایت های واسط داخلی و نه از سایت های واسط خارجی برای دانلود این کیف پول اقدام نکنید. استفاده از لینک های موجود در سایر سایت ها مکن است شما را به سمت سایت های کلاهبرداری بکشاند.
  • کیف پول الکتروم را باز کرده و از گزینه File روی گزینه New/Restore کلیک کنید.
  • در صفحه جدید باز شده یک نام برای والت خود انتخاب کنید.
  • در مرحله بعدی از میان گزینه های موجود باید Standard Wallet را انتخاب نمایید.
  • در پنجره جدید باز شده نیز باید گزینه I already have a seed را انتخاب نمایید.
  • با انتخاب این گزینه در پنجره جدید باید عبارت بازیابی کیف پول الکتروم خود را به ترتیب و به صورت دقیق وارد کنید. در وارد کردن این عبارت دقت داشته باشید. هم چنین بین کلمات باید از فاصله استفاده کنید.
  • مراحل بازیابی کیف پول الکتروم در این قدم به پایان می‌رسد و حالا شما می‌توانید دارایی های کیف پول خود را در آن مشاهده نمایید. در حالی که بدون استفاده از عبارت بازیابی کیف پول الکتروم عملاً چنین اتفاقی امکان‌پذیر نبود.

بازیابی کیف پول Yoroi

بازیابی کیف پول یورویی هم مانند سایر والت ها قابل انجام است. یورویی کیف پول اختصاصی کاردانو است که دارای ویژگی های زیادی بوده و به همین دلیل خیلی از کاربران از آن برای پیش برد اهداف خود در شبکه رمز ارزها استفاده می‌نمایند. عبارت بازیابی کیف پول Yoroi برای این والت نیز می‌تواند کارساز باشد. البته اگر در هنگام ثبت نام آن را در جایی امن ذخیره کرده باشید. برای دسترسی به کیف پول قبلی خود تنها نیاز است تا این عبارت را در جای مخصوص به خود وارد کنید.

برای بازیابی کیف پول Yoroi می‌توانید مطابق با مراحل زیر اقدام نمایید:

  • در قدم اول باید نرم افزار جدید کیف پول یورویی را از سایت رسمی این کیف پول دانلود کرده و نصب کنید. برای انجام این مرحله از بازیابی کیف پول Yoroi حتماً از سایت رسمی و اصلی یورویی استفاده کرده و از لینک های موجود در سایر سایت ها اقدام نکنید. زیرا این لینک ها ممکن است مخرب باشند.
  • نرم افزار ا نصب کرده و اجرا کنید.
  • بعد از باز شدن نرم افزار باید گزینه Restore Wallet را انتخاب نمایید.
  • در قدم بعدی باید شبکه مورد نظر کیف پول خود را انتخاب کنید. برای این منظور دو گزینه Cardano و Ergo را پیش رو خواهید داشت. یورویی کیف پول رسمی شبکه کاردانو است. اگر والت خود را برای این شبکه ایجاد کرده بودید، باید روی گزینه Cardano کلیک کنید.
  • حالا باید نوع عبارت بازیابی کیف پول Yoroi را انتخاب کنید. این کیف پول معمولاً از عبارت بازیابی ۱۵ یا ۲۴ کلمه ای استفاده می‌کند. با توجه عبارت بازیابی در دسترس خود یک گزینه را انتخاب کنید.
  • در قدم بعدی نرم افزار نام کیف پول قبلی شما را نمایش می‌دهد. اگر عکسی روی آن گذاشته باشید نیز همراه با این نام نشان داده خواهد شد. اگر همه چیز درست است، روی نام کیف پول خود کلیک کنید.
  • در صفحه جدید باز شده لازم است تا اطلاعات خود را دوباره وارد کنید تا تمام اطلاعات کیف پول شما بازیابی شود. تصویر زیر پنجره وارد کردن اطلاعات در کیف پول یورویی را نشان می‌دهد.

بازیابی کیف پول کوینومی

  • در انتها روی گزینه Restore Wallet کلیک کنید. سپس یک بار دیگر از شما خواسته می‌شود که عبارت بازیابی کیف پول یورویی خود را وارد نمایید. در اینجا مراحل بازیابی به پایان می‌رسد و شما می‌توانید کیف پول خود را مانند روز اول در اختیار داشته باشید.

حتما بخوانید: صفر تا صد کیف پول Yoroi در یک مقاله

بازیابی کیف پول سخت افزاری

کیف پول های سخت افزاری نیز عبارت بازیابی دارند. شما می‌توانید در زمان ثبت اطلاعات اولیه در هر یک از والت های سخت افزاری به عبارت بازیابی کیف پول لجر نانو اس, عبارت بازیابی لجر نانو ایکس و یا هر کیف پول دیگری دسترسی داشته باشید. این عبارت می‌تواند راه حلی برای بازیابی اطلاعات داخل محتوای والت در زمان از بین رفتن آن باشد.

امکان هک کردن کیف پول های سخت افزاری وجود ندارد. اما به همان مقدار احتمال گم شدن، دزدیده شدن و اتفاقات این چنینی برای آن زیاد می‌باشد. در چنین مواقعی است که اهمیت عبارت بازیابی کیف پول خود را درک خواهید کرد. روند بازیابی کیف پول سخت افزاری میز مشابه با روند بازیابی کیف پول نرم افزاری است. برای این منظور باید مطابق با مراحل زیر اقدام کنید تا عملیات بازیابی کیف پول ارز دیجیتال شما به پایان برسد:

  • قبل از هر چیزی باید یک کیف پول مشابه با کیف پول خود تهیه کنید. برای این منظور یا می‌توانید همان برند و همان مدل از والت خود را تهیه کنید و یا سراغ والت هایی بروید که از شبکه والت شما پشتیبانی می‌نمایند. توصیه ما استفاده از همان والت قبلی است.
  • بعد از خرید والت، نرم افزار به روز آن را از سایت والت خود دانلود کرده و نصب کنید. دقت کنید که همان نرم افزار قبلی خود را دانلود نمایید. زیرا نرم افزارهای زیادی ممکن است از یک کیف پول سخت افزاری پشتیبانی نمایند.
  • در مرحله بعدی عملیات شرح داده شده برای بازیابی کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری را بر روی نرم افزار والت سرد خود پیاده کنید. روند عملیات به همان ترتیب است.
  • با وارد کردن عبارت بازیابی همان اطلاعات کیف پول قبلی خود را خواهید داشت و با اتصال کیف پول جدید می‌توانید این اطلاعات را بر روی آن ذخیره نمایید.

بازیابی کیف پول کاغذی

کیف پول کاغذی یکی دیگر از انواع کیف پول ها است که در حال حضار برخی از کاربران از آن استفاده می‌نمایند. اگر با این کیف پول ها و روش کار با آن‌ها آشنا نیستید، می‌توانید مقاله صفر تا صد کیف پول کاغذی ما را مطالعه کنید. در این والت ها کلید خصوصی و آدرس عمومی بر روی یک کاغذ چاپ شده در دسترس است. با از بین رفتن کاغذ و اطلاعات روی آن هیچ شانسی برای بازگردانی آن نخواهید داشت. حتی اگر عبارت روی کاغذ کم رنگ شده و نتوان آن را خواند، باز هم نمی‌توان کاری کرد. اما اگر عبارت بازیابی کیف پول کاغذی خود را داشته باشید، در برخی از شبکه ها امکان بازیابی آن وجود خواهد داشت. برای مثال با استفاده از کیف پول یورویی می‌توانید کیف پول کاغذی شبکه کاردانو را بازیابی کنید.

در هر صورت توصیه می‌کنیم که اگر از این دست از والت ها استفاده می‌کنید، بهتر است حتماً به حفظ و نگهداری از آن دقت نمایید.

چند نفر تاکنون موفق به بازیابی کیف پول ارز دیجیتال خود شده‌اند؟

نکات بسیار مهمی را درباره بازیابی کیف پول ارز دیجیتال با شما در میان گذاشتیم. اما شاید این سوال را در ذهن خود تداعی کرده باشید که تاکنون چند نفر موفق به بازیابی کیف پول ارز دیجیتال خود شده‌اند؟ اگر بخواهیم صادقانه در این باره صحبت کنیم آمار دقیقی در این باره وجود نداشته و تمام آمارهای موجود در سایت های مختلف نیز اعتبار چندان بالایی ندارد. در واقع تمام آمارهای موجود در سایت های مختلف نیز از نظرات کاربران گردآوری شده و خیلی نمی توان به آنها اعتماد کرد. اما در این بین برخی از سایت ها و شرکت های ارائه دهنده خدمات بازیابی کیف پول ارز دیجیتال چندین مورد از موفقیت های خود در این باره را بازگو کرده‌اند.

اگر بخواهیم درباره این موضوع برای کاربران و معامله گران ایرانی در بازار ارز دیجیتال صحبت کنیم احتمالاً آمار پیشرو صفر خواهد بود. البته دقت داشته باشید که منظور ما از بازیابی کیف پول ارز دیجیتال در این آمار کسانی است که عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای کیف پول خود را نیز در اختیار نداشته و برای بازگرداندن رمز های خود نیاز به استفاده از خدمات شرکت های کامپیوتری و نرم افزاری دارند. برای چنین شرایطی واقعاً حتی یک مورد هم در سایت ها و منابع مختلف از میان کاربران ایرانی را یافت نکردیم.

البته اینکه چه تعداد افراد موفق به بازیابی کیف پول ارز دیجیتال خود بعد از از دست دادن عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای شدند، چندان اهمیت ندارد. در واقع هدف ما در این بند این است که اهمیت نگهداری دقیق و کاملاً ایمن این عبارت ۱۲ کلمه ای را به شما گوشزد نماییم. وقتی احتمال بازگرداندن اطلاعات از دست رفته در کیف پول ارز دیجیتال نزدیک به صفر است، عملاً از دست دادن عبارت بازیابی می‌تواند باعث بروز چالش های بسیار زیادی برای شما شود.

اگر هنوز به محیط داخلی کیف پول خود دسترسی داشته و عبارت بازیابی آن را فراموش کرده و یا گم کرده‌اید بهتر است هر چه سریع‌تر برای مشاهده عبارت بازیابی و ثبت کردن آن در یک جای ایمن اقدام نمایید قبل از اینکه شرایط ورود به کیف پول خود را از دست بدهید.

بازیابی کیف پول ارز دیجیتال در آینده

نکته بسیار مهم دیگری که لازم دانستیم تا در موضوع بازیابی کیف پول ارز دیجیتال برای شما بازگو کنیم امکان رسیدن به فناوری ها و تکنولوژی های مورد استفاده برای بازیابی کیف پول ها در آینده است. از هم اکنون صحبت از همه گیر شدن کامپیوتر های کوانتومی در آینده حتی برای معامله گران معمولی می شود و بسیاری از افراد نیز بر این باور هستند که با روی کار آمدن کامپیوتر های کوانتومی بسیاری از چالش های بازار ارز دیجیتال مانند بازیابی کیف پول ارز دیجیتال از بین خواهد رفت.

اما بیایید به این موضوع کمی واقع‌بینانه‌تر نگاه کنیم. وقتی استفاده از کامپیوتر های کوانتومی رعایت شده باشد و تمام کاربران امکان استفاده از این کامپیوترها و نرم افزارها و تکنولوژی های مربوط به آن را پیدا کند عملاً توسعه‌دهندگان کیف پول ها و صرافی ها نیز به چنین شرایطی دسترسی داشته و می‌توانند کد های کاملاً ایمن‌تر و بی‌خطرتری را نیز برای انجام فعالیت های خود در نظر بگیرند؛ بنابراین همزمان با توسعه ابزارهای در دسترس هکرها و کسانی که در حرفه بازیابی کیف پول ارز دیجیتال فعالیت دارند شاهد توسعه ابزارها و فناوری های مورد استفاده برای توسعه خود این کیف پول ها نیز خواهیم بود.

با توجه به این موضوع و همچنین ماهیت انواع کیف پول ارز دیجیتال که دسترسی به آن بدون داشتن عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای غیرممکن است امکان رسیدن به فناوری‌های ساده برای بازیابی کیف پول ها در آینده نیز چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

آیا بازیابی کیف پول کاغذی ممکن است؟

برخی از کاربرانی که قبلاً از کیف پول کاغذی ارز دیجیتال استفاده کرده‌اند نیز با این چالش روبرو هستند که آیا امکان بازیابی این نوع کیف پول ها بعد از گم شدن و یا از بین رفتن به دلایل مختلف وجود دارد یا خیر؟ البته در این باره در مقاله کیف پول کاغذی ارز دیجیتال به صورت کامل توضیحات لازم را ارائه دادیم اما لازم است تا اشاره مختصری به این موضوع داشته باشیم.

یکی از مهم‌ترین مزیت های انواع کیف پول کاغذی ارز دیجیتال این است که امکان اتصال آنها به اینترنت بدون استفاده از نرم افزارهای واسطه وجود ندارد و عملاً نگهداری از کلید های خصوصی رمز ارزها در آن نیز به صورت کامل لوکال بدون دخالت هیچگونه نرم ‌افزاری صورت می‌پذیرد. با توجه به این موضوع بازگرداندن کلید های خصوصی ذخیره شده در یک کیف پول کاغذی بعد از گم شدن و یا از بین رفتن آن عملاً غیرممکن است.

هرچند همان‌طور که می‌دانید ارزهای دیجیتال در حقیقت در شبکه بلاکچین یک رمز ارز ذخیره می‌شوند و چیزی که در کیف پول ها ذخیره می شود تنها کلیدهای خصوصی است اما با این حال امکان بازگرداندن رمز ارز های از دست رفته بعد از نابود شدن کیف پول کاغذی نیز به هیچ وجه وجود ندارد.

نکاتی برای بازیابی کیف پول ارز دیجیتال

  • اگر نرم افزار و یا سخت افزار کیف پول شما از بین نرفته و شما تنها پسورد خود را گم کرده‌اید، تنها کافی است دوباره عبارت بازیابی را وارد کرده و وارد کیف پول خود شوید. دیگر نیازی به نصب دوباره آن نخواهید داشت.
  • اگر عبارت بازیابی کیف پول خود را ندارید و هنوز به آن دسترسی دارید، هر چه زودتر باید از داخل کیف پول آن را در جایی امن نگهداری کنید.
  • اگر عبارت بازیابی خود را ندارید، به کیف پول خود هم دسترسی ندارید، کار بسیار پیچیده خواهد شد.
  • حتماً دقت کنید که رمز اصلی ورود به کیف پول خود را به همراه عبارت بازیابی را در یک مکان نگهداری نکنید.

کیف پول دارایی که نمی‌توانید آن را اثبات کنید

هیچ مدرک فیزیکی برای اثبات اینکه یک والت مال شما است، وجود ندارد. در واقع شما تنها در سیستم کامپیوتری و گوشی خود مالک کیف پول ارز دیجیتال و دارایی های داخل آن هستید. اگر این والت به دست کسی دیگری بیفتد، او ملاک آن خواهد بود و شما حتی با شکایت هم نمی‌توانید اثبات کنید که کیف پول مال شما بوده است.

بازیابی کیف پول کوینومی

این ماهیت بازار ارزهای دیجیتال و غیرمتمرکز بودن آن است. به همین دلیل باید نهایت دقت و مراقبت را از والت خود داشته باشی. جالب است که این موضوع برای والت های سخت افزاری نیز به همین ترتیب است. هیچ مدرکی دال بر اینکه والت مذکور متعلق به شما است، وجود ندارد. هر کسی هم که به محتوای والت شما دسترسی داشته باشد، تنها در چند ثانیه می‌تواند تمام محتویات آن را خرج کرده و نقد کند. از این رو هیچ شانسی برای بازگشت رمز ارزهای داخل آن نیز وجود نخواهد داشت. به همین دلیل بهتر است نهایت دقت و مراقبت را از والت خود و محتویات آن داشته باشید.

چرا نباید بتوان کیف پول ارز دیجیتال را بازیابی کرد؟

این سوال هر چند کمی عجیب است، اما منطق بسیار جالبی پشت آن قرار گرفته است. کیف پولی که بدون داشتن هیچ اطلاعاتی بتوان آن را بازیابی نمود، عملاً امنیت خاصی ندارد. از این رو نمی توان از آن نیز استفاده کرد. دلیل اصلی سخت شدن نحوه بازیابی کیف پول ارز دیجیتال امنیت بالای آنها است. در غیر این صورت ممکن است هکرها به راحتی و با چند ترفند ساده کیف پول شما را در اختیار بگیرند.

بنابراین وقتی نحوه بازیابی والت ها سخت می‌شود، در واقع امنیت آنها بالاتر می رود و شما باید از این بابت خوشحال باشید. اما چه کنیم که برخی از کاربران به دلیل فراموشی و سهل انگاری اطلاعات والت های خود را در معرض خطر قرار می دهند. لازم است تا در این باره حتماً کمی بیشتر تامل کنید.

بازیابی کیف پول ارز دیجیتال را فراموش کنید

در طول سال‌های گذشته افراد بسیار زیادی در تماس با همکاران ما در کانون بورس سعی کردند تا برای بازیابی کیف پول ارز دیجیتال خود اقدام نمایند و بسیاری از این افراد عبارت ۱۲ کلمه‌ای بازیابی کیف پول خود را فراموش کرده و دیگر به آن دسترسی ندارند. دقت داشته باشید که در بسیاری از مواقع مشکلات جزئی باعث از دست رفتن کیف پول می‌شود که با در اختیار داشتن اطلاعات اولیه لازم برای ورود به کیف پول امکان بازیابی اطلاعات آن وجود دارد اما در اکثر مواقع چنین امکانی وجود ندارد و شما باید امکان بازیابی کیف پول خود را برای همیشه فراموش کنید.

به عنوان مثال در بسیاری از مواقع شاهد بوده‌ایم که در کیف پول‌هایی مانند تراست ولت و یا اتمیک ولت دارایی کاربران به نمایش در نمی‌آید و تنها با یک به روز رسانی با وارد کردن عبارت ۱۲ کلمه‌ای در یک کیف پول نرم‌افزاری دیگر تمام دارایی‌های کاربران برگشته است اما تمام این موارد منوط به داشتن این عبارت بوده است.

متاسفانه ما در مقالات مختلف به دنبال بررسی شرایط بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال هستیم و ده ها بار نکات لازم برای جلوگیری از خطرات مربوط به کیف پول رمزها را در اختیار شما قرار می‌دهیم، اما کمتر کسی این نکات را در فرایند سرمایه‌گذاری خود در بازار در نظر می‌گیرد و به همین دلیل است که رادی که در طول سال‌های گذشته دارایی‌های خود را در کیف پول‌ها از دست داده‌اند بسیار زیاد بوده و روز به روز نیز به تعداد این افراد اضافه می‌شود.

البته اگر شما در حال مطالعه این مقاله هستید ممکن است شما هم در چنین شرایطی قرار گرفته باشید اما به هر دلیلی اگر برای بالا بردن اطلاعات خود در حال مطالعه این مقاله هستید بهتر است قبل از اینکه چنین مشکلی برای شما پیش بیاید تمام تمهیدات لازم برای جلوگیری از آن را در نظر بگیرید. بسیاری از کاربران جهانی حتی دارایی‌های میلیون دلاری خود را نیز تحت تاثیر همین اشتباهات و عدم دقت به استفاده از کیف پول‌ها از دست داده‌اند امکان بازگشت دارایی‌های آنها وجود نداشته است و شما نیز بهتر است قبل از هر چیزی نکات را در نظر گرفته و دارایی‌های خود را به نحو احسنت نگهداری کنید.

جمع بندی از بازیابی کیف پول ارز دیجیتال

جامع ترین پکیج بازیابی کیف پول ارز دیجیتال را با هم مرور کردیم. در یک جمع بندی کلی می‌توان بیان کرد که دو شرایط کاملاً متفاوت برای بازیابی کیف پول و کلید خصوصی رمز ارزهای داخل آن برای کاربران پیش می‌آید:

  • در حالت اول شما به عبارت ۱۲، ۱۵ یا ۲۴ کلمه ای بازیابی کیف پول خود با عنوان عبارت Seed شناخته می‌شود، دسترسی دارید.
  • در حالت دوم نیز شما به این عبارت دسترسی ندارید.

در هر کدام از این حالت ها فرایند بازیابی کیف پول شما متفاوت خواهد بود. در حالت اول فرایند بازیابی کیف پول ارز دیجیتال بسیار ساده است و با یک بار نصب دوباره و وارد کردن این عبارت انجام خواهد شد. مانند تمام نمونه هایی که در این مقاله به آن پرداختیم، شما می‌توانید هر کیف پولی را با داشتن عبارت بازیابی، دوباره بازگردانی کرده و در اختیار داشته باشید. اما وقتی به این عبارت دسترسی ندارید، شرایط کاملاً متفاوت است.

در شرایطی که به عبارت بازیابی کیف پول ارز دیجیتال خود دسترسی ندارید، دو حالت مختلف پیش روی شما قرار دارد:

  • عبارت بازیابی را در جایی ذخیره کرده‌اید و اکنون فایل موجود از بین رفته است.
  • در هیچ جایی هیچ پشتیبانی و بکاپی از عبارت بازیابی ندارید.

در این دو حالت نیز شرایط برای بازیابی کیف پول شما متفاوت خواهد بود. در حالت اول امیدواری برای رسیدن به محتویات کیف پول بسیار بیشتر است. در حالت اول به جای اینکه شما به دنبال بازیابی کیف پول خود یا بازیابی کلید خصوصی ارز دیجیتال در کیف خود بروید، بهتر است از تکنیک های زیر برای بازگردانی فایل حاوی عبارت seed کیف پول خود باشید:

  • از نرم افزارهای رایگان ریکاوری و بازگردانی فایل ها در کامپیوتر و گوشی استفاده کنید.
  • از شرکت های نرم افزاری عرضه کننده خدمات بازیابی اطلاعات کامپیوتری و موبایل کمک بگیرید.

با انجام این عملیات احتمال بازگشت فایلی که عبارت SEED والت خود را در آن ذخیره کرده بودید، بسیار زیادی خواهد بود. اما در حالت دوم که در هیچ فایلی و هیچ جایی از عبارت بازیابی والت خود ذخیره ای ندارید، شرایط بسیار پیچیده خواهد شد. در این وضعیت ترفندهای زیر را می‌توانید تست کنید:

  • استفاده از روش هیپنوتیزم
  • استفاده از روش اثبات کار صفر
  • استفاده از نرم افزار فایند اوتر
  • استفاده از خدمات شرکت والت ریکاوری
  • استفاده از خدمات شرکت کریپتو هانترز

به ترتیب از بالا به پایین در این جمع بندی احتمال بازیابی کیف پول ارز دیجیتال شما کاهش پیدا می‌کند.

  • با عبارت SEED با احتمال بالای ۹۹ درصد کیف پول شما با همان محتویات قبلی بازگردانی خواهد شد.
  • بدون عبارت SEED و با وجود فایل ذخیره شده قبلی از آن این احتمال ممکن است ۴۰ تا ۵۰ درصد باشد.
  • در حال نهایی نیز احتمال به ثمر رسیدن تلاش های شما کمتر از ۱ درصد است.

به همین دلیل اصرار داریم که حتماً از عبارت بازیابی کیف پول خود به خوبی مراقبت کرده و آن را در جایی امن و به دور از دسترس سایرین قرار دهید.

بازیابی کیف پول کوینومی

سوالات رایج درباره بازیابی کیف پول ارز دیجیتال


در این مقاله سعی کردیم تا روش های بازیابی انواع کیف های رایج و پر استفاده را با شما در میان بگذاریم. اگر کیف پولی در اختیار دارید که در این مقاله روش بازیابی آن درج نشده، می‌توانید در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید تا به بررسی روش بازیابی آن نیز بپردازیم. همچنین اگر نکته ای درباره ترفندها و روش های بیان شده در بالا دارید، آن را نیز با ما در کانون بورس میان بگذارید.

در انتها نیز سوالات رایجی درباره بازیابی کیف پول ارز دیجیتال برای شما درج کرده‌ایم که تا پکیج بازگردانی کیف پول ها تکمیل شود. شما نیز می‌توانید سوالات خود را درباره این شرایط و ترفندها با ما در میان بگذارید.

  • عبارت بازیابی کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

این عبارت یک عبارت ۱۲ یا ۱۵ یا ۲۴ کلمه ای است که در زمان باز کردن حساب کاربری در کیف پول در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

  • آیا امکان بازیابی کیف پول وجود دارد؟

در صورت در اختیار داشتن عبارت بازیابی این مهم امکان پذیر است. اما در صورت نبود این عبارت عملاً خیر.

  • عبارت بازیابی کیف پول خود را گم کرده ام. چکار کنم؟

اگر هنوز به کیف پول خود دسترسی دارید، می‌توانید از بخش تنظیمات، این عبارت را دوباره مشاهده کرده و آن را در جایی ذخیره کنید.

  • بهترین روش بازیابی کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

بدون عبارت بازیابی باید تمام روش های گفته شده را امتحان کنید که حداقل یکی از آنها نتیجه بخش باشد.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

29 پاسخ

  1. سلام من رمز کیف پولم پاک شده گوشیم‌ روفلش زدم پاک شده ولی ادرس رمز ارزم رو دارم به نظرتون چیکار کنم‌

    1. درود امیرحسین جان. اگر کلید خصوصی کیف پولتون رو دارین اونو تو یک گوشی دیگه دوباره نصب کنین با وارد کردن همون کلید ارزهای شما برمی گرده.

  2. سلام من گوشیم هنگ کرد دیگه باز نشد،گیم کرزی دفند هرو رو وصل کرده بودم،متاسفانه با بازیابی اکانت گوگل، بازی برگشت با آی دی قبلی و آدرس ولت متامسک قبلی،الان آدرس کیف پول رو دارم چجوری میتونم اونو عوض کنم یا از گیم خارجش کنم اون وصله به گیم

    1. جسارتا باید برای دسترسی به حسابم اون ۲۴ حرف و ایمیل و رمز ایمیل حتما داشته باشم.درسته؟

      1. درود بر شما. ایمیل و رمز ایمیل رو شاید بشه یکاری کرد اما اون ۲۴ حرف رو حتما باید داشته باشید.

  3. سلام
    من کیف پولم رو چندسال پیش ساختم و ان زمان نمی دانستم که ۱۲ حرف و کد خصوصی را باید ذخیره کنم و همچنین رمز کیف پول را فراموش کردم ولی کیف پول روی گوشی من باز می شود و داریی نمایش داده می شود چطور از داخل فایلهای گوشی میتونم رمز ذو بازیابی کنم تا دارایب خودم رو انتقال بدم
    لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام کیف پولتون چی هست؟ از داخل کیف پول چک کنید ببینید به پسوردتون دسترسی دارید یا خیر.

  4. سلام
    من کیف پول کوینومی رو چند سال قبل ساختم اما الان ک موبایلم خراب شده ،کلمات بازیابی دارم اما اخطار recovery phrase is not valid.check if some words are misspelledمیده،لطفا راهنمایی کنید .ممنونم

    1. سلام.من سال ۲۰۰۹ بیت کوین خریدم و روی کاغذ آطلاعاتش نوشتم.رمزش ۲۴ تا حرف بود ک بعد از سال ۲۰۱۳ رمزها به کلمه تغییر کردنن.ایا با همون حروف میتونم بازیابی کنم.فقط همونارو دارم

        1. جسارتا باید برای دسترسی به حسابم اون ۲۴ حرف و ایمیل و رمز ایمیل حتما داشته باشم.درسته؟

  5. سلام
    من کیف پول کوینومی رو چند سال قبل ساختم اما الان ک موبایلم خراب شده ، و دسترسی به کیف پوا ندارم اماکلمات بازیابی دارم واخطار recovery phrase is not valid.check if some words are misspelledمیده، راحلی هست ک کیف پولم بازیابی بشه؟لطفااااا راهنمایی کنید .ممنونم

    1. درود بر شما. قبل از هر چیزی مطمئن بشید که کلمات رو درست وارد می کنید. حتما کلمات باید دارای معنی باشند و نحوه نگارش آنها را نیز مطمئن شوید. بین کلمات در زمان نگارش فاصله بگذارید و از هیچ نشانه دیگری از جمله . یا / استفاده نکنید. به روز کردن نسخه کیف پول کوینومی نیز می تواند این مشکل را برای شما برطرف کند. در صورتی که موفق نشدید، در یک کیف پول نرم افزاری دیگر مانند تراست والت نیز این کلمات را امتحان کنید. در صورت نیاز با پشتیبانی کوینومی تماس بگیرید. اما هرگز و در هیچ فضایی عبارت ۱۲ کلمه ای را به اشتراک نگذارید.

  6. سلام کیف پول من اشتباهی حذف شد ومجدد بازیابی کردم ( البته شانس آوردم ۱۲ کلمه رو داشتم ) بعد از بازیابی ۸۷ تتر که قبلا پول داشتم دیگه اونو نشون نمیده وصفره

    1. درود بر شما. آپدیت کنید نرم افزارش رو. اگر درست نشد تو یک کیف پول جدید دیگه بازیابی رو انجام بدین. مثل کوینومی.

  7. درود بر شما
    سپاس بابت مقاله جامع و کاملتون
    من کوینومی دارم عبارت بازیابی و رمزشو فراموش کردم و با اثر انگشت و یا الگو وارد کیف میشم،ولی برای ارسال ارز،تغییر رمز و دیدن عبارت بازیابی دوباره رمز می خواد.امکانش هست بفرمایین راهی برای حل این مشکل هست؟

  8. درود بر شما
    من کیف پول کوینومی دارم رمز و عبارت بازیابی هردوتارو گم کردم ولی با اثر انگشت و یا الگو وارد کیف میشم.برای ارسال ارز ،تغییر رمز و دیدن عبارت بازیابی رمز می خواد.لطفا راهنمایی کنین چیکار باید بکنم.

    1. درود بر شما. کیف پول کوینومی پشتیبانی خیلی خوبی داره. به پشتبانش پیام بدین و بگین رمزتون رو گم کردین. رمز جدید که گرفتین عبارت بازیابی رو هم می تونین ببینین.

  9. سلام من پسوردم رو گم کردم و گرینه forgot password انجام دادم. بعد اینکه وارد شدم یه کیف پول دیگه ساخته شده بود. و من دیگه به کیف پول قبلیم دسترسی ندارم. عبارت باریابی رو هم دارم. چیکار میتونم کنم؟؟؟

  10. سلام من پسوردم رو گم کردم و گرینه forgot password انجام دادم. بعد اینکه وارد شدم یه کیف پول دیگه ساخته شده بود. و من دیگه به کیف پول قبلیم دسترسی ندارم. عبارت باریابی رو هم دارم. چیکار میتونم کنم؟؟

    1. درود. نرم افزار رو حذف کنید و دوباره نصب کنید. این بار کیف پول رو با عبارت بازیابی باز کنید.

  11. وقت به خیر .من مجبور شدم ویندوز عوض کنم .حالا کیف پولyoroi را بازیابی کردم .کلمات کلیدی و پسورد را دقیقا درست می زنم اما هیچ اتفاقی نمی افتد و restore wallet حالت غیر فعال است.چکار باید انجام بدهم.لطفا راهنمایی بفرمایید.مطمین هستم کلید ها و پسورد را درست وارد میکنم.سپاس

  12. سلام عزیز. خسته نباشید.
    بنده‌ تراست ولتمو عباراتو وارد کردم و قبلا هم با همین عبارات بازیابی کردم، اما این‌بار بنده‌ رو به یک کیف پول خالی و یک آدرس دریافتی متفاوت هدایت کرده‌. اصلا گیج شدم، موندم چیکار کنم والا. باگ‌ خورده آیا؟ راهی هست؟ ممنون میشم کمکم کنید عزیز

  13. سلام بزرگواری
    من نیم شنواهستم.من حدودا ۱۵سال پیش ارزدیجیتال فعالیت میکنم.متاسفم هیچکدام کیف پول و آموزشی یاد نگرفتم وهنوزم پولها سرکلاه گذاشتن سرقت بردند.ناراحتم .خواهش میکنم نیم شنواهستم حضوری آموزش نیاز داریم و یادبگیریم ازشمابسیار ممنون میکنم…باسپاس واحترام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: