لوگو کانون بورس

ارز دیجیتال مانا (MANA) چیست؟

قیمت ارز مانا
شما در حال مطالعه مقاله ۳۳ از ۴۹ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

ارز دیجیتال مانا – Decentraland (MANA)  یکی از رمز ارزهایی است که این روزها صحبت درباره آن زیاد است. از سایت های آموزش تحلیل و سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال گرفته تا صرافی های داخلی و حتی کانال های سیگنال دهی تلگرامی همگی نیم نگاهی به معرفی این رمز ارز فوق‌العاده دارند. در ادامه مقالات معرفی ارز دیجیتال این بار سعی داریم تا با یک نگاه کاملاً متفاوت نسبت به همه آن چیزی که درباره مانا شنیده‌اید، این رمز ارز را تجزیه و تحلیل کنیم. برای یک مقاله کاملاً کاربردی که در انتها تمام جزئیات مربوط به ارز دیجیتال مانا را به شما معرفی خواهد کرد، با ما همراه باشید.

نگاهی کلی به اطلاعات فاندامنتالی ارز دیجیتال مانا

نام Decentraland رتبه فعلی ۳۰
نماد MANA قیمت فعلی (دلار) ۲.۶۳
برچسب ها:
توکن NFT متاورس پلیگان اکوسیستم
گیمینگ پرداخت پلتفرم Play To Earn
ارزش بازار فعلی ۴.۸۲۱ میلیارد دلار
حجم معاملات ۲۴ ساعته ۹۵۰ میلیون دلار
تعداد سکه های در گردش ۱.۸۳ میلیارد
تعداد کل سکه ها ۲.۱۹۳ میلیارد
آدرس سایت www.decentraland.org
راهنمای مطالعه نمایش

نگاهی کلی به قیمت ارز دیجیتال مانا

ارز دیجیتال مانا دسنترالند این روزها یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین رمز ارزهای موجود در بازار است که با سرعت بالا در حال رشد می‌باشد. خیلی مختصر و مفید اگر قیمت این رمز ارز را در طول تاریخ آن بررسی کنیم، به نمودار زیر خواهیم رسید.

ارز دیجیتال مانا چیست

از اواخر سال ۲۰۲۰ که مانا در بازار ارزهای دیجیتال تعریف شده، قیمت ۰.۰۴۲۳ پایین ترین قیمت آن بوده که در همان ماه های اولیه ورود آن به بازار رقم خورده است. مانا تقریباً بعد از یک سال رکود قیمتی و نوسانات مختصر، مورد توجه قرار گرفته و با رشدهای بیشتری همراه شده است. رمز ارزی که تا همین چند ماه بیشتر اوج قیمتی خود یعنی حدود ۶ دلار برای هر واحد را نیز تجربه کرد. قیمت ارز دیجیتال مانا در حال حاضر نسبت به اوج قیمتی خود تقریباً ۶۰ درصد کاهش داشته است و این امر نشان می‌دهد که در حال حاضر از نظر فاندامنتالی شرایط خوبی برای خرید آن فراهم است.

ارز دیجیتال مانا چیست

مانا یکی از بهترین ارزهای دیجیتال تعریف شده در حوزه متاورس و هم چنین در پلتفرم NFT ها است. همین دو ویژگی کافی است تا این رمز ارز را تبدیل به یکی از بهترین های بازار نماید. در ماه های اخیر در بازار رمز ارزها پلتفرم های بسیار زیادی برای توسعه بخش گیمینگ و هم چنین گسترش NFT ها در بازار به وجود آمده است. رمز ارزهایی که به دلیل جذابیت‌های سرمایه گذاری بر روی NFT ها و از آن گذشته پروژه‌های متاورس در میان چهار دسته از کاربران محبوب شده‌اند:

  • کاربرانی که به دنبال خرید و فروش نوسانی و یا اصطلاح نوسان گیری ارز دیجیتال هستند.
  • کاربرانی که ترجیح می دهند تا سرمایه های خود را برای رسیدن به سود در بلند مدت در پروژه‌های کاربردی قرار می دهند.
  • افرادی که به پروژه NFT و سرمایه گذاری روی آن علاقه دارند و مسائلی مانند خرید زمین و سایر کالاها را در این فضا دنبال می‌نمایند.
  • افراد علاقمند به بازی های کامپیوتری جذاب و پرهیجان آن هم در فضای سه‌بعدی نیز یکی از این ۴ دسته هستند.

این مهم باعث شده تا ارز دیجیتال مانا تبدیل به یکی از بهترین رمز ارزهای موجود در بازار شود. حتی عدم افزایش قیمت این رمز ارز نیز باعث نشده تا حجم معاملات آن تحت تأثیر قرار دهد. پلتفرم بسیار جذاب و دوست داشتنی که هم می توان از آن برای توسعه و خرید و فروش NFT ها استفاده نمود و هم امکان پیاده‌سازی پروژه‌های متاورس نیز در آن به راحتی وجود دارد. ارز دیجیتال مانا توکن بومی پلتفرم مانا دیسترالند است که می‌تواند تمام مزیت های این پلتفرم را برای شما به دنبال داشته باشد.

پلتفرم دیسترالند

برای اینکه ویژگی ها و شرایط ارز دیجیتال مانا را بهتر درک کنید، لازم است تا توضیحات لازم درباره خود پلتفرم این رمز ارز یعنی پلتفرم دیسترالند را تشریح کنیم. پلتفرم دیسترالند که مانا توکن بومی آن است، به صورت اختصاصی برای خرید و فروش و ایجاد تغییرات روی املاک و زمین‌ها به وجود آمده و دارای ویژگی های زیادی برای بهینه کردن این معاملات است. احتمالاً اضافه شدن عبارت LAND در انتهای نام آن هم به همین دلیل می‌باشد. این پلتفرم عالی اما بلاک چین اختصاصی نداشته و بر روی بلاک چین فوق‌العاده و عالی اتریوم توسعه پیدا کرده تا از هر نظر شرایط بسیار خوبی داشته باشد. تیم توسعه دهنده این پلتفرم با استفاده از تجهیزات سه‌بعدی سازی و هم چنین با انیمیشن سازی قدرتمند امکان انجام معاملات املاک را بسیار جذاب و نزدیک به حقیقت کرده است.

ارز دیجیتال مانا چیست

پلتفرم دیسترالند را می توان یک کره زمین مجازی تلقی کرد که روز به روز در حال گسترش است. این پلتفرم دقیقاً با شبیه سازی شرایط خرید و فروش زمین و املاک در دنیای واقعی، شرایطی را برای کاربران به وجود آورده تا هم در این محیط سرگرم شوند و هم با یک سرمایه گذاری منطقی به دنبال بهینه کردن شرایط سرمایه گذاری خود باشند. ارز دیجیتال مانا نیز می‌تواند این روند را برای کاربران ساده‌تر نماید.

معماری پلتفرم دیسترالند


پلتفرم دیسترالند که خانه امن ارز دیجیتال مانا محسوب می‌شود، بر روی شبکه بلاک چین اتریوم دارای معماری خاصی است که شناخت این معماری نیز برای کاربران الزامی است. شناخت این معماری مخصوصاً برای کسانی که به دلیل سرمایه گذاری بر روی زمین های دیسترالند هستند، اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. در محیط پلتفرم دیسترالند کاربران می‌توانند با ارز دیجیتال مانا برای خرید و فروش زمین‌ها اقدام نمایند. هم چنین در محیط بیرون از این پلتفرم نیز این امکان برای کاربران وجود خواهد داشت.

یکی از مهم‌ترین لایه های دیسترالند لایه اجماع دفتری آن است که در این لایه شاهد ردیابی مالکیت زمین‌ها در آن هستیم. در لایه اجماع دفتری نقل و انتقال های زمین در این پلتفرم ردیابی شده و همین لایه است که می‌تواند امنیت دارایی های شما را تضمین نماید. البته که این مهم نیاز به دقت و مراقبت کامل از NFT ها نیز خواهد داشت.

هم چنین لایه مهم دیگری که در این پلتفرم وجود دارد، لایه محتوا است. در این لایه پرونده‌های مختلفی قرار می‌گیرند. پرونده‌های خود محتوا هستند که شما ارجاع به تمام تصاویر و اصوات خواهند بود. پرونده‌های اسکریپت به نحوه قرارگیری و رفتار محتوای ارجاع شده اشاره دارد و پرونده‌های تعاملی نیز تعاملات نظیر به نظیر مانند چت صوتی و پیام رسانی را مشخص می‌نماید.

توکن های اختصاصی پلتفرم دیسترالند


هم چنین باید اشاره کنیم که ارز دیجیتال مانا تنها توکن بومی پلتفرم مانا دیسترالند نیست و این پلتفرم یک توکن بومی دیگر نیز در خود دارا است. ارز دیجیتال مانا در این پلتفرم به عنوان توکن بومی برای خرید و فروش زمین‌ها و کالاها و هر گونه خدمات دیگری کاربرد دارد. استفاده از این رمز ارز باعث می‌شود تا هم هزینه کاربران در خرید و فروش این موارد به حداقل میزان خود برسد و هم شاهد راحت‌تر شدن این فرایند برای آنها باشیم.

اما به جز ارز دیجیتال مانا، LAND نیز توکن بومی دیگر این پلتفرم است که از آن بیشتر برای تعریف مالکیت زمین‌های نمایندگی های املاک و مستغلات استفاده می‌شود. این توکن به نوعی یک توکن NFT محسوب می‌شود که امکان استفاده از آن در هر شرایطی وجود دارد.

مالکیت کالاها در دیسترالند و امنیت آنها


کالاهایی مانند زمین‌های تعریف شده در فضای پلتفرم مانا دیسترالند به صورت NFT هستند. به این معنی که امکان تبدیل کردن آنها به سایر رمز ارزها وجود نداشته و کاربران تنها می‌توانند خود این NFT ها را برای تغییر مالکیت خرید و فروش کنند. از این رو مالک آنها نیز کسی خواهد بود که آنها را در اختیار دارد. درباره امنیت این دارایی ها دو جنبه مهم حائز اهمیت است. از یک طرف باید امنیت آن را در برابر نفوذ عوامل بیرونی در نظر بگیریم که این موضوع به امنیت خود پلتفرم مانا و البته شبکه بلاک چین اتریوم باز می گردد. خوشبختانه در این مدت هیچ اختلالی در این شبکه ها به وجود نیامده و شک و شبهه‌ای روی امنیت آنها وجود ندارد.

جنبه دوم امنیت به خطرات ارز دیجیتال باز می گردد. جایی که کلاهبرداران و افراد متقلب در تیررس افراد ناآگاه نشسته‌اند. این مهم باعث می‌شود تا امکان از دست رفتن دارایی ها برای کاربران وجود داشته باشد. امری که تنها با آموزش و دوره ارز دیجیتال و شناخت ترفندهای بالا بردن امنیت در این بازار برای کاربران می توان از آن عبور کرد.

اهداف پروژه مانا دیسترالند

دقت داشته باشید که اهداف تعریف شده برای ارز دیجیتال مانا با اهداف پروژه دیسترالند شباهت ها و نقاط اشتراک زیادی با هم دارند. اما در این بین تفاوت هایی هم میان این اهداف با اهداف خود پلتفرم وجود دارد. از اصلی‌ترین اهداف مربوط به پروژه پلتفرم مانا دیسترالند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اصلی تری هدف تعریف شده برای این پلتفرم امکان خرید و فروش املاک در آن است. مانا دیسترالند یک پلتفرم عالی برای انی منظور می‌باشد.
  • امکان ایجاد مشاغل جدید در فضای مجازی و کسب درآمد مطابق آن چیزی که از پروژه‌های متاورس انتظار می رود.
  • خرید محصولات واقعی اما با تجربه استفاده از تجهیزات سه‌بعدی تعریف شده در پروژه متاورس
  • در مانا دیسترالند می‌توانید بازی کنید.
  • تعامل با سایر کاربران نیز یکی دیگر از اهداف و ویژگی های این پلتفرم است. این مهم شعار تبدیل جهان به دهکده کوچک را واقعی تر از همیشه کرده است.

تاریخچه ارز دیجیتال مانا چیست

  • دیسترالند در سال ۲۰۱۵ تحت نظر یک سازمان غیر متمرکز (DAO) تاسیس شده و کار خود را شروع کرد.
  • در سال ۲۰۱۵ با تغییر مدیریت این پلتفرم اهداف تعریف شده برای آن نیز تغییر نمود.
  • در سال ۲۰۱۷ ارز دیجیتال مانا که توکن بومی این پلتفرم بود، به صورت عرضه اولیه اختصاصی برای کاربران عرضه شد.
  • در سال ۲۰۲ نوبت به عرضه عمومی مانا برای کل کاربران رسید.

ارز دیجیتال مانا چیست

این رمز ارز و پلتفرم مانا دیسترالند دائماً در حال به روز رسانی های بیشتر و توسعه است. نوع اهداف تعریف شده برای آن باعث شده تا روز به روز شاهد ایجاد تغییرات مثبت زیادی در شبکه آن باشیم. هم چنین از نظر ابعاد نیز فضای تعریف شده برای این پلتفرم روز به روز بیشتر می‌شود تا تعداد کاربران بیشتری بدون محدودیت در میزان عرضه بتوانند از آن استفاده کنند.

تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال مانا چیست قیمت ارز مانا

نوبت به معرفی تیم توسعه دهنده اصلی ارز دیجیتال مانا و پلتفرم دیسترالند می‌رسد. شناخت تیم توسعه دهنده نیز یکی از اطلاعات فاندامنتالی بسیار مهم برای تحلیل رمز ارزها است. دیسترالند قبل از اینکه وارد بازار رمز ارزها شده و مطابق با معنی کنونی که از آن می‌شناسیم تعریف شود، تحت نظر یک سازمان غیر متمرکز ِ یا DAO بود. این پروژه با مفهوم کنونی برای اولین بار با عنوان بنیاد دیسترالند در سال ۲۰۱۵ توسط استبان اوردانو و آریل میلیچ توسعه پیدا کرد. البته این افراد در حال حاضر در تیم اصلی این پلتفرم حضور نداشته و جز راهنما نقش دیگری را در این پروژه ایفا نمی کنند.

رهبری پروژه مانا دیسترالند در سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۲ که منجر به عرضه اولیه اختصاصی و پس از آن عرضه اولیه عمومی آن شد، به عهده آریل میلیچ بود. آریل از مدت ها قبل به عنوان یکی از مشاورین سرمایه گذاری در بازارهای مالی شناخته شده بود و تجربه خوبی در چنین بازارهایی داشت. در حال حاضر رهبری و مدیریت این پروژه به عهده تعداد بسیار زیادی از شاغلین در بنیاد دیسترالند است.

عرضه اولیه ارز دیجیتال مانا چیست

اما عرضه اولیه ارز دیجیتال مانا چیست و چه وقایعی را در آن شاهد بودیم؟ این رمز ارز در سال ۲۰۱۷ برای اولیه بار در بازار رونمایی شد. البته در آن زمان هنوز تیم توسعه دهنده برای عرضه عمومی آن به نتیجه نرسید. در سال ۲۰۱۷ ارز دیجیتال مانا به صورت اختصاصی عرضه شد و در این عرضه شاهد فروش ۲۴ میلیون دلار از توکن های آن برای خریداران بودیم. اتفاقی که پله‌های اولیه ارتقاء سیستم این رمز ارز را به وجود آورد. این جذب سرمایه را می توان کلید موفقیتی دانست که امروز در پلتفرم مانا دیسترالند شاهد هستیم.

عرضه اولیه ارز دیجیتال مانا به صورت اختصاصی در قیمت حدود ۰.۰۲۳ دلار انجام شد. از عرضه اولیه اختصاصی این رمز ارز تا زمان عرضه عمومی آن شاهد گپ زمانی سه ساله بودیم. رمز ارزی که در سال ۲۰۲ در دسترس کاربران معمولی برای خرید و فروش قرار گرفت. عرضه اولیه این رمز ارز در سال ۲۰۲۰ برای کاربران عمومی باعث شد تا کم کم بر سر زبان‌ها بیفتد و در عرض کمتر از یک سال شاهد رشد قابل توجه قیمت این رمز ارز بودیم. جایی که در اوایل سال ۲۰۲۱ با قیمت ۱.۵ دلار معامله می شد.

نحوه توزیع توکن های MANA


یکی دیگر از اطلاعات بسیار مهمی که درباره ارز دیجیتال مانا باید به تشریح آن بپردازیم، نحوه توزیع توکن های آن است. ارز دیجیتال مانا در بازار رمز ارزها با تعداد کل سکه های ۲.۱۹۳ میلیارد توکن عرضه شده است که در حال حاضر ۱.۸۳ میلیارد از توکن های آن در گردش هستند. این امر نشان می‌دهد که برای این رمز ارز تعداد توکن های بسیار زیادی در نظر گرفته شده است که البته اهداف و دلایلی منطقی پیشت آن وجود دارد. البته بقیه سکه های این رمز ارز که وارد بازار نشده‌اند، در اختیار افراد خصوصی و سرمایه گذاران اصلی آن می‌باشند. اما نحوه توزیع این توکن ها در بازار چگونه است؟ مسئله مهمی که می‌تواند دید خوبی نسبت به شرایط این رمز ارز را برای شما به دنبال داشته باشد.

در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله،  ۲۲۱۳۶۳ آدرس و کیف پول فعال وجود دارد که رمز ارز مانا در آنها ذخیره شده و دارنده این ارز دیجیتال می‌باشند. رده‌بندی و شرایط توزیع توکن ها در این مقدار کیف پول به شرح زیر است:

  • از کل تعداد سکه های در گردش این رمز ارز ۴۴.۰۶ درصد از آنها در اختیار ۱۰ هولدر اول و اصلی این رمز ارز است.
  • اگر تعداد هولدرهای اصلی و اول را به ۲۰ هولدر افزایش دهیم، درصد توکن های درگیر مانا به ۵۳.۸۳ درصد خواهد رسید.
  • همین طور ۶۵.۳۸ درصد از کل توکن ها نیز متعلق به ۵۰ هولدر اول این رمز ارز است.
  • در نهایت جالب است بدانید که ۷۵.۳۷ درصد از این توکن ها نیز در اختیار ۱۰۰ هولدر اول مانا قرار گرفته است.

سه دارنده اول ارز دیجیتال مانا هر کدام حدود ۸.۵ درصد از توکن های این رمز ارز را در اختیار دارند. این مهم و موارد بالا نشان می‌دهد که توزیع خیلی جالبی از توکن های این رمز ارز را در بازار شاهد نیستیم و افراد کمی اکثریت توکن های آن را در اختیار دارند. با توجه به تعداد بسیار زیادی توکن های مانا در بازار این امر می‌تواند چالش هایی را برای آن به دنبال داشته باشد. البته مانا به تازگی مورد توجه کاربران قرار گرفته و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد ایجاد تغییرات عمده در این درصدها خواهیم بود.

ویژگی های ارز دیجیتال مانا چیست

قیمت ارز مانا

با معرفی ویژگی های ارز دیجیتال مانا با شما هر ماه هستیم. دقت کنید که ویژگی های بسیاری از پلتفرم ها و رمز ارزهای تعریف شده در پلتفرم های متاورس و NFT شباهت بسیار زیادی به هم دارند. از این رو این ویژگی ها را ممکن است در تشریح شبکه سایر رمز ارزهای این حوزه نیز مشاهده کرده باشید.

  • امنیت بالای اتریوم را دارد

مانا یک توکن ERC-20 است. به همین دلیل امنیت بالای توکن های شبکه اتریوم را با خود به همراه دارد. از این رو به راحتی می توان روی استفاده از کاربردهای مختلف روی آن حساب کرد. سرمایه گذاری بدون امنیت یک اشتباه بزرگ و نابخشودنی است. حتماً در این باره دقت زیادی روی رمز ارزهای انتخاب شده خود برای سرمایه گذاری داشته باشید.

  • کاربردهای بسیار زیاد
  • امکان رسیدن به پول و سود با روش‌های مختلف
  • استفاده به عنوان یک رمز ارز پرداختی حداقل در شبکه داخلی خود دیسترالند

کاربردهای ارز دیجیتال مانا چیست

کاربرد ارز دیجیتال مانا چیست و این کاربردها را چگونه می توان به سود و پول تبدیل کرد؟ صحبت کردن از کاربردهای این رمز ارز خیلی ساده است. زیرا تمام کاربردهایی که در مقاله متاورس چیست به این پروژه‌ها نسبت دادیم را می توان برای مانا نیز برشمرد. این رمز ارز و پلتفرم آن شرایط خوبی از این نظر داشته و جزء رمز ارزهایی با کاربردهای بسیار عالی در این عرصه است. از این رو می‌توانید روی آن حساب کرده و برای رسیدن به درآمد از این کاربردها استفاده کنید. در این بین کاربردهای اختصاصی زیر را می توان برای پلتفرم این رمز ارز تعریف کرد.

توسعه برنامه های مختلف کاربردی در پلتفرم مانا

شما به عنوان یک برنامه نویس می‌توانید وارد پلتفرم مانا شده و برنامه مخصوص به خود را در آن توسعه دهید. در واقع این امکان برای کاربران وجود دارد تا برنامه های جذاب و ایده‌های مورد نظر خود را در فضای مجازی متاورس در این پلتفرم توسعه دهند. برای مثال اگر به دنبال ایجاد یک بازی سه‌بعدی جذاب در محیط متاورس هستید، مانا می‌تواند شرایط لازم را برای شما فراهم آورد. البته این مهم شرایط خاص خود را نیز خواهد داشت که بهتر است به آن دقت کنید. با این حال به دلیل امکان جذب سرمایه و پول درآوردن با این کاربرد، کاربران زیادی به دنبال آن هستند.

تبلیغات برای برندهای مختلف

به نظر ماش بهترین محیطی که یک رمز ارز می‌تواند خود را تبلیغ نماید کجاست؟ شبکه های اجتماعی که کمتر از ۶ درصد افراد حاضر در بازار رمز ارزها را به خود اختصاص داده است. یا سایت های مختلف نیز معمولاً کاربران هدفمند را به این سمت نخواهند کشاند. تبلیغات در داخل پلتفرم مانا و در محیط سه‌بعدی آن می‌تواند یک کاربرد بسیار ایده آل برای شرکت‌ها و مجموعه های فعال در این بازار و در این عرصه باشد. تابلوهای تبلیغاتی زیادی در این محیط در معرض دید کاربران قرار دارد که شما می‌توانید از آنها برای تبلیغات استفاده کنید. دقیقاً مانند بیلبوردهای شهری می‌توانید آنها را نیز رزرو کرده و تبلیغات خود را در آنها در معرض نمایش قرار دهید.

خرید و فروش NFT

هم چنین امکان خرید فروش NFT ها و حتی ساخت آنها را نیز می توان یکی دیگر از مزیت های این رمز ارز و پلتفرم آن تعریف کرد. کاربردی که باعث شده تا محبوبیت آن چند برابر شود. این مهم باعث شده تا بسیاری از کاربرانی که علاقه‌ای به سرمایه گذاری مستقیم روی رمز ارزها ندارند، با خرید و فروش و یا ساخت توکن ها از جمله جامعه ارز دیجیتال مانا شوند.

انجمن ها و اجتماع ها

تعامل بالا در پروژه‌های متاورس تبدیل به یک مزیت بزرگ برای آنها شده است. مانا نیز از این امر مستثنی نیست. در حال حاضر این رمز ارز امکان توسعه انجمن ها و جوامع کوچک و بزرگ را در داخل پلتفرم خود به کاربران می‌دهد که باعث شده تا افراد زیادی وارد شبکه آن شوند. این امر می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور مزیت های بسیار زیادی برای این ارز دیجیتال و شبکه آن به دنبال داشته باشد.

نحوه خرید ارز دیجیتال مانا

در مقاله روش‌های خرید ارز دیجیتال به صورت کامل و جامع به بررسی و معرفی شرایط خرید رمز ارزهای مختلف اشاره کردیم. شما می‌توانید با استفاده از همان ترفندها برای خرید ارز دیجیتال مانا دیسترالند نیز اقدام نمایید. به صورت کلی روش‌های تعریف شده به شرح زیر هستند:

  • شما می‌توانید به صورت مستقیم این رمز ارز را از کسانی بخرید که آن را در کیف پول خود دارند. این روش کم هزینه است اما ریسک بسیار زیادی برای کاربران به دنبال خواهد داشت.
  • هم چنین امکان خرید ارز دیجیتال مانا از طریق صرافی های مختلف را نیز خواهید داشت که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.
  • امکان خرید ارز دیجیتال مانا از طریق کیف پول ارز دیجیتال نیز برای شما فراهم است.
  • هم چنین سایت ها و نرم افزار های عرضه کننده ارزهای دیجیتال نیز معمولاً این رمز ارز را در لیست فروش خود دارند.
  • برای خرید ارز دیجیتال مانا می‌توانید NFT معامله کنید. شما می‌توانید با ارائه NFT در پلتفرم این رمز ارز در ازای آنها مانا دریافت کنید.
  • هم چنین با راه‌اندازی یک کسب و کار در شبکه و پلتفرم مانا دیسترالند نیز امکان خرید ارز دیجیتال مانا برای شما فراهم خواهد بود.

صرافی هایی که می‌توانید MANA را در آن پیدا کنید

شناخت صرافی هایی که می توان از طریق خدمات آنها برای خرید ارز دیجیتال مانا اقدام کرد نیز اهمیت بسیار زیادی برای تحلیل این رمز ارز دارد. مانا از اواسط سال ۲۰۲۱ که مورد توجه کاربران بسیار زیادی قرار گرفت، در لیست اکثر صرافی های دنیا وارد شد و حتی بسیاری از صرافی های داخلی نیز امکان خرید و فروش این رمز ارز را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند از این رو کمتر صرافی را در دنیا می توان پیدا کرد که امکان خرید و فروش مانا را برای تریدرهای بازار رمز ارزها فراهم نکرده باشد. مانا در این باره شرایطی مشابه با ارز دیجیتال بیت کوین و حتی ارز دیجیتال اتریوم دارد. حجم معاملات این رمز ارز در صرافی های مختلف نیز مطابق با شرایط و درصدهای زیر صورت می‌پذیرد:

  • در حال حاضر حدود ۱۴.۵ درصد از حجم معاملات این رمز ارز متعلق به صرافی باینناس است و کاربران این صرافی را می توان اصلی‌ترین خریداران و فروشندگان مانا در نظر گرفت. این میزان در حال حاضر حدود ۱۳۵ میلیون دلار از حجم معاملات این رمز ارز را شامل می‌شود. البته این حجم از معاملات تنها روی جفت ارز مانا/تتر صورت نمی‌پذیرد. حدود ۲ درصد از معاملات مانا در این صرافی نیز بر روی جفت ارز مانا/باینناس یو اس دی است و هم چنین حدود ۲ درصد از این حجم نیز متعلق به جفت ارز مانا/بیت کوین در این صرافی است که در نهایت حجم معاملات آن را در باینناس به حدود ۱۸.۵ درصد افزایش می‌دهد.
  • کوین بیس دومین صرافی است که بیشترین حجم معاملات مانا را به خود اختصاص داده است. حدود ۵ درصد از معاملات ارز دیجیتال مانا روی جفت ارز مانا/دلار آمریکا در این صرافی انجام می‌پذیرد که حدود ۴۶ میلیون دلار از آن خواهد بود.
  • هم چنین صرافی کوکوین نیز در این باره در رتبه سوم قرار گرفته است. جایی که ارزش معاملات مانا در جفت ارز مانا/تتر به حدود ۲ درصد یعنی نزدیک به ۱۹ میلیون دلار می‌رسد.

عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال مانا چیست

یکی از بهترین نکات درباره تمام رمز ارزها بررسی عوامل موثر بر قیمت آنها است. تحلیل گران و تریدرها حتماً باید با این عوامل آشنا باشند. در حال کلی یک سری موارد عمومی وجود دارد که قیمت اتمام رمز ارزها را تحت تأثیر قرار می دهند. قبلاً در مقاله عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال به صورت کامل به بررسی و معرفی این عوامل پرداخته‌ایم. برای آشنایی با این عوامل مطالعه مقاله مورد نظر را توصیه می‌کنیم. اما در این بخش سعی داریم تا برخی از عوامل اختصاصی موثر بر قیمت این رمز ارز را به شما معرفی کنیم که دقت به آنها نیز لازم است.

  • آینده پروژه متاورس

یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال مانا آینده پروژه متاورس است. با توجه به اینکه مانا یکی از بهترین پلتفرم ها توسعه یافته در این پروژه می‌باشد، از این رو هر چقدر شاهد افزایش رونق آن باشیم، در نهایت شاهد افزایش رونق مانا نیز خواهیم بود. این دو به صورت کامل با یکدیگر گره خورده‌اند.

  • آینده NFT ها

هم چنین یکی دیگر از کاربردهای پلتفرم مانا برای خرید و فروش NFT ها است. هر چقدر شرایط معامله این موارد در بازار رمز ارزها با رونق بیشتری همراه شده و کاربران بیشتری برای خرید و فروش آن اقدام نمایند، در نهایت امکان افزایش قیمت مانا نیز بیشتر خواهد شد. در واقع با بهتر شدن شرایطی که مانا در آنها کاربر دارد، مسلماً خود این رمز ارز نیز با رشد روبرو خواهد شد.

  • شرایط خرید و فروش زمین در مانا

خرید و فروش زمین در مانا یکی از جذابیت‌های اصلی پلتفرم این رمز ارز است. هر چند این مهم چالش های خاص خود را داشته  و می توان در یک مقاله کامل به بررسی و ارزیابی شرایط خرید و فروش زمین در مانا پرداخت، اما ذکر این نکته لازم است که هر چقدر این مهم بهینه‌تر و بهتر شود، در نهایت تأثیر خود را روی قیمت ارز دیجیتال مانا نیز خواهد گذاشت. با افزایش تقاضا برای خرید زمین در این پلتفرم کم کم شاهد افزایش تقاضا برای خود این رمز ارز نیز خواهیم بود که در نهایت می‌تواند سوددهی بیشتر را برای این رمز ارز به دنبال داشته باشد.

  • کسب و کارهای فعال در مانا

یکی از اصلی‌ترین مزیت های پروژه‌های حوزه متاورس امکان حضور کسب و کارهای مختلف در آن برای کسب سود و جذب سرمایه است. این امر می‌تواند روی قیمت این رمز ارز نیز تأثیر مستقیم داشته باشد. متعاقباً افزایش حضور کاربران در این عرصه افزایش تقاضا برای مانا را به دنبال داشته و در نهایت می‌تواند افزایش قیمت این رمز ارز را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل به این نکته نیز باید دقت کافی داشته باشیم.

کیف پول ارز دیجیتال مانا چیست

اما مناسب‌ترین کیف پول برای ذخیره ارز دیجیتال مانا چیست و هر کدام چه مزیت هایی را برای کاربران به دنبال خواهند داشت؟ در تعریف کیف پول های مناسب برای ذخیره کردن ارز دیجیتال مانا خیلی راحت باید به کیف پول نرم افزاری و یا کیف پول سخت افزاری تعریف شده در پلتفرم و بلاک چین اتریوم اشاره کنیم. با توجه به اینکه مانا در این بلاک چین توسعه پیدا کرده است، از این رو انواع کیف پول رمز ارز که برای این شبکه توسعه پیدا کرده باشند، امکان ذخیره سازی مانا را خواهند داشت. کیف پول های زیر می‌توانند بهترین شرایط را برای ذخیره کردن این رمز ارز در اختیار شما قرار دهند:

  • کیف پول تراست والت به عنوان یک کیف پول نرم افزاری فوق‌العاده می‌تواند بهترین انتخاب برای این منظور باشد. انتخاب این والت برای کاربران ایرانی نیز گزینه ای بسیار عالی خواهد بود.
  • هم چنین کیف پول نرم افزاری متامسک را نیز می توان گزینه مناسبی برای این منظور تعریف کرد. این والت هم امکان ذخیره سازی این رمز ارز در موبایل و در نسخه موبایلی و هم امکان ذخیره کردن آن در نسخه ویندوز را برای کاربران فراهم می آورد.
  • اتمیک والت دیگر کیف پول مناسب تعریف شده برای این رمز ارز است که می‌توانید از آن نیز برای ذخیره کردن و حتی خرید و فروش ارز دیجیتال مانا استفاده کنید.
  • از میان انواع کیف پول سخت افزاری نیز می توانیم به کیف پول لجر اشاره کنیم که امکان نگهداری از مانا را برای کاربران فراهم کرده است.

مزیت های ارز دیجیتال مانا چیست

مزیت های ارز دیجیتال مانا چیست و این مزیت ها را در کجا می توان استفاده کرد.؟ در این بخش از مقاله مزیت های این رمز ارز را با شما در میان می‌گذاریم. در نظر داشته باشید که این مزیت ها ممکن است در طول زمان با چالش هایی روبرو شوند. بنابراین در زمان اقدام برای خرید و سرمایه گذاری روی مانا بهتر است حتماً تمام موارد ارائه شده را یک بار دیگر روی آن بررسی کنید.

  • مانا در حال حاضر حجم معاملات بسیار بالایی دارد و همین امر باعث شده تا نقدشوندگی قابل توجهی را برای آن شاهد باشیم.
  • امکان خرید مانا در برابر رمز ارزهای زیادی مانند تتر، بیت کوین، اتریوم، باینناس کوین و حتی دلار قابل معامله است. این مهم فرصت های سرمایه گذاری روی آنم را بیشتر می‌نماید.
  • هم چنین باید به عنوان یکی دیگر از مزیت های این رمز ارز باید به قیمت پایین آن اشاره کنیم. با وجود محبوبیت قابل توجه، هنوز قیمت آن با رشد زیادی همراه نشده و این امر می‌تواند فرصت خوبی برای خرید آن را در اختیار کاربران قرار دهد.
  • محبوبیت بالا
  • لیست شدن در اکثر صرافی های ارز دیجیتال
  • کاربردهای بسیار متنوع
  • امکان کسب درآمد از روش‌های مختلف در پلتفرم آن

این مزیت ها هستند که باعث شده تا مانا در حال حاضر تبدیل به یک رمز ارز کاملاً محبوب برای سرمایه گذاری شود. به همین دلیل است که روز به روز شاهد افزایش شبکه آن رد بازار رمز ارزها نیز هستیم.

معایب ارز دیجیتال مانا چیست

یکی از مهم‌ترین نکاتی که معمولاً از چشم کاربران به دور می‌ماند، بررسی معایب ارز دیجیتال مانا است. همان طور که می دانید ما در کانون بورس در عین آموزش و برگزاری دوره ارز دیجیتال به دنبال ارائه ریسک های سرمایه گذاری در این بازار برای شما عزیزان نیز هستیم تا روند معاملات کاربران ایرانی در بازار رویه منطقی‌تری به خود بگیرد. به جای اینکه دیگر احساسات و تبلیغات موجود در اینترنت شده  و بدون تحلیل این رمز ارز را به سبد خرید خود اضافه کنید، لازم است تا معایب آن را نیز با شما در میان بگذاریم. این معایب البته ممکن است در آینده رفع شوند، اما با این حال مهم‌ترین معایب ارز دیجیتال مانا را می توان در موارد زیر معرفی نمود:

  • دقت داشته باشید که این رمز ارز و پلتفرم آن هنوز راه زیادی در پیش دارد.

یکی از اصلی‌ترین چالش های پلتفرم هایی مانند مانا دیسترالند و فناوری های جدید، فرایند جا افتادن آنها در میان کاربران است. بله اکنون که با شما صحبت می‌کنیم خرید و فروش زمین در پلتفرم مانا روند بسیار خوبی داشته و جذابیت‌های زیادی را هم به دنبال داشته است. اما آیا وضعیت همیشه به همین صورت باقی خواهد ماند؟ چالش بزرگ این دسته از پلتفرم ها این است که در شروع کار خیلی نمی توان به آنها اعتماد کرد و ممکن است حتی با شکست نیز روبرو شوند.

شاید اگر از همه ما بپرسیم که اگر به سال ۲۰۰۹ باز گردید، تمام سرمایه های خود را به بیت کوین تبدیل می‌کنید ای خیر، پاسخ همه ما مثبت باشد. اما واقعیت این است که در آن زمان تشخیص چنین آینده‌ای برای رمز ارز بیت کوین به این سادگی ها نبود. همین مهم برای مانا نیز صادق است و در حال حاضر ابهامات زیادی درباره فناوری به کار گرفته شده برای آن وجود دارد.

  • همیشه خطر روی کار آمدن رقبای بهتر در متاورس وجود دارد.
  • کاربران هنوز با نحوه فعالیت در پلتفرم مانا نا آشنا هستند.
  • بسیاری از اهداف تعیین شده برای مانا فعلا دور از دسترس است.
  • تعداد توکن های بسیار زیادی برای آن تعریف شده است.
  • تیم توسعه دهنده این رمز ارز در حال حاضر افراد سرشناس نیستند و ممکن است این موضوع تبدیل به یک خطر بزرگ در آینده شود.
  • سیستم عامل مانا نیز نقاط ضعف بسیار زیادی دارد.

با شنیدن این معایب شاید چالش سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال مانا برای شما بیشتر از گذشته شده باشد. اما با این حال در حال حاضر اقبال عمومی نشان می‌دهد که مانا ارزش خوبی برای سرمایه گذاری دارد و باید با کمی دقت و بررسی های بیشتر این رمز ارز را وارد سبد سرمایه ها نمود.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال مانا

اما تحلیل تکنیکال درباره ارز دیجیتال مانا چه می گوید؟ برای اینکه بتوانیم دید خوبی نسبت به آینده رمز ارز مانا حداقل برای میان مدت به شما ارائه کنیم، روند تغییرات قیمت این رمز ارز را در ادامه با استفاده از روش‌های تکنیکالی بررسی می نماییم. مانا یک رمز ارز فوق‌العاده است که اگر همین روند هود را ادامه دهد، باید منتظر رسیدن آن به قیمت های بالا باشیم.

در تصویر زیر روند قیمت ارز دیجیتال مانا را در تایم فریم روزانه مشاهده می‌کنید که از ابتدا تاکنون با چه تغییراتی همراه بوده است. البته قیمت این رمز ارز در این نمودار رد مقابل تتر ترسیم شده است.

قیمت ارز مانا

مثلثی که در سمت چپ نمودار و به رنگ آبی ترسیم شده، تحلیلی است که حدود چند ماه پیش از ارز دیجیتال مانا داشتیم. پیش بینی ما این بود که اگر مانا بتواند از این مثلث خارج شود، امکان رسیدن آن به قیمت های چند برابری وجود خواهد داشت. اتفاقی که دقیقاً مشابه با همین تحلیل رخ داد و شاهد یک جهش بزرگ برای این رمز ارز بودیم.

در شرایط فعلی نیز مانا در حال اصلاح قیمتی قرار گرفته و عملاً مشاهده چنین رفتاری از آن چندان هم بعدی نیست. قیمت ارز دیجیتال مانا در حال حاضر در یک کانال نزولی با شیب ملایم قرار گرفته است. متعاقباً شکست این کانال به سمت بالا دوباره می‌تواند همان روند قبلی را برای مانا ایجاد کرده و قیمت آن را چندین برابر کند. هر چند در شرایط فعلی ورود به این رمز ارز  و سرمایه گذاری روی آن ممکن است کمی چالش برانگیز باشد، اما با عبور قیمت از سقف کانال ترسیم شده شاهد یک سیگنال قدرتمند برای صعود قیمت مانا خواهیم بود. اتفاقی که البته هنوز نشانه های آن در بازار بوجود نیامده و برای این منظور باید بیشتر صبور باشیم.

آیا سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال مانا درست است؟

پاسخ دادن به این سوال به این سادگی نیست و نمی توان در یک جمله تمام مزیت ها و معایب سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال مانا را تعریف کرد. اما چه باید کرد؟ دقت داشته باشید که آینده ارز دیجیتال مانا را می توان در ۳ شرایط زیر در نظر گرفت:

  • در درجه اول ممکن است فناوری هایی مانند متاورس و NFT از چرخه سرمایه گذاری و انتخاب کاربران جهانی خارج شوند که این امر می‌تواند مرگ مانا را به دنبال داشته باشد.
  • هم چنین ممکن است رقبای بهتری برای مانا به وجود بیاید که عملاً سرمایه گذاری روی مانا را غیرمنطقی نمایند.
  • هم چنین امکان دارد که مانا تبدیل به یکی از بهترین پلتفرم های موجود در این حوزه شده و شاهد رسیدن آن به قیمت های بسیار بالا باشیم.

در دو حالت اولی سرمایه گذاری روی مانا حداقل برای بلند مدت بسیار ریسک بالایی خواهد داشت و در حال سوم بهترین سرمایه گذاری روی این رمز ارز سرمایه گذاری بند مدت است. برای اینکه با یک روش کاربردی این چالش را برای شما از بین ببریم، راهکار زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • ملاحظه می‌کنید که در حال حاضر رمز ارز مانا جایگاه بسیار خوبی در میان کاربران دارد و به این زودی‌ها نباید منتظر از بین رفتن و یا حذف متاورس و حتی پیدا شدن یک رقیب خیلی عالی برای ان باشیم. از این رو سرمایه گذاری بر روی این رمز ارز برای بازه های زمانی میان مدت و کوتاه مدت با ریسک کمی همراه است.
  • با توجه به اینکه این رمز ارز می‌تواند سود بسیار خوبی در بلند مدت به دنبال داشته باشد، پیشنهاد ما این است که با سرمایه قابل توجهی برای میان مدت در این رمز ارز سرمایه گذاری کرده و به مرور و در میان مدت سعی کنید تا پول اصلی و مقداری سود را از آن خارج نمایید.
  • با این ترفند عملاً امکان وارد شما سرمایه های شما به ریسک بسیار کمتر خواهد شد و از طرف دیگر می‌توانید برای سودهای بسیار بالاتر و زیاد در ارز دیجیتال مانا خیز بردارید.

تحلیل تکنیکال ارز مانا (آپدیت)

برای اینکه ارز دیجیتال مانا را بهتر بشناسید و شرایط سرمایه گذاری روی این رمز ارز را نیز از نظر تکنیکالی درک کنید، لازم دانستیم تا به ارزیابی روش های تکنیکالی برای تحلیل قیمت آن پرداخته و یک تحلیل تکنیکال بلند مدت برای آن ارائه کنیم. نمودار زیر تغییرات قیمت توکن مانا را در روند روزانه و در دراز مدت نشان می دهد. همان طور که شاهد هستید، قیمت مانا با نوسانات بسیار زیادی روبرو شده و با افت و خیزهای زیادی همراه بوده است.

تحلیل تکنیکال ارز مانا

طبق نمودار بالا در حال حاضر قیمت مانا روی یک سطح حمایتی بسیار قدرتمند قرار گرفته که یک ناحیه اوردر بلاک برای آن در تایم فریم روزانه نیز محسوب می شود. این نکات نشان از این دارد که احتمال ریزش قیمت مانا از این سطح بسیار کم است، اما به هر حال در صورت از دست رفتن این سطح تکنیکالی شرایط برای ارز مانا بسیار پیچیده خواهد شد. در صورتی که این سطح تکنیکالی حمایتی برای مانا از دست برود، می توانیم منتظر قیمت های به مراتب پایین ترین نسبت به شرایط کنونی برای مانا نیز باشیم.

در صورتی که شرایط به همان ترتیب قابل پیش بینی پیش برود و این سطح حمایتی بتوانید قیمت مانا را به سمت بالا بکشاند، عملا انتظار داریم تا مانا بر روی خط روند آبی رنگ با وا کنش روبرو شود. نقطه عطف روند قیمت مانا در آینده همین خط آبی رنگ است. در صورتی که قیمت بتواند به بالای آن برسد، یک روند صعودی دراز مدت برای مانا آغاز خواهد شد که می تواند شرایط را برای سرمایه گذاران مانا به حد زیادی جذاب کند.

برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری روی مانا هستند شکست این خط روند می تواند یک نقطه پرقدرت باشد. البته حتی قبلا از آن هم می توان از برخی از استراتژی های معاملاتی در بازار ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و خرید مانا استفاده کرد. سقف قیمتی مانا از شرایط کنونی فاصله بسیار زیادی دارد. همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، قیمت مانا می تواند رشد نزدیک به ۲۰۰۰ درصدی را حداقل تا این سطح تجربه نماید. در صورتی تکرار شدن همان سقف قیمتی قبلی، ارزش سرمایه های سرمایه گذاران امروز مانا به حدود ۲۰ برابر افزایش پیدا خواهد کرد و در صورت افزایش قیمت دلار در بازار ایران، این افزایش قیمت می تواند به مراتب برای کاربران ایرانی هیجان انگیز تر باشد.

مانا بخریم یا خیر؟

با تمام شرایطی که وجود دارد به نظر شما مانا بخریم یا خیر سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال نمی‌تواند گزینه مناسبی برای ما باشد؟ پاسخ اینکه مانا بخریم یا خیر را می‌توان از دو دیدگاه مختلف مورد بررسی قرار داد و در نهایت نتیجه‌گیری نهایی بر اساس شرایط موجود خواهد بود. در شرایط کلی و از دیدگاه اول می‌توانیم مانا را گزینه خوبی برای سرمایه گذاری در نظر بگیریم که اولاً از نظر فاندامنتالی شرایط خوبی دارد و در ثانی از نظر تکنیکالی نیز پتانسیل سودآوری قابل توجهی را برای آن متصور هستیم. به این ترتیب اگر برای خرید مانا اقدام کنید می‌توانید ارزش سرمایه‌های خود را به چندین برابر افزایش دهید و در دراز مدت به دنبال رسیدن به سودهای جذابی باشید.

در نگاه دوم اما دیدگاه سرمایه گذاری ما بر روی مانا باید با مقایسه این رمز ارز با سایر گزینه‌های موجود برای سرمایه گذاری باشد. گاهی اوقات شما به عنوان یک سرمایه‌گذار ممکن است سرمایه‌ای محدودی در اختیار داشته باشید و از میان تمام گزینه‌های موجود تنها یک یا چند گزینه محدود می‌توانند در لیست شما برای خرید قرار بگیرند. در این شرایط عملا شما باید به دنبال انتخاب توکن هایی باشید که کمترین میزان ریسک و بالاترین میزان سودآوری را برای شما رقم بزنند. از این دیدگاه وقتی به سرمایه گذاری و خرید مانا نگاه کنیم عملاً شرایط ممکن است در بررسی‌های مختلف متفاوت باشد.

ممکن است در بررسی شرایط سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال مانا با ارز دیجیتال ترون گزینه مناسب ممکن است مانا باشد اما در صورت مقایسه مانا با ارز شیبا ممکن است نظر شما بر روی خرید شیبا بچرخد. البته حتی در این انتخاب‌ها نیز شما باید شرایط متفاوتی را در نظر بگیرید.

همانطور که می‌دانید در فرایند سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال دو موضوع بسیار مهم مدیریت ریسک و پتانسیل سودآوری در رقابت با یکدیگر و در تناقض با یکدیگر قرار می‌گیرند. به این معنا که هر چقدر ما پتانسیل سودآوری را بالاتر ببریم ریسک سرمایه گذاری ما نیز بیشتر خواهد شد و از طرف دیگر هر چقدر بخواهیم ریسک سرمایه گذاری را کاهش دهیم پتانسیل سودآوری نیز برای ما کاهش پیدا خواهد کرد.

با در نظر گرفتن این موضوع عملاً انتخاب میان ارز دیجیتال مانا و سایر گزینه‌های موجود با چالش‌های بیشتری هم همراه می‌شود. دقیقاً به همین دلیل است که نمی‌توانیم صریح و رک به شما بگوییم که مانا بخرید یا نخرید اما قاطعانه‌ می‌توانیم بگوییم که ارز دیجیتال مانا می‌تواند گزینه مناسب و ایده‌آلی برای سرمایه گذاری باشد و حتماً باید در واچ لیست شما برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال قرار گیرد.

تحلیل تکنیکال ارز مانا

مانا یا بیت کوین؟

به نظر شما سرمایه گذاری بر روی مانا گزینه مناسبی است یا اینکه باید به دنبال خرید بیت کوین برویم و سرمایه‌های خود را بر روی پادشاه ارز دیجیتال قرار دهیم؟ این مقایسه دقیقاً همان چالشی است که در بند قبلی به آن اشاره کردیم. در حال حاضر ارز دیجیتال مانا از سقف قیمتی خود فاصله ۲۰۰۰ درصدی دارد که این موضوع به این نکته اشاره دارد که اگر شما همین الان تمام سرمایه‌های خود را بر روی ارز دیجیتال مانا سرمایه گذاری کنید و مانا موفق شود همان سقف قیمتی قبلی را دوباره تجربه کند ارزش دارایی‌های شما به ۲۰ برابر افزایش پیدا خواهد کرد. به نظر شما در چه حالتی سرمایه گذاری بر روی بیت کوین می‌تواند چنین شرایطی را برای ما رقم بزند؟

قیمت بیت کوین در حال حاضر نزدیک به ۳۰ هزار دلار است و زمانی ۲۰ برابر خواهد شد که قیمت آن به ۶۰۰ هزار دلار برسد. با این تفسیر به نظر شما ۲۰ برابر شدن قیمت مانا احتمال بیشتری دارد یا اینکه ۲۰ برابر شدن قیمت بیت کوین محتمل‌تر است؟ مسلماً با توجه به رشد تصاعدی قیمت مانا در صورت افزایش قیمت بیت کوین احتمال ۲۰ برابر شدن قیمت مانا به مراتب بیشتر از ۲۰ برابر شدن قیمت بیت کوین است.

اما این نکته‌ای که در بالابان اشاره کردیم تنها یک روی سکه است و سکه سرمایه گذاری و انتخاب میان مانا و بیت کوین روی دیگری هم دارد که اتفاقاً بسیار مهم است. سقف قیمتی بیت کوین نزدیک به ۷۰ هزار دلار بوده است و بیت کوین در بدترین شرایط به قیمت ۱۵ هزار دلاری رسیده که این موضوع نشان از افت قیمتی حدود ۸۰ درصدی یا نسبت به سقف قیمتی را نشان می‌دهد. در صورتی که قیمت ارز دیجیتال مانا ده‌ها برابر بیشتر با افت روبرو شده و همین موضوع نشان از ریسک بالای سرمایه گذاری روی مانا دارد.

بیت کوین در بدترین حالت ممکن نیز همچنان کیفیت خود را حفظ کرده و استقبال برای سرمایه گذاری بر روی آن بسیار زیاد است در حالی که مانا در برخی از مواقع ممکن است با افت‌ها و نوسانات بسیار زیادی همراه شده و ارزش دارایی سرمایه‌گذاران خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در مورد این نکته نشان می‌دهد که ک سرمایه گذاری بر روی بیت کوین به مراتب کمتر از سرمایه گذاری بر روی مانا است و با خرید بیت کوین ما می‌توانیم شرایط مطمئن‌تری را در روند سرمایه گذاری خود داشته باشیم.

حالا بیایید به صورت کاملاً صریح و شفاف با هم بررسی کنیم که سرمایه گذاری بر روی مانا بهتر است یا بیت کوین. دیدگاه ما درباره این انتخاب با توجه به نکات زیر خواهد بود:

اگر سرمایه کمی در اختیار دارید که حتی ۵ یا ۱۰ برابر شدن آن هم چندان افزایش قابل توجهی در دارایی‌های شما ایجاد نمی‌کند ارز دیجیتال مانا می‌تواند گزینه بهتری برای سرمایه گذاری شما باشد.

اگر سرمایه خیلی زیادی در اختیار دارید که حتی ۵ یا ۱۰ برابر شدن آن هم می‌تواند رشد سرمایه قابل توجهی را برای شما ایجاد کند توصیه ما این است که بخش قابل توجهی از سرمایه‌های خود را بر روی بیت کوین قرار داده و درصد کمی از آن را نیز برای خرید مانا در نظر بگیرید.

اگر سرمایه‌های در اختیار شما برای سرمایه گذاری حالت متوسطی به خود گرفته می‌توانید درصد مانا را برای خرید بیشتر کنید و بیت کوین های کمتری خریداری نمایید تا هم ریسک سرمایه گذاری سبد خود را کاهش داده و هم از پتانسیل سودآوری بالای مانا استفاده کرده باشید.

دقت داشته باشید که نکاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم تنها در مقایسه میان بیت کوین و مانا بود و شما می‌توانید در این مقایسه سایر توکن های موجود در بازار را نیز وارد کرده و آنها را نیز در این مقایسه ارزیابی کنید تا سبد سرمایه‌ گذاری شما ایده آل‌تر شود.

ارز مانا یا اتریوم؟

دومین مقایسه ما بررسی شرایط سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال مانا یا ملکه رمز ارزها یعنی اتریوم است. اتریوم از آن دسته از رمززهایی است که از نظر ریسک سرمایه گذاری شرایط خوبی داشته و اطمینان از آن به میزان قابل توجهی بالا هستند اما در کنار آن پتانسیل سودآوری قابل توجهی را نیز می‌توانیم برای اتریوم در نظر بگیریم.

شاید با خود تصور کنید که مقایسه شرایط سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال مانا با اتریوم تقریباً مشابه با شرایط سرمایه گذاری بر روی مانا با بیت کوین باشد اما واقعیت این است که اینگونه نیست. نکته بسیار مهمی که این سرمایه گذاری و این مقایسه را نسبت به مقایسه قبلی متفاوت می‌کند پتانسیل سودآوری بیشتری است که اتریوم نسبت به بیت کوین دارد. احتمال افزایش قیمت‌های قابل توجه برای اتریوم به مراتب بیشتر از بیت کوین است و به همین دلیل است که در این مقایسه نمی‌توانیم پتانسیل سودآوری مانا را به عنوان گزینه برتری آن قلمداد کنیم.

البته بررسی تکنیکالی دو ارز دیجیتال اتریوم و مانا نشان می‌دهد که همچنان پتانسیل سودآوری مانا نسبت به اتریوم بیشتر است اما با توجه میزان ریسک کمتر سرمایه گذاری روی اتریوم این میزان پتانسیل سودآوری بالاتر مانا نمی‌تواند برگ برنده آن در این مقایسه باشد. در مقایسه میان مانا و اتریوم توجه ما بیشتر به سمت اتریوم می‌رود و ما اتریوم را گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری در نظر می‌گیریم زیرا هم پتانسیل سودآوری بالایی دارد و همین که ریسک سرمایه گذاری بر روی آن خیلی بالا نخواهد بود.

جمع بندی


به معرفی کامل و جامع ارز دیجیتال مانا پرداختیم و نکات مهمی را درباره این رمز ارز با شما در میان گذاشتیم. پیش بینی ارز دیجیتال مانا و شرایط آن نشان می‌دهد که این رمز ارز برای آینده شرایط خوبی دارد. البته لازم به توضیح است که مانا ریسک هایی را نیز برای کاربران به دنبال خواهد داشت. با این حال با آموزش تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال و در پس آن آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال که هر دو آنها را می‌توانید در پکیج آموزشی غیر حضوری ارز دیجیتال کانون بورس در اختیار داشته باشید، امکان بهینه کردن این سرمایه گذاری برای شما وجود خواهد داشت.

قیمت ارز مانا

تمام تلاش ما در مجموعه کانون بورس ایجاد بهترین شرایط برای سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها برای کاربران ایرانی است. از این رو سعی کرده‌ایم تا با تهیه نکات کاربردی در مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال و هم چنین دوره حرفه‌ای آموزش این بازار، شرایط را برای شما به گونه‌ای پیش ببریم که در نهایت تریدرهای ایرانی تبدیل به تریدرهای منطقی و دور از هیجان در این بازار شوند. رمز ارزها گزینه های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری هستند، البته به شرط اینکه بتوانید درست و منطقی با آنها برخورد نمایید. اتفاقی که کمتر در چند سال اخیر در میان کاربران شاهد بوده‌ایم.

برای تحلیل هر چه بهتر ارز دیجیتال مانا و شناخت رمز ارزهای مناسب برای سرمایه گذاری می توانید در دوره آموزش ارز دیجیتال ما شرکت کنید. همچنین خرید پکیج آموزش آنلاین ارز دیجیتال نیز چنین شرایطی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: