لوگو کانون بورس

ارز دیجیتال سولانا (Solana) چیست؟ + مزایا و معایب و تحلیل فاندامنتال

ارز دیجیتال سولانا چیست

ارز دیجیتال سولانا چیست و آیا شرایط خوبی برای سرمایه گذاری در بازه های زمانی کوتاه مدت و بلند مدت را دارد یا خیر؟ سولانا از آن دسته از نام هایی است که در بازار ارز دیجیتال یک تریلی آن را نمی کشد. ویژگی های بسیار عالی و مثبت که این ارز دیجیتال در ساختار و شبکه خود دارد باعث شده حتی از اصطلاح قاتل اتریوم نیز برای آن استفاده شود که نشان از قدرت بسیار بالای شبکه آن رمز ارز در ارائه خدمات مختلف در بازار دارد. برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری برای یک ارز دیجیتال هستند شناخت تمام ویژگی ها و شرایط یک رمز ارز اهمیت بسیار زیادی دارد و در همین راستا در این مقاله سعی داریم تا نقطه نظرات لازم برای معرفی هرچه بیشتر سورنا را با شما در میان گذاشته و شرایط خرید و سرمایه ‌گذاری آن را نیز مورد بررسی و آنالیز قرار دهیم.

البته همانطور که در سری مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال به آن اشاره کردیم شما باید برای خرید رمز ارزها حتماً ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب را در آنها مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که شرایط مهیا بود برای سرمایه گذاری بر روی آنها اقدام نمایید. در این مقاله در کنار ارائه اطلاعات کاربردی درباره سولانا سعی خواهیم کرد تا این ویژگی‌ها را نیز برای آن مورد بررسی قرار دهید تا در نهایت این ذهنیت را برای شما ایجاد کنیم که آیا خرید سولانا می تواند یک خرید و سرمایه گذاری جذاب برای شما چه دروازه های کوتاه مدت و چه در بازه های بلند مدت باشد یا خیر؟

بنابراین اگر هنوز سولانا را به عنوان یک ارز دیجیتال مناسب برای خرید و سرمایه ‌گذاری انتخاب نکرده و تصمیم به سرمایه گذاری بر روی آن دارید بهتر است حتما این مقاله را تا انتها در کنار با در کانون بورس بمانید، زیر قرار است یک بررسی کامل و جامع بر روی این رمز ارز در بازار داشته باشیم.


ارز دیجیتال سولانا چیست


ارز دیجیتال سولانا یک کوین است که داری شبکه بلاک چین اختصاصی بوده و برای ارائه اهداف و کاربردهای بسیار خاص در بازار رمز ارزها راه اندازی و اجرا شده است. یکی از بهترین روش های دسته بندی رمز ارزها بررسی شبکه بلاک چین ها و قدرت این شبکه ها است. اولین نسل از شبکه های بلاکچین مربوط به ارز دیجیتال بیت کوین است که فناوری بلاک چین را به عنوان یک فناوری جذاب به دنیا معرفی کرد. نسل دوم شبکه های بلاکچین با روی کار آمدن ارز دیجیتال اتریوم با شبکه بلاک چین آن به وجود آمد. در نهایت بعد از اتریوم بود که نسل سوم شبکه های بلاکچین کمکم روی کار آمد و شاهد رمز ارز های بسیار زیادی بودیم که شبکه های بلاکچین بسیار کارآمد تری را در بازار داشتند.

سولانا را می‌توانیم در لیست رمز ارزهایی قرار دهیم که شبکه بلاک چین ها نسل سومی است و از این بابت ویژگی ها و شرایط بسیار خوب و مثبتی دارد. شبکه های ارز دیجیتال برای ارائه خدمات مختلف در زمینه اجرای برنامه های غیر متمرکز و همچنین استفاده از قراردادهای هوشمند آن‌هم با سرعت تایید تراکنش های بسیار بالا و کمترین میزان کارمزد ها به وجود آمده است. اگر دوباره به ابتدای این مقاله برگردید و تمام اهداف و کاربرد هایی که برای سولانا تعریف کردیم را مطالعه کنید متوجه خواهید شد که دقیقا تمام این اهداف و کاربرد ها برای شبکه بلاک چین اتریوم نیز وجود داشت و سولانا در حال ارائه همان خدمات به کاربران است.

از نظر شرایط برای سولانا هم ممکن است بسیار جذاب باشد و هم ممکن است بسیار پیچیده و غم انگیز تمام شود. وقتی یک ارز دیجیتال در حال رقابت با دومین رمز ارز برتر جهان یعنی اتریوم است یا باید شرایط بسیار خوبی داشته باشند که بتوانند در این رقابت حرفهایی برای گفتن داشته و در نهایت مورد استقبال قرار بگیرد و یا اینکه خیلی زود این رقابت را خواهد باخت و ممکن است شاهد تبدیل شدن آن به یک سیاه چاله در بازار رمز ارزها باشیم.

دو ویژگی بسیار مهم در شبکه سولانا وجود دارد که باعث می شود تا ما نسبت به آینده آن امیدوار باشیم و حتی بسیاری از معامله‌گران و افراد حرفه‌ای این بازار را واداشته تا از لقب قاتل اتریوم نیز به دلیل همین دو ویژگی از شبکه سولانا یاد نمایند.

از زمانی که شبکه بلاک چین اتریوم روی کار آمده و تعداد کاربرانی که از خدمات این شبکه استفاده می نمایند به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است شاهد افزایش قابل توجه کارمزدها در این شبکه بودیم که گاهی اوقات حتی استفاده از خدمات آن را کاملاً غیر منطقی جلوه میداد. نکته منفی دیگری که در شبکه بلاک چین اتریوم وجود داشته قدرت بسیار پایین شبکه برای تایید تراکنش ها و سرعت پایین در این زمینه بود. بلاک چین اتریوم در هر ثانیه می تواند ۱۴ تراکنش را تایید نماید که برای یک رمز ارز سریع واقعاً فاجعه است. البته اتریوم بعد از فرایند مرج تا اندازه ای در این پارامتر ها به شرایط خوب رسیده است اما هنوز فاصله بسیار زیادی تا تبدیل شدن به یک گزینه ایده آل در این باره دارد.

ارز دیجیتال سولانا چیست

حالا برسیم به همان سولانای خودمان. شبکه بلاکچین سولانا قرار از تمام خدماتی که شبکه اتریوم ارائه می‌کند را به کاربران ارائه کند اما از یک طرف کارمزد های بسیار پایینی برای شبکه های ارز دیجیتال در نظر گرفته شده و از طرف دیگر سولانا نمی‌تواند مقیاس پذیری بسیار بالا و جذابی را در بازار رقم بزند. بر اساس شرایطی که برای سولانا شاهد هستیم این ارز دیجیتال را حتی می توان به عنوان سریع ترین رمز ارز جهان نیز معرفی کرد که در هر ثانیه امکان تایید و ثبت تراکنش های ۵۰ هزارتایی در آن وجود دارد. حالا سوال بسیار مهم اینجاست که چرا ارز دیجیتالی مانند سولانا که همان خدمات اتریوم را ارائه می‌کند ولی از نظر تراکنش ها سرعت بیشتری داشته و هزینه کارمزد های آن بسیار پایین‌تر است در آینده نتواند جایگزینی برای اتریوم باشد؟ اکنون به خوبی می توانید درک کنید که چرا سولانا با لقب قاتل اتریوم شناخته می شود.


تاریخچه قیمت ارز سولانا


یکی از مهمترین نکاتی که در این مقاله باید به بررسی آن بپردازیم تاریخچه قیمت ارز سولانا است. برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری و خرید رمز ارز هستند، دقت به تاریخچه قیمت سولانا اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا می تواند دیدگاه بهتری نسبت به پتانسیل سودآوری این رمز ارز برای شما ایجاد کند. بسیار مهم است که شما بدانید یک رمز ارز در چه شرایطی و تحت چه نوساناتی در بازار قرار گرفته و حداکثر میزان پتانسیل سودآوری آن نیز چقدر است.

ارز دیجیتال سولانا برای اولین بار در اواسط سال ۲۰۲۰ با قیمت حدود نیم دلار در بازار رمز ارزها برای خرید و فروش در نظر گرفته شده است. در آن زمان این قیمت برای سولانا قیمت بسیار جذابی بود و تعداد افراد بسیار زیادی با سرمایه گذاری بر روی آن به دنبال افزایش قابل توجه به دارایی های خود بودند. تحت تاثیر افت و خیز های بسیار زیاد سولانا موفق شده تا در تاریخچه خود به حدود قیمت ۲۵۰ دلار برای هر توکن نیز برسد. این موضوع به این معنا است که کسانی که در قیمت نیم دلاری برای خرید سورنا اقدام کرده بودند در قیمت ۲۵۰ دلاری ارزش دارایی های خود را بیش از ۵۰۰ برابر می دیدند.

سقف قیمتی ارز دیجیتال سولانا ۲۵۰ دلار است که در اواسط سال ۲۰۲۱ رقم خورده است. بعد از آن مانند سایه رمز ارزهای موجود در بازار را نیز یک روند نزولی را در پیش گرفته و در حال حاضر در قیمتهای حدود ۲۰ دلاری در حال معامله در بازار است ست. در صورتی که قیمت سولانا دوباره به همان ۲۵۰ دلار از خط قبلی خود برگردد ارزش دارایی کسانی که به دنبال خرید رمز ارز هستند بیش از ۱۲ برابر خواهد شد. البته با توجه به پیش بینی هایی که درباره بازار ارز دیجیتال شاهد هستیم احتمالاً رمز ارزهای مانند سولانا به مراتب می‌توانند به قیمت های بسیار بالاتری نسبت به سقف قیمتی قبلی خود نیز برسند و این امر چندان عجیب نخواهد بود.

ارز دیجیتال سولانا چیست

تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال سولانا چیست


تحقیقات برای پیاده سازی و اجرای شبکه سولانا از سال ۲۰۱۷ آغاز شده و آقای یاکوونکو ایده پرداز اصلی این شبکه است که در نهایت تلاش های وی باعث شد تا در اوایل سال ۲۰۱۸ نسخه اولیه آن به صورت متن باز ارائه شود. در آن زمان پروژه راه اندازی شده امکان تایید و پردازش ۱۰ هزار تراکنش را در کمتر از نیم ثانیه عملی می کرد که تبدیل به یک نسخه اولیه بسیار جذاب در بازار ارز دیجیتال شده بود. در طول سال های ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۲۰ افراد زیادی برای همکاری در این پروژه وارد شده‌اند و شرایط سولانا با تغییرات بسیار زیادی همراه شد تا در نهایت در اواسط سال ۲۰۲۰ به صورت عمومی در بازار ارز دیجیتال معرفی شود. آخرین شبکه سولانا قبل از ورود عمومی به بازار نیز در یک آزمایش موفق شود ۲۵۰ هزار تراکنش را در یک ثانیه پشتیبانی نماید که آن را تبدیل به سریع ترین ارز دیجیتال جهان می نمود.

اولین طرح از شبکه ارز دیجیتال سولانا با زبان برنامه نویسی c به نگارش در آمده بود اما نسخه های بعدی آن با زبان برنامه نویسی Rust وارد بازار شد که این موضوع تحت تاثیر مشورت همکاران مختلف در تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال انجام پذیرفت.


ویژگی های ارز دیجیتال سولانا چیست


برای اینکه بتوانید شرایط ارز دیجیتال سولانا برای سرمایه گذاری طولانی مدت را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید لازم است و ویژگیهای این ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم. در همین ابتدا باید یادآوری کنیم که شبکه بلاک چین سولانا ۸ نوآوری جدید را در بازار ارز دیجیتال روی کار آمده است که نشان از تفکر فوق العاده جذاب پشت توسعه این ارز دیجیتال دارد. علاوه بر این ویژگی های خیلی عالی را نیز می‌توانیم برای شبکه سورنا تعریف کنیم که جذابیت های آن را برای سرمایه گذاری باز هم افزایش میدهد.

اولین و احتمالاً جذاب ترین ویژگی که باید برای شبکه سولانا به معرفی آن بپردازیم مقیاس پذیری فوق العاده بالای آن است. سولانا از الگوریتم اجماع اثبات تاریخ یا PoH در شبکه خود استفاده می نماید که باعث شده تا مقیاس پذیری در این شبکه به میزان قابل توجهی افزایش پیدا نماید.

زمان اعتبار سنجی در شبکه سولانا به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و یکی دیگر از جذابیت‌های اصلی که می‌تواند این رمز ارز را در آینده تبدیل به یکی از بهترین رمز ارزهای موجود در جهان کند همین زمان بسیار پایین برای تایید تراکنش ها در آن است.

کارمزد بسیار پایین یکی دیگر از ویژگی هایی است که باید برای شبکه سولانا به معرفی آن بپردازیم. در واقع سولانا در حال ارائه بهترین خدمات ممکن در بازار رمز ارزها آنهم با کمترین میزان کارمزد ها است که می‌تواند جذابیت های این رمز از را هم برای سرمایه گذاری طولانی مدت و هم برای سرمایه گذاری کوتاه مدت افزایش دهد.

ارز دیجیتال سولانا چیست

کاربردهای ارز دیجیتال سولانا چیست


برای سولانا کاربردها و اهداف مختلفی در نظر گرفته شده که اتفاقاً برخلاف بسیاری از رمز ارزهای موجود در بازار بسیاری از این کاربردها در شبکه آن در حال حاضر در دسترس و از و شبکه سولانا موفق شده تا تمام اهداف مورد نظر خود را به مرحله اجرا در آورد.

به عنوان مثال یکی از اصلی‌ترین کاربردهای شبکه سولانا امکان استفاده از آن برای تنظیم قراردادهای هوشمند است که اتفاقاً باعث شده تا او را تبدیل به یک رمز کاربردی در بازار شود. شما می‌توانید با استفاده از تنظیم قراردادهای هوشمند آنهم با کمترین میزان کارمزد از شبکه سولانا برای کارهای مختلف استفاده کنید.

ویژگی دیگری که می توانیم آن را نیز به عنوان یکی از کاربردهای اصلی شبکه سولانا در نظر بگیریم امکان راه اندازی و اجرای برنامه‌های غیر متمرکز DAppدر آن است. این کاربر نیز از جمله کاربردهای است که در شبکه‌های مختلف وجود دارد اما معمولاً کاربردهای بسیار زیادی برای آن در نظر گرفته می شود اما در سولانا می توانید بدون هیچگونه چالشی و با کمترین کارمزد ها آنها را راه اندازی کنید.


نحوه خرید ارز دیجیتال سولانا


یکی از مهمترین گزینه هایی که در این مقاله باید به بررسی و معرفی آن بپردازیم نحوه خرید سورنا در بازار است. چگونه می توانیم برای خرید این ارز دیجیتال با کمترین میزان کارمزد و اطمینان بسیار بالا اقدام کنیم؟

ارز دیجیتال سولانا چیست به صورت کلی برای خرید ارز سولانا سه راه حل پیش روی تمام معامله گران و کاربران در بازار قرار می گیرد. اولین روش خرید سولانا به صورت مستقیم از کسانی است که این ارز دیجیتال را در جمع دارایی‌های خود دارا بوده و به دنبال فروش آن هستند. با توجه به اینکه این روش خرید خطرات بسیار زیادی دارد و در سال‌های اخیر ریسک‌های سرمایه ‌گذاری خیلی زیادی را برای برخی از معامله گران ایجاد کرده و حتی نمی خواهیم آن را به شما معرفی نماییم.

دومین روش برای خرید سولانا استفاده از خدمات انواع صرافی خارجی ارز دیجیتال است. برای این منظور شما باید مسیر پر پیچ و خمی را طی کنید. ابتدا باید پول خود را وارد یک حساب یکی از صرافی های داخلی ارز دیجیتال کرده و سپس آن را به تتر تبدیل نموده و در قدم بعدی را به حساب صرافی خارجی خود انتقال و برای خرید سولانا اقدام کنید.

در این حالت شما یک بار کارمزد خرید تتر را در صرافی داخلی پرداخت می کنید و سپس کارمزد انتقال تتر به حساب صرافی خارجی را پرداخت خواهید کرد و در دفعه سوم نیز کارمزد خرید سولانا را در حساب صرافی خارجی پرداخت خواهید کرد. این روش ممکن است هزینه های شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و به هیچ وجه برای سرمایه گذاری طولانی مدت در بازار رمز ارزها نمی تواند گزینه مناسبی باشد. حتی برای نوسان گیری بر روی ارز دیجیتال سولانا نیز این روش چندان مناسب نخواهد بود و تنها زمانی استفاده از این روش برای شما منطقی است که به دنبال استفاده از مزیت های بازار فیوچرز ارز دیجیتال برای معامله این رمز ارز باشید.

سومین روش برای خرید سولانا استفاده از خدمات انواع صرافی داخلی ارز دیجیتال است. در این فرآیند شما تنها کافی از پول خود را وارد حساب یکی از صرافی های معتبر داخلی کرده و در قدم بعدی با استفاده از خدمات خرید آسان پول خود را به سولانا تبدیل کنید و یا اینکه در بازار سولانا به تومان برای خرید این ارز دیجیتال اقدام و تنها یک بار کارمزد خرید آن را پرداخت کنید.

برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری طولانی مدت بر روی سولانا هستند یا قصد نوسان گیری در یک بازه زمانی چند ماه بر روی سولانا را دارند این روش می تواند بهترین گزینه باشد. زیرا کارمزد سرمایه گذاری بر روی سولانا در این روش به حداقل میزان ممکن خواهد رسید.

همچنین باید یادآوری کنیم که در فرایند خرید ارز سولانا حتماً باید امنیت را به عنوان اولویت اصلی خود قرار دهید و تحت هیچ شرایطی فرآیند خرید این ارز دیجیتال را از دستورهای نامعتبر انجام ندهید. حتی خرید سولانا با کارمزد های بالاتر به مراتب می تواند تصمیم منطقی تری برای شما از خرید این ارز دیجیتال در پلتفرم های نامعتبر و با خطر بسیار زیاد باشد. همچنین توصیه می‌کنیم که از خدمات صرافی های داخلی برای خرید سولانا را استفاده کنید که حجم معاملات بالاتری نسبت به سایر صرافی ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال دارند تا شما بتوانید نقش شوندگی قابل توجهی را نیز برای آن در اختیار داشته باشید.

صرافی هایی که می توانید Solana را در آن پیدا کنید


با توجه به اینکه ارز دیجیتال سولانا یکی از مشهور ترین و معتبرترین رمز ارز های موجود در بازار است شما می توانید برای خرید آن از طریق صرافی های مختلفی اقدام نمایید و در این باره هیچ گونه محدودیتی برای شما وجود ندارد. در میان انواع صرافی داخلی ارز دیجیتال تمام پلتفرم های معتبر و شناخته شده امکان خرید سولانا را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند و شما باز کردن حساب کاربری در آن ها می توانید برای این فرایند اقدام نمایید.

در میان صرافی های خارجی نیز شرایط خوبی برای خرید سولانا برای شما وجود دارد و می توانید از حساب صرافی های مختلفی مانند بایننس، کوکوین، کوینکس، کراکن و تمام صرافی های معتبر و شناخته شده برای خرید آن اقدام نمایید.


کیف پول ارز دیجیتال سولانا چیست


یکی از مهمترین شرایط برای خرید یک ارز دیجیتال و سرمایه گذاری بر روی آن دقت به روش نگهداری از رمز ارز مورد نظر است که حتماً باید در این باره دقت قابل‌توجهی داشته باشید زیرا اگر شما نتوانید شرایط ایمنی را برای نگهداری از رمز ارز های خریداری شده خود ایجاد کنید عملاً سرمایه گذاری شما با چالش‌های بسیار زیادی روبرو شده و ممکن است خطرات ارز دیجیتال باعث از بین رفتن دارایی های شما نیز شود.

بر این اساس شما باید یکی از انواع ایمن و معتبر کیف پول ارز دیجیتال را انتخاب کرده و رمز ارزهای خود را بعد از خریداری به آن انتقال دهید. دقت داشته باشید که نگهداری از رحم زهرا در حساب صرافی های متمرکز به هیچ وجه نمی تواند شرایط ایمنی را برای شما به دنبال داشته باشد و در سال‌های اخیر بارها و بارها مشاهده شده که دارایی های بسیاری از کاربران در حساب این دسته از صرافی‌ها چه در موارد داخلی و چه در موارد خارجی از بین رفته و حتی امکان برگشت سرمایه ها نیز برای آنها وجود ندارد.

ارز دیجیتال سولانا چیست

بنابراین بهترین گزینه برای نگهداری از ارز دیجیتال سولانا قرار دادن آن در یک کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری ایمن و معتبر از شما می توانید برای این منظور از انواع کیف پول ارز دیجیتال استفاده نمایید و البته هیچگونه محدودیت و چالشی از این وجود ندارد. از میان ده‌ها کیف پولی که شرایط نگهداری از آنها را برای شما فراهم کرده اند گزینه های زیر می توانند بهترین موارد باشند:

  • کیف پول تراست ولت با امکان استیک کردن سولانا یکی از بهترین کیف پول های نرم افزاری برای نگهداری از این ارز دیجیتال است.
  • کیف پول اتمیک ولت به عنوان یک کیف پول نرم افزاری دیگر که امکان استیک کردن سولانا را نیز در اختیار شما قرار می دهد یکی دیگر از گزینه های جذاب برای این منظور برای شما خواهد بود.
  • کیف پول سولت به عنوان کیف پول اختصاصی برای ارز سولانا نیز شرایط بسیار ایده آلی را برای نگهداری از این رمز ارز برای شما فراهم کرده است.
  • کیف پول Solflare یکی دیگر از انواع کیف پول های نرم افزاری مناسب برای نگهداری از سولانا برای بازه های زمانی طولانی مدت است.
  • همچنین از کیف پول مث والت نیز می توانید برای نگهداری از این ارز دیجیتال استفاده نمایید.
  • اگر به دنبال استفاده از یک کیف پول سخت افزاری برای نگهداری از سولانا هستید احتمالاً بهترین گزینه برای این منظور کیف پول لجر خواهد بود.
  • همچنین از میان انواع کیف پول های سخت افزاری می‌توانید سراغ کیف پول ترزور نیز بروید که شرایط خوب و ایمنی برای نگهداری از سولانا فراهم کرده است.

استیک کردن ارز سولانا


همانطور که می دانید در بازار ارز دیجیتال تنها رمز ارزهای قابل استخراج هستند که بر اساس الگوریتم اثبات کار معرفی شده باشند و با چه شرایطی ندارد و از این رو نمی توانید برای استخراج آن اقدام کنید. اما شما می‌توانید برای سهام گذاری یا استیک کردن ارز سولانا اقدام نمایید تا در کنار سودآوری از افزایش قیمت این ارز دیجیتال بتوانید از این روش نیز به سود برسید. در فرایند استیک کردن ارز سولانا شما بعد از خرید رمز ارز توکن های خود را در یک کیف پول نرم افزاری فریز میکنید و در اختیار تامین کنندگان نقدینگی قرار می دهید تا آنها با دارایی های شما در بازار کار نمایند و از این طریق می‌توانید سود چند درصدی را به دست آورید.

میزان سود در نظر گرفته شده برای استیک کردن سولانا در صرافی های مختلف و چه در کیف پول های مختلف بر اساس کیفیت کار تامین کنندگان نقدینگی با یکدیگر برابر نخواهد بود زیرا شما حتماً برای این منظور باید یک بررسی کامل نسبت به انواع کیف پول ها داشته باشید تا در نهایت بهترین گزینه را برای استیک کردن سولانا انتخاب کنید. در حال حاضر که در حال نگارش این مقاله هستیم میزان سودآوری استیک سولانا در کیف پول تراست ولت ۵ درصد و در کیف پول اتمیک ولت ۷ درصد است.


تعداد توکن های در گردش ارز دیجیتال سولانا


یکی از نکات بسیار مهمی که درباره تمام رمز ارزها حتماً باید آن را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید تعداد سکه های در گردش آنها در بازار است که تاثیر بسیار زیادی بر روی شرایط عرضه و تقاضای آنها خواهد داشت. وقتی شما در حال خرید ارز دیجیتالی است که تعداد سکه های بسیار زیادی برای آن در نظر گرفته شده باید به این موضوع دقت کنید که به دلیل عرضه بسیار زیاد معمولا شاهد افزایش قیمت های قابل توجه قرار نخواهید بود اما ارزهای دیجیتال با تعداد محدود معمولاً می توانند شرایط بهتری را از این بابت برای شما به ارمغان آورند و امکان افزایش قیمت‌ها در آنها به میزان قابل توجهی بیشتر خواهد شد.

اگر بخواهیم یک معیار نسبی برای بررسی شرایط محدودیت در تعداد سکه های در گردش یک ارز دیجیتال معرفی کنیم رمز ارزهایی که بیش از یک میلیارد و تو که برای آنها در نظر گرفته شده معمولاً عرضه قابل توجهی دارند و در عوض رمز ارزهایی که تعداد سکه های آنها کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان باشد می تواند شرایط خوبی از این بابت داشته باشد.

در حال حاضر تعداد کل سکه های در گردش ارز دیجیتال سولانا در حدود ۳۸۰ میلیون سکه است که نشان از این دارد که این ارز دیجیتال با تعداد محدود وارد بازار رمز ارسال شده و به همین دلیل رسیدن قیمت آن به اعداد بالا چندان هم دور از ذهن نیست.


آینده سولانا


آینده ارز سولانا چه خواهد شد و در آینده باید انتظار چه شرایطی را برای ارز دیجیتال شاهد باشیم؟ برای بررسی آینده ارز دیجیتال سولانا می توانیم دو دیدگاه مختلف را برای آن در نظر بگیریم.

ارز دیجیتال سولانا چیست اگر بخواهیم آینده قیمت سولانا را مورد بررسی قرار دهیم باید به این نتیجه برسیم که این موضوع به کلیت بازار رمز ارزها و البته قیمت بیت کوین بستگی خواهد داشت ای را معمولاً قیمت تمام آلت کوین ها تحت تاثیر قیمت بیت کوین قرار می گیرد. البته اگر بخواهیم به بررسی آینده قیمت سولانا بدون تاثیر پذیری از قیمت بیت کوین و سایر رمز ارز ها بپردازیم شرایط به نظر برای آن خوب می رسد.

سولانا در حال حاضر که در حال نگارش این مقاله هستیم در قیمت‌های حدود ۲۰ دلار در حال معامله است اما تاریخچه قیمت ها نشان می دهد که باید منتظر رسیدن قیمت آن به چند صد دلار باشیم که می تواند سودآوری قابل توجهی را برای معامله گران در این بازار رقم بزند. با توجه به اینکه این رمز ارز قبلا در تاریخچه قیمت خود موفق به رسیدن به قیمت های بسیار بالا تر شده و بنابراین این نتیجه گیری برای آن کاملاً منطقی خواهد بود که آینده قیمت سولانا را جذاب بدانیم.

اما بررسی آینده سولانا یک دیدگاه دیگر نیز دارد و آن هم ارزیابی شرایط باقی ماندن این رمز ارز در بازار رمز ارزها به عنوان یک گزینه ایده آل و کاربردی است. همانطور که به سادگی قابل پیش بینی است در آینده قرار نیست تمام ده ها هزار رمز ارزی که در بازار معرفی شده اند به همین ترتیب باقی بمانند و احتمالاً در سال‌های آینده باید شاهد از بین رفتن تعداد قابل توجهی از رمز ارزهای موجود در بازار باشیم. حالت سوال بسیار مهم اینجاست که سولانا جزو کدام گروه خواهد بود؟

واقعیت این است که صحبت کردن در این باره با تضمین ۱۰۰ درصدی به هیچ وجه وجود ندارد و از وقتی که ارز دیجیتال ترا با آن همه ویژگی های مثبت در بازار رمز ارزها به صورت کامل از بین رفت دیگر هیچ اطمینانی نسبت به این موضوع نمی توانیم داشته باشیم. بله کاملا منطقی است که بر اساس کاربرد ها و اهدافی که برای سولانا وجود دارد این ارز دیجیتال را به عنوان یکی از رمز ارز های خوب و عالی موجود در بازار تعریف کنیم که می تواند آینده خوبی را برای آن رقم بزند اما با توجه به اینکه بازار رمز ارزها به سختی قابل پیش بینی است نمی توانیم این موضوع را برای آن صددرصد قلمداد کنیم.


آیا سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال سولانا درست است؟


مهمترین سوالی که شما باید درباره ارز سولانا به آن پاسخ دهید این است که آیا سرمایه ‌گذاری برای این ارز دیجیتال شرایط خوبی دارد و می توانیم بخش قابل توجهی از سرمایه های خود را برای خرید سولانا در نظر بگیریم یا خیر؟ اگر بخواهیم به این پرسش به صورت کامل و به صورت حرفه‌ای پاسخ دهید لازم است تا شرایط سرمایه گذاری بر روی سولانا را از چند دیدگاه مختلف برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

ارز دیجیتال سولانا چیست دیدگاه اول خرید و فروش سولانا در بازار فیوچرز

اگر به دنبال معامله گری و ترید در بازار فیوچرز ارز دیجیتال هستید را نیز مانند بسیاری از رمز های پرطرفدار و محبوب می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. با توجه به اینکه حجم معاملات بسیار بالایی را برای ارز دیجیتال در هر ۲۴ ساعت شاهد هستیم و همچنین نوسانات قابل توجهی را نیز می توانیم برای آن متصور باشیم از این رو خرید و فروش آن در بازار فیوچرز ارز دیجیتال می تواند شرایط خوبی برای سودآوری را برای شما فراهم آورد.

دیدگاه دوم نوسان گیری بر روی سولانا

یکی از رایج‌ترین روش‌های سرمایه ‌گذاری در بازار رمز ارزها اقدام برای نوسان گیری ارز دیجیتال است. دلیل روش معامله گری شما حتما باید رمز ارز هایی را انتخاب کنید که حجم معاملات قابل توجهی داشته باشند و از این گذشته در یک بازه زمانی میان مدت چند هفته تا چند ماه رشد قابل توجهی را نیز بتوانید در آنها متصور باشید. بررسی شرایط ارز سولانا در این باره نشان از این دارد که این رمز ارز می‌تواند گزینه خوبی برای نوسان گیری در ارز دیجیتال باشد و از این بابت هیچگونه چالشی برای انتخاب آن وجود نخواهد داشت.

دیدگاه سوم سرمایه گذاری بلند مدت بر روی سولانا

بسیاری از کاربران نیز در فرایند خرید ارز دیجیتال سولانا به دنبال هولد کردن آن برای طولانی مدت هستند. نکات بسیار مهمی برای هولد کردن ارز دیجیتال وجود دارد که شما حتما باید به این نکات دقت کافی داشته باشید تا در نهایت رمز ارزی را انتخاب کنید که شرایط برای سرمایه گذاری بر روی آن ایده آل باشد. رمز ارز های مورد نظر برای سرمایه گذاری بلند مدت در قدم اول باید چه ویژگی ها و کاربرد های خوبی داشته باشند تا امکان ماندگاری آنها در طولانی مدت در بازار بسیار بالا باشد و از این نظر خطری سرمایه ‌گذاری شما را تهدید نکند. البته درباره هیچ ارز دیجیتالی نمی توان در این باره نظر قطعی داد و حتی خود بیت کوین نیز ممکن است در آینده تحت تاثیر چالش‌های قرار بگیرد اما با این حال از این بابت سولانا شرایط خوبی دارد. زیرا هم کاربرد ها و اهداف خوب و جذابی برای آن تعریف شده و هم تیم پشتیبانی قدرتمندی نیز دارا است.

اما اگر بخواهیم سولانا را برای پتانسیل سودآوری آن مورد بررسی و آنالیز قرار دهیم که اتفاقاً برای هولد کردن رمز ارزها گزینه بسیار مهمی است شرایط ممکن است برای این ارز دیجیتال کمی پیچیده باشد. البته سولانا پتانسیل بسیار بالایی برای سودآوری در آینده دارد و انتخاب و خریداری می تواند سود قابل توجهی در اختیار کاربران قرار دهد اما وقتی صحبت از انتخاب تعداد رمز ارز های محدودی در بازار برای کردن با می رسد شما باید به دنبال انتخاب می باشید که بیشترین پتانسیل سودآوری را برای شما ایجاد کند. به عنوان مثال در مقایسه با رمز ارزهای مانند کاردانو یا بایننس کوین و حتی یاس و کازماس باید این نتیجه‌گیری را داشته باشید که سولانا پتانسیل سودآوری بیشتری نسبت به آنها دارد که در این باره شرایط برای ارز دیجیتال تقریباً با آنها یکسان است.

اگر بخواهیم درباره شرایط سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال سولانا با شما واقع بین باشیم و حداقل نظر خودمان را در این باره با شما در میان گذاشته باشیم باید عنوان کنیم که خرید سولانا و نگهداری از آن برای بازه های زمانی طولانی مدت می توانند شرایط خوبی را برای شما به دنبال داشته باشد و خود ما نیز بخشی از سرمایه خود را برای این ارز دیجیتال خالی گذاشته ایم. شما نیز می‌توانید با انتخاب و خرید سولانا البته نه با تمام حجم سرمایه خود بلکه با بخشی از آن از پتانسیل‌های بالایی ارز دیجیتال در آینده برای سودآوری استفاده نمایید.

جمع بندی


در انتهای این مقاله حالا شما به‌خوبی می‌دانید که ارز دیجیتال سولانا چیست و چه شرایط و ویژگی هایی دارد. البته در این مقاله بیشتر از اینکه ما سعی در معرفی اطلاعات موجود در منابع و سایت های مختلف درباره سولانا داشته باشیم سعی کردیم تا این ارز دیجیتال را از نظر شرایط سرمایه گذاری برای شما بررسی و آنالیز کنیم. تلاش ما در سایت کانون بورس در معرفی ارز دیجیتال های مختلف بیشتر از اینکه ارائه یک سری اطلاعات تکراری موجود درباره آنها در سایت های مختلف باشند سعی داریم تا آنها را بیشتر از دیدگاه سرمایه گذاری و خرید بررسی نمایید تا اگر کاربران به دنبال خرید و سرمایه گذاری بر روی رمز ارز مورد نظر خود هستند بتوانند یک دیدگاه کامل در این باره برسند.

از این رو در پایان این مقاله اگر هنوز چالشی در ذهن شما درباره شرایط و نحوه خرید سولانا و سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال وجود دارد میتوانید آنها را بر در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. امیدواریم که توانسته باشیم ذهن شما را درباره شرایط سرمایه گذاری برای ارز سولانا کاملاً باز نماییم و شرایط این رمز ارز را در طولانی مدت به صورت کامل برای شما تشریح کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: