لوگو کانون بورس

ارز دیجیتال ریپل (Ripple) چیست؟ + مزایا و معایب

ارز دیجیتال ریپل

ارز دیجیتال ریپل یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین رمز ارزهای تعریف شده در بازار ارز دیجیتال است و در حال حاضر کاربران بسیار زیادی برای انجام معاملات این رمز ارز در انواع صرافی ها اقدام می‌نمایند. در مقاله آموزش رایگان ارز دیجیتال توضیح دادیم که ریپل از آن دسته از رمز ارزهایی است که امکان سرمایه گذاری طولانی مدت را برای کاربران فراهم کرده و دارای قابلیت‌های فوق‌العاده ایده آلی است. با توجه به اینکه بسیاری از کاربران ایرانی در حال حاضر شرایط خرید ریپل را دنبال می‌نمایند بر آن شدیم تا در این مقاله به صورت کامل و جامع اطلاعات فاندامنتالی و تکنیکال این ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم.

نگاهی کلی به اطلاعات فاندامنتالی ارز دیجیتال ریپل


نام Ripple رتبه فعلی ۷
نماد XRP قیمت فعلی (دلار) ۰.۳۴۵۶
برچسب ها:
کوین پرداخت ها
ارزش بازار فعلی ۱۷ میلیارد
حجم معاملات ۲۴ ساعته ۱ میلیارد
تعداد سکه های در گردش ۴۹.۵۴ میلیارد
تعداد کل سکه ها ۱۰۰ میلیارد
آدرس سایت www.xrol.org

ارز دیجیتال ریپل چیست


ارز دیجیتال ریپل با نماد XRP یکی از معتبرترین و شناخته شده‌ترین ارز های دیجیتال است که دارای یک پلتفرم اختصاصی فوق العاده ایده آل و کاربردهای ویژه در بازار ارز دیجیتال است. البته شایان ذکر است که ریپل قبل از اینکه یک ارز دیجیتال باشد یک شرکت بسیار بزرگ نرم افزاری در سانفرانسیسکو است که محصولات بسیار زیادی را روانه بازار کرده و بلاکچین و ارز دیجیتال ریپل تنها یکی از محصولات این شرکت بسیار بزرگ محسوب می شود.

شبکه ریپل بیشتر از اینکه دارای خصوصیت های مربوط به سایر ارزهای دیجیتال باشد به عنوان یک شبکه پرداخت شناخته شده و حتی قبل از معرفی خود رمز ارز ریپل این شبکه برای پرداخت ها مورد استفاده قرار می گرفت. در واقع می توانیم ریپل را به عنوان ارز دیجیتال بومی یک شرکت چند منظوره و بزرگ معرفی کنیم که کاملاً شناخته شده بوده و قابلیت های بسیار زیادی نیز دارد. این شرکت برای هرچه بهتر کردن فرایند نقل و انتقال ها در شبکه خود که سیستم شبیه به سیستم سوئیفت دارد، ارز دیجیتال ریپل را توسعه داده است.

در مقالات مختلفی که درباره ریپل در اینترنت موجود است شرکت ریپل و خدمات آن با رمز ارز ریپل به صورت جداگانه معرفی شده است اما در این مقاله خیلی به دنبال معرفی شبکه گسترده ریپل نیستیم و سعی داریم تا خصوصیات و ویژگی های خود ارز دیجیتال ریپل را برای شما تعریف کنیم. بنابراین هر جا از XRP استفاده می کنیم منظور ما همان ارز دیجیتال ریپل است و در حال بررسی خصوصیات این رمز ارز بزرگ و عالی در بازار هستیم.

تاریخچه ارز دیجیتال ریپل چیست


ریپل برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ با همکاری افرادی در کشور آمریکا برای تبدیل شدن به یک سیستم پرداخت ها و انتقال ارز توسعه پیدا کرد. آقای کریس لارسن و جد مک کال به عنوان یک ایده عالی و جدید تصمیم گرفتند تا برای ایجاد یک مکانیسم واست میانه نقل و انتقالات دو ارز فیات شبکه و بلاکچین ریپل را توسعه دهند. در واقع در آن زمان هدف نزدیک و اولیه توسعه شبکه ریپل قرار گرفتن آن به عنوان یک مکانیزم واسط برای دو ارز فیات بود.

البته شایان ذکر است که با توجه به سابقه این شرکت که در زمینه پرداخت های مختلف در میان موسسات مالی و بانک ها عمل می کرد توسعه یک شبکه بلاک چین برای این هدف نیز چندان دور از ذهن همچنین شایان ذکر است که این شرکت در فاصله سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ چندین بار نام خود را تغییر داده و در نهایت ریپل نامه اصلی آن باقی مانده است.

تاریخچه ارز دیجیتال ریپل در بازار نشان می‌دهد که این رمز از همان زمان شروع ورود به بازار شرایط بسیار خوبی پیدا کرده و مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. با توجه به اینکه یک شرکت بسیار بزرگ پشت این اتفاق قرار داشت از همان ابتدا کاربران در بازار ارز دیجیتال تمایل زیادی به سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال داشتند. البته شایان ذکر است که خریدن و سرمایه گذاری بر روی ریپل به این معنا نیست که شما بخشی از سهام شرکت ریپل را در اختیار دارید نه بلکه با این رفتار شما تنها بر روی خود ارز دیجیتال XRP که یکی از محصولات شرکت بسیار بزرگ ریپل است سرمایه گذاری می‌کنید.

البته شایان ذکر است که خود رمز ارز ریپل به عنوان یک ارز دیجیتال در اوایل سال ۲۰۱۳ وارد بازار ارز دیجیتال شده و از آن زمان به بعد در گروه بهترین رمز ارزهای موجود در بازار قرار گرفته است.

اهداف توسعه ارز دیجیتال ریپل چیست


اهداف رمز ارز ریپل اصلی‌ترین مشخصه است که این ارز دیجیتال را با سایر رمز ارزهای موجود در بازار کاملاً متمایز می‌نماید. شرکت بزرگ ریپل مانند سایر محصولات خود با عرضه شبکه بلاک چین ریپل نیز به دنبال رسیدن به مقاصد و اهداف خاصی بوده و به همین دلیل همین روند را نیز در طول سال‌های گذشته طی کرده است. احتمالاً در مقالات گذشته درک کردید که تمام ارزهای دیجیتال معتبر و شناخته شده با اهداف مشخصی توسعه پیدا می نمایند و دلایل خاصی برای به وجود آمدن آن ها وجود دارد. اما به صورت حجم می توان بیان کرد که هیچ رمز ارزی در بازار مانند ریپل هدفمند توسعه پیدا نکرده و به هدف خود نیز نزدیکتر نشده است.

ارز دیجیتال ریپل اصلی‌ترین و مهم‌ترین هدف که کمپانی ریپل از عرضه این ارز دیجیتال به دنبال آن است تبدیل کردن بلاک چین آن به عنوان جایگزینی برای سوئیفت برای نقل و انتقال های پول های واقعی در جهان است. البته شاید این هدف برای تمام رمز ارزها قابل تعریف باشد اما ریپل شرایط کاملاً ویژه‌ای برای این منظور دارد.

یکی دیگر از اهدافی که تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال ریپل برای این رمز ارز و شبکه آن در نظر گرفته حل کردن مشکلات مربوط به تبادلات بین المللی پول در جهان از سوی بانک های متمرکز است. میلیون ها دلار پول در هر سال در میان بانک های بزرگ جهان مبادله می شود و مشکلات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد. در برخی مواقع نقل و انتقال پول‌های کلان در میان بانک های بزرگ جهان تا ۷ روز نیز طول می کشد و ریپل به دنبال حل کردن این مشکل، توسعه پیدا کرده است.

البته شایان ذکر است که در حال حاضر نمی توان شبکه ریپل را به عنوان جایگزین حتمی و کامل برای شبکه نقل و انتقال پول و سوئیفت در نظر گرفتن ما با این حال شرایطی که ریپل دارد نشان از این دارد که این رمز ارز به صورت خاص برای همین منظور در حال حرکت است و در آینده نه چندان دور رسیدن به این هدف برای این رمز دور از ذهن خواهد بود.

تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال XRP چیست


برای اینکه به معرفی تیم توسعه دهنده رمز ارز ریپل بپردازیم لازم است تا یک نکته بسیار مهم را برای شما عنوان کنیم. به صورت کلی این رمز ارز توسط شرکت ریپل توسعه پیدا کرده اما سابقه این شرکت به سال ۲۰۰۴ و فعالیتهای آقای رایان فوجر باز می گردد. بعد از آن بود که افرادی مانند جد مک کالب به شبکه این رمز ارز اضافه شده و در توسعه آن نقش داشتند. البته شایان ذکر است که آقای کالب سابقه بسیار درخشانی در بیت کوین و همچنین بعد ها بر روی شبکه ارز دیجیتال استلار دارد. وی همچنین در پایه گذاری ام تی گاکس (MtGox) به عنوان اولین صرافی مشهور در بازار ارز دیجیتال نیز نقش قابل توجهی داشته است.

آقای کریس لارسن به عنوان هیئت مدیره ریپل یکی دیگر از اصلی ترین نقش ها را در توسعه این ارز دیجیتال داشته و خدمات ارزنده ای را در این زمینه ارائه داده است. وی قبل از ورود به تیم توسعه دهنده ریپل سابقه بسیار طولانی در شرکت های مربوط به فناوری داشته و در این زمینه از افراد مشهور در جهان می باشد.

این سه فرد به عنوان اصلی ترین افراد توسعه دهنده شبکه رمز ارز ریپل هستند که باعث شده تا در حال حاضر پشتیبانی فوق العاده قدرتمند نیز برای این رمز ارز به وجود آید.

شرکای ریپل


در مقاله تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال اشاره کردیم که شناخت شرکت ها و سرمایه گذاران یک رمز از اهمیت بسیار زیادی برای شناخت هر چه بهتر شرایط آن دارد و حتماً شما بایستی در زمان بررسی شرایط کامل ارز دیجیتال مورد نظر خود به این موضوع نیز بپردازید. زیرا وقتی افراد و شرکت های معروف و مشهور بر روی یک ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده و از جمله شرکای آن باشند، نشان از قدرت بالا و شرایط بسیار ایده آل آن دارد. البته دقت داشته باشید که منظور ما از شرکا و سرمایه گذاران در واقع نهنگ های بازار ارز دیجیتال نیست و اشاره به شرکت های معتبر و شناخته شده داریم.

ارز دیجیتال ریپل در این زمینه نیز ارز دیجیتال ریپل شرایط بسیار خوبی دارد و سرمایه گذاران قدرتمندی سرمایه های سنگینی را بر روی آن قرار داده اند. به عنوان مثال می‌توان به شرکت ها و افرادی مانند وست وینچرز، اندرسون هورویتز، لایت اسپید، گوگل ونچرز و IDG Capital Partners  اشاره کرد که در همان شروع ورود این رمز ارز به بازار بودجه یک و نیم میلیون دلاری را در اختیار تیم توسعه دهنده آن قرار دادند.

آقای جسی پاول بنیانگذار و مدیرعامل صرافی کراکن نیز یکی از بزرگ‌ترین سرمایه گذاران پروژه ریپل محسوب می شود که در همان روزهای اولیه ورود این رمز ارز به بازار سرمایه گذاری حدود ۲۰۰ هزار دلاری را بر روی آن انجام داد. آقای راجر ور یکی از بنیانگذاران بیت کوین کش نیز به عنوان یکی از سرمایه گذاران بزرگ پروژه ارز دیجیتال ریپل شناخته می شود.

ملاحظه می فرمایید که افراد و شرکت های بسیار معروف و مشهوری که سابقه درخشانی در بازار ارز دیجیتال نیز دارند بر روی ریپل سرمایه‌گذاری کرده و این امر نشان می‌دهد که در آینده بسیار درخشانی را بایستی برای شبکه آن در نظر بگیریم.

همچنین شایان ذکر است که تیم توسعه دهنده ریپل در طول چهار سال اولیه ورودی نبض از به بازار با بیش از ۱۰۰ بانک و موسسه مالی مختلف نیز قرارداد همکاری و مشارکت امضا کرد و همین موضوع باعث شد تا ارزش آن تا سال ۲۰۱۸ به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برسد که چنین اقدامی برای یک شرکت آمریکایی قبلاً بی سابقه بوده است.


نحوه خرید ارز دیجیتال ریپل


یکی از نکات بسیار مهمی که درباره ارز دیجیتال ریپل باید به بررسی آن بپردازیم نحوه خرید این ارز دیجیتال مخصوصاً برای کاربران ایرانی است. همانطور که می دانید خرید ارز دیجیتال به صورت کلی با چالش‌های بسیار زیادی برای کاربران روبه‌رو است ایرانی های فعال در بازار ارز دیجیتال معمولاً با مشکلات زیادی در این زمینه رو به رو هستند. برای همین منظور تصمیم گرفتیم تا نکات لازم و مهم برای خرید ریپل را نیز برای شما بازگو نمایید تا در صورت نیاز برای سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال بتوانید بهترین شرایط را برای خود در نظر بگیرید.

ارز دیجیتال ریپل

به صورت کلی از سه روش مختلف می توان برای خرید ارز دیجیتال ریپل استفاده کرد که هر کدام از این روش ها مزیت ها و معایب خاص خود را دارند. سه روش اصلی خرید ریپل را در ادامه برای شما با بررسی مزیت ها و معایب آنها تشریح می کنیم.

  • خرید مستقیم ارز دیجیتال ریپل

اولین راه حلی که برای خرید ریپل باید به تشریح آن بپردازیم امکان خرید مستقیم این رمز از فروشنده های مختلف است. شما می توانید با عضویت در پلتفرم ها و فرم های مختلف که فروشندگان و خریداران رمز ارز ها را به یکدیگر متصل می نمایند به دنبال پیدا کردن فروشندگان ریپل رفته و در نهایت با توافق با آنها بر اساس قیمت بازار تعداد رمز ارز های مورد نظر خود را خریداری نمایید. سایت ها و شبکه های بسیار زیادی در این زمینه فعالیت دارند که از معروف‌ترین آنها می‌توان به سایت لوکال بیت کوینز اشاره کرد.

  • از جمله مهم‌ترین مزیت ها و معایب خرید مستقیم ریپل می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:
  • در این روش خرید نیازی به پرداخت کارمزد معاملاتی نداشته و می توانید با هزینه های کمتری برای خرید ریپل اقدام نمایید.
  • پیدا کردن فروشندگان در این روش با چالش های زیادی همراه است اما با این حال شما می توانید در پلتفرم های مختلف فروشندگان ریپل را پیدا کنید.
  • افراد کلاهبردار بسیار زیادی در این زمینه فعالیت دارند که در صورت روبرو شدن با آنها ممکن است سرمایه های خود را در خطرات سنگینی قرار دهید.

به صورت کلی خرید مستقیم ریپل با چالش‌های بسیار زیادی همراه است و خیلی توصیه به استفاده از این روشن داریم زیرا با توجه به اینکه کاربران ایرانی با محدودیت های بسیار زیادی روبه‌رو بوده و نمی توانند از خدمات بسیاری از پلتفرم های خارجی در این زمینه استفاده نمایند، به همین دلیل استفاده از روش های جایگزین می تواند شرایط به مراتب بهتری را برای شما به دنبال داشته باشد.

  • خرید ریپل از انواع صرافی داخلی ارز دیجیتال

دومین روش خرید ریپل که بایستی به تشریح آن بپردازیم امکان خرید این رمز ارز از طریق خدمات انواع صرافی داخلی ارز دیجیتال است. شما با عضویت در انواع صرافی های معتبر و شناخته شده داخلی رمز ارز ها می توانید برای خرید این ارز دیجیتال اقدام کرده و حجم مورد نظر برای خرید را تهیه نمایید. این روش خرید ریپل نیز مزیت ها و معایب خاص خود را خواهد داشت. از جمله مهم‌ترین و اصلی ترین مزیت ها و معایب خرید ریپل از طریق خدمات صرافی های داخلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید ریپل از این طریق نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد و شما با انتقال پول واقعی خود به حساب صرافی میتوانید برای خرید مستقیم ریپل اقدام نمایید.
  • همچنین این امکان را خواهید داشت تا پول خود را در حساب صرافی به ارز دیجیتال تتر تبدیل کرده و سپس در یک بازار حرفه ای برای خرید ریپل در نماد ریپل به تتر اقدام نمایید.
  • در صورتی که از روش دوم برای خرید ریپل در صرافی داخلی استفاده نمایید، یک بار باید هزینه کارمزد خرید تتر را پرداخت کرده و بار دیگر برای خرید ریپل نیز کارمزد جداگانه پرداخت نمایید.

به صورت کلی این روش خرید برای کسانی مناسب است که به دنبال خرید و نگهداری طولانی مدت از روی ریپل هستند و سعی دارند تا بعد از خرید رمز ارز را برای بازه های زمانی بلند مدت نگهداری نمایند. به این دسته از عزیزان توصیه می کنیم که بلافاصله بعد از اقدام برای خرید ریپل مورد نظر خود آن را به کیف پول ارز دیجیتال خود انتقال داده و با ایمنی بالاتری از آن نگهداری نمایند.

  • خرید ریپل از صرافی متمرکز خارجی

ارز دیجیتال ریپل همانطور که می دانید انواع صرافی ارز دیجیتال در بازار جهانی در دسترس کاربران قرار دارد و شما می توانید با توجه به نیاز خود و همچنین شرایطی که دارید برای خرید رمز ارزهای مختلف از خدمات این صرافی ها استفاده کنید. معمول ترین روش خرید ارز دیجیتال در صرافی های خارجی استفاده از خدمات صرافی متمرکز است که اعتبار بیشتری داشته و شناخته شده تر نیز هستند. اگر به دنبال خرید وی پی ان از طریق خدمات صرافی متمرکز خارجی هستید حتماً باید با مزیت ها و معایب این روش خرید به شرح زیر آشنا باشید:

  • برای این روش خرید حتماً شما ابتدا باید پول واقعی خود را در یک حساب صرافی در صرافی های داخلی به تتر تبدیل کرده و سپس با انتقال تتر به حساب کاربری خود در صرافی خارجی برای خرید ریپل اقدام کنید.
  • در این روش خرید ممکن است نیاز به پرداخت کارمزد های بیشتری نسبت به روش قبلی داشته باشید.
  • بسیاری از صرافی های متمرکز خارجی کاربران ایرانی را تحریم کرده و حساب آنها را مسدود می نمایند. به همین دلیل بی حسی به این نکته نیز توجه لازم داشته باشید.

به صورت کلی برای کسانی که به دنبال نوسان گیری از ارز دیجیتال ریپل هستند و تمایل چندانی به نگهداری این رمز ارز برای بازه های زمانی طولانی مدت ندارند این روش خرید می تواند گزینه بهتری باشد. زیرا در خدمات صرافی های متمرکز خارجی حجم فوق العاده بالایی از این رمز در هر روز معاملاتی مورد معامله قرار می گیرد و از این رو شما می توانید در کمتر از چند ثانیه حجم بالایی از رمز ارز مورد نظر خود را خریداری کرده و آن را به فروش برسانید.

  • خرید ریپل از طریق خدمات صرافی غیرمتمرکز خارجی

همچنین امکان خرید ریپل از طریق خدمات صرافی غیرمتمرکز خارجی را نیز در اختیار خواهید داشت. با توجه به اینکه این صرافی ها به صورت غیر متمرکز مدیریت می شوند و به همین دلیل معمولاً صحبت از تحریم کاربران ایرانی در آنها وجود ندارد. شما می توانید با افتتاح حساب در هر یک از انواع صرافی های غیرمتمرکز خارجی برای خرید و فروش ریپل اقدام نمایید. مزیت ها و معایب این روش خرید تقریباً مشابه با روش خرید این رمز ارز از طریق خدمات صرافی متمرکز خارجی است.

دقت داشته باشید که در تمام روش های بالا اگر به دنبال نگهداری طولانی مدت از ارز دیجیتال ریپل هستید بهتر است سریعاً رمز ارز های خریداری شده خود را به کیف پول ارز دیجیتال خود انتقال داده و به هیچ وجه در حساب صرافی آنها را نگهداری نکنید.

صرافی هایی که می توانید Ripple را در آن پیدا کنید

با توجه به اینکه ارز دیجیتال ریپل یکی از مشهور ترین و محبوب ترین رمز ارزهای تعریف شده در بازار ارز دیجیتال است در حال حاضر اکثر صرافی های ارز دیجیتال خدمات خرید و فروش این رمز ارز را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. شما می توانید در انواع صرافی ارز دیجیتال از صرافی داخلی و یا صرافی خارجی و حتی صرافی متمرکز و غیرمتمرکز برای خرید و فروش ریپل اقدام نمایید.

کمتر صرافی را می‌توان پیدا کرد که امکان خرید و فروش ریپل را برای کاربران خود فراهم نکرده باشد. حتی امکان خرید و فروش و تبدیل این رمز ارز به سایر ارزهای دیجیتال در برخی از انواع کیف پول ارز دیجیتال نیز وجود دارد. در حال حاضر انواع کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال شرایط لازم برای تبدیل رمز ارزهای مختلف به یکدیگر را فراهم کرده و شما با عضویت در این کیف پول ها می توانید از آنها نیز برای خرید و فروش ریپل استفاده کنید.


کیف پول ارز دیجیتال ریپل چیست


کسانی که به دنبال خرید ارز دیجیتال ریپل هستند حتماً باید برای نگهداری از این ارز دیجیتال از بهترین کیف پول های موجود در بازار استفاده کنند و انتخاب کیف پول هم برای این ارز دیجیتال چندان چالش برانگیز نیست و شما می توانید از بهترین گزینه های موجود در بازار برای نگهداری از ریپل در بازه های زمانی طولانی مدت استفاده نمایید.

ارز دیجیتال ریپل کسانی که به دنبال نگهداری از ارز دیجیتال ریپل برای بازه های زمانی طولانی مدت در انواع کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال هستند می توانند سراغ گزینه‌های زیر بروند:

  • کیف پول تراست ولت
  • کیف پول متامسک
  • کیف پول کوینومی
  • کیف پول اتمیک ولت
  • کیف پول بایننس چین ولت
  • کیف پول کوین بیس
  • کیف پول مث والت
  • کیف پول هایپر پی
  • کیف پول کوبو

همچنین افرادی که علاقه مند به استفاده از انواع کیف پول سخت افزاری برای نگهداری از رمز ارز های خود هستند نیز می‌تواند برای نگهداری از ارز دیجیتال ریپل در بازه های زمانی طولانی مدت از کیف پول لجر و کیف پول ترزور و همچنین کیف پول سیف پال برای طولانی مدت استفاده نمایند که هم امنیت بسیار بالایی برای آنها ایجاد می نمایند و هم شرایط استفاده از آنها بسیار ساده است و از این بابت هیچگونه چالشی پیش روی کاربران قرار نخواهد گرفت.


تعداد توکن های ارز دیجیتال ریپل


یکی دیگر از مهمترین نکاتی که درباره ارز دیجیتال ریپل باید به بررسی آن بپردازیم تعداد توکن های تعریف شده برای این ارز دیجیتال در بازار است که اتفاقاً اهمیت بسیار زیادی دارد و حتما باید کاربران بدانند که مقدار عرضه این ارز دیجیتال در بازار چقدر است درباره آینده آن بهتر تصمیم بگیرند. تعداد توکن های تعریف شده برای یک ارز دیجیتال در واقع تعیین کننده شرایط عرضه آن در بازار است و همانطور که می دانید عرضه و تقاضا اصلی ترین گزینه برای تعیین قیمت رمز ارزها در بازار نیز است.

اگر در بازار مشاهده میکنید که برخی از رمز ارزها با قیمت های بسیار بالایی در حال معامله هستند و در عوض برخی دیگر قیمت های بسیار پایینی دارد این موضوع دقیقا به تعداد توکن های در نظر گرفته شده برای آنها توسط تیم توسعه دهنده بستگی دارد و هر چقدر تعداد توکن های در نظر گرفته شده بیشتر باشد قیمت رمز ارز مورد نظر کمتر خواهد شد.

برای ارز دیجیتال ریپل در مجموعه ۱۰۰ میلیارد توکن در نظر گرفته شده که در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از توکن های این رمز ارز در بازار در حال گردش هستند و این موضوع نشان می‌دهد که ریپل ارز دیجیتالی با عرضه بسیار زیاد است و به همین دلیل است که در سال‌های اخیر با وجود رشد های قیمتی چند صد درصدی در آن شاهد افزایش قیمت های خیلی قابل توجه روی آن نبودیم.

برای اینکه درک بهتری نسبت به شرایط این ارز دیجیتال و تعداد توکن های در نظر گرفته شده برای آن داشته باشیم میتوان یک مقایسه کلی میان ریپل و بیت کوین و حتی با اتریوم داشته باشید. کل تعداد توکن های در نظر گرفته شده برای ارز دیجیتال بیت کوین ۲۱ میلیون واحد است که نشان از عرضه کاملا محدود این ارز دیجیتال در بازار دارد ولی ریپل با ۱۰۰ میلیارد تو که عرضه بسیار زیادی را تجربه می‌کند و به همین دلیل است که برای آینده نیز شما نمی توانید انتظار داشته باشید که ناگهان قیمت ریپل با رشد چند هزار برابری روبرو شده و شاهد رسیدن قیمت آن به هزار دلار باشیم.

دقت داشته باشید که اگر تمام توکن های در نظر گرفته شده برای ارز دیجیتال ریپل در بازار در دسترس باشند و قیمت آن تنها به یک دلار رسیده باشد ارزش بازار ریپل به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار می رسد که ارزش بازار بسیار زیادی برای رمز ارزی مانند ریپل است. البته با گسترده شدن بسیار زیاد بازار ارز دیجیتال در آینده ای نه چندان دور از انتظار چنین ارزش بازار های ایران نیز می‌توانیم برای ریپل منطقی بدانیم اما تا آن زمان ریپل نمی‌تواند چه قیمت هایی را برای معامله گران خود رقم بزند.


تاریخچه قیمت ارز ریپل


از این بخش به قدر مقاله سعی داریم تا نکاتی را با شما در میان بگذاریم که با استفاده از آن ها بتوانید درباره اینکه آیا بر روی ارز ریپل سرمایه گذاری کنید یا خیر تصمیم بگیرید و برای این منظور لازم است تا جزئیات مختلف را درباره ارز دیجیتال و شرایط سودآوری آن در آینده با شما در میان بگذاریم. با توجه به اینکه شما باید از میان تعداد بسیار زیادی از رمز ارزهای موجود در بازار تنها چند گزینه را برای سرمایه‌گذاری خود انتخاب نمایید بنابراین سعی داریم تا به جای معرفی اغراق‌آمیز ارز ریپل برای سرمایه گذاری به صورت کاملاً واقع‌بینانه به آن نگاه کنیم و شرایط سرمایه گذاری را برای آن به صورت حرفه ای تجزیه و تحلیل کنیم.

ارز دیجیتال ریپل یکی از نکات بسیار مهمی که درباره شرایط سرمایه گذاری ارز دیجیتال ریپل باید مورد بررسی قرار دهیم تاریخچه قیمت این ارز دیجیتال در بازار است که می تواند کمک زیادی به ما کند تا بتوانیم درباره اینکه آیا ریپل در آینده پتانسیل سودآوری خوبی دارد یا خیر تصمیم گیری کنیم.

ارز ریپل یکی از رمز ارز های بسیار باسابقه موجود در بازار است که از همان ابتدای ورود به بازار شرایط خوبی را برای خود رقم زده و شاهد جذابیت های بسیار بالایی برای آن بودیم. این ارز دیجیتال در اواسط سال ۲۰۱۴ در بازار رمز ارزها معرفی شده و از آن زمان تاکنون شاهد نوسانات قیمتی بسیار زیادی برای آن بوده ایم.

از سال ۲۰۱۴ تا اواسط سال ۲۰۱۷ که بازار ارز دیجیتال در یک رکود بسیار بزرگ وجود داشت شاهد نوسانات خیلی زیادی بر روی قیمت ریپل ارز دیجیتال از همان ابتدا که با قیمت ۰.۰۰۵ دلار وارد بازار شد با نوسانات بسیار محدودی در طول این سال ها و حیات خود در بازار رمز ارزها ادامه داد و شاهد معاملات قابل توجهی نیز بر روی آن بودیم که گاهی اوقات حجم این معاملات در هر ۲۴ ساعت به ۵ میلیون دلار هم می رسید که برای آن زمان حجم قابل توجهی برای معاملات یک ارز دیجیتال آن همانند ریپل میباشد.

از اواسط سال ۲۰۱۷ بود که نوسانات قیمتی شدیدتری را بر روی قیمت ریپل شاهد بودیم و این ارز دیجیتال در یک بازه زمانی کوتاه مدت توانست تا حدود ۰.۴ دلار افزایش قیمت داشته باشد و حجم معاملات آن نیز در طول این مدت به حدود ۲۷۰ میلیون دلار در هر ۲۴ ساعت رسید که یک رشد فوق العاده عالی را برای ارز دیجیتال و رقم زد.

اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل سال ۲۰۱۸ را می توانیم بهترین زمان برای قیمت ریپل در بازار بدانیم که این ارز دیجیتال موفق شده سقف قیمتی خود را یعنی چیزی حدود ۳.۲ دلار در بازار رقم بزند که تاکنون موفق نشده دوباره به همان قیمت برسد و از آن زمان به بعد دوباره شاهده نزول های قیمتی و نوسانات قیمتی مختلف بر روی ریپل بودیم.

یک بار دیگر در سال ۲۰۲۱ ارز دیجیتال ریپل موفق شد تا نزدیکی‌های دو دلار قیمت خود را بالا بکشند اما هرگز نتوانست به سقف تاریخی قبلی خود برگردد و بعد از آن نیز همراه با سایر رمز ارزهای موجود در بازار و البته بیت کوین در یک روند نزولی قرار گرفته و هنوز هم این روند نزولی برای آن به اتمام نرسیده است.

با توجه به این نکات اگر بخواهیم ارز دیجیتال ریپل را در یک بازه زمانی ۲ تا ۳ سال آینده تجزیه و تحلیل کنیم و افزایش قیمت ها را برای آن در نظر بگیریم به نظر امکان رسیدن دوباره آن به قیمت حدود ۳ دلار وجود دارد و در این صورت است که سرمایه کاربرانی که در حال حاضر بر روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری می نمایند تا حدود ۱۰ برابر افزایش پیدا خواهد کرد که می تواند یک سرمایه گذاری بسیار جذاب برای آنها باشد.

دقت داشته باشید که به دلیل عرضه بسیار زیاد ارز دیجیتال ریپل در بازار که آن هم به دلیل اهدافی است که برای این رمز ارز در نظر گرفته شده که نباید انتظار داشته باشیم که قیمت آن ناگهان با افزایش های قابل توجهی روبرو شده و به هزار دلار برسد. ریپل از جمله رمز ارزهای است که سودان در بازار بسیار آرام انجام می پذیرد و این رمز ارز قرار است به اهداف بسیار متفاوتی دست پیدا کند که اتفاقاً در همین مسیر نیز گام بر می دارد.


آیا سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال XRP درست است؟


تمام نکات و مواردی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم همگی در نهایت باید بتوانند یک نتیجه گیری را برای ما ایجاد کنند که آیا خرید ارزهای دیجیتال ریپل و سرمایه گذاری بر روی آن برای ما بهینه است یا اینکه نه اصلاً نمی توانیم روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری داشته باشیم.

اینکه سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال ریپل درست است یا خیر از چند دیدگاه مختلف قابل بررسی است و دیدگاه های مختلف ممکن است نتایج متفاوتی را نیز برای سرمایه‌گذاری در دسترس ما قرار دهند. به عنوان مثال اگر بخواهیم بر روی ارز دیجیتال ریپل در بازه های زمانی کوتاه مدت و میان مدت سرمایه گذاری کنیم و یک سود خوب را در بازار به دست آوریم این ارز دیجیتال گزینه بسیار جذابی است و شما می توانید برای خرید آن اقدام نمایید و یک سرمایه گذاری مطمئن و با ریسک بسیار پایین را برای خود رقم بزنید.

اما اگر بخواهیم این ارز دیجیتال را از نظر ویژگی ها و قابلیت هایی که دارد نیز مقایسه کنیم باز هم شرایط برای آن بسیار مطلوب خواهد بود و سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال ریپل کاملا منطقی و معقول به نظر میرسد. با توجه به اینکه پلتفرم ریپل یک پلتفرم بسیار عالی و با کارکرد های مناسب در بازار ارز دیجیتال است از این رو خرید و سرمایه گذاری بر روی آن می تواند یک سرمایه گذاری کم ریسک برای تمام کاربران در بازار باشد. البته در ادامه شرایط سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال ریپل را با جزئیات بیشتری برای شما تشریح خواهیم کرد تا اگر به دنبال خرید این ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری هستید حتماً تمام جوانب را در نظر بگیرید و هیچ نکته ای از نگاه شما دور نماند.


آیا ارز دیجیتال ریپل برای نوسان گیری مناسب است؟


یکی از موارد بسیار مهمی که درباره ارز دیجیتال ریپل باید به بررسی آن بپردازیم شرایط سرمایه گذاری برای این ارز دیجیتال در بازه های زمانی کوتاه مدت برای نوسان گیری است. بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند تا در بازار ارز دیجیتال هم در فرایند سرمایه گذاری طولانی مدت شرکت داشته باشند و هم بخشی از سرمایه های خود را نیز برای سرمایه گذاری های کوتاه مدت و نوسان گیری در ارز دیجیتال اختصاص می دهند.

ارز دیجیتال ریپل وقتی صحبت از نوسان گیری در ارز دیجیتال می شود دو دیدگاه مختلف در میان کاربران به وجود می آید که هر یک از این دیدگاه ها شرایط خاص خود را دارد و کاربران برای سرمایه گذاری نکات مربوط به آنها را نیز در نظر بگیرند تا در نهایت بتوانند یک سرمایه گذاری مطمئن برای خود رقم بزنند.

از ارز دیجیتال ریپل هم میتوان برای نوسان گیری در بازار اسپات و هم برای نوسان گیری در بازار فیوچرز ارز دیجیتال استفاده کرد. با توجه به جذابیت های بسیار بالایی که بازار فیوچرز این روزها برای کاربران ایرانی دارد انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب بسیار مهم خواهد بود و اگر شما نتوانید ارز دیجیتال مناسبی را برای این بازار انتخاب کنید ممکن است نتوانید از تمام قابلیت های آن استفاده نمایید.

برای اینکه یک ارز دیجیتال قابلیت های مناسبی برای انتخاب برای نوسان گیری و استفاده در بازار فیوچرز را داشته باشد ویژگی های زیر را باید برای آن در نظر بگیرید:

  • حجم معاملات بسیار بالا در هر ۲۴ ساعت شبانه روز
  • نوسانات زیاد و قابل توجه در بازه های زمانی کوتاه مدت چند ساعت تا چند روزه
  • نقدشوندگی بسیار بالا و قرار گرفتن در لیست اکثر صرافی های موجود در بازار ارز دیجیتال

با وجود این ویژگی شما می توانید با اطمینان بیشتری برای سرمایه گذاری بر روی یک ارز دیجیتال در بازه های زمانی کوتاه مدت یا در بازار فیوچرز اقدام کنیم و اگر این سه ویژگی در آن وجود نداشته باشد عمل آن سرمایه‌گذاری برای شما چندان جذاب و قابل توجه نخواهد بود. با توجه به شرایطی که برای ریپل در بخش های قبلی مقاله به آنها اشاره کردیم این ارز دیجیتال از تمام شرایط بالا نمره قبولی می گیرد و می توانید از آن برای سرمایه گذاری کوتاه مدت و نوسان گیری به راحتی استفاده کنید و سود خوبی را نیز از نوسانات ارز ریپل به دست آورید.


آیا ارز دیجیتال ریپل برای سرمایه گذاری طولانی مدت مناسب است؟


سرمایه گذاری طولانی مدت در بازار ارز دیجیتال معمولاً بازه ۲ سال تا ۵ سال محسوب می‌شود که و سه به هدف سرمایه گذاری شما می‌توانید سرمایه های خود را بعد از رسیدن به قیمتهای مورد هدف از بازار خارج کنید. دقت داشته باشید که وقتی صحبت از سرمایه گذاری طولانی مدت در بازار ارز دیجیتال می شود شما از قبل باید دقیقاً هدف سرمایه‌گذاری خود را از نظر قیمت بدانید و با رسیدن رمز ارزهای خود به قیمت مورد نظر برای نقد کردن آنها اقدام کنید. البته با توجه به اینکه سردمدار اصلی بازار ارز دیجیتال بیت کوین معمولاً سرمایه گذاران هدف قیمتی را بر روی بیت کوین تعیین می‌کنند و سایر آلت کوین ها را در زمان رسیدن بیت کوین به قیمت مورد نظر برای فروش در نظر میگیرند.

ارز دیجیتال ریپل این روش سرمایه گذاری باعث می شود تا شما قبلاً قبل از شروع سرمایه‌گذاری خود هدف آن را بدانید و بدانید که قرار است چقدر سود در این فرآیند سرمایه گذاری به دست آورید و ثانیاً بتوانید میان روش های مختلف سرمایه گذاری و رمز ارزهای مختلف یک مقایسه کامل داشته باشید که کدام یک می تواند سرمایه گذاری بهتری برای شما باشند و در نهایت سرمایه های خود را به سمت آنها پیش ببرید. با این حساب اگر بخواهیم بدانیم که سرمایه گذاری طولانی مدت بر روی ارز دیجیتال ریپل مناسب است یا خیر بیشتر از این که خود این ارز دیجیتال مهم باشد باید شرایط آن را با سایر رقبا و رمز ارزهای موجود در بازار مقایسه کنیم و ببینیم که آیا این ارز دیجیتال می تواند پتانسیل سودآوری قابل توجهی را برای یک بازه زمانی ۲ تا ۵ سال ایجاد کند یا خیر.

اگر بخواهیم در این باره واقع بین باشیم و ارز ریپل را بدون در نظر گرفتن سایر رمز ارز ها مورد بررسی قرار دهیم بله می تواند در این بازه زمانی یک سرمایه‌گذاری فوق‌العاده ایده‌آل باشد و حتی ارزش سرمایه های ما را به بیش از ۱۰ برابر افزایش دهد. اما اگر بخواهیم شرایط سودآوری ریپل را با سایر رمز ارزهای موجود در بازار مقایسه کنیم و به راحتی می‌توان به این نتیجه رسید که گزینه های بهتری نیز برای سرمایه گذاری طولانی مدت وجود دارند و ما میتوانیم دارایی های خود را به سمت رمز ارزهای دیگری پیش ببریم که سودآوری بیشتری از آنها در این بازه زمانی انتظار می رود.

با توجه به این نکته توصیه می‌کنیم که سایر مقالات ما را در معرفی ارز دیجیتال و پیش بینی قیمت آنها را مطالعه کنید و از رمز ارز های دیگری که برای سرمایه گذاری به شما معرفی کردیم استفاده نمایید ولی اگر ارز دیجیتال دیگری پیدا کردید که شرایط آن از نظر پتانسیل سودآوری مانند ریپل است بهتر است بخشی از سرمایه های خود را بر روی این ارز دیجیتال قرار دهید تا در نهایت یک سودآوری مناسب را برای خود رقم زده باشید.

جمع بندی


درباره ارز دیجیتال ریپل صحبت کردیم و نکات بسیار مهمی درباره ماهیت این ارز دیجیتال و همچنین شرایط آن برای سرمایه گذاری چه در بازه های زمانی کوتاه مدت است و چه در بازه های زمانی طولانی مدت را با شما در میان گذاشتیم. همانطور که ملاحظه کردید از آن دسته از رمز ارز های بسیار خاص موجود در بازار است که شرایط ویژه‌ای دارند و آینده بسیار خوب و مطلوب ایران نیز برای آن در آینده می توانیم متصور باشیم.

برای کسانی که به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن و ایده آل در بازار ارز دیجیتال هستند مطالعه این مقالات اهمیت بسیار زیادی دارد و این دسته از افراد حتماً باید تمام جزئیات مربوط به رمز ارز های مورد نظر خود برای سرمایه گذاری را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهند تا در نهایت سرمایه گذاری آنها مطمئن و بدون از ریسک های مختلف موجود در بازار ارز دیجیتال باشد. با توجه به اینکه ریپل یکی از گزینه های بسیار مطلوب و رایج برای سرمایه گذاری توسط کاربران در بازار رمز ارزها است از این رو در تهیه این مقاله سعی کردیم تا در کنار بررسی ویژگی‌های این ارز دیجیتال تمام جزئیات لازم برای سرمایه گذاری بر روی آن را نیز با شما در میان بگذاریم تا یک دید سرمایه گذاری مناسب درباره این ارز دیجیتال را با شما مطرح کرده باشیم.

دقت داشته باشید که تمام تلاش ما در سایت کانون بورس فراهم کردن بهترین شرایط ممکن برای سرمایه گذاری شما کاربران در بازار ارز دیجیتال است و در این راستا شرایط مختلفی را نیز برای شما فراهم کرده ایم تا بتوانید تمام جوانب را برای یک سرمایه گذاری مطمئن در بازار در اختیار داشته باشید. معرفی انواع ارز دیجیتال و همچنین سری مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال دقیقا در همین راستا برای شما فراهم آمدند تا بتوانید با مطالعه جزئی ترین نکات مربوط به سرمایه گذاری در این بازار خود را برای یک سفر طولانی مدت اما جذاب در بازار رمز ارز ها آماده کنید.

همچنین کاربران که به دنبال سرمایه گذاری های کوتاه مدت در بازار رمز ارزها نیز هستند می توانند برای آموزش تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال از دوره ارز دیجیتال ما استفاده نمایند. در این دوره اساتیدی که سالها تجربه ترید و سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را دارند در کنار شما خواهند بود تا بتواند تمام مفاهیم لازم برای سرمایه گذاری در این بازار را به صورت کامل و جامع در اختیار شما قرار دهند و شرایطی را فراهم آورند تا شما نیز بتوانید از این تجربیات برای رسیدن به سود در این بازار در بازه های زمانی کوتاه مدت استفاده نمایید.

در انتهای مقاله شما را دعوت می کنیم اگر دیدگاهی نسبت به ارز دیجیتال ریپل دارید و یا قبل از سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال انجام داده اید و تجربه ای از فرایند سرمایه گذاری بر روی آن برای شما باقی مانده تجربیات خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید تا کاربران بتوانند از این تجربیات برای بالا بردن کیفیت سرمایه‌گذاری خود در بازار ارز دیجیتال استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: