لوگو کانون بورس

ارزهای دیجیتال دیفای (Defi)

ارزهای دیجیتال دیفای
شما در حال مطالعه مقاله ۲۵ از ۴۹ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

ارزهای دیجیتال دیفای از جمله محبوب‌ترین و پرکاربردترین رمز ارزهای موجود در بازار هستند که سرمایه‌گذاری برای آنها می تواند جذابیت های بسیار زیادی برای کاربران به دنبال داشته باشد. توکن های پروژه دیفای در انواع مختلف در بازار در دسترس است تا شما بتوانید به راحتی با انتخاب یکی از بهترین های آن ها یک سرمایه گذاری مطمئن و با ریسک بسیار پایین داشته باشید. در معرفی انواع ارز دیجیتال در این مقاله سعی داریم تا بهترین ارزهای دیجیتال دیفای را به شما معرفی کنیم. شناخت این دسته از رمز ارزها مزیت بسیار زیادی برای کسانی دارد که به دنبال بهینه کردن سرمایه‌گذاری‌های خود و کم کردن ریسک آنها هستند. کسانی که در دوره ارز دیجیتال ما شرکت کرده باشند به خوبی با اهمیت و مزیت های سرمایه گذاری برای این دسته از رمز ارزها آشنا بوده و اهمیت شناخت بهترین های آنها را بیش از پیش می‌دانند.

نکات کلیدی مقاله:

  • ارزهای دیجیتال حوزه دیفای از جمله پرکاربردترین و هدفمند ترین رمز ارزها در بازار هستند.
  • سرمایه گذاری بر روی بهترین ارزهای بر بستر دیفای می تواند  یک سرمایه گذاری مطمئن و کم ریسک برای تریدرهای بازار باشد.
  • کاربران می بایست قبل از اقدام برای خرید هر یک از توکن های دیفای اطلاعات فاندامنتالی آن را مورد بررسی قرار داده و سپس پس برای خرید خود اقدام کنند.
  • همه توکن های پروژه دیفای کیفیت مناسبی نداشته و حتما باید در انتخاب آنها شرایط موجود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.
  • ارزهای دیجیتال حوزه دیفای می توانند در سایر صنایع و پروژه‌ها نیز کاربرد داشته و تعریف شده باشند.
راهنمای مطالعه نمایش

 

ارزهای دیجیتال دیفای چیست؟

غیرمتمرکز بودن یکی از اصلی ترین و بنیادی ترین مفاهیم در بازار ارز های دیجیتال است که با حضور توکن های حوزه دیفای تعریف این قابلیت در بازار بهتر و کاربردی تر شده است. همانطور که میدانید ارزهای دیجیتال موجود در بازار در پروژه های مختلفی تعریف شده و در آنها کاربرد دارند. برای مثال:

ارزهای دیجیتال حوزه دیفای

توکن های پروژه دیفای نیز دقیقاً برای ارتباط راحت تر و هرچه بهتر کاربران و استفاده کاربردی تر از این شرایط به وجود آمده و امکان استفاده از آنها هم برای مسائل کاربردی و هم برای سرمایه‌گذاری در دسترس کاربران قرار دارد. دقت داشته باشید که یک رمز ارز ممکن است در پروژه های مختلفی به صورت همزمان تعریف شده و کاربرد داشته باشد. برای مثال متاورس و NFT به دلیل ارتباط بسیار نزدیک به یکدیگر دارند، معمولاً دارای رمز های مشترک بسیار زیادی هستند. از این گذشته ارزهای دیجیتال صرافی ها ممکن است با اهداف مختلفی و برای پروژه های مختلفی از جمله پروژه دیفای و یا غیره توسعه پیدا کرده باشند. از این رو اگر یک رمز ارزی را در یکی از این پروژه ها دسته بندی می کنیم، به این معنا خواهد بود که در سایر پروژه ها نمی توان از آن استفاده کرد و از آن یاد کرد.

توکن های دیفای چیست ؟

توکن های پروژه دیفای در واقع ارزهای دیجیتالی را تعریف می نمایند که در این پروژه تعریف شده و کاربرد دارند. اگر با اصطلاح توکن آشنا بوده و تفاوت توکن و کوین ها را بدانید، درک شما از این موضوع بیشتر خواهد شد. وقتی صحبت از توکن های حوزه دیفای می شود، در واقع منظور ما همان ارزهای دیجیتال دیفای هستند که به صورت کاربردی برای این منظور تعریف شده‌اند.

در ادامه با معرفی بهترین ارزهای دیجیتال دیفای درک خواهید کرد که برخی از این رمز ارزها توکن بوده و بسیاری هم کوین هستند. به خاطر داشته باشید که منظور ما از توکن های پروژه دیفای در واقع تمام ارزهای دیجیتال تعریف شده در این حوزه بوده و به صورت خاص به توکن بودن و یا کوین بودن آن اشاره نداریم.

چرا باید روی ارز های دیجیتال دیفای سرمایه گذاری کنیم؟

اما سوال اینجاست که چرا باید روی ارزهای دیجیتال دیفای سرمایه گذاری کنیم و توکن های پروژه دیفای چه مزیت هایی دارند که باعث محبوب شدن بسیار زیاد آنها شده است؟ دقت داشته باشید که در مقاله معرفی ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب اشاره کردیم که نکات و آیتم های بسیار مختلفی برای ارزیابی یک رمز از باید در نظر گرفته شود. برخی از این آیتم ها به ماهیت خود رمز ارز مربوط می شوند. یکی از اصلی ترین و مهمترین عوامل موثر بر کیفیت یک ارز دیجیتال، کاربرد و اهدافی است که در توسعه آن در نظر گرفته شده است.

اشاره کردیم که ارزهای دیجیتالی که هیچ هدف و یا کاربردی در پشت آنها وجود ندارد، عملاً امکان سرمایه‌گذاری بر روی آنها وجود نداشته و خریدن آنها می‌تواند بسیار بزرگی برای کاربران به دنبال داشته باشد. میم کوین ها و شت کوین ها را برای شما تعریف کردیم که از جمله این دسته از رمز ارزها بوده و سرمایه‌گذاری برای آنها با چالش‌های بسیار زیادی روبرو خواهد بود.

ارزهای دیجیتال حوزه دیفای

پرواضح است که داشتن کاربرد و هدف مشخص می‌تواند یک آیتم بسیار خوب برای یک ارز دیجیتال باشد و سرمایه گذاری بر روی آن را جذاب تر نماید. تحلیلگران و معامله‌گران فاندامنتالی معمولاً در بازار به دنبال پیدا کردن این دسته از رمز ارزها بوده و همیشه تمایل دارند تا سرمایه‌های خود را بر روی پروژه های عالی و جذاب موجود در این بازار قرار دهند.

با این حساب توکن های حوزه دیفای که اهداف بسیار عالی و کاربردهای بسیار ویژه‌ای دارند، به راحتی به عنوان گزینه های ایده آل برای سرمایه گذاری انتخاب خواهند شد. دقت داشته باشید که کاربرد ها و اهداف تنها یکی از عوامل موثر بر خوب بودن یک رمز است و عوامل دیگری نیز وجود دارد که حتماً باید آنها را نیز برای سرمایه‌گذاری خود در رمز ارز موردنظر تحلیل کنید. اما برای اینکه بتوانید در پیدا کردن رمز ارز مورد نظر بهتر عمل کنید، یکی از بهترین راه حل ها انتخاب ارزهای دیجیتالی است که حداقل از نظر کاربرد و اهداف در شرایط مناسبی باشند.

با شناخت ارزهای دیجیتال پروژه دیفای این امکان برای شما به وجود خواهد آمد تا بتوانید از میان یک دسته بندی بسیار مناسب و ایده آل به دنبال رمز ارز مورد نظر خود برای سرمایه گذاری باشید. در واقع با این ترفند یکی از بزرگترین چالش های شما برای سرمایه گذاری در این بازار برطرف شده و حالا نوبت به آن می رسد که سایر عوامل موثر بر خوب بودن یک عدد دیجیتال را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

مزیت های سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال حوزه دیفای

توکن های پروژه دیفای مزیت های بسیار مختلفی دارند که به دقت به این مزیت ها نیز می تواند جذابیت های سرمایه گذاری بر روی این دسته از رمز ارزها را بیش از پیش به شما نشان دهد. در این بخش از مقاله سعی داریم تا از اصلی ترین و مهمترین مزیت های توکن های حوزه دیفای را با شما در میان بگذاریم. اما قبل از آن لازم است نکاتی بسیار مهم درباره این مزیت ها را به شما گوشزد کنیم که باعث گمراه شدن شما نشده باشیم:

دقت داشته باشید که مزیت هایی که در ادامه برای توکن های پروژه دیفای تعریف می کنیم، به صورت عمومی بوده و برای تمام ارزهای دیجیتال این حوزه صدق نمی کنند. از این رو باید هر کدام از ارزهای دیجیتالی که در ادامه معرفی می کنیم به صورت مجزا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند.

همچنین در نظر داشته باشید که بسیاری از ارزهای دیجیتال دیفای ممکن است برای سایر پروژه ها اعم از متاورس، وب ۳ و .. نیز تعریف شده باشند. چنین امری باعث می شود تا مزیت های ارز دیجیتال مورد نظر به مراتب بیشتر نیز شود. از این رو در هنگام انتخاب یک رمز از بهتر از تمام ویژگی های آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

همچنین یکی از چالش‌های بسیار مهمی که در معرفی مزیت های ارزهای دیجیتال دیفای باید به آن اشاره کنیم، این است که ممکن است بسیاری از این مزیت ها به صورت پیش فرض برای برخی از ارزهای دیجیتال تعریف شده باشند اما در عمل پلتفرم آن رمز است اصلاً توانایی و قابلیت چنین مزیتی را نداشته باشد. از این رو توصیه می‌کنیم حتماً تمام عوامل موثر بر تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال را برای انتخاب خود در نظر بگیرید تا در نهایت یک سرمایه گذاری مطمئن و ایده آل داشته باشیم.

ارزهای دیجیتال شناخته شده و محبوب

یکی از مهمترین و اصلی ترین مزیت های ارزهای دیجیتال دیفای این است که این دسته از رمز ارزها معمولاً شناخته شده بوده و محبوبیت قابل قبولی در بازار دارند. دقت داشته باشید که یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی افراد توسعه‌دهنده رمز ارز در سرتاسر دنیا ایجاد مقبولیت و محبوبیت برای ارزهای دیجیتال است. رسیدن به این مهم هم نیاز به هزینه بسیار زیادی دارد و هم زمان بسیار زیادی را نیز باید صرف آن کرد. پر واضح است که وقتی توکن های حوزه دیفای به خودی خود از نظر میزان محبوبیت و مشهور بودن در شرایط مناسبی قرار دارند، سرمایه گذاری بر روی آنها نیز بیشتر خواهد شد.

ارزهای دیجیتال حوزه دیفای

به راحتی می‌توان درک کرد که این مزیت مربوط به تمام ارزهای دیجیتال دیفای نبوده و تنها بهترین های معرفی شده در این پروژه هستند که می‌توانند این مزیت را داشته باشند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم حتماً برای کاهش ریسک سرمایه گذاری های خود به دنبال انتخاب بهترین های تعریف شده در این پروژه باشید.

تنوع بالا در رمز ارزها

یکی دیگر از مزیت های توکن های حوزه دیفای این است که کاربران می توانند از میان تنوع بالایی از رمز ارزها برای سرمایه گذاری یکی را انتخاب نمایند.وجود تعداد زیاد ارز دیجیتال تعریف شده در این حوزه باعث می‌شود تا رقابت میان پلت‌فرم‌های آنها بیشتر شود و از این رو تیم‌های توسعه‌دهنده به دنبال ارتقاء سطح کیفیت ارز دیجیتال خود باشند. وقتی رقابت در بازار زیاد می‌شود عملاً آن دسته از ارزهای دیجیتالی که کیفیت و شرایط مناسبی ندارند، خیلی زود از این رقابت خارج شده و نمی توانند کاربران زیادی را به سمت خود جذب نمایند.

ارزهای دیجیتال حوزه دیفای

بسیاری از تحلیلگران و اقتصاددانان بزرگ دنیا معتقدند که دلیل اصلی محبوبیت و جذب سرمایه های بسیار زیاد ارز دیجیتال بیت کوین به این دلیل است که این رمز ارز به عنوان اولین ارز دیجیتال تعریف شده در جهان هیچ رقیبی همراه خود نداشته است. عدم وجود رقابت باعث شده تا با وجود نقاط ضعف بسیار زیاد بیت کوین رشد بسیار زیادی داشته باشد و تبدیل به بهترین ارز دیجیتال جهان شود. هرچند در حال حاضر آلت کوین های تعریف شده در بازار از نظر کاربردی بودن و اهداف مورد نظر شرایط بسیار ایده آل تری نسبت به بیت کوین دارند، اما به دلیل قدیمی بودن و اینکه کاربران از سالها قبل سرمایه‌های خود را بر روی بیت کوین قرار داده اند، هنوز هم حتی اهداف استثنایی هم نمی‌تواند یک آلت کوین را رقیبی بزرگ و سرسبز برای بیت کوین تعریف کند.

توکن های دیفای هدفمند توسعه پیدا کرده اند

توسعه هدفمند و برنامه ریزی شده برای حضور در یک مسیر کاملا مشخص و از پیش تعیین شده یکی دیگر از مزیت های بزرگ ارزهای دیجیتال دیفای است. این دسته از رمز ارزها از همان ابتدا و قبل از اینکه وارد بازار ارز های دیجیتال شوند، با هدف کاملاً مشخصی برنامه نویسی شده و پلتفرم آنها در طول سال های عمر آن روز به روز در حال نزدیک شدن به اهداف از پیش تعیین شده است. این امر باعث می‌شود تا کاربران به راحتی بتوانند شرایط توکن های پروژه دیفای را به راحتی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و در نهایت امکان تحلیل فاندامنتال آنها ساده تر باشد.

ارزهای دیجیتال حوزه دیفای

برای درک هرچه بهتر این موضوع شما را با یک مثال بسیار ساده همراه می کنیم. به عنوان مثال ارز دیجیتال دوج کوین با وجود این که در حال حاضر اهداف بسیار زیادی داشته و به دنبال رسیدن به کاربردهای خاصی است، اما در ابتدا بدون هیچ هدف خاصی تعریف و توسعه پیدا کرده و هنوز هم با وجود تعریف شدن بسیاری از اهداف برای آن تحلیل فاندامنتال آن بسیار چالش برانگیز است. بسیاری از کاربران و تحلیلگران که بر روی این رمز ارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند،  هیچ دیده منطقی نسبت به شرایط آن نداشته و تنها بر اساس شنیده ها و مقاله های مختلف مندرج در سایت ها برای سرمایه گذاری و خرید آن اقدام نموده اند. در حالی که ارزهای دیجیتال حوزه دیفای از این نظر شرایط بسیار روشن و شفافی داشته و شما می توانید به راحتی اهداف در نظر گرفته شده برای آنها را مشاهده کنید.

توکن های پروژه دیفای را می توانید در بهترین صرافی ها بخرید

همچنین یکی دیگر از مهم ترین مزیت های توکن های پروژه دیفای این است که کاربران می‌توانند اکثر این دسته از رمز ارزها را در معتبرترین و بهترین صرافی ها خرید و فروش نمایند. توکن های حوزه دیفای به دلیل محبوبیت بسیار بالایی که دارند معمولاً خیلی زود در لیست بهترین و معتبرترین صرافی های موجود در جهان قرار گرفته و امکان خرید آنها برای کاربران کشورهای مختلف به راحتی فراهم می‌آید. اگر هم این موضوع را برای بسیاری دیگر از دسته‌های ارزهای دیجیتال موجود در بازار بررسی کنیم متوجه خواهید شد که بسیاری از آنها را نمی‌توانید در صرافی های معتبر پیدا کنید. ممکن است از یک رمز ارز در یک صرافی در دسترس باشد و در صرافی دیگر امکان خرید آن وجود نداشته باشد.

در حالیکه ارزهای دیجیتال تعریف شده در حوزه دیفای معمولاً در اکثر صرافی های معتبر و شناخته شده لیست شده و امکان خرید و فروش آنها برای کاربران به راحتی وجود دارد. تحلیلگران و تریدرهای حرفه ای می دانند که لیست شدن یک ارز دیجیتال در تمام صرافی های معتبر که مزیت بزرگی برای آن به وجود خواهد آورد. این مهم باعث می شود تا حجم معاملات آن رمز ارز به شدت افزایش پیدا کرده و بسیاری از ریسک های موجود در سایر رمز ارزها برای آن حذف شود.

توکن های حوزه دیفای نقدینگی بالایی دارند

از دیگر مزیت هایی که برای ارزهای دیجیتال دیفای باید به آن اشاره داشته باشیم، نقدینگی بسیار بالا و نقدشوندگی ایده‌آل این دسته از رمز ارزها است. اگر در صرافی های مختلف خطی توکن های ضعیف تعریف شده در پروژه دیوار را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید، متوجه می‌شوید که امکان خرید و فروش آنها تنها در چند ثانیه برای کاربران وجود خواهد داشت. نکته ای که اهمیت بسیار زیادی برای یک سرمایه گذاری مناسب و کم ریسک دارد. همین مشکل کوچک باعث شده تا امکان خرید بسیاری از ارزهای دیجیتال وجود نداشته باشد. از این گذشته هم این امر باعث می‌شود تا کارمزد معاملات ارز های دیجیتال دیفای به مراتب کمتر نیز شود.

ارزهای دیجیتال حوزه دیفای

هر چقدر میزان نقدشوندگی یک ارز دیجیتال بیشتر باشد، کاربران بیشتری به سمت آن گرایش پیدا کرده و در نهایت ریسک سرمایه‌گذاری در آن نیز کمتر خواهد بود. ارز دیجیتالی را تصور کنید که با وجود رشد بسیار زیاد و به دلیل کم بودن تعداد معامله گران عملاً امکان فروش آن برای کاربر وجود ندارد. سرمایه گذاری بر روی چنین ارز دیجیتالی حتی با وجود رسیدن به سودهای بالا اصلاً منطقی نبوده و می تواند یک چالش بسیار بزرگ برای هر کسی باشد. توکن های پروژه دیفای با این چالش روبرو نبوده و نقدشوندگی آنها بسیار بالا خواهد بود.

معایب سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال بر بستر دیفای

با توجه به اینکه به دنبال ایجاد یک سرمایه‌گذاری کاملاً آگاهانه برای شما عزیزان هستیم، لازم است تا معایب توکن های پروژه دیفای را نیز برای شما تعریف کنیم. شناخت معایب توکن های حوزه دیفای باعث می شود تا شما با دید بهتری نسبت به این دسته از رمز ارزها نگاه کرده و تعریف پروژه های کلاهبرداری موجود در بازار را نیز نخورید. یکی از اصلی ترین و بزرگترین این نقاط ضعف پیش روی کاربران و تریدرهای ایرانی فعال در بازار ارز های دیجیتال این است که معمولاً در هنگام بررسی و ارزیابی یک رمز ارز تنها به دنبال شناخت مزیت‌های آن رفته و هیچ نگاهی به معایب موجود در پلتفرم آنها ندارند.

برای مثال یکی از اشتباهات بسیار بزرگ کاربران در هنگام سرمایه‌گذاری در بازار این است که به محض مشاهده سودهای هنگفت یک ارز دیجیتال در طول ۲۴ ساعت ترغیب به خرید آن شده و سعی می کند بخش اعظمی از سرمایه‌های خود را به سمت آن هدایت کنند. در حالی که تنها با نگاه کردن به حجم معاملات رمز ارز مورد نظر به راحتی می‌توان درک کرد که بسیاری از این سودهای کلان چیزی جز یک بازی پشت پرده نبوده که در پی آن کاربران و تحلیلگران به سمت خرید آن رمز ارز کشیده شوند. هرچند سوددهی و پتانسیل رشد بالا یک مزیت بسیار بزرگ برای یک ارز دیجیتال محسوب می شود، اما لازم است تا در هر لحظه شما تمام عوامل موثر و ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دهید. از این رو بر آن شدیم تا معایب سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال بر بستر را نیز به شما معرفی کنیم.

امکان کلاهبرداری در توکن های پروژه دیفای

یکی از نگران کننده ترین و بزرگترین معایب سرمایه گذاری بر روی توکن های پروژه دیفای این است که امکان کلاهبرداری بودن این دسته از رمز ارزها نیز وجود دارد. کلاهبرداری در بازار ارز دیجیتال به روش های بسیار مختلفی صورت می پذیرد. یکی از رایج ترین این روش‌ها توسعه ارزهای دیجیتال بی کیفیت و با هدف جذب سرمایه بسیار زیاد است.  برخی از افراد وارد به فرایند توسعه ارز دیجیتال با این ترفند و با کمی تبلیغات سعی می‌کنند تا کاربران را به سمت خرید ارز دیجیتال توسعه شده توسط خودشان بکشانند. در حقیقت هیچ هدف خاصی جز کلاهبرداری و جمع کردن سرمایه ها در این مواقع در پشت این دسته از رمز ارزها وجود نداشته و در نهایت سرمایه‌های شما از بین خواهد رفت.

به همین دلیل است که اصرار داریم تو را حتماً تنها به صرف اینکه یک ارز دیجیتال در حوزه دیفای تعریف شده باشد، به دنبال خرید و سرمایه گذاری بر روی آن نباشید و حتماً تمام  عوامل موثر را مورد بررسی قرار دهید.

ریسک بالای سرمایه گذاری در توکن های ناشناخته حوزه دیفای

بسیاری از کاربران و تریدرها با یک تصور کاملا اشتباه و چالش‌برانگیز به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال دیفای هستند. این دسته از افراد معمولاً در بازار به دنبال  آن دسته از توکن های حوزه دیفای می‌گردند که قیمت بسیار پایینی داشته و رسیدن قیمت آنها حتی به یک دلار می‌تواند میلیون‌ها دلار سود برای کاربر به دنبال داشته باشد. متاسفانه چنین دیدی در میان کاربران ایرانی به شدت رواج پیدا کرده و آنها به جای خرید ارزهای دیجیتال با کیفیت و شناخته شده به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی چنین رمز ارز هایی می روند.

ارزهای دیجیتال حوزه دیفای

جدایی از بحث نگرانی هایی که از بابت کلاهبرداری بودن یا سایر چالش‌های این چنینی موجود در این دسته از رمز ارزها وجود دارد، سرمایه گذاری و خرید آنها می تواند مشکلات دیگری را نیز برای کاربران به دنبال داشته باشد. برای مثال:

معمولاً کارمزد معاملاتی چنین رمز ارزهایی بسیار بالا بوده و می‌تواند هزینه‌های بسیار زیادی را روی دست کار باقی بگذارد.

اگر کمی دقیق تر و ریز بینانه تر به ویژگی های آن رمز از نگاه کنید متوجه خواهید شد که افزایش قیمت برای آنها بسیار بسیار سخت خواهد بود. برای مثال رمز ارز هایی که تعداد سکه های در گردش بسیار زیادی دارند، از جمله ارزهای دیجیتال کند موجود در بازار بوده و افزایش قیمت آنها به سختی و به صورت لاک پشتی خواهد بود. معمولا سرمایه‌گذاری بر روی این دفتر رمز ارزها نمی تواند شرایط مناسبی را برای کاربر به دنبال داشته باشد. این موضوع حتی برای ارز های دیجیتال با کیفیت بالا نیز به همین ترتیب وجود دارد و حتماً باید در این مورد دقت لازم را داشته باشید.

عدم امکان بررسی اهداف واقعی با اهداف تبیین شده

همچنین یکی دیگر از معایب برخی از توکن های حوزه دیفای این است که امکان بررسی اهداف تعریف شده برای آنها به سختی امکان پذیر خواهد بود. آن دسته از ارزهای دیجیتالی که به تازگی در پروژه دیفای تعریف می شوند، عملاً در حال حاضر شرایط لازم برای یک تحلیل درست را برای کاربر ایجاد نکرده و این مهم می‌تواند یک چالش بزرگ برای سرمایه‌گذاری بر روی آنها باشد. یک راه حل ساده برای دور ماندن از این ریسک این است که به صورت کامل رمز ارز های تازه تعریف شده و آن دسته از ارز های دیجیتالی که اطلاعات گنگ و ناشناخته دارند را کاملا کنار بگذارید. ترفندی که در حال حاضر حتی بسیاری از افراد حرفه‌ای حاضر در بازار نیز اقدام به استفاده از آن می نمایند.

در غیر این صورت توصیه می‌کنیم حتماً با یک سیستم مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک بسیار قدرتمند برای سرمایه گذاری بر روی این دسته از رمز ارزها اقدام کنید. کنید در غیر این صورت به زودی ممکن است سرمایه های خود را به باد داده و حتی امکان خرید ارزهای دیجیتال با کیفیت را نیز نداشته باشید. دقت داشته باشید که رسیدن به ۳۰ درصد سود در هر ماه به مراتب بهتر از این است که شما در طول دو ماه و با امید به اینکه یک میلیون درصد سود کسب کنید تمام سرمایه‌های خود را از دست دهید. رشد پله ای یکی از ایده های بسیار اصلی و مهم سرمایه گذاری در بازارهای مالی است که متاسفانه از نظر روانشناسی بسیاری از کاربران نمی توانند برای آن اقدام کرده و همین اشتباه باعث از بین رفتن تمام سرمایه‌های آنها در بازار می‌شود.

ترا – Terra (LUNA)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۵۷.۵۱ ۹ ۲۳ میلیارد ۲ میلیارد
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
بالا کوین ۴۰۱ میلیون ۸۱۸ میلیون

یکی از بهترین و اصلی ترین توکن های حوزه دیفای که سرمایه گذاری روی آن ارزش بسیار زیادی به دنبال خواهد داشت، ترا است. توصیه حساب سریع و مقرون به صرفه و جایگزینی برای پول فیات اصلی ترین اهداف ترا هستند که در این راه به موفقیت هایی هم رسیده است. این رمز ارز که از سال ۲۰۱۸ وارد بازار شده با هدف ایجاد ثبات قیمتی برای استیبل کوین های مربوط به دلار آمریکا فعالیت می نماید. پلتفرم ترا جذابیت ها و کاربردهای بسیار زیادی دارد.

حمایت ها و پشتیبانی ها شرکت های بزرگ و از آن گذشته کاربردهای زیاد ترا باعث شده تا این رمز ارز تبدیل به یک ارز دیجیتال با حجم معاملاتی بالا در بازار شد. باور کنید یا نه قیمت ۵۷ دلاری برای ترا قیمتی بسیار مقرون به صرفه محسوب می شود و در آینده ای نه چندان دور باید این رمز ارز را با قیمت های بیش از ۱۰۰ دلار در بازار مشاهده کنیم.

کیف پول مناسب:

تراست والت
لجر
ترزور

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس
پیش بینی قیمت

ارزهای دیجیتال دیفای

قیمت فعلی: ۵۷.۵۱

بیشترین قیمت در تاریخ: ۹۹.۷۲

کمترین قیمت در تاریخ: ۰.۳

آوالانچ – Avalanche (AVAX)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۸۷.۵۰ ۱۰ ۲۱.۴ میلیارد ۲.۲ میلیارد
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
بالا کوین ۲۴۵ میلیون ۳۹۵ میلیون

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال دیفای که سرمایه گذاری روی آن جذابیت بسیار زیادی دارد، آوالانچ است. این رمز را به راحتی می توان در بین بهترین توکن های دیفای قرار داد. پلتفرم آوالانچ در حال حاضر سریع ترین پلتفرم در میان قراردادهای هوشمند در صنعت بلاک چین است. آوالانچ در اواخر سال ۲۰۲۰ وارد بازار رمز ارزها شده و در همین یک سال چند ماه رشد قابل توجهی داشته است. نه فقط از نظر قیمت بلکه از نظر تعداد طرفداران و اهداف نیز این رمز ارز به شرایط ایده آلی رسیده است.

به دلیل تعداد سکه های محدود، توکن بومی پلتفرم آوالانچ بسیار کمیاب بوده و دسترسی به آن برای اکثریت کاربران با چالش روبرو است. از این گذشته این رمز ارز برای قابلیت هایی مانند ایمن سازی پلتفرم، پرداخت هزینه ها و استفاده به عنوان رمز ارز پایه کاربرد دارد.

کیف پول مناسب:

تراست والت
آوالانچ والت
لجر

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس
پیش بینی قیمت

ارزهای دیجیتال دیفای

قیمت فعلی: ۸۷.۵

بیشترین قیمت در تاریخ: ۱۳۴.۵

کمترین قیمت در تاریخ: ۲.۹

دای – Dai (DAI)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۰.۹۹ ۱۹ ۱۰ میلیارد ۲۸۳ میلیون
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
بالا توکن ۱۰ میلیارد ۱۰ میلیارد

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال بر بستر دیفای که البته برای سرمایه گذاری برای رسیدن به سود بالا مناسب نیست، دای این. دای یکی از بهترین استیبل کوین های موجود در بازار می باشد که از آن به عنوان رمز ارز مبادلاتی استفاده شده و در بسیاری از پلتفرم ها کاربرد دارد.

سرمایه گذاری بر روی استیبل کوین ها بیشتر برای حفظ ارزش سرمایه اصلی و یا تبدیل رمز ارزها به ارزهایی با ثبات قیمتی مخصوصا در زمان های بحرانی است. دقت کنید که قیمت این قبیل از رمز ارزها نزدیک به ۱ دلار ثابت بوده و تغییری ندارد. از این رو نباید با امید افزایش قیمت برای سرمایه گذاری روی آنها اقدام کنید. اما در مواقعی که بازار روند نزولی قدرتمندی گرفته و ارز دیجیتال بیت کوین و سایر آلتکوین ها در حال نزول هستند، قرار دادن سرمایه روز این دسته از رمز ارزها می تواند تصمیم منطقی و ایده آلی باشد.

دای برای رسیدن به رتبه یک استیبل کوین ها می بایست ارز دیجیتال محبوب و استثنایی تتر را پشت سر بگذارد که در حال حاضر چنین جذابیتی نداشته و نمی توان چنین امری را برای آن متصور بود.

کیف پول مناسب:

تراست والت
متامسک
سیف پال

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس

قیمت فعلی: ۰.۹۹

بیشترین قیمت در تاریخ: ۱.۰۹

کمترین قیمت در تاریخ: ۰.۹۶

چین لینک – Chainlink (LINK)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۱۸.۳۰ ۲۲ ۸.۵ میلیارد ۹۸۳ میلیون
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
بالا توکن ۴۶۷ میلیون ۱ میلیارد

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال دیفای که اتفاقا شرایط بسیار ایده آلی برای سرمایه گذاری و کسب سود دارد، رمز ارز چین لینک می باشد. این رمز ارز عالی را می توانید با قصد و نیت دراز مدت خریداری کرده و در یک بازه زمانی حدود ۵ ساله سودهای خوبی از آن کسب کنید. خرید این ارز دیجیتال در بهترین صرافی های جهان در دسترس است و شما می توانید از این طریق برای سرمایه گذاری روی آن اقدام کنید.

چین لینک تنها در لیست بهترین توکن های دیفای نبوده و در ساری پروژه ها نیز مزیت ها و کاربردهای زیادی دارد. حتی در سایر پروژه های معروف و مشهور ارزهای دیجیتال نیز این رمز ارز رتبه خوبی داشته  و به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری انتخاب می شود. دقت داشته باشید که این رمز ارز به دلیل داشتن تعداد سکه های محدود در آینده می تواند با رشد بیشتری نسبت به شرایط کنونی همراه شود.

کیف پول مناسب:

تراست والت
متامسک
بایننس چین والت

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس
پیش بینی قیمت

ارزهای دیجیتال بر بستر دیفای

قیمت فعلی: ۱۸.۳۰

بیشترین قیمت در تاریخ: ۵۲.۲

کمترین قیمت در تاریخ: ۰.۱۶

یونی سوآپ – Uniswap (UNI)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۱۱.۸۲ ۲۴ ۷.۴ میلیارد ۳۴۳ میلیون
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
بالا توکن ۶۳۱ میلیون ۱ میلیارد

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال بر بستر دیفای که سرمایه گذاری بر روی آن می تواند شرایط مناسبی برای تریدها به دنبال داشته باشد، رمز ارز بومی صرافی یونی سوآپ می باشد. این صرافی در حال حاضر در رتبه اول صرافی های غیرمتمرکز به فعالیت خود ادامه می دهد. کاربران زیادی برای پیش برد اهداف خود از خدمات این صرافی استفاده می نمایند. از این جمله می توان به تعداد قابل توجه کاربران ایرانی نیز اشاره نمود.

یونی سوآپ به صورت کامل و دائمی از سوی این شرکت پشتیبانی می شود و به همین دلیل در سال های گذشته شاهد رشد قابل توجهی در آن بودیم. این رمز ارز در میان ارزهای دیجیتال صرافی ها نیز شرایط مناسبی داشته و همیشه یکی از گزینه های عالی برای انتخاب از سوی کاربران است. به همین دلیل در میان دیفای ها نیز به راحتی می توان روی آن حساب کرد. دقت کنید که یونی سوآپ یک ارز دیجیتال چند کاربردی بوده و می توان از آن برای پیش برد اهداف در زمینه سرمایه گذاری کوتاه مدت یا بلند مدت حساب کرد.

کیف پول مناسب:

تراست والت
متامسک
لجر

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس
پیش بینی قیمت

ارزهای دیجیتال بر بستر دیفای

قیمت فعلی: ۱۱.۸۲

بیشترین قیمت در تاریخ: ۴۲.۵

کمترین قیمت در تاریخ: ۲.۳

فانتوم – Fantom (FTM)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۲.۲۲ ۳۲ ۵.۶ میلیارد ۹۷۷ میلیون
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
بالا کوین ۲.۵ میلیارد ۳.۱ میلیارد

فانتوم را نیز باید از جمله ارزهای دیجیتال دیفای قلمداد کنیم که سرمایه گذاری روی آن می تواند شرایط مناسبی به دنبال داشته باشد. این رمز ارز هر چند تعداد سکه های محدودی نداشته و تعداد کل سکه های آن به بیش از ۳ میلیارد هم می رسد، اما با این حال با رشد خوبی همراه شده است. اگر رمز ارزهای مشابه را با فانتوم مقایسه کنید، در اکثر مواقع قیمت آنها هنوز به ۱ دلار هم نرسیده است. در حالی که فانتوم با تعداد کاربران بسیار زیادی در حال قدرت نمایی است.

انتخاب از میان بهترین توکن های دیفای مزیت های بسیار زیادی برای سرمایه گذاران در این بازار دارد. کم شدن ریسک سرمایه گذاری و بهینه شدن شرایط سوددهی از این دست مزیت ها هستند. فانتوم رمز ارزی است که می تواند این شرایط را برای کاربران به دنبال داشته باشد. اگر به دنبال سرمایه گذاری با سود قابل توجه در میان مدت و بلند مدت هستید، این رمز ارز را حتما مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

کیف پول مناسب:

تراست والت
متامسک
لجر

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس
پیش بینی قیمت

ارزهای دیجیتال بر بستر دیفای

قیمت فعلی: ۲.۲۲

بیشترین قیمت در تاریخ: ۳.۳

کمترین قیمت در تاریخ: ۰.۰۰۱

تزوس – Tezos (XTZ)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۴.۳۶ ۴۰ ۳.۸ میلیارد ۳۶۴ میلیون
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
بالا کوین ۸۷۷ میلیون ۹۰۵ میلیون

یکی از ارزهای دیجیتال بر بستر دیفای که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است، تزوس است. رمز ارزی که نه فقط در حوزه دیفای بلکه در بسیاری دیگر ارز حوزه ها نیز شرایط بسیار مناسبی داشته و به عنوان یک ارز دیجیتال کاربردی شناخته می شود. این ارز دیجیتال در بازار با قیمت مناسب ۴.۳ دلاری در حال معامله است. با توجه به تعداد سکه های کمتر از ۱ میلیارد آن؛ رسیدن آن به قیمت های قابل توجه چندان دور از انتظار نیست.

فانتوم قبلا قیمت ۸.۷ دلاری را نیز تجربه کرده و با این قبیل قیمت ها خیلی بیگانه نیست. با افزایش استقبال از این رمز ارز، رسیدن آن به قیمت های بالای ۱۰ دلاری هدف بعدی آن خواهد بود. شما نیز می توانید بخشی از سرمایه های خود را روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده و از این بابت ریسک کمتری را متوجه آنها کنید. دقت کنید که این رمز ارز در سایر حوزه ها و پروژه های بازار ارز دیجیتال نیز کاربردهای خاص خود را دارد. از این رو است که تعداد طرفداران آن به صورت تصاعدی در حال رشد است.

کیف پول مناسب:

تراست والت
لجر
ترزور

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس
پیش بینی قیمت

ارزهای دیجیتال حوزه دیفای

قیمت فعلی: ۴.۳۶

بیشترین قیمت در تاریخ: ۸.۷

کمترین قیمت در تاریخ: ۲.۲

آوِ – Aave (AAVE)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۱۸۳.۴۴ ۴۹ ۲.۴ میلیارد ۲۴۸ میلیون
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
بالا توکن ۱۳.۵ میلیون ۱۶ میلیون

هم چنین یکی دیگر از ارزهای دیجیتال دیفای که شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری دارد، آوِ است. این رمز ارز به دلیل محدودیت بسیار زیادی در تعداد سکه ها در حال حاضر با قیمت ۱۸۳ دلاری در حال معامله است اما این رقم برای چنین رمز ارزی خیلی هم قیمت بالایی نیست. کیفیت و کاربردهایی که در آن سراغ داریم، به راحتی انتظار رسیدن آن به قیمت بیش از ۱۰۰۰ دلار را نیز منطقی جلوه می نماید.

آوِ از جمله بهترین توکن های دیفای است که در ساری حوزه ها نیز کاربرد داشته و می توان از این نظر روی آن حساب کرد. رمز ارزهای به جز بیت کوین و اتریوم و چند مورد اول لیست که قیمت بالایی دارند، حجم معاملات خوبی هم دارند. اما در بقیه مواقع معمولا قیمت بالا با حجم معاملات بالا همراه نشده است. آوِ از جمله رمز ارزهایی است که این ویژگی را به خوبی داشته و به همین دلیل است که انتظار رسیدن  آن به قیمت های بالاتر خیلی دور از ذهن نخواهد بود.

کیف پول مناسب:

لجر
سیف پال
تراست والت

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس

پیش بینی قیمت

ارزهای دیجیتال حوزه دیفای

قیمت فعلی: ۱۸۳.۴۴

بیشترین قیمت در تاریخ: ۶۳۲.۲۷

کمترین قیمت در تاریخ: ۲۷.۷۲

گراف – The Graph (GRT)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۰.۴۷ ۵۳ ۲.۲ میلیارد ۱۳۸ میلیون
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
متوسط توکن ۴.۷۲ میلیارد ۱۰ میلیارد

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال بر بستر دیفای که جذابیت بالایی برای سرمایه گذاری دارد، ارز دیجیتال گراف می باشد. این رمز ارز با حجم معاملات بسیار بالای ۱۳۸ میلیون دلاری از قدرت نقد شوندگی بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل می تواند یک گزینه ایده آل برای کاربران باشد. البته تعداد بالای سکه های در گردش آن باعث شده تا در حال حاضر قیمت آن با رقم پایین ۰.۴۷ دلاری معامله شود. این توکن ۲.۲ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۲ آماده جهش بوده و می تواند تا ۲ برابر شرایط فعلی پیشرفت داشته باشد.

پلتفرم گراف یک پروتکل عالی برای جستجوی داده ها در شبکه های مختلف از جمله شبکه اتریوم می باشد. این رمز ارز برنامه های زیادی را در حوزه دیفای و Web3 تامین کرده و در هر دو این پروژه ها یک رمز ارز کاربردی محسوب می شود. بنیان گذاران این رمز ارز از تیم توسعه دهنده اتریوم هستند که سوابق خوب و درخشانی داشته و به همین دلیل این رمز ارز قابل اعتماد شده است.

گراف که یک توکن ERC-20 تعریف شده در پلتفرم اتریوم است، اهداف بسیار عالی را در سال جدید دنبال می نماید که رسیدن به این اهداف می تواند باعث ایجاد یک شگفتی در پلتفرم آن شود. به همین دلیل بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که در سال جدید شاهد رشد قابل توجه در قیمت این رمز ارز خواهیم بود.

کیف پول مناسب:

لجر
متامسک
اتمیک والت

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس

قیمت فعلی: ۰.۴۷

بیشترین قیمت در تاریخ: ۲.۳

کمترین قیمت در تاریخ: ۰.۲

میکر – Maker (MKR)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۲,۲۰۱.۸۳ ۵۵ ۲.۱ میلیارد ۹۰ میلیون
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
متوسط توکن ۹۷۷ هزار ۱ میلیون

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال دیفای که در سال ۲۰۲۱ شرایط بسیار جذابی را برای سرمایه گذاران خود رقم زد، ارز دیجیتال میکر می باشد. این رمز ارز را نیز می توان از جمله بهترین توکن های دیفای برای سرمایه گذاری در نظر گرفت. هر چند قیمت آن به دلیل تعداد سکه های بسیار کم بالاست، اما هم چنان جا برای رشد بیشتر آن وجود دارد.

میکر البته به دلیل تعداد سکه های کم ممکن است در آینده با چالش کمبود عرضه روبرو شود که این امر قیمت آن را به صورت حباب وار افزایش خواهد داد. بسیاری از تحلیل گران نگران این موضوع برای میکر می باشند.

این رمز ارز نیز در شبکه اتریوم توسعه پیدا کرده و خاصیت های بلاک چین اتریوم را نیز با خود به همراه دارد. طراحی آن به بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۵ بوده و ورود آن به بازار نیز در سال ۲۰۱۷ رقم خورده است. اکوسیستم میکر یکی از اولین پروژه های تعریف شده در حوزه DeFi می باشد و به همین دلیل مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته و از این نظر یک گزینه عالی برای سرمایه گذاری نیز شده است.

کیف پول مناسب:

تراست والت
متامسک
لجر

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس

قیمت فعلی: ۲,۲۰۱.۸۳

بیشترین قیمت در تاریخ: ۶۰۱۲

کمترین قیمت در تاریخ: ۲۴.۴۵

پنکیک سوآپ – PancakeSwap (CAKE)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۸.۰۳ ۵۶ ۲.۱ میلیارد ۱۷۴ میلیون
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
بالا توکن ۲۶۶ میلیون ۲۶۶ میلیون

کیف پول مناسب:

لجر
متامسک
بایننس چین والت

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس

قیمت فعلی: ۸.۰۳

بیشترین قیمت در تاریخ: ۴۲.۵۹

کمترین قیمت در تاریخ: ۰.۲

ارزهای دیجیتال حوزه دیفای با ریسک سرمایه گذاری بیشتر

یکی از دلایل شناخت انواع ارز دیجیتال کاهش ریسک سرمایه گذاری در بازار است و شما در طی فرایند باید شرایطی را برای خود ایجاد کنید که همزمان با کاهش حداکثر ریسک سرمایه گذاری خود در بازار بتوانید از پتانسیل بالای این بازار نیز برای سرمایه گذاری و رسیدن به سود استفاده کنید. گاهی اوقات معامله‌گران و کاربران هدف اصلی خود را یعنی کاهش ریسک سرمایه گذاری و استفاده از پتانسیل حداکثری این بازار را فراموش کرده و بیشتر به دنبال ریسک های عجیب و غریب میروند که در نهایت شرایط خوبی را برای معامله گری برای آنها ایجاد کرده و منجر به از بین رفتن بسیاری از سرمایه های بزرگ در این بازار نیز میشود.

وقتی ما صحبت از ارزهای دیجیتال حوزه دیفای با ریسک سرمایه‌گذاری بیشتر می‌کنیم به این معنا است که این رمز ارزها به جهت قابلیت ها و مزیت های کمتری که دارند ممکن است خطرات بیشتری را برای سرمایه های شما ایجاد نمایند و چنین خطراتی می تواند یک نگرانی بسیار بزرگ برای سرمایه های گرانقدر شما در بازار باشد. البته می دانیم که یکی از مهمترین پارامترهای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال کاهش همین ریسک ها است اما باید در نظر داشته باشید که در آن سوی بالا بودن ریسک معاملات چنین رمز ارزهایی پتانسیل بالای سودآوری آنها در بازار است.

به عنوان مثال دو ارز دیجیتالی را در نظر بگیرید که یکی کاملاً شناخته شده بوده و به احتمال زیاد در دو سال آینده می‌تواند سود ۶۰۰ درصدی را به کاربران خود ارائه کند. حتی اگر این مقدار سود برای رمز ارز مورد نظر قطعی نباشد سرمایه کاربران احتمال بسیار بالا کاملا ایمن در آن حفظ خواهد شد و در صورتی که بازار شرایط عادی خود را داشته باشد رسیدن به سود ۶۰۰ درصدی برای آن چند چیز عجیب و غریب نیست و حتی ممکن است رمز ارز مورد نظر کمی سود بیشتری را نیز به سرمایه‌گذاران خود بدهد. با خرید این ارز دیجیتال در طول دو سال آینده احتمالاً سرمایه شما ۶ برابر خواهد شد و این موضوع می‌تواند یک سرمایه‌گذاری فوق العاده عالی و جذاب برای شما باشد.

اما همان طور که می دانید پتانسیل بازار ارز دیجیتال برای سودآوری بسیار بیشتر از این مقدار است و  شش برابر کردن ارزش دارایی های اولیه به این معنا نیست که شما بهترین ارز دیجیتال موجود در بازار را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اید. اینجاست که دومین ارز دیجیتال دیفای خود را معرفی می‌کند که شما می‌توانید آن را نیز به عنوان جایگزین گزینه اول خریداری نمایید. ارز دیجیتال دوم پتانسیل سودآوری ۵۰ هزار درصدی را در طول دو سال آینده دارا است و میتواند ارزش سرمایه های کاربران خود را در ۲ سال آینده به ۵۰۰ برابر افزایش دهد.

اما موضوع و نگرانی مهم درباره ارز دیجیتال دوم این است که حتی احتمال نابود شدن کامل این رمز ارز در دو سال آینده نیز وجود دارد و ممکن است اصلاً قبل از اینکه سرمایه گذاری شما به سود برسد شاید از بین رفتن تمام دارایی های خود باشید. وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال حوزه دیفای با ریسک بالا می کنیم در واقع منظور ماشین رمز ارزهایی است که هرچند ریسک سرمایه‌گذاری در آنها بالا است اما از طرف دیگر پتانسیل سودآوری قابل توجهی را می توانیم برای آنها متصور باشیم.

البته معرفی اینکه رمز ارزها به این معنا نیست که همه آنها شرایط خوبی برای سرمایه گذاری و خرید دارند و شما همه آنها را باید خریداری کنید. بلکه در ادامه روش های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال حوزه دیفای را نیز با شما در میان گذاشت تا در کنار معرفی این رمز ارزها یک نگاه حرفه‌ای برای سرمایه گذاری در این بازار نیز در اختیار شما قرار داده باشیم. خرید ارز دیجیتال با تکیه بر استراتژی های معاملاتی می تواند کلید موفقیت شما در بازار رمز ارزها باشد و اگر شما حتی پرخطرترین رمز ارزها را اما با استراتژی معاملاتی خریداری نمایید و در نهایت برآیند سرمایه گذاری شما می تواند موفقیت قابل توجهی را برای شما رقم بزند.

در همین راستا در کتاب بررسی تک رمز ارزهایی که در ادامه به شما معرفی میکنیم سعی کنید تا یک چک لیست تهیه کرده و تمام نکات لازم برای یک سرمایه گذاری جذاب را در شکل است خود قرار دهید تا در نهایت از میان تمام رمز ارزهای معرفی شده بهترین گزینه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب و آن را در سبد سرمایه‌گذاری خود قرار دهید.

تروچین – THORChain (RUNE)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۴.۸۲ ۶۶ ۱.۶ میلیارد ۵۸ میلیون
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
کم توکن ۳۳۰ میلیون ۵۰۰ میلیون

کیف پول مناسب:

اتمیک
لجر
بایننس چین والت

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس

قیمت فعلی: ۴.۸۲

بیشترین قیمت در تاریخ: ۲۰.۳

کمترین قیمت در تاریخ: ۰.۰۱

کرو دائو توکن – Curve DAO Token (CRV)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۳.۴۱ ۷۰ ۱.۵ میلیارد ۳۸۶ میلیون
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
کم توکن ۴۴۲ میلیون ۳.۳ میلیارد

کیف پول مناسب:

تراست والت
متامسک
اتمیک والت

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس

قیمت فعلی: ۳.۴۱

بیشترین قیمت در تاریخ: ۶.۹ (عرضه اولیه)

کمترین قیمت در تاریخ: ۰.۴

لوپرینگ – Loopring (LRC)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۱.۰۸ ۷۱ ۱.۴ میلیارد ۲۶۹ میلیون
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
متوسط توکن ۱.۳ میلیارد ۱.۳ میلیارد

کیف پول مناسب:

لجر
تراست والت
اتمیک والت

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس

قیمت فعلی: ۱.۰۸

بیشترین قیمت در تاریخ: ۳.۳۸

کمترین قیمت در تاریخ: ۰.۰۲۱

بت – Basic Attention Token (BAT)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۰.۹۲ ۷۵ ۱.۳ میلیارد ۹۴.۷ میلیون
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
متوسط توکن ۱.۴۹ میلیارد ۱.۵ میلیارد

کیف پول مناسب:

لجر
متامسک
اتمیک والت

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس

قیمت فعلی: ۰.۹۲

بیشترین قیمت در تاریخ: ۱.۷۶

کمترین قیمت در تاریخ: ۰.۰۸

اسیس نتورک – Oasis Network (ROSE)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۰.۳۷۵۱ ۷۹ ۱.۳ میلیارد ۲۷۹ میلیون
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
متوسط کوین ۳.۴۹ میلیارد ۱۰ میلیارد

کیف پول مناسب:

متامسک
کوین بیس
لجر

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس

قیمت فعلی: ۰.۳۷

بیشترین قیمت در تاریخ: ۰.۵۶

کمترین قیمت در تاریخ: ۰.۰۳

یرن فاینانس – Yearn.finance (YFI)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۲۵۷۵۹ ۹۲ ۹۴۳.۷ میلیون ۱۰۲ میلیون
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
متوسط توکن ۳۶۶۳۷.۷۲ ۳۶۶۶۶

کیف پول مناسب:

لجر
تراست والت
اتمیک والت

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس

قیمت فعلی: ۲۵۷۵۱

بیشترین قیمت در تاریخ: ۸۲۷۴۵

کمترین قیمت در تاریخ: ۹۰۶.۷۱

وان اینچ نتورک – ۱inch Network (1INCH)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۱.۹۴۱ ۹۵ ۸۹۵ میلیون ۹۵ میلیون
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
متوسط توکن ۴۶۸ میلیون ۴۶۸ میلیون

کیف پول مناسب:

لجر
متامسک
تراست والت

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس

قیمت فعلی: ۱.۹۱

بیشترین قیمت در تاریخ: ۷.۴۷

کمترین قیمت در تاریخ: ۱.۱۲

انکر – Ankr (ANKR)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۰.۰۸۵ ۱۰۷ ۷۰۰ میلیون ۴۹.۵ میلیون
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
متوسط توکن ۸.۱ میلیارد ۱۰ میلیارد

کیف پول مناسب:

تراست والت
متامسک
اتمیک والت

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس

قیمت فعلی: ۰.۰۸۵

بیشترین قیمت در تاریخ: ۰.۱۹

کمترین قیمت در تاریخ: ۰.۰۰۱

سوشی سوآپ – SushiSwap (SUSHI)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۴.۷۵ ۱۲۱ ۶۰۹ میلیون ۱۹۳ میلیون
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
متوسط توکن ۱۲۷ میلیون ۲۵۰ میلیون

کیف پول مناسب:

لجر
متامسک
اتمیک والت

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس

قیمت فعلی: ۴.۷۹

بیشترین قیمت در تاریخ: ۲۲.۹۱

کمترین قیمت در تاریخ: ۰.۴۸

کرومیا – Chromia (CHR)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۰.۶۴ ۱۶۱ ۳۶۴ میلیون ۱۰۱ میلیون
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
متوسط توکن ۵۶۷ میلیون ۱ میلیارد

کیف پول مناسب:

تراست والت
متامسک
اتمیک والت

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس

قیمت فعلی: ۰.۶۴

بیشترین قیمت در تاریخ: ۱.۴

کمترین قیمت در تاریخ: ۰.۰۱

اوشن پروتکل – Ocean Protocol (OCEAN)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۰.۶۵ ۱۵۴ ۴۰۳ میلیون ۴۹ میلیون
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
متوسط توکن ۶۱۳ میلیون ۱.۴۱ میلیارد

کیف پول مناسب:

لجر
تراست والت
متامسک

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس

قیمت فعلی: ۰.۶۵

بیشترین قیمت در تاریخ: ۱.۸۱

کمترین قیمت در تاریخ: ۰.۰۱

رن – Ren (REN)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۰.۳۹ ۱۵۶ ۳۹۶ میلیون ۵۰ میلیون
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
متوسط توکن ۹۹۷ میلیون ۱ میلیارد

کیف پول مناسب:

لجر
تراست والت
متامسک

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس

قیمت فعلی: ۰.۳۹

بیشترین قیمت در تاریخ: ۱.۷۱

کمترین قیمت در تاریخ: ۰.۰۱

کوتی – COTI (COTI)

قیمت فعلی رتبه در بازار ارزش بازار حجم معاملات
۰.۳۳ ۱۶۷ ۳۴۹ میلیون ۵۷ میلیون
میزان محبوبیت نوع ارز دیجیتال سکه های در گردش کل سکه ها
متوسط کوین ۱.۰۵ میلیارد ۲ میلیارد

کیف پول مناسب:

تراست والت
متامسک
بایننس چین والت

لینک خرید در صرافی معتبر:

صرافی بایننس
صرافی کوکوین
صرافی کوینکس

قیمت فعلی: ۰.۳۳

بیشترین قیمت در تاریخ: ۰.۶۵

کمترین قیمت در تاریخ: ۰.۰۰۷

نکاتی برای کاهش ریسک سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال دیفای

به معرفی ارزهای دیجیتال حوزه دیفای پرداختیم و نکات مهمی را نیز درباره هر یک از این رمز ارزها با مشا مرور نمودیم. دقت داشته باشید که ورود به این حوزه برای هر ارز دیجیتالی ممکن است. از این رو صرف اینکه یک رمز ارز در بستر دیفای تعریف شده باشد، به معنی خوب بودن آن نیست و لازم است تا ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب به صورت کامل در آن بررسی و ارزیابی شود.

ارزهای دیجیتال بر بستر دیفای به صورت کلی دارای کاربردهای خاصی هستند که باعث می شود تا جذابیت آنها در میان کاربران افزایش یابد. از این رو بخشی از تحلیل فاندامنتال این رمز ارزها که به بررسی اهداف و کاربردهای آنها باز می گردد، عملا شرایط مساعدی خواهد داشت. اما برای کم کردن ریسک باید به نکات دیگری نیز دقت نمایید. لازم است تا سایر عوامل موثر بر روند یک رمز ارز به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا در نهایت این انتخاب برای شما ایده آل شود.

توکن هایی را انتخاب کنید که در لیست صرافی های معتبر باشند

یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب و خرید ارزهای دیجیتال دیفای باید به آن دقت داشته باشید این است که رمز ارز های مورد نظر شما حتما باید در لیست صرافی های معتبر و شناخته شده قرار داشته باشند.‌ البته در بسیاری از منابع ذکر شده که بهتر است رمز ارز های مورد نظر کاربران برای سرمایه گذاری حتما در لیست صرافی بایننس قرار گرفته باشد و وجود یک رمز در لیست صرافی می تواند اعتبار قابل توجهی را برای آن به دنبال داشته باشد.

اما همان طور که می‌دانید بسیاری از رمز ارزهای موجود در بازار در لیست صرافی بایننس قرار ندارند و امکان خرید آنها از طریق صرافی باید از وجود ندارد. بسیار کار اگر ارز دیجیتالی را دنبال می‌کنید که هنوز در صرافی بایننس لیست نشده و امکان خرید از طریق صرافی بایننس وجود ندارد حداقل پنج صرافی متمرکز بزرگ جهان را انتخاب کرده و حتما چک کنید که رمز ارز مورد نظر شما در لیست ۵ صرافی قرار گرفته باشد. اگر ارز دیجیتالی که به دنبال خرید آن هستید در لیست هیچ کدام از این صرافی‌ها وجود داشته باشد عملاً خرید آن اشتباه بسیار بزرگی از سوی شما خواهد بود بهتر است به دنبال گزینه بهتری برای سرمایه گذاری باشید.

نکته‌ای که در این باره باید به آن اشاره داشته باشیم این است که بسیاری از کاربران برای بقیه هستند که رمز ارزهایی که هنوز در لیست صرافی های بزرگ قرار ندارند در آینده می‌توانند وارد این لیست شده و سودآوری به مراتب بیشتری را برای آنها به دنبال داشته باشند. این سوال بسیار بزرگ ما از این دسته از کاربران این است که آنها از چه طریقی و با چه تحلیلی توانسته‌اند ارز دیجیتالی را پیدا کنند که قدرت سودآوری بسیار بالایی در آینده دارد و احتمالا وارد لیست صرافی های بزرگ خواهد شد اما بزرگترین تیم های اقتصادی موجود در صرافی های بزرگ جهان هنوز چنین کشفی را انجام ندادند؟

البته هدف ما از بیان این نکته زیر سوال بردن روش تحلیلی شما نیست اما به خاطر داشته باشید که قرار نیست شما در بازار ارز دیجیتال کاشف رمز ارز های بزرگ و معتبر باشید در حالی که هیچکس از آنها خبر ندارند. چنین روندی در فرایند معاملات بازار ارز دیجیتال به‌خودی‌خود ریسک سرمایه گذاری شما را افزایش می دهد و باعث می شود تا شما سرمایه های خود را بر روی رمز ارزهای قرار دهید که خطر از بین رفتن کامل آنها وجود دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم که برای انتخاب رمز ارز های مناسب برای سرمایه گذاری حداقل فیلترها را در نظر گرفته و با تکیه بر این فیلترها گزینه‌های مدنظر خود را انتخاب و روی آنها سرمایه‌گذاری کنید.

کارمزد بالا یک سم بزرگ

ارزهای دیجیتال حوزه دیفای وقتی در لیست صرافی های بزرگ جهان قرار گرفته باشند معمولاً امکان خرید آنها با کارمزد بسیار پایین وجود دارد و از این بابت هیچگونه چالشی پیش روی شما قرار نخواهد گرفت. اما با چالش اصلی زمانی ایجاد خواهد شد که شما به دنبال خرید ارز دیجیتالی باشید که در لیست صرافی های بزرگ وجود نداشته و خرید آن کارمزد بسیار بالایی را برای شما به دنبال داشته باشد.

به عنوان مثال برخی از رمز ارزها که به تازگی وارد شده و هنوز اسم و رسمی در بازار ندارند ممکن است حتی وارد لیست صرافی متمرکزی هم نشده باشند ولی شما که بررسی هایی که داشته باشید برای سرمایه گذاری و خرید آنها ترغیب گردید. برای خرید این چنین رمز ارزهای معمولا نیاز است تا از خدمات انواع صرافی غیر متمرکز ارز دیجیتال استفاده کنید که البته چالش اصلی در این فرآیند پرداخت کارمزد های بسیار بالا خواهد بود که می تواند تبدیل به یک چالش بسیار بزرگ برای شما شود و ارزش سرمایه گذاری شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

هرچند موضوع کارمزدها در بازار ارز دیجیتال بیشتر متوجه صرافی ها از تا رمز ارزها اما با این حال گاهی اوقات رمز ارزهای در بازار پیدا میشوند که کارمزد خرید آنها بسیار زیاد است و سرمایه گذاری بر روی آنها اشتباه بزرگی محسوب خواهد شد.

با سرمایه های کم شروع کنید

برای خرید ارزهای دیجیتال دیفای با ریسک بسیار بالا سعی کنید با سرمایه‌های کم شروع کنید. حتی اگر قصد دارید که یک ارز دیجیتال ناشناخته که ریسک معاملاتی بالایی دارند را بخرید و برای مدت دو سال از آن نگهداری نمایید توصیه ما این است که ابتدا با سرمایه کم فرایند خرید آن را آغاز کرده و بعد از اینکه سرمایه اولیه شما به رشد خوبی رسید بقیه سرمایه را کم کم وارد کنید تا از این طریق ریسک سرمایه‌گذاری خود را به حداقل میزان ممکن برسانید و از طرف دیگر بتوانیم در سود حاصل از افزایش قیمت رمز ارز مورد نظر نیز استفاده نموده باشید.

بهترین توکن های دیفای شرایط خوبی برای سرمایه گذاری دارند و انتخاب آنها نیازی به شروع با سرمایه کم ندارد اما وقتی قرار است رمز ارزهایی بخریم که آنها بسیار بالا است این تصمیم می تواند یک راهکار عالی برای کم کردن ریسک و جلوگیری از به فنا رفتن سرمایه های اولیه شما باشد. دقت کنید که بازار ارز دیجیتال یک بازار بسیار عالی و جذاب برای سرمایه گذاری و موفقیت است اگر شما دقت کافی نداشته باشید همین بازار می تواند تبدیل به محلی برای از بین رفتن تمام دارایی های شما شود.

از این رو توصیه می کنیم که حتماً این نکته را به عنوان یک نکته بسیار مهم برای مدیریت ریسک در فرایند معاملات در بازار ارز دیجیتال در نظر داشته باشید و با سرمایه خیلی زیاد سراغ رمز ارزهای نروید که ریسک معاملاتی بالایی دارند و حتی احتمال از بین رفتن تمام سرمایه ها نیز در آنها وجود دارد.

سودهای خود را به بیت کوین انتقال دهید

نکته دیگری که در فرایند خرید و سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال حوزه دیفای باید به آن اشاره داشته باشیم ذخیره کردن سود حاصل از خرید این دسته از رمز ارزها است. ارزهای دیجیتال بر بستر دیفای تنوع بسیار زیادی دارند و عملاً تمام این رمز ارسال نمی تواند در آینده شرایط خوبی داشته باشند. انتظار می‌رود که در آینده تنها رمز ارز های کاربردی باقی می مانند بسیاری از این ارزهای دیجیتال از رده خارج شده و حتی امکان سرمایه‌گذاری بر روی آنها نیز وجود نداشته باشد.

حالا سرمایه گذاری را در نظر بگیرید که یکی از این رمز ارزهای پرخطر را خریداری کرده و در حال حاضر در سود خیلی خوبی به سر می برد. درست است که با گذشت زمان امکان رسیدن به سود بیشتر وجود دارد اما شرایط برعکس نیز دقیقاً وجود دارد و ممکن است با گذشت زمان سود حاصل از سرمایه گذاری شما نیز از بین رفته و حتی سرمایه اولیه شما نیز نابود شود. بنابراین توصیه ما این است که برای ایمن کردن فرآیند سرمایه گذاری خود حتماً بخش قابل توجهی از سود های بدست آمده با ریسک بسیار بالا را خارج کرده و وارد فرآیند سرمایه گذاری ایمن تر و مطمئن تری مانند خرید بیت کوین نمایید.

حتی اگر ارزش سود های حاصل از فرایند سرمایه گذاری شما به میزان قابل توجهی است که بتوانید در سایر بازارهای مالی مانند بازار مسکن یا بازار خودرو و حتی در فرایند خرید طلا سرمایه گذاری کنید این امکان برای شما وجود خواهد داشت تا بتوانید از این طریق نیز سود های حاصل از سرمایه گذاری با ریسک بالای خود را ذخیره کنید. دقت داشته باشید که هرگز نباید این اشتباه را در فرآیند سرمایه گذاری خود انجام دهید که یک سرمایه گذاری موفق را تبدیل به سرمایه گذاری ناموفق و شکست خورده نمایید.

اگر سرمایه گذاری شما در سود قرار گرفته و هیچ اقدامی برای آن انجام دهید به زودی شاهد چنین اتفاقی در فرایند سرمایه‌گذاری خود خواهی بود و ممکن است بعد از گذشت مدتی تمام دارایی های شما از بین برود. بهترین تصمیم مخصوصاً در فرآیند سرمایه گذاری های با ریسک بالا این است که شما سرمایه اولیه و بخش قابل توجهی از سود را خارج کرده و به بازار مطمئن تر انتقال دهید و تنها بخش کمی از سرمایه‌ها را برای رسیدن به صورت های بیشتر باقی نگه دارید.

هولدر باشید و هولدر بمانید

ارزهای دیجیتال دیفای مخصوصا آنهایی که پتانسیل بسیار خوبی برای ارتقا در آینده دارند می توانند گزینه های بسیار مناسبی برای هولد کردن و نگهداری طولانی مدت در بازار باشند. وقتی شما یک ارز دیجیتال را در بازار فیوچرز میخرید و یا آن را بعد از خرید رسیدن به سود ۱۰ درصد می‌فروشید ریسک سرمایه گذاری شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا میکند و نمی توانید از پتانسیل بالایی برای سودآوری در بازه های زمانی طولانی مدت استفاده نمایید. برای اینکه شما بتوانید از پتانسیل کامل بازار ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری خود استفاده نمایید توصیه ما این است که به روند زیر فرآیند سرمایه گذاری خود را انجام دهید:

۷۰ درصد از سرمایه اولیه خود را برای خرید ارز دیجیتال و نگهداری از آنها در طولانی مدت در نظر بگیرید و این ۷۰ درصد سرمایه را در یک بازی زمانی حدود دو سال از بازار خارج نکنید.

۲۰ درصد از سرمایه اولیه خود را برای نوسان گیری در بازه های زمانی چند ماهه اختصاص دهید و سعی کنید با نوسان گیری از طریق این میزان سرمایه سود خوبی به دست آورید که از این صورت می توانید برای گذراندن زندگی خود نیز استفاده نموده و از آن به عنوان یک درآمد ثابت جذاب نیز بهره ببرید.

۱۰ درصد سرمایه اولیه خود را نیز برای سرمایه گذاری و خرید و فروش در بازار فیوچرز ارز دیجیتال اختصاص دهید و سعی کنید با این ۱۰ درصد نیز معاملات مطمئنی انجام داده و اذان برای رسیدن به سود ثابت ماهیانه استفاده نمایید.

این برنامه ریزی می تواند بهترین فرایند سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال برای شما باشد و اگر شما بتوانید در تمامی روش ها اصول سرمایه گذاری را رعایت کنید در درازمدت موفقیت در انتظار شما خواهد بود.

با تحلیل تکنیکال خرید کنید

ارزهای دیجیتال حوزه دیفای گزینه های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری هستند اما شما باید دقت کنید که حتماً در بهترین اعداد و بهترین قیمت ها برای خرید آنها اقدام نموده تا از ابتدای آغاز فرآیند سرمایه گذاری به سود برسید. در واقع وقتی شما می توانید چنین شرایطی را رقم بزنید که از انواع سبک های تحلیل تکنیکال برای بررسی نمودار قیمت رمز ارزها استفاده کرده باشید و از این تکنیک ها برای خرید به موقع رمز ارز ها بهره برده باشید.

ترکیب همزمان تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال باعث می‌شود و شما قدرت معاملاتی بسیار زیادی پیدا کرده و بتوانید بهترین و جذاب ترین رمز ارزها را در بهترین قیمت ها در نمودار خریداری نموده و یک سرمایه گذاری فوق العاده ایده آل را برای خود در بازار رقم بزنید. رسیدن به چنین شرایطی فرایند سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال دور از دسترس نیست و شما با شرکت در دوره ارز دیجیتال و کسب آموزش‌های حرفه‌ای لازم در این باره می توانید چنین شرایطی را برای خود رقم بزنید.

بر روی ارزهای دیجیتال دیفای چقدر سرمایه بگذاریم؟

سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال حوزه دیفای بایستی بر اساس کلیت سرمایه در دسترس شما باشد. اختصاص مقدار سرمایه مورد نظر برای خرید این رمز ارزها بیشتر به این موضوع بستگی دارد که ریسک سرمایه‌گذاری بر روی آنها چقدر است و پتانسیل سودآوری رمز ارز مورد نظر نیز چقدر باشد.

به صورت کلی توصیه می کنیم که شما سرمایه گذاری خود را به گونه ای پیش رو برای اینکه حوزه دیفای تنها یکی از حوزه های تعریف شده در سبد سرمایه شما باشد و اینکه تمام سبد سرمایه شما را به خود مشغول کند.

آیا دیفای بهترین حوزه ارزهای دیجیتال در بازار است؟

هرگز نمی توان چنین اظهارنظری درباره حوزه دیفای در بازار ارز دیجیتال نمود البته در سایر حوزه‌ها نیز چنین شرایطی برقرار است و ممکن است در هر حوزه رمز ارزهای وجود داشته باشند که کیفیت بسیار زیادی داشته و سرمایه گذاری بر روی آنها جذابیت قابل توجهی داشته باشد. اما در هر صورت چیزی که کاملا مسلم است این است که در حوزه دیفای یکی از جذابترین و بهترین حوزه های تعریف شده در انواع ارز دیجیتال است و حتما باید تمام رمز ارزهای قرار گرفته شده در این حوزه دقت کافی داشته باشید تا از پتانسیل سودآوری آن ها غافل نشوید.

به غیر از حوزه دیفای شما می توانید فرایند سرمایه‌گذاری خود را با خرید ارزهای دیجیتال حوزه وب ۳ یا ارزهای دیجیتال حوزه متاورس نیز در پیش بگیرید تا تنوع بیشتری در صندوق سرمایه شما ایجاد شود و بتوانید از پتانسیل صنایع مختلف در سبد سرمایه خود بهره ببرید.

ارزهای حوزه دیفای

آیا با ارزهای حوزه دیفای می توان میلیاردر شد؟

ارزهای حوزه دیفای از جمله شناخته شده‌ترین و جذاب‌ترین رمز ارزهای تعریف شده در بازار هستند که استقبال بسیار زیادی از آنها شده و ‌گذاران زیادی چه برای خرید این دسته از رمز ارزها و چه برای سرمایه گذاری در سایر بخش‌های حوزه دیفای وارد آنها شده‌اند. دقت داشته باشید که وقتی یک پلتفرم این قابلیت را دارد که سرمایه‌گذاران بسیار بزرگی را به سمت خود بکشاند عملاً در آینده جذابیت‌های بسیار زیادی خواهد داشت و صحبت درباره آن بسیار زیاد خواهد بود. لازم به توضیح است که شرکت‌های سرمایه گذاری بسیار بزرگی در سرتاسر جهان و آن هم با سرمایه‌های بسیار هنگفت در پروژه‌های دیفای وارد شده و در حال سرمایه گذاری و رسیدن به سودهای قابل توجه در این حوزه هستند.

مثلاً می‌توانیم به صرافی های غیرمتمرکز تعریف شده در بازار ارز دیجیتال اشاره داشته باشیم که نمونه‌های خوبی برای این منظور هستند و سرمایه‌گذاران خیلی زیادی را به سمت خود کشاندند و همین موضوع باعث شده تا صحبت درباره رمزارزهای تعریف شده در این حوزه بسیار زیاد باشد. صرافی هایی مانند یونی سواب و پنکیک سواپ و به تازگی صرافی های دیگری مانند وان اینچ و حتی دیدکس مورد توجه کاربران بسیار زیادی قرار گرفته و افراد زیادی پول‌ها و سرمایه‌های خود را برای استفاده از سود فراوان حاصل از استیکینگ و فریز کردن توکن ها وارد این پلتفرم‌ها کرده‌اند.

با توجه به اینکه فرایند وامدهی در زندگی واقعی و در بانک‌های سنتی نیز یکی از روش‌های بسیار عالی برای رسیدن به سود مطمئن است از این رو افرادی که تمایلی به وارد شدن به ریسک‌های بسیار زیاد سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال ندارند ولی از طرف دیگر نمی‌توانند پتانسیل سودآوری این بازار را نیز نادیده بگیرند، پروژه‌های دیفای را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده‌اند و به همین دلیل ارزهای حوزه دیفای با جذابیت‌های بسیار زیادی روبرو شده است.

اگر بخواهیم لیست ارزهای دیجیتال موجود در بازار را به ترتیب ارزش بازار لیست کنیم، مشاهده خواهیم کرد که هیچ کدام از ارزهای دیجیتال حوزه دیفای قرار ندارند اما در میان ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر تعداد بسیار زیادی از آنها در حوزه دیفای تعریف شده‌اند و این موضوع نشان از قبال بسیار زیاد تیم‌های توسعه دهنده توکن ها در بازار از این حوزه است.

اما سوال بسیار مهم اینجاست که آیا با خرید ارزهای دیجیتال حوزه دیفای می‌توان میلیاردر شد و چنین شرایط و پتانسیلی در این توکن ها وجود دارد یا خیر؟ دقت داشته باشید که این بررسی ما فارغ از سایر سودآوری‌هایی است که پروژه‌های دیفای دارند و تنها به پتانسیل افزایش قیمت آنها نگاه می‌کنیم تا اگر هیچ تمایلی برای ورود به فرایند استیکینگ و قرار دادن پول‌های خود در این حوزه ندارید نیز بتوانید از آنها برای رسیدن به سودهای بالا استفاده کنید.

اگر بخواهیم ارزهای دیجیتال حوزه دیفای را از این نظر مورد بررسی قرار دهیم همین الان هم خیلی از آنها شرایطی را برای کاربران خود به وجود آوردند که سرمایه‌های آنها چند صد برابر شده است. توکن کیک که ارز دیجیتال بومی صرافی پنکیک سواپ است به تنهایی سود فوق العاده زیادی را در اختیار سرمایه‌گذاران خود قرار داده است. ارز دیجیتال میکر، آوی، گراف، آوالانچ و گزینه‌هایی از این دست هم وجود دارند که شرایط مشابهی داشته و قبلاً موفق شده‌اند تا ارزش دارایی سرمایه‌گذاران خود را به چند ده برابر افزایش دهند. اما بگذریم از اتفاقاتی که در گذشته افتاده و به بررسی شرایط این رمز ارزها در آینده بپردازیم.

اگر شما سرمایه خوبی در اختیار دارید و برخی از ارزهای دیجیتال تعریف شده در حوزه دیفای را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید شانس میلیاردر شدن را خواهید داشت. رمز ارزهای بسیار جذابی در این حوزه وجود دارند که سرمایه گذاری بر روی آنها می‌تواند سود فوق العاده زیادی را در اختیار شما قرار دهد. ارز دیجیتال راکت پول که در همین یکی دو سال گذشته وارد بازار شده و قیمت‌های بسیار بالایی رسیده است این موضوع را کاملاً اثبات می‌کند. رمز ارزهای دیگری مانند فانتوم یا کاوا حتی تزوس نیز شرایط خوبی از این بابت دارند و سرمایه گذاری بر روی آنها می‌تواند شرایط بسیار خوبی را در آینده برای تمام کاربران ایجاد کند.

حتی اگر کمی ریسک سرمایه گذاری خود را بالاتر برده و سراغ رمز ارزهای کمتر شناخته شده‌تری مانند انکر یا سولار بروید، امکان دستیابی به سودهای قابل توجه نیز برای شما به وجود خواهد آمد و می‌توانید از پتانسیل بالای رمز ارزهای تعریف شده در این حوزه به راحتی برای سودآوری خود بهره‌مند شوید.

ارزهای حوزه دیفای

چگونه با ارزهای حوزه دیفای میلیاردر شویم؟

ارزهای حوزه دیفای همانطور که در بالا اشاره کردیم نسیل بسیار بالایی برای سودآوری در آینده دارند و سرمایه گذاری بر روی آنها شانس میلیاردر شدن را نیز برای ما ایجاد می‌کند. اما سوال بسیار مهم اینجاست که چگونه با استفاده از این رمز ارزها میلیاردر شویم و کدام یک از آنها را انتخاب کنیم که شانس ما برای رسیدن به سودهای بسیار بالا را در آینده ایجاد نمایند. در ادامه نکاتی را با شما در میان می‌گذاریم که با دقت به آنها می‌توانید برای میلیاردر شدن با استفاده از ارزهای دیجیتال حوزه دیفای اقدام کنید.

به عنوان نکته اول شما باید بخشی از سرمایه‌های خود را برای سرمایه گذاری بر روی ارزهای حوزه دیفای اختصاص دهید و این بخش از سرمایه شما باید قابل توجه باشد. حالا در قدم بعدی بایستی سرمایه خود را به دو بخش تقسیم کرده و بخشی از آن را برای خرید رمزارزهایی با اطمینان سرمایه گذاری بالاتر و ریسک کمتر در نظر بگیرید و بخش دیگر آن را نیز برای خرید رمزارزهایی با ریسک بسیار بالا و پتانسیل سودآوری بالاتر اختصاص دهید.

ارزهای دیجیتالی که قبلاً به قیمت‌های بسیار بالایی رسیدند ولی در حال حاضر با قیمت پایینی در حال معامله هستند گزینه‌های خوبی برای این منظور هستند و انتخاب آنها برای خرید می‌تواند رشدهای قیمتی قابل توجه در گذشته را دوباره برای سرمایه‌های شما رقم بزند.

انتخاب توکن هایی که تعداد کمتری برای آنها تعریف شده و در واقع در لیست ارزهای دیجیتال با تعداد محدود قرار می‌گیرند نیز اقدام دیگری است که می‌تواند شما را به سمت میلیاردر شدن با استفاده از سرمایه گذاری بر روی ارزهای حوزه دیفای نزدیک‌تر کند.

توصیه می‌کنیم که هایی در حوزه دیفای را بخرید که هم تعداد محدودی برای آنها تعریف شده و هم در حال حاضر با قیمت پایینی در حال معامله هستند زیرا چنین توکن هایی شانس بالایی برای رسیدن به قیمت‌های فوق العاده بالا را دارند. به عنوان مثال یکی از این رمز ارزها خود ارز دیجیتال کیک هست که از این نظر شرایط خوبی دارد. توکن های دیگری نیز در این شرایط وجود دارند که شما با بررسی و ارزیابی آنها می‌توانید سرمایه گذاری مطمئنی داشته باشید.

  • ارز دیجیتال bel
  • ارز دیجیتال Uma
  • ارز دیجیتال inj
  • ارز دیجیتال بند
  • ارز دیجیتال فانتوم
  • ارز دیجیتال scrt

نمونه‌هایی هستند که می‌توانیم در این رده به شما مثال بزنیم که انتخاب آنها برای سرمایه گذاری هرچند ممکن است ریسک بالایی به دنبال داشته باشد اما پتانسیل سودآوری قابل توجهی را برای شما ایجاد خواهد کرد. البته هر چند ما برخلاف بسیاری از سایت‌ها و مقالات مختلف بی مهابا در حال معرفی توکن هایی برای سرمایه گذاری به شما هستیم اما توصیه می‌کنیم که حتماً مطالعه کاملی روی شرایط رمز ارزهای معرفی شده داشته باشید و هرگز تنها به همین معرفی اکتفا نکنید زیرا عملاً سرمایه‌های شما در اختیار خود شما قرار داشته و مسئولیت اصلی و مستقیم شرایط سرمایه گذاری نیز به خود شما مربوط خواهد بود.

شاید اگر یکی از رمز ارزهایی که در این مقاله به معرفی آنها پرداختیم شرایط بسیار جذابی را برای شما ایجاد کند اما ما جایزه آن را نمی‌خواهیم و جایزه خرید متعلق به خود شما خواهد بود زیرا مطالعات خود را در این باره ادامه می‌دهید و مسئولیت سرمایه گذاری خود را نیز به عهده می‌گیرید اما در صورت به وجود آمدن هرگونه شرایط متفاوتی نیز این مسئولیت به عهده خود شما خواهد بود.

ارزهای حوزه دیفای

جدیدترین ارزهای حوزه دیفای را کجا ببینیم؟

ارزهای حوزه دیفای فقط همان‌هایی نیستند که در گذشته به وجود آمدند و هر روز هم شاهد روی کار آمدن توکن های جدیدی در این دسته‌بندی هستیم که انتخاب آنها می‌تواند شرایط سرمایه گذاری جذابی را برای شما رقم بزند. اتفاقا بسیاری از افرادی که به دنبال شرکت در عرضه اولیه ارز دیجیتال هستند رمز ارزهایی را دنبال می‌کنند که دارای قابلیت‌ها و کاربردهای جذابی مخصوصاً در حوزه دیفای باشند و به همین دلیل شناخت رمز ارزهای جدید تعریف شده در این حوزه نیز می‌تواند یکی از اطلاعات بسیار جذاب برای سرمایه گذاری مطمئن ما باشد.

برای مشاهده ارزهای دیجیتال حوزه دیفای که به تازگی وارد بازار شده‌اند شما می‌توانید از خدمات سایت‌های مختلفی استفاده کنید. در حال حاضر معتبرترین و بهترین سایت برای دریافت این اطلاعات سایت کوین مارکت کپ است که در هر لحظه رمززهای تعریف شده در بازار را معرفی نموده و از آن گذشته حتی اطلاعات رمز ارزهایی که در آینده قرار است وارد بازار ارز دیجیتال شوند را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برای مشاهده ارزهای دیجیتال که به تازگی در حوزه دیفای تعریف شده‌اند می‌توانید وارد این سایت شده و ارزهای دیجیتال جدید را انتخاب کنید و برای مشاهده رمز ارزهایی که قرار است در آینده وارد این بازار شوند نیز می‌توانید وارد تقویم سایت کوین مارکت کپ شده و در بخش تقویم رمز ارزهای آینده را مشاهده نمایید. کوین مارکت کپ اطلاعات کاملی درباره این دسته از رمز ارزها در اختیار شما قرار خواهد داد و شما با انتخاب آنها و مطالعه شرایط آنها می‌توانید پی به این نکته ببرید که آیا آنها در حوزه دیفای تعریف شده‌اند یا خیر.

برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری در فرایند عرضه اولیه ارز دیجیتال هستند لازم به توضیح است که حتماً باید نکات بسیار مهمی را در نظر بگیرند و صرف اینکه یک ارز دیجیتال در حوزه دیفای تعریف شده باشد نمی‌تواند شرایط مطمئنی برای سرمایه گذاری ما رقم بزند. همانطور که می‌دانید اینکه یک ارز دیجیتال در حوزه دیفای تعریف شود کار چندان سختی نیست و حتی یک برنامه نویس تازه کار هم می‌تواند با کمی اطلاعات یک توکن را در حوزه دیفای تعریف کرده و وارد بازار ارز دیجیتال کند.

بنابراین شما باید به شدت مراقب باشید که فریب کلاهبرداری‌های این چنینی را نخورید و اگر به دنبال خرید رمززهایی هستید که قرار است در آینده نزدیک در حوزه دیفای تعریف شوند حتماً باید سراغ گزینه‌هایی بروید که تیم توسعه دهنده قدرتمندی داشته باشند و از این گذشته سرمایه‌گذاران بزرگی هم برای سرمایه گذاری وارد پلتفرم آنها شده باشند.

روی ارزهای حوزه دیفای سرمایه گذاری کنیم یا خود دیفای؟

درباره ارزهای حوزه دیفای صحبت زیاد است و سرمایه گذاری در این حوزه مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است. اما سوال بسیار مهمی که باید به آن پاسخ دهیم این است که آیا سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال تعریف شده در حوزه دیفای بهتر است یا اینکه بهتر است سراغ سرمایه گذاری بر روی خود پلتفرم دیفای برویم. پاسخ این سوال برای تمام کاربران جذابیت ندارد اما شنیدن پاسخ آن ممکن است مسیر سرمایه گذاری شما را در بازار کاملاً عوض کند و یا بخشی از سرمایه‌های شما را به سمتی بکشد که شرایط متفاوتی نسبت به شرایط فعلی دارد.

قبل از اینکه به پاسخ این سوال برسیم ابتدا باید شرایط سرمایه گذاری در خود حوزه دیفای را برای شما تشریح کنیم و روش‌هایی که می‌توانیم در این حوزه برای افزایش پتانسیل سودآوری خود داشته باشیم را مرور نماییم. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف در حوزه دیفای سرمایه گذاری کنید و ارزش دارایی‌های خود را در بازی‌های زمانی بلند مدت چندین برابر نمایید.

به عنوان مثال یکی از روش‌های سرمایه گذاری در حوزه دیفای ورود به پلتفرم‌های وامدهی است. در این پلتفرم‌ها شما سرمایه‌های خود را در اختیار کاربرانی قرار می‌دهید که به دنبال دریافت وام هستند و در ازای این وام‌ها شما می‌توانید سود تضمین شده به دست آورید. البته همانطور که می‌دانید وقتی ریسک یک روش سرمایه گذاری به شدت کاهش پیدا می‌کند عملاً پتانسیل سودآوری آن نیز کاهش پیدا خواهد کرد و با رسیدن به سود تضمین شده در فرایند وام دهی در پلتفرم دیفای عملاً نباید انتظار رسیدن به سودهای چند صد هزار برابری داشته باشید. این روش برای کسانی که سرمایه قابل توجهی در اختیار دارند می‌تواند گزینه بسیار جذابی برای سرمایه گذاری باشد.

یکی از اقدامات بسیار عالی برای استفاده از فرایند وامدهی در پلتفرم‌های دیفای برای سودآوری این است که شما توکن های جذاب مورد نظر خود را خریداری کرده و همین توکن ها را در اختیار این پلتفرم‌ها قرار دهید. به عنوان مثال در حال حاضر ارز دیجیتال بیت کوین و ارز دیجیتال اتریوم در اکثر پلتفرم‌های دیفای برای وامدهی مورد پذیرش هستند و اگر شما تعداد قابل توجهی از این توکن ها را برای سرمایه گذاری انتخاب و خریداری کرده باشید به جای اینکه آنها را در یک کیف پول نگهداری کنید می‌توانید در پلتفرم دیفای برای وامدهی و رسیدن به سودهای بیشتر استفاده کنید.

همچنین گزینه‌های دیگری مانند استیک ارز دیجیتال یا سرمایه گذاری در بخش تامین کننده‌های نقدینگی در این پلتفرم‌ها روش‌های دیگری هستند که امکان رسیدن به سودهای بسیار بالاتر و البته تضمین شده را در اختیار شما قرار می‌دهند.

با این نکاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم عملاً شما با یک پلتفرم بسیار جذاب برای رسیدن به سودهای تضمین شده روبرو هستید که از دست دادن آنها واقعاً می‌تواند یک اتفاق ناگوار برای شما باشد. متاسفانه بسیاری از کاربران ایرانی اولاً به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و ثانیاً به دلیل تصوراتی که درباره پلتفرم دیفای و چالش‌های ورود به این پلتفرم‌ها دارند از آنها استفاده نمی‌کنند. خیلی از کاربران ایرانی بر این باور هستند که برای استفاده از پلتفرم‌های دیفای برای سرمایه گذاری حتماً باید روش‌های چالش برانگیزی را پشت سر گذاشته و هفت خوان رستم را طی کنند. در حالی که شما تنها با فشار دادن چند دکمه و در چند دقیقه می‌توانید از هر کدام از این روش‌های سرمایه گذاری برای رسیدن به سودهای تضمین شده استفاده کنید.

تمام این نکات و موارد را گفتیم تا در نهایت پاسخ سوال بالا را بدهیم که آیا به دنبال خرید ارزهای دیجیتال حوزه دیفای باشیم یا اینکه در خود پلتفرم‌های دیفای سرمایه گذاری کنیم. نظر ما در این باره این است که شما در قدم اول به دنبال انتخاب بهترین رمزارزهای موجود در بازار برای خرید و سرمایه گذاری بروید و سپس اگر امکان استیک کردن آنها در پلتفرم‌های دیفای وجود دارد حتماً از این پلتفرم‌ها برای بیشتر کردن میزان سود خود استفاده کنید. در واقع پلتفرم‌های دیفای را می‌توانیم یک لایه موازی برای سرمایه گذاری خود در نظر بگیریم که هم سود حاصل از سرمایه گذاری اصلی ما را افزایش می‌دهد و هم اینکه یک سود تضمین شده نیز در اختیار ما قرار می‌دهد تا از این طریق ریسک سرمایه گذاری خود را نیز کمتر کنیم.

ارزهای حوزه دیفای بهتر است یا متاورس؟

حالا نوبت به مقایسه ارزهای دیجیتال تعریف شده در حوزه دیفای با سایر انواع ارز دیجیتال می‌رسد تا دیدگاه بهتری برای سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها برای شما ایجاد کنیم. البته واقعیت این است که هر یک از انواع ارز دیجیتال جذابیت‌های خاص خود را داشته و نمی‌توانیم یکی از دسته‌بندی‌های تعریف شده در این حوزه را به صورت کامل به سایر دسته‌بندی‌ها برتر در نظر بگیریم و این موضوع اتفاقاً باید تبدیل به مزیت سرمایه گذاری ما شود. شما به عنوان یک سرمایه‌گذار آگاه باید انواع ارز دیجیتال را شناسایی کرده و از کاربردها و پتانسیل سودآوری تمام آنها برای رسیدن به سودهای بالاتر استفاده کنید.

مقایسه ارزهای حوزه دیفای با سایر حوزه‌ها مانند متاورس نیز دقیقاً در همین جهت است تا شما بتوانید دیدگاه کامل‌تری نسبت به هر یک از دسته‌بندی‌های موجود داشته باشید و در نهایت سرمایه گذاری خود را به سمتی پیش ببرید که از پتانسیل تمام دسته‌بندی‌ها استفاده نموده باشید. متاورس یکی از جذاب‌ترین پلتفرم‌های تعریف شده در بازار ارز دیجیتال است که البته کاربردهای آن تنها مربوط به این بازار نبوده و در سایر صنایع نیز کاربردهای بسیار جذابی را از متاورس شاهد هستیم و در آینده نه چندان دور پلتفرم متاورث می‌تواند تبدیل به یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌ها در زندگی بشر شود و همین موضوع است که باعث شده تا سرمایه گذاری در توکن های تعریف شده در این حوزه بسیار جذاب شود.

در حال حاضر توکن های بسیار زیادی در این حوزه تعریف شده‌اند که سرمایه گذاری بر روی آنها شانس قابل توجهی را برای سرمایه‌گذاران به وجود خواهد آورد تا بتوانند به دنبال سودهای بسیار کلان باشند اما این موضوع به این معنا نیست که شما سایر حوزه‌ها و انواع ارز دیجیتال را نادیده بگیرید. بسیاری از ارزهای دیجیتال تعریف شده در حوزه دیفای از نظر قدرت و قابلیت نسبت به رمز ارزهای تعریف شده در حوزه متاورس بهتر هستند اما خود حوزه متاورس جذابیت بیشتری نسبت به حوزه دیفای دارد.

اگر بخواهیم این نکات را در کنار یکدیگر قرار دهیم عملاً کنار گذاشتن یکی از این حوزه‌ها اشتباه بسیار بزرگی برای تمام سرمایه‌گذاران در بازار ارز دیجیتال خواهد بود. توسعه ما خود ما این است که شما بهترین رمز ارزهای تعریف شده در حوزه‌های جذاب مانند دیفای و متاورس را لیست کرده و بخشی از سرمایه‌های خود را به تمام این توکن ها اختصاص دهید. این موضوع باعث می‌شود تا علاوه بر اینکه ریسک سرمایه گذاری شما در بازار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند عملاً بتوانید از پتانسیل سودآوری قابل توجه تمام حوزه‌ها نیز استفاده کرده باشید. ارزهای دیجیتال حوزه متاورس مانند ارز دیجیتال سندباکس و مانا می‌توانند جذابیت‌های بسیار زیادی در آینده داشته باشند و کاملاً قابلیت رقابت با توکن های تعریف شده در حوزه دیفای را دارا هستند.

ارزهای حوزه دیفای

ارزهای حوزه دیفای بهتر است یا وب ۳؟

یکی دیگر از کاربردهای بسیار جذابی که در بازار ارز دیجیتال تعریف شده حوزه وب ۳ است که بسیاری از کارشناسان معتقدند که آینده اینترنت جهانی خواهد بود و در سال‌های آینده عملاً تمام پلتفرم‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی در شرایط کنونی جای خود را به این پلتفرم خواهند داد. وب ۳ نیز از آن دسته از کاربردهایی مانند متاورس است که تنها محدود به بازار ارز دیجیتال نشده و در سایر بخش‌های زندگی بشر نیز تاثیر مستقیمی خواهد داشت. اتفاقا همین نکات است که باعث محبوبیت بسیار بالای این حوزه و رمز ارزهای تعریف شده در آن می‌شود.

نتیجه مقایسه ارزهای دیجیتال حوزه وب ۳ با رمز ارزهای تعریف شده در حوزه دیفای تقریباً مشابه با همان نتیجه‌گیری است که در مقایسه این رمز ارزها با متاورس داشتیم. توکن های جذابی در حوزه وب ۳ مانند فایل کوین و ارز دیجیتال پولکادات وجود دارند که خرید و سرمایه گذاری بر روی آنها جذابیت‌های خاص خود را خواهد داشت توصیه می‌کنیم که حتماً به این دسته از رمز ارزها نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشید.

کلام آخر

به معرفی ارزهای دیجیتال دیفای پرداختیم. در نظر داشته باشید که ارزهای دیجیتال حوزه دیفای تنها در همین حوزه کاربرد نداشته و می توان کاربردهای بسیار زیادی برای آنها در سایر پروژه ها و حوزه ها نیز تعریف کرد. بسیاری از این رمز ارزها در پروژه های متاورس، وب ۳ و NFTها نیز تعریف شده و کاربردهای گسترده ای دارند. به همین دلیل در زمان بررسی و ارزیابی نباید تنها به دیفای بودن آنها اتکا کرد.

از این گذشته سرمایه گذاری روی بهترین توکن های دیفای هم نباید بدون احتیاط باشد. بهتر است قبل از هر چیزی تمام موارد و جوانب را در نظر گرفته و سپس برای خرید این رمز ارزها اقدام کنید. در انتها از شما دعوت می کنیم که اگر به دنبال سرمایه گذاری مطمئن در این بازار هستید، دوره آموزش ارز دیجیتال را پشت سر بگذرانید یا در دوره آنلاین آموزش ارز دیجیتال شرکت کنید.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: