ضمن تبریک سال نو، به اطلاع می رساند از تاریخ 26 اسفند ماه 1402 لغایت 25 فروردین ماه 1403، تمامی کلاس های حضوری کانون بورس برگزار نخواهند شد.
لوگو کانون بورس
نوروز مبارک

ارزهای دیجیتال حوزه بیمه (Insurance) | شرایط سرمایه گذاری

ارزهای دیجیتال حوزه بیمه
شما در حال مطالعه مقاله ۱۲ از ۱۴ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

ارزهای دیجیتال حوزه بیمه از آن دسته از رمز ارزها هستند که از چشم بسیاری از معامله‌گران در بازار ارز دیجیتال مخفی مانده و کاربردهای بسیار خاصی را می توانیم برای آنها تعریف کنیم که در سایر انواع ارز دیجیتال معمولاً دیده نمی شود. معامله گران و سرمایه گذاری هوشمند در بازار همیشه به دنبال انتخاب رمز ارز هایی هستند که پتانسیل سرمایه گذاری و سود دهی بسیار بالایی داشته ولی هنوز از چشم بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ دور مانده و احتمالا شاهد رشد های قابل توجه در آینده در قیمت آنها باشیم. اتفاقی که رمز ارزهای حوزه بیمه می‌تواند آن را برای شما رقم بزند.

چرا باید انواع ارز دیجیتال را بشناسیم؟

قبل از اینکه به معرفی ارزهای دیجیتال حوزه بیمه و پتانسیل های آنها برای سرمایه گذاری و رشد بپردازیم لازم است و یک نکته بسیار مهم را درباره انواع ارز دیجیتال با شما در میان بگذاریم. اگر به صورت حرفه ای و آگاهانه به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها هستید حتماً بایستی روش های مختلف سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را شناخته و با استفاده از روش های مختلف سرمایه گذاری خود را بهینه کنید. رسیدن به چنین شرایطی امکان پذیر نخواهد بود جز با شناخته انواع ارز دیجیتال و تقسیم کردن سرمایه بر روی انواع مختلف رمز ارزها در بازار.

ارزهای دیجیتال حوزه بیمه

با گذشت زمان و توسعه هرچه بیشتر بازار رمز ارزها تاثیر صنایع در شرایط یک ارز دیجیتال بسیار بیشتر می‌شود و لازم است تا شما برای یک سرمایه گذاری آگاهانه حتماً سبد سرمایه خود را بر اساس رمز ارزهای مختلف در بازار بچینید. استفاده از انواع مختلف ارز دیجیتال در یک سبد سرمایه چند مزیت بزرگ برای شما به دنبال خواهد داشت.

در درجه اول باعث میشود که شما بتوانید از پتانسیل سوددهی انواع مختلف رمز ارزها استفاده کرده و از هیچ کدام از بازارهای موجود عقب نمانید. از این گذشته چیدن یک سبد سرمایه با استفاده از انواع مختلف ارز دیجیتال دقیقا مانند این است که شما در بازار بورس از صنایع مختلف سهام مورد نظر برای سرمایه گذاری را انتخاب کرده و از این طریق ریسک سرمایه گذاری خود را به حداقل میزان ممکن برسانید. با این ترفند حتی اگر بخشی از رمز ارزهای موجود در سبد سرمایه شما به صورت کامل از بین برود شما و ضرر خیلی زیادی روبرو نشده و حتی ممکن است در نهایت سود قابل قبولی را نیز به دست آورید.

ارزهای دیجیتال حوزه بیمه یعنی چی

اما ارزهای دیجیتال حوزه بیمه یعنی چی و چرا باید یک ارز دیجیتال در حوزه بیمه کاربرد داشته باشد؟ به صورت کلی رمز ارزهای موجود در بازار برای کاربردهای مختلفی تعریف می‌شوند و اینگونه نیست که آنها تنها در یک حوزه و در یک موضوع کاربرد داشته باشند. یک پلتفرم تعریف شده در بازار ارز دیجیتال ممکن است در چندین حوزه مختلف مانند دیفای یا حوزه پرداخت تعریف شده باشد و به همین دلیل نمی توانیم یک ارز دیجیتال را تنها مختص به یک حوزه کنیم. در این بین ارزهای دیجیتال حوزه بیمه از رمز ارز هایی هستند که حداقل یکی از کاربرد های آن ها مربوط به حوزه بیمه میشود.

ارزهای دیجیتال حوزه بیمه

البته حوزه بیمه در بازار ارز دیجیتال را نباید با حوزه بیمه در بازار سنتی یکی بدانید. حوزه بیمه در بازار ارز دیجیتال یکی از بخش‌های امور مالی غیر متمرکز یا دیفای محسوب می‌شود که در آن فرایندهای بیمه به صورت غیر متمرکز اداره خواهند شد. شما می‌توانید با استفاده از پلتفرم های این حوزه دارایی‌های خود را بیمه کنید البته صحبت کردن درباره پیشرفتهای ارزهای دیجیتال حوزه بیمه هنوز زود است و هنوز راه زیادی برای رسیدن به شرایط ایده‌آل در این موضوع نیاز است.

هنوز حتی بسیاری از کاربران فعال در بازار ارز دیجیتال نیز نمی‌داند که با استفاده از پلتفرم های تعریف شده در حوزه بیمه می‌توانند دارایی‌های رمزنگاری خود را بیمه نموده و در صورت از بین رفتن آنها به هر دلیلی بتوانند با استفاده از این خدمات دوباره دارایی‌های خود را به دست آورند. به همین دلیل احتمالا در آینده باید شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه بیمه در بازار ارز دیجیتال باشیم و ارزهای دیجیتال حوزه بیمه نیز پتانسیل قابل توجهی از نظر رشد در آینده با توجه به این موضوع خواهند داشت.

بهترین ارزهای دیجیتال حوزه بیمه

ارزهای دیجیتال حوزه بیمه  نوبت به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال حوزه بیمه میرسد. البته برخلاف سایر حوزه‌ها مانند ارزهای دیجیتال حوزه پرداخت و یا ارزهای دیجیتال حوزه قرارداد هوشمند در حوزه بیمه نمی توانیم تعداد رمز ارزهای خیلی زیادی را به شما معرفی کنیم و از این گذشته رمز ارز های معرفی شده در این حوزه نیز خیلی معروف حضور نبوده و ممکن است اصلاً حتی نام آنها را نیز تاکنون نشنیده باشید. این موضوع یک عیب بزرگ و یک وضعیت جذاب را برای شما به عنوان یک سرمایه گذار در بازار ارز دیجیتال ایجاد می کند.

عیب بزرگ معروف نبودن رمز ارزهای حوزه بیمه این است که ریسک سرمایه‌گذاری بر روی آنها را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا کاربران دست به عصا تر برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال این حوزه اقدام کنند. این مهم همچنین باعث می شود که ورود سرمایه ها به رمز ارزهای حوزه با سرعت بسیار کمتری انجام پذیرد و تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران حاضر به ورود به این حوزه نخواهند بود.

از طرف دیگر مزیت بزرگ ارزهای دیجیتال حوزه بیمه در معروف نبودن آنها این است که هنوز آنها با روش های خیلی زیادی روبرو نشده و پتانسیل بسیار بالایی را می توانیم در آنها برای سودآوری برای سرمایه‌گذاران مشاهده کنیم. رمز ارز های تعریف شده در این حوزه در واقع از نظر پتانسیل سرمایه‌گذاری و سوددهی کاملاً بکر هستند و به همین دلیل سرمایه گذاری بر روی آنها می‌تواند جذابیت های خاص خود را به دنبال داشته باشد. بیایید با هم چند مورد از رمز ارزهای تعریف شده در حوزه بیمه را در بازار ارز دیجیتال با هم مرور کنیم.

۱- ارز دیجیتال NXM

اولین مورد از ارزهای دیجیتال حوزه بیمه که باید به معرفی آن بپردازیم ارز دیجیتال NXM است. البته همانند سایر رمز ارزهای موجود در بازار رمز ارز نیز توکن بومی یک پلتفرم بسیار گسترده و کاربردهای وسیعی است و قرار است در آن اتفاقات بسیار زیادی مخصوصاً در حوزه بیمه بیفتد. این ارز دیجیتال توسط یک صرافی Nexus Mutual توسعه پیدا کرده و توسط همین صرافی نیز پشتیبانی می شود.

این ارز دیجیتال بر روی پلتفرم ارز دیجیتال اتریوم راه اندازی شده و در حوزه های مختلف از جمله دیفای و بیمه کاربرد دارد. توسط تیم توسعه دهنده تعداد کل سکه های این رمز ارز در حدود ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار توکن در نظر گرفته شده که تمام توکن های آن در حال حاضر در گردش هستند. به دلیل قرار گرفتن در لیست ارزهای دیجیتال با تعداد محدود شاهد قیمت بسیار بالایی برای رمز ارز هستیم که البته این قیمت باز هم قابلیت رشد و افزایش بیشتر را نیز دارا است.

در تاریخچه قیمت این رمز از بیشترین قیمت آن در حدود ۱۸۵ دلار است و شما می توانید برای خرید آن از خدمات خود صرافی اصلی استفاده کنید. با توجه به اینکه این رمز ارز در پلتفرم اتریوم توسعه پیدا کرده امکان نگهداری آن در کیف پول تراست ولت و متامسک نیز وجود دارد شما می توانید از این کیف پول نرم افزاری جذاب برای نگهداری طولانی مدت این ارز دیجیتال استفاده کنید.

البته با توجه به اینکه این ارز دیجیتال هنوز در لیست انواع صرافی خارجی قرار نگرفته و امکان معاملات آن تنها در یک صرافی اصلی وجود دارد هنوز حجم معاملات بالایی را برای آن شاهد نیستیم. احتمالاً بعد از ریست شدن آن در صرافی های معتبر مانند صرافی کوکوین یا صرافی بایننس شاهد رشد قابل توجه قیمت آن باشیم که می‌تواند سود های بسیار کلانی را برای سرمایه‌گذاران به دنبال داشته باشد.

۲- ارز دیجیتال Insure Defi

ارزهای دیجیتال حوزه بیمه دومین گزینه از ارزهای دیجیتال حوزه بیمه که باید به معرفی آن بپردازیم ارز دیجیتال Sure است. این ارز دیجیتال نیز با هدف ارائه خدمات بیمه به صورت غیر متمرکز ایجاد شده و کاربران می‌توانند با استفاده از این خدمات برای محافظت از دارایی‌های خود در برابر کلاهبرداری و یا هر خطر دیگری استفاده کنند. اگر ارز دیجیتال های قابل توجهی در کیف پول خود دارید می توانید با استفاده از خدمات پلتفرم این ارز دیجیتال به راحتی آنها را بیمه کرده و دیگر نگران از بین رفتن دارایی های خود در اثر وقوع خطرات ارز دیجیتال نباشید.

این ارز دیجیتال نیز بر روی شبکه بلاک چین اتریوم قرار گرفته و برای نگهداری از آن می‌توانید از کیف پول تراست ولت و متامسک استفاده نمایید. از دیگر کاربردهای آن نیز می‌توان به حضور در بازار NFT و البته حوزه دیفای اشاره کرد. با توجه به اینکه تعداد کل توکن های در نظر گرفته شده برای این رمز ارز در حدود ۸۸ میلیارد توکن است از این رو شاهد قیمت بسیار بالایی برای آن نیستیم و بیشترین قیمتی که در طول تاریخ آن به وقوع پیوسته در حدود ۰.۰۶ دلار است.

۳- ارز دیجیتال Ethersc Dip Token

سومین گزینه از ارزهای دیجیتال حوزه بیمه که باید به معرفی آن بپردازیم اتریسک دی آی پی توکن است. این اارز دیجیتال که می‌توانید آن را با مخفف DIP در سایت کوین مارکت کپ پیدا کنید یکی از شناخته‌شده‌ترین رمز ارزهای حوزه بیمه است و بر روی بلاک چین اتریوم توسعه پیدا کرده و می توانید از کیف پول متاماسک و تراست والت برای نگهداری از آن استفاده نمایید.

برای این رمز ارز یک میلیارد توکن در نظر گرفته شده که در حال حاضر حدود ۲۴۰ میلیون از توکن های آن در بازار در حال گردش هستند. دیپ هرچند در حال حاضر با قیمت حدود ۰.۰۲ دلاری در حال معامله است اما در طول تاریخچه خود به قیمت نیم دلاری نیز نزدیک شده که این موضوع می‌تواند ارزش سرمایه گذاری بر روی آن را افزایش دهد.

آیا روی ارزهای دیجیتال حوزه بیمه سرمایه گذاری کنیم؟

به معرفی تعدادی از ارزهای دیجیتال حوزه بیمه پرداختیم و نکاتی را نیز درباره هر یک از آنها با شما در میان گذاشتیم. حالا سوال بسیار مهم اینجاست که آیا سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال حوزه بیمه منطقی است و باید حتماً بخشی از سرمایه های خود را وارد این بخش از رمز ارزها کنیم یا خیر؟

واقعیت نصب رمز ارزهای حوزه بیمه در حال حاضر بسیار ناشناخته بوده و سرمایه گذاری بر روی آنها یک سرمایه گذاری با ریسک بسیار بالا محسوب می شود. در صورتی که بدون بررسی کامل شرایط و پلتفرم این رمز ارزها برای خرید آن ها اقدام کنید در نهایت ممکن است ریسک بالایی را برای سبد سرمایه‌گذاری خود ایجاد کرده باشید.

اگر بخواهیم یک توسعه حرفه ای برای سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال حوزه بیمه داشته باشیم باید شما را دعوت کنیم تا بخش بسیار کمی از دارایی‌های خود را وارد فرایند سرمایه‌گذاری بر روی رمز ارزها این حوزه کنید. یک سرمایه گذاری با حجم بسیار پایین این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که بتوانیم از پتانسیل سوددهی رمز ارزها در آینده استفاده کنید و از طرف دیگر ارز خیلی زیادی را نیز وارد سبد سرمایه‌گذاری خود نکنید.

جمع بندی

درباره ارز های دیجیتال حوزه بیمه صحبت کردیم و کاربرد اصلی آنها یعنی بیمه کردن دارایی های دیجیتال را در بازار ارز دیجیتال به شما معرفی نمودیم. اکنون بعد از مطالعه این مقاله شما می توانید از حوزه بیمه نیز برای نگهداری ایمنی دارایی‌های خود استفاده کرده و از این بابت دیگر هیچ گونه نگرانی نداشته باشید.

دقت داشته باشید که سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال نیاز به بررسی‌های کامل و جامع بر روی تمام رمز ارزها دارد و حتما شما بایستی هر ارز دیجیتالی که به دنبال خرید آن هستید به صورت کامل و جامع مورد بررسی و آنالیز قرار دهید. از این رو توصیه می کنیم که اگر به دنبال ورود به فرآیند سرمایه گذاری برای ارز های دیجیتال حوزه بیمه هم هستید رمز ارز مورد نظر خود را به صورت کامل آنالیز کرده و حتماً از روش های تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال برای آنالیز آن استفاده کنید.

برای کسب مهارت های لازم برای سرمایه گذاری در بازار کریپتو می توانید در دوره ارز دیجیتال شرکت کرده و یا در صورت نداشتن فرصت کافی برای دوره حضوری، پکیج آموزش آنلاین ارز دیجیتال را خریداری و از آن استفاده کنید.

در پایان باید شما را دعوت کنیم که اگر تجربه‌ای از سرمایه گذاری بر روی رمز ارزهای حوزه بیمه و یا سایر انواع ارز دیجیتال دارید میتوانید تجربه خود را با ما در سایت کانون بورس در میان بگذارید. آماده شنیدن تجربیات گرانقدر خود در این روش سرمایه گذاری هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: