ضمن تبریک سال نو، به اطلاع می رساند از تاریخ 26 اسفند ماه 1402 لغایت 25 فروردین ماه 1403، تمامی کلاس های حضوری کانون بورس برگزار نخواهند شد.
لوگو کانون بورس
نوروز مبارک

آینده ارز دیجیتال استلار تا ۲۰۲۵ + پیش بینی و تحلیل قیمت

آینده ارز دیجیتال استلار
شما در حال مطالعه مقاله ۳ از ۱۰ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

تحلیل و پیش بینی آینده ارز دیجیتال استلار برای علاقمندان به آموزش رایگان ارز دیجیتال بسیار جذاب و دوست داشتنی خواهد بود. برای کسانی که به دنبال حضور در دوره ارز دیجیتال برای انتخاب بهترین ارزها برای ترید و معامله هستند، یک تحلیل بسیار عالی و جذاب همراه داریم.کمتر کسی را می توان دید که با ارزهای دیجیتال آشنا نباشد. مدتی است که در کشور ما هم سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال طرفران زیادی پیدا کرده است. البته می توان گفت از مدت ها قبل، افرادی که اطلاعات و اگاهی بیشتری داشته اند شروع به سرمایه گذاری در این زمینه کرده اند. طبیعی است که برای شروع یا ادامه سرمیه گذاری در این بازار جهانی، سوالات زیای داشته باشید. یکی از ارزهایی که با استقبال عمومی رو به رو شده است ارز استلار است. بسیاری افراد از ما می پرسند:” آینده استلار چگونه است؟”

در ادامه ی این مطلب نکات کامل و مفیدی رادر مورد آینده استلار با شما درمیان می گذاریم. خوب است ابتدا بیشتر با این رمزارز آشنا شویم. آگاهی در مورد نحوه فعالیت این ارز و جنبه های مختلف ان، باعث می شود خودتان هم بتوانید تصوری از آینده آن در ذهن داشته باشیدو در نتیجه بهتر تصمیم بگیرید. راستی به نظر شما چرا برخی افراد در دنیای ارزهای دیجیتال از بقیه موفق تر هستند؟ پاسخ این سوال ” دانش و تجربه ی بیشتر” است.

راهنمای مطالعه نمایش

استلار چیست؟

قبل از اینکه آینده ارز دیجیتال استلار را ارزیابی و تحلیل کنیم، لازم است تا این ارز را کمی بیشتر و دقیق تر به شما معرفی نماییم. ارز دیجیتالی که به گواه خیلی ها می تواند آینده رمز ارزهای کنونی باشد.

استلار (Stellar) یک ارز دیجیتال است که با نام اختصاری XLM شناخته می شود. این ارز را می توان یک شبکه بلاکچین منبع باز و غیر متمرکز دانست. می دانستید که این ارز در سال ۲۰۱۷ رشد قیمت ۳۰۰ برابری داشته است؟! البته همه ارزها نوسان قیمتی دارند اما آن سال برای استلار سال بسیار خوبی بود. تصور کنید آی ‌بی‌ام با آن همه اعتبارش به این شبکه پیوسته است.

درباره ارز دیجیتال استلار

همان طور که احتمالا می دانید، استلار یک پروتکل منبع باز و غیر متمرکز است. هدف این پروتکل تراکنش های سریع و بین مرزی است. هم چنین بلاک چین استلار اجازه می دهد اپلیکیشن های غیر متمرکز یا همان DApps توسعه پیدا کنند. این گونه می توان پروژه های جدیدی را بر پایه استلار مشاهده کرد. استلار توکنی بومی به نام لومن (Lumen) دارد که تمامی عملیات شبکه از طریق آن اجرا می شود. همین داده ها است که باعث شده بسیاری از کارشناسان به آینده ارز دیجیتال استلار امیدوار باشند.

تولد ارز دیجیتال استلار

سال ۲۰۱۴ بود که جد مک کالب و جویس کیم این رمزارز را ایجاد کردند. استلار درواقع انشعابی از ریپل بود که توسعه پیدا کرد. در روزهای ابتدایی توسعه، استلار کارش را با کمک شبکه ریپل انجام می داد. پروتکل مخصوص استلار در نوامبر ۲۰۱۵ افتتاح شد. از آن زمان به بعد تراکنش های بسیار زیادی توسط این شبکه انجام شده است. افراد، شرکت های بزرگ و کوچک و مجموعه های مختلف عملیات مالی شان را از طریق استلار انجام می دهند.

استلار به گونه ای طراحی شده است تا مشکلات سیستم مالی فعلی را برطرف کرده و چیزی به آن اضافه کند. اگر بخواهیم استلار را با بیت کوین مقایسه کنیم، می توانیم بگوییم که بیت کوین پردازش هایش را به صورت انحصاری بر روی BTC انجام می دهد؛ اما استلار سعی می کند شفافیت بالایی داشته باشد.

این که چه کسانی با استلار همکاری می کنند و موارد کاربرد آن در زندگی روزمره کدام است به ما کمک می کند پیش بینی درست تری از آینده آن داشته باشیم.

شرکای استلار چه کسانی هستند؟

بنیان گذار ارز دیجیتال استلار

کاربردهای استلار در زندگی روزمره در حال افزایش است. این هم یکی از نکاتی است که می تواند یک نقطه روشن در آینده ارز دیجیتال استلار باشد. هم چنان که شرکت ها و پروژه های بیشتری به استلار می‌پیوندند، کاربردهای آن هم بیشتر می شود. شرکت های مهمی با استلار همکاری می کنند. برخی از این شرکت ها عبارتند از:

  • اورادین (Oradian) به عنوان یک شرکت نرم افزاری با استلار همکاری می کند. این شرکت مبتنی بر فضای ابری کار می کند و برای اتصالات مالی خود از استلار استفاده می کند.
  • بنیاد پراکلت (Praekelt) یک اپلیکیشن منبع باز برای پیام رسانی دارد. این اپلیکیشن که وومی (Vumi) نام دارد، در جهت توانمندی دختران کم بضاعت آفریقایی فعالیت می کند و به آن ها امکان ارتباط کم هزینه را می دهد. وومی از استلار استفاده می کند.
  • ساتوشی پی (Satoshi Pay) خدمات شناخته شده و معتبری است که برای تامین پرداخت خود از استلار استفاده می کند.

هم چین استلار در سال ۲۰۱۷ یک پلتفرم عرضه اولیه کوین افتتاح کرده است که نسبت به اتریوم و بسیاری دیگر از رقبا، هزینه های کمتری دارد. این پلتفرم سریع تر از رقبا فعالیت می کند.

استلار چگونه کار می کند ؟

استلار چگونه کار می کند و چه اتفاقی در شبکه این ارز در حال رخ دادن است؟ اتفاقی که می افتد این است که سرورهای استلار، نرم افزار پروتکل را اجرا می کنند. اینترنت کمک می کند اتصال به سرورها و تبادل داده انجام شود. نتیجتا ما یک شبکه تبادل جهانی برای ارزهای دیجیتال داریم.

اما برای این که موضوع کمی برایتان شفاف تر شود، توضیحات زیر را بخوانید:

هر کدام از سرورها، ردیف های اطلاعات حساب ها در شبکه ی غیر متمرکز را ذخیره می نماید. به این ردیف های اطلاعاتی «لجر عمومی» (general ledger) گفته می شود. سرور تغییرات لجر را اعلام کرده و امکان انجام تراکنش را فراهم می کند. هم چنین اجازه می دهد حساب ها از حالتی به حالت دیگر منتقل شوند. بررسی توازن حساب و تغییر حالت ها در صورت نیاز، از جمله دیگر فعالیت هایی است که سرور انجام می دهد. بنابراین اکنون می دانیم که سرورها نقش مهمی در آینده رمزارز استلار دارند.

استلار الگوریتم اجماع را توسعه داد

معمولا میان سرورها توافق هایی وجود دارد که باعث می شود برخی از بسته های تراکنش، از طریق یک فرآیند با عنوان اجماع جمعی، روی لجر اجرا شود. هر ۲ تا ۴ ثانیه وقفه های منظمی ایجاد می شود و فرآیند اجماع جمعی به فعالیت می پردازد. این موضوع باعث می شود کپی لجر بتواند در تمامی سیستم ها در یک حالت باشد.

وقتی استلار با پروتکل ریپل کار می کرد، با الگوریتم اجماع جمعی به مشکل خورد. همین موضوع باعث شد استلار یک الگوریتم اجماع جمعی جدید را توسعه بدهد. در نتیجه نسخه به روز شده ای از پروتکل با یک کد جدید ایجاد شد.

نوبت به آن می رسد تا با قواعد شبکه استلار آشنا شویم. این قواعد کمک می کند بهتر بتوانیم آینده ارز دیجیتال استلار را پیش بینی کنیم.

قواعد شبکه استلار چیست؟

اطلاعات از قواعد شبکه یکی از اطلاعات فاندامنتالی است که برای تحلیل و پیش بینی قیمت ارز دیجیتال استلار لازم است. استلار وقتی از شبکه ریپل استفاده می کرد با مشکلاتی مواجه شد. وقتی استلار پروتکل جدید خود را ابداع کرد، برای جلوگیری از مشکلات احتمالی قواعدی را وضع نمود. این قواعد عبارتند از:

  • استلار بنیادی با عنوان بنیاد توسعه استلار ایجاد کرد. این بنیاد غیر سهامداری و غیر انتفاعی است. بنابراین سهامداران نمی توانند با فروش سهام خود منفعت ببرند.
  • سعی بر این است که پروتکل پلتفرم به همان شکلی که روی ریپل کار می کرد، بماند.
  • این بنیاد اعلام کرده است که گزارش های مختلفی در مورد حقوق کارمندان، بودجه، تعداد توزیع شده از استلار و… ارائه دهد.
  • از همان ابتدا اعلام شده بود که تعداد استلاری که قرار است ساخته شود ۱۰۰ میلیارد توکن است. هر هفته استلارهای جدیدی ایجاد می شوند. دلیل ایجاد استلارهای جدید این است که نرخ تورم ساختگی به ۱% سالیانه برسد.
  • طبق قوانین استلار، ۲۵ درصد از تمام ارزهای دیجیتال استلار باید به سازمان های غیر انتفاعی منتقل شود.
  • استلار برخی قوانین محدود کننده هم دارد. مثلا شرکایی که مبالغ زیادی استلار دارند تا ۵ سال نمی توانند ارزهای خود را بفروشند.

قیمت آینده ارز دیجیتال استلار چگونه خواهد بود؟

اطلاعات و داده ها به ما کمک می کند قیمت استلار را پیش بینی کنیم. توسعه این رمزارز از زمان ساخت آن یعنی سال ۲۰۱۴ تا اکنون ادامه دارد. در روزهای ابتدایی فعالیت استلار کسی فکرش را هم نمی کرد که چنین رشدی داشته باشد.

اتریوم، کاردانو و ترون از جمله رقبای استلار هستند.

برای پیش بینی آینده این رمزارز خوب است که فراز و نشیب های قبلی آن را بدانیم.

فراز و نشیب های استلار

  • وقتی استلار در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شد تلاش کرد تا ارزش واقعی خودش را پیدا کند. نوامبر ۲۰۱۴ بود که قیمت آن به ۰۰۱۲‚۰ دلار رسید. سرمایه گذاران به این ارز جذب شده و تا قیمت ۰۱‚۰ دلار به فروش رفت. این اولین باری بود که قیمت استلار تا ۱ برابر رشد می کرد.
  • در محله بعدی استلار افت کرد. در ماه اوت ۲۰۱۵ استلار از پایین ترین قیمت قبلی خود هم پایین تر رفت. از آن هنگام تا آوریل ۲۰۱۷، قیمت استلار در حدود ۰۰۱۲‚۰ تا ۰۰۳۸‚۰ دلار بود.
  • در اوریل سال ۲۰۱۷ مجددا استلار خوش اقبال بود. استلار از سطح مقاومت ۰۰۳۸‚۰ دلار خارج شد. این در حالی بود که نیروی بازار گاوی قیمت را به ۰۷۳‚۰ دلار برای هر کوین رسانده بود. این رشد را می توان دومین رشد بزرگ با افزایش بیش از ۱۹ برابر دانست.
  • درست هنگامی که استلار اوج قیمت را تجربه می کرد، نیروی بازار گاوی باعث شد بیت کوین افت کند. ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۷ بود که استلار به ۰۰۶۳‚۰ دلار رسید. یک روز بعد دوباره قیمت استلار به بالای ۰۱‚۰ دلار رسید.
  • در ماه سپتامبر هم چنان شاهد ادامه رشد استلار بودیم. ژانویه ۲۰۱۸ بود که قیمت استلار به ۱ دلار رسید. این قیمت خیلی خوبی برای استلار بود.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال استلار

تحلیل تکنیکال استلار

یکی از تکنیک های پیش بینی قیمت آینده ارز دیجیتال استلار تکنیکال است. تحلیل تکنیکال علمی است که کمک می کند با دانش بیشتری در مورد ارزهای دیجیتال تصمیم بگیرید. بررسی نمودارها به صورت مداوم به شما کمک می کند تا وضعیت هر ارز را تشخیص دهید.

مثلا در ماه می ۲۰۲۰، میانگین متحرک ۱۲ روزه قیمت، میانگین متحرک۲۶روزه را قطع کرد.این یک قطع کردن گاوی است. اولین تقطع دو میانگین هم بعد از ماه ژوئن ۲۰۱۸ است. می توانیم بگوییم روند ۲ ساله نزولی موقف شده و نشانه های خوبی از بالا رفتن قیمت این ارز مشهود است.

تحلیل قیمت ارز دیجیتال استلار در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰

در روزهای ابتدایی سال ۲۰۱۹ روند نزولی استلار هم چنان ادامه داشت. در ماه فوریه ازسطح نازل قیمت ۰۷‚۰ دلار برگشت. ماه می بود که استلار به قیمت ۱۶‚۰ دلار رسید. پس از آن دوباره استلار روندی نزولی در پیش گرفت. در دسامبر ۲۰۱۹ قیمت این ارز تا سطح ۰۳۹‚۰ دلار کاهش پیدا کرد.

در سال ۲۰۲۰ قیمت استلار تغییر زیادی نداشت. در انتهای سال استلار هم روند صعودی در پیش گرفت و سال ۲۰۲۰ را با قیمت ۰.۱۲۶ دلار به پایان رساند.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال استلار تا سال ۲۰۲۵

در جدول زیر می توانید پیش بینی قیمت استلار را ببینید.

سال قیمت به دلار
پایان ۲۰۲۱ ۰.۹۲۹۶۷۷۲۱
پایان ۲۰۲۲ ۱.۰۷
پایان ۲۰۲۳ ۱.۲۹
پایان ۲۰۲۴ ۱.۴۹
پایان ۲۰۲۵ ۱.۸۶

“استلار در آینده کارمزدهایش را کاهش خواهد داد. با کاهش کارمزدها گرایش ها به استلار بیشتر خواهد شد و این موضوع باعث موفقیت بیشتر آن می شود. پروژه های جدیدی در حال توسعه بر روی بلاک چین استلار هستند. استلار در تلاش است تا اهداف خود را به ثمر برساند.”

عوامل موثر در قیمت ارز دیجیتال استلار

عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال

عوامل زیادی می تواند در تعیین قیمت رمزارزها موثر باشد که با تعمیم همین عوامل می توان عوامل موثر بر قیمت آینده ارز دیجیتال استلار را نیز استخراج کرد. برخی از این عوامل که با قاطعیت می توان گفت تاثیر زیادی دارند، عبارتند از:

  • سطح رشد رمز ارز
  • سودمندی و منفعت ارز برای دنیا
  • ماهیت ارز و مقررات آن
  • سطح پذیرش ارز در سال آینده و سال های بعدی

قیمت بیت کوین تاثیرگذار است

قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال به قیمت بیت کوین وابسته است. از این رو تحلیل بیت کوین نیز برای تحلیل استلار لازم است. در صورتی که بیت کوین روند صعودی داشته باشد، می توانیم امیدوار باشیم که XLM هم رشد کند. معمولا بیت کوین پس از این که در روند نزولی قرار می گیرد، روندی صعودی را در پیش می گیرد. تغییرات بیت کوین بر روی دیگر ارزها تاثیر گذاشته و در نتیجه  قیمت آن ها را چند برابر می کند.

ویروس کرونا علاوه بر تمامی تاثیراتی که بر دنیا گذاشت، ارزهای دیجیتال را هم تحت تاثیر قرار داد. ویرس کرونا باعث کاهش قیمت رمزارزها شد. در این روزها حتی خسارت ۴۰ درصد هم در ارزهای دیجیتال داشتیم. می توانیم بگوییم از تابستان شروع کرونا در یک مسابقه بزرگ گاوی قرار داریم. البته شرایط در حال تغییر است و یکسان باقی نخواهد ماند.

تا هنگامی که بیت کوین به سمت بالا می رود، XLM فضای زیادی برای رشد ندارد. هم چین قیمت ارزها به صورت کلی افزایش پیدا می کند و XLM به پایین ترین سطح تاریخ سقوط می کند. بنابراین به نظر می رسد خوب است که وجوه خود را در بیت کوین حفظ کنید. وقتی بیت کوین به اوج موقت رسید، زمان خوبی خواهد بود که به آلت کوین ها فکر کنید.

همبستگی قیمتی بیت کوین و استلار XLM-BTC

جالب است بدانید که یکی از تکنیک های پیش بینی قیمت آینده ارز دیجیتال استلار و سایر آلت کوین ها مقایسه روند آنها با روند بیت کوین است. بیشتر معاملات ارزهای دیجیتال بین BTC و آلت کوین انجام می شود. بیشتر آلت کوین ها با ارزهای فیات هماهنگ نمی شوند، پس بیت کوین می تواند بهترین گزینه باشد. به همین دلیل وقتی بیت کوین در حالت ثبات می باشد، ارز پایه مناسب برای خرید آلتکوین ها محسوب می شود.

مقادیر بیشتر از ۰ برای هم بستگی نشان دهنده این است که آلت کوین در همان جهتی حرکت می کند که بیت کوین حرکت کرده است. از طرفی مقادیر کمتر از ۰ نشان دهنده این است که الت کوین در جهتی مخالف با BTC در حرکت است. مقادیر نزدیک به صفر هم نشان دهنده این است که وقتی BTC حرکت می کند، آلت کوین ها ثابت می مانند و برعکس.

بیشر معامالات استلار در ضریب ۰.۹۰+ قرار دارد. گاهی اوقات این عدد به صفر هم می رسد. دلیل این موضوع این است که XLM نمی تواند حرکات ناگهانی بیت کوین به سمت بالا را دنبال کند.

به صورت معمول وقتی بیت کوین در حال رشد است، دارندگان آلت کوین ها را تشویق می کند تا به سمت بیت کوین بیایند. با این دلیل که چرا به جای شرط بندی روی سکه های کم حجم، سود بیشتری کسب نکنند؟

باید بدانید که بیت کوین برای بازار رمزارزها حکم لنگر را دارد. وقتی قیمت بیت کوین کاهش پیدا می کند معامله گران سکه هایشان را می فروشند و به سکه هایی که ثبات بیبشتری دارند، مثلا به تتر روی می آورند..

بسیاری از آلت کوین ها شکست می خورند

حقیقت این است که در بازار ارزهای دیجیتال بسیاری از آلت کوین‌ها با شکست مواجه می شوند. حتی بسیاری از افراد و شرکت ها برای کلاهبرداری وارد این حوزه شده و بعد غیب شان می زند. تعداد زیای از پروژه ها هم نمی توانند با غول های این بازار رقابت کنند و از رده خارج می شوند.

همکاری استلار با IBM یک مزیت است

بیش از ۹۵ درصد پروژه ها وارزها شکست می خورند. تنها ۵ درصد از آن ها می توانند موفق شوند. آیا می توانیم امیدوار باشیم که استلار جزء آن ۵ درصد است؟ جواب این سوال را به راحتی نمی توان داد. احتمال موفقیت استلار نسبت به بسیاری از رمزارزها بیشتر است. استلار امیدوار است که همکاری با IBM مسیر را برایش هموارتر کند. البته استلار رقابت شدیدتری نسبت به خیلی از پروژه های دیگر دارد.

تمرکز استلار بر روی مسلمان ها

بنیاد استلار از ثروتمندترین سازمان ها در رمزنگاری است. این بنیاد در مسیر توسعه سریع اکوسیستم استلار است. استلار در حال فعالیت بیشتر در خاورمیانه است. این ارز سعی کرده است با پیروی از دستورات دین و شرع، مسلمانان را به سمت خود جذب کند.

استلار تا چه قیمتی می تواند برسد؟

قبلا این ارز توانسته است قیمت های خوبی را تجربه کند پس منطقی است که فکر کنیم باز هم می تواند. در سال ۲۰۱۷ این ارز قیمت ۰.۹۳ دلار را تجربه کرده است که قیمت بسیار خوبی است. این که بگوییم استلار می تواند به ۱۰۰ دلار برسد خیلی رویاپردازانه است. هدف ۱۰ دلار برای این ارز یک کشش محسوب می شود. اگر این ارز بتواند به ۱۰ دلار برسد، صعود خوبی را تجربه کرده است.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال استلار

تحلیل تکنیکال استلار

  • پیش بینی طولانی در مورد استلار

برخی منابع پیش بینی های محافظه کارانه ای ارائه می دهند. مثلا برخی منابع گفته بودند قیمت استلار تا ۰.۳۰ دلار می رسد.

  • نظر Wallet Investor XLM در مورد استلار

در این والت تجزیه و تحلیل ها مرتبا انجام شده و هر ۳ دقیقه پیش بینی قیمت ها به روز می شود. به شکل محافظه کارانه ای آن ها پیش بینی کرده اند که تا ۵ سال آینده قیمت استلار به ۱۰۰۵ دلار می رسد.

  • پیش بینی Mega Crypto Price

Mega Crypto Price در پیش بینی هایش خوش بینانه عمل می کند. در مورد استلار هم همین گونه عمل کرده است. آن ها گفته اند تا پایان سال ۲۰۲۱ قیمت استلار به ۵.۱۰ دلار می رسد. البته می توان گفت دستیابی به این هدف امکان پذیر است.

  • پیش بینی Monetize

Monetize می گوید همکاری استلار با ای بی ام و شرکای آن باعث افزایش درآمد آن می شود. او پیش بینی کرده است که قیمت این ارز در طول سال ۲۰۲۱ به ۲ تا ۳ دلار هم میرسد.

مثلا چند سال قبل Stripe  به عنوان یکی از شرکای استلار حدود  ۳ میلیون دلار به آن تزریق کرد. این تزریق سرمایه نقش بسیار مهمی در افزایش قیمت استلار داشت.

  • آژانس پیش بینی اقتصاد

این وب سایت برای مشتریان شرکتی، پیش بینی های طولانی مدتی ارائه می دهد. این آژانس گفته است در طی سال ۲۰۲۱ قیمت استلار به ۰.۶۴ دلار می رسد. البته باید بگوییم این قیمت بدبینانه ترین حالت ممکن را نشان می دهد.

  • تریدینگ بیستز

بر اساس پیش بینی Trading Beasts، قیمت استلار تا سال ۲۰۲۳ حدود ۱۹‚۰ دلار افزایش خواهد داشت. البته این پیش بینی زمانی اعلام شده است که قیمت استلار حدود ۱۰۰۶۲۱‚۰ دلار بوده است.

  • والت ‌اینوستور

والت ‌اینوستور پیش بینی کرده است که اوج قیمت استلار در چند سال بعدی ۲۰‚۰ دلار خواهد بود. هم چنین آن ها پیش بینی کرده اند که قیمت این ارز در سال ۲۰۲۵ به عدد ۰۰۲‚۰ دلار می رسد.

  • لانگ ‌فورکست

خدمات پیش بینی لانگ فورست هم معتقد است که در چند سال آینده استلار رشد زیادی نخواهد داشت. آن ها معتقدند این ارز در سال ۲۰۲۴ با قیمت ۰۱۲‚۰ – ۰۳‚۰ دلار معامله خواهد شد.

  • کوین‌لایکر

کوین لایکر پیش بینی خوش بینانه ای در مورد استلار ارائه می دهد. آن ها گفته اند تا چند سال آینده قیمت استلار به ۳۶۲ دلار می رسد! اگر این گونه باشد استلار یک سرمایه گذاری عالی خواهد بود.

رویدادهای موثر بر افزایش قیمت ارز دیجیتال استلار

این که بدانیم تا کنون چه اتفاقاتی بر روی قیمت ارز دیجیتال استلار اثر گذاشته است کمک می کند تا پیش بینی های دقیق تری از آینده این ارز داشته باشیم. البته باید بدانید که ما نمی توانیم تاثیر یک رویداد را روی همه ارزها یکسان بدانیم بلکه این تاثیر می تواند کاملا متفاوت باشد.

  • در نوامبر سال ۲۰۱۸ وقتی کیف پول بلاک چین، استلار را به پلتفرم خودش اضافه کرد، این ارز رشد عجیبی داشت. در همان زمان ۱۲۵ میلیون استلار توسط ایدرآپ آزاد شد.
  • گوشی اچ تی سی از جمله دلایل محبوبیت استلار بود. این گوشی در سال ۲۰۱۹ به بازار آمد. اچ تی سی در یکی از برنامه هایش از استلار استفاده کرده بود.
  • وقتی در سال ۲۰۱۹ خبر همکاری استلار با آی بی ام پخش شد، این ارز رشد بالایی به خود گرفت.
  • وقتی در فوریه ۲۰۱۹ نسخه ۲.۰ استلار در گیت هاب منتشر شد، استلار رشد کرد. هم چنین صرافی کوین اسکوئر گفته بود تراکنش های بدون کارمزد خواهد داشت. این موضوع هم باعث شد قیمت استلار پامپ ۱۲.۴۵ درصدی داشته باشد.

نرخ بازگشت سرمایه استلار چگونه است؟

پیش بینی قیمت استلار

نرخ بازگشت سرمایه از موارد مهمی است که در هنگام سرمایه گذاری روی استلار و دیگر ارزها باید به آن توجه داشته باشید. نرخ بازگشت سرمایه کمک می کند برای سرمایه گذاری بر روی یک ارز تصمیم گیری اگاهانه تری داشته باشید. این موضوع می تواند در پش بینی قیمت ارز هم اثرگذار باشد.

افراد زیادی در روزهای ابتدایی پیدایش استلار بر روی آن سرمایه گذاری کردند و اکنون سود بسیار خوبی نصیب شان شده است. تحقیقات نشان می دهد نرخ بازگشت سرمایه در استلار خیلی خوب است.

برای این که بتوانید به سود خوبی برسید باید بتوانید وضعیت یک ارز را پیش بینی کرده و سپس بر اساس آن خرید و فروش را انجام دهید.

سرمایه گذاری بلند مدت بر روی استلار خوب است؟

نمی توان به صورت دقیق مشخص کرد که سرمایه گذاری کوتاه مدت بر روی استلار بهتر است یا سرمایه گذاری بلند مدت. در زمان های مختلف قیمت یک ارز با توجه به اتفاقات زیادی تغییر می کند، اتفاقتی که نمی توانیم آن ها را پیش بینی کنیم. شناخت روند رشد استلار باعث می شود بتوانید در این مورد تصمیم بگیرید. شما باید بتوانید قیمت و اتفاقات حول استلار را بررسی کنید. یادتان باشد که باید هیجانات تان را کنترل کنید. شما باید بتوانید در زمان مناسب بفروشید و در زمان مناسب بخرید. راه دیگر هم این است که سرمایه گذاری بلند مدت انجام دهید. در هر صورت تمامی این اقدامات باید با اگاهی و به دور از هیجانات نجام شود.

چگونه استلار بخرم؟

اگر هنوز بر روی این ارز سرمایه گذاری نکرده اید، احتمالا با خواندن این مطلب به فکر سرمایه گذاری افتاده اید. برای این که بتوانید امن کار کنید، پیشنهاد می کنیم حتما با صرافی های معتبر کار کنید. صرافی های مختلف ممکن است قیمت های مختلفی را برای ارزها ارائه دهند. شما می توانید با بررسی قیمت ها انتخاب خودتان را داشته باشید.

شما می توایند استلار را از اشخاص بخرید و با این روش دیگر هزینه صرافی پرداخت نمی کنید. البته حواستان باشد که ریسک این روش بیشتر است. کلا در این زمینه باید محتاط باشید. احتمال دارد که شما هزینه را واریز کنید اما فروشنده استلاری به شما تحویل ندهد. بنابراین مراقب باشید و به هر شخص یا مجموعه ای اعتماد نکنید.

آیا ممکن است استلار شکست بخورد؟

در کنار تمامی عواملی که رشد استلار را نشان می دهد، دلایلی هم وجود دارد که نشان می دهد احتمال شکست خوردن آن وجود دارد. همکاری با آی بی ام با این که یک مزیت است اما می تواند این ارز را متوقف هم بکند. دلایل دیگری هم برای احتمال شکست یا پایین آمدن استلار وجود دارد. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • توجه پایین رسانه ها به این رمزارز در مقایسه با بسیاری از رقبا
  • نداشتن استراتژی های خوب برای بازاریابی
  • احتمال از دست دادن پشتیبانی جامعه
  • آسیب پذیری در پروتکل
  • احتمال نرسیدن به حداقل فعالیت توسعه
  • احتمال عدم جلب توسعه دهندگان جدید
  • عرضه با تورم بالا

آیا استلار در حال رشد است؟

استلار یکی از معتبرترین ارزهای دیجیتال است. این ارز تاریخچه ای طولانی دارد و نمی توان گفت تازگی وارد بازار شده است. تا به حال این ارز ۳ سیکل با افزایش قیمت ۱۹ برابری داشته است. معمولا این گونه است که اتفاقات گذشته در آینده هم تکرار می شود. می‌توانیم بگوییم آن چه در پیش بینی ها برای قیمت استلار گفته می شود قیمت محافظه کارانه ای است و از این بیشتر پیش خواهد رفت.

آیا قیمت ارز دیجیتال استلار افزایش پیدا می کند؟

بسیاری معتقدند که قیمت استلار به شکل خوبی افزایش پیدا خواهد کرد. همان طور که گفتیم همکاری با IBM برای استلار مزیت خوبی است. IBM با بسیاری از بانک های مرکزی و خصوصی در آسیا همکاری دارد. مشارکت IBM / Stellar در رقابت با ریپل قرار دارد و سعی در جایگزینی SWIFT دارد.

آیا ارز دیجیتال استلار برای نوسان گیری مناسب است؟

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن معامله گران بازار ارز دیجیتال را درباره هر یک از رمز ارزها به خود مشغول کند این است که کدام ارز دیجیتال می تواند شرایط بهتری برای نوسان گیری داشته باشد. در مقاله آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال به صورت کامل و جامع شرایط لازم برای انتخاب یک ارز دیجیتال برای نوسان گیری را به شما ارائه دادیم. به صورت خلاصه این شرایط به شرح زیر هستند:

  • حجم معاملات بالا
  • نقد شوندگی قابل ملاحظه
  • امکان خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر در صرافی های مختلف
  • اعتبار و سابقه مناسب
  • محبوبیت در میان کاربران بازار ارز دیجیتال
  • تعداد قابل توجه معامله گران رمز ارز مورد نظر در هر روز معاملاتی
  • تعداد سکه های در گردش مناسب
  • نوسانات مناسب رمز ارز مورد نظر در بازه های زمانی کوتاه مدت

با کنار هم قرار دادن تمام این ویژگی ها و ارزیابی آنها برای هر کدام از رمز ارزها به راحتی می توانید در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری اقدام کنید. اما ارز دیجیتال استلار در این باره چه وضعیتی دارد؟

استلار در حال حاضر یکی از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار محسوب می‌شود که استقبال بسیار زیادی از آن شده و کاربران زیادی در طول هر روز معاملاتی در حال انجام معامله بر روی آن هستند. این امر باعث شده تا حجم قابل توجهی از معاملات برای این رمز ارز شکل بگیرد و از این نظر شرایط برای نوسان گیری بر روی آن مناسب است.

جذابیت های بسیار زیاد استلار باعث شده تا امکان خرید و فروش آن در انواع صرافی ارز دیجیتال نیز به وجود آید و کاربران بتوانند به راحتی از پلتفرم های مختلف برای خرید این رمز ارز اقدام نمایند. حتی امکان خرید و فروش این ارز دیجیتال از طریق خدمات صرافی ارز دیجیتال داخلی نیز برای کاربران ایرانی فراهم آمده است.

در بحث تعداد سکه های در گردش نیست شرایط خوبی برای این ارز دیجیتال وجود دارد. در این بین تنها چالش پیش روی این است که نوسانات ارز دیجیتال استلار در مقایسه با رمز ارزهای مانند بیت کوین و یا اتریوم کمتر است. همین امر باعث شده تا بسیاری از کاربران که به دنبال نوسان گیری در بازار ارز دیجیتال هستند و اولویت اصلی خود را بر روی سایر رمز ارز ها مانند بیت کوین و اتریوم قرار دهند.

در یک جمع بندی می‌توان عنوان کرد که ارز دیجیتال stellar شرایط خوبی برای قرار گرفتن به عنوان یک رمز ارز برای نوسان گیری دارد اما ارزهای دیجیتال بهتر از آن نیز در بازار برای این منظور موجود هستند. نکته قابل توجه و مهم دیگر در این باره این است که نوسان گیری بر روی این رمز ارز نسبت به ارزهای دیجیتال پرنوسان مانند بیت کوین ریسک کمتری داشته و به همین دلیل افراد تازه‌کار و کسانی که تجربه بسیار بالایی در این روش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ندارند می‌توانند معاملات خود را از استلار آغاز کنند.

سرمایه گذاری روی استلار برای طولانی مدت

موضوع مهم دیگری که درباره ارز دیجیتال استلار باید به آن بپردازیم، خرید و سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال برای طولانی مدت است. لازم به توضیح است که در مقاله بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت به صورت کامل رمز ارزهای مناسب برای این منظور را برای شما تشریح کرده و نکات لازم برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای این زمینه را نیز برای شما بازگو کردیم. با توجه به نکات بیان شده ارز دیجیتال استلار به چند دلیل شرایط خوبی از نظر انتخاب شدن به عنوان یک رمز ارز برای سرمایه گذاری طولانی مدت دارند.

اگر وایت پیپر ارز دیجیتال استلار را مرور کرده باشید به راحتی به اهداف عالی و استثنایی در نظر گرفته شده برای شبکه این رمز ارز پی خواهید برد. اهدافی که استلار توانسته تا حدودی به آنها برسد و شرایط از این نظر برای شبکه آن مناسب می باشد. داشتن یک تیم توسعه دهنده قوی و فعال یکی دیگر از دلایلی است که شرایط برای سرمایه گذاری طولانی مدت بر روی این ارز دیجیتال را ایده‌آل کرده است.

اما لازم به توضیح است که هرچند استلار شرایط بسیار خوبی در بازار از این نظر دارد بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری طولانی مدت نیست و گزینه های بهتر از استلار نیز در بازار موجود هستند. از این رو توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال سرمایه گذاری طولانی مدت بر روی ارز دیجیتال استلار هستید حتماً بخشی از سرمایه های خود را بر روی این ارز دیجیتال قرار داده و بخش های دیگر را بر روی ارزهای دیجیتال بهترین مانند بیت کوین و اتریوم قرار دهید.

از این گذشته اگر آموزش های حرفه ای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را پشت سر گذاشته و تسلط کافی نسبت به استفاده از این روش ها برای تحلیل هر کدام از رمز ارزهای موجود در بازار دارید نیز می توانید از استلار به عنوان یکی از گزینه های مناسب در شروع کار نوسان گیری استفاده کنید.

حتما بخوانید: لیست جفت ارزهای فارکس

راهنمای خرید ارز دیجیتال استلار در ایران

درباره روش های خرید ارز دیجیتال استلار در ایران صحبت کردیم. رمز ارز در حال حاضر از روش های مختلفی مانند امکان خرید از فروشندگان به صورت مستقیم و یا امکان خرید از طریق خدمات صرافی ارز دیجیتال داخلی و یا صرافی ارز دیجیتال خارجی در دسترس کاربران ایرانی قرار دارد. اما کدام یک از این روش ها گزینه بهتری برای سرمایه گذاری و خرید این رمز ارز محسوب می شوند؟

در قدم اول باید توصیه کنیم که برای خرید این ارز دیجیتال سراغ فروشندگان مستقیم نروید. خرید مستقیم استلار یا هر ارز دیجیتالی از فروشندگان مستقیم هرچند مزیت بزرگی به عنوان حذف کارمزد ها را به دنبال خواهد داشت اما با این حال روش بسیار پر ریسک و خطرناک است و امکان تقلب و کلاهبرداری در این روش بسیار زیاد است. کما اینکه در حال حاضر نیز شاهد کلاهبرداری های زیادی در این باره در بازار هستیم.

در نهایت نوبت به انتخاب میانه خدمات انواع صرافی ارز دیجیتال داخلی و خارجی می رسد و شما بایستی از طریق یکی از این خدمات برای خرید این ارز دیجیتال اقدام کنید. از مزیت های صرافی های داخلی این است که شما تنها یک بار مراحل خرید استلار را با ریال انجام می‌دهید و این امر باعث می شود تا دیگر نیازی به پرداخت چند باره کارمزد برای خرید این رمز ارز نداشته باشید. از طرف دیگر مزیت استفاده از خدمات صرافی های خارجی هم در این است که معمولاً حجم معاملات در آنها بسیار بالا است و شما می توانید در لحظه مقدار قابل توجهی استلار را خرید کرده و یا به فروش برسانید.

برای کسانی که به دنبال خرید و نگهداری طولانی مدت از ارز دیجیتال استلار هستند خرید از طریق خدمات صرافی های داخلی می‌تواند مزیت های بیشتری داشته باشد و هزینه های کمتری روی دسته این دسته از کاربران باقی بگذارند. بنابراین توصیه می‌کنیم که در صورت داشتن هدف سرمایه گذاری طولانی مدت بر روی این ارز دیجیتال حتماً سراغ خدمات صرافی های داخلی بروید.

اما آن دسته از کاربرانی که به دنبال نوسان گیری از ارز دیجیتال استلار هستند و بعد از مدت کوتاهی قصد فروش و سرمایه گذاری برای ارز دیجیتال دیگری را دارند بهترین گزینه استفاده از خدمات صرافی های خارجی است. زیرا این دسته از صرافی ها معمولاً حجم معاملات بسیار بالاتری داشته و امکان خرید و فروش ارز دیجیتالی با سرعت بسیار زیاد در آنها وجود خواهد داشت.

کلام آخر

در این مقاله در کانون بورس سعی کردیم شما را با ارز استلار و نحوه کار با آن آشنا کنیم. الان شما می دانید که چه عواملی می تواند بر قیمت استلار اثر بگذارد. هم چنین پیش بینی قیمت آینده این ارز را از جوانب متعدد بررسی کردیم. اکنون با داشتن اطلاعات کافی می توانید راحت تر تصمیم گیری نمایید. البته لازم می دانیم بگوییم که پیش بینی در نهایت یک پیش بینی است و تضمینی برای تحقق آن وجود ندارد ولی تا حد زیادی می تواند درک بهتری از شرایط یک رمزارز به شما بدهد.

تحلیل شما از ارز دیجیتال استلار چیست؟ اگر دیدگاهی درباره آینده ارز دیجیتال استلار دارید، آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان گذاشته و از طریق پیش بینی خود را به چالش بکشید.

در آموزش غیرحضوری ارز دیجیتال در کانون بورس شما با تمام روش های تحلیلی برای بررسی و پیش بینی آینده ارز استلار و سایر رمز ارزها آشنا خواهید شد. اگر به دنبال سرمایه گذاری مستقیم در این بازار هستید، این می تواند بهترین دوره آموزشی برای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: