ضمن تبریک سال نو، به اطلاع می رساند از تاریخ 26 اسفند ماه 1402 لغایت 25 فروردین ماه 1403، تمامی کلاس های حضوری کانون بورس برگزار نخواهند شد.
لوگو کانون بورس
نوروز مبارک

آینده ارز دیجیتال اتریوم تا سال ۲۰۲۵ + پیش بینی و تحلیل قیمت

آینده ارز دیجیتال اتریوم
شما در حال مطالعه مقاله ۲ از ۱۰ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

تحلیل و بررسی آینده ارز دیجیتال اتریوم تا سال ۲۰۲۵ می‌تواند یک موضوع بسیار جذاب برای کسانی باشد که قیمت و شرایط رمز ارزها را دنبال نموده و به فکر آموزش رایگان ارز دیجیتال هستند. واقعیت این است که تا قبل از اینکه قیمت بیت کوین در سال‌های گذشته با رشد فزاینده‌ای روبرو شود، کمتر کسی حتی در سطوح بین‌المللی، رمز ارزها را جدی می‌گرفت. این موضوع باعث شده بود تا عرضه و تقاضای لازم برای برخی از ارزهای دیجیتال در محدوده خاصی باقی بماند. با انفجار قیمتی بیت کوین در سال‌های اخیر، ورود سرمایه‌های بسیار زیادی را به ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم شاهد بودیم که همین امر باعث شده تا اکنون کاربران نیاز به مقالات این‌چنینی برای تجزیه و تحلیل قیمت ارز دیجیتال اتریوم داشته باشند. با کلاس آموزش ارز دیجیتال اتریوم با شما همراه هستیم.

هرچند برای سرمایه‌گذاری در یک بازار تنها تحلیل و آنالیز آن به تنهایی کافی نبوده و لازم است تا کاربران به مقایسه شرایط بازار با سایر بازارهای در دسترس پرداخته و درنهایت بهترین روش سرمایه‌گذاری را انتخاب نماید، اما با این حال جذابیت بالای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال باعث شده تا یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌های این روزهای مردم این رمز ارزها باشند. در ادامه با تحلیل آینده ارز دیجیتال اتریوم شما را وارد دنیای جذاب این ارز دیجیتال که می‌تواند در آینده بیت کوینی جدید لقب بگیرد، خواهیم نمود.

راهنمای مطالعه نمایش

درباره ارز دیجیتال اتریوم چه می‌دانید؟

مسلماً اگر به دنبال سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستید، بایستی شناختی نسبت به ماهیت این ارزها نیز داشته باشید. هرچند شباهت‌های بسیار زیادی میان انواع ارزهای دیجیتال مرسوم در بازار بین‌المللی وجود دارد، اما این تفاوت‌های اندک آنها است که تفاوت‌های قیمتی فاحشی را برای آنها رقم زده است.

ارزهای دیجیتال برخلاف پول فیات که تنها برای مقاصد مالی و امکان خرید و فروش به وجود آمده‌اند، در پس خود دارای اهداف بسیار جذابی برای رفاه بیشتر زندگی انسان نیز هستند. شاید هنوز با این واقعیت ارزهای دیجیتال به دلیل همه‌گیر شدن آنها آشنا نیستید، اما به‌محض اینکه پرده‌ها و اسرار ارزهایی مانند اتریوم برای عموم کنار رود، دیگر جلوگیری از رشد قیمتی آنها امکان‌پذیر نخواهد بود.

اتریوم یک زیرساخت آزاد غیرمتمرکز است که بعد از بیت کوین با هدفی مشخص برای ارائه قراردادهای هوشمند وارد زندگی بشر شده است. بستر غیرمتمرکز اتریوم برای قراردادهای هوشمند می‌تواند ابتکاری جذاب و ارزشمند برای زندگی آینده بشر باشد. از این گذشته این بستر زمینه‌ساز آینده ارز دیجیتال اتریوم نیز خواهد شد. غیرمتمرکز بودن اتریوم که در آن موقع هنوز قابلیت معمولی نبود، نقطه عطفی در تاریخ مراوده‌های مالی بشر خواهد شد.

اتر ارز دیجیتال شبکه اتریوم

آینده ارز دیجیتال اتریوم

اتریوم یک شبکه دیجیتالی مبتنی بر بلاک چین است. توکن مستقل و اختصاصی این ارز دیجیتال در بازار، اتر است. این ارز با واحد اختصاری ETH شناخته می‌شود. اگر تاکنون این علامت را در صرافی‌های ارز دیجیتال معامله کرده‌اید، شما در حال معامله توکن اتریوم بوده‌اید. مقبولیت شبکه اتریوم و قیمت ارز دیجیتال اتر رابطه تنگاتنگ و مستقیمی با هم داشته و تا زمانی که بلاک چین اتریوم به همین خوبی فعلی در حال فعالیت باشد، بایستی آینده ارز دیجیتال اتریوم را درخشان و قابل اعتماد پیش بینی نماییم.

هدف از معرفی اتر به عنوان توکن مستقل اتریوم در این مقاله، روشن کردن اذهان عمومی درباره این ارز دیجیتال است. در واقع اگر شما قصد معامله اتریوم، خرید اتریوم، تحلیل قیمتی اتریوم و یا پیش بینی آینده ارز دیجیتال اتریوم را داشته باشید، در واقع تمام این عملیات‌ها را باید روی اتر انجام دهید.

مهم‌ترین مزیت‌های ارز دیجیتال اتریوم کدام‌ها هستند؟

اتریوم بعد از بیت کوین دومین انقلاب ارزهای دیجیتال را این دنیای شگفت انگیز و جذاب رقم زد. هرچند این ارز دیجیتال شباهت‌های زیادی با بیت کوین داشته و به نوعی ادامه دهنده راه این ارز بوده است، اما تجربه بیت کوین باعث شده تا سازندگان اتریوم با اهداف بلند پروازانه‌تر اقدام به تأسیس این ارز دیجیتال نمایند و آینده جذابی را نیز برای آن در نظر بگیرند. هرچند امروزه ارزهای دیجیتال جدید حتی با قابلیت‌های بهتر و به روز‌تر از اتریوم تأسیس می‌شوند، اما قدرت بالای بلاک چین اتریوم باعث شه تا هنوز هم بسیاری از این ارزها پایه اولیه خود را روی این بلاک چین پیاده‌سازی نمایند.

جدای از تمام مزیت‌هایی که می‌توان برای ارز دیجیتال اتریوم برشمرد، مزیت‌هایی است که می‌توانند برای تحلیل قیمت ارز دیجیتال اتریوم و پیش بینی آینده این ارز به کار آیند و امکان تحلیل بنیادی آینده این ارز را برای فراهم سازند. آشنایی با این مزیت‌ها برای همه کسانی که قصد خرید و تحلیل اتریوم را دارند، لازم است.

مهم‌ترین این مزیت‌ها به شرح زیر هستند:

  • اتریوم نیز بر پایه استخراج و ماینینگ بنا شده و مانند بیت کوین ساخت بلاک آن توسط کاربر می‌تواند درآمدزا باشد.
  • اتریوم بر پایه قراردادهای هوشمند بدون نیاز به حضور شخص ثالث بنا شده که نیاز آینده زندگی بشر خواهد بود.
  • تعداد واحدهای قابل عرضه توکن اتریوم برخلاف بیت کوین محدودیت نخواهد داشت.
  • واسطه‌ها و افراد ثالث کمترین تغییری را نمی‌توانند در شبکه اتریوم ایجاد نمایند.
  • امکان دستکاری و نفوذ به شبکه اتریوم تقریباً غیرممکن است.
  • زیر نظر هیچ نهاد و مرکزی فعالیت نداشته و اتفاقات سیاسی جهان نمی‌تواند آینده ارز دیجیتال اتریوم را تحت تأثیر دائمی قرار دهد.
  • ارز دیجیتال اتریوم همیشه فعال بوده و امکان جلوگیری از فعالیت آن نیز وجود ندارد.

نظرات کاربران در مورد اتریوم چیست؟

چرا اتریوم در میان کاربرانی ایرانی محبوب شده است؟ آیا اتریوم قرار است بیت کوینی دیگر باشد؟ البته این چالش برای کاربران خارجی نیز به همین منوال وجود دارد. همانطور که می‌دانید در حال حاضر در رده‌بندی ارزهای دیجیتال، اتریوم بعد از رقیب اصلی خود یعنی بیت کوین در رده دوم جدول قرار گرفته است. ابتکار جذابی که در تولید این ارز دیجیتال یعنی قراردادهای هوشمند استفاده شده، دلیلی واضح برای جذابیت آن میان کاربران جهانی است. ایرانی‌ها نیز به دلیل تقاضای زیاد روی این ارز و البته قیمت مناسب‌تر آن نسبت به بیت کوین آن را به عنوان یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌های خود برای خرید و سرمایه‌گذاری در نظر دارند.

واقعیت این است که خیلی‌ها بر این باور هستند که آینده ارز دیجیتال اتریوم دقیقاً مانند امروز بیت کوین خواهد شد و در حال حاضر اتریوم در ۵، ۶ سال قبل بیت کوین در حال سپری کردن روزها است. اینکه این پیش بینی چقدر می‌تواند به حقیقت تبدیل شود، موضوعی است که در ادامه به‌صورت تخصصی و با تحلیل قیمت ارز دیجیتال اتریوم به آن خواهیم پرداخت.

کیف پول‌های مناسب برای رمز ارز اتریوم

کیف پول اتریوم

اتریوم به دلیل همه‌گیر شدن و تقاضای زیادی که در بین کاربران دارد، با کیف پول‌های بسیار زیادی مچ شده و امکان استفاده از انبوهی از کیف‌های دیجیتال برای ذخیره‌سازی توکن‌های این ارز وجود دارد. ازاین‌رو دست کاربران برای انتخاب کیفی پول مناسب برای ارز دیجیتال اتریوم کاملاً باز بوده و شما می‌توانید برای این منظور از میان لیست بلند بالایی انتخاب کنید. اما معتبرترین و معروف‌ترین کیف پول‌های مناسب و مورد استفاده برای ارز دیجیتال اتریوم به شرح زیر هستند:

  • کیف پول سخت‌افزاری لجر
  • کیف پول سخت‌افزاری ترزور
  • کیف پول مبتنی بر پلتفرم موبایل تراست والت
  • کیف پول مبتنی بر پلتفرم موبایل و دسکتاپ اتمیک
  • کیف پول تحت وب و اختصاصی اتریوم به نام مای اتروالت

تحلیل بنیادی و فاندامنتال گذشته ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال اعم از اتریوم، با چالش‌هایی همراه است. برخلاف بازار سهام که سهام‌داران می‌توانند با بررسی شرایط شرکت‌ها و کارخانه‌ها و سایر عوامل تأثیرگذار محیطی، بررسی و تحلیل درستی از شرایط یک سهم داشته باشند، استقلال کامل و عدم وابسته بودن ارزهای دیجیتال به هیچ نهاد و سازمانی باعث شده تا این بررسی برای آنها کمی دشوار و پیچیده باشد. ازاین‌رو برای بررسی این‌چنینی اتریوم باید از متغیرهای متفاوت‌تری نسبت به بازار سهام استفاده کنیم.

مهم‌ترین این متغیرها به شرح زیر هستند:

  • امنیت و اعتبار: یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در رشد قیمت ارزهای دیجیتال امنیت آنها است. اتریوم با داشتن یک بلاک چین قدرتمند و غیرممکن بودن نفوذپذیری آن می‌تواند در این باره بهترین عملکرد را داشته باشد و این را در گذشته خود اثبات کرده است.
  • جلب اعتماد کاربران: هرچند بررسی این فاکتور باید به‌صورت روزانه باشد و هر روز ممکن است اتفاق جدیدی برای یک ارز دیجیتال در بازار جهانی رخ دهد؛ اما اتریوم در این باره بعد از بیت کوین بهترین عملکرد را داشته و مورد اعتمادترین ارز دیجیتال بعد از بیت کوین شناخته می‌شود.
  • مفید بودن: البته منظور از مفید بودن یک ارز دیجیتال مانند اتریوم چیزی فراتر از سودآوری مالی آن است. بسیاری از معامله گران خرد برای سودآوری مقطعی یا حتی درازمدت اقدام به خرید و فروش یک ارز می‌نمایند، اما مزیت‌ها و فواید یک ارز دیجیتال مانند اتریوم می‌تواند دلیلی بر وارد شدن شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات بسیار بزرگ در معاملات آن باشد که در این باره باز هم اتریوم جایگاه مناسبی دارد.

با این تفاسیر باید عنوان کنیم که گذشته برای اتریوم کاملاً معقول و منطقی طی شده و این ارز دیجیتال در سال‌های حضور خود در عرصه تجارت جهانی در حال طی کردن پله‌های اعتمادپذیری جامعه بشری به درستی قدم برداشته است.

تحلیل تکنیکال قیمت ارز دیجیتال اتریوم در سال‌های گذشته

نمودار زیر روند حرکتی قیمت ارز دیجیتال اتریوم از روز اول پیدایش این ارز تاکنون را نشان می‌دهد. اتریوم در طول عمر چندین ساله خود تحت تأثیر عوامل مختلفی با نوسانات قیمتی زیادی روبرو بوده است؛ اما واقعیت هیجان‌انگیز و جذابی که نمودار قیمتی این ارز دیجیتال نشان می‌دهد این است که قیمت این ارز دقیقاً منطبق بر یک نظم در گذشته حرکت کرده است. این مهم یک دلیل اصلی دارد و آن هم حضور تعداد بسیار زیادی کاربران و حجم بالای معاملات در این ارز دیجیتال است. این مهم باعث شده تا هم امکان پیش بینی و تحلیل آینده ارز دیجیتال اتریوم واقع‌بینانه‌تر شده و هم سرمایه‌گذاران بیشتری به سمت خرید و فروش این ارز جذب شوند.

نمودار قیمت ارز اتریوم

روند حرکتی قیمت ارز دیجیتال اتریوم نشان می‌دهد که این ارز بعد از هر بار صعود یک نزول  و استراحت را سپری نموده است. در سال ۲۰۱۸ قیمت این ارز در حدود ۱۴۰۰ دلار متوقف شده است. تا شروع سال جدید نیز همین قیمت بالاترین قیمت ثبت شده برای اتریوم بوده است. اما اتریوم در همین اوایل سال ۲۰۲۱ این سقف قیمتی را با یک حرکت انفجاری شکسته و اکنون سرمایه‌گذاران استعداد رشد قیمتی بالاتری را نیز برای آن متصور هستند.

تحلیل تکنیکال کوتاه‌مدت قیمت ارز دیجیتال اتریوم

در ادامه صحبت‌های بند قبل نظر شما را باید به روند حرکتی قیمت ارز دیجیتال اتریوم در طول سالیان تأسیس خود در نمودار زیر نسبت به دلار آمریکا معطوف نماییم. چارت زیر نمودار روزانه این ارز دیجیتال از همان روز اول ورود به بازارهای جهانی تا روز نگارش این مقاله را نشان می‌دهد. همانطور که در شکل علامت‌گذاری شده است، روند حرکتی قیمت ارز اتریوم از یک نظم ۵ موجی ثابت پیروی نموده و این حرکت در تمام نوسانات کاهشی و یا صعودی این ارز پابرجا باقی‌مانده است.

تحلیل تکنیکال ارز اتریوم

هرچند تحلیل‌های متفاوتی را می‌توان برای قیمت این ارز دیجیتال مورد بررسی قرار داد، اما این تحلیل نشان می‌دهد که قیمت اتریوم می‌تواند در ادامه روند خود با یک استراحت کوتاه‌مدت روبرو باشد. البته همه‌چیز در این تحلیل به‌صورت کوتاه‌مدت بررسی شده و استراحت آن نیز می‌تواند ناشی از همین روند حرکتی به‌صورت رنج و یک نزول مختصر در ادامه به وقوع بپیوندد. در ادامه با بررسی و تحلیل آینده ارز دیجیتال اتریوم بهتر می‌توانید درباره این رمز ارز تصمیم‌گیری نمایید. اما چیزی که اکنون واضح است این است که این ارز نیز مانند بیت کوین در بالاترین سطح قیمتی خود قرار داشته و قبل از این‌چنین مقداری را تجربه نکرده است.

تحلیل فاندامنتال آینده ارز دیجیتال اتریوم

در روزی که در حال نگارش این مقاله هستیم، قیمت ارز دیجیتال اتریوم به بیش از ۲۴۰۰ دلار در هر واحد رسیده است. این ارز در رنکینگ ارزهای دیجیتال در جایگاه دوم قرار گرفته و ارزش بازار آن نیز به بیش ۲۸۷ میلیارد دلار رسیده است. بیش از ۴۰ میلیارد دلار تراکنش در هر ۲۴ ساعت می‌تواند دلیل خوبی برای استقبال از این ارز دیجیتال باشد. تاکنون ۱۱۵,۵۶۹,۶۸۴ اتر عرضه شده است و روند استخراج این ارز دیجیتال می‌تواند این عدد را در سال جدید بیشتر از این نیز نماید. خرید یک اتریوم در حال حاضر برای کاربر ایرانی بیش از ۶۲ میلیون تومان نیاز دارد. جالب است بدانید که قیمت این ارز در یک سال گذشته بیش از ۱۳۰۰ درصد رشد را تجربه کرده است.

برای اینکه دید بهتری نسبت به این اعداد داشته باشید بهتر است مقایسه‌ای کوتاه با بیت کوین را نیز برای شما ارائه نماییم. قیمت یک واحد بیت کوین برای ایرانی‌ها در زمان نگارش این مقاله به بیش از ۱ میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان رسیده اما بیت کوین در سال آخر خود تنها ۶۸۰ درصد رشد را تجربه نموده است. از این نظر اتریوم نشان داده که مستعد رشدهای انفجاری حتی بیشتر از بیت کوین نیز بوده و سرمایه‌گذاری در یک سال گذشته روی این رمز ارز می‌توانست به‌مراتب سود بیشتری را برای کاربر رقم بزند.

این روند نشان می‌دهد که در سال‌های آینده با توجه به افزایش استقبال کاربران از خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌تواند ادامه پیدا نماید. البته نزول‌های مقطعی را نیز نباید از روند حرکتی قیمت این ارز نادیده بگیریم. ازاین‌رو انتخاب زمان مناسب برای خرید اتریوم نیز اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت که نیاز به تجربه و تحلیل بیشتر آن دارد.

قیمت ارز دیجیتال اتریوم چقدر افزایش پیدا خواهد کرد؟

قیمت اتریوم

برای اینکه به این سؤال پاسخ دقیق بدهیم باید از آینده به اکنون سفر کرده باشیم. در غیر این صورت هر پاسخی ممکن است با چالش‌های زیادی همراه باشد. اما در نظر داریم تا ماشین زمان را روشن کرده و یک سفر تاریخی برای شما درباره تحلیل و آینده ارز دیجیتال اتریوم رقم بزنیم. فرض کنید که شما در ابتدای سال ۱۳۹۹ در حال مطالعه این مقاله هستید و قصد سرمایه‌گذاری روی اتریوم را دارید. مسلماً در این زمینه نیز با این سؤال روبرو خواهید شد. بیایید پاسخ‌های آن زمان را در این باره باهم مرور کنیم.

از یک طرف بیت کوین با رشد خیلی زیادی روبرو بوده و از طرف دیگر افراد زیادی هم به آینده ارزهای دیجیتال امیدوار نیستند و ورود به بازار این ارزها را به‌منزله نابودی کامل تلقی می‌نمایند. کرونا تمام جهان را احاطه کرده و قیمت بازار سهام‌های جهانی نیز روز به روز در حال کاهش است. بسیاری از کارشناسان حتی برای بیت کوین نیز آینده خوبی متصور نیستند، تا چه برسد به اتریوم. اما در همین حین تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهد که قیمت اتریوم می‌تواند تا چند برابر وضعیت آن زمان باشد.

ثقیمت حدود ۴۰۰ دلاری اتریوم بعد از یک رشد فزاینده حاصل شده اما تکنیکال نشان می‌دهد که این حرکت می‌تواند شروع یک موج صعودی بزرگ باشد. در این بین متخصصین و صاحب نظرانی مانند شرکت سرمایه‌گذاری آرک نیز هستند که قیمت‌های حدود ۱۰۰۰۰۰ دلاری را برای آینده اتریوم متصور می‌شوند. قیمت‌های معقولانه حدود ۵۰۰۰ دلاری هم برای آینده ارز دیجیتال اتریوم در نظرها مشاهده می‌شود.

اکنون بعد از گذشت یک سال اتریوم با رسیدن به قیمت بیش از ۲۴۰۰ دلاری، نشان داده که این استعداد را برای رشدهای چند برابری دارد. ازاین‌رو همانطور که پیش بینی دقیق میزان قیمت این ارز دیجیتال در آینده کمی دشوار است اما با این حال محدودیت قائل شدن و اشباع شدن قیمتی آن نیز چیزی جز اشتباه هزار باره از سوی تحلیل‌گر نخواهد بود.

پیش بینی سایت‌ها و منابع بزرگ جهانی از قیمت ارز دیجیتال اتریوم تا سال ۲۰۲۵

تحلیل فاندامنتال اتریوم

تا اینجای مقاله احتمال دید مناسبی نسبت به آینده ارز دیجیتال اتریوم پیدا کرده و تا حدی با شرایط فعلی گذشته و آینده احتمالی آن آشنا شده‌اید. در ادامه قصد داریم تا شما را با تحلیل‌ها  پیش بینی های برخی از سایت‌ها و مراکز معتبر درباره آینده قیمت اتریوم آشنا کنیم. البته قبل از آن باید یادآوری کنیم که همانطور که تحلیل‌ها و پیش بینی ها منفی نمی‌تواند معیاری برای عدم ورود و سرمایه‌گذاری روی اتریوم باشد، پیش بینی های هیجان‌انگیز نیز نباید ملاکی برای این موضوع در نظر گرفته شده و درنهایت یک بررسی جامع و کسب دانش لازم بهترین تصمیم را برای سرمایه‌گذار رقم خواهد زد.

پیش بینی و تحلیل قیمت اتریوم تا سال ۲۰۲۵ توسط Walletvestor

این سایت تحلیلی نیز در سال ۲۰۱۹ یک پیش بینی قیمتی را برای اتریوم تا سال ۲۰۲۵ ارائه نمود. البته در آن زمان اتریوم هنوز وارد کانال صعودی قیمتی حال حاضر خود نشده بود. ازاین‌رو تحلیل‌گران این سایت برای اتریوم تا سال ۲۰۲۵ روند نزولی را تحلیل نمودند که در همین دو سال ابتدایی این تحلیل با شکست مواجه شده و اتریوم وارد یک کانال صعودی قدرتمند شده است.

البته تحلیل‌گران این سایت بعد از اتفاقات سال جدید یک پیش بینی قیمتی کوتاه‌مدت یک ساله را نیز برای اتریوم ارائه داده‌اند که در نمودار زیر این پیش بینی را شاهد هستید.

پیش بینی قیمت اتریوم

این پیش بینی ادامه روند قیمت اتریوم را تا پایان سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد.

پیش بینی و تحلیل آینده ارز دیجیتال اتریوم تا سال ۲۰۲۵ توسط DigitalCoinPrice

این موسسه با داشتن متخصصین و تحلیل‌گران زبده تحلیل‌های تقریباً منطقی را برای اکثر ارزهای دیجیتال ارائه داده و در سل‌های گذشته نیز شاهد درست بودن برخی از پیش بینی های این سایت درباره قیمت ارزهای دیجیتال بوده‌ایم. برای اینکه بهتر بتوانید شرایط پیش بینی این سایت را بررسی کنید، لازم دانستیم تا یک تحلیل انجام شده در سال ۲۰۱۹ را توسط این مرز با شما در میان بگذاریم که در آن قیمت این راز برای سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به‌صورت تحلیلی و پیش بینی شده درج شده است.

نمودار زیر پیش بینی این سایت را برای قیمت ارز دیجیتال اتریوم از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۶ را نشان می‌دهد. همانطور که می‌بینید هرچند این سایت برای دو سال ابتدایی یعنی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ یک روند صعودی قیمتی معقول و البته هیجان‌انگیز را پیش بینی کرده اما در همین دو سال اتریوم اعداد بالاتری را ثبت کرده است. دیجیتال کوین در پیش بینی آینده ارز دیجیتال اتریوم قیمت ۱۵۰۰ دلاری را برای سال ۲۰۲۶ در نظر گرفته که اتریوم در حال حاضر نیز به بیش از ۱۰۰۰ واحد بالاتر از این عدد رسیده است.

پیش بینی قیمت اتریوم تا سال 2025

البته این سایت بعد از اتفاقات سال جدید پیش بینی جدیدی را نیز برای آینده ارز دیجیتال اتریوم ارائه داده است که خلاصه این پیش بینی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

سال حداکثر قیمت (دلار)
۲۰۲۲ ۳۶۵۴.۷۵
۲۰۲۳ ۴۲۷۶.۶۴
۲۰۲۴ ۵۲۶۷.۳۹
۲۰۲۵ ۶۳۲۳.۸۴
۲۰۲۶ ۷۲۶۲.۹۱
۲۰۲۷ ۶۳۷۵.۳۵
۲۰۲۸ ۹۱۷۲.۰۶

همانطور که ملاحظه می‌کنید طبق پیش بینی جدید این سایت، قیمت اتریوم تا سال ۲۰۲۸ به نزدیکی ۱۰ هزار دلار خواهد رسید.

پیش بینی و تحلیل آینده قیمت ارز دیجیتال اتریوم تا سال ۲۰۲۵ توسط Primexbt

اگر به دنبال دیدن اعداد فوق‌العاده جذاب و هیجان‌انگیز برای قیمت اتریوم هستید، می‌توانید با پیش بینی و تحلیل این سایت همراه شوید. Primexbt در پیش بینی خود برای قیمت ارز دیجیتال اتریوم برای چند سال آینده از روش تکنیکالی خاصی استفاده نموده است. طبق این پیش بینی شرایط زیر برای قیمت این ارز دیجیتال در سال‌های آتی قابل تصور است:

سال حداکثر قیمت (دلار) حداقل قیمت (دلار)
۲۰۲۱ ۲۲۰۰۰ ۷۸۰
۲۰۲۲ ۲۷۰۰۰ ۱۲۰۰
۲۰۲۳ ۷۲۰۰ ۱۴۴۰
۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ ۷۰۰۰۰ ۳۵۰۰

همانطور که ملاحظه می‌کنید این سایت بعد از یک روند صعودی بزرگی که در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ پیش بینی کرده یک نزول چشم‌گیری را برای سال ۲۰۲۳ و در کنار آن یک صعود انفجاری را تا قیمت ۷۰ هزار دلار برای قیمت اتریوم در نظر گرفته است.

پیش بینی و تحلیل آینده قیمت ارز دیجیتال اتریوم تا سال ۲۰۲۵ توسط trading-education

trading-education یکی از سایت‌هایی است که برای پیش بینی قیمت ارز دیجیتال اتریوم یک بررسی کامل انجام داده و بعد از بررسی سایر پیش بینی های صورت گرفته اعداد منطقی حاصل از تحلیل خود را به کاربر معرفی می‌نماید. Trading-education سعی کرده تا تمام جوانب تکنیکالی و بنیادی مؤثر در قیمت اتریوم را در نظر گرفته و درنهایت جدول زیر حاصل تلاش تحلیل‌گران این سایت برای تحلیل قیمت ارز دیجیتال اتریوم تا سال ۲۰۲۵ را نشان می‌دهد:

سال حداکثر قیمت (دلار) حداقل قیمت (دلار)
۲۰۲۱ ۳۴۰۰ ۱۴۰۰
۲۰۲۲ ۵۳۰۰ ۱۴۵۵
۲۰۲۳ ۶۲۰۰ ۲۲۰۰
۲۰۲۴ ۹۱۵۰ ۲۸۶۵
۲۰۲۵ ۱۱۵۰۰ ۳۵۶۰

پیش بینی و تحلیل آینده قیمت ارز دیجیتال اتریوم تا سال ۲۰۲۵ توسط Crypto Research Report

این موسسه در پیش بینی و تحلیل قیمت ارز دیجیتال اتریوم خوش‌بینانه عمل کرده و البته اعداد منطقی را نیز معرفی نموده است. طبق پیش بینی این موسسه قیمت ارز دیجیتال اتریوم می‌تواند در سال ۲۰۲۵ به عدد جذاب ۳۵۰۰ دلار برسد. البته با توجه قیمت کنونی اتریوم، رسیدن به این قیمت چندان هم دور از انتظار به نظر نمی‌رسد.

پیش بینی و تحلیل آینده قیمت ارز دیجیتال اتریوم تا سال ۲۰۲۵ توسط Trading Beasts

یکی از جذاب‌ترین پیش بینی ها درباره آینده ارز دیجیتال اتریوم توسط موسسه Trading Beasts بوده است. البته منظور از جذاب بودن از نظر اعداد شگفت‌انگیز و هیجان‌آور نیست. بلکه این سایت در پیش بینی خود برای قیمت این ارز از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ تاکنون شرایط معقولی را در نظر گرفته که تا حدودی به واقعیت پیوسته است. طبق تحلیل این سایت قرار بود که در سال ۲۰۲۰ روند قیمت اتریوم نزولی و در سال ۲۰۲۱ این روند صعودی شود. اتفاقی که تقریباً برای قیمت اتریوم به وقوع پیوست. البته Trading Beasts قیمت اتریوم را برای سال ۲۰۲۵ روی عدد ۷۵۰ دلار در نظر گرفته که قیمت اتریوم در حال حاضر بیش از ۳ برابر این عدد است.

پیش بینی و تحلیل آینده قیمت ارز دیجیتال اتریوم تا سال ۲۰۲۵ توسط Coin Switch

وبسایت Coin Switch نیز از جمله سایت‌های خوش‌بین درباره قیمت ارز دیجیتال اتریوم در آینده بوده  روند آن را تا سال ۲۰۲۵ صعودی پیش بینی کرده است. البته این سایت نیز در پیش بینی قیمت نهایی اتریوم با اشتباه مواجه شده عدد نهایی را برای این راز ۱۴۰۰ دلار در نظر گرفته که هم‌اکنون اتریوم قیمتی ۲۴۰۰ دلاری را نیز به ثبت رسانده است.

سایر پیش بینی ها و تحلیل‌های آینده ارز دیجیتال اتریوم

با پیش بینی های صورت گرفته توسط سایت‌ها  و مؤسسات معتبر برای آینده ارز دیجیتال اتریوم آشنا شدید. در این بخش نیز برخی از پیش بینی های تحلیل‌گران معروف دنیا را درباره این آینده این رمز ارز را به‌صورت خلاصه با هم مرور می‌کنیم:

  • کریپتوگراند: این بنیاد قیمت اتریوم را در سال ۲۰۲۵ ۱۴۴۵.۲ پیش بینی کرده است.
  • مایکل یوان: بنیان‌گذار OpenBey آینده ارز دیجیتال اتریوم را منوط به موفقیت معرفی اتریوم ۲ دانسته است.
  • LongForcast: این سایت روند نزولی را برای سال آینده اتریوم پیش بینی کرده و معتقد است قیمت این ارز در سال ۲۰۲۳ ۱۵۳ دلار خواهد بود.

نگاهی کلی به آینده ارز دیجیتال اتریوم با تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال ارز اتریوم

پیش بینی های مثبت و منفی مختلفی را درباره روند حرکت قیمت ارز دیجیتال اتریوم در سال‌های آتی با هم مرور کردیم. در یک جمع‌بندی نهایی می‌توان ادعا نمود که جامعه تحلیل‌گران ارزهای دیجیتال به آینده این رمز ارز خوش‌بین بوده و آنها معتقدند که در سال‌های آتی باید شاهد قیمت‌های بالاتری را برای اتریوم شاهد باشیم. هرچند صعود و نزول را در قیمت ارز دیجیتالی مانند اتریوم باید بستگی به زمان بررسی کرد. به این معنی که ممکن است این ارز برای ادامه سال ۲۰۲۱ و یا شروع سال ۲۰۲۲ روند نزولی در پیش بگیرد اما برای ۵ سال آینده با صعود همراه باشد.

جمع‌بندی نهایی این پیش بینی ها نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۵ بایستی منتظر یک روند نزولی و یک روند صعودی برای این ارز دیجیتال باشیم. البته کلیت پیش بینی های تکنیکالی قیمت اتریوم نشان می‌دهد که روند صعودی آن می‌تواند به‌مراتب قوی‌تر و بزرگ‌تر از روند نزولی آن در سال‌های آتی باشد.

بررسی یک دیدگاه چالش‌برانگیز درباره خرید اتریوم

“اگر بیت کوین گران است، اتریوم بخرید” یکی از تحلیل‌ها و توصیه‌هایی که این روزها از سوی برخی از تحلیل‌گران شاهد هستید، تشویق به خرید اتریوم است. البته این مهم بیشتر به این دلیل است که قیمت بیت کوین به قدری افزایش یافته که ورود به آن نیازمند بودجه اولیه مناسبی است.

سرمایه‌گذاران باید بدانند که از افزایش قیمت یک ارز دیجیتال به دنبال کسب سود هستند. ازاین‌رو اهمیتی ندارد که این افزایش از قیمت ۱ دلار به ۱۰ دلار (۱۰ برابر) باشد و یا از قیمت ۲۰۰۰ دلار به ۲۰۰۰۰ دلار. ازاین‌رو بررسی استعداد رشد یک رمز ارز می‌تواند معیار بهتری برای انتخاب آن برای سرمایه‌گذاری قلمداد شود.

آیا اتریوم بخریم؟

تحلیل ها و بررسی‌های لازم برای خرید و فروش اتریوم را با هم مرور کردیم. همچنین به پیش بینی روند قیمتی این ارز برای چندساله آینده نیز پرداختیم. البته باید یادآور شویم که ۱۰ سال برای رمز ارزها در دنیای کنونی زمان بسیار زیادی محسوب می‌شود. در شرایطی که این ارزها در یک سال می‌توانند قیمت‌های ۱۰ تا ۲۰ برابری را تجربه نمایند، ۱۰ سال می‌تواند چندین روند مختلف را در قیمت آنها رقم بزند. ازاین‌رو پاسخ این سؤال که اتریوم بخریم یا خیر، به چند عامل بستگی دارد. در درجه اول مدت‌زمان مد نظر برای این سرمایه‌گذاری، هدف از این سرمایه‌گذاری، بودجه در دسترس و مواردی ازاین‌دست می‌توانند از مهم‌ترین عوامل مربوط به پاسخ این سؤال باشند.

اتریوم بخریم یا بیت کوین؟

در مقالات گذشته اشاره کردیم که سرمایه‌گذاران رمز ارزها نباید خود را محدود به یک یا دو ارز دیجیتال نموده و از بین بهترین‌ها باید انتخاب نمایند. ازاین‌رو ممکن است حتی ارز دیجیتال دیگری شرایط به‌مراتب بهتری را برای شما رقم بزند. اما به هر حال انتخاب میان اتریوم و بیت کوین نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. تحلیل ها نشان می‌دهد که با وجود رشد بسیار زیادی بیت کوین در سال‌های اخیر باز هم این ارز قابلیت رشد به قیمت‌های بالاتر را دارد و با رسیدن بیت کوین های استخراج شده به نزدیک ۲۱ میلیون واحد از قبل تعیین شده احتمالاً شاهد افزایش قیمت بیشتری برای این ارز خواهیم بود.

آیا اتریوم تبدیل به جایگزینی برای پول واقعی خواهد شد؟

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اهدافی که برای اکثر ارزهای دیجیتال موجود در بازار تعریف می‌شود تبدیل شدن آنها به عنوان جایگزینی برای پول واقعی است. البته قرار نیست ارزهای دیجیتال نیز مانند اسکناس چاپ شده و ما بتوانیم از آن ها برای پرداخت هزینه های خود استفاده کنیم بلکه قرار است به همان صورت دیجیتال تبدیل به جایگزینی برای پول واقعی شوند. کما اینکه در حال حاضر نیز کمتر کسی را می توان پیدا کرد که هزینه های خود را با اسکناس واقعی پرداخت کند و معمولاً از طریق درگاه های پرداخت الکترونیکی و یا کارت های عابر بانک این عملیات انجام می پذیرد.

تبدیل شدن به جایگزین برای پول واقعی برای هر یک از ارزهای دیجیتال نیاز به شرایط و ویژگی های خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی هایی که ما از پول واقعی سراغ داریم این است که ارزش آن در بازار در بازه های زمانی کوتاه مدت با رشد های انفجاری روبرو نمی شود. هر چند ریال ایران در بازه های زمانی کوتاه مدت با افت های انفجاری روبرو شده اما معمولاً اسکناس های قدرتمند جهان مانند دلار و یورو و حتی ین ژاپن در صورت نزول و یا سود ارزش نیز در یک بازه زمانی طولانی مدت این شرایط برای آنها پیش می آید.

حال این ویژگی و شرایط را با نوسانات قیمت ارز دیجیتال اتریوم مقایسه کنید. این ارز دیجیتال در کمتر از چند سال با رشد های انفجاری فوق العاده زیادی روبرو شده و کسانی که ۵ سال پیش این رمز ارز را خریداری کرده باشند در حال حاضر از جمله میلیاردرهای بازار محسوب می شوند. بنابراین پر واضح است که نمی‌توان اتریوم را جایگزین مناسبی برای پول واقعی در نظر گرفت.

از این گذشته به دلیل کاربردهای بسیار زیادی که شبکه بلاک چین اتریوم دارد در حال حاضر هزینه ها و کارمزد های انجام خدمات مختلف در شبکه آن به قدری افزایش پیدا کرده که خیلی از کاربران به سمت استفاده از بلاکچین ارز دیجیتال ترون یا کاردانو مهاجرت کردند. این مهم نیز نشان می‌دهد که در حال حاضر و با ویژگی های فعلی، اتریوم نمی تواند جایگزین مناسبی برای پول واقعی باشد.

تاثیر اتریوم ۲ روی آینده اتریوم چیست؟

یکی از اقداماتی که تیم توسعه دهنده اتریوم در حال نهایی کردن آن است راه اندازی پروژه اتریوم ۲ در یک بلاک چین جدید اما موازی با بلاکچین قبلی اتریوم است. این پروژه مزیت ها و معایب خاص خود را دارد و لازم است تا در ادامه در یک مقاله کامل به بررسی شرایط پروژه اتریوم ۲ بپردازیم. اما لازم دانستیم تا در این مقاله شرایط تاثیر پذیری اتریوم اصلی را با راه اندازی پروژه اتریوم ۲ ارزیابی کنیم.

بازار ارز دیجیتال در تجربه ای به ما نشان داده معمولاً راه اندازی چنین پروژه هایی در اکثر مواقع موفقیت‌آمیز نبوده و شرایط خوبی را برای پروژه جدید نمی توان متصور بود. البته این موضوع به ویژگی ها و شرایط مختلفی بستگی دارد و ممکن است اتریوم با اهداف که برای پروژه جدید خود در نظر گرفته شرایط را کاملاً برعکس کند. یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل و اهداف راه اندازی این پروژه انتقال بخش قابل توجهی از خدمات بلاک چین اصلی‌ترین به بلاک چین اتریوم جدید است تا هم میزان شلوغی شبکه کاهش پیدا کرده و هم این امر در نهایت باعث کاهش کارمزد ها و هزینه ها در شبکه اتریوم نیز شود.

در واقع به نظر می رسد که تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال اتریوم قبل از اینکه شرایط کار برای کارمزدها و هزینه ها در شبکه بحرانی شود به دنبال ارائه یک راهکار مناسب برای جلوگیری از این امر می باشد که هدف اصلی پروژه اتریوم ۲ نیز همین موضوع است. اما با این حال نمی‌توان کتمان کرد که در صورتی که استقبال از پروژه جدید اتریوم خیلی بالا باشد ممکن است ارزش اتریوم اصلی با چالش روبرو شده و خیلی ها سرمایه های خود را به دنبال این استقبال به سمت اتریوم جدید پیش ببرند.

خرید اتریوم برای طولانی مدت یا نوسان گیری کدامیک؟

درباره شرایط سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال اتریوم در طولانی مدت یا نوسان گیری چالش‌های مختلفی وجود دارد. همانطور که عنوان کردیم برخی‌ها معتقد هستند که اتریوم می‌تواند با رشد های قابل توجهی روبرو شده و حتی قیمت آن به قیمت بیت کوین برسد. برخی نیز بر این باور هستند که اتریوم رشد های اصلی خود را انجام داده و بعد از این شاهد ایجاد تفاوت چشمگیر در قیمت اتریوم نخواهیم بود. دسته اول به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت بر روی این ارز دیجیتال رفته و دسته دوم نیز ترجیح می دهند تا از فرآیند نوسان گیری برای معامله بر روی اتریوم استفاده نمایند. در این بخش این دو رویکرد درباره خرید و فروش اتریوم را با هم ارزیابی می کنیم.

اول اینکه شرایط نشان می دهد پیشرفت ها و روش های بیشتری را نیز می توان برای قیمت اتریوم متصور بود. در واقع هر چند در سال های گذشته قیمت این ارز دیجیتال با روش های قابل توجهی روبرو شده اما با این حال هنوز فضا برای ادامه این رشد وجود دارد و ممکن است در آینده شاهد افزایش قابل توجه قیمت این رمز ارز باشیم. این موضوع شرایط سرمایه گذاری طولانی مدت بر روی اتریوم را مهیا می سازد و به همین دلیل هم بسیاری از سرمایه گذاران در حال حاضر اتریوم های خود را در کیف پول ارز دیجیتال هولد کرده‌اند.

از طرف دیگر اگر در مقاله آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال با ما همراه بوده باشید به راحتی می توانید در کنید که ارز دیجیتال اتریوم شرایط مناسبی برای نوسان گیری نیز دارد. رمز ارز در هر روز معاملاتی با حجم قابل توجهی از معاملات همراه بوده و نقدشوندگی بسیار بالایی را نیز می توانیم در شبکه آن مشاهده کنیم. اگر آمار و اطلاعات مربوط به سرمایه گذاری کاربران از طریق نوسان گیری بر روی بازار ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهید این آمارها نشان از این دارد که اتریوم هرچند اولویت اول کاربران برای این روش سرمایه گذاری نیست اما با این حال یکی از پنج اولویت اصلی تریدر ها و نوسان‌گیران بازار ارز دیجیتال است.

البته ما توصیه برای ورود به فرآیند نوسان گیری ارز دیجیتال و استفاده از این روش سرمایه‌گذاری برای شما نداریم زیرا نوسان گیری نیاز به پشت سر گذاشتن آموزش های حرفه ای و همچنین کسب تجربه لازم و کافی در بازار دارد. به همین دلیل و به دلیل ریسک های بسیار زیاد معامله گری به روش نوسان گیری بهتر است یا به دنبال نگهداری طولانی مدت ارز های دیجیتال باشید و یا حتماً با شرکت در دوره ارز دیجیتال دانش و مهارت های لازم برای نوسان گیری در این بازار را به دست آورید.

آموزش پیش بینی قیمت اتریوم

برای اینکه بتوانید یک سرمایه گذاری مطمئن و ایده آل با خرید ارز دیجیتال اتریوم برای خود رقم بزنید لازم است تا آموزش های لازم در این باره را پشت سر گذاشته باشید. در این آموزش ها شما با روش های مختلف تحلیل قیمت این ارز دیجیتال آشنا شده و درک می کنید که چگونه می‌توان برای بازه های زمانی کوتاه مدت و بلند مدت قیمت آن را پیش بینی و تحلیل کرد.

در حال حاضر برای پیش بینی قیمت اتریوم از دو روش معمول برای تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال استفاده می شود. هر دوی این روش ها شرایط و موقعیت های خاص خود را داشته و استفاده از آنها به صورت همزمان می تواند ایده آل ترین و بهینه ترین شرایط برای معامله گری را برای شما رقم بزند. اما رسیدن به تسلط کافی برای استفاده از این روش ها نیاز به آموزش های حرفه ای و در مرحله بعدی تمرین دارد.

حتما بخوانید: بازیگران بازار فارکس

سؤالات متداول درباره آینده ارز دیجیتال اتریوم

آیا اتریوم بعد از بیت کوین بهترین ارز دیجیتال جهان است؟

رده‌بندی ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که اتریوم همیشه بعد از بیت کوین در جایگاه دوم بوده و بیشتری حجم بازار را نیز بعد از آن داشته است. البته این بدان معنی نیست که در سال‌های آتی نیز همین روند حفظ شود.

چرا اتریوم در جهان محبوب شده است؟

امنیت بالا، استفاده از قراردادهای هوشمند و عدم امکان تغییر در آن توسط اشخاص ثالث از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در محبوبیت اتریوم در جهان می‌باشند.

آیا از داخل ایران می‌توان برای خرید و فروش ارز دیجیتال اتریوم اقدام نمود؟

امکان خرید و فروش و استخراج اتریوم برای کاربران ایرانی نیز امکان‌پذیر است.

آیا پیش بینی ‌های گذشته درباره قیمت اتریوم به واقعیت پیوسته است؟

هیچ پیش بینی دقیقی در این باره وجود ندارد. در طول مقاله نیز چند پیش بینی گذشته صورت گرفته روز اتریوم را بررسی کردیم که برخی از آنها کاملاً اشتباه و برخی نیز تا حدی درست از آب درآمده‌اند.

جمع‌بندی از آینده ارز دیجیتال اتریوم

یک بررسی کامل  و جامع را درباره آینده ارز دیجیتال اتریوم با هم مرور کردیم. با مطالعه این مقاله شما می‌توانید دید کاملاً مناسبی برای این راز دیجیتال هم برای کوتاه‌مدت و هم برای بند مدت داشته باشید. در حال حاضر سرمایه‌گذاری کردن روی ارزهای دیجیتال چالش‌های خود را به همراه دارد و سرمایه‌گذاری کردن روی آنها نیز مشکلات و چالش‌های دیگری را ممکن است در زندگی انسان ایجاد نماید. ازاین‌رو اتخاذ این تصمیم می‌تواند در آینده مالی هر کدام از ما نقطه عطفی قلمداد شود. برای این منظور بهتر است دانش لازم را کسب  کرده و سرمایه‌های خود را اطلاع از نحوه شکل‌گیری روندها و ترندها در ارزهای دیجیتال به سمت آنها سوق دهید.

شما درباره آینده ارز اتریوم چه پیش بینی و تحلیلی دارید؟ نظرات و چالش های ذهنی خود را در ادامه با ما و سایرین در میان بگذارید. متخصصین ما در کانون بورس هم آماده ارائه پاسخ های لازم برای چالش های شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: