ضمن تبریک سال نو، به اطلاع می رساند از تاریخ 26 اسفند ماه 1402 لغایت 25 فروردین ماه 1403، تمامی کلاس های حضوری کانون بورس برگزار نخواهند شد.
لوگو کانون بورس
نوروز مبارک

آموزش استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر از صفر تا ۱۰۰

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کامپیوتر
شما در حال مطالعه مقاله ۲ از ۸ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

با آموزش استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی در کنار شما هستیم؛ اما قبل از آن شما باید این سوال را از خود بپرسید که آیا استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر به صرفه است یا خیر؟ از سری مقالات آموزش استخراج ارز دیجیتال در این مقاله سعی داریم تا یک موضوع مهم و کاربردی را برای کاربران تشریح کنیم. در حال حاضر بسیاری از افراد به دنبال استخراج رمز ارز با لپ تاپ و کامپیوتر شخصی هستند؛ اما آیا این امر امکان پذیر است و اگر هست چطور؟

در این مقاله به دور از تمام شایعات و امیدواری های معمول سعی داریم تا به صورت کاملاً منطقی به بررسی نحوه استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی و شخصی پرداخته و نکاتی را در این باره با شما بازگو کنیم که دقت به آنها می تواند شما را از بسیاری از مسائل زیان آور در امر ماینینگ ارز دیجیتال دور نگه دارد. همراه شما هستیم.

نکات کلیدی مقاله:

  • اولین استخراج های ارز دیجیتال با کامپیوترهای معمولی و شخصی صورت پذیرفته است.
  • هنوز هم برخی از رمز ارزهای تازه به دوران رسیده که سختی استخراج بالایی ندارند را می توان با کامپیوتر شخصی استخراج کرد.
  • استخراج کامپیوتر با لپ تاپ و کامپیوتر در موارد بسیار نادری می تواند به صرفه باشد.
راهنمای مطالعه نمایش

تاریخچه استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی و شخصی

جالب است بدانید که استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی و شخصی در جهان آغاز شد. اولین ارز دیجیتال جهانی بیت کوین که در سال ۲۰۰۹ از آن رونمایی شد، در ابتدا با استفاده از کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ استخراج می شد. ماینرها در آن زمان برای استخراج ارز دیجیتال نیازی به خرید تجهیزات گران قیمت امروزی نداشتند و به راحتی می توانستند با کامپیوترهای شخصی مراحل استخراج ارز دیجیتال گرانبها را اجرا کنند. البته بیت‌ کوین در آن زمان قیمت خیلی زیادی نداشت و درآمد استخراج آن نیز متناسب با شرایط آن زمان بود.

آموزش استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر

استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر شخصی و معمولی در واقع فرآیندی است که در آن از قدرت پردازنده اصلی و مرکزی یعنی سی پی یو برای استخراج رمز ارز استفاده می شود. همانطور که میدانید کامپیوتر های شخصی نیز دارای سی پی یو های متفاوتی هستند و قدرت این پردازنده در لپ ‌تاپ ‌ها و کامپیوترهای مختلف با هم تفاوت دارد. در آن زمان نیز کامپیوتر هایی با قدرت پردازش قوی‌تر امکان استخراج راحت تر و سریعتر رمز ارزها را برای کاربران فراهم می‌آوردند.

در ادامه و بعد از سخت‌تر شدن مراحل استخراج رمز ارزها، انواع دستگاه ماینر جدید در بازار رونمایی شد. با توسعه کارت گرافیک های قدرتمند دیگر استخراج ارزهای دیجیتال به جای پردازنده مرکزی از طریق پردازنده های گرافیکی صورت گرفت. کارت گرافیک ها آخرین سخت افزار کامپیوتری بودند که در کامپیوتر شخصی و معمولی از آنها برای استخراج رمز ارز استفاده می شد. بعد از آن کم‌کم دستگاه های پیشرفته کنونی جایگزین کامپیوتر شخصی و خانگی برای استخراج ارز دیجیتال شد.

استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی از شایعه تا واقعیت

اما در حال حاضر نحوه استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی چگونه است؟ اگر به دنبال آموزش استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی هستید، ابتدا باید یک واقعیت بسیار مهم درباره این روند را با شما در میان بگذاریم. در حال حاضر شایعاتی برای امکان استخراج رمز ارز با کامپیوتر خانگی و حتی موبایل های معمولی در سایت‌ های مختلف وجود دارد.  بسیاری از سایت های اینترنتی برای کلاهبرداری و رسیدن به مقاصد خود در زمینه استفاده از رمز ارز از این ترفند استفاده می‌ کنند تا کاربران بیشتری را به سمت خود بکشانند. واقعیت این است که امکان استخراج درصد قابل توجهی از رمز ارزها با استفاده از کامپیوتر خانگی و شخصی در حال حاضر وجود ندارد؛ و تمام تبلیغات انجام گرفته برای استخراج این ارزها در سایت ها و اپلیکیشن های مختلف، تنها تبلیغاتی برای جذب مخاطب بیشتر توسط این سایت ها است.

اما چرا امکان استخراج ارز دیجیتال توسط لپ تاپ و کامپیوترهای خانگی وجود ندارد؟ مگر محاسبات مربوط به تایید تراکنش های رمز ارزها تغییر کرده است؟

محاسبات مربوط به تایید تراکنش ها برای استخراج ارز دیجیتال تغییری نداشته و همچنان همان الگوریتم‌ها و پروتکل های قبلی برای استخراج رمز ارز ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو ضعف موجود در کامپیوتر های خانگی و لپ تاپ ها برای استخراج این رمز ارزها ربطی به تغییر محاسبات مربوط به تایید تراکنش ها ندارد. برای درک این موضوع که چرا امکان استخراج رمز ارز ها با استفاده از کامپیوتر شخصی و خانگی در حال حاضر وجود نداشته و بسیار سخت شده است، بایستی با  ماهیت استخراج رمز ارز ها آشنا شوید.

آموزش استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر

استخراج یک رمز ارز و تایید تراکنش های مربوط به شبکه آن برای این که منجر به درآمد برای یک ماینر شود، نیاز به دو فاکتور مهم خواهد داشت.

  • دقت محاسبات مربوط به تایید تراکنش ها
  • سرعت محاسبات مربوط به تعداد تراکنش‌ها

کامپیوترهای شخصی و خانگی در حال حاضر می توانند با همان دقت قبلی برای انجام محاسبات مربوط به تراکنش های شبکه ارزهای دیجیتال اقدام نمایند. حتی با توجه به پیشرفته شدن کیفیت پردازنده های مرکزی در کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها در حال حاضر این دقت با قدرت بیشتری نیز قابل انجام است؛ اما وقتی نوبت به سرعت می رسد عملاً هیچ شانسی برای کامپیوترهای شخصی نمی‌توان در برابر تجهیزات پیشرفته استخراج رمز ارز قائل شد.

در واقع اگر شما برای ماینینگ با استفاده از کامپیوتر شخصی و خانگی اقدام کنید، قبل از اینکه فرآیند مربوط به محاسبات تایید تراکنش ها را به اتمام برسانید، ماینر های مجهز به دستگاه های ماینینگ پیشرفته امروزی مراحل انجام آن را به پایان خواهند رساند و شما شانسی برای رسیدن به سکه های جایزه نخواهید داشت. رقابت و تعداد ماینر ها امروزه به قدری زیاد شده است که از دست رفتن یک ثانیه می تواند منجر به از دست رفتن کل جایزه تایید یک تراکنش شود.

کامپیوترهای شخصی که در این مسابقه و رقابت مورد استفاده قرار می گیرند، خیلی زود با چالش‌های بسیار زیادی روبرو شده و حتی ممکن است با ایرادات سخت افزاری نیز همراه گردند.

رابطه سختی استخراج با امکان استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر شخصی

یکی از نکات بسیار مهمی که در مسئله استخراج رمز ارز با کامپیوتر معمولی باید به آن اشاره کنیم، سخت شدن فرایند استخراج رمز ارز ها است. در گذشته که این فرایند بسیار ساده و با رقابت بسیار کم همراه بود، حتی مفهومی به نام سختی استخراج تعریف می شد؛ اما با گذشت زمان و پیچیده تر شدن فرآیند استخراج و همچنین بررسی دقیق شرایط درآمد ماینرها، اصطلاحی در این بازار با عنوان سختی استخراج تعریف شد.

هر چقدر سختی استخراج یک رمز ارز بیشتر باشد، امکان استخراج آن با دستگاه های معمولی مانند کامپیوتر شخصی سخت‌تر شده و نیاز به تجهیزات پیشرفته تر و مدرن تری برای استخراج آنها خواهد بود.

این مهم به سادگی این مفهوم را با خود به همراه دارد که سختی استخراج با امکان استفاده از کامپیوتر خانگی برای استخراج ارز دیجیتال رابطه معکوسی با یکدیگر دارند. پر واضح است که کاربرانی که به دنبال استخراج رمز ارز با لپ تاپ و کامپیوتر شخصی هستند بایستی به دنبال رمز ارزهایی باشند که سختی استخراج پایینی داشته و رقابت در آنها خیلی بالا نیست. رقابت اصلی ترین فاکتور تاثیرگذار برای سخت‌تر شدن فرایند استخراج و ماینینگ در شبکه رمز ارز های مختلف است.

واقع بین باشیم

بیایید کمی واقع بینانه به مسئله استخراج رمز ارزها با کامپیوتر معمولی و شخصی نگاه کنیم. آموزش استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی اصلاً پیچیده نیست. تنها کافی است شما یک نرم افزار استخراج ارز دیجیتال را دانلود کرده و در کامپیوتر خود نصب کنید. با اتصال این نرم افزار به شبکه بلاک چین رمز ارز مورد نظر خود می‌توانید به راحتی برای استخراج و ماینینگ اقدام کنید.

تا اینجا مراحل بسیار ساده بوده و هر کاربر می تواند برای کسب درآمد از بازار ارز های دیجیتال از این روش ساده استفاده نماید؛ اما اگر واقع بینانه به این مسئله نگاه کرده و با اعداد ریاضی به دنبال بررسی به صرفه بودن یا نبودن روند استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی باشیم، نتیجه کاملاً برعکس خواهد بود.

آموزش استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر

اگر هزینه های استخراج را یک طرف قرار داده و عواقب ناشی از استفاده از کامپیوتر خانگی را نیز برای آن در نظر بگیریم، به این نتیجه خواهیم رسید که این فرآیند علاوه بر اینکه هیچ سودی برای کاربران و ماینر ها به دنبال نخواهد داشت بلکه می‌تواند ضررهای مالی سنگینی را نیز به آنها متحمل نماید.

چالشی به نام استخر استخراج

آموزش استخراج ارز دیجیتال با لپ تاپ

یکی دیگر از مفاهیمی که با پیچیده تر شدن فرآیند ماینینگ در بازار به وجود آمده است مفهوم استخر استخراج است. سخت‌تر شدن و پیچیده تر شدن فرآیند استخراج رمز ارزها تا حدی پیش رفته که حتی دستگاه های مدرن و مجهز امروزی در این باره با مشکلات و چالش هایی روبرو هستند. از این رو ماینر ها برای ارتقای سطح کیفیت درآمدهای خود از این روش درآمدزایی در بازار رمز ارزها، دستگاه های مجهز و قدرتمند خود را به صورت یکپارچه در یک فضای مجازی همسان سازی می نمایند تا قدرت تمام این دستگاه ها به صورت یکپارچه در شبکه برای استخراج ارز دیجیتال مورد نظر مورد استفاده قرار گیرد. به این محیط‌های مجازی که دستگاه های ماینینگ در آنها با هم همسان سازی می شود، اصطلاحاً استخر استخراج اطلاق می گردد.

یکی دیگر از چالش‌های استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر شخصی و لپ تاپ متصل شدن به این استخرها است که برای آنها عملاً چنین امکانی وجود ندارد. وجود چنین استخرهایی حتی باعث شده تا امکان دستیابی به درآمد  کاربرانی که به دنبال ماینینگ با کامپیوتر شخصی هستند پیچیده‌تر و سخت‌تر نیز شود.

استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر معمولی در آینده منسوخ خواهد شد

آموزش استخراج ارز دیجیتال با لپ تاپ

هر چند در حال حاضر برخی از رمز ارزها و ارزهای دیجیتال تازه به دوران رسیده امکان استخراج با کامپیوتر معمولی و شخصی را برای کاربران فراهم آورده و به دلیل سختی استخراج پایین برخی از ماینر ها چنین فرآیندی را دنبال می نمایند، اما پر واضح است که در آینده نه چندان دور استفاده از کامپیوترهای معمولی و شخصی برای استخراج رمز ارز کاملاً منسوخ خواهد شد.

لازم دانستیم تا این واقعیت بسیار مهم را با کاربران خود در میان بگذاریم تا کسانی که به فکر کسب درآمد از روش های مختلف در بازارهای ارز دیجیتال هستند، سبد سرمایه گذاری های خود را توسعه داده و تنها ماینینگ و استخراج توسط کامپیوتر را در این سبد قرار ندهند.

با سخت‌تر شدن فرآیند استخراج رمز ارز ها و از آن گذشته توسعه تجهیزات مدرن تر و پیشرفته تر برای این فرآیند، عملاً در آینده‌ای نزدیک حتی امکان ماینینگ رمز ارز های تازه به دوران رسیده نیز برای کاربران وجود نخواهد داشت.

استخراج بیت کوین با کامپیوتر شخصی و لپ تاپ آموزش استخراج ارز دیجیتال با لپ تاپ

مسئله استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی و شخصی عملاً یک مسئله تمام شده است. حتی امکان استخراج رمز ارز با کارت گرافیک های بسیار پیشرفته و مدرن نیز در حال حاضر وجود ندارد. اگر به دنبال سرگرمی در بازار رمز ارزها بوده و تمایلی به کسب درآمد در این بازار ندارید، می‌توانید برای استخراج بیت کوین با کامپیوتر شخصی اقدام کرده و این فرآیند را دنبال نمایید؛ اما بایستی بدانید که این فرآیند در نهایت هیچ درآمدی برای شما به دنبال نخواهد داشت.

سختی استخراج بیت کوین در حال حاضر به قدری زیاد شده است و حتی با استفاده از دستگاه های ماینر پیشرفته و مدرن نیز کاربران نمی توانند درآمد قابل توجهی در این فرآیند دسترسی داشته باشند. پر واضح است که در چنین شرایطی امکان استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی و معمولی عملاً یک آرزوی دور و دراز خواهد بود. آرزویی که البته برای برخی از کاربران کهنه کار یک خاطره است.

استخراج اتریوم با کامپیوتر خانگی و لپ تاپ

یکی دیگر از رمز ارز های عالی برای استخراج ارز دیجیتال اتریوم می‌باشد. اقدام برای استخراج  اتریوم نیز می تواند درآمدهای قابل توجهی برای کاربران به دنبال داشته باشد؛ اما بازار ارز های دیجیتال به سمتی پیش رفته که سختی استخراج اتریوم نیز به شدت افزایش پیدا کرده و ماینینگ این رمز ارز نیز تقریباً شرایط مشابه با شرایط استخراج بیت کوین دارد.

هرچند سختی استخراج اتریوم در حال حاضر نسبت به سختی استخراج بیت کوین کمتر است اما با این حال همچنان رقابت در این فرآیند به قدری بالا است که کاربران امکان استخراج این رمز ارز با کامپیوتر های خانگی و لپ تاپ را ندارند. البته نه اینکه این امکان وجود نداشته باشد، بلکه با درآمدی خاصی برای ماینرها همراه نخواهد بود.

بعد از مرج اتریوم دیگر امکان استخراج این ارز دیجیتال وجود ندارد. اتریوم در حال حاضر با الگوریتم اثبات سهام به کار خود ادامه داده و از لیست رمز ارزهای قابل استخراج خارج شده است.

بهترین نرم افزار استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی و شخصی و لپ تاپ

نوبت به معرفی بهترین نرم افزار استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی  می رسد. دقت داشته باشید که نرم افزارهای بسیار زیادی امکان ماینینگ رمز ارزها را در کامپیوتر شخصی و خانگی برای کاربران فراهم آورده اند که هر یک از این نرم افزارها ویژگی های خاص خود را دارند. از جمله ویژگی‌های بارز و مهمی که در هنگام انتخاب بهترین نرم افزار استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی  باید به آن دقت داشته باشید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تطابق و همگام سازی با نرخ هش شبکه از جمله ویژگی هایی است که باید به آن دقت کنید.
  • برخی از نرم افزار ها به صورت اختصاصی برای استخراج ارز دیجیتال خاص توسعه پیدا کرده‌اند.
  • امکان اتصال به استخرهای استخراج را نیز بایستی در هنگام انتخاب این نرم‌ افزار در نظر داشته باشید.
  • شرایط اتصال به کیف پول ارز دیجیتال را نیز بایستی در نظر بگیرید.
  • امکان استفاده برای استخراج با استفاده از دستگاه‌ های مختلف اعم از سی پی یو، کارت گرافیک و غیره را نیز بایستی بررسی کنید.
  • ساده بودن محیط کاربری نیز از جمله ویژگی هایی است که باید در انتخاب بهترین نرم افزار استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی  به آن دقت داشته باشید.

در ادامه مهم ترین و بهترین نرم افزارهای مورد استفاده برای ماینینگ رمز ارزها را با کامپیوتر به همراه ویژگی های اصلی و مهم آنها بیان می‌کنیم.

نرم افزار CGMIiner

  • این نرم افزار با زبان برنامه نویسی C نگارش شده است.
  • امکان استفاده از آن بر روی انواع سیستم عامل های موجود در کامپیوترها و لپ تاپ ها وجود دارد.
  • امکان اتصال به استخرهای استخراج بسیار زیادی را با آن خواهید داشت.
  • امکان استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک را نیز با این نرم افزار خواهید داشت.
  • امکان اتصال با سخت افزارهای مورد استفاده برای ماینینگ را نیز با این نرم افزار خواهید داشت.
  • محیط کاربری آن بسیار ساده و قابل درک است.
  • یکی از هوشمندترین و بهترین نرم افزار های استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر است.

نرم افزار Bitminter

  • از بهترین و قدیمی ترین نرم افزار های استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی محسوب می شود.
  • امکان استفاده از آن با کارت گرافیک و تجهیزات مدرن تر امروزی برای استخراج رمز ارز وجود دارد.
  • استفاده از آن بسیار ساده و قابل درک است.
  • برای اتصال به استخر استخراج Bitminter می‌توانید از این نرم افزار استفاده کنید.

نرم افزار EasyMiner

  • امکان استخراج رمز ارزهای مختلف را با آن خواهید داشت.
  • محیط کاربری بسیار ساده‌ای دارد.
  • برای استخراج بیت کوین نیز می توان از آن استفاده نمود.

نرم افزار BFGMiner

  • برای استخراج به وسیله برخی از کارت های گرافیک می توان از این نرم افزار استفاده نمود.
  • امکان اتصال به سخت افزارهای مدرن را نیز با آن خواهید داشت.
  • برای استخراج با سی پی یو مناسب نیست.
  • امکان اتصال به بهترین استخرهای استخراج را نیز با آن خواهید داشت.

نرم افزار GUIMiner

  • برای استخراج بیت کوین با کارت گرافیک می‌توانید از این نرم افزار استفاده کنید.
  • امکان اتصال به دو استخر Solo Mining و Pooled Mining را با آن خواهید داشت.
  • از قدیمی ترین و محبوب‌ترین نرم افزار های استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر است.
  • استفاده از آن فرایند ساده‌ای دارد.
  • به صورت خودکار به استخرهای رایج متصل می شود.
  • از پردازنده های گرافیکی AMD و NVIDIA نیز پشتیبانی می‌نماید.

نرم افزارهای Ethereum، Bitcoin، Litecoin، Cardano و NiceHash را نیز می توان از جمله بهترین نرم افزارهای استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر معرفی نمود.

روش استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی و معمولی

آموزش استخراج ارز دیجیتال با لپ تاپ

روش استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی بسیار ساده است. برای این منظور شما می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

  • ابتدا باید از میان بهترین نرم افزار استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر یکی را متناسب با نیاز خود انتخاب کرده و نصب کنید.
  • سپس نوبت به ثبت نام و پر کردن مشخصات می رسد.
  • در قدم بعدی نوبت به اتصال به یکی از استخرهای استخراج می شود که این مرحله با توجه به نوع نرم افزار می تواند متفاوت باشد.
  • یک کیف پول ارز دیجیتال متناسب با رمز ارز مورد نظر برای استخراج را نیز باید همراه داشته باشید تا بعد از استخراج رمز ارزهای خود را به کیف پول خود انتقال دهید.

نکات مهم درباره نحوه استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی و شخصی

  • نحوه استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی به نوع نرم‌ افزار انتخاب شده و همچنین این نوع ارز دیجیتال مورد نظر بستگی خواهد داشت.
  • قبل از اقدام برای استخراج شما بایستی درآمدها و هزینه ‌های مربوط به این فرآیند را مورد ارزیابی قرار دهید.
  • امکان استخراج ارزهای دیجیتال با کامپیوتر ها به صورت تکی و هم با امکان اتصال به استخر های استخراج برای شما وجود خواهد داشت.
  • اتصال به استخر استخراج احتمال موفقیت شما را در امر ماینینگ بیشتر خواهد کرد.
  • اتصال به استخرهای با کیفیت و شناخته شده یکی از نکات مهم برای استخراج ارزهای دیجیتال با کامپیوتر خانگی است.
  • قدرت سی پی یو و کارت گرافیک کامپیوتر خود را نیز باید در نظر بگیرید.
  • حتما چک کنید که نرم‌ افزار انتخاب شده با نوع کارت گرافیک مدنظر شما تطابق داشته باشد.

بهترین ارز های دیجیتال برای استخراج با کامپیوتر خانگی و لپ تاپ بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کامپیوتر

نوبت به معرفی بهترین ارز های دیجیتال برای استخراج با کامپیوتر خانگی  می رسد. انتخاب رمز ارز مناسب برای استخراج یکی از چالش‌های بسیار مهم کاربران و ماینرها است که باید به آن دقت ویژه‌ای داشته باشند. اگر در هنگام انتخاب رمز ارز مناسب بهترین عملکرد را داشته باشید می‌توانید میزان درآمد خود را از فرایند استخراج به مراتب افزایش دهید.

در این بخش بهترین و عالی ترین ارز های دیجیتال مناسب برای استخراج با کامپیوتر شخصی و خانگی را با هم مرور می‌کنیم. هم چنین اصلی‌ترین ویژگی های آنها برای قرار گرفتن در این فرآیند را نیز به شما معرفی خواهیم کرد تا در هنگام انتخاب بتوانید راحت تر و بهتر گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دقت به نکات زیر می تواند در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با لپ تاپ و کامپیوتر شخصی را برای شما ساده تر و بهتر کند:

  • نباید به دنبال ارزهای دیجیتالی بروید که بیشترین قیمت را دارا هستند؛ اما با این حال قیمت روز رمز ارزها آیتم مهمی در انتخاب آنها خواهد بود.
  • دقت به سختی شبکه یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای این انتخاب است. هر چقدر سختی شبکه رمز ارز مورد نظر شما بیشتر باشد، فرایند استخراج آن با کامپیوتر خانگی پیچیده‌تر خواهد بود. البته باید مد نظر داشته باشید که رمز ارز هایی با سختی شبکه بسیار پایین ممکن است درآمد بسیار کمی را نیز برای شما به دنبال داشته باشند.
  • مقاوم بودن در برابر استفاده از دستگاه های اسیک یکی از نکاتی است که می تواند این فرآیند را برای شما ساده تر کند.
  • امکان نقدشوندگی ساده تر یکی دیگر از نکاتی است که باید در هنگام انتخاب به آن دقت داشته باشید.
  • پشتیبانی در صرافی های مختلف را نیز مد نظر قرار دهید.
  • پشتیبانی از استخر های استخراج را نیز در نظر داشته باشید.

استخراج مونرو (XMR) با کامپیوتر خانگی

  • یکی از بهترین ارزهای دیجیتال مناسب برای استخراج با کامپیوتر خانگی مونرو است.
  • شبکه این رمز ارز از فرآیندی برای جلوگیری از استخراج توسط دستگاه های اسیک و هوشمند امروزی استفاده می کند.
  • قدرت شبکه مونرو معادل ۱.۳ GH/S دارد.
  • با قدرتی معادل با ۲۳ KH/s می‌توانید در هر سال حدود ۱۱ مونرو استخراج نمایید.
  • دارایی استخراج شده در شبکه مونرو غیر قابل ردیابی است.

استخراج دوج کوین (DOGE) با کامپیوتر شخصی

  • سختی استخراج دوج کوین بسیار کمتر از مونرو است. از این رو یکی از بهترین گزینه ها برای استخراج با کامپیوتر است.
  • با استفاده از یک کارت گرافیک AMD می‌توانید بهترین نتیجه را از استخراج دوج کوین داشته باشید.
  • امکان استفاده از کارت گرافیک NVidia را نیز برای استخراج بیت کوین خواهید داشت.
  • از CGMiner و CUDAMiner می‌توانید برای استخراج این رمز ارز استفاده کنید.
  • امکان استخراج آن هم به صورت تکی و هم به صورت گروهی در استخر را نیز دارید.

استخراج نروا (XNV) با کامپیوتر شخصی

  • با استخرهای استخراج ارتباطی نداشته و استخراج این رمز ارز باید به صورت تکی انجام شود.
  • برای افراد تازه کار و غیر حرفه‌ای می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.
  • برای استخراج این رمز ارز بهتر است از یک سخت افزار استفاده کنید؛ زیرا در صورت استفاده همزمان از دو سخت افزار، آنها مانند رقیب هم عمل کرده و به هم کمک نمی کنند.

استخراج ریون کوین (RVN) با لپ تاپ

  • حجم بسیار بالای معاملات و نقد شوندگی بالا باعث شده تا ریون کوین تبدیل به یکی از بهترین گزینه برای استخراج با کامپیوتر خانگی باشد.
  • هش ریت شبکه ریون کوین برابر با ۱۲.۵۷ تراهش است.
  • استفاده از استخر استخراج می تواند فرایند ماینینگ این رمز ارز با کامپیوتر شخصی را سودآور نماید.
  • پاداش استخراج این رمز ارز ۵۰۰۰ ریون کوین در هر دقیقه برای ماینرها است.

استخراج اتریوم کلاسیک با کامپیوتر معمولی

  • به نسبت سایر رمز ارزها استخراج اتریوم کلاسیک با کامپیوتر سخت‌تر است.
  • در حال حاضر اندک کاربرانی با کامپیوترهای معمولی برای استخراج اتریوم کلاسیک اقدام می نمایند.

استخراج ورت کوین (VTC) با کامپیوتر معمولی

  • از الگوریتم هش Lyra2Rev2 برای استخراج آن باید استفاده کنید.
  • با توجه به سختی استخراج پایین گزینه مناسبی برای استخراج رمز ارز با کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ است.
  • دارای نرم افزار اختصاصی برای استخراج رمز ارز است.

استخراج زی کش با کامپیوتر شخصی

  • برای استخراج زیر کش باید سراغ الگوریتم Equihash بروید.
  • امکان استخراج با کارت گرافیک را خواهید داشت.
  • شبکه این رمز ارز نیز در برابر استخراج با دستگاه های اسیک مقاوم است.

درآمد استخراج ارز دیجیتال با لپ تاپ

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کامپیوتر

اشاره کردیم که یکی از مهم ترین نکات برای اقدام به ماینینگ رمز ارزها با کامپیوتر دقت به درآمد حاصل از آنها است. درآمد استخراج ارز دیجیتال با لپ تاپ ها به موارد و عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل به شرح زیر هستند:

  • استفاده از استخر استخراج به جای استخراج تکی می تواند درآمد حاصل از استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی را برای شما افزایش دهد.
  • هر چقدر CPU یا GPU قوی‌تری در اختیار داشته باشید، امکان استخراج و درآمد ناشی از آن بیشتر خواهد شد.
  • کم بودن هزینه هایی مانند برق یا هزینه مربوط به حضور در استخرها می تواند درآمد این روش درآمدزایی را برای شما افزایش دهد.
  • قیمت رمز ارز مورد نظر نیز تاثیر مستقیمی روی میزان درآمد ماینر در این روش استخراج خواهد داشت.
  • میزان سختی استخراج یکی از نکات مهم برای تعیین درآمد حاصل از استخراج است.

با در نظر گرفتن همه این عوامل می‌توانید میزان درآمد خود را از این فرآیند به دست بیاورید. در حال حاضر کاربران با استفاده از دستگاه های مختلف و البته حضور در شبکه ارزهای دیجیتال مختلف درآمد های بسیار متفاوتی از فرآیند استخراج دارند.

استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر به صرفه است یا خیر؟

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کامپیوتر استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر به صرفه است یا خیر؟ لازم دانستیم که پاسخ این پرسش مهم را نیز برای شما عنوان کنیم. اگر بخواهیم کاملاً واقع بینانه و مبتنی بر حقیقت به درآمد حاصل از استخراج رمز ارزها با استفاده از کامپیوتر بپردازیم، پاسخ ما برای این سوال منفی است.  البته هرچند ممکن است با کمی دقت و کمی تیز هوشی تفاوت میان درآمد و هزینه استخراج رمز ارز ها با کامپیوتر برای شما مثبت باشد و زیان ده نباشید؛ اما با این حال این درآمد در حال حاضر به صورت متوسط به قدری نیست که بتوان آن را به عنوان یک درآمد عالی و مناسب در نظر گرفت.

 

استخراج برخی از رمز ارزها درآمد حدود نیم دلاری در طول روز را برای کاربران به دنبال دارد. اتفاقی که اصلاً در نهایت رأی به مقرون به صرفه بودن فرآیند استخراج ارز دیجیتال نمی دهد. البته درآمد حاصل از استخراج رمز ارز توسط کامپیوتر خانگی را باید بر اساس فاکتورهای که در بخش قبلی به آنها اشاره کردیم، محاسبه کنیم. در حال حاضر بسیاری از کاربران فعال در این عرصه بیشتر از اینکه درآمد داشته باشند در حال پرداخت زیان‌های مربوط به هزینه ها هستند.

استخراج تکی یا گروهی؟

یکی دیگر از چالش هایی که درباره استخراج ارز دیجیتال با لپ تاپ باید به بررسی آن بپردازیم شرایط استخراج تکی یا گروهی است. همانطور که می‌دانید در حال حاضر امکان استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی  هم به صورت تکی و هم به صورت گروهی با عضویت در استخرهای استخراج برای شما وجود دارد. اما سوال اینجاست که کدام روش می تواند گزینه بهتری برای شما باشد و برای استخراج کدام رمز ارزها بهتر است از کدام روش استفاده کنیم؟

درباره این موضوع دو نکته بسیار مهم قابل بررسی است. در وهله اول باید یادآوری کنیم که هزینه‌های استخراج تکی به مراتب نسبت به هزینه استخراج گروهی برای شما کمتر خواهد شد. از طرف دیگر درآمدهای استخراج گروهی به مراتب بیشتر از درآمدهای استخراج تکی است. از این رو شما باید انتخاب کنید که کدام یک از این روش ها می تواند شرایط بهتری برای شما به دنبال داشته باشد. اما برای اینکه این انتخاب را برای شما ساده تر کرده باشیم لازم دانستیم تا چند نکته بسیار مهم را در این باره با شما در میان بگذاریم که با دقت به آن ها می توانید در نهایت شرایط بهتری را در فرایند استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی برای خود رقم بزنید.

به عنوان نکته اول باید اشاره کنیم که برای کسانی که به دنبال استخراج رمز ارز هایی با سختی استخراج بسیار زیاد هستند عملاً استخراج تکی چندان سودی ندارد و حتما  می بایست از شرایط استخراج گروهی برای این منظور استفاده کنند. اما از طرف دیگر معمولا امکان استخراج رمز ارز هایی با سختی بسیار بالا مانند بیت کوین و اتریوم با استفاده از کامپیوتر خانگی وجود ندارد.

اگر به دنبال استخراج رمز ارز هایی با سختی استخراج کمتر است این هم امکان استفاده از خدمات استخراج گروهی و هم امکان استخراج ترکی برای شما وجود خواهد داشت. دقت داشته باشید که در فرایند استخراج تکی چالش هایی مانند سایت های کلاهبرداری و فیشینگ دیگر پیش روی شما قرار ندارند و شما می توانید به تنهایی تمام شرایط استخراج رمز ارز را برای خود مدیریت کنید. امکان رسیدن به درآمدهای متوسط در این روش برای شما به وجود خواهد آمد و در طولانی مدت می توانید پول خوبی به دست آورید. اما برای داشتن درآمدهای قابل توجه بهتر است وارد شرایط استخراج گروهی شوید.

اگر شما توانایی از بین بردن چالش های مختلف استخراج گروهی مانند پرداخت کارمزد ها و یا خودداری کردن از ورود به سایت های کلاهبرداری را دارید انتخاب این روش استخراج برای شما بهتر خواهد بود. اما اگر به دنبال این هستید که هزینه های خود را کاملا بهینه نموده و به صورت غیر حرفه ای در استخراج رمز ارز ها اقدام کنیم استخراج تکی گزینه بهتری برای شما است.

استهلاک کامپیوتر خود را فراموش نکنید

استخراج ارز دیجیتال با لپ تاپ چالش بسیار بزرگی برای شما به دنبال خواهد داشت که لازم دانستیم به آن نیز اشاره‌ای داشته باشیم. استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی باعث می شود تا کم کم کیفیت سیستم خانگی شما از بین رفته و همچنین خرابی های مختلفی را نیز در بخش‌های مختلف سخت افزاری سیستم خود مشاهده خواهید کرد. دقت داشته باشید که پرداخت هزینه های مربوط به تعمیر کامپیوتر شخصی را نیز می بایست هزینه های مربوط به استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر شخصی اضافه کنید و همین موضوع باعث می‌شود تا با افزایش هزینه‌ها میزان درآمدهای شما کمتر شود.

یکی از اصلی ترین دلایلی که بسیاری از کاربران علاقه به استفاده از کامپیوتر شخصی برای استخراج ارز دیجیتال ندارند این است که معمولاً کامپیوترهای شخصی بعد از مدتی به صورت کامل کیفیت خود را از دست داده و دیگر قابل استفاده نخواهند بود. اگر شما سیستم کامپیوتر مناسبی برای این منظور ندارید، استفاده از این روش درآمدزایی در بازار ارز دیجیتال نمی تواند گزینه خوبی برای شما باشد. از این رو توصیه میکنیم که خیلی روی آن پافشاری نکرده و به دنبال استفاده از روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار مانند بازار فیوچرز در ارز دیجیتال و یا انجام معاملات اسپات بروید.

مراقب مصرف اینترنت باشید

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که در فرایند استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی باید به آن توجه داشته باشید میزان مصرف اینترنت خواهد بود. دقت داشته باشید که در حال حاضر بسترهای لازم برای ارائه خدمات اینترنت در سطح فوق العاده عالی در کشور ما وجود ندارد و همین موضوع باعث شده تا چالش هایی برای کاربران در فرایند استخراج رمز ارز ها ایجاد شود. از یک طرف هزینه های اینترنت بسیار بالا است و از طرف دیگر حتی با پرداخت هزینه های بالا نمی توان یک اینترنت مناسب برای خانه تهیه نمود.

با توجه به اینکه فرایند استخراج نیاز به این دارد که شما دائماً به اینترنت متصل باشید، از این رو ممکن است هزینه های صرف شده برای خرید اینترنت برای شما نسبت به شرایط عادی چندین برابر شود. از این گذشته امکان به وجود آمدن خرابی های مختلف در مودم نیز برای شما وجود خواهد داشت. توصیه می‌کنیم که حتماً در این باره نیز تحقیقات لازم را انجام داده و در صورت بهینه بودن شرایط برای فرایند استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی اقدام نمایید.

اینترنت ثابت خوب لازمه استخراج با کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ

استخراج ارز دیجیتال با لپ تاپ هر چند نیاز به اینترنت فوق العاده با سرعت بالا ندارد اما با این حال باید اینترنت شما بدون قطعی باشد. قطع شدن اینترنت باعث می شود تا نرم افزار استخراج ارز دیجیتال شما با چالش روبرو شده و به روز رسانی آن باعث از بین رفتن تلاش های قبلی شما می گردد. اگر به اینترنت مناسبی از نظر ثابت بودن میزان سرعت و نوسان پایین دسترسی ندارید عملاً فرایند استخراج ارز دیجیتال با لپ تاپ نمی تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

در نظر داشته باشید که بیان کردن این موارد هرچند ممکن است به مذاق خیلی از کاربران خوش نیاید اما به دنبال این نیستیم که شما را به سمت استخراج ارز دیجیتال هل بدهیم در حالی که شما شرایط لازم برای انجام چنین روش سرمایه گذاری در بازار را ندارید. اگر بخواهیم واقع بین باشیم چالش ها و مشکلات بسیار زیادی در مسیر استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی وجود خواهد داشت که هر یک از این چالش ها ممکن است درآمد های شما را از بین برده و ضررهای سنگینی را روی دست شما باقی بگذارد.

برای ما هم چالش چندانی وجود نداشت اگر بیشتر به بررسی مزیت های استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی می پرداختیم و به دنبال بررسی و معرفی معایب این روش نمی رفتیم. اما احساس مسئولیت نسبت به کاربران ایرانی در بازار ارز دیجیتال باعث می‌شود تا در معرفی این روش های سرمایه گذاری کاملاً واقع بین باشیم و تمام شرایط و جوانب را برای شما مورد بررسی قرار دهیم. در کانون بورس قرار است شما با واقعیت های پشت پرده بازار ارز دیجیتال آشنا شویم و حرفی از درآمد های چند میلیون دلاری بیشتر شبیه یک رویا است وجود نخواهد داشت.

استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر از صفر

فرض می‌کنیم که شما تمام نکات لازم و آموزش کافی برای استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر از صفر را می دانید و در این باره هیچگونه چالشی پیش روی شما قرار ندارد. حتی به این فرض اضافه می‌کنیم که شما کامپیوتر لازم و مناسب برای استخراج رمز ارزها را نیز در اختیار داشته و یا اینکه هزینه خرید چنین دستگاهی را در اختیار دارید و از این بابت هم هیچگونه مشکلی پیش روی روش سرمایه ‌گذاری شما وجود ندارد. حالا سوال بسیار مهم ما اینجاست که آیا استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر از صفر می‌تواند یک روش سرمایه ‌گذاری مناسب و ایده‌آل برای شما باشد؟

در حال حاضر افراد بسیار زیادی هستند که در حال استخراج بیت کوین و سایر رمز ارزهای ارزنده مانند لایت کوین هستند و از این روش به درآمدهای قابل توجهی می‌رسند. با توجه به اینکه درآمد حاصل از استخراج بیت کوین و سایر رمز ارزهای معتبر و شناخته شده جذابیت‌های خاص خود را دارد و می‌تواند یک روش درآمدزایی مناسب را برای ما به ارمغان آورد از این رو دقت به آنها برای همه کاربران جذابیت‌هایی به دنبال خواهد داشت.

اما وقتی صحبت از رمز ارزهایی می‌شود که امکان استخراج آنها با کامپیوتر وجود دارد عملاً باید آنها را در جمع رده پایین‌ها قرار دهیم که برای استخراج آنها با سختی استخراج خیلی زیادی روبرو نیستید و بدون استفاده از دستگاه ماینر می توانید برای استخراج آنها اقدام کنید. با همان فرض‌هایی که در ابتدای همین بند به آنها اشاره کردیم حالا شما باید بررسی کنید که آیا سود حاصل از این فرایند استخراج می‌تواند نسبت به سایر روش‌های سرمایه ‌گذاری در بازار ارز دیجیتال شرایط خوبی را برای شما به دنبال داشته باشد؟

اگر از ما می‌پرسید ما به روش‌های دیگر سرمایه ‌گذاری در بازار ارز دیجیتال علاقه بیشتری داریم و گزینه‌هایی مانند خرید ارز دیجیتال و هولد ارز دیجیتال برای طولانی مدت را بهتر از این روش سرمایه ‌گذاری می‌دانیم. در حال حاضر شما می‌توانید با یک مدیریت سرمایه‌ای مناسب و سبد چینی ایده‌آل از میان رمز ارزهای موجود در بازار بهترین گزینه‌ها را برای خرید و سرمایه ‌گذاری انتخاب کرده و دست روی مواردی بگذارید که سودآوری بسیار بالایی را در دراز مدت برای شما ایجاد خواهند کرد و انتخاب آنها می‌تواند یک سرمایه ‌گذاری کاملاً موفق برای شما حتی در بازارهای زمانی کوتاه مدت چند ماهه هم باشد.

وقتی چنین پتانسیل بسیار بالایی در بازار ارز دیجیتال وجود دارد عملاً ما زمانی می‌توانیم سراغ سایر روش‌های سرمایه ‌گذاری برویم که یا درآمد حاصل از آنها بسیار قابل توجه باشد و یا اینکه رسیدن به درآمد در آنها کاملاً مطمئن و بدون هیچگونه ریسکی باشد. عملا اگر بخواهیم این موارد را در کنار یکدیگر قرار دهیم حتی اگر شما از فرایند استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر به سود هم برسید باز هم در مقایسه با سایر روش‌های سرمایه ‌گذاری سود حاصل از این روش منطقی و مناسب نخواهد بود. بنابراین اگر به دنبال استفاده از این روش برای درآمدزایی هستید حتماً باید تمام جوانب را در نظر بگیرید و اگر ارز دیجیتالی پیدا کردید که پتانسیل بالایی برای این منظور دارد سراغ آن بروید.

جمع بندی از شرایط استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر شخصی

سعی کردیم تا به صورت کامل و جامع فرایند استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر را برای شما تشریح کرده و آموزش‌ های لازم در این باره را به شما ارائه نماییم. برای کاربرانی که قصد حضور در این عرصه را دارند، برآورد درآمد ها و هزینه ها نقش بسیار مهمی خواهد داشت. برای اینکه بتوانید درآمد حاصل از استخراج کریپتوکارنسی ها را با کامپیوتر ارزیابی کنید، بایستی طبق مراحل زیر اقدام نمایید:

  • قبل از هر چیزی باید ارز دیجیتال مورد نظر خود را برای استخراج تعیین کنید.
  • سپس نوبت به انتخاب قدرت دستگاه و سی پی یو و کارت گرافیک آن می شود.
  • در قدم بعدی باید هزینه‌های محتمل مانند هزینه برق اینترنت و غیره را حساب کنید.

با طی کردن این مراحل و دقت عوامل موثر بر میزان درآمد ناشی از استخراج رمز ارزها با استفاده از کامپیوتر خانگی می‌توانید حرفه‌ای‌تر و دقیق‌تر وارد این عرصه شوید.  همچنان سوال و یا ابهامی درباره این روند دارید می‌توانید آن را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما خیلی سریع پاسخ‌های لازم را به شما ارائه نمایند. تمام تلاش ما در مجموعه کانون بورس ارائه با کیفیت ترین و بالاترین سطح کیفیت مقالات آموزشی است.

کاربرانی که علاقمند به آموزش روش های سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال هستند، می توانند با شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال تمام نیازمندی های خود در این زمینه را برطرف سازند. چنین دوره هایی می تواند در رسیدن به شرایط مالی ایده آل در آینده یک اتفاق بزرگ را برای ما رقم بزنند. البته امکان استفاده از خدمات آموزش آنلاین ارز دیجیتال نیز برای کاربرانی که فرصت کافی برای شرکت در این دوره ها را ندارند، وجود دارد.

16 پاسخ

  1. من الان حدود ۳ سالی میشه با لپ تاپ دارم ارز مونرو استخراج میکنم حدودا ۱۴۸ تا شده البته قبلا مونرو گرونتر بود ولی باز خداروشکر تونستم پول یه ماشینو ازش در بیارم البته خدارو شکر هنو لپ تاپم سالمه

  2. ممنون از توضیحاتتون.
    من یه کافی نت دارم و می خوام از ۱۵ تا سیستمی که دارم شب تا صبح ها ماین کنم.
    امکان اینکه ۱۵ سیستم تحت شبکه ماین کنن و به یه کیف پول وصل بشن هستش؟ تو این شرایط چه کیف پولی (مثلا تراست ولت اکیه) و چه ارزی پیشنهاد میدید ؟

  3. سلام خسته نباشید من یک سوالی دارم آیا اگه می‌خواهیم با کامپیوتر و یا لپ تاپ بیت کوین استخراج کنیم باید دوباره مجوز داشته باشیم؟ من مدت هاست به این موضوع فکر میکنم که بتونم تو خونه خودم بیت کوین با لپ تاپ استخراج کنم که نیاز های خودم رو با درآمد بالا برطرف کنم بخدا واقعا نیاز دارم که با این روش پول دار بشم که بتونم برای مامانم و بخصوص خودم خونه بخرم ممنون میشم که سوال من رو سریع جواب بدید

    1. درود بر شما دوست عزیز. کامپیوتر دستگاه مناسبی برای استخراج بیت کوین نیست. ارز دیجیتال دیگری انتخاب کنید که سختی استخراج کمتری داشته باشد.

  4. درود به شما دوست عزیز فوق العاده عالی و کامل بود توضیحات تون، بنده یه میس با این مشخصات دارم
    Ryzen 5 3600
    Rtx 2060 super 8gb ddr6
    ۱۶ gb ddr4 3200
    MSI a520 pro
    میخاستم ببینم با این سیستم آیا توجیهی داره بخوام ارز دیجیتالی در بیارم و سوال دیگه اینکه چجوری باید درآمد هامو بردارم آیا حساب خارجی میخاد؟ ممنون میشم اطلاعات بدین 🙏🤎

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: