لوگو کانون بورس

آموزش کیف پول کوینومی (Coinomi) از صفر تا صد

کیف پول Coinomi
شما در حال مطالعه مقاله ۱۲ از ۲۸ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

نوبت به معرفی یکی دیگر از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال می رسد. با آموزش کیف پول کوینومی با شما هر ماه هستیم. اگر از کاربران این کیف نرم افزاری ارز دیجیتال هستید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا بهتر از قبل از والت خود استفاده کنید و اگر تا کنون از این والت استفاده نکرده‌اید، قرار است شما را با یکی از بهترین کیف پول های نرم افزاری آشنا کنیم. چنین مقالاتی می تواند مکمل دوره ارز دیجیتال بوده و مسیر شما را در آموزش رایگان ارز دیجیتال بهتر از همیشه نماید. برای اینکه با اهمیت این کیف پول و اهمیت تنظیم این مقاله بیشتر آشنا شوید، لازم دانستیم تا ابتدا نظرات برخی از کاربران را درباره کیف پول کوینومی (Coinomi) با شما در میان بگذاریم.

برخی نظرات کاربران درباره کیف پول کوینومی

۱- کاربر خاکزاد:

“خیلی با کوینومی به مشکل خوردم. دیگه عمرا از این کیف پول استفاده کنم یا اجازه بدم کسی دیگری ازش استفاده کنه. کیف پولی که نتونه خودشو بازیابی کنه اصلاً به درد نمی خوره!”

۲- کاربر دانشی:

“با سلام. من پسورد خودمو فراموش کرده بودم، بعد از اینکه نرم افزار حذف و دوباره نصب کردم، با عبارت بازیابی وارد میشه اما موجودی منو صفر نشون می ده!”

۳- کاربر مجتبی:

“سلام لطفاً درباره کلید خصوصی هم در این کیف پول صحبت کنید.”

۴- کاربر Moji

“سلام خواستم بدونم با DELETE کردن کیف پول کوینومی تامین اطلاعات پاک میشه یا با وارد کردن کلمات بازیابی دوباره لود میشه؟”

۵- کاربر آبتین:

“من حدود ۱۵ روز پیش ارز eos رو از باینناس منتقل کردم به کوینومی اما هنوز به کیف پولم وارد نشده. کسی میدونه چرا؟ ”

۶- کاربر صالحی:

“من یک هفته پیش مقداری دوج کوین خریدم و به آدرسی که کوینومی داده بود، ارسال کردم. اما بعداً دیدم این آدرس همون آدرسی نبود که همیشه به من می داد. بعد از چند روز هنوز دوج کوین به حسابم تو کوینومی نیومده. آدرس هم چک  می کنم، میگه این آدرس قبلی شما است!”

۷- کاربر الوندی:

“دوستان، کوینومی به خاطر تحریم ها دارایی های ایرانی ها رو تحریم نمی کنه؟”

۸- کاربر حسنی:

“چطوری می توانم تو کیف پول کوینومی خرید ارز دیجیتال انجام بدم؟”

۹- کاربر آبتین: (البته ی آبتین دیگه!)

“سلام. من نسخه ویندوز رو نصب کردم، اما موقع باز کردن از من پسورد نمی خواد. اشکال کجاست؟”

۱۰- کاربر همااااااایون:

“من ارز ریپل رو به ورج تو کوینومی تبدیل کردم، الان دیگه نمی تونم ورج رو به ارز دیگه ای تبدیل کنم. آیا فقط یک بار میشه تو کوینومی یک ارز رو تبدیل کرد؟”

۱۱- کاربر عندلیب:

“سلام

چرا نوشتید رایگانه؟!

من ۳۴ ریپل خریدم، ۲۰ تاشو ازم کم کرد به عنوان کارمزد راه اندازی حساب کاربری.

خب دیگه مگه دزدی چیه؟!”

تمام این نظرات نشان می‌دهد که:

  • کاربران هنوز به خوبی با کیف پول کوینومی آشنا نیستند و چالش های زیادی با آن دارند.
  • خیلی از کاربران هنوز آموزش های اولیه مربوط به بازار رمز ارزها را نیز نمی‌دانند.
  • کیف پول کوینومی می توانید یک کیف پول عالی برای برخی از کاربران باشد.
  • کیف پول کوینومی می تواند یک کیف پول مزخرف برای بسیاری دیگر از کاربران باشد!!!!!!!

بدون داشتن اطلاعات مربوط به آموزش کیف پول کوینومی ورود به این والت اصلاً منطقی نیست تا چه برسد که بخواهید در آن خرید و فروش کرده و یا سرمایه های بزرگ خود را وارد این والت کنید. البته که Coinomi هم مانند سایر انواع کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری دارای ایرادات مختلفی است، اما درصد قابل توجهی از ایرادات ذکر شده توسط کاربران به دلیل نداشتن آگاهی های لازم از جانب آنها است. از این رو تصمیم گرفتیم تا در یک مقاله کاملا متفاوت، صفر تا صد اطلاعات مربوط به این کیف پول نرم افزاری را به صورت تصویری و با بیان نکات کاربردی به شما آموزش دهیم.

راهنمای مطالعه نمایش

مراحل انتخاب کیف پول ارز دیجیتال

لازم است تا قبل از وارد شدن در بحث کیف پول کوینومی توضیح مختصری درباره نحوه انتخاب یک والت برای رمز ارزها ارائه کنیم. اصلاً این‌گونه نیست که شما با مطالعه یک مقاله یک والت نرم افزار یا یک کیف پول سخت افزاری را انتخاب کنید. این دست از مقالات برای آشنایی هر چه بیشتر شما عزیزان با این والت های موجود در بازار است. برای اینکه بهتری والت را برای فعالیت های خود در بازار انتخاب کنید، نیاز است تا مراحل زیر را بپیمایید:

تنها در این صورت است که می توانید مطمئن باشید که ارزهای دیجیتال خود را در بهترین شرایط و امن ترین کیف پول نگهداری می‌کنید. در غیر این صورت روبرو شدن با چالش هایی که کاربران در بند قبلی به آنها اشاره کرده بودند، برای شما هم دور از ذهن نخواهد بود. البته نگران پیدا کردن اطلاعات لازم نباشید، زیرا در کانون بورس به همه این اطلاعات دسترسی خواهید داشت.

کیف پول کوینومی چیست

کیف پول کوینومی (Coinomi) یکی از انواع والت های نرم افزاری است که هم برای موبایل و هم برای کامپیوتر توسعه پیدا کرده و برای هر دو این پلتفرم ها در دسترس است. این والت یک والت چند ارزی است که امکان ذخیره مردن صدها ارز دیجیتال در آن وجود دارد و به دلیل سهولت بالای استفاده، در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. از نظر امنیت مشابه با سایر والت های نرم افزاری بوده و لازم است تا کاربران حتماً نکات مربوط به ترفندهای افزایش امنیت کیف پول های ارز دیجیتال را برای این والت نیز به کار ببندند.

کیف پول کوینومی چیست

کیف پول Coinomi به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار دارد. البته از نظرات بالا بر می آید که برخی از کاربران هنوز منظور رایگان بودن یک والت نرم افزاری را نمی‌دانند. منظور از رایگان بودن این است که شما برای دانلود و نصب آنها در موبایل یا کامپیوتر خود نیاز به پرداخت هزینه‌ای نیستید. اما برای تراکنش و خرید و فروش و انتقال ارز از داخل آن باید کارمزد بپردازید. این رایگان بودن را مقایسه کنید با کیف پول های سخت افزاری که برای خرید آنها باید چند میلیون تومان از جیب مبارک خرج نمایید.

تاریخچه کیف پول کوینومی

آقای جورج کیمیونیس نامی است که می توانیم تاسیس و توسعه اولیه کیف پول Coinomi را به وی نسبت بدهیم. این سرباز تحصیل مرده انگلیسی در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار کوینومی را با زبان برنامه نویسی iOS برای موبایل های آیفون روانه بازار نمود. البته آقای کیمیونیس خدمات دیگری را نیز به کاربران بازار رمز ارزها ارائه کرده است که به ما و این مقاله ربطی ندارد.

هر چند تولید کیف پول کوینومی به سال ۲۰۱۴ بر می‌گردد، اما در آن سال ها نام زیادی از این والت نبود. بعداً در سال ۲۰۱۷ بود که شکوفایی این والت نرم افزاری آغاز شد. توسعه پیدا کردن برای موبایل های اندروید و بعد از آن سیستم عامل های کامپیوتری در این سال باعث شد تا تعداد کاربران آن به ناگه به شدت افزایش پیدا کند. کیف پول کوینومی ابتدا تنها برای پشتیبانی از چند رمز ارز معروف و مشهور اعم از بیت کوین، لایت کوین و اتریوم توسعه پیدا کرده بود. اما امروز شما می توانید از “شیر مرغ تا جون آدمیزاد” را در این والت نرم افزاری ذخیره نمایید.

البته در این سال ها دیگر کوینومی از دسترس آقای کیمیونیس قصه ما خارج شده و یک تیم توسعه دهنده کاربلد عملیات بازیابی و توسعه دوباره آن برای سایر پلتفرم ها را در دست گرفتند. از این رو برای ارتباط با پشتیبانی این والت لازم نیست به آقای کیمیونیس درود بفرستید.

ویژگی های کوینومی

نوبت به معرفی ویژگی های کیف پول Coinomi می رسد. این والت نیز مانند سایر والت های نرم افزاری دارای ویژگی های خاصی است. البته برخی از این ویژگی ها مثبت و برخی نیز منفی هستند. در ادامه سعی کرده‌ایم تا ابتدا تمام بررسی های مربوط به آن را به صورت بی طرفانه به شما بیان کنیم که چالشی باشد تا ذهن شما برای انتخاب یا عدم انتخاب این والت تصمیم‌گیری نماید.

رایگان با پرداخت درون برنامه ای

شما هم مثل ما از این دست از نرم افزارهای موجود در گوگل پلی و اپ استور متنفرید که روی خود آنها خبری از پرداخت پول نیست و از هیچ جا هم نمی توان فهمید که برای فعالیت در داخل آنها باید پول بدهیم اما تا نصب می‌کنیم، به محض اولین کلیک با پیغام “لطفاً برای کلیک بعدی پولتان را آماده کنید” روبرو می شویم. کوینومی هم از این دست از نرم افزارها است. نصب و حتی واریز ارز دیجیتال به آن رایگان است. اما وای به حال وقتی که قصد کنید در آن از خدمات مانند اکسچینج، سوآپ، خرید و فروش و یا حتی برداشت ارز دیجیتال استفاده کنید. سیل عظیم کارمزدها است که به سمت شما هدایت خواهند شد.

البته از حق نگذریم که این موضوع برای تمام والت ها از صفر تا صد به همین صورت است. هم چنین تیم توسعه دهنده Coinomi ادعا کرده که کارمزدهای مربوط به برداشت ارز دیجیتال هیچ ربطی به آنها نداشته و این کارمزدها مستقیماً به شبکه همان ارز دیجیتال وارد می‌شود. “البته معلوم نیست که وقتی ما استلار برداشت می زنیم و کیف پول به عنوان کارمزد از ما ترون یا اتریوم کم می‌کند، چگونه قرار است این کارمزد به شبکه استلار رسیده و به آنها کمک کند!”

  • پشتیبانی از زبان فارسی

“آدرس نمی‌دانیم. لطفاً سوال نکنید.” شما هم با این برچسب بر روی شیشه برخی از مغازه ها و بخش‌ها در ادارات مختلف روبرو شده و در دل چند ناسزا نثار آنها کرده‌اید. هر چند ما هم در دل نیت داشتیم تا انتقام تمام این برچسب‌هایی که دیده‌ایم را در این جا سر شما خالی کنیم، اما با توجه به اینکه بخشش همیشه شیرین‌تر است، از این امر صرف‌نظر کرده و با کمال احترام باید عرض کنیم که:

“خیر. کوینومی از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. گشتم نبود، نگرد نیست.”

  • محیط کاربری ساده و قابل درک

یکی از اصلی‌ترین ویژگی های تمام والت های نرم افزاری داشتن محیط کاربری ساده و کاربر پسند برای آن است. هر کیف پول نرم افزاری که این حداقل مزیت را هم نداشته باشد را باید دور انداخت. البته از حق نگذریم، این ویژگی را هم کیف پول کوینومی و هم سایر والت های نرم افزاری به خوبی دارند. از این رو لازم است تا با احترام از این ویژگی آنها یاد کنیم. بلکه کیف پول کوینومی محیط بسیار ساده و کاربر پسندی داشته و استفاده از آنها حتی برای اولین بار نیز برای کاربران ساده است.

  • متن باز نیست

قبل از اینکه متن باز بودن یا نبودن کیف پول کوینومی را بررسی کنیم، لازم است تا توضیحی مختصر درباره این ویژگی ارائه کنیم. در انتهای این مقاله مزیت ها و معایب کیف پول Coinomi را با هم مرور خواهیم کرد. اما با توجه به اینکه خودمان هم نمی‌دانستیم که متن باز بودن یک میزت است یا عیب ترجیح دادیم آن را در این بخش با شما مطرح کنیم.

متن باز بودن یک کیف پول  یا یک نرم افزار به این معنی که هر کسی حتی من و شما به کد اصلی و سورس آن دسترسی داشته و می توانیم این کد را ویرایش کرده و تغییر دهیم. البته نه به این معنی که با ویرایش کردن ما تمام نسخه های آن نرم افزار ویرایش شده و تغییر می‌کنند. بلکه تنها همان نسخه در دست ما تغییر خواهد کرد و در نهایت تغییرات در تمام نسخه ها باید توسط تیم توسعه دهنده ارائه شده  و در سایت های مرجع درج شود.

این مهم این مزیت را دارد که هر برنامه نویس قابلی که از این کدها سر در می‌آورد، بتواند نقاط ضعف نرم افزار را مشاهده کرده و با اقداماتی آنها را رفع کند.

اما عیب آن هم اینجاست که اگر تیم توسعه دهنده از یک قابلیت خاص در نرم افزار استفاده کرده باشد، عملاً هم هکرها و هم رقبا از آن با خبر شده و می‌توانند آن را با تغییراتی کپی کنند. هکرها در صورت ضعف های امنیتی راحت‌تر می‌توانند وارد والت شوند و رقبا نیز خیلی ساده همه مزیت های شما را مال خود خواهند کرد.

“حال شما بگویید. کیف پول کوینومی متن باز نیست. این یک مزیت است یا عیب؟”

  • تایید و انتخاب دستی کارمزد تراکنش

مانند کیف پول متامسک در کوینومی هم می توانید کارمزدها را به صورت دستی وارد کرده و تراکنش ها را تایید کنید. هر چند کارمزدهای تراکنش در این کیف پول چه برای خرید و فروش ارز و چه برای انتقال آن نسبت به صرافی های بزرگ و معتبری مانند باینناس یا چینجلی بیشتر است، اما با این حال امکان تنظیم دستی تراکنش ویژگی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

  • مرورگر DApp

با ثبت نام د عضویت در کیف پول Coinomi هم چنین می توانید به مرورگر DApp ها نیز دسترسی داشته باشید. این مرورگر به شما اجازه می‌دهد تا تمام کسب  و کارهایی که خدمات و محصولات خود را با رمز ارزها در دسترس شما قرار می‌دهند، را مشاهده کرده و از خدمات آنها استفاده کنید.

  • حریم خصوصی

یکی از اصلی‌ترین پیش فرض ها در بازار ارزهای دیجیتال رعایت کامل حریم خصوصی است. اگر حریم خصوصی کاربران در این بازار رعایت نشود، عملاً ماهیت اصلی آن زیر سوال می رود. خوشبختانه کوینومی در کنار تمام معایبی که دارد، در این زمینه خوب عمل کرده و یک کیف پول با رعایت کامل حریم خصوصی حداقل در مقابل سایرین است.

به گفته تیم توسعه دهنده این والت، هیچ پسورد و مشخصاتی از والت کاربران در پایگاه داده Coinomi ذخیره نمی‌شود. این موضوع یک مزیت و یک عیب با خود به همراه خواهد داشت. مزیت آن این است که دوستان توسعه دهنده هیچ دسترسی به اطلاعات والت شما نخواهند داشت و عملاً امکان سوء استفاده برای آن وجود ندارد. عیب آن هم این است که در صورت از دست رفتن اطلاعات والت اعم از پسورد و کلمات بازیابی دیگر راهی برای بازگرداندن کیف پول نخواهد بود.

کیف پول کوینومی چیست

کوینومی در رعایت حریم خصوصی کاربران، کمی پا را از سایر والت های نرم افزاری فراتر گذاشته و حتی IP کاربران خود را نیز مخفی می‌نماید. این مهم می تواند در بحث امنیت کیف پول کوینومی نیز تأثیر بسزایی داشته باشد.

  • صرافی کوینومی

مانند سایر والت های نرم افزاری محبوب و عالی موجود در بازار، کیف پول کوینومی نیز در بخش صرافی و تبدیل ارزها به هم فعالیت گسترده‌ای دارد. این والت با دو صرافی Shapeshift و Changelly همکاری مستقیم داشته و کاربران با عضو در این والت می‌توانند برای تبدیل رمز ارزهای خود از خدمات این صرافی ها استفاده کنند. البته استفاده از صرافی کوینومی را خیلی به کاربران ایرانی توصیه نمی‌کنیم. از آنجایی که خدمات هر دو صرافی همکار با کوینومی برای ایرانی ها قفل است و  کاربران ایرانی نمی‌توانند مستقیماً در این صرافی ها عضو شوند، عملاً استفاده از این ویژگی کوینومی می تواند خطرات خاص خود را داشته باشد.

  • پشتیبانی تیم توسعه دهنده

یکی دیگر از ویژگی های قابل معرفی برای کیف پول کوینومی تیم پشتیبان آن است. شما می توانید برای رفع هر یک از چالش های خود در والت خود، با تیم پشتیبان تماس حاصل کرده و خیل زود پاسخ خود را دریافت کنید. هم چنین تیم توسعه دهنده Coinomi فعالیت گسترده‌ای در شبکه های اجتماعی از جمله ردیت داشته و شما می توانید از طریق صفحه شخصی آنها در این پلتفرم نیز با تیم توسعه دهنده این کیف پول در تماس باشید.

  • سرعت بالای تراکنش های بیت کوین

یکی دیگر از ویژگی هایی که لازم است درباره کیف پول کوینومی با شما به اشتراک بگذاریم، سرعت بالای تراکنش های شبکه بیت کوین در آن است. تیم توسعه دهنده این والت از قابلیت Segwit رونمایی کرد که باعث می‌شود تا امکان معاملات بیت کوین و لایت کوین هم با کارمزد پایین تر و هم با امکان تایید تراکنش سریع تر انجام شود.

  • ذخیره کلید خصوصی در دستگاه میزبان

در بخش حریم خصوصی کیف پول کوینومی اشاره کردیم که این والت کلیدهای خصوصی را به پایگاه داده Coinomi ارسال نکرده و آنها در دستگاه خود میزبان ذخیره می‌شوند. در واقع اگر از موبایل برای دسترسی به کوینومی استفاده می‌کنید، کلیدهای خصوصی شما نیز در موبایل شما ذخیره شده و اگر از کامپیوتر استفاده می‌کنید، این کلیدها روی کامپیوتر شما است. از این رو بیشتر باید مراقب دستگاه و نرم افزار موجود در موبایل خود باشید تا نگران تیم توسعه دهنده کوینومی.

  • پشتیبانی از زبان های مختلف

عرض کردیم که کوینومی یک کیف پول چند زبانه است. البته به نسبت کیف پول متامسک این والت از بان های خیلی زیادی پشتیبانی نمی‌کند. در شکل زیر می توانید تمام زبان های قابل دسترس در نسخه کامپیوتر این والت نرم افزاری را مشاهده کنید.

کیف پول کوینومی چیست

امنیت کوینومی

از معرفی ویژگی های کیف پول کوینومی که بگذریم، نوبت به بررسی امنیت این والت می رسد. در ادامه هم مزیت ها و هم معایب امنیتی آن را با شما در میان می‌گذاریم. اما لازم است متذکر شویم که امنیت انواع کیف پول نرم افزاری از سه جنبه قابل بررسی و ارزیابی است.

  • در درجه اول ساختار والت است که می تواند تضمین کننده عدم امکان نفوذ هکرها به سیستم داخلی آن باشد. این موضوع مستقیماً به قدرت تیم توسعه دهنده والت بستگی خواهد داشت.
  • در درجه دوم شرایط ذخیره سازی اطلاعات و اعتبار خود تیم توسعه دهنده است که می تواند روی امنیت کیف پول کوینومی یا هر کیف پول نرم افزاری دیگر تأثیر داشته باشد. این مهم نیز به تیم توسعه دهنده و ساختار کیف پول شما بر می‌گردد.
  • آخرین جنبه نیز مربوط به شرایط استفاده خود کاربر از کیف پول می‌شود. در این جنبه تیم توسعه دهنده نقشی نداشته و این کاربر است که می تواند باعث افزایش امنیت کیف پول خود شده یا آن را کاهش دهد.
  • امنیت کوینومی در برابر حملات هکرها

بررسی امنیت یک کیف پول نرم افزاری در برابر حمله هکرها بسیار پیچیده است. به صورت کلی والت های نرم افزاری در این باره با ضعف هایی همراه هستند. زیرا هر چقدر هم که ساختار آنها ایمن و غیر قابل نفوذ چیده شده باشد، باز هم هکرهایی پیدا می‌شوند که با توجه به اتصال نرم افزارها به اینترنت راهی برای نفوذ به آنها پیدا کنند. هر روز اخبار مبنی بر هک شدن سیستم های امنیتی بسیار بزرگی را در سرتاسر جهان می‌شنویم. از این رو شنیدن خبر هک شدن یک کیف پول نرم افزاری هم چندان چیز بعیدی نیست.

اما کوینومی ادعا می‌کند که ر این باره شرایط ایده‌آلی را در ساختار خود تعبیه کرده و با مخفی نگه داشتن تمام اطلاعات، امکان هک شدن این والت را به حداقل رسانده است.

  • امنیت درون برنامه ای Coinomi

هم چنین از جنبه دوم نیز می توان نمره خوبی به کیف پول کوینومی از نظر امنیت داد. زیرا همان طور که اشاره کردیم، اولا کلیدهای خصوصی اصلاً در پایگاه داده این والت ذخیره نمی‌شوند و از این گذشته دسترسی برای تیم توسعه دهنده به محتوای والت کاربران نیز تعریف نشده است. از این رو از این بابت نیز خیلی چالشی پیش روی کاربران وجود ندارد.

  • امنیت سمت کاربر در کیف پول کوینومی

در بخش‌های مربوط به کاربر اما نه فقط کیف پول Coinomi بلکه هر والت دیگری می تواند با چالش روبرو شود. اگر شما به عنوان مالک کیف پول خود در استفاده از آن خوب عمل نکرده و نکات ایمنی را رعایت نکنید، هر چالشی ممکن است پیش پای شما باشد. بارها و بارها درباره ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال صحبت کرده‌ایم. شما باید با در نظر گرفتن این نکات مانع از دسترسی سایرین به اطلاعات کیف پول خودتان شوید.

  • ذخیره کردن عبارت بازیابی در جایی امن و دور نگه داشتن از اینترنت
  • استفاده از پسوردهای قدرتمند
  • استفاده از ورود دو مرحله ای
  • دور نگه داشتن موبایل یا کامپیوتر حاوی کیف پول از دسترس سایرین
  • استفاده از نرم افزارهای افزایش امنیت در موبایل یا کامپیوتر
  • استفاده از آنتی ویروس های قدرتمند برای جلوگیری از ورود بدافزارها
  • عدم کلیک روی لینک های مخرب و ناشناخته از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی
  • هم چنین مراقب باشید تا موبایل یا لپ تاپ شما به سرقت نرود.

از جمله نکات و ترفندهایی هستند که رعایت آنها می تواند امنیت والت شما را تا اندازه قابل توجهی افزایش دهد.

  • کوینومی یک کیف پول HD است

HD یا Hierarchical Deterministic در واقع همان فناوری است که کیف پول های نرم افزاری برای تهیه عبارت بازیابی خود از آن کمک می گیرند. به زبان ساده این فناوری برای تولید کلمات بازیابی کیف پول کوینومی یا هر والت نرم افزاری دیگری از یک تابع درهم ساز استفاده می‌کند. این تابع برای تولید هر عبارت بازیابی برای یک کاربر ۱۰۰ هزار دور احتمال تصادفی را ارزیابی می‌نماید تا عملاً امکان نفوذ به آن برای هکرها وجود نداشته باشد.

ارزهای پشتیبانی شده در کوینومی

نوبت به بررسی ارزهای پشتیبانی شده توسط کیف پول کوینومی می رسد. این والت نیز مانند اکثر والت های نر افزاری از حجم بسیار زیادی از رمز ارزها پشتیبانی کرده و امکان ذخیره سازی کلیدهای خصوصی آنها را به کار اعطا می‌نماید. حتی یکی از ویژگی های اصلی آن ارائه آدرس های مختلف برای یک رمز ارز است. از این رو ممکن است شما در هر بار واریز یک ارز به کیف پول Coinomi خود آدرس متفاوتی را مشاهده کنید. تمام آدرس های این کیف پول برای یک ارز دیجیتال فعال هستند و شما می توانید بدون نگرانی به آنها دسترسی داشته باشید. (پاسخ سوال کاربری که برای دریافت دوج کوین آدرس متفاوتی مشاهده کرده بود.)

برای مشاهده ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط کوینومی می توانید از این لینک استفاده کرده و وارد سایت رسمی Coinomi شوید. با ورود به این بخش با تصویر زیر روبرو خواهید شد.

کیف پول کوینومی چیست

در این تصویر برخی از رمز ارزها به صورت پیش فرض به شما نشان داده می‌شود. اگر به دنبال توکن خاصی هستید می توانید با وارد کردن نام آن رد بخش جستجو امکان پشتیبانی آن را توسط کوینومی مشاهده کنید. هم چنین در صورتی که شبکه یا دسته بندی ارز دیجیتال مورد نظر خود را می دانید، با کلیک روی هر یک از دسته بندی ها و شبکه ها، ارزهای دیجیتال مربوط به آن را مشاهده خواهید کرد.

عبارت بازیابی کوینومی

کیف پول کوینومی از یک عبارت بازیابی ۲۴ کلمه ای استفاده می‌نماید که در زمان ثبت نام و باز کردن حساب در نرم افزار آن در دسترس قرار می گیرد. در ادامه همراه با تشریح آموزش ثبت نام در والت کوینومی این عبارت را نیز مشاهده خواهید کرد. دقت کنید که عبارت بازیابی اهمیت بسیار زیادی در امنیت کیف پول شما دارد. از یک طرف این عبارت باید در جایی امن نگهداری شود، زیرا عملاً برای بازیابی کیف پول به آن نیاز خواهید داشت و در صورت گم شدن با چالش بسیار بزرگی روبرو می‌شود.

از طرف دیگر هم این عبارت هرگز نباید به دست کس دیگری بیفتد. زیرا هر کسی با داشتن این عبارت می تواند کیف پول شما را بازیابی و تمام رمز ارز های شما را به سرقت ببرد.

نسخه های کوینومی

اما این والت در چه نسخه هایی ارائه شده است؟ کاربران می‌توانند در صورت نیاز به صورت تکی یا به صورت همزمان از این والت در پلتفرم های زیر استفاده کنند:

  • کیف پول کوینومی برای آیفون
  • کیف پول کوینومی برای اندروید
  • کیف پول کوینومی برای کامپیوتر در نسخه های ویندوز، مک و لینوکس

راه های دانلود کیف پول کوینومی

برای دانلود کیف پول Coinomi برای پلتفرم های مختلف راه حل های مختلفی پیش روی خود دارید. می توانید:

دانلود از سایت رسمی کوینومی

برای دانلود کیف پول کوینومی از طریق سایت رسمی این والت ابتدا وارد سایت شده و در همان صفحه اصلی گزینه Download را در گوشه راست و بالای سایت مطابق با تصویر زیر انتخاب کنید.

کیف پول کوینومی چیست

با ورود به صفحه جدید با تصویر زیر روبرو خواهید شد. با کلیک کردن بر روی گزینه شماره ۲ اپلیکیشن این کیف پول به صورت یک فایل در موبایل شما دانلود شد و با کلیک روی آن می توانید نرم افزار را روی موبایل خود نصب کنید. این مرحله بسیار ساده خواهد بود.

دانلود کیف پول کوینومی

دانلود از گوگل پلی

برای دانلود کیف پول کوینومی می توانید از پلتفرم گوگل پلی اقدام کنید. برای این منظور دو راه حل پیش رو خواهید داشت:

  • می توانید وارد پلتفرم گوگل پلی شده و با جستجو این والت را پیدا کرده و نصب کنید. البته در این راه حل باید به چند نکته مهم دقت کنید. مثلا املای نرم افزار را درست وارد کنید و هم چنین مراقب نرم افزارهای علی و مشابه با نام کوینومی باشید تا با کلاهبرداران روبرو نشوید.
  • هم چنین دوباره می توانید از طریق سایت رسمی وارد شوید. با کلیک کردن روی قسمت ۱ به گوگل پلی هدایت خواهید شد.

دانلود از اپ استور

برای دانلود کیف پول Coinomi از طریق پلتفرم اپ است نیز همان دو راه حل مخصوص برای گوشی های اندرویدی را پیش رو دارید. در صورتی که مستقیماً از اپ استور برای جستجوی این نرم افزار اقدام می‌کنید، مراقب باشید تا به نرم افزارهای جعلی روبرو  نشوید. هم چنین دقت کنید که دانلود این نرم افزار هم برای گوشی های اندرویدی و هم برای ایفون رایگان است. از این رو در صورت مواجه شدن با نسخه های پولی، از دانلود و  خریداری آنها اجتناب کنید.

عدم دانلود از سایت های واسط

یک راه حل دیگر برای دانلود کیف پول کوینومی وجود دارد که توصیه می‌کنیم از آن استفاده نکنید. برخی از سایت ها لینک دانلود نرم افزار این والت ارا به صورت مستقیم در سایت خود قرار داده اند. یا با کلیک روی لینک دانلود قرار داده شده، مستقیماً وارد صفحه دانلود آنها در گوگل پلی یا اپ استور می شوید. هر چند بسیاری از این دسته سایت ها به دنبال ساده تر کردن امکان دانلود این کیف پول هستند، اما با این حال ممکن است برخی از کلاهبرداران از این ترفند برای پیش برد اهداف شوم خود استفاده کنند. از این رو توصیه می‌کنیم که در بارن باره دقت زیادی داشته باشید.

کیف پول کوینومی برای اندروید

تصویر زیر صفحه دانلود کیف پول کوینومی در گوگل پلی را نشان می‌دهد. در این صفحه می توانید با کلیک کردن روی گزینه Install این والت را روی موبایل اندرویدی خود در اختیار داشته باشید.

دانلود کیف پول کوینومی

هم چنین هایلایت های زیر را نیز باید درباره کیف پول کوینومی برای اندروید بدانید:

  • بیش از ۱ میلیون نفر در سراسر جهان این نرم افزار را برای گوشی های اندرویدی دانلود کرده و استفاده می نمایند.
  • نزدیک به ۳۹ هزار نفر در این پلتفرم امتیاز متوسط ۴.۵ را به این والت داده اند.

کیف پول کوینومی برای آیفون

تصویر زیر صفحه دانلود کیف پول کوینومی را در پلتفرم اپ استور نشان می‌دهد. در صورت ورود با گوشی ایفون گزینه دانلود و نصب آن را نیز مشاهده خواهید کرد.

دانلود کیف پول کوینومی

  • امکان نصب این نرم افزار برای نسخه iOS 12 و بالاتر وجود دارد.
  • حجم این نرم افزار در گوشی های ایفون ۱۳۹.۷ مگابایت است.

کیف پول کوینومی برای ویندوز

تصویر زیر صفحه دانلود کیف پول کوینومی در سایت رسمی این والت را برای نسخه های کامپیوتر نشان می‌دهد. از بالا اولین گزینه برای نسخه ویندوز ۶۴ بیتی است که در ادامه آموزش نصب و استفاده از آن را مرور خواهیم کرد. همچنین در گزینه دوم می توانید این والت را برای مک و در انتها نیز برای لینوکس دانلود کرده و استفاده کنید.

دانلود کیف پول کوینومی

نسخه ویندوز حدود ۱۱۰ مگابایت حجم دارد که با کلیک روی قسمت Download بسیار خودکار دانلود خواهد شد.

آموزش کیف پول کوینومی

در این بخش به آموزش کیف پول کوینومی برای قسمت های مختلف می پردازیم. با دقت به این آموزش ها ساده و تر و راحت‌تر از همیشه می توانید از کیف پول خود استفاده کنید. البته هر چند در ادامه مراحل نصب و ثبت نام این کیف پول را برای نسخه ویندوز با هم مرور خواهیم کرد، اما برای گوشی های اندرویدی و ایفون نیز این شرایط دقیقا مشابه بوده و با طی کردن همین مراحل می توانید برای استفاده از کوینومی اقدام کنید.

البته با توجه به اینکه در گوشی ها دیگر اقدامی برای نصب این نرم افزار نخواهید داشت، از این رو این مرحله را تنها برای نسخه ویندوز این کیف پول استفاده کنید. بقیه آموزش ها برای همه پلتفرم ها یکسان خواهد بود.

آموزش دانلود و نصب Coinomi برای ویندوز

  • فایل نرم افزار را از روی ویندوز خود اجرا کنید.
  • در صفحه اول باز شده باید گزینه ۱ یعنی I Accept را پر کرده و روی گزینه Next کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

دانلود کیف پول کوینومی

  • در پنجره جدید باز شده می توانید محل نصب نرم افزار کیف پول کوینومی که به صورت پیش فرض در درایو C کامپیوتر شما است را انتخاب نمایید.

آموزش کیف پول کوینومی

  • روی گزینه Create a Desktop کلیک کرده تا تیک مربع آن بخورد. سپس روی گزینه Next کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.

آموزش کیف پول کوینومی

  • در پنجره جدید باز شده برای نصب کیف پول Coinomi باید روی گزینه Install کلیک کنید.

آموزش کیف پول کوینومی

  • صبر کنید تا نرم افزار نصب شود.

آموزش کیف پول کوینومی

  • دقت کنید که تیک Launch Coinomi Wallet فعال باشد. روی گزینه Finish کلیک کنید.

آموزش کیف پول کوینومی

مراحل نصب نرم افزار کوینومی در ویندوز با طی کردن این مراحل به پایان می رسد. حالا می توانید وارد والت خود شده و از آن استفاده کنید.

برای نصب نرم افزار نسخه اندروید و ایفون در گوشی نیز اصلاً نیازی به طی کردن مرحله ای نخواهید داشت. این نرم افزارها نیز به صورت مستقیم از پلتفرم گوگل پلی یا اپ استور روی گوشی شما نصب شده و فقط باید مراحل ثبت نام را در آنها طی کنید.

آموزش ثبت نام در Coinomi در نسخه ویندوز

هر چند این مراحل برای نسخه ویندوز این نرم افزار ارائه می‌شود، اما در واقع برای نسخه اندروید و ایفون نیز شما می توانید با طی کردن همین مراحل، کیف پول کوینومی را نصب کرده و از آن استفاده کنید. برای ثبت نام در نسخه ویندوز مطابق با مراحل زیر عمل کنید.

  • نرم افزار نصب شده را که در مرحله قبلی توضیح دادیم، اجرا کنید.
  • در صفحه باز شده نرم افزار روی گزینه Create new Wallet کلیک کنید.

بازیابی کیف پول کوینومی

  • در پنجره جدید با تصویر زیر روبرو خواهید شد.

بازیابی کیف پول کوینومی

در این پنجره:

۱- گزینه ۱ به شما هشدار می‌دهد که “در صورت گم شدن عبارت بازیابی، شما نمی توانید برای بازیابی کیف پول خود اقدام کنید.” پس باید حتماً آن را در جایی ایمن و به دور از دسترس سایرین نگهداری کنید.

۲- در گزینه ۲ شما می توانید عبارت بازیابی ۲۴ کلمه ای کیف پول کوینومی را مشاهده کرده و آن را در جایی ذخیره کنید.

۳- با کلیک روی گزینه ۳ یعنی Regenerate عبارت بازیابی جدیدی برای شما ساخته می‌شود.

۴- تیک گزینه I have را پر کرده و روی گزینه Next کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.

  • در این مرحله نرم افزار از شما می خواهد تا از روی کلماتی که در پایین و در کادر قرمز نشان داده شده، عبارت بازیابی خود را انتخاب نمایید. به ترتیب عبارت بازیابی که در مرحله قبل یادداشت کرده‌اید را در این مرحله انتخاب کنید. در نهایت روی گزینه Confirm کلیک کنید.

بازیابی کیف پول کوینومی

  • در صفحه جدید باز شده باید یک پسورد خوب برای کیف پول خود انتخاب کنید. برای هر بار ورود به کیف پول نیاز به وارد کردن این پسورد خواهید داشت.

بازیابی کیف پول کوینومی

  • با کلیک روی گزینه OK در مرحله قبل به پنجره جدیدی وارد می شوید. در این پنجره کوینومی از شما می خواهد تا ارزهای دیجیتال که تمایل دارید در کیف پول خود داشته باشید را انتخاب نمایید. می توانید چند ارز را انتخاب و روی گزینه Next کلیک کنید یا با فشار دادن دکمه Skip از این مرحله عبور کنید. شما همیشه می توانید ارزهای دیجیتال جدید را در کیف پول خود وارد کنید. نگران این مرحله نباشید.

بازیابی کیف پول کوینومی

  • در پنجره بعدی قوانین والت کوینومی پیش روی شما قرار می گیرد. روی گزینه Accept کلیک کنید.

بازیابی کیف پول کوینومی

مراحل ثبت نام در کیف پول کوینومی نسخه ویندوز در این مرحله به پایان می رسد. حالا می توانید وارد والت خود شده و از امکانات آن استفاده نمایید.

آموزش ورود به کیف پول کوینومی

با کلیک بر روی آیکون نرم افزار وارد آن خواهید شد. با وارد شدن به صفحه اصلی نرم افزار کوینومی با تصویر زیر روبرو می شوید. در این تصویر ارزهای دیجیتالی که در مرحله ثبت نام انتخاب کرده‌اید، به صورت پیش فرض در والت شما به نمایش در می آیند. کیف پول به صورت پیش فرض بر روی گزینه Overview قرار دارد.

مشکلات کیف پول کوینومی

با کلیک کردن بر روی هر یک از ارزهای دیجیتالی وارد بخش والت شده و می توانید اعمال امکان پذیر روی آنها اعم از ارسال یا دریافت و یا اکسچینج را مشاهده کنید.

مشکلات کیف پول کوینومی

در گوشه چپ و پایین تصویر نیز می توانید وارد بخش تنظیمات یا Setting شوید. در این بخش امکان تغییر ارز فیات اصلی، زبان کیف پول و البته ساخت کیف پول جدید را نیز خواهید داشت.

مشکلات کیف پول کوینومی

همچنین در نوار ابزار پایین نیز به مرورگر DApp و ارتباط با پشتیبانی کوینومی نیز دسترسی دارید.

آموزش خرید و فروش در کیف پول کوینومی

برای خرید و فروش ارز دیجیتال و یا هر اقدام دیگری باید بر روی ارز دیجیتال مذکور خود کلیک کنید. اگر رمز ارز مورد نظر در کیف پول شما نیست، از بخش add Asset باید آن را اضافه کنید.

با کلیک بر روی نام یک ارز دیجیتال به صفحه زیر منتقل داده خواهید شد.

مشکلات کیف پول کوینومی

در این تصویر:

  • با کلیک بر روی گزینه ۱ Receive می توانید عملیات واریز به کیف پول خود را انجام دهید.
  • با کلیک بر روی گزینه ۲ می توانید برای ارسال ارز دیجیتال از کیف پول خود اقدام کنید.
  • گزینه ۳ هم برای چینج ارزهای دیجیتال است.

با کلیک بر روی گزینه Exchange در همان منو بالا یا از طریق منو چپ کیف پول خود وارد صفحه زیر خواهید شد. در این تصویر می توانید سه صرافی همکار با کوینومی را مشادهده کنید. شیپ شیفت، چینجلی و کوین سوئیچ که باا کلیک بر روی نام هر یک از این صرافی ها می توانید برای خرید و فروش ارز دیجیتال و تبدیل آنها اقدام نمایید.

مشکلات کیف پول کوینومی

در بخش صرافی چینجلی تصویر زیر برای شما باز می‌شود. در این تصویر تنها کافی است ارزهای دیجیتال مورد نظر خود و مقدار آنها را مشخص کرده و بر روی آیکون جلوی آنها کلیک کنید تا عملیات انجام شود.

آموزش ارسال ارز دیجیتال در کوینومی

آموزش ارسال ارز دیجیتال در Coinomi

برای ارسال ارز دیجیتال از کیف پول کوینومی تنها کافی است در بخش قبلی بر روی گزینه Send کلیک کنید. در پنجره جدید باز شده به شکل زیر می بایست به ترتیب زیر عمل نمایید:

  • در بحش ۱ آدرس کیف پول مقصد را وارد کنید.
  • در بخش ۲ مقدار ارز دیجیتال مورد نظر را وارد کنید.
  • در بخش ۳ می توانید مقدار ارز را به دلار وارد کنید.
  • با کلیک روی بخش ۴ یا Send عملیات انتقال ارز دیجیتال برای شما تکمیل خواهد شد.

آموزش ارسال ارز دیجیتال در کوینومی

آموزش دریافت ارز دیجیتال در Coinomi

برای دریافت ارز دیجیتال نیز باید روی گزینه Receive کلیک کنید. با کلیک کردن روی این گزینه صفحه زیر برای شما باز می‌شود. با کپی کردن آدرس مشخص شده و وارد کردن آن در کیف پول مبداء می توانید عملیات واریز به کیف پول کوینومی را تکمیل کنید.

آموزش ارسال ارز دیجیتال در کوینومی

برای این منظور دقت داشته باشید که حتماً در کوینومی روی ارز دیجیتالی کلیک کرده باشید که قصد واریز آن به والت خود را دارید. در غیر این صورت ممکن است ارز دیجیتال شما به آدرس اشتباهی ارسال شد.

آموزش ساخت کیف پول کوینومی

مراحل آموزش ساخت کیف پول کوینومی را به صورت کامل و تصویری با هم مرور کردیم. برای اینکه بیشتر با روش های ساخت کیف پول نرم افزاری آشنا شوید می توانید محتویات مقاله آموزش ساخت کیف پول را در بخش بلاگ سایت دنبال نمایید.

آموزش بازیابی کیف پول کوینومی

برای بازیابی کیف پول خود نیاز به عبارت بازیابی ۲۴ کلمه ای خواهید داشت. اگر این عبارت را در دسترس ندارید، سری به مقاله ترفندهای بازیابی کیف پول بزنید تا شاید راهی پیش پای شما قرار گیرد. در صورت دسترسی به عبارت بازیابی، تنها کافی است یک بار دیگر نرم افزار کیف پول کوینومی را دانلود کرده و آن را نصب کنید. این بار بعد از نصب به جای کلیک روی گزینه Create a new Wallet کافی است روی گزینه Restore a Wallet کلیک کنید.

آموزش دریافت ارز دیجیتال در کوینومی

در صفحه جدید باز شده عبارت بازیابی خود را تایپ کرده و روی گزینه Ok کلیک کنید تا وارد کیف پول قبلی خود شوید.

اضافه کردن توکن دلخواه در Coinomi

  • برای اضافه کردن توکن یا کوین جدید به کیف پول خود ابتدا وارد بخش Wallet در منو سمت چپ کیف پول کوینومی شوید.
  • در بخش مشخص شده در تصویر زیر بر روی گزینه Add Asset کلیک کنید.

آموزش دریافت ارز دیجیتال در کوینومی

با کلیک کردن روی این بخش دو منو کشویی برای شما باز خواهد شد. در این منو:

  • اگر روی گزینه Add Coin کلیک کنید، با تصویر زیر روبرو می شوید. در این تصویر می توانید کوین مورد نظر خود را وارد کرده و با کلیک بر روی گزینه Add آن را به کیف پول خود وارد کنید.

آموزش دریافت ارز دیجیتال در کوینومی

همچنین با کلیک بر روی منو Add Token نیز وارد تصویر زیر خواهید شد.

  • در این تصویر ابتدا باید شبکه بلاک چین مربوط به توکن مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

آموزش دریافت ارز دیجیتال در کوینومی

  • با انتخاب شبکه بلاک چین مورد نظر، وارد تصویر زیر می شوید. در این بخش هم می توانید در بخش جستجو نام توکن مورد نظر را جستجو کنید و یا از طریق اسکرول کردن نام آن را پیدا کرده و تیک بزنید. با کلیک بر روی گزینه Add عملیات اضافه کردن توکن به کیف پول کوینومی به انتها خواهد رسید.

کیف پول Coinomi

هایلایت های مهم درباره کیف پول کوینومی

در این بخش از مقاله سعی داریم تا هایلایت ها و موارد بسیار مهمی را درباره کیف پول کوینومی با شما به اشتراک بگذاریم. دقت به این اطلاعات از چند جهت اهمیت خواهد داشت. از یک طرف خیال شما از بابت امنیتی و شرایط این والت راحت می‌شود و از طرف دیگر با چالش های پیش روی خود در استفاده از این والت آشنا خواهید شد. نداشتن همین اطلاعات ساده می تواند دردسرهای زیادی برای شما به دنبال داشته باشد که ساده ترین آنها استرس های مربوط به از بین رفتن اطلاعات و به سرقت رفتن رازهای دیجیتال شما از والت است.

کیف پول کوینومی تحریم

یکی از چالش های اصلی کاربران ایرانی برای استفاده از کیف پول های مختلف سایه تحریم است. هر چند این موضوع در گذشته برای پلتفرم های بسیار مختلفی در بازارهای مالی رخ داده است. بروکرهایی بازار فارکس و یا برخی صرافی ها در همین بازار ارز دیجیتال این فرایند را طی کرده اند. اما درباره تحریم ایرانی ها از سوی کوینومی دو واقعیت حتمی است:

  • اولا که در حال حاضر تیم توسعه دهنده این کیف پول قصدی برای این موضوع ندارد.
  • از این گذشته در صورتی که در آینده چنین شرایطی پیش بیآید، از چن ماه قبل به کاربران ایرانی اعلام می‌شود تا دارایی های خود را از کیف پول خود خارج نمایند.

از این رو هیچ نگرانی از بابت تحریم ایرانی ها توسط کیف پول کوینومی در حال حاضر وجود ندارد.

مشکلات کیف پول کوینومی

دقت به مشکلات کیف پول کوینومی نیز یکی دیگر از هایلایت های مهم درباره این والت است. برخی از مهم ترین این مشکلات به شرح زیر هستند:

  • ممکن است ارز دیجیتالی که به والت خود ارسال کرده باشید، با تاخیر زمانی زیاد در آن دیده شود. در این باره باید کمی صبور باشید. این موضوع برای سایر والت ها نیز وجود دارد.
  • هم چنین امکان دارد تا کیف پول شما موجودی ارز دیجیتال های شما را صفر نشان دهد. این مشکل نیز معمولا با گذشت زمان و کمی صبر حل خواهد شد. در صورت حل نشدن بهترین راه حل ارتباط با بخش پشتیبانی کوینومی است.
  • نقص امنیتی کیف پول کوینومی در سال ۲۰۱۹

در این بخش برای بررسی مشکلات کیف پول کوینومی به بیان دوباره یکی از چالش های این والت می پردازیم. در سال ۲۰۱۹ یکی از کاربران این کیف پول پیامی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد. محتوای این پیام به شرح زیر بود.

این شخص در پیام خود ادعا کرده بود که بیش از ۶۰۰۰۰ دلار ارز دیجیتال وی در کیف پول کوینومی به سرقت رفته است. وی این سرقت را ناشی از نقص امنیتی موجود در والت خود عنوان کرده بود.

ماجرا از این قرار است که در آن زمان ساختار والت Coinomi به این صورت بود که در زمان ثبت نام و تنظیم عبارت بازیابی کیف پول، هر کدام از کلمات این عبارت ۲۴ کلمه ای برای تصحیح درستی هجایی و نوشتاری به آدرس API گوگل ارسال می شده است. گوگل بعد از تصحیح این عبارت ها برای شبکه کوینومی ارسال منی کرده است.

به این ترتیب این کاربر ادعا کرده بود که این باگ امنیتی باعث شده تا عبارت بازیابی کیف پول وی به دست کارمندان گوگل بیفتد و از این رو حتماً یکی از کارمندان گوگل با استفاده از این عبارت، کیف پول وی را بازیابی کرده و ارزهای دیجیتال وی را به سرقت برده است.

تیم توسعه دهنده کوینومی خیلی سریع یک پاسخ کامل و جامع در این باره در شبکه های اجتماعی منتشر کرد که قبل از پرداختن به پاسخ کوینومی لازم است تا چند نکته درباره این ادعا را با شما در میان بگذاریم.

  • اولا اینکه ادعای این فرد مبنی بر اینکه این موضوع یک باگ امنیتی است، کاملا درست است. چنانچه تیم توسعه دهنده کوینومی خیلی سریع به دنبال رفع آن رفته و اقدام به حذف این روش از ساختار والت خود شد.
  • ثانیا به هیچ وجه نمی توان اثبات کرد که یک کارمند گوگل این ارزها را به سرقت برده است.
  • از طرف دیگر ممکن است یک فرد از اطرافیان این شخص به طریقی به عبارت بازیابی کیف پول وی دسترسی پیدا کرده و اقدام به هک و به سرقت بردن رمز ارزهای وی شده است.

ذکر این موارد قبل از بررسی پاسخ تیم توسعه دهنده Coinomi از این جهت اهمیت داشت تا میزان اهمیت عبارت بازیابی کیف پول نرم افزاری کوینومی را به شما نشان دهیم. پس هرگز هیچ سهل انگاری درباره این عبارت بازیابی نداشته و آن را در جایی امن نگهداری کنید. اما بشنوید پاسخ تیم توسعه دهنده کوینومی را درباره اظهار نظر این کاربر.

تیم توسعه دهنده کوینومی با رد ادعای این کاربر عنوان کرد که به سرقت رفتن ارزهای دیجیتال این رد توسط کارمندان گوگل عملاً غیرممکن است. زیرا:

  • اولا اینکه درخواست هایی که برای تصحیح این عبارت ها به گوگل فرستاده شده بود، رد شده اند. این مهم به دلیل نبود کلید API در آنها بود.
  • از این گذشته غیر ممکن است که یک کارمند گوگل بتواند با API ها به دنبال عبارت بازیابی کیف پول سایرین باشد.
  • هم چنین این عبارت ها به صورت متن ساده ارسال نشده و در واقع گوگل یک TLS رمز نگاری شده دریافت کرده است.

البته این پاسخ طویل موارد دیگری را هم شامل می شد که از حوصله این بحث خارج است. اما به هر حال کوینومی بعد از این حادثه این باگ امنیتی را از کیف پول خود برطرف نمود.

کیف پول Coinomi

  • مشکل عدم اتصال به شبکه

اگر در حین کار با والت خود با پیغام عدم اتصال به شبکه روبرو شدید، ابتدا مطمئن شوید که اینترنت کامپیوتر و یا گوشی شما وصل است. در صورتی که در این باره به قطعیت رسیدید، بهتر است بعد از چند دقیقه دوباره امتحان کنید. این موضوع نیز از چالش هایی است که خیلی نباید درباره آن نگران باشید. البته قطع شدن شبکه در زمان ارسال و واریز ارز دیجیتال ممکن است موجب بروز مشکلاتی برای شما شود.

کیف پول کوینومی بهتر است یا تراست والت؟

یکی از مقایسه هایی که به وفور در اینترنت درباره انواع کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال انجام می‌شود مقایسه میان کیف پول کوینومی و کیف پول تراست ولت است. هر دوی این کیف پول ها شرایط بسیار خوبی داشته و کاربران ایرانی نیز به راحتی می توانند از مزیت ها و خدمات این کیف پول ها استفاده اما در این بین کدام یک از آنها می تواند گزینه بهتری برای کاربران ایرانی باشد؟

اگر بخواهیم این دو کیف پول را از نظر تعداد و نوع ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده با هم مقایسه کنیم تفاوت چندانی میان آنها وجود نخواهد داشت. هر چند ممکن است هر یک از این دو کیف پول برای رقابت رمز ارزهای جدید را در لیست خود برای پشتیبانی قرار دهند اما اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم افراد در بازار ارز دیجیتال تنها به دنبال معاملات رمز ارزهای محدود هستند و این رمز ارز های محدود و شناخته شده معمولاً توسط هر دوی این کیف پول ها پشتیبانی می شود.

نکته بعدی درباره مقایسه میان کیف پول کوینومی و تراست ولت بررسی شرایط آنها از نظر امنیت است. درباره شرایط امنیتی نیز هر دوی این کیف پول ها شرایط خوبی داشته و نسبت به هم برتری خاصی ندارند. کیف پول کوینومی سابقه فوق‌العاده درخشانی در بازار ارز دیجیتال داشته و هیچگونه چالشی برای کاربران این کیف پول به وجود نیامده و از طرف دیگر کیف پول تراست والت نیز کاملاً شناخته شده بوده و کاربران ایرانی در حال حاضر به راحتی در حال استفاده از آن هستند.

اما در یک مورد بسیار مهم کیف پول کوینومی شرایط بهتری نسبت به کیف پول تراست والت داشته و می‌تواند در این زمینه خدمات بهتری را به کاربران ایرانی ارائه نماید. در حال حاضر از میان انواع کیف پول نرم افزاری معتبر و شناخته شده برای کاربران ایرانی بهترین و سریع ترین پشتیبانی متعلق به کیف پول کوینومی است. شما می‌توانید خیلی سریع تمام چالش های خود را با تیم توسعه دهنده این کیف پول در میان گذاشته و در نهایت به پاسخ چالش های خود نیز برسید.

البته شایان ذکر است که اگر بخواهیم این دو کیف پول را از نظر میزان محبوبیت برای کاربران ایرانی مورد بررسی قرار دهیم پرواضح است که کیف پول تراست ولت شرایط بسیار بهتری دارد. در حال حاضر اکثریت قریب به اتفاق معامله گران در بازار ارز دیجیتال از خدمات و مزیت های کیف پول تراست والت برای انجام کارهای خود استفاده می نمایند.

 کیف پول کوینومی بهتر است یا متامسک؟

مقایسه بعدی که بایستی درباره کیف پول کوینومی انجام دهیم بررسی شرایط آن در مقابل کیف پول متامسک است. در حال حاضر هر دو کیف پول کوینومی و متامسک از جمله کیف پول های نرم افزاری رایج و محبوب در میان کاربران ایرانی هستند. اما سوال اینجاست که کدام یک از این دو کیف پول از نظر شرایط و ویژگی‌های مختلف گزینه بهتری برای استفاده در بازار ارز دیجیتال می‌باشند؟

اگر بخواهیم این کیف پول ها را از نظر همان شرایطی که در مقایسه کیف پول کوینومی و تراست والت بیان کردیم مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم تفاوت چندانی میان آنها به جز همان تفاوت گفته شده وجود نخواهد داشت. هرچند کاربران می توانند از کیف پول متامسک برای اتصال به انواع صرافی غیر متمرکز ارز دیجیتال نیز استفاده کرده و از این طریق معاملات خود را به این صرافی‌ها نیز بکشانند.

در حال حاضر محبوب‌ترین کیف پول ارز دیجیتال در میان کاربران ایرانی بعد از کیف پول تراست ولت کیف پول متامسک است و کیف پول کوینومی نیز با اختلاف کمی بعد از آن قرار دارد. هر دوی این کیف پول ها از نظر امنیت در شرایط خوبی قرار داشته و نگهداری رمز ارزها حتی برای زمان طولانی مدت نیز چالش خاصی برای معامله گران در بازار به دنبال نخواهد داشت.

کیف پول کوینومی بهتر است یا کیف پول سخت افزاری؟

همچنین لازم است مقایسه میان کیف پول کوینومی و کیف پول سخت افزاری نیز داشته باشیم. مقایسه میان کیف پول کوینومی با انواع کیف پول سخت افزاری در واقع همان مقایسه کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری است. به صورت کلی در این مقایسه می توان به این نتیجه رسید که:

برای نگهداری طولانی مدت در رمز ارزها مسلماً کیف پول سخت افزاری شرایط بهتری نسبت به کیف پول کوینومی داشته و انتخاب و خرید آن می‌تواند گزینه بهتری برای معامله گران باشد.

معامله گران برای در اختیار داشتن کیف پول سخت افزاری نیاز به پرداخت هزینه های بالایی هستند اما در عوض کیف پول کوینومی به صورت رایگان در دسترس تمام کاربران قرار دارد.

برای نگهداری کوتاه مدت ارزهای دیجیتال کیف پول کوینومی می تواند انتخاب بهتری باشد زیرا به راحتی شما می‌توانید انتقال رمز ارز ها را در آن در دستور کار خود قرار دهید.

به صورت کلی مقایسه کیف پول کوینومی و کیف پول سخت افزاری بایستی تحت شرایط خاصی انجام پذیرد. این گونه نیست که بتوان این کیف پول ها را برای تمام معامله گران و کاربران به صورت عمومی بررسی کرد. در شرایط خاص استفاده از کیف پول کوینومی گزینه بهتری است و در شرایط خاصی نیز استفاده از کیف پول سخت افزاری می تواند گزینه بهتری باشد.

آیا امکان استفاده همزمان از دو کیف پول کوینومی برای معامله گران وجود دارد؟

بسیاری از معامله‌گران و سرمایه گذاران در بازار ارز دیجیتال برای در امان نگه داشتن ارزهای دیجیتال خود از حملات هکرها از ترفند های امنیتی مختلفی استفاده می نمایند که یکی از این ترفند ها قرار دادن سرمایه های خود در چند کیف پول نرم افزاری به صورت همزمان است. به این ترتیب که این افراد معمولاً بخشی از سرمایه های خود که در کوتاه مدت به آنها نیازی نخواهد داشت را در یک کیف پول هولد می‌نمایند و بخش دیگر را در کیف پولی برای نقل و انتقالات سریع نگهداری می نمایند.

در این بین برخی از عوامل دیگران به جای استفاده از چند مدل مختلف کیف پول ارز دیجیتال سعی می‌کنند تا از همان یک برند چند کیف پول مختلف را راه‌اندازی کرده و به صورت همزمان از آنها استفاده نمایند. به عنوان مثال شما می توانید در کیف پول تراست والت به صورت همزمان چند حساب کاربری مختلف داشته چه فرایند انجام نقل و انتقالات و عبارت بازیابی حساب های کاربری شما با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

در حال حاضر چنین امکانی در خدمات کیف پول کوینومی نیز وجود دارد و شما با ورود به حساب کاربری خود در این کیف پول نیز می توانید یک حساب کاربری جدید باز کرده و بخشی از سرمایه های خود را به حساب کاربری جدید انتقال دهید. البته این مزیت معمولاً در اکثر انواع کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال وجود دارد و شما به راحتی می توانید چندین حساب کاربری در هر یک از کیف پول های نرم افزاری داشته باشید. اگر تاکنون از این قابلیت انواع کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال استفاده نکرده‌اید بهتر است هر چه سریع‌تر با این ترفند امنیت رمز ارزهای خود را در زمان نگهداری بالاتر ببرید. کیف پول کوینومی می تواند یک گزینه بسیار عالی و ایده‌آل برای این منظور خط را برای کاربران ایرانی نیز باشد.

کیف پول کوینومی و ایرانی ها

سوال بسیار مهمی که درباره کیف پول کوینومی باید به آن پاسخ دهیم این است که آیا استفاده از این کیف پول برای کاربران ایرانی مناسب است یا اینکه بهتر از سراغ سایر انواع کیف پول ارز دیجیتال یا کیف پول‌های نرم‌افزاری یا حتی کیف پول‌های سخت‌افزاری برویم؟ البته بررسی چالش‌های استفاده از کیف پول‌ها فقط مختص کاربران ایرانی است و کاربران بین‌المللی به دلیل نداشتن هیچگونه تحریمی معمولاً با این چالش روبرو نیستند.

در سال‌های گذشته بارها مشاهده کرده‌ایم که حتی تیم توسعه دهنده بسیاری از کیف پول‌ها نیز کاربران ایرانی را تحریم کردند و امکان استفاده از خدمات آنها برای کاربران ایرانی با آی‌پی ایران وجود ندارد و در صورت مشاهده استفاده ممکن است تمام دارایی کاربران ضبط شود. این نگرانی در آینده برای سایر انواع کیف پول‌های نرم‌افزاری نیز وجود دارد و اگر شما به این موضوع دقت نداشته باشید و اخبار مربوط به کیف پول خود را دنبال نکنید ممکن است تحت تاثیر این چالش تمام دارایی‌های خود را از دست بدهید.

خوشبختانه در حال حاضر کیف پول نرم‌افزاری کوینومی هیچگونه دیدگاهی در این باره نداشته و امکان استفاده از آن برای کاربران ایرانی وجود دارد و خیلی از ایرانی‌ها به دلیل رابط کاربری بسیار جذابی که این کیف پول دارد در حال استفاده از آن هستند. اما با این حال توصیه می‌کنیم که حتماً اخبار مربوط به کیف پول کوینومی را در آینده بررسی کنید و اگر دیدگاهی درباره عدم امکان استفاده کاربران ایرانی بر این کیف پول توسط تیم توسعه دهنده آن به وجود آمد سعی کنید تا دارایی‌های خود را به کیف پول دیگری انتقال دهید.

برخی از نظرات کاربران درباره کیف پول کوینومی و مشکلات آن

شنیدن نظرات برخی از کاربران درباره این کیف پول نیز می تواند دید بهتری نسبت به آن به شما بدهد تا در انتخاب این والت بهتر تصمیم بگیرید.

۱- کاربر بنفشه رنجبر:

“این کیف پول یک برنامه بسیار بد و افتضاح است. من برای انتقال ارز BNB به مشکل خوردم برای گرفتن ۹۰۰ دلارم کمک خواستم. اما بعد از چند دقیقه از کمک خواستن از تیم پشتیبانی، اتریوم های کیف پول من هم به سرقت رفت. بعد از پشتیبانی خواستم تا کیف پول مرا ببندد تا این سرقت ادامه پیدا نکند. اما آنها به من گفتند نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند. دوباره بیت کوین من در حدود ۳۷۰۰ دلار به سرقت رفت و آنها هیچ کاری نکردند. لطفاً نصب نکنید.”

حالا بشنوید پاسخ تیم پشتیبانی کوینومی به این اظهار نظر:

“سلام بنفشه، تیم توسعه دهنده کوینومی هیچ امکانی برای دسترسی به کلیدهای خصوصی شما را نداشته و نمی تواند کیف پول شما را ببندد. تیم پشتیبانی رسمی ما نیز هرگز و هرگز برای کمک به شما، از شما عبارت بازیابی را نمی خواهند. علیرغم تمام هشدارهای داده شده مبنی بر عدم اشتراک گذاری عبارت بازیابی با دیگران، شما اسیر یک کانال تلگرامی جعلی و کلاهبردار شده و عبارت بازیابی خود را به ظاهر برای دریافت کمک در اختیار آنها قرار داده اید.”

فهمیدین که چی شده!!!

۲- کاربر غلامرضا زربان:

“کیف پول بسیار خوبی است. اما در زمان ارسال ارز دیجیتال خیلی کند است. یک بار برای انتقال یک ارز به کیف پول دیگرم نزدیک به ۲۴ ساعت طول کشید. من مطمئن نیستم که مشکل از کوینومی بود یا reveiver wallet من.”

۳- کاربر violet sky:

“برنامه بسیار عالی است و از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کند. اما مشکلی اخیرا با آن دارم. من BTC را با Omniusdt مبادله کردم و omnilayer هم این تراکنش را تایید کرد. اما هنوز موجودی من در کیف پول صفر است. از Resynchronize هم استفاده کردم، مشکل حل نشد. من مطمئن هستم که تیم فنی تمام تلاش خود را برای حل این مشکل انجام می‌دهد. اما انتظار دارم آنها خیلی زود به من خبر بدهند.”

۴- کاربر سیامک ملکی:

“دیشب با یک اشتباه در کیف پولم، تمام پولم برای چند ساعت ناپدید شد. اما بخش پشتیبانی کوینومی با صبر و مهربانی مرا چند ساعت راهنمایی کرد تا در نهایت همه چیز درست شد و من از این حمایت و احترام به مشتری قدردانی می کنم. یک برنامه خوب است.(با تشکر ویژه از بخش پشتیبانی آقای Ferdinand )

۵- کاربر غلامرضا رزمی:

بیت کوین کش کیف پول کوینومی برای مدت طولانی کار نمی کرد و همان طور که ادعا کردند در دست تعمیر بود. من چند بیت کوین کش داشتم که به دلیل این مشکل به آن دسترسی نداشتم. اما مشکلات حل شد و جواب داد. با حل مشکل، من امتیاز خود را از ۳ ستاره به ۵ ستاره تغییر می دهم.”

پاسخ تیم کوینومی به غلامرضا:

“سلام غلامرضا، کیف پول BCH دوباره آنلاین شد. BCHN/BCHA برای شما تقسیم نمی شد، بنابراین هر تراکنش در این بشه باعث از دست رفتن سکه های BCHA می‌شود.”

۶- کاربر Nima Shalamzari:

“این یک کیف پول متقلب است. من داخل برنامه با مشکل فنی روبرو شده و مقدار زیادی از پولم را از دست دادم. وقتی سعی کردم با تیم پشتیبانی تماس بگیرم، آنها دروغ گفتند و مسئولیت مشکل را قبول نکردند. شما هم اگر با این مشکل روبرو شدید، لایک کنید تا دیگران هم این افراد کلاهبردار را بشناسند.”

اما پاسخ کوینومی برای نیما:

“سلام نیما، شما سعی کردید یک تراکنش گیر کرده (به دلیل کارمزدهای tx) را با ارسال tx های بیشتر جایگزین کنید. وقتی اولین تراکنش تایید شد، بقیه هم پشت سر آن تایید شدند. اتریوم به همین سادگی کار می‌کند و هزینه های دریافت شده نیز متعلق به ماینرها است نه کوینومی. ما مطلقا هیچ دسترسی به کیف پول شما نداریم و هیچ تقلبی در کار نیست. متشکرم.”

۷- کاربر سید موسی حسینی:

“کوینومی بهترین رابط کاربری را داشته و بهترین گزینه برای همگام سازی در دستگاه های مختلف است. از ارزهای دیجیتال معمولی پشتیبانی می‌کند اما از رازهای دیجیتال کوچک پشتیبانی نمی‌کند. بسیاری از ارزهای شبکه BEP2 را پشتیبانی نمی‌کند اما تراست والت از آنها پشتیبانی می‌کند.”

پاسخ تیم پشتیبانی کوینومی:

“سلام سید، ممنون از نقد عالی. کوینومی در حال حاضر از توکن های BEP2 پشتیبانی می کن و ما همیشه رد حال اضافه کردن ارزهای جدید به کیف پول هستیم .در ماه های آینده پشتیبانی از  XLM, VET, ADA, DOT, BEP20/BSC و توکن های TRC20 نیز به کیف پول کوینومی اضافه خواهند شد. لطفاً رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید تا از این موارد مطلع شوید.”

نظرات و پیشنهادات درباره این کیف پول بسیار زیاد است. چیزی که مسلم است اینکه ایرانی های زیادی از این والت استفاده می نمایند و از این گذشته تیم پشتیبانی کوینومی نیز بسیار فعال می باشد. البته ما سعی کردیم تا بیشتر نظرات حاوی انتقاد را با شما در میان بگذاریم. وگرنه تعریف های زیادی هم از این والت نرم افزاری شده است.

مزایای کیف پول کوینومی

در محتوای مقاله به بخشی از مزیت های این کیف پول اشاره کردیم. اما در یک جمع بندی می توان مزیت های زیر را برای کیف پول کوینومی برشمرد:

  • امنیت خوبی دارد. کلیدهای خصوصی از دستگاه کاربر خارج نشده و یک رمز نگاری عالی امنیت کیف پول شما را تضمین می‌نماید. تمام ارزهای دیجیتال داخل آن در کنترل شنا است.
  • حفظ حریم خصوصی نیز از مزیت های این والت است. حتی IP کاربران نیز در آن مخفی می ماند.
  • پشتیبانی از انواع کوین ها و آلت کوین ها و امکان اضافه کردن توکن های مورد نظر در کیف پول.
  • از سال ۲۰۱۴ تاکنون هیچ گاه این کیف پول هک نشده است و سابقه خوبی دارد.
  • تیم توسعه دهنده به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته اقدامات پشتیبانی از کاربران را انجام می‌دهد. از طریق چت در سایت رسمی این والت نیز می توانید با آنها در تماس باشید.
  • برای ارسال و دریافت ارز دیجیتال هیچ کارمزدی به کوینومی نمی پردازید و از این نظر کارمزد تراکنش شما صفر است. البته تنها باید کارمزد مربوط به ماینرها و نودها را بپردازید.
  • می توانید کیف پول خود را به صورت همزمان در موبایل اندروید، آیفون و دسکتاپ در اختیار داشته باشید.
  • اما هک شدن عبارت بازیابی آن وجود ندارد.
  • می توانید مستقیماً برای خرید ارز دیجیتال یا تبدیل آنها از والت خود استفاده کنید.
  • شما می توانید همزمان بی نهایت کیف پول داشته باشید.
  • کارمزد تراکنش ها را در زمان انجام مشاهده خواهید کرد.
  • امکان استیک کردن ارزهای دیجیتال در این والت وجود دارد. با این کار حتی در حالت آفلاین نیز سود کسب می‌کنید.
  • پشتیبانی از مرورگر DApp و Web3
  • می توانید برای تبدیل ارز دیجیتال به کارت هدیه از طریق پلتفرم Bidali اقدام کنید.
  • ساده و کاربر پسند بودن
  • این کیف پول را می توانید به زبان های مختلفی در اختیار داشته باشید . روز به روز نیز به این زبان ها اضافه می‌شود.
  • این کیف پول از بیش از ۱۲۵ بلاک چین مختلف پشتیبانی می‌کند. بیش از ۱۰۰۰ توکن مختلف را می توانید در آن ذخیره کنید.

معایب کیف پول Coinomi

از مهم ترین معایب این والت نیز می توان به اتصال آن به اینترنت و قطع شدن شبکه آن در برخی مواقع اشاره کرد.

دقت به املای سایت Coinomi.com

اگر قصد دارید وارد سایت این والت شده و بقیه عملیات شرح داده شده در این مقاله را روی آن پیاده سازی کنید، بهتر است حتماً به املای این سایت دقت کنید. زیرا سایت ها و نرم افزارهای مشابه زیادی با آن توسعه پیدا کرده که هیچ ارتباطی به سایت اصلی و رسمی ندارند.

مقالات مهمی که باید درباره کیف پول Coinomi بخوانید

اگر مراحل انتخاب کیف پول ارز دیجیتال را به خوبی سپری کرده و بعد از مطالعه همه مقالات برای انتخاب والت مورد نظر خود اقدام کرده باشید، عملاً چالشی در این باره نخواهید داشت. اما بعد از مطالعه این مقالات و انتخاب یک والت، لازم است تا شما را با نکات دیگری آشنا کنیم که مطالعه آنها هم باعث استفاده بهتر و هم استفاده ایمن تر از کیف پول ارز دیجیتال کوینومی و یا هر والت دیگری می‌شود. این مقالات به شرح زیر هستند:

جمع بندی از کیف پول کوینومی

سعی کردیم تا سری تا پیاز موضوعات مربوط به کیف پول کوینومی را برای شما تشریح نماییم. با دقت به این اطلاعات کار کردن با این والت برای شما ساده تر خواهد بود. در این بخش یک جمع بندی از اطلاعات کیف پول کوینومی را با هم مرور می‌کنیم:

  • کوینومی یک والت نرم افزاری و گرم است.
  • از محبوبیت خوبی در میان والت های نرم افزاری برخوردار است.
  • در سال ۲۰۱۴ توسعه پیدا کرده و در سال ۲۰۱۷ نیز نسخه های اندروید و کامپیوتر آن اضافه شده است.
  • امنیت خوبی دارد اما امنیت آن به نسبت والت های سخت افزاری پایین است.
  • در سال ۲۰۱۹ یک بار شایعه خالی شدن والت یکی از کاربران کوینومی پخش شده که تیم توسعه دهنده این موضوع را رد کرده است.
  • کار کردن با این والت ساده است و نیاز به تجربه و تخصص خاصی نخواهد داشت.

کیف پول Coinomi

سوالات رایج درباره کیف پول Coinomi


نوبت به بررسی سوالات رایج درباره کیف پول Coinomi می رسد. سعی کردیم تا هیچ نکته ای را در این مقاله فراموش نکنیم. در انتها نیز سوالات رایج شما عزیزان را با پاسخ های کوتاه و کاربردی درج کرده‌ایم. اگر هنوز چالشی با والت کوینومی دارید که با این مقاله به حل آن نرسیدید، آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. اگر قادر به پاسخگویی در چند خط بودیم که همان جا در خدمت شما خواهیم بود. در غیر این صورت در اسرع وقت بندی به این مقاله برای تشریح پاسخ سوال شما اضافه خواهیم نمود. همراه شما در کانون بورس هستیم. همچنین در بهترین پکیج آموزش ارز دیجیتال نیز می توانید تمام نیازمندهای آموزشی لازم برای معامله گری در بازار رمز ارزها را در اختیار داشته باشید.

  • کیف پول کوینومی چیست؟

والت کوینومی یک والت نرم افزاری و گرم است که می توانید با نصب نرم افزار آن در موبایل یا کامپیوتر خود، کلید خصوصی ارزهای دیجیتال را در آن ذخیره کنید.

  • چه نسخه هایی از والت کوینومی موجود است؟

در حال حاضر والت کوینومی برای موبایل های اندروید و ایفون و هم چنین برای کامپیوتر با سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک در دسترس است.

  • آیا کیف پول کوینومی امن است؟

امنیت این کیف پول مانند سایر والت های نرم افزاری است. به اندازه لازم امن است که بتوان از آن استفاده کرد، اما به اندازه کافی امن نیست که بدون در نظر گرفتن موارد و نکات امنیتی از این والت استفاده کنیم.

  • آیا امکان تحریم ایرانی ها توسط کوینومی وجود دارید؟

در حال حاضر این والت هیچ برنامه ای برای این موضوع ندارد. اما آینده را باید از خوبان عالم بپرسید.

  • چه امکاناتی در Coinomi در اختیار داریم؟

می توانید از ای والت برای ذخیره کردن کلید خصوصی ارزهای دیجیتال، خرید و فروش ارزهای مختلف و البته چینج آنها با هم استفاده کنید.

  • کیف پول کوینومی از چه رمز ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

در حال حاضر کلید خصوصی بیش از ۱۲۰۰ ارز دیجیتال مختلف را می توان در این کیف پول ذخیره نماید.

  • چگونه کیف پول کوینومی را دانلود کنیم؟

برای دانلود کیف پول کوینومی می توانید یا از طریق سایت رسمی این کیف پول و یا از طریق پلتفرم های دانلود نرم افزاری گوگل پلی برای اندروید و پلی استور برای ایفون استفاده کنید.

  • کیف پول کوینومی چگونه کار می‌کند؟

این کیف پول با ذخیره کردن آدرس های خصوصی ارزهای دیجیتال در دستگاه کاربر کار می‌کند.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

8 پاسخ

  1. ممنون از مقاله کاملتون یه سوال داشتم؛
    من بیت‌کوین رو توی شبکه‌ BEP2 به کوینومی انتقال دادم الان میخوام بیت کوینم رو از کوینومی انتقال بدم به صرافی کوکوین ولی این شبکه رو صرافی کوکوین پشتیبانی نمیکنه میشه راهنمایی کنید چیکار میتونم بکنم برای برداشت بیت کوینم
    ممنون

  2. درود آدرس dogecoinمن درکوینومی تغییرکرده من به آدرس قبلی واریزانجام دادم چطور میتونم به آدرس قبلی دسترسی پیداکنم

  3. “با سلام. من تو گوشی جدیدم کوینومی رو دانلود کردم ، با عبارت بازیابی وارد میشه اما موجودی منو صفر نشون می ده!” میشه کمکم کنید متشکرم

    1. درود بر شما. نرم افزار را دوباره آپدیت کنید و امتحان نمایید. اگر نشد با همان عبارت بازیابی در یک کیف پول دیگه مثل تراست والت لاگین کنید. کوینومی پشتیبانی خیلی خوبی داره از داخل نرم افزار می تونین به پشتیبانیش هم پیام بدین.

      1. سلام ممنون بله همه این کارهارو امجام دادم ولی بازم نشد و چند مرحله با پشتیبانی تماس گرفتم ولی بازم نتونستم، میخواستم ازتون خواهش کنم بهم راهنمایی و‌کمک بفرمایید🙏

        1. برای تماس با پشتیبانی از داخل خود کیف پول اقدام کنید. آخرین انتقال توکن هاتون رو دنبال کنید ببینید الان کجا هست؟ اول خود کیف پول رو بررسی کنید ببینید انتقال پیدا نکردن و از سایت هایی مثل اتراسکن هم می تونین آخرین نقل و انتقالش رو ببینید.

  4. سلام وقت به خیر ، من از یه صرافی مقداری شیبا و ریپل و ماتیک خریدم، کیف پولم کوینومی هستش . اما هیچی به حسابم نیومده ، رفتم پیگیر شدم ، بهم گفتن باید برم تراست والت نصب کنم و کلید خصوصی شبکه ارز خریداری شده رو بردارم تو تراست والت وارد کنم. اما هیچی از حرفهاشون متوجه نمیشم ، رک بگم سواد این کارو ندارم . ممنون میشم بهم کمک کنید، هزینه کمک هم بهتون میدم . لطفا بهم پیام بدین چیکار کنم . ایمیل من :
    moradi3492@gmail.com

    1. دوست عزیز شما کیف پول تراست والت رو نصب کنید با همون عبارت ۱۲ کلمه ای که از کوینومی دارید، وارد کیف پول بشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: