ضمن تبریک سال نو، به اطلاع می رساند از تاریخ 26 اسفند ماه 1402 لغایت 25 فروردین ماه 1403، تمامی کلاس های حضوری کانون بورس برگزار نخواهند شد.
لوگو کانون بورس
نوروز مبارک

آموزش کامل کیف پول متامسک (Metamask)

کیف پول متامسک
شما در حال مطالعه مقاله ۱۳ از ۲۸ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

با ارزیابی صفر تا صد کیف پول متامسک با شما همراه هستیم. آشنایی با انواع کیف پول ارز دیجیتال یکی از مهم ترین سر فصل های مربوط به دوره ارز دیجیتال است. شناخت بهترین کیف پول ارز دیجیتال می‌تواند شما را در داشتن یک والت مطمئن برای ذخیره ارزهای مختلف کمک کند. اگر با انواع کیف پول ارز دیجیتال آشنا نباشید، ممکن است به جمع هزاران کاربری اضافه شوید که سرمایه های کلان خود را تنها در یک چشم به هم زدن از دست داده‌اند. در این مقاله نیز یکی دیگر از انواع کیف پول های عالی نرم افزاری یعنی متامسک را به شما معرفی خواهیم کرد. در این مقاله جذاب با ما همراه باشید.

برخی نظرات کاربران درباره کیف پول متامسک

آموزش کیف پول متاماسک

آموزش کیف پول متاماسک

آموزش کیف پول متاماسک

آموزش کیف پول متاماسک

آموزش کیف پول متاماسک

آموزش کیف پول متامسک

آموزش کیف پول متامسک

این نظرات نشان می دهد که نیاز است تا یک مقاله جامع و کامل درباره کیف پول متاماسک را با هم مرور کنیم. در ادامه سعی کرده ایم به همه این چالش ها و نظرات پاسخ داده و هیچ نکته نگفته ای از این والت نرم افزاری باقی نگذاریم.

راهنمای مطالعه نمایش

مراحل انتخاب کیف پول ارز دیجیتال

برای اینکه در انتخاب مناسب ترین کیف پول رمز ارز برای خود موفق عمل کرده و بهترین شرایط را برای خود ایجاد کرده باشید، باید طبق مراحل زیر عمل نمایید:

  • ابتدا باید با آموزش رایگان ارز دیجیتال جایگاه کیف پول ها را در این بازار بدانید.
  • سپس نوبت به آشنایی با ماهیت کیف پول ارز دیجیتال می‌رسد.
  • در قدم بعدی می‌بایست با انواع کیف پول ارز دیجیتال آشنا شوید.
  • سپس نیاز به شناخت جزئیات هر یک از انواع کیف پول ها را خواهید داشت. کیف پول گرم را بشناسید، با کیف پول سرد آشنا شوید و مقایسه این میان این کیف ها داشته و در نهایت یکی از آنها را انتخاب کنید.

اگر شما در حال مطالعه مقاله کیف پول متامسک هستید، احتمالاً با ماهیت والت ها در بازار رمز ارزها آشنا بوده و مقایسه ای هم میان کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری داشته‌اید. با انتخاب نمونه های نرم افزاری در حال حاضر نیاز به اطلاعات مربوط به کیف پول Metamask دارید که در این مقاله‌ این اطلاعات را به صورت جامع مهمان ما خواهید بود.

کیف پول متامسک چیست

کیف پول متاماسک چیست و چرا محبوب شده است؟ متاماسک نیز یکی دیگر از انواع کیف پول نرم افزاری است که می‌توانید آن را هم برای پلتفرم های موبایلی  و هم به صورت افزونه در مرورگرهای کامپیوتر در اختیار داشته باشید. این کیف پول به دلیل قابلیت های بسیار زیادی که دارد، در بین کاربران بسیار محبوب شده و خیلی ها به دنبال استفاده از آن هستند. اگر به صورت کامل با نحوه کار با Metamask آشنا شده و تمام جزئیات آن را مسلط شوید، دیگر نیاز به استفاده از هیچ کیف پول دیگری نخواهید داشت. حتی بسیاری از عملیات مربوط به صرافی ها را نیز می‌توانید در این کیف پول انجام دهید.

آموزش کیف پول متامسک

قابلیت های بسیار زیاد این کیف پول نرم افزاری باعث شده تا خیلی از کاربران ایرانی نیز آن را به عنوان یک اولویت اصلی در نظر بگیرند. اتصال آن به صرافی های غیرمتمرکز نیز یکی دیگر از مزیت های بسیار عالی متاماسک است که این والت را باز هم جذاب‌تر و دوست داشتنی تر کرده است. البته این موضوع به این معنی نیست که Metamask می‌تواند بهترین کیف پول رمز ارز در جهان باشد. این والت نیز مانند سایر والت های نرم افزاری با مشکلات و ایراداتی مواجه بوده که در این مقاله به صورت مفصل به آنها نیز خواهیم پرداخت.

تاریخچه کیف پول متامسک

  • آرون دیویس (Aron Davis)
  • دن فینلای (Dan Finlay)
  • فرانکی پنگیلینان (Frankie Pangilinan)
  • کریستین جرین (Christian Jerian)
  • جیمز مورائو (James Moreau)

این اسامی تیم توسعه دهنده والت نرم افزاری متاماسک هستند که در سال ۲۰۱۶ در یک کار تیمی این کیف پول عالی را به دنیای رمز ارزها هدیه داده‌اند. البته احتمالاً سود خوبی هم از بابت این کار به دست آورده‌اند. Metamask به نسبت طول عمر دنیای رمز ارزها که به کمی بیش از یک دهه می‌رسد، نسبتاً یک والت قدیمی محسوب می‌شود.

این کیف پول با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت توسعه پیدا کرده و در ادامه با اضافه شدن آیتم های مختلف به آن، شرایطی فراهم آمده تا کاربران بتوانند در پلتفرم های مختلف از آن استفاده کنند. والتی که محیط کاربری بسیار ساده‌ای داشته و نقطه نظر اصلی تیم توسعه دهنده نیز حفظ این محیط کاربری ساده بوده است.

ویژگی های کیف پول متامسک

نوبت به بررسی ویژگی های کیف پول متامسک رسیده است. این کیف پول جدای از ویژگی های یک والت نرم افزاری دارای ویژگی های یک صرافی غیرمتمرکز نیز است. از این رو علاوه بر استفاده به عنوان یک کیف پول می‌توان از آن به عنوان یک صرافی نیز استفاده کرد. با بررسی ویژگی های کیف پول متاماسک می‌توانید درباره شرایط آن بهتر تصمیم بگیرید. اما در نهایت دقت کنید که باید این ویژگی های را با سایر والت ها مقایسه کرده و پس درباره هر یک از آنها یک تصمیم درست اتخاذ نمایید.

هم چنین یک نکته دیگر درباره ویژگی های کیف پول متاماسک این است که بسیاری از این ویژگی ها ممکن است اصلاً کاربردی و قابل استفاده برای شما نباشد. از این رو در این بخش تنها ویژگی هایی را با هم مرور می کنیم که برای کاربران کاربردی بوده و می‌توانند از آن ها استفاده کنند.

  • کیف پول متامسک رایگان است

به عنوان اولین ویژگی باید به رایگان بودن این والت اشاره کنیم. خیلی از والت ها هستند که برای امکان استفاده از ابزارهای متنوع خود، مقداری ارز از کاربران دریافت می‌نمایند، در این باره هیچ نگرانی درباره Metamask وجود نداشته و می‌توانید از این کیف پول به صورت رایگان و بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

آموزش کیف پول متامسک

البته دقت کنید که رایگان بودن درباره کیف پول ها و والت های نرم افزاری به این معنی نیست که شما برای انتقال ارزهای خود در آن نیاز به پرداخت کارمزد نیستید. دانلود، نصب و استفاده های اولیه از نرم افزار Metamask رایگان است اما برای چینج و تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر و یا انتقال ارز از آن به کیف پول دیگری می‌بایست کارمزدی را بپردازید. این موضوع برای تمام والت ها به همین ترتیب است. بنابراین در این باره تصور اشتباهی نسبت به آنها نداشته باشید.

  • پشتیبانی از زبان فارسی

یکی از ویژگی های مهم و اصلی کیف پول متاماسک که می‌تواند برای کاربران ایرانی به شدت حائز اهمیت باشد، پشتیبانی آن از زبان فارسی است. البته تیم توسعه دهنده Metamask در این زمینه بسیار فعال هستند. هر بار که والت خود را باز می کنیم، چند زبان دیگر به آن اضافه شده است. آخرین باری که به بخش تنظیمات این والت سر زدیم، امکان انتخاب از میان ۵۷ زبان مختلف در آن وجود داشت که فارسی هم یکی از آنها بود. احتمالاً در زمانی که شما این مقاله را مطالعه می‌کنید، زبان های سرخپوستی، مایایی و حتی لری خودمان هم احتمالاً به این والت اضافه شده باشد.

  • محیط کاربری ساده و قابل درک

به صورت کلی سیاست های تیم توسعه دهنده این والت نرم افزاری ارائه خدمات به تعداد بسیار زیادی از کاربران در سرتاسر دنیا است. چند زبانه بودن آن نیز هم به همین دلیل است. نرم افزار Metamask به گونه‌ای طراحی شده تا امکان استفاده از آن برای کاربران بسیار ساده و قابل فهم باشد. شما با همان اولین باری که وارد نرم افزار این والت می‌شوید، بدون هیچ مشکلی می‌توانید از آن استفاده کنید.

البته متامسک پیچیدگی هایی هم دارد. این کیف پول بر روی شبکه اتریوم پیاده سازی شده اما از سایر شبکه های بلاک چین نیز پشتیبانی می‌نماید. از این رو باید در زمان استفاده تنظیمات نرم افزار را روی شبکه مورد نظر خود قرار دهید. در غیر این صورت ممکن است با چالش روبرو گردید.

  • امکان ذخیره سازی NFT ها

یکی دیگر از قابلیت هایی که می‌توانید از والت متاماسک برای آن استفاده کنید، امکان ذخیره سازی توکن های غیر قابل معاوضه NFT در آن است. این دسته از توکن ها هم به تازگی با سر و صدای زیادی در بازار در حال داد و ستد هستند و به دلیل ویژگی های خاصی که دارند، همه والت ها از آنها پشتیبانی نمی‌کند. متامسک یکی از آن دسته هایی است که با استفاده از آن می‌توانید این توکن ها را نیز ذخیره کنید.

  • امکان تنظیم سفارشی کارمزد

GAS اتریوم از جمله چالش هایی است که کیف پول های توسعه پیدا کرده در شبکه این ارز را با مشکلاتی روبرو می‌کند. کیف پول Metamask این قابلیت را برای کاربران خود ایجاد کرده تا بتوانند مقدار کارمزد را در شبکه اتریوم به صورت دستی تعیین نمایند. این مهم را نیز می‌توان از ویژگی های عالی این نرم افزار در نظر گرفت.

  • مرورگر DApp

هم چنین می‌توانید از کیف پول متاماسک برای مشاهده دنیای دیفای نیز استفاده کنید. امکان دسترسی و مشاهده بازار توکن های غیر قابل معاوضه، پلتفرم های عرضه کننده محصولات با نرخ رمز ارزها، شبکه های اجتماعی غیر متمرکز و صرافی های غیر متمرکز را خواهید داشت. این والت به راحتی به حساب کاربری سایر صرافی های غیر متمرکز متصل شده و این امکان را برای کاربر ایجاد می‌نماید تا به راحتی از سیستم این صرافی ها برای خرید و فروش استفاده کند.

البته متامسک در داخل خود نیز با استفاده از خدمات لیکوئیدیتی نیازهای کاربران برای خرید و فروش را مانند یک صرافی غیرمتمرکز برآورده می‌سازد. حتی امکان خرید و فروش برخی از رمز ارزها که در سایر صرافی ها وجود ندارد، از طریق Metamask امکان پذیر شده است.

  • امکان اتصال به والت های سخت افزاری

در مقاله کیف پول سخت افزاری اشاره کردیم که این دست از کیف پول ها برای کارکرد خود نیاز به اتصال به یک نرم افزار دارند. در این بین کاربران می‌توانند هم به نرم افزارهای اختصاصی توسعه یافته توسط خود سازندگان این والت ها متصل شوند و هم نرم افزارهای جایگزینی دیگری هم وجود دارند که این شرایط را ممکن می‌سازند.

متاماسک یکی از کیف پول هایی است که امکان اتصال به والت های سخت افزاری معروف و محبوب از جمله لجر نانو و ترزور را برای کاربران خود فراهم کرده است. این ویژگی را می‌توان از جمله مزیت های این کیف پول نیز تعریف کرد.

  • صرافی متاماسک

همان طور که اشاره کردیم این والت نرم افزاری قابلیت تبدیل شدن به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز را نیز دارا است. این والت با دو صرافی بزرگ کوین بیس (CoinBase) و شیپ شیفت (ShapeShift) یکپارچه شده است. اتصال به صرافی کوین بیس باعث شده تا کاربران بتوانند به صورت مستقیم برای خرید ارز دیجیتال اتریوم از کوین بیس از داخل محیط متاماسک اقدام کنند. هم چنین اتصال به شیپ شیفت نیز باعث شده تا امکان خرید سایر توکن های ERC20 نیز از طریق این کیف پول فراهم شود.

به این موارد باید اضافه کنیم که لیکوئیدی پرووایدرهای زیادی هم در شبکه آن وجود دارند که امکان خرید و فروش سایر رمز ارزها را نیز فراهم کرده‌اند. حتی ارزهای دیجیتالی که به تازگی به بازار راه پیدا کرده‌اند و در بسیاری از صرافی ها در دسترس نیستند، از طریق متامسک قابل خرید و فروش است.

“پس خیلی حرف دور از ذهنی نیست اگر متامسک را به یک صرافی تشبیه کنیم.”

امنیت کیف پول متامسک

یکی از مهم ترین مسائل مربوط به والت های مورد استفاده در بازار ارز دیجیتال، امنیت آنها است. اگر امنیت این والت ها به قدر کافی نباشد، عملاً استفاده از آنها توجیهی نداشته و می‌تواند مشکلات زیادی را برای کاربر به دنبال داشته باشد. در همین لحظه بسیاری از کاربران ایرانی در حال جنب و جوش هستند تا ارزهای دیجیتال از دست رفته خود را در برخی والت های بی در و پیکر پس بگیرند. از این رو هرگز و به هیچ بهانه‌ای نباید سراغ والت های نا امن بروید.

درباره امنیت کیف پول متامسک همان نظری را می‌توان ارائه داد که درباره اکثر کیف پول های نرم افزاری محبوب و معروف داریم. این دست از والت ها از نظر امنیت در شرایط مشابهی قرار دارند. از نظر کد نویسی و شرایط ساختاری در وضعیت خوبی هستند، اما از این نظر که به اینترنت متصل شده و استفاده از آنها در شرایط آنلاین است، می‌تواند از نظر امنیتی در بهترین حالت گزینه خوب را برای این کیف پول انتخاب کرد.

آموزش کیف پول متامسک

رعایت برخی نکات ایمنی و امنیتی می‌تواند تا حدی امنیت این کیف پول  را برای شما افزایش دهد. نه از آن دسته از افرادی هستیم که متاماسک را به عنوان ایمن ترین کیف پول ارز دیجیتال معرفی کنیم و نه از کسانی که اعتقادی به این والت نداشته باشیم. از نظر امنیتی خوب و قابل استفاده است اما باید مراقبت بیشتری از آن داشته باشید.

  • اتصال به مرورگر

یکی از مواردی که باید درباره امنیت کیف پول متاماسک به بررسی آن بپردازیم، اتصال این والت به مرورگرهای مختلف است. در ادامه تشریح خواهیم کرد که امکان استفاده از این کیف پول به صورت یک افزونه متصل به مرورگر کروم یا فایرفاکس وجود دارد. این موضوع در نگاه اول یک مزیت بزرگ برای متاماسک محسوب می‌شود، اما به گواه برخی از کارشناسان می‌تواند یک باگ امنیتی برای آن باشد.

افزونه هایی که به این صورت به مرورگرهای اینترنتی متصل می‌شوند، جدای از بحث اتصال مستقیم به اینترنت با این مشکل روبرو هستند که مرورگرها ممکن است به برخی از اطلاعات آنها دسترسی داشته باشند. البته هنوز هیچ گزارشی مبنی به استخراج اطلاعات کیف پول Metamask توسط مرورگرهای مختلف نداشته‌ایم اما برخلاف ایران که مرورگرهایی مانند کروم و فایرفاکس به شدت محبوب هستند، در اروپا و آمریکا خیلی روی این مرورگرها حساب باز نمی‌کنند. این باگ امنیتی می‌تواند مشکلاتی را برای کاربران این کیف پول به دنبال داشته باشد.

ارزهای پشتیبانی شده در متاماسک

اما کیف پول متامسک از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟ Metamask نیز جز والت های چند ارزی محسوب می‌شود. کیف پول متاماسک به صورت پایه‌ای بر روی بلاک چین اتریوم توسعه پیدا کرده، اما در ادامه بلاک چین اسمارت چین نیز به شبکه این والت نرم افزاری اضافه شده است. از این رو شما می‌توانید با خیال بسیار راحتی تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال را روی این کیف پول در اختیار داشته باشید. البته موضوع به همین ارزها نیز خلاصه نمی‌شود و سایر شبکه ها و بلاک چین ها را نیز می‌توان تحت شرایطی بر روی والت Metamask در دسترس داشته باشید.

یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت بسیار از والت های نرم افزاری که متامسک هم یکی از آنها است، همین چند ارزی بودن این والت ها است. کاربرانی که پرتفوهای مشتمل بر بسیار زیادی از رمز ارزها را دارند، با استفاده از چنین والت هایی می‌تواند بدون هیچ نگرانی از رمز ارزهای خود پشتیبانی کرده و آنها را ذخیره نمایند. این موضوع برای ولت های سخت افزاری هنوز با چالش هایی روبرو است. برای اینکه مطمئن شوید که ارز دیجیتال مد نظر شما توسط این والت پشتیبانی می‌شود، بهتر است نگاهی به خود سایت رسمی Metamask داشته باشید.

عبارت بازیابی متاماسک

یکی دیگر از موارد امنیتی این کیف پول استفاده از عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای است که با یادداشت کردن آن می‌توانید به راحتی در زمان مفقود شدن اطلاعات خود، کیف پول را بازگردانی کرده و دوباره به ارزهای دیجیتال خود دسترسی داشته باشید. در زمان ثبت نام و نصب نرم افزار این عبارت بازیابی برای شما به نمایش در خواهد آمد.

ورود دو مرحله ای

یکی دیگر از گزینه های امنیتی کیف پول های نرم افزاری مانند Metamask امکان دو مرحله ای کردن ورود به آن از طریق اکانت گوگل است. این مهم باعث می‌شود تا افرادی که به گوشی شما دسترسی ندارند، اما به هر طریقی پسورد ورود به کیف پولتان را پیدا کرده‌اند، باز هم نتوانند وارد آن شوند. ورود دو مرحله در نسخه کامپیوتری متامسک تعبیه نشده است و در این نسخه در حال حاضر امکان استفاده از این گزینه امنیتی وجود ندارد.

نسخه های متامسک

یکی دیگر از مسائلی که لازم است درباره کیف پول متامسک به بررسی آن بپردازیم، نسخه های در دسترس این والت است. والت Metamask برخلاف تراست والت که تنها بر روی موبایل های اندروید و آیفون قابل استفاده است، بر روی کامپیوتر نیز می‌توان آن را مانند یک افزونه بر روی مرورگر در اختیار داشت. کیف پول متاماسک را در حال حاضر می‌توانید برای پلتفرم های زیر در اختیار داشته باشید:

  • نسخه اندروید
  • نسخه آیفون
  • نسخه کامپیوتر به صورت افزونه

تکلیف نسخه های اندروید و آیفون این کیف پول کاملاً مشخص است و شما باید نرم افزار مخصوص آن را دانلود کرده و بر روی سیستم عامل گوشی خود نصب کنید. برای استفاده از نسخه کامپیوتری نیز بنا به مرورگری که بیشتر از آن استفاده می‌کنید، باید افزونه مورد نظر را دانلود کرده و بعد از نصب بر روی مرورگر مانند یک افزونه از آن بهره‌مند شوید. کیف پول های نسخه موبایلی و کامپیوتری Metamask به هم متصل بوده و اگر در هر دو لاگین شوید، می‌توانید اطلاعات رمز ارزهای خود را هم در موبایل و هم در کامپیوتر مشاهده نمایید. البته برای این منظور نیاز به استفاده از عبارت بازیابی خواهید داشت.

افزونه کامپیوتری این کیف پول برای مرورگرهای کروم، فایرفاکس، Brave و Edge در دسترس است.

آموزش کیف پول Metamask

راه های دانلود کیف پول متامسک

اما چگونه می‌توان کیف پول متامسک را دانلود کرد؟ برای دانلود این کیف پول برای موبایل یا کامپیوتر خود باید مراقب باشید. در ادامه راه حل های دانلود این والت و نکات مهمی برای حفظ امنیت در زمان دانلود آن را با شما در میان می‌گذاریم. بسیاری از کاربران به همین نکات ساده بی تفاوت بوده و به راحتی ارزهای دیجیتال و سرمایه های خود را در معرض خطرات بسیار بزرگی قرار می‌دهند. اگر در مقاله ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال با ما همراه بوده باشید، حتماً می‌دانید که دقت به این نکات چقدر می‌تواند برای تریدر مزیت به دنبال داشته باشد.

هم چنین در مقالات دیگری نیز اهمیت این موضوع و شرایط آن را برای شما تشریح کردیم. در مقاله خطرات ارزهای دیجیتال اشاره کردیم که عدم دقت به دانلود کیف پول می‌تواند باعث به خطر افتادن سرمایه های شما توسط افرادی شود که با جعل لینک های کلاهبرداری به دنبال هک کیف پول های نرم افزاری هستند.

دانلود از سایت رسمی متامسک

برای دانلود کیف پول متامسک در اولین و بهترین قدم می‌توانید از سایت رسمی این والت استفاده کنید. با ورود به سایت رسمی این والت با تصویر زیر روبرو می‌شود.

آموزش کیف پول Metamask

هم از طریق لینک بالایی و هم از طریق لینک پایینی به صفحه دانلود نسخه های این نرم افزار هدایت خواهید شد. با کلیک بر روی هر یک از این لینک ها، صفحه زیر برای شما باز خواهد شد.

آموزش کیف پول Metamask

در این صفحه ابتدا باید نسخه مورد نظر خود برای دانلود را انتخاب کنید. همان طور که می‌بینید به طور پیش فرض در سایت گزینه دانلود روی مرورگر کروم قرار گرفته است. هم چنین می‌توانید با انتخاب گزینه های iOS برای موبایل های آیفون و گزینه Android برای گوشی های اندرویدی و کمی اسکرول کردن به سمت پایین با تصویر زیر روبرو خواهید شد.

آموزش کیف پول Metamask

در این صفحه نیز امکان دانلود این نرم افزار را خواهید داشت. در شرایطی که روی مرورگر باقی مانده باشید، می‌توانید با کلیک روی گزینه Install Metamask for Chrome افزونه آن را در اختیار داشته باشید. اگر از مرورگر دیگری استفاده می‌کنید، روی گزینه آن در پایین کلیک نمایید. با کلیک کردن روی هر کدام از این مرورگرها به صفحه دیگری هدایت خواهید شد که در صفحه جدید می‌توانید با کلیک روی گزینه دانلود، آن را در اختیار داشته باشید.

دانلود از گوگل پلی

هم چنین می‌توانید از طریق گوگل پلی برای دانلود نسخه اندروید این کیف پول اقدام کنید. برای این کار دو راه حل دارید. می‌توانید مستقیماً وارد پلتفرم گوگل پلی شده و از بخش جستجو عبارت Metamask را جستجو کنید. در این روش ممکن است با نرم افزارهای مشابه یادی با نام Metamask روبرو شوید که استفاده از آنها اصلاً منطقی نیست. به همین دلیل توصیه می کنیم که از راه حل دوم برای  دانلود کیف پول متامسک برای اندروید اقدام کنید.

راه حل بهتر این است که برای دانلود کیف پول متاماسک برای اندروید ابتدا وارد سایت رسمی آن شده و مطابق با همان دستورالعملی که در بند قبل به آن اشاره کردیم، این بار به جای گزینه Chrome در همان بالا روی گزینه Android کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه وارد صفحه دانلود و نصب Metamask در سایت گوگل پلی خواهید شد. در صفحه زیر با کلیک بر روی گزینه Install می‌توانید نرم افزار این والت را روی گوشی اندرویدی خود در اختیار داشته باشید. برای نصب آن نیز در ادامه همراه شما خواهیم بود.

آموزش کیف پول Metamask

دانلود از اپ استور

برای دانلود کیف پول متامسک برای آیفون نیز مانند اندروید دو راه حل پیش روی خود خواهید داشت. می‌توانید از طریق اپ استور به جستجوی نرم افزار آن بپردازید و برای دانلود و نصب آن اقدام کنید. هم چنین می‌توانید برای این منظور از سایت رسمی Metamask نیز استفاده کنید. در بخش دانلود این بار باید روی گزینه iOS کلیک کرده و سپس وارد سایت اپ استور خواهید شد.

نصب کیف پول متاماسک

عدم دانلود از سایت های واسط

روش های دانلود کیف پول متاماسک را با شما مرور کردیم. استفاده از این روش ها مطمئن ترین راه حل برای  دانلود این کیف پول نرم افزاری است. اما در این بین برخی از سایت های آموزشی مانند ما هستند که در آموزش روش دانلود کیف پول Metamask برای هر کدام از پلتفرم ها آدرس لینک دانلود را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. البته قصد و نیت تمام همکاران ما از این امر خیر است. اما در این بین سایت هایی هم هستند که از سادگی کاربران سوء استفاده کرده و با معرفی لینک هایی مشکل‌دار، سعی در به سرقت بردن اطلاعات کاربران دارند.

از این رو توصیه می کنیم که از سایت های واسط و ثالث برای دانلود کیف پول متاماسک استفاده نکرده و حتماً از سایت رسمی این والت نرم افزاری وارد شوید. حتی وارد شدن از طریق صفحات سیو شده در مرورگر نیز یکی از خطرات رایج در این زمینه است. این مهم نیز می‌تواند خطرات خاص خود را به دنبال داشته باشد.

نکاتی درباره کیف پول متامسک دانلود

روش های دانلود این والت نرم افزاری و هشدارهای لازم برای آن را مرور کردیم. در نهایت دقت کنید که تمام مراحل دانلود کیف پول Metamask و در اختیار داشتن آن یک بار برای همیشه است. از این رو توصیه می کنیم که برای همین یک بار تمام جوانب احتیاط را در پیش بگیرید. هر چند ممکن است این چالش خیلی جدی نباشد، اما با این حال خوشحال خواهیم بود اگر جزء ۰.۱ درصد افرادی که از این طریق در دام فریب کاران می افتند، نباشید.

کیف پول متامسک برای اندروید

کیف پول متاماسک برای اندروید در پلتفرم گوگل پلی در گروه نرم افزارهای مالی قرار دارد. در حال حاضر بیش از ۵ میلیون نفر نرم افزار اندرویدی این کیف پول را دانلود کرده و بر روی گوشی خود نصب دارند. حجم نرم افزار برای گوشی های اندرویدی ۳۹ مگابایت است و با در اختیار داشتن نسخه اندروید ۴.۴ و بالاتر می‌توانید بدون دردسر این کیف پول را روی گوشی خود نصب کنید. همچنین امتیاز کاربران به این کیف پول در حال حاضر ۳.۱ از ۵ است.

کیف پول متامسک برای آیفون

کیف پول متاماسک برای آیفون نیز با حجم ۵۶.۹ مگابایت در پلتفرم اپ استور به صورت رایگان در دسترس است. نرم افزار آیفون این کیف پول را نیز می‌توانید روی نسخه iOS 11 و بالاتر از آن نصب کنید. کاربران آیفون به نرم افزار این کیف پول تا کنون امتیاز ۲.۹ از ۵ را داده‌اند. آخرین ورژن به روز شده نرم افزار این والت تا زمان نگارش این مقاله نیز نسخه ۳.۷.۰ بوده است که در حال حاضر در اپ استور در اختیار کاربران آیفون قرار گرفته است.

کیف پول متامسک برای ویندوز

دانلود کیف پول متامسک برای کامپیوتر و نصب آن بسیار ساده‌تر از سایر نسخه های این نرم افزار است. با توجه به اینکه به صورت یک افزونه باید آن را روی مرورگر خود نصب کنید، حجم زیادی نیز در کامپیوتر شما اشغال نخواهد کرد. تا کنون بیش از ۱۰ میلیون نفر نسخه مرورگر کروم این والت را دانلود کرده و نصب دارند. حدود نیم میلیون نفر نیز در نسخه فایرفاکس این کیف پول به کارهای خود می‌پردازند. نسخه کروم والت Metamask تنها ۱۶.۵۴ مگابایت حجم دارد و آخرین ورژن ارائه شده برای آن تا کنون ورژن ۱۰.۷.۰ بوده است.

آموزش کیف پول متامسک

نوبت به مرحله آموزش استفاده از کیف پول متامسک می‌رسد. در این بخش از مقاله سعی داریم تا نحوه استفاده از این کیف پول را برای کارهای مختلف به شما آموزش دهیم. با توجه به اینکه استفاده از کیف پول نه فقط Metamask بلکه هر کیف پول دیگری معمولاً با چالش های بسیار زیادی همراه است، لازم است تا کاربران قبل از اقدام برای استفاده حرفه ای از هر نرم افزاری ابتدا آموزش های آن را دنبال کرده  و سپس برای این مورد اقدام نمایند. در این مقاله نیز می‌توانید به آموزش های لازم برای استفاده از والت متاماسک دسترسی داشته باشید.

دقت کنید که اکثر فرآیندهای معمول در کیف پول ها مانند واریز و برداشت ارز دیجیتال در کیف پول متاماسک بسیار ساده است و پیچیدگی زیادی برای آن نخواهید داشت. اما برای برخی از اعمال مانند سرمایه گذاری در متاماسک و یا اضافه کردن توکن های خاص به آن نیاز است تا این آموزش ها را مشاهده کنید. در غیر این صورت ممکن است با چالش های زیادی همراه شده و نتوانید نرم افزار خود را به خوبی استفاده کنید. همچنین عدم آگاهی از ترفندهای استفاده از والت Metamask ممکن است باعث بروز مشکلاتی مانند ارسال های اشتباه و از بین رفتن دارایی های موجود در آن شود. از این رو این مراحل را در ادامه به صورت تصویری برای شما آماده کرده‌ایم.

آموزش دانلود و نصب Metamask

در وهله اول باید برای دانلود و نصب نرم افزار Metamask در پلتفرم مورد نظر خود اقدام کنید. هم برای اندروید، هم آیفون و هم برای کامپیوتر روش دانلود نرم افزار متاماسک را در بندهای قبلی تشریح کردیم. بعد از دانلود نیز نرم افزار به صورت خودکار روی گوشی شما نصب خواهد شد. از این رو در این مرحله چالش خاصی نخواهید داشت. حتی نسخه گوگل کروم این نرم افزار نیز که بیشترین دانلود و استفاده را به خود اختصاص داده، به راحتی دانلود شده و به صورت خودکار روی مرورگر کروم شما نصب خواهد شد.

در ادامه آموزش های درج شده در این مقاله بر روی نسخه مرورگر کروم Metamask است. به جهت اینکه این نسخه بیشترین تعداد کاربر را دارا است، تصمیم گرفتیم تا عکس های این نسخه را در مقاله درج کنیم. اما واقعیت این است که هیچ تفاوتی میان این نسخه  و سایر نسخه های متاماسک وجود نداشته و شما با خیال راحت می‌توانید از این آموزش ها برای سایر نسخه های کیف پول خود نیز استفاده کنید. هم چنین در خلال آموزش ها اگر نکته‌ای بود که در نسخه های موبایل والت تفاوتی در آن داشت، سعی کرده‌ایم تا به آنها نیز اشاره کنیم.

آموزش ثبت نام در Metamask

برای ثبت نام و باز کردن یک حساب کاربری در کیف پول متاماسک می‌توانید طبق مراحل زیر اقدام کنید:

  • بعد از اینکه کیف پول را از سایت رسمی دانلود و نصب کنید، پیام زیر بر روی مرورگر شما ظاهر می‌شود:

نصب کیف پول متاماسک

با کلیک بر روی گزینه Accept مراحل ثبت نام و نصب کیف پول متامسک آغاز خواهد شد.

  • با کلیک کردن روی این گزینه در مرحله بعدی نصب کیف پول متاماسک باید با قوانین و شرایط استفاده از این کیف پول موافقت کنید. برای این کار دوباره باید روی گزینه Accept کلیک نمایید.

نصب کیف پول متاماسک

  • در مرحله بعدی ثبت نام در کیف پول متامسک نوبت به وارد کردن یک پسورد برای والت می‌رسد. دقت کنید که هم باید پسورد قدرتمند و خوبی را برای والت خود انتخاب نمایید و هم بعد از انتخاب آن را در جایی ایمن نگهداری کنید. البته اگر فکر می‌کنید که آن را فراموش نخواهید کرد، نیازی به این نگهداری از آن در جای دیگر نیست. اما قدرتمند بودن پسورد حتماً لازم خواهد بود.

نصب کیف پول متاماسک

  • در مرحله بعدی نصب کیف پول متاماسک با عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای این والت روبرو می‌شوید. این عبارت اهمیت بسیار بسیار زیادی برای ایمنی و نگهداری از ارزهای دیجیتال در این والت نرم افزاری دارد. در زیر این عبارت دو راهکار برای نگهداری از آن به شما نمایش داده شده است. شما هم می‌توانید آن را مانند یک فایل دانلود کرده و در کامپیوتر و یا موبایل خود داشته باشید و یا آن را کپی کرده و در فایل دیگری ذخیره کنید.

دانلود کیف پول متامسک

توصیه ما به شما این است که این عبارت را بر روی یک کاغذ یادداشت کرده و آن را در جایی امن قرار دهید. این امر باعث می‌شود تا هم امکان دسترسی سایرین به والت شما وجود نداشته باشد و هم دیگر چالشی با گم کردن آن نداشته باشید. نگهداری از آن مانند یک فایل در کامپیوتر می‌تواند خطر هک شدن والت شما را افزایش دهد.

با ذخیره کردن عبارت بازیابی والت نرم افزاری متاماسک دیگر مراحل ثبت نام و نصب و ساخت کیف پول به پایان رسیده و حالا والت آماده استفاده برای کاربردهای مختلف آن است.

آموزش ورود به کیف پول متامسک

حالا که والت خود را نصب کرده و برای ساخت کیف پول متامسک نیز اقدامات لازم را انجام داده‌اید، برای ورود کار سختی نخواهید داشت. در موبایل خود می‌توانید روی نرم افزار نصب شده آن کلیک کنید و در کامپیوتر نیز در گوشه راست و بالای مرورگر خود می‌توانید آیکون این والت را که شبیه به یک روباه است، مشاهده نمایید. با کلیک روی آیکون، والت شما باز می‌شود.

با باز شدن والت خود در مرورگر یا موبایل، با تصویر زیر روبرو می‌شود. در این تصویر با وارد کردن پسوردی که در مرحله نصب انتخاب کرده بودید، می‌توانید وارد نرم افزار شده و از محیط آن برای پیش بردن اهداف خود استفاده نمایید.

دانلود کیف پول متامسک

آموزش خرید و فروش در کیف پول متامسک

یکی از مهم ترین قابلیت ها و کاربردهایی که می‌توانید با کیف پول Metamask به آن دسترسی داشته باشید، امکان خرید و فروش با آن است. این کیف پول مانند یک صرافی غیرمتمرکز کار می‌کند. برای خرید اتریوم می‌توانید به صورت مستقیم از آن استفاده کنید و برای خرید سایر توکن ها نیز با داشتن توکن های پایه مانند اتریوم، تتر یا باینناس کوین و یا هر توکن دیگر این امکان را خواهید داشت.

با باز کردن کیف پول در صفحه اصلی آن با تصویر زیر روبرو می‌شوید. در قسمتی که با کادر قرمز رنگ مشخص کرده‌ایم، سه گزینه مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد که در ادامه هر کدام از این گزینه ها را برای شما تشریح خواهیم کرد.

دانلود کیف پول متامسک

گزینه شماره ۱ برای خرید مستقیم اتریوم قابل استفاده است. این گزینه شما را مستقیماً به پلتفرم هایی متصل می‌نماید که در آنها امکان خرید مستقیم این رمز ارز را خواهید داشت. با کلیک کردن روی آن تصویر زیر برای شما باز می‌شود. در این صفحه می‌توانید پلتفرم های مختلفی که امکان خرید آنها از آنها را دارید، به نمایش در می‌آید.

دانلود کیف پول متامسک

برای مثال با انتخاب گزینه TRANSAK وارد صفحه زیر شده و با در اختیار داشتن ویزا کارت و یا هر کارت پرداخت دیگری امکان پرداخت به صورت نقدی و خرید اتریوم را خواهید داشت. سایر پلتفرم ها نیز شرایط مشابهی دارند.

دانلود کیف پول متامسک

آموزش ارسال ارز دیجیتال در Metamask

یکی از اصلی ترین موارد آموزش کیف پول متامسک مربوط به دریافت و ارسال ارز دیجیتال از آن است. برای این دو مورد حتماً باید دقت بیشتری نسبت به قبل داشته باشید تا دچار اشتباه نشوید. در صفحه اصلی والت خود گزینه دومی که در بند قبلی معرفی کردیم، برای ارسال ارز دیجیتال تعبیه شده است. قبل از ارسال ابتدا باید توکنی که قصد ارسال آن دارید را انتخاب و روی آن کلیک کنید. به صورت پیش فرض این والت روی اتریوم قرار دارد.

با انتخاب گزینه SEND شما به صفحه زیر انتقال پیدا خواهید کرد. در این صفحه باید آدرس گیرنده رمز ارز را وارد کنید. هم می‌توانید با کپی پیست کردن و هم با نگارش دستی آدرس کیف پول مقصد را وارد نمایید و هم با انتخاب آیکون مربوط به اسکن QR CODE این کد را از روی کیف پول مقصد وارد نمایید. در نهایت با وارد کردن مقدار توکن مورد نظر خود می‌توانید ارسال ارز دیجیتال را نهایی نمایید.

دانلود کیف پول متامسک

آموزش دریافت ارز دیجیتال در Metamask


برای دریافت ارز دیجیتال نیز نیاز به آدرس عمومی والت خود دارید. برای این کار توکن مورد نظر را انتخاب کنید. در قسمت بالایی والت مطابق با تصویر زیر می‌توانید آدرس عمومی والت خود را برای دریافت ارز دیجیتال مورد نظر مشاهده کنید. روی آن کلیک کنید تا این آدرس کپی شود. با وارد کردن این درس در کیف پول و یا حساب مبداء می‌توانید توکن مورد نظر را در Metamask دریافت کنید.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

همچنین شما می‌توانید با کلیک روی گزینه سه نقطه موجود در سمت راست و بالای صفحه والت خود و سپس انتخاب گزینه Account Details آدرس کیف پول را به صورت QR کد نیز مشاهده کنید. از این فرایند هم می‌توانید برای دریافت ارز دیجیتال استفاده نمایید.

آموزش ساخت کیف پول متامسک

در بندهای قبلی مراحل نصب و ثبت نام در متامسک را با هم مرور کردیم. حالا دیگر می‌دانید که برای نصب و ساخت این نرم افزار چه باید کرد. اما هم چنین شما این امکان را دارید که در نسخه کامپیوتر به جای استفاده از متامسک یک کیف پول جدید کامپیوتری ساخته و از آن استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید از روش های ساخت کیف پول ارز دیجیتال استفاده نمایید. هم چنین با آموزش ساخت کیف پول کاغذی نیز می‌توانید یک جایگزین دیگر نیز برای این والت خود داشته باشید.

آموزش بازیابی کیف پول متامسک

یکی دیگر از آموزش های مربوط به این والت، آموزش بازیابی کیف پول متامسک است. این آموزش برای کسانی لازم است که مشخصات و پسورد کیف پول خود را فراموش کرده و برای بازگرداندن ارز دیجیتال های خود به دنبال بازگردانی کیف پول خود می‌باشند. دقت کنید که برای انجام این امر در والت Metamask نیاز است تا عبارت بازیابی آن را که در بخش نصب و ثبت نام به آن اشاره کردیم را در اختیار داشته باشید. در غیر این صورت عملیات بازیابی والت عملاً غیرممکن است و به ندرت و با برخی از ترفندهای بازیابی کیف پول ارز دیجیتال می‌توان برای آن اقدام نمود.

برای انجام عملیات بازیابی کیف پول متاماسک بعد از باز کردن نرم افزار به جای وارد کردن پسورد در انتهای صفحه باز شده باید روی گزینه import using secret Recovery Phrase کلیک کنید. در تصویر زیر می‌توانید این گزینه را مشاهده نمایید.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

با کلیک روی این قسمت به صفحه زیر انتقال داده خواهید شد. در این صفحه ابتدا باید عبارت بازیابی ۱۲ کلمه کیف پول متامسک خود را وارد کنید. سپس نوبت به وارد کردن یک پسورد جدید و تایید آن است. در نهایت با کلیک کردن روی گزینه I have  و import می‌توانید دوباره اطلاعات والت قبلی خود را مشاهده نمایید. امکان اجرای این عملیات تنها به در اختیار داشتن عبارت بازیابی بستگی خواهد داشت.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

هم چنین اگر شما چالشی در این باره داشتید، می‌توانید با تیم پشتیبانی گروه Metamask تماس حاصل کنید. برای این کار باید از ایمیل این مجموعه استفاده نمایید. در همین صفحه اصلی و در انتهای صفحه امکان اتصال به این مجموعه و بیان مشکلات خود را خواهید داشت. تیم پشتیبانی Metamask تیم خوبی بوده و معمولاً در اسرع وقت پاسخ های مناسب را برای شما ارسال می‌نمایند. هر چند اگر این تلاش در صورتی باشد که به عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای خود دسترسی ندارید، عملاً کمکی هم از تیم پشتیبانی برای شما وجود نخواهد داشت و این به منزله از بین رفتن اطلاعات والت شما خواهد بود.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

اضافه کردن توکن دلخواه در Metamask

یکی دیگر از آموزش های مهم در کیف پول متامسک وارد کردن توکن های مختلف به آن است. برخی از توکن ها را می‌توانید در لیست این والت مشاهده کنید. برای وارد کردن توکن های جدید می‌بایست در بخش انتهایی والت خود روی گزینه import tokens کلیک کنید.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

با کلیک کردن روی این گزینه وارد صفحه زیر خواهید شد. حالا باید در این صفحه یا از بخش SEARCH و یا از بخش Custom Token آدرس و مشخصات توکن مورد نظر خود را وارد کنید. با وارد کردن و انجام عملیات جستجو می‌توانید توکن مورد نظر را در کیف پول خود مشاهده نمایید.

امنیت متاماسک

سوآپ کردن در Metamask

نوبت به آموزش سوآپ کردن ارز دیجیتال در کیف پول متامسک می‌رسد. برای این منظور نیز کار پیچیده‌ای در پیش ندارید. گزینه شماره ۳ که در صفحه اصلی والت شما نمایش دادیم، SWAP برای این مورد است. فقط کافی است ابتدا روی آن کلیک کنید تا صفحه زیر برای شما باز شود.

امنیت متاماسک

۱- در بخش ۱ می‌بایست ارز دیجیتالی که قصد سوآپ کردن آن را دارید را انتخاب کنید. حتماً باید از این ارز دیجیتال در کیف پول دارایی داشته باشید.

۲- در قسمت شماره ۲ مقدار ارز دیجیتال را که باید سواپ شود، وارد کنید.

۳- در قسمت شماره ۳ باید ارز دیجیتال مقصد را انتخاب کنید.

۴- در قسمت شماره ۴ باید مقدار اسلیپیج را به صورت درصد وارد کنید. اگر هنوز با مفهوم اسلیپیج در بازارهای مالی آشنا نیستید، می‌توانید از دوره آموزش فارکس ما کمک بگیرید و یا در مقالات آموزش فارکس این موضوع را پیگیری کنید.

۵- در نهایت با کلیک کردن روی قسمت شماره ۵ می‌توانید فرایند سوآپ کردن در کیف پول متاماسک را به انتها برسانید.

استیکینگ در Metamask

یکی دیگر از قابلیت های این والت نرم افزاری امکان استیکینگ یا سپرده گذاری در توکن های مختلف است. در حال حاضر استیکینگ توکن MATIC به شدت در این والت رواج پیدا کرده است. شما می‌توانید با وارد شدن به کیف پول این توکن و اتصال متاماسک به آن، ارزهای دیجیتال خود را برای استیک کردن در دسترس توسعه دهندگان MATIC قرار داده و به ازای این سرمایه گذاری سود روز شمار دریافت کنید.

سایر تنظیمات متاماسک

آموزش کیف پول متامسک در بخش های اصلی و مهم به پایان رسید. اما در نظر داریم در این بخش برخی از تنظیمات این والت را نیز با شما در میان بگذاریم.

در گوشه راست و بالای صفحه اصلی والت خود می‌توانید آیکون رنگی مربوط به آواتار کیف پول خود را مشاهده کنید. با کلیک کردن روی آن تصویر زیر برای شما باز خواهد شد:

امنیت متاماسک

در این تصویر:

۱- گزینه ۱ برای ساخت یک کیف پول جدید است.

۲- گزینه دوم برای وارد کردن یک کیف پول از پیش ساخته شده است.

۳- با استفاده از این گزینه می‌توانید کیف پول متاماسک خود را به والت های سخت افزاری اعم از لجر نانو و ترزور متصل نمایید.

۴- از بخش ۴ می‌توانید با تیم پشتیبانی Metamask در ارتباط باشید.

۵- در بخش ۵ نیز به تنظیمات این کیف پول اعم از انتخاب شبکه، انتخاب زبان، تنظیمات امنیتی، تعویض پسورد، مشاهده عبارت بازیابی و مواردی از این دست دسترسی خواهید داشت.

اگر در صفحه اصلی کیف پول خود قرار دارید، در پایین دو عبارت Assets و Activity را مشاهده می‌کنید. کیف پول به صورت پیش فرض روی گزینه Assets قرار دارد که مقدار و خود ارزهای دیجیتال موجود در کیف پول شما را نشان می‌دهد. با کلیک کردن روی بخش اکتیویتی می‌توانید فعالیت های قبلی خود اعم از واریز ارز دیجیتال، انتقال ارز دیجیتال، سوآپ کردن و … را مشاهده نمایید.

امنیت متاماسک

در قسمت پایین آواتار کیف پول خود نیز می‌توانید علامت سم نقطه روی هم را مشاهده نمایید. با کلیک کردن روی این بخش نیز شاهد موارد زیر خواهید بود:

امنیت متاماسک

۱- با کلیک روی این قسمت می‌توانید آدرس و مشخصات والت خود را در سایت bscscan.com مشاهده کنید.

۲- با کلیک روی این بخش کیف پول خود را به صورت تمام صفحه مشاهده خواهید کرد.

۳- بخش سوم برای مشاهده QR کد کیف پول و آدرس عمومی آن تعبیه شده است.

۴- بخش ۴ نیز نشان می‌دهد که کیف پول شما به چه سایت ها و صرافی هایی متصل شده است. اگر به صرافی های غیرمتمرکز متصل شده باشید، در این بخش آنها را مشاهده کرده و می‌توانید در صورت نیاز آنها را حذف کنید.

هم چنین در نوار ابزار بالایی والت نرم افزاری متاماسک خود نیز می‌توانید شبکه ای مختلف را روی آن مشاهده کرده و شبکه مورد نظر خود را انتخاب کنید. کیف پول شما به صورت پیش فرض روی شبکه اتریوم تنظیم شده است. با کلیک کردن روی فلش آن می‌توانید شبکه والت خود را به اسمارت چین تغییر دهید. برای مشاهده توکن های شبکه اسمارت چین و یا انجام تمام آموزش های بالا برای آنها نیاز است تا ابتدا شبکه کیف پول خود را از این طریق تغییر دهید.

مشکلات متامسک

هایلایت های مهم درباره کیف پول متامسک

اما نوبت به بررسی هایلایت ها و موارد بسیار مهمی درباره این والت نرم افزاری رسیده است. متاماسک یک کیف پول تقریباً ایمن است که کاربران بسیار زیادی از آن استفاده می‌کنند. مزیت های این والت که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم، دلیل این محبوبیت را به شما نشان خواهند داد. اما لازم است تا برخی از موارد بسیار مهم درباره آن را نیز با شما در میان بگذاریم. با توجه به اینکه استفاده از کیف پول متاماسک در میان کاربران ایرانی بسیار رایج شده است، دقت به این نکات نیز حائز اهمیت خواهد بود.

برای اینکه بتوانید برای انتخاب بهترین کیف پول تمام اطلاعات را به صورت منصفانه مطالعه کنید، در این بخش بیشتر چالش های مربوط به Metamask را با شما در میان می‌گذاریم. البته هدف ما از نشر این مقاله نه تشویق برای دانلود و استفاده از این والت است و نه قصد داریم شما را از نصب آن باز داریم. بلکه بیشتر هدف ما از نشر این مقاله‌ایجاد شناخت بیشتر و همچنین امنیت بالاتر برای کاربرانی است که به دنبال استفاده از این والت نرم افزاری هستند. همین رویه ما را می‌توانید برای سایر کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری اعم از لجر نانو، ترزور، تراست والت، کوینومی، تراست والت، الکتروم، ترون لینک، یورویی و … نیز در مقالات سایت دنبال کنید.

کیف پول متامسک تحریم

اولین چالش مربوط به تحریم ها است. چالشی که بیشتر برای کاربران ایرانی تعریف شده و کمتر آن را برای سایر کاربران مشاهده می کنیم. با توجه به اینکه موارد مشابه برای تحریم ایرانی ها در بازارهای مالی مختلف مانند آن چیزی که در آموزش بازار فارکس با هم مرور کردیم، مشاهده شده و حتی در خود بازار رمز ارزها نیز این مهم پیش آمده، از این رو دقت به این مسئله بسیار مهم شده و کاربران نیز حساسیت بالایی برای آن دارند.

خوشبختانه والت Metamask در حال حاضر هیچ سیاستی برای تحریم ایرانی ها دنبال نکرده که هیچ، به دلیل تعداد کاربران ایرانی زیاد خود، نسخه فارسی کیف پول خود را نیز در دسترس قرار داده است. اما با این حال این موضوع به این معنی نیست که دیگر هیچ وقت تحریم از سوی متاماسک کاربران ایرانی را تهدید نمی‌کند. اما نقطه روشن در این باره این است که:

“متامسک و یا هر پلتفرم و صرافی و کیف پولی که قصد تحریم کاربران ایرانی را داشته باشد، معمولاً از چند ماه قبل به کاربران هشدارهای لازم را صادر کرده و فرصت کافی در اختیار آنها قرار می‌دهد تا دارایی های خود را خارج سازند.”

به همین دلیل خطر تحریم برای این والت نرم افزاری خطری نیست که بخواهید خیلی روی آن حساس باشید.

مرکز شرکت توسعه دهنده متامسک کجاست؟

فرد توسعه دهنده این والت نرم افزاری یک برنامه نویس اوکراینی است، اما مقر شرکت آن در امریکا است. این موضوع هم یکی از چالش های است که کاربران ایرانی با آن درباره متامسک روبرو هستند. با توجه به اینکه ارائه خدمات از سوی شرکت های بین المللی به کاربران ایرانی با ترحیم روبرو است، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که حالا که شرکت در آمریکا است، آیا نمی‌تواند ارزهای دیجیتال ما را از بین ببرد؟

در این باره باید بدانید که به صورت کلی هیچ ارز دیجیتالی در هیچ کیف پولی ذخیره نمی‌شود. ارزهای دیجیتال در واقع در شبکه بلاک چین ذخیره می‌شوند و کیف پول ها تنها کلید خصوصی این رمز ارزها را ذخیره می‌نمایند. از این رو امکان از بین رفتن رازهای دیجیتال شما وجود ندارد. از طرف دیگر در صورت بروز مشکل با این والت مانند آن چیزی که در بخش تحریم تشریح کردیم، فرصت کافی برای استخراج ارزهای دیجیتال خود را خواهید داشت.

کیف پول متامسک فارسی

یکی از نکات بسیار مهمی که باعث شده تا کاربران ایرانی متاماسک به شدت افزایش پیدا کند، ارائه نسخه فارسی آن است. اگر کیف پول تراست والت نیز در آینده‌ای نزدیک نسخه فارسی نرم افزارهای خود را ارائه نمود، خیلی نباید متعجب شوید. والت نرم افزاری Metamask را می‌توانید از طریق قسمت تنظیمات بر روی زبان فارسی قرار دهید. برای این منظور طبق مراحل زیر اقدام کنید:

  • ابتدا کیف پول خود را باز کنید. در همان صفحه اصلی در گوشه راست و بالای تصویر می‌توانید آیکون مربوط به کیف پول خود را مشاهده کنید. روی آن کلیک کنید.

مشکلات متامسک

  • در پنجره باشد روی آخرین گزینه یعنی Setting کلیک کنید تا از این قسمت برای فارسی کردن کیف پول متامسک اقدام نمایید.

مشکلات متامسک

  • با باز شدن تنظیمات، زبانه اصلی کیف پول شما روی General قرار دارد. آن را تغییر نداده و به سمت پایین اسکرول نمایید.

مشکلات متامسک

  • در پایین و در بخش Language روی زبان پیش فرض که معمولاً انگلیسی است کلیک کنید تا سایر زبان های این نرم افزار به شما نشان داده شود. از میان گزینه ها روی زبان فارسی کلیک کنید تا زبان والت شما به فارسی تغییر کند.

مشکلات متامسک

در این جا مراحل فارسی کردن زبان کیف پول متاماسک به پایان می‌رسد و شما می‌توانید از نرم افزار والت خود به صورت فارسی استفاده کنید. البته توصیه ما به شما این است که بهتر است این کیف پول را تنها برای یک زبان استفاده کرده و از تغییر دادن مرتب زبان اجتناب کنید. زیرا ممکن است ترجمه های انجام شده از برخی از آیکون ها شما را گیج کند. یا از اول با زبان فارسی کار کنید و یا اگر ترجیح می‌دهید که از زبان انگلیسی یا سایر زبان ها استفاده کنید، از همان ابتدا این شرایط را در والت خود به اجرا در آورید. این مهم نیز باعث می‌شود تا اشتباه در استفاده از این والت به حداقل برسد.

مشکلات کیف پول متامسک

اما والت نرم افزاری متامسک نیز مانند سایر والت های نرم افزاری دارای مشکلاتی است. مشکلات کیف پول متاماسک را باید در دو دسته مهم قرا دهیم. دسته اول مشکلاتی هستند که به جهت اشتباه کاربر و عدم دقت وی به آموزش این کیف پول حادث می‌شوند. این دست از اشتباهات و مشکلات ربطی به ماهیت خود کیف پول شما نداشته و این خود کاربر است که عامل اصلی بروز این ایرادات می‌شود. در چنین مواقعی بهترین کار استفاده از این مقاله آموزشی در باره متاماسک است.

اما دسته دوم از مشکلات هم هستند که ممکن است برای هر کسی پیش بیایند. در ادامه برخی از مشکلات رایج درباره این والت را با شما در میان خواهیم گذاشت.

  • صفر نشان دادن برخی از ارزهای دیجیتال

این مشکل تنها مربوط به متامسک نیست و در سایر والت های نرم افزاری نیز دیده می‌شود. ممکن است شما بعد از خرید و یا انتقال یک ارز دیجیتال به کیف پول خود موجودی ن را صفر ببینید. حتی در مواقعی ممکن است بعد از چند روز خود به خود مقدار ارز دیجیتال خریداری شده شما صفر شود. در چنین مواقعی:

  • دقت کنید که ممکن است شبکه والت خود را عوض کرده باشید. از این رو یک بار شبکه کیف پول را روی اتریوم و یک بار روی اسمارت چین قرار دهید. اگر باز هم این مشکل وجود داشت به مرحله بعدی بروید.
  • در بسیاری از مواقع سرعت لود ضعیف کیف پول شما است که این مشکل را نشان می‌دهد. با کمی صبر مسئله حل خواهد شد.
  • در مواقعی که تازه ارز دیجیتال را انتقال داده‌اید، پیشنهاد می کنیم چند ساعتی به کیف پول خود زمان بدهید. اگر مشکل خل نشد با تیم پشتیبانی Metamask از طریق ایمیل تماس بگیرید.
  • در برخی مواقع نیز اگر روی رمز ارز مورد نظر کلیک کنید، در صفحه باز شده می‌توانید دارایی های خود را مشاهده کنید.

البته همه این موارد در شرایطی است که شما در هنگام ارسال ارز دیجیتال به والت خود هیچ اشتباهی نکرده باشید. حتی در انتخاب شبکه نیز باید به این مهم دقت کنید. ممکن است یک ارز دیجیتال موجود در شبکه اسمارت چین را در شبکه اتریوم فرستاده باشید. به چنین نکاتی حتماً دقت داشته باشید.

  • مشکل عدم اتصال به شبکه

مشکلات متامسک

این مشکل هم از ایرادات رایجی است که ممکن است در زمان استفاده از متاماسک با آن روبرو شوید. عدم اتصال به شبکه در این کیف پول معمولاً با پیامی به شرح پیام بالا همراه است. این مهم هم بیشتر به این خاطر است که سرورهای اصلی این والت در آمریکا قرار دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا سرعت آن برای کاربران ایرانی گاهی همراه با کندی باشد. در چنین مواقعی چند راه حل پیش روی خود خواهید داشت:

  • ممکن است با چند دقیقه صبر کردن مشکل شما از این بابت حل شود.
  • هم چنین ممکن است با استفاده از یک VPN در اکثر مواقع دیگر با این چالش روبرو نشوید.
  • در نهایت دقت کنید که در صورتی که در زمان ارسال رمز ارز با این چالش روبرو شدید، می‌توانید Node کیف پول را خود را عوض کنید. سرویس هایی مانند Infura یا Alchemy سایر نودهای قالب استفاده در شبکه اتریوم را در اختیار شما قرار می‌دهند.

با متاماسک از سایت های کلاهبرداری دوری کنید

یک نکته بسیار جالب درباره نرم افزار متاماسک این است که اگر نسخه آن را بر روی مرورگر خود نصب داشته باشید، در صورت ورود به سایت هایی که احتمال کلاهبرداری از سوی آنها حتی درصد کمی وجود داشته و به نظر سایت های مخربی هستند، با هشدار روبرو خواهید شد. در این مواقع نرم افزار از شما می خواه که اقدام به باز کردن و استفاده از امکانات سایت مورد نظر نکنید. رفتار این سایت ها با اصلاح فیشینگ شناخته می‌شود که در مقاله‌ای به صورت مجزا به بررسی آن خواهیم پرداخت. مراقب باشید تا دارایی های خود را از دست ندهید.

برخی از نظرات کاربران درباره کیف پول متاماسک و مشکلات آن

نظرات و موارد متعددی از سوی کاربران درباره کیف پول متامسک بیان می‌شود. بسیاری از این نظرات تنها به دلیل ناآگاهی افراد از شرایط این والت بوده و ربطی به ایمن بودن یا نبودن آن ندارد. هم چنین برخی از کاربران نیز به دلیل اشتباه شخصی ارزهای دیجیتال خود را از دست می‌دهند. این مورد هم ربطی به ساختار و امنیت والت نرم افزاری متامسک ندارد. اما باید این حال ترجیح دادیم برخی از نظرات کاربران که می‌توانید برای شما جالب باشد را مرور کنیم.

بشنوید یک نقل و قول جالب از کاربر DANTAS که اطلاعاتی را هم به ما اضافه کرد:

    “برای ویندوز XP هر کاری می‌کنم کار نمی کنه و ارور میده”

مگه هنوز هم کسی از این ویندوز استفاده می کنه آخه آقای دانتاس!!!!!!

کاربر Fletcher Pinkham یک نظر جالب درباره این کیف پول قرار داده است که شنیدن آن خالی از لطف نیست:

“۳۰ هزار از توکن UNI موجود در کیف پول من با اتریوم تعویض شد و در ۱۰ دقیقه از کیف پول من خارج و به آدرسی که هرگز من نمی شناسمش و واردش نکردم ارسال شد. بیش از ۲۵ تراکنش در عرض چند دقیقه در کیف پول من انجام شد. متامسک پشتیبانی صفر دارد و بعد از ۷ روز انتظار پاسخ داده‌اند “تدابیر امنیتی مربوط به کیف پول خود را حتماً بخوانید” توکن های شما هم احتمالاً به زودی ناپدید خواهند شد. تمام توکن های من از دست رفت. سال ۲۰۲۱ زمانی برای چنین کلاهبرداری هایی نیست. شما را در دادگاه خواهم دید.”

نقل و قولی بشنوید از کاربر Murad درباره قابلیت شناسایی سایت های فیشینگ در کیف پول متاماسک:

 “سلام بر تیم توسعه دهنده کیف پول متامسک،من ۳ سال است که باید سایت empower کار می‌کنم. این سایت هرگز کلاهبردار نبوده و فیشینگ نیست. چگونه آن را به عنوان یک سایت فیشینگ علامت گذاری کرده اید؟ میلیون ها نفر با این سایت کار می‌کنند. نظر شما درباره این سایت اشتباه است. لطفاً قضاوت نادرست خود را درباره آن پس بگیرید.”

نکته جالب درباره این نقل قول پاسخ هایی است که برخی از کاربران زیر این پست قرار داده‌اند.

کاربری گفته:

“این سایت قطعاً یک سایت کلاهبردار است. پول من در این سایت قرار گرفته و آنها برای انتقال آن سه برابر بیشتر به دنبال کارمزد تراکنش هستند. این یک کلاهبرداری است. پول کم گروگان است تا هزینه تراکنش نامعقول را پرداخت کنم. ”

کاربر دیگری هم گفته:

“خود نوع صحبت شما نشان می‌دهد که این سایت یک سایت کلاهبرداری است.”

درباره قابلیت کنترل سایت های فیشینگ توسط کیف پول متاماسک توضیح مختصری دادیم. این سایت با شناسایی سایت های کلاهبردار امکان ورود به آنها از طریق مرورگر شما را مسدود می‌نماید. برای مثال درباره همین سایت empower که خیلی ها از متامسک برای مسدود کردن آن انتقاد کرده و خیلی ها از این کیف پول برای این امر تشکر کرده‌اند زیرا معتقدند این سایت کلاهبردار و فیشینگ است، اگر آدرس آن را در گوگل سرچ کرده و وارد سایت شوید، به جای ورود به سایت با تصویر زیر روبرو خواهید شد:

مشکلات متامسک

این پیامی است که والت متامسک مبنی بر فیشینگ بودن این سایت در مرورگر شما نشان خواهد داد.

نظر کاربر Pawan درباره امنیت متاماسک:

    “واووو این کیف پول بسیار امن و کاملاً قابل اعتماد است.”

کاربر کومار درباره مشکلات کیف پول متاماسک گفته:

    “مشکلات زیادی با این والت وجود دارد. هر بار در زمان تراکنش متوقف می‌شود و نمی‌توانم کاری انجام دهم. لطفاً دلیل این مشکلات را به من بگویید.”

کاربر راجو گفته:

    ” با اینکه کلید خصوصی و عبارت بازیابی کیف پول خود را دارم، باز هم آن را بازیابی نمی‌کند. این نرم افزار یک کلاهبرداری است. آن را نصب نکنید.”

کاربر مایکل گفته:

    “برای اتصال به شبکه اصلی اتریوم با این والت مشکل‌دارم. هر بار در زمان شروع به کار قفل کرده و کار نمی‌کند. تنظیم مجدد، باز و بسته کردن دوباره کیف پول و حتی نصب دوباره مرورگر کروم نیز این مشکل را حل نکرد. ترجیح می‌دهد از کیف پول دیگری استفاده کنم.”

کاربر مارک گفته:

    “برای بار سوم تمام توکن های موجود در کیف پول من از دست رفتند. دوباره، دوباره و دوباره.

کاربر دریک در جواب مارک گفته:

“این مشکل سه ماه پیش برای من هم پیش آمد و تمام اتریوم های خود را از دست دادم. کسی راه حلی برای آن دارد؟”

کار IN گفته:

    “این والت برای من به خوبی کار می‌کند و هیچ مشکلی با آن ندارم.”

کاربر پیرلو گفته:

    “۲۱ توکن مختلف با موجودی مختلف داشتم. چندین ماه کیف پول خودم را باز نکرده بودم. اما اکنون می بینم همه به جز یکی موجودی صفر دارند.”

کاربر پیتر گفته:

    “ورژن قدیمی متاماسک بسیار خوب و سریع بود. اما ورژن جدید آن بسیار زشت، کند و با مشکلات زیادی همراه است. نمی دانم چرا شرکت آن کیف پول خوب را با این آشغال عوض کرده است. تمام فرصت های معاملاتی به خاطر کند بودن این کیف پول از دستم رفتند. بازی های کامپیوتری زیادی از متاماسک استفاده می‌کنند. لطفاً مشکلات را برطرف کنید.”

مزایای کیف پول متاماسک

بیان کردن مزیت های استفاده از این والت نیز می‌تواند از نکات مهم مربوط به آن باشد. هر چند در طول مقاله به صورت غیر هم پیوسته به بررسی و بیان مزیت های این والت نرم افزاری جذاب پرداختیم، اما لازم دانستیم تا مزیت های استفاده از آن را به صورت جامع در یک بند نیز با شما در میان بگذاریم. این مزیت ها به شرح زیر هستند:

  • نرم افزار Metamask به صورت متن باز (اوپن سورس) در اینترنت دسترس است. این مهم باعث شده تا برنامه نویسان زیادی بتوانند با دانش خود به افزایش امنیت آن نیز کمک کنند. اتفاقی که در بسیاری دیگر از والت های نرم افزاری مانند تراست والت به همین ترتیب افتاده است.
  • امکان اتصال به صرافی های غر متمرکز
  • رابط کاربری بسیار ساده و کاربر پسند
  • امکان مشاهده و استفاده از والت هم در موبایل و هم در کامپیوتر
  • امکان خرید و فروش مستقیم ارز دیجیتال بدون نیاز به احراز هویت
  • هم چنین این والت پشتیبانی فنی خوبی هم دارد و شما می‌توانید در صورت بروز هر مشکلی به راحتی با تیم توسعه دهنده آنها ارتباط برقرار کرده و جزئیات مشکلات خود را با آنها در میان بگذارید.
  • محبوبیت بسیار زیاد آن باعث شده تا طرفداران زیادی داشته باشد. همین موضوع نیز دلیلی شده تا آموزش های بسیار زیادی از کیف پول متامسک در اینترنت در دسترس باشد. دلیل تهیه این مقاله در کانون بورس برای کاربران ایرانی Metamask هم همین محبوبیت بالای آن است.

معایب کیف پول Metamask

درباره مشکلات کیف پول متامسک نکات مهمی را مرور کردیم. این مشکلات اصلی ترین معایبی هستند که می‌توان برای این والت در نظر گرفت. سایر معایب آن مانند شرایط امنیتی ضعیف تر نسبت به کیف پول های سخت افزاری را نیز در خلال مقاله بررسی نمودیم.

دقت به املای سایت Metamask.io

املای صحیح سایت متامسک Metamask.io است. همان هشداری که ر بخش امنیت و دانلود این کیف پول ارائه دادیم را اگر جدی گرفته باشید، با این مشکل روبرو خواهید شد. در اینترنتی می‌توانید تبلیغات زیادی برای این کیف پول ببینید که با عبارت هایی نزدیک به عبارت اصلی به دنبال کلاهبرداری از کاربران هستند. از این رو توصیه می کنیم که در زمان ورود به سایت از طریق سرچ در گوگل حتماً به املای صحیح آدرس این کیف پول نیز دقت کافی داشته باشید.

شایعات درباره فیشینگ های مربوط به متامسک

کیف پول متاماسک یکی از انواع کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال است که شایعات بسیار زیادی در بازار درباره آن وجود دارد. البته این شایعات برای خود کیف پول متامسک چندان منفی نیست بلکه به عنوان مزیت آن نیز شناخته می شود. در حال حاضر کیف پول متامسک در اقدامی بسیار عالی بعد از نصب بر روی مرورگر شما در سیستم عامل ویندوز مانع از باز شدن برخی از سایت‌های فیشینگ و کلاهبرداری می شود. نکته‌ای که به صورت کامل درباره آن صحبت کردیم و شرایط استفاده از این قابلیت متامسک را نیز برای شما تشریح نمودیم.

اما در حال حاضر شاهد هستیم که برخی از سایت‌های فیشینگ و کلاهبرداری با استفاده از ایمیل مارکتینگ و یا اس ام اس مارکتینگ اقدام به ارسال لینک‌هایی شبیه به لینک های ارسالی متامسک برای کاربران کرده و از این طریق به دنبال کلاهبرداری از آنها هستند. شایعات بسیار زیادی نیز در این زمینه وجود دارد که بسیاری از افراد رمز ارزهای خود را به دلیل وارد شدن به حساب چنین سایت هایی از دست داده‌اند.

البته ذکر این نکته ضروری است که انجام چنین فعالیت هایی به هیچ وجه به امنیت خود کیف پول متاماسک مربوط نبوده و خود این افراد هستند که به دلیل ناآگاهی و یا عدم دقت به لینک های ارسالی رمز ارزهای خود را در اختیار افراد کلاهبردار قرار می‌دهند. به همین دلیل توصیه می کنیم که حتماً در هنگام استفاده از کیف پول ارز دیجیتال خود به لینک ها و شرایط استفاده از آن دقت لازم را داشته باشید تا درگیر سایت های کلاهبرداری و فیشینگ نشوید.

آیا متامسک بهترین کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال است؟

لازم دانستم تا به یکی از سوالات بسیار مهم برخی از کاربران درباره کیف پول متامسک نیز پاسخ دهیم. آیا واقعاً کیف پول می تواند به عنوان بهترین و امن‌ترین کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال را به خود اختصاص دهد یا خیر؟ واقعیت این است که برای انتخاب بهترین کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال فاکتورها و المان‌های بسیار زیادی باید مورد بررسی قرار بگیرند. غیرقابل کتمان است که در بسیاری از این فاکتورها و المان ها این کیف پول می تواند به عنوان بهترین کیف پول نرم افزاری انتخاب شود اما در جمیع جوانب کیف پول های بهتری را نیز می توان پیدا کرد.

به عنوان مثال برای اتصال به انواع صرافی غیر متمرکز ارز دیجیتال این کیف پول می تواند بهترین شرایط را برای شما به دنبال داشته باشد. در این زمینه تصویر انواع کیف پول نرم افزاری چندان قابلیت های خیلی بالایی نداشته و متامسک بدون رقیب است. اما اگر بخواهیم در سایر المان ها مانند امکان استیک کردن ارز دیجیتال و یا تعداد رمز ارزهای پشتیبانی شده به دنبال انتخاب بهترین کیف پول باشیم مسلمان کیف پول های مانند تراست والت و کوینومی می توانند رتبه های بهتری داشته باشند.

بهترین کاربرد کیف پول متامسک چیست؟

درباره کاربردها و مزیت های استفاده از این کیف پول نکات بسیار مهمی را با شما در میان گذاشتیم اما لازم داشتیم تا دو کاربرد فوق‌العاده مهم و عالی کیف پول متاماسک را با شما در میان بگذاریم. به عنوان اولین کاربرد بسیار مهمی کیف پول شما می‌توانید از آن برای اتصال به انواع صرافی غیر متمرکز ارز دیجیتال استفاده کرده و برای انجام معاملات در این صرافی ها از این طریق اقدام کنید. اکثر انواع صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال شرایط لازم برای اتصال به کیف پول متامسک را فراهم کرده و شما می توانید با شارژ کردن حساب خود در این کیف پول به راحتی در انواع مختلفی از این صرافی ها دست به معامله بزنید.

همچنین شایان ذکر است که در حال حاضر برای خرید و فروش عرضه اولیه ارز دیجیتال لازم است تا کیف پول خود را به سایت های مرجع ارائه کننده این خدمات و یا منبع اصلی عرضه اولیه مورد نظر متصل نمایید. برای چنین منظوری کیف پول متامسک از کاربرد بسیار خاصی داشته و می توانید به راحتی از آن برای منظور استفاده کرده و در نهایت ارزهای دیجیتال عرضه اولیه را نیز در این کیف پول نگهداری نمایید.

اگر بخواهیم در این زمینه نیز شرایط انواع کیف پول نرم افزاری را مورد بررسی قرار دهیم کیف پول متامسک است می تواند بهترین گزینه برای کاربران و معامله گران در بازار باشد.

کیف پول متامسک و ایرانی ها

همین چندی پیش بود که شایعه‌ای در بازار به وجود آمد که کیف پول متامسک دیگر از کاربران ایرانی و آی‌پی ایران پشتیبانی نمی‌کند و اگر کاربر ایرانی از خدمات این کیف پول استفاده نماید تمام دارایی‌های وی ضبط خواهد شد. البته این شایعه هرگز از طرف مدیران کیف پول متامسک به صورت رسمی تایید نشد و در حد یک شایعه باقی ماند و هنوز هم کاربران ایرانی در حال استفاده از خدمات و مزیت‌های کیف پول متاماسک برای کاربردهای آن در بازار هستند.

اما لازم دانستیم تا این هشدار بسیار بزرگ را به شما ارائه کنیم که هر لحظه ممکن است هم برای این کیف پول و هم برای سایر انواع کیف پول‌های نرم‌افزاری ارز دیجیتال که تیم توسعه دهنده آنها در خارج وجود دارد چنین چالشی را برای شما ایجاد نماید و شما باید همیشه حواستان جمع باشد تا در صورت مشاهده چنین شرایطی سریعاً دارایی‌های خود را از این کیف پول‌ها خارج نمایید.

نکته بسیار مهم دیگری که درباره کیف پول متامسک و استفاده از این کیف پول باید به آن اشاره داشته باشیم این است که بهتر است برای مدیریت ریسک دارایی‌های خود حتماً به جای استفاده از یک کیف پول به دنبال استفاده از دو یا چند کیف پول باشید. البته نه اینکه شما چند کیف پول متامسک با عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای باز کنید بلکه بهتر است به صورت همزمان از چند کیف پول نرم‌افزاری مختلف برای مدیریت دارایی‌های خود استفاده نمایید تا از این طریق ریسک نگهداری از رمز ارزهای خود را به میزان بسیار زیادی کاهش دهید.

اولین اینکه با استفاده از انواع مختلف کیف پول نرم‌افزاری ارز دیجیتال شما این امکان را برای خود به وجود می‌آورید تا بتوانید امکان استیک کردن توکن‌های مختلف را در آنها داشته باشید و ارزش بیشتری برای سرمایه‌گذاری‌های خود در طولانی مدت ایجاد کنید. از طرف دیگر استفاده از انواع مختلف کیف پول‌ها باعث می‌شود تا در صورت بروز چالش‌هایی مانند هک شدن کیف پول یا تحریم شدن کاربران ایرانی شما تمام دارایی‌های خود را از دست ندهید و همچنان بخشی از دارایی‌های شما برای شما باقی بماند.

نکته بسیار مهم دیگری که درباره استفاده از کیف پول متامسک باید به آن اشاره داشته باشیم این است که ممکن است در زمان استفاده از این کیف پول با آیتم‌هایی در آن روبرو شوید که استفاده از آنها نیاز به آموزش و حتی سوال پرسیدن از افراد با تجربه دارد. بسیاری از افراد در طول سال‌های گذشته به دلیل عدم دقت به همین نکات ساده دارایی‌های خود را از دست داده و یا آنها را به آدرس‌هایی انتقال داده‌اند که اصلاً این آدرس‌ها وجود ندارد و همین موضوع باعث نابودی کامل توکن‌های آنها شده است. استفاده از کیف پول‌های نرم‌افزاری به همین دلیل با چالش‌های روبرو شده و شما حتماً باید نکات مربوط به استفاده از این کیف پول‌ها را مد نظر قرار داده و در زمان استفاده نیز سعی کنید تا با دقت کامل مراحل مربوط به عملیات مورد نظر خود را انجام دهید.

مقالات مهمی که باید درباره کیف پول Metamask بخوانید

با مطالعه این مقاله، شما با تمام جزئیات کاربردی و لازم برای کیف پول متامسک آشنا شده‌اید و می‌دانید که این والت چه ویژگی ها و مزیت هایی دارد. اما اگر با سایر کیف پول ها آشنا نیستید و نمی‌دانید که آیا انتخاب Metamask می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد یا خیر، توصیه می کنیم که مقالات زیر را نیز مرور کنید:

جمع بندی از کیف پول متامسک

سعی کردیم تا به صورت کامل و جامع تمام اطلاعات لازم درباره کیف پول متاماسک را با شما به اشتراک بگذاریم. در انتها نیز قصد داریم تا یک جمع بندی کلی از اطلاعات مربوط به این کیف پول ارائه کنیم. درباره کیف پول Metamask باید بدانید که:

  • این والت در دسته کیف پول های گرم قرار دارد.
  • در دسته بندی و گروه بندی کیف پول های گرم هم می‌توان آن را در دسته بندی کیف پول های نرم افزاری و هم در کیف پول های آنلاین دسته بندی کرد.
  • کیف پول نرم افزاری متاماسک برای موبایل های اندرویدی و آیفون در دسترس است.
  • کیف پول آنلاین این والت نیز برای پلتفرم های کامپیوتری و به صورت افزونه برای مرورگرهای کروم، موزیلا فایرفاکس، Edge و Brave در دسترس است.
  • شما می‌توانید از طریق سایت رسمی Metamask برای دانلود این والت اقدام کنید.
  • متامسک از اکثر رمز ارزهای موجود در بازار پشتیبانی می‌کند و می‌توانید برای ذخیره آنها از این والت استفاده نمایید.
  • نرم افزار آن برای بیش از ۵۷ زبان گسترش یافته که زبان فارسی نیز یکی از آنها است.
  • امنیت آن مانند سایر کیف پول های نرم افزاری است. نمره آن در این موضوع خوب است اما به پای امنیت والت های سخت افزاری نمی‌رسد.
  • با استفاده از آن هم می‌توانید برای ذخیره ارزهای دیجیتال، هم برای خرید مستقیم اتریوم و تتر و هم برای خرید سایر ارزهای دیجیتال با استفاده از لیکوئیدی پرووایدرها اقدام کنید.
  • امکان سرمایه گذاری با این والت را هم به صورت لیکوئیدی پرووایدر و هم با استیکینگ رمز ارزهای خود خواهید داشت.
  • کارمزدهای شبکه اتریوم آن با اتر و کارمزدهای شبکه اسمارت چین آن با باینناس کوین قابل پرداخت است.
  • می‌توانید آن را به والت های سخت افزاری اعم از لجر و ترزور متصل کنید.
  • امکان اتصال آن به صرافی های غیرمتمرکز اعم از پنکیک سوآپ و یونی سوا| را نیز خواهید داشت.

این مفاهیم خلاصه ای از اطلاعاتی بود که در این مقاله با هم مرور کردیم. تمام تلاش ما در کانون بورس رضایت حداکثری شما عزیزان از مقالات کاربردی و بی طرفانه ای است که برای کیف پول های مختلف عرضه می داریم. از این رو اگر هنوز سوال یا چالشی درباره متامسک ذهن شما را به خود مشغول کرده، می‌توانید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در جریان بگذارید. هم چنین نظرات خود درباره این مقاله را نیز در همین بخش به ما اطلاع دهید تا در صورت بروز نقصانی به دنبال برطرف کردن آن باشیم. کاربرانی که به دنبال شناخت حرفه ای تمام کیف پول ها و روش های معامله گری در بازار ارز دیجیتال هستند نیز می توانند با تهیه دوره آنلاین ارز دیجیتال این آموزش ها را به صورت حرفه ای دنبال کنند.

کیف پول متامسک

سوالات رایج درباره کیف پول Metamask

بخش انتهایی مقاله ما به بررسی سوالات با پاسخ های کوتاه درباره کیف پول متامسک است. این سوالات از میان سوالاتی انتخاب شده که بسیاری از کاربران ممکن است با آنها چالش داشته باشند. اگر سوالی در ذهن دارید که به آن پاسخ داده نشد، آن را در بخش دیدگاه ها با ما در جریان بگذارید.

  • کیف پول متامسک چیست؟

این کیف پول یک والت نرم افزاری است که بر پایه بلاک چین اتریوم پایه گذاری شده است.

  • چه نسخه هایی از والت متاماسک موجود است؟

این کیف پول را می‌توانید برای گوشی های اندروید و آیفون و یا برای کامپیوتر دانلود کرده و نصب کنید.

  • آیا کیف پول متاماسک امن است؟

از نظر امنیت این والت در شرایط خوبی قرار دارد، اما امنیت آن به پای والت های سخت افزاری نمی‌رسد.

  • آیا امکان تحریم ایرانی ها توسط متاماسک وجود دارد؟

در حال حاضر خیر. اما آینده قابل پیش بینی نیست.

  • چه امکاناتی در Metamask در اختیار داریم؟

امکان ذخیره کردن ارزهای دیجیتال، خرید و فروش و سرمایه گذاری غیرمستقیم در بازار رمز ارزها

  • کیف پول متامسک از چه رمز ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

همه رمز ارزهای شبکه اتریوم و اسمارت چین

  • چگونه کیف پول متاماسک را دانلود کنیم؟

می‌توانید با وارد شدن به سایت اصلی این والت آن را برای نسخه مورد نظر خود دانلود کرده و در اختیار داشته باشید.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

2 پاسخ

  1. با سلام در هنگام شروع سواپ در متامکس این اخطار نمایش داده میشود
    Offline for maintenance
    MetaMask Swaps is undergoing maintenance. Please check back later
    لطفا راهنمایی فرمائید. ممنون.

  2. سلام تشکر از مقاله خوب شما در مورد کیف پول متاماسک
    مقداری ارز دیجیتال بیت کوین به کیف پول من در متاماسک واریز شده چطور میتونم اونو به کیف پولم در نوبیتکس انتقال بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: