لوگو کانون بورس

کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

قیمت کیف پول ارز دیجیتال
شما در حال مطالعه مقاله ۶ از ۲۸ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ مباحث مربوط به انواع کیف پول ارز دیجیتال یکی از مهم ترین مباحث آموزش رایگان ارز دیجیتال است که لازم است به صورت دقیق و با جزئیات به آن پرداخته شده و کاربران بعد از یک بررسی کامل برای انتخاب یکی از آنها اقدام نمایند. در همین راستا در آکادمی کانون بورس سعی کردیم تا مقالاتی کامل و جامع برای شناخت صفر تا صد انواع کیف پول ها چه نرم افزاری و چه سخت افزاری به شما ارائه کنیم. در این مقاله نیز نوبت به بررسی سیر تا پیاز کیف پول سخت افزاری رسیده است.

البته کسانی که دوره ارز دیجیتال ما را پشت سر گذاشته باشند، می‌دانند که بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال کدام است و کدام یک می‌تواند شرایط خوبی در زمان معاملات رقم بزند. در این مقاله نیز سعی داریم تا آموزش ها را در این باره به صورت حرفه‌ای پیش ببریم. دقت به نکات آموزشی درج شده در ادامه باعث خواهد شد که شما دست روی بهترین کیف پول ها گذاشته و هم‌چنین با امنیت بسیار بالا از آنها استفاده کنید. با ما همراه باشید.

راهنمای مطالعه نمایش

کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال چیست ؟

کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال چیست و چگونه در دسترس قرار می‌گیرد؟ قبل از اقدام برای خرید کیف پول ارز دیجیتال بایستی اطلاعات لازم درباره این کیف پول ها را کسب کنید. کیف پول سخت افزاری در واقع یک وسیله فیزیکی الکترونیکی است که قابلیت ذخیره سازی ارزهای دیجیتال مختلف را دارا است. این کیف پول ها بسته به کمپانی تولید کننده در شکل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. از نظر ظاهری می‌توان آنها را مشابه با فلش مموری های رایج در نظر گرفت.

کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

وسایل فیزیکی که با عنوان کیف پول سخت افزاری یا Hardware Wallet نیز شناخته می‌شوند، یک نمونه از انواع کیف پول سرد می‌باشند که به صورت آفلاین بوده و به صورت مستقیم به اینترنت متصل نمی‌شوند. شرایط عملکرد این دسته از کیف پول ها با انواع کیف پول گرم تفاوت هایی دارد که در ادامه به بررسی کامل این تفاوت ها خواهیم پرداخت.

کلید خصوصی کیف پول سخت افزاری چیست؟

دقیقاً مانند انواع کیف پول نرم افزاری، کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال نیز دارای کلید خصوصی هستند. حتی انواع کیف پول کاغذی هم دارای کلیدهای خصوصی مخصوص به خود می‌باشند. کلید خصوصی کیف پول سخت افزاری بیشتر مشابه با کلید خصوصی در کیف پول های کاغذی است. در این کیف پول ها یک بخش سخت افزاری وجود دارد که به هیچ وجه به اینترنت متصل نمی‌شود. حتی برای درخواست نقل و انتقال رمز ارزهای درون آن نیز نمی‌توانید آن را به اینترنت متصل کنید . این مرحله از فرایند باید به صورت دسترسی و فیزیکی صورت پذیرد.

کلید خصوصی این کیف پول یک کد چندین رقمی است که در بخش سخت افزاری غیر قابل اتصال به اینترنت آن قرار گرفته است. این کلید خصوصی تنها راه‌حل نقل و انتقال ارزهای دیجیتال داخل کیف پول شما خواهد بود.

کیف پول سخت افزاری چگونه کار می‌کند؟

اما کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟ نحوه کار کردن این دست از کیف پول ها با سایر کیف پول ها چه کاغذی و چه نرم افزاری تفاوت های دارد.

کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

این کیف پول ها با استفاده از تکنولوژی های بسیار پیچیده و خاصی تولید می‌شوند. یکی از اصلی ترین ویژگی های Hardware Wallet ها عدم امکان اتصال مستقیم آنها به اینترنت است. برای نقل و انتقال ارزهای دیجیتال هم لازم است تا حتماً به اینترنت متصل باشید. به همین دلیل یک نرم افزار واسط برای این موضوع نیاز خواهید داشت.

هر کدام از انواع کیف پول سخت افزاری دارای یک نرم افزار خاص هستند که توسط شرکت توسعه دهنده تولید شده  و به صورت رایگان در سایت اصلی آنها در دسترس است. البته نرم افزارهای خوب عمومی نیز برای این منظور در سایت های معتبر وجود دارد.

کاربر برای استفاده از Hardware Wallet بایستی نرم افزار مناسب برای آن را دانلود کرده و آن را در کامپیوتر خود نصب نماید. با نصب این نرم افزار امکان کار کردن با این والت ها ساده‌تر خواهد شد.

با اتصال Hardware Wallet به کامپیوتری که نرم افزار در آن نصب شده باشد، فرایند کار به شرح زیر خواهد بود:

  • ابتدا شما باید در نرم افزار دانلود شده تقاضای انتقال ارز دیجیتال مورد نظر خود به همراه حجم مورد نظر را وارد کنید.
  • نرم افزار بعد از دریافت دستور انتقال، یک پیام به کیف پول متصل شده به کامپیوتر می‌فرستد.
  • در مرحله بعدی باید به صورت دستی و با دکمه هایی که روی Hardware Wallet قرار گرفته، رمز ارز و حجم آن را تایید کنید. این تائیدیه به نرم افزار فرستاده می‌شود.
  • نرم افزار با داشتن این تائیدیه آن را در شبکه جهانی رمز ارزها به اجرا در می‌آورد.

این فرایند در کمتر از چند ثانیه رخ داده و نیازی به معطلی زیاد هم برای آن نخواهید داشت.

انواع کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال چیست

نکته بعدی که قبل از خرید کیف پول ارز دیجیتال باید به آن دقت کنید، کسب اطلاعات لازم درباره انواع کیف پول سخت افزاری است. کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری را می‌توانید در بازار در انواع بسیار زیادی در دسترس داشته باشید. هر کدام از این Hardware Wallet ها بسته به برند تولید کننده تفاوت های ساختاری متفاوتی دارند. این مهم باعث شده تا قیمت آنها نیز کاملاً متفاوت باشد. در ادامه محبوب ترین انواع کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال را به شما معرفی خواهیم کرد.

لجر نانو Ledger Nano

لجر یک شرکت فرانسوی تولید کننده کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال در جهان است. این شرکت یکی از بهترین شرکت ها و اولین شرکت ها در جهان است که برای تولید کیف پول های سخت افزاری مناسب برای نگهداری از رمز ارزها اقدام کرد. این کیف پول را می‌توانید با کیف پول های گرم و نرم افزاری مانند کیف پول متاماسک نیز سینک کرده و استفاده نمایید.

کیف پول سخت افزاری

  • امنیت بسیار بالا،
  • شرایط کاری بسیار ساده،
  • امکان اتصال به انواع اپلیکیشن ها و نرم افزارهای معتبر و رایج،
  • پشتیبانی از ده ها رمز ارز مختلف،
  • قابلیت بکاپ گیری،
  • تولید شده در ابعاد کوچک و قابل حمل،

از اصلی ترین ویژگی های کیف پول لجر نانو هستند. این برند تولید کننده Hardware Wallet در جهان در حال حاضر دو مدل معروف کیف پول در اختیار دارد. شما می‌توانید لجر نانو را در دو مدل زیر در اختیار داشته باشید:

  • لجر نانو اس Ledger Nano S
  • لجر نانو ایکس Ledger Nano X

هر کدام از این کیف پول ها ویژگی های خاص خود را داشته و با قیمت های مختلفی نیز ارائه شده‌اند. شما می‌توانید از فروشگاه های داخلی نیز برای خرید هر یک از این دو اقدام کنید. البته قبل از خرید بهتر است ابتدا با خود این کیف پول ها آشنا شده و با شناخت ویژگی های آن، خود را از خرید نمونه های تقلبی موجود در بازار دور نگه دارید.

کیپ کی Keepkey

یکی از سه برند معروف و معتبر کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال در جهان برند کیپ کی است. KeepKey برای اولین بار در آمریکا توسعه پیدا کرده و در ادامه یک شرکت سوئیسی حق امتیاز آن را خریداری کرده و در حال حاضر مرکز اصلی آن در سوئیس است. این کیف پول نیز یکی از ایده‌آل‌ترین انتخاب ها برای استفاده به عنوان Hardware Wallet است. شما می‌توانید این کیف پول را نیز در ایران در دسترس داشته و از آن استفاده کنید.

کیف پول سخت افزاری

تمام قابلیت هایی که برای لجر نانو برشمردیم را می‌توان برای کیپ کی نیز برشمرد. این کیف پول نیز با امنیت بسیار بالا تبدیل به یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال در جهان شده است که می‌توانید از آن استفاده کنید. این کیف پول را می‌توانید با کیف پول های نرم افزاری مختلفی اعم از کیف پول نرم افزاری الکتروم نیز سینک کرده و استفاده کنید. از قابلیت های بسیار بارز کیپ کی نیز پشتیبانی آن از توکن های بر پایه ERC20 است. این کیف پول می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ توکن مختلف را در خود جای داده و از آنها پشتیبانی نماید.

ترزور Trezor

ترزور یک برند مشهور تولید کننده کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال در جهان است که مقر آن در کشور جمهوری چک قرار داشته و در حال حاضر مدل های تولید شده از آن در بین سه کیف پول برتر سخت افزاری جهان لیست شده‌اند. کاربران بسیار زیادی در جهان از دو مدل کیف پول ترزور استفاده می‌کنند که به شرح زیر هستند:

  • ترزور مدل تی Trezor T
  • ترزور وان Trezor One

لجر نانو ایکس

خوشبختانه کاربران ایرانی هم می‌توانند برای خرید دو مدل کیف پول های سخت افزاری Trezor اقدام کرده و آنها را در اختیار داشته باشند. این کیف پول ها نیز با ویژگی های و مزیت های بسیار زیادی تولید شده و امنیت بسیار بالایی هم دارند. شرکت ترزور سعی کرده تا بهترین شرایط را برای حفظ ایمنی و امنیت کیف پول های خود در نظر بگیرید. به همین دلیل است که حتی بعد از گذشت ۷ سال از زمان تولید این کیف پول ها، هنوز هم در لیست محبوب ترین ها و بهترین های بازار قرار دارند.

شرکت ترزور در کنار این کیف پول ها، یک نرم افزار بسیار عالی را نیز برای مدیریت آنها ارائه کرده که فضای کاربری بسیار ساده‌ای داشته و شما می‌توانید با اتصال کیف پول خود به آن، خیلی راحت دارایی های خود را با همان امنیت بالا مدیریت نمایید

سیف پال SafePal

یکی دیگر از انواع کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال معروف و معتبر شناخته شده در بازار که در دسترس کاربران ایرانی نیز قرار دارد، کیف پول سیف پال است. این کیف پول نیز دارای مزیت های بسیار زیادی است که می‌توانید از آن نیز استفاده نمایید. Safepal برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ در کشور چین راه اندازی شده و تا کنون محصولات متنوع خود را روانه بازار نموده است. مدل کیف پول سخت افزاری این کیف پول با عنوان Safepal S1 معروف است و البته در حال حاضر می‌توانید به سیف پال نسخه اندروید و ایفون نیز دسترسی داشته باشید.

لجر نانو اس

کیف پول Safepal از رمز ارزهای بسیار زیادی پشتیبانی می‌نماید. به همین دلیل است که در بین بسیاری از کاربران محبوب شده و استفاده از آن با مزیت های بسیار زیادی همراه شده است. این کیف پول حتیSFP در بازار عرضه داشته است.  از جمله اصلی ترین مزیت های کیف پول سخت افزاری سیف پال می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امنیت بسیار بالا
  • پشتیبانی از رمز ارزهای بسیار مختلف
  • داشتن کیف پول گرم نسخه اندروید و ایفون
  • محیط کاربری بسیار ساده و کاربر پسند

این‌ها برخی از مزیت های این کیف پول عالی چینی هستند که شما می‌توانید با خرید سیف پال به آنها دسترسی داشته باشید.

حتما بخوانید: سیر تا پیاز کیف پول Safepal

کول والت Cool Wallet

کیف پول سخت افزاری کول والت که مدل آن با عنوان Cool Wallet S در بازار شناخته شده و در دسترس است، یک کیف پول تایوانی است. شرکت CoolBitx تایوان به عنوان اولین شرکت تولید کننده کیف پول سخت افزاری در جهان تولید کننده این کیف پول بوده و بیشترین قدمت را نیز در میان سایر رقبا دارد. مدل جدید کیف پول این کمپانی نیز با عنوان Cool Wallet Pro روانه بازار شده است.

اگر با روش های ایمن سای کیف پول سخت افزاری آشنا بوده و آنها را در زمان نصب و استفاده از کول والت اس در نظر بگیرید، با استفاده از این کیف پول می‌توانید یکی از ایمن ترین انواع کیف پول های سرد را در اختیار داشته باشید. هر چند این کیف پول به عنوان اولین کیف پول سرد جهان شناخته می‌شود، اما با این حال ویژگی ها و مزیت های بسیار زیاد آن باعث شده تا در تمام این سال ها به عنوان یکی از انتخاب های اصلی کاربران شناخته شود.

الیپال Ellipal

یکی دیگر از انواع کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال کیف پول الیپال است. این کیف پول نیز از جمله پرطرفدارترین کیف پول ها، شناخته می‌شود. در حال حاضر امکان خرید کیف پول الیپال نیز برای کاربران ایرانی فراهم شده است. شما می‌توانید با خرید این کیف پول بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال مختلف را در آن نگهداری نمایید. البته این تنها ویژگی های الیپال نیست و با خرید آن شما می‌توانید مزیت های زیر را نیز در اختیار داشته باشید:

  • امکان شارژ سریع دستگاه
  • دارای دوربین ۵ مگاپیکسلی برای اسکن QR Code ها
  • امنیت بسیار بالا
  • دارای صفحه نمایش رنگی و لمسی
  • محیط کاربری ساده
  • قابلیت تبدیل رمز ارزها به یکدیگر با اتصال به نسخه نرم افزاری

کیف پول الیپال در حال حاضر با مدل Ellipal Titan (الیپال تایتان) در بازار در دسترس است. این کیف پول را نیز می‌توانید در فروشگاه های مجاز عرضه کننده انواع کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال تهیه کرده و استفاده کنید.

بیت باکس Bitbox

کیف پول بیت باکس که با نام تجاری Bitbox02 Wallet در بازار جهانی شناخته می‌شود، محصول یک شرکت بزرگ سوئیسی است. این کیف پول سخت افزاری نیز با قابلیت های بسیار جذاب و عالی تولید شده و می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین های بازار نام برد. استفاده از این کیف پول نیز می‌تواند مزیت های بسیار قابل توجهی برای شما ایجاد نماید. از جمله این مزیت ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان راحت کنترل سرمایه
  • محیط کاربری بسیار ساده و قابل درک توسط کاربران تازه کار
  • امنیتی بسیار بالا
  • اتصال با USB به سیستم عامل های مختلف اعم از ویندوز، لینوکس، اندروید، ایفون و …
  • امکان پشتیبان گیری آفلاین و سریع
  • تولید شده در سایز مناسب برای حمل و نقل
  • بدنه کاملاً مقاوم و ضد ضربه
  • دارای نرم افزار اختصاصی

و ده ها مزیت و ویژگی های دیگر که با خرید بیت باکس ۲ به آنها دسترسی خواهید داشت. البته هر چند این کیف پول از نظر محبوبیت با لجر نانوها، کیپ کی و ترزور برابری نمی‌کند، اما از نظر امنیت و قابلیت ها چیزی کم از آنها ندارد. البته که این کیف پول را می‌توانید تنها برای برخی از ارزهای دیجیتالی محدود به کار بگیرید. از این رو لازم است تا قبل از خرید حتماً به این موارد دقت کرده و سپس برای تهیه آن اقدام نمایید.

کیف پول سخت افزاری غیر الکترونیکی

یکی دیگر از انواع کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال نمونه های غیر الکترونیکی آنها است. این کیف پول ها دقیقاً مشابه با کیف پول های کاغذی هستند با این تفاوت که دیگر نیازی به ساخت آنها در سایت و پرینت گرفتن آنها نیست. بلکه از قبل تهیه شده و کلید خصوصی و آدرس عمومی روی آنها درج شده است. این دست از کیف پول ها معمولاً به صورت فلزی ساخته شده که البته تنوع خیلی زیادی ندارند.

متعاقباً با توجه به شرایط، تنها از یک راز دیجیتال پشتیبانی می‌نمایند و نحوه انتقال ارز در آنها و کارکرد آنها مشابه با کیف پول های کاغذی است. بلت ریل بیت کوین ( Ballet Real Bitcoin) اولین کیف پول سخت افزاری غیر الکترونیکی ساخته شده در جهان است که توسط یک شرکت آمریکایی تولید و عرضه شده است. این کیف پول ها هم قیمت قابل توجهی داشته و مزیت اصلی آنها نیز امنیت فوق العاده است. البته تفاوت آنها با کیف پول های کاغذی نیز در فلزی بودن آنها است که مانع از از بین رفتن اطلاعات روی آنها می‌شود. جالب است که دامنه فروش این دسته از کیف پول ها به بازار ایران نیز رسیده است و شما می‌توانید برخی از مدل های آنها را در سایت های ایرانی پیدا کرده و خریداری کنید.

بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال چیست

خرید کیف پول ارز دیجیتال نیاز به شناخت کافی نسبت به انواع آنها دارد. یکی از اطلاعات مورد نیاز برای آن نیز شناخت بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال است. کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری در برندهای مختلفی عرضه شده است که در بندهای قبلی به صورت مختصر درباره آنها صحبت کردیم. هم‌چنین شما می‌توانی با ورود به مقاله هر یک از آنها، شناخت خود را نسبت به انواع کیف پول سخت افزاری رمز ارز بیشتر کنید. اما بهترین آنها کدام است؟

انتخاب بهترین کیف پول سخت افزاری بایستی بر اساس نیاز صورت پذیرد. برای مثال برای کسی که تنها روی ارز دیجیتال بیت کوین سرمایه گذاری کرده و در بازار سایر ارزها وارد نمی‌شود، انتخاب یک کیف پول کاغذی و یا حتی کیف پول سخت افزاری غیر الکترونیکی نیز کافی است. اما وقتی سرمایه گذاری روی انواع مختلفی از رمز ارزها به میان می‌آید، شرایط متفاوت خواهد بود.

در حال حاضر اگر سری به فروشگاه های اینترنتی جهانی بزنید، می‌توانید تنوع بسیار زیادی از انواع کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال را مشاهده کرده و برای خرید آنها اقدام نمایید. اما بهترین این کیف پول ها را در این مقاله با هم مرور کردیم. بقیه موارد در جایگاه ای بعدی قرار گرفته و خیلی محبوبیت بالایی ندارند. از این رو اگر به دنبال بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال هستید، بهتر است از میان همین موارد انتخاب کنید.

خرید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

چالش های مختلفی برای خرید کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد. عدم دقت به این چالش ها می‌تواند شرایط بسیار بدی را برای شما ایجاد کرده و در نهایت سرمایه شما را نیز به باد دهد. برای مثال باید بدانید که در حال حاضر نمونه های تقلبی این کیف پول ها نیز در بازار در دسترس است و اگر شناخت کافی نسبت به این کیف پول ها نداشته باشید، در نهایت انتخاب شما ممکن است بدین سمت برود.

هم‌چنین یکی دیگر از چالش های خرید کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری قیمت آنها است. همان طور که می‌دانید این محصولات همگی وارداتی بوده و از این رو علاوه بر هزینه خرید آنها به دلار از بازار بین‌المللی باید هزینه های گمرکی و هزینه های واردات آنها نیز از مشتری اخذ شود!! متاسفانه این رند نه فقط برای خرید کیف پول سخت افزاری بلکه برای خرید همه محصولات وارداتی به همین منوال وجود دارد.

از این بابت توصیه می‌کنیم:

  • حتماً قبل از خرید با نحوه تشخیص نمونه های اورجینال از تقلبی هر یک از انواع کیف پول های سخت افزاری را بدانید.
  • از سایت های معتبر و شناخته شده خرید کنید.
  • دست روی محصولات معتبر و شناخته شده بگذارید.
  • به بهانه خرید کیف پول سخت افزاری ارزان سراغ محصولات ناشناخته و عجیب و غریب نروید.
  • حتماً به گارانتی های ارائه شده نیز دقت داشته باشید.

قیمت کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری چیست

کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال قیمت متفاوتی دارد. قیمت کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری را می‌توان وابسته به دو عامل دانست. در درجه اول کیفیت و برند تولید کننده است که نقش اصلی را تعیین این قیمت دارد و در درجه دوم انتخاب فروشگاه مناسب است که می‌تواند قیمت کیف پول سخت افزاری را برای شما تغییر دهد.

عوامل موثر بر قیمت کیف پول سخت افزاری در فروشگاه های مختلف داخلی به شرح زیر هستند:

  • شرایط خرید این محصولات توسط فروشنده
  • خرید عمده یا خرده آنها از منبع اصلی خارجی
  • وجود واسطه‌های تجاری مختلف داخلی
  • وجود واسطه‌های تجاری خارجی یا خرید مستقیم
  • انصاف فروشنده
  • قیمت دلار در بازار ایران

قیمت کیف پول های مختلف سخت افزاری ارز دیجیتال در سایت رسمی هر یک به شرح زیر است:

کیف پول سخت افزاری قیمت در بازار جهانی حدود قیمت در بازار داخلی (تومان)
لجر نانو اس ۵۹ دلار ۱,۹۰۰,۰۰۰
لجر نانو ایکس ۱۱۹ دلار ۶,۲۰۰,۰۰۰
ترزور وان ۵۳ یورو ۱,۹۰۰,۰۰۰
ترزور مدل تی ۱۸۹ یورو ۴,۵۰۰,۰۰۰
کیپ کی ۵۳ دلار ۱,۶۰۰,۰۰۰
سیف پال اس ۱ ۵۰ دلار ۲,۷۰۰,۰۰۰
الیپال تایتان ۱۰۹ دلار ۸۰۰,۰۰۰
بیت باکس ۱۷۱ دلار ۱,۶۰۰,۰۰۰
کول والت پرو ۱۴۹ دلار ۵,۲۰۰,۰۰۰
کول والت اس ۹۹ دلار ۱,۷۰۰,۰۰۰

گران ترین کیف پول سخت افزاری در ایران چیست

در حال حاضر همان طور که در جدول مشاهده می‌کنید، لجر نانو ایکس به عنوان گران ترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال در ایران است. البته در سایت های مختلف ممکن است کیف پول های جانبی دیگر با قیمت های بیشتر هم ملاحظه کنید. اما از میان برندهای معتبر و محبوب این مدل گران ترین کیف پول سخت افزاری در بازار ایران است.

ارزان ترین کیف پول سخت افزاری در ایران چیست

لقب ارزان ترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال در ایران را نیز باید به کیف پول الیپال تایتان بدهیم.

امنیت کیف پول سخت افزاری

یکی از مهم ترین موضوعات در انواع کیف پول سخت افزاری بحث امنیت آنها است. امنیت این کیف پول ها از چند جنبه مختلف قابل بررسی است. یکی از مهم ترین این جنبه ها مربوط به حملات هکری است. جایی که بارها و بارها مشاهده شده که به حساب های کاربری در صرافی ها و البته کیف پول های نرم افزاری حمله شده است.

کیف پول سخت افزاری به دلیل اینکه به هیچ وجه به اینترنت وصل نشده و تمام فرایند ها حتی تایید تراکنش ها در آن نیز به صورت آفلاین انجام می‌شود، در نتیجه امنیت بالایی از این نظر دارد.

ترزور

هم‌چنین امنیت این کیف پول ها به پسورد ها و شرایط امنیتی داخلی آنها نیز بر می‌گردد. در صورتی که کیف پول خود را گم کنید، این امکان خواهد داشت تا هکرها بتوانند وارد آن شوند. البته ورود به داخل این کیف پول ها بدون موارد امنیتی بسیار مشکل است. اما باید بدانید که هک کردن کیف پول ها نرم افزاری هم کار ساده‌ای نیست.

نکته بعدی در بررسی امنیت کیف پول سخت افزاری به مقاومت آن در برابر حوادث غیرمترقبه اعم از افتادن روی زمین یا آب خوردن و مواردی از این دست است. دقت کنید که معمولاً کیف پول های سخت افزاری معتبر نسبت به این موارد مقاوم هستند. اما با این حال لازم است احتیاط لازم در این باره نیز صورت پذیرد تا دارایی های ارز دیجیتال شما در خطر نیفتند. البته لازم به ذکر است که شما با داشتن عبارت های شناسایی ۱۲ یا ۲۴ کلمه ای در هر زمانی می‌توانید نسبت به بازیابی دارایی های موجود در کیف پول سخت افزاری خود اقدام کنید.

سوختن کیف پول سخت افزاری

منظور از سوختن کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال از بین رفتن آن بر اثر پیامدهای الکتریکی است که معمولاً در موبایل ها بعد از یک عمر طولانی و برخی وسایل الکترونیکی دیگر شاهد هستیم. در برخی مواقع ممکن است وسایل الکترونیکی به دلیل کارکرد زیاد و وارد شدن فشار زیاد به آنها با این مشکل روبرو شده و مدارهای آنها بسوزد. اما تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر سوخت کیف پول سخت افزاری ارائه نشده و هیچ کدام از مدل های کیف پول ها این دسته بندی با این چالش روبرو نشده‌اند.

قیمت لجر نانو ایکس

به همین جهت نباید نگران این جنبه امنیتی آنها بوده و با خیال راحت از آنها استفاده کنید. از این گذشته شما تنها می‌بایست در مواقع ضروری و لازم برای استفاده از کیف پول خود و اتصال آن به کامپیوتر اقدام کنید. متصل نگه داشتن دائمی کیف پول به لپ تاپ اصلاً ایده خوبی به نظر نمی‌رسد. هر چند این مهم نیز نمی‌تواند امنیت کیف پول شما را تحت تاثیر قرار دهد. هم‌چنین باید بدانید که حتی سوختن فیزیکی Hard Wallet ها نیز هر چند خود کیف پول شما را از بین خواهد برد، اما با نگه داشتن موارد امنیتی هیچ جای نگرانی از بابت دارایی ها وجود ندارد. زیرا دارایی های شما هم چنان در شبکه بلاک چین وجود داشته و می‌توانید آنها را بازیابی کنید.

گم شدن و دزدیده شدن کیف پول سخت افزاری

هم‌چنین یکی دیگر از خطراتی مه ممکن است برای این دسته از کیف پول ها ایجاد شود، گم شدن و یا دزدیده شدن آنها است. در صورتی که به هر دلیلی کیف پول شما به دست افراد دیگری بیفتد، به این معنی نیست که شما دارایی های خود را از دست داده‌اید. البته همه چیز بستگی به میزان دقت شما در بالا بردن امنیت کیف پول خودتان خواهد داشت.

هر کسی برای دسترسی به محتویات کیف پول شما که شامل کلید خصوصی ارزهای دیجیتال داخل آن می‌شود، بایستی به اطلاعات ورودی یعنی یوزرنیم و پسورد شما دسترسی داشته باشد. اگر سهل انکاری نکرده و این اطلاعات را به دست کسی نسپرده باشید، ورود به داخل آنها عملاً به این راحتی‌ها نخواهد بود. از این جهت جای هیچ نگرانی نیست. اما اگر فکر می‌کنید که کسی این اطلاعات شخصی را دارا است، سریعاً برای تعویض آنها اقدام کنید.

در صورتی که علاوه بر این اطلاعات، کلمات بازیابی ارزهای دیجیتال شما نیز در خطر لو رفتن باشند، ممکن است حتی بدون دزدیده شدن کیف پول خود نیز دارایی های خود را از دست بدهید. پس همه چیز به یک نکته مهم باز می‌گردد:

“دقت به شرایط نگهداری از اطلاعات امنیتی کیف پول سخت افزاری”

بازیابی کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

منظور از بازیابی کیف پول سخت افزاری در واقع بازگرداندن دارایی های داخل آن است. اگر کیف پول شما به هر دلیلی از بین رفته و دیگر قابل استفاده نیست، عملاً امکان بازیابی خود آن وجود نخواهد داشت. اما می‌توان ارزهای دیجیتال داخل آن را در مواقع مختلف بازگردانی کرد.

دقت داشته باشید که محل ذخیره سازی ارزهای دیجیتال نه داخل کیف پول نرم افزاری و نه داخل کیف پول سخت افزاری است. در واقع هر ارزی که شما می‌خرید، در شبکه بلاک چین همان رمز ارز جای گرفته و در همان جا هم سکونت دارد. تنها و تنها آدرس خصوصی مربوط به آن رمز ارز است که در کیف پول شما ذخیره می‌شود. به این ترتیب هر کسی که این آدرس را در اختیار داشته باشد، حتی بدون نیاز به کیف پول نیز می‌تواند برای بازیابی آن اقدام نماید.

این مهم هزاران مزیت و یک عیب بزرگ با خود به همراه دارد. مزیت بزرگ آن این است که حتی در صورت از بین رفتن تمام کیف پول سخت افزاری یا حتی نرم افزاری شما، امکان بازیابی رمز ارزها با داشتن کلید خصوصی و یا همان عبارت های ۱۲ یا ۲۴ کلمه ای معمول در این کیف پول ها وجود خواهد داشت. شما می‌توانید با استفاده از یک کیف پول مشابه با کیف پول قبلی خود و وارد مردن این اطلاعات دوباره به کلید خصوصی خود دسترسی داشته باشید.

قیمت کیف پول ارز دیجیتال

عیب بزرگ آن هم این است که لازم است تا کاربران حتماً از اطلاعات امنیتی کیف پول خود به نحو احسنت مراقبت نمایند. زیرا دسترسی به این اطلاعات باعث می‌شود تا افراد حتی بدون دسترسی به کیف پول شما نیز بتوانند رمز ارزهای شما را به سرقت برده و مال خود کنند.

ترفندهایی برای امنیت بیشتر کیف پول سخت افزاری

اما ترفندهایی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید امنیت کیف پول سخت افزاری خود را افزایش دهید. البته قرار نیست کد نویسی کرده و یا روی کیف پول خود قفل و زنجیر ببندید. بلکه تمام این ترفندها در واقع موارد احتیاطی هستند که می‌توانند شما را در امر بالا بردن امنیت کیف پولتان یاری سازند. برای این منظور به نکات زیر دقت کنید:

  • حتماً و حتماً عبارت امنیتی کیف پول سخت افزاری و هم‌چنین پسورد ورود به داخل کیف پول خود را در جایی خیلی امن و به دور از هر اتفاقی اعم از دزدیده شدن، سوختن، از بین رفتن، گم شدن و … قرار دهید. این محل نباید در دسترس سایرین نیز قرار گیرد.
  • ذخیره اطلاعات امنیتی کیف پول سخت افزاری در محیط های نرم افزاری مانند کامپیوتر و موبایل که دائماً به اینترنت متصل هستند، امنیت کیف پول شما را در خطر قرار خواهد داد. بهترین کار برای حفظ امنیت این موارد نوشتن آنها بر روی کاغذ و قرار دادن کاغذ در جایی امن است.
  • از اتصال کیف پول سخت افزاری خود به لپ تاپ و دستگاه های سایرین جدا خودداری کنید.
  • از رد و بدل کردن اطلاعات خصوصی کیف پول خود در شبکه های اجتماعی خودداری نمایید.
  • نرم افزار کیف پول سخت افزاری خود را نیز به صورت مرتب به روزرسانی کنید.
  • از آنتی ویروس های قوی برای بالا بردن امنیت دستگاه هایی استفاده کنید که کیف پول شما به آن متصل می‌شود.

خرید کیف پول سخت افزاری ارزان

برای خرید کیف پول ارز دیجیتال بهتر است بیشتر از اینکه به فکر خرید محصولات ارزان باشید، امنیت و نیاز خود را در اولویت قرار داده و سپس با استفاده از ترفندهایی قیمت این محصولات را برای خود بهینه کنید. کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری ارزان ممکن است تبدیل به یک اشتباه بزرگ در خرید برای شما شود. جدای از اینکه خود این کیف پول ممکن است قیمت قابل توجهی داشته باشد، خرید آن ممکن است ارزهای دیجیتال شما را نیز در خطر و ریسک بزرگی قرار دهد. ممکن است کیف پول خریداری شده در این مواقع امنیت خوبی نداشته باشد.

نحوه انتقال ارز دیجیتال به کیف پول سخت افزاری

بعد از خرید کیف پول ارز دیجیتال بایستی با نحوه کار با آنها نیز آشنا شوید. یکی از فرآیندهایی که باید برای یادگیری آن اقدام نمایید، نحوه انتقال ارز دیجیتال به کیف پول سخت افزاری است. روند انتقال ارز دیجیتال به کیف پول سخت افزاری برای هر کدام از انواع این کیف پول ها متفاوت است. البته تفاوت های زیادی در این باره وجود ندارد.

برای انتقال ارز دیجیتال به کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری خود باید از نرم افزارهای کمکی آنها استفاده کنید. همان طور که می‌دانید برای این انتقال در حساب مبداء نیاز به یک آدرس عمومی دارید. این آدرس عمومی از کیف پول سخت افزاری خود ر می‌توانید از طریق نرم افزار جانبی متصل به کیف پول خود پیدا کنید.

مزیت های کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال چیست

بررسی مزیت ها و معایب کیف پول سخت افزاری بایستی به صورت جداگانه برای هر کدام از این کیف پول ها صورت پذیرد. اما در هر صورت سعی کرده‌ایم تا در این بخش مزیت های این دسته از کیف پول ها را به صورت عمومی برای شما بین کنیم. اصلی ترین مزیت هایی که باعث شده تا Hardware Wallet ها به محبوبیت بالایی برسند، موارد زیر بوده است:

امنیت بالا

امنیت این دسته از کیف پول ها در بالاترین سطح در مقایسه با سایر انواع کیف پول ارز دیجیتال قرار دارد. بهترین کیف پول های نرم افزاری نیز نمی‌توانند از نظر امنیت با این دسته از کیف پول ها رقابت نمایند. البته این مهم به دلیل ضعف در کد نویسی Software Wallet ها نیست. بلکه آنها به دلیل اتصال مداوم به اینترنت است که از نظر امنیتی نسبت به کیف پول های سخت افزاری در شرایط پایین تری قرار دارند.

قیمت کیف پول ارز دیجیتال

جالب است بدانید که در بسیاری از جنبه ها کیف پول های نرم افزاری شرایط بهتری داشته و عملکرد بهتری را نیز برای کاربر به دنبال دارند. اما تنها امنیت بالای سخت افزاری ها باعث شده تا آنها تبدیل به انتخاب اصلی و اول کاربران شوند. این مهم نشان می‌دهد که حفظ امنیت در بازار ارز های دیجیتال برای تریدرها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و این حفظ امنیتی حتی نسبت به راحتی در نقل و انتقال نیز در جایگاه بالاتری قرار گرفته است.

پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف

البته در مقایسه با کیف پول های نرم افزاری این مهم برای Hardware Wallet ها یک مزیت به حساب نمی‌آید. زیرا این دسته از کیف پول ها از رمز ارزهای بسیار کمتری نسبت به نرم افزاری ها پشتیبانی می‌نمایند. اما با این حال شما می‌توانید با داشتن هر یک از این کیف پول ها رمز ارزهای بسیار مختلفی را در آنها نگهداری کنید.

اشاره کردیم که برخی از این مدل ها حتی بیش از ۱۰۰۰ توکن مختلف را نیز در خود جای می‌دهند. البته توصیه می‌کنیم که در زمان انتخاب و خرید کیف پول خود حتماً به این مهم دقت کرده و سپس برای خرید اقدام کنید. زیرا ممکن است برخی از کیف پول های سخت افزاری از رز دیجیتال مد نظر شما پشتیبانی نکنند.

بکاپ گیری آفلاین

یکی دیگر از مزیت های انواع کیف پول سخت افزاری در امکان بکاپ گیری آفلاین از  محتویات آنها است. این مهم باعث می‌شود تا هم نیازی به اتصال به اینترنت نبوده و در نتیجه کیف پول به خطر نیفتد و از آن گذشته فرایند بکاپ گیری هم خیلی ساده باشد. شما می‌توانید با این روش امنیت کیف پول خود و دارایی های داخل آن را نیز افزایش دهید.

نبود ریسک هایی مانند تحریم

یکی از چالش های بسیار مهمی که کاربران ایرانی در بازار رمز ارزها با آن روبرو هستند، خطراتی مانند تحریم است. ممکن است یک صرافی یا یک کیف پول کاربران ایرانی را از دایره خدمات خود خارج نماید. این مهم در برخی مواقع می‌تواند باعث از بین رفتن سرمایه ها و یا حتی ایجاد ضررهای مالی برای کاربران شود. با استفاده از کیف پول های سخت افزاری دیگر این چالش معنایی نخواهد داشت.

معایب کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال چیست

کیف پول های سخت افزاری معایبی نیز دارند که همین معایب ممکن است باعث ایجاد تردید برای کاربران در این بازار شده باشد. در حال حاضر این کیف پول ها به راحتی در دسترس کاربران ایرانی قرار گرفته‌اند. اما برای اینکه بتوانید در هنگام انتخاب یکی از آنها بهترین تصمیم را بگیرید، لازم دانستیم تا معایبی آنها را نیز با شما در میان بگذاریم.

سرعت پایین انجام تراکنش ها

یکی از اصلی ترین معایب کیف پول های سخت افزاری کریپتوکارنسی ها سرعت پایین اجرای عملیات واریز و برداشت رمز ارز از آنها است. همان طور که می‌دانید برای این اگر حتماً بید کیف پول شما با USB به کامپیوتر متصل شده و سپس برای نقل و انتقال آنها اقدام کنید. به همین دلیل این فرایند ممکن است کمی طولانی از زمانی باشد که شما از یک کیف پول نرم افزاری برای این منظور اقدام می‌کنید.

قیمت بالا

هم‌چنین قیمت بالا را نیز باید به عنوان یکی از اصلی ترین معایب این دست از کیف پول ها بدانیم. در حالی که دسترسی به کیف پول های نرم افزاری و کاغذی کاملاً رایگان است، برای دسترسی و استفاده از کیف پول های سخت افزاری نیاز است تا شما چند میلیون تومان هزینه کنید. البته به دلیل امنیت بسیار بالا، این فرایند مکن است منطقی باشد.

کیف پول سخت افزاری بخریم یا نرم افزاری؟

هر کدام از انواع کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری شرایط و مشخصات خاص خود را دارند. برای اینکه یکی از این دو را انتخاب کرده و برای نگهداری از رمز ارزهای خود از آنها استفاده کنید، اولین قدم شناخت کافی نسبت به آنها است. زیرا این انتخاب به شدت به شرایط تریدر بستگی دارد. ممکن است برای برخی خرید بهترین و گران ترین کیف پول سخت افزاری بهترین تصمیم باشد و برای برخی نیز استفاده از کیف پول های نرم افزاری تصمیم درستی به نظر برسد.

ترزور

از این رو توصیه می‌کنیم که حتماً اطلاعات لازم درباره هر یک از انواع کیف پول ارز دیجیتال را به دست آورده و سپس برای انتخاب اقدام کنید. از این جهت سعی کرده‌ایم تا در یک مقاله جامع به بررسی و مقایسه کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری پرداخته و نتیجه گیری درستی برای شما فراهم آوریم. با مطالعه این مقاله درک بهتری نسبت به تفاوت های این دو نوع کیف پول خواهید داشت.

کیف پول سخت افزاری برای چه کسانی مناسب است؟

درباره شرایط و ویژگی های کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال نکات لازم را با هم مرور کردیم. اما نوبت به این نکته می‌رسد که انتخاب یک کیف پول سخت افزاری برای چه کسانی مناسب است و چه افرادی در بازار ارز دیجیتال بهتر است برای نگهداری از رمز ارز های خود سراغ انواع کیف پول سخت افزاری بروند؟ چنین بحثی را درباره کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال نیز با شما در میان گذاشتیم و لازم است تا این موضوع را درباره انواع کیف پول های سخت افزاری نیز بررسی کنیم.

در وهله اول کسانی که به دنبال نگهداری طولانی مدت از ارزهای دیجیتال خود برای بازه های زمانی ۵ تا ۱۰ سال هستند بهتر است به دنبال استفاده از انواع کیف پول سخت افزاری باشند. این دسته از افراد عملاً نیازی به استفاده دائمی و زودهنگام از ارزهای دیجیتال خود نداشته و به همین دلیل بایستی از کیف پول های سخت افزاری استفاده نماینده اتصال آنها به اینترنت کاملاً محدود بوده و خطرات امنیتی بر روی آنها کمتر است.

کسانی که حجم قابل توجهی از رمز ارزها را در اختیار داشته و به نوعی یک سرمایه گذار بزرگ در بازار ارز دیجیتال محسوب می شوند، حتماً باید از انواع کیف پول سخت افزاری برای نگهداری از رمز ارز های خود استفاده نمایند. دقت داشته باشید که هر چقدر میزان سرمایه شما در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر شود عملاً ریسک های وارد به سرمایه های شما نیز بیشتر خواهد شد و کیف پول شما بیشتر در معرض توجه هکرها قرار خواهد گرفت.

حتی سرمایه گذاران خرد که هم در بخش معاملات نوسان گیری فعال هستند و هم بخشی از سرمایه های خود را برای نگهداری طولانی مدت از ارزهای دیجیتال در نظر گرفته اند نیز می بایست از انواع کیف پول سخت افزاری برای بالا بردن امنیت معاملات خود استفاده نمایند. با استفاده از انواع کیف پول سخت افزاری این امکان برای شما به وجود خواهد آمد تا با خیال راحت تری از رمز ارز های خود برای بازه های زمانی طولانی مدت نگهداری نمایید.

چالش های خرید کیف پول سخت افزاری در ایران

در حال حاضر امکان خرید انواع کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال در ایران نیز برای کاربران وجود دارد و معامله گران بازار رمز ارزها حتی در داخل ایران نیز می توانند به راحتی و با پرداخت هزینه های در نظر گرفته شده برای خرید این دسته از کیف پول ها در بازار اقدام کنند. اما لازم دانستیم تا نکات بسیار مهمی را درباره خرید هر یک از انواع کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال در ایران با شما در میان بگذاریم:

در درجه اول باید دقت داشته باشید که حتماً کیف پول خریداری شده شما کاملاً پلمپ باشد. در صورتی که به هر دلیلی کیف پول مورد نظر شما از پلمپ خارج شده باشد به هیچ وجه برای خرید آن اقدام نکنید و حتماً از فروشنده بخواهید که کیف پول دیگری در اختیار شما قرار دهد.

نکته بعدی این است که شما حتماً باید برای خرید کیف پول سخت افزاری از داخل ایران از خدمات شرکت‌های معتبر و شناخته شده استفاده نمایید. متأسفانه در حال حاضر بسیار شایع شده است که برخی از واسطه های تجاری که در زمینه واردات انواع کیف پول سخت افزاری به داخل کشور ایران فعالیت دارند این کیف پول ها را دستکاری کرده و امکان به سرقت بردن رمز ارزها را برای خود فراهم می آورند. اگر شما به دنبال خرید چنین کیف پول هایی بروید، عملاً سرمایه‌های خود را با چالش های بسیار زیادی روبرو خواهید کرد و حتی ممکن است رمز ارزهای خود را به صورت کامل از دست بدهید.

همچنین توصیه می‌کنیم که به تبلیغات مربوط به فروش کیف پول سخت افزاری با قیمت های بسیار پایین و با خدمات متنوع نیز خیلی دقت نداشته باشید؛ زیرا این کیف پول ها با قیمت های کاملاً مشخص در بازار جهانی عرضه می‌شوند و عرضه آنها با قیمت بسیار ارزان می تواند نشان از وجود چالش هایی برای آنها باشد.

در صورتی که امکان خرید مستقیم کیف پول سخت افزاری را از شرکت اصلی تولید کننده و یا نمایندگی های آن در کشورهای همسایه دارید می توانید از این طریق با امنیت بیشتری برای خرید کیف پول مورد نظر خود اقدام نمایید.

تعمیر کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال ممنوع

کیف پول سخت افزاری نیز به دلیل فیزیکی بودن ممکن است با ایرادات و مشکلات زیادی روبرو شود و احتمال خراب شدن آن به دلایل مختلف مانند ضربه خوردن و یا آب خوردن وجود دارد. در بسیاری از مواقع امکان تعمیر کیف پول سخت افزاری وجود ندارد و شما با یک کیف پول جدیدی را جایگزین نمایید. در چنین شرایطی با در دست داشتن عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای به راحتی می توانید و ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول جدید خود در اختیار داشته باشید.

اما نکته بسیار مهم این است که برخی از کاربران برای دریافت خدمات تعمیر کیف پول سخت افزاری اقدام می نمایند که این موضوع ممکن است چالش بسیار سنگین تری را برای آنها به دنبال داشته باشد. در صورتی که تعمیرکار کلاهبردار باشد هم امکان به سرقت رفتن رمز ارزهای شما در لحظه وجود خواهد داشت و هم این امکان وجود دارد که تعمیر کار با دستکاری کیف پول شما در آینده رمز ارز های شما را به سرقت ببرد.

در واقع تعمیر کیف پول سخت افزاری تا اندازه ای می‌تواند میزان ریسک استفاده از آن را بالا ببرد که عملاً توجیه استفاده از کیف پول تعمیر شده به هیچ وجه وجود ندارد. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتماً تمهیدات لازم برای نگهداری بهینه از کیف پول سخت افزاری خود را در نظر گرفته و به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی برای تعمیر کیف پول های خراب خود اقدام نکنید.

جمع بندی

کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال یکی از انواع کیف پول هایی است که امروزه استفاده از آنها به شده همه گیر شده است. استفاده از این کیف پول ها بیشتر به دلیل امنیت بسیار بالا محبوب شده و کاربران هم برای ایجاد امنیت بیشتر برای ارزهای دیجیتال در دسترس خود دست روی این محصولات می‌گذارند. شناخت انواع کیف پول سخت افزاری اولین قدم برای انتخاب یکی از این محصولات است. در این مقاله سعی کردیم تا مفهوم این دسته از کیف پول ها را به صورت کامل برای شما تشریح نماییم.

هم‌چنین در مقاله های بعدی شما می‌توانید جزئیات هر یک از انواع کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال را نیز مشاهده کنید. با استفاده از همین مقالات و آموزش های رایگان می‌توانید بهترین انتخاب را داشته و رمز رازهای خود را خارج از هر ریسکی نگهداری کنید.

هم‌چنین برای کسانی که یکی از این کیف پول ها را انتخاب کرده‌اند، آموزش نحوه استفاده از آنها باید در اولویت قرار گیرد. زیرا هر اشتباهی در هنگام استفاده از آنها باعث می‌شود تا سرمایه های گرانقدر شما از بین برود.

قیمت کیف پول ارز دیجیتال

سوالات رایج درباره کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

در انتهای این مقاله برخی از رایج ترین چالش ها و سوالات مربوط به کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال را با شما در میان می‌گذاریم. تمام تلاش ما در آکادمی کانون بورس ارائه راهکارهایی برای حضور هر چه بهتر و قدرتمندتر شما عزیزان در بازارهای مالی اعم از بازار رمز ارزها است. از این رو اگر چالش یا سوالی در ذهن دارید که در این مقاله به آن پرداخته نشد و یا از بخش سوالات به آن بر نمی خورید، در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. بهترین اساتید دوره حضوری و پکیج غیر حضوری آموزش ارز دیجیتال آماده هستند تا پاسخ چالش های شما را در کمترین زمان ممکن ارائه نمایند.

  • کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال چیست؟

دستگاه های فیزیکی شبیه به USB هستند که امکان ذخیره سازی کلید خصوصی ارزهای دیجیتال در آنها وجود دارد.

  • مزیت های کیف پول سخت افزاری چیست؟

امنیت بالا – پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف

  • آیا کیف پول سخت افزاری به اینترنت متصل می شود؟

خیر

  • آیا کیف پول سخت افزاری یک کیف پول سرد محسوب می شود؟

بله

  • بهترین کیف پول سخت افزاری چیست؟

در حال حاضر با توجه به محبوبیت بالا، لجر نانو ایکس را می توان به عنوان بهترین کیف پول سخت افزاری معرفی کرد.

  • امن ترین کیف پول سخت افزاری چیست؟

کیف پول ترزور مدل تی را می توان ایمن ترین کیف پول سخت افزاری حال حاضر معرفی کرد.

  • کدام کیف پول سخت افزاری بیشترین تعداد ارز دیجیتال را پشتیبانی می نماید؟

کیف پول کیپ کی در این امر بهترین عملکرد را در حال حاضر دارد.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: