لوگو کانون بورس

آخرین مقاله درباره کیف پول تراست والت

مشکلات Trust Wallet
شما در حال مطالعه مقاله ۱۱ از ۲۸ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

کیف پول تراست والت چیست و چرا این‌قدر محبوب شده است؟ با شما هستیم تا یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین انواع کیف پول های موجود در بازار رمز ارزها را به شما معرفی کنیم. کیف پولی که اتفاقاً در میان ایرانی‌ها نیز بسیار محبوب شده و یکی از اصلی ترین انتخاب‌های تریدرهای ایرانی است. این مقاله قرار است تکمیل کننده اطلاعات شما در آموزش رایگان ارز دیجیتال و معرفی انواع کیف پول رمز ارز باشد. حتی کسانی که دوره ترید ارز دیجیتال را نیز سپری کرده‌اند، می‌بایست از این اطلاعات برای داشتن یک والت قدرتمند و عالی استفاده نمایند. همراه شما در یک مقاله جذاب و جامع هستیم.

راهنمای مطالعه نمایش

کیف پول تراست والت چیست

کیف پول تراست والت یکی از بهترین انواع کیف پول نرم افزاری است که برای پلتفرم‌های موبایلی توسعه یافته است. این کیف پول ارز دیجیتال به دلیل سادگی و سهولت در استفاده بسیار معروف است و به همین دلیل نیز تبدیل به یکی از انتخاب‌های اصلی کاربران شده است. تراست یک کیف پول چند ارزی است که امکان ذخیره تعداد رمز ارزهای زیادی را به کاربران می‌دهد. البته این‌ها تنها ویژگی های Trust Wallet نبوده و این والت ویژگی های بسیار خوب زیادی دارد که کم‌کم و مرحله به مرحله به همه آنها می‌رسیم.

کیف پول تراست والت

اهمیت مطالعه این مقاله در این است که شما مو به مو با نحوه استفاده از کیف پول تراست والت خود آشنا خواهید شد. این مهم باعث می‌شود تا:

  • استفاده از آن ساده‌تر شود.
  • احتمال بروز خطا و اشتباه در حین استفاده به حداقل برسد.
  • امنیت والت شما نیز به حداکثر میزان ممکن برسد.

به همین دلیل به جای اینکه به صورت روزنامه وار این مقاله را مطالعه کنید، بهتر است از تک‌تک نکات گفته شده در آن استفاده نموده و در نهایت بهترین شرایط را برای نگهداری از رمز ارزهای خود در Trust Wallet ایجاد نمایید. در غیر این صورت ممکن است حتی بهترین کیف پول ارز دیجیتال نیز هیچ مزیتی برای شما نداشته باشد. همچنان که هنوز هم گزارشات زیادی از مشکلات کاربران در تراست والت شنیده می‌شود.

تاریخچه

بعد از به وجود آمدن شبکه فوق مدرن ارز دیجیتال اتریوم, محصولات بسیار زیادی همگام با این شبکه به وجود آمدن تا هم از مزیت های زیاد آن بهره برده و هم امکان بهره‌مندی کاربران را نیز از این مزیت ها فراهم آورند.

    “شبکه اتریوم الماس رایگانی است که دنیای رمز ارزها را متحول کرده است.”

تراست والت نیز یکی از محصولاتی است که بر پایه شبکه بلاک چین اتریوم پایه گذاری و توسعه یافته است و به نوعی قرار است رمز رازهای این شبکه را پشتیبانی نماید. پشتیبانی از صدها رمز ارز می‌تواند مزیت بسیار جذابی برای یک کیف پول رمز ارز باشد.

Trust Wallet برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط ویکتور رادچنکو (Viktor Radchenko) برنامه نویس اوکراینی شرکت Six Day LLC پایه گذاری و کد نویسی شد. جذابیت های آن به قدری بالا بود که یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۸ بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان یعنی Binance Exchange این والت هوشمند و عالی را خریداری کرد. اکنون تراست یکی از زیر مجموعه های  این صرافی بزرگ محسوب می‌شود.

ویژگی ها

اما کیف پول تراست والت چه ویژگی هایی دارد که تا این حد باعث شده‌اند این والت محبوب و جذاب شود؟ تراست والتی ها می‌دانند که از چه والت خوبی استفاده می‌کنند. اما اکثر کاربران با ویژگی ها و مزیت های این کیف پول ناآشنا بوده و خیلی به آنها مسلط نیستند. در ادامه کامل‌ترین ویژگی های Trust را با شما در میان خواهیم گذاشت.

  • تراست والت یک کوین مارکت کپ عالی

یکی از اصلی ترین ویژگی ها و نکات مربوط به تراست، امکان مشاهده قیمت رمز ارزها، ارزش بازار، نمودارها و بسیاری اطلاعات ارزشمند دیگر درباره رمز ارزها است. این اطلاعات به صورت جامع در سایت هایی مانند کوین مارکت کپ در دسترس هستند، اما شما در کیف پول خود نیز می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید. با باز کردن آن همه این اطلاعات برای شما به نمایش در خواهد آمد.

  • تراست والت در نقش یک صرافی

یکی از مزیت های عالی تراست که دل از خیلی از تریدرهای حرفه‌ای هم برده، امکان استفاده از آن به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز است. درباره خرید اتریوم در تراست والت گفتیم. اما شما می‌توانید به جهت وجود صرافی های غیرمتمرکز داخلی و درون برنامه‌ای برای خرید و فروش سایر رمز ارزها و به اصطلاح سوآپ آنها نیز در داخل تراست اقدام کنید. این ویژگی Trust Wallet باعث شده تا بسیاری از تریدرها خرید و فروش های معمولی خود را درون شبکه تراست انجام داده و خیلی هم سراغ صرافی ها نروند. البته باید مراقب کارمزدها هم باشید. مبادا کلاه سرتان برود.

کیف پول تراست والت

  • حساب سرمایه گذاری پس انداز روز شمار

بله درست شنیدید. تیم توسعه دهنده این والت برای اینکه کاربران بیشتری را به سمت آن جذب نماید، از یک مزیت بزرگ رونمایی کرده است. شما می‌توانید با خرید و فروش رمز ارز و نگهداری آنها در تراست برای خود درآمد کسب کنید. البته این ویژگی های برای همه ارزها در نظر گرفته نشده است. در حال حاضر این امکان برای رمز ارزهایی مانند ترون، وی چین، آلگوراند، لوتکس، توموچین، کالیستو، تزوس و کاوا فراهم آمده است.

  • راه‌های مختلف پرداخت هزینه ها

برای انجام معاملات در شبکه تراست و یا نقل و انتقال رمز ارزها در این والت می‌توانید از ارزهای مختلفی استفاده کنید. اگر از شبکه ترون برای انتقال ارزهای خود استفاده کنید، می‌توانید کارمزد ها را نیز با ترون بپردازید. در شبکه اتریوم نیز امکان پرداخت کارمزد ها با اتر یا تتر وجود دارند. راستی می‌دانید که اتر و تتر برادر نیستند. مگه نه؟

  • محیط کاربری بسیار ساده و کاربرپسند

احتمالاً شما این ویژگی ها را در بازار رمز ارزها برای محصولات مختلفی شنیده‌اید. بسیاری از صرافی ها برای تبلیغات از این ویژگی استفاده می‌نمایند. والت ها، سایت ها و پلتفرم‌های مختلفی هم آن را درباره خود می‌زنند. تا زمانی که هر کدام از این پلتفرم‌ها تست نشده باشند، امکان بررسی این ویژگی در آنها وجود ندارد. از طرفی تعریف کاربر پسند بودن نیز ممکن است از یک فرد به فرد دیگر متفاوت باشد.

اما از تجربه خدمات در Trust Wallet اگر بگوییم، این ویژگی برازنده آن است. در همان روز اول استفاده و نصب تراست والت امکان دسترسی به تمام نیازمندی های لازم در آن وجود داشت.

  • دسترسی ایمن

اگر سری به سایت Trust Wallet زده باشید، این مجموعه ادعا می‌نماید که هیچ یک از اطلاعات کاربران در پایگاه داده تراست ذخیره نمی‌شود. تنها خود شما هستید که می‌توانید به محتوای کیف پول خود دسترسی داشته باشید. این مهم باعث شده تا امنیت تراست والت در شرایط مطلوبی باشد. البته نگرانی بزرگ درباره آن زمانی است که اطلاعات شما از بین رفته و به کلمه بازیابی کیف پول تراست والت خود نیز دسترسی نداشته باشید.

  • مرورگر DApps

این مزیت را نیز می‌توان یکی از مزیت های جالب تراست در نظر گرفت. شما در داخل این والت به مرورگری دسترسی دارید که با استفاده از آن می‌توانید افراد و کسب  و کارهایی را پیدا کنید که دارایی ها و محصولات خود را با استفاده از رمز ارزها به فروش می‌رسند. جالب است نه؟ البته احتمالاً برای پیدا کردن یک سوپر مارکت برای خرید گوشت و مرغ و تخم مرغ احتمالاً با مشکل روبرو شوید.

با ویژگی های کیف پول تراست والت آشنا شدید و اکنون می‌دانید که این والت چه مزیت هایی را برای شما دارد. البته مزیت های بیشتری هم درباره آن بیا نخواهیم کرد، اما تا اینجای مقاله نظرتان درباره تراست چیست؟ اگر فکر می‌کنید که تراست بهترین کیف پول دنیا است، سخت در اشتباهید. البته می‌توان آن را یکی از محبوب ترین کیف پول های دنیا دانست.

امنیت

یکی از مهم ترین مسائلی که باید درباره کیف پول Trust Wallet به آن بپردازیم، امنیت آن است. امنیت اصلی ترین و مهم ترین ویژگی است که باید درباره یک والت به بررسی آن پرداخت. خدایان والت ها نیز بدون امنیت هیچ ارزشی ندارند. حتی اگر قرار باشد با ذخیره توکن های خود در یک کیف پول سود خوبی هم به دست آورید، بدون امنیت نمی‌توانید به آن اعتماد داشته باشید.

کیف پول تراست والت

Trust Wallet یک کیف پول گرم و از نوع نرم افزاری موبایلی است. اگر بخواهیم امنیت تراست را با هم رده های خود مقایسه کنیم، فقط می‌توان نمره قبولی به آن داد. در مقایسه با کیف پول های سخت افزاری اصلاً نمی‌توان حرف از امنیت تراست و سایر کیف پول های نرم افزاری زد. اما با این حال Trust Wallet در این مورد خیلی هم افتضاح نیست. معمولی.

  • ذخیره سازی کلید خصوصی در موبایل

تراست کلید خصوصی را در موبایل شما ذخیره می‌نماید. به همین دلیل در پایگاه داده آن امکان دسترسی به این کلیدها وجود ندارد. اما وای به حال وقتی که موبایل خود را از دست داده و یا آن را هک کنند. این ویژگی از یک طرق خوب است و از طرف دیگر می‌تواند تبدیل به یک عیب بزرگ شود.

  • تایید دو عاملی

احتمالاً هر چه زودتر حداقل شاهد استفاده از ورود دو عاملی به Trust Wallet خواهیم شد. این هم از حداقل هایی است که می‌تواند امنیت یک والت را افزایش دهد. این امکان را خواهید داشت تا این رمز را از بخش تنظیمات والت خود فعال کنید. هر چند دوباره ممکن است این مهم باعث افزایش زمان ورود به والت شود، اما ارزشش را خواهد داشت.

ترفندهای افزایش امنیت کیف پول تراست والت

خوب احتمالاً متوجه شدید که Trust Wallet در زمینه امنیت یک کیف پول معمولی مانند سایر انواع کیف پول گرم است. از این رو خیلی نباید به خود ببالید که در حال استفاده از یک والت فوق مدرن و فوق امنیتی هستید. به همین دلیل لازم دانستیم تا برخی از مهم ترین ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال را با شما در میان بگذاریم. این مهم باعث می‌شود تا با خیالی راحت از والت نرم افزاری خود استفاده کرده و کمتر نگران مسائلی مانند هک شدن آن باشید. اتفاقی که هر روز شاهد رخ دادن آن برای برخی از کاربران می‌باشیم.

  • از اطلاعات والت خود در یک جای سخت افزاری و به دور از اینترنت و نرم افزار پشتیبان بگیرید.
  • نرم افزار Trust Wallet را در گوشی خود در جایی امن نگه داشته و در معرض دید قرار ندهید.
  • اطلاعات امنیتی والت خود را در گوشی و یا کامپیوتر در جایی امن و به دور از دسترس سایرین نگهداری کنید.
  • از باز کردن پسورد والت خود در گوشی های سایرین جدا خودداری کنید.
  • هرگز والت خود را در معرض دید سایرین باز نکنید.
  • قبل از ارسال و دریافت ارزها در والت حتماً به دقت آدرس ها را چک کنید.
  • از متصل کردن والت خود به نرم افزارهای مختلف خودداری کنید.
  • حتماً و حتماً برای دانلود تراست والت از سایت رسمی این کیف پول استفاده کرده و هم چنین از لینک های واسط نیز وارد سایر تراست والت نشوید. عبارت Trust Wallet را در گوگل جستجو کرده و از لینک سایت وارد شوید.

ارزهای پشتیبانی شده در تراست والت

اگر وارد سایت Trust Wallet شده و از نوار ابزار بالای موجود در سایت بخش Assets را انتخاب نمایید، می‌توانید تمام رز ارزهایی که این کیف پول از آنها پشتیبانی می‌کند را مشاهده کنید.

کیف پول تراست والت

این والت نرم افزاری بر روی شبکه اتریوم پیاده سازی شده است. از این رو از تمام توکن های موجود در این شبکه پشتیبانی می‌کند و از این بابت می‌توانید خیال خود را از داشتن یک کیف پول با امکان پشتیبانی از رمز ارزهای بسیار زیاد راحت کنید.

موارد زیر بخشی از رمز ارزهایی است که در سایت تراست والت ادعای پشتیبانی از آنها شده است:

کیف پول تراست والت

البته در انتهای این رمز ارزها عنوان شده که این کیف پول می‌تواند از بیش از ۱ میلیون رمز ارز دیگر پشتیبانی کند. هر چند تعداد رمز ارزهای موجود در جهان هنوز به ۱۰ درصد این مقدار هم نرسیده اما با این حال به نظر با استفاده از این کیف پول مشکلی از بابت رمز ارزهای پشتیبانی شده نداشته و می‌توانید از این بابت خیالی راحت داشته باشید.

ارزهای دیجیتال توسعه پیدا کردن در سایر شبکه ها از جمله بیت کوین، باینناس کوین، کازماس، پولکادات، سولانا و … نیز به ارزهای دیجیتال موجود در این کیف پول اضافه شده‌اند. برای خرید و نگهداری از رمز ارزهایی مانند ارز دیجیتال شیبا، ارز دیجیتال دوج کوین، ترون، استلار و … هیچ مشکلی در تراست نخواهید داشت.

نسخه ها

اما تراست دارای چه نسخه هایی است و از این کیف پول در چه پلتفرم‌هایی می‌توانید بهره‌مند شوید؟ والت نرم افزاری تراست در حال حاضر تنها به عنوان یک کیف پول نرم افزاری موبایلی شناخته شده و تیم توسعه دهنده، آن را تنها برای دو پلتفرم اندروید و iOS توسعه داده است. پس اگر از کاربران گوشی های اندروید و آیفون هستید و تمایل دارید از این کیف استفاده کنید، راه برای شما باز است. اما برای سایر پلتفرم‌ها اعم از ویندوز در حال حاضر هیچ نسخه ای از آن وجود ندارد. در شکل زیر می‌توانید گزینه های دانلود کیف پول تراست والت را در سایت رسمی این والت مشاهده کنید.

امنیت تراست والت

هدف ما از قرار دادن تصویر بالا یک هشدار بزرگ برای شما عزیزان بود. همین حالا بسیاری از سایت ها تبلیغاتی برای تراست والت نسخه ویندوز دارند. معلوم نیست این نرم افزارها از کجا آمده و چه برنامه‌ای هم در پس آنها وجود دارد. دانلود و استفاده از آنها می‌تواند ریسک بسیار بزرگی برای شما باشد. از این رو توصیه ما را جدی گرفته و برای دانلود این والت تنها از سایت رسمی آن استفاده کنید. حتی برای ورود به گوگل پلی و اپ استور و دانلود نرم افزار مربوطه نیز بهتر است از لینک موجود در سایت رسمی وارد شوید.

جدول مشخصات و ویژگی ها


راحتی استفاده امنیت محبوبیت پشتیبانی رمز ارز امتیاز
***** *** **** ***** ****

راه‌های دانلود کیف پول تراست والت

اما برای دانلود تراست چه راه هایی در اختیار داریم؟ این والت را می توانید برای پلتفرم های موبایل اندروید و آیفون دانلود کرده و نصب کنید.

دانلود از سایت رسمی تراست والت

یکی از راه‌های دانلود کیف پول تراست والت استفاده از سایت رسمی این کیف پول است. دقت کنید که این راه چه برای کاربران اندرویدی و چه برای کاربران آیفون می‌تواند بهترین راه‌حل باشد. استفاده از این روش باعث می‌شود تا اطمینان شما نسبت به نسخه دانلود شده بیشتر شود.

بسیاری از سایت های متقلب و افراد کلاهبردار با ارائه لینک های خراب از دانلود کیف پول تراست ولت سعی در به سرقت بردن اطلاعات کاربران را دارند. از این رو بهتر است حتماً برای این منظور از سایت رسمی Trust Wallet اقدام کنید. در غیر این صورت ممکن است در دام این دست از افراد بیفتید. برای دانلود کیف پول تراست والت از سایت رسمی این مجموعه مطابق با مراحل زیر اقدام کنید.

  • ابتدا وارد سایر Trust Wallet شوید.
  • در همان صفحه اول سایت با تصویر زیر روبرو خواهید شد.

امنیت تراست والت

  • از طریق همین صفحه می‌توانید برای دانلود کیف پول تراست والت اقدام کنید.
  • در لینک یک نرم افزار تراست ولت برای نسخه اندروید به صورت مستقیم دانلود خواهد شد و شما می‌توانید با کلیک روی آن برای نصب این نرم افزار اقدام کنید.
  • در لینک ۲ وارد گوگل پلی شده و می‌توانید از طریق پلتفرم گوگل پلی نسخه اندروید کیف پول تراست ولت را دانلود کنید.
  • در لینک ۳ نیز می‌توانید نسخه آیفون تراست ولت را برای گوشی آیفون دانلود نمایید. البته وارد اپ استور خواهید شد و از طریق این پلتفرم می‌توانید نسخه مورد نظر را دانلود کنید.

دانلود از گوگل پلی

هم چنین شما می‌توانید برای دانلود مستقیم کیف پول Trust Wallet از گوگل پلی نیز اقدام کنید. مانند تمام نرم افزارهای موجود در این پلتفرم تنها کافی است عبارت انگلیسی Trust Wallet را در بخش جستجوی گوگل پلی جستجو کرده و سپس آن را دانلود نمایید. فرایند نصب این نرم افزار در این نحوه دانلود نیز به صورت خودکار در گوشی اندرویدی شما انجام خواهد شد.

در پلتفرم گوگل پلی اگر برای دانلود این کیف پول اقدام می‌کنید، با تصویر زیر روبرو خواهید شد:

امنیت تراست والت

حتماً دقت کنید که نرم افزار اشتباهی دانلود نکنید.

دانلود از اپ استور

برای دانلود تراست ولت برای گوشی آیفون نیز می‌توانید مستقیماً از اپ استور اقدام کنید. این نسخه از نرم افزار برای تمام کاربران رایگان است. البته اگر حساب کاربری شما در اپ استور فعال باشد. در پلتفرم اپ استور نیز برای دانلود تراست والت با تصویر زیر روبرو خواهید شد:

امنیت تراست والت

عدم دانلود از سایت های واسط

دوباره باید اشاره کنیم که دانلود کیف پول تراست والت از طریق سایت های واسط می‌تواند بسیار خطرناک باشد. خود ما نیز برای اینکه شما را به دانلود این نرم افزار از سایت اصلی هدایت کرده و از استفاده از لینک های واسط دور کنیم، از قرار دادن لینک دانلود نرم افزار کیف پول تراست والت در این مقاله خودداری کردیم.

نکاتی درباره کیف پول تراست والت دانلود

  • کیف پول تراست والت برای اندروید رایگان است. پس هر جایی از شما برای دانلود این نرم افزار پول خواستند، از آن دوری کنید.
  • برای دانلود تراست والت برای آیفون تنها راه استفاده از اپ استور است. از نسخه های دیگر موجود برای آن خودداری کنید.
  • تراست ولت یکی از انواع بهترین کیف پول ارز دیجیتال اندرویدی است که در میان کاربران ایرانی محبوبیت زیادی دارد.
  • کیف پول تراست والت برای آیفون نیز یکی از بهترین های موجود است.
  • کیف پول تراست والت برای ویندوز در دسترس نیست. پس به دنبال آن نباشید.

آموزش کیف پول تراست والت

آموزش استفاده از کیف پول تراست والت یکی از بخش‌های مهم این مقاله است. بسیاری از مشکلات کیف پول تراست ولت به دلیل ناآگاهی کاربران نسبت به شرایط استفاده از این کیف پول پیش می‌آید. خیلی از تریدرهای تازه‌کار به دلیل همین اشتباهات ارزهای دیجیتال خود را از دست داده و دیگر نمی‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند. در بخش آموزش استفاده از کیف پول تراست ولت سعی کرده‌ایم تا تمام آموزش ها را به صورت تصویری برای شما فراهم آوریم تا از این بابت شرایط استفاده از این آموزش ها برای شما ساده‌تر باشد. همراه با آموزش کیف پول تراست والت باشید.

آموزش دانلود و نصب Trust wallet

برای قدم اول باید کیف پول خود را دانلود کنید. برای این منظور از روش های گفته شده در بند قبلی استفاده نموده و کیف پول خود را برای پلتفرم مورد نظر دانلود کنید.

برای نصب نرم افزار تراست والت نیز مشکل خاصی نخواهید داشت. البته اگر از پلتفرم گوگل پلی برای دانلود آن اقدام کرده باشید، فرایند نصب آن نیز به صورت خودکار انجام خواهد شد.

آموزش ثبت نام در Trust wallet

در این قسمت با آموزش ثبت نام در کیف پول تراست والت با شما همراه هستیم. دقت کنید که راهنمای این بخش اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا در صورت عدم دقت در زمان نصب ممکن است در آینده با چالش هایی در کیف پول خود روبرو شوید. برای اینکه کیف پول خود را در بهترین حالت در اختیار داشته باشید، می‌توانید از شرایط زیر برای نصب این نرم افزار اقدام نمایید:

  • نرم افزار را باز کنید. با باز کردن نرم افزار تراست ولت با تصویر زیر روبرو خواهید شد.

دانلود تراست والت

در این تصویر باید گزینه Create a new Wallet که در تصویر مشخص شده را انتخاب نمایید.

  • در قدم بعدی با پذیرش قوانین و مقررات تراست والت روبرو می‌شود. در این بخش باید مطابق با تصویر زیر روی گزینه I’ve read کلیک کرده و سپس گزینه Continue را کلیک کنید.

دانلود تراست والت

  • در مرحله بعدی با بخش عبارت بازیابی کیف پول تراست والت روبرو خواهید شد. قبلاً درباره اهمیت عبارت بازیابی کیف پول ارز دیجیتال نکات بسیار مهمی را با شما در میان گذاشته‌ایم. حتماً در این مرحله باید این ۱۲ کلمه را در جایی امن یادداشت کرده و نگهداری کنید.

دانلود تراست والت

دقت داشته باشید که یادداشت کردن این ۱۲ کلمه در جایی امن و نگهداری ایمن آنها یکی از مهم ترین اصول امنیتی برای هر کیف پولی است. اگر این مرحله را انجام ندهید، در آینده ممکن است رمز ارزهای خود را در خطر بزرگی قرار دهید. اگر این عبارت ها را نداشته باشید، نمی‌توانید برای بازیابی کیف پول خود اقدام کنید و در صورت فراموش کردن رمز عبور و یا از بین رفتن گوشی موبایل و مواردی از این دست، برای همیشه رمز ارزهای خود را از دست می‌دهید. از این رو باید در این باره بسیار جدی بوده و حتماً تمام نکات مربوط به نگهداری از این عبارت ها را در نظر بگیرید.

  • حتماً این عبارت را بر روی یک کاغذ یادداشت کرده و کاغذ را در جایی امن نگهداری کنید.
  • در صورت ذخیره آن در کامپیوتر و گوشی حتماً جایی دور از دسترس انتخاب کرده و با استفاده از نرم افزاری قفل ساز از آنها مراقبت نمایید.
  • به هیچ وجه و هرگز این عبارت نباید در اختیار هیچ کس دیگری قرار گیرد.

با دقت به این موارد و کلیک کردن روی قسمت I Understand روی کلید Continue هم کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.

  • در این مرحله نرم افزار به دنبال این است تا از ذخیره عبارت بازیابی توسط کاربر مطمئن شود. از این رو همان عبارت ها را در این مرحله مشاهده می‌کنید. بایستی به همان ترتیب نمایش داده شده در مرحله قبلی، روی تک‌تک این کلمات کلیک کنید تا از این مرحله عبور کنید.

دانلود تراست والت

جالب است با وجود اینکه هزاران بار درباره این عبارت بازیابی تاکید شده و در سایت ها و مقالات مختلف به اهمیت آن اشاره شده است، باز هم بسیاری از کاربران آن را نادیده می‌گیرند. یا در نگهداری و مراقبت از آن سهل انگاری می‌نمایند. به همین دلیل بعداً با مشکلات زیادی روبرو شده و از بابت امنیت کیف پول خود نیز معترض هستند. در ادامه مقاله بخشی از این نظرات اعتراضی را با شما مرور خواهیم کرد. در هر صورت این مرحله از آموزش نصب کیف پول تراست والت را باید بسیار جدی تلقی کنید.

  • بعد از کلیک روی بخش Continue پنجره اصلی کیف پول شما باز خواهد شد. در پنجره باز شده روی گزینه Done کلیک کنید تا وارد نرم افزار شده و مراحل نصب نرم افزار به پایان برسد.

دانلود تراست والت

با وارد شدن به صفحه اصلی نرم افزار پیام دیگری برای شما خواهد آمد. این پیام در واقع اجازه ارسال نوتیفیکیشن های کیف پول در زمان واریز و برداشت رمز ارز از آن است. در این پنجره نیز روی گزینه Enable کلیک کنید.

دانلود Trust Wallet

آموزش نصب نرم افزار تراست والت در این مرحله به پایان می‌رسد و حالا می‌توانید نرم افزار خود را در اختیار داشته باشید.

آموزش مشاهده عبارت بازیابی کیف پول تراست والت

اگر به هر دلیلی عبارت بازیابی کیف پول تراست والت خود را گم کرده و یا در هنگام ثبت نام آن را در جایی مطمئن ذخیره نکردید، تا زمانی که به کیف پول خود دسترسی داشته باشید، این امکان برای شما وجود خواهد داشت تا دوباره آن را مشاهده کرده و در جایی ذخیره نمایید. برای این منظور می‌توانید از مراحل زیر کمک بگیرید.

  • دوباره نرم افزار تراست ولت خود را باز کنید. در همان صفحه اول این نرم افزار با تصویر زیر روبرو خواهید شد که باید بر روی گزینه چرخ دنده کلیک کنید تا به تنظیمات آن دسترسی داشته باشید.

دانلود Trust Wallet

  • در پنجره تنظیمات مطابق با تصویر زیر گزینه Wallets را انتخاب نمایید.

دانلود Trust Wallet

  • با ورود به این بخش می‌بایست روی علامت سه نقطه موجود در کنار نام کیف پول خود کلیک کنید.

دانلود Trust Wallet

  • در پنجره جدید باز شده با کلیک روی بخش Show Recovery Phrase می‌توانید عبارت بازیابی کیف پول خود را مشاهده کنید. هم چنین در این بخش می‌توانید نام کیف پول خود را نیز مطابق با سلیقه تغییر دهید.

دانلود Trust Wallet

آموزش ورود به کیف پول تراست والت و اضافه کردن توکن به آن

با ورود به نرم افزار تراست والت در وهله اول شما با صفحه زیر روبرو می‌شود.

آموزش تراست والت

توضیح موارد ثابت مشاهده در صفحه اول نرم افزار به قرار زیر است:

۱- توکن های ثابتی هستند که در نرم افزار قابل مشاهده می باشند. در همان لحظه اول ورود به صورت پیش فرض می‌توانید این ارزها را ببینید.

۲- در بخش Finance می‌توانید برای سرمایه گذاری در کیف پول تراست والت اقدام کنید.

۳- این بخش برای سرمایه گذاری و موارد مربوط به NFT ها است.

۴- در بخش چهارم میزان دارایی موجود در کیف پول خود را به دلار مشاهده می‌کنید. معادل ارزهای دیجیتال موجود به دلار حساب شده و جمع آنها در این بخش قید می‌شود.

۵- برای ارسال ارز دیجیتال از کیف پول تراست ولت می‌توانید از این بخش استفاده کنید.

۶- برای دریافت ارز در تراست ولت می‌توانید از این بخش استفاده کنید.

۷- برای خرید ارز از داخل کیف پول Trust می‌توانید از این قسمت استفاده کنید.

۸- قیمت ارزهای دیجیتال را در این بخش مشاهده می‌کنید که با کلیک کردن روی آنها جزئیات بیشتری از آن به نمایش در خواهد آمد. همچنین شما می‌توانید ارزهای دیجیتال بیشتری را نیز  در این قسمت اضافه کنید. برای این منظور کافی است روی بخش مشخص شده با فلش کلیک کنید. صفحه جدیدی برای شما به شکل زیر باز خواهد شد:

آموزش تراست والت

اگر تیک هر یک از ارزهای دیجیتال موجود در این بخش را آبی کنید، در صفحه اصلی قیمت و جزئیات آنها را نیز خواهید دید. اگر هم تمایل داشتید که ارز دیجیتالی به غیر از موارد موجود در این لیست را ببینید، تنها کافی است در قسمت اشاره شده با فلش قرمز نام توکن مورد نظر خود را تایپ کرده و تیک آن را روشن کنید. دقت کنید که تراست والت تنها توکن هایی را نشان می‌دهد که از شبکه ارز دیجیتال مربوط به آن پشتیبانی نماید. توکن های مربوط به شبکه اتریوم، باینناس اسمارت چین، کاردانو، کازماس، بیت کوین و … .

برای مثال برای اضافه کردن ارز دیجیتال تتر به این بخش می‌توانید در قسمت جستجو عبارت USDT را جستجو کرده و با مشاهده آن تیک آبی آن را روشن کنید.

آموزش خرید و فروش در کیف پول تراست والت

کیف پول Trust Wallet به صورت مستقیم به صرافی های مختلفی اعم از کوین بیس متصل است و شما می‌توانید برای خرید مستقیم اتریوم از این صرافی ها از این والت دوست داشتنی استفاده کنید. به این معنی که با دانلود و  نصب تراست والت برای خرید اتریوم نیازی به ثبت نام در کوینبیس هم نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید از خود کیف پول خود برای خرید اتریوم اقدام نمایید. اما کار خرید و فروش در کیف پول تراست والت به همین جا ختم نمی‌شود.

در حال حاضر صرافی های غیرمتمرکز مختلفی هم به صورت درون ساختی در این والت در حال ارائه خدمات هستند که امکان خرید سایر ارزهای دیجیتال را نیز به صورت مستقیم و از داخل خود والت امکان پذیر کرده‌اند.

آموزش ارسال ارز دیجیتال در Trust wallet

اگر قصد ارسال ارز دیجیتالی را از کیف پول خود دارید، تنها کافی است از راهنمای زیر استفاده نمایید:

  • ابتدا روی ارز دیجیتال مذکور کلیک کنید.
  • در صفحه جدید باز شده باید گزینه SEND را انتخاب نمایید.
  • حالا باید آدرس گیرنده ارز دیجیتال را وارد کنید. برای این منظور هم می‌توانید آدرس گیرنده را کپی کرده و در بخش دریافت کننده پیست کنید و یا با کلیک بر روی آیکون اسکن QR کد این مرحله را به پایان برسانید.

آموزش تراست والت

  • هم چنین در بخش اشاره شده با فلش قرمز نیز مقدار ارز دیجیتالی که تمایل به ارسال آن دارید را مشخص نمایید.

آموزش دریافت ارز دیجیتال در Trust wallet

اگر قصد دریافت یک ارز دیجیتال را در کیف پول تراست ولت خود دارید، می‌توانید از راهنمای زیر استفاده کنید:

  • دقت کنید که برای هر ارز دیجیتال در کیف پول خود نیاز به یک آدرس عمومی منحصر به فرد خواهید داشت.
  • در درجه اول ارز دیجیتال مورد نظر خود که قرار است آن را دریافت کنید را انتخاب نمایید.
  • در صفحه باز شده باید روی گزینه Receive کلیک کنید. برای مثال ما در تصویر زیر ارز دیجیتال بیت کوین را انتخاب کرده و روی آن کلیک کرده‌ایم.

آموزش تراست والت

  • با کلیک بر روی دکمه Receive با تصویر زیر روبرو خواهید شد:

آموزش تراست والت

آدرس عمومی مشخص شده با کادر قرمز رنگ همان آدرس عمومی کیف پول شما برای دریافت بیت کوین است. حالا تنها کافی است این آدرس را در بخش گیرنده کسی که قرار است ارز بیت کوین را برای شما ارسال کند وارد کنید. برای این منظور دو راه‌حل دارید:

  • می‌توانید با کلیک بر روی قسمت Copy این آدرس را کپی کرده و برای فرد فرستنده بیت کوین ارسال کنید و یا خودتان در بخش آدرس گیرنده از جایی که قرار است بیت کوین ارسال شود، وارد نمایید.
  • هم چنین می‌توانید به جای این آدرس عمومی از QR کد مشخص شده استفاده نمایید. هم می‌توانید با کلیم روی بخش Share این کد را در شبکه های اجتماعی برای فرد فرستنده بفرستید و یا خودتان از بخش ارسال این کد را اسکن کرده و بیت کوین را به تراست والت انتقال دهید.

همین فرایند را می‌بایست برای هر ارز دیجیتال دیگری که قصد دریافت آن در تراست والت را دارید، انجام دهید. بعد از دریافت بیت کوین یا ارز دیجیتال مورد نظر، یک نوتیفیکیشن از کیف پول در گوشی شما مشاهده خواهد شد.

بعد از دریافت بیت کوین و یا هر رمز ارز دیگر، مقدار آن در کیف پول شما به شرح زیر نشان داده خواهد شد.

مشکلات Trust Wallet

همچنین می‌توانید تراکنش انجام شده را خود را نیز به شرح تصویر زیر مشاهده کنید. برای این منظور تنها کافی است دوباره روی بیت کوین کلیک کنید.

مشکلات Trust Wallet

آموزش بازیابی کیف پول تراست والت

برای بازیابی کیف پول ارز دیجیتال خود نیاز به داشتن عبارت بازیابی دارید. با داشتن این عبارت عملیات بازیابی کیف پول ارز دیجیتال شما بسیار ساده خواهد بود. در مقاله ترفندهای بازیابی کیف پول ارز دیجیتال به صورت کامل و واضح نحوه بازیابی این کیف پول را برای شما شرح داده‌ایم. می‌توانید از این مقاله هم به صورت تصویری و هم به صورت مرحله به مرحله روند بازیابی کیف پول خود را پیگیری کنید. هم چنین نکات امنیتی لازم برای آن را نیز مشاهده خواهید کرد.

هایلایت های مهم درباره کیف پول تراست والت

این بخش از مقاله ارزیابی کیف پول تراست ولت به بررسی هایلایت هایی مهم درباره این کیف پول بر می‌گردد. سعی داریم تا شما را با نکات و چالش های اصلی مربوط به Trust Wallet آشنا کنیم. این چالش ها هر چند ممکن است در ظاهر دور از شرایط استفاده از این کیف پول باشند، اما ممکن است برای هر کسی رخ دهند. از این رو با دقت آنها را مطالعه کرده و تمهیدات لازم برای دور ماندن از این چالش ها را نیز در نظر بگیرید. این مهم در نهایت به نفع شما در بازار ارزهای دیجیتال خواهد شد و امنیت خاطر بیشتری برای انجام معاملات بهتر برای شما به وجود خواهد آورد.

کیف پول تراست والت تحریم

یکی دیگر از مشکلات کیف پول تراست ولت که بیشتر برای کاربران ایرانی تعریف می‌شود، تحریم است. بسیاری از کاربران نگران هستند که شاید با این مشکل روبرو شده و نتوانند دارایی های خود را از Trust wallet خارج نمایند. این مشکل البته چندان بزرگ نیست. زیرا:

  • اولاً تراست والت در حال حاضر هیچ موضعی مبنی بر تحریم کردن کاربران ایرانی از خود نشان نداده است.
  • از این گذشته در صورتی که چنین سیاستی از طرف تراست ولت اتخاذ شود، احتمالاً چند ماه قبل به کاربران ایرانی اعلام خواهد شد تا دارایی های خود را از کیف پول خود انتقال دهند. مانند اتفاقی که برای صرافی باینناس در ماه‌های گذشته رخ داد.

در هر صورت به نظر نگرانی از این بابت نباید داشته باشید.

کیف پول تراست والت فارسی

گشتیم نبود، نگرد نیست. یکی از چالش های دیگر کاربران ایرانی با کیف پول تراست ولت زبان استفاده از نرم افزار آن است. کیف پول تراست والت فارسی توسعه پیدا نکرده است. هر چند در حال حاضر نرم افزار این کیف پول از زبان‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند، اما هنوز شاهد توسعه نرم افزار آن به زبان فارسی نیستیم.

مشکلات کیف پول تراست والت

برای مشخص شدن مشکلات کیف پول تراست ولت نیاز است تا تجربه کار با آن را به دست بیاورید. بسیاری از باگ ها و مشکلات در زمان استفاده خود را نشان می‌دهند. در غیر این صورت ممکن است حتی این کیف پول در نگاه عمومی یک کیف پول بی نقص باشد. برای همین موضوع نظرات برخی از کاربران را درباره مشکلات کیف پول تراست ولت را با هم مرور می‌کنیم.

کاربر علیرضا:

“سلام من مقداری ارز دیجیتال dai از صرافی داخلی بر بستر  bscفرستادم تراست ولت smart chain اما تو کیف پول تراست موجودی صفر میزنه علت چیست؟”

کاربر قربانیان:

“من ۲۶۷ تا آدا در کیف پولم دارم ولی بدلیل عدم تامین فی شبکه منتقل نمیشه و تبدیل به یه ارز دیگه هم نمیشه.”

کاربر رضایی:

“سلام من دیروز ۷ صبح یک دهم اتریوم واریز حسابم کردم ساعت ۹ صبح از حسابم خارج شده میشه راهنمایی کنید یعنی به این آسونی هک شدم”

کاربر هوشنگ پور:

“سلام
من مقداری ارز فانتوم FTN (کوین و روی شبکه  ECR20) به تراست والت منتقل کردم از صرافی Kucoin. صرافی تاییدیه انتقال رو داده. تراست والت هم نوتیف داده که دریافت کرده ارز رو. ولی تو کیف پول من این ارز رو نشون نمیده!”

کاربر امیر حسین:

“کیف پولمو چند روز پیش ساعت ۱:۱۱ دقیقه شب خالی کردن که من تنها خواب بودم همچینم که میگن امنیت نداره”

ملاحظه می‌کنید که کیف پول تراست ولت آنچنان هم کیف پول بی مشکلی نیست. اما این را هم بدانید که این تجربیات کاربری می‌تواند به دلالی مختلفی باشد. دلایلی که در طول مقاله به برخی از آنها اشاره کردیم.

این مشکلات کیف پول تراست ولت ممکن است به دلایل زیر باشد:

  • اشتباه در انتخاب شبکه مناسب در ارسال ارز دیجیتال که به ناآگاهی کاربر مربوط می‌شود.
  • عدم شناخت کافی از نحوه استفاده از کیف پول تراست والت
  • عدم دقت به نکات امنیتی کیف پول تراست و قرار گرفتن رمز عبور آن در اختیار سایرین

و بسیاری از دلایل دیگر که بیشتر به شرایط استفاده خود کاربر بر می‌گردد تا امنیت کیف پول تراست ولت. اما با این حال مشکلات این ولت غیر قابل انکار است. از جمله رایج‌ترین این مشکلات که به خود ولت شما ارتباط خواهد داشت، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • صفر نشان دادن مقدار ارز دیجیتال موجود در کیف پول حتی با وجود انتقال جدید
  • نشان ندادن برخی از رمز ارزهای داخل کیف پول

اما دقت کنید که این مشکلات تنها مختص به تراست ولت نبوده و در سایر کیف پول ها نیز دیده می‌شود. اما با این حال راه‌حل این مشکلات چیست؟

  • در چنین مواقعی ممکن است با گذشت زمان این مشکلات برطرف شود.
  • هم چنین ممکن است نصب و استفاده از یک نرم افزار جدید در گوشی باعث شود تا اطلاعات امنیتی کیف پول شما لو رفته و شاهد به سرقت رفتن آنها باشید.
  • عدم دقت به نگهداری از رمز عبور نیز ممکن است باعث شد تا اطرافیان آن را مشاهده کنند. با توجه به اینکه نمی‌توان فرد سرقت کننده را پیدا کرد، این موضوع به وفور در میان کاربران دیده می‌شود.
  • هم چنین شما می‌توانید برای رفع این مشکل از طریق ایمیل با پشتیبانی تراست ولت نیز در ارتباط باشید. آنها در این زمینه به شما پاسخگو هستند.

مزیت های تراست والت

اما تراست چه مزیت هایی دارد و چرا می‌توان انتخاب آن به عنوان یک کیف پول برای نگهداری از رمز ارزها را منطقی دانست؟ مزیت های زیر را می‌توان برای این والت نرم افزاری برشمرد:

  • از نظر امنیت چالش خیلی خاصی با این کیف پول نخواهید داشت. البته به شرطی که نکات ایمنی و امنیتی مربوط به آن را رعایت کرده و از قرار دادن اطلاعات کیف پول خود در معرض آسیب های مختلف اجتناب کنید.
  • فضای کاربری ساده و قابل درک را نیز می‌توان یکی از مزیت های اصلی این والت در نظر گرفت. موردی که باعث محبوبیت آن نیز شده است.
  • امکانات بسیار زیاد برای راحت شدن فرایند معاملات در بازار رمز ارزها
  • رایگان بودن
  • عدم نیاز به احراز هویت حتی برای خرید و فروش رمز ارزها در داخل محیط این کیف پول
  • پشتیبانی از رمز ارزهای بسیار متعدد

استیک کردن در کیف پول تراست والت

یکی از مزیت ها و قابلیت های بسیار جذابی که کیف پول تراست والت در اختیار کاربران خود قرار می دهد امکان استیک کردن رمز ارزهای مختلف است. شما با ورود به این کیف پول و انتخاب رمز ارز های موجود در آن می توانید بر روی گزینه استیک کلیک کرده و از این طریق رمز ارز های نگهداری شده در کیف پول خود را به روش استیک نیز سرمایه‌ گذاری نمایید. استیک کردن رمز ارزها به این معنا است که شما ارزهای دیجیتال خود را در اختیار تیم توسعه دهنده کیف پول تراست ولت قرار می‌دهید تا آنها بتوانند با این رمز ارزها در بازار سرمایه گذاری کرده و سود ناشی از این سرمایه گذاری را به حساب شما واریز نمایند.

در حال حاضر امکان استیک کردن ارز های دیجیتال مختلفی در حساب کیف پول تراست والت وجود دارد. البته شایان ذکر است که قرار نیست شما بایستی کردن ارزهای دیجیتال خود در حساب کیف پول تراست والت میزان دارایی های خود را دو برابر کنید، بلکه در همان مدتی که رمز ارزهای شما نگهداری می‌شوند به سود معقولی نیز خواهید رسید. سود حاصل از استیک کردن رمز ارزها در کیف پول تراست والت بیشتر به مقدار دارایی های شما بستگی خواهد داشت.

البته یک نکته بسیار مهم درباره فرآیند استیک کردن رمز ارزها در کیف پول تراست ولت این است که بعد از انجام این فرآیند به مدت سه روز به رمز ارزهای خود دسترسی نخواهید داشت و بعد از این سه روز دوباره می توانید رمز ارزهای خود را از حالت استیک خارج کرده و از آنها استفاده نمایید. این قابلیت در حال حاضر در سایر کیف پول ها و حساب انواع صرافی ارز دیجیتال نیز وجود دارد و شما از این طرف نمی‌توانید برای بالاتر بردن میزان سود های خود در بازار ارز دیجیتال استفاده کنید.

آیا تراست والت کاربران ایرانی را تحریم خواهد کرد؟

موضوع مهم دیگری که بایستی درباره کیف پول تراست والت به آن اشاره داشته باشیم امکان تحریم کاربران ایرانی در آینده است. درباره شرایط فعلی این موضوع توضیحات لازم را ارائه دادیم و شما احتمالاً درک کردید که استفاده از مزیت ها و کاربردهای که این کیف پول برای کاربران ایرانی در حال حاضر بدون هیچ گونه چالشی وجود دارد. اما لازم دانست این موضوع را برای آینده نیز مورد بررسی قرار دهیم.

هم اکنون که در حال نگارش این مقاله هستیم شایعاتی در بازار ارز دیجیتال به وجود آمده که بنیاد تتر به دنبال تحریم کاربران ایرانی به پیشنهاد آمریکا است. درباره اینکه این شایعه چقدر حقیقت دارد و یا یک شایعه کاملاً جعلی است اظهارنظر نمی‌کنیم اما وجود چنین شایعاتی در بازارهای مالی خارجی به وفور پیش می‌آید. به عنوان مثال اگر به سابقه کار چندین بروکر فارکس در گذشته نگاه کنید متوجه خواهید شد که بسیاری از آنها بعد از گذشت یک دهه همکاری با کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های آمریکا ترجیح دادند تا از ارائه خدمات به کاربران ایرانی خودداری نمایند.

به این ترتیب تحریم شدن کاربران ایرانی توسط تیم تراست والت نیز چندان هم دور از ذهن نیست و این امکان وجود دارد تا در آینده شاهد چنین موضوعی باشیم. کما اینکه در حال حاضر نیز برخی از انواع کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال مانند کیف پول اکسودوس بعد از گذشت چند سال از ارائه خدمات به کاربران ایرانی در حال حاضر امکان استفاده ایرانی ها از مزیت های پلتفرم خود را محدود کرده و به نوعی کاربران ایرانی را تحریم کرده است.

چرا باید دو یا چند کیف پول تراست والت داشته باشیم؟

اگر به صورت حرفه ای در بازار ارز دیجیتال در حال انجام معامله هستید بهتر از همزمان از دو یا چند کیف پول تراست والت برای نگهداری از رمز ارز های خود استفاده نمایید. بخشی از رمز ارزهایی که برای طولانی مدت به دنبال نگهداری از آن‌ها هستید را در یک کیف پول قرار داده و کمتر به آن مراجعه نمایید. در عوض بخشی از سرمایه ها که در حال نقل و انتقال در میان کیف پول و حساب صرافی ها است را در کیف پول جداگانه نگه دارید.

انجام این فرایند یکی از مهم‌ترین ترفند های بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال و دارایی های شما در آن است. با این ترفند عملاً بخش عمده‌ای از سرمایه های شما به هیچ وجه در چرخه اتصال به اینترنت و استفاده برای متصل شدن به حساب صرافی ها و رد و بدل شدن رمز ارزها قرار نمی گیرد و در نتیجه امکان بروز خطر برای آن نیز بسیار کمتر خواهد شد. در حال حاضر بسیاری از کاربران و معامله گران حرفه ای و با سابقه بازار از چنین فرآیندی برای بالا بردن امنیت دارایی های خود در کیف پول تراست ولت استفاده می نمایند.

مقالات مهمی که باید درباره کیف پول Trust wallet بخوانید

سعی کردیم تا تمام جزئیات مربوط به کیف پول تراست والت را برای شما عنوان کنیم. در بیان این جزئیات نه به خود سایت این مجموعه اعتماد کرده و فریب تبلیغات آن را خوردیم و نه از تعریف و تمجیدهای سایر سایت ها استفاده کردیم. هم چنین برای ارتقای سطح کیفی کاربران و تریدرهای ایرانی نیز نکات لازم برای بالا بردن امنیت استفاده از این والت را تشریح کردیم. اما لازم است تا برای درک صحیح تر روند استفاده و چالش های Trust Wallet مقالات دیگری را نیز مهمان ما باشید که به شرح زیر هستند:

  • حتماً مقالات ما را درباره سایر کیف پول های نرم افزاری اعم از کوینومی، متاماسک، الکتروم، اتمیک والت، اکسودوس، یورویی، سیف پال، ترون لینک و … را مطالعه کنید.
  • در مقاله مقایسه کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری می‌توانید اطلاعات خوبی برای مقایسه این والت با والت های سخت افزاری به دست آورده و راحت‌تر از میان آنها یکی را برگزینید.
  • در مقاله مقایسه کیف پول گرم و سرد نیز اطلاعات بیشتری درباره مشخصات و ویژگی های کیف پول های گران به دست خواهید آورد و مطمئن خواهید شد که تراست یکی از بهترین ها است اما بهترین نیست.
  • در مقاله ترفندهای بازیابی کیف پول ارز دیجیتال سعی کرده‌ایم تا روش های بیشتری برای بازگردانی والت های نرم افزاری از جمله خود تراست والت با شما در میان بگذاریم.
  • برای مقایسه کیف پول های نرم افزاری با یکدیگر نیز می‌توانید از این مقاله بهره‌مند شوید.

در نهایت این مهم باعث خواهد شد تا شما کیف پول فوق العاده و امنی انتخاب کرده و بدون در نظر گرفتن تبلیغات موجود در اینترنت، بهترین شرایط را برای سرمایه گذاری های خود در بازار داشته باشید. اتفاقی که جز با بالا بردن اطلاعات در این زمینه به دست نخواهد آمد. همچنین می‌توانید از ما هم در این باره بپرسید.

تراست والت و استیک ارز دیجیتال

یکی از جذاب‌ترین نکاتی که باید دوباره به آن درباره کیف پول تراست ولت تاکید داشته باشیم امکان استیک کردن رمز ارزها در این کیف پول است. درباره شرایط استیک ارز دیجیتال در مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال نکات بسیار مهمی را با شما در میان گذاشتیم و شما با تکیه بر این نکات می‌توانید از این روش سرمایه‌گذاری نیز برای رسیدن به سود استفاده کنید.

البته با فرض اینکه شما آموزش‌های ابتدایی لازم درباره استیک کردن ارز دیجیتال را می‌دانید باید چند نکته بسیار مهم و اساسی را درباره این روش سرمایه‌گذاری با استفاده از کیف پول تراست والت را با شما در میان بگذاریم.

در درجه اول باید یادآوری کنیم که با استیک کردن رمز ارزهای خود در این کیف پول برای مدت زمان مشخصی نمی‌توانید آنها را برداشت کنید و این مدت زمان در همان ابتدای استیک کردن به شما گفته می‌شود و بهتر است آن را در جای یادداشت کرده و بدانید که در طول این بازه زمانی نمی‌توانید رمز ارزهای خود را خارج کنید.

نکته دوم درباره رسیدن به سود با استفاده از استیک کردن ارز دیجیتال در کیف پول تراست ولت این است که شما حتماً باید مدت زمان حداقلی را برای این استیک کردن در نظر بگیرید و در این بازه زمانی توکن‌های خود را از حالت استیک خارج نکنید. به عنوان مثال اگر بازه زمانی مورد نیاز برای رسیدن به سود با استفاده از استیک کردن ۳۰ روز باشد و شما بعد از ۲۵ روز توکن‌های خود را خارج کنید عملاً سودی در اختیار شما قرار نخواهد گرفت.

نکته مهم بعدی در استفاده از کیف پول تراست والت برای استیک کردن رمز ارزها این است که شما حتماً باید در زمان انتخاب لیکویدی پرووایدرها یا شرکت‌هایی که قرار است به شما در فرایند استیک کردن سود بدهند،هم درصد سود و هم اعتبار شرکت‌ها را مورد بررسی قرار دهید. گاهی اوقات برخی از لیکویدی پرووایدرها  بسیار کمی برای استیک کردن توکن‌ها در نظر می‌گیرند که استفاده از آنها چندان منطقی نیست. اما گاهی اوقات ممکن است شما در دام یک شرکت کلاهبردار بیفتید و بعد از چندین ماه استیک حتی کوچک‌ترین سودی را نیز به دست نیاورید. استیک کردن در پلتفرم بایننس یکی از بهترین و مطمئن‌ترین گزینه‌ها برای این روش سرمایه‌گذاری در کیف پول تراست ولت است.

نکته آخری که درباره استیک کردن توکن‌ها در کیف پول تراست والت باید با آن اشاره داشته باشیم این است که بسیاری از توکن‌ها در این کیف پول با سود بسیار کمی استیک می‌شوند و شما می‌توانید از جایگزین‌های بهتری مانند کیف پول اتمیک ولت برای این منظور استفاده نمایید که معمولاً برای برخی از توکن‌ها سود بیشتری نسبت به تراست ولت ارائه می‌نماید.

جمع‌بندی از کیف پول تراست والت

در حال حاضر هیچ نکته مگو و ندانسته‌ای از تراست والت وجود ندارد که کاربردی بوده و شما از آن اطلاع نداشته باشید. حالا اگر به دنبال انتخاب این والت و یا یک والت عالی برای رمز ارزهای خود هستید، تنها کافی است آن را با سایر والت ها مقایسه کرده و به یک جمع‌بندی برسید. در انتها و در یک جمع‌بندی نیز بهتر دانستیم تا اصلی ترین و مهم ترین نکات این مقاله را دوباره برای شما بیان کنیم. این نکات به شرح زیر هستند:

  • تراست یک کیف پول نرم افزاری و از رده کیف پول های گرم است.
  • برای دانلود تراست بهتر است از سایت رسمی این کیف پول اقدام کرده و از سایر سایت ها وارد نشوید.
  • برای دانلود از گوگل پلی و پلی استور نیز بهتر است از لینک های موجود در سایت رسمی تراست والت وارد شوید.
  • Trust wallet را می‌توانید برای گوشی های اندرویدی و آیفون دانلود کرده و نصب کنید.
  • این کیف پول یکی از محبوب ترین کیف پول های نرم افزاری در جهان است.
  • مسئولیت مستقیم آن به عهده صرافی بزرگ باینناس می‌باشد و توسط تیم این صرافی کنترل می‌شود.
  • از نظر امنیتی، تراست والت یک کیف پول معمولی است.
  • فضای کاربری بسیار ساده‌ای داشته و برای استفاده از آن مشکلی نخواهید داشت.

مشکلات Trust Wallet

سوالات رایج درباره کیف پول Trust wallet


در بخش پایانی نیز لازم است تا سوالات رایج درباره Trust wallet را با شما در میان بگذاریم. این والت نرم افزاری طرفداران زیادی در ایران دارد. به همین دلیل سعی کردیم تا همه چیز را به صورت جزئی درباره آن بیان کنیم. اگر با این وجود هنوز چالشی در ذهن شما از این کیف پول رمز ارز باقی مانده، می‌توانید در انتها آنها را با ما در میان بگذارید. سوالات شما را بهترین مدرسین دوره های آموزش ارز دیجیتال در کانون بورس پاسخ خواهند داد.

  • تراست والت چیست؟

تراست والت یک کیف پول نرم افزاری است که در سال ۲۰۱۷ توسعه پیدا کرده و بر پایه شبکه اتریوم پیاده سازی شده است.

  • تراست از چه رمز ارزهایی پشتیبانی می‌نماید؟

این کیف پول می‌تواند امکان ذخیره سازی تعداد بسیار زیادی از رمز رازها را برای شما فراهم نماید.

  • نحوه استفاده از تراست والت چیست؟

فضای کاربری بسیار ساده‌ای داشته و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. امکانات زیادی هم در داخل آن در دسترس است.

  • امنیت تراست والت چیست؟

امنیت تراست والت مانند امنیت اکثر کیف پول های نرم افزاری است.

  • آیا تراست والت بهترین کیف پول ارز دیجیتال جهان است؟

خیر. اما این والت از جمله محبوب ترین کیف پول های نرم افزاری جهان محسوب می‌شود.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

3 پاسخ

  1. سلام ..من زیاد از دنیایه ارز سر در نمیارم اما به نظرم جالبه..تقریبا دو ماهه پیش یکی از آشناهامون اومد خونمون وبهمون گفت گوشیهاتونو بدین بهم که براتون رایگان ارز بگیرم گفت میتونید نفری به اندازه هشت میلیون پول ایران رایگان بگیرید وفقط کافیه یه برنامه ای براتون نصب کنم ماهم گوشیهامونو دادیم بهش چون گفت فقط خودش می‌تونه اینکارو کنه بعد یه کیف پول ترانس ولت برامون نصب کرد وچند تا کار انجام داد و گفت خودشم میخواد بره صرافی پولشو بگیره حتی رمزی یا چیزیم به ما نداد فقط گفت خبرتون میکنم که چطور پولتون رو بگیرید بعد یه مدت اومد وبهش گفتیم چیشد گفت اون که زمانش تموم شدو خودم پولمو گرفتم گفتیم خب به ماهم میگفتی چیکار کنیم طفره رفت..بعد من رفتم تو همون کیف پولی که برام نصب کرد ودیدم نمیتونم برم چون رمز میخواد بعد خواهر زادم گفت اثرانگشتی کن گوشیتو که بری داخلش بعد رفتم داخلشو شماره رمزمو عوض کردم ولی هیچی ازش سر درنمیاریم فقط شماره رمز رو عوض کردم وامروز همون آشنامون زنگ زد گفت از اون قضیه پول درآورده الان تویه ارز دیگه داره سرمایه گذاری می‌کنه گفتم خب به منم بگو گفت باید گوشیهاتونو بیارین که خودم نصب کنم شما نمیتوانید..الان نمیدونم اون چیکار کرده با گوشیهامون نمیدونم میشه جواب بدین؟ممنون میشم..آیا واقعا از طریق گوشی ما ارز رایگان گرفته؟چون من تو وضعیت مالی خوبی با همسرم نیستم واقعا نیاز به این پول داشتم وقتی به ماخبره پولو داد ما تا چند روز امیدوار بودیم

  2. سلام ممنون بابت مطلب خوبتون
    ببخشید من چندتا کیف پول روی آپ تراست ولتم دارم ولی فقط نوتیف یکی دوتا از کیفا برام میاد! بقیشو حتی تراکنش واریزو برداشت کوینم توی صفحه خود اون کوین نمیاد برام.با اینک هم نوتیف همه کیف پولا فعاله هم نوتیف گوشیم…شما راهکاری دارید؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: