لوگو کانون بورس

ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب چیست؟

ویژگی های ارز دیجیتال
شما در حال مطالعه مقاله ۵ از ۴۷ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب چیست و آشنایی با این ویژگی ها چه مزیت هایی می‌تواند برای کاربران داشته باشد؟ در ادامه نکات آموزش رایگان ارز دیجیتال به بررسی ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب می‌پردازیم. اگر به دنبال انتخاب یک رمز ارز عالی برای سرمایه گذاری هستید، دقت به چنین نکاتی اهمیت بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. نکاتی که برای اطلاع از آنها باید هزینه های قابل توجهی با شرکت در دوره ارز دیجیتال پرداخت کنید را به صورت رایگان در این مقاله در اختیار خواهید داشت. اشتباهات در امر سرمایه گذاری می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را برای کاربران و تریدرها به دنبال داشته باشد. لازمه فیلتر کردن این اشتباهات شناخت نکاتی مانند نکات این مقاله است.

نکات کلیدی مقاله:

  • شناخت ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب می‌تواند مانع از خرید رمز ارزهای تقلبی و بی کیفیت باشد.

۷ مورد از ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب به شرح زیر هستند:

  • امنیت
  • ثبات
  • مقیاس پذیری
  • میزان عرضه
  • میزان تقاضا
  • عدم تمرکز
  • شرایط استفاده “

اهمیت اطلاع از ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب

در حال حاضر که در اواخر سال ۲۰۲۱ در حال نگارش این مقاله هستیم، بیش از ۳۰۰۰۰ ارز دیجیتال مختلف در پلتفرم های مختلف اعم از کوین مارکت کپ لیست شده است. کدام یک از این ارزها می‌توانند گزینه بهتری برای سرمایه گذاری باشند؟ چه ویژگی هایی را باید برای انتخاب یکی از رمز ارزها در نظر بگیریم؟ ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب در واقع همان ارزش هایی هستند که می‌توانند وجه تمایز میان رمز ارزهای عالی برای سرمایه گذاری باشند. در غیر این صورت باید دست روی رمز ارزهایی بگذارید، که انتهای مسیر همراهی با آنها شکست در سرمایه گذاری است.

برای اینکه اهمیت اطلاع از ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب را بیش از پیش به شما نشان دهیم، یک مثال بسیار ساده اما جالب را با هم مرور می کنیم.

Squid Game یکی از ارز های دیجیتالی است که بعد از محبوب شدن سریال کره‌ای به همین نام و با هدف کسب سود راه‌اندازی شد. با توجه به محبوبیت بسیار بالایی که این سریال جذاب در میان کاربران جهانی ایجاد کرده بود، توکن آن نیز در مدتی بسیار کوتاه به محبوبیت بسیار زیادی رسید.

” توکن Squid Game تنها تا هفته قبل از اینکه اعلام شود که یک کلاهبرداری بزرگ بوده است، قیمت آن از ۱ سنت به ۲۸۵۶ دلار برای هر واحد آن رسید. “

اما چرا نباید روی این توکن سرمایه گذاری می‌کردیم و چه ویژگی هایی در آن وجود نداشت که ما را از سرمایه گذاری در آن منع می‌کرد؟ این مثال احتمالاً اهمیت اطلاع از ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب را برای شما بیشتر از قبل نشان می‌دهد.

ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب

ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب

حالا که با اهمیت اطلاع از ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب آشنا شده و این امر را به خوبی درک کردید، لازم است تا شما را با خود این ویژگی ها آشنا کنیم. اما قبل از آن لازم است تا یک نکته بسیار مهم را نیز به شما یادآوری نماییم. دقت داشته باشید خیلی از مواقع ارزهای دیجیتال و قیمت و محبوبیت آنها در بازار مطابق با این ویژگی ها صورت نمی‌پذیرد. به این معنی که ممکن است یک رمز ارز با وجود نداشتن این ویژگی ها با قیمت های بسیار بالایی معامله شده و در عوض ارز دیجیتالی که تمام این موارد را دارا است، با قیمت های بسیار پایین‌تری ارائه شود.

” برای مثال همین توکن Squid Game به قیمت ۲۸۵۶ دلاری رسید اما ارز دیجیتال ایاس هنوز به قیمت های ۱۰ دلاری هم نرسیده و حتی ارز دیجیتال ترون نیز به قیمت ۱ دلار هم نرسیده است. “

هدف ما از اشاره به این نکته این است که از قبل متذکر شویم که این ویژگی ها با وجود اهمیت بالا گاهی ملاک کاربران قرار نگرفته و عوامل دیگری در افزایش قیمت یک رمز ارز تاثیر دارند. اگر با عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال آشنا باشید، این مهم را بهتر  و راحت‌تر درک خواهید کرد.

” نکته: در این مقاله ممکن است اصطلاحاتی را به کار ببریم که مربوط به بازارهای ارزهای دیجیتال است. برای اطلاع از معنی و مفهوم این دست از اصطلاحات می‌توانید از مقاله لغت نامه ارز دیجیتال را مطالعه نموده و به درک آنها دست یابید.

۱- امنیت Security

اولین و مهم ترین مورد از ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب امنیت آنها است. فرض کنید فردی در یک سایت اینترنتی در آن سوی دنیا شماره حسابی اعلام کرده و از کاربران جهانی خواسته تا کاربران جهانی با واریز پول به آن شماره حساب، سود کسب نمایند. آیا شما به این موضوع اعتماد خواهید کرد؟

درست کردن یک توکن ارز دیجیتال در شبکه بلاک چین اتریوم دقیقاً به همین سادگی است. یک نفر می‌تواند در شبکه بلاک چین اتریوم یک توکن به نام خود ثبت کرده و آن را در پلتفرم های مختلف عرضه نماید. خرید این توکن ها دقیقاً مانند این است که شما به یک شماره حساب در آن سوی دنیا پولی واریز کرده و انتظار دریافت سود از آن داشته باشید. ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب

امنیت یک ارز دیجیتال به این جهت از ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب محسوب می‌شود که از چند جنبه در آن دخیل بوده و موثر خواهد بود.

  • در درجه اول امنیت یک ارز دیجیتال باید از نظر تیم توسعه دهنده آن ارزیابی شود. ممکن است تیم توسعه دهنده توکن مورد نظر شما اصلاً فرد مطمئنی نباشد.
  • در درجه دوم امنیت یک ارز دیجیتال باید از نظر شبکه خود آن مورد بررسی قرار گیرد. ممکن است تیم توسعه دهنده آن توکن کاملاً افراد مطمئنی باشند و سازمان‌های شناخته شده‌ای پشت آن باشند. اما وجود ضعف در سیستم خود آن می‌تواند باعث ورود هکرها و نفوذ آنها شده و از این رو تمام رمز ارزهای شما با مشکل روبرو شود.

۲- ثبات Stability

یکی دیگر از ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب ثبات است. بسیاری از کاربران عادت کرده‌اند تا بلافاصله بعد از روی کار آمدن یک رمز ارز که اسکوئید گیم هم یکی از آنها بود، سریعاً به دنبال سرمایه گذاری روی آن باشند. دقت داشته باشید که انجام چنین سرمایه گذاری مصداق دقیق خرید محصولی است که هنوز هیچ درکی نسبت به آن نداریم.

ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب

یکی از دلایل اصلی سرمایه گذاری روی رمز ارزهای تازه به دوران رسیده، رشدهای چند برابری آنها در یک مدت کوتاه است. در چنین مواقعی معمولاً این افزایش سودها کاملاً حباب است و تنها یک یا چند نفر با انجام چند معامله این سودها را در آنها به وجود می‌آورند. در حالی که رمز ارزهای درجه یک بر اساس اصول در این باره پیش می روند.

ارز دیجیتال باید ثبات داشته باشد. دائماً تیم آن توسعه پیدا نماید. سازمان‌ها و افراد معتبر روز به روز به جمع طرفداران آن اضافه شوند. البته این موضوع منکر نوسانات دو سویه در قیمت آن نخواهد بود. ثبات ر یک ارز دیجیتال به معنی ثبات قیمتی نیست. بلکه رشد و پیشرفت های قدم به قدم است.

افزایش تعداد طرفداران، افزایش سازمان‌های معتبر حمایت کننده، افزایش تعداد سرمایه گذاران، افزایش میزان تراکنش ها، افزایش حجم معاملات و مواردی از این دست می‌تواند ثبات یک ارز را به دنبال داشته باشد. کت اینکه ارز دیجیتال اتریوم و بیت کوین به عنوان دو رمز ارز برتر بازار، در طول عمر خود بارها با نوسانات شدیدی روبرو شدند، اما تمام این جریان مربوط به ثبات به صورت پله به پله در آنها رخ داده است.

۳- مقیاس پذیری Scalability مزیت های ارز دیجیتال

در مقالات گذشته از جمله مقاله آموزش رایگان ارز دیجیتال چند بار به بررسی این موضوع پرداخته ایم. مقیاس پذیری نیز از ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب محسوب می‌شود. مقیاس پذیری یک رمز ارز به تعداد تراکنش هایی اشاره دارد که کاربران می‌توانند در داخل شبکه آن در یک ثانیه پردازش کنند. این موضوع تنها مربوط به رمز ارزها نیست و در سایر اسناد تجاری و بازارها نیز وجود دارد. برای مثال دسته چک مقیاس پذیری بسیار پایین دارد.

بلاک چین هر ارز دیجیتال از فناوری ها و شرایط متفاوتی برای مقیاس پذیری استفاده می نماید. از این رو شاهد تفاوت هایی در این باره در آنها هستیم. یکی از اصلی ترین دلایل به وجود آمدن آلتکوین هایی مانند اتریوم رفع همین مشکل کم بودن سرعت تراکنش ها در شبکه بلاک چین بیت کوین بود. در حال حاضر سولانا با مقیاس پذیری ۵۰۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه بهترین شرایط را برای کاربران خود ایجاد نموده است.

۴- عرضه Supply

در گذشته وقتی کشور ها با کمبود نقدینگی روبرو می‌شدند، از یک فرایند بسیار ساده برای رفع مشکلات استفاده می نمودند. چاپ اسکناس های جدیدتر و جدیدتر. فرآیندی که در ایران به شدت رواج پیدا کرده است. تجربه و البته نظر اقتصاددانان ثابت کرده که این فرایند تنها یک مسکن کوتاه مدت است و در دراز مدت بار تورم را نیز بیشتر خواهد نمود. میزان عرضه تاثیر بسیار زیادی روی روند هر پدیده مالی دارد.

مزیت های ارز دیجیتال

یکی از ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب مسئله میزان عرضه است. در میزان عرضه رمز ارزها معمولاً هیچ محدودیتی نمی‌توان قائل شد. ارزهای دیجیتال امروزه با تعداد توکن های بسیار زیادی توسعه پیدا می‌نمایند. این امر مشکلی بزرگ در آنها به وجود آورده و می‌تواند باعث تورم های زیادی در آن شود. از این رو برخی از رمز ارزها از ترفندهایی برای حل این مشکل استفاده می‌نمایند.

  • بیت کوین یکی از این رمز ارزها است. همان طور که می‌دانید تنها امکان استخراج ۲۱ میلیون بیت کوین را دارید.
  • برخی دیگر از رمز ارزها نیز هستند که از ترفند توکن سوزی استفاده می‌نمایند. در این فرایند در هر بار تراکنش کاربران مقداری از توکن ها برای جلوگیری از تورم از رده خارج شده و دیگر نمی‌توان از آنها استفاده نمود. حتی برخی از رمز ارزها رویدادهایی را نیز برای توکن سوزی شبکه خود در نظر گرفته و مطابق با آنها عمل می‌نمایند.

۵- عدم تمرکز Decentralization

یکی دیگر از ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب غیر متمرکز بودن است. اصلاً یکی از اصلی ترین پایه های شکل گیری رمز ارزها همین عدم تمرکز آنها است. عدم توجه به همین نکته ساده می‌تواند اشتباه وحشتناکی برای کاربران و تریدرها باشد. توصیه می کنیم که حتماً اصول ترید ارز دیجیتال را در نظر داشته باشید.

کاربرانی که برای خرید اسکوئید گیم اقدام نمودند، با دقت به همین نکته ساده می‌توانستند از این خرید اشتباه خودداری نمایند. در صورتی که یک رمز ارز در جایی متمرکز باشد، تیم توسعه دهنده به راحتی امکان انجام تغییرات مختلف به نفع خود را خواهد داشت. فقط کلاهبردارها چنین توکن هایی ایجاد می‌نمایند.

۶- تقاضا Demand

یکی دیگر از ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب میزان تقاضا است. راه‌حل‌هایی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید میزان تقاضا برای یک رمز ارز را مورد ارزیابی قرار دهید.

  • حجم معاملات رمز ارز در هر ۲۴ ساعت
  • تعداد تراکنش ها در هر ۲۴ ساعت
  • مارکت کپ یا ارزش بازار آن
  • شبکه های اجتماعی رمز ارز
  • اخبار مربوط به آن رمز ارز در اینترنت
  • شبکه های اجتماعی مختلف مربوط به کاربران
  • منابع معتبر شناخته شده معرفی کننده رمز ارزهای مختلف
  • بررسی بهترین سایت های ارز دیجیتال

ویژگی های ارز دیجیتال

میزان تقاضا برای هر رمز ارزی می‌تواند یکی از مهم ترین ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب باشد که حتماً باید به آن نیز دقت داشته باشید.

۷- شرایط استفاده Use Case

هم چنین در بررسی ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب باید به نحوه خرید آنها نیز دقت داشته باشید.

  • چه صرافی از رمز ارز شما پشتیبانی می‌کند؟
  • در کدام کیف پول ها می‌توانید آن را نگهداری کنید؟
  • کارمزد تراکنش ها آن رمز ارز را چگونه می‌توان پرداخت کرد؟

دقت داشته باشید که این ویژگی اهمیت بسیار زیادی برای انتخاب یک رمز ارز خوب و مناسب دارد. برای مثال یکی از توکن های بسیار مطرح این روزهای بازار رمز ارزها NFT ها هستند. شما می‌توانید کارمزد تراکنش های این دست از توکن ها را با اتر پرداخت کنید.

رمز ارزی که شرایط استفاده مناسبی نداشته باشد، عملاً انتخاب خوبی برای شما نخواهد بود. از این رو توصیه می کنیم که حتماً این مورد را نیز درباره رمز ارزها در نظر داشته باشید.

چرا ارزهای دیجیتال بی کیفیت رشد می‌کنند؟

ویژگی های ارز دیجیتال

مهم ترین ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب خود را با هم بررسی کردیم. حالا شما می‌توانید با دقت به همین نکات دست روی بهترین و با کیفیت ترین رمز ارزها گذاشته و خود و سرمایه های خود را از بازار تقلب دور نگه دارید. اما سوال اینجاست که چرا ارزهای دیجیتال بی کیفیت گاها با رشدهای قابل توجهی روبرو می‌شوند؟

دلایل بسیار زیادی برای این موضوع وجود دارد:

  • در دره اول ممکن است فعالیت‌های برای توسعه دهنده ها این امر را سبب شود.
  • حضور سرمایه گذاران بزرگ برای مدتی کوتاه نیز می‌تواند این امر را رقم بزند.
  • عرضه و تقاضای در یک بازه زمانی خاص نیز می‌تواند از دلایل بروز این مورد باشد.
  • اخبار و شبکه های اجتماعی نیز می‌توانند با قدرت تبلیغات این امر را سبب شوند.

دقت داشته باشید که ارزهای دیجیتال بی کیفیت به زودی شرایط خود را از دست داده و از سبدهای کاربران حذف خواهند شد. عدم حضور در آنها یک اقدام عالی است. اما اگر ورود کردید، خروج به موقع می‌تواند بهترین تصمیم باشد.

آیا هر رمز ارزی با داشتن ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب مناسب سرمایه گذاری است؟

خیر. بازار رمز ارزها نشان می‌دهد که همیشه این طور نیست که ارزهای دیجیتال با کیفیت شرایط خوبی از نظر سوددهی هم داشته باشند. البته در دراز مدت این امر به سمت شرایط درست خود پیش خواهد رفت. اما در کوتاه مدت ممکن است شرایط مختلفی در این باره پیش بیاید. در این باره نیز باید به نکات متفاوتی دقت داشته باشید.

کدام رمز ارزهای ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب را دارا هستند؟

در حال حاضر ارزهای دیجیتال زیر چنین شرایطی را دارا هستند:

البته ارزهای دیجیتال دیگری هم در این لیست می‌توانند باشند که به مرور آنها را نیز اضافه خواهیم کرد. شما هم اگر پیشنهادی برای اضافه شدن به این لیست دارید، در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

کاربرد ارز دیجیتال و تاثیر آن در کیفیت

با مرور ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب احتمالاً در حال حاضر به خوبی می دانید که کدام رمز ارز ها شرایط خوبی دارند و می توان از آنها برای سرمایه گذاری در بازار استفاده کرد. یکی از نکات بسیار مهمی که همزمان با بررسی ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب باید و آن نیز اشاره داشته باشیم کاربرد ارز دیجیتال است. برای اینکه اهمیت کاربرد ارز دیجیتال و تاثیر آن در کیفیت یک رمز ارز را بهتر درک کنید شما را با یک مثال ساده همراه می کنیم.

برای این مثال به بازار بورس ایران رجوع می کنیم. شرکت های فعال در بازار بورس ایران هر یک نماد یک صنعت خاص هستند. به عنوان مثال نماد صنایع ملی مس ایران در بازار بورس فملی است. قیمت این سمت در بازار بورس تهران علاوه بر تمام عوامل موثر مانند شرایط عرضه و تقاضا و شرایط اقتصادی ایران به نحوه عملکرد صنایع ملی مس و قیمت مس در جهان بستگی دارد. در واقع افزایش قیمت مس باعث می شود تا قیمت نماد فملی نیز با استقبال بیشتری روبرو شده و قیمت آن بالاتر برود.

کاربرد ارز دیجیتال دقیقاً شرایط مشابهی را برای یک رمز ارز در بازار ارز دیجیتال ایجاد میکند. اگر یک رمز ارز در دنیای متاورس کاربرد داشته باشد و به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال حوزه متاورس شناخته شود، با افزایش استقبال کاربران از حوزه متاورس شرایط برای آن بهتر شده و قیمت آن رو به صعود خواهد رفت. بنابراین در کنار تمام ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب بایستی کاربرد آنها را نیز مورد بررسی قرار دهید تا در نهایت یک انتخاب ایده‌آل برای سرمایه گذاری داشته باشید.

آیا ارزهای دیجیتال با ویژگی های خوب همیشه عالی هستند؟

نکته بعدی که باید به بررسی آن بپردازیم این است که آیا ارزهای دیجیتال با ویژگی‌ های خوب همیشه به همین شرایط باقی می‌مانند و سرمایه گذاری بر روی آنها همیشه عالی است یا خیر ؟ اگر بخواهیم به صورت کاملاً منطقی به این موضوع نگاه کنیم عملاً وقتی یک رمز ارز تمام ویژگی های لازم برای تبدیل شدن دبه ارز دیجیتال خوب را دارد بایستی این ویژگی ها را تا انتها حفظ نموده و ارزش ذاتی آن همیشه مثبت باشد. بنابراین وقتی یک ارز دیجیتال در بازار با شرایط نابسامانی همراه می‌شود یا ویژگی های لازم برای تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال خوب را نداشته و یا اینکه من و شما در تحلیل آن رمز ارز با چالش هایی روبرو بوده‌ایم.

نمونه بارز و کاملاً مشخص این موضوع ارز دیجیتال لونا است. در همین چند ماه پیش ارز دیجیتال لونا به عنوان یکی از بهترین رمز ارز های بازار شناخته شده و حتی در بین ۱۰ رمز ارز برتر دنیا از نظر مارکت نیز قرار می گرفت. قیمت این رمز ارز تا نزدیک به ۷۰ دلار نیز سود کرده بود و بسیاری از تحلیلگران و معامله‌گران آینده بسیار درخشانی را برای لونا متصور بودند.

اما نکته بسیار مهمی که در تحلیل شرایط ارز دیجیتال لونا معمولاً از چشم کاربران دور می ماند کیفیت بسیار پایین و ناشناخته بودن کامل تیم توسعه دهنده رمز ارز بود. هرچند تشخیص اینکه ارز دیجیتال لونا یک میم کوین است یا خیر برای تمام کاربران بسیار دشوار بود اما افراد حرفه‌ای با یک بررسی ساده روی تیم توسعه دهنده رمز ارز می توانستند به این درک برساند که پتانسیل لازم برای رسیدن به موفقیت های ارز دیجیتال اتریوم و ارز دیجیتال کاردانو برای این رمز ارز با توجه به این تیم توسعه دهنده وجود ندارد.

این موضوع نشان از این دارد که تمام نکات بیان شده به عنوان ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب بایستی به صورت دقیق مورد بررسی قرار بگیرند. غافل شدن از تنها یک ویژگی باعث می شود تا مشکلات بسیار عمده ای مانند از بین رفتن ارز دیجیتال لونا در بازار برای شما رخ داده و سرمایه های خود را از دست بدهید.

استراتژی معاملاتی برای خرید ارزهای دیجیتال با ویژگی های خوب

لازم دانستیم تا شما را با یک استراتژی معاملاتی مناسب برای خرید ارزهای دیجیتال با ویژگی های خوب نیز آشنا کنیم. این پلن معاملاتی باعث می شود تا شما اولاً مدیریت ریسک سرمایه ‌گذاری خود در بازار را کاملاً رعایت نمایید و از طرف دیگر از پتانسیل سود دهی تمام انواع ارز دیجیتال در بازار استفاده کنید.

برای رسیدن به این شرایط لازم است تا شما ارزهای دیجیتال موجود در بازار را به سه دسته تقسیم نمایید. دسته اول ارزهای دیجیتال با ویژگی های فوق‌العاده عالی هستند که سرمایه ‌گذاری بر روی آنها تقریباً مطمئن است. بیت کوین و ارز دیجیتال اتریوم و کمی هم با این است که می‌تواند شرایط لازم برای قرار گرفتن در این دسته را داشته باشند.

دسته دوم ارزهای دیجیتالی هستند که ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب را دارند اما هنوز به محبوبیت بسیار بالا نرسیده و سرمایه گذاری بر روی آنها ممکن است کمی ریسک به دنبال داشته باشد. ارز دیجیتال کاردانو ، ارز دیجیتال کازماس ، ارز دیجیتال استلار ، ارز دیجیتال ایاس ،ارز دیجیتال دوج کوین ، ارز دیجیتال مانا و موارد این چنینی می توانند در این دسته بندی قرار بگیرند. این دسته از رمز ارزها به دلیل قیمت بسیار پایین پتانسیل سود دهی بسیار بالایی دارند اما با این حال ریسک سرمایه گذاری بر روی آنها نسبت به رمز ارزهای دسته اول بیشتر است.

در دسته سوم نیز شما باید رمز ارزهایی را قرار دهید که پتانسیل سوددهی فوق‌العاده هیجانی و بالایی دارند اما ریسک سرمایه‌ گذاری برای آنها بسیار زیاد است و هر لحظه امکان از بین رفتن آنها نیز وجود دارد.

در این پلن معاملاتی شما بایستی ۷۰ درصد از سرمایه های خود را بر روی رمز ارز های قرار گرفته در دسته اول قرار دهید و ۲۰ درصد سرمایه های خود را به ارزهای دیجیتال مربوط به دسته دوم اختصاص دهید. در نهایت ۱۰ درصد باقیمانده از سرمایه های شما برای ارزهای دیجیتال دسته سوم باقی خواهد ماند. البته لازم است تا برای کم کردن میزان ریسک معاملات خود در هر دسته رمز ارزهای مناسب و ایده‌آل را انتخاب نموده و سرمایه‌ گذاری را بر روی آنها انجام دهید.

این رفتار معاملاتی باعث می شود تا شما اولاً یک سرمایه گذاری مطمئن داشته باشید و تمام سرمایه های خود را وارد ریسک های هیجانی نکنید و از طرف دیگر امکان استفاده از پتانسیل سوددهی و هیجانی برخی از رمز ارزها را نیز برای سرمایه گذاری خود در بازار محتمل بدانید.

پتانسیل سودآوری از ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب

در بررسی ویژگی ‌های یک ارز دیجیتال خوب نکات و شرایط مختلفی را مورد بررسی و آنالیز قرار دادیم اما همه ما می‌دانیم که بدون رودرواسی به دنبال سودآوری در بازار ارز دیجیتال هستیم و صرفاً اینکه یک ارز دیجیتال ویژگی ‌های بسیار خوبی داشته باشد نمی‌تواند تضمین کننده رسیدن به سود قابل توجه برای ما باشد.  بیایی درباره این موضوع با مثال و با توجه به شرایط پیش آمده در گذشته بازار رمز ارزها صحبت کنیم.

برای نمونه دو ارز دیجیتال مختلف را به شما معرفی می‌کنیم که یکی ویژگی ‌های یک ارز دیجیتال خوب را دارد و دیگری به هیچ وجه چنین ویژگی ‌هایی نداشته و نمی‌توانیم آن را در دسته ارزهای دیجیتالی با ویژگی ‌های خوب قرار دهیم. اولی ارز دیجیتال ریپل است و دومی ارز دیجیتال شیبا.

ارز دیجیتال ریپل با تمام نوساناتی که در گذشته داشته با رشد قیمتی قابل توجهی روبرو نشده ورزش سرمایه‌گذاران ریپل با رشد خیلی زیادی روبرو نشده است. در حالی که در یک مدت زمان محدودتر قیمت ارز شیبا چند میلیون برابر شده است و سرمایه کاربران این ارز دیجیتال رشد فضایی را به خود دیده است. همین مثال ساده به ما این هشدار را می‌دهد که لزوماً ارز دیجیتالی که ویژگی ‌های یک ارز دیجیتال خوب را داشته باشد نمی‌تواند تضمین کننده رسیدن به سودهای بسیار بالا برای ما باشد.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال یک سرمایه‌ گذاری مطمئن و جذاب در بازار ارز دیجیتال هستید تمام دارایی‌ها و سرمایه‌های خود را بر روی رمز ارزهایی با ویژگی ‌های بسیار خوب قرار ندهید. بله درست است که بخش قابل توجهی از دارایی‌ها و سرمایه‌های شما باید روی ارزهای دیجیتالی با ویژگی ‌های خوب قرار بگیرد اما شما باید بخشی از دارایی‌های خود را نیز برای رمز ارزهای ضعیف‌تر قرار دهید تا از پتانسیل بالای سودآوری آنها نیز استفاده کنید.

البته این دیدگاه نباید شما را به سمت بی‌گدار زدن به آب در فرایند معاملات و سرمایه‌ گذاری در بازار ارز دیجیتال بکشاند. شما باید سعی کنید که حتماً یک تعادل نسبی مناسب برای سرمایه‌ گذاری خود در بازار ارز دیجیتال در نظر بگیرید و سبد چینی خود را به گونه‌ای انجام دهید که در درجه اول امنیت و اطمینان در سرمایه‌ گذاری شما ایجاد شود. بعد از رعایت تمام نکات امنیتی و بالا بردن سرمایه ‌گذاری خود حالا می‌توانید برای استفاده از پتانسیل بالای سودآوری توکن‌ های ضعیف‌تر اقدام کنید.

به عنوان مثال شما می‌توانید ۷۰ درصد از دارایی‌های خود را برای سرمایه‌ گذاری بر روی ارزهای دیجیتال با ویژگی ‌های خوب قرار دهید و ۳۰ درصد باقیمانده آن را برای سرمایه‌ گذاری بر روی سایر توکن‌ ها اختصاص دهید. البته خود ارزهای دیجیتال با ویژگی ‌های خوب نیز دسته‌بندی‌های مختلفی دارند و همه آنها در یک ظرف و یک رده قرار نمی‌گیرد. با این حساب توصیه می‌کنیم که حتماً با کسب اطلاعات کامل و البته استفاده از مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال سعی کنید تا سطح اطلاعات خود را برای سرمایه‌ گذاری در بازار رمز ارزها افزایش دهید و سرمایه‌ گذاری خود را به گونه‌ای در نظر بگیرید که بتوانید بالاترین میزان سودآوری را در نهایت در یک بازه زمانی طولانی مدت برای خود رقم بزنید. اتفاقی که تنها با داشتن اطلاعات و آگاهی‌های لازم برای شما رقم خواهد خورد و در غیر این صورت شما تنها یک سرمایه‌گذار معمولی در بازار ارز دیجیتال خواهید بود.

جمع بندی از ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب

به بررسی ۷ مورد از ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب پرداختیم. این مقاله در واقع کلیدی است که حتی اگر شما را به سمت خرید مناسب‌ترین ارزها هدایت نکند، شما را از خرید ارزهای دیجیتال بی کیفیت و تقلبی دور خواهد کرد. از این رو اگر با این راه‌حل‌ها موفق به انتخاب یک ارز دیجیتال خوب نشدید، حداقل می‌توانید از آنها برای فیلتر کردن اشتباهات بزرگ سرمایه گذاری خود استفاده کنید. در پکیج ارز دیجیتال شما می توانید با روش های حرفه ای و تخصصی برای به کارگیری این اطلاعات در تحلیل فاندامنتال رمز ارزها را آموخته و از این تکنیک ها برای یک سرمایه گذاری بهتر استفاده کنید.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: