ضمن تبریک سال نو، به اطلاع می رساند از تاریخ 26 اسفند ماه 1402 لغایت 25 فروردین ماه 1403، تمامی کلاس های حضوری کانون بورس برگزار نخواهند شد.
لوگو کانون بورس
نوروز مبارک

صفر تا ۱۰۰ عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال

عوامل موثر بر قیمت بیت کوین
شما در حال مطالعه مقاله ۲ از ۴۷ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال کدام ها هستند و شناخت این عوامل چه مزیت هایی می‌تواند در تحلیل و پیش بینی قیمت آنها داشته باشد؟ در ادامه روند آموزش رایگان ارز دیجیتال رایگان در این مقاله به بررسی و ارزیابی تمام عوامل موثر در قیمت ارزهای دیجیتال می‌پردازیم. این بررسی به همین کیفیت و کامل بودن در دوره آموزش ارز دیجیتال بزرگان نیز آموزش داده می‌شود.

برای اینکه بتوانید در هنگام تحلیل ارزهای دیجیتال بهترین عملکرد را داشته و ارزیابی دقیقی از روند قیمتی آنها داشته باشید، نیاز است تا به اطلاعات این چنینی دسترسی داشته و نحوه به کار بردن آنها برای تحلیل را نیز بدانید. از این رو سعی کرده‌ایم تا بیشتر از اینکه به صورت یک مقاله خبری به بررسی عوامل موثر در قیمت ارزهای دیجیتال بپردازیم، به صورت تحلیلی و کاربردی این عوامل را برای افزایش کیفیت تحلیل شما عزیزان در بازار رمز ارزها مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

راهنمای مطالعه نمایش

 

اهمیت شناخت عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال

اما اهمیت شناخت عوامل موثر در قیمت ارز دیجیتال کجاست؟ برای اینکه درک درستی از شرایط این ارزها داشته باشید، لازم است تا از پایه به بررسی آنها پرداخته و تمام نکات مربوط به شرایط قیمت گذاری آنها را بدانید. ارزهای دیجیتال شرایط مختلفی داشته و روند حرکت قیمت آنها نیز بر اساس اصول مشخصی رخ می‌دهد.

عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال

چرا بیت کوین به قیمت های چند ده هزار دلاری رسیده اما رمز ارزهایی مانند ارز دیجیتال شیبا اینو همچنان با قیمت های بسیار پایین معامله می‌شوند؟ چرا برخی از ارزها مانند کاردانو، استلار، ایاس و … آینده روشنی دارند اما برای برخی از ارزها نمی‌توان این آینده را به روشنی مشاهده کرد؟ این واقعیت ها نشان می‌دهد که قیمت ارزهای دیجیتال بر اساس فاکتورهایی تغییر کرده و شرایط آنها در آینده نیز تحت تاثیر این فاکتورها خواهد بود.

برای اینکه بتوانید قیمت یک ارز دیجیتال را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید، لازم است تا شناخت کافی نسبت به آنها به دست آورده و سپس برای سرمایه گذاری در این بازار اقدام نمایید. اینجاست که اهمیت عوامل موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال خود را نشان می‌دهد. جایی که شما می‌توانید با دلایل تغییرات قیمت هر یک از این ارزها به خوبی آشنا شده و با به کار گیری آنها بتوانید قیمت هر ارز را به درستی تحلیل کنید.

کاربرد عوامل موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال

حتماً با روش های تحلیل ارزهای دیجیتال آشنا هستید. در مقاله تحلیل بیت کوین به صورت کامل و جامع به بررسی روش های تحلیل این ارز و سایر رمز ارزها پرداختیم. همانطور که می‌دانید، دو روش اصلی تحلیل ارزهای دیجیتال تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال است. در این بین تحلیل تکنیکال نیاز به استفاده از ابزارهای خاصی دارد و تحلیل فاندامنتال نیز نیاز به در اختیار داشتن اطلاعات خاصی درباره ارز دیجیتال مورد نظر خواهد داشت.

عوامل موثر در قیمت ارز دیجیتال از جمله اطلاعاتی هستند که برای تحلیل فاندامنتال قیمت این ارزها لازم خواهند بود. برای اینکه بتوانید یک روند مشخص از یک رمز ارز را پیش بینی کنید، نیاز است تا اطلاعات فاندامنتالی کاملی از آن در اختیار داشته باشید. وقت عوامل موثر بر ارزش یک ارز تغییر نمایند، مسلماً قیمت آن نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال چگونه تعیین می‌شود

قیمت یک ارز دیجیتال چگونه تعیین می‌شود ؟ پاسخ این سوال در شرایط مختلف ممکن است متفاوت باشد. در زمان عرضه اولیه، در اولین روزهای ورود به بازار و تحت تاثیر عوامل موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال پاسخ به این سوال متفاوت خواهد بود. قیمت ارز دیجیتال بر اساس کلیه عوامل موثر بر آن تعیین می‌شود. اما باید بدانید که همیشه این عوامل به صورت همزمان عمل نکرده و از این رو شاید باید برای بررسی و ارزیابی این عوامل بیشتر تمرین کنید.

فرض کنید که در حال حاضر به دنبال تعیین قیمت ارز دیجیتالی هستید. آیا نیاز است تا در لحظه تمام عوامل موثر بر قیمت آن را بررسی کنید؟ هر چند هر چقدر تحلیل جامع تر باشد، نتیجه آن دقیق تر خواهد بود، اما با این حال بررسی همه عواملی که در ادامه بررسی خواهیم کرد، نیاز نیست.

قیمت ارز دیجیتال در هر لحظه بر اساس تاثیر پذیری متفاوت از عوامل مختلف تعیین می‌شود. به این معنی که وقتی در لحظه قیمت یک ارز را بررسی می‌کنیم، می‌بایست به دنبال عواملی باشیم که در آن لحظه می‌توانند تاثیر مستقیمی روی قیمت بگذارند. در برخی مواقع یک خبر می‌تواند تاثیر گذاری به مراتب بیشتری نسبت به عرضه و تقاضا داشته باشد. یا در مواقعی به هم خوردن ساختار یک ارز مانع از افت قیمت آن با همه خوبی  ها و مزیت های موجود در آن نمی‌شود.

از این رو برای پاسخ دادن به سوال، قیمت ارز دیجیتال چگونه تعیین می‌شود, لازم است تا شما نگاه تیزبینانه‌ای داشته باشید. تجربه می‌تواند این مهم را برای شما فراهم آورد.

عوامل موثر در قیمت ارز دیجیتال

در این بخش عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال را با شما در میان می‌گذاریم. قبل از اینکه به بررسی و ارزیابی این عوامل بپردازیم لازم است تا شما را با یک نکته مهم درباره آن همراه کنیم.

“در هر لحظه و برای تعیین قیمت لحظه ای ارز دیجیتال, هر یک از این عوامل می‌توانند نقش تعیین کننده ای داشته باشند. دقت کنید که این عوامل به ترتیب اهمیت اولویت بندی نشده‌اند. اصلاً اولویت بندی این عوامل نیز کاملاً اشتباه است. زیرا در هر لحظه ممکن است یک عامل نقش تعیین کننده تری داشته باشد.”

از این جهت بهتر است به درک درستی از تمام این عوامل رسیده و سپس برای پیش بینی قیمت اقدام کنید. از این جهت

این عوامل را حفظ نکنید، بلکه آنها را به صورت تحلیلی یاد بگیرید.

  • نوسانات قیمت بیت کوین

شاید عجیب به نظر برسد اما به عنوان اولین عامل تاثیر گذار بر قیمت رمز ارزها باید به نوسانات قیمت بیت کوین اشاره کنیم. بیت کوین به عنوان لیدر بازار به صورت مستقیم روی قیمت سایر ارزها تاثیر می‌گذارد. هر چقدر قیمت این ارز با افزایش روبرو شود، اکثریت بازار را به سمت بالا می‌کشاند و هر چقدر قیمت بیت کوین روند نزولی داشته باشد، در نهایت اکثریت بازار رمز ارزها را نیز به سمت نزول می‌کشاند.

از این رو لازم است تا کاربران در عین آموزش عوامل موثر در قیمت ارز دیجیتال با نحوه تعیین قیمت بیت کوین و هم چنین عوامل موثری بر قیمت این ارز نیز آشنا شوند. از این رو در انتهای مقاله به صورت کامل این عوامل را با شما مرور خواهیم کرد.

عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال

  • عرضه و تقاضا

دومین عامل که احتمالاً یکی از اصلی ترین عوامل در تعیین قیمت یک ارز دیجیتال در بازار است، عرضه و تقاضا است. هر چقدر این دو فاکتور نسبت به هم با تغییر زیاد همراه شوند، قیمت ارز دیجیتال مذکور نیز تغییرات زیاد خواهد داشت.

افزایش عرضه با ثابت ماندن تقاضا به معنی افت قیمت و افزایش تقاضا با ثابت ماندن عرضه به معنی افزایش قیمت ارز دیجیتال خواهد بود.

  • امنیت ارز دیجیتال

آیا شما به دنبال خرید یک ارز دیجیتال ناامن می‌روید که بارها و بارها به شبکه آن دستبرد زده شده و در معرض خطرات زیادی قرار دارد؟ اگر خطرات ارز دیجیتال را مرور کرده باشید، می‌دانید که این موضوع می‌تواند حتی باعث از بین رفتن ارزش یک ارز دیجیتال  و به صفر رسیدن آن شود. از این رو این مهم نیز باید در زمان تعیین قیمت یک رمز ارز در نظر گرفته شود.

  • خطرات و کلاهبرداری ارز دیجیتال

خطرات و کلاهبرداری ها به دو قسمت تقسیم می‌شوند. قسم اول مختص تمام ارزهای دیجیتال است و قسم دوم برای برخی از رازها رخ داده و عمومیت ندارد. شما بایستی این خطرات را برای ارز دیجیتال مورد نظر خود ارزیابی کرده و در صورت شک برانگیز بودن، از خرید آنها اجتناب نمایید. به وجود آمدن اولین خطر می‌تواند باعث افت بسیار شدید قیمت این ارز گردد.

  • قوانین و محدودیت های دولت ها در بازار ارز دیجیتال

یکی از اصلی ترین عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال که باید حتماً درباره آنها مورد بررسی قرار گیرد، قوانین و محدودیت هایی است که دولت ها درباره آنها قرار می‌دهند. ممنوع شدن یک ارز یا ایجاد محدودیت برای آن می‌تواند تاثیر مستقیم بر روند قیمت آن داشته باشد. البته لزوماً این عامل باعث افت قیمت ارز دیجیتال مذکور نمی‌شود و گاهی ممکن است همین عامل باعث افزایش قیمت لحظه ای یک ارز نیز گردد.

عوامل موثر در قیمت ارز دیجیتال

  • ورود و سرمایه گذاری نهنگ ها در بازار ارز دیجیتال

نهنگ ها بازیگر اصلی بازار رمز ارزها هستند که به هیچ وجه نمی‌توان نقش آنها را نادیده گرفت. تاثیر این دست از افراد روی رمز ارزهای مختلف متفاوت است. برای ارزهای دیجیتال معتبر که حجم معاملات بالایی در طول روز دارند، این افراد خیلی نقش تعیین کننده نخواهند داشت. اما برای ارزهای دیجیتال کوچک که حجم معاملات آنها پایین می باشد، نهنگ ها می‌توانند تبدیل به بازیگر اصلی در تعیین قیمت آن شوند. حتی گاهی این دست از سرمایه گذاران تعیین کننده قیمت این ارز نیز خواهند بود.

  • حمایت سلبریتی ها و افراد مشهور از ارز دیجیتال

اگر در شبکه های اجتماعی ارزهای دیجیتال را دنبال کرده باشید، احتمالاً با اخبار مربوط به حمایت برخی از سلبریتی ها و برخی از افراد مشهور از این ارزها روبرو شده‌اید. این دست از افراد طرفداران بسیار زیادی در جامعه دارند. از این رو طرفداری و حمایت آنها از یک ارز دیجیتال می‌تواند باعث هدایت سیل عظیمی از جمعیت به سمت آنها گردد. از این رو باید این عامل را نیز در کنار عوامل موثر در قیمت ارزهای دیجیتال قرار داد.

  • فعالیت افراد سود جو در ارزهای دیجیتال شت کوین

حضور افراد سودجو و متقلب در بازار یک ارز دیجیتال می‌تواند باعث شود تا قیمت آنها تحت تاثیر قرار گیرد. البته دقیقاً مانند نهنگ ها این افراد نمی‌توانند روی روند قیمت ارزهای دیجیتال معتبر تاثیر داشته باشند. این دست از افراد با حضور در شبکه های اجتماعی و عضو گیری سعی می‌کنند تا تبلیغات سودجویانه از ارزهای دیجیتال ضعیف داشته و باعث افزایش قیمتی مقطعی آن شوند. از این رو باعث ایجاد نوسانات قیمت این ارزها کردند.

این اتفاق تنها برای ارزهای دیجیتالی با عنوان شت کوین رخ می‌دهد و کمتر در سایر ارزهای دیجیتال شاهد آن بوده‌ایم.

برای اینکه شناخت بهتر و حرفه ای تر نسبت به شت کوین ها و میم کوین ها داشته باشید، می‌توانید بعد از رسیدن به انتهای این مقاله در لینک زیر نیز با ما همراه باشید:

حتما بخوانید: شت کوین چیست؟

  • اهداف و کاربردهای ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال با کاربردهای متنوع توسعه پیدا می‌نمایند. برخی از ارزها اصلاً هیچ هدفی ندارند. برخی نیز اهداف بسیار عالی و متعالی داشته و می‌توان به صورت کامل به آینده آنها امیدوار بود.

کاربرد ارزهای دیجیتال نیز از عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال است. هر دو این عامل از اطلاعات فاندامنتالی بسیار مهم برای تحلیل قیمت رازهای دیجیتالی می‌باشند. مخصوصاً کسانی که به دنبال هولد کردن ارزهای دیجیتال برای مدت طولانی و کسب سود هستند، دقت به این دو عامل اهمیت چند برابری خواهد داشت.

  • شرایط استخراج ارز دیجیتال

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت ارزهای دیجیتال روند استخراج آنها است برخی از ارزها نیاز به استخراج دارند و برخی نیز روند متفاوتی در ساختار خود دارا هستند. پروتکل ها و روند این استخراج و توسعه نقش مهمی در جذب کاربران به مست این رازها داشته و می‌تواند یک عامل مهم برای تعیین قیمت آنها نیز باشد. بررسی روند استخراج و سختی آن باید به صورت خاص برای هر یک از ارزهای دیجیتال به صورت جداگانه بررسی شود. زیرا این عامل برای ارزهای معتبر و شت کوین ها و ارزهای معمولی شرایط کاملاً متفاوتی خواهد داشت. احتمالاً مهم ترین بحث درباره استخراج مربوط به استخراج بیت کوین می‌شود که در یک مقاله جامعه شما را با آن آشنا نموده‌ایم.

حتما بخوانید: استخراج بیت کوین

  • مقیاس پذیری ارز دیجیتال

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال شرایط مقایسه پذیری آنها است. مقیاس پذیری به معنی سرعت انجام تراکنش ها در ساختار آن است. هر چقدر سرعت انجام تراکنش ها بیشتر باشد، روند بهتری برای جذابیت آنها ایجاد می‌شود. ارز دیجیتال سولانا یکی از بهترین نمونه ها برای بررسی این عامل می باشد. مقیاس پذیری بسیار بالای سولانا باعث شده تا شاهد رشد قیمتی بسیار قابل توجهی در آن باشیم.

  • سودمندی بازار رمز ارزها

روند کلی بازار رمز ارزها نیز می‌تواند یک عامل موثر در قیمت ارزهای دیجیتال باشد. هر چقدر این بازار سودمندتر باشد، جذابیت این بازار در نظر کاربران بیشتر شده و در نتیجه شاهد تمایل بیشتری برای خرید و هولد کردن این ارزها خواهیم بود. از این رو می‌توانید به این نکته نیز به عنوان یک نکته مهم دقت داشته باشید.

  • پذیرش عمومی و افزایش جذابیت بازار رمز ارزها در میان کاربران

هر چقدر پذیرش عمومی نسبت به رمز ارزها بیشتر شود، کاربران تازه و جدیدی به این بازار ورود خواهند کرد. این مهم باعث افزایش نقدینگی موجود در بازار شده و در نتیجه باعث می‌شود تا قیمت این ارزها نیز با تغییرات عمده ای روبرو شود. عکس این موضوع نیز می‌تواند دلیلی برای افت قیمت این ارزها باشد.

این عامل هر چند به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفت، اما به صورت کلی نشان دهنده همان میزان عرضه و تقاضا در این بازار خواهد بود.

  • اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال

اخبار نیز از جمله عوامل مهم تاثیر گذار در قیمت رازهای دیجیتال است. اخبار می‌توانند روی قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال تاثیر مستقیم داشته باشند. هم چنین جهت دهنده روند قیمت طولانی مدت آنها نیز باشند. از این رو باید هر لحظه و در زمان خرید یک ارز، اخبار مربوط به آن را در سایت های معتبر خبری مرور کنید.

عوامل موثر در قیمت ارز دیجیتال

  • فعالیت رسانه ها و شبکه های اجتماعی

رسانه ها نیز می‌تواند عامل تعیین کننده ای در قیمت ارزهای دیجیتال باشند. مخصوصاً رسانه هایی که در اختیار برخی سرمایه گذاران بزرگ است، با انتشار اخبار برنامه ریزی شده سعی می‌کنند تا استقبال از یک ارز را بالاتر برده و شرایط را برای افزایش قیمت این ارز فراهم آورند. شرایط برعکس این موضوع نیز دقیقاً وجود دارد.

البته مجلات و سایت های زردی هم هستند که با انتشار اخبار دروغ و جعلی سعی می‌کنند تا در کوتاه مدت و به صورت لحظه ای قیمت این ارزها را تحت تاثیر قرار دهند.

  • اعتبار یک رمز ارز

اعتبار یک ارز دیجیتال نیز نقش تعیین کننده ای در قیمت آن خواهد داشت. قیمت ارزهای دیجیتال باید از همان ابتدا مورد بررسی قرار گیرد. توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال خرید یک رمز ارز نامعتبر هستید، حتماً در این مورد تفکر بیشتری داشته باشید. اعتبار یک ارز می‌تواند درخشان کننده آینده آن باشد. اگر ساختار و شرایط یک ارز از نظر اعتبار کم باشد، عملاً شاهد رشدهای قابل قبول در آینده آن نخواهیم بود.

هر چند خرید ارزهای دیجیتال نامعتبر و شت کوین ها برای کوتاه مدت و نوسان گیری با محبوبیت بسیار زیادی همراه شده، اما توصیه می‌کنیم که حتماً دقت خود را در خرید این ارزها چند برابر کنید. در غیر این صورت ممکن است سرمایه های خود را وارد ریسکی کنید که فرار از آن به این راحتی ها امکان پذیر نباشد.

  • رقبای رمز ارز

رقبا نیز می‌توانند نقش تعیین کننده ای در تعیین قیمت یک ارز داشته باشند. وجود رقبای خیلی قوی باعث می‌شود تا تمایل کاربران برای خرید یک ارز کم شود. البته این موضوع در صورتی که ارز دیجیتال مذکور معتبر باشد، در دراز مدت نخواهد بود.

یکی از ارزهای دیجیتال که به دلیل رقبای بسیار قوی در سال های اخیر با رشد های قابل توجه روبرو نشده و در سایه باقی مانده‌اند، ارز دیجیتال استلار و ایاس هستند. این دو ارز هر دو استعداد و پتانسیل بسیار بالایی برای رشد داشته و در سال های آینده می توانیم این رشدها را در آنها ببینیم. اما با این حال باید در شرایط فعلی حتماً این موضوع را در تحلیل قیمت یک ارز دیجیتال مورد بررسی قرار دهید.

  • کنترل و مدیریت داخلی ارز دیجیتال

مدیریت داخلی ارزهای دیجیتال را نیز باید به عنوان یک عامل مهم در تعیین قیمت ارزهای دیجیتال بدانیم. سیستم داخلی ارزهای دیجیتال ممکن است شرایط بسیار متفاوتی داشته باشد. ارزیابی ساختار داخلی یک ارز ممکن است نیاز به کمی تخصص داشته باشد. برای این منظور بهتر است از خدمات آموزش ارز دیجیتال استفاده کرده و روند ارزیابی ساختار ارزها را حتماً آموزش ببینید. اگر فرصت کافی برای حضور در دوره های حضوری آموزش ارز دیجیتال ندارید، می‌توانید از پکیج آموزش غیر حضوری ارز دیجیتال استفاده کرده و این آموزش ها را دنبال نمایید.

  • حجم معاملات ارز دیجیتال

بالا و پایین بودن حجم معاملات را نیز کی توان یکی دیگر از عوامل تعیین کننده در تعیین قیمت ارزهای دیجیتال نامید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت های معتبر مانند سایت www.Coinmarketcap.com این اطلاعات را به دست آورده و در زمان تحلیل قیمت یک ارز حجم معاملات آن را نیز در نظر بگیرید.

  • ساختار ارز دیجیتال

یکی دیگر از عوامل موثری بر قیمت ارز دیجیتال ساختار آن است. ساختار هر راز نیز باید به صورت خاص برای تک تک رمز ارزها بررسی شود. باید قبل از خرید یک رمز ارز به این مهم نیز دقت کنید. ممکن است ساختار یک ارز به خوبی شرایط آن را در آینده نشان دهد.

عوامل موثر در قیمت ارز دیجیتال

  • پذیرش در صرافی های معتبر و شناخته شده

پذیرش یک ارز دیجیتال در صرافی های معتبر و شناخته شده نیز از عوامل تعیین کننده در قیمت آن می باشد. هر چقدر یک ارز در صرافی های بیشتر و معتبرتری حضور داشته و معامله شود، امکان افزایش قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. اگر به این مورد دقت کنید می‌توانید بهترین ارزهای دیجیتال را با پتانسیل رشد بالا شناسایی کرده و بتوانید روند بهتری در معاملات خود ایجاد کنید.

عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال لحظه ای

اصلی ترین عوامل موثر در قیمت ارز دیجیتال را مرور کردیم. لازم است یادآوری کنیم که این عوامل از نظر کیفیت و میزان تاثیر گذاری با هم تفاوت دارند. از این رو در زمان ارزیابی و تعیین قیمت و ارز یکی رمز ارز نیز باید نگاه متفاوتی نسبت به آنها داشته باشید. مخصوصاً اگر قرار بر تعیین قیمت لحظه ای ارز دیجیتال باشد. عوامل موثر برای قیمت ارز دیجیتال لحظه ای همین عوامل هستند اما بایستی یک رتبه بندی نسبت به این عوامل داشته باشید.

اولویت بندی عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال لحظه ای باعث می‌شود تا:

  • اخبار روز و لحظه ای معمولاً بیشترین میزان تاثیر گذاری را روی قیمت لحظه ای رمز ارزها دارند. اخبار حتی می‌توانند تبدیل به یک بمب انفجاری برای قیمت رمز ارزها باشند. از این رو باید به دقت به آنها توجه کنید.
  • نوسانات بیت کوین را نیز می‌توان عامل مهم دیگری در تاثیر گذاری روی قیمت لحظه ای رمز ارزها دانست. افزایش یا کاهش پرنوسان قیمت بیت کوین می‌تواند تبدیل به یک عامل انفجاری در قیمت ارزهای دیجیتال باشد.
  • رسانه ها و فعالیت های آنها بر روی یک ارز دیجیتال می‌تواند دومین عامل مهم موثر بر قیمت لحظه ای رمز ارزها باشند.
  • فعالیت نهنگ ها نیز از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت لحظه ای ارزها است. نهنگ ها معمولاً ترجیح می‌دهند که فعالیت خود را به گوش سایرین برسانند تا از این طریق باعث بالا رفتن قیمت ارز دیجیتال مذکور شوند.
  • حجم معاملات روی یک ارز نیز عامل تعیین کننده ای در قیمت لحظه ای آن است. افزایش حجم معاملات باعث افزایش حضور کاربران در ارز دیجیتال مذکور خواهد شد. البته این موضوع باید از نظر شرایط نمودار رمز ارز مربوط نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.
  • حمایت سلبریتی ها نیز از جمله عواملی است که می‌توان آن را از عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال لحظه ای دانست. این حمایت در یک مدت بسیار کوتاه تاثیر خود را خواهد گذاشت.
  • فعالیت افراد سودجو در شبکه های اجتماعی نیز می‌تواند البته روی قیمت شت کوین ها و میم کوین ها تاثیر داشته باشد.

البته باید خاطر نشان کنیم که تمام این عوامل به صورت مستقیم روی میزان عرضه و تقاضا تاثیر داشته و در نهایت این عامل است که باعث تغییر قیمت لحظه ای رمز ارز می‌شود. عوامل مثبت با افزایش میزان تقاضا برای خرید باعث افزایش قیمت رمز ارز مربوطه می‌شوند و عوامل منفی نیز باعث افزایش میزان عرضه برای یک ارز دیجیتال شده و سبب کاهش قیمت آن می‌شوند.

قیمت ارز دیجیتال چگونه تعیین می شود

دلیل منفی شدن ارزهای دیجیتال

با معرفی دلیل منفی شدن ارزهای دیجیتال با شما همراه هستیم. قیمت ارزهای دیجیتال دائماً در جهات مختلف در حال نوسان است. در بند قبل احتمالاً متوجه شدید که تمام عوامل موثر بر قیمت رمز ارزها در نهایت تاثیر خود را روی عرضه و تقاضا روی آن ارز گذاشته و نوسان قیمت را منجر می‌شوند. اما کدام یک از این عوامل می‌توانند دلیل منفی شدن ارزهای دیجیتال باشند؟

  • اخبار منفی

در درجه اول باید به اخبار منفی اشاره کنیم. انتشار اخبار منفی درباره یک رمز ارز را می‌توان اصلی ترین دلیل منفی شدن ارزهای دیجیتال دانست. اخبار منفی مانند یک ویروس در ذهن کاربران نفوذ کرده و باعث می‌شود تا آنها تمام دارایی های خود را برای جلوگیری از ورود به ضرر حراج کنند.

فرض کنید که شبکه داخلی یک  رمز ارز مورد حمله هکرها قرار گرفته و بخشی از توکن های آن نیز از کیف پول ها به سرقت رفته باشد. این خبر مانند بمبی می‌تواند قیمت آن ارز را به سمت پایین بکشاند. چنین اخباری حتی به بسیاری از کاربران اجازه خروج از بازار را نداده و آنها را وارد ضررهای هنگفتی می‌نمایند.

  • ریزش بیت کوین

افت قیمت بیت کوین را نیز می‌توان یکی از دلایل منفی شدن ارزهای دیجیتال دانست. البته این موضوع برای همه ارزها صادق نیست اما با این حال درصد قابل توجهی از رمز ارزها به صورت مستقیم از نوسانات بیت کوین تاثیر می پذیرند و افت قیمت آن می‌تواند دلیلی بر افت قیمت رمز ارز مربوطه باشد.

  • کلاهبرداری در ارز دیجیتال

انتشار اخبار کلاهبرداری در یک ارز دیجیتال و یا کاربران آن نیز می‌تواند دلیل منفی شدن ارزهای دیجیتال باشد. دقت کنید که این کلاهبرداری لزوما نباید از طرف توسعه دهندگان آن ارز یا مختص شبکه ارز دیجیتال مورد نظر باشد. بلکه حتی کلاهبرداری از کاربران و کیف پول های مختص آن رمز ارز نیز می‌تواند باعث منفی شدن قیمت یک ارز باشد.

  • دلایل تکنیکالی

دلایل تکنیکالی حادث شده روی نمودار قیمت رمز ارز را می‌توان دلیلی موثر برای منفی شدن یک ارز دانست. با مشاهده نشانه های تکنیکالی نزول قیمت و پایان روند صعودی، دست به فروش دارایی های خود می زنند. همین اگر باعث افزایش میزان عرضه شده و در نهایت منفی شدن قیمت ارزهای دیجیتال را به دنبال خواهد داشت.

  • افزایش عرضه در کنار ثابت ماندن تقاضا

جابجا شدن شرایط عرصه و تقاضا را نیز می‌توان یک دلیل بسیار مهم برای نوسان قیمت یک رمز ارز دانست. در شرایطی که به هر دلیل میزان تقاضا ثابت مانده اما در عوض میزان عرضه افزایش یابد، شاهد افت قیمت ارز دیجیتال خواهیم بود. قوانین عرضه و تقاضا قوانین اقتصادی از پیش تعیین شده است که در همه بازارهای مالی برقرار خواهد بود.

  • خروج نهنگ ها و سرمایه گذاران بزرگ از بازار یک رمز ارز

همان طور که ورود نهنگ ها به بازار یک رمز ارز باعث افزایش قیمت آن و محبوبیت بیشتر آن می‌شود، خروج نهنگ ها نیز دلیل منفی شدن قیمت ارزهای دیجیتال خواهد بود. نهنگ ها معمولاً فرایند ورود و خروج خود به بازار یک رمز ارز را با سر و صدا انجام می‌دهند تا کاربران را نیز با خود همراه نمایند. این مهم باعث افزایش سود آنها می‌شود. با وارد شدن نهنگ ها، سایر کاربران نیز تمایل به خرید ارز دیجیتال مذکور داشته و در نتیجه تقاضا برای آن زیاد می‌شود. همین امر افزایش قیمت ارز دیجیتال را به دنبال خواهد داشت.

از طرف دیگر خارج شدن نهنگ ها نیز باعث خروج سایر کاربران شده و در نتیجه عرضه برای آن زیاد می‌شود. همین امر دلیل منفی شدن ارزهای دیجیتال خواهد بود. البته این مهم فرصت سرمایه گذاری دوباره را روی همین ارز دیجیتال برای کاربران ایجاد می نماید.

ارزش بیت کوین به چیست

قیمت ارز دیجیتال چگونه تعیین می شود

به بررسی عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال پرداختیم و سعی کردیم تا این موارد را به صورت کامل و جامع بررسی نماییم. اما در انتهای این مقاله سعی می کنیم تا موارد مربوط به قیمت بیت کوین را به صورت جداگانه با شما در میان بگذاریم. با توجه به اینکه قیمت این ارز اهمیت بسیار زیادی روی ارزش و قیمت سایر ارزهای دیجیتال دارد، از این رو باید به صورت کامل مورد ارزیابی قرار گیرد. در این بخش از مقاله در کانون بورس با شما همراه هستیم تا در این باره شما را یاری کرده باشیم.

ارزش بیت کوین به چیست و چه مواردی باعث می‌شود تا قیمت این ارز افزایش یابد؟ در حال حاضر عوامل مختلفی می‌توانند در تعیین ارزش و قیمت این ارز تاثیر داشته باشند. بیت کوین به عنوان لیدر ارزهای دیجیتال نسبت به سایر ارزها تحت تاثیر عوامل متفاوت تری تغییر روند می‌دهد. تقاضا و عرضه اصلی ترین تاثیر را در تعیین قیمت بیت کوین خواهد داشت.

نحوه قیمت گذاری بیت کوین

نحوه قیمت گذاری بیت کوین برخلاف سایر ارزهای دیجیتال بیشتر تحت تاثیر اقتصاد جهانی انجام می‌پذیرد. به همین دلیل این راز دیجیتال تبدیل به لیدر بازار رمز ارزها شده است. اقتصاد جهانی می‌تواند باعث افزایش و یا کاهش قیمت بیت کوین شده  و به صورت مستقیم روی آن تاثیر داشته باشد.

عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین به صورت تیتر وار به شرح زیر هستند:

  • عرضه و تقاضا برای بیت کوین
  • هاوینگ بیت کوین
  • سختی استخراج بیت کوین
  • امنیت بلاک چین بیت کوین
  • سودمندی بیت کوین برای کاربران
  • محدودیت های اعمال شده روی بیت کوین از سوی دولت ها
  • بالا رفتن درک عمومی نسبت به آینده بیت کوین
  • فورک های بیت کوین
  • اخبار مربوط به بیت کوین
  • پشتیبانی رسانه ها و شبکه های اجتماعی از بیت کوین
  • نحوه رفتار رقبای بیت کوین

اگر به دنبال درک هر چه بهتر عوامل موثر بر قیمت بیت کوین هستید، می‌توانید این عوامل را در مقاله بیت کوین چیست دنبال نمایید.

دلایل نوسان بیت کوین

تمام عواملی که در بند قبل عنوان کردیم می‌توانند باعث نوسان قیمت بیت کوین باشند. به صورت کلی هر عاملی که روی میزان عرضه و تقاضای قیمت بیت کوین تاثیر داشته باشد، در نهایت باعث نوسان قیمت آن خواهد شد.

تاثیر پذیری قیمت ارز دیجیتال از شرایط اقتصاد جهانی

یکی دیگر از مواردی که در میان عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال باید به بررسی آن نیز بپردازیم شرایط این تأثیرپذیری از شرایط اقتصاد جهانی است. در دو سه سال گذشته که بیماری کرونا سرتاسر جهان را به خود مشغول کرده بود بازار ارزهای دیجیتال با رونق بسیار زیادی روبرو شد و شاهد رشد های چندین میلیون برابری در برخی از رمز ارزها در بازار بودیم. شاید از خود بپرسید که چرا چنین شرایطی برای بازار ارز دیجیتال به وجود آمد و این شرایط چه ارتباطی به بیماری کرونا داشت؟

در بازه زمانی که بسیاری از شغل ها امکان فعالیت نداشته و کسب و کارها در حال از بین رفتن بودند به وجود آمدن بازاری که امکان رسیدن به سود های قابل توجه را برای کاربران ایجاد می‌کرد تبدیل به جایگاه مناسب برای سرمایه گذاری شد. اقتصاد جهانی با چالش های بسیار زیادی روبرو شده بود و کاربران می توانستند مانند قبل به کسب درآمد در بازار بپردازند. همین امر باعث شد تا بسیاری از سرمایه ها به سمت بازارهای مالی کشیده شود که یکی از این بازار ها بازار ارز دیجیتال بود.

به همین ترتیب وجود هرگونه چالشی در شرایط اقتصاد جهانی و ضعف در اقتصاد جهانی باعث می‌شود تا سرمایه های کاربران به سمت بازارهای مالی مانند بازار ارز دیجیتال کشیده شده و با افزایش تقاضا شاهد افزایش رونق و افزایش قیمت‌ها در این بازار ها باشیم. به همین دلیل بایستی به ارتباط میانه اقتصاد جهانی با قیمت ها در بازار ارز دیجیتال به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال اشاره داشته باشیم. بدتر شدن شرایط اقتصاد جهانی همیشه دلیلی برای ایجاد رونق در بازار های مالی مانند بازار ارز دیجیتال است.

تاثیر پذیری قیمت ارز دیجیتال از شرایط دلار آمریکا در بازار

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که به عنوان عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال باید به آن نیز اشاره داشته باشیم شرایط و قدرت دلار آمریکا در بازار جهانی است. دلار آمریکا به نوعی نشان دهنده شرایط اقتصاد این کشور است. اقتصاد آمریکا به عنوان بزرگترین کشور دنیا از نظر اقتصادی تاثیر بسیار زیادی بر روی اقتصاد جهانی داشته و تغییرات و نوسانات قیمت دلار نیز به صورت مستقیم در سایر کالاها و شرایط موجود در بازار جهانی نیز تاثیر گذار است.

وقتی شرایط برای دلار در بازار جهانی با چالش روبرو می شود عملاً سرمایه گذاران احساس شرایط بحرانی کرده و به دنبال سرمایه گذاری بر روی کالاهای مطمئن و بی خطر می روند. درگذشت بهترین کالا برای چنین مواقعی در میان کاربران طلا بود. همان طور که در بررسی قیمت طلا و پیش بینی طلا به آن اشاره کردیم در چنین مواقعی طلا به عنوان یک سرمایه گذاری کاملاً ایمن و بی خطر محسوب شده و به همین دلیل نمودار قیمت طلا و دلار آمریکا در جهت معکوس یکدیگر حرکت می کنند.

اما اکنون به غیر از طلا  کوین نیز به انتخاب‌های سرمایه‌گذاران اضافه شده و با کاهش ارزش قیمت دلار آمریکا میزان تقاضا برای خرید بیت کوین نیز اضافه می‌شود. با افزایش تقاضا برای خرید بیت کوین شاهد افزایش قیمت این رمز ارز خواهیم بود و همین امر باعث می شود تا شاهد افزایش قیمت ها در بازار ارز دیجیتال باشیم. با این حساب یکی از اصلی ترین مهم و مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال قیمت دلار در بازار جهانی است. حتی شرایط به گونه‌ای پیش رفت که به وجود آوردن یک خبر بد و یا خبر خوب درباره اقتصاد آمریکا و دلار باعث ایجاد نوسانات قابل توجه در قیمت بیت کوین و بازار ارز دیجیتال می شود.

به عنوان یک نکته معامله گری بایستی به شما یادآور شویم که شما حتماً می بایست در زمان بررسی نمودار قیمت ارزهای دیجیتال برای بازه‌های زمانی طولانی مدت به شرایط نمودار دلار نیز دقت داشته باشید. این رفتار معامله گری باعث می شود تا شما بتوانید بهترین زمان و بهترین قیمت برای ورود به بازار ارز دیجیتال را انتخاب کرده و در نهایت سرمایه گذاری مطمئن تر و با پتانسیل سوددهی بالاتری برای خود رقم بزنید.

عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال در تحلیل

استفاده از عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال در تحلیل اهمیت بسیار زیادی دارد و حتماً شما باید این عوامل را در زمان تحلیل رمز ارزهای مختلف مخصوصاً برای طولانی مدت در نظر بگیرید. بسیاری از کاربران هستند که تنها با استفاده از سیگنال خرید ارز دیجیتال به دنبال انتخاب رمز ارزهای مناسب در سبد سرمایه خود می‌روند در حالی که عم دقت به موضوعاتی مانند عوامل موثر بر قیمت باعث می‌شود تا در آینده شاهد نرسیدن به ایده‌های خود در بازار باشند.

به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل موثر بر قیمت رمز ارزها مخصوصاً در آینده آنها تعداد توکن‌های تعریف شده برای آنها در بازار است. ارز دیجیتالی مانند دوج کوین را در نظر بگیرید که تعداد توکن‌های بسیار زیادی برای آن تعریف شده و هیچ وجه نمی‌توانیم از آن انتظار رسیدن به قیمت‌های خیلی بالا را داشته باشیم. حتی اگر قیمت دوج کوین به یک دلار هم برسد ارزش بازار آن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد و رسیدن آن به قیمت‌های بسیار بالا مانند ۱۰ دلار و حتی ۱۰۰ دلار بسیار دور از ذهن است. البته در صورتی که ارزش کل بازار ارز دیجیتال به میزان فزاینده‌ای افزایش پیدا کند این احتمال را می‌توانیم برای دوج کوین در نظر بگیریم.

با همین تحلیل ساده از عوامل موثر بر قیمت دوج کوین ما به این نتیجه رسیدیم که حتی قیمت یک دلار هم برای آن عدد بزرگی است و هدف قیمتی مناسبی برای دوج کوین در نظر گرفتیم. شما نیز می‌توانید با بررسی‌های بیشتر و دقت به سایر عوامل موثر بر قیمت رمز ارزها برای تجزیه و تحلیل و آنالیز آنها اقدام کرده و در نهایت سعی کنید تا بر اساس این آنالیز به دنبال خرید رمز ارزهای مورد نظر خود بروید.

فراموش نکنید که بسیاری از عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال برای اکثر رمز ارزهای تعریف شده در بازار یکسان هستند و شما با یادگیری روش تحلیل قیمت بر اساس این عوامل به راحتی می‌توانید درصد قابل توجهی از رمز ارزهای موجود در بازار را آنالیز کنید. وقتی برای اولین بار یک ارز دیجیتال را از این طریق آنالیز کرده و به نتیجه نهایی می‌رسید تازه متوجه می‌شوید که استفاده از روش‌های تحلیلی چقدر می‌تواند برای شما شیرین و جذاب باشد.

درصد قابل توجهی از کاربران ایرانی در بازار ارز دیجیتال به همین نکات ساده تسلط نداشته و با نداشتن هیچگونه دانشی نسبت به عوامل موثر بر قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال سرمایه گرانقدر خود را وارد این بازار کرده‌اند. جالب است که وقتی با این افراد صحبت می‌کنیم آنها انتظار دارند تا سرمایه آنها در چند سال آینده به چند صد برابر افزایش پیدا کند در حالی که دائماً در حال ضرر هستند و همین الان هم درصد قابل توجهی از سرمایه‌های آنها از دست رفته است. رسیدن به دانش‌های این چنینی است که باعث می‌شود تا شما بتوانید یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه در بازار ارز دیجیتال برای خود رقم بزنید.

جمع بندی از بررسی عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال

سعی کردیم تا خیلی کامل و جامع عوامل موثر در قیمت ارزهای دیجیتال را با شما در میان می‌گذاریم. امیدواریم تا این مقاله برای تحلیل فاندامنتال این رازها شما را یاری کرده و باعث بهبود کیفیت معاملات شما گردد. البته اگر عاملی تاثیر گذار در قیمت رمز ارزها باقی مانده که در این مقاله به بررسی آن پرداخته نشد، می‌توانید آن را با ما در بخش دیدگاه ها در میان بگذارید تا در آینده آنها را نیز ارزیابی کرده و نتایج حاصل از این ارزیابی را در تکمیل همین مقاله درج کنیم.

تمام تلاش ما در کانون بورس ارتقای سطح کیفیت معاملات کاربران ایرانی در بازار رمز ارزها است. این نکات و نکات آموزنده‌ای این چنین در نهایت باعث می‌شود تا شما عزیزان بتوانید تحلیل بهتری از ارزهای دیجیتال مد نظر خود داشته باشید.

قیمت ارز دیجیتال چگونه تعیین می شود

سوالات رایج درباره عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال

در آخرین بخش این مقاله نیز نوبت به بررسی سوالات رایج درباره دلایل موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال رسیده است. جایی که سعی داریم تا چالش های ذهنی شما را در پاسخ های کوتاه برطرف کنیم. البته اگر سوالی از نظر ما دور ماند نیز می‌توانید آن را در بخش دیدگاه ها درج کرده تا استاد مهدیار حاجی علی و سایر اساتید دوره های ارز دیجیتال در کانون بورس خیلی سریع برای پاسخ به آن اقدام نمایند. منتظر شنیدن سوالات شما در انتهای این مقاله هستیم.

عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال لحظه ای چیست؟

اخبار، نوسانات بیت کوین، فعالیت نهنگ ها از اصلی ترین عوامل موثر در قیمت لحظه ای رمز ارزها هستند.

قیمت ارز دیجیتال چگونه تعیین می‌شود؟

عرضه و تقاضا اصلی ترین عامل تعیین کننده در قیمت ارزهای دیجیتال هستند. سایر عوامل به صورت مستقیم روی میزان عرضه و تقاضا تاثیر گذاشته و باعث تغییر قیمت این ارزها می‌شوند.

عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال چیست؟

اخبار و اطلاعات، میزان عرضه و تقاضا، سرمایه گذاری نهنگ ها، قیمت بیت کوین، شرایط سودمندی بازار رمز ارزها از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت رازهای دیجیتال محسوب می‌شوند.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین کدام ها هستند؟

قیمت بیت کوین بر اساس شرایط اقتصاد جهانی، میزان عرضه و تقاضا و شرایط بازار رمز ارزها تغییر می نماید.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

2 پاسخ

    1. درود باربد گرامی. اخبار اقتصادی در همه بازارهای مالی تاثیر دارند و بازار ارز دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: