ضمن تبریک سال نو، به اطلاع می رساند از تاریخ 26 اسفند ماه 1402 لغایت 25 فروردین ماه 1403، تمامی کلاس های حضوری کانون بورس برگزار نخواهند شد.
لوگو کانون بورس
نوروز مبارک

صفر تا صد عرضه اولیه ارز دیجیتال + گام به گام با خرید ICO برای ایرانی ها

عرضه اولیه ارز دیجیتال چیست
شما در حال مطالعه مقاله ۲۸ از ۴۷ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

عرضه اولیه ارز دیجیتال چیست و چرا باید درباره آن بدانیم؟ در یک مقاله بسیار جذاب، جامع و کامل قصد داریم به بررسی صفر تا صد عرضه اولیه ارز دیجیتال یا ICO پرداخته و تمام جزئیات آن از ریسک های سرمایه گذاری تا نحوه خرید رمز ارزهای تازه عرضه شده را به شما معرفی کنیم. در انتهای این مقاله لذت مطالعه یک مقاله جذاب، کاربردی و تاثیرگذار بر روی روش های سرمایه گذاری شما در بازار رمز ارزها را خواهید چشید. اگر آب در دستتان هست، کنار بگذارید و همین اکنون این مقاله را تا انتها در کنار ما باشید. البته در سایر مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال نیز تمام سعی ما بر ارائه مقالات کامل و جامع بوده و تنها جذابیت های سرمایه گذاری بر روی عرضه اولیه رمز ارز ها است که  این مقاله را جذاب‌تر نموده است.

نکات کلیدی مقاله:

  • عرضه اولیه ارز دیجیتال به معنی معرفی اولین بار یک رمز ارز برای خرید از سوی تیم توسعه دهنده است.
  • عرضه اولیه دیجیتال با هدف های بسیار متفاوتی صورت می‌پذیرد که برخی از آنها ممکن است کلاهبرداری باشد.
  • خرید عرضه اولیه رمز ارز ها می تواند یکی از جذاب‌ترین، پرسودترین و ایده آل ترین روش های سرمایه گذاری در این بازار باشد.
  • امکان خرید عرضه اولیه رمز ارزها برای کاربران ایرانی نیز به راحتی آب خوردن وجود دارد و شما نیز می‌توانید در این روش سرمایه گذاری به دنبال رسیدن به درآمدهای میلیاردی باشید.
راهنمای مطالعه نمایش

 

عرضه اولیه ارز دیجیتال چیست

برای شروع ابتدا برای آن دسته از عزیزانی که هیچ شناختی نسبت به عرضه اولیه ارز دیجیتال ندارند، لازم است تا یک توضیح شفاف و کامل درباره فرایند آن ارائه کنیم. عرضه اولیه رمز ارز یا  به اصطلاح انگلیسی ICO که مخفف عبارت Initial coin Offering  می باشد، به فرآیندی اطلاق می شود که در آن یک رمز ارز جدید که تا کنون در بازار وجود نداشته، معرفی، قیمت گذاری و در دسترس کاربران برای خرید قرار می گیرد. اگر از کاربران و سرمایه گذاران بازار بورس ایران بوده باشید، با مفهوم کلی عرضه اولیه آشنا هستند. البته عرضه اولیه در بازار بورس ایران با استفاده از روش بوک بیلدینگ ارائه می شود که فرآیند کاملا متفاوتی نسبت به عرضه اولیه رمز ارز است.  اما جالب است بدانید که در ماه‌های اخیر اخباری منتشر شده که بازار بورس ایران نیز به دنبال استفاده از ترفندهای عرضه اولیه رمز ارز است.

عرضه اولیه ارز دیجیتال چیست

از این تعریف برای عرضه اولیه رمز از می توانید به این نکات پی ببرید:

  • اول اینکه این فرآیند برای رمز ارز هایی صورت می پذیرد که تاکنون در بازار معرفی نشده‌اند. این مفهوم به این معنا است که کمترین میزان شناخت درباره کیفیت این ارزها توسط کاربران وجود دارد.
  • به عنوان دومین نکته باید بدانید که در عرضه اولیه رمز ارز هیچ قیمت قطعی وجود ندارد و هنوز رمز ارز مورد نظر قیمت گذاری دقیق نشده است. برخلاف بازار اصلی که قیمت یک ارز دیجیتال با توجه به میزان عرضه و تقاضا تعیین می شود، قیمت رمز ارزها در عرضه اولیه هیچ ارتباطی به عرضه و تقاضا نداشته و خود کارشناسان و تیم توسعه دهنده است که درباره قیمت تعیین شده تصمیم می گیرد. البته اصولی درباره این قیمت گذاری وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

فرایند عرضه اولیه ارز دیجیتال چگونه است

اما فرآیند عرضه اولیه ارز دیجیتال چگونه صورت می پذیرد؟ این فرآیند اصول بسیار ثابتی دارد که هر کس برای اقدام برای آن بایستی این اصول را طی کرده و در نهایت در یک شرایط از قبل تعیین شده برای عرضه اولیه خود و یا توکن خود اقدام کند. هر چند در حال حاضر هیچ قانونی برای فرآیند عرضه اولیه ارز دیجیتال تعیین نشده و اصلاً هیچ مرجع و سازمانی برای سازماندهی به این فرایند وجود ندارد، اما با این حال تیم های توسعه دهنده رمز ارزها برای اینکه بتواند ارز دیجیتال خود را به فروش برسانم و استقبال قابل توجهی را برای آن رقم بزنند، مجبور به اجرای قوانین نانوشته این فرایند هستند.

عرضه اولیه ارز دیجیتال چیست

در این فرآیند توسعه دهنده بعد از پیاده‌سازی کامل رمز ارز خود در یک بلاک چین اختصاصی و یا در بلاکچین سایر ارزهای دیجیتال مانند بلاکچین اتریوم، باینناس کوین، کاردانو، کازماس و … بایستی رمز ارز خود را در سایت های معتبر و شناخته شده برای یک روز از قبل تعیین شده در دسترس کاربران قرار دهد. این فرایند البته رایگان نبوده و مراحل مختلف آن می تواند تا ۶۰ هزار دلار برای عرضه کننده رمز ارز هزینه در بین داشته باشد.

سایت های مربوط به معرفی فرآیند عرضه اولیه ارز دیجیتال در تقویم خود مشخصات و شرایط عرضه اولیه را معرفی کرده و همچنین سایت ارز دیجیتال مورد نظر را نیز کاملا معرفی می نمایند. اما چرا باید این سایت ها ارز اولیه ارز دیجیتال فرد دیگری را معرفی کنند پاسخ کاملا مشخص است. پول. بله سایت های معتبر مانند کوین مارکت کپ در ازای دریافت مبلغی اخبار مربوط به عرضه اولیه رمز از هر شرکت و یا فردی را در سایت خود قرار داده و آن را به سمع و نظر کاربران خود می رسانند. با توجه به اینکه هر چقدر سایت معرفی کننده فرآیند عرضه اولیه معتبرتر و دارای کاربران بیشتری باشد، امکان موفقیت عرضه اولیه و کسب سرمایه‌های بیشتر راحت تر و در دسترس تر خواهد بود، از این رو تیم های توسعه دهنده از چنین فرآیندی استقبال نیز می نمایند.

در نهایت یک تاریخ و ساعت مشخص اعلام شده و این تاریخ و ساعت در سایت های معتبر درج می شود. من و شما به عنوان یک خریدار می توانیم در تاریخ مشخص شده از طریق صرافی و یا شرکت تعیین شده از سوی تیم توسعه دهنده برای خرید رمز ارز مورد نظر اقدام کنیم. با توجه به شرایط و ویژگی ها خرید و فروش ارزهای دیجیتال در عرضه اولیه ممکن است در:

  • صرافی های متمرکز
  • صرافی های غیر متمرکز
  • خود شرکت توسعه دهنده ارز دیجیتال

در دسترس کاربران و خریداران محترم قرار گیرد. پس تکلیف مشخص است. اخبار را می بینیم، تاریخ و پلتفرم در دسترس برای خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر را می بینیم، قیمت از پیش تعیین شده را می بینیم و در نهایت در تاریخ و زمان مشخص شده برای خرید رمز مورد نظر اقدام می کنیم. این فرایند ساده است اما نیاز به دقت به نکات بسیار زیادی دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

چرا عرضه اولیه ارز دیجیتال ؟ خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال

شاید از خود بپرسید که اصلاً چرا عرضه اولیه رمز است صورت می پذیرد و هدف از این عرضه اولیه چیست؟ اهداف و ایده های مختلفی در پشت یک عرضه اولیه ممکن است وجود داشته باشد. اما ۹۰ درصد این ایده ها و اهداف چیزی جز شعار نبوده و اصل قضیه پول است. است تیم های توسعه دهنده ارزهای دیجیتال برای اینکه بتوانند سرمایه اولیه لازم برای توسعه ارز دیجیتال خود را در اختیار داشته باشند، درصدی از توکن های آن را در این فرآیند به کاربران عرضه می کنند با هم خود کاربران به نان و نوایی برسند و هم خود نیز بتوانند با در اختیار داشتن سرمایه های میلیون دلاری و هزار میلیارد دلاری روند توسعه ارز دیجیتال را به راحتی و بدون دردسر در پیش بگیرند و حتی سرمایه قابل توجهی برای زندگی خود نیز فراهم آورند.

با این حساب به راحتی می‌توان درک کرد که اگر شما به عنوان یک فرد و یا تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال در بازار اقدام به عرضه اولیه رمز ارز خود کنید،  احتمالاً برای همیشه کوله بار خود را بر خواهید بست و دیگر نیازی به سرمایه‌ گذاری در این بازار نیز ندارید. هر چه سریعتر به دنبال آموزش نحوه توسعه و عرضه اولیه یک رمز ارز رفته و بی خود را درگیر این بازار پر تلاطم و پرتنش نکنید. البته این امکان برای همه ما فراهم نیست و همچنان باید به دنبال روش هایی با ریسک بالا برای کسب سود در بازار ارز دیجیتال باشیم.

عرضه اولیه ارز دیجیتال یک کلاهبرداری یا بهشت سرمایه گذاری؟

هدف اصلی عرضه اولیه رمز ارز را در بند قبل با هم تشریح کردیم. اما مطالب عنوان شده در بند قبل از همه چیز نیست. عرضه اولیه ارز دیجیتال با توجه به تعریف هایی که تا اینجای مقاله داشتیم و همچنین اهدافی که پشت آن وجود دارد، یک گزینه فوق العاده جذاب و عالی برای کلاهبرداری است. من به عنوان یک فرد ناشناس اقدام به توسعه یک توکن خود کرده و با کمی تبلیغات و پرداخت مبالغی اقدام به معرفی آن در سایت‌ های معتبر می نمایم. در تاریخ و زمان مشخص شده کاربران تازه کار و از همه جا بی خبر برای خرید این اقدام به پرداخت هزینه های بسیار سنگین نموده و با این ایده که در آینده‌ای نه چندان دور باید منتظر سود های بسیار کلان باشند، سرمایه های گرانقدر خود را در اختیار بنده قرار می‌دهند.

با توجه به اینکه هیچ قانون بین المللی درباره پیگیری عرضه اولیه ها در بازار رمز ارزها وجود ندارد و هیچ مرجع و سازمانی نیز برای پیگیری این موارد تعریف نشده است، این می تواند بهترین فرصت برای یک تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال باشد تا مبالغ میلیون دلاری را با کمترین هزینه در اختیار داشته و به اصطلاح ما ایرانی ها فلنگ را ببندد. یک کلاهبرداری کاملاً قانونی و فوق العاده سوده که حتی از زدن بانک نیز می تواند سرمایه ها و سود های بیشتری را برای کلاهبرداران به دنبال داشته باشد. البته این دسته از کلاهبرداران باید سواد و دانش لازم برای توسعه یک ارز دیجیتال را حداقل داشته باشند.

عرضه اولیه رمز ارز

کمی سخت شد. تا قبل از این مقاله همه چیز با هیجان بسیار بالا و امکان رسیدن به سود های میلیون دلاری برای کاربران پیش می رفت تا اینکه به این بند از مقاله رسیدیم. مسلماً شما به عنوان یک فرد آگاه باید بدانید که کسب سودهای کلان در بازه های زمانی کوتاه مدت هیچ وقت بدون ریسک نبوده و نخواهد بود. چنین بازارهایی همیشه با ریسک های بسیار سنگین همراه بوده و کسب سود در آنها به این سادگی ها نیست. اگر اینگونه نبود که همه ما در حال حاضر با قرار دادن تمام سرمایه‌های خود در عرضه اولیه ارز دیجیتال میلیاردرهای زمانه خود بودیم. با این قیمت دلار در کشور ما هم چنین سودهایی می توانست تمام طول عمر ما را از نظر مالی بس باشد.

اما همه چیز آنقدرها هم بد نیست. تمام عرضه اولیه های صورت گرفته در بازار با هدف کلاهبرداری انجام نمی‌شود و پشت برخی از این ایده ها و پروژه ها جذابیت های بسیار زیادی است که با شناسایی آنها می توان یک روش عالی برای سرمایه گذاری به دست آورد. تمام هدف ما از درج این بند در این مقاله بیدار کردن و هوشیار کردن کاربران ایرانی برای حضور در عرضه اولیه ها بود. اما در ادامه این مقاله سعی داریم تا نکات و مسائل بسیار زیادی را برای کسب سودهای کلان از این بازار به شما ارائه کنیم. پس نگران نباشید و ادامه مقاله را با ما مرور کنید.

عرضه اولیه ارز دیجیتال و ایرانی ها

لازم دانستم تا یک موضوع بسیار مهم دیگر را نیز در همین ابتدای مقاله با شما در میان بگذاریم. خیلی از کاربران و تریدرهای ایرانی به دلیل نداشتن آگاهی های لازم و عدم شناخت کافی نسبت به بازار، بر این باور هستند که امکان شرکت در فرآیند عرضه اولیه ارز دیجیتال برای ما ایرانی ها وجود ندارد. اما همین به شما بگوییم که در همین لحظه که ما در حال نگارش این مقاله هستیم، بسیاری از کاربران ایرانی سودهای کلان چندین هزار دلاری از شرکت در عرضه اولیه ها به دست آورده و همچنین افراد زیادی یک عمر تلاش خود را برای جمع کردن پول در این فرایند از دست داده اند. عرضه اولیه رمز ارز

الا ایها الحال لازم است بدانید که امکان شرکت در فرآیند عرضه اولیه برای ما ایرانی‌ها نیز از طریق صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز خارجی وجود دارد. البته این موضوع مربوط به تمام  عرضه اولیه آن بوده و بسیاری از این پروژه ها به طرقی وارد بازار می‌شود که امکان حضور ایرانی‌ها در آن وجود ندارد مگر با آی پی خارجی.

هر چند بسیاری از این عرضه اولیه ها ممکن است سود های بسیار کلانی به دنبال داشته و فرآیند بسیار خوبی را برای سرمایه‌ گذاری در اختیار کاربران قرار می دهند، اما با این حال توصیه می کنیم که خط المقدور از این فرایند دوری کرده و سعی کنید به دنبال شرکت در عرضه اولیه هایی باشید که هیچ محدودیتی برای کاربران ایرانی در آنها وجود ندارد. البته که در صورت پیدا کردن یک عرضه اولیه خوب و همچنین در اختیار داشتن روش های شرکت در آنها با آی پی خارجی و امکان عبور از این چالش ها، هیچ معنی نیز در این باره وجود ندارد.

سرمایه گذاری در عرضه اولیه ارز دیجیتال چیست

اما سرمایه گذاری در عرضه اولیه ارز دیجیتال چیست و چگونه می توانیم با این سرمایه گذاری کسب سود کنیم؟ سرمایه گذاری در عرضه اولیه رمز ارز ها دقیقا شرایط مشابهی با سرمایه گذاری در عرضه اولیه سهام در بازار بورس ایران دارد. یک هندوانه دربسته که ممکن است بسیار شیرین و آبدار از آب در بیاید و یا پوک و فاسد شده. این روش سرمایه گذاری نیز مانند سایر روش های سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال با مزیت ها و معایبی همراه بوده و ریسک هایی نیز در انتظار کاربران خواهد بود.

تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال در این فرایند سرمایه گذاری نیز شما را تنها نگذاشته و بهترین و اصلی ترین روش برای بررسی کامل شرایط شرکت در عرضه اولیه ارز دیجیتال است. فرآیند شرکت و کسب سود از این بازار نیز نیاز به شناخت و تسلط کافی به تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال داشته و کاربران باید از قبل این فرایند را به توانایی های خود اضافه نمایند.

نحوه کسب سود از عرضه اولیه ارز دیجیتال چیست

اما نحوه کسب سود از عرضه اولیه ارز دیجیتال چگونه است؟ اگر قرار بر این است که شما یک رمز ارزی را خریداری کرده و بعد از چند هفته یا چند ماه یا چند سال منتظر رسیدن به سودهای کلان برای آن باشید، این روش سرمایه گذاری تفاوتی با خرید و فروش معمولی در بازار ارز دیجیتال نداشته و عملاً قبول کردن ریسک انتخاب یک ارز دیجیتال ناشناخته نیز برای آن منطقی نخواهد بود. نحوه کسب سود از عرضه اولیه ارز دیجیتال از نحوه کسب سود از عرضه اولیه سهام در بورس ایران نیز متفاوت است. در بازار بورس ایران معمولا قیمت یک سهم در عرضه اولیه ۰ تا ۲۰ درصد کمتر از قیمت واقعی آن اعلام می‌شود و بعد از وارد شدن سهام به بازار بورس، معمولاً در طول چند روز تا چند هفته شاهد سوددهی قابل توجه آن خواهیم بود که در نهایت ۵ درصد سود در طول روز می‌تواند برای کاربر به دنبال داشته باشد. عرضه اولیه رمز ارز

اما فرایند کسب سود از عرضه اولیه رمز ارز شرایط متفاوتی دارد. رویایی ترین و آرمانی ترین نحوه کسب سود از این فرآیند اینگونه است که بعد از خرید شما ما در قیمت‌های بسیار پایین، در همان یکی دو روز اول ورود ارز دیجیتال مورد نظر به بازار شاهد رشد های ۱۰ تا هزار برابری قیمت رمز ارز مورد نظر خواهید شد. البته همه چیز به ماهیت و کیفیت رمز ارز مورد نظر نیز خواهد داشت و این اتفاق همیشگی  نبوده و برای تمام عرضه اولیه ها اینگونه رخ نمی دهد. در بسیاری از مواقع شاهد بروز اتفاقات برعکس هم هستیم که باید حتماً به آن دقت داشته باشید.

در نهایت اما هدف اصلی کسب سود از یک عرضه اولیه به همین ترتیب است که در این بند با هم مرور کردیم. با توجه به این که شناخت کافی نسبت به ماهیت و کیفیت ارز دیجیتال مورد نظر نیز وجود ندارد، حتی هولد کردن آن برای طولانی مدت نیز چندان منطقی نخواهد بود. به توصیه بسیاری از تحلیلگران بعد از رسیدن به سود اولیه قابل توجه بهتر است ارز دیجیتال مورد نظر را با رمز ارز های معتبر و شناخته شده در بازار عوض کنید.

ریسک سرمایه گذاری در عرضه اولیه ارز دیجیتال چیست

جذابیت های سرمایه گذاری و کسب سود در عرضه اولیه رمز از را در بند قبل باهم مرور کردیم. اما نوبت به این رسیده تا ریسک این سرمایه گذاری را با شما در میان بگذاریم. ریسک سرمایه ‌گذاری در این فرایند دقیقاً در شرایط معکوس رخ می دهد. برای مثال بهتر است یک مثال عینی کاملاً واقعی را در این باره برای شما مطرح کنید تا درک بهتری نسبت به این ریسک پیدا کنید.

ارز دیجیتالی با نماد FINE در همین چند ماه گذشته در یک فرآیند ICO که از قبل در سایت های بسیار معتبر معرفی شده و امکان خرید آن از طریق صرافی غیر متمرکز برای کاربران ایرانی نیز فراهم آمده بود، انجام شد. در زمان معرفی این رمز ارز برای خرید قیمت آن در سایت های معتبر در حدود ۰.۰۳۳  دلار اعلام شده بود. اما در روز عرضه اولیه با توجه به شرایط پیش آمده و مراحل عرضه اولیه که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، این رمز از با قیمت حدود ۹.۵ دلار به دست کاربران رسید. بسیاری از کاربران هم با این تصور که در حال خرید یک بیت کوین جدید هستند و به زودی باید ارز دیجیتال خود را در قیمت های بالای ۱۰۰۰ دلاری ببینند، بیش از پیش مشتاق خرید این رمز از شده و با سرمایه های بسیار سنگین در همان عرضه اولیه اقدام به خرید تعداد توکن های بسیار زیادی از آن کردند.

اما این ارز دیجیتال بعد از گذشت چند ماه و از همان روز اول بعد از عرضه اولیه با قیمت حدود ۰.۵ دلاری در حال معامله است. سرمایه گذاران عرضه اولیه ۹۲ سال احتمالاً باید چندین سال پول های خود را در شبکه آن باقی بگذارند تا اگر و البته اگر قیمت آن دوباره به قیمت اولیه برسد.

اگر نمودار قیمت رمز ارز های تازه به دوران رسیده را در سایت  تریدینگ ویو  مشاهده کنید، در بسیاری از مواقع در همان روز نخست شاهد یک افت بسیار بزرگ و قیمت آنها خواهید بود. این همان ریسک بزرگی است که در سرمایه گذاری در عرضه اولیه ارز دیجیتال انتظار کاربران و سرمایه گذاران را می کشد. از این گذشته ریسک بدتر این است که آینده عرضه اولیه انجام شده کلاً و اساساً یک کلاهبرداری و نمایش باشد. و شما حتی بعد از چندین سال هم امید به دست آوردن سرمایه های خود نداشته باشید. دقیقاً به دلیل اصلی نگارش این مقاله بر حذر داشتن کاربران از همین دو ریسک است. ترفندهایی که در ادامه مرور خواهیم کرد نکاتی را در ذهن شما تداعی می‌کند تا:

  • هم بتوانید ICO های کلاهبرداری را از ارز اولیه های واقعی تشخیص بدهید.
  • هم بتوانید از نظر قیمتی نیز شرایط رمز ارز در زمان عرضه اولیه مورد بررسی قرار داده و به اصطلاح کلاهتان را محکم بگیرید.

همچنین دوباره باید تاکید کنیم که در صورت رخ دادن هر یک از این دو گزینه هیچ جایی برای شکایت و شکایت کشی وجود ندارد و عملاً امکان بازگرداندن سرمایه های اولیه نیز وجود نخواهد داشت. از این رو توصیه می‌کنیم حتماً و حتماً نکات مربوط به سرمایه گذاری در عرضه اولیه ارز دیجیتال را با دقت بسیار بالا مطالعه کرده و هرگز سرمایه‌های گرانقدر خود را در ریسک‌های بسیار سنگین اینچنینی قرار ندهید.

مزیت های سرمایه گذاری در عرضه اولیه ارز دیجیتال

آخرین مباحثی که قبل از ورود به بحث تخصصی عرضه اولیه ارز دیجیتال باید داشته باشیم، بررسی مزیت ها و معایب روش سرمایه گذاری برای کاربران است. این بررسی باعث می شود تا شما بتوانید این مزیت ها و معایب را در دو کفه ترازو قرار داده و با یک منطق کامل این روش سرمایه گذاری را تجزیه و تحلیل کنید. با توجه به اینکه قصد داریم شما را وارد یک سرمایه گذاری آگاهانه کنیم، ذکر این نکات بسیار الزامی خواهد بود.

عرضه اولیه رمز ارز

اصلی ترین مزیت هایی که برای سرمایه گذاری در عرضه اولیه ارز دیجیتال می توان برشمرد، به شرح زیر است:

  • امکان سرمایه ‌گذاری با سرمایه های بسیار کم در این روش وجود دارد.
  • امکان رسیدن به سود های بسیار کلان با همان سرمایه های بسیار کم نیز برای تمام کاربران در این روش وجود دارد.
  • همچنین از دیگر مزیت های این روش سرمایه گذاری می دهد می توان به راندمان بسیار بالای آن در کوتاه مدت اشاره کرد. اگر شما با دقت قدم در این مسیر سرمایه گذاری گذاشته باشید و همه چیز مطابق میل شما پیش برود، در کمتر از چند هفته می توانید به اندازه تمام طول عمر خود سود کسب کنید.
  • امکان شرکت در این روش سرمایه گذاری حتی برای کاربران ایرانی و بدون نیاز به احراز هویت نیز وجود دارد.

با این حساب بازدهی در مدت بسیار کوتاه، امکان سرمایه‌ گذاری با سرمایه های کم و امکان سود دهی بسیار بالا در بازه زمانی کوتاه مدت را می توان اصلی ترین مزیت های این روش سرمایه گذاری بر شمرد.

معایب سرمایه گذاری در عرضه اولیه ارز دیجیتال

برای تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری در عرضه اولیه ارز دیجیتال بایستی معایب این روش را نیز با شما در میان بگذاریم. از جمله اصلی‌ترین و مهمترین این معایب شرکت در عرضه اولیه رمز ارز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای شروع باید عنوان کنیم که اطلاعات بسیار کمی برای تجزیه و تحلیل این دسته از رمز ارزها در اختیار شما قرار دارد. از این رو امکان اعتماد به روش تحلیلی نیز در آن کم خواهد بود.
  • قیمت اصلی در فرایند ارزیابی اولیه به دست تیم توسعه دهنده خواهد بود و از این بابت نیز جای نگرانی بسیار زیادی وجود دارد.
  • اشتباهات رایج در ارز دیجیتال برای خرید این رمز ارزها همچنان گریبانگیر کاربران است.
  • انتخاب یک ارز دیجیتال اشتباه و عدم سوددهی آن بعد از اتمام فرایند عرضه اولیه و حتی بعد از ماهها گذشت از این زمان نیز وجود دارد.
  • به امکان کلاهبرداری بودن و ریسک حضور در این فرایند سرمایه گذاری نیز در بند های قبلی اشاره کردیم.
  • هیچ مرجعی برای رسیدگی به شکایات در صورت بروز هرگونه چالش نیز در دسترس کاربران وجود نخواهد داشت.
  • دقت داشته باشید که با توجه به ناشناخته بودن این رمز ارزها در ابتدای کار ممکن است مجبور به پرداخت کاربردهای بسیار سنگینی برای خرید آنها شوید. حتی بعد از اتمام فرآیند عرضه اولیه و بعد از گذشت چند هفته و رسیدن به سود قابل توجه ممکن است این چالش گریبانگیر شما شود.
  • در بسیاری از مواقع پیش آمده که کاربران بعد از اتمام فرایند خرید و رسیدن به سود قابل توجه امکان فروش ارز دیجیتال های خود را ندارند. این مهم به این دلیل پیش آمده که تعداد کاربران حاضر در سیستم خرید و فروش این دسته از آنها در چند ماه اولیه بسیار کم بوده و عملاً خریداری وجود ندارد که شما بتوانید از دیجیتال های خود را به دست باد بسپارید.

بهترین سایت عرضه اولیه ارز دیجیتال

مشاهده می کنید که معایب سرمایه گذاری در عرضه اولیه ارز دیجیتال به مراتب بیشتر و سنگین تر از کافه ترازوی مزایای این روش سرمایه گذاری است. اما به جهت جذابیت های بسیار زیادی که در امکان سود دهی با استفاده از این روش در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، به این راحتی ها نمی توان از کنار آن گذشت. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتماً با رعایت تمام جوانب احتیاطی و پیدا کردن شناخت کافی نسبت به نحوه خرید و فروش ایده آل این رمز اعصاب و شناخت ارزهای دیجیتال معتبر نسبت به نمونه های کلاهبرداری برای این روش سرمایه گذاری اقدام کنید.

انواع عرضه اولیه ارز دیجیتال چیست

با معرفی انواع عرضه اولیه ارز دیجیتال با شما همراه هستیم. دقت کنید که هر کدام از عرضه اولیه هایی که در ادامه با هم مرور می کنیم، شرایط خاص خود را داشته و مزیت ها و معایب خاص خود را نیز دارند. اما نکته مهم درباره آنها این است که هیچ تضمینی برای موفقیت هیچ کدام وجود ندارد. برای اینکه به این مهم دست پیدا کنید که یک عرضه اولیه از نظر کیفیت شرایط لازم برای سرمایه گذاری را دارد یا خیر، نیاز به بررسی های بسیار زیادی خواهد داشت. اگر در این باره درست عمل نکنید، ممکن است چالش زیادی گریبانگیر شما شود.

بهترین سایت عرضه اولیه ارز دیجیتال

به خاطر داشته باشید که این روش سرمایه گذاری را باید با هدف رسیدن به سود مناسب اما در زمان کوتاه انجام دهید. در ادامه با تشریح هر یک از انواع عرضه اولیه ارز دیجیتال آگاهی بیشتری نسبت به این فرایند پیدا خواهید کرد.

ICO چیست؟

اولین نوع از عرضه اولیه ارز دیجیتال که معمول ترین آنها نیز است، عرضه اولیه ICO است. ICO مخفف عبارت Initial Coin Offering است. در این نوع از انواع عرضه اولیه رمز ارز شما می توانید برای خرید ارز دیجیتال ها در شبکه های بلاک چین مختلف اقدام کنید. عرضه اولیه های رمز ارزها ابتدا در همین روش ابداع شده و در دسترس کاربران قرار گرفتند. این روش عرضه اولیه رمز ارز مزیت ها و معایب خاص خود را دارد. یکی از اصلی ترین معایب این تکنیک در این بود که امکان تشخیص پروژه های کلاهبرداری از پروژه های واقعی در آن بسیار مشکل بود و هنوز هم هست.

در این دسته از عرضه اولیه ها هیچ سازمان، صرافی و یا شرکتی به عنوان حامی در پروژه مورد نظر شرکت ندارد. در این حالت تیم توسعه دهنده رمز ارزها با ارائه رمز ارز مورد نظر در پلتفرم های مختلف این امکان ار برای خریداران فراهم می آورند در آن شرکت کنند. در گذشته اکثر رمز ارزها به همین ترتیب عرضه شده است. در حال حاضر نیز این فرایند برای بسیاری از رمز ارزها ادامه دارد. اما توصیه می کنیم از این فرایند برای سرمایه گذاری در عرضه اولیه ارز دیجیتال استفاده نکنید. زیرا عملا امکان تشخیص نمونه های کلاهبرداری با نمونه های واقعی در آن بسیار سخت خواهد بود. حتی اگر ابلاغیه عرضه اولیه در سایت های معتبر و معروف صورت گرفته باشد.

چالش های شرکت در ICO برای کاربران ایرانی

شرکت در ICO برای کاربران ایرانی چندان هم  بدون چالش نیست. علاوه بر ریسکی که در بند قبل به آن اشاره کردیم، این فرایند می تواند چالش بزرگی مانند عدم دسترسی کاربران ایرانی به پلتفرم های فروش آنها را داشته باشد. کاربرانی که با آی پی ایران  برای این منظور اقدام می کنند، ممکن است حتی در صورت موفقیت آمیز بودن نیز حساب آنها بسته شود. به همین دلیل باید تمام جوانب را در این باره در نظر بگیرید تا در نهایت چالشی از این بابت گریبانگیر شما نشود.

IEO چیست؟

دومین نوع از انواع عرضه اولیه ارز دیجیتال IEO است. IEO مخفف عبارت Initial Exchange Offering می باشد. این دسته از عرضه اولیه ها به عرضه اولیه هایی اطلاق می شود که یک صرافی متمرکز در این فرآیند شراکت دارد. به این معنا که یک صرافی متمرکز با انجام تحقیقات مختلف اقدام به معرفی عرضه اولیه مورد نظر کرده است. در گذشته صرافی بزرگ باینناس فعالیت بسیار گسترده ای در این زمینه داشتم اما در حال حاضر در چنین فرآیندی شرکت نمی کند. اما با این حال شما می‌توانید در برخی از صرافی ها هنوز هم به دنبال استفاده از این خدمات باشید.

هرچند تعداد رمز ارز های عرضه شده با این روش بسیار کم است اما به جهت اینکه صرافی های متمرکز از آنها حمایت می‌کند، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری محسوب می شوند. اگر در پلتفرم های مختلف شاهد معرفی یکی از عرضه اولیه ها با این شرایط بودید، توصیه می‌کنیم حتماً آن را دنبال کرده و در صورت امکان و بهینه بودن شرایط برای سرمایه ‌گذاری در آن اقدام کنید.

در سایت هایی که در ادامه مقاله به عنوان سایت های خبری برای مشاهده عرضه اولیه ارز دیجیتال معرفی خواهیم کرد، با دیدن عبارت IEO جلوی عرضه اولیه مورد نظر آنان را باز کرده و شرایط آن را تجزیه و تحلیل کنید. با توجه به اینکه صرافی های متمرکز به خاطر اعتبار خود هم که شده بعد از های کلاهبرداری را تبلیغ نمی‌کند و از این گذشته در باره ارز دیجیتال مورد نظر نیز جستجو های لازم را به عمل می آورند، معمولاً این دسته از عرضه اولیه ها شرایط بسیار خوبی برای سرمایه گذاری دارد.

چالش های شرکت در IEO برای کاربران ایرانی

استفاده از مزیت های IEO برای کاربران ایرانی و خرید این دسته از رمز ارزها چالش هایی را نیز به دنبال دارد. وان اصلی‌ترین و مهم‌ترین چالش باید به این نکته اشاره کنیم که بسیاری از صرافی های متمرکز عرضه‌کننده خدمات معمولاً به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌کنند. به این معنا که امکان خرید رمز ارزها از طریق صرافی عرضه کننده خدمات برای آی پی ایران وجود نداشته به همین دلیل ممکن است فرآیند خرید این رمز ارزها با چالش‌های روبرو باشد. شرکت در چنین فرآیندی با آی پی خارج از ایران یک چالش های خاص خود را دارد. با توجه به اینکه در بسیاری از مواقع نیاز به احراز هویت برای خرید این دسته از خواهید داشت، عملاً امکان خرید آن ها برای کاربران ایرانی وجود نخواهد داشت. اما با این حال در صورت مواجه شدن با موردی که امکان خرید آن برای کاربران ایرانی وجود دارد، توصیه می‌کنیم حتماً تمرکز کافی روی آن داشته و برای شرکت و فرآیند مورد نظر اقدام کنید. IEO ها می توانند از جمله بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری شما باشند.

IDO چیست؟

سومین نوع از انواع عرضه اولیه ارز دیجیتال IDO ها هستند. IDO مخفف عبارت Initial DEX Offering است. IDO ها عرضه اولیه هایی هستند که توسط صرافی‌ های غیر متمرکز ارائه می شوند. دقیقا همان تعاریف و شرایط IEO برای IDO نیز وجود دارد. با این تفاوت که در عرضه اولیه IDO یک صرافی غیر متمرکز شرکت دارد. هرچند IDO ها نسبت به ICO ها از نظر کیفیت و شرایط گزینه بهتری محسوب می شوند اما همچنان سرمایه گذاری روی IEO ها به مراتب می‌تواند شرایط بهتری برای کاربران به دنبال داشته باشد.

برخلاف مورد قبلی تعداد ارز اولیه های بسیار زیادی در این نوع در بازار در دسترس است و شما می توانید از گزینه‌های مختلف برای سرمایه گذاری خود استفاده کنید. در این فرایند احتمال کلاهبرداری بودن عرضه اولیه مورد نظر کمتر است اما همچنان ریسک و خطر افزایش بی رویه قیمت در زمان عرضه اولیه در مقابل کاربران وجود خواهد داشت.

چالش های شرکت در IDO برای کاربران ایرانی

در بسیاری از مواقع بسته به نوع صرافی غیرمتمرکز ممکن است برای حضور در این فرآیند نیاز به احراز هویت داشته باشید. در چنین مواقعی معمولاً کاربران ایرانی نمی توانند در این فرایند شرکت کنند. با این حال گزینه های در دسترس برای شرکت برای کاربران ایرانی در این نوع از انواع ارز اولیه رمز ارز کم نیست. تنها کافی است شما با استفاده از نکات بیان شده در تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال به دنبال عرضه اولیه های مناسب و ایده آل باشید.

STO چیست؟

STO نوعی از دیگر از عرضه اولیه ارز دیجیتال است که در آن ارز دیجیتال مورد نظر در یک فرایند کاملا قانونی و به دست کسانی می رسد که از قبل احراز هویت کرده اند. این فرایند کاملا شفاف بودن و کمترین میزان ریسک در سرمایه گذاری در این روش وجود خواهد داشت. این روش عرضه اولیه به روش سهام گذاری یا استیکینگ معروف است. اما تعداد عرضه اولیه های صورت گرفته در این روش بسیار کم است و معمولا پیدا کردن موردی با این شرایط نیاز به ماه ها زمان خواهد داشت.

RICO چیست؟

RICO نیز نوع دیگری از عرضه اولیه ارز دیجیتال محسوب می شود که در آن کاربر حتی بعد از خرید توکن مورد نظر و تا قبل از اتمام فرایند عرضه اولیه می تواند توکن خریداری شده را پس بدهد. به این دسته از عرضه اولیه ها اصطلاحاً عرضه اولیه برگشت پذیر اطلاق می شود. ریسک سرمایه گذاری در این روش بسیار کمتر از سایر روش ها بوده اما کمتر رمز ارزی را می توانید پیدا کنید که با این روش عرضه شود. از این رو اگر به دنبال سرمایه گذاری در عرضه اولیه ارز دیجیتال هستید، خیلی نباید امید به پیدا کردن چنین شرایطی برای استفاده باشد.

IPO چیست؟

به فرایند عرضه عمومی ارز دیجیتال در میان تمام کاربران IPO اطلاق می شود. در این فرایند کاربران عمومی اعم از من و شما نیز می توانیم برای خرید ارز دیجیتال اقدام کنید. تمام ICO ها معمولا بعد از یک مرحله وارد بخش IPO می شوند. البته هستند رمز ارزهایی که ممکن است یک ارز دیجیتال فقط به صورت ICO عرضه شود.

بهترین نوع از انواع عرضه اولیه ارز دیجیتال چیست

در حال حاضر با توجه به تعاریف که در بالا برای انواع عرضه اولیه ارز دیجیتال داشتیم، بهترین نوع که در دسترس هم باشد، IEO است. IEO ها البته به وفور در بازار وجود ندارد و پیدا کردن یکی از نمونه های آن ها ممکن است نیاز به جستجوی بسیار زیادی در بازار داشته باشد. با این حال در صورت پیدا شدن یکی از این موارد می توانید روی کیفیت آن حساب کنید. البته به شرط اینکه امکان خرید رمز ارز موردنظر در صرافی عرضه کننده خدمات برای کاربران ایرانی وجود داشته باشد. بعد از IEO بررسی IDO ها می تواند شرایط سرمایه ‌گذاری مناسب تر را نسبت به ICO برای شما فراهم آورد.

لازم به توضیح است که هیچ کدام از انواع ارز اولیه ارز دیجیتال که در بالا به آنها اشاره کردیم، از نظر کیفیت و ساختار تضمین شده نیستند. ممکن است شما فرایند عرضه اولیه را پیدا کنید که در هیچ یک از موارد بالا دسته بندی نشود اما کیفیت قابل توجهی داشته باشد. همچنین این امکان وجود دارد تا شما در فرآیندی شرکت کنید که یک صرافی متمرکز آن را تدوین کرده باشد اما از نظر میزان سود دهی کیفیت پروژه بسیار پایین باشد. از این رو توصیه می‌کنیم تا برای سرمایه ‌گذاری مطمئن خود حتماً قبل از شرکت در هر فرایند ای تمام تمهیدات لازم را در نظر گرفته و بررسی های لازم را انجام دهید. تنها در این صورت است که امکان موفقیت شما وجود خواهد داشت.

هزینه و زمان بندی راه اندازی عرضه اولیه رمز ارز

راه اندازی عرضه اولیه ارز دیجیتال به این سادگی ها هم نیست. اگر عرضه اولیه یک  مرز ارز را به دو مرحله قبل از ورود به خود عرضه اولیه و خدو عرضه اولیه تقسیم کنیم، مرحله اول نیاز به ۱ سال و حتی بیشتر زمان نیاز خواهد داشت. برای اینکه از صفر تا رسیدن به اینکه شما بتوانید برنامه های اولیه برای عرضه اولیه رمز ارز را آغاز کنید، حداقل یک سال زمان نیاز خواهد بود. بنابراین اگر رمز ارزی را مشاهده می کنید که در این موقعیت قرار گرفته است، در واقع از یک سال پیش برای این منظور اقدام کرده اند.

خود عرضه اولیه یک  رمز ارز نیز می تواند حدود سه ماه به طول بکشد. پس وقت کافی برای شرکت در هر یک از آنها را نیز خواهید داشت. دقت داشته باشید که تیم های توسعه دهنده نه به دنبال طولانی تر کردن زیاد این روند هستند و نه به دنبال کوتاه کردن زیاد آن. زیرا هم دو این موارد می تواند معایب خاص خود را به دنبال داشته باشد. زمان بندی حدود ۳ ماهه می تواند این شرایط را برای تیم توسعه دهنده بهینه نماید. زیرا طولانی تر شدن آن ممکن است کاربران را خسته کرده و از ورود افراد بیشتر به داخل سیستم ممانعت کند و کوتاه شدن زیاد آن نیز فرصت کافی برای ورود به کاربران را نخواهد داد.

ترفندهای مختلف عرضه اولیه رمز ارز

عرضه اولیه رمز ارز از طرق مختلفی و با ترفندهای مختلفی صورت می پذیرد که در زیر به مهم ترین و اصلی ترین آنها اشاره می کنیم:

تعداد توکن و قیمت ثابت: در این ترفند در تمام طول عرضه اولیه ارز دیجیتال تعداد توکن های عرضه شده و قیمت آنها یکسان خواهد بود. به این ترتیب که مثلا ۱ میلیون توکن با قیمت ۱ دلار به بازار عرضه شده و این روند در کل روند عرضه اولیه ثابت باقی می ماند.

تعداد توکن ها ثابت و قیمت متغیر: در این ترفند تعداد تومن های در نظر گرفته شده برای فروش ثابت خواهد بود و قیمت بر اساس شرایط و وجوه تزریق شده تعیین خواهد شد. در این ترفند معمولا بعد از یک مرحله و فروش رفتن درصدی از توکن ها، شاهد افزایش قیمت خواهیم بود. برای مثال اگر ۵۰۰ هزار توکن اولیه با قیمت ۱ دلار عرضه شود، ۵۰۰ هزار توکن بعدی با قیمت ۲ دلار عرضه می شود.

تعداد توکن ها متغیر و قیمت ثابت: در این ترفند شرکت قیمت ثابتی برای کل فرایند عرضه اولیه در نظر می گیرد اما تعداد توکن ها در طول دوره عرضه اولیه بر اساس روند فروش متغیر خواهد بود.

ابزارهای لازم برای راه اندازی یک عرضه اولیه ارز دیجیتال

اما برای راه اندازی عرضه اولیه ارز دیجیتال نیاز به چه ابزارها و تجهیزاتی داریم؟ برای اینکه چنین پروژه ای را افتتاح کنید به تجهیزات و ابزارهای زیر نیاز خواهید داشت:

  • وایت پیپر ارز دیجیتال
  • نقشه راه با اهداف کوتاه مدت و بلند مدت
  • هدف قیمتی
  • وب سایت رسمی
  • انجام تحقیقات لازم درباره سایر ICOها
  • حضور در رسانه های اجتماعی رسمی و پرطرفدار
  • ایجاد کمپین های بازاریابی

برای موفقیت در این عرصه حتما ارز دیجیتال مورد نظر باید مورد استقبال واقع شود. از این رو حتما باید به صورت کاربردی در تهیه آن اقدام کنید. هم چنین رزمه تیم توسعه دهنده نیز در این امر تاثیرگذار خواهد بود.

خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال برای ایرانی ها

در این بخش از مقاله قصد داریم تا نحوه خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال برای ایرانی ها را به صورت گام به گام با شما در میان بگذاریم. اشاره کردیم که امکان خرید درصد قابل توجهی از ارز اولیه و رمز ارزها در پلتفرم های مختلف، در اختیار کاربران ایرانی نیز قرار گرفته است. یکی از عوامل موثر در تعیین امکان خرید این رمز ارزها توسط ایرانی ها به نوع عرضه اولیه بر می گردد. مسلماً در عرضه اولیه های IEO اگر صرافی عرضه کننده رمز ارز مورد نظر به ایرانی ها خدمات ارائه نکند، عملاً امکان خرید آنها از طریق آی پی ایران وجود نخواهد داشت. در سایر موارد  اما معمولاً چالشی از این بابت وجود نداشته و کاربران می‌توانند از قبل و با در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای خرید ارز اولیه مورد نظر خود اقدام نمایند.

در کل باید متذکر شویم که خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال کند آن فرآیند پیچیده ای نیست و خیلی نباید آن را سخت و دشوار برای جلوه کنید. با یک بار شرکت در این فرایند، شاهد ساده تر شدن آن نیز برای خود خواهید بود. به همین دلیل سعی کردیم تا حتی برای همین باره اول نیز این فرآیند را به صورت کامل برای شما شرح دهیم تا امکان شرکت در این عرضه اولیه و سرمایه گذاری در این روش برای شما ساده باشد.

گام به گام با خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال از صفر تا صد برای کاربران ایرانی

در ادامه در عین بررسی فرایند خرید عرضه اولیه رمز ارز به صورت گام به گام خواهیم کرد تا نکات بسیار مهمی را نیز درباره این فرایند با شما در میان بگذاریم. این فرایند و این مراحل بیشتر به صورت تجربی به دست آمده و استفاده از آن ها برای شما در بازار کاملا کاربردی خواهد بود.

گام اول: عرضه اولیه ها را دنبال کنید

اولین قدم برای خرید ارز اولیه ارز دیجیتال پیدا کردن یک فرایند از پیش تعیین شده است. حتما از خود می پرسید چگونه باید بدانیم که کدام ارز دیجیتال در چه تاریخی عرضه خواهد شد؟ این گام بسیار ساده است در حال حاضر سایت ‌های معتبر بسیار زیادی وجود دارند که اخبار مربوط به زمان عرضه اولیه ارزهای دیجیتال را اعلام کرده و حتی جزئیات این عرضه اولیه را نیز به شما معرفی می کنند.

سایت هایی مانند کوین مارکت کرد که در ادامه مقاله بیشتر و دقیق تر درباره آنها صحبت خواهیم کپ، از یک یا چند ماه قبل اطلاعات بسیار دقیقی درباره عرضه اولیه مورد نظر به شما ارائه داده و امکان تحلیل آن را نیز برای شما فراهم می آورند. از قیمت اولیه در نظر گرفته شده در این فرآیند تا اطلاعات فاندامنتالی لازم و آدرس سایت ارز دیجیتال مورد نظر از جمله اطلاعاتی است که در این سایت می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. پس برای شناخت زمان عرضه اولیه ها تنها کافیست یکی از این سایت ها را انتخاب کرده و هر از چند گاهی به آن سر بزنید.

گام دوم: عرضه اولیه ها را تحلیل کنید فاندامنتال البته

در گام دوم نوبت به تحلیل فاندامنتال عرضه اولیه مورد نظر می‌رسد تا شما کیفیت رمز ارز مورد نظر را بررسی کرده و شرایط خرید آن را ارزیابی کنید. دقت داشته باشید که اگر همین الان به سایت های اعلام کننده عرضه اولیه ها مراجعه کنید می توانید ده ها مورد مختلف را برای چند ساعت آینده تا چند هفته آینده مشاهده کنید. واقعیت این است که تمام این ارزها مناسب برای سرمایه ‌گذاری نبوده که هیچ بلکه اکثریت آنها فاقد ارزش لازم برای قرار دادن سرمایه ها هستند. با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ نموداری از این رمز ارزها وجود ندارد، عملا امکان تحلیل تکنیکال آنها نیز وجود نخواهد داشت و تنها راه حل برای بررسی و ارزیابی رمز ارز مورد نظم تحلیل فاندامنتال آن خواهد بود.

نکته مهم دیگر این است که حتی اطلاعات فاندامنتالی این دسته از ارزهای دیجیتال نیز کامل و جامع نبوده و از این رو ممکن است چالش هایی در این مسیر برای شما وجود داشته باشد. با این حال بررسی کامل و جامعه

  • وایت پیپر ارز دیجیتال مورد نظر
  • مطالعه کامل تحلیل های صورت گرفته از سوی سایر تحلیلگران
  • بررسی شبکه های اجتماعی رمز ارز مورد نظر از جمله تلگرام و اینستاگرام و تعداد فالوور های آن ها
  • تیم توسعه دهنده
  • شرکت های حمایت کننده و پشتیبانی کننده
  • اهداف و کاربردهای تعیین شده برای رمز ارز مورد نظر
  • کیفیت سایت و مشخصات درج شده از رمز ارز مورد نظر در سایت اصلی
  • نکات بیان شده درباره ارز دیجیتال مورد نظر در سایت های معتبر
  • شبکه بلاک چین در نظر گرفته شده برای توسعه آن
  • قیمت تعیین شده برای عرضه اولیه
  • صرافی حمایت کننده از رمز ارز مورد نظر و بررسی شرایط خرید

از جمله اطلاعاتی است که شما می‌توانید در این قدم با بررسی آنها برای تعیین کیفیت عرضه اولیه مورد نظر اقدام کنید. هرچند این اطلاعات ناقص بوده و برای تحلیل فاندامنتال دقیق یک ارز دیجیتال نیاز به اطلاعات دقیق‌تری درباره آن خواهید داشت، اما با این حال همین اطلاعات نیز می‌توانند تا حدی شما را در انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب کمک کنند. اگر همین اطلاعات را نیز بررسی نکنید عملاً در حال انتخاب چشم بسته یک ارز دیجیتال برای سرمایه ‌گذاری خواهید بود.

لازم است تا در این مرحله از فرایند خرید ارز دیجیتال در عرضه اولیه یک نکته بسیار مهم را با شما مطرح کنیم. در بسیاری از مواقع دیده شده که کاربران برای انتخاب رمز ارز مورد نظر خود برای خرید از اطلاعات مندرج در کانال های تلگرامی استفاده می کنند. جای بسی خنده دارد که خود این افراد که در چنین کانالهای فعالیت می کنند صلاحیت لازم برای شناسایی رمز ارز مناسب را نداشته و در ضرر های بسیار سنگینی در بازار در حال درجا زدن هستند. وای به حال کسانی که با پرداخت هزینه های هنگفت به دنبال استفاده از سیگنالهای این افراد برای خرید ارز دیجیتال در عرضه اولیه می‌روند.

اگر رمز ارز معرفی شده در کانال های تلگرامی با موفقیت روبرو شود آنها هم این انتخاب خود را در بوق و کرنا خواهند کرد در حالیکه از حد ۱۰۰ موردی که در این کانالها معرفی می شود تنها یکی به نتیجه می نشیند. توصیه می کنیم اگر به دنبال از بین بردن سرمایه‌های گرانقدر خود هستید، روش های بهتری را برای این منظور در نظر گرفته و حداقل سودی برای خود به دست آورید. هر روز از این رستوران به آن رستوران بروید. در سینما سیر کنید و یا حداقل یک سفر تفریحی با دوستان و خانواده خود ترتیب بچینید.

گام سوم: شرایط خرید عرضه اولیه را بررسی کنید – روی قبر بی مرده فاتحه نخوانیم

در قدم سوم شما باید صرافی تعیین شده از سوی تیم توسعه دهنده برای خرید ارز دیجیتال مورد نظر را ارزیابی کنید. اگر امکان خرید ارز دیجیتال مورد نظر اذان صرافی برای کاربران ایرانی وجود نداشته باشد، کلاً این گزینه منتفی خواهد بود. این مهم را در هنگام تحلیل فاندامنتال رمز ارز مورد نظر باید در نظر بگیرید. دنبال کردن ارز دیجیتالی که امکان خرید آن برای شما وجود ندارد دقیقا مانند فاتحه خواندن بر روی قبلی است که مرده ای در آن وجود ندارد.

گام چهارم: مدیریت سرمایه فراموش نشود

یکی از مهمترین و اصلی ترین اقدامات برای خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال دقت به نکات مدیریت سرمایه است. سوال بسیار مهمی که در این مرحله شما باید به آن پاسخ دهید این است که برای خرید ارز دیجیتال مورد نظر چقدر باید سرمایه در نظر بگیرید؟ جالب است که بسیاری از کاربران هیچ شناختی نسبت به این مهم نداشته و عملاً تنها از روی شرایط مالی لحظه خود برای این انتخاب اقدام می‌کنند. در مقاله آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال تکنیک های لازم برای مدیریت سرمایه در این شرایط را با شما در میان گذاشتیم. بهتر است حتماً نگاهی به مفاهیم مندرج در این مقاله بیندازید تا در چنین مواقعی سردرگم ظاهر نشوید. قرار دادن حجم عظیمی از سرمایه ها بر روی یک عرضه اولیه ارز دیجیتال تقریباً شبیه یک خودکشی اقتصادی است.

گام پنجم: قیمت خرید و تعداد توکن های قابل خرید را حساب کنیم

در قدم پنجم و بعد از انتخاب میزان سرمایه لازم برای شرکت دادن در فرایند عرضه اولیه رمز ارز حالا نوبت به تعیین تعداد توکن های قابل خرید با توجه به قیمت در نظر گرفته شده و میزان سرمایه شما است. اگر قیمت تعیین شده در معرفی فرآیند عرضه اولیه یک دلار است و شما ۱۰ دلار برای خرید در نظر گرفته اید، تعداد ۱۰ توکن امکان خرید برای شما وجود خواهد داشت. این مرحله اهمیت بسیار زیادی برای تشخیص عرضه اولیه های ایده‌آل از اولیه های نامناسب دارد.

دقت داشته باشید که فرآیند عرضه اولیه یک رمز ارز در دو مرحله صورت می پذیرد. در مرحله اول امکان خرید توکن ها تنها برای افراد خاص مانند خود تیم توسعه دهنده و یا شرکت های حامی پروژه وجود خواهد داشت. این دسته از کاربران با قیمت های تعیین شده اولیه برای خرید اقدام می‌کنند. اما با پایان یافتن این مرحله معمولا شاهد ایجاد تغییراتی در قیمت ارز اولیه خواهیم بود. بنابراین ممکن است ارز دیجیتال موردنظر بعد از این فرآیند با قیمت بسیار متفاوتی نسبت به قیمت اولیه اعلام شده در سایت های معتبر عرضه شود.

اختلاف بسیار زیاد قیمت اولیه با قیمت در نظر گرفته شده در لحظه نشان از این دارد که افراد سرمایه گذار به دنبال رسیدن به سرمایه های بسیار سنگین در همان چند ساعت اولیه هستند و این فرایند یک کلاهبرداری بسیار کلان از شما خواهد بود. بود اگر در این عرضه اولیه شرکت کند کنید حداقل چند سال باید منتظر بمانید تا قیمت آن به قیمت اولیه خریداری شده توسط شما برسد.

برای اینکه بتوانید در زمان عرضه اولیه تفاوت حاصل شده در قیمت اولیه در نظر گرفته شده با قیمت بعد از خرید افراد تیم توسعه دهنده را تشخیص دهید، از قبل باید تعداد توکن های ممکن برای خرید با توجه به سرمایه خود را بدانید. اگر در زمان خرید نهایی تعداد توکن های اعلام شده برای خرید شما تفاوت بسیار فاحشی با توکن های محاسبه شده اولیه داشت، عملاً بهتر است در همان لحظه فرآیند خرید را قطع کرده و سرمایه‌های خود را در امان نگه دارید.

برای مثال:

فرض کنید شما در صدد خرید یک ارز دیجیتال در فرایند ارزیابی اولیه با قیمت ۰.۰۱ دلار هستید. با فرض اینکه سرمایه اولیه در دسترس شما برای خرید این رمز از ۱۰ دلار باشد، با تقسیم ۱۰ دلار بر ۰.۰۱ دلار تعداد توکن های قابل خرید با توجه به بودجه شما به دست خواهد آمد. که در این مثال برابر با ۱۰۰۰ توکن خواهد بود.

پر واضح است که در روز خرید ارز اولیه نیز شما باید ۱۰۰۰ توکن و یا عددی نزدیک به آن دریافت کنید. با توجه به اینکه معمولاً در فرآیند عرضه اولیه ارز دیجیتال قبل از اقدام به فروش عمومی رمز ارز مورد نظر، امکان خرید آن برای تیم توسعه دهنده و افراد سرمایه گذار فراهم می آید و این مهم باعث می شود تا قیمت اولیه در نظر گرفته شده برای رمز مورد نظر با نوسانی همراه شود، از این رو افزایش قیمت بسیار محدود رمز ارز مورد نظر در زمان خرید شما کاملاً طبیعی خواهد بود. اما این نوسان افزایش قیمت نباید خیلی قابل توجه باشد.

برای مثال اگر قیمت این رمز است در زمانی که به دست شما می رسد به یک دلار افزایش پیدا کرده باشد، شما تنها می توانید ۱۰ توکن خریداری نمایید. هرچند قیمت اولیه بالا به معنی کم بودن کیفیت و یا زیاد بودن کیفیت آن نیست اما وقتی با افزایش ۱۰۰ برابری قیمت در همان روز عرضه اولیه و قبل از اقدام به خرید باشید، عملاً این خطر برای شما وجود خواهد داشت که بعد از خرید قیمت آن نزول بسیار زیادی را مشاهده کرده و چندین ماه سرمایه شما در ضرر باقی بماند.

با همین ترفند ساده شما می توانید خود را از یک ریسک بسیار بزرگ نجات دهید. نکته بسیار جالب و تاسف برانگیز این است که بسیاری از کاربران ایرانی در چنین مواقعی با مشاهده افزایش قابل توجه قیمت به جای اینکه دست از خرید بردارند، اقدام به خرید با سرمایه بیشتر کرده با این طرز تفکر که رمز ارز مورد نظر کیفیت بسیار بالایی دارد و می‌تواند به قیمت های بسیار زیادی هم برسد، سرمایه خود را در خطر و ریسک بسیار بزرگی قرار می دهند.

گام ششم: توکن معاملاتی ذخیره داشته باشیم

دقت داشته باشید که فرایند خرید ارز دیجیتال در عرضه اولیه تفاوتی با روند خرید ارز دیجیتال در شرایط معمولی ندارد. مانند همان شرایط معمولی شما باید یک رمز ارز پایه در حساب کاربری خود داشته باشید و با تبدیل آن به رمز ارز مورد نظر آن را خریداری کنید. برای مثال در شرایط عادی اگر شما به دنبال خرید ارز دیجیتال بیت کوین هستید، بایستی یک رمز دیگر در حساب کاربری خود داشته باشید و با تبدیل آن به بیت کوین برای خرید اقدام کنید. با توجه به اینکه شما نمی توانید در حساب کاربری خود در صرافی ارز دیجیتال و یا در صرافی غیر متمرکز ارز دیجیتال و حتی در کیف پول ارز دیجیتال خود دلار داشته باشید، در نتیجه نیاز به رمز ارز پایه خواهید داشت.

بسته به اینکه ارز دیجیتال مورد نظر در کدام شبکه بلاک چین عرضه شده باشد، ارز پایه در نظر گرفته برای آن نیز متفاوت خواهد بود. برای خرید ارز دیجیتال در شبکه بلاک چین اتریوم معمولاً می توانید کارمزد ها را با اتر پرداخت کنید. یا در شبکه بلاک چین باینناس اسمارت چین می توانید از طریق ارز دیجیتال BNB یا حتی پنکیک سوآپ برای خرید رمز فرد مورد نظر خود اقدام کنند.

آدا، تتر، ترون، سولانا و برخی رمز ارز های دیگر نیز می توانند به عنوان ارز دیجیتال پایه برای پرداخت کارمزد مورد استفاده قرار بگیرند. پر واضح است که شما ابتدا باید در سایت مورد نظر رمز ارز پایه لازم برای خرید ارز دیجیتال را بررسی کرده و از قبل آن را در کیف پول خود داشته باشید.

گام هفتم: در موعد مقرر گوش به زنگ باشیم

با در اختیار داشتن تمام تجهیزات و آیتم های مورد نیاز حالا تنها کافی است که طبق جدول زمانبندی که از قبل داری در زمان مقرر در صرافی حاضر شده و برای خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود اقدام کنید. زمان لازم برای خرید و فروش ارز اولیه ارز دیجیتال نیز بسته به شرایط متفاوت خواهد بود. در برخی مواقع ممکن است کل این فرآیند در چند ساعت ادامه داشته باشد و در برخی مواقع نیز ممکن است فرایند ارزیابی اولیه تا چندین روز ادامه داشته باشد. تمام موارد لازم برای این منظور را می توانید در ابلاغ های اول مشاهده کنید.

گام هشتم: قیمت نهایی را چک کنید

در هشتمین قدم و یک مرحله قبل از اینکه خرید خود را نهایی کنید، قیمت نهایی ارز دیجیتال مورد نظر خود را با همان ترفندی که در گام پنجم در آن اشاره کردیم چک کنید. چک کردن قیمت نهایی ارز دیجیتال در عرضه اولیه اهمیت بسیار زیادی دارد و هرگز نباید از آن غافل شوید. در زمانی که برای تبدیل رمز ارز پایه به ارز دیجیتال عرضه اولیه اقدام می کنید، در صرافی غیر متمرکز هم مقدار کارمزد را مشاهده خواهید کرد و هم می توانید تعداد توکن های قابل خرید را با توجه به بودجه خود مشاهده کنید. با تقسیم بودجه اولیه خود بر تعداد توکن های قابل خرید، قیمت نهایی ارز دیجیتال در عرضه اولیه به دست خواهد آمد. در صورتی که تفاوت زیادی میان این قیمت با قیمت اولیه در نظر گرفته شده وجود داشت، توصیه ما این است که فرآیند خرید را ادامه نداده و به دنبال رمز ارز دیگری برای خرید باشید.

گام نهم: خرید کنید و منتظر سود باشید

در نهایت در صورتی که تمام قدم ها را به خوبی بر داشته باشید و هیچ چالشی در این باره وجود نداشته باشد می توانید خرید خود را نهایی کنید. ارز دیجیتال خریداری شده را در کیف پول خود نگهداری کرده و در زمان مورد وقتی به سود قابل توجهی دست یافته برای فروش آن اقدام کنید. البته در نظر داشته باشید که حتماً در زمان فروش باید مقدار کارمزد را نیز در نظر بگیرید. ارز دیجیتال های تازه وارد معمولاً به دلیل کم بودن تعداد کاربران با کارمزدهای بسیار زیادی همراه شده و فروش آن‌ها ممکن است هزینه بسیار زیادی برای شما به دنبال داشته باشد. به همین دلیل بایستی این جنبش را نیز در این مواقع در نظر بگیرید تا سود شایان شما از عرضه اولیه نابود نشود.

بهترین سایت عرضه اولیه ارز دیجیتال

در یکی از قدم های اصلی برای خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال اشاره کردیم که بایستی اطلاعات لازم را در سایت های معتبر مشاهده کنید. در این بخش از مقاله سعی داریم تا بهترین سایت خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال را به شما معرفی نماییم. قبل از هر چیزی باید یادآوری کنیم که سایت خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال ممکن است با سایت اعلام کننده زمان خریداران متفاوت باشد.

البته برخی از صرافی های غیرمتمرکز و سایت‌ها همزمان علاوه بر اعلام زمان عرضه اولیه شرایط خرید آنلاین برای کاربران فراهم می آورند. اما با توجه به اینکه شما نباید به هر سایتی برای خرید اعتماد داشته باشید از این رو تنها از صرافی های معتبر و شناخته شده برای خرید این ارزها اقدام نموده و در صورت استفاده از صرافی های دیگر نیز بلافاصله باید عرض خریداری شده را به کیف پول انتقال دهید.

در ادامه این مقاله علاوه بر معرفی بهترین سایت خرید عرضه اولیه دیجیتال شرایط مشاهده رمز ارز های تازه معرفی شده را نیز به شما معرفی خواهیم کرد تا از این پس بتوانید با استفاده از این روش سرمایه گذاری بهترین شرایط را برای افزایش ارزش دارایی های خود ایجاد کنید. استفاده از خدمات این سایت ها معمولاً بسیار ساده خواهد بود و هیچ چالشی از این بابت برای شما وجود نخواهد داشت.

کوین مارکت کپ

به عنوان برترین و اصلی ترین سایت معرفی کننده عرضه اولیه ارز دیجیتال بایست شما را با سایت کوین مارکت کپ آشنا کنیم. البته همان طور که می دانید کوین مارکت کپ یک سایت خبری و اطلاعاتی در زمینه ارز دیجیتال بوده و هیچگونه شرایط خرید و فروش برای رمز ارزها را در آن در اختیار نخواهد داشت. علاوه بر تمام امکاناتی که برای این سایت در مقاله آموزش سایت کوین مارکت کپ مرور کردیم، امکان مشاهده زمان عرضه اولیه ها را نیز در آن خواهید داشت. برای مشاهده زمان عرضه اولیه ارز دیجیتال در این سایت می توانید از بخش زیر استفاده کنید:

خرید عرضه اولیه رمز ارز

با ورود به این بخش زمان بندی مشخصی برای عرضه اولیه ها را مشاهده خواهید کرد که به ترتیب زودترین زمان تا دیرترین زمان چیده شده‌اند. با ورود به این بخش دو دسته از ارزهای دیجیتال را مشاهده خواهید کرد. در بخش Upcoming می توانید رمز ارزهایی را مشاهده کنید که در روزها و هفته های آتی فرایند عرضه اولیه آن شروع می شود و در بخش Ingoing نیز رمز ارزهایی را مشاهده می کنید که فرایند خرید عرضه اولیه آنها شروع شده و هم چنان ادامه دارد.

استفاده از خدمات سایت کوین مارکت کپ برای مشاهده عرضه اولیه ارز دیجیتال می‌توانند مزیت های زیر را نیز برای شما به دنبال داشته باشد:

  • می توانید تمام مشخصات لازم برای عرضه اولیه مورد نظر را مشاهده کنید.
  • تحلیل فاندامنتالی از رمز ارز مورد نظر را خواهید دید.
  • به آدرس اصلی سایت ارز دیجیتال مورد نظر دسترسی خواهید داشت.
  • امکان دانلود و مشاهده وایت پیپر ارز دیجیتال مورد نظر را نیز خواهید داشت.
  • با تیم توسعه دهنده رمز ارز مورد نظر آشنا خواهید شد.
  • همچنین شرکت ها و افراد حمایت کننده از اردبیل دیجیتال مورد نظر را نیز مشاهده خواهید کرد.
  • به عنوان یک نکته بسیار مهم و اساسی می توانید صرافی متمرکز و غیرمتمرکز این که امکان خرید ارز دیجیتال مورد نظر در آن وجود دارد را نیز در این سایت مشاهده کنید.

اما لازم به توضیح است که معرفی یک عرضه اولیه ارز دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ، به این معنا نیست که حتماً رمز ارز مورد نظر کیفیت بسیار بالایی داشته و یا حتی عرضه اولیه انجام شده کلاهبرداری نیست. داشتن چنین دیدی نسبت به فرایند عرضه اولیه معرفی شده در سایت کوین مارکت کپ می تواند خدمات مالی بسیار سنگینی برای شما به دنبال داشته باشد.

در نظر داشته باشید که این سایت به عنوان یک سایت خبری برای معرفی ارز اولیه ها از تیم توسعه دهنده هزینه‌ای بابت تبلیغات و معرفی دریافت می کند. به صورت کلی هرچند سایت کوین مارکت یک سایت معتبر و شناخته شده برای مشاهده اخبار و اطلاعات مربوط به ارز های دیجیتال است، اما با این حال یک سایت تبلیغاتی بوده و تمام درآمدهای آن ناشی از تبلیغات رمز ارز های مختلف است. افراد توسعه دهنده ارز دیجیتال نیز برای اینکه فرآیند عرضه اولیه خود را به دید کاربران جهانی برساند از خدمات این سایت استفاده می کنند. پس دقت کنید که معرفی یک رمز ارز برای عرضه اولیه در سایت کوین مارکت کپ به هیچ وجه به معنی خوب بودن و مناسب بودن آن نخواهد بود.

پنکیک سوآپ

سایت بعدی که باید به معرفی آن بپردازیم، سایت صرافی غیر متمرکز پنکیک سوآپ است. پنکیک سوآپ به عنوان یک صرافی غیر متمرکز امکان خرید درصد قابل توجهی از ارز اولیه ها را برای شما فراهم می آورد. مخصوصاً اگر عرضه اولیه مورد نظر در شبکه بلاکچین اتریوم و یا شبکه بلاک چین باینناس اسمارت چین باشد، به احتمال فراوان آن را در این صرافی غیر متمرکز خواهید داشت.

برای پرداخت کارمزد ها در این صرافی می‌توانید از توکن بومی خود این صرافی استفاده کنید. همچنین این امکان با استفاده از اتر یا BNB نیز برای شما وجود خواهد داشت. برای اتصال به صرافی پنکیک سوآپ می توانید از کیف پول نرم افزاری متامسک استفاده کنید. این کیف پول قابلیت اتصال به صرافی غیرمتمرکز پنکیک سوآپ را دارا است و شما می توانید به سادگی با اتصال آنلاین صرافی رمز ارز مورد نظر را در فرآیند عرضه اولیه خریداری کنید.

icodrops

هم چنین شما می توانید برای مشاهده زمان عرضه اولیه ارز دیجیتال از خدمات سایت icodrops استفاده کنید. با ورود به این سایت در همان صفحه اصلی با تصویر زیر روبرو خواهید شد:

خرید عرضه اولیه رمز ارز

همان طور که ملاحظه می کنید در صفحه اصلی می توانید ارزهای دیجیتال عرضه اولیه را در سه بخش مشاهده کنید. در بخش Active ICO رمز ارزهایی را مشاهده می کنید که فرایند عرضه اولیه آنها آغاز شده و ادامه دارد. در بخش Upcoming ICO نیز می توانید رمز ارزهای در لیست عرضه در آینده را مشاهده کنید. با کلیک روی هر رمز ارز می توانید اطلاعات مربوط به عرضه اولیه مورد نظر را مشاهده نمایید. هم چنین امکان مشاهده سایت ها و وایت پیپر رمز ارزها را نیز در این بخش خواهید داشت.

polkastarter

یکی از بهترین و شناخته شده ترین پلتفرم ها برای خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال سایت polkastarter است. در این سایت علاوه بر اینکه امکان مشاهده زمان عرضه اولیه را خواهید داشت، هم چنین می توانید برای خرید آنها با اتصال کیف پول خود نیز اقدام کنید. این مهم باعث شده تا فرایند خرید و فروش آنها بسیار ساده باشد. البته باید دقت داشته باشید که در برخی مواقع در این سایت فقط امکان خرید شخصی تیم توسعه دهنده و افراد حامی رمز ارز مورد نظر ایجاد می شود و برای خرید عمومی باید از سایت دیگری استفاده کنید.

با ورود به بخش Upcoming می توانید لیست عرضه اولیه ها را به همراه اطلاعات هر رمز ارز مشاهده کنید. اطلاعات مربوط به شرایط خرید آنها را نیز در این بخش می توانید مشاهده نمایید. با توجه به امکان خرید مستقیم، polkastarter می تواند یک پلتفرم عالی برای سرمایه گذاری در این بخش باشد.

نکاتی که باید درباره عرضه اولیه ارز دیجیتال بدانید

امیدواریم از مقاله عرضه اولیه ارز دیجیتال چیست و چگونه می توان برای خرید ارز اولیه دیجیتال اقدام کرد، لذت کافی را برده باشید و اکنون اطلاعات شما در این باره کامل و جامع شده باشد. دقت به این اطلاعات برای بهینه کردن خرید ارز دیجیتال در فرایند عرضه اولیه لازم و ضروری است. با این حال در این بخش نیز سعی داریم تا آن نکات دیگری را نیز با شما در میان بگذاریم که استفاده از آنها می‌توانند باز هم در بهینه کردن ریسک های مربوط به این فرآیند برای شما کارساز باشد.

تمام سرمایه خود را به باد ندهید

به عنوان نکته بسیار مهم و کلیدی باید اشاره کنیم که شما هرگز و هرگز نباید بخش قابل توجهی از سرمایه های خود را در فرایند عرضه اولیه اختصاص دهید. خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال با تمام مزیت ها و جذابیت هایی که در سرمایه گذاری و رسیدن به سود های بسیار بزرگ برای شما دارد، یک روش سرمایه گذاری پر ریسک و خطر آفرین است.  برای چنین روش‌های سرمایه ‌گذاری حتماً باید درصد بسیار کمی از سرمایه خود را اختصاص دهید. چنین ترفندی می‌تواند مزیت های زیر را برای شما به دنبال داشته باشد:

  • در وهله اول حتی در صورت کلاهبرداری بودن و یا از بین رفتن تمام سرمایه‌های شما نیز چیز خاصی را از دست داد.
  • همچنین اگر از میان تمام عرضه اولیه هایی که در آنها شرکت می کنید تنها یکی به بار بنشیند علاوه بر اینکه تمام زیان‌های شما را خواهد شست، سود قابل توجهی هم به شما خواهد رساند.
  • این مهم باعث می شود تا خیال شما را از بابت فرآیند عرضه اولیه راحت باشد و دیگر نگران چالش‌های بعد از آن نباشید.
  • از نظر منطقی و اصول مدیریت سرمایه در عرضه اولیه ارز دیجیتال بهتر است حدود ۲ درصد از کل سرمایه خود را به این فرایند اختصاص دهید. در غیر این صورت ریسک سرمایه ‌گذاری شما به شدت افزایش خواهد یافت.
  • منتظر سودهای میلیون دلاری نباشید
  • برخی از کاربران ایرانی با ورود به فرآیند عرضه اولیه ارز دیجیتال یک حساب دو دو تا چهار تا با خود می کنند.

اگر قیمت ارز دیجیتال مورد نظر ۰.۰۱ دلار باشد و تنها ۱۰۰ میلیون تومان روی آن سرمایه گذاری کنیم، با فرض سود ۱۰۰۰ درصدی سرمایه ما به یک میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد. همین حساب دو دو تا چهار تا باعث می شود تا این افراد در دام عرضه اولیه های کلاهبرداری افتاده و چالش‌های بسیار زیادی را به سرمایه‌های خود وارد نمایند. این روش سرمایه گذاری به شدت اشتباه بوده و ریسک بسیار زیادی برای شما به دنبال خواهد داشت.

همان طور که یک عرضه اولیه ممکن است شما را با سود ۱۰۰۰ درصدی همراه کند این امکان وجود دارد که در همان روز نخست با ۹۵ درصد ضرر روبرو شده و سرمایه ۱۰۰ میلیون تومانی شما به ۵ میلیون تومان کاهش یابد. در این صورت احتمالاً یا تمام سرمایه‌های خود را از دست خواهید داد و یا ۴ تا ۵ سال طول خواهد کشید تا قیمت رمز ارز مورد نظر به سرمایه اولیه شما برسد.

بنابراین در فرآیند عرضه اولیه ارز دیجیتال به دنبال سود های منطقی با سرمایه منطقی و همچنین ریسک پایین باشید. خود این فرآیند فوق العاده ای است که بسیار زیادی دارد و شما نباید ریسک سرمایه ‌گذاری خود را چند برابر کنید.

به دید هولد کردن در فرآیند عرضه اولیه شرکت نکنید

آیا بیت کوین ارزش سرمایه گذاری برای بلند مدت را دارد و کیفیت لازم برای سود دهی در درازمدت را به سرمایه گذاران در این بازار در خود دارا است؟ جالب است که پاسخ همین سوال نیز برای بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان با ابهاماتی روبرو بوده و کسی نمی تواند پاسخ دقیقی برای این پرسش داشته باشد. در این بین نمی دانیم که چگونه برخی از کاربران به این نتیجه می‌رسند که یک عرضه اولیه تازه به دوران رسیده می تواند کیفیت لازم برای نگهداری در طولانی مدت را داشته باشند. این هم از آن شوخی هایی است که تریدرهای ایرانی با سرمایه گذاری و سرمایه های خود در بازار انجام می دهند.

بهترین تکنیک برای خرید و کسب سود از بازار عرضه اولیه ارز دیجیتال این است که شما بعد از رسیدن به یک سود قابل توجه در بازه زمانی کوتاه، سود خود را با یک ارز دیجیتال مرغوب و آینده دار مانند بیت کوین، اتریوم، کاردانو، سولانا، پولکادات، پلیگان و ده ها رمز ارز مناسب دیگر تبدیل نمایید تا در نهایت سرمایه گذاری شما یک سرمایه گذاری کم ریسک باشد. همچنین بخشی از سود را نیز می توانید برای شرکت در سایر عرضه اولیه ها اختصاص دهید تا از این پس حتی سرمایه اصلی خود را نیز وارد ریسک‌های مربوط به این بازار نکنید. باور کنید یا نکنید این ترفند از حرفه ای ترین ترفند های مورد استفاده در این روش سرمایه گذاری بوده که افراد حرفه ای از آن استفاده می کنند. ته که افراد تازه کار و بی‌تجربه ترجیح می‌دهند تمام سرمایه خود را بر روی یک عرضه اولیه اختصاص داده و با کله وارد ورشکستگی در این بازار شوند.

نسبت به عرضه اولیه ارز دیجیتال بدبین باشید

یکی دیگر از نکات بسیار مهم که می تواند شما را از ریسک های مربوط به این روش سرمایه گذاری در امان نگه دارد و بدبین بودن به کل این فرآیند است. البته جالب است بدانید که بسیاری از کاربران ایرانی در چنین شرایطی کاملا برعکس عمل کرده و با نهایت خوشبینی و امید به میلیاردر شدن در تمام عرضه اولیه ها شرکت می کنند. این مهم دقیقا یکی از دلایل اصلی زیان‌ده بودن بسیاری از تریدرهای ایرانی در بازار است.

هایلایت های عرضه اولیه رمز ارز ها

  • عرضه اولیه عمومی ارز دیجیتال با نماد IPO مخفف عبارت Initial Public Offering شناخته می شود.
  • تاریخ، قوانین و فرایند خرید ارز دیجیتال در عرضه اولیه از قبل توسط شرکت عرضه کننده اعلام می شود.
  • برای پرداخت هزینه خرید ICO ها نیاز به ارز دیجیتال دیگری خواهید داشت. بیت کوین، اتریوم و توکن های بومی صرافی ها می توانند بهترین گزینه برای این مورد باشند.
  • در برخی از درگاه ها امکان پرداخت هزینه خرید ICO با پول نقد هم وجود دارد.
  • IPO ها از نظر امنیت شرایط بهتری نسبت به ICO ها دارند.
  • عرضه اولیه ارز دیجیتال در بسیاری از کشورها کاملا ممنوع است. چین، نپال، بنگلادش، مقدونیه، بولیوی و اکوادور از این دست کشورها هستند.
  • سایت www.Coinschedule.com اقدام به بررسی و ارزیابی ICO های مختلف کرده و بهترین و با کیفیت ترین آنها می نماید. ICO های معرفی شده در این سایت در اکثر مواقع کیفیت خوبی داشته و سرمایه گذاری روی آنها می تواند اطمینان بیشتری به دنبال داشته باشد.

نمونه هایی از عرضه اولیه ارز دیجیتال در گذشته

عرضه اولیه ارز دیجیتال اتریوم: ICO ارز دیجیتال اتریوم رد جولای ۲۰۱۴ انجام شد. این رمز ارز در عرضه اولیه خود موفق به جمع آوری ۱۸.۴ میلیون دلار سرمایه شد.

عرضه اولیه ارز دیجیتال کاردانو: یکی از موفق ترین عرضه اولیه ها متعلق به کاردانو بود. کاردانو در ژانویه ۲۰۱۷ موفق به جمع آوری ۶۲.۲ میلیون دلار سرمایه شد.

عرضه اولیه ارز دیجیتال تزوس: تزوس در جولای سال ۲۰۱۷ وارد مرحله عرضه اولیه شد. این رمز ارز از طریق ICO موفق به جمع آوری ۲۳۲ میلیون دلار سرمایه اولیه شد. البته در همان زمان مشکلات زیادی در عرضه اولیه ایجاد و موجب شکایات بسیاری از کاربران از آن شد. در نهایت در سال ۲۰۲۰ این رمز ارز با توافق ۲۵ میلیون دلاری وارد بازار شد.

عرضه اولیه ارز دیجیتال دراگون کوین: یکی از عجیب ترین عرضه اولیه ها در میان رمز ارزها متعلق به دراگون کوین است. این رمز ارز در مارس ۲۰۱۸ روانه فرایند عرضه اولیه شد که منجر به جمع آوری ۳۲۰ میلیون دلاری سرمایه شد. سپس در یک جنجال فوری و مشکلات پیش آمده قیمت آن با افت بسیار شدیدی روبرو شده و در نهایت در سال ۲۰۲۱ با ارزش بازار زیر ۱ میلیون دلاری به هیچ موفقیتی دست نیافت.

در عرضه اولیه ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنیم یا خیر؟

درباره عرضه اولیه ارز دیجیتال تمام نکات لازم را با شما در میان گذاشتیم و اکنون شما با این روش سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال به خوبی آشنا هستید. حالا سوال بسیار مهمی که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد این است که آیا اصلاً از مزیت‌های عرضه اولیه ارز دیجیتال استفاده کنیم یا اینکه همان فرایند خرید و فروش توکن‌ های مختلف را برای سودآوری در بازار کریپتوکارنسی در دستور کار خود قرار دهیم؟

واقعیت این است که این موضوع از جنبه‌های مختلفی قابل بررسی است و اتفاقاً شما باید تمام این جنبه‌ها را در نظر بگیرید تا در نهایت اگر به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن و جذاب در بازار رمز ارزها هستید بتوانید از فرصت‌های پیش رو به خوبی استفاده کنید. با این اوصاف در میان تمام معیارهایی که برای شرکت در عرضه اولیه ارز دیجیتال وجود دارد دو معیار بسیار مهم و تعیین کننده را می‌توانیم به شما معرفی کنیم. اولین معیاری که قراره از شرایط شرکت در عرضه اولیه ارز دیجیتال را بر اساس آن برای شما ارزیابی کنیم امنیت این روش سرمایه گذاری است و دومین معیار هم پتانسیل سودآوری آن است.

از نظر امنیت سرمایه گذاری این روش سرمایه گذاری واقعاً با پیچیدگی‌های بسیار زیادی روبرو است و اگر شما تجربه و دانش کافی برای انتخاب بهترین عرض اولیه‌ها را نداشته باشید با شکست‌های بسیار سنگینی روبرو خواهید شد. پس عملاً شما با شرکت در عرضه اولیه ممکن است ریسک سرمایه گذاری بسیار زیادی را متحمل شوید و حتی در بسیاری از این فرایندها دارایی‌های خود را نیز به صورت کامل از دست بدهید. هر روز ده‌ها ارز دیجیتال مختلف توسط کلاهبرداران وارد بازار ارز دیجیتال شده و به فرایند عرضه اولیه می‌رسند و اگر شما دانش کافی برای شناخت آنها را نداشته باشید عملاً در دام این کلاهبرداران گرفتار خواهید شد و نمی‌توانید هیچگونه سودآوری از این بازار داشته باشید.

اما از دیدگاه دوم یعنی پتانسیل سودآوری عرضه اولیه می‌تواند یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری با پتانسیل سودآوری بسیار بالا در بازه‌های زمانی کوتاه مدت باشد. شاید هیچ کدام از روش‌های سرمایه گذاری در بازار کریپتو کارنسی از این نظر جذاب نباشد و به همین دلیل است که نگاه‌های بسیار زیادی به سمت این روش سرمایه گذاری معطوف شده و با وجود داشتن ریسک سرمایه گذاری بسیار بالا خیلی‌ها به دنبال استفاده از مزیت‌های این روش هستند.

با در نظر گرفتن این دو نکته توصیه می‌کنیم که اگر دانه شکافی و تجربه لازم برای انتخاب بهترین پروژه‌ها در فرایند عرضه اولیه را ندارید به کل قید این روش سرمایه گذاری را بزنید و سراغ روش‌های دیگری بروید. اما اگر دانش کافی و تجربه لازم برای این روش سرمایه گذاری را دارید توصیه ما به شما این است که حتماً  فقط و فقط بر روی پروژه‌های معتبر و شناخته شده و معروف سرمایه گذاری کنید و ریسک سرمایه گذاری خود را در فرایند عرضه اولیه ارز دیجیتال بیخود افزایش ندهید. امیدواریم که همین نکته ساده باعث افزایش قابل توجه سودآوری شما در فرایند سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال شود و برای رسیدن به سودهای واهی دارایی‌های خود را در این بازار به خطر نیندازید.

جمع بندی

به بررسی صفر تا صد فرآیند خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال پرداختیم و نکات بسیار مهمی را نیز درباره این فرایند با شما در میان گذاشتیم. اگر حتی هیچ شناختی نسبت به فرآیند عرضه اولیه ارز دیجیتال هم نداشته باشید با استفاده از محتوای این مقاله می توانید حتی برای خرید این رمز ارزها اقدام کنید. تمام چالش پیش روی شما تحلیل فاندامنتال عرضه اولیه مورد نظر خواهد بود تا بتوانید کیفیت رمز ارز مورد نظر را تشخیص دهید. برای این کار توصیه می کنیم ابتدا مقاله آموزش تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال ما را مطالعه کنید تا ترفند های جذابی را در این باره در اختیار داشته باشید. این ترفندها کاملاً کاربردی بوده و امکان استفاده از آن در هر شرایطی برای شما وجود خواهد داشت.

گذشته از این مقاله امکان شرکت در دوره ارز دیجیتال ما را نیز خواهید داشت تا به صورت کاملا حرفه ای و پیشرفته با فرآیند تحلیل عرضه اولیه ارز دیجیتال آشنا شوید. در این دوره سعی کرده ایم ترفندهای بسیار کاربردی و کلیدی را با شما در میان بگذاریم که استفاده از آنها می‌تواند فرایند خرید به مراتب ساده‌تر و دقیق تری را برای شما رقم بزند. همچنین افرادی که فرصت کافی برای شرکت در این دوره ندارند نیز می‌توانند از پکیج غیر حضوری ارز دیجیتال ما استفاده کرده و اطلاعات لازم برای هرچه بهتر کردن شرایط تحلیل عرضه اولیه مورد نظر خود را به دست آورند. تمام تلاش ما در کانون بورس ارائه ترفند های کاربردی و مهیج برای هرچه بهتر کردن فرایند سرمایه گذاری شما در بازار است.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

15 پاسخ

  1. سلام و خسته نباشید
    نظرتون راجع به ارز BCO که ارز نفت برنت هست چیه؟ تقریبا ۴۰ روز دیگه عرضه میشه و امکان خریدش همچنان توی سایتش هست.به نظرتون همچین ارزی که مانند تتر و پکس گلد پشتوانه داره و اون هم نفت برنت…چقدر احتمال موفقیت داره؟
    brent-crude.energy

  2. درود برشما خدایی خیلی زحمت کشیدین بابت این مقاله .دمتون گرم نفستون حق .من ک کلی حال کردم و کلی استفاده کردم …..خسته نباشید محکم ب گروهتون عرض میکنم.

    1. جالب بود باید کمی لغات رمز ارز مثل پامپ وچندتا دیگه رو فارسی ترش میکردین

  3. رمزارزجدیدdissr به مقدار ۱۹۰۰۰خرید کردم به دلار۳۳۳ میشه الان نمیتونم بفروشم علتش چی میتونه باشه البته ارور مقدار فروش کمه میده
    ممنون

  4. سلام
    من ارز پانترا خریدم از صرافی پنکیک سوآپ ،مقدار اون ارز اومده تو کیف پول من اما قیمت نداره نوشته قیمت در دسترس نیست مشکل کجاست
    ممنونم

  5. جالب بود باید کمی لغات رمز ارز مثل پامپ وچندتا دیگه رو فارسی ترش میکردین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: