لوگو کانون بورس

خرید تتر در ایران از سیر تا پیاز + رازهایی که باید بدانید

خرید تتر در ایران
شما در حال مطالعه مقاله ۲۷ از ۲۹ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

با آموزش خرید تتر در ایران با شما همراه هستیم. در مقاله استیبل کوین چیست و همچنین معرفی بهترین استیبل کوین ها سعی کردیم تا شما را به صورت کامل با این دسته از انواع ارز دیجیتال آشنا کنیم. یکی از بزرگترین چالش هایی که تمام معامله گران بازار ارز دیجیتال در ایران بایستی آن را برای خود حل نمایند، فرایند خرید تتر به عنوان یکی از بهترین استیبل کوین های موجود در بازار برای انجام معاملات مختلف است. ارز دیجیتال تتر برای کاربران بازار ارز دیجیتال در واقع حکم پول واقعی را داشته و در اختیار داشتن آن می تواند زمینه ساز شروع معاملات مختلف دیگر در بازار باشد. اما مانند سایر بخش های بازار ارز دیجیتال خرید تتر نیز با چالش‌ها و مشکلاتی روبه رو بوده که لازم دانستیم به صورت کامل و جامع به این موضوع بپردازیم.

در حال حاضر اگر سایت های ارائه دهنده خدمات صرافی داخلی ارز دیجیتال را یکی پس از دیگری مرور کنید ملاحظه خواهید کرد که همه آنها در حال خرید و فروش تتر هستند و تبلیغات بسیار گسترده‌ای در این باره صورت می پذیرد. حتی برخی از سایت‌ها که خدمات صرافی داخلی ارز دیجیتال را نیز ارائه نمی کنند نیز امکان خرید تتر در ایران را برای کاربران فراهم کرده‌اند. اما همه ما می دانیم که هیچ گربه ای در راه رضای خدا موش نمی گیرد. نکات بسیار مهمی پشت‌پرده خرید و فروش تتر وجود دارد که عدم دقت به آنها می تواند ضررهای قابل توجهی برای معاملات شما به دنبال داشته باشد. در این مقاله با شما همراه هستیم تا همراه با معرفی نحوه خرید تتر در ایران نکات بسیار مهمی درباره پشت پرده خرید و فروش این رمز ارز نیز به شما بیان کنیم که با دقت به آنها می توانید شرایط به مراتب بهتری در سرمایه گذاری خود در بازار ارز دیجیتال رقم بزنید. با ما در کانون بورس همراه باشید.

راهنمای مطالعه نمایش

خرید تتر در ایران چالشی که همه باید آن را حل کنند

خرید تتر در ایران برخلاف سایر کشورهای جهان با چالش‌های بسیار زیادی همراه است و کاربران ایرانی می بایست به آن دقت بسیار زیادی برای خرید این ارز دیجیتال داشته باشد. در کشورهایی که واحد پول آنها به دلار آمریکا نزدیک است و نوسان قیمت پول کشور آنها با دلار آمریکا خیلی زیاد نیست عملاً روند خرید و فروش تتر نیز چندان چالش‌برانگیز نخواهد بود. اما در کشور ما به دلیل نوسانات بسیار بالای قیمت دلار در بازار آزاد خرید تتر با چالش های بسیار زیادی همراه شده است و به همین دلیل معامله گران در بازار ارز دیجیتال حتما باید در این باره تمام نکات احتیاطی را در نظر داشته باشند.

چالش های بسیار زیادی از جمله کلاهبرداری بودن بسیاری از سایت های فروش تتر در ایران و همچنین در نظر گرفتن قیمت های غیر واقعی برای این ارز دیجیتال باعث شده تا در بسیاری از مواقع شکایت های بسیار زیادی را در این زمینه شاهد باشیم. دقت داشته باشید که برای کسانی که به دنبال خرید و فروش تتر در مبالغ بالا هستند حتی چند ریال تفاوت قیمتی در بازار می تواند چالش بسیار بزرگی برای سرمایه گذاری آنها باشد. با مطالعه مقاله و درک حقایق مربوط به روند خرید تتر در ایران به راحتی می‌توانید از پس تمام این چالش ها برآمده و از این  پس معاملات خود را در بازار ارز دیجیتال با کیفیت بالاتری ادامه دهید.

قیمت تتر در خارج چقدر است؟

برای اینکه به بررسی چالش‌های خرید تتر در ایران پرداخته و همچنین نکات لازم برای برون رفت از این چالش ها را به شما معرفی کنیم لازم است ابتدا نکات بسیار مهمی را درباره این ارز دیجیتال با شما در میان بگذاریم. به عنوان اولین نکته بایستی به بررسی قیمت تتر بپردازیم. همین اولین نکته درباره خرید تتر در ایران این است که قیمت این ارز دیجیتال در بازار ایران با بازارهای جهانی تفاوت هایی دارد. تتر یک استیبل کوین است که پشتوانه اصلی آن دلار آمریکا بوده و قیمت آن همیشه بایستی برابر با یک دلار آمریکا باشد.

اگر در انواع صرافی خارجی ارز دیجیتال و پلتفرم های معاملاتی معتبر مختلف قیمت تتر را دنبال کرده باشید ملاحظه می کنید که قیمت این ارز دیجیتال همیشه برابر با یک دلار است. البته انجام معاملات فوق العاده سنگین در بازار گاها ممکن است قیمت این رمز ارز را چند سنت کمتر و یا بیشتر از یک دلار نماید اما خیلی زود دوباره شرایط و همان وضعیت اولیه برگشته و قیمت تتر به یک دلار می رسد.

دقیقا به همین دلیل است که بسیاری از کاربران از تتر به عنوان ارز دیجیتال اصلی معاملاتی خود استفاده کرده و برای خرید و فروش سایر رمز ارزها نیز از نمودارهای تتر استفاده می نمایند. این مهم باعث می‌شود که کاربران خارجی در بازه های زمانی که به دنبال معامله گری و نوسان گیری در ارز دیجیتال نیستند ارزش سرمایه های خود را برابر با دلار آمریکا حفظ نمایند و از این بابت نوسان قابل توجهی بر روی سرمایه های خود نبینند.

به عنوان مثال اگر شما دارایی های خود را در بازار در زمان غیر معامله تبدیل به ارز دیجیتال اتریوم نمایید، ممکن است به دلیل نوسان زیاد اتریوم شاهد افت قابل توجه ارزش دارایی‌های خود شوید. در حالی که اصلا شما قصد سرمایه گذاری بر روی اتریوم را نداشته اید. دلیل اصلی به وجود آمدن استیبل کوین هایی مانند تتر نیز همین موضوع است.

خرید تتر در ایران

قیمت تتر در ایران چقدر است؟

اما قیمت تتر در ایران چقدر است؟ در همین ابتدا باید یادآور شویم که تفاوت قیمت تتر در ایران و در بازار جهانی یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث شده تا کاربران ایرانی چالش های بسیار زیادی را در این زمینه داشته باشند. البته شایان ذکر است که قیمت ارز دیجیتال تتر به صورت جهانی تعیین می‌شود و هیچ ربطی به فعالیت کاربران یک کشور خاص ندارد. خرید تتر در ایران وقتی چالش‌برانگیز می شود که شما برای خرید این ارز دیجیتال نیاز به پرداخت ریالی دارید. وقتی برای خرید تتر لازم است پول خود را از ریال به دلار تبدیل کنید چالش اصلی برای شما آغاز خواهد شد. در واقع قیمت تتر در ایران با قیمت دلار در بازار آزاد ایران تعیین می‌شود و تعیین قیمت دلار در بازار آزاد ایران نیز با چالش‌های بسیار زیادی همراه است.

همین الان اگر به صرافی های دلار در سطح شهر بروید ممکن است قیمت های بسیار متفاوتی را برای دلار آمریکا شاهد باشید و در سایت های مختلف فروش این ارز نیز قیمت های مختلفی برای آن تعیین می شود. به همین دلیل قیمت گذاری تتر نیز با همین چالش روبرو خواهد بود و ممکن است قیمت تتر در یک صرافی با سایر صرافی ها تفاوت های قابل توجهی داشته باشد.

البته شایان ذکر است که برای کسانی که سرمایه های کمی داشته و به دنبال تبدیل آن به تتر هستند، این موضوع چندان چالش برانگیز نخواهد بود. زیرا در سرمایه های کم چند ریال تفاوت قیمت دلار در یک صرافی نمی تواند نقش تعیین کننده ای در سرمایه گذاری یک فرد داشته باشد؛ اما وقتی صحبت از چندین هزار دلار می شود عملاً چند ریال تفاوت قیمت نیز می‌تواند باعث چالش بسیار بزرگ در سرمایه گذاری شما باشد.

با توجه به اینکه قیمت تتر در ایران بر اساس قیمت دلار در بازار آزاد تعریف می شود، به همین دلیل لازم است تا کاربران ایرانی در بازار ارز دیجیتال حتماً:

  • از سایت های معتبر قیمت دلار در بازار آزاد ایران را لحظه ای شاهد باشند.
  • به بررسی روند حرکت قیمت دلار با توجه به نمودار تکنیکال آن بپردازند.
  • بهترین زمان و بهترین قیمت را برای خرید تتر با توجه به نمودار قیمت دلار انتخاب نمایند.
  • با نحوه تحلیل دلار و همچنین پیش بینی دلار آشنا باشند.
  • بهترین صرافی داخلی ارز دیجیتال را برای خرید تتر انتخاب کنند که کمترین قیمت ها را برای این ارز دیجیتال در نظر گرفته باشد.

و چالش های دیگر این چنینی که کاربران می بایست حتما دانش کافی برای انجام آنها را کسب کرده و در نهایت برای خرید تتر بهترین شرایط را برای خود رقم بزنند.

خرید تتر در ایران

قیمت تتر در ایران چگونه تغییر می کند؟

نکته دیگری که درباره قیمت تتر در ایران باید به بررسی آن بپردازیم این است که نحوه تغییر قیمت این ارز دیجیتال در بازار و انواع صرافی ارز دیجیتال موجود در ایران چگونه است؟ دربند قبلی اشاره کردیم که قیمت گذاری تتر در بازار ایران بر اساس قیمت گذاری دلار است و هر روندی که قیمت دلار در بازار آزاد ایران داشته باشد، قیمت تتر نیز به تبع از آن تغییر خواهد کرد. اما سوال مهم اینجاست که در داخل پلتفرم صرافی های ارز دیجیتال عملاً دلار معامله نمی‌شود و کاربران در حال خرید و فروش تتر هستند. پس چگونه قیمت تتر در صرافی تحت تاثیر تغییرات قیمت دلار قرار می گیرد؟

دقت داشته باشید که نحوه تغییرات قیمت تتر در ایران در صرافی های داخلی تقریباً مکانیزمی مشابه با قیمت طلا در بازار ایران دارد. قیمت طلا همان طور که می دانید به صورت جهانی اعلام می‌شود و در تمام کشور ها ثابت است. اما میزان عرضه و تقاضا و فشار خرید و فروش بر روی طلا باعث می شود تا قیمت آن در هر کشوری و حتی در هر شهری با نوسانات اندکی روبرو شده و برای چند ساعت حتی با قیمت جهانی طلا تفاوت هایی داشته باشد. اما دقت داشته باشید که این تفاوت ها به صورت لحظه‌ای بوده و بعد از گذشت مدتی دوباره طلا خود را به قیمت جهانی خواهد رساند. در واقع این معامله‌گران هستند که علاوه بر مکانیزم عرضه و تقاضا در روند خرید و فروش طلا به قیمت جهانی آن نیز دقت کرده و بعد از هر نوسانی در جهت عکس آن نوسان به سمت قیمت جهانی طلا معامله می کنند که این امر باعث می شود تا قیمت طلا دوباره به حالت تعادل برگردد.

دقیقا مکانیزم مشابهی درباره قیمت تتر در ایران نیز وجود دارد. تغییرات قیمت تتر در پلتفرم های مختلف معاملاتی در بازار ایران بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا و فشار خرید و فروش انجام می پذیرد اما دقت داشته باشید که کاربران فعال در بازار ارز دیجیتال به صورت دائم قیمت دلار در بازار آزاد ایران را دنبال کرده و در صورت به وجود آمدن نوسانات گسترده در قیمت تتر نسبت به قیمت دلار در بازار آزاد ایران سریعاً در جهت عکس وارد معامله می شوند. رخ دادن چنین رفتاری از سوی تعداد زیادی از معامله گران باعث می‌شود تا سریعاً قیمت تتر به همان قیمت دلار در بازار آزاد ایران برسد.

اما متاسفانه دقت داشته باشید که این چالش به همین سادگی تمام نمی شود. زیرا در بسیاری از مواقع قیمت دلار در بازار آزاد ایران با نوسانات لحظه ای سنگینی همراه می شود که این امر می‌تواند معامله گران را در روند خرید و فروش تتر با چالش روبرو سازد. از این گذشته در برخی از ساعات که بازار آزاد ایران تعطیل است قیمت دلار در بازار نیز هنوز بیرون نیامده و به همین دلیل ممکن است قیمت تتر در برخی از ساعات با نوسانات فوق العاده شدیدی همراه باشد. در ادامه نکاتی را با شما در میان خواهیم گذاشت که با استفاده از آن‌ها بتوانید در بهترین ساعات در طول روز برای خرید تتر با قیمت مناسب اقدام نمایید.

چگونه تتر بخریم

خرید تتر در ایران

نوبت به این رسیده تا نحوه خرید تتر در ایران را با شما در میان بگذاریم و روش های مختلف خرید این ارز دیجیتال را در بازار به شما معرفی کنیم. دقت داشته باشید که با توجه به اینکه مجموعه کانون بورس به هیچ وجه خدمات خرید و فروش ارز های دیجیتال را ارائه نمی کند از این رو در این مقاله بیشتر تلاش ما برای ارائه مطالب آموزشی برای درک هرچه بهتر شرایط خرید رمز ارزهای مختلف مانند تتر است. در حقیقت با اموزش نحوه خرید تتر در ایران به دنبال این هستیم تا چالش های سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را برای شما به حداقل برسانیم.

همچنین لازم به توضیح است که تمام روش های خرید تتر در ایران را به صورت کاملا منصفانه مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم تا شما بتوانید بهترین روش را برای این منظور انتخاب کنید. در ادامه هر یک از روش های خرید تتر در ایران را به صورت کامل و همراه با توضیحات لازم به شما ارائه خواهیم کرد و نکات مهمی را درباره خطرات و مزیت های هر کدام از این روش ها بیان خواهیم نمود.

خرید تتر به صورت مستقیم از فروشنده

اولین روشی که برای خرید خرید تتر در ایران باید به معرفی آن بپردازیم استفاده از روش مستقیم است که در این روش شما بایستی پول خود را به صورت کارت به کارت به حساب فروشنده تتر واریز کرده و از وی بخواهید که به طرح های موجود در کیف پول ارز دیجیتال خود را به کیف پول شما انتقال دهد. دقت داشته باشید که خرید مستقیم ارز دیجیتال در بازار ایران اولین و با سابقه ترین روش خرید بوده و در زمان هایی که هنوز انواع صرافی ارز دیجیتال در ایران آغاز به کار نکرده بودند و حتی ارز دیجیتال تتر وجود نداشت نیز کاربران ایرانی برای خرید بیت کوین از این روش استفاده می کردند.

در حال حاضر خرید تتر و حتی خرید ارز دیجیتال های دیگر از این روش ممکن است چالش هایی برای شما به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال:

در این روش شما در قدم اول باید جستجو کرده و افرادی را پیدا کنید که در کیف پول ارز دیجیتال خود این رمز ارز را نگهداری کرده و از این گذشته به دنبال فروش آن نیز هستند. این مهم هم می‌تواند زمان گیر باشد و هم حتی ممکن است شما می توانید کسی را پیدا کنید که به دنبال فروش تتر باشد.

در بسیاری از مواقع کاربران و معامله گران به دنبال خرید خیلی سریع یک ارز دیجیتال هستند و به سرعت به دنبال تبدیل سرمایه خود به تتر برای خرید رمز ارز مورد نظر می روند. عملاً در چنین شرایطی امکان استفاده از روش خرید مستقیم تتر وجود ندارد.

اصلاً آیا با خود فکر کرده اید که اگر شما پول خود را به صورت کارت به کارت به حساب یک فرد ناشناس به امید اینکه وی تتر های خود را به کیف پول ارز دیجیتال شما را انتقال دهد، واریز کنید و فروشنده برای همیشه غیب شود؟ چنین اتفاقی در این روش خرید تتر در ایران بسیار رایج است و افراد زیادی در حال حاضر با مدارک خود به دنبال بازپس‌گیری سرمایه خود از این افراد کلاهبردار و شیاد میباشند. حتی برخی از سایت ها و به اصطلاح صرافی های خرید و فروش تتر نیز چنین شرایطی را برای کاربران خود به وجود آورده اند.

ملاحظه می کنید که این روش خرید تتر در ایران با چالش‌های بسیار زیادی روبرو است و عملاً هرگونه اشتباهی می تواند باعث از بین رفتن تمام دارایی های شما شود. البته این روش خرید تتر در ایران مزیت هایی نیز به دنبال خواهد داشت که مهم‌ترین آنها عدم نیاز به پرداخت کارمزد خرید تتر است. در این روش شما فقط می بایست بر اساس قیمت لحظه ای تتر پول را به حساب فروشنده واریز کنید و نیاز به پرداخت کارمزد نخواهید داشت. اما آیا این مزیت و عدم پرداخت کارمزد خرید تتر می تواند دلیل منطقی برای قبول کردن ریسک های فوق‌العاده زیادی باشد که در بالا به آنها اشاره کردیم؟

خرید تتر از صرافی داخلی

یکی دیگر از روش های خرید تتر در ایران استفاده از خدمات صرافی داخلی ارز دیجیتال است. در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از انواع صرافی ارز دیجیتال که همگی به صورت صرافی متمرکز فعالیت می نمایند در ایران تاسیس شده و خدمات خرید و فروش رمز ارز ها را به کاربران ایرانی ارائه می نمایند. در اکثر این صرافی‌ها شما می‌توانید با فرآیند واریز آنلاین حساب کاربری خود را شارژ کرده و سپس برای خرید تتر اقدام کنید. البته در خدمات صرافی های معتبر داخلی دو روش برای خرید تعریف شده است که شما می توانید بر اساس شرایط خود برای هر کدام از این موارد اقدام کنید.

در روش اول شما می توانید به صورت مستقیم برای خرید تتر اقدام نمایید که در این شرایط شما بعد از واریز پول به حساب صرافی تنها نیاز به تبدیل پول خود با چند کلیک ساده به تتر خواهید داشت. در این روش خرید تتر در صرافی داخلی در ایران پلتفرم صرافی پایین ترین قیمت فروش در بازار خود را ملاک اصلی قرار داده و در آن لحظه خرید شما را بر اساس این قیمت انجام می دهد.

در روش دوم نیز شما می توانید وارد بازار حرفه ای تتر به تومان شده و بر اساس میزان عرضه و تقاضا و شرایط موجود در بازار بهترین قیمت برای خرید تتر را انتخاب کرده و سفارش خود را ثبت کنید. در این وضعیت بر اساس قیمت تعیین شده بایستی منتظر بمانید تا فروشندگان تتر با قیمت پیشنهادی شما موافقت کرده و معامله شما انجام پذیرد.

روش اول بیشتر برای افراد تازه کار مناسب بوده و کسانی که خیلی سریع به دنبال تبدیل پول خود به تتر هستند از این روش استفاده می نمایند. روش دوم اما برای افراد حرفه‌ای مناسب است و کسانی که تحلیل دقیقی بر روی قیمت دلار داشته و به دنبال خرید تتر با بهترین قیمت هستند معمولاً از این روش استفاده می نمایند.

خرید تتر به صورت آنلاین

خدمات خرید تتر به صورت آنلاین همانطور که در بند قبلی به آن اشاره کردیم در بازار ایران در دسترس است. حتی شاهد هستیم که برخی از سایت ها با وجود اینکه به عنوان صرافی ارز دیجیتال فعالیت ندارد اما فرآیند خرید تتر را برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر کرده و شما می توانید با ورود به این سایت ها برای خرید این ارز دیجیتال اقدام نمایید. البته به دلیل وجود کلاهبرداری‌های بسیار زیاد در این زمینه به هیچ وجه توصیه به استفاده از این روش نداریم و حتما شما باید از خدمات صرافی های معتبر برای این منظور استفاده کنید تا چالش هایی مانند کلاهبرداری پیش روی شما قرار نگیرد.

در روش خرید تتر به صورت آنلاین عملا شما در سایت مورد نظر تنها کافی است که مبلغ تعیین شده به عنوان قیمت تتر را بر اساس حجم مورد نیاز برای خرید پرداخت کنید و در نهایت منتظر واریز تتر به حساب کاربری خود در یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال باشید.

خرید تتر به صورت حضوری

یکی دیگر از انواع روش های خرید تتر در ایران خرید این ارز دیجیتال به صورت حضوری است. در این روش شما می توانید به مراکز صرافی های مختلف به صورت حضوری مراجعه کرده و با پرداخت پول تتر مورد نظر خود را خریداری نمایید. در حال حاضر این روش خرید تتر چندان رایج نبوده و کمتر کسی برای خرید این ارز دیجیتال از این روش استفاده می نماید. این روش بیشتر برای چه کسانی مناسب است که به صورت مستقیم با یکی از انواع صرافی ارز دیجیتال در داخل بازار ایران ارتباط دارند و می توانند به صورت حضوری برای خرید تتر اقدام نمایند.

آموزش خرید تتر در تراست والت

دقت داشته باشید که یکی از روش های خرید تتر استفاده از خدمات کیف پول تراست ولت است. شما می توانید با انتقال هر ارز دیجیتالی به داخل کیف پول تراست والت خود آن را به تتر تبدیل نمایید. در حال حاضر انواع کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال مانند تراست ولت و حتی کیف پول کوینومی و اکسودوس دارای یک صرافی داخلی هستند که امکان خرید و فروش و تبدیل رمز ارزهای مختلف به یکدیگر را برای کاربران این کیف پول ها فراهم می آورد. برای این منظور شما می توانید به قسمت اکسچنج این کیف پول ها مراجعه کرده و با انتخاب تتر به عنوان رمز ارز مورد نظر برای خرید ارز دیجیتال و دارایی خود را به تتر تبدیل نمایید.

دقت کنید که هر چند ممکن است است با خود تصور کنید که این روش خرید تتر چندان رایج نیست و حتما این افراد بایستی یک ارز دیجیتال در داخل محیط کیف پول تراست والت خود داشته باشند، اما این روش خرید تتر نیز مزیت های خاص خود را به دنبال دارد. به عنوان مثال فرض کنید که شما ارز دیجیتالی را برای نگهداری طولانی مدت انتخاب کرده و در حال حاضر رمز ارز خریداری شده شما سود زیادی را به شما داده است. حال ممکن است این نگرانی برای شما وجود داشته باشد که قیمت رمز ارز مورد نظر به افت روبرو شده و دوباره تمام سود های خود را از شما پس بگیرد.

در چنین وضعیتی اگر از خدمات کیف پول تراست والت برای نگهداری از ارز دیجیتال خود استفاده کرده باشید می توانید بدون هیچ گونه چالشی رمز ارز خود را به تتر تبدیل کرده و و ارزش دارایی های خود را حفظ کنید.

خرید تتر در ایران

آموزش خرید تتر در صرافی متمرکز خارجی

همچنین امکان خرید تتر در انواع صرافی متمرکز خارجی ارز دیجیتال نیز وجود دارد. لازم به توضیح است که در حال حاضر صرافی های خارجی به دو دسته صرافی متمرکز ارز دیجیتال و صرافی غیر متمرکز ارز دیجیتال تقسیم می‌شوند که در مقالات جداگانه به معرفی هر یک از این صرافی ها پرداختیم. روند خرید تتر در هر کدام از انواع صرافی متمرکز خارجی دقیقاً مشابه با خدمات صرافی های داخلی است و شما می‌توانید با تکرار همان فرایند برای خرید تتر در صرافی های خارجی اقدام نمایید.

برای واریز پول به حساب خود در صرافی خارجی نیز روش های مختلفی پیش روی شما قرار خواهد گرفت. امکان استفاده از پلتفرم های مانند پی پال و یا حتی واریز از حساب بانکی از جمله روش‌های مختلفی است که برای انتقال پول به حساب صرافی خارجی در دسترس هستند. شما نیز اگر به دنبال استفاده از خدمات صرافی خارجی ارز دیجیتال برای خرید تتر هستید می توانید از این فرایند استفاده کرده و مقدار تتر مورد نظر خود را خریداری نمایید.

آموزش خرید تتر در کوینکس

یکی از انواع صرافی متمرکز ارز دیجیتال که امکان خرید تتر برای کاربران ایرانی را بدون هیچ گونه چالشی فراهم کرده صرافی کوینکس است. در مقالات مربوط به آموزش صرافی ارز دیجیتال و صرافی ارز دیجیتال چیست به صورت کامل و جامع درباره صرافی های معتبر و شناخته شده مانند صرافی کوینکس صحبت کردیم و روند خرید ارز دیجیتال در این صرافی ها را نیز با شما در میان گذاشتیم. اگر از کاربران صرافی کوینکس در بازار ارز دیجیتال هستید می توانید از دو روش تبدیل مستقیم و همچنین بازار حرفه ای برای خرید تتر در این صرافی استفاده کنید.

البته در صرافی کوینکس و سایر انواع صرافی متمرکز ارز دیجیتال معمولاً نمودار تتر به دلار وجود ندارد و حتماً شما می بایست ابتدا دلار های موجود در حساب کاربری خود را به تتر تبدیل کرده و سپس برای خرید سایر رمز ارزها از آن استفاده کنید. همچنین اگر رمز ارز های دیگری در حساب کاربری خود دارید نیز میتوانید در نمودار مربوط به آن رمز ارز آن را تبدیل به تتر نمایید.

آموزش خرید تتر در صرافی بایننس

صرافی بایننس یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین صرافی های متمرکز ارز دیجیتال جهان است که خدمات خود را در گذشته به کاربران ایرانی نیز ارائه می‌داد. در حال حاضر این صرافی محدودیت هایی را برای ارائه خدمات به کاربران ایرانی در نظر گرفته و به دلیل تحریم‌های آمریکا مانع از باز کردن حساب ایرانی ها در پلتفرم خود می شود. اما با این حال بسیاری از کاربران ایرانی با استفاده از آی پی ثابت خارجی هنوز هم در حال انجام معامله در این صرافی هستند. این دسته از عزیزان می توانند برای خرید تتر از خدمات صرافی بایننس نیز استفاده نمایند.

آموزش خرید تتر در کوکوین

صرافی خارجی دیگری که امکان خرید تتر برای کاربران ایرانی را فراهم کرده است صرافی کوکوین است. در حال حاضر بسیاری از کاربران ایرانی در حال استفاده از خدمات صرافی کوکوین برای خرید و فروش رمز ارز ها هستند و از این رو امکان خرید تتر برای این دست عزیزان از طریق خدمات این صرافی نیز وجود دارد.

از کدام صرافی داخلی تتر بخریم؟

یکی از چالش های بسیار مهمی که درباره شرایط خرید تتر در ایران باید به حل آن بپردازیم انتخاب یک صرافی مناسب برای خرید این ارز دیجیتال است. نکات و چالش های بسیار مهمی را در بندهای گذشته درباره شرایط خرید تتر در انواع صرافی داخلی ارز دیجیتال برای شما بیان کردیم که لازم است و برای رفع آنها حتماً تمام شرایط و جوانب را در نظر بگیرید. در این بخش سعی داریم نکاتی را به شما ارائه کنیم که با استفاده از آنها می توانید بهترین صرافی داخلی برای خرید تتر را انتخاب کرده و در نهایت بدون هیچگونه دغدغه ای برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال اقدام کنید.

البته پیش از آن لازم است تا یک نکته بسیار مهم را درباره بررسی شرایط بهترین صرافی داخلی برای خرید تتر در ایران به شما گوشزد کنیم. در حال حاضر سایت های بسیار زیادی اقدام به معرفی بهترین صرافی داخلی برای خرید تتر و سایر رمز ارزها می نمایند. خیلی از این سایتها در انتهای چنین مقالاتی لینک ورود به صرافی مورد نظر برای ثبت نام و خرید تتر را نیز در اختیار شما قرار می دهند. دقت کنید که در این شرایط ثبت نام شما در صرافی مورد نظر برای سایت سود هایی به دنبال خواهد داشت و چنین سایت هایی با بستن قرارداد با صرافی ها به نوعی در حال تبلیغ آنها و کسب سود از این روش هستند.

پرواضح است که چنین سایت هایی برای معرفی بهترین صرافی داخلی برای خرید ارز دیجیتال و تتر تنها به معرفی صرافیهای خواهند پرداخت به صورت مستقیم طرف قرارداد آنها بوده و استفاده از لینک های انتهای مقاله نیز برای آنها سود آور است. مسلماً چنین مقالاتی به هیچ وجه نمی تواند هدفمند و به نفع کاربر باشد و بیشتر به نفع خود سایت خواهد بود. لازم به توضیح است که مجموعه کانون بورس به هیچ وجه هیچگونه فعالیتی در این زمینه نداشته هیچ لینکی برای عضویت و ورود به انواع صرافی داخلی ارز دیجیتال نیز در داخل سایت ما در نظر گرفته نمی‌شود. از این رو در بررسی انواع صرافی داخلی نیز به هیچ و هیچ گونه اغماضی نداشته و تمام شرایط را به صورت کاملاً سختگیرانه برای تمام صرافی ها در نظر خواهیم گرفت.

در ادامه معیارهایی را به شما معرفی می‌کنیم که حتماً این معیارها بایستی در صرافی داخلی مورد نظر شما برای خرید تتر در ایران وجود داشته باشند و تنها از خدمات صرافی هایی استفاده کنید که چنین شرایطی را دارا هستند.

حجم معاملات بالا

یکی از اولین مشخصات و مواردی که برای خرید تتر در ایران و انتخاب صرافی مناسب به آن دقت داشته باشید حجم معاملات تتر در آن صرافی است. در بخش بررسی شرایط قیمت و نحوه تغییرات آن در ایران اشاره کردیم که هرچند قیمت این ارز دیجیتال به صورت مستقیم به قیمت دلار در بازار آزاد ایران مربوط می شود اما با این حال مکانیزم عرضه و تقاضا در داخل پلتفرم های معاملاتی و صرافی ها می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی تغییرات آن داشته باشد. وقتی فشار خرید و یا فشار فروش در یک پلتفرم بر روی ایجاد میشود در لحظه ممکن است قیمت آن نسبت به قیمت دلار در بازار آزاد ایران تفاوت های جزئی داشته باشد.

برای اینکه قیمت تتر در یک صرافی کاملا منطبق با شرایط قیمت دلار در بازار آزاد بوده و شاهد نوسانات قابل توجه نسبت به این دو قیمت نباشیم لازم است تا حجم معاملات بالایی در صرافی رخ دهد. وقتی حجم معاملات تتر چندان بالا نباشد عملاً امکان این بهینه‌سازی وجود نخواهد داشت و ممکن است شاهد تفاوت های قابل توجه در قیمت تتر با قیمت دلار در بازار آزاد ایران باشیم. به همین دلیل توصیه می کنیم که در اولین قدم سراغ صرافی های بروید که حجم معاملات تتر در آنها قابل توجه است.

معتبر و شناخته شده

انتخاب یک پلتفرم معتبر و شناخته شده یکی دیگر از ویژگی هایی است که برای انتخاب بهترین صرافی برای خرید تتر باید به آن دقت داشته باشید. اگر در سایت های مختلف توجه کرده باشید در حال حاضر تبلیغات بسیار زیادی برای خرید تتر در صرافی های مختلف انجام می پذیرد و تبلیغات در این زمینه به حدی رسیده که تعداد سایت های فروشنده تتر کاربران در ایران بیشتر شده است. لازم به توضیح است که خرید این ارز دیجیتال از سایت ها و صرافی های ناشناخته می تواند چالش های بسیار زیادی برای شما به دنبال داشته باشد.

به دلیل اینکه دریافت کارمزد خرید و فروش تتر می تواند درآمدهای قابل توجهی برای گردانندگان این سایت ها به دنبال داشته باشد، از این رو تعداد مراکز ارائه دهنده خدمات به شدت افزایش پیدا کرده است. دقت داشته باشید که بسیاری از این مراکز به هیچ وجه اعتبار کافی نداشته و امکان وجود کلاهبرداری در میان آنها بسیار زیاد است. البته در نظر داشته باشید که کلاهبرداری به این معنا نیست که سایت مورد نظر تمام سرمایه های شما را از بین ببرد. بلکه ایجاد تفاوت چند ریالی در قیمت تتر می تواند سود قابل توجهی را برای این سایت ها به دنبال داشته و ضرر های سنگینی را به شما وارد سازد. ضررهایی که در بسیاری از مواقع حتی کاربر متوجه آن نیز نمی شود.

با توجه به این موضوع توصیه می‌کنیم که حتماً از خدمات صرافی های معتبر و شناخته شده برای خرید تتر در ایران استفاده کنید و به هیچ وجه سراغ صرافی های ناشناخته و نامعتبر نروید. چنین فرآیندی می تواند در گذشت زمان سرمایه های قابل توجهی از دارایی های شما را از بین ببرد.

پلتفرم مناسب و قابل درک

نکته بعدی که در انتخاب بهترین پلتفرم و بهترین صرافی برای خرید تتر در ایران باید به آن اشاره داشته باشیم انتخاب یک صرافی با محیط کار مناسب است. شاید با خود تصور کنید که این معیار اهمیت بسیار زیادی ندارد اما در این باره سخت در اشتباه هستید. انتخاب یک پلتفرم مناسب برای خرید تتر در ایران اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر به این موضوع دقت کنید ممکن است در زمان خرید این ارز دیجیتال با چالش هایی روبرو شده و نتوانید معاملات مناسبی داشته باشید.

اهمیت این موضوع مخصوصا برای کسانی که به دنبال انجام معاملات حرفه ای بر روی تتر هستند که چندین برابر بیشتر بوده و اگر به این نکته دقت نداشته باشند ممکن است مجبور به تعویض پلتفرم مورد نظر شوند. طراحی یک پلتفرم مناسب و قابل درک یکی از جنبه های رقابتی ایجاد خدمات صرافی مخصوصاً در داخل ایران است. به عنوان مثال شما می توانید پلتفرم های موجود در صرافی های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و شرایط آن ها را از نظر نوع دسترسی به رمز ارزهای مختلف ارزیابی کنید.

داشتن نرم افزار موبایلی

شاید داشتن نرم افزار موبایلی در ابتدای کار و برای انجام معاملات در بازار چندان برای شما اهمیت نداشته باشد اما دقت کنید که وجود یک نرم افزار موبایلی باعث می شود تا شما هم سرعت بالایی در انجام عملیاتی مانند خرید تتر در ایران داشته باشید و بتوانید راحت تر این این موارد را انجام دهید. با توجه به اینکه اقدام به خرید تتر در سایت های مختلف ممکن است چالشهای به دنبال داشته باشد از این رو وجود یک نرم افزار موبایل باعث می شود تا امکان انجام معاملات ساده تر و سریعتر به وجود آید.

در حال حاضر داشتن موبایل هوشمند تبدیل به یکی از موارد معمول در جامعه ما شده و بسیاری از کاربران در بازار ارز دیجیتال نیز با استفاده از موبایل به دنبال انجام معاملات هستند. حتی انواع صرافی ارز دیجیتال خارجی نیز با ارائه نرم افزارهای کاربردی شرایطی را برای کاربران خود فراهم آورده اند تا بتوانند در ساده ترین شرایط ممکن برای خرید رمز ارز های مورد نظر خود اقدام نمایند. از این بابت به شما نیز توصیه می‌کنیم که برای خرید تتر در ایران سراغ صرافی هایی بروید که در کنار داشتن یک سایت بسیار خوب یک نرم افزار موبایلی کاربردی نیز در اختیار شما قرار بدهند.

مراحل احراز هویت ساده

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که در انتخاب بهترین صرافی داخلی برای خرید تتر در ایران باید به آن توجه داشته باشید مراحل احراز هویت ساده است. البته دقت کنید که ساده بودن مراحل احراز هویت به معنی بودن یک صرافی نیست و برای بالا بردن امنیت حساب کاربری در صرافی ها در حال حاضر از آیتم های مختلفی استفاده می نمایند. مراحل احراز هویت به بارگذاری داکیومنت ها و سند هایی اطلاق می شود که در این فرآیند کاربر می بایست به نوعی با استفاده از کارت شناسایی و اطلاعات شناسایی خود را برای صاحبان صرافی ها احراز نماید.

در این بین برخی از صرافی ها شرایط بسیار پیچیده ای را برای احراز هویت در نظر گرفته و همین امر باعث شده تا بسیاری از کاربران تمایلی به استفاده از خدمات این قبیل صرافی ها نداشته باشند. در این باره شما می توانید از خدمات صرافی هایی استفاده کنید که شرایط ساده‌ای برای احراز هویت در دسترس کاربران خود قرار بدهند.

کارمزدهای پایین خرید تتر

یکی دیگر از نکات بسیار مهم و حیاتی برای انتخاب بهترین صرافی برای خرید تتر در ایران دقت به کارمزد های در نظر گرفته شده برای خرید این ارز دیجیتال است. یکی از اصلی ترین و مهم ترین روش های کسب درآمد توسط صرافی داخلی ارز دیجیتال دریافت کارمزد های معاملاتی از کاربران است. اما برخی از صرافی ها در حال حاضر کارمزدهای فوق العاده سنگینی را برای خرید و فروش تتر در نظر گرفته و همین امر باعث شده تا هزینه انجام معاملات در پلتفرم آن‌ها بسیار زیاد شود.

فراموش نکنید که شما مجبور به استفاده از خدمات چنین صرافی های نیستید و می توانید برای خرید تتر در ایران سراغ صرافی های بروید که کارمزد های پایینی برای خرید و فروش تتر در نظر گرفته باشند. برای کسانی که به دنبال خرید حجم قابل توجهی از تتر ند کارمزد و اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند باعث هزینه‌بر شدن معاملات آنها شود. به همین دلیل انتخاب یک صرافی مناسب با کارمزد پایین برای خرید تتر اهمیت زیادی دارد.

خرید و فروش بر اساس عرضه و تقاضای واقعی

نکته بعدی که درباره انتخاب بهترین صرافی برای خرید تتر در ایران باید باه آن اشاره داشته باشیم، انتخاب صرافی هایی است که تغییر قیمت تتر در آنها بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضای واقعی صورت می پذیرد. البته احتمالا این سوال در ذهن شما به وجود آمده که مگر مکانیزم عرضه و تقاضای غیر واقعی هم داریم؟ پاسخ بسیار ساده است. صاحبان صرافی با صرف هزینه های قابل توجه می توانند مکانیزم غیر واقعی برای عرضه و تقاضای تتر در پلتفرم خود ایجاد نمایند که این امر می‌تواند باعث تعیین قیمت های غیر واقعی برای ارز دیجیتال شود.

در حال حاضر صرافی های بسیار زیادی هستند که چنین اقداماتی انجام داده و با این روش کثیف به دنبال کسب درامد می روند. نکته قابل توجه در این باره این است که معمولاً کاربران حتی متوجه چنین تقلب های نیز نشده و به خیال خود در حال انجام واقعی معامله بر روی تتر و خرید این ارز دیجیتال هستند. به همین دلیل تاکید داریم که حتما از خدمات صرافی های معتبر و شناخته شده برای خرید تتر در ایران استفاده کرده و سراغ صرافی های ناشناس نروید.

واریز و برداشت آنی

آخرین معیاری که برای انتخاب بهترین صرافی برای خرید تتر در ایران باید به آن اشاره داشته باشیم انتخاب گزینه هایی است که امکان واریز و برداشت ریالی را به صورت لحظه‌ای برای کاربران فراهم کرده اند. البته واریز و برداشت پول به حساب کاربری در صرافی ها بسته به حجم پول ممکن است یک دیر کرده زمانی داشته باشد اما برخی از صرافی ها در چنین مواقعی این فرایند را یک تا دو روز طول می دهند. این روند برای یک معامله گر واقعاً می‌تواند دردسرساز باشد و در مواقع ضروری حتی برخی از فرصت های معاملاتی را نیز برای وی از بین ببرد.

البته شایان ذکر است که واریز و برداشت آنی هر دو بایستی به صورت همزمان چک شوند. در برخی مواقع برخی از صرافی ها امکان واریز آنی را برای کاربران خود فراهم کردند اما در زمان برداشت معمولاً تا ۴۸ ساعت ممکن است زمان نیاز داشته باشند.

خرید تتر در ایران

قبل از خرید تتر در ایران باید بدانید

نکات بسیار مهمی را درباره شرایط خرید تتر در ایران با هم مرور کردیم و همچنین سعی کردیم تا با معرفی معیارهای لازم برای انتخاب بهترین پلتفرم برای خرید تتر شمارا در این باره راهنمایی کنیم. دقت داشته باشید که چنین چالش هایی برای خرید این ارز دیجیتال تنها در ایران وجود داشته و معمولاً کاربران سایر کشورها با چالش‌های دیگری روبرو هستند. در ادامه برای اینکه شرایط شما برای خرید ارز دیجیتال تتر بهتر شود لازم دانستیم تا واقعیت های دیگری را نیز درباره روند خرید و فروش تتر در ایران با شما در میان بگذاریم.

دقت داشته باشید که هدف ما از بیان نکاتی که در ادامه به آنها می پردازیم به هیچ وجه ایجاد یک فضای چالش برانگیز و پر تلاطم برای خرید ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی نیست. بلکه تمام تلاش ما این است تا تمام هشدارهای لازم را به شما ارائه کنیم تا در نهایت شما بتوانید یک خرید کاملا ایمن و بی خطر برای خود رقم بزنید. بارها و بارها شاهد بودیم که عدم دقت به همین نکات ساده باعث شده تا سرمایه قابل توجهی از معامله گران ایرانی در بازار از بین برود. به همین دلیل است که معرفی نکات بیشتر در جهت بالا بردن سطح آگاهی کاربران در روند خرید و فروش تتر است.

کیف پول ارز دیجیتال مناسب داشته باشید

یکی از نکات بسیار مهمی که قبل از خرید تتر در ایران باید به آن دقت داشته باشید داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال مناسب برای نگهداری از رمز ارزها است. اگر هنوز نمی دانید که کیف پول ارز دیجیتال چیست و انواع کیف پول ارز دیجیتال چه شرایطی دارند بهتر است وارد بازار نشده و معاملات خود را در زمان شناسایی کیف پول ها به تعویق بیندازید. شما در قدم اول بایستی از میان انواع کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال یکی از بهترین گزینه ها را برای خود انتخاب کرده و شرایط لازم برای نگهداری از رمز ارزهای خریداری شده را برای خود فراهم آورید.

البته امکان استفاده از انواع کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال نیز برای شما وجود دارد اما در شروع کار معمولا نیازی به استفاده از این کیف پول های پرهزینه و گرانقیمتی نخواهد داشت. داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال ایمن و کاربردی می تواند بسیاری از مشکلات و خطرات ارز دیجیتال را برای شما کاهش داده و خیال راحت تری را برای شما رقم بزند.

مراقب آدرس های انتقال تتر باشید

یکی دیگر از نکاتی که قبل از خرید و فروش تتر در ایران بایستی اطلاعات کافی درباره آن کسب کنید آدرس ها و شبکه های مختلف مورد استفاده برای انتقال تتر در انواع کیف پول و حساب های صرافی ها است. معمولاً کاربران بعد از خرید تتر در یک صرافی به دنبال انتقال آن به حساب دیگری در یک کیف پول ارز دیجیتال و یا حتی حساب صرافی خارجی ارز دیجیتال هستند. دقت داشته باشید که در حال حاضر شبکه های مختلفی برای انتقال تتر تعریف شده است که هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند.

در وهله اول شما بایستی چک کنید که حتماً از خدمات صرافی استفاده کرده باشید که امکان انتقال تتر در شبکه مورد نظر شما را فراهم کرده باشد. با توجه به اینکه برخی از شبکه ها هزینه ها و کاربردهای بسیار سنگینی را برای انتقال تتر در نظر می‌گیرند به همین دلیل انتخاب شبکه مورد نظر اهمیت فوق العاده زیادی پیدا میکند. در حال حاضر دو شبکه معمول و رایج برای انتقال ارز دیجیتال تتر در حساب صرافی ها را در ادامه به شما معرفی می کنیم.

شبکه ترون TRC20 ارزان تر است

در حال حاضر رایج ترین شبکه مورد استفاده برای انتقال تتر برای کاربران ایرانی شبکه ارز دیجیتال ترون است. ترون یک شبکه انتقال فوق العاده کاربردی داشته که با استفاده از آن می توانید رمز ارزهای مختلف را در حساب صرافی ها انتقال دهید. این شبکه از استاندارد TRC20 برای این منظور استفاده می نماید و شما می توانید با مشاهده این استاندارد در نقل و انتقال مورد نظر خود شبکه ترون را انتخاب کنید.

در وهله اول به دقت داشته باشید که حتماً هم در کیف پول مقصد و هم در کیف پول مبدا بایستی از یک شبکه استفاده کنید در غیر این صورت تمام دارایی های خود را از دست خواهید داد. همچنین لازم به توضیح است که در حال حاضر شبکه ترون کارمزد پایین تر نیز نسبت به شبکه اتریوم دارد و میتواند هزینه های کمتری را برای انتقال روی دست شما باقی بگذارد.

شبکه اتریوم ERC20 کارمزد بالاتری دارد

شبکه دیگر رایج برای انتقال ارز دیجیتال تتر در حساب صرافی ها شبکه اتریوم است که از استاندارد ERC20 برای این منظور استفاده می نماید. شبکه اتریوم سابقه بسیار طولانی در این باره داشته و به عنوان اولین شبکه انتقال پرکاربرد نیز به محبوبیت بسیار بالایی رسیده است. اما به دلیل شرایطی که در حال حاضر برای بلاک چین ارز دیجیتال اتریوم به وجود آمده انتقال رمز ارز ها در شبکه آن کاربردهای بسیار سنگینی را روی دست کاربران باقی میگذارد.

با توجه به شرایط موجود توصیه می کنیم که برای انتقال ارز دیجیتال تتر در حساب صرافی های مختلف حتما از شبکه ترون استفاده نمایید و همچنین چک کنید که هم در کیف پول مقصد و هم در کیف پول مبدا این شبکه را انتخاب کرده باشید.

قیمت های غیر واقعی در صرافی های داخلی

یکی از نکات بسیار مهمی که درباره شرایط خرید تتر در ایران باید به آن اشاره داشته باشیم وجود قیمت های غیر واقعی در برخی از صرافی های داخلی است. همانطور که در بندهای قبلی اشاره کردیم ایجاد مکانیزم عرضه و تقاضای غیر واقعی باعث به وجود آمدن قیمت های غیر واقعی نیز برای رمز ارز تتر می‌شود که این موضوع می‌تواند هزینه های خرید تتر را برای شما چندین برابر بیشتر کند. اگر شما از خدمات صرافی های معتبر و با حجم معامله بسیار بالا استفاده کردید با چنین چالش روبرو نخواهید شد و می توانید با قیمت های واقعی برای این منظور اقدام کنید.

در خرید تتر عجله نکنید

در حال حاضر در هر کدام از انواع صرافی داخلی ارز دیجیتال دو روش خرید تتر پیشروی کاربران قرار می گیرد. در بالا هر دوی این روش ها را برای شما تشریح کردیم. دقت داشته باشید که وقتی شما برای خرید عجله کنید صرافی بالاترین قیمت ممکن را برای شما در نظر گرفته و به همین دلیل ممکن است خرید خوب و موفقی نداشته باشید. در شرایطی که شما بدون دقت به سفارش های بازار حرفه ای اقدام به خرید سریع از صرافی می نمایید، هر چند ممکن است در زمان کوتاهی بتوانید تمام تتر مورد نیاز خود را تهیه کنید اما مسلما قیمت و هزینه بالاتری برای این منظور پرداخت خواهید کرد.

اما وقتی شما از بازار حرفه ای برای خرید تتر استفاده کنید این امکان برای شما وجود خواهد داشت که با توجه به شرایط موجود و همچنین نحوه عرضه و تقاضای موجود در بازار با قیمت های بهتری برای خرید تتر در ایران اقدام کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتماً در قدم اول شرایط نمودار تتر به تومان و یا نمودار دلار به تومان را مورد بررسی قرار دهید و سپس بهترین مکان ها برای ورود و خرید تتر را انتخاب نمایید. در چنین شرایطی این امکان برای شما وجود خواهد داشت تا سفارش خود را در قیمت های پایین تر قرار داده و منتظر باشید تا فروشنده‌ها تخفیف بیشتری برای سفارشهای خود قائل شوند.

البته این موضوع بیشتر برای کسانی مهم است که حجم قابل توجهی از سرمایه های خود را به تتر تبدیل می نمایند. برای کسانی که سرمایه آنها برای خرید تتر چندان زیاد نیست، این موضوع ممکن است خیلی چالش برانگیز نشده و هزینه خیلی زیادی برای آنها ایجاد نکند. اما با این حال این دسته از معامله‌گران نیز می توانند با ورود به بازار حرفه ای شرایط خرید تتر به صورت حرفه‌ای را در بازار تجربه نمایند.

از بازار حرفه ای تتر بخرید

درباره بازار حرفه ای خرید تتر شرایط آنچنان که تصور می کنید پیچیده نیست و شما به راحتی می توانید با مشاهده نمودار تتر بهترین قیمت ها را در نظر گرفته و یک خرید ایده آل برای خود رقم بزنید. در بازار حرفه ای تمام خریداران و فروشندگان تتر به صورت مستقیم قیمت های مورد نظر خود را چه برای خرید و چه برای فروش در نظر میگیرند و در صورت یکی شدن قیمت خرید و قیمت فروش معامله صورت خواهد پذیرفت.

مکانیزم خرید و فروش در بازار حرفه ای به این صورت است که فروشندگان قیمت مورد نظر خود را تعیین می کنند و کمترین سفارش فروش به عنوان اولویت اصلی بازار حرفه ای قرار می گیرد. کمترین قیمت در نظر گرفته شده از سوی فروشندگان برای فروش تتر در صدر لیست فروش قرار گرفته و کسانی که قیمت‌های پایین تری از این قیمت درج کنند سفارش آنها در اولویت بالاتری قرار خواهد گرفت.

در طرف مقابل خریداران قیمت های مورد نظر خود را درج می نمایند. در میان سفارش خریداران قیمتی که بیشترین مقدار را داشته باشد در صدر لیست قرار میگیرد. در واقع خریدارانی که قیمت بیشتری برای خرید تتر در ایران مد نظر دارند نسبت به سایرین در اولویت قرار خواهند گرفت.

در این مکانیزم هر بار که یک سفارش فروش با یک سفارش خرید هم قیمت شوند معامله انجام خواهد پذیرفت. در صورتی که عرضه برای تتر بیشتر باشد کمک فروشندگان قیمت‌های پایین‌تری را برای فروش مقدار تتر خود در نظر می گیرند و این امر باعث می‌شود تا قیمت تتر کاهش پیدا کند. همچنین در شرایط برعکس وقتی عرضه در بازار کاهش پیدا کرده و تقاضا برای خرید تتر در ایران بیشتر شود، خریداران برای انجام معاملات مورد نظر خود مجبور هستند تا سفارش هایی با قیمت های بالاتر را درج کنند. در این شرایط شاهد افزایش قیمت تتر در بازار خواهیم بود.

حال اگر شما یک تحلیل کامل و جامع نسبت به شرایط و تغییرات قیمت تتر در ایران داشته باشید می توانید بهترین نقطه برای خرید مقدار تتر مورد نظر خود را در نظر بگیرید. مزیت بازار حرفه ای برای خرید تتر این است که شما می توانید در بهترین قیمت ها و مناسب ترین شرایط معامله مورد نظر خود را به پایان برسانید.

کارمزد خرید تتر چقدر است؟

نکته بعدی که درباره شرایط خرید تتر در ایران باید به بررسی آن بپردازیم کارمزد معاملاتی در نظر گرفته شده برای خرید این ارز دیجیتال در بازار است. در درجه اول باید یادآوری کنیم که کارمزد خرید تتر در ایران در صرافی های مختلف با یکدیگر متفاوت بوده و ممکن است شما در هر کدام از پلتفرم های موجود کارمزد متفاوتی را برای خرید این ارز دیجیتال مشاهده کنید. این مهم به نوع خدمات صرافی و همچنین تعداد کاربران آن بستگی دارد.

برخلاف انواع صرافی خارجی ارز دیجیتال، در صرافی های داخلی روش های درآمدی گوناگونی برای این شرکت‌ها تعریف نشده و اکثر درآمد حاصل از فعالیت آنها در بازار ارز دیجیتال ناشی از دریافت کارمزد معاملات رمز ارزها است. به همین دلیل صرافی هایی که تعداد کاربران آنها خیلی زیاد نباشد عملاً برای رسیدن به درآمدهای مورد نظر خود اقدام به افزایش کارمزد معاملات رمز ارزها می نمایند. این امر مسلماً باعث می‌شود تا کارمزد خرید تتر در ایران نیز افزایش پیدا کند و شما برای خرید این ارز دیجیتال مجبور به پرداخت هزینه های بیشتری باشید.

در حال حاضر هزینه و کارمزد رایج اکثر صرافی های داخلی ارز دیجیتال برای خرید تتر ۰.۳۵ درصد از ارزش کل معامله است. دقت کنید که نه ۰.۳۵ از کل معامله بلکه ۰.۳۵ درصد از کل ارزش معامله. در نظر گرفتن کارمزد معاملاتی بیشتر از این در هر صرافی نشان از کارمزد بسیار بالای آن است. دقت داشته باشید که همین مقدار کارمزد در نظر گرفته شده برای خرید تتر در ایران در مراحل اول احراز هویت توسط صرافی های معتبر در نظر گرفته می شود و با افزایش سطح شما در صرافی از نظر احراز هویت می توانید کارمزد های پایین تری را نیز برای این منظور پرداخت کنید. در هر صورت این عدد را به عنوان یک نشانه در نظر داشته باشید و وقتی شاهد در نظر گرفته شدن کارمزد های بالاتر از این حد در یک صرافی بودید عملاً از خدمات آن استفاده ننمایید.

آموزش ارز دیجیتال را پشت سر بگذرانید

یکی از نکات بسیار مهم دیگری که در این مقاله بایستی درباره آن صحبت کنیم استفاده از خدمات آموزش رایگان ارز دیجیتال و یا شرکت در دوره ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این بازار است. خرید تتر در ایران و تمام چالش های دیگر موجود برای این بازار و کسب آموزش‌های لازم قابل رفع بوده و شما می توانید به راحتی بر تمام این چالش ها و مشکلات فائق آیید. اما دقت داشته باشید که اگر آموزش‌های لازم را پشت سر گذاشته باشید عملاً حتی بعد از برطرف شدن چالش خرید تتر در ایران با کارمزد های پایین تر باز هم می‌توانید روند موفقیت آموزی در معاملات خود در پیش بگیرید.

وقتی صحبت از آموزش می شود هدف ما معرفی آموزش های حرفه ای درباره بازار ارز دیجیتال است. اگر شما شناخت کافی نسبت به روش‌های مختلف سرمایه گذاری در ارز دیجیتال پیدا کرده و بتوانید معاملات بهینه برای خود رقم بزنید در نهایت موفق خواهید شد تا با استفاده از روش های مختلف یک سرمایه گذاری کاملا ایمن و بی خطر برای خود رقم بزنید.

بهترین زمان و ساعات خرید تتر در ایران بر اساس قیمت دلار

قیمت دلار در بازار آزاد ایران معمولاً به برای هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲ بعد از ظهر تعیین می شود. قیمت های قبل از این ساعات معمولاً بر اساس معاملات روز گذشته بوده و قیمت های بعد از این ساعات نیز بر اساس قیمت تعیین شده در بازار انجام می پذیرد. حال برای اینکه بدانیم در چه ساعاتی و در چه مواقعی می توانیم برای خرید تتر در ایران بر اساس قیمت دلار با قیمت های پایین تر اقدام کنیم بایستی با نحوه تحلیل دلار و پیش بینی دلار آشنا باشیم.

فرض کنید که پیش بینی قیمت دلار نشان می دهد که قیمت این ارز در بازار آزاد در چند روز آینده با نوسان منفی روبرو شده و سپس دوباره به روند صعودی باز می گردد. اگر شما بتوانید بهترین زمان برای رسیدن به انتهای روند نزولی در نمودار دلار برسید می‌توانید بهترین زمان برای خرید تتر را نیز انتخاب کنید. همچنین دقت داشته باشید که در بسیاری از مواقع نوسانات قیمت دلار به دلیل اخبار مختلف موجود در بازار بسیار زیاد است و همین امر باعث می‌شود تا روند خرید و فروش تتر نیز با چالش هایی روبرو شود.

کاربران حرفه‌ای به اخبار مختلف موثر بر بازار دلار نیز دقت کرده و تاثیر آنها را بر قیمت این ارز مورد بررسی قرار می‌دهند تا در نهایت بهترین زمان برای خرید تتر را انتخاب کنند. توصیه می‌کنیم که در زمان‌هایی که نوسانات قیمت دلار به دلیل اخبار مختلف بسیار زیاد است برای خرید تتر اقدام نکنید مگر اینکه روند نزولی را در قیمت دلار شاهد باشید. در این صورت بعد از یک نوسان منفی قابل توجه می توانید برای خرید تتر در ایران در صرافی های مختلف اقدام نمایید.

جمع بندی


نکات بسیار مهمی را درباره چالش خرید تتر در ایران با هم بررسی کردیم و روش‌های خرید این ارز دیجیتال با هزینه ها و کاربردهای پایین تر را نیز با هم مرور نمودیم. اکنون نوبت شما است که این آموزش ها و نکات را در ذهن داشته باشید و حتما در روند معاملات خود در بازار ارز دیجیتال به آنها دقت کنید. اگر هدف شما موفقیت و داشتن معاملات پر سود در بازار ارز دیجیتال است در کنار آموزش های اینچنینی حتماً باید در دوره ارز دیجیتال نیز شرکت کرده و مهارت های خود را برای تحلیل رمز ارزها به حداکثر میزان ممکن برسانید.

در مجموعه کانون بورس در کنار شما هستیم تا در کنار برگزاری حرفه ای ترین و بهترین دوره ارز دیجیتال تمام آموزش های لازم را در پروسه آموزش رایگان ارز دیجیتال در مقالات این‌چنینی به شما ارائه کنیم. بازار ارز دیجیتال می‌توانند یک بازار بسیار پرسود و عالی برای تمام سرمایه گذاران باشد اما به شرطی که شما حتماً تمام نکات لازم برای ورود به این بازار را در نظر گرفته و به صورت حرفه‌ای در آن معامله کنید.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: