لوگو کانون بورس

تفاوت کیف پول گرم و سرد

تفاوت کیف پول گرم و سرد
شما در حال مطالعه مقاله ۵ از ۲۸ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

با بررسی کامل تفاوت کیف پول گرم و سرد با شما تریدرهای ارز دیجیتال همراه هستیم. اگر دوره آموزش ترید ارز دیجیتال ما را پشت سر گذاشته باشید، این مقاله می تواند تکمیل کننده اطلاعات شما باشد. اما اگر اطلاعات زیادی درباره انواع کیف پول های ارز دیجیتال سرد و گرم ندارید، لازم است تا حتما قبل از انتخاب یکی از آنها، این اطلاعات را با ما بررسی کرده و سپس بهترین گزینه مد نظر خود را انتخاب کنید.

آشنایی با انواع کیف پول ارز دیجیتال یکی از مهم ترین بخش های آموزش رایگان ارز دیجیتال محسوب می شود. اگر به درستی با این مبحث آشنا شوید، در نهایت خواهید توانست تا یکی از بزرگ ترین ریسک های موجود در این بازار را از معاملات خود حذف کنید. در یک مقاله جذاب و عالی تفاوت کیف پول گرم و سرد را در ادامه با هم مرور خواهیم کرد تا یک پله شما را به موفقیت در این بازار نزدیک تر کنیم.

آزمون تفاوت کیف پول گرم و سرد

در ابتدای این مقاله یک آزمون درست و غلط را با هم درباره تفاوت کیف پول گرم و سرد مرور می کنیم. این آزمون از این خاطر است که افرادی که با این کیف پول های ارز دیجیتال آشنایی دارند، به نوعی اطلاعات خود را به چالش بکشند و افرادی که هنوز با تفاوت آنها آشنا نشده اند، چالش های مربوط به آن را بشناسند.

قوانین آزمون:

  • حتما قبل از اینکه پاسخ هر سوال را مشاهده کنید، پاسخ آن را که یکی از گزینه های درست یا غلط است، انتخاب کنید.
  • مقاله را تا انتها مطالعه کرده و دوباره در این آزمون شرکت کنید تا درک خود را نسبت به این کیف پول های ارز دیجیتال دوباره بسنجید.
  • اگر پاسخ های غلط شما به سوالات این آزمون بیش از ۲۰ درصد بود، درک شما از ماهیت انواع کیف پول گرم و سرد هنوز کامل نشده است.
سوال اول: کیف پول سرد همیشه ایمن است.

غلط

سوال دوم: کیف پول گرم می تواند به اینترنت متصل شود.

درست

سوال سوم: کیف پول سخت افزاری یک نوع کیف پول گرم است.

غلط

سوال چهارم: کیف پول های کاغذی یکی از انوع کیف پول سرد هستند.

درست

سوال پنجم: کیف پول تراست والت یک کیف پول سرد است.

غلط

سوال ششم: کیف پول سرد لزوما می تواند از همه ارزهای دیجیتال پشتیبانی کند.

غلط

سوال هفتم: کیف پول تحت وب یک کیف پول گرم است.

درست

سوال هشتم: کیف پول سرد را می توان دانلود کرد.

غلط

سوال نهم: کیف پول گرم می تواند یک کیف پول سرد هم باشد.

غلط

سوال دهم: می توان از کیف پول گرم و سرد همزمان استفاده کرد.

درست

“حتما نمره آزمون تفاوت کیف پول گرم و سرد خود را برای ما در انتها کامنت بگذارید.”

اهمیت شناخت تفاوت کیف پول گرم و سرد چیست؟

آزمون چطور بود؟ اگر در آزمون بالا نتوانسته باشید که به بیش از ۸۰ درصد سوالات پاسخ درست بدهید، اطلاعات شما درباره ماهیت کیف پول سرد و گرم کم است. البته اگر دیدگاه های این مقاله با نمرات ۱۰ از ۱۰ پر شود، نیز احتمالا باید به صداقت برخی از کاربران شک کنیم.

تفاوت کیف پول گرم و سرد

چرا شناخت تفاوت کیف پول گرم و سرد اهمیت دارد؟ کیف پول های بسیار متنوعی در بازار رمز ارزها در دسترس کاربران و تریدرها  قرار می گیرند. در آموزش ترید ارز دیجیتال در هر آموزشگاهی هم به بررسی برخی از انواع این کیف پول ها پرداخته می شود؛ اما مشاهدات نشان می دهند که درصد قابل توجهی از کاربران هنوز با ماهیت این کیف پول ها آشنا نبوده و نمی دانند که انتخاب کدام یک می تواند گزینه بهتری برای خودشان باشد. شناخت تفاوت کیف پول گرم و سرد برای انتخاب یکی از آنها از این نظر اهمیت دارد که:

  • این انتخاب قرار است ایمنی بخش معاملات تریدرها در بازار باشد.
  • این انتخاب می تواند روی امنیت سرمایه های کاربران تاثیر مستقیم داشته باشد.
  • بخشی از مسائل کلاهبرداری ارز دیجیتال مربوط به این کیف پول ها است که این اطلاعات مانع از به دام افتادن کاربران می شود.
  • نداشتن این اطلاعات می تواند مشکلات زیادی را در زمان ترید برای کاربران ایجاد نماید.

اگر تصویر می کنید که هنوز باید درباره این کیف پول ها بیشتر بدانید، مقدمات آشنایی با کیف پول ها را نیز می توانید در مقاله کیف پول ارز دیجیتال چیست دنبال کنید.

تفاوت کیف پول گرم و سرد

معرفی کیف پول گرم یا HOT WALLET

قبل از اینکه به بررسی تفاوت کیف پول گرم و سرد بپردازیم، لازم است تا یک تعریف کلی و مختصر از هر دو این کیف پول های ارز دیجیتال ارائه نماییم. هر کدام از انواع این کیف پول ها مزیت ها و معایب خاص خود را دارند. اما ترجیح ما در این مقاله این است که شما در نهایت به این سوال که کیف پول سرد بهتر است یا گرم؟ پاسخ بدهید.

کیف پول های گرم اصلاحی است که به کیف پول های نرم افزاری اطلاق می شود. نرم افزاری بودن به این معنی که در یک محیط سیستم عاملی و بدون هیچ سخت افزار جانبی می توان به آنها دسترسی داشت. دقیقا مانند تمام نرم افزارهای قبلی که می شناختید، این دست از کیف پول ها را نیز می توان:

  • از سایت دانلود کرده و در لپ تاپ نصب کرد.
  • از گوگل پلی و اپ استور دانلود کرده و در موبایل نصب کرد.
  • یا به عنوان یک افزونه در مرورگر خود داشته باشیم.
  • هم چنین می توان مانند یک سایت از آنها استفاده کرد.

پس این دست از کیف پول ها خیلی نباید برای شما ناشناس باشند. هم از نظر ظاهر و هم از نظر شرایط استفاده، شباهت های زیادی بین آنها و سایر نر افزارهای مورد استفاده شما در موبایل یا دسکتاپ وجود دارد. اما اگر فکر می کنید که اطلاعات شما درباره انواع کیف پول گرم و شرایط آن کافی نیست، صفر تا صد آنها را مهمان ما باشید.

معرفی کیف پول سرد یا COLD WALLET

در قدم دوم نوبت به معرفی کیف پول سد می رسد. این دست از کیف پول ها نیز شرایط خاص خود را دارند. سرد بودن آنها را باید به عنوان یک نشانه برای شناخت آنها در نظر بگیرید. اگر شما به یک فلز در هوای آزاد دست بزنید، سرمای آن را در انگشتان خود لمس خواهید کرد. پس اگر به کیف پول های سرد هم دست بزنید، احتمالا باید سرمای آنها را حس کنید. پس نتیجه می گیریم که کیف پول های این دسته در واقع یک وسیله فیزیکی هستند که می توان آن را با دست لمس کرد.

تا همین جای مقاله احتمالا درکی نسبی از تفاوت کیف پول گرم و سرد پیدا کرده اید. اینکه این کیف پول ها هر یک چه مشخصات و مزیت هایی دارند، موضوعی است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. اما تا این جای مقاله همین قدر بدانید که کولد والت ها یک وسیله فیزیکی هستند که با اتصال آنها به لپ تاپ می توانید به محتویات داخلی آنها دسترسی داشته باشید و هات والت ها به صورت نرم افزار در لپ تاپ یا موبایل نصب می شوند و نیاز به هیچ وسیله فیزیکی برای دسترسی به محتویات آنها وجود ندارد.

برای کسانی که شناخت کافی نسبت به کولد والت ها ندارند، یک مقاله بسیار جامع و کامل درباره آنها گردآوری کرده ایم که می توانید از آن استفاده کنید.

سیر تا پیاز تفاوت کیف پول گرم و سرد

حالا که با تعریف کولد والت ها و هات والت ها آشنا شده اید، نوبت به بررسی تفاوت های میان این دو می رسد. در ادا مه ابتدا به صورت تک به تک و بند به بند تفاوت کیف پول گرم و سرد را با هم بررسی کرده و در نهایت برای درک بهتر این تفاوت ها آنها را در یک جدول کلی و کامل به شما معرفی خواهیم نمود. پس قبل از اینکه خیلی احساس سردی کنید، بریم سر اصل مطلب.

تفاوت کیف پول گرم و سرد از نظر امنیت

یکی از اصلی ترین مواردی که می بایست در بررسی تفاوت میان این دو کیف پول بررسی کنیم، امنیت آنها است. امنیت یک عبارت نسبی است و هرگز نمی توان آن را به صورت دقیق برای یک جمع مورد ارزیابی قرار داد. از این رو نتیجه گیری نهایی ما از این بخش از مقاله  بیشتر جنبه عمومی خواهد داشت.

امنیت هر کیف پول باید به صورت جداگانه و مشخص مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد، اما به صورت عمومی امنیت کیف پول های سرد بیشتر است زیرا:

  • به اینترنت وصل نمی شوند پس کمتر امکان هک شدن آنها وجود دارد.
  • تحت نظر هیچ سازمان و شرکتی نیستند، پس کمتر امکان کلاهبرداری در آنها وجود دارد.
COLD WALLET۱۱۵:۰۰۰HOT WALLET

تفاوت کیف پول گرم و سرد در اتصال به اینترنت

اتصال به اینترنت برای یک کیف پول ارز دیجیتال خوب است یا خیر؟ برای اینکه نتیجه بازی در ۱۵ دقیقه دوم را بدانیم، باید درباره این موضوع تصمیم گیری کنیم. اتصال به اینترنت مزیت ها و معایب متفاوتی دارد. عدم اتصال به اینترنت باعث بالا رفتن امنیت می شود و هم چنین ممکن است روند کار با کیف پول را کندتر نماید. هم چنین سرعت تراکنش ها نیز ممکن است در این حالت کم شود.

با این تفاسیر در یک طرف ترازو امنیت قرار خواهد گرفت و در طرف دیگر سرعت و راحت. انتخاب با شماست، اما انتخاب ما مسلماً امنیت خواهد بود.

COLD WALLET۲۳۰:۰۰۰HOT WALLET

قیمت هات والت ها و کولد والت ها

یکی دیگر از گزینه هایی که در تفاوت کیف پول گرم و سرد باید ب آن بپردازیم، قیمت این کیف پول ها است. برای در اختیار داشتن یک هات والت شما نیاز به پرداخت هیچ هزینه خاصی نخواهید داشت، اما برای خرید یک کیف پول گولد به صورت میانگین نیاز به پرداخت هزینه ۸۰ دلاری دارید. پس مسلما این کوارتر از بازی نیز نتیجه مشخصی خواهد داشت.

COLD WALLET۲۴۵:۰۰۱HOT WALLET

کوین های قابل پشتیبانی در هات والت ها و کولد والت ها

نیمه دوم از رقابت میان هات والت ها و کولد والت ها را با بررسی امکان پشتیبانی آنها از ارزهای دیجیتال مختلف آغاز می کنیم. مسلماً این موضوع نیز اهمیت بسیار زیادی برای تریدرهای ارز دیجیتال دارد. این مهم یکی از اصلی ترین معیارهای انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال نیز خواهد بود.

در این موضوع هات والت ها عملکرد بسیار بهتری دارند. آنها می توانند چند برابر بیشتر از رقیب از ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمایند. البته ذکر این نکته هم ضروری است که کولد والت ها به اندازه کافی از ارزهای لازم پشتیبانی می کنند، اما با این حال در این موضوع اوضاع به نفع آنها نیست.

COLD WALLET۲۶۰:۰۰۲HOT WALLET

نحوه استفاده از HOT WALLET و COLD WALLET

منظور از نحوه استفاده در این بخش، ساده و راحت بودن فضای کاربری و انجام عملیات در کیف پول است. شما می بایست در یک کیف پول به امکاناتی دسترسی داشته و بتوانید از این امکانات برای راحت تر کردن فرایند ترید خود در بازار استفاده کنید. این عملیات و امکانات می توانند به شرح زیر باشند:

  • امکان چینج مستیم ارزهای دیجیتال در والت
  • امکان انجام سریع تراکنش ها
  • فضای کاربری ساده برای دور ماندن از اشتباه
  • عدم نیاز به آموزش خاصی برای شروع استفاده

اگر مجموع این موارد را در کنار هم قرار دهیم، شرایط به نفع هات والت ها خواهد بود.

COLD WALLET۲۷۵:۰۰۳HOT WALLET

سرعت تراکنش ها در انواع کیف پول ها

بررسی تفاوت کیف پول گرم و سرد به نقطه بسیار حساسی رسیده است. در حالی که نتیجه بازی در ۳۰ دقیقه نخست ۲ بر ۰ به نفع کولد والت ها در جریان بود، حالا هات والت ها بازی را با نتیجه ۳ بر ۲ جلو افتاده اند.

در بحث سرعت تراکنش ها نیز باید حق را به هات والت ها بدهیم. در این باره هم سریع تر می توان به آنها متصل شد و هم پیچیدگی کمتری در آنها برای یک نقال و انتقال وجود دارد. از این رو سرعت تراکنش ها در آنها نیز بیشتر می شود.

COLD WALLET۲۹۰:۰۰۴HOT WALLET

البته هنوز نباید ورزشگاه را ترک کنید، چون این رقابت هنوز ادامه دارد.

تفاوت هات والت و کولد والت

جدول مقایسه کیف پول سرد و گرم

برای اینکه ماهیت هر یک از انواع این کیف پول ها را بهتر درک کنید، لازم دانستیم تا تمام ویژگی های اصلی آنها را در یک جدول با شما در میان بگذاریم.

COLD WALLETHOT WALLET
به اینترنتی متصل نمی شود.به اینترنت وصل می شود.
یک وسیله فیزیکی است.یک نرم افزار قابل نصب است.
رایگان نیست.رایگان است.
سرعت تراکنش ها در آن پایین تر است.سرعت تراکنش بالایی دارد.
امنیت بیشتری دارد.امنیت کمتری دارد.
ار ارزهای دیجیتال کمتری پشتیبانی می کند.ارزهای دیجیتال فوق العاده زیادی را هولد می کند.
فضای کاربری کمی پیچیده تری دارد.استفاده از آن بسیار ساده است.
تنوع کمتری دارد.تنوع بسیار زیادی دارد.

کیف پول سرد بخریم یا خیر؟

در بررسی تفاوت کیف پول سرد و گرم در نهایت شرایط و امکانات به نفع کیف پول هات به اتمام رسید. اما در انتهای این مقاله سعی داریم تا پیشنهاد دیگری به شما درباره استفاده از این کیف پول ها ارائه کنیم. بسیاری از کاربران با این چالش روبرو هستند که آیا باید کیف پول سرد بخرند یا خیر. پاسخ این سوال را در بند بعدی با شما در میان می گذاریم.

امنیت یکی از مهم ترین و اصلی ترین فاکتورها در بازار رمز ارزها است. بدون امنیت ترید در این بازار می تواند به دشت ریسک بالایی داشته باشد. در بررسی بالا و دسته بندی نتایج کولد والت ها با عبارت امنیتی سنگینی خود را ثبات کردند و هات والت ها به امکاناتی که در اختیار داشتند. هر چند نتیجه رقابت به نفع هات والت ها به پایان رسید اما پیشنهاد ما برای شما چیز دیگری است.

“بهتر است یک کیف پول سرد ایمن خریداری کرده و ارزهای دیجیتالی که برای دراز مدت و در بازه های زمانی طولانی نگهداری می کنید را به آن منتقل کنید. هم چنین همزمان یک کیف پول ایمن گرم نیز داشته باشید و از آن برای نگهداری ارزهای کوتاه مدت تر و یا تریدهای چند هفته ای استفاده کنید که هر لحظه ممکن است نیاز به خرید و فروش آنها داشته باشید.”

معامله گران بزرگ از کیف پول گرم استفاده می کنند یا سرد؟

 تفاوت های کیف پول گرم و سرد را تا اندازه‌ای باهم مرور کردیم. اکنون می دانید که هر کدام از انواع کیف پول ارز دیجیتال گرم یا سرد چه کاربرد هایی داشته و چگونه می توانیم از آنها به بهترین شکل استفاده را نماییم. سوال بسیار مهمی که در این بین باید به آن پاسخ دهیم این است که معامله گران بزرگ دنیا در حال حاضر از انواع کیف پول گرم استفاده می نمایند یا انواع کیف پول سرد؟ 

پاسخ دادن به این سوال از این جهت اهمیت دارد که شما درک خواهید کرد که شرایط استفاده از هر کدام از انواع کیف پول ارز دیجیتال چگونه است و میل کلیت کاربران در بازار ارز دیجیتال به سمت استفاده از کدام نوع کیف پول ها است. البته محوریت استفاده از انواع کیف پول ارز دیجیتال در میان کاربران جهانی تفاوت هایی با کاربران ایرانی دارد. از این رو در یک بند جداگانه به بررسی شرایط استفاده از این کیف پول ها توسط کاربران ایرانی نیز خواهیم پرداخت.

معامله گران بازار ارز دیجیتال را در شرایط استفاده از انواع کیف پول ارز دیجیتال بایستی به سه دسته مختلف تقسیم کنیم.

دسته اول کسانی هستند که از همان روزهای ابتدایی ظهور بیت کوین وارد این بازار شده و سرمایه های قابل توجهی را در اختیار دارند. این دسته از افراد معمولاً برای طولانی مدت در بازار فعالیت داشته و تمایلی به فروش ارزهای دیجیتال نیز ندارند. بخش قابل توجهی از این افراد از انواع کیف پول کاغذی ارز دیجیتال استفاده می نمایند که البته جزو انواع کیف پول سرد محسوب می شوند. در آن زمان هنوز کیف پول سخت افزاری مانند امروز در بازار رایج نشده بود و به همین دلیل این دسته از معامله‌گران عادت به استفاده از کیف پول کاغذی ارز دیجیتال پیدا کرده‌اند.

دسته دوم معامله‌گران طولانی مدتی هستند که در چند سال گذشته وارد بازار شده و رمز ارزهای مانند ارز دیجیتال بیت کوین یا ارز دیجیتال اتریوم را برای بازه های زمانی طولانی مدت نگهداری می نمایند. در این بین معامله گرانی که سرمایه های قابل توجهی در بازار دارند بیشتر به سمت استفاده از انواع کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال گرایش دارند. این مهم به دلیل امنیت بسیار بالا و امکان نگهداری کاملاً ایمن رمز ارزها برای بازه های زمانی طولانی مدت است.

دسته سوم اما معامله‌گران خرد هستند که سرمایه خیلی قابل توجهی در بازار نداشته و از این گذشته بیشتر به دنبال نوسان گیری ارز دیجیتال وارد این بازار می‌شوند. هرچند از نظر حجم سرمایه‌ها این دسته از افراد سرمایه های کمتری نسبت به دسته اول و دوم دارند اما با این حال تعداد آنها به مراتب بیشتر است. این دسته از معامله‌گران بیشتر تمایل به استفاده از انواع کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال دارند که جزء کیف پول گرم محسوب می شود.

 البته در این بین معامله گران بینابینی هم وجود دارند که هم به دنبال نگهداری طولانی مدت از ارزهای دیجیتال بوده و هم بخشی از سرمایه های خود را برای نوسان گیری در ارز دیجیتال اختصاص داده‌اند. چنین افرادی نیز معمولاً سعی می‌کنند به صورت همزمان هم از مزیت‌های کیف پول گرم و هم از مزیت‌های کیف پول سرد استفاده کنند. در این بین شما نیز می توانید با سنجش شرایط حضور خود در بازار ارز دیجیتال با این قبیل سرمایه گذاران دست به انتخاب مورد مناسب برای خود بزنید.

کیف پول سرد در ایران و چالش های خرید آن

 نکته بسیار مهمی که درباره تفاوت کیف پول گرم و سرد باید به آن اشاره داشته باشیم درباره شرایط استفاده از این کیف پول ها در ایران است. در وهله اول باید اشاره داشته باشیم که بسیاری از انواع کیف پول های نرم افزاری ارز دیجیتال با توجه به تحریم‌های موجود محدودیت هایی را برای کاربران ایرانی ایجاد کرده‌اند و امکان استفاده از خدمات آنها برای کاربران ایرانی وجود ندارد. به عنوان مثال کیف پول نرم افزاری اکسودوس یکی از معروف ترین و معتبرترین انواع کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری است که در حال حاضر خدمات خود را برای کاربران ایرانی محدود کرده و هشدارهای لازم در زمینه مسدود سازی حساب کاربران ایرانی را نیز ارائه کرده است.

در این بین برای انواع کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال چنین موضوعی چندان اهمیت ندارد؛ زیرا این کیف پول ها به صورت فیزیکی نگهداری می شوند. اما چالش بسیار مهمی که برای خرید کیف پول سخت افزاری برای کاربران ایرانی وجود دارد این است که این کیف پول ها به دلیل نبود نمایندگی های مجاز و رسمی شرکت های اصلی تولید کننده از طریق واسطه های تجاری وارد ایران می‌شود.

در این به این شایعات بسیار زیادی وجود دارد که بسیاری از کیف پول های سخت افزاری موجود در بازار ایران توسط همین واسطه های تجاری دستگاه شده و بعد از استفاده امکان به سرقت رفتن ارزهای دیجیتال موجود در آنها وجود خواهد داشت. به همین دلیل انتخاب و خرید کیف پول سخت افزاری حتی در صورت پرداخت مبالغ بالا نیز با چالش‌های خاصی روبه‌رو است.

بهترین قدم برای خرید کیف پول سخت افزاری استفاده از سایت ها و منابع خارجی معتبر و شناخته شده است و در غیر این صورت بهتر است از خدمات شرکت های معتبر داخلی برای خرید این کیف پول ها استفاده نمایید. توصیه می کنیم که به هیچ وجه به دنبال تبلیغات خرید کیف پول سخت افزاری ارزان قیمت در برخی از شرکت ها و بازرگانی های داخلی نروید زیرا نداشتن اعتبار فروشنده چالش بسیار بزرگی برای خرید این محصول خواهد بود.

آیا با خرید کیف پول سرد امنیت ارزهای دیجیتال کاملاً تضمین شده است؟

 نکته مهم دیگری که ممکن است در بیان تفاوت کیف پول گرم و سرد شما را گمراه کرده باشد این است که خرید کیف پول سرد به معنای امنیت کامل ارزهای دیجیتال شما نخواهد بود. جدای از بحث چالش های مربوط به خرید کیف پول سرد که در بند قبلی به آن اشاره کردیم، کیف پول های سخت افزاری نیز با چالش های خاص امنیتی روبه‌رو بوده و اگر دقت لازم به شرایط نگهداری از آنها نداشته باشید ممکن است این چالش‌ها گریبانگیر شما نیز شوند.

در درجه اول باید اشاره داشته باشیم که انواع کیف پول سرد نیز ممکن است دارای عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای باشند و اگر شما در نگهداری از این عبارت ۱۲ کلمه ای به قدر کافی خوب عمل نکنید ممکن است تمام محتویات کیف پول خود را از دست بدهید. بنابراین اولین قدم برای نگهداری هر چه بهتر از هر کدام از انواع کیف پول سرد حفظ ایده‌آل‌ترین شرایط برای عبارت بازیابی و شرایط ورود به کیف پول خواهد بود.

از جهت دیگر بر خلاف کیف پول های نرم افزاری که بحثی درباره به سرقت رفتن خود کیف پول وجود ندارد، ممکن است کیف پول سخت افزاری شما به سرقت برود. حتی احتمال گم شدن و یا خراب شدن آن بر اثر افتادن بر روی زمین و یا خیس شدن نیز وجود دارد. تمام این موارد در واقع امنیت ارزهای دیجیتال موجود در کیف پول سرد شما را تهدید می نمایند و ممکن است باعث از بین رفتن آن ها برای همیشه شوند.

همچنین باید اشاره داشته باشیم که برای استفاده از یک کیف پول سخت افزاری شما نیاز به یک کیف پول نرم افزاری نیز خواهید داشت ها با اتصال این دو بتوانید از رمز ارز های موجود در آن استفاده کنید. در حال حاضر نرم افزار های کلاهبرداری بسیار زیادی برای این منظور در اینترنت موجود هستند که در صورت استفاده از آنها ممکن است تمام دارایی های شما از بین بروند.

 همچنین در زمان اتصال کیف پول سخت افزاری به اینترنت برای رد و بدل کردن و انتقال رمز ارز ها نیز بعد افزارها و سایت‌های فیشینگ آماده به سرقت بردن رمز ارزهای موجود در آن هستند.

با این حساب ملاحظه می کنید که امنیت کیف پول سخت افزاری و کیف پول سرد نیز تضمین شده نیست و شما حتماً باید تمام تمهیدات لازم برای نگهداری هرچه بهتر از کیف پول سخت افزاری خود داشته باشید.

کیف پول گرم و سرد را با هم داشته باشیم

 حالا که مقایسه کیف پول گرم و سرد را به خوبی می‌دانید و درک کردید که هر کدام از این دو نوع کیف پول چه شرایطی دارند و استفاده از آنها باید تحت تاثیر چه مواردی انجام پذیرد، لازم به توضیح است که شما نباید خود را محدود به استفاده از یکی از انواع این کیف پول‌ها نموده و می‌توانید از مزیت‌های هر دو نوع کیف پول گرم و سرد استفاده کنید. اگر به فکر نگهداری طولانی مدت رمز ارزهایی هستید که امکان استیک کردن آنها نیز وجود ندارد می‌توانید سراغ انواع کیف پول سرد بروید. این دست از رمز ارزها معمولاً باید به دید طولانی مدت خریداری شوند و شما ممکن است برای یکی دو سال نیازی به جابجایی آنها نداشته باشید.

اما اگر قرار باشد که ارز دیجیتالی را در بازار استیک کنید و از فرایند استیک کردن آن نیز به درآمد برسید، انتخاب یکی از انواع کیف پول نرم‌افزاری می‌تواند شرایط بهتری را برای شما ایجاد کند و باید سراغ آنها بروید.

واقعیت این است که استفاده از کیف پول نرم‌افزاری برای کاربران ایرانی کاربرد بیشتری دارد زیرا کیف پول‌های سخت‌افزاری با قیمت‌های بسیار بالایی در بازار معامله می‌شوند و از این گذشته با توجه به اینکه نمایندگی‌های رسمی فروش انواع کیف پول سرد در ایران وجود ندارد اطمینان به کیفیت آنها نیز این سادگی‌ها نخواهد بود و ممکن است حتی در صورت اقدام به خرید گران‌ترین کیف پول سرد موجود در بازار هم نتوانید امنیت کافی برای نگهداری از رمز ارزهای خود را فراهم آورید.

همچنین برخی از انواع کیف پول نرم مزیت‌هایی دارند که استفاده نکردن از آنها باعث می‌شود تا مبلغ قابل توجهی از سرمایه‌گذاری شما از بین برود و نتوانید سود خوبی به دست آورید. بسیار مهم است که شما در فرایند انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال سراغ گزینه‌هایی بروید که هم شناخته شده هستند و هم امنیت بسیار بالایی دارند. گاهی اوقات اعطای سودهای خیلی کلان توسط برخی از کیف پول‌ها باعث می‌شود تا کاربران به سمت آنها کشیده شوند در حالی که امنیت آنها به هیچ وجه تضمین شده نیست.

 
 

تفاوت Hot Wallet و Cold Wallet

جمع بندی از تفاوت کیف پول گرم و سرد

به زبان شیرینی ورزش و طنز مایه قصد داشتیم تا ماهیت انواع کیف پول گرم و سرد را به شما معرفی کنیم. حالا شما می دانید که این کیف پول ها هر یک چه مزیت هایی دارند و چه استفاده هایی می توان از آنها نمود. امیدواریم تا در این مقاله توانسته باشیم کمی شما را به سمت تصمیمات درست در بازار رمز ارزها سوق داده باشیم.

کانون بورس مشاور شما است. اگر هم چنان چالش یا سوالی درباره هر یک از انواع کیف پول های ارز دیجیتال دارید، در انتها و در بخش دیدگاه ها آن را با ما در میان بگذارید. آماده شنیدن سوالات و دیدگاه های شما درباره این مقاله هستیم. همچنین با خرید پکیج آنلاین آموزش ارز دیجیتال نیز می توانید اطلاعات کاملی درباره کیف پول های مختلف در اختیار داشته باشید.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: