لوگو کانون بورس

بهترین استراتژی طلا در فارکس + آموزش ترید حرفه ای طلا

بهترین استراتژی طلا در فارکس
شما در حال مطالعه مقاله ۷ از ۳۶ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

بهترین استراتژی طلا در فارکس چیست و چگونه می توانیم در بازار فارکس معاملات ایده آل را بر روی طلا داشته باشیم؟ در مقاله آموزش رایگان فارکس سعی کردیم تا نکات بسیار مهم معامله گری در این بازار را با شما در میان بگذاریم که با استفاده از آنها به راحتی میتوانید معاملات خود را در بازار پیش ببرید. در مقالات مرتبط با بازار فارکس نیز سعی داریم تا این داده ها و اطلاعات را برای شما تکمیل کرده و در نهایت تمام پیش نیاز ها و بسترهای لازم برای معامله گری در این بازار را برای شما فراهم آوریم.

طلا یکی از جذابترین کامودیتی ها برای انجام معاملات روزانه است و افراد بسیار زیادی در بازار فارکس معاملات خود را به سمت این فلز گرانبها پیش می برند. بسیار جالب است اگر بدانید که درصد قابل توجهی از معامله گران در بازار فارکس تنها بر روی طلا ترید کرده و سایر جفت ارزهای این بازار را نادیده میگیرند. البته به دنباله اشاعه این روش سرمایه گذاری در بازار فارکس نیستیم و بیان این نکته تنها از جهت اهمیت معاملات و ترید طلا است.

در این مقاله سعی داریم تا آموزش ترید طلا در فارکس را به صورت اصولی و با توجه به استراتژی های کاربردی برای شما تشریح کنیم. دقت داشته باشید که تمام استراتژی های رایج در تحلیل تکنیکال فارکس را میتوان در معاملات طلا به کار برده اما برخی از روش ها شرایط بهتری در معاملات طلا دارند و استفاده از آن‌ها می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد. برای شناخت بهترین استراتژی های طلا در فارکس در این مقاله از کانون بورس همراه شما هستیم.

راهنمای مطالعه نمایش

 

نماد طلا در بازار فارکس چیست

آموزش ترید در فارکس

البته قبل از اینکه به معرفی بهترین استراتژی طلا در فارکس بپردازیم، لازم است تا چند نکته مهم درباره معاملات طلا در بازار فارکس را با شما در میان بگذاریم. البته قصد آموزش تحلیل تکنیکال فارکس را نداریم و قبلاً در مقالات آموزشی به بررسی کامل این موضوع پرداخته و نکات لازم را نیز به شما ارائه داده ایم. اما به عنوان یک نکته بسیار مهم لازم است تا نماد جفت ارز طلا در بازار فارکس را به شما معرفی کنیم.

در بسیاری از بروکرهای فارکس طلا با نماد Gold مشخص می شود. اما نماد رایج به کار گرفته شده برای طلا در بازار فارکس Xauusd است. دقت کنید که طرف دوماین جفت ارز حتماً باید دلار آمریکا باشد و سراغ سایر جفت ارزهای در نظر گرفته شده برای طلا نروید.

بهترین استراتژی طلا در فارکس چیست

بهترین استراتژی طلا در فارکس را می توانیم در روش‌های مختلف تحلیل تکنیکال پیدا کنیم. همانطور که می دانید استراتژی های مختلفی برای معامله در بازار فارکس وجود دارد که هر یک از این استراتژی ها بر اساس اصول مشخصی توسعه پیدا می نمایند. روش های بسیار زیادی در تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار می گیرند که با استفاده از هر یک از این روش ها می توان برای ترید طلا در بازار اقدام کرد.

با توجه به اینکه معامله‌گران در بازار فارکس بسته به آموزش ‌های ابتدایی و همچنین نوع علایق و شخصیتی که دارند ممکن است از روشهای متفاوتی برای سرمایه‌گذاری در این بازار استفاده کنند بر آن شدیم تا از روش‌های مختلفی برای تدوین و معرفی استراتژی ترید طلا استفاده کنیم. معمول ترین و سریعترین روش های به کار گرفته شده برای ترید در بازار طلا را می توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم.

۱- استراتژی ترید طلا با اندیکاتور

آموزش ترید در فارکس

یکی از معمول ترین و رایج ترین روش ها برای تدوین استراتژی ترید طلا در بازار فارکس استفاده از اندیکاتور ها است. اندیکاتور های بسیار زیادی می تواند در روند معاملات شما را یاری نمایند و استفاده از آنها در فرایند ترید در فارکس می تواند مزیت‌های زیادی نیز به دنبال داشته باشد.

اندیکاتور های مانند مووینگ اوریج ها، مکدی، rsi، استوک استیک، باند بولینگر، ایچیموکو و مواردی از این دست به راحتی می‌توانند کمک های شما در فرایند ترید در بازار فارکس باشند و از آنها می توان برای ترید در طلا نیز استفاده کرد.

استفاده از اندیکاتور ها برای ترید طلا در فارکس چالش ها و موقعیت های خاص خود را دارد. بسیاری از اندیکاتور ها به عنوان ماشین سیگنال دهی معروف بوده و می توانند سیگنال های بسیار زیادی را بر روی نمودار طلا برای شما ایجاد نمایند. نقطه ضعف بسیار بزرگ اندیکاتورها در فرایند معاملات طلا نیز تاخیر قابل توجه آنها در ارائه سیگنال نسبت به خود قیمت است. این مهم ممکن است باعث بروز خطاهای بسیار زیادی در فرایند معاملات شما در بازار طلا شود.

برخی از معامله‌گران نیز هستند که با ترکیب اندیکاتور های رایج در تحلیل تکنیکال فارکس با سایر روش ها مانند پرایس اکشن استراتژی معاملاتی خود را تقویت می نماید و باعث می شوند تا از خطاهای رایج در اندیکاتور های تحلیل تکنیکال نیز به حداقل میزان ممکن برسد. در ادامه برخی از بهترین استراتژی های خرید طلا در فارکس که با استفاده از اندیکاتور های معروف ساخته شده است را به شما معرفی خواهیم کرد.

۲- استراتژی ترید طلا پرایس اکشن

آموزش ترید طلا در فارکس را بعد از اندیکاتور ها با معرفی بهترین استراتژی های ترید طلا در پرایس اکشن ادامه خواهیم داد. در مقاله آموزش پرایس اکشن سعی کردیم تا تمام نکات لازم برای معامله گری به این روش را برای شما تشریح نماییم.

در روش پرایس اکشن دیگر هیچ کدام از اندیکاتور های رایج در تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار نگرفته و تحلیل گر بر اساس روند قیمت اقدام به تحلیل و پیش بینی آن می نماید. پرایس اکشن یکی از محبوب ترین و جذاب ترین روش ها در تحلیل تکنیکال است که مورد توجه تحلیل‌گران بسیار زیادی قرار گرفته و استفاده از آن در ترید طلا می تواند شما را به موفقیت در این بازار برساند.

تکنیک ها و روش های مختلفی مانند الگوهای هندسی، الگوهای هارمونیک، کندل استیک، مقاومت ها و حمایت ها و مواردی از این دست را می توان از جمله بهترین تکنیک های مورد استفاده در پرایس اکشن برای تحلیل و ترید طلا در نظر گرفت. در ادامه محبوب‌ترین و بهترین استراتژی طلا در فارکس با استفاده از این الگوها را نیز به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید معاملات خود را بر روی این فلز گرانبها را پیش ببرید.

۳- استراتژی ترید طلا اسکالپ

بهترین استراتژی طلا در فارکس را بعد از معرفی الگوهای پرایس اکشن در معرفی استراتژی های اسکالپ در طلا ادامه خواهیم داد. اسکالپ اصطلاحا به معاملاتی اطلاق می شود که در آن ها معامله گران در تایم فریم های بسیار پایین در حد یک دقیقه و پنج دقیقه و حداکثر ۱۵ دقیقه به ترید می پردازند.

بهترین استراتژی اسکالپ طلا را باید از میان استراتژی‌های مختلف اندیکاتوری و یا پرایس اکشن جستجو کنیم. در واقع همان استراتژی های مورد استفاده برای ترید طلا در تایم فریم های بالا را میتوان با کمی کاستومایز در تایم فریم های پایین نیز برای معاملات اسکالپ استفاده کرد.

ورود چابک به معاملات و خروج به موقع از جمله اصلی ترین ویژگی های معاملات اسکالپ به طلا هستند و در تدوین بهترین استراتژی اسکالپ طلا حتماً باید به این نکته توجه ویژه داشته باشیم. بنابراین اگر به دنبال کاستومایز کردن یک استراتژی معاملاتی در ترید در طلا برای معاملات اسکالپ هستیم، حتماً باید از تکنیک هایی استفاده کنیم که ورود ما را به معاملات چابک تر کرده و همچنین کمترین میزان حد ضرر را نیز برای معاملات ما به دنبال داشته باشد.

۴- استراتژی ترید طلا معاملات نوسان گیری

در نهایت آموزش ترید طلا در فارکس را با معرفی استراتژی های نوسان گیری بر روی این فلز گرانبها به اتمام خواهیم رساند. معاملات نوسان گیری از نظر ماهیت تقریباً مشابه با معاملات اسکالپ هستند با این تفاوت که تایم فرم مورد استفاده برای این معاملات بالاتر است. معمولاً معامله‌گران از تایم فریم های یک ساعته و چهار ساعته و یا نهایت روزانه برای نوسان گیری بر روی طلا استفاده می نمایند.

تمام استراتژی هایی که برای ترید طلا در پرایس اکشن و استراتژی های اندیکاتوری اشاره می کنیم قابل استفاده برای نوسان گیری در بازار فارکس بر روی طلا نیز هستند.

آموزش خرید طلا در فارکس

آموزش ترید در فارکس

معرفی بهترین استراتژی طلا در فارکس بیشتر برای کسانی مناسب است که با روند خرید و فروش جفت ارزها در بازار فارکس آشنا بوده و تسلط اولیه لازم برای انجام معاملات در این بازار را دارند. توصیه می‌کنیم که اگر هنوز آموزش های اولیه برای ورود به فارکس را پشت سر نگذاشته و نمی دانید که چه فرایندی را برای انجام معاملات در این بازار باید پشت سر بگذارید، بهتر است از معاملات بر روی طلا اجتناب کنید.

بهترین استراتژی اسکالپ طلا و سایر استراتژی هایی که در این مقاله به معرفی آنها می پردازیم بدون استفاده از سیستم های مدیریت سرمایه می توانند ریسک بسیار زیادی را بر روی سرمایه شما ایجاد کرده و به همین دلیل استفاده از آنها برای افراد تازه‌کار و کسانی که هنوز تسلط کافی به استفاده از روش های تحلیل تکنیکال در معاملات فارکس را ندارند توصیه نمی‌کنیم.

درصد قابل توجهی از معامله گران در بازار فارکس تمایل دارند تا معاملات خود را به سمت یک جفت ارز پیش ببرند و تنها نمودار جفت ارزهای محدودی را مورد بررسی و آنالیز قرار می دهند. جفت ارز طلا به دلار آمریکا معمولاً از جمله محبوب ترین جفت ارزهای موجود در بازار فارکس است و به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم تا استراتژی های کاملاً مشخص و بهینه شده برای خرید طلا را به شما معرفی نماییم.

آیا خرید طلا در فارکس سرمایه گذاری مناسبی است؟

آموزش ترید طلا در فارکس به این معنا نیست که شما وارد بازار فارکس شده و برای خرید فلز گرانبهای طلا برای مدت زمان طولانی اقدام کنید. فرایند سرمایه گذاری در بازار فارکس نسبت به بازارهای مالی دیگر مانند بازار بورس و یا حتی بازار طلا تفاوت های بسیار زیادی دارد و بررسی قیمت طلا در بازار فارکس به این معنا نیست که شما می توانید برای مدت زمان طولانی در این بازار طلا خریداری کرده و آن را نگهداری کنید.

اگر به دنبال انجام معاملات طولانی مدت بر روی طلا و نگهداری این فلز گرانبها در بازه‌های زمانی طولانی چند ساله هستید بهتر است سراغ تحلیل قیمت طلا رفته و نحوه پیش بینی طلا و بررسی نمودار آن را در بازار پیش ببرید.

خرید طلا در فارکس می تواند سرمایه گذاری مناسبی برای کسانی باشد که به دنبال خرید کوتاه مدت و نوسان گیری از این فلز گرانبها هستند. طلا معمولاً در بازار فارکس با نوسانات بسیار زیادی همراه است و به همین دلیل سرمایه گذاری و ترید بر روی آن می‌تواند سود قابل توجهی را برای معامله گران ایجاد کند.

آیا ترید طلا در فارکس سودآور است؟

آموزش ترید طلا در فارکس برای آن دسته از کاربرانی که شناخت کافی نسبت به بازار فارکس دارند کاملا منطقی است و این دسته از افراد می‌توانند از این آموزش برای یک سرمایه گذاری فوق العاده جذاب در بازار استفاده نمایند. اما کسانی که هنوز آموزش های اولیه را پشت سر نگذاشته باشند شناخت بهترین استراتژی طلا در فارکس نمی تواند سود آور باشد و استفاده از این استراتژی ها ممکن است باعث از بین رفتن سرمایه های آنها نیز شود.

خرید طلا در فارکس می تواند سود آور باشه و اتفاقاً پتانسیل سودآوری بسیار بالایی نیز دارد اما لازم به توضیح است که ترید طلا در فارکس به همان مقدار که سودآور است ممکن است باعث ایجاد ضررهایی برای شما نشده و شرایط سختی را برای سرمایه های شما ایجاد نماید.

با توجه به این نکته به سادگی می توان بیان کرد که خرید طلا و ترید طلا در فارکس تنها برای کسانی سودآور است که شناخت کافی نسبت به این بازار داشته و به خوبی می دانند که چگونه از روش ها و استراتژی های طلا در فارکس استفاده نمایند.

آموزش ترید طلا در فارکس با استراتژی

بهترین استراتژی طلا در فارکس می‌تواند باعث رشد قابل توجه به ارزش و مقدار دارایی های شما در بازار شود. در حقیقت هدف ما از آموزش ترید طلا در فارکس ارائه راهکارهایی است که با توجه به آن ها شما بتوانید معاملات خود را در این بازار بهینه کرده و دیگر مانند گذشته شاهد ورود معاملات خود به ضرر های سنگین نشوید.

شاید اگر شما شناخت اولیه نسبت معاملات بازار فارکس را نداشته و آموزش های ابتدایی در این بازار را پشت سر گذاشته باشید عملاً امکان استفاده از محتوای این مقاله برای شما وجود نخواهد داشت و بهره‌برداری از بهترین استراتژی طلا در فارکس ممکن است برای شما زیان آور باشد.

این نکته را بیان کردیم تا اشاره کنیم که آموزش ترید طلا در فارکس در واقع آموزش حرفه ای محسوب می‌شود و برای استفاده از آن نیاز به پیش نیاز های مختلفی مانند آموزش تحلیل تکنیکال فارکس و آشنایی با روند انجام معاملات در این بازار خواهید داشت.

بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری طلا در فارکس

در بالا اشاره کردیم که بهترین استراتژی طلا در فارکس را می‌توان بر اساس روش های مختلفی معرفی کرد. یکی از روشهای معمول برای نوسان گیری طلا در بازار فارکس استفاده از اندیکاتور ها است که در ادامه این استراتژی ها را به صورت کامل برای شما تشریح می کنیم. به صورت معمول بهترین اندیکاتور ها برای نوسان گیری در طلا به شرح زیر هستند که در اکثر استراتژی ها به نوعی از آنها استفاده می شود:

  • مووینگ اوریج ها
  • باند بولینگر
  • ایچیموکو
  • مکدی
  • Rsi
  • استوک استیک
  • ADX

البته اندیکاتور های بسیار زیادی در تحلیل تکنیکال فارکس مورد استفاده قرار می گیرند که استفاده از آنها برای ترید طلا نیز امکان پذیر است. اما اندیکاتور هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم بیشتر رایج بوده و معمولاً در اکثر استراتژی‌های به وجود آمده با استفاده از اندیکاتور ها شاهد استفاده از این موارد هستیم.

h;ev اندیکاتور های مورد استفاده در ترید طلا در بازار فارکس ماهیت مشابهی دارند، اما روند سیگنال دهی آنها در بازار متفاوت است. اگر به مقاله آموزش تحلیل تکنیکال فارکس مراجعه کنید می‌توانید نحوه استفاده از اندیکاتور های مختلف را در تحلیل جفت ارزهای فارکس مشاهده نمایید. در ادامه سعی داریم تا استراتژی های مهم و کاربردی ترید طلا را با استفاده از همین اندیکاتور ها برای شما تشریح نماییم.

نوسان گیری طلا با کراس دو مووینگ اوریج ۱۰ و ۶۰

بهترین استراتژی اسکالپ طلا

آموزش ترید طلا در فارکس را با تشریح یکی از روش های بسیار مناسب برای نوسان گیری از قیمت این فلز گرانبها را آغاز می کنیم. کراس مووینگ اوریج ها معمولاً یکی از رایج ترین استراتژی ها برای انجام معاملات در بازار فارکس است و از آنها برای ترید طلا نیز استفاده می شود. در این مقاله به چند مورد از استراتژی های شکل گرفته با توجه به کراس مووینگ اوریج ها اشاره می کنیم.

برای استفاده از استراتژی کراس دو مووینگ اوریج ۱۰ و ۶۰ برای ترید طلا طبق مراحل زیر اقدام نمایید:

  • بهترین تایم فریم برای نوسان گیری طلا با استفاده از کراس ۲مووینگ اوریج ۱۰ و ۶۰ تایم فریم های ۱۵ دقیقه، یک ساعته و چهار ساعته است.
  • ابتدا نمودار طلا را در تایم فریم چهار ساعته مشاهده کنید و شرایط قیمت را نسبت به دو مووینگ اوریج آنالیز نمایید.

برای معاملات لانگ بر روی طلا

  • حتماً باید در تایم فریم چهار ساعته قیمت در بالای هر دو اندیکاتور مووینگ اوریج ۱۰ و ۶۰ قرار گرفته باشد. همچنین باید بررسی کنید که مووینگ اوریج ۱۰ بالاتر از مووینگ اوریج ۶۰ قرار داشته باشد.
  • حالا به تایم فریم پایین تر آمده و زمانیکه مووینگ اوریج ۱۰ مووینگ اوریج ۶۰ را از پایین به بالا قطع می نماید می توانید وارد پوزیشن لانگ شوید.
  • حد ضرر در این استراتژی چند پیپ پایین تر از نزدیک ترین دره به محل ورود به بازار است.
  • حد سود در این استراتژی نسبت ریوارد به ریسک یک به یک خواهد بود.

دقت داشته باشید که شما میتوانید بعد از حاصل شدن تارگت اول معاملاتی خود آن را ریسک فری کرده و با مقداری سیو سود برای رسیدن به سودهای بیشتر نیز اقدام کنید. همچنین امکان خروج از بازار بر اساس مشاهده واگرایی در روند قیمت در تایم فریم های پایین تر را نیز خواهید داشت.

معاملات شورت در طلا

برای ورود به معاملات شورت یا فروش با استفاده از این استراتژی در قدم اول باید موارد زیر را چک کنید:

  • مطمئن شوید که در تایم فریم چهار ساعته قیمت در پایین هر دو مووینگ اوریج قرار گرفته و ترتیب مووینگ اوریج ها از پایین به بالا ۱۰ و ۶۰ است.
  • حتماً باید چک کنید که قیمت با هیچ کدام از مووینگ اوریج ها در حال حاضر برخورد نداشته باشد.
  • به تایم فریم پایین تر رفته و بعد از کراس مووینگ از بالا به پایین به مووینگ اوریج ۶۰ می توانید وارد معامله فروش شوید.
  • حد ضرر معامله چند پیپ بالاتر از نزدیکترین قله به قیمت فعلی خواهد بود.
  • حد سود معامله نسبت ریوارد به ریسک یک است اما شما می توانید با تکنیک تریل استاپ برای رسیدن به سودهای بیشتر نیز اقدام کنید.

نوسان گیری طلا با سیگنال مکدی

آموزش ترید طلا در فارکس را با بررسی استفاده از اندیکاتور مکدی برای نوسان گیری ادامه می‌دهیم. اندیکاتور مکدی یکی از بهترین اندیکاتور ها برای سیگنال خرید طلا در بازار فارکس است و با استفاده از این اندیکاتور می توانید سیگنال های زیادی را در تایم فریم های مختلف معاملاتی به دست آورید.

نکته بسیار مهم درباره استفاده از اندیکاتور مکدی برای ترید طلا در فارکس بهینه سازی سیگنال های این اندیکاتور است که در ادامه سعی داریم تا نکات لازم در این باره را با شما در میان بگذاریم.

قبل از هر چیزی لازم به یادآوری است که سیگنال اندیکاتور مکدی در تایم فریم های بالاتر اعتبار بیشتری دارد و به همین دلیل توصیه می‌کنیم که از سیگنال های این اندیکاتور در تایم فریم های ۱۵ دقیقه و بالاتر استفاده کنید. البته هیچ محدودیتی در این باره برای استفاده از این اندیکاتور وجود ندارد و این توصیه تنها برای بالاتر بردن اطمینان معاملات شما در بازار است.

وقتی خط سیگنال مکدی میله های مکدی را از پایین به بالا قطع کند نشان از سیگنال خرید طلا در بازار فارکس خواهد داشت و وقتی خط سیگنال مکدی میله های آن را از بالا به پایین قطع کند نشان از سیگنال فروش مکدی در طلا در بازار فارکس خواهد داشت.

برای اینکه تمام خطاها و ایرادات اندیکاتور مکدی برای ارائه سیگنال را از آن حذف کنید حتماً باید به یک نکته بسیار مهم دقت کنید. برای این منظور شما می بایست تنها از سیگنال هایی از این اندیکاتور استفاده کنید که دقیقاً منطبق بر روند قیمت طلا در بازار هستند.

به این معنا که:

  • ابتدا روند قیمت طلا را در تایم فریم مورد نظر خود برای معاملات مشخص کنید. اگر روند قیمت طلا صعودی بود تنها از سیگنالهای خرید مکدی استفاده نمایید و اگر روند قیمت طلا نزولی بود تنها از سیگنالهای فروش مکدی در بازار استفاده کنید.
  • حد سود در معاملات طلا با استفاده از اندیکاتور مکدی نسبت ریوارد به ریسک یک به یک خواهد بود و همچنین می توانید با تکنیک های مختلف برای رسیدن به سود های بیشتر نیز اقدام کنید.
  • حد ضرر در معاملات طلا با استفاده از اندیکاتور مکدی نزدیک ترین قله و یا دره به قیمت فعلی بر اساس نوع پوزیشن خواهد بود.

نوسان گیری طلا با سیگنال RSI

همچنین از اندیکاتور RSI نیز می توانید برای نوسان گیری از طلا در بازار فارکس استفاده کنید. این اندیکاتور در بازار فارکس معروف ماشین سیگنال دهی است و سیگنال های بسیار زیادی را می توانید از آن دریافت کنید.

دقیقا مانند استراتژی مکدی در ترید طلا در بازار فارکس سیگنال های اندیکاتور rsi نیز در تایم فریم های بالاتر اعتبار بیشتری دارد و استفاده از این اندیکاتور در تایم فریم های بالاتر می تواند درصد موفقیت بیشتری را برای شما ایجاد نماید.

  • وقتی خط آر اس آی سطح ۳۰ درصد این اندیکاتور را از پایین به بالا قطع کند شما می توانید برای خرید طلا اقدام کرده و وارد پوزیشن لانگ شوید.
  • وقتی خط آر اس آی سطح ۷۰ درصد این اندیکاتور را از بالا به پایین قطع کند شما می توانید برای فروش طلا اقدام کرده و وارد پوزیشن شورت شوید.
  • حد ضرر در معاملات rsi کمی بالاتر و یا پایین تر از قله و دره نزدیک به قیمت خواهد بود.

سیگنال های اندیکاتور rsi نیز ممکن است با چالش‌های بسیار زیادی روبرو باشند و خطاهای زیادی را در آنها مشاهده کنید. برای انجام معاملات بهینه با استفاده از این اندیکاتور بهتر است تنها از سیگنالهایی استفاده نمایید که مطابق با روند قیمت باشند. به این معنا که اگر روند قیمت طلا در بازار صعودی است بهتر است تنها از این اندیکاتور برای دریافت سیگنال های لانگ استفاده نمایید و اگر روند طلا در بازار نزولی است بهتر است تنها برای دریافت سیگنال های شورت از اندیکاتور استفاده کنید.

نوسان گیری طلا با باند بولینگر

معرفی بهترین استراتژی طلا در فارکس را با معرفی شرایط استفاده از اندیکاتور باند بولینگر برای دریافت سیگنال در قیمت طلا ادامه می دهیم. باند بولینگر نیز از جمله اندیکاتور هایی است که استفاده بسیار زیادی در معاملات بازار فارکس داشته و می توان از آن برای ترید در بازه های زمانی مختلف استفاده کرد.

امکان استفاده از باند بولینگر برای ترید طلا در شرایط مختلف امکان پذیر است و شما می توانید در تایم فریم های مختلف از این اندیکاتور برای معاملات خود استفاده نمایید. البته توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال اسکالپ طلا هستید سراغ تایم فریم یک دقیقه نروید زیرا این اندیکاتور ممکن است در تایم فریم یک دقیقه و چالش های بسیار زیادی همراه شود. از این گذشته در صورتی که اسپرد معاملاتی شما زیاد باشد عملاً استفاده از این اندیکاتور برای ترید طلا در تایم فریم یک دقیقه به هیچ وجه برای شما مقرون به صرفه نخواهد بود.

اندیکاتور بولینگر را می‌توانید با مقدار دوویشن های مختلفی در ترید طلا استفاده کنید. هرچقدر مقدار دوویشن انتخاب شده از سوی شما بیشتر باشد تعداد سیگنال های اندیکاتور باند بولینگر کمتر خواهد شد و اطمینان این سیگنال ها نیز بیشتر می شود.

شما به راحتی میتوانید هر بار که قیمت به سقف اندیکاتور باند بولینگر برخورد کرد وارد معاملات شورت شوید و هر وقت قیمت به کف باند بولینگر برخورد کرد می توانید وارد معاملات لانگ شوید.

  • حد ضرر در استراتژی معاملاتی باند بولینگر کمی بالاتر و یا پایین تر از قله و دره نزدیک به قیمت هستند.
  • حد سود در استراتژی معاملاتی باند بولینگر برخورد قیمت به کانال مجاور و صادر شدن سیگنال برگشتی قیمت خواهد بود.

توصیه می‌کنیم که از اندیکاتور باند بولینگر با دوویشن کمتر از ۲ استفاده ننمایید. همچنین دوویشن ۳ نیز می تواند اطمینان بیشتری را برای معاملات شما ایجاد کرده و باعث بالاتر رفتن نرخ موفقیت شما در روند معاملات طلا شود.

نوسان گیری طلا با کراس ۳ مووینگ اوریج ۱۵ ، ۳۰ و ۶۰

آموزش ترید طلا در فارکس را با معرفی استراتژی کراس سه مووینگ اوریج ادامه می دهیم. برای استفاده از این استراتژی بهترین تایم فریم معاملاتی تایم فرم ۱۵ دقیقه تا ۴ ساعت خواهد بود و بهتر است در تایم فریم های پایین تر از ۱۵ دقیقه از این استراتژی استفاده نکنید. البته اگر تسلط کافی و لازم برای انجام معاملات طلا داشته باشید امکان استفاده از آن در تایم فریم ۵ دقیقه را نیز خواهید داشت.

برای استفاده از این اندیکاتور بایستی به صورت مولتی تایم فریم نمودار طلا را مورد بررسی و آنالیز قرار داده و سپس برای خرید آن اقدام کنید. برای این منظور ابتدا باید در تایم فریم چهار ساعته اقدام به بررسی روند نمودار قیمت طلا نمایید.

  • در صورتی که قیمت بالاتر از هر سه این مووینگ اوریج قرار گرفته باشد، مووینگ اوریج ها به ترتیب از بالا به پایین ۱۵ و ۳۰ و ۶۰ باشند و همچنین قیمت با هیچ کدام از این مووینگ اوریج ها برخورد نداشته باشد روند صعودی است.
  • در صورتی که در تایم فریم ۴ ساعت قیمت پایین تر از هر سه مووینگ اوریج قرار گرفته و ترتیب مووینگ اوریج ها از پایین به بالا ۱۵ و ۳۰ و ۶۰ باشد و همچنین قیمت با هیچ کدام از این مووینگ اوریج ها برخورد نداشته باشد روند نزولی است.

حالا به دو تایم فریم پایین تر رفته و بر اساس روند قیمت در تایم فریم بالاتر اقدام به انجام معاملات خرید و فروش کنید.

  • با کراس مووینگ اوریج ۱۵ از پایین به بالا روی هر دو مووینگ ۳۰ و ۶۰ می توانید وارد معامله لانگ شوید.
  • با کراس مووینگ ۱۵ از بالا به پایین روی هر دو مووینگ ۳۰ و ۶۰ می توانید وارد معامله شورت شوید.

دقت داشته باشید که شما تنها می‌توانید وارد معاملاتی شوید که هم جهت با نمودار قیمت در تایم فریم بالاتر باشند.

  • حد ضرر در این معامله کمی پایین تر یا بالاتر از قله و یا دره نزدیک به قیمت خواهد بود.
  • حد سود در این معامله نسبت ریوارد به ریسک یک است ولی میتوانید برای رسیدن به سودهای بیشتر نیز اقدام کنید.

برخورد قیمت به مووینگ اوریج ۱۰۰ روزه در تایم روزانه

آخرین استراتژی معاملاتی طلا در بازار فارکس با استفاده از اندیکاتور ها برخورد قیمت به مووینگ اوریج ۱۰۰ روزه در تایم فریم روزانه است. هر وقت مشاهده کرده که قیمت در تایم فریم روزانه به مووینگ اوریج ۱۰۰ برخورد کرد می‌توانید برای یک اسکالپ کوچک وارد معامله در جهت عکس قیمت شوید. استفاده از این استراتژی بیشتر برای کسانی مناسب است که سرمایه قابل توجهی در بازار داشته و به دنبال رسیدن به سود های بسیار بالا در هر معامله هستند.

تعداد خطاهای این استراتژی بسیار زیاد خواهد بود اما در صورتی که فقط یک بار موفق شوید با این استراتژی وارد سود شوید می توانید تمام ضرر ها را جبران کرده و سود بسیار بالایی را نیز دریافت نمایید.

بهترین استراتژی پرایس اکشن طلا

آموزش ترید در فارکس

نوبت به معرفی بهترین استراتژی پرایس اکشن طلا میرسد. همانطور که در بالا اشاره کردیم پرایس اکشن یکی از محبوب ترین و رایج ترین روش ها در تحلیل تکنیکال فارکس است که از آن برای ترید برای جفت ارزهای مختلف استفاده میشود. کسانی که به دنبال سرمایه گذاری در بازار فارکس هستند معمولاً در اکثر موارد از استراتژی های مبتنی بر پرایس اکشن استفاده کرده و این روش می‌تواند قدرت قابل توجهی را برای شما در فرایند معاملات طلا نیز به دنبال داشته باشد.

خرید و فروش طلا با استفاده از روش های رایج در پرایس اکشن می‌تواند به شدت سودآور باشد و شرایط ایده آلی را حتی در کوتاه مدت برای شما ایجاد کند. تحلیل تکنیکال به روش پرایس اکشن وسعت بسیار زیادی دارد و ده ها استراتژی مختلف را با استفاده از این روش می‌توان معرفی کرد. معمولا اکثر کسانی که به دنبال سرمایه گذاری بر روی طلا و فارکس می روند استراتژی های پرایس اکشن را نیز در لیست استراتژی‌ های خود قرار داده و از این تکنیک ها برای رسیدن به سود استفاده می نمایند.

در تبیین استراتژی های ترید طلا در فارکس با استفاده از پرایس اکشن سعی خواهیم کرد تا بهترین و مناسب ترین استراتژی ها را به شما معرفی کنیم. با توجه به اینکه احتمالاً درصد قابل توجهی از کاربران برای ترید طلا در فارکس به دنبال استفاده از استراتژی های پرایس اکشن هستند سعی کردیم تا این استراتژی را به صورت کامل تر برای شما تشریح نماییم. همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه کافی برای استفاده از استراتژی های مختلف در بازار فارکس را ندارید بهتر است ابتدا این استراتژی ها را در گذشته بازار مورد بررسی و آنالیز قرار داده و در صورت مساعد بودن شرایط استفاده از آنها به دنبال سرمایه گذاری با این استراتژی ها باشید.

نکته بسیار مهمی که درباره استراتژی های پرایس اکشن برای تولید طلا در فارکس باید دانش را داشته باشیم این است که شخصیت شما نیز با این استراتژی ها بایستی همگامی داشته باشد. به این معنا که ممکن است حد ضرر برخی از این استراتژی ها بسیار زیاد باشد و یا رسیدن به سود با استفاده از آنها در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه مدت انجام پذیرد که هر کدام از این موارد با توجه به شخصیت افراد بایستی مورد سنجش قرار بگیرد.

استراتژی شکست خط روند داینامیک

آموزش ترید طلا در فارکس را بررسی یکی از بهترین استراتژی های پرایس اکشن ادامه می دهیم. یکی از بهترین روش های مدل سازی قیمت در بازار فارکس استفاده از خط روند داینامیک است. خط روند داینامیک در واقع مسیر حرکت قیمت را برای جفت ارزهای مختلف مشخص می نماید و قیمت دائماً به این خط واکنش نشان داده و تحت تاثیر آن به مسیر خود ادامه می دهد.

در یک روند صعودی وقتی قیمت بالای خط روند داینامیک قرار داشته باشد روند همچنان صعودی است وقتی قیمت بتواند خط روند داینامیک را به سمت پایین بشکند نشان از نزولی شدن روند داشته و این می‌تواند اولین سیگنال برای برگشت قیمت باشد.

در یک روند نزولی نیز قیمت دائماً در زیر خط روند داینامیک قرار دارد. با هر بار برخورد قیمت به خط روند داینامیک در روند نزولی ممکن است دوباره شاهد ریزش بیشتر قیمت باشیم اما در صورتی که بتواند خط روند داینامیک نزولی خود را به سمت بالا بشکند اولین سیگنال برای برگشت قیمت و صعودی شدن آن صادر شده است.

پوزیشن خرید با استفاده از شکست خط روند نزولی
  • در صورتی که خط روند نزولی قیمت در نمودار طلا به سمت بالا بشکند و سپس قیمت دوباره برگشته و بر روی خط روند داینامیک پولبک بزند، شما می توانید وارد معامله خرید طلا شوید.
  • حد ضرر در این معامله کمی پایین تر از خط روند داینامیک قیمت خواهد بود.
  • حد سود در این معامله به ارتفاع پایین ترین دره موجود تا محل ورود به بازار است.
پوزیشن فروش با استفاده از شکست خط روند صعودی
  • در صورتی که قیمت بتواند خط روند صعودی خود را از بالا به سمت پایین شکسته و سپس به آن پولبک بزند، شما می توانید وارد معامله فروش در طلا شوید.
  • حد ضرر این معامله کمی بالاتر از خط روند داینامیک قیمت خواهد بود.
  • حد سود در این معامله به ارتفاع نزدیکترین قله به قیمت است.

معامله گری بر اساس شکست خط روند را می توان در لیست بهترین استراتژی پرایس اکشن طلا قرارداد. این روش معاملاتی در بازار قدرت بسیار زیادی داشته و با استفاده از آن شما می توانید وین ریت بسیار بالایی را در معاملات خود تجربه کنید. همچنین این امکان برای شما وجود خواهد داشت که این استراتژی را با سایر استراتژی های رایج در تحلیل پرایس اکشن قیمت ترکیب کرده و قدرت آن را باز هم افزایش دهید. به عنوان مثال:

  • امکان ترکیب استراتژی شکست خط روند با سطوح استاتیک در نمودار طلا وجود دارد.
  • امکان ترکیب استراتژی شکست خط روند با سطوح ابزار فیبوناچی در نمودار طلا وجود دارد.
  • امکان ترکیب استراتژی شکست خط روند با مووینگ اوریج ها نیز در نمودار قیمت طلا وجود دارد.

استراتژی تحلیل هندسی طلا

بهترین استراتژی ترید طلا در فارکس

معرفی بهترین استراتژی طلا در فارکس را با بررسی الگوهای هندسی در نمودار طلا ادامه می دهیم. الگوهای هندسی از رایج ترین و محبوب ترین الگو های مورد استفاده برای تحلیل پرایس اکشن در نمودار جفت ارز ها هستند که استفاده از آن‌ها می‌تواند قدرت بسیار بالایی را در تحلیل و ترید طلا برای شما ایجاد نماید.

شایان ذکر است که افراد بسیار زیادی هستند که سایر روش های تحلیل قیمت در بازار فارکس را به هیچ وجه در استراتژی های خود مورد استفاده قرار نداده و تنها با تحلیل هندسی و الگوهای هندسی به دنبال ترید جفت ارز های مختلف می روند. شما نیز اگر به خوبی بتوانید نحوه استفاده از الگوهای هندسی برای انجام معاملات بر روی طلا را بیاموزید می‌توانید از آن به عنوان بهترین استراتژی پرایس اکشن طلا استفاده کنید.

البته شایان ذکر است که الگوهای هندسی بسیار زیادی در سال‌های اخیر رایج شده که بسیاری از آنها کیفیت لازم برای معامله گری را نداشته و سیگنال های حاصل از آنها نیز با اشتباهات زیادی همراه است. در این بخش سعی داریم تنها روشهای را به شما معرفی کنیم که استفاده از آن ها قدرت قابل توجهی داشته و می‌تواند درصد موفقیت بالایی را در ترید طلا برای شما رقم بزند.

ترید طلا با مثلث

بهترین استراتژی پرایس اکشن طلا را با معرفی الگوی مثلث برای معامله بر روی طلا ادامه میدهیم. مثلث یکی از پرتکرارترین الگوهای هندسی در بازار است و دائما می‌توانید آن را بر روی نمودار قیمت طلا مشاهده کنید. البته استفاده از مثلث به این معنا نیست که تمام معاملات شما را با موفقیت همراه خواهد کرد اما اگر همراه با الگوی مثلث بتوانید در یک سیستم مدیریت سرمایه ایده آل استفاده کنید روند بسیار خوبی را در معاملات طلا برای خود رقم خواهید زد و می‌توانید سودآوری مناسبی نیز داشته باشید.

مثلث الگویی است که هم در انتهای روند صعودی و نزولی تشکیل شده و هم در میانه این روندها به عنوان یک الگوی ادامه دهنده تشکیل میشود. روانشناسی تشکیل الگوی مثلث در میانه روند های صعودی و نزولی به معنای استراحت قیمت است و تشکیل آن در انتهای روند صعودی و نزولی نیز به معنای کاهش قابل توجه مومنتوم و برگشت قیمت خواهد بود.

به صورت کلی وقت یک مثلث در نمودار قیمت طلا تشکیل می شود شما می توانید بر اساس این که قیمت از کدام ضلع مثلث خارج شود وارد معاملات خرید و فروش شوید.

معامله خرید در نمودار طلا بر اساس الگوی مثلث
  • اگر قیمت بتواند بعد از تشکیل یک مثلث در وسط روند صعودی و یا انتهای یک روند نزولی از ضلع بالا بشکند نشان از ورودی شدن قیمت خواهد داشت و شما بعد از پولبک قیمت به ضلع مثلث می توانید وارد پوزیشن خرید شوید.
  • حد ضرر این معامله کمی پایین تر از دره نزدیک به محل ورود به قیمت خواهد بود.
  • حد سود این معامله نسبت ریوارد به ریسک یک است و البته شما می توانید برای رسیدن به سود های بیشتر نیز از فرایند تریل استاپ استفاده کنید.
معامله فروش در نمودار طلا بر اساس الگوی مثلث
  • اگر قیمت بعد از تشکیل الگوی مثلث در وسط یک روند نزولی و یا در انتهای روند صعودی ضلع پایین مثلث را بشکند می توان وارد معامله فروش در طلا شد.
  • حد ضرر این معامله کمی بالاتر از نزدیک ترین قله قیمت خواهد بود.
  • حد سود این معامله نسبت ریوارد به ریسک یک است و شما می توانید برای رسیدن به ثروت های بیشتر نیز از فرآیند تریل استاپ استفاده کنید.

ترید طلا با مستطیل

آموزش ترید طلا در فارکس را با معرفی استراتژی مستطیل برای خرید و فروش طلا در این بازار ادامه می دهیم. مستطیل نسبت به مثلث الگوی کم تکراری در بازار طلا و فارکس است اما این الگو قدرت بسیار زیادی داشته و استفاده از آن می تواند معاملات موفق بسیار زیادی را نیز برای شما در بازار رقم بزند.

الگوی مستطیل معمولاً یک الگوی ادامه دهنده روند بوده و در وسط روندهای صعودی و نزولی تشکیل می شود و انتظار می رود که بعد از اتمام دوره استراحت قیمت در مستطیل شاهد ادامه روند قبلی در آن باشد. با توجه به قدرت بسیار بالایی که مستطیل دارد این روش را نیز می توان در لیست بهترین استراتژی پرایس اکشن طلا قرار داد.

فرایند معامله با مستطیل چندان پیچیده نیست و شما به سادگی می توانید با استفاده از این استراتژی برای ترید طلا اقدام کنید. دقت داشته باشید که تا زمانی که قیمت در درون مستطیل قرار گرفته باشد امکان خرید و فروش طلا وجود دارد و حتما باید منتظر بمانید تا قیمت از یکی از اضلاع مستطیل خارج شود .

وارد شدن به معامله خرید با استفاده از الگوی مستطیل
  • در صورتی که در وسط یک روند صعودی قرار دارید و قیمت برای استراحت شکل یک مستطیل داده است در صورتی که قیمت ضلع بالای مستطیل را به سمت بالا شکسته و بر روی آن پولبک بزند می توانید وارد پوزیشن خرید بر روی طلا شوید.
  • حد ضرر این معامله کمی پایین تر از ضلع بالای مستطیل خواهد بود.
  • حد سود این معامله برابر با ارتفاع موج ورودی به مستطیل است که البته باید در نسبت ریوارد به ریسک یک آن را کنترل کنید.

شرایط معامله فروش در استراتژی مستطیل برعکس معامله خرید خواهد بود.

ترید طلا با پرچم

معرفی بهترین استراتژی طلا در فارکس را بررسی روش معاملات طلا با استفاده از الگوی پرچم یکی از رایج ترین و پر تکرار ترین الگوهای پرایس اکشن در نمودار طلا ادامه می دهیم. اگر نمودار قیمت طلا را در تایم فریم های یک ساعته و ۱۵ دقیقه جستجو کنید تعداد بسیار زیادی از الگوهای پرچم را مشاهده خواهید کرد که قیمت مطابق با آنها در حال نوسان و حرکت است.

اگر بتوانید به صورت کامل به الگوی پرچم تسلط پیدا کرده و نحوه استفاده از این الگو را بیاموزید در دراز مدت شاهد رشد قابل توجه به ارزش دارایی های خود در بازار شده و می‌توانید به عنوان یک تریدر موفق در بازار فارکس عمل کنید. نکته بسیار مهم درباره الگوی پرچم این است که این الگو تکرار بسیار زیادی در قیمت طلا داشته و تعداد سیگنال های بسیار زیادی را نیز می توانید از آن دریافت کنید.

روانشناسی تشکیل الگوی پرچم استراحت قیمت در میانه راه است و این الگو به عنوان یک الگوی ادامه دهنده روند شناخته می شود. به این معنا که الگوی پرچم معمولاً در اواسط روندهای صعودی و نزولی تشکیل شده و تشکیل آن به معنی ادامه دار شدن روند قبلی خواهد بود.

ورود به معامله خرید با استفاده از الگوی پرچم
  • وقتی قیمت در یک روند صعودی الگوی پرچم تشکیل میدهد شما می‌توانید با شکسته شدن میله بالای پرچم برای ورود به معامله خرید در طلا اقدام کنید.
  • حد ضرر این معامله کمی پایین تر از ضلع بالای پرچم و در زیر نزدیک ترین دره نزدیک به محل ورود قیمت خواهد بود.
  • حد سود معامله برابر با اندازه میله پرچم و یا همان موج ورودی به پرچم خواهد بود که البته باید در میانه راه آن را مدیریت نمایید.
ورود به معامله فروش با استفاده از الگوی پرچم
  • اگر در میانه مسیر نزولی قیمت طلا شاهد به وجود آوردن یک الگوی پرچم باشید با شکسته شدن ضلع پایینی پرچم می توانید برای فروش طلا اقدام کنید.
  • حد ضرر معامله در این استراتژی کمی بالاتر از نزدیک ترین قله نزدیک به محل ورود به قیمت طلا خواهد بود.
  • حد سود معامله برابر با میله پرچم و یا همان موج ورودی به پرچم است که البته باید در میانه راه آن را مدیریت کنید.

الگوی پرچم در لیست بهترین استراتژی پرایس اکشن طلا یکی از بهترین هاست زیرا این الگو دائماً در حال تکرار در بازار است و تحلیلگران بسیار زیادی اردر های خرید و فروش خود را بر اساس الگوی پرچم در نظر میگیرند. این مهم باعث می شود تا قیمت بعد از رسیدن به این الگو بلافاصله به آن واکنش نشان داده و سودآوری خوبی را برای معامله گر رقم بزند.

ترید طلا با کنج

آموزش ترید طلا در فارکس را با معرفی الگوی کنج در ترید طلا ادامه می دهیم. الگوی کنج از نظر ساختاری شباهت بسیار زیادی با الگوی مثلث دارد با این تفاوت که در الگوی کنج هر دو ضلع از نظر نوع شیب شرایط یکسانی دارند. در واقع به مثلثی که هر دو ضلع آن صعودی و یا هر دو ضلع آن نزولی باشد اصطلاحا کنج گفته میشود.

کنج نیز مانند مثلث هم یک الگوی ادامه دهنده و هم یک الگوی معکوس کننده روند قیمت است. دقت داشته باشید که از نظر روانشناسی یک کنج نزولی به صورت صعودی خواهد شکست و یک کنج صعودی به صورت نزولی خواهد شکست. بنابراین شما می توانید بر اساس این نوع کنج و شیب اضلاع آن برای ادامه دهنده بودن و یا معکوس کننده بودن آن تصمیم گیری کنید.

ورود به معامله خرید با استفاده از الگوی کنج
  • اگر در نمودار قیمت طلا شاهد تشکیل الگوی کنج باشید بایستی منتظر بمانید که قیمت این الگو را از سمت بالا بشکند. در نظر داشته باشید که برای ورود به معامله خرید حتما باید شاهد تشکیل شدن الگوی نزولی در نمودار قیمت طلا باشید. این الگوها می‌تواند در وسط یک روند صعودی و هم در انتهای روند نزولی تشکیل شود.
  • حد ضرر این معامله کمی پایین‌تر از دره نزدیک به محل ورود به قیمت طلا خواهد بود.
  • حد سود این معامله به اندازه موج ورودی به الگو خواهد بود که البته بایستی آن را در میانه راه مدیریت کنید.
ورود به معامله فروش با استفاده از الگوی کنج در طلا
  • در صورتی که یک کنج صعودی در وسط یک روند نزولی و یا در انتهای یک روند صعودی تشکیل شود شما می توانید بعد از شکسته شدن ضلع پایین کنج برای فروش طلا اقدام کنید.
  • حد ضرر این معامله کمی بالاتر از نزدیک ترین قله به محل ورود به قیمت طلا خواهد بود.
  • حد سود معامله برابر با ارتفاع موج ورودی به الگو است که البته باید در میانه راه آن را مدیریت کنید.

الگوی کنج نیز در جمله الگوهای پرتکرار در نمودار قیمت طلا است می‌توان آن را نیز در لیست بهترین استراتژی پرایس اکشن طلا تعریف کرد. دقت داشته باشید که برای ورود به معامله خرید و یا فروش با استفاده از الگوی کنج بهتر است منتظر پولبک بمانید تا ورود شما به معاملات مختلف با اطمینان بیشتری انجام پذیرد.

ترید طلا با دو قلو کف و دو قلو سقف

بهترین استراتژی ترید طلا در فارکس

آموزش ترید طلا در فارکس را با معرفی استراتژی دوقلو کف و دوقلو سقف بر روی نمودار طلا ادامه می دهیم. دوقلو کف و سقف نیز از جمله الگوهای پرتکرار در نمودار قیمت طلا است و در صورت تشکیل این الگو به راحتی می توانید از آن برای ورود به معاملات استفاده کنید. با توجه به اینکه افراد بسیار زیادی از الگو های دوقلو و دوقلو سقف برای انجام معامله استفاده می نمایند و تعداد اردر های بسیار زیادی در بازار قرار می گیرد استفاده از این الگو می تواند درصد موفقیت قابل توجهی را برای معاملات شما به دنبال داشته باشد.

دقت داشته باشید که الگوی دوقلو کف و دوقلو سقف به عنوان الگوهای معکوس کننده روند قیمت شناخته می‌شوند و در صورت تشکیل آنها معمولاً روند قیمت در جهت معکوس خواهد شد. بنابراین به وجود آمدن یک الگوی دوقلو کف و یا دوقلو سقف در روند های حاضر به معنای پایان یافتن آن روندها است.

ورود به معامله خرید با استفاده از الگوی دوقلو کف
  • وقتی یک الگوی دوقلو کف در انتهای روند نزولی تشکیل می شود با شکسته شدن خط گردن الگو و پولبک قیمت بر روی خط گردن میتوانید وارد معامله خرید روی طلا شوید. خط گردن الگوی دوقلو کف یک خط کاملا افقی است که بر روی بالاترین قله میان دوقلو کف قرار می گیرد.
  • حد ضرر این معامله کمی پایین تر از خط گردن الگو قرار خواهد داشت.
  • حدس اولین معامله برابر با ارتفاع قیمت از کف دوقلو تا خط گردن خواهد بود.
ورود به معامله فروش در طلا با استفاده از الگوی دوقلو سقف
  • در صورتی که در انتهای یک روند صعودی شاهد تشکیل شدن الگوی دوقلو سقف باشید می توانید در صورت شکسته شدن خط گردن الگو وارد معامله فروش بر روی طلا شوید. دقت داشته باشید که خط گردن الگوی دوقلو سقف یک خط افقی است که بر روی پایین ترین دره تشکیل شده در میان دوقلو قرار میگیرد. برای ورود مطمئن به معامله فروش با استفاده از الگوی دوقلو و سقف بهتر است منتظر باشید تا قیمت به خط گردن پولبک بزند.
  • حد ضرر این معامله کمی بالاتر از خط گردن الگوی دوقلو سقف خواهد بود.
  • حد سود این معامله برابر با ارتفاع دوقلو سقف تا خط گردن است و بهتر است بعد از ورود به سود معامله خود را مدیریت کنید.

الگو های دوقلو سقف و دوقلو کف از جمله الگو هایی هستند که به صورت مکرر بر روی نمودار طلا تشکیل می شوند. با توجه به قدرتی که این الگو دارد آن را نیز می‌توان در لیست بهترین استراتژی پرایس اکشن طلا قرار داد. اگر تسلط کافی برای استفاده از این الگو در بازار را پیدا کرده باشید به راحتی می توانید برای انجام معاملات با سود بالا در تایم فریم های پایین نیز از آن استفاده کنید.

ترید طلا با سه قلو سقف و سه قلو کف

معرفی بهترین استراتژی طلا در فارکس با بررسی شرایط انجام معامله با الگوی سه قلو سقف و سه قلو کف در نمودار طلا ادامه می دهیم. سه قلو کف و سه قلو سقف الگو های شبیه به الگو های دوقلو سقف و دوقلو کف هستند با این تفاوت که قیمت در آنها یک بار دیگر سعی کرده تا حمایت و یا مقاومت خود را بشکند.

تشکیل الگوی سه قلو سقف و سه قلو کف در روند نمودار طلا نیز به صورت مکرر مشاهده می شود و شما می‌توانید با استفاده از این الگو نیز سیگنال های معاملاتی زیادی را دریافت کنید.

ورود به معامله خرید با استفاده از الگوی سه قلو کف در طلا
  • وقتی نمودار قیمت طلا در انتهای یک روند نزولی الگوی سه قلو را تشکیل داده باشد بعد از شکسته شدن خط گردن این الگو شما می توانید وارد معامله خرید شوید. البته برای بهینه کردن و بالاتر بردن اطمینان معامله خرید بهتر است منتظر بمانید تا قیمت دوباره به خط گردن الگو پولبک بزند.
  • حد ضرر این معامله کمی پایین تر از خط گردن الگو خواهد بود.
  • حد سود این معامله اندازه ارتفاع الگوی سه قلو کف تا خط گردن است.
ورود به معامله فروش با استفاده از الگوی سه قلو سقف در نمودار طلا
  • وقتی قیمت در انتهای یک روند صعودی تشکیل الگوی سه قلو سقف می دهد شما می توانید بعد از شکسته شدن خط گردن الگو و همچنین پولبک آن به خط گردن وارد معامله فروش شوید.
  • حد ضرر این معامله کمی بالاتر از خط گردن الگوی سه قلو خواهد بود.
  • حد سود این معامله برابر با ارتفاع قله سه قلو تا خط گردن است.

دقت داشته باشید که هر چقدر پراکندگی قله ها و دره ها در الگوی سه قلو سقف و سه قلو کف بیشتر شود و انحراف آنها از یکدیگر به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند اعتبار الگو کاهش پیدا خواهد کرد و نمی توان از آن برای ترید در طلا استفاده کرد.

با توجه به اینکه سه قلو سقف و کف نیز الگوهای پرتکرار در نمودار قیمت طلا هستند این الگو را نیز می‌توان از جمله گزینه های قرار داده شده در لیست بهترین استراتژی پرایس اکشن طلا تعریف کرد. انجام معامله بر روی نمودار قیمت طلا بر اساس این الگو می تواند سود قابل ملاحظه را برای شما به دنبال داشته باشد.

ترید طلا با شکست حمایت و مقاومت استاتیک

بهترین استراتژی اسکالپ طلا

آموزش ترید طلا در فارکس را با معرفی نحوه انجام معامله با استفاده از تکنیک شکست حمایت و مقاومت استاتیک برای نمودار طلا ادامه می دهیم. شکست سطوح حمایت و مقاومت استاتیک نیز از جمله الگوهای بسیار پر تکرار در قیمت طلا است و اگر بتوانید شرایط استفاده صحیح از این تکنیک را یاد بگیرید می توانید به سودهای خوبی با استفاده از آن برسید.

هر چند شکست سطوح حمایت و مقاومت استاتیک را نمیتوان بهترین استراتژی پرایس اکشن طلا از نظر قدرت در نظر گرفت اما با این حال اگر یک سیستم مدیریت سرمایه قدرتمند در کنار آن استفاده شود می توان این تکنیک را نیز از جمله تکنیک های سودآور در بازار فارکس و بر روی نمودار طلا دانست.

ورود به معامله خرید در سطوح حمایت و مقاومت
  • اگر قیمت طلا یک مقاومت را به سمت بالا بشکند و بر روی آن پولبک بزند و یا به یک حمایت قدرتمند برخورد نماید می توان وارد معامله خرید طلا شد.
  • حد ضرر این استراتژی کمی پایین تر از سطح مقاومت شکسته شده و کمی پایین تر از سطح حمایت قدرتمندی است که قیمت با آن برخورد کرده است.
  • حد سود این استراتژی تا سطح حمایتی و یا مقاومتی بعدی خواهد بود.
ورود به معامله فروش در سطوح حمایت و مقاومت
  • وقتی قیمت طلا در یک روند نزولی بتواند یک حمایت را به سمت پایین شکسته و بر روی آن پولبک بزند و یا در یک روند صعودی به یک مقاومت قدرتمند برخورد کند شما می توانید وارد معامله فروش در طلا شوید.
  • حد ضرر این استراتژی کمی بالاتر از مقاومت و یا حمایتی است که قیمت به آن برخورد کرده است.
  • حد سود این معامله تا حمایت یا مقاومت بعدی ادامه خواهد داشت.

بهترین استراتژی اسکالپ طلا بدون اندیکاتور

بهترین استراتژی ترید طلا در فارکس

یکی از جذاب ترین روش های انجام معاملات بر روی طلا در بازار فارکس معاملات اسکالپ است. در فرآیند معاملات اسکالپ بر روی طلا تریدر در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه کمتر از چند ساعت وارد یک معامله شده و با سود قابل توجهی از آن خارج می شود. استفاده از بهترین استراتژی طلا در فارکس با کمی تغییرات به راحتی امکان پذیر است و شما می‌توانید همان استراتژی هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم را با بهینه سازی در تایم فریم های کوتاه یک دقیقه و ۵ دقیقه نیز استفاده کنید.

البته در این بخش سعی داریم تا چند نمونه از بهترین استراتژی های اسکالپ طلا را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن ها می توانید روند معاملات خوبی را بر روی نمودار طلا در بازار فارکس در تایم فریم های بسیار کوتاه برای خود رقم بزنید.

البته قبل از اینکه به معرفی استراتژی های اسکالپ طلا بپردازیم لازم به توضیح است که استفاده از این استراتژی ها در تایم فریم های پایین فوق‌العاده حساس است و حتماً باید شما به درک کاملی نسبت به شرایط معاملات طلا در بازار فارکس رسیده باشید و قدرت قابل توجهی نیز در تحلیل تکنیکال داشته باشید. به صورت پیش فرض یک معامله‌گر زمانی می‌تواند وارد فرایند معاملات اسکالپ در تایم فریم های یک دقیقه و ۵ دقیقه شود حداقل دو سال در بازار فارکس ترید کرده باشد.

با توجه به اینکه اصول مدیریت سرمایه و اصول روانشناسی بازار فارکس از جمله نیازهای اصلی برای موفقیت در این بازار با استفاده از این استراتژی ها هستند از این رو توصیه می کنیم اگر در این باره به تسلط و تبحر کافی نرسیده اید از این استراتژی ها برای معاملات خود در اسکالپ طلا استفاده نکنید.

شکست خط روند در تایم ۱۵ دقیقه

آموزش ترید طلا در فارکس را با بررسی استراتژی شکست خط روند در تایم فریم ۱۵ دقیقه برای انجام معاملات اسکالپ ادامه میدهیم. خط روند یکی از مهمترین نشانه های روند کنونی است و شکستن آن می‌تواند به معنی به اتمام رسیدن روند فعلی باشد. به همین دلیل شکست خط روند را همیشه می توان از جمله بهترین استراتژی های اسکالپ طلا در نظر گرفت.

ورود به معامله خرید
  • اگر خط روند نزولی در تایم فریم ۱۵ دقیقه شکسته شود و همزمان در تایم فریم ۵ دقیقه شاهد پولبک زدن قیمت به خط روند باشید می توانید وارد معامله خرید بر روی طلا شوید.
  • حد ضرر این معامله کمی پایین تر از نزدیکترین دره به محل ورود به قیمت طلا خواهد بود.
  • حد سود این معامله را می توانید با مشاهده نشانه های برگشت روند در تایم فریم ۵ دقیقه تعیین کنید.
ورود به معامله فروش
  • در صورتی که خط روند صعودی در تایم فریم ۱۵ دقیقه به سمت پایین شکسته شود و همزمان در تایم فریم ۵ دقیقه شاهد پولبک قیمت به خط روند باشید می توانید وارد معامله فروش در طلا شوید.
  • حد ضرر این معامله کمی بالاتر از نزدیک ترین قله به محل ورود قیمت خواهد بود.
  • حد سود این معامله بر اساس مشاهده نشانه های برگشت قیمت در تایم فریم ۵ دقیقه تعیین می شود.

استفاده از این استراتژی برای اسکالپ طلا در تایم فریم ۵ دقیقه و ۱۵ دقیقه نیاز به تسلط فوق‌العاده زیادی بر روی تحلیل تکنیکال فارکس دارد. همچنین ذهن شما از نظر روانشناسی نیز باید کاملا آماده ترید طلا در این تایم فریم ها باشد.

ترید طلا در تایم ۱۵ دقیقه با کندل استیک

معرفی بهترین استراتژی طلا در فارکس را با بررسی شرایط استفاده از الگوهای کندل استیک در تایم فریم ۱۵ دقیقه برای اسکالپ طلا ادامه می دهیم. اگر با الگوهای کندل استیک آشنا باشید و نحوه استفاده از آنها در معاملات فارکس را بدانید می توانید از آنها برای اسکالپ طلا در تایم فریم ۱۵ دقیقه استفاده کنید.

البته شایان ذکر است که استفاده از الگوی کندل استیک نمی‌تواند بهترین استراتژی اسکالپ طلا برای شما باشد و برای بهینه کردن این استراتژی لازم است و ابزارهای دیگری مانند سطوح حمایت و مقاومت و حتی ابزار فیبوناچی را نیز با این استراتژی ترکیب کنید.

درصورت ترکیب کردن این استراتژی ها با هم می توانید با قدرت بسیار زیادی در نمودار طلا معامله کرده و روند معاملات موفقی را نیز برای خود رقم بزنید.

اسکالپ طلا در ۵ دقیقه با شکست نواحی حمایتی و مقاومتی

آموزش ترید طلا در فارکس را با معرفی استراتژی شکست سطوح حمایت و مقاومت در تایم فریم پنج دقیقه برای اسکالپ طلا ادامه می دهیم. این استراتژی دقیقاً مشابه با استراتژی شکست سطوح حمایتی و مقاومتی است که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم و همان نکات را برای این تایم فریم نیز میتوانید استفاده کنید

شکست سطوح حمایتی و مقاومتی را نمیتوان بهترین استراتژی اسکالپ طلا در نظر گرفت. زیرا این استراتژی با خطاهای بسیار زیادی همراه است و حتماً لازم است تا در کنار آن از سیستم مدیریت سرمایه قدرتمند استفاده نمایید تا در نهایت میانگین معاملات شما با سودهای قابل توجهی همراه باشد.

اسکالپ طلا در ۵ دقیقه با الگوهای هندسی

آموزش خرید طلا در فارکس را با معرفی استراتژی الگوهای هندسی در تایم فریم ۵ دقیقه در نمودار طلا ادامه می دهیم. دقیقا همان نکاتی که در معرفی استراتژی الگوهای هندسی در بالا به آنها اشاره کردیم را می توانیم در تایم فریم ۵ دقیقه برای اسکالپ طلا استفاده نمایید.

ترکیب الگوهای هندسی با ابزارهای مانند فیبوناچی و یا سطوح حمایت و مقاومت می تواند بهترین استراتژی اسکالپ طلا را برای شما ایجاد کند. اما اگر بخواهید به صورت جداگانه و منفرد از الگوهای هندسی برای اسکالپ طلا استفاده کنید درصد موفقیت شما پایین تر خواهد بود.

بهترین اندیکاتور اسکالپ طلا

بهترین استراتژی ترید طلا در فارکس

معرفی بهترین استراتژی طلا در فارکس را بررسی استراتژی های مناسب برای اسکالپ طلا با اندیکاتور های رایج در معاملات بازار فارکس ادامه می دهیم. دقت داشته باشید که معرفی بهترین استراتژی اسکالپ طلا به این معنا نیست که شما تنها باید از یک استراتژی استفاده کنید بلکه استفاده همزمان از استراتژی های مختلف و بررسی تمام آنها در آن واحد در بازار می تواند قدرت معامله گری شما را به شدت افزایش دهد.

استفاده از اندیکاتور ها برای انجام معاملات در تایم فریم های پایین می تواند چالش های بسیار زیادی برای شما به دنبال داشته باشد و اگر به دنبال بهترین اندیکاتور اسکالپ طلا در بازار هستید ممکن است پیش زمینه لازم برای ورود به این چالش ها را نیز در ذهن خود ایجاد کنید.

اگر در اینترنت جستجو کنید، اندیکاتور مختلف آن هم با هزینه های بسیار زیاد در دسترس کاربران قرار می‌گیرد که فروشنده آنها را به عنوان بهترین اندیکاتور اسکالپ طلا معرفی می کند در شرایطی که اندیکاتورهای مورد نظر به هیچ وجه نمی تواند شانس موفقیت در روند معاملات طلا را برای شما ایجاد کنند.

اسکالپ طلا در تایم ۱۵ و ۵ دقیقه با اندیکاتور RSI

بهترین استراتژی اسکالپ طلا

آموزش خرید طلا در فارکس را با بررسی یکی دیگر از استراتژی های مناسب برای اسکالپ در تایم فریم ۱۵ و پنج دقیقه ادامه می‌دهیم. در این استراتژی شما می توانید از اندیکاتور قدرتمند آر اس آی برای سیگنال گیری و ترید استفاده کنید. این اندیکاتور یکی از مهم ترین مباحث در آموزش ترید فارکس است و معمولاً در تمام دوره های آموزشی به آن پرداخته می شود.

  • اندیکاتور آر اس آی دارای دو سطح ۳۰  و ۷۰ درصد است که هر بار که خط اصلی اندیکاتور به این سطوح برخورد نماید احتمالاً باید شاهد تغییراتی در روند قیمت باشیم. با استفاده از این اندیکاتور می توانید در تایم های پایین مانند ۱۵ دقیقه و ۵ دقیقه برای اسکالپ در نمودار طلا اقدام کنید.
  • البته شاید آر اس آی بهترین اندیکاتور اسکالپ طلا نباشد اما قطعاً یکی از بهترین اندیکاتور ها برای این منظور بوده و استفاده از آن می‌تواند سود خوبی را در تایم فریم پایین برای شما به دنبال داشته باشد.
ورود به معامله خرید

برای ورود به معامله خرید با استفاده از این استراتژی در قدم اول می بایست وارد تایم فریم ۱۵دقیقه شده و روند کلی نمودار قیمت را مورد بررسی قرار دهید. اگر نمودار قیمت طلا در تایم فریم ۱۵ دقیقه صعودی بود، میتوانید برای ورود به معامله خرید طبق شرایط زیر اقدام کنید.

  • در صورتی که در تایم فریم ۵ دقیقه خط آر اس آی سطح را از پایین به سمت بالا بشکند می توانید وارد معامله خرید شوید.
  • حد سود در این معامله شکسته سطح ۷۰ درصد rsi از بالا به پایین توسط خطا rsi خواهد بود.
  • حد ضرر در این معامله کمی پایین تر از نزدیک ترین دره به محل قیمت فعلی است.
ورود به معامله فروش

برای ورود به معامله فروش در این استراتژی ابتدا باید در تایم فریم ۱۵ دقیقه روند نمودار قیمت طلا را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید. در صورتی که روند نمودار نزولی باشد می‌توانید با شرط زیر وارد معامله فروش بر روی طلا شوید.

  • اگر خط آر اس آی سطح ۷۰ درصد خود را از بالا به پایین بشکند میتوانید وارد معامله فروش شوید.
  • حد سود در این معامله شکسته سطح ۳۰ درصد از پایین به بالا خواهد بود.
  • حد ضرر در این معامله کمی بالاتر از نزدیک ترین قله به قیمت فعلی طلا است.

این استراتژی معاملاتی بر روی طلا می تواند سود خوبی را برای شما ایجاد کند اما به شرطی که به صورت کامل با آن هماهنگ شده و بتوانید معاملات خود را با استفاده از آن بهینه کنید. به عنوان مثال شما می توانید حد سود خود را بر اساس شرایط تغییرات قیمت تغییر دهید و حد ضرر خود را نیز با وارد شدن پوزیشن به سود مدیریت کرده و معامله خود را ریسک فری کنید. همچنین دقت داشته باشید که طلا به دلیل نوسانات بسیار زیاد در طول هر روز می تواند دهها سیگنال در این تایم فریم برای شما ایجاد کند که نکته اصلی برای موفقیت در همه آنها بررسی روند تغییرات قیمت در تایم فریم ۱۵ دقیقه است.

اسکالپ طلا با اندیکاتور مووینگ اوریج

یکی دیگر از اندیکاتور های رایج و محبوب برای اسکالپ طلا مووینگ اوریج است. با استفاده از مووینگ اوریج ها استراتژی های بسیار زیادی برای اسکالپ طلا تعریف شده است که هر یک از این استراتژی‌ها شرایط خاص خود را داشته و استفاده از آنها می تواند سیگنال های بسیار زیادی را نیز برای شما ایجاد کند.

برای کسانی که به دنبال انتخاب بهترین استراتژی طلا در فارکس هستند استفاده از اندیکاتور های مانند مووینگ اوریج می تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد. در حقیقت اگر بخواهیم بهترین اندیکاتور اسکالپ طلا را بر اساس تعداد استراتژی های معاملاتی شکل گرفته با استفاده از آن ها دسته بندی کنیم اندیکاتور مووینگ اوریج در صدر این لیست قرار خواهد گرفت.

در بازار فارکس بیش از صدها استراتژی مختلف با استفاده از این اندیکاتور به وجود آمده است و در حال حاضر تریدر های زیادی نیز از مزیت های آن برای بهینه کردن ترید های خود استفاده می کنند. حتی کسانی که در معاملات خود سعی میکنند از روش‌هایی مانند پرایس اکشن بدون هیچگونه اندیکاتوری بهره ببرد نیز در برخی از مواقع از مزیت های این اندیکاتور برای بهینه کردن معاملات خود استفاده می نمایند.

مووینگ اوریج جذابیت ها و قابلیت های بسیار زیادی داشته و می توان از آن برای موارد مختلفی در اسکالپ به طلا استفاده کرد. از مووینگ اوریج های مختلف تعریف شده در تحلیل تکنیکال می توان به عنوان:

  • مقاومت و حمایت استفاده نمود.
  • برای تعیین حد ضرر استفاده کرد.
  • امکان استفاده برای تعیین حد سود را دارا هستند.
  • از مووینگ اوریج ها می توان برای تعیین روند قیمت در نمودار طلا استفاده کرد.

در کل مووینگ اوریج ها را می توان یکی از بهترین اندیکاتور ها برای بهینه کردن سیستم های معاملاتی در نظر گرفت. مزیت های بسیار زیاد آن هم در معاملات اسکالپ طلا و هم در معاملات طولانی مدت بر روی این فلز گرانبها باعث شده تا تحلیلگران روش‌های مختلف آن را نیز جز یکی از گزینه های خود برای استفاده در استراتژی معاملاتی خود در نظر بگیرند.

اسکالپ طلا با اندیکاتور مکدی

بهترین اندیکاتور اسکالپ طلا

آموزش ترید طلا در فارکس را با معرفی یکی دیگر از اندیکاتور های رایج برای انجام معاملات طلا ادامه می دهیم. اندیکاتور مکدی یک اندیکاتور نام آشنا و معروف برای تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی است و افراد زیادی از این اندیکاتور برای معاملات خود استفاده می کنند. مکدی یک اندیکاتور همه کاره است که به تنهایی می‌تواند به عنوان یک استراتژی معاملاتی نیز به کار گرفته شود و از این بابت هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. از این گذشته مطلب می تواند سیگنال های بسیار زیادی را نیز در معاملات اسکالپ طلا برای تریدرها به ارمغان آورد.

در بخش قبلی اشاره کردیم که مووینگ اوریج ها را احتمالاً باید بهترین اندیکاتور اسکالپ طلا معرفی کنیم اما لازم به توضیح است که مکدی نیز شرایط و کیفیت لازم برای قرار گرفتن در این لیست را دارد و می‌تواند به عنوان یک اندیکاتور فوق العاده ایده آل در بازار مورد استفاده قرار بگیرد.

البته تجربه نشان میدهد که استفاده از اندیکاتور متاتریدر تایم فریم های بالای یک ساعته می تواند اعتبار بیشتری برای تحلیل ها به ارمغان آورد و بسیاری از معامله‌گران از این اندیکاتور در تایم فریم های بالا استفاده می نمایند. اما مکدی در تایم فریم های پایین برای اسکالپ نیز کاربرد خاص خود را داشته و در حال حاضر در این زمینه رایج شده است.

اندیکاتور مکدی دارای دو بخش مختلف است. بخش اول میله های محیطی و بخش دوم نیز خط مکدی است که هر دو برای تحلیل و ترید طلا در تایم فریم های پایین مورد استفاده قرار می گیرند. برای استفاده از اندیکاتور مکدی در اسکالپ طلا می توانید به روش زیر عمل کنید.

  • در قدم اول بهتر است وارد تایم فریم یک ساعته شده و روند نمودار قیمت را بر اساس شرایط اندیکاتور مکدی مورد آنالیز قرار دهید. در صورتی که میله های مکدی روند صعودی به خود گرفته باشند و میله جدید شکل گرفته نسبت به میله قبلی از نظر ارتفاع مثبت بالاتر است شما می توانید برای ورود به معاملات خرید در تایم فریم پایین ۵ دقیقه و یک دقیقه اقدام کنید.
  • در صورتی که میله های مکدی در تایم فریم یک ساعته روند نزولی به خود گرفته و دائماً به ارتفاع میله های محیطی در فاز منفی اضافه میشود، شرایط لازم برای ورود به معامله فروش بر روی طلا برای شما فراهم می آید.
  • دقت داشته باشید که تعیین جهت و روند نمودار بر اساس مثبت و یا منفی بودن فاز مکدی تعیین می‌شود و برای اسکالپ طلا حتماً باید بر اساس تغییرات ارتفاع میله های محیطی در جهت مثبت و منفی برای تعیین روند اقدام کنید.
  • بهترین زمان برای ورود به معامله خرید در تایم فریم پایین با استفاده از استراتژی اندیکاتور مکدی زمانی است که میله های مکدی در فاز نزولی به اوج خود رسیده و میله جدید شکل گرفته در فاز منفی ارتفاع کمتری نسبت به میله قبلی خود دارد.
  • بهترین زمان برای ورود به معامله فروش در تایم فریم پایین با استفاده از استراتژی اندیکاتور مکدی زمانی است که میله های مکدی در فاز صعودی به اوج خود رسیده و میله جدید شکل گرفته در فاز مثبت ارتفاع کمتری نسبت به میله قبلی خود داشته باشد.
  • در واقع با استفاده از این استراتژی شما میتوانید درست در زمان تغییر روند نمودار قیمت در تایم فریم پایین وارد معامله خرید و فروش شوید و احتمال شکست شما در این استراتژی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.
  • همچنین در تایم پایین می توانید از خط سیگنال مکدی نیز به عنوان تریگر ورود استفاده کنید. به این معنا که بعد از مسجل شدن امکان ورود به معامله خرید اگر خط سیگنال مکدی میله های آن را در تایم فریم پایین از پایین به بالا قطع کند می توانید وارد معامله خرید شوید. همچنین در صورتی که امکان ورود به معامله فروش در تایم بالا مسجل شده باشد شما می توانید در تایم فریم پایین وقتی خط سیگنال مکدی میله های آن را از بالا به پایین قطع میکند وارد معامله فروش شوید.
  • حد ضرر معمولاً در چنین معاملاتی با استفاده از نزدیکترین قله و یا دره نزدیک به قیمت ورود تعیین می شود.
  • حد سود در چنین معاملاتی وقتی خواهد بود که میله های مکدی در تایم فریم بالاتر سیگنال تغییر روند را صادر کرده باشند. البته با رسیدن به نسبت ریوارد به ریسک یک به یک حتماً شما بایستی برای ریسک فری کردن معامله اقدام نمایید.

اسکالپ طلا با باند بولینگر

بهترین اندیکاتور اسکالپ طلا

آموزش خرید طلا در فارکس را با معرفی یکی دیگر از اندیکاتور های رایج برای اسکالپ طلا ادامه می دهیم. باند بولینگر یکی از اندیکاتور های معروف و رایج در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و فارکس محسوب می شود و افراد زیادی در حال استفاده از این اندیکاتور برای بهینه کردن معاملات خود هستند. البته ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از معامله‌گران نیز از باند بولینگر به عنوان یک استراتژی کامل معاملاتی استفاده می نمایند.

باند بولینگر یکی از بهترین اندیکاتور های اسکالپ طلا محسوب می شود. این اندیکاتور که به نام آقای بولینگر و به پاس زحمات وی برای معرفی این اندیکاتور نام گذاری شده است، چندین ستاپ معاملاتی مختلف را برای اسکالپ طلا در اختیار تریدر ها قرار می دهد.

باند بولینگر از سه سطح مختلف تشکیل شده است که دو سطح بالا و پایین آن به نوعی محدوده هایی برای قیمت در تایم فریم های مختلف محسوب شده و قیمت کننده یک توپ پینگ پنگ میان این دو محدوده در حال نوسان است.

وقتی شما اندیکاتور باند بولینگر را بر روی نمودار قیمت طلا بیاندازید این اندیکاتور قیمت را در میان ۲ محدوده مشخص محدود می نماید و مشاهده میکنید که قیمت دائماً در حال نوسان در این محدوده خواهد بود. در واقع هر بار که قیمت به کف اندیکاتور باند بولینگر برخورد کند انتظار می‌رود تا قیمت از آن برگشت خورده و به سمت سطح بالای این اندیکاتور مسیر خود را ادامه دهد. همچنین در صورتی که قیمت به سقف اندیکاتور باند بولینگر برخورد نماید انتظار می رود که قیمت برگشت خورده و به سمت پایین نزول کند. در واقع تمام سطوح اندیکاتور باند بولینگر بر روی نمودار قیمت طلا در نقش حمایت و مقاومت ظاهر شده و برخورد قیمت به آنها منجر به برگشت به روند معکوس خواهد شد.

همچنین در وسط دو سطح بالا و پایین باند بولینگر نیز میدلاین این اندیکاتور قرار می‌گیرد که این خط نیز خاصیت حمایت و مقاومتی داشته و در صورت برخورد قیمت به آن انتظار برگشت آن میرود.

با توجه به این توضیحات شما به راحتی می‌توانید از این اندیکاتور برای اسکالپ طلا استفاده کنید و خط در بازه های زمانی کوتاه مدت نیز به سود خوبی از این طریق برسید.

استراتژی های مختلف با استفاده از اندیکاتور باند بولینگر توسعه پیدا کرده که از اکثر این استراتژی ها حتی میتوان برای اسکالپ طلا نیز استفاده نمود. به عنوان مثال در صورتی که قیمت از باند های کناری بولینگر به سمت بیرون برود این انتظار می رود که بلافاصله در کندل بعدی دوباره قیمت به داخل باند بولینگر بازگردد.

همچنین در صورتی که قیمت میدلاین باند بولینگر را به سمت بالا و یا پایین بشکند انتظار می رود که قیمت طلا باند کناری به مسیر خود ادامه دهند.

اگر در یک محدوده شاهد تجمع زیاده قیمت در داخل باند بولینگر باشیم انتظار می رود که بلافاصله بعد از خارج شدن قیمت از این محدوده شاهد یک حرکت انفجاری در جهت خارج شدن قیمت باشیم.

باند بولینگر امکان استفاده از استراتژی های مختلفی را برای معامله گران در فرایند اسکالپ طلا فراهم می آورد و شما می‌توانید با بهینه کردن این اندیکاتور و همچنین ترکیب آن با سایر روش ها مانند پرایس اکشن بسیار بالایی را در معاملات اسکالپ طلا برای خود ایجاد کنید. البته شایان ذکر است که اگر دقت کافی به شرایط استفاده از باند بولینگر نداشته باشید ممکن است معاملات شما با اشتباهات زیادی همراه شده و نتوانید به خوبی در بازار به سود برسید. توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال استفاده از باند بولینگر برای اسکالپ طلا هستید حتماً ابتدا آن را در گذشته بازار مورد آزمایش قرار داده و با توجه به شرایطی که دارد معاملات خود را برای آن بهینه کنید.

استراتژی اسکالپ طلا با EMA 8 و EMA 21

یکی دیگر از استراتژی های رایج برای ترید طلا در حالت اسکالپ استفاده از دو مووینگ اوریج EMA است. این روش را می توان در جفت ارزهایی با نوسان بالا در طول هر روز نیز استفاده کرد. کراس های پوند می توانند گزینه مناسبی همراه با طلا برای این استراتژی معاملاتی باشند. GBPJPY را می توان یکی از بهترین جفت ارزها برای این روش تعریف کرد.

  • تایم فریم معاملاتی: ۱ ساعته و ۵ دقیقه
  • ابزارهای مورد نیاز: EMA 8 و EMA 21
ورود به معامله خرید

ابتدا در تایم فریم ۱ ساعته روند حرکت طلا را مورد بررسی قرار می دهید. اگر قیمت در بالای هر دو مووینگ اوریج EMA 8 و EMA 21 قرار داشت و همچنین این دو مووینگ اوریج نیز به ترتیب از بالا به پایین EMA 8 و EMA 21 بودند، امکان ورود به پوزیشن خرید برای شما وجود دارد. دقت کنید که قیمت نباید به هیچ کدام از مووینگ ها در برخورد باشد. همچنین دو مووینگ نیز نباید به یکدیگر برخورد داشته باشند.

در این لحظه به تایم فریم ۵ دقیقه رفته و قیمت را دوباره بررسی می کنیم. وقتی قیمت بالای هر دو EMA قرار داشته باشد، با اولین اصلاح شرایط برای ورود به معامله خرید فراهم خواهد شد. در صورتی که قیمت از بالا به پایین با مووینگ اوریج EMA 8 برخورد کند، شما می توانید وارد پوزیشن خرید شوید. تریگر ورود به معامله در این استراتژی برخورد قیمت با EMA 8 در تایم فریم ۵ دقیقه است. در صورت برخورد قیمت با مووینگ اوریج ۸ می توانید در بالای نزدیک ترین قله به قیمت پوزیشن لیمیت خرید را قرار دهید.

حد ضرر این معامله نزدیک ترین دره به محل ورود قیمت است. همچنین اولین حد سود استراتژی نیز برابر با ریوارد به ریسک ۱ خواهد بود. دقیقا به همان اندازه حد ضرر ممکن است قیمت بالا برود. همچنین حد سود شماره ۲ معامله نیز نسبت ریوارد به ریسک ۲ خواهد بود. در ریوارد به ریسک ۱ حتما باید معامله به حالت ریسک فری درآمده یا سیو سود انجام پذیرد. همچنین می توانید از روش خروج کندل به کندل نیز بعد از حد سود ۱ استفاده کنید.

ورود به معامله فروش

ابتدا باید در تایم فریم ۱ ساعته شرایط قیمت را مورد بررسی قرار دهید. اگر قیمت در پایین دو مووینگ اوریج قرار داشته و شرایط زیر برقرار باشد، می توانید به تایم فریم ۵ دقیقه بروید:

  1. قیمت در پایین ۲ مووینگ اوریج قرار داشته باشد.
  2. قیمت به هیچ کدام از مووینگ ها برخورد نداشته باشد.
  3. از پایین به بالا ترتیب قرار گرفتن مووینگ اوریج ها EMA 8 و EMA 21 باشد.
  4. مووینگ ها به یکدیگر برخورد نداشته باشند.

در صورت مشاهده تمام این شرایط به تایم فریم ۵ دقیقه رفته و شرایط قیمت را بررسی می کنید.

  • تریگر ورود به معامله فروش: برخورد قیمت با EMA 8 از پایین به بالا و قرار دادن پوزیشن لیمیت فروش در بالای قله دره نزدیک
  • حد سود معامله: ریوارد به ریسک ۱
  • حد ضرر معامله: بالای نزدیک ترین قله موجود به قیمت

همچنین می توانید برای رسیدن به سودهای بیشتر معامله را بعد از حد سود ۱ باز نگه داشته و به دنبال ریوارد به ریسک ۲ نیز باشید.

استراتژی اسکالپ طلا با EMA 50 و EMA 100 و استوک استیک

یکی دیگر از استراتژی های رایج برای ترید طلا و اسکالپ آن استفاده از دو مووینگ اوریج EMA 50 و EMA 100 به همراه اندیکاتور استوک استیک است. در این استراتژی مشخصات پیش فرض استوک استیک یعنی (۵ , ۳ , ۳) را نیاز خواهید داشت. تایم فریم معاملاتی در این روش ۱ دقیقه است. همچنین امکان استفاده از این استراتژی در سایر جفت ارزهای با نوسان بالا را نیز خواهید داشت. بهترین زمان برای ترید در این استراتژی هم پوشانی دو بازار لندن و نیویورک است که حجم بالایی از معاملات انجام می پذیرد.

ورود به پوزیشن خرید

در قدم اول بررسی می کنید که قیمت در بالای دو مووینگ اوریج قرار گرفته و همچنین دو مووینگ اوریج نیز از بالا به پایین به ترتیب EMA 50 و EMA 100 باشند. در صورتی که در این شرایط اندیکاتور استوک استیک از پایین به بالا خط ۲۰ درصد خود را قطع کنید، می توانید وارد معامله خرید شوید.

  • حد ضرر معامله: چند پیپ پایین تر از نزدیک ترین دره به قیمت
  • حد سود معامله: ریوارد به ریسک ۱
ورود به معامله فروش

در تایم فریم ۱ دقیقه چک می کنید که قیمت در پایین دو مووینگ اوریج قرار داشته و ترتیب مووینگ ها نیز به ترتیب EMA 100 و EMA 50 از بالا به پایین باشند. در این شرایط در صورتی که استوک استیک سطح ۸۰ خود را از بالا به پایین قطع کند، می توانید وارد معامله فروش شوید.

  • حد ضرر: چند پیپ بالاتر از نزدیک ترین قله به قیمت
  • حد سود: ریوارد به ریسک ۱

استراتژی اسکالپ مووینگ اوریج های SMA 5 , 8 , 13

یکی دیگر از استراتژی های ترید طلا استفاده از ۳ مووینگ اوریج SMA 5 , 8 , 13 بر روی نمودار XAUUSD است. برای این منظور باید به تایم فریم ۲ دقیقه رفته و برای انجام معامله به ترتیب زیر عمل کنید.

معامله خرید:

وقتی مووینگ اوریج SMA 5 از پایین به بالا هر دو مووینگ SMA 8 , 13 را می شکند، می توانید وارد معامله خرید شوید. در این روش حد ضرر چند پیپ پایین تر از نزدیک ترین دره به قیمت خواهد بود و حد سود نیز ریوارد به ریسک ۱ است.

معامله فروش:

وقتی SMA 5 از بالا به پایین هر دو مووینگ اوریج SMA 8 , 13 را می شکند، می توانید وارد معامله فروش شوید. در این شرایط نزدیک ترین قله به قیمت حد ضرر معامله و ریوارد به ریسک ۱ نیز حد سود معامله خواهد بود.

بهترین استراتژی اسکالپ طلا

بهترین اندیکاتور اسکالپ طلا

معرفی بهترین استراتژی طلا در فارکس را با مقایسه استراتژی های بالا برای اسکالپ طلا ادامه می دهیم. در بالا چندین مورد از استراتژی های مناسب برای اسکالپ طلا را مورد بررسی و آنالیز قرار داده و همچنین به معرفی بهترین اندیکاتور اسکالپ طلا نیز پرداختیم. اما سوال مهم اینجاست که کدام یک از این استراتژی ها میتواند بهترین گزینه برای ترید طلا باشند و کدام یکی را بایستی برای خود انتخاب نماییم؟

واقعیت این است که انتخاب بهترین استراتژی اسکالپ طلا به فاکتورها و عوامل مختلفی بستگی دارد و این انتخاب ممکن است برای تمام افراد یکسان نباشد. اول اینکه شرایط و زمان افراد یکی از مهمترین فاکتور ها برای انتخاب بهترین استراتژی اسکالپ طلا خواهد بود و از این گذشته هر کس بنا به اینکه به دنبال باز کردن چه تعداد معامله خرید و فروش در بازار است دست به انتخاب بهترین استراتژی اسکالپ طلا می زند.

اما لازم به یادآوری است که اگر به دنبال اسکالپ بر روی نمودار طلا در بازار فارکس هستید، انتخاب اندیکاتور ها برای این منظور نمی تواند موفقیت قابل توجهی را برای شما به دنبال داشته باشد. البته نه اینکه از هیچ کدام از اندیکاتور ها برای اسکالپ طلا استفاده نکنیم. شما می‌توانید سایر استراتژی ها و روش های معاملاتی مناسب برای اسکالپ طلا را با اندیکاتور های رایج و معرفی شده در بالا ترکیب کرده و یک استراتژی فوق العاده قدرتمند برای خود ایجاد کنید.

ترکیب استراتژی های مختلف برای اسکالپ به طلا باعث می شود تا شما سیگنال کمتری برای ورود به بازار دریافت کنید اما احتمال موفقیت معاملات شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد و سود بسیار بالایی را نیز از معاملات خود به دست می آورید.

به صورت معمول وقتی یک استراتژی تعداد سیگنال های بسیار زیادی را برای معاملات اسکالپ طلا در اختیار شما قرار می دهد احتمال ورود به بسیاری از آنها و خطا افزایش پیدا میکند. برای این منظور ترکیب استراتژی‌های مختلف همیشه یک روش عالی برای معاملات بازار بوده و استفاده از این ترکیب برای اسکالپ طلا باعث می شود تا میزان موفقیت شما در ترید افزایش پیدا کند.

آموزش ترید طلا در فارکس در زمان خبر

آموزش خرید طلا در فارکس را با بررسی شرایط انجام معامله در زمان خبر بر روی این فلز گرانبها ادامه می دهیم. البته دقت داشته باشید که تمام نکاتی که در بند های قبلی درباره‌ آموزش ترید طلا در فارکس بیان کردیم، برای خرید و فروش طلا در زمان خبر نیز قابلیت استفاده دارند و هیچ گونه محدودیتی از این بابت وجود ندارد. اما با این حال یکسری شرایط احتیاطی وجود دارد که در زمان اخبار حتماً باید به آنها دقت کافی داشته باشید و معاملات خود را در بازار با استفاده از نکاتی که در ادامه بیان خواهیم کرد در چنین مواقعی بهینه کنید.

از بهترین اندیکاتور اسکالپ طلا برای انجام معاملات در زمان خبر بهتر است استفاده نکنید و استراتژی های مبتنی بر پرایس اکشن می توانند شرایط بهتری را برای شما در چنین مواقعی به ارمغان آورند. دقت داشته باشید که قیمت طلا در بازار بورس جهانی به شدت تحت تاثیر اخبار مختلف اقتصادی و سیاسی قرار داشته و بروز هرگونه خبر اقتصادی و یا حتی سیاسی و نظامی مهم در سرتاسر جهان می توانند به صورت مستقیم روند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

این نکته از این جهت اهمیت دارد که بدانید اخبار می‌توانند نوسانات بسیار شدیدی را بر روی نمودار قیمت طلا ایجاد نمایند و اگر تسلط کافی بر روی ترید بر روی طلا در چنین مواقعی نداشته باشید ممکن است وارد زیان های بسیار سنگین شوید. به همین دلیل است که بسیاری از تحلیلگران و اساتید آموزش تحلیل تکنیکال فارکس به دانشجویان خود توصیه می‌کنند که در زمان اعلام اخبار اقتصادی مختلف هرگز برای ترید و سرمایه گذاری بر روی طلا اقدام نکنند.

بسیاری از اخبار اقتصادی مخصوصاً اخبار اقتصادی مربوط به اقتصاد آمریکا می‌تواند باعث ایجاد نوسانات ۲۰۰ تا ۴۰۰ پیپی بر روی نمودار طلا شود. طلا به عنوان یک جایگزین ایده آل برای سرمایه گذاری امن در مواقعی که شرایط دلار آمریکا به خطر می افتد با رشد قابل توجه روبرو شده و زمانی که شاهد افزایش ارزش قیمت دلار در بازار جهانی باشیم با افت شدید روبرو می شود.

با توجه به این نکته هر عامل اقتصادی و یا هر خبری که باعث افت قیمت دلار شود باعث افزایش قیمت طلا خواهد شد. همچنین عوامل و پارامترهای اقتصادی که باعث افزایش قیمت دلار در بازار جهانی شوند افت قیمت طلا را به دنبال خواهند داشت.

قیمت طلا در بازار بورس فارکس با اخبار جابجا می شود و این اخبار و پارامترهای اقتصادی هستند که باعث می شوند تا قیمت طلا در طول یک هفته با تغییرات و نوسانات همراه شود. هر کسی که تاثیر اخبار اقتصادی را بر روی قیمت طلا نادیده بگیرد عملا نمی تواند سرمایه گذاری و ترید موفقی بر روی آن داشته باشد. اگر شما نیز از استراتژی معاملاتی استفاده می نماید که اخبار اهمیتی در آن نداشته و در زمان ترید طلا اخبار را نادیده می گیرید عملا نمی توانید از این استراتژی برای سرمایه گذاری موفق در بازار فارکس استفاده کنید.

به عنوان مثال فرض کنید که از نظر تکنیکالی و بر اساس اصول تحلیل تکنیکال فارکس شما بایستی برای فروش طلا اقدام نمایید اما اخبار حاکم در بازار نشان از افزایش قیمت طلا دارند. بهتر است این سوال را در ذهن خود مرور کنید که آیا در چنین مواقعی تحلیل تکنیکال می تواند روش قدرتمندی برای ترید طلا باشد و یا اینکه روند قیمت طلا بر اساس شرایط و نوع تاثیرگذاری اخبار تغییر خواهد کرد. برای اینکه پاسخ کاملا دقیق و مبتنی بر شرایط بازار برای این سوال پیدا کنید بهتر است به گذشته نمودار قیمت طلا در بازار جهانی نگاه کرده و نوسانات قیمت آن را در زمان اعلام اخبار اقتصادی مختلف مرور کنید.

تاثیر اخبار مختلف روی روند طلا

بهترین استراتژی طلا در فارکس زمانی برای شما کار خواهد کرد که شما تمام جوانب و شرایط را برای خرید و فروش طلا در نظر گرفته باشید. یک استراتژی قدرتمند با وین ریت بسیار بالا حتماً باید جوانب مختلف موثر بر قیمت طلا را در نظر گرفته و در نهایت بر اساس تمام جوانب و شرایط حاکم برای خرید و فروش طلا اقدام نماید. اگر به دنبال انتخاب بهترین استراتژی طلا در فارکس هستید و یا روش های قبلی ترید شما در فارکس با شکست روبرو شده است عملاً در مواقع بسیار زیادی نقص اصلی چنین استراتژی‌هایی عدم تاثیر پذیری از اخبار است.

در این بخش سعی داریم تا اخبار اقتصادی و سیاسی جهانی را در دسته بندی های مختلفی برای شما معرفی کرده و در نهایت تاثیر آنها را بر روی نمودار قیمت طلا مورد بررسی و آنالیز قرار دهیم. البته لازم به توضیح است که اخبار اقتصادی و سیاسی موثر بر قیمت طلا را به صورت کلی می بایست به دو دسته تقسیم نماییم..

دسته اول اخباری هستند که به صورت از پیش تعیین شده در روز و ساعت مشخص اعلام می‌شوند و امکان تجربه و تحلیل شرایط تغییرات قیمت طلا با استفاده از این اخبار وجود دارد. برای مشاهده چنین اخباری در بازار فارکس می توانید از خدمات سایت های مختلف مانند سایت فارکس فکتوری استفاده نمایید. در این سایت تمام اخبار مرتبط و مهم با بازار فارکس در روز و ساعت مشخص اعلام شده و شما می توانید با استناد به آن استراتژی معاملاتی خود برای ترید طلا را نیز تبیین کنید.

دسته دوم اما اخباری هستند که از پیش تعیین شده نبوده و وقوع آنها در هر لحظه و هر زمانی محتمل است. چنین اخباری معمولاً اخبار اقتصادی نیستند و بیشتر اخبار سیاسی و نظامی حاکم بر شرایط امنیت جهانی هستند. با توجه به اینکه امکان تجربه و تحلیل و آنالیز چنین اخباری برای معامله گران از پیش وجود ندارد و آنها می توانند باعث نوسانات قابل توجه و بسیار زیاد بر روی نمودار طلا شود از این رو توصیه می کنیم که حتماً از استراتژی هایی استفاده کنید که در آن ها امکان بهینه سازی معاملات استفاده از تکنیک های مدیریت سرمایه در زمان وقوع اخبارهای پیش‌بینی‌نشده نیز وجود داشته باشد.

تکنیک های بسیار جدی در مدیریت سرمایه وجود دارد که با استفاده از آنها و به کار گرفتن آنها در زمان خرید و فروش و ترید بر روی طلا این امکان برای شما به وجود می آید که حد ضرر های خود را بهینه کرده و جلوی وارد شدن معاملات خود به ضرر های سنگین را بگیرید.

۱- ناآرامی های سیاسی در جهان و تاثیر آن روی طلا

آموزش خرید طلا در فارکس را بررسی یکی از مهمترین و موثرترین اخبار مرتبط با بازار فارکس و موثر در روند قیمت طلا ادامه می دهیم. دقت داشته باشید که شاید این بخش از آموزش ترید طلا در فارکس اهمیت خیلی زیادی برای شما نداشته باشد و آن را خیلی مهم تلقی نکنید. اما تجربه نشان داده کسانی که به اخبار حاکم بر بازار فارکس و مرتبط با قیمت طلا بی تفاوت باشند نمی توانند روند موفقی را در ترید این فلز گران بها برای خود ایجاد کنند.

ناآرامی های سیاسی در سطح جهان از جمله اخبار پیش بینی نشده در بازار فارکس است که امکان پیش بینی زمان وقوع آنها و یا نوع آنها وجود ندارد. به عنوان مثال وقوع جنگ در یک کشور یک خبر سیاسی بسیار مهم است که می تواند قیمت طلا در بازار فارکس را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد نوسانات شدید بر روی آن شود. جنگ از جمله پارامترهایی است که امنیت جهانی را به خطر می‌اندازد و به همین دلیل در چنین مواقعی معامله گران در بازار فارکس ترجیح می‌دهند تا سرمایه های خود را به سمت دارایی های امن مانند طلا ببرند.

وقتی یک تنش سیاسی و نظامی میان دو کشور در سطح جهان رخ می دهد این دیدگاه در ذهن کاربران و معامله گران بازار فارکس پیش می آید که چنین جنگی می تواند تبدیل به یک آشوب بزرگ جهانی شده و از بین رفتن امنیت جهان کاهش ارزش ارزهای فیات مختلف مانند دلار آمریکا را به دنبال دارد.

با توجه به این نکته در چنین مواقعی به صورت خود به خود شاهد افزایش قابل توجه قیمت طلا در بازار فارکس خواهیم بود و چنین اخباری می تواند قیمت طلا را حتی تا ۵۰۰ پیپ نیز در طول یک روز جابجا کند.

اما احتمالاً این سوال در ذهن شما به وجود آمده که در چنین مواقعی چگونه می توانیم از افزایش قیمت طلا به سود برسیم و روی آن ترید کنیم. اولا با توجه به اینکه وقوع چنین خبری معمولاً پیش بینی نشده بوده و تنها در صورتی شما واقعاً نمی توانید بر روی طلا ترید داشته باشید که به بازار متصل باشید، بنابراین این فرصت معمولاً در لحظه خواهد بود و بسیاری از معامله‌گران ممکن است این فرصت را از دست بدهند.

از این گذشته ترید بر روی طلا در زمان وقوع اخبار سیاسی و تنش های نظامی در سطح جهان فوق العاده حساس و پرچالش است اگر شما دقت و تسلط کافی در چنین مواقعی بر روی معاملات خود نداشته باشید ممکن است شرایط برای شما کاملاً پیچیده شده و نتوانید معاملات موفقی داشته باشید. از این گذشته به دلیل بالارفتن قابل توجه اسپرد یا همان کارمزد معاملات در بازار فارکس در چنین مواقعی ممکن است ضرر های بسیار سنگینی را متوجه معاملات خود کنید.

واقعیت این است که اگر ما هزاران بار نیز به کاربران گوشزد کنیم که انجام معاملات بر روی طلا در زمان وقوع اخبار سیاسی و نظامی در سطح جهان فوق العاده چالش زیادی به دنبال خواهد داشت و ممکن است درصد قابل توجهی از سرمایه های شما را از بین ببرد، کمتر کسی را می توان پیدا کرد که گوش شنوایی برای شنیدن این نجوای ما داشته باشد. از این رو بر آن شدیم تا حداقل چند نکته ساده و مفید برای ترید طلا در زمان اعلام اخبار سیاسی و نظامی درصد جهان به شما ارائه کنیم که با توجه به آن ها میتوانید زمینه ساز معاملات موفقی برای خود در بازار باشید.

  • نکته اول این است که بلافاصله بعد از اعلام اخبار سعی نکنید با حجم بالا وارد معامله بر روی طلا شوید.
  • صبر کنید تا قیمت طلا روند مشخصی پیدا کرده و سپس بر اساس روند شکل گرفته و همچنین تکنیک های مختلف تحلیل تکنیکال مانند مقاومت ها و حمایت ها برای ترید طلا اقدام کنید.
  • اگر هیچکدام از استراتژی ها و روش های معاملاتی شما حتی در تایم پایین اجازه ورود به طلا را در اختیار شما قرار می‌دهد بهتر است ترید طلا را نادیده گرفته و در زمان دیگری برای انجام معامله اقدام کنید.
  • اگر در یک معامله بر روی طلا در زمان وقوع اخبار سیاسی و نظامی موفق به رسیدن به سود قابل توجه شده بهتر است دیگر معامله جدید باز نکنید. باز کردن معامله جدید بعد از انجام معاملات موفق و یا حتی ناموفق در زمان اخبار دقیقاً وسوسه‌ای است که شما را به سمت از بین بردن درصد قابل توجهی از سرمایه‌ها پیش خواهد بود.
  • برای ترید بر روی طلا در مواقع وقوع اخبار سیاسی و نظامی با حجم کم اقدام کنید. دقت داشته باشید که چنین خبری و نوسانات حاکم بر قیمت طلا ممکن است در چند ثانیه بخش قابل توجهی از سرمایه های شما را به باد بدهد و اگر حد ضرر نداشته باشید این ضرر فوق العاده سنگین خواهد شد. به همین دلیل توصیه می کنیم که حتماً دنبال چند برابر کردن دارایی های خود در چنین مواقعی نرفته و در صورت انجام یک معامله موفق یا ناموفق بازار را ترک کنید.

۲- تاثیر اخبار بد اقتصادی روی طلا

بهترین استراتژی طلا در فارکس زمانی وین ریت بسیار بالایی برای شما رقم خواهد زد که بتوانید در زمان اخبار بد اقتصادی معاملات خود را بهینه نمایید. آموزش خرید طلا در فارکس بدون در نظر گرفتن تاثیر اخبار بد اقتصادی به هیچ وجه منطقی نخواهد بود.

اخبار بد اقتصادی دقیقا مانند اخبار سیاسی و تنش‌های نظامی عمل کرده و باعث می شوند تا قیمت طلا با رشد قابل توجهی روبرو شود. اخبار بد اقتصادی در واقع اخباری هستند که نشان از افت قابل توجه شرایط اقتصادی دنیا مخصوصاً کشورهای بزرگ و اقتصادی جهان مانند آمریکا دارند.

  • مطابق آن چیزی که در بالا به آن اشاره کردیم وقوع اخبار بد اقتصادی برای معامله گران در بازار فارکس به این معنا است که اقتصاد جهان در حال افت ارزش خود است و آنها برای حفظ ارزش دارایی های خود دفاع می کنند تا از طلا به عنوان یک دارایی امن حتی در مواقع بد اقتصادی استفاده کنند.
  • چنین رویکردی باعث می شود تا درصد قابل توجهی از سرمایه‌های کاربران از سایر جفت ارزها در فارکس خارج شده و همگی به سمت طلا برود. افزایش قابل توجه تقاضا برای خرید طلا باعث میشود تا در کمتر از چند ثانیه نوسان فوق‌العاده شدیدی را بر روی قیمت آن شاهد باشیم.
  • هر چند توصیه می کنیم که در مواقع اعلام اخبار بد اقتصادی نیز سعی کنید تا از معامله بر روی طلا اجتناب نمایید اما در صورتی که تمایل به خرید و ترید طلا در چنین مواقعی داشتید، بهتر است از نکاتی که در بند قبلی به آنها اشاره کردیم استفاده نمایید.
  • همچنین یک نکته بسیار مهم دیگر را نیز بایستی به نکات بالا اضافه کنیم که در چنین مواقعی حتماً در جهت خرید طلا اقدام نموده و وارد معاملات فروش نشوید.

۳- تاثیر افزایش قدرت بازار آمریکا در روند طلا

معرفی بهترین استراتژی طلا در فارکس را با بررسی تاثیر افزایش قدرت اقتصاد بازار آمریکا در روند طلا ادامه می دهیم. آموزش ترید طلا در فارکس در واقع آموزش تحلیل و بررسی یک پارامتر اقتصادی بسیار مهم است و این پارامتر اقتصادی جدا از سایر فاکتورهای اقتصادی در جهان نیست.

وقتی اخبار و داده های اقتصادی نشان از این دارند که قدرت بازار آمریکا و اقتصاد آن در حال رشد و افزایش است باعث شاهد افت ارزش قیمت طلا در بازار فارکس باشیم. در واقع در چنین مواقعی دقیقاً شرایط برعکس شرایط بند قبلی بوده و معامله گران ترجیح می دهند تا برای رسیدن به سود قابل توجه از پتانسیل بالای بازار بورس نیویورک و یا قیمت دلار استفاده نمایند.

رشد قابل توجه اقتصاد آمریکا در لحظه می‌تواند باعث افزایش قابل توجه ارزش طلا شده و در نتیجه افت قابل توجهی را در چند ثانیه بر روی طلا ایجاد کند. دقت داشته باشید که رشد اقتصاد آمریکا همیشه هم باعث افت قیمت طلا نشده و ممکن است در مواقعی این دو به صورت همسو با یکدیگر رفتار نمایند.

به عنوان مثال باید یادآوری کنیم که آمریکا یک کشور صادرات محور است و برای اینکه بتواند صادرات بیشتر و موفق تری را داشته باشند لازم است در برخی مواقع قیمت دلار را پایین تر نگه دارد. این پایین تر نگه داشتن قیمت دلار یک رفتار کاملا آگاهانه از سوی اقتصاددانان آمریکا است تا بتوانند سرمایه گذاران بزرگ جهان را به سمت سرمایه گذاری در بازار آمریکا بکشانند.

دقت داشته باشید که چنین رفتاری باعث می شود تا شاخص های اقتصادی بازار بورس نیویورک با رشد شروع شود و در عین حال طلا نیز روند صعودی به خود بگیرد.

با توجه به نکته بسیار مهمی که در بالا به آن اشاره کردیم ترید بر روی طلا در زمان افزایش قدرت بازار آمریکا فوق العاده حساس و چالش برانگیز است و به هیچ وجه افراد تازه کار نباید برای چنین امری اقدام نمایند.

متاسفانه شاهد هستیم که درصد قابل توجهی از معامله گران در بازار فارکس از استراتژی های اشتباه برای ترید طلا در چنین مواقعی استفاده می نمایند. باز کردن معاملات خرید و فروش به صورت همزمان و مدیریت کردن آنها در زمان اعلام خبر یکی از استراتژی های اجتماعی است که در دستور کار قرار می گیرد. چنین استراتژی حتماً محکوم به شکست خواهد بود و ممکن است باعث از بین رفتن درصد قابل توجهی از سرمایه های شما در بازار شود.

۴- تاثیر افزایش قدرت دلار آمریکا در روند طلا

آموزش ترید طلا در فارکس را با بررسی تاثیر افزایش قدرت دلار آمریکا بر روی روند قیمت طلا در بورس فارکس ادامه می دهیم. اگر بند های قبلی را هم به دقت مطالعه کرده باشید اکنون به خوبی می دانید که دلار آمریکا و طلا دارای روندهای برعکسی نسبت به یکدیگر هستند و زمانی که شاهد افزایش قیمت دلار در بازار فارکس باشیم احتمالاً قیمت طلا در حال کاهش و در مواقعی که شاهد کاهش قیمت دلار در بازار فارکس باشیم احتمالاً قیمت طلا افزایش پیدا میکند.

اصل روانشناسی حاکم بر این موضوع همان رویکرد کاربران برای داشتن سرمایه گذاری های کاملا امن و البته با پتانسیل سوددهی بالا است. در مواقعی که ارزش دلار آمریکا در حال افزایش است بسیاری از معامله‌گران ترجیح می دهند تا دارایی های خود را تبدیل به دلار نمایند تا از افزایش قیمت دلار به سود قابل توجهی برسند. از این گذشته افزایش قیمت دلار باعث می‌شود تا بسیاری از پارامترهای اقتصادی حاکم بر اقتصاد آمریکا نیز با رشد مواجه شده و کاربران برای خرید و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصاد آمریکا نیاز به داشتن دلار دارند.

تمامی این نکات و شرایط باعث می‌شود تا تقاضا برای خرید دلار افزایش پیدا کرده و از طرف دیگر عرضه در طلا افزایش پیدا کند. در نتیجه برآیند شرایط عرضه و تقاضا بر روی قیمت دلار و طلا باعث خواهد شد تا در چنین مواقعی شاهد افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت طلا باشیم.

۵- تاثیر افزایش و کاهش قیمت نفت روی طلا

معرفی بهترین استراتژی طلا در فارکس را با بررسی شرایط تاثیر پذیری طلا از قیمت نفت ادامه می دهیم ‌ آموزش خرید طلا در فارکس تنها مربوط به تحلیل نمودار قیمت طلا نبوده و ممکن است سایر پارامترهای اقتصادی مانند نفت و یا سایر انرژی ها نیز بر روی قیمت طلا تاثیر داشته باشند و لازم است تا از یک استراتژی جامع برای بررسی تمام روند ها در بازار استفاده شود.

اگر از بهترین استراتژی پرایس اکشن طلا استفاده کنید این امکان برای شما وجود خواهد داشت تا بتوانید به صورت همزمان نمودار شاخص های اقتصادی و نفت را نیز مورد بررسی و آنالیز قرار داده و در نهایت درباره روند طلا تصمیم گیری کنید.

یکی از نمودارهای بسیار مهمی که حتماً برای تصمیم‌گیری درباره روند طلا بایستی به تحلیل آن نیز بپردازید نمودار قیمت نفت است. البته تجربه نشان داده که قیمت نفت و قیمت طلا همیشه دارای همبستگی همسو در بازار نیستند و ممکن است در جهت خلاف یکدیگر نیز حرکت کنند. اما در بسیاری از مواقع نیز شاهد هستیم که طلا و نفت در یک سو حرکت کرده و شاهد افزایش و یا رشد همزمان قیمت این دو پارامتر در بازار بودیم.

بهترین زمان برای ترید طلا در فارکس

بهترین استراتژی اسکالپ طلا

بهترین استراتژی طلا در فارکس زمانی برای شما ایده آل خواهد شد که بتوانید در زمان های خاص که حجم قابل قبولی از معاملات بر روی طلا انجام می پذیرد معاملات خود را انجام دهید. انجام معامله بر روی طلا در بازه‌های زمانی که شاهد نوسانات زیادی قیمت نباشیم می تواند چالش هایی را برای شما ایجاد کرده و حتی باعث حرکت قیمت در جهت خلاف میل شما شود.

با توجه به این موضوع یکی از مهمترین مواردی که در آموزش ترید طلا در فارکس باید به معرفی آن بپردازیم بهترین زمان برای خرید و فروش طلا در بازار فارکس است.

انجام معامله بر روی طلا در بازار فارکس با باز شدن بازار سیدنی در حوالی ساعت ۲ بامداد آغاز شده و تا حوالی ساعت یک بامداد فردا با بسته شدن بازار نیویورک ادامه پیدا میکند. بعد از باز شدن بازار سیدنی نوبت باز شدن بازار توکیو است و کم کم بازار بورس آلمان و بازار بورس لندن نیز باز می شوند. بازار بورس لندن که یکی از پر حجم ترین بازار ها برای انجام معاملات اطلاعات در ساعت ده و نیم صبح باز می‌شود و در آن زمان شاهد بسته شدن معاملات در بازار سیدنی و البته بازار توکیو هستیم.

بازار نیویورک به وقت تهران در حوالی ساعت چهار و نیم بعد از ظهر باز می شود. در فاصله زمانی ساعت چهار و نیم بعد از ظهر تا ۱۰/۵ شب که هم بازار نیویورک و هم بازار لندن به صورت مشترک باز هستند بیشترین حجم معاملات بر روی طلا انجام می پذیرد. این ساعت ها را می توان بهترین زمان برای انجام معاملات بر روی طلا در نظر گرفت.

مزیت های ترید طلا در فارکس

معرفی بهترین استراتژی طلا در فارکس نباید شما را گمراه کند و حتماً باید دقت داشته باشید که در مسیر درست برای انجام معامله بر روی طلا قرار بگیرید. در این بخش به دنبال معرفی مزیت های ترید طلا در فارکس هستیم. اما لازم به توضیح است که شناخت این مزیت ها نباید شما را بدون رسیدن به درک کافی برای انجام معاملات فارکس به سمت خرید طلا بکشاند.

از جمله مهمترین مزیت هایی که میتوان برای ترید طلا در فارکس به آنها اشاره کرد موارد زیر هستند:

  • طلا به عنوان یک جفت ارز پر نوسان در بازار فارکس شناخته می‌شود و در هر روز نوسانات بسیار زیادی را در قیمت آن شاهد هستیم که می تواند شرایط لازم برای رسیدن به سود های قابل توجهی را برای معامله گران ایجاد کند.
  • طلا به شدت تحت تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی قرار داشته و به وجود آمدن اخبار می‌تواند باعث رشد قابل توجه آن چه در سمت نزول و چه در سمت صعود شود.
  • برای انجام معاملات طلا می توانید از خدمات بروکرهای بسیار زیادی استفاده کنید و حتی امکان استفاده از خدمات انواع صرافی ارز دیجیتال نیز برای انجام معاملات بر روی طلا وجود خواهد داشت.
  • فرایند خرید و فروش طلا و رسیدن به سود با استفاده از ترید طلا نیاز به سرمایه خیلی زیادی نداشته و با سرمایه کم نیز می‌توانید معامله گری بر روی طلا را در بازار فارکس آغاز کنید.
  • بسیاری از استراتژی های معرفی شده در این مقاله درصد موفقیت بسیار زیادی بر روی نمودار طلا دارند و استفاده از آنها می تواند سود خوبی را برای شما ایجاد کند.
  • برای ترید طلا در بازار محدودیت زمانی نداشته و می توانید ۲۴ ساعت شبانه روز را برای این منظور در نظر بگیرید.
  • امکان رسیدن به سودهای دلاری آن هم به مقدار قابل توجه در بازه های زمانی کوتاه مدت با ترید طلا در فارکس وجود خواهد داشت.

معایب ترید طلا در فارکس

یکی از موارد مهمی که در آموزش خرید طلا در فارکس باید به آن اشاره داشته باشیم ، معایب سرمایه گذاری در طلا است. معامله گری بر روی طلا در بازار فارکس دارای معایبی نیز است که شناخت این معایب اهمیت به مراتب بیشتری نسبت به شناخت مزایای ترید طلا دارد. با شناخت معایب خرید و فروش طلا در بازار فارکس این امکان برای شما به وجود خواهد آمد تا بتوانید از استراتژی های خود همراه با مدیریت سرمایه استفاده کنید و سرمایه های خود را به خطر نیندازید.

البته معرفی معایب ترید طلا در بازار فارکس به این معنا نیست که شما را از انجام معاملات طلا در این بازار منع کنیم. بلکه سعی داریم تا تمام نکات لازم برای معامله گری در این بازار را با شما در میان گذاشته و خطرات آن را نیز به شما معرفی کنیم تا از این طریق نهایت مدیریت ریسک را برای انجام معاملات خود در نظر بگیرید.

از جمله مهمترین معایب ترید طلا در بازار فارکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طلا یک جفت ارز با نوسان بسیار زیاد است که اصطلاحاً به آن جفت ارز وحشی گفته می‌شود و به همین دلیل در طول یک روز ممکن است زیان های سنگینی را نیز برای شما ایجاد کند.
  • ترید طلا در بازار فارکس بدون تسلط کامل و کافی بر روی تکنیکهای تحلیل تکنیکال ممکن است ریسک زیادی برای شما به دنبال داشته باشد و فشار روانی زیادی را نیز برای شما ایجاد خواهد کرد.
  • از جمله اصلی ترین معایب ترید طلا در فارکس تحت تاثیر قرار گرفتن شدید این جفت ارز بر اثر اخبار سیاسی و اقتصادی موجود در بازار جهان است. کوچکترین خبر سیاسی و اقتصادی می تواند قیمت طلا را حتی تا ۲۰۰ پیپ و بیشتر جابجا نماید که این میزان جابجایی می تواند در صورت حرکت طلا در خلاف جهت معامله شما ضرر سنگینی را برای شما ایجاد کند.
  • توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال انجام خرید و فروش طلا در بازار فارکس هستید حتماً در کنار بهترین استراتژی ترید طلا به دنبال یادگیری بهترین استراتژی مدیریت سرمایه در بازار فارکس نیز باشید. ترکیب بهترین تکنیک مدیریت سرمایه و بهترین استراتژی معاملاتی در بازار فارکس بر روی طلا می تواند رمز موفقیت شما در این بازار باشد.

آیا روی طلا ترید کنیم یا خیر؟

بهترین استراتژی طلا در فارکس را به شما معرفی کردیم و همچنین نکات بسیار مهمی برای خرید و فروش طلا را نیز با شما در میان گذاشتیم که با دقت به آنها می توانید معاملات فوق العاده عالی را بر روی طلا داشته باشید. اما سوال بسیار مهمی که در آموزش خرید طلا در فارکس لازم است تا به آن نیز پاسخ دهیم این است که آیا خرید طلا پتانسیل لازم برای سوددهی را در اختیار ما قرار می دهد و یا اینکه بهتر است سراغ جفت ارز های دیگری در بازار فارکس برویم؟

واقعیت این است که طلا در حال حاضر می تواند یکی از پر نوسان ترین معاملات را در بازار فارکس برای شما به دنبال داشته باشد و اگر بتوانید معاملات موفقی را برای طلا داشته باشید در نهایت سودآوری قابل توجهی را نیز برای خود رقم خواهد زد. اما لازم به یادآوری است که معاملات طلا به همان میزان که سود دهی بسیار بالایی دارند و ریسک بالایی نیز داشته و معامله برای این فلز گرانبها در بازار فارکس ممکن است چالش های بسیار زیادی را برای شما ایجاد کند.

همه روش های تحلیلی و همه استراتژی ها ممکن است بر روی طلا پاسخگو نبوده و استفاده از آنها باعث ورود به ضررهای پیاپی برای شما گردد. از این رو توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال آموزش ترید طلا هستید بهتر است ابتدا روش ها و استراتژی های خود را در گذشته قیمت طلا مورد آنالیز قرار داده و سپس در صورت موفقیت آمیز بودند از آنها برای انجام معاملات استفاده کنید.

حتما بخوانید: پیش بینی قیمت طلا

کلام آخر


بهترین استراتژی طلا در فارکس را به شما معرفی کردیم و نکات لازم برای آموزش خرید طلا در فارکس را نیز با شما در میان گذاشتیم. مسلما آموزش ترید طلا در فارکس تنها با یک مقاله آموزشی امکان پذیر نخواهد بود و شما برای اینکه بتوانید معاملات موفقی را بر روی طلا داشته باشید لازم است تا از دوره فارکس حرفه ای و حضوری نیز استفاده کنید که می‌تواند احتمال موفقیت شما را در روند معاملات طلا به شدت افزایش دهد.

بهترین استراتژی پرایس اکشن طلا و یا بهترین اندیکاتور برای اسکالپ طلا تنها در گذشته بازار شرایطی دارند و برای استفاده از آنها در وضعیت فعلی حتماً باید به نکات بیشتری دقت کرده و سرمایه گذاری خود را از این طریق ایده آل تر کنید.

در مجموعه کانون بورس ما در کنار شما هستیم تا تمام نیازمندی های لازم برای آموزش خرید طلا در فارکس را ارائه کرده و شما را برای ورود به این بازار به صورت کامل آماده کنیم. شما هم می توانید از سایر مقالات آموزش رایگان فارکس برای بهتر کردن شرایط خود در فرایند معاملات در بازار استفاده نمایید و هم امکان شرکت در دوره حضوری فارکس و یا دوره آموزش آنلاین فارکس را نیز در اختیار دارید.

 

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره: ۱8٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱4/۸۰۰/۰۰۰ تومان

پیش پرداخت: 2٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

روش‌های پرداخت و ثبت نام

ارزش دوره ۱۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

قیمت جشنواره: ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان

تماس فوری با شما

موضوع تماس با شما: